85-12B
85-12B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Že
se
že
by
se
zjistili
když
se
stali
opravdovým
poctivým
správci
jako
ti
co
měli
vrozené
ty
hřivny
je
jenom
spravovali
ne
věcí
božích
což
je
všechno
co
vás
o
klopu
je
z
včetně
tělesnosti
tak
že
když
se
do
toho
dostanete
do
této
toto
způsobu
myšlení
a
jednání
myšlení
i
jednání
takže
vám
to
potom
de
samo
na
tomto
zůstanu
to
jde
samo
že
mile
se
stane
to
poctivým
správci
který
nemyslím
na
sebe
nýbrž
na
to
tím
že
hospodaří
ne
že
by
na
něj
myslela
tím
že
hospodaří
pro
něho
tak
myslí
vlastně
na
něj
tak
pak
se
dostanu
do
situace
ve
které
užít
jde
takhle
hospodařit
pro
toho.
Boha
a
jak
mi
to
de
tak
tady
je
první
nebezpečí
že
tam
se
zabití
protože
toho
z
toho
jha
původně
těžkého
se
stalo
jho
lehké
velice
lehké
ale
jenom
na
tohleto
stupni
jakmile
potom
přejdu
na
další
stupeň
který
je
velice
těžký
a
to
znamená
zbavit
se
i
sebe
to
už
potom
ukazoval
až
ježíš
kristus
po
sem
narození
že
než
to
tamto
ten
první
stupeň
byl
celý
ukázáno
to
správcovství
už
před
jeho
narozením
jo
on
už
ti
židi
měli
takhle
spravovat
všechno
co
je
co
bylo
božího
rozumíte
byli
správci
boží
věci
ale
potom
měli
sebe
opustit
on
říkal
zapři
sama
sebe
to
už
je
horší
že
tom
nemusí
sebezapírat
on
ji
musí
být
dobrým
práce.
Ten
tak
sobě
se
zapíral
do
toho
naopak
sebe
celýho
musí
vložit
oni
musí
být
při
smyslech
a
oni
mu
ji
mohou
být
ještě
svý
že
ale
jakmile
se
dostanou
za
tuhleto
stupni
tak
přes
musí
přestat
být
tři
ví
ti
učedníci
páně
už
nebyli
svý
v
tom
smyslu
že
nejednali
mocí
rybáři
ne
nýbrž
mocí
ježíšovou
moc
jinou
než
svou
to
už
je
to
si
musí
být
být
vědy
že
to
není
jejich
moc
jo
tak
že
už
nebyli
svých
v
tom
oleji
ch
moc
to
není
mé
má
schopnost
brž
kristova
schopnost
ve
mně
jo
tak
v
tom
mu
sedět
čili
to
už
potom
začnu
být
zase
těžké
a
tam
už
potom
nestačili
vírou
to
může
by
se
mi
řekla
jak
to
vírou
už
jsme
stačím
tam
to
pokulhává
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
řeknu
já
na
to
protože
voni
tu
víru
museli
po
tím
křížem
ztratit
tam
víra
končí
na
nebi
totiž
jak
správně
říká
že
se
to
nevedu
představit
jak
je
to
na
té
jiné
na
tom
nebi
ale.
Tam
není
oprávněná
víra
tam
není
oprávněn
naději
protože
proč
bych
věřil
že
mám
tady
vás
před
sebou
když
mám
tady
má
před
sebou
a
když
jste
nevytratí
před
sebou
nebo
v
sobě
boha
tak
nemůžete
věřit
to
je
nesmysl
musíte
to
vědět
ne
a
ale
s
tou
vírou
se
obyčejně
dramaticky
způsobem
člověk
loučí
protože
se
v
ní
zabydlil
to
jim
bylo
jako
na
tom
prvním
stupni
mě
ten
lety
zabydlit
nejdál
ale
že
mu
to
šlo
samo
a
těm
učedníkům
to
taky
šlo
samo
ne
tak
to
je
bylo
vede
za
těžko
zdali
za
se
z
toho
období
kde
jim
všechno
to
samolibost
dělali
ne
ale
bez
bez
hnutí
proměnilo
samo
že
ten
dělali
mocí
nikoliv
svou
a
teď
se
toho
měli
vzdá
noty
plakal
to
vám
řeknu
ty
byli
z
toho
zoufalí
až
na.
Toho
svatýho
jana
který
přes
tuto
fázi
nešel
ten
šel
okolo
cestou
lásky
takže
je
to
dramatické
na
každém
tom
mezi
stupni
ale
stojí
to
za
to
to
překonat
protože
opravdu
nakonec
není
to
cesta
poznání
ani
cesta
víry
nýbrž
je
to
cesta
lásky
v
podstatě
ten
člověk
kdyby
nemiloval
který
je
na
věčnosti
vědomě
tak
by
zjistil
že
tam
není
definitivně
že
se
odtamtud
jde
dál
padnout
ale
jestliže
miluje
tak
nespadne
takže
marně
se
modlíte
k
ke
světci
on
to
nebo
ono
když
to
není
ve
vůli
boží
tak
on
vás
nevyslyší
protože
miluje
toho
boha.
A
jako
milující
dítě
nebude
překračoval
vůli
toho
otce
rozumíte
mě
by
to
ale
ve
vůli
boží
tak
vám
může
pomoct
tak
konkrétně
že
kdyby
se
vracela
přímo
pánu
bohu
tak
ta
konkrétní
nebudete
a
po
nebude
tak
přijatelná
nebude
tak
srozumitelná
jako
od
toho
světce
například
pomoc
od
tý
samy
které
si
je
pro
mě
daleko
srozumitelnější
než
přímo
pocházející
od
boha
protože
on
je
konkrétní
řekne
na
to
ne
to
šedesát
čtyři
mendl
vy
se
teprve
silně
chyba
ta
a
tu
tu
se
nezná
neopouštěj
jistotu
mezemi
pověsti
to
a
dělej
to
tak
jak
ti
teďka
jediný
tady
je
mi
to
španělské
a
potom
taky
španělsky
na
napsal
do
tý
mu
deníku
hlavě
toho
spisu
a
podle
toho
se
zařídil
a
opravdu
to
bylo
velice
důležité
abych
to
byl
věděl
tak
také
světec
pomáhá
kdežto
pán
bůh
nemluví
ten
to
představa
naše
všechno
říkáme
s
bohem.
Ne
pán
bůh
když
tak
nemluví
kdežto
ta
a
ta
terezie
uměla
španělsky
fakticky
až
panně
mluví
ne
protože
otčenáš
byl
pro
ně
příliš
těžký
a
on
měl
jenom
přeříkával
což
jako
by
se
nemodlili
to
je
stejný
tak
si
vymyslím
modlitby
který
vím
byli
přístupní
a
to
zase
modlit
mohli
mě
modlit
se
za
ní
cením
nebo
zaujetím
ne
to
není
špatné
při
musí
vycházeli
ti
ne
to
pořádku
to
von
se
modlitby
jenom
střelné
nese
řekne
jenom
jedno
slovo
třebas
ty
jsou
správné
a
dokonce
ježíš
kristus
na
to
ukazuje
v
evangeliích
tak
dejme
tomu
když
se
zjevil
učedníkům
po
svém
zmrtvýchstání
nebyl
přítomen
svatý.
Tomáš
a
když
se
znovu
se
šli
ty
učedníci
a
říkají
mu
že
tam
byl
mezi
nimi
kristus
tak
von
nevěřil
říkal
to
byl
přeci
ukřižován
to
mě
nebudete
vykládat
a
zjevil
se
znovu
ježíš
kristus
mezi
nimi
a
říkal
tomáši
blahoslavení
kteří
neviděli
a
uvěřili
ale
já
jsem
tady
i
pro
tebe
který
toho
nejsi
schopen
vlož
ruku
do
né
rány
vlož
ruku
do
mého
boku
pro
bodech
a
svatý
tomáš
říkal
ale
pane
dyť
já
tě
vidí
to
bych
to
dělal
on
to
ovšem
řekl
jednu
tam
je
to
jedním
svému
psáno
pane
můj
a
to
je
návod
na
středu
modlitbu
on
uznal
jeho
vládu
to
je
víc
než
u
zlatého
skutečnost.
Jeho
vládu
už
na
při
království
tvé
plnil
na
teď
nou
vládni
a
taky
umřel
násilnou
smrtí
že
čest
ním
vládne
radoval
že
ani
nepít
svatý
tomu
antilopy
má
hrob
severního
a
je
zajímavé
že
to
je
hrob
který
za
pádu
aur
do
španělska
kdy
oni
dobyli
celé
španělsky
že
se
nepodařilo
dobýt
let
hrob
to
si
nesmírně
španělé
váží
protože
mají
o
tom
dokumenty
že
zůstal
v
rukou
pasů
a
ty
ho
uhájili
a
proto
takové
mají
uva
že
to
tak
dobrý
a
se
vesmí
ve
své
řeči
být
kázání
a
svůj
tisku
náboženské
že
a
udržují
se
podobu.
Dva
tisíce
let
ačkoliv
nemají
vlastní
státy
bez
své
národním
povědomí
já
toto
mi
odpověděla
tam
básničku
na
které
hranici
španělska
o
tom
viděla
máme
modlit
vedli
papeže
má
to
nám
uchránilo
naší
našeho
nato
to
že
my
pořád
máme
někoho
kdo
nám
pan
do
mám
básnicky
mluví
a
máme
svou
vlastní
trati
a
tak
dále
a
španělské
stát
si
netroufá
proti
tomuto
za
zakročit
protože
sápe
že
si
to
nechce
rozdat
jo
asi
e
e
jak
ten
svatý
tomáš
dobře
za
působil
převést
ba
škole
to
správně
chápu
to
a
nemám
to
chápu
správně
nejsou
takový
vlasy
jak
se
nám
jeví
na
koho
se
s
ním
mluvil
tak
si
to
velice
míru
mělo
vydal
neví
jak
na
to
aby
tu
autonomii
měli
která
by
na
tom
zaručeně
vlastní
a
říct
než
je
to
španěl
tě
sebral
všechno
i
pro
svatého
tomáše
nevěřícího
je
ta
cesta.
Stav
ano
já
neříkám
že
jsem
šel
cestou
tomášovi
ale
tak
něco
přibližně
ho
že
pokud
jsem
se
nepřesvědčil
za
jsem
tomu
nevěřil
ale
i
pro
mě
ta
cesta
nejenom
pro
vás
říci
říkal
jo
ti
učedníci
páně
to
měli
skvělé
pře
viděli
zázraky
toho
ježíše
a
snadno
věřili
protože
byl
tady
důkazy
byli
tady
výsledky
kdežto
my
ježíše
u
sebe
nemáme
ani
ho
zázraky
nevidíme
a
proto
těžko
tomu
věříme
a
těžko
s
tím
můžeme
zařídit
jenom
z
těch
povídá
ek
tvých
toto
nejde
ale
opravdu
to
je
třeba
zapomenout
že
naše
podstata
je
věčná
že
mezi
ní
a
kristem
není
rozdílu
a
že
tedy
my
toho
krista
máme
blíž
než
si
myslíme
když
ježíš
kristus
řekl.
Řeknu
teď
vám
někdo
že
království
boží
je
tady
nebo
tam
nevěřte
tomu
království
boží
je
ve
vás
čili
to
je
blízko
a
ono
se
na
mně
jenom
kdy
jsme
jenom
líný
jako
nechci
říct
jako
prase
ale
jako
minimálně
dvě
prasata
každý
leží
na
jiným
boku
jo
chro
tady
si
vzájemně
do
tváře
a
tím
se
jim
mícháme
ne
no
tak
takový
se
mi
a
to
je
v
jednom
člověku
to
do
vo
prase
třetí
syna
no
a
takže
potom
samozřejmě
jsme
líný
to
krista
za
ně
jí
protože
ta
mana
vzdát
se
sami
sebe
to
není
ve
se
nedokáže
buďte
buď
horší
a
nebo
studení
ale
ne
vlažní
to
vyvrhnu
vás
svých
v
pravý
se
bibli
takže
jsme
nebo
není
úst
kristovi
tak
je
to
zaviněno
tím
že
jsme
líný.
Ale
jsme
vlažní
no
tak
to
je
jediná
chyba
a
ne
že
nám
chybí
důkazy
důkazy
by
se
okamžitě
dostavil
kdybychom
blažení
nebyli
pochopitelně
když
jsem
byl
týrán
těmi
lékaři
tak
jsem
nemoh
zůstat
vlažným
protože
mně
šlo
o
život
i
to
dítě
se
má
rádo
že
se
měl
nesmírně
rád
a
plakal
jsem
nedo
to
ne
do
toho
jsem
křičel
aby
mě
ten
doktor
nic
neudělal
já
sem
měl
dycky
těch
doktorů
vítr
že
jo
a
tak
maminka
samosebou
mě
vydal
tlačení
do
rukou
těch
lékařů
a
že
si
myslela
že
to
třebas
bude
naposled
co
mě
vidí
a
udělala
to
ale
tím
že
mě
takhle
mučili
tak
se
mě
vymanit
co
se
dalo
rozumíte
si
mě
podnítilo
to
ji
načež
já
sem
musel
z
té
dálky
ve
které
jsem
byl
vzdálen
od
smyslů
vrátit
ke
smyslu
a
to
se
ne.
A
to
vrátit
se
protože
mně
tělesnost
k
tomu
nutila
že
jsem
zbyla
kompletní
jsem
se
dostal
do
smyslové
činnosti
tak
jsem
tu
smyslu
činnost
začal
znovu
a
když
s
něčím
začínáte
vole
a
to
vždycky
děláte
dokonale
když
po
druhý
nebo
potřetí
to
a
tam
už
se
vám
o
trní
a
už
to
dělá
samovolně
tak
nebo
nebo
samočinně
nebo
tak
polovičatě
takže
já
jsem
byl
znovu
a
znovu
po
něco
vám
toho
abych
něco
dělal
pořádně
abych
se
toho
života
držel
větší
vervou
abych
se
snažil
do
něho
proniknout
tak
tím
že
to
potom
všechno
stalo
my
se
nemohu
chlubit
protože
to
zavinila
ře
ani
jako
dvě
ani
to
jedno
prase
majiteli
vo
vás
dojem
tyto
lidi
co
jste
sedí
že
jste
velice
jako
hadí
to
malíře
se
mýlí
ale
v
tom
von
ten
dojem
mají
já
jenom
bych
řekl
že
jste.
Že
člověk
velice
zvídavý
a
to
je
v
pořádku
protože
kdo
netouží
něco
se
dověděl
ten
tak
nic
nedoví
a
do
touží
se
něco
dovědět
se
taky
nic
nedoví
že
jestli
zůstane
u
té
touhy
jenom
to
musí
za
tu
touhu
čili
ta
koho
není
špatná
ale
je
to
pohádce
disponování
se
k
něčemu
vyššímu
k
čemu
on
zase
musí
se
přimět
když
se
nesmíte
přimět
jenom
k
tomu
abyste
si
to
vyslechl
abyste
to
přiznal
že
je
to
správné
aby
se
s
nýbrž
aby
se
s
tím
taky
řídil
že
ale
pokud
možno
okamžitě
a
pak
samozřejmě
to
má
význam
daleko
sáli
eto
takhle
ba
to
jenom
odsuzuje
my
si
ho
všem
říkáte
vy
jste
čím
vy
si
říkáte
dyť
já
to
nemyslím
jenom
pro
sebe
já
to
mám
na
gedeona
já
to
chci
taky
ty
ostatní
asi
že
já
to
neuskuteční
snad
to
přesně
do
uskuteční
takový
se.
Proti
ko
jsem
to
je
výmluvy
to
je
vymlouvá
pustá
na
to
já
vám
neskončím
to
prosím
vás
nechtějte
aby
někdo
jiný
to
uskutečnil
co
tady
slyšíte
tímto
od
sebe
pak
máte
právo
chtít
od
jinýho
aby
to
taky
uskutečnil
musíte
být
předcházet
příkladem
jsem
se
musel
se
sem
manželství
smířit
s
tím
že
manželka
třebaže
byla
dobrá
katolička
podnětech
povinnosti
a
to
se
nesmířil
zase
s
tím
co
já
dělám
a
považoval
to
za
koná
ku
nadstavbu
které
nerozuměla
nechtěl
ani
rozumět
tak
a
nezařízli
podle
toho
ale
když
soustavně
viděla
příklad
že
to
tak
dělám
a
několikrát
je
taky
podezříval
že
to
dělám
špatně
a
že
to
nedělám
tak
konečně
přistoupila
na
můj
druh
cesty.
Ale
nebyl
bych
ji
k
tomu
přiměl
ani
vlastní
zkušeností
to
vás
upozorňuju
nýbrž
tím
že
měla
tři
děti
a
další
dětí
už
nechtěla
tak
asi
přistoupila
na
jiný
způsob
života
aby
neměla
další
živý
to
je
takže
vono
v
tom
je
zase
nějaký
háček
ono
v
tom
nebyla
jenom
přednostní
manželky
nýbrž
taky
sebeláska
že
to
mohl
tři
děti
už
je
dost
tak
já
se
nedivím
a
byl
jsem
moc
rád
že
jí
to
nějak
za
nějaký
konec
klo
někde
takže
ono
i
ten
příklad
čověk
musím
trpět
když
když
dobrovolně
ten
příklad
dělá
a
stačí
se
poctivě
příkladem
tomu
druhému
a
musím
trpět
vot
aby
to
vydržel
aspoň
těch
šest
let
než
ten
dotyčný
sem
obrátí
a
to
je
člověk
který
na
kterou
máte
denně
třebas
vliv
člověka
na
něho
na
něho
už
se
může
provádět
intenzivně
ten
vliv
tak
tam
by
to
mohlo
trvat
taky
celý
život
to
bys
to
ho
vrátil.
A
proto
nemá
být
soustředěn
člověk
na
to
obrácení
jiných
když
má
si
být
vědom
toho
indického
že
když
sebe
nenapraví
nikoho
nenapraví
napřed
se
napravit
sebe
a
potom
ty
ostatní
že
to
příjemnější
než
napravovat
druhé
je
to
taky
líto
vám
tady
kázat
než
sebe
opravovat
buďte
bez
starosti
jsem
mluvil
o
dvou
prasata
tak
u
sebe
mu
mu
ho
mu
jít
po
stanete
no
ale
mi
to
dobře
tohleto
říkání
že
jo
to
tři
znáte
a
kdybyste
nevěděli
v
praxi
tak
byste
řekli
tak
dobrý
nej
že
troufám
mluvit
i
proti
jesudian
až
budete
číst
třebas
ten
komentář
a
víte
že
v
té
druhé
fázi
když
jsem
už
pod
jejich
vedení
to
psal
že
sem
i
tam
si
dovolil
upozornit
že
nemají
ze
všem
pravdu
že
se
mýlí
věčem
a
tak
dále
to
to
si
dovoluji
přestože
máme
to
důkazů
o
tom.
Co
snad
jaké
zázraky
to
nadto
cestě
tak
uděláme
jeden
kroku
předat
dva
roky
nazpátek
a
to
si
napíšu
teďka
říká
ten
dotyčný
to
si
nehraju
jako
já
bych
já
mohl
za
ten
jeho
výrok
že
jo
že
si
ho
nabral
ne
a
teď
si
na
hraje
něco
to
to
nadávání
na
to
tak
podívejte
se
posuzovat
co
je
pokrok
a
co
je
cesta
zpátky
se
rozumem
nedá
jestli
z
toho
posuzoval
jinou
hodnotou
než
rozumem
prověřoval
jinou
no
tak
prosím
udělal
si
za
dosti
spolsky
jeden
kupředu
ale
já
se
mě
pochybuju
že
tomu
tak
je
já
tady
mám
na
sta
svého
života
nebudu
ho
menoval
protože
nejmenuju
taky
toho
na
kterého
vykládám
ale.
Ten
to
svědek
my
musí
potvrdit
jinak
se
s
ním
rozejde
zlem
jestli
ten
dotyčný
kterého
je
svědkem
za
znamenal
žádné
změny
během
těch
do
bot
to
věcí
na
nebo
za
znamenal
já
chci
na
něm
na
tom
svědkové
abych
říkal
že
se
za
znamenal
prosím
můžete
svědek
říct
jako
ten
jeden
páter
který
měl
u
sebe
nějaký
něco
od
papeže
a
říkal
nahlas
já
to
nemám
a
mysli
si
tady
v
tom
toleto
nemá
rozumíte
a
to
neřekl
už
ale
před
to
mě
ne
tak
takhle
samou
ský
mi
ne
odpověď
nýbrž
mě
jenom
řekněte
jestli
máte
den
ten
váš
manžel
se
trošičku
mění
k
lepšímu
no
tak
ona
má
strach
z
manžela
no
ale
ten
vidět
máš
to
dobrý.
Eště
máš
doma
nějakou
korytu
víš
já
mám
ne
nemá
tedy
prosím
nemá
ale
je
to
tedy
známka
že
opravdu
co
my
tady
řekl
je
plánu
do
suchu
protože
on
má
jednu
vlastnost
špatnou
vě
to
vám
musím
prozradit
protože
nejmenuju
ho
tak
on
si
to
dál
jenom
z
rámce
sám
že
je
především
netrpěli
vý
občas
a
tu
ze
netrpěli
vy
a
za
druhý
se
ve
bezvadně
litovat
když
to
když
je
zapotřebí
nebo
tak
by
zapotřebí
není
a
kdyby
to
vlastnosti
neměl
zabili
a
daleko
rychlejší
pokrok
a
z
toho
také
on
usuzuješ
že
vlak
kupředu
a
jeden
krok
a
o
tři
kroky
třeba
dozadu
ale
je
to
tím
že
je
třeba
zrovna
ve
stavu
po
ražen
tví
rozumíte
a
v
tom
jsou
položení
se
cítí
být
strašně
dole.
Já
mu
vy
tam
jenom
jednu
věc
dycky
toto
je
proražení
spí
není
dokonalé
když
se
podobá
těmi
přátelům
plzně
kte
říkají
my
jsme
se
před
tebou
ctíme
tak
maličtí
že
to
není
ani
hezké
vypadá
z
této
podražené
nápad
z
toho
z
toho
umenšení
sama
sebe
já
jsem
říkal
přátelé
z
to
vám
neví
co
vás
nejmi
z
toho
du
že
se
cítíte
být
malý
a
to
je
málo
vy
se
musí
týt
být
cíl
k
ničím
a
tak
taky
říkám
prože
navázat
tohoto
pána
je
slabá
on
musí
být
poradil
jako
jsem
byl
třebas
já
úplně
poradí
v
tom
koncentráku
nezbylo
míněno
než
dá
ten
život
ne
ne
protože
za
ní
to
nestálo
a
stejně
to
nestalo
za
nic
sedmnácti
letech
úplně
po
ražen
já
jsem.
Opravdu
byl
to
omyl
toto
přenést
vždycky
omylem
protože
něco
to
už
vyneslo
to
předešlé
ale
já
jsem
v
tom
prorazil
vnitřně
všechno
a
měl
jsem
dojem
že
to
bylo
na
nic
že
já
jsem
já
nic
se
musí
věřit
znovu
čili
upozorňuju
vás
že
proti
tuhletomu
způsobu
myšlení
je
jiné
ce
začínat
pořád
znovu
ale
nejenom
každý
den
ráno
jak
jsem
marii
před
tím
ale
hlavně
před
tím
vstupem
do
domu
hospodáře
tam
musím
nechat
paměť
venku
mimo
ten
dům
a
proto
to
nedokážete
ta
paměť
bude
s
vámi
a
bude
vám
plemeno
a
tak
dále
tak
vám
radím
abyste
upřímně
to
co
jste
za
den
provedli
obětovali
bohu
upřímně
mu
to
obětovali
abys
když
to
nedokáže
tomuto
upřímně
obětovat
tak
abyste
si
to
u
něj
aspoň
s
chovali
podobu
konci.
To
minimum
chovej
mi
to
tady
protože
vono
se
to
na
mě
vyvalí
a
na
to
nevydržím
že
jo
to
znamená
vysvětlím
to
způsobem
zříkáte
na
tu
chvíli
paměti
kdo
se
neumí
říkat
paměti
ten
na
tom
zle
a
to
je
ten
člověk
má
třetí
vlastnost
špatnou
která
jeho
lékařské
praxi
se
to
řek
moc
že
nás
má
za
lékařské
praxi
je
velice
užitečná
a
bez
ní
se
neobejde
tak
já
se
nedivím
že
ji
užívá
tak
kde
nemá
užívat
když
přitom
přijde
do
koncentrace
tak
se
té
paměti
míst
že
voni
potom
přes
den
potřebuje
ne
tak
jak
to
najednou
se
jí
říká
tam
se
jim
z
říká
tak
to
je
těžko
říct
že
to
třetí
vada
já
už
sem
to
tak
jednou
řekl
tak
to
je
protože
pamatujte
si
ostří
několikrát
že
je
velké
umění
nezapomenout
na
co
se
má
vzpomínat
co
se
má
podržet
paměti.
Ale
daleko
větší
umění
zapomenout
co
se
má
zapomenout
že
vám
radím
že
před
vstupem
do
domu
hospodářova
se
má
na
všechno
zapomenout
tak
věřte
mi
že
to
rada
praxi
prověřena
a
že
když
na
nedáte
tak
žádná
koncentrace
žádná
modlitba
žádný
vstup
se
vám
nepodaří
jak
byste
chtěli
nebo
jak
by
bylo
žádoucí
lépe
řečeno
nýbrž
přijde
ta
se
svou
pamětí
a
ta
vás
bude
pronásledovat
budete
říkat
aniž
budete
chtít
pane
já
jsem
pro
to
ne
to
celý
den
pracoval
buď
tak
dobrý
a
nech
mě
aspoň
se
tady
najíst
a
potom
tě
he
posloužit
ne
tak
ne
nic
se
nesmí
na
tom
hospodáři
ti
tam
musí
se
rovnou
chtít
jít
mu
sloužit
po
znamená
mu
patřit
jak
mohl
si
to
přeje
a
on
si
to
přeje
nevypočitatelné
vždycky
jinak
jednou
si
přeje
jenom
abyste.
Radostně
s
tím
pobili
a
podruhé
si
přeje
abyste
vůbec
nebyli
a
to
mně
šlo
taky
na
strašně
na
nervy
že
jsem
chtěl
být
svůj
a
to
záleží
na
tom
jakým
je
člověk
rozpoložení
protože
ne
ke
každé
koncentrace
vycházíte
stejné
situace
v
každé
situaci
každého
dne
s
te
jiní
na
jiném
stupni
nemá
vyžene
nějaký
stupeň
zaručený
nějaký
stupeň
vývojový
to
právě
kdyby
to
indové
měli
pravdu
v
tomto
to
by
bylo
krásné
ale
my
jsme
jenom
potud
na
také
vyšším
spím
pokud
plníme
podmínky
tohoto
stupně
protože
my
máme
pořád
celé
svoje
malé
já
všechny
smysly
a
pořád
se
uvádění
v
pokušení
abychom
je
užívali
tak
jak
nám
to
vyhovuje
a
ne
jak
sebe
máme
mám
ale
přeci
víc
špatnosti.
Proti
nemůžeš
taky
ostatní
špatnost
už
vě
jsou
to
dva
důvody
hlavně
že
by
se
mně
doma
nad
sebou
rozpaky
protože
znám
jeho
lítosti
ost
to
je
jedna
jeden
důvod
a
druhý
důvod
je
že
jsem
proti
takové
podobné
sebe
analýzy
protože
to
je
vy
výsek
ce
a
to
je
něco
co
na
mě
dělali
lékaři
a
já
to
podstatně
nepovažuju
za
správné
úplně
se
distancovat
od
svých
špatností
protože
jsem
si
jist
tím
že
člověk
těmi
špatnostmi
se
právě
může
k
tomu
bohu
dostat
snáze
než
svými
ctnostmi
proč
se
maří
magdalena
svou
špatnosti
dostala
snáze
ke
kristu
než
ten
kdo
si
o
sobě
farizej
myslel
do
ví
jaký
je
čili
buďme
rádi
že
o
nějaké
špatnosti
víme
ale
kdy.
Bychom
znali
všechny
najednou
tak
vás
z
toho
zde
mou
je
z
nechtí
zneklidní
a
za
takové
ze
stavu
bychom
nemohli
jít
kupředu
k
nařídila
zaručeně
byla
zneklidněn
nýbrž
když
se
tam
složila
u
toho
ježíše
trvat
kam
jak
dne
dělá
se
stane
co
chce
já
si
to
zasluhuje
rovní
velice
záleží
a
já
se
polích
se
který
mě
mluvím
dycky
dívám
dívám
se
co
je
pro
ně
s
únosné
a
co
je
neúnosné
že
jakmile
vidím
že
to
neudržel
tak
obrátim
kartu
a
začne
strany
když
si
z
látku
hraji
to
znamená
nedá
mi
potíže
že
ani
dělám
potíž
jí
ze
sebe
vybavit
tak
já
si
mohu
jenom
hrát
na
stranu
toho
dotyčného
který
poslouchá
mohu
na
to
to
jeho
jáčko.
A
tak
ne
a
to
tedy
dělám
zásadně
že
jakmile
bych
nebral
tak
ten
člověk
se
mi
vymkne
slechu
protože
já
silně
pochybuju
že
bych
já
vydržel
tak
dlouho
poslouchat
sebe
by
byl
posluchače
jako
vy
poslechne
jako
vy
posloucháte
to
je
obdivuhodné
já
bych
to
nevydržel
bdělým
stavu
já
bych
to
nevnímal
si
bych
vnímal
polovičku
to
by
bylo
moc
a
možná
že
ani
to
ne
a
vy
to
vydržíte
mise
poctivě
snažím
o
to
aby
to
bylo
trošku
barvy
těší
aby
to
nebylo
aby
aby
to
s
vámi
vzalo
co
ale
občas
ne
že
se
opustil
snažím
ale
přesto
z
té
obdivuhodné
já
jsem
jednou
poslouchal
svoji
přednášku
kterou
my
přehrávali
z
mi
a
já
jsem
na
to
šup
nad
tím
usnul
potom
se
přesvědčil
jsem
si
to
ani
to
se
mnou
otevřen
oči
sice
ale.
Stal
jsem
fakticky
tak
jsem
se
uložil
jsem
říkal
je
takový
kradli
ho
vykládá
no
a
tak
jsem
tu
hodnotil
že
jsem
klidně
při
tom
usnul
a
takže
víckrát
jsem
to
nevydržel
že
jednou
a
eště
za
takových
to
okolností
prosím
vás
jestli
vy
naší
třídách
spíte
vyloženě
spíte
třebas
otevřeno
očima
já
to
nikomu
nemám
celé
tady
něco
dělá
tím
způsobem
mi
neusne
žijeme
do
ruky
porosteš
píšou
aby
se
na
ni
napíchl
až
k
nehlava
s
tím
se
zajistím
jo
ale
jinak
kdyby
to
neměl
o
porád
udát
tak
se
rodí
ale
v
tomuto
tomudle
přečíst
tudleto
ale
jsem
vinen
já
a
ne
ten
stáňa
nebo
vy
kteří
takhle
spíte
protože
já
když
zklame
mluvím.
Tak
musím
vaší
vůli
částečně
převzít
na
sebe
někdy
víc
někdy
méně
protože
mně
není
příjemno
abyste
mě
moc
odporoval
ale
když
já
převezmou
vaší
vůli
tak
vy
mě
neodporujeme
a
je
všechno
jasné
protože
moje
vůle
vstoupila
do
vás
rozumíte
ale
tím
se
dostanete
do
báječné
ho
klidu
ve
triky
jste
zvyklí
tady
je
to
takže
to
je
moje
vina
především
rozumíte
mě
není
vaše
vina
kdybych
já
takhle
si
kdybych
já
to
to
neuměl
tak
bych
to
co
tady
říkám
považovali
jenom
za
říkání
ale
je
to
aspoň
z
malinkého
procentíčko
považuju
za
vedení
jenom
do
takové
míry
jak
s
převezmou
rozumíte
a
to
si
na
tom
cením
nejvíc
protože
my
při
tom
spíte
tak.
Ty
já
říkám
těm
co
usnula
omlouvají
se
mě
já
říkám
neomlouvejte
se
mně
na
to
já
jsem
musí
posluchačů
zvyklí
za
prvé
ale
za
druhé
řikam
je
to
něco
co
znali
staří
řekové
a
říkali
tomu
spánek
ve
chrámu
hodily
se
do
chrámu
vyspat
vyléčil
se
ze
svých
chorou
spali
přitom
tak
se
tady
je
otázka
proč
ten
pán
ježíš
měl
tím
učiním
nohy
až
na
konci
a
ne
začátku
tý
i
na
že
by
tu
čistotu
celého
těla
který
jim
tím
sliboval
budeš
celý
čistý
když
si
umínil
je
celý
říkal
petrovi
který
chtěl
být
mysel
a
proč
to
tedy
udělal
až
na.
Konec
z
tohoto
byli
různé
důvody
asi
tak
momentálně
vzpomínám
tak
deset
ale
řeknu
ty
hlavní
jo
tak
podívejte
se
především
celý
ten
vývoj
který
se
tam
vyskytuje
to
je
vývoj
náš
a
ne
nějakého
petra
nebo
jana
a
to
je
vývoj
jednoho
každého
jedince
čili
všech
apoštolů
dvanáct
dohromady
jsou
součástí
toho
vesmíru
v
malém
který
je
na
který
je
v
nás
tam
v
tomto
vesmíru
v
malém
existuje
něco
jako
průběh
životní
sil
to
je
pochopitelné
ten
přebytek
životní
sil
misku
na
čerpáme
prany
daleko
více
kolik
potřebujeme
ten
přebytek
odchází
nohama
ne
rukama
nebo
někam
jinam
nebo
někud
jinudy.
A
jestliže
on
umyl
ty
nohy
tak
von
je
zbavil
oba
zbavil
zbavili
je
obalu
který
překážel
tomu
volního
vode
mu
odpadu
prany
z
toho
člověka
když
teďka
to
řeknu
konkrétně
když
třeba
ten
petr
zapětí
potom
zapřel
ježíše
krista
a
měl
umíte
nohy
znamená
zbaven
té
zády
v
nohách
že
se
to
nemohlo
volně
probíhat
že
to
bylo
za
nešení
a
on
se
velice
rmoutil
nad
tím
že
zapřel
toho
ježíše
a
tim
to
ten
napřed
řekl
tak
že
by
byl
býval
nemusel
být
tolik
za
rdvou
ceny
a
von
se
spíš
styděl
nad
sebou
že
že
to
bylo
pod
jeho
čest
když
mu
to
je
jí
řekne
a
on
tomu
nevěřil
tak
teďka
to
nebylo
příjemné.
Ale
věřte
mi
to
že
kdyby
tento
strach
který
má
tendenci
těžko
mysl
nosti
víte
to
se
správně
říká
který
pochází
nohama
strach
boha
hází
nohama
nebo
těžkost
těžkopádnosti
myšlení
nebo
nebo
že
nenávist
nebo
já
nevím
co
všecko
nohama
a
vono
se
řekne
že
nenávistí
se
z
blaze
představte
si
to
ono
mu
mož
odešla
prana
nohama
tak
jestliže
on
tohleto
zažil
že
měl
tak
hroznou
nenávist
vůči
sobě
ona
mu
oživen
hlava
nebo
třebas
páchal
sebevraždu
jako
ten
jidáš
že
on
měl
být
zachován
pro
církev
do
budoucnosti
ano
jsem
uveden
příklad
jeden
ale
druhý
příklad
bych
mohl
uvést
toho
svatýho
jana
když
mu
umyl
toho
tak
on
se
ocitl
pod
tím
křížem.
S
naprostou
samozřejmostí
zase
protože
on
on
byl
předobrazem
lásky
ne
předobrazem
sebe
důvěry
jako
byl
ten
nebo
víry
jako
byl
ten
svatý
petr
to
je
předobraz
víry
a
ne
že
tam
ten
předto
lasky
tak
ta
láska
se
chová
jinak
ta
láska
klesá
nohama
dolů
nýbrž
to
se
nese
nahoru
k
tomu
kříži
jo
a
teď
on
musí
mít
no
větší
s
té
zcela
opačného
důvodu
že
odtamtud
se
propojuje
nahoru
a
on
musí
být
spojen
s
tou
zemí
tím
zářením
zemské
dokonale
rozumíte
aby
mohl
pochopit
smysl
té
oběti
ježíšovi
aby
se
s
ním
moh
spojit
aby
von
ježíš
na
kříži
a
ten
jan
poctivě
byl
jedno
jako
jedno
aby
ten
jan
mohl
převzít
tu
matku
ježíšovu.
Aby
se
ta
matka
mohla
stát
jeho
matkou
aby
nesmrtelná
duše
ho
hmotný
doby
napomíná
napovídala
asi
tak
a
to
všechno
zase
způsobily
ty
nohy
a
tak
bych
moh
těl
důvodů
na
dvanácti
apoštoly
ukázat
naše
ale
na
víc
případech
jak
to
bezvadně
působilo
takže
to
je
asi
hlavní
důvod
co
dva
hlavní
důvody
proč
ten
ti
to
u
až
na
konec
před
tam
byl
rozhodující
momenty
kdy
to
zrovna
potřeboval
já
jsem
to
uvedl
jenom
příkladem
svatýho
petra
ne
a
svatýho
jana
ale
všichni
to
potřeboval
že
jo
že
to
nepůsobilo
u
toho
jidáše
tohleto
omývá
nohou
to
si
vysvětlíme
taky
ještě
aspoň
ten
třetí
případ
protože
ježíš
mu
dal
sílu
k
opačném
i
té
poslední
mluvil
nedal
tak
to
působilo
tak
já
vám
ho
nezradil
a
to
se
nestalo
to
co
co
jsou
ježíš
těl
aby
se
stalo
aby
se
nepříčí
dostal
aby
byl
opuštěn
od
řece
a
tak
dále.
Rozumíte
a
o
to
musel
dát
zvláštní
ještě
novou
sílu
nejenom
umí
mu
nohy
ale
taky
ještě
něco
to
to
se
dědečka
dávání
jim
být
to
víno
a
říká
jest
a
pít
neboť
toto
je
tělo
mé
a
to
to
je
krev
máte
nového
základ
té
se
za
vás
vyvá
tak
dále
tak
chtěl
jim
dát
najevo
že
to
jejich
tělo
to
své
tělo
oni
mají
považovat
za
spojené
s
jeho
tělem
čili
už
ho
nemají
považovat
své
tělo
a
to
jim
velice
pomohlo
k
tomu
aby
se
vydali
na
smrt
neboť
oni
obětovali
krista
ne
sebe
oni
opakovaly
kristovou
oběť
na
kříži
oni
sami
neumíral
oni
mě
mysím
nebo
on
především
únosný.
A
vstupoval
s
nimi
na
na
věčnost
je
vědomě
o
kdyby
byli
to
dělali
jenom
sami
ze
s
vlastní
vůle
no
z
vlastní
silou
a
měli
za
sebou
to
lámání
chleba
tak
by
to
bylo
s
nima
takle
nedopadlo
to
je
obrovská
milost
projevená
konkrétně
tak
aby
tomu
porozuměli
oni
museli
pociťovat
v
té
chvíli
že
se
spojují
vopravdu
tělesně
s
tím
kristem
a
protože
to
nebylo
ještě
dodělán
tak
ještě
dva
z
nich
žito
mast
ním
že
voni
to
znova
opakoval
potom
při
nějaké
společné
ne
znovu
jim
to
opakoval
a
tak
dále
aby
to
zch
trik
tohle
ten
moment
protože
musíme
si
myslet
že
ježíš
kristus
byl
následkem
svých
svýho
národa
a
ten
šel
cestou
existenční
to
znamená
my
se
asi
že
tělo
lidské
patří
bohu.
A
v
těle
se
s
kříži
člověk
měli
pravdu
jedině
v
těle
nastane
vzkříšení
těla
vzkříšení
to
já
když
jim
stoprocentní
žena
než
oni
že
je
to
ztišení
který
zažijí
musí
proběhnout
za
tohoto
života
v
těle
jinde
to
nejde
no
protože
on
touto
cestou
šel
a
tu
cestou
ukazoval
ježíš
kristus
tak
musel
to
potvrdit
těmito
ukazu
a
těmi
symboly
a
apoštolové
to
potom
praktikoval
člověka
po
narození
pokřtěného
který
nej
od
s
ním
děje
má
zase
několik
kerý
význam
ale
já
se
ku
zase
ten
co
se
mi
hodí
do
ního
stavu
věcí
a
to
je
především
té
to
nejnižší
tak
má
se
řek
ten
člověk
by
se
měl
být
společným
nějaké
širší
společnosti
pokřtěný
že
a
to
je
mu
umožněno
tím
křtem
já
si
to
uvědomuje.
Do
když
mám
ty
dva
no
ty
toho
loutka
že
jeden
pokřtím
a
druhý
ne
tak
on
ten
starší
který
je
pokřtěn
se
občas
mluví
tomu
malému
že
on
je
popřej
že
tam
ten
že
je
pohan
a
tam
ten
plače
nad
tím
svým
bohatým
že
jo
tak
on
se
cítí
být
společnou
si
být
společným
nějakým
v
té
víře
a
v
tom
pokřtění
že
tak
to
je
to
minimum
tuleten
začátek
ale
je
tady
něco
kdyby
si
všimli
toho
aktu
křtu
jako
záruka
v
podobě
hmota
který
má
to
vnímat
já
říkám
že
to
má
vnímat
a
který
má
na
sebe
brát
tu
zárukou
toho
vstupu
toho
mario
dítěte
do
té
společnosti
tedy
co
má
vlastně
nastupovat
má
stoupat
ducha
svatého.
Že
to
samo
řádně
napadlo
ale
je
to
tak
protože
taky
ve
starým
novým
zákoně
v
tom
své
zkusím
apoštoly
ský
stav
že
duch
svatý
sestupoval
na
zástupy
sestoupil
na
ty
děti
kteří
neměli
ještě
rozum
a
nevěděli
co
je
to
děje
ale
na
koho
nesestoupil
du
svatý
toho
nepokřtil
čili
pomocí
toho
mokrá
má
když
to
děláte
potravou
sestupoval
duch
svatý
na
toho
otec
ano
a
to
byl
druhý
argument
všem
pokud
ten
mordu
být
toho
vědom
tomu
tak
je
to
nemusí
vědět
jenom
musí
přitom
mít
a
musí
se
zaručit
von
co
tam
on
se
tam
čte
že
věřím
v
boha
tak
von
za
něho
věří
všechno
co
ten
ta
církev
vyžaduje
vod
věřícího
křesťana
von
za
něho
slibuje
ten
se
přes
lidi
který
přesný
slib
opakování
všech
článků
víry.
Ne
takže
ten
pod
se
zaručuje
začátky
tak
já
například
beru
taky
ty
svoje
vnoučata
sem
se
za
ně
zaručil
a
potom
musím
z
toho
vyvodit
důsledky
že
tak
to
by
bylo
to
další
že
někdo
se
za
ně
zaručuje
vždycky
a
třeba
toho
druhého
pokud
ten
druhý
není
takhle
schopen
tohoto
tak
je
to
veliká
škoda
potože
ona
se
to
obchází
tím
že
se
mu
něco
věnuje
k
tomu
otci
a
tím
se
od
něho
odstoupí
to
je
nepochopení
věci
má
se
mu
ten
člověk
jenom
celý
celý
život
pořád
a
to
být
jeho
duchovní
dítě
že
si
i
má
dítě
hmotné
tak
to
to
dítě
duchovní
tak
tak
se
chovám
třebas
tomu
pavlovi
jako
ke
se
mu
duchovní
dítěti
a
on
to
bere
on
říká
že
se
si
můj
dědeček
ale
když
říkal
že
si
můj
táta
a
to.
Tu
po
bych
nemoh
mít
dostatek
to
a
tak
musím
vysvětlit
jakým
způsobem
se
jeho
otec
že
to
je
něco
mezi
otcovství
hmotným
a
mezi
otcovském
božím
že
jsem
trošičku
víš
potom
to
stránce
a
že
tedy
mě
musí
po
té
pokud
v
tomto
smyslu
ho
vychovávám
že
je
musím
brát
vážněji
než
cokoliv
světského
než
napřed
učitelem
nebo
tak
že
musí
mít
nějaký
řád
hodnot
a
že
musíte
v
tom
řádu
hodnot
stávat
tomu
co
učím
přednost
za
tím
to
dělá
jakmile
ho
učím
o
těchto
věcech
tak
dávám
nic
pozor
a
dával
tomu
absolutní
přednost
ano
to
je
další
věc
třetí
nebo
já
nevím
kolikrát
je
spočívá
v
tom
že
ta
církev
věří
a
nechme
ji
při
tom
věří
že
je
tady
nějaké
charisma
nějaká
milost
která
při
tom
křtu
sestupuje
na
to
dítě.
A
že
mu
usnadňuje
cestu
k
bohu
tak
to
nebudu
dál
rozebírat
ale
upozorňuju
vás
že
představa
má
úžasnou
sílu
tak
protože
tu
představu
mají
a
pokud
ho
praví
vyprodukuje
tu
představu
ty
kněží
tak
ono
to
představa
má
funkci
je
funkční
není
a
funkční
působí
přestanu
sobě
když
to
nemusíme
brát
tak
karmicky
tak
jak
nad
smyslně
tak
je
to
síla
pouhé
představy
která
tohleto
způsobuje
a
to
by
mělo
stačit
zatím
jobem
k
moje
jednoho
dospělého
člověka
jinak
ne
nějaký
černý
prahy
a
já
vám
řeknu
ten
člověk
to
dodneška
cítí
říká
ně
myslím
že
ten
kněz
přeci
jenom
aspoň
ten
kněz
si
myslí
že
dělal
dobrou
věc
a
si
tam
myslím
to
snad
o
to
snad
byste
a
nedělal
ne.
To
jsem
nevěřil
a
myslí
že
to
že
to
nemůže
nikomu
aspoň
škodit
aspoň
to
si
může
mele
že
o
můžeme
před
předpokládat
a
pak
i
to
má
nějaký
nepatrný
význam
samozřejmě
já
těmto
pokřtěným
dávám
najevo
že
to
je
málo
že
za
tím
musí
stát
že
musíte
nit
křestním
molo
a
já
není
že
to
musí
být
rozhodnutí
které
tam
za
něho
na
to
člověka
dělá
někdo
jiný
který
musí
ale
realizovat
ten
za
na
ně
kterého
se
to
rozhodnutí
udělal
tak
jim
to
vykládám
ke
sice
děje
to
řekne
je
mu
sice
léta
řekne
já
jsem
byl
pokřtěn
ale
to
jsem
ještě
tomu
nerozuměl
ska
tomu
vůbec
nevěřím
ne
ale
vono
se
nic
nestalo
protože
no
mě
ten
li
čest
by
žádný
neměl
já
jsem
nikdy
z
toho
není
vodbyl
to
svůj
život
žádný
důsledek
že
ano
tak
mu
řeknu
to
je
to
že
si
nic
z
toho
neuskutečnil.
Jestli
dneska
vlivem
toho
co
jsme
si
to
se
dověděl
ces
toho
litovat
co
jsi
dosud
dělal
a
chceš
musí
litovat
to
je
důležité
a
musí
že
takle
žil
a
se
toho
v
důsledky
nemá
jinak
ji
žít
za
ji
kostí
ta
jejich
podmínek
a
za
ním
předpokladu
a
tady
mých
předse...
Download XML • Download text
• Waveform view