EN | ES |

84-29A

84-29A


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Jak se dostat se začarovaném kruhu párů dvojic dobrozlo těch párů dvojic je tolik že to způsobuje dohromady život odděleni od boha a něco co může a advaita čili život pomíjející jak se vymanit z toho a oni říkají když indové a budeme zatím do indii když někdo se snaží o to aby byl ctnostný jako vy křesťané. Tak takže si uvědomí že se snaží o relativní dobro protože ta ctnost relativní záležito strany všeobecně platná kam všude se považuje za ctnost něco jiného ale se smíří také se situací která nastane že když jde za ctností relativní tak se objeví je relativní zlo takže on vyvolá hned relativní co co jsem mu o tom včera o tom nebudu se dneska šířit ano čili vy křesťani jednáte správně nesprávně když se bijete prsa říkáte by říše takhle my indové na to nejdeme protože my nevíme že jsme nesmrtelné podstaty a my nerušme zlo relativní zlo relativním dobrem nýbrž my jdeme za páry dvojic ne a tím je ruším my známe že každá cesta a to vykřesat se se k tomu nedostali vůbec říkají indové tím mluvím jako intonovali ku je strhá. Že to říkám proto abyste věděli že na to polovičku vy jste proti nám velice zaostalé prože se nepochopili že vy se teprve na nižší fázi cesty která kterou my u nás nazýváme cesta s gunami to znamená se ctnostmi a nectnostný nebo tamas radžas satvas na to nazvu indicky a v této oblasti zůstáváte a ze smrti a nejste nikdy tedy spasení v žádných křesťanech spasen pokud takhle si počíná než to my které známe cestu za gunami nad gunami nad tím satvas ta ta satvas radžas a tamas my se dostáváme konečně ke spáse a vin. Tak tolik indové ano teďka je konto se řeknu prosím vás nejsem proti indům nestavte proti indům jenom chci tím říct že ježíš kristus přinese něco nového a to mu živit tím že je zdánlivě potř bude touto cestou indickou totiž ne se také můžete at ke spáse ale musí pracně procházet tamasu přes radžas do satvas to znamená ze zabedněnosti kde mu o nic nejde kde je tupí jako kámen a kterého ježíš kristus odsuzuje jako že buď horký nebo studené nebuď takový ve vlažní ne ten se musí dostat do radžas to znamená do oblasti kde je činný a přes tu činnost se dostanete pode do sahat znamená ke ctnostem se stane ctnostný teprve překoná v sobě nosti všecky se to stane nad tak jsem nastane tu vyšší prema cesty a tam najde svoji spásu. Tak potu pořád ještě indové mají pravdu to se takhle indicky dělat takže proti tomu nejsem se to taky takhle dělat jenomže toto je cesta individuální pro jednotlivce to nemohou dělat dva vedle sebe to musí dělat každý sám pro sebe kdežto ježíš kristus na ukázal cestu kde to nedělají jenom dva vedle sebe nýbrž celé národy to mohou dělat oni nemohou například pochopit protože to nezažili že například apoštolové páně ve skutcích apoštolská je to napsáno když křtili nebo než křtili tak kázali a když ty dovy které poslouchali nadchl pro věci boží nebo po krista tak viděli sestupovat ducha svatého na ty zástupy a křtili přesně jenom ty na které jsem duch svatý sestupoval bez tohoto si to byl žit nebo pohan na které nesestoupil svatý toho nepokřtil. Tak toto nezažili voni to je novinka která byla umožněno vstoupení ježíše krista na kříž a sesláním ducha svatého tohleto se u nich nestalo to se stalo ve v lidské vědomím se to stá stane ale v lidské vědomí to nebylo do lidského vedení to nepřešlo a tady křesťanům to přešlo lidského vědomí že ten duch svatý najednou sestupuje na celé zástupy a oni ty zástupy aspoň tehdejší získával tak silnou víru k tou chvílí že je obsažena i síla uskutečnění toho co věří a to tak nebývá z každou naší vírou a nebylo to ani víru třebas svatýho petra který se báli o svůj život když ježíš kristus byl popraven ale bylo to v síle těch křesťanů protože se po tisícovky dávali popravovat že a s úsměvem v vět že tohleto opravdu měli v sobě a že se dostali někam dál než normální věřící člověk které mu jde především o něj o sebe Tak a jestliže by byl ježíš kristus neudělal to co se stalo na kříži tak byl ani nemohl poslat ducha svatého jak se sám vyjádřil tak by se bylo ani ne tohoto nemohlo stát tak by si ani ne vyskytovalo kolektivní cesta k bohu čili by se pořád to po jednotlivých a v indii například ten zasvěcenec vede svých třicet žáků třebas ale na víc nestačí a podívejme se na ty indické poměry jsou zoufale i po stránce náboženské to je hrozná s sice my to dobije kterou jsme u dáno v evropě překonali. Takže ti osvícenější indové se mnou spolupracuji a říkají toto musí být napsáno to musí být srovnán to indické s tím křesťanským třemi víme dobře že ten kristus něco nového přinesl to my víme co lidé nevěděli co je ale co lidé věděli a proto smysl jeho vstup na kříž zmrtvýchvstání a tak dále jo mně nešlo a nejde jim dosud do hlavy to letí osvícení ci toto přijímají ale jsem zatím se nepoznání s jedním který by byl přijal za správné že ježíš dělal zázraky protože u nich zázraky dělá každý obyčejný fakira to je podle nich člověk zvrhlý který se zastavil na poloviční cestě a dál nešel pod pro ty zázraky které dělá. Jenomže ježíš kristus nedělal zázraky z toho čemu indové říkají sidhis z těch sil které se probouzí v člověku a způsobí že se dějou takzvané zázračné věci když on ty zázraky dělal z moci boží to znamená dělajíli dva totéž není to totéž toto by bylo třeba eště aby pochopili nevím jestli se dostanu k tomu že bych napsal poženu mystiky kde toto by chtěl rozebrat vám to jenom měl napsané jsem to zrušil a jejich dem ale jisto je že ti indové potírají ježíše krista jenomže jim něco není jasno eště oni rozumí kristu daleko lépe než normální katolík o tom není pochyby taky se na to právem hrdě kdypak křesťani budete tomu kristu rozumět aspoň jako my. A to se dočkají ne tak katolík normální ale jakýkoliv křesťan normální nerozumí kristu tak jako ind trošku zasvěcený ale to své meze protože ten inda se na určitém stupni vývojovém se zastavuje a nejde dál nechcete křesťan vlivem toho že prodělává smrt na kříži s ježíšem zmrtvýchvstání ježíšem to bez něho nejde pokoj dostávalo ježíše a ducha svatého od ježíše tak je schopen daleko za běžného indického jogina. Tak odpověd napřed tady máme přeci říct otázku že tam nebyla jak a proč se děl dělo to že bůh něco stvořil vsunul to nebo dostal to do rámce dali tím způsobil veliké utrpení tam kde se míchal vědomí s hmotou čím větší míra vědomí se zamíchal do hmoty tím stoupala utrpení že a když se to utrpení se tam pořádně vyvalí celý to stvoření v tom utrpení že ano hrozným krutým řešením a bolesti tak to klidně zase vezme milostivě k sobě ale tam si řekl slovo které musím napřed vyvrátit proč to udělal. bych to opravil v tom smyslu proč to dělá proč to stvořil bych to opravil proč to tvoří tak tak měla znít otázka tak otázka byl jenom po této stránce špatně kladená se zapomínáš že pán bůh nestvořil nic a neodešel si od toho nýbrž pán bůh ustavičně tvoří a neodchází od toho ano tak po této opravy si s mysl hlas můžeme odpovídat je to možné. Jestliže bůh věčně tvoří neboť on je věčným stvořitelem tak to jeho tvoření trvá věčně nikdy nezačlo nikdy nekončí jestliže bůh někoho osvěcuje nebo někoho pasuje spasí tak ne vstoupil na kříž nebo ne se stal ducha svatého neboť věčně voni taky věčně spasitelem ne taky věčně osvětitelem duchem svatým on toto dělá pořád. Takže kdybyste se dostali by ho to přál do toho dojmu o tom jeho stvoření to znamená kdybyste ten rozvinutý děj v sobě hrnuli nějaký bezčasový dojem tak byste řekli s tím číňané nebo ne s tím buddhou symbolismem všudy maminka ano byste řekli. Je cesta ale není nikoho kdo by po kráčel je utrpení ale není nikoho kdo by trpěl takhle z hlediska toho nejvyššího poznání vypadá to ustavičné tvoření ustavičné milováni a ustavičné pasován člověka vím že tohleto vás nespokojí protože co je mi to platný že my tady někdo z toho svého vysokého duchovního postavení říká že není trpícího když je tady vedle sebe vidím a že není nikoho kdo by kráčel po cestě že jenom cesta když vidím jak lidí kráčí a někdy velice bolestně a tak dále a tak dále to bych mohl říkat do všech těchto. Tak bych to nějakým způsobem chtěl roz lid je dáno kaž na každého je dáno každém člověku aby se dostal za toho který trpí který kráčí samotné kráčí je velice namáhavé záležitost a únava záležitost může to dělat primitivním způsobem anebo velice dokonalým způsobem ne primitivním to napřed řeknu primitivním způsobem ale to dělat tím primitivním způsobem tak se dostává z tohoto velkého utrpení není u něho nikoho kdo by trpěl. Nýbrž je jenom utrpení takže jestliže svatý antonín poustevník na kterého často ukazuju který žil od roku dvě stě padesát jedna do roku tři sta šest po kristu na poušti tam někde v egyptě tak jsem ho zatím ukazoval dycky jenom po stránce primitivního zacházení s tou jednou bolesti jak von si ji odbourávat jak von nebo jak on netrpěl tou bolestí že to je se ukazoval že každý den začínal znovu byl sto pět let živ jak jsem si počtu se stalo jenom tato a on dovedl každý den začínat znovu jako by byl před tím místem udělal toho zbavilo především vzpomínky na jeho minulé utrpení. Kdybych ho bylo zbavilo aspoň tohoto tak je to velké vytknut celkového rámce utrpení ale vono to nezbavilo utrpení budoucího kterého teprve čekalo a to je teďka věc kterou se vám neříkal protože se mi to nehodilo do krámu ale teď vám to řeknu von tento a to nic poustevník bylo honěn vokolo chalupa a po poušti a po poli satanem a ten ho prováděl takovým způsobem že neznáme většího pokušení než jaké měl antonín poustevník o toho satanáše převádí mu nějaké obrazy a tak dále to všechno nebudu dítě protože jde o to že trpěl velice tím že nechtěl podlehnout tomu satanovi že nechtěl mu sloužit ten stav nutil aby mu sloužil aby se těm obrazů oda. Takže tohleto neuměl odbourat než mám tady na po napovídám že podstata v utrpení spočívá v tom že věříme těm obrazů ve kterým žijeme a tím jedním hlavním obrazem je časoprostorové zažívání života jako by to byla skutečnost vycho tomuto nevěřili a vyvodili z toho žádné důsledky taky tak bude sice utrpení ale nebudu tím trpící o tom utrpení budu vědět ale nebudu tím topícím. Tak například křesťané kteří šli na popravu a nebyli někdy popravováni jenom tak že by byli při vedeni ke kříži a ukřižování věčnou byli přivádí ale mnozí z nich byly popravováni po dlouhém týrání jsem byl v těch a tak pach a před sem si tam na těch narodí jak se za zahynuly ne ji na zahynuli po velkém týrání jsem viděl jenom takových asi dva tisíce hrobu a jenom tak na padesáti je to napsáno jakým zemřeli způsobem ale všichni zemřeli. Krutým způsobem je ještě dobré že ti římani za nimi nešel toho podzemí oni tam někdy velké město obrovské město rozvětvená pro mnoho tisíc lidí se tam mohlo s krýt tam se taky ke své síly protože oni si mysleli že podzemí patří hadu římané a že tedy tam nesmí vstoupit nebo ten házet by si je mohl vzít a tak například voni nebyli schopni sami pracovat dole římané protože tu po věrně tam musel nechat pracovat pohany nebo jiné národy než sebe to bylo to se divím že takový vědomosti měli nebo si mysleli že takhle primitivně mysleli takže křesťani si zachoval jenom proto že římani za nimi nešli do toho podzemí. Nebýt toho nevíte co poměry tak se nezachovali více ani se nezachovalo ale to je to kdyby kdyby kdyby no to nebylo prostě římani nebyli schopni tam do toho podzemí za ním jít takže kdokoliv když odtáhne například ti ří ti ty katolíci nosti jeho budete katolíci nebo nebyl ještě ještě ne do roku tři sta dvacet čtyři nebyli a když ti křesťani vod tahaly toho mrtvýho do toho spoután tak za ním se nešlo pořád to takhle dlouze říkám protože ti křesťani. Nerozeznávali bolest o radosti a největší radost pro bylo umírat za ježíše krista takže nikdo z nich neumíral z velkým předem a velkým trápením nýbrž úsměvem na tech prosím vás jsem taky v koncentráku viděl pje člověka katolíka bije ho esesmanem ten člověk viděl jak ten člověk se modlí že ten esesman viděl že ten člověk modlí a on ho schválně byl tak dlouho ho úplně kloub ten člověk se nepřestával modlit a nebylo na něm vidět ani stopa utrpení taky že netrpěl on byl nesmírně blažený přitom jak byl úbytě jak byl ukamenovat. Víte křesťanství začíná ukamenovali svatého ště pána při kterém eště přistupoval svatý pavel a to se stalo velice brzo to o takovou předtím toho zrušení toho utrpení ono se to velice těžko vysvětluje a říkáte tak utrpení že by zrušeno tehdy když člověk stane tupí nástrojem u kou božích a necítí že jo tluče že ho ubíjeli vůbec ne. Mnozí z těchto svatých učedníků měli tu možnost se vyslovovat o tom co vidí nebo co zažívají a všichni jednohlasně říkali řím nebe otevřené a nějak to všelijak eště doplňovali básnicky možná nebo oni při tom na vás není samo sebou nemysleli a to způsobilo v nich takovou blaženost že vůbec nepociťoval nejmenší bolest takže se o nich o všech ne jenom o některých říci o těch pravých svatých učednících že zrušili trpícího a utrpení tady bylo jak se zdálo těm katany utrpení voni způsobovali ale nebylo trpícího a vona se kolikrát ukázalo a takové příklady tam máme. Že ten kdo tu mučil toho křesťana a viděl ho jako radostí na to jde tak se tam stal křesťanem a sám se dal mučit no a kupodivu se dal sám u mučit tak taky nepociťoval žádnou bude tak že vono nemyslete si že se tak něco záhadného co vám tady říkám tady nějaký karel makoň nevěřil vůbec na pána boha ale když to utrpení přesto přes určitou míru v tom předškolním věku kdy jsem byl při vědomí operoval čtrnáctkrát tak jsem to nevnímal žádná bolest nebyla nevěřte se lidský rovnou to bolesti nese aby to mohl tak zažívat jak my si to představujeme to jste to nezažili jsem to zažil tak mně promiňte že vám u mluvit do těchto věcí. Pro potom nebylo trpícího ale utrpení bylo že kdyby totiž nebylo tak jsem se z toho dostal nazpátek do vědomí tohoto světa to ben muselo být abych se udržovalo ve stavu ve kterém jsem sice utrpení nepociťoval ale ve kterém utrpení bylo utrpení pořád způsobovali udržovali ve stavu kde ten rozumu to nemohl snést a proto to nevnímá proto jsem od toho distancoval rozumíte kdyby li malinko přestali jenom oni dělali velice rychle říkala matka. A nechali klovat ne regenerovat káni nervovou tak jsem zase zase zase křičet a zase bych byl cítil tu bolest ale oni věděli že musí pospíchat tak roli hlava nehlava že na ko vybíraly mockrát ten nic že se tvořil znovu neměli a ty děti a nic no ale zkrátka a je to zkušenost která opravňuje k tomu bych říkal von nejvyššího hlediska samozřejmě ale u toho dítěte bylo to nejvyšší hledisko těžko říct bylo to byl to ne to relativní si říkají intuici a nedos nedostatečné neschopnost toho organismu snášet větší míru utrpení ano tak to bylo za tím řečeno takového nejvyššího hlediska ale proč tedy to utrpení vůbec je. Proč tedy to utrpení pořád bůh lidstvo nebo všemu tvoru způsobuje když nakonec to vést k tomu spojení s ním nešlo by to bez toho na to mám odpověď velice jasno vím že to bez toho nejde ale a vím taky proč to bez toho nejde ale slovy to neumím vyjádřit promiňte mně jsem abych mohl nějakýho obrazu užít ono vás to možná uspokojilo ale možná že prominete když ne tak ten obraz použiju když se bez toho obrazu obejdu a řeknu vám není v moci lidské nebo není v síle lidského ducha nebo není v rozumových schopnostech člověka zakotveno aby pochopil proč to je vy jste ježíše krista na kříži teď se obracím k těm obrazů jak on tam křičí bože pro svě opustil člověk jako vtělený bůh byl opuštěn od boha a von nevěděl proč v tom okamžiku. Tak prosím vás promiňte mně když to nevěděl proč ani ježíš kristus tak kříži ne to vod karla makoně buďte tak dobrý nebo začnu střílet ale přesto protože ježíš kristus se dostal přes ten kříž zase nazpátek do toho my říkáme chybně blaženého stavu věčného zažívání věčnosti tak když si toho všimnete a my dneska ovládám symboliku ježíšova života víme že kdokoliv se vzdá sama sebe a on se sebe vzdal protože potom jak vykřičel bože pročs opustil tak řekl ještě další věc poslední odevzdávám ti svého ducha když odevzdal toho svého ducha bohu tak rázem vynechal naposled to znamená přestalo všechno utrpení ano a tak se od nás chce abychom my dříve než umřel umřeme taky naposled by dech li to se mně stalo tam v tom koncentráku a jsem tam potom pět měsíců tak jsem to promrhal pět měsíců jsem necítil žádnou bolest ačkoliv tam byla veliká neděje bolest pociťovat že. K tomu jenom proto že jsem překročil přes tu mez bolesti která zase na jiné úrovni než to dítě které je takhle operovali při vědomí ano proč vy a zaniká vesmír proč to jaký to smysl podívejte se bych vám radil abyste si uvědomovali proč máte rozum rozum máte proto abyste tady v tom životě mohli rozvinout své světské svou smrtelnou duši a abyste ji mohli přivést ke spasení tím že převedete nazpátek do nesmrtelné duše odkud vznikla a jestliže máte rozum tak úkol rozumu končí tam kde toto provedete. Kde ten rozum vám umožní abyste tomu bohu patřili celobytostně to mám rozum může dopřát jestli vám to rozum dopřeje tak udělal pro vás všecko co mohl dělat než nepřekáží když nepřekáží všechno udělal pro vás co mohl udělat ale upozorňuju vás že je taky zapotřebí se vyznat symbolice ježíš života ježíše krista a ten ukazuje na kříži že je třeba se toho rozumu zbavit nejdéle na kříži když tam totiž říká odevzdávám svýho do sám co je to duch co je to co rozumíte vy například německy slovem zas to není jiného než mysl přátelé to je mysl a si von se zbaví jestli on chá mysli která ho prováděla roz řekni vzorné nebo řek bych názorně těžko říct ale to někdy není vzorné ale poctivě a do všech podrobností v tomto životě tak tam na rozhraní věčnosti se musí svého ducha vzdát vzdejte se laskavě svého ducha který toto nemůže zodpovědět nemůže protože to není v jeho kompetenci. Berte na vědomí že není v lidské kompetenci aby toto nebylo pro něho tajemství to je pro něho tajemství to je tajemné že je stvoření boží věčné co tady bylo háček deismus teismus nevím všechno ne všech nesmyslné protože jestliže je bůh tvůrcem a je věčným a neměnný tak tvoří pořád tak nikdy nezačal jak mi tady opětné říkáte něco tvořit někdy to znovu k sobě nebral nýbrž on pořád v sobě bere a pořád tvoří ano tak to ne vymykat se z této pravdy a pokud se týče těch vlastností lidských které jsou odnoží božské velikosti tak oni by bylo nutné říci že jsou to služby nic víc a jako bych si se mají chovat. A služebník a to se teďka vys měla tuto otázku který přichází do po práci na poli do domu hospodáře ten by všechno zkazil kdyby přišel převést se a šel se najíst on musí vstoupit do domu otcova a tam se bibli praví a musí se mít přelít a sloužit tomu hospodáři když se takhle dělá tak to nezdá to platí i o obyčejném člověku. jsem to symbolicky vyjádřil v pohádce o dobrem a zlem bratru kterou si tu všichni znáte takže mám připomenu na nejednou malinkou pasáž ten bratr který dělá všechno dobře relativně dobře za sebou pomoc těm těch kterým pomáhal takže ta babička to je symbol moudrosti věčné mu říká víš ty nebudeš mít těžkost udělat všechno co ten čaroděj ote bude chtít ten nebude mít právo přeměnit v kámen ale jako svého bratra přeměnil ale čeká větší nebezpečí než že udělat neuděláš tyhlety úkoly že ti ten čaroděj bude nabízet. Co bude velice cenné pro tebe jakmile sito vezmeš tak vyhne proudem a bude ste e kámen tak ti bude něco nabízet potom ho překoná ho překoná tak neber od něho nic nýbrž mu umi ten pro utek pomocí něhož dělá z lidí kameni takle totiž vypadá lidský život člověk chce od života pořád něco strhnout třeba ještě v okamžiku smrti se snaží ho nějak prodloužit nebo nevím co dělat na jsem mu nedivím ale pak se promění v kámen není mu pomoci jestliže všechny úkoly lidské třebas modlitební a dobrý skutky udělá v tom životě ale něco chce pro sebe tak se vymyká učení ježíše krista nakonec nakonec ze začátku svý prostředek chtít třebas všecko ale nakonec ne nakonec musí hospodařit jenom pro hospodáře ano. Tak podívejte se jestliže jsme jako nesmrtelná duše u boha a potom přicházíme sem a chtěl jdeme se tady podobně jako ježíš kristus byl u boha a potom vstoupil jsem on to nevzal on to nebral jako trest samo se o to za jako možnost spasit ty ostatní a mám dojem že nejvyšší úkol člověka je taky takové přisluhovat při tomto pas pasení člověka nebo bytostí a když se dostanete moment si na to jednou do toho věčného života a uvidíte že tam nebudete odpočívat nýbrž že budete tvrdě spolupracovat na díle božím a bude se všímat každýho kde to bude ve vůli boží abyste mu pomohla na cestě. Takže tam byl jenom malinká chybička v otázce když jsme byli tou nesmrtelnou duši dříve a dostaneme se zase s vod jsem jestlipak to není trest vypadá to tak ale my jsme jak se známe u nesmrtelné duše vůbec nebyly nikdy nebyli to toho kterého znáte nějakou například si znáte ne tak ta nikdy v nesmrtelné duši nebyla ano taky ne před narozením nebyl. Protože tu duši kterou znám se ta je smrtelná tak se tady teprve začlo vyvíjet berou pro svůj život látku z smrtelné duše tak ovšem bere tu látku be svého vědomí tak si to není vědoma že si je závislá na nesmrtelné duši čili my můžeme mesměly bohové ježíš kristus věděl že od boha my to nevíme neuvědomujeme si na to to takže nemůžeme říct že by to byl trest nýbrž pro nás je to cesta kupředu že mi z nevědomosti se dostáváme k vědění ne tak bych to sledu set by ten bezstarostnost nebudu. Podívejte se je to tak tady říkáte není správné říkal že všechno pochází od boha dyť mnohé utrpení si člověk způsobuje sám jednak svou nevědomostí a jednak špatným jednáním chybným jednáním a chybným jednáním sebelásku ale odpověď totiž moje generalizovat pochází do boha platí jenomže musím říct za jakých okolností ano je pravda je si člověk způsobuje mnohé utrpení sám. A pak by o tom utrpení mohl říct že od boha nepochází že pochází z jeho špatností kdyby kdyby kdyby byl člověk nějakou oddělenou bytostí od všech ostatních bytostí a kdyby by byl odděleným od všech bytostí přírodních mnoho utrpení je totiž způsobovány tím a i nakonec to že on sám dělá chyby ten člověk je na ten že přírodním tvorem. Vod boha by stvořeným nikde není více utrpením vidět než v oblasti zvířeti vidím často filmy vo třebas v životě v moři vy se a taky třebas radíte jak se to tam všechno požírá vzájemně tak je to nejsnáze patrno se tam utrpení hrozného že tam honí jak silnější pronásleduje slabšího nemilosrdně ho uvolní a sebere a sebere mu život tam je vidět ten smrtelný zápas v těch zvířat jsem viděl smrtelný zápas třebas zvířete kterého vedly na popraviště jana ne dobyli nebral na to elektrická takový devět si to bylo velice kruté. Takže způsobilo si toho zvíře nějakou neplech ou to obrovské utrpení kterého tam potkalo že ho například lidi vraždí no na miliony kusů vraždíme trávě a prasata tohleto ze stavíte dyť to zvíře i ta husa mám o hloupá a že o tom kdo se k příliš e to s si dobře nebo jestli se zabít i tato a jak je utrpení vona zažívá v době kdy to pociťuje že vedou vzatí si to představit ona prosila kolikrát abych ji z toho zbavil jsem říkal na prosim nemohu se o to radši utekl ne i když jsem nebyl přitom jak zabíjeli husu a tak se mi taky nikdy nejed protože jsem rozuměl tomu jak se toho bojí tak tady ta otá toto odporováno není tedy na místě protože bych mohl dovolit že všechno utrpení které si způsobil člověk svou chybou. Je koneckonců způsobeno také tím nebo především němž že nedokonalým tvorem že stvořen dokonale jako dokonalý člověk kde by dokonalý nestarat se to jak se to mohlo pánu bohu vrhnout byste mohli říct spíš to nebyla správná otázka že on to stvořil svému obrazu a ono se to zvrhl protože měli svobodnou vůli a voni znemožní zneužil a začli trpět vždyť tam zpočátku jak se říká ten člověk netrpěl žil v ráji a teprve když se zvrhl když neposlechl toho boha který ho stvořil tak začal trpět tak prosím bych vám kladl tento otázky jak mi na to odpovíte. Takle sem tu svou odpověď nemyslel když jsem říkal že všechno pochází od boha tak bych tam měl dodat koneckonců všechno jo v tom konkrétním případu v každém klaním případu to pochází od toho kdo do toho konkrétně způsobil neboť bůh konkrétně nepůsobí to působí člověk člověk konkrétně se dopouští hříchu konkrétně dělá špatně konkrétně nenávidí a tak dále a to je jeho záležitost a ne záležitost boží pochopitelně takže závislí nepřichází od boha nepřichází do bo jak si to ve starým zákoně mysleli a tak dále nýbrž to přichází od člověka ale přesto tvrdím že všechno pochází od boha ale ne v tom konkrétním slova smyslu to jsem se měl takle vyjádřit nýbrž to abstraktní slova smyslu že von k tomu musí dát sílu takže on musí on musí držet ruku i nad tím kdo vraždí neprávem kdyby mu vzal tu sílu protože tam ten vraždí on by nikdy se ne nezavraždil si ale pán bůh to nedělá. Dává svítí svým sluncem na špinavou louži jako na její studánky tak je to ve skutečnosti vypadá čili v tomto smyslu bůh miluje jinak než lidsky a jinak se chová než i třebas nejdokonalejší lidská bytost v tomto smyslu také jenom všechno pochází od boha jenom v tomto smyslu ale to nás nijak nezbavuje zodpovědnosti tvrdé zodpovědnosti za to co děláme ta zodpovědnost za to sta dělá tím se neumenšuje protože ten člověk možnost na tom svém místě jednat víc správně nebo nesprávně a jestliže mu. Nic nedělá že jedná nesprávně tak opravdu je to jenom jeho vina neomlouvá ho ani jeho nevědomost ani jednoho tu post bych ho za neomluvil kdo šlape třebas na květinu kterou nepotřebuje na kterou nepotřebuje šlapat tak je pro vrah kdo sek pro dobytek protože ten to potřebuje žák tak není vrahem jo takhle bych na to asi šel čili že to bez účelné jenom samo libido každé sobecké samo lidé jednání je hříšné špatné zodpovědně je za to ten člověk neboť bůh hříšní není takže nemůžeme tahat. Tu vinu na boha to jsem nechtěl a to bylo protože jsem rád že to tam můžu k tomu dodat když přesto říkám že všechno přichází od boha tak to myslím takhle že my se nemůžeme dostat do stavu lidství bez vůle boží nemůžeme se dostat do stavu lidství se všemi následky které z toho vyplývají i naše špatnost bez svolení bez dopuštění božího bez jeho pomoci. My oba dva jsme například těžce nesli existenci hitlera že na své vlastní kůži že a nemohli jsme si žádnou modlitbu ho vo odčinit on prostě měl určitou moc od boha aby tohleto dělal a stalo to padesát miliónů lidí obě se to za pána boha cele to za dobro tak by to říkali všichni věřící v koncentráku katolíci a evangelíci jednohlasně říkali karle kde ten pán bůh když to to dovolí tady se s námi jedná hůře ze z věří tady jste do nás třídi jako do do zvíře a kromě toho protože ty esesmani že máme cit tak na eště močí aby to bylo pro nás těžší kde je pán bůh odpovědně. A jsem říkal přátelé jestliže věříte jenom v boha dobrotivá tak v něho věříte lidským způsobem a to není nejdokonalejší způsob jakým můžeme se k bohu přibližovat bude asi nutno k této vaší víře něco ještě přidat a to co od vás ježíš kristus chtěl zapři sama sebe když to neuděláte tak pak jste viním veškerým svým utrpením ano které přichází od boha protože neděláte to co od vás chce ale on musí dát těm vašim lidem těm trní kterým také moc k tomu aby tu boží vůli prosadili. Protože ono to u vás nejde jinak než podlým no jsem to dlouho takle neříkal protože voni dycky vy písni ale když jsem tam vymyslím co jsem vzdal to tělo odevzdal svůj život žil bez rány bez strachu bez bolesti bez hlad bez žízní ačkoliv to ta stejný příděl jako oni tak jeden za druhým přicházel aspoň ty nejbližší a říkali máš pravdu ty se dostal nějak s viny kterou my nevíme jak na sobě neseme že on na nás právo ten esesman a na tebe ne. No tak bych jenom chtěl říct že v životě ježíše krista existovali nějaké stupně vývojové naznačené jejím abychom mohli se podle toho řídit a ten stupeň který tady líčím je středním stupněm kdyby chodil se svými učedníky tři roky a nic zlého se jim nestalo nikdo ne nehrozilo a měli všechno co potřebovali to je přechodná fáze která se u projevila v tom koncentráku taky přechodná fáze vývojová která končila taky po konci toho koncentrák.

Download XMLDownload textWaveform view