85-23B
85-23B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
To
jsem
vysvětlil
proč
jsem
si
zrovna
obral
za
úkol
vysvětlit
spravovali
pas
vůle
já
jsem
zatím
jenom
říkal
vlastně
do
vysvětlil
nebo
to
opakoval
že
je
to
i
proti
toku
to
nad
vesmírové
nestvořené
vůle
která
proniká
do
vesmíru
a
dost
podobného
do
naší
klece
jako
duch
proniká
mříže
mi
nebo
síto
vinou
ke
asi
tak.
A
tak
to
jsem
to
ste
už
to
má
za
sebou
všichni
že
tuhletu
úvodní
kapitolu
a
teď
jsem
jmenoval
konkrétní
systémy
napřed
specifické
a
jak
se
tou
vůlí
dostat
nazpátek
a
až
do
dělám
tento
kus
to
má
být
dneska
tak
se
potom
budu
obírat
obecně
tou
vůlí
ne
takhle
řízeno
vůlí
jako
milovati
budeš
pána
boha
svého
to
je
řízena
vůle
ale
nežízní
vůlí
protože
my
bohužel.
Vůli
obyčejně
neřídíme
my
se
dáváme
vli
prostředím
okolnostmi
no
vším
možným
to
nebo
tíži
tak
a
to
je
třeba
umět
taky
zvládnout
toto
ne
organizován
pásmu
vůle
tak
jak
se
sem
se
napřed
všímal
toho
co
vytknu
z
tohoto
našeho
lidského
používání
vůle
ježíš
kristus
jako
něco
co
by
nás
mohlo
z
toho
chybného
toku
vůle
vymanit
z
toho
pokušení
velkého
té
pochází
od
boha
abychom
se
svezli.
S
tím
obrovským
tokem
tý
vůle
shora
k
nám
to
řeknu
takhle
lidově
no
a
radil
abychom
si
předrželi
prvního
příkazu
lásky
ozval
podle
starého
zákona
prvním
příkazem
který
je
první
příkaz
milovati
budeš
pána
a
svého
z
celého
srdce
svého
z
celé
duše
své
z
celé
mysli
své
a
z
veškeré
síly
své
a
milovati
budeš
bližního
jako
sebe
samého
či
tam
v
tomto
no
to
není
příklad
v
tomto
doporučení
vidíme
dvě
od
sebe
se
od
lišící
věci.
Nebo
příkazy
nebo
doporučení
jedno
ta
první
z
celého
srdce
z
celé
duše
z
celé
mysli
s
veškerou
silou
čili
absolutně
totálně
a
druhá
část
daleko
lev
nejí
milovat
bližního
jako
sebe
sebe
milujeme
nedokonalé
protože
sebe
neznáme
kdybychom
sebe
znali
čím
lépe
sebe
známe
tím
máme
tendenci
lépe
sebe
vychová
totiž
milovat
ale
to
je
dáno
tím
že
například
ten
kdo
jde
po
duchovní
cestě
to
mě
vlastně
největší
obecný
světě
protože
chce
ne
nějakou
pomíjející
věc
ale
věčnou
spásu
to
je
obecný
sobce.
Protože
se
zná
už
sebe
navíc
o
to
že
ví
že
je
spasitel
a
že
má
nějakou
takovou
součást
pomocí
níž
se
může
do
té
spásy
vejít
když
to
normální
člověk
který
na
to
nevěří
kterou
znamená
to
se
po
této
stránce
nezná
že
to
možnosti
něm
sou
ten
si
to
nepřeje
a
taky
je
tedy
menším
sobcem
nevěděl
jsem
většího
sobce
než
duchovním
založení
člověka
pořádně
duchovně
co
že
všechno
to
je
sobec
v
tomto
ztra
takže
když
se
tohleto
když
kristus
si
vybral
vrcholné
sobce
aby
vůbec
byla
naděje
že
za
ním
půjdou.
Takže
se
stav
se
to
co
vy
si
sebe
sví
bylo
tak
velké
že
voni
byli
ochotni
opustit
i
své
rodiny
své
zaměstnání
ta
pochovat
a
svoje
nechat
náhodička
když
budou
mít
naději
že
získali
vlastní
spásu
no
to
je
to
je
sobectví
bez
ale
né
tedy
jenomže
musíme
si
uvědomit
jednu
věc
že
přeci
jenom
přsže
byli
sovětští
nebyli
bezohledně
jak
já
to
tady
líčím
já
sem
to
spali
napřed
dramatizovat
protože
ježíši
něco
pošeptal
do
ušk.
Co
to
tam
není
napsáno
nebojte
se
když
budete
za
tou
spásou
to
znamená
budete
hledat
království
boží
pro
sebe
vše
ostatní
vám
bude
přidáno
to
znamená
i
já
se
po
stran
vaše
rozdílný
o
všechno
vy
se
nebudete
od
tý
chvíle
muset
o
nic
starat
no
a
to
je
tedy
chytl
za
srdce
a
tak
se
za
něj
tak
se
za
ním
dali
oni
ovšem
nevěděli
že
i
když
tomu
porozumí
že
to
nebude
mít
trvá
toto.
Toto
jich
sobectví
že
je
zase
kolem
sebe
uvidí
u
lidí
kteří
nejdou
ke
spáse
a
všechno
je
jim
bližší
v
tomto
světě
protože
je
to
konkrétnější
chytat
si
uličky
a
živit
rodiny
a
než
něco
vyspělého
hledat
takové
spása
přestože
staré
spisy
jejich
svaté
vo
tom
mluvili
že
je
to
možné
tak
ono
přeci
jenom
bližší
košile
než
kabát
no
a
tak
se
praví
v
bibli
že
za
strázní
asi
tak
přibližně
už
zase
ježíši
nevěřili
že
by
to
bylo
uskutečnitelné.
Tohleto
co
jim
si
to
maličko
se
za
mnou
já
způs
až
budete
především
na
království
boží
jak
já
vás
na
tom
du
uvádět
tak
bude
do
toho
království
se
dostanete
budete
věčnými
bytostmi
které
nebudou
umírat
budete
živy
začněte
už
životem
zde
na
světě
začnete
být
tady
živý
mi
způsobem
než
jak
jsou
živi
ty
ostatní
lidi
ty
jsou
mrtví
vých
očí
říkal
ježíš
kristus
že
nemají
ten
pravý
život
nemají
zrak
to
pravda
života
nejsou
si
ho
vědomí
totiž
takže
si
jenom
jenom
toho
co
vzhledem
k
tomuto
vnitřnímu
životu
je
mrtvé
to
jsou
mrtví
a
proto
říkám
tají
mrtvé
a
tak
dále.
No
a
takže
on
viděl
a
on
to
věděl
tedy
já
budu
mluvit
lidsky
jako
to
poznával
není
to
pravda
on
dělo
si
má
má
dělat
a
co
jak
to
dopadne
všecko
ale
protože
on
procesu
z
nešel
první
on
opakoval
tu
cestu
po
všech
proroci
starozákonních
takže
starozákonní
proroci
mohli
přesně
říct
to
s
ním
bude
dít
protože
oni
tou
cestou
prošli
oni
věděli
že
kdyby
přišel
mesiáš
tak
je
tady
cesta
kterou
on
se
musí
ubírat
takže
mohli
přesně
říct
se
s
ním
všechno
staré.
A
oni
taky
byli
kamenovati
ví
vyháněli
z
domova
a
to
znamená
citována
způsobem
je
zajímavý
že
ve
sto
starém
zákoně
každý
pro
který
jim
říkal
něco
co
člo
národu
proti
srsti
kde
se
museli
trošku
osobní
něčeho
vzdát
třebas
těch
dobrodiní
těch
vedlejších
bohů
těch
požitku
toho
blahobytu
těch
filištinských
což
byli
cesty
řečeno
féničané
to
byl
násobit
bohatý
a
jejich
deviza
životní
byla
čím
větší
bohatství
tím
je
to
lepší
že
jo
námi
to
způsobili
pád
protože
někdo
římě
řekl
že
karta
musí
být
zničeno
a
to
byly
bratra
se
ničen
protože
ne
proto
že
by
tak
byli
kolik
ohrožoval
řím
to
si
nemyslete
ale
protože
tam
bylo
co
krást.
Hodit
dobře
věděli
co
se
tam
li
kolikrát
na
návštěvě
a
měli
to
obrovské
bohatství
a
to
se
jim
za
chtělo
pro
let
a
to
nebylo
ono
karta
o
po
celém
obohý
toho
co
zevního
moře
byli
si
boha
té
ostatek
ve
španělsku
byli
jižní
francii
byli
že
my
víme
že
tenten
měli
o
sama
roste
van
si
bacil
musi
a
porůznu
jinde
no
a
při
tom
tam
měli
vedle
toho
ostatní
řekové
nikdo
z
těchhletěch
lidí
ne
dobývali
ty
kraji
věty
ostatní
obchodní
měly
ale
byly
pro
své
ty
osoby
velikým
bohatstvím
velikým
umění
přenesl
tak
dále
to
římani
všech
a
viděla
říkat
to
když
se
ho
chráníme
to
se
budeme
mít
no
ale
to
trošku
zabíhá
z
ono
lekne
a
musí
že
si
zase
po
proudu
té
vůle.
No
a
teď
tedy
když
že
ježíš
kristus
radil
tohleto
tak
já
jsem
považoval
za
nutné
než
obecný
začnu
mluvit
o
tom
jak
vládnout
za
každých
okolností
vůlí
že
řeknu
něco
co
je
jako
snáze
pochopitelné
a
co
je
už
dopracováno
věděním
poznáním
ježíšovým
a
to
je
to
jak
to
udělat
z
těch
konkrétních
případech
při
lásce
k
bohu
to
znamená
přijal
se
domů
veškerou
než
kterým
citem
srdcem
veškerou
celou
synem
schopnostmi
dycky
mi
zm
veškerou
duší
celou
duší
celou
myslí
a
veškerou
silou
tak
tohleto
jsem
tady
říkal
až
na
tu
sílu
to
jsem
ještě
neříkal
během
těch
dnů
já
to
ještě
zopakuju
že
já
jsem
vlastně
nemluvil
ještě
o
tom
obecném
užití
dojem
o
speciálním
užití
tak
jak
si
nám
dovolil
o
tom
mluvit
ježíš
kristus
protože
on
myslel
že
je
tento
výběr
je
nutný
udělat
aby.
Ten
člověk
za
jeden
život
se
dostal
do
toho
vědomí
věčnosti
že
když
bude
tak
papír
klovat
po
všech
různých
svého
života
takže
bude
sbírat
tu
vůli
brzy
tam
brzy
on
jde
je
v
tom
nebude
žádná
soustava
tak
to
nikam
nepovede
tam
byl
pro
soustavné
jednání
a
tak
řekl
milovat
budeš
bližního
nedokonale
protože
sebe
taky
dokonale
nemiluješ
protože
sebe
neznáš
proto
říkal
budeš
milovat
bližního
jako
sebe
samého
to
znamená
nedokonale
ne
z
celého
které
mysli
ne
jako
sebe
to
málo
až
špatně
a
to
bude
stačit
jako
výpadní
branka
k
tomu
ostatnímu.
Protože
on
ne
jinde
zase
řekl
to
že
to
musíme
doplnit
divy
rok
a
nemůžeme
celého
ježíše
krista
vysvětlit
jak
můžeš
milovat
boha
když
nemiluje
bližního
který
má
před
sebou
čili
vono
sice
na
druhé
místě
milovat
bližního
ale
ježíš
kristus
ukazoval
že
v
praxi
se
tomu
musí
dá
přednost
čili
do
hledá
spásu
musí
se
naučit
milovat
bližního
jako
sama
sebe
a
tak
ty
své
učedníky
vedl
k
tomu
aby
milovali
bližního
nadal
je
silou
to
bylo
záměrné
o
které
museli
mít
jistotu
že
to
není
jejich
síla
že
ta
doba
petr
a
ostatní
si
nebáli
tam
byli
v
tom
růstu
neměli
schopnost
dělat
zázraky
a
najednou
je
měli
schopnost
tak
že
musím
vědět
že
to
není
jejich
vůle
a
jejich
síly
tak
tyhlety
rybáři
a
ostatní
přizval
rovnou
od
prvního
dne
pomoci
bližnímu.
A
to
trvalo
celé
tři
roky
a
tím
způsobil
jim
vnukal
myšlenku
že
kdyby
nepomáhali
bližnímu
jako
sobě
tak
v
sobě
pomalým
že
že
se
dostanou
tý
spásy
kvalita
byla
jiná
ale
bylo
to
pomoc
sobě
takže
na
do
té
spásy
jsem
nedopracuje
to
je
se
ne
dopracuji
takže
oni
chudáci
od
prvního
okamžiku
přestože
předtím
li
třebas
rybáři
museli
pomáhat
bližnímu
a
bez
ustání
o
něž
tvar
od
rána
do
večera
pořád
do
práce
aby
se
jim
to
neznechutil
tak
občas
li
na
nějakou
žranici
že
hned
na
té
první
rozmnožil
ten
chlast
že
aby
ukázal
že
toto
nemá
být
to
co
von
se
mu
on
je
nutí
k
té
pomoci
bližnímu
že
to
nemá
být
odděleno
od
běžného
života
to
musel
ukázat
od
co
jeho
rozsahu
života
že
to
není
žádný
útěk
do
kláštera
jak
to
křesťani
ne
špatně
ale
z
donucení
okolnostmi
pochopili
by
byli
nevzal
žil
výškách
k
kláštery
tak
se
s
křesťanství
vůbec
nezachovalo
protože
kupodivu
ti
pohani
kteří
vtrhla
do
křesťanského
světa
báli
se
bohu
v
klášteřích
a
ty
nechali
na
pokoji
ostatních
všechno
pranýřovali
když
to
byla
velká
bohatá
města
o
třeba
zří
kdežto
už
a
byl
třebas
malinký
klášter
astra
ský
a
to
zachovali
z
to
zůstalo
nesmít
a
my
tam
do
dneška
ten
klademe.
Takže
vono
to
byla
vono
to
bylo
znovu
ze
všecko
oni
nevěděli
že
to
takhle
ty
pohani
se
budou
chovat
snad
možná
že
to
věděli
ale
udělali
dobře
že
ti
krátký
založili
jenomže
pak
když
se
to
stalo
devizou
že
když
si
pořádný
člověk
takle
do
kláštera
to
je
ten
lepší
křesťan
tak
to
už
je
chybné
to
už
je
chybné
a
to
je
tedy
jenom
pro
někoho
a
zaručeně
to
není
interní
jóga
nýbrž
se
to
specializovaná
jóga
ve
kterých
ve
které
je
jsou
dycky
nějaké
mezery
něco
není
podchycena
to
potom
bude
překážet
pusťte
si
toho
mnicha
dobře
vyškolený
po
všech
jeho
extazí
do
světa
a
oceán
tam
brně
z
první
nevěstou
to
je
pravděpodobné.
O
to
od
toho
tou
zkazky
indie
že
jo
tak
ten
král
tam
lety
svatý
na
tom
břehu
a
ne
že
si
maria
ten
mudrc
který
byl
rájem
toho
krále
mu
říkal
marod
když
je
to
dělá
potíže
a
nemůžeš
uživit
tak
tam
poslušen
ský
na
to
postil
ta
žensky
jeden
po
druhým
z
těch
světců
přicházel
tou
maharišim
tě
zvolal
mě
abych
si
vzal
tu
a
tu
semeno
tato
že
jeho
máte
potom
nebudu
živit
jako
do
co
monistický
o
živit
on
tam
to
hned
to
já
já
nevím
to
já
nebudu
na
okam
on
tam
byla
asi
dva
tři
těch
šest
tisíc
kterým
by
tam
původně
měl
no
tak
strašně
proti
svatému
mudrci
to
takto
zařídil.
Ale
je
zajímavý
že
ten
mudrc
který
mu
tam
radil
tomu
kávy
když
na
takové
to
je
pověstný
král
má
malá
ty
to
to
je
za
to
z
toho
poslala
a
že
ten
mudrc
živil
ve
světě
že
nebyl
někde
v
klášteře
že
byl
veřejném
rádce
toho
krále
a
že
ten
král
vybral
to
že
byl
velice
moudrý
král
že
si
vybral
právě
mudrce
který
nebyl
někde
zalezlí
do
do
ašramu
nýbrž
který
žije
mezi
lidmi
a
to
to
bylo
velice
rodina
moudré
on
totiž
sám
král
že
na
kam
měl
tři
sta
šedesát
sedm
že
takže
mi
pěkného
ne.
To
je
a
byl
to
veliký
asi
ten
volně
ale
veliký
bohatství
jenže
už
šest
tisíc
dalších
světců
že
mi
to
už
bylo
trošku
moc
aby
byl
možná
ne
svý
hle
neměl
todleto
tak
prosím
vás
tohleto
jsem
tak
v
podstatě
tady
říkal
že
jo
o
těch
minulých
dnech
a
takže
jsem
to
asi
zopakoval
jenom
bych
chtěl
říct
proč
je
tam
řečeno
jaký
vůbec
možné
že
je
tam
řečeno
z
celého
srdce
z
celé
mysli
celému
veškerou
silou
když
to
nic
absolutně
takového
nelze
přivtě
udělat
protože
tohleto
je
předpis
pro
vnitřní
trpný
stav
jako
ten
předpis
nevadí
budeš
bližního
nemůže
být
předpis
pro
vnitřní
nějaký
stav
my
a
bližního
je
třeba
konkrétně
kdežto
milovat
boha
je
nutno
abste
von
je
vzhledem
k
nám
něčím
abstraktní
čili
tam
ta
láska
se
dá
vy
produkovat
jedině
v
oblasti
trpné
modlitby
a
tam
potom
když
ji
provedeme
na
patřičné
úrovni
tam
potom
není
žádnou
potíží
milovat
z
celého
srdce
a
tak
dále
komplexně
absolutně.
To
znamená
do
království
boží
se
nevracíme
jenom
částí
své
bytosti
nýbrž
toto
stvořené
co
máme
k
dispozici
se
musí
tam
odebrat
celé
ve
svých
základech
bez
své
původu
ve
svém
já
ře
jádro
všeho
totiž
pochází
od
boha
a
tím
věčným
já
dem
celým
neokleštěná
o
nic
tam
musí
člověk
jít
a
tak
je
třeba
rozumět
tomu
z
celého
srdce
z
celé
mysli
takže
předem
když
jsem
na
poli
hospodářově
mohu
jenom
trénovat
na
to
jak
celistvě
komplexně
během
trpné
modlitby
se
k
tomu
bohu
dostanu
abych
se
k
němu
dostal
a
to
je
zase
opakuju
znovu
krásně
řečeno
v
tom
podobenství
o
práci
na
poli
a
práci
v
domě
jestliže
přes
den
jsem
práci
na
poli
a
to
nebudu
opakovat
co
se
to
všechno
proč
je
to
tak.
Tak
když
mám
přijít
do
domu
to
znamená
když
mám
se
dostat
do
trpného
stavu
předem
nemohou
být
trpný
stav
kdy
se
tam
do
toho
pletu
trpný
stav
sedění
na
dvou
židlích
když
potom
večer
třebas
vstupuju
do
toho
domu
otcova
toho
trpného
stavu
tak
se
musím
cho
opravdu
trpně
já
nesmím
od
toho
hospodáře
nic
chtít
jak
je
tam
obrazně
řečeno
jakmile
něco
malinko
chci
tak
to
není
trpnost
tam
už
nejde
o
trpnou
aktivitu
tam
jde
jenom
o
trnitá
já
se
musím
třebas
aktivitou
že
tam
jdu
dostat
do
stavu
trpnosti
kde
už
ne
už
jenom
sloužím
a
u
té
stránce
s
ničen
činný
veškerou
svoji
bytostný
tomu
hospodáři.
A
v
první
řadě
je
třeba
jak
tam
je
v
tom
podobenství
řečeno
se
umí
a
odít
se
novým
šatem
to
potom
on
rozvedl
různých
podobenstvích
ježíš
kristus
umíral
nohy
říkal
že
když
někdo
byl
poznána
svatbu
a
nepřišel
tam
ve
svátečním
šatu
tak
že
byl
vyhozen
a
tak
dále
to
všechno
jenom
říkal
proto
aby
nám
to
dokreslit
si
věděli
detailně
rady
s
tím
jak
se
to
dělá
aby
člověk
byl
trpný
a
vypočítavosti
se
dostal
k
tomu
bohu
nej
kříž
za
vnějším
symbolem
nebo
obrazem
je
o
těch
pannách
moudrých
a
nemoudrých
to
se
mi
tak
zdá
nebo
o
těch
hřivnách
to
se
mi
zdají
být
nejvýznamnější
to
je
ty
dvě
podobenství
ale
to
ostatní
co
to
stejné
důležité
jenomže
že
to
není
nároky
ukázat
něco
tam
chybí
není
nejsou
ta
komplexní.
No
a
já
to
ještě
do
říkám
takže
když
ten
služebník
vstupuje
do
do
most
podává
kde
se
vlastně
učí
trpnosti
tak
ještě
není
služebníkem
užitečným
té
tam
ta
řeč
tam
o
tom
je
protože
za
tím
neudělal
se
nestal
součástí
nebo
neprovedl
to
co
je
nejužitečnější
to
co
je
v
pravdě
užitečné
jedině
užitečné
vrátit
se
totiž
do
boha
a
to
se
nedá
aktivní
způsobem
to
je
to
je
největší
potíž
proto
si
ježíš
na
tomto
pod
opravdu
po
hráz
z
mými
symboly
aby
nám
to
ze
všech
stran
ozřejmil
jak
je
mu
nutno
přejít
z
aktivity
aktivní
vůle
že
je
co
chci
do
vůle
kde
nic
pro
sebe
nechci
a
přes
ty
vůlí
vládnu.
Ten
kdo
tam
přichází
ten
služebník
v
tom
stav
vládne
vůlí
ale
zvláštním
způsobem
ne
pro
sebe
ne
protoho
podařit
čili
zabít
svou
vlastní
vůli
to
je
velice
povolání
sice
v
katolictví
ale
to
je
ne
říkám
špatně
ale
jenom
polovičatě
vysvětleno
takže
je
to
zbaví
svůj
vůle
tak
tě
a
rovni
čí
všecko
on
ji
musí
usměrnit
od
své
vůle
k
vůli
toho.
Který
je
původem
jeho
částečné
vůle
a
to
se
musí
podřídit
čili
veškerou
svou
vůli
musí
podřídit
této
vůli
boží
no
a
ten
hospodář
se
jak
si
tam
sedí
pěkně
a
čeká
až
přijde
unavený
sluha
po
slouží
mu
na
krmí
ho
a
když
to
dobře
dopadne
tak
ten
hospodář
řekne
tak
při
sedni
taky
a
po
je
se
mnou
no
a
když
to
špatně
dopadne
tak
ho
vyhodí
z
toho
a
říká
si
služebník
nehodný
neužitečný
kdyby
tam
se
člověk
přihrnul
a
to
tak
bohužel
člověk
dělá
při
ne
se
do
vnitřní
modlitby
a
něco
od
pána
boha
chce
to
už
je
napřed
ztracené.
Ale
jak
mu
to
vysvětlit
že
je
to
špatně
když
on
to
celý
život
takhle
dělá
a
kdyby
nechtěl
i
v
tomto
oboru
tak
by
se
nedostává
ten
prah
on
ještě
než
se
dostane
do
toho
domu
může
chtít
třebas
aby
se
k
tomu
bohu
dostal
a
aby
ten
bůh
mu
něco
přinesl
na
zpět
ale
běda
jak
překročí
ten
prosté
vnitřní
modlitby
tak
se
mi
fakticky
začne
musí
ze
tím
způsobem
myšlení
přestat
já
jsem
to
líčil
tady
jím
různým
takovým
způsobem
narada
józe
a
jiným
příklad
to
si
tam
potom
přečteš
to
je
nebudu
říkat
no
a
ještě
bych
měl
říct
úvodem
proč
jsem
začal
a
ne
početí
zastat
začal
devátý
budeš
pána
boha
svého
z
celého
srdce
svého
protože
sice
dá
nejsnáze
vyburcovat
citem
nejsnáze
planetě
do
takové
výši
že
opustíte
veškerý
rozum.
A
začnete
jednat
nerozumně
to
znamená
my
se
vytrhne
te
z
toho
normálního
rozumné
ho
způsobu
myšlení
a
ne
se
mimo
sebe
i
tím
střelte
celou
svoji
bytost
vy
jste
extatikové
fakticky
já
vidím
tu
potřebu
po
extazi
na
zažitých
v
divadle
na
konce
tech
každý
člověk
má
je
přirozeně
má
přirozenou
potřebu
extaze
a
když
se
do
ní
dostává
tak
je
šťasten.
Toto
ježíš
kristus
to
nevěděl
a
proto
radil
začni
tady
odsud
stím
citem
za
sama
nám
to
ti
pode
nejsnáz
je
to
ráno
ovšem
upozorňuji
vás
na
jednu
věc
kdyby
byl
zůstal
u
tuhletoho
této
rady
tak
by
nemusel
říct
ostatní
a
tak
by
to
nebylo
správné
taky
protože
z
toho
to
citu
se
musíte
dříve
nebo
později
vymanit
jelikož
by
vás
strhal
lidská
bytost
není
postavená
to
aby
točila
delší
dobu
cit
to
to
se
podobá
asi
jak
jsem
tady
říkal
letu
beru
šk
že
jo
která
má
malé
životní
síly.
Slabé
srdce
co
se
se
ne
má
ale
má
málo
životní
sil
takže
když
z
vašeho
prstu
zle
ne
tak
ale
ne
vždycky
to
nebíčka
ale
potom
zase
sane
taky
při
tom
extázích
ale
to
to
ne
to
je
do
nebe
a
ne
zase
se
stanete
na
zemi
ale
už
je
tady
dobrý
základ
položen
láskou
tohleto
extaze
ale
dobrý
základ
je
položen
co
s
to
že
totiž
nejste
už
spokojeni
s
tím
stavem
dostanem
se
se
vrátili
kuse
nevěděli
že
je
to
vězení
tak
ste
tam
byli
spokojeni
ale
teď
se
tou
extazí
minimálně
dovídáte
jednu
věc
že
jste
byli
předtím
ve
vězení
a
se
tetě
zase
už
vám
tam
není
dobře
kdysi
tu
první
extázi.
Rok
v
těch
sedmnácti
a
něco
letech
tak
už
jsem
potom
nemohl
být
spokojen
v
tomto
životě
a
nemusel
mi
spokojen
se
žádným
žádnou
blažeností
kterou
mně
sliboval
tento
svět
to
některému
jsem
chodil
ke
zpovědi
nemoh
pochopit
že
já
nemohu
řešit
to
se
s
tím
že
to
bylo
nic
proti
tomu
zájem
tam
zažil
co
bych
to
věnoval
někde
na
ženské
nebo
na
nějaké
nějaké
sukně
vykopávky
a
tak
dále
když
já
mám
tam
takový
nemožnosti
že
jo
koukal
jsem
se
tam
vrátit
sobecky
no
no
tak
von
to
nakonec
pochopila
že
kam
mně
ho
přesto
té
svolí
aby
se
neřekl
se
opadla
a
byl
starý
bavit
spolu
o
těchto
věcí
na
chodil
bavit
tento
bod
těchto
duchovně
důležitých
věcech
pochopitelně
získával
sem
já
i
on.
Tak
to
je
tím
je
řečeno
když
chceš
totálně
milovat
boha
citem
nemůžeš
to
dělat
během
dne
v
činném
životě
z
toho
důvodu
že
žádné
činnosti
nemůžeš
náležet
celé
vždycky
té
činnosti
náleží
jenom
tím
co
v
sobě
ovládá
váš
a
o
čem
s
tedy
výš
a
to
není
nikdy
to
nejsi
nikdy
celý
čili
musíš
navázat
na
tohleto
částečné.
Něčím
absolutním
když
svůj
cit
se
dostane
za
normální
úroveň
s
tak
strhne
extazi
vytrhne
se
z
těch
všech
ostatních
duševních
mohutností
strhne
je
na
stranu
toho
citu
dyž
pýchy
než
se
až
k
tomu
pánu
bohu
nebo
představě
o
něm
tak
to
bylo
přestat
zkušený
mystiků
to
tam
zažívá
byla
citovou
extazi
čili
blaženost
a
pak
se
z
toho
tamtud
prací
rodu
jsem
říkal
tak
to
je
takový
nedokonalý
způsob
ale
přesto
absolutní
způsob
odejít
od
sebe.
No
a
pak
totéž
zkouší
z
duší
to
znamená
duše
si
musím
se
tedy
lidskou
duši
sme
ne
věčnou
ale
lidskou
duši
jsme
ten
se
definoval
jako
svou
hn
vždycky
vlastností
když
všemi
lidský
vlastnosti
se
snaží
k
bohu
jít
sester
den
tě
to
nejde
byl
lidé
tou
nebo
onou
vlastností
zase
k
tomu
bude
třeba
vnitřní
modlitby
ale
jinak
tváře
ne
už
méně
extatický
kde
hrneš
všechny
ty
vlastnosti
lidské
do
jednoho
toku
a
tím
jedním
tokem
je
narůstající
zaujatost.
A
k
bohu
to
je
podporováno
z
nitra
tak
že
nakonec
se
to
změní
na
snažil
ty
a
pak
cítí
že
pán
bůh
se
snaží
být
než
ty
a
když
se
jenom
podvolujeme
jeho
tažení
se
stává
trpný
tvá
modlitba
stává
trpná
a
tam
je
naděje
že
získá
to
poznání
to
spojení
vědomé
s
bohem
totéž
stratí
o
mysli
během
dne
můžeme
potřebovat
tam
se
říká
z
celé
mysli
se
během
nemůžeme
potřebovat
jenom
tu
část
mysli
která
není
totální
která
je
praktická
která
nám
umožňuje
pomocí
částečných
vědomostí
já
jsem
se
vás
dobrý
trvá
ne
matou
takou
si
to
vědomostí
dělat
staň.
Ale
není
nám
k
ničemu
ta
duševní
vlastnost
která
v
životě
pomíjejícím
nepřináší
hodnoty
nebo
neváží
tam
nějaké
hodnoty
viditelné
myslím
viditelní
hodnotami
rozumím
i
hodnoty
umělecké
si
ale
to
je
daleko
větší
část
těch
schopností
které
tady
máme
než
to
co
víme
eště
a
který
jíme
a
tou
my
přede
nemůžeme
disponovat
já
jsem
tady
litoval
že
tam
na
to
nebudu
to
je
strašně
dlouhá
přednáška
to
nebudu
říkat
a
proto
je
pro
mě
snazší
pro
v
tomto
úvodu
to
vysvětlit
na
mysli.
Mysl
kterou
používáme
v
běžném
životě
je
ta
je
ta
mysl
která
je
užitečná
která
nám
užitečné
zprostředkuje
spojení
s
tímto
světem
spojení
s
tímto
světem
a
to
je
malá
část
naší
mysli
to
je
ta
část
mysli
která
je
pružný
která
se
mění
s
potřebami
pro
tento
svět
takže
když
chci
číst
tak
vybalím
z
této
duševní
zásobárny
schopnostem
tu
potřebuju
počítat
počítám
když
potřebuju
se
na
něco
koukat
vybalím
schopnost
zraku
a
tak
dále
čili
ta
mysl
mě
dělej
jenom
po
po
povrchu
věcí.
A
tato
milost
mě
tato
mysl
mně
nemůže
dovést
k
tomu
nic
přirozenosti
boží
neboť
ta
mě
vede
jenom
k
tomu
něčemu
k
tomu
stvořenému
a
ne
k
tomu
nic
přirozenosti
boží
to
nic
přednostní
boží
to
je
to
je
něco
co
se
vyskytuje
na
dně
mé
mysli
ale
k
tomu
du
já
se
nedostávám
protože
nejsem
trpný
jsem
činný
a
proto
zase
se
doporučuje
jiný
druh
trpné
modlitby
který
mysl
odvádí
do
této
trpnosti
a
no
a
ta
mysl
která
se
stane
trpná
ta
mysl
potom.
Vstupem
poznání
se
dostává
vědomí
o
bohu
tam
byly
stupně
předtím
a
toto
je
vstup
když
na
listí
zana
poznání
a
poslední
co
jsem
ještě
nedoříkal
je
veškerou
silou
já
jsem
tady
jenom
napověděl
že
by
neměl
se
nikdo
snažit
veškerou
silou
svou
se
k
bohu
hledět
dostat
vědomě
protože
on
někdy
ten
člověk
veškerou
svou
silu
co
má
k
dispozici
o
které
ví.
Z
mohli
zje
a
veškerou
silou
se
něčemu
věnuje
i
v
běžném
životě
prosím
to
je
to
rozdíl
oproti
té
setkáním
svým
prvkům
tam
není
možno
se
všechno
co
máme
k
dispozici
něčemu
věnovat
v
tomto
světě
ale
sílu
kterou
máte
dispozici
můžete
veškerou
věnovat
to
je
to
nebezpečí
že
se
můžete
přetrhuje
se
obdivuju
třebas
her
na
divadle
že
to
s
ním
neprší
když
se
se
dodělává
takový
výkon
jde.
Mám
dojem
že
se
dokonale
v
žil
do
pozice
tak
dramatické
že
by
mohlo
ho
to
stát
zdraví
taky
třebas
v
umře
na
nejvyšší
to
co
se
stává
tak
proto
jsem
varoval
a
proto
teďka
to
řeknu
jako
zvláštní
kapitolu
jo
až
se
k
tomu
dostaneme
já
doufám
asi
ve
z
toho
práva
čemu
říkám
koupaliště
že
se
k
tomu
jako
dostaneme
to
nebude
dlouho
ale
bude
to
velice
důležité
a
teprve
až
toto
dokončím
tak
jsem
chtěl
potom
obecně
mluvit
o
použití
vůle
dneska
se
všimněme
poslední
ho
doporučení
lásce
který
řekl
ježíš
kristus
milovati
budeš
pána
boha
svého
z
celé
síly
své.
Upozorňuju
vás
že
na
rozdíl
od
běžného
jednání
v
jiných
oblastech
než
svou
člověk
už
se
snaží
celé
něčemu
věnovat
ne
sice
silou
ale
třebas
zaujetím
jaký
je
rozdíl
mezi
zaujetím
a
silou
napřed
budu
muset
tadyhle
rozdělit
pojmy
jako
mám
ve
zvyku
co
by
rozumím
tomu
silou
tom
zaujetím
takovýhle
věci
takové
hraničí
meze
musím
tady
před
vámi
prostřed
ukázat
na
ně.
Tak
zdánlivě
zaujetí
které
pro
něco
mám
je
silou
ne
to
je
něco
co
sílu
poutá
ono
je
to
zaujetí
pro
něco
poutá
více
méně
moji
sílu
kterou
mám
k
dispozici
sílu
mít
duše
sílu
mých
sval
v
třeba
dohromady
někdy
potřebuju
k
tomu
jenom
duševní
sílu
ty
posilu
sval
taky
ne
nebo
jenom
někde
sílu
a
nebo
vozem
poměru
tyto
dvě
věci
se
dohromady
kombinuje
ale
dobře
rozlišujte
tedy
zaujetí
od
cíli
použití
síly
taky
ještě
není
zaujetím
to
je
třetí
pojem
k
použití
síly
totiž
já
mohu
používat
si
aniž
jsem
zaujat.
Někdo
mě
nutí
abych
tu
si
mu
použil
totiž
bez
ohledu
na
mého
za
mu
zaujatost
to
je
většina
případů
jak
používám
své
síly
já
se
to
sílu
používám
protože
musím
být
zaměstnán
že
se
musím
vydělat
a
to
není
dobrovolné
já
jsem
tam
zajel
do
takové
míry
abych
to
vůbec
provedl
aby
do
toho
není
veslu
protože
my
za
to
to
víc
nestojí
já
je
to
dělám
jenom
třebas
to
litanie
na
nejnižší
úrovni
abych
se
to
dalo
pověsti
proto
abych
si
vydal
jsem
chlebíček
ne
a
nejde
mi
třebas
o
věcem
jeho
ten
chleba
to
je
ten
nejhorší
způsob
žitý
síly
pochopitelně
který
nevede
nikam
výš
no
ale
potom
to
tam
různé
stupně
kdy
víceméně
mě
záleží
také
nejenom
na
tom
abych
si
vydělal
tak
na
tom
provedení
no
a
nebo
mě
nakonec
záleží
jenom
na
tom
efekt
jaký
to
má
ten
účinek
jaký
to
má
a
to
zase
není
to
nejlepší
no
ale
záleží
na
tom
jaký
účinek
si
od
toho
slibuju
a
takže
to
se
dá
tak
ono
vítězí
tak
já
myslím
že
pojmy
jsou
dány
teďka
ovšem
kdybyste
byli
s
tím
spokojeni
tak
by
to
pomine
byli
jasné
tak
já
je
znovu
provedu
ale
já
se
ani
nebudu
ptát
já
to
potom
bude
ještě
jednou
opakovat
tak
co
bych
se
moc
ptal
půjdu
dál
aby
to
co
nejrychleji
zmizel
cestou.
Je
to
potom
až
tady
bude
vít
rozvedu
dokonaleji
vy
si
zatím
něco
vy
myslíte
ještě
na
mě
tak
že
je
mně
doplníte
a
donutíte
mi
abych
já
do
toho
dodal
co
tam
ještě
teďka
bude
chybět
tak
jsem
vám
řekl
člověk
kolikrát
už
i
během
dne
ale
hlavně
během
života
musí
nebo
chce
musí
nebo
chce
využít
veškerou
sílu
svou
ovšem
vyžije
jenom
když
během
dne
využívá
veškerou
svou
silou
on
vyžije
jenom
tu
sílu
o
které
ví
bod
jaké
míry
se
znát
do
jaké
míry
seznam
si
tady
dovolil
přirovnat
člověk
tak
e
koni
tažní
koně.
Kon
si
není
vědom
toho
jakou
má
obrovskou
cíl
zaručeně
ne
a
proto
je
schopen
dobře
táhnout
a
proto
je
spo
dobře
tato
kdyby
si
byl
vědom
toho
jakou
má
obrovskou
sílu
že
je
větší
než
je
lidská
tak
by
se
možná
vrhl
na
člověka
a
po
du
aby
ho
je
to
pravděpodobné
ale
na
rozdíl
od
tygra
on
si
tohoto
není
vědom
protože
to
ku
se
se
ty
jsi
ku
tak
to
je
charakteristika
koně
opravdu
v
tom
správným
svá
smyslu
neděláš
něco
čemu
tě
někdo
přiměl
a
ty
mu
na
to
skočí
a
děláš
to
ne
bez
repliky
bez
od
mluvy
ale
jako
tažní
zvíře
tak
takhle
obyčejně
člověk
v
životě
jedna
a
za
takových
okolností
veškerou
svoji
sílu
kterou
zna
o
které
ví
své
činnosti
obětuje.
No
tak
to
není
veškerá
síla
to
už
je
vidět
že
ani
veškerou
silou
nemůžeme
běžném
životě
manipulovat
protože
se
neznáme
takže
jestliže
ježíš
kristus
radí
veškerou
silou
svou
tak
vlastně
říká
i
tou
silou
o
které
ty
nevíš
jsou
hrozily
kterou
znáš
o
které
víš
a
síly
o
které
nevíš
tento
souhrn
tato
sama
síly
je
veškerá
tvoje
síla
a
já
bych
teďka
se
všiml
té
síly
o
které
člověk
neví
který
je
daleko
více
než
té
o
které
ví
pochopitelně.
Tak
o
které
neví
já
začnu
k
tomu
jemnější
neví
o
té
síle
která
ho
udrží
udržuje
v
existenci
která
udržuje
ve
všech
kte
ch
lásky
činnosti
nečinnosti
nenávisti
sounáležitosti
z
něčím
vědomí
jsou
náležitosti
a
tak
dále
to
všechno
je
ta
nejlevnější
síla
kterou
si
neuvědomuje
tak
že
já
kdybych
dneska
řekl
někomu.
Tak
bych
se
a
toto
co
teďka
řeknu
běžnému
člověku
tak
by
se
asi
zapřel
aby
si
moh
ty
člověče
který
je
náš
nenávidět
musí
mít
k
tomu
sílu
od
pána
boha
požehnání
pana
ba
podobě
té
síly
kterou
do
tebe
pořád
souká
abyste
li
taky
mohl
nenávidět
by
říkal
no
to
je
pěknej
pán
bůh
že
jo
a
my
máme
na
to
příklady
že
tomu
tak
fakticky
je
hitler
byl
povahou
svůj
nenávisti
člověk
nenáviděl
kdekoho
kdo
se
mu
nehodil
to
jeho
sobeckých
cílů
ten
se
podobal
mé
teď
je
že
on
nás
nutí
ale
abychom
nenáviděli
toho
kterou
on
nenáviděl
abychom
měli
rádi
toho
kterého
ona
měla
ráda
asi
tak
to
takový
byl
díte
ona
byla
teta
té
malým
to
bylo
protivný
vydržet.
S
ní
no
ale
od
pána
boha
měla
tolik
síly
že
překypovala
to
u
silou
a
řádil
po
celým
domě
a
od
celým
okolí
a
takže
moje
matka
třebas
občas
potřebovala
se
dostat
z
vědo
okruhu
působnosti
plzeňského
do
gottwaldova
aby
si
trošku
kdy
ho
víra
aby
trošičku
se
zřekla
a
že
sou
lidé
před
kterými
se
neuniklo
před
kterými
se
tak
taky
neuniknete
například
mohou
být
celé
systémy
založené
na
lásce
k
někomu
nebo
k
jedné
tří
dělá
k
nenávisti
k
jiným
přidám
a
tak
dále
a
tomu
se
vyhnout
nedá
a
to
není
to
nemysli
ne
jenom
na
komunismus
prosím
vás
to
myslím
i
na
kapitalismus
to
my
si
na
kterékoliv
politické
na
kterékoliv
politické
řízení
po
lidské
řízení
by
se
bez
tohoto
neobešla
žádné.
No
ale
to
politiky
nejdeme
teďka
já
to
vykládám
proto
abyste
si
uvědomili
že
tuto
od
této
síle
která
je
na
pozadí
všech
našich
činů
bez
které
by
který
není
možno
nejenom
něco
dělat
ale
vůbec
existovat
ta
je
základem
toho
té
smy
veškeré
síly
kterou
máme
k
dispozici
a
my
bychom
ji
mohli
rozvi
na
tři
proudy
je
to
uměle
školské
rozmrzen
že
ty
hranice
který
já
teďka
postavím
mezi
těmi
proudy
ty
neexistují
ale
ono
se
to
dobře
pochopí
to
takhle
řeknu.
Dělám
školskou
chybu
že
to
odříkám
jako
se
rozžvýkat
chybně
tedy
nějakému
malému
tvorové
lidskému
strava
než
se
mu
dáno
sti
kde
eště
dělá
třebas
orientu
a
možná
že
i
v
evropě
tak
já
vám
teďka
rozví
kam
jsou
to
tři
proudy
od
existence
poutá
a
po
poznání
všeobecně
známý
tři
proudy
takhle
od
sebe
oddělené
neexistují
mohl
bych
dlouze
vykládat
o
tom
jak
souvisí
třebas
po
existence
spolu
den
poznání
a
s
proudem
lásky
a
do
jaké
míry
a
jak
se
to
pozná
a
jak
vymanit
jak
očistí
třebas
pro
existence
od
proudu
lásky
nebo
proudu
pozná.
Download XML • Download text
• Waveform view