85-03A
85-03A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Ty
to
beztak
neumíš
tak
do
tak
na
bude
nebudeš
ale
kdyby
se
ta
ho
něco
věděl
napovídat
nenapoví
a
teď
jsem
dával
ten
mladší
otázky
tak
matiku
jedna
a
jedna
to
ještě
věděla
jedna
a
tři
už
to
nevěděla
a
tam
si
a
starší
která
to
předtím
neděla
napovídala
čtyři
jo
a
tak
to
šlo
dál
a
starší
všechno
věděla
všechno
věděla
a
ta
mladší
rezignovala
ztratila
klid
a
neberte
byla
zkoušen
trati.
Když
nebyla
zkoušen
věděla
všechno
se
říkal
takhle
to
z
to
ší
starší
co
rukou
ona
nesmí
mít
dojem
že
je
zkoušen
ono
jim
nedělá
dobře
ono
vás
slabý
nervy
že
ne
na
zkoušku
že
je
zkoušen
ono
ji
musí
dělat
a
radost
že
zkoušen
tom
soustu
hra
maminko
ty
se
musíš
s
tou
se
končit
to
tak
aby
neměla
dojem
že
je
zkoušel
aby
měla
radost
že
je
zkoušen
aby
to
nebyla
zkouška
aby
to
byla
hra
radostná
ra
o
tak
dneska
už
to
ty
počtu
jdou
ne
ale
jenom
proto
že
se
to
de
jinak
ne
to
nejsem
já
ale
ten
systém
jediný
že
takhle
vy
měli
být
děti
vychovávány
úplně
z
opačného
hlediska
že
ho
to
děláš
to
to
je
nechej
lineárně
rozumově
to
nemá
smysl
nebo
malí
smysl
nebo
je
to
velice
těžko
pátek
lépe
řečeno
když
to
tímto
způsobem
že
toho
že
vy
řadím.
Tu
vůli
toho
člověka
do
té
míry
do
jaké
nemá
vona
fungovat
z
jaké
nemá
překážek
protože
když
člověk
se
něco
vy
počítat
a
za
vem
to
počítá
dělá
dvě
věci
chce
to
vy
počítat
a
počítá
když
to
když
jenom
počítá
tak
to
umí
líp
než
když
to
ještě
taky
chce
vypočítavosti
na
dvou
židlích
to
ježíš
kristus
strašně
měl
jeden
za
zlý
todleto
já
při
učení
také
nesmysly
vedou
ža
musím
prostě
to
číst
musím
to
vnímat
jako
kdyby
to
nebylo
na
zkoušku
nýbrž
jako
kdybych
se
to
měl
jenom
naučit.
Ne
cílevědomě
na
zkoušku
a
naučit
se
to
a
pak
se
mi
vždycky
stalo
a
to
jsem
radil
nějakým
lékaři
který
dneska
už
je
to
ten
lékařem
tak
neměli
československu
já
bezvadnou
kariéru
ten
v
prvním
ročníku
nemohl
pro
tu
to
množství
rád
k
které
je
na
se
fakultě
lékařské
to
zvládnout
říkal
já
to
nestačím
a
jednou
přečíst
tam
ho
sem
hloupí
než
ti
ostatní
kteří
to
stačí
a
já
to
nestačím
nemám
žádné
jiné
zanechalo
ale
mně
to
nejde
já
jsem
mu
říkal
václava
nesto
špatně.
To
když
na
to
jdeš
potom
abyste
se
tomu
naučil
a
ne
jenom
aby
to
pochopil
stačí
zatím
to
nejenom
chápat
za
až
se
ne
nedělat
to
automaticky
nečistotou
a
nevědět
co
to
vlastně
říkáš
ale
pochopitelně
tak
to
jsou
kartu
káru
pomalý
přeju
nemysli
na
zkoušku
to
že
to
chápeš
nemyslím
naděje
věci
zkoušen
to
je
něco
jiného
a
až
to
všechno
pochopí
při
temně
a
já
tě
z
toho
vyzkouším.
Přišel
ke
mně
já
jsem
samosebou
šel
otevřít
jo
slib
ta
co
je
to
neumím
otevře
to
namátkou
setam
prstem
a
zkoušel
jsem
ho
z
toho
co
tam
bylo
napsáno
po
tím
jim
prstem
bezvadně
to
odpověděl
říkal
já
si
to
že
no
jedenkrát
to
byla
náhodička
poušti
jednou
vy
tak
jsem
kdekoliv
má
uměl
bezvadně
on
říká
no
to
je
tak
ještě
náhoda
potřetí
a
vyhovit
a
nebudeme
hmátl.
Uměl
bezvadně
neříkal
takle
musí
drzou
se
když
si
teďka
nebyl
totiž
zkoušen
toto
si
jenom
hrál
viď
no
jo
já
jsem
nejsem
svůj
zkušený
ko
my
a
takhle
přestupují
před
zkušenostmi
on
předstoupili
před
kuse
jako
myslel
že
tímto
způsobem
a
překvapil
je
úžasný
mi
vědomostmi
a
říkal
mně
potom
a
kdyby
mě
byli
dole
tam
toto
vyvinout
měli
by
měl
dělat
tam
to
tak
bylo
uměl
co
je
mi
do
toho
co
je
to
říkáš
to
si
možná
o
sobě
teďka
takhle
myslíš
o
tom
nemáš
představu
jak
to
fakticky
ale
ty
jsi
dostal
to
co
si
uměl
to
je
důležité
a
měl
to
skloubené
s
tím
ostatním
dostal
potom
asistence
na
té
fakultě
a
byl
velice
chtěný
tam
že
ano
jenže
úkoly
mamince
utekl
do
záporně
neska
on
to
není
to
politicky
ale
maminka
prostě
si
přála
prosadit
dycky
u
něho
své
a
tak
on
musel
vůli
mamince
utect
že
kdyby
byl
byla
si
skokem
skutek
vona
opravovala
i
tady.
Prostě
mu
našla
nevěsta
on
měl
jinou
dívku
ta
ta
se
jí
na
líbila
a
tak
dále
to
to
že
tam
na
na
matko
vě
tak
on
teďka
si
tam
žije
pro
sebe
a
maminka
k
němu
nesmí
nesmí
o
to
velice
těžce
nese
že
nesmí
za
ním
ale
ona
by
ho
zase
učila
se
bych
chtěl
aby
toto
měl
jinak
a
tam
to
měl
jinak
ne
tam
velice
dobře
pro
spojující
ordinace
ne
ale
vona
na
byste
nebyla
spokojen
ani
byla
tam
nic
jím
nebylo
vhod
oběma
rodičům
všechno
bylo
špatně
a
ono
je
to
všechno
dobře.
Relativně
dobře
pochopitelně
máli
kterak
správně
vychovávat
musí
především
znát
sebe
a
vycházet
ze
sebepoznání
neboť
jak
mohu
poznávat
jiného
když
ani
sebe
nepoznávám
když
svá
poznává
sebe
může
na
to
vzít
jet
že
ten
druhý
není
daleko
vzdálen
od
toho
mého
od
toho
mého
pojetí
od
toho
od
té
mé
znalosti
o
té
mi
vědomostí
od
toho
mého
sebepoznání
takže
já
když
narazím
svým
sebepoznáním
na
toho
druhého
tak
v
devadesáti
případech
ve
sta
se
strefí
tak
když
ten
člověk
ten
program
sám
sebe
tak
může
snadno
pro
ni
do
poznání
toho
člověka
který
ho
má
před
sebou
jak
by
do
něho
mohl
vniknout
jak
bych
mohl
věci
snáze
vysvětlit
a
na
dostat
kupředu
ale
u
nás
se
zásadně
výchova
nechává
stanu
on
se
se
do
člověka
do
jeho
rozumu
pořád
nová
a
nová
materia.
Z
látka
a
to
je
moc
toto
z
toho
člověka
čiší
kudy
se
to
dá
vyčíst
tito
výší
že
ano
a
ten
svět
čím
dal
nejšťastnější
ale
ve
skutečnosti
nebylo
by
tomu
tak
kdyby
ten
člověk
to
bral
nikoliv
jako
zkoušku
nýbrž
jako
akt
sebepoznání
říkal
jsem
tady
například
fyzika
zákony
tíže
chování.
Při
pádu
toho
předmětu
který
padá
že
to
vypadá
jako
něco
co
se
hodí
do
fyzického
světa
nebo
pro
techniky
to
nutně
potřebujou
technice
krok
aby
se
například
nebo
na
technice
by
se
ve
z
toho
neobešli
ale
to
jsme
na
omylu
to
to
je
zákonitost
která
platí
v
celém
duševním
světě
tam
například
když
podstatu
správně
a
plynule
se
vrhá
na
dalším
jako
bych
padl
někam
hloubky
to
je
podobné
obdobné
ne
stejné
ten
zákon
podobnost
tady
ještě
musím
zvládnout
analogie
když
analogicky
se
chápu
nového
vědění
a
neza
druhu
to
nechám
to
volně
padat
to
je
volný
pak
musí
volný
pátek
musím
volně
z
jednoho
bodu
tak
se
z
rychle
schopní
mání
takže
já
třebas.
Už
po
určitém
zrychlení
nepotřebuju
už
další
ani
se
učit
ani
číst
já
už
to
předvídá
jestli
je
to
správně
už
v
tom
původním
textu
předvídáno
když
to
není
správně
předvídáno
už
tam
když
tam
udělali
nějakou
chybu
tyto
přede
mnou
šli
tak
já
i
na
ni
přijdu
k
toto
na
to
přišli
špatně
a
při
od
na
to
například
v
teologii
a
přicházela
o
co
tam
síně
a
co
mysleli
dobře
jak
jak
to
tu
tak
přijdou
na
to
a
tak
tohleto
tam
to
není
volný
pád
to
není
zrychlení
které
já
překládám
nýbrž
to
je
zavrhnout.
Takže
i
v
oblasti
učení
tato
výchova
v
té
plynulost
zaujatosti
věcí
je
velice
důležitá
která
padá
zemi
je
plynule
zaujatá
přitažlivosti
nebo
by
tak
mohl
říct
obecně
ano
a
totéž
musí
platit
o
duševním
životě
to
například
říkáš
že
nemáš
dost
síly
k
tomu
abys
to
co
považuje
za
správné
také
sledovala
a
věnovala
se
tomu
tak
to
není
nedostatek
síly
to
je
dostatek
zkušenost
to
a
to
úplně
opačného
hlediska
než
směl
najít
jaká
zkušenosti
tady
být.
Zkušenost
která
se
získali
mě
od
vahou
jsem
ti
předci
radil
když
ví
že
je
to
správné
tak
za
to
ho
jít
štípnout
se
překonat
sám
sebe
neboť
ono
tady
platí
to
heslo
ježíše
krista
zapři
sama
sebe
zapři
toho
člověka
který
tě
říká
že
je
to
že
to
nemůže
tak
být
i
když
ví
že
je
to
správné
když
víš
že
je
to
správné
tak
zatím
jich
když
víš
ovšem
na
když
si
tak
nejistý
nebo
to
tušíš
to
ne
jakmile
ví
že
to
správné
tak
to
dělej
a
chtíti
se
a
donucen
a
přemoct
toho
člověka
a
to
přemožen
toho
člověka
který
to
nechce
nebo
se
bojí
nebo
neodvažuju
se
to
je
při
tomto
nejdůležitější
nýbrž
žití
není
to
co
se
stane
jestli
to
podaří
nebo
nepodaří
a
že
se
toho
člověka
přemohla
třeba
že
si
podlehla
ale
přemohla
si
tomu
člověku
to
by
toho
člověka
překonal
se
ho
zapřel
z
ho
a
tím
se
velice
přiblíží
k
tomu
duchovnímu
ideálu
kde
všechno
jde
samovolně.
Víš
když
já
například
se
dovídám
něco
co
je
v
té
bibli
nebo
v
tom
jesudian
napsáno
mezi
řádky
tam
nenapsal
vůbec
tak
to
se
dovídám
samovolně
na
to
nemusím
špekulovat
to
jenom
musí
mít
odvahu
nebrzdilo
samovolnost
nenapadne
brzy
samovolný
běh
srdce
nebo
střed
nebo
tady
stal
ty
kněze
ale
nenapadne
brzdit
samovolnost
v
tomto
oboru
vědním
třebas
to
je
chyba
tam
také
má
právo
samo
vono
vstoupit
mate
má
u
rozrůstá
právo.
Člověk
má
pravé
oproti
tvoru
vyššímu
jako
čím
je
zvíře
rozm
právo
rozšiřovat
oblast
samovolnosti
že
samovolně
jedna
tam
kde
zvíře
by
už
nedokázal
vůbec
jednat
zvíře
jedná
samovolně
tak
kde
člověk
není
schopen
se
ho
voni
jednat
ten
má
určitou
oblast
samovolnosti
která
je
dokonalá
moucha
se
narodí
a
nezačne
lítat
se
samovolně
ani
víš
nikdo
ji
neučil
lítat
že
jste
člověka
se
tak
dlouho
hlídat
než
udělá
první
krok
aby
nebyl
na
noste
viď
no
a
pak
už
ví
řece
tam
to
je
všechno
rychle
ale
on
se
nestali
v
tomto
obro
nosti
a
netouží
a
nejde
dál
nejste
to
užít
za
něj
se
dostal
to
člověk
přirozeným
způsobem
touží
se
dostat
za
dosavadní
oblast
vědění
a
proto
se
učí
být
něčím
jiným
než
čím
pude.
A
jenomže
naráží
právě
na
těká
ky
které
spočívá
v
tom
že
neví
že
tam
se
také
musí
dostat
do
oblasti
samovolnosti
že
nakonec
ten
kdo
je
dobrým
věcem
kterýmkoliv
oboru
nebo
dobrým
technice
nebo
dobrým
řemeslníkem
kterýmkoliv
oboru
tento
nedělá
že
by
o
tom
musel
znovu
a
znovu
přemýšlet
nýbrž
to
dělá
samovolně
to
jde
samo
a
na
díváme
tak
říkáme
no
to
musela
být
praxe
než
von
tohleto
samovolně
dokázal.
Ale
on
jako
by
na
to
nemyslel
kosti
pracuje
jeho
část
vědomí
které
člověk
normálně
neumím
zaměstnat
a
už
ho
do
dovede
zaměstnat
působí
za
něj
do
jako
srdce
působí
za
za
vůli
člověka
nemusí
na
to
myslet
že
ano
tak
takhle
může
pracovat
potom
řemeslníkem
techniky
a
tak
dále
samovolně
a
dokud
se
dostat
se
okolnost
nedostal
tak
je
pořád
nešťastný
a
pořád
ho
to
za
nepravdu
je
to
jeho
zaměstnání
způsobem
který
je
často
neúnosný
domu
to
na
nervy
je
toho
moc
a
čím
je
toho
vystihnu
ještě
víc
předáváno
ještě
s
to
není
více
hrne
kdežto
kdyby
na
to
šel
samovolně
kdybych
věděl
že
musí
rozšiřovat
samovolnosti
politice
řeci
to
se
tady
přeci
kou
říkal
tak
by
opravdu
to
nucen
ustupovalo
předtím
samovolným
a
to
samo
stal
oblasti
té
pří
přímo
nikdy
nepůsobilo
a
on
by
najednou
samovolně
něco
dělal
co
by
předtím
vůbec
nikdy
nedokázal.
Když
to
ty
se
toho
spadnutí
z
toho
stavu
nebo
opuštění
cesty
já
bych
na
to
odpověděl
takhle
čím
jsem
ten
cestě
dál
tím
sice
pád
je
slyšitelné
jí
a
mocnější
to
je
hotový
břinkne
ale
tím
zase
je
návrat
rychlejší
protože
já
jsem
říkal
potom
tak
když
jsem
získal
klamný
dojem
že
jsem
na
svobodě
padl
hrozným
hrozný
výšky
rozený
ale
toto
bůh
o
ale
protože
mně
to
hrozně
bolelo
tak
pro
tu
bolest
jsem
toužil
se
vrátit
nazpátek
ano
v
té
bolesti
jsem
toužil
nikdy
jsem
tolik
netoužil
se
vrátit
jako
tehdy
že
je
tak
strašně
bolelo.
Čili
není
nebezpečí
velké
že
by
někdo
na
vyšším
stupni
padl
tak
že
by
to
úplně
opustil
opustit
se
ta
cesta
tehdy
když
když
dokud
ten
člověk
ji
nepraktikoval
dokud
si
dělá
jenom
jako
přídavek
pak
vlastně
na
té
cestě
ještě
vůbec
není
a
pak
tedy
taky
nepadla
že
někdo
hledá
především
už
království
boží
tak
to
je
dost
těžké
padnou
protože
když
padne
z
toho
hledání
především
tak
je
tak
nešťasten
že
nemůže
nic
jiného
dělat
než
jsem
spát
vrátit
tak
je
to
přirozeným
způsobem
o
něho
postaráno
aby
se
vrátil
a
nemůžeme
musím
o
tom
vědět
nemusíme
se
namáhat
znát
nějaký
recepty
nebo
je
jak
na
to
není
třeba
horší
je
to
s
člověkem
jako
jsme
třebas
normální
lidé
my.
Kteří
nemáme
třebas
to
poznání
že
totiž
nám
nechybí
nic
že
nám
je
dobře
v
tomto
světě
že
se
tady
necítíme
vidět
vězení
že
to
pro
nás
útěchu
je
to
sme
je
to
obrovská
vymoženost
že
jsme
už
šlo
člověkem
to
je
to
jak
pu
ale
kdybychom
poznali
něco
dál
tak
bychom
nebyli
spokojen
na
tom
věděli
že
sme
vlastně
nevzni
toto
je
těžké
člověka
dostat
z
toho
z
té
pozice
ve
které
se
mu
zalíbilo
to
je
těžké
ale
tam
už
na
vyšším
stupni
když
on
už
člověk
poznání
něco
jiného
než
todleto
v
pak
není
tak
těžké
se
vrátit
nazpátek
i
když
padne
z
toho
ku
tam
přišel
protože
se
cítí
být
vězněm
kdokoliv
z
vás
se
cítí
být
tady
ukřivděn.
Vy
jste
blahoslavení
blahoslavení
znáte
to
blahoslavenství
ne
svatý
plačící
vlastní
chudí
a
vim
co
všechno
komu
se
daří
dobře
ty
je
blahoslavený
proto
že
se
mu
dobře
nedaří
vždyť
to
je
naděje
že
si
vzpomene
na
otcovský
dům
ne
k
kdy
si
ten
marnotratný
syn
vzpomněl
na
mocenský
dům
až
se
mu
špatně
dařilo
tu
se
mu
dařilo
dobře
tak
si
nevzpomněla
to
můžete
být
je
dokud
se
vám
bude
ta
říct
dobře
na
tomto
světě
nevzpomenete
si
ale
když
se
vám
přestane
dobře
a
se
tak
špínu
samovolně
si
vzpomenete
protože
to
věčné
ve
vás
začne
ušit
na
brány
vašeho
vědomí
tak
to
stačí.
Pravým
znakem
do
vyspělého
člověka
duchovně
není
to
co
ví
všechno
o
těchto
věcech
nebo
jak
o
tom
dovede
vykládat
to
ne
než
pravda
kolem
vyspělého
člověka
je
to
jakým
způsobem
přistupuje
k
řešení
běžných
záležitostí
jestli
přistupuje
k
tomu
tak
že
mu
jde
o
věc
o
správnou
věc
anebo
jestli
přistupuje
k
nim
jako
že
mu
jde
o
něho
aby
sebe
ukázal
že
je
dobrým
nebo
tak
nějak
jestli
na
to
jde
takhle
nebo
když
bere
ohledem
na
sebe
to
je
špatné.
A
když
tohoto
ne
takhle
tak
to
nejsou
dobré
známky
že
by
mohl
něco
na
cestě
dokázat
jakmile
ale
on
přistupuje
k
věcem
pro
věc
pro
dobrou
přestože
je
to
chápe
třebas
špatně
a
za
dobré
považuje
něco
co
dobrým
není
třeba
on
je
athena
je
pronásledování
křesťanství
za
správné
no
tak
nejhorší
co
se
mu
může
stát
když
to
dělá
důsledně
že
se
ocitne
v
pozici
svatýho
pavla
bude
obrácen
ježíšem
kristem
že
ano
stane
se
jeho
nejlepším
apoštolům
dyť
já
jsem
se
jiné
po
míl
víře
toho
z
toho
jsem
byl
dali
ale
hluboce
sem
podceňoval
a
hluboce
sem
si
řek
bych
nevážil
nebo.
Koukal
jsem
se
spatra
tu
babičku
která
věřila
která
nechodil
do
kostela
a
věřila
že
to
co
vám
ten
kněz
říká
že
že
to
je
správné
když
tomu
hra
nerozuměla
a
že
je
správné
se
dostat
do
nebe
a
koukat
na
pána
boha
já
jsem
jim
za
všechno
toho
litoval
že
ochotna
tohletou
věřit
a
tomu
se
dva
mě
ten
můj
dají
on
to
moje
vnitřní
a
říkal
že
to
správné
není
že
takový
bůh
neexistuje
a
protože
se
mi
jeho
neznal
tak
jsem
za
mnou
boha
celého.
Já
sem
to
mu
vůbec
nevěřil
a
to
způsobila
ta
žena
která
mě
vodila
do
kostela
protože
už
i
na
to
dítě
v
předškolním
věku
to
bylo
moc
takle
věřit
když
měl
za
sebou
poznání
co
je
správné
něco
jasně
rozlišoval
co
je
správné
a
co
je
správné
tu
do
kostela
modlit
se
nevím
co
to
je
nesprávné
jo
to
s
ním
modlili
pochopil
se
všechny
modlitby
přeříkával
já
sem
nevěděl
co
říkám
někdy
jsem
to
na
to
nedal
protože
to
bylo
hrozný
to
byla
totálně
jedinečná
tedy
ale
proto
jsem
to
nemohl
v
lásce
a
to
jsem
tomu
nemohl
o
tom
věřit
protože
ať
jsem
říkal
co
chtěl
on
není
nedělo
tak
jako
tak
ne
tak
podívejte
se.
To
všechno
bylo
překlenout
to
tím
že
jsem
sledoval
to
co
je
správné
čili
jestliže
někomu
jde
o
správnou
věc
když
jí
špatně
pochopili
když
si
myslí
že
to
je
správné
o
to
správné
fakticky
není
nic
se
nestane
je
to
člověk
blahoslavený
a
de
mílovými
kroky
kupředu
na
této
cestě
když
pasuje
třebas
křesťany
o
to
mě
nějak
nezmýlím
kdežto
kdyby
někdo
třebas
křesťanství
miloval
nebo
pardon
mu
ztratil
a
hleděl
ho
prosadit
protože
si
říkal
že
by
se
ukázalo
být
hrdinnou
ne
nesmím
situaci
tak
to
mě
na
tom
strašně
zlé
a
nemá
vůbec
základy
správné
protože
to
dělá
kvůli
sobě
aby
se
vytáhl
abych
okázale
svoji
hrdinnou
aby
se
třeba
v
sobě
zničil
pocit
méněcennosti
a
nevím
co
všecko
se
tam
může
mylně
dít
takže
co
je
malého
před
lidmi
může
být
velké
před
bohem
a
tak
dále
ano.
Já
to
tady
říkám
proto
abyste
si
vědomi
že
usuzovat
o
člověku
tak
všecko
ně
on
je
dobrý
nebo
špatný
oni
relativně
dobří
latině
zlí
a
záleží
na
něho
pochopení
toho
relativního
dobra
a
zla
a
podle
toho
von
je
dobrý
jestli
jak
se
k
tomu
staví
jestli
mu
jde
o
tu
věc
anebo
jenom
bude
od
něj
když
mu
jde
o
ni
takle
to
šiku
špatně
když
je
za
dobrem
to
aktivním
a
když
mu
jde
o
věc
tak
se
to
vždycky
dobré
i
když
a
špatnou
věcí
kterou
ostatní
považujou
za
špatnou
a
voni
považuje
za
dobrou
u
něj
považuje
za
dobro
tak
je
to
správná
věc
takže
ten
pavel
který
považoval
za
správné
vraždit
křesťany
ten
nebyl
bohem
odvozen
naopak
byl
přizvání
k
tomu
učednictví
a
k
tomu
apoštolové.
Totiž
já
bych
byl
rád
co
protože
na
to
budeme
až
i
té
když
já
ten
už
dávno
nebudu
pořád
narážet
a
proto
je
s
tím
nebudete
umět
smířit
že
jedna
víceméně
půjde
dycky
jinou
cestou
než
třebas
náboženství
a
já
bych
teďka
chtěl
to
smířit
ale
přispět
aspoň
k
tomu
aby
se
jeden
na
druhého
nedíval
kri
a
tak
bych
chtěl
říci
jak
jsem
začal
tuto
přednášku
neska
že
bible
je
psána
nikoliv
jenom
z
rozumového
poznání
nýbrže
psána
především
ze
zkušenosti
takže
když
se
člověk
dívá
po
této
stránce
nebo
z
tohoto
leda
ono
ho
na
nový
zákon
tak
vidí
že
život
ježíše
krista
jak
proběhl
je
zkušenost
to
není
jenom
ten
život
takže
když
mě
by
byl
někdo
nebo
dneska
kdyby
někdo
říkal
ty
si
to
vůbec
nemohlo
stát
zázraky
to
všecko
tenhleten
nevadí
si
to
stalo
nebo
nestalo
protože
mám
zkušenost
stejnou
od
té
chvíle
z
toho
koncentráku
jsem
tu
té
zkušenost
měl
jako
kdybych
prožil
život
ježíšem
kristem
jako
kdybych
s
ním
šel
na
kříž
a
tak
dále.
Tak
vím
že
je
to
pravda
že
to
vnitřní
pravda
že
je
to
jenom
pravda
která
nepotřebuje
ke
své
existenci
čas
a
prostor
převedená
do
děje
tím
do
času
a
prostoru
a
tím
zdramatizována
že
to
dramatizace
něčeho
co
vnitřně
ve
svém
původ
sem
základu
dramatické
vůbec
není
že
je
to
přirozený
vnitřní
pochod
a
tohleto
se
dá
nejsnáz
ukázat
na
tom
nej
bájeslovně
jím
a
to
je
stvoření
světa
že
totiž
právě
stvoření
světa
je
přímo
no
do
všech
podrobností
za
chycen
proces
vývojový
lidstva
jako
celku
a
lidského
nitra
nebo
lidského
poznání
každého
jedno
sice
zvláště.
Já
to
teďka
vyložím
celé
to
stvoření
člověka
jako
vnitřní
stav
který
probíhá
v
každém
z
nás
jenom
že
do
určité
míry
protože
dal
se
třeba
nedostaneme
ale
proto
nemůžeme
nic
zavrhnout
z
toho
co
tam
je
protože
ještě
jsme
to
prostě
neprodělal
ještě
ženo
nemáme
ale
kdybychom
ji
měli
celou
tak
zjistíme
že
to
co
je
tam
napsáno
je
všechno
vnitřně
pravdivé
jež
se
to
takhle
jak
je
to
tam
psáno
nemohlo
vůbec
stát
o
to
takhle
nemohlo
dělo
vě
stát
ale
vnitřně
se
to
tak
díle
vnitřně
to
tak
probíhá
a
ne
jako
děje
nýbrž
jako
stav
v
tak
dejme
tomu
když.
Stvořil
bůh
zemi
a
nebe
až
co
bylo
napřed
chaos
potom
rozdělil
vodu
o
země
potom
tím
kdysi
živočichy
poklad
životu
nakonec
tam
při
těl
k
nim
člověka
tak
to
mě
vykládá
o
vnitřním
stavu
lidského
zážitku
lidského
zárodku
že
ten
lidský
zárodek
také
když
přichází
na
svět
prochází
celým
in
to
vývojem
chaos
chaosem.
V
rozdělení
vod
od
země
dle
ním
ve
vodách
ještě
dlouhou
dobu
a
potom
víte
tý
vody
a
potom
se
ocitne
na
zemi
a
stane
se
živočichům
zemské
do
dneška
má
v
sobě
moře
by
ho
sobě
neměl
ačkoliv
si
před
milion
let
z
něho
vyšel
kdyby
ho
dneska
neměl
tak
nemůže
ani
vinu
být
živ
my
jsme
pořád
vevnitř
moře
no
eště
jsme
mozky
mi
živočichy
a
tak
dále
a
tak
dále
či
když
tohleto
vím
že
se
to
poznal
jako
vnitřní
zážitek
tak
předávám
že
na
tom
co
je
tam
řečeno
není
nepravdivé
ho
že
tam
je
nepravé
jenom
to
doví
že
oni
si
myslí
že
to
je
stav
nějaká
před
třebas
pět
tisíc
let
před
kristem
nebo
tak
nějak
tak.
Člověk
který
to
za
znamenal
žil
pět
tisíc
let
před
kristem
který
to
první
za
znamenal
a
je
to
jeho
vnitřní
zážitek
který
tehdy
zažil
pro
něho
ten
začátek
světa
tehdy
existoval
ten
pád
světa
že
z
ráje
on
tehdy
zažíval
a
totéž
se
stane
dnešním
lidem
a
komukoliv
se
to
stane
ten
zažívá
všechno
co
tam
zažíval
tenhleten
člověk
že
napřed
v
tom
vnitřním
zážitku
přestane
vnímat
sebe
jako
muže
nebo
jako
ženu
on
nedělá
v
tom
vnitřním
zážitku
rozdíl
mezi
tím
a
to
také
existovalo
tam
v
tom
ráji
že
totiž
byl
tam
jenom
adam
ne
a
teprve
potom
mu
byla
přidána
služka
eva
a
za
spánku
toho
adama
vy
na
to
žebro.
A
za
ražen
masem
že
ano
a
tak
dále
toto
všechno
zažívá
šli
já
vám
řeknu
jak
že
totiž
ten
člověk
musí
vládnout
ať
už
je
mužem
nebo
ženou
od
určité
doby
nejenom
svým
mužský
principem
to
znamená
že
by
tak
činorodost
nýbrž
musí
začínat
branou
taky
trpností
tím
ženském
principem
podstatnou
ženského
principu
a
kdyby
nezačal
tak
nikdy
se
nedostane
dál
ani
okradl
vrchol
tohoto
zážitku
je
že
on
ví
že
správně
život
na
tomto
světě
je
činný
i
trpný
zároveň
a
obojí
musí
být
v
rovnováze.
To
je
pochopení
které
ho
se
mu
dostane
po
určitém
vnitřním
zážitku
že
když
na
něco
šel
jenom
činností
tak
něco
nemohl
vůbec
provést
když
na
něco
šel
jenom
trpět
tak
to
taky
nemohl
jenom
pro
já
vám
to
řeknu
ještě
podrobněji
když
například
bych
při
své
činnosti
kterou
konám
se
modlil
správným
způsobem
ovšem
se
modlil
tak
mi
bylo
v
té
činnosti
bude
vadit
udělat
dvě
věci
budu
muset
na
pána
boha
a
budu
muset
na
tu
věc
neudělám
to
pořádně
se
nesmím
modlit
když
ale
bych
se
na
pak
modlil
a
modlil
se
jako
jsem
činný
jako
bych
to
byla
nějaká
činnost
jako
to
tady
nemilost
taky
to
modlitbou
se
nikdy
z
vědomě
s
bohem
nespojím.
Čili
jestliže
ježíš
kristus
například
při
přál
milovati
budeš
pána
boha
svého
z
celého
srdce
svého
z
celé
mysli
své
z
celé
duše
své
z
celé
síly
své
ono
tam
roku
přeloženo
napřed
se
tam
do
tam
nevadí
ale
ty
čtyři
zeti
požadoval
a
jak
si
mohl
vůbec
dovolit
chtít
aby
aby
to
úplně
totálně
člověk
zvládl
nezvládne
když
to
chce
zvládnout
jako
činný
člověk
který
se
do
toho
hrne
a
se
to
udělat
tak
to
nedokáže
toto
byl
předpis
pro
vnitřní
modlitbu
ve
vnitřní
modlitbě
toto
trpně
jde
celistvě
a
levici
tě
toto
nejde.
Já
to
jinde
má
vysvětleno
já
to
nebudu
vysvětlovat
že
to
byl
předpis
na
vnitřní
modlitbu
tohleto
milovati
budeš
z
celého
svou
svého
přede
takle
během
životě
to
nejde
z
celého
srdce
nic
kompletní
nic
soustavně
nic
úplně
nic
absolutně
nejde
udělat
všechno
jenom
relativní
já
tu
zrovna
dobrem
z
relativním
zlem
a
tak
dále
a
nic
kompletní
a
soustavně
nedělám
to
asi
nic
čit
že
toto
je
předpisy
tří
modlitbu
kde
to
komplexně
de
protože
z
druhé
strany
se
bude
na
pomoc
tomu
člověku
jak
tak
jak
jste
se
chová
trpně
při
té
modlitbě
čili
když
se
budu
cho
trpně
při
modlitby
to
znamená
bouři
tomu
bohu
patřit
budu
se
mu
odevzdávat
tak
zažije
žiju
taky
co
je
to
z
celo
ste
svého
z
celé
mysli
své
z
celé
duše
své
z
celé
síly
své
když
sem
já
totiž
odevzdal
v
tom
koncentráku
celý
ten
život
tak
jsem
tou
chvíli
vstoupil
do
trpné
modlitby.
Rozumíte
neboť
jsem
ji
nic
nechtěl
od
toho
světa
já
jsem
ho
vzdal
se
vite
mě
a
protože
jsou
vzdal
tak
nastoupil
trpná
modlitba
mém
běžném
životě
já
jsem
se
už
nemodlil
tak
běžně
pane
bože
tamhleto
ne
opa
bože
tuhleto
ne
a
tam
ano
nýbrž
já
jsem
prostě
z
něho
žil
a
že
už
jsem
byl
trpní
když
já
jsem
prostě
sám
nedělal
dal
všechno
on
za
mě
a
oni
všichni
měla
vedle
mě
dojem
že
jsem
dělal
daleko
vyřešit
cokoliv
z
nich
tedy
ten
dojem
správný
já
jsem
jisti
ale
byl
jsem
při
tom
absolutně
trpný
vůbec
se
nic
nedělal
fakticky.
Takže
tohleto
věc
vám
musím
začátku
říct
že
tam
když
to
ne
pochopit
třebas
jenom
tomu
co
toho
stvoření
tak
tam
musíte
pochopit
co
je
to
trpnost
a
co
je
to
aktivita
že
tam
tomu
člověku
bylo
dáno
do
vínku
jak
v
nějakém
duševním
stavu
v
jakém
přechodu
do
vyššího
duševního
stavu
dá
nám
u
trpnost
tam
možnost
být
trpný
to
znamená
tam
záznam
jako
žena
jenže
vono
se
tam
pořád
mluví
abychom
tomu
dobře
rozuměli
kvůli
tomu
že
mu
to
beztak
nerozumíme
člověk
a
žena
on
tam
od
tý
chvíle
začíná
být
člověk
a
žena
a
proto
sebe
středověku
bavili
o
tom
světě
let
před
teologové
je
si
je
žena
vůbec
člověkem
si
není
jenom
nějakou
pomocníci
že
si
ne
nějakou
věcí
nebo
nějakým
zvířetem
nebo
já
nevím
co
už
seco
jsem
to
do
té
té
nesmysl
tam
do
té
činnost
dosti
byla
přidána
trpnost
to
je
ta
žena
nezačlo
měl
pořád
jeden
jediný
člověk
ani
na
adam
ani
je
vane
byl
to
člověk
který
měl
vyrovnaný
fáze
nebo
vlastnosti
trpnosti
činnosti
to
už
měl
veliký
náběh
na
to
abych
se
setkal
s
bohem
vnitřně
a
nejenom
zevně
aby
se
tam
páchal
pozor
a
něco
mu
říkal
toto
je
horší
než
než
ho
vnitřně
vnímat.
Takže
zase
se
vrátím
k
tomu
stavu
tam
je
popsán
stav
toho
stvoření
a
jevy
že
ho
přivedl
pán
bůh
toho
adama
do
hrubého
ubohého
spánku
ten
byl
tak
tvrdé
že
ho
mohl
vzít
to
žebro
že
ano
mohla
udělat
tu
evu
zrovna
tak
to
jde
proč
zrovna
že
pro
že
žebra
aniž
si
to
my
uvědomuje
lékaři
to
vědí
dobře
kdyby
nebyli
kdyby
neměli
ten
smysl
stoho
vaší
a
roztahování
tak
by
nefungoval
tech
tak
bychom
nemohli
na
tomto
světě
existovat
a
ta
trpná
stránka
člověka
tam
satana
jako
žena
ta
potřebueme
mít
také
žebro
ta
potřebuje.
Tak
v
té
trpnosti
nesmí
být
do
té
míry
trpný
jako
dřevo
že
musíme
také
něco
dělat
také
musíme
rozplývat
zachovat
jak
je
nutné
pro
daný
okamžik
čili
to
je
pořád
i
ta
trpnost
je
řek
bych
taková
činorodá
trošičku
nějakým
zvláštním
způsobem
to
tady
nebudu
vysvětlovat
ale
to
bych
musel
hluboce
vstoupit
do
oblasti
soustředění
správného
a
tam
se
to
viděli
že
tak
je
a
tam
se
prostě
člověk
učil
všemu
tomu
co
je
později
u
ježíše
řečeno
jako
příkaz
milovati
budeš
kterého
srdce
a
tak
dále.
To
by
to
předtím
ten
člověk
neuměl
zase
k
tomu
začal
tam
učit
tam
je
vypsány
škola
a
recept
jak
se
učíte
to
lásce
k
bohu
takže
dejme
tomu
když
se
potom
tam
ocitá
pod
tím
stromem
který
stál
veprostřed
ráje
a
tam
stali
dva
stromy
v
tom
života
a
strom
poznání
dobra
a
zlého
a
když
věděl
ten
člověk
že
nesmí
jít
ze
stromu
poznání
dobra
a
zlého
nýbrž
ze
všech
ostatních
stromů
tedy
i
ze
stromu
života
a
on
se
toho
hada
to
překročil
toto
tento
příkaz
byl
vykázat
z
ráje
a
to
teďka
předvedu
jak
to
se
to
vnitřně
je.
Co
to
vlastně
ve
vnitřně
stavu
ex
co
to
co
to
existuje
co
to
vlastně
je
že
se
ten
ráje
tam
detailně
popsán
tam
je
čeho
že
odtamtud
pravé
čtyři
řeky
a
my
dobře
víme
z
indického
podání
že
člověk
má
smrtelnou
vteřin
a
nesmrtelnou
trojici
v
sobě
obslouženo
člověka
jo
já
to
pojmenuju
třebas
sat
ne
muladhara
nebo
li
hmotné
tělo
a
oblast
hmotného
vnímání.
Svadhistana
manipura
anahata
až
my
všudy
a
sahasrára
to
je
po
stránce
vzestupu
zlu
dlouhou
cestou
mocí
radžajógy
anebo
to
nazvu
jiným
způsobem
těmi
složkami
v
tom
člověku
a
to
je
hmotné
tělo
astrální
tělo
elementární
tělo
nebo
že
kam
a
potom
rajské
tělo
nižší
rajské
tělo
vyšší
buddhy
a
atman
jiskru
boží
v
nás
v
té
složení
člověka
čili
i
indové
vědí
bez
ohledu
na
to
co
je
psáno
bibli
protože
při
tom
oni
nebyli
že
to
tam
psalo
protože
dávno
to
věděli
že
člověk
se
skládá
z
ze
smrtelné
čtveřice
a
co
ten
ne
trojice
a
ta
smrtelná
čtveřice
to
jsou
ty
čtyři
řeky
ty
pramení
v
člověku
z
ráje
v
oblasti
ráje
který
je
v
člověku
rozumíte.
A
to
je
velice
důležité
co
to
vědět
že
sem
se
dověděl
právě
v
tom
koncentráku
podle
to
všecko
v
tom
okamžiku
kdy
jsem
vzdal
tento
život
a
když
se
pas
tento
můj
hmotný
život
to
je
ta
jedna
řeka
pramení
v
ráji
a
ten
mu
život
ve
spánku
pramen
také
z
ráje
a
ten
můj
život
v
jinde
taky
pro
mě
na
ten
nižší
rajský
taky
pravé
ní
z
ráje
a
tak
dále
pak
tedy
když
se
toto
dovím
tak
jsem
prožil
stav
jsem
se
ocitl
v
ráji
a
věděl
jsem
že
odtamtud
pramení
tento
můj
život
který
já
znám
jako
takový
eště
ten
božský
to
ještě
ne
to
ještě
zdaleka
ne
ale
ta
nějakým
způsobem
jinak
pochází
z
ráje
ten
božský
toho
se
za
chvilinku
do
víte
mého
výkladu
ale
tento
život
který
mohu
vnímat
kdy
smysly
nebo
nižším
způsobem
než
shora
shoda
zdola
ho
mou
chápat
ten
pramen
i
v
ráji.
Takže
já
vlastně
když
si
žiju
v
tomto
světě
tak
nemohu
se
vzdát
naděje
že
se
dostanu
do
ráje
každý
člověk
i
když
nevěří
vůbec
nemusím
věřit
a
tím
hůř
a
tím
víc
potom
toho
rádi
touží
tak
touží
po
slasti
to
znamená
po
ráji
vypadá
vás
toho
velice
rychle
ale
jenom
proto
že
si
vzpomíná
on
si
myslí
že
třebas
něm
hrají
nějaký
pudy
to
na
povrchu
takhle
vypadá
ale
fakticky
si
vzpomíná
na
ráji
to
já
dobře
po
když
jsem
to
je
ten
že
stav
zažil
ne
to
myšleno
říká
povídání
orání
já
vím
dobře
tohleto
všecko
že
ty
pudy
nepřestanu
existovat
když
já
překročím
prach
ráje
rozhodnout
se
někam
dál
tak
tam
se
dále
praví
no
tak
ten
had
vedl
tu
evu
ne
a
řekl
jí
ten
pán
bůh
vám
lže.
On
nechce
aby
se
z
toho
stromu
jedli
jenom
proto
aby
se
nestali
věčný
jako
on
je
věčný
o
tom
to
nepřeje
to
a
má
úžasnou
pravdu
ten
had
totiž
ne
že
by
pán
bůh
byl
hl
ale
má
pravdu
v
tom
v
tom
v
té
podstatě
toho
co
říká
že
totiž
my
pokud
sme
jenom
v
ráji
na
té
úrovni
z
tady
snažíme
se
jenom
světské
věci
chápat
a
mít
z
toho
nějakou
radost
nějakou
slast
tak
mi
z
toho
padáme
a
nejsme
věčný
mi
jíme
i
ze
stromu
života
v
tom
ráji
ale
tím
způsobem
že
nás
v
to
nečiním
věčnými
nýbrž
na
to
jenom
udržuje
ve
stavu
živém
nic
víc
čili
pán
bůh
se
nemusí
bát
že
budeme
věčný
když
je
když
takhle
jíme
ze
stromu
života
proto
nezakazovalo
lidem
v
ráji
aby
jedl
ze
stromu
života
nýbrž
zakazoval
jenom
aby
jedni
ze
stromu
poznání.
Teď
ale
když
je
vyhnal
vodtamtud
ty
lidi
a
postavil
hrubá
s
plamenným
mečem
před
východě
bránu
ráje
to
všechno
bych
mohl
detailně
vysvětlit
si
to
znamená
ve
vnitřním
stavu
to
vůbec
nedovedl
bránu
a
ale
je
to
to
je
to
přesně
toto
bezvadně
vyjádřeno
obrazem
ale
zdramatizováno
tak
teď
sám
hospodin
tam
říká
tak
mu
dvou
řeč
já
vám
nemohu
dovolit
aby
se
vy
vrátili
nazpátek
a
postavil
jsem
sem
zhruba
nebo
hrubý
vrozené
číslo
z
plameny
mečem
se
nemohli
vrátit
a
to
z
toho
důvodu
že
by
se
vrátili
a
jedli
teď
ze
stromu
života
byli
byste
věční
jako
jeden
z
nás
a
to
já
si
nepřeju.
A
toto
si
to
když
člověk
v
ráji
jedl
te
stromu
života
nestal
se
věčným
jenom
udržovalo
se
v
tom
ráji
ale
když
teď
když
začíná
jít
ze
stromu
poznání
pojí
také
ze
stromu
života
stane
se
tím
věčným
já
vám
to
vysvětlím
na
vlastním
životě
jak
jsem
ten
zážitek
já
zažíval
že
to
není
to
sestava
někde
někdy
nýbrž
to
stane
v
každém
člověku
a
ten
do
tady
o
tom
píše
to
dobře
věděl
a
všechno
to
ovládal
minimálně
tak
jako
já
a
já
vám
říkám
že
jsem
to
zažil
takhle
když
jsem
začal
od
toho
tři
a
půl
roku
do
těch
sedmnácti
jednat
správně
podle
vědomí
které
nebylo
z
rozumu
nýbrž
odněkud
odjinud
od
té
chvíle
ve
mně
rostl
nebo
dokonaleji
se
projevovalo
poznání
dobra
a
zla
relativního
poznání
dobra
a
zla
pořád
bylo
dokonalejší
jo.
Ale
ne
jenom
to
aniž
jsem
to
věděl
dorůstal
se
k
věčnému
životu
najednou
se
mezi
sedmnáctým
osmnáct
let
se
to
povalil
plnilo
se
to
všecko
ve
mně
už
to
bylo
vrcholit
potom
třinácti
letům
dbání
na
správné
a
já
jsem
najednou
stál
tváří
v
tvář
svou
vnitřní
nesmrtelnou
podstatou
nechtěl
jsem
to
nepřál
esi
to
nevěděl
jsem
to
nevěřil
jsem
tomu
ne
prosím
opravdu
tak
je
to
bez
mé
vlastní
vůle
se
tam
před
ním
stál
způsobilo
že
jsem
změnil
svůj
způsob
života
svý
způsob
jednání
a
způsobu
sodomy
líní.
Takže
já
rozumím
tomu
co
se
děje
v
ráji
tímto
způsobem
že
jakmile
člověk
začne
rozeznávat
mezi
dobrem
a
zlem
a
trvá
na
tom
relativně
dobrém
poruší
rovnováhu
mezi
dobrem
a
zlem
vedou
mezitím
párem
dvojic
vymkne
se
z
toho
života
páru
dvojic
znamená
z
tohoto
pozemského
života
a
ocitne
se
za
ním
nad
tím
v
tom
vyšším
životě
kde
už
tento
princip
neplatí
dobra
a
zla
že.
No
a
to
se
že
se
tváří
v
tvář
bohu
bych
tak
řekl
no
tak
tomu
pán
bůh
jako
chtěl
zabránit
ono
všechno
to
jde
to
co
on
tam
říká
ten
co
to
spisoval
pán
bůh
proklíná
hada
proklíná
ty
lidi
první
potu
tváři
budeš
vydělávat
si
svůj
chleba
to
je
to
ženě
po
budeš
bolest
těch
rodit
a
tak
dále
to
všechno
je
prokletí
které
není
prokletí
to
už
první
křesťané
ale
ty
pozdější
už
ne
od
roku
tři
sta
dvacet
jedna
a
dvacet
čtyři
už
to
nevědí
ale
přes
tokem
si
tele
čtyři
pokud
se
dovídáme
o
těch
otcův
církevních
jak
na
tohleto
provinění
v
ráji
šli
tak
to
nazývají
šťastné
provinění
velikou
a
že
je
to
pro
šťastné
pro
ni
neboť
nás
to
předurčuju
k
tomu
bychom
poznávali
vnitřní
podstatu
nesmrtelnou
přistižen
poznávat
nemohli.
Mimochodem
lidi
ten
to
to
psal
měl
dokonalou
znalo
jak
říká
je
jesudian
o
hadí
síle
a
její
moci
a
to
tam
o
té
patě
a
do
té
hlavě
jak
potřebě
kdo
někomu
hlavu
a
to
by
se
to
tam
museli
přečíst
který
nebudu
říkat
novou
cestou
strašně
dlouhé
já
se
chci
dostat
ke
konci
tohoto
povídání
abyste
to
měli
v
celku
před
sebou
a
to
z
ní
takhle
nebyl
poklad
a
pro
ke
pokyn
nebylo
pro
tento
lidstvo
tehdy.
Nýbrž
bylo
mu
svým
způsobem
požehnáno
vypadalo
to
navrch
jako
prokletí
ten
kdo
to
psal
musel
vědět
že
to
prokletí
také
je
jistém
smyslu
ona
řeknu
jak
to
zase
mám
z
vlastní
zkušenosti
když
jsem
se
v
tom
sedmnáctým
roce
dověděl
že
jsem
křivdil
pánu
bohu
když
jsem
mu
na
něj
nevěřil
a
když
jsem
ten
život
vedl
bez
něj
tak
jsem
pochopitelně
celý
život
do
těch
sedmnácti
let
považoval
za
plytký
marný
zbytečný
nebylo
to
pravda
ale
považoval
jsem
to
upřímně
za
zbytečné
marné
plytké.
A
odvrátil
jsem
se
od
toho
proklíná
sem
nevěl
jsem
toho
člověka
karla
který
takhle
jednal
kdyby
takže
to
je
to
prokletí
rozumíte
kdyby
to
prokletí
nebylo
bývalo
fungovalo
tak
dokonale
tak
já
jsem
se
chtěl
do
toho
stavu
vrátit
to
šťastné
ho
dětství
že
ano
a
nevrátil
jsem
se
nemohl
se
vrátit
protože
já
jsem
se
odvrátil
proti
jako
kdyby
tam
mě
to
hlídal
a
to
bylo
to
poznání
ten
anděl
je
představoval
toho
poznání
to
plameni
meč
jasným
meč
který
zlo
rozdělovali
jedno
od
druhého
kteří
tam
to
bylo
špatné
a
toto
je
dobré
ano
jako
by
tam
někdo
stojí
s
plamenným
mečem
a
hlídá
ty
brány
toho
ráje
to
je
v
pořádku
já
to
už
všemu
detailně
rozumím
že
to
je
popis
dramatizovat
na
mate
ta
se
něčeho
co
není
dramatické
co
vnitřně
probíhá
jako
skutečnost.
No
a
tak
to
prostě
jde
dál
ale
ještě
bych
vám
měl
prozradit
co
to
tedy
jak
jsme
si
to
prokletí
prokletím
bylo
a
jakým
smyslů
nebylo
tak
například
se
tam
říká
o
tom
hadu
že
ten
had
byl
pro
k
a
že
je
vod
tý
doby
se
musel
platit
zemi
na
pozemky
a
pojídat
prach
tak
myslím
že
všichni
víte
že
když
byl
někdo
když
je
někdo
hadem
tak
zůstal
hadem
předtím
jako
potom
že
se
plavili
před
tím
zem
za
ze
po
zemi
a
potom
taky
čili
to
už
není
žádné
prokletí
to
už
tam
ten
spisovatele
jasně
dává
najevo
hotové
če
prokletí
to
vůbec
nebylo.
Download XML • Download text
• Waveform view