84-28B-b-x-84
84-28B-b-x-84
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Tak
na
mě
na
straně
druhé
a
obojí
se
zázračným
způsobem
o
zázračným
vylepšila
z
toho
důvodu
že
on
věřil
jestliže
ježíš
kristus
říkal
víra
tvá
tě
uzdravila
tak
nelhal
to
ne
že
bych
byl
býval
pokorný
a
nebyl
by
si
přiznal
že
on
to
udělal
ne
kdyby
byli
nevěřili
tak
on
žádný
ani
jeden
zázrak
neudělal
tak
to
protože
to
otázku
ještě
dá
ano
co
člověkem
který
není
schopen
milovat
co
má
v
tom
životě
dělat
když
opravdu
má
touhu
dopředu
jít
ne
tak
se
to
nemá.
A
co
s
ním
nebo
vy
jste
ovšem
tu
otázku
probrat
tak
co
si
má
jak
si
má
počínat
takový
člověk
který
se
ne
podívejte
se
já
bych
to
napřed
odpověděl
že
má
s
tím
nebudete
souhlasit
ale
to
nevadí
o
sebe
přece
zase
se
vepře
opřete
lásce
se
vzít
já
vám
řeknu
že
neznám
člověka
který
by
byl
schopen
milovat
je
schopen
který
by
byl
schopen
milovat
ne
neznám
už
ještě.
Nepoznám
není
a
nebylo
jich
na
světě
protože
jestliže
já
to
beru
potom
nejvyšším
sto
nejvyššího
hlediska
kdyby
bůh
nemiloval
v
nás
tak
my
jako
o
hlasem
bychom
taky
nemilovali
čili
je
to
on
který
miluje
a
my
se
pří
dáváme
při
jeho
lásce
takže
otázka
by
měla
znít
jsou
lidé
kteří
se
neumí
otevřít
lásce
boží
proto
ji
nepociťuji
a
mystici
že
sami
nedokážou
milovat
oni
nedovedou
pustit
pána
boha
ke
slovu
ke
slovu
lásky
a
tak
je
to
i
s
poznáním
tak
je
to
i
s
existencí.
To
pořád
všechno
prýští
vod
boha
bez
mezer
pořád
a
kdo
to
nedokáže
to
pustit
k
sobě
tak
je
o
tu
tvář
k
té
boží
skutečnosti
připraven
jeden
o
existenci
vlastní
jen
o
lásku
jeden
poznání
a
tak
dále
tak
například
nejzajímavější
po
této
stránce
je
stránka
poznání
protože
o
bohu
máme
velice
chabé
všichni
velice
chabé
poznání
nevíme
si
s
tím
rady
ani
s
věčným
životem
to
si
nedovedeme
dost
dobře
srovnat
protože
von
to
všechno
tak
úplně
logické
není
nový
kou
na
to
nestačíme.
Tak
tam
by
bylo
dobře
říci
slov
k
tomu
jakým
způsobem
se
člověk
může
otevřít
neboť
to
je
daleko
těžší
než
otevřít
se
lásce
jak
se
může
otevřít
poznání
božímu
aby
jím
proudí
o
více
než
dosud
a
tu
je
třeba
říct
tohleto
že
totiž
my
vlivem
svých
předsudků
lidských
si
představujeme
boha
se
všemi
vlastnostmi
lidsky
jako
dokonalou
lidskou
bytost
a
to
způsobuje
že
do
tohoto
pojetí
nemám
nebo
v
tomto
pojetí
nemá
místo
žádné
vyšší
poznání
boha
než
lidské
to
je
všechno
sražen
na
velice
nízkou
lidskou
úroveň
protože
my
jsme
na
úrovni
lidské
se
vším
ostatním
tak
i
tamto
co
by
vynikal
z
ní
to
by
poradila
tuto
úroveň
a
bychom
byli
rozpolcení
vnitřně
to
se
nestane
my
prostě
nepoznáváme
boha
jinak
než
lidsky
a
to
je
velice
málo
a
proto
vlastně
o
něm
nevíme
vůbec
nic.
Jelikož
na
svět
jest
je
obrazů
se
podobenství
a
to
je
tedy
velice
problematická
záležitost
takže
já
jsem
chtěl
odpovědět
na
otázku
jak
to
tedy
zařídit
aby
námi
použil
více
toho
poznání
o
bohu
nebo
poznávání
boha
abychom
mohli
toho
boha
poznal
jako
poznávám
třebas
já
vás
nebo
vy
mně
abychom
poznávali
toho
boha
upozorňuju
vás
na
jednu
skutečnost
že
ti
kdo
se
dostali
do
tohoto
poznávání
boha
například
v
evropě
eckhart.
Tak
říkají
že
je
to
poznávání
daleko
dokonalejší
než
poznávání
odvozené
ze
smyslového
vnímání
a
zpracování
rozumem
a
tedy
že
boha
poznáváme
dokonaleji
přestože
málo
ale
dokonaleji
než
cokoliv
na
tomto
světě
poznáváme
smysly
a
zpracovávám
rozumem
a
to
řek
člověk
který
opravdu
se
dostal
za
smyslové
poznávání
boha
to
de
totiž
velice
těžké
poznal
smyslově
a
když
to
to
řekl
tak
musíme
mu
věřit
protože
to
byl
velikán
že
nelhal
a
že
mluvil
se
vlastní
zkušenosti
o
tom
co
vlastně
to
poznání
je.
Přímé
poznání
boha
bez
smyslů
znamená
dostat
se
ze
svého
lidství
nechápat
lidství
jako
se
to
udělá
za
nějaký
vrcholný
stav
nýbrž
za
prostředek
k
poznání
boha
jestliže
já
považuju
tento
svůj
stav
lidství
za
prostředek
tak
a
od
boha
daný
tak
první
co
musím
na
této
cestě
poznání
udělat
je
že
ho
nebudu
vlastnit.
Že
tento
prostředek
budu
přijímat
dík
od
boha
jako
hřivnu
kterou
mě
svěřil
abych
s
hospodařil
a
budu
s
ní
zásadně
hospodařit
tak
jak
to
ukazuje
v
tom
podobenství
o
hřivnách
že
mě
ani
nenapadne
ani
nenapadne
a
opakuju
ani
nenapadne
abych
si
z
toho
něco
pro
sebe
nechal
to
lidství
celé
patří
bohu
celé
od
boha
pochází
a
celému
patří
čím
dřív
ten
člověk
přejde
na
tento
způsob
člen
tak
tím
dřív
se
mu
otevře
také
vědomé
poznávání
boha
protože
jestliže
on.
Opravdu
toto
na
svěřil
jako
svůj
vlastní
nástroj
tak
od
jeho
nástroje
už
je
velice
blízko
k
němu
samému
že
ten
je
zřejmě
v
jeho
rukou
to
se
mu
nemohlo
vymknout
z
jeho
rukou
nebo
z
jeho
dosahu
takže
já
se
dostávám
vám
do
oblasti
božské
tím
že
to
takhle
chápu
a
tím
velice
rychle
narůstá
poznání
věcí
božskýho
tak
jsem
mluví
jenom
o
prvním
kroku
samozřejmě
ale
klíčovýklíčovou
by
mělo
být
a
kdyby
se
to
bylo
podařilo
křesťanství
aby
to
bylo
dokázalo
bylo
by
udělal
nerost
aby
se
odnaučili
křesťani
aspoň
vlastnit
a
aby
vlastnění
nahradit
správcovství
ne
to
dycky
opakuju
pořád
a
kdyby
se
tohleto
stalo
že
by
jenom
spravovali.
Tak
by
se
brzo
dočkali
toho
že
by
přišel
hospodář
s
nimi
účtovat
kdo
vlastní
s
tím
nemá
co
z
účtovat
protože
ten
si
to
přivlastňuje
ten
ne
hospodaří
pro
hospodáře
pro
boha
ale
do
hospodaří
pro
hospodáře
pro
boha
k
tomu
zaručeně
přijde
do
jeho
vědomí
se
dostane
bůh
a
začne
s
ním
účtovat
jako
je
v
tom
podobenství
řečeno
tam
není
nikdy
řečeno
někde
že
by
někým
sto
kdo
by
byl
něco
vlastnil
do
vlastně
ten
nebyl
připraven
z
účtování
tam
nebylo
co
s
účtovat
ten
zemřel
jako
pes
jako
zvíře
ten
ztratil
svůj
život
neboť
to
hledal
pro
sebe
že
ten
ten
člověk
který
ten
život
nedá
prostřed
ke
svým
hospodaří
pro
to
hospodáře.
Ten
aniž
ví
kdy
se
to
stane
a
aniž
po
tom
touží
aby
se
to
stalo
ten
se
v
každém
případě
dočkal
setkání
s
bohem
já
sem
například
dejme
tomu
v
mládí
nevěřil
na
boha
do
sedmnácti
let
a
já
jsem
v
sedmnácti
letech
jsem
s
ním
setkal
z
toho
důvodu
že
jsem
hospodařil
nevěděl
jsem
že
pán
bůh
si
to
přeje
se
svou
vůlí
tak
abych
jako
nedělal
to
co
je
v
mé
vůli
nýbrž
co
mně
ukázáno
jako
něco
co
je
správné.
A
když
jsem
se
toho
pořád
držel
tak
najednou
aniž
jsem
si
to
přál
protože
se
nevěřil
já
jsem
si
nepřál
setkat
se
sbohem
jsem
tomu
nevěřil
že
vůbec
je
najednou
jsem
se
ocitl
tváří
v
krásného
věčné
přítomnosti
v
jeho
jo
věčné
skutečnosti
bych
tak
řekl
tak
převratná
událost
jsem
životě
nezažil
a
mělo
to
až
do
dneška
ty
blahé
následky
že
se
z
toho
nemohu
vymanit
a
že
pořád
musím
těmto
věcem
přisluhovat
tak
mohu
zaručit
že
to
se
stane
každému
kdo
nevlastní
ani
sám
sebe
do
sebe
zapíráte
například
já
jsem
to
dělal
jenom
v
otázce
ve
po
stránce
vůle
a
do
toho
bez
mého
vědomí
a
bez
mého
přičinění
bez
mého
chtění
tam
jsem
říkal
v
sedmnácti
letech
to
byl
začátek
věcí
pochopitelně
to
byl
konec
ale
znova
o
to
převratné
životě
si.
Já
bych
chtěl
váš
názor
opravit
když
někdo
zemře
a
ztratí
svůj
život
ježíš
ježíš
kristus
říkal
kdo
hledá
svůj
život
ztratili
on
nelhal
ztratí
je
a
já
jsem
tomu
dodal
zemře
jako
pes
tak
ta
duše
se
ztratí
ne
o
své
nesmrtelné
duši
vůbec
nic
nevíme
nikdy
jsme
se
s
ní
nesetkali
takže
ta
se
ani
neztratí
protože
jsme
se
s
ní
ještě
nepodal.
Takže
bohužel
sme
se
s
ní
ještě
ne
potkal
my
se
potkala
nebo
setkáme
jenom
se
smrtelnou
duší
která
se
začlo
vyvíjet
nesmrtelné
duše
od
okamžiku
našeho
zrození
ta
se
ztratí
čili
to
je
co
to
nepravé
já
které
jsem
nevybaví
smrtelná
duše
to
se
ztratí
živen
nebo
později
po
smrti
se
ztratí
a
není
to
na
škodu
protože
to
nebylo
pravé
já
ale
moje
pravá
individualita
která
pochází
z
věčnosti
a
do
věčnosti
se
vrací
tak
se
neztratí
takže
je
dost
nesmyslné
modlit
se
o
spásu
duše
které
duše.
Celé
jestli
smrtelné
tak
je
to
marné
e
takže
by
ten
člověk
vnitřně
umřel
dříve
než
umře
fyzicky
to
potom
ano
pak
ale
to
nemůže
nastat
po
smrti
nýbrž
k
tomu
se
něco
tady
na
světě
a
jestli
se
o
nesmrtelnou
duši
tak
mu
modlit
se
aby
nebyla
ztracena
je
zbytečné
protže
to
ta
ztracena
být
nemůže
ta
je
věčná
před
námi
i
po
nás
věčnost
a
to
je
rozdíl
oproti
katolickou
mínění
uka
tolika
je
myšleno
nebo
je
dovoleno
aby
si
mohl
myslet
že
nějaká
věčnost
například
duše
lidské
začíná
narozením
kdepak
to
je
nesmyslné
učení
co
začíná
musí
končit.
Ale
protože
duše
nezačla
v
okamžiku
narození
nýbrž
je
věčná
tak
taky
nemůže
končit
ovšem
kdyby
se
to
takhle
říkala
katolicky
tak
voni
by
nemohli
jako
za
tou
spásou
jít
výš
ní
by
to
nedoví
jak
se
stali
by
museli
založit
novou
kategorii
kategorii
duši
smrtelné
a
kategorie
duše
nesmrtelné
a
možná
že
by
někomu
ta
smrtelná
duše
za
tolik
nestálo
aby
se
snažil
jít
spasit
že
by
říkal
o
to
aby
se
smrtelná
tak
tady
se
ne
ne
já
mu
ještě
jednu
nesmrtelnou
tak
to
takhle
nekomplikujte
na
jsou
pro
tu
spásu
duše
ovšem
neví
vůbec
jasně
co
to
vlastně
tě
jí
spasit
ten
to
to
je
není
vůbec
se
stalose
o
to
nestaral
zajímavý
že
mi
moc
jsme
padli
v
během
těch
dva
tisíce
let
my
katolíci
o
tom
od
nechtějí
trojici
a
já
nevím
co
všechno
božského
ale
o
lidské
duši
vůbec
ne
my
vůbec
o
nich
nemáme
ani
zdání
my
říkáme
o
mluvím
o
nějakým
očistci
o
nějakém
peklu
o
nějakém
ráji
o
nějakém
nebi
ale
kdybych
se
zeptal
třebas
kněze
nejlépe
fundovaný
teologa
katolického
co
myslí
tím
očistcem
například
tak
on
je
to
ne
odpoví.
On
neví
co
co
to
je
nebo
proč
to
je
nebo
tak
to
von
řekne
nýbrž
e
lidská
není
ještě
tak
dokonalá
aby
mohla
po
smrti
přitom
to
do
nebe
tak
se
musí
ještě
dál
po
smrti
očista
když
jsem
říkal
tohleto
jednou
geny
zpovídal
při
té
první
generální
zpovědi
atenách
letech
tak
se
mu
říkal
důstojný
pane
vy
mně
teďka
asi
přestože
už
měla
rozhřešení
odmítne
nebo
to
zruší
te
protože
já
věži
věřím
na
rekreaci
jsem
okl
a
my
katolíci
na
vina
ranci
nevěříme
a
von
se
mě
duchaplně
zeptal
jak
jste
kte
víře
přišel
četbou
a
nebo
zkušeností.
A
já
jsem
říkal
zkušeností
já
vím
že
se
převtěluje
a
von
říkal
jestli
zkušeností
tak
to
rozhřešení
moje
platí
to
nezruším
protože
my
se
od
té
vaší
zkušenosti
musíme
po
bavit
jestli
není
chybná
potom
přijďte
ke
mně
po
zpovědi
a
my
se
o
tom
pobavíme
to
byl
doktor
urban
představený
všech
klášterů
františkánský
československu
ještě
dneska
žije
chudák
přes
devadesát
let
a
ještě
tam
jede
skomírá
sever
ní
čechy
a
ten
ten
člověk
byl
velice
strohý
nikomu
nic
ne
nedovoloval
ale
tohleto
ho
velice
zajímalo
jak
jsem
moh
v
té
zkušenosti
přijít
tak
se
mu
říkal
všechno
od
píky
jak
jsem
se
dověděl
o
tom
předcházejí
vtělení
a
on
říkal
to
velice
zajímavé.
Ale
teď
musíme
rozřešit
otázku
toho
očistce
vy
jste
mně
vlastně
dal
možnost
abych
vám
to
lehkým
způsobem
daleko
dokonalejší
než
to
vykládám
z
z
kte
vy
nebo
on
byl
tak
je
ře
tak
já
nebo
tady
jste
kazatelny
abych
vám
to
mohl
vysvětlit
když
vy
věříte
na
převtělování
nikomu
to
neříkejte
katolíkovi
že
je
věřit
a
představa
je
to
vaše
osobní
zkušenost
ne
test
pro
sebe
já
proti
nic
nebudu
říkat
co
je
nám
to
vyvracel
když
by
tomu
věříte
to
součást
naší
víry
ale
věřte
mi
že
to
čemu
my
říkáme
očistec.
K
tomu
jinde
říkají
jiných
náboženství
reparace
ano
jestliže
my
po
smrti
nejsme
tak
daleko
na
tom
tak
dobře
na
tom
abychom
mohli
přijít
do
stavu
nebe
tak
se
dále
očistu
jestli
tomu
někdo
říká
že
vstupujeme
znovu
do
nějakého
těla
anebo
jestli
se
to
děje
někde
jinde
na
tak
do
toho
nám
katolíkum
nic
není
my
jenom
víme
že
u
většiny
duší
se
to
takhle
děje
tak
vy
tomu
říkáte
na
nac
prosím
vás
před
katolíky
tomu
řekněte
očistec
a
bylo
to
vyřízeno.
Těmi
prostředky
a
to
už
jsem
říkal
v
tom
komentáři
já
se
divím
že
mi
to
schválně
znovu
říkáš
těmi
prsty
které
kterými
to
doktorka
fiore
zjišťuje
se
to
zjistit
nedá
jestli
je
rance
nebo
ne
protože
pro
mě
jasné
že
to
co
se
tam
vona
dovídá
jsou
představy
která
existují
o
nějakých
životech
které
už
byli
prožité
jestli
jsou
to
životy
těch
pacientů
kteří
to
na
svých
bedrech
právě
nesou
to
je
otázka
to
tam
zodpovězeno
není
čili
ta
intonaci
jaký
zjišťuje
fiore
ta
neexistuje
ona
se
tam
nesetkala
pacient
em
který
by
ji
byl
dokumentoval
těmi
svými
velice
důkazný
mi
případy
že
ledna
zase
je.
Ale
proč
se
to
nemůže
dovědět
fiore
protože
v
okamžiku
smrti
si
dělá
nesmrtelná
duše
dojem
o
tomto
životě
a
s
tímto
dojmem
odchází
zase
do
věčnosti
to
je
ne
to
je
dojem
řek
bych
ne
časoprostorový
to
není
dojem
dojem
který
by
se
dal
vtěsnat
do
nějakého
děje
to
myslí
že
to
nevede
dobře
představit
že
děj
který
zde
probíhá
a
který
vnímáme
jako
život
od
narození
ke
smrti
že
se
také
dá
změnit
dojem
který
nemá
časový
průběh
v
jednorázový
dojem
já
mám
s
tuhletím
veliké
zkušenosti
že
takového
něco
existuje
třebas.
Ten
esesman
chtěl
zabít
a
já
jsem
vzdal
tenhleten
život
jak
jsem
ho
vzdal
protože
jsem
říkal
beztak
živ
nebudu
tak
ho
vzdát
já
jsem
ho
vzdal
a
v
té
chvíli
jak
jsem
ho
vzdal
tak
jsem
najednou
pochopil
celý
smysl
ježíšova
života
jeho
průběh
jeho
života
detailně
do
všech
částí
ten
dej
jeho
života
nedějové
jako
jako
nějaký
vývojový
stav
rozumíte
kterým
se
nám
z
názoru
jak
my
dějově
se
do
toho
dostáváme
takže
já
jsem
bez
ohledu
na
část
najednou
pochopil
celý
symbolismus
ježíšova
života
prosím
vás
to
bylo
předěláno
časoprostoru
událostí
který
se
asi
starý
tam
někde
v
palestině
na
bezčasový
stav
na
dojem
o
tom
dojem
tak
mocný
že
v
tom
do
toho
dojmu
se
vejde
i
příčin
proč
tomu
tak
je
co
v
tom
ději
přímo
obsaženo
není.
Tam
někde
o
tom
ježíš
kristus
něco
říká
po
přišel
a
tak
dále
a
proč
odešel
a
proč
musí
být
popraven
ale
celistvě
ten
dojem
tam
není
příčině
podbarvené
totiž
dojem
převedením
do
časoprostoru
a
my
se
dodneška
do
hadu
jem
pro
jak
je
to
možné
že
jeden
člověk
si
tamle
byl
ukřižován
na
kříži
a
spasil
celý
svět
to
je
prostě
panenství
a
pro
většinu
lidí
i
pro
katolíky
hloupost
že
to
možnost
není
si
oni
říkali
to
mi
tam
potom
v
koncentráku
řekli
že
se
mýlili
ty
katolíci
ale
není
tomu
tak
oni
se
neměli
ale
ale
to
tady
nebudu
se
být
a
to
by
bylo
celého
poledne
na
to
já
si
jenom
říci.
Že
v
tom
bezčasovém
pohledu
na
život
je
obsaženo
mnohem
víc
než
v
jakémkoliv
časovém
rozhraní
života
do
mnoha
vtěleních
takže
když
třebas
ta
nesmrtelná
duše
je
schopna
vona
toho
schopna
je
na
konci
života
si
udělat
tento
bezčasový
dojem
tak
z
toho
bezčasového
dojmu
potom
při
znovu
vtělení
člověka
rozvíjí
časový
rozhraní
časový
průběh
ale
to
rozvinuto
bezčasového
dojmu
přátelé
takže
když
si
někdo
má
dojem
jako
ta
fiore
doktorka
že
před
zrakem
těch
pacientů
se
rozvinul
nějaký
minulý
život
to
je
dojem
klamný
ten
život
byl
ten
život
existoval
ale
třebas
to
nebyl
jejich
to
se
nedá
z
toho
zjistit
já
naopak
vím
že
se
jí
to
chytl
že
takové
dojmy
z
minulých
vtělení
různých
lidí
to
jsou
pásky
které
se
chytají
každého
člověka
jak
je
přístupen
těm
dojmů
nebo
těm
myšlenkám
a
takže
tam
měla
například
pacienta
kterého
zbavila
kuřátka
v
té
době
neměl
potíže
s
se
snažení
výšek
a
za
osmnáct
let
přichází
k
ní
znovu
a
na
má
nepřekonatelné
odpor
nebo
bázeň
z
výšky
tak
že
se
nemůže
nemůže
konat
správně
svoje
zaměstnání.
Ačkoliv
právník
em
a
i
tam
to
vadilo
proč
neměl
tento
pocit
když
se
léčil
z
toho
kuřátka
proč
ho
nabyl
ten
pocit
až
po
osmnáct
letech
to
nebyly
o
předcházející
život
jak
se
mu
to
zdá
když
to
potom
líčí
nýbrž
to
byl
dojem
který
sám
ho
znovu
nepil
to
je
to
co
říká
odněkud
mě
toto
prožil
za
něj
ale
on
to
zaručeně
nebyl
že
kdyby
to
byl
zaručeně
byl
tak
tak
se
s
tím
nesl
už
oddán
už
těch
osmnáct
letech
o
netrpělo
kuřátka
nýbrž
taky
ten
strach
z
výšek
a
to
nebyl
ten
případ
a
on.
Ten
člověk
je
vyléčen
potom
když
to
řekne
a
to
zase
ráno
do
karmy
mnou
vysvětlí
že
to
už
před
prožil
minulém
životě
že
už
to
bylo
ani
a
von
ztrácí
ten
pocit
úzkost
z
výšek
si
to
kde
je
karmický
zákon
kde
se
to
někomu
vysvětlí
tak
se
zbaví
karmy
pak
to
karmický
zákon
říká
ten
si
to
vod
slouží
to
si
vůbec
se
vytoužil
ale
ani
nejmenším
míře
si
to
nesloužil
a
ono
to
mizel
čili
to
všechno
na
hlavu
postaveno
to
co
ona
si
myslí
že
to
podporuje
ale
ona
to
poráží
ta
poráží
indii
to
lidově
indii
na
sto
procent
a
nechtěla.
To
je
to
povědomí
je
velice
široká
základna
a
kdybych
já
ho
rozebíral
co
v
něm
je
všechno
obsaženo
tak
bych
se
nedostal
dneska
ke
konci
a
jak
jak
to
končí
ale
já
se
omezím
promiňte
mi
jenom
na
je
malinký
obrázek
my
umíme
česky
mluvíme
česky
myslíme
česky
a
po
smrti
žádný
lidský
jazyk
nepotřebujeme
neboť
tam
máme
schopnost
se
dorozumívá
myšlenkovým
obsahem
obsahem
ten
není
ani
český
ani
francouzsky
ani
anglicky
ani
mezi
ani
nám
afriky
nějaký
ne
nýbrž
to
je
obsah
myšlenkový
takže
když
například
dejme
tomu
někdo
se
dovede
s
někým
stýkat
obsahem
myšlenkovým
jako
třebas
žák
indii
z
mistrem.
Představu
v
yoganidra
tak
ten
žák
třebas
je
čest
a
ten
mistr
je
ind
a
voni
se
do
rozumí
bez
překladatel
protože
obsahem
si
to
řeknu
obsahem
myšle
si
to
řeknu
a
ten
člověk
růst
po
smrti
do
toho
obsahového
myšlení
a
toho
styku
s
jinými
bytostmi
obsahové
způsobem
ano
takže
pomalinku
zapomíná
na
tu
svou
rodinou
řeč
takže
máme
případy
že
ten
člověk
je
tam
třebas
šedesát
let
a
on
si
už
nedovede
vzpomenout
na
svou
rovnou
řeč.
A
dejme
tomu
my
jsme
tady
máme
tak
antonín
přeložil
knížku
léčivá
ruce
od
jeho
anglického
no
vinaře
který
líčí
zásah
do
toho
ana
pude
angličan
na
pacient
ech
na
této
naší
úrovni
léčí
je
že
tím
že
léčí
ch
elektrické
tělo
a
to
má
spojení
s
tělem
fyzickým
takhle
čí
i
fyzické
těžkosti
to
je
ten
pan
mluví
prostřednictvím
nějakého
médiem
mluví
přesto
angličtinu.
Ale
mluví
velice
pomalu
protože
von
tam
tu
a
tišinu
nepotřebuje
jenom
když
léčí
ty
pacienty
aby
ji
vysvětlil
dejte
pravou
ruku
tam
seděl
let
do
jinak
nebo
něco
takového
a
nebo
jim
sdělil
jak
jakým
způsobem
má
ten
pacient
pokračovat
dál
a
tak
to
říká
velice
pomalu
z
toho
jsem
poznal
že
tam
se
anglicky
ne
dorozumívá
ano
a
taky
který
tuto
schopnost
jsem
nabyl
nedorozumění
se
ob
jazykově
v
tom
koncentráku
když
jsem
z
celého
obsahu
řek
bych
dějové
ho
ježíšova
života
najednou
dostal
dojem
o
které
se
nevěděl
že
je
možný
takle
v
kostce.
Tak
tím
jsem
vlastně
rozuměl
všemu
co
si
tam
říkali
ačkoliv
to
bylo
na
masky
a
se
tam
dělo
ačkoliv
to
byl
dělal
a
já
jsem
to
věděl
najednou
samo
sebou
dostat
nedá
nedá
se
to
zachytit
pamětně
já
jsem
psal
jako
diví
proto
že
jsem
se
s
konce
tak
aby
to
všechno
taky
ti
ale
do
dneška
to
píšu
a
nejsem
schopen
to
popsat
ale
všechny
ty
moje
spisy
jsou
dílem
pokud
byli
psali
po
roku
třicet
devět
jsou
dílem
tohoto
vhledu
in
si
tohoto
vedu
do
věcí
božích
pomocí
dojmu
a
ne
pomocí
analytického
způsobu
myšlení
neboť
naše
myšlení
je
lineární
jedno
po
druhém
tedy
analytické
kdežto
tento
způsob
vhledu
to
je
syntetické
záležitost
vrcholně
syntetické
ano.
Tam
najednou
v
padne
člověk
do
nějaké
vidění
jako
když
máte
nějakou
intuici
nebo
možná
tušení
nebo
něco
tak
a
najednou
něco
víte
co
rozumově
vám
sdělena
nebylo
ale
vy
máte
je
třeba
jít
to
tu
nebo
aspoň
tušení
toho
že
to
takhle
je
poznání
které
to
se
mi
dostalo
tam
v
tom
koncentráku
po
tomhletom
vpádu
toho
vhledu
do
podstaty
boží
ne
a
tam
jsem
se
dověděl
že
jediným
činitelem
je
bůh.
Tedy
když
jsem
řekl
z
tohoto
hlediska
že
nikdo
není
schopen
milovat
tak
jsem
se
o
tom
zřejmě
přesvědčil
že
tomu
tak
je
ale
teprve
tam
v
tom
koncentráku
když
jsem
jasně
pociťoval
že
skrz
ně
miluje
bůh
a
kdybych
on
neměl
ve
mně
nástroj
který
mu
slouží
k
tomu
aby
projevil
svou
lásku
skrze
mě
že
bych
já
nebyl
schopen
udělat
ani
jedno
jediné
gesto
lásky
tak
z
tohoto
nejvyššího
hlediska
jsem
mluvil
ale
jestliže
je
člověk
například
ramakrišna
nebo
jiní
a
hlavně
evropu
světci
kteří
milovali
velice
třebas
začínají
svatým
janem
schopen
veliké
lásky
tak
oni
dříve
nebo
později
musí
k
tomuto
přijít
že
to
nebyla
láska
od
nich
pocházející
nýbrž
že
za
všechno
lásku
kterou
měli
větší
lásce
boží
ano
že
by
nebyli
schopni
milovat
kdyby
bůh
nemiloval.
A
já
myslím
že
toto
jim
dělá
křesťanským
mystikům
největší
potíže
v
té
vrcholné
fázi
např
v
té
vývojové
bych
vrcholné
fázi
a
on
si
o
té
terezii
z
avily
která
velice
miloval
a
maloval
boha
a
brala
se
veškerou
svou
vůlí
k
němu
a
vono
jí
to
nešlo
a
teprve
když
ji
ježíš
kristus
říkal
terezko
ty
si
myslíš
už
dneska
si
na
na
pokraj
svých
sil
když
tě
nosí
v
prostěradle
máš
zánět
nervů
a
nemůžeš
mě
vůbec
nic
zdát
a
si
před
smrtí
že
si
mě
něco
věnovala
nebo
dala
to
vypsat
nikdo
mi
nic
nemůže
dát
nikdo
mi
nic
nemůže
věnovat
ani
ty
přes
ten
největší
vůli
nejlepší
vůli
všechno
mně
dát
z
toho
důvodu
že
všechno
máte
vode
mě
jako
hřivnu
vám
propůjčeno
to
není
vaše.
Vy
na
mě
to
jenom
vracíte
čím
jsem
já
vás
nechal
hospodařit
ty
jsi
hospodařil
a
dobře
až
na
to
že
si
neuvědomuješ
že
to
není
tvoje
naštěstí
ti
nebylo
dopřáno
aby
z
toho
nic
se
hřivny
něco
pro
sebe
už
ku
ba
protože
se
ti
nepodařilo
do
mě
vědomě
vstoupit
a
vnitřně
umřít
a
znovu
zrodit
se
co
není
to
žádný
člověk
nedokáže
ale
podívej
se
terezko
já
ti
tady
předávám
své
utrpení
na
kříži
vezmi
si
ho
to
je
moje
utrpení
ne
tvoje
vezmi
si
ho.
A
ona
pociťovala
ty
husy
té
smrti
ježíše
krista
na
kříži
se
vším
co
okolo
toho
bylo
ježíš
kristus
tváří
v
tvář
které
se
znovu
pro
ni
umřel
na
tom
kříži
a
ona
od
té
chvíle
vnitřně
zemřela
a
vnitřně
se
narodila
takže
to
je
jedna
z
mála
svatých
která
nabyla
zkušeností
vědomí
o
tom
že
sama
není
schopna
ničeho
bez
pomoci
boží
a
že
tedy
když
si
si
člověk
říká
že
miluje
nebo
že
máte
dojem
o
ramakrišnovi
že
miloval
tak
to
je
čistě
lidský
dojem
který
není
správný.
Ten
ramakrišna
i
ta
svatá
terezie
když
se
dostal
takhle
daleko
museli
si
být
vědomi
toho
že
je
to
obrovská
láska
matčina
tam
toho
ramakrišny
kálí
a
u
toho
je
u
toho
u
tý
terezky
nesmírná
láska
je
kriticky
stala
že
ta
spása
kterou
pro
nás
přinesl
spočívá
v
tom
že
s
každým
z
nás
kdo
mu
tomu
dá
právo
on
znovu
vstupuje
na
kříž
ano
znovu
za
něho
umírá
protože
nikdo
z
nás
není
schopen
na
ten
kříž
vstoupit
aby
takhle
vnitřně
umřel
to
není
z
naší
moci
klepejte
a
bude
vám
otevřeno
ne
vy
si
otevřete.
Ano
tím
že
je
to
vysvětli
dříve
než
kristus
vstoupil
na
kříž
vstoupil
s
každým
předtím
do
se
dostanete
fáze
do
mu
dal
tomu
právo
na
ten
kříž
a
s
každým
s
tím
umřel
vnitřně
a
s
každým
s
tím
se
vnitřně
znovuzrodil
takže
dejme
tomu
abraham
vstoupil
na
kříž
ježíšem
dva
tisíce
let
před
kristem
a
mnozí
jiní
a
proč
tam
vstoupil
a
bralo
že
obětoval
to
co
mě
nejradši
syna
izáka.
Odstoupil
od
sebe
já
jsem
na
ten
kříž
vstoupil
v
tom
koncentráku
když
jsem
odstoupil
svýho
života
ale
bylo
hned
vidět
kdo
to
udělal
proč
se
mě
tam
objevilo
hned
vědomí
o
tom
ježíši
kristu
proč
se
mi
nabyl
vědomí
třebas
o
nějakém
krišnovi
nebo
já
co
já
jsem
od
toho
od
toho
krista
předtím
vůbec
nestal
jen
se
držel
jenom
indie
mně
to
vrcholně
stačilo
já
jsem
se
na
něho
díval
podezříval
že
je
to
zbytečně
ukrajovat
co
indové
říkají
veřejně
a
už
od
tý
doby
ne
o
té
by
tím
že
toto
nejdokonaleji
propracované
jóga.
Já
jsem
ji
ten
to
jsem
to
mockrát
říkal
že
my
se
ne
nedokážeme
smířit
rozumově
na
to
je
velice
těžké
se
smířit
s
tím
že
existujou
dvě
skutečnosti
jedna
z
druhé
ovšem
pochází
a
dvě
existence
a
jedna
zru
pochází
a
vy
lásky
a
jedna
druhé
pochází
a
dvojí
poznání
a
jedno
z
druhého
pochází
a
to
život
který
jest
ve
ten
jeden
a
ten
co
z
toho
pochází
život
který
se
stává
životem
já
snad
narodím
a
tak
dále
a
ten
život
v
této
ven
za
jo
to
je
ten
rozdíl
jen
si
to
velice
hezky
dovedou
vyjádřit
tak
my
se
v
tom
ži
v
životě
který
se
stává
to
je
to
ve
než
to
boži
je
ustavičně
v
životě
který
jest
který
jest
a
kdyby
tohoto
života
nebylo
tak
by
nebylo
z
čeho
by
to
píši
tak
by
náš
život
vůbec
neexistoval
to
je
na
tom
úplně
závislý
a
tak
je
na
tom
životě
který
je
závislý
tak
ten
všem
poznání
naše
láska
a
všechno
co
z
toho
pochází
všechny
naše
vlastnosti
já
bych
chtěl
jenom
po
opravit
malinko
to
svoje
rčení
že
s
každým
z
nás
ten
kristus
znovu
na
kříž
vstupuje.
Protože
dokonaleji
vyjádřená
pravda
slovy
jenom
dokonale
jiné
dokonale
ale
dokonale
vyjádřená
pravda
tvými
slovy
ni
takto
věčně
se
člo
se
bůh
zapojení
tak
že
s
tím
kráčí
jeho
vývojem
a
svým
vývojem
se
vrací
k
sobě
čili
není
to
nějaká
taková
událost
která
se
děje
s
mystikem
třebas
v
okamžiku
jeho
vrch
kdyby
ho
kolejí
cesty
nýbrž
je
to
záležitost
která
se
s
každým
z
nás
děje
i
z
červené
i
s
kamenem
i
s
boku
a
s
jakoukoliv
části
čí
nesmí
dokonce
to
děje
v
časem
a
prostorem
čistým
časem
a
prostorem
do
toho
musí
bůh
vstupovat
aby
ten
čas
a
prostor
vůbec
mohl
existovat
a
to
je
jedno
stené
všeho
toho
ostatního
všech
těch
transů
se
tam
v
tom
poletuje
ne
v
tom
času
a
prostoru
v
těch
je
velice
má.
To
kladete
otázku
podstatný
mám
provedlo
podstatným
rozdílu
mezi
krišnu
a
měl
s
kristem
já
bych
byl
nerad
a
vy
jste
tyhlety
škatulky
vůbec
dělali
protože
tam
v
tom
duchovnu
neexistuje
žádné
kategorií
žádné
někdo
navrch
nikdo
vespod
někdo
lepší
aj
do
horší.
Já
bych
se
jako
já
bych
se
toho
zbavil
té
vaší
otázky
pokoutně
způsobem
jo
jestliže
ježíš
kristus
já
jsem
taky
vin
lí
řek
vidíte
ukazoval
při
posledním
soudu
že
ten
bude
spasen
kdo
nezištně
pomohl
hladovým
žíznivého
navštívil
ho
v
žaláři
nemocného
a
tak
dále
neboť
co
jste
učinili
menším
z
bratřích
mých
mně
jste
učinili
bo
svých
mě
ste
učinili
a
to
řekl.
Že
je
to
on
tím
žebrákem
že
nesmíme
dělat
takové
kategorie
někdo
je
výš
měm
je
ten
bůh
a
když
přistupujeme
k
tomu
jako
k
nástroji
božímu
tak
jsme
u
prospěšní
když
mu
dáme
pouhou
a
mužů
ano
my
mu
dáváme
něco
co
je
pro
nás
spasitel
né
a
pro
něho
taky
to
nelze
rozdělit
já
bych
to
řekl
na
příkladu
říká
se
o
svatém
martini
že
to
byl
římské
voják
který
sloužil
za
doby
kdy
to
okupovali
tu
kali
okupovali
nesmrtelní
obaly
římané
sloužil
v
fůru
za
svatou
sem
nevíru
tu
od
toho
ro
a
nahoře
a
jednou
na
koni
jeden
do
toho
svého
stanu
hlavního
a
vidí
tam
na
rohu
třesoucího
se
zimou
žebráka
rozřízni
svůj
plášť
a
půlku
mu
dává
známá
historky
to
se
pořád
vykládá
ze
všech
kazatelem
a
noci
se
mu
zdá
že
k
němu
přistupuje
krist
a
říká
mu
dal
ně
svůj
plášť.
Já
tě
dám
víru
v
sebe
ve
mně
a
já
tě
spasí
za
to
ovšem
ty
jsi
nevěděl
že
jsem
to
já
a
to
je
na
tom
dobré
kdyby
byl
že
jsem
to
já
tak
byste
udělal
radši
protože
by
k
té
pro
někoho
to
je
pro
nějakou
velice
tady
to
udělal
pro
ubohého
žebráka
to
jsem
byl
opravdu
já
a
tvář
sluha
celistvý
no
a
ten
svatý
martin
se
opravdu
sval
světce
mám
byl
září
příkladem
křesťana
tak
když
já
teďka
má
odpověď
na
otázku
jaký
je
poměr
mezi
krišnu
a
mezi
kristem
tak
bych
to
odpověděl
tak
to.
Lidské
plemeno
na
různých
místech
světa
se
různou
rychlostí
duchovně
dostává
kupředu
jestliže
ten
bůh
považuje
za
nutné
von
nepovažuje
on
neuvažuje
ale
já
to
musím
říct
lidsky
když
považuje
za
nutné
mu
pomoci
tomu
národu
v
určitém
bryndy
nebo
z
úst
situace
do
které
se
dostal
tak
on
se
vtěluje
jeden
a
tentýž
bůh
řeknete
mu
kristus
on
se
vtěluje
jak
mu
tam
říkají
na
tom
přeci
ne
záležito
lidské
pojmenování
a
dává
jim
to
do
pera
nebo
uvědomuje
o
tom
co
momentálně
při
svém
vývojovém
stavu
potřebují
ale
není
to
nikdo
jiný
než
jedno
je
jeden
jediný
prvorozenství
nikdy
není
víc
a
ještě
na
prvorozenství
se
musela
vysvětlit
neboť
je
to
trojjediný
bude
jak
vám
známo
a
ta
pro
zasívá
v
tom
že
je
to
aspekt
jednoho
a
téhož
boha
aspekt
nikoliv
postel
ský
nýbrž
a
spasitelský
ano
takže
neslyším.
Takže
on
tam
prostě
působil
jednou
jako
krišna
je
to
já
nevím
do
jak
jinak
ne
jedno
jako
kristus
ale
pro
mě
je
to
věčně
působící
milost
boží
zase
se
ná
na
správném
čase
na
pravém
místě
a
pravým
způsobem
takže
jestliže
indové
to
tímto
způsobem
se
dověděli
tak
se
dověděli
z
úst
krišno
vých
taky
vo
karmě
jako
o
jedné
cestě
správné
do
nasadí
na
tuto
páku
karmy
tak
prosím
může
se
dostat
také
k
tomu
spasení
a
to
jsem
ochoten
a
vysvětlit
a
on
nasadím
na
cestu
lásky
dostane
se
k
tomu
spasení
a
tak
dále
má
říká
jo
nestane
semeno
tam
balit
říká.
Na
jedné
stránce
já
bůh
se
zrozuje
vždycky
když
situace
na
světě
je
taková
že
už
je
neudržitelné
a
lidi
by
to
nedali
dohromady
vůbec
vono
by
se
to
zvrhl
já
přicházím
abych
věci
napravil
čili
to
odpovídá
tomu
pojetí
rance
znovu
se
vtěluju
tam
přímo
takhle
řečeno
abych
věci
napravil
takže
já
jsem
střelil
tím
s
vámi
celou
indii
o
i
s
krišno
dohromady
protože
ten
kdo
to
takhle
napsal
to
byl
člověk
samo
sebou
to
nebo
žádný
krišna
dobre
jaký
pisatelé
ty
ho
takhle
pochopil
že
tomu
takhle
je
ale
ono
to
není
převtělování
to
je
právě
ta
věc
nýbrž
to
je
ono
je
to
jenom
změna
substance.
Že
totiž
ten
bůh
bez
jakéhokoliv
převtělování
musí
působit
tak
jako
tak
na
lidstvo
jinak
bytosti
lidstva
dopadlo
špatně
že
jednou
v
těle
a
podruhé
bez
těla
lidského
prosím
to
už
je
jiná
věc
tomu
se
může
dál
říkat
vtělování
a
mezi
tím
ten
pán
bůh
tady
s
námi
nebyl
to
by
byla
nebezpečná
myšlenka
i
bližní
v
tělem
zrovna
tak
ten
bůh
s
námi
je
a
nám
pomáhá
víte
takže
indové
plně
nepochopili
to
co
například
v
súfiové
že
všechno
z
boha
pořád
pochází
ano
tak
jim
to
musíme
prominout
mohamedáni
byli
v
tento
smyslů
dál
než
indové
a
soud
jenže
tito
súfiové
bohužel
se
musí
skrývat
před
normálním
mohamedán.
City
je
zabili
ty
se
a
to
z
jen
druhýho
důvodu
ten
mystik
který
mohameda
si
nemusí
skrývat
před
veřejnosti
z
toho
důvodu
že
von
zásadně
pro
mír
a
mohamedáni
zásadně
průměrně
i
s
je
zásadně
pro
smíření
a
voni
zásadně
jsou
proti
tomu
smíření
protože
voni
jsou
všichni
kacíři
veden
mohamedovi
neboť
když
mohamed
ať
nad
tvým
hněvem
nezapadá
slunce
to
je
jedna
ze
slu
to
se
naučil
to
neumím
ale
to
se
eště
umím
tak
jestli
pak
dneska
vidíme
mohamedány
bez
stavu
kdy
nad
jejich
hněvem
nezapadá
slunce
nevidí
takových
tam
není
sou
jsou
z
poschoval
v
horách
protože
by
jinak
ty
ty
vo
život
že
by
jim
znemožnili
ne
těm
ostatním
aby
se
třískali
aby
se
zabíjeli
a
to
my
si
přejou
aby
se
to
nestalo
to
je
jejich
způsob
života
tak
to
to
je
degradace
veliká
to
o
náboženství
podívejte
se
jak
by
to
bylo
dopadlo
s
tím
křesťanstvím
kdyby
jako
byl
ježíš
umřel
jako
mudrc
ne
násilnou
smrtí
na
kříži.
Tak
vám
musím
říct
že
by
to
nedopadlo
vůbec
křesťanství
pře
to
je
to
novum
které
ježíš
kristus
oproti
těm
předcházejícím
jak
mi
říkáte
intonaci
má
my
tomu
říkáme
avatary
při
vnesl
do
toho
náboženství
tu
smrt
na
kříži
vnesl
jako
něco
nového
on
už
kris
krišna
taky
zemřel
násilnou
smrtí
před
ním
ale
to
bylo
už
nutí
hadem
no
tak
to
bylo
něco
jiného
ale
tohleten
umřel
opravdu
z
nenávisti
lidí
a
to
je
to
nové
co
je
na
tom
nového
že
totiž
indové
si
do
té
doby
ale
ne
dneska
pořád
ještě
nevěděli
rady
zase
z
jinou
věcí
jak
se.
Download XML • Download text
• Waveform view