84-19B-K
84-19B-K
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Přestat
a
tité
chápete
pořád
prosím
vás
celou
tu
historii
že
krista
jako
svou
vlastní
historii
vzestupu
historii
vzestupu
jedince
takže
se
ta
objeví
herodes
nebo
svatý
jan
v
tytež
nebo
co
kdokoliv
jiný
egypt
tak
to
jste
pořád
vy
za
různých
okolností
znázornění
e
například
je
symbol
plný
hrnců
a
ne
nějaké
duchovní
oblasti
já
myslím
že
asi
to
bude
muset
slastné.
Teď
co
to
byl
ten
jan
křtitel
co
to
představuje
v
té
lidské
osobnosti
ten
člověk
který
se
chce
posvětit
pokání
dělá
dobře
teď
už
to
se
nechtělo
na
tom
starozákonním
člověku
aby
dělal
nějaké
pokání
jenom
aby
se
řídil
nějakým
řádem
ve
kterém
něco
bylo
předepsáno
něco
bylo
zakázáno
ale
mělo
to
daleko
do
pokání
starém
zákoně
se
že
to
pokání
jenom
výjimečných
případech
ne
nějakým
sem
to
znamená
nějakým
posvěcením
toho
to
nebylo
pravé
posvěcení
pokání
přes
ten
svém
rozhodnutí
to
jako
k
posvěcení
něčeho
ano
přiložit
vůbec
ale
kdyby
tomu
ve
sté
zákoně
takový.
Je
náš
kázal
pokání
pro
ninive
ne
ale
to
bylo
opravdu
výjimečné
mě
byla
z
každá
obec
zřejmě
a
řádil
se
tam
moc
a
hospodin
biologové
lite
k
tomu
něco
životní
když
nebude
dělat
dobrotu
a
je
náš
to
vzal
bojovně
a
řekl
jim
budete
zničení
protože
nejste
dobří
takhle
to
neměl
říct
no
řek
to
takhle
roku
citová
při
způsobil
byl
přesnější
než
jsem
na
pod
a
oni
si
mysleli
že
je
to
opravdu
vážné
hrozbu
tak
se
dali
na
pochází
a
zvrátili
tuhletu
věc
tady
vidíte
právě
že
nic
není
předepsáno
až
na
chování
člověka
no
ale
tadyhle
toto
případě
to
svatýho
jana
křtitele
tam
šlo
o
zvláštní
druh
posvěcení
života
jakého
druhu
posvěcení
života
aby
ten
člověk
dovedl
být
lepší.
Než
byl
předtím
on
ho
prováděl
s
já
bych
se
a
řekl
žlutém
světlem
ne
nějakým
osvícením
které
nedávalo
člověku
sílu
k
tomu
aby
dělal
něco
nově
jinak
lépe
než
předtím
k
tomu
je
opravdu
třeba
nějakého
osvícení
ty
ku
sme
u
druhé
řek
bych
takové
etapy
nebo
od
druhém
vzezření
osvícení
a
myslet
to
dovedli
dobře
představy
to
osvícení
svaté
josefa
to
bylo
ve
snu
tohleto
bylo
způsobeno
u
toho
svatého
na
tele
tím
že
on
sám
byl
nějakým
způsobem
zasvěcen
protože
v
tom
židovském
národě
také
venek
školy
měli
stanovilo
tradici
on
zřejmě
nějakou
prošel
a
naučil
se
té
v
té
škole
přenášet
požehnání.
Své
které
se
stala
jemu
na
někoho
jiného
a
to
požírání
spočívalo
v
tom
že
ten
člověk
najednou
měl
v
sobě
sílu
protože
vám
to
eště
proto
jak
se
to
může
vůbec
stát
to
je
žádný
zázrak
na
jenom
měl
v
sobě
sílu
aby
byl
schopen
lépe
žít
a
já
vám
musím
kasete
jak
se
to
se
to
v
tom
vševědou
máme
v
sobě
centra
různá
nervová
ze
kterých
živíme
určitý
způsob
myšlení
pudů
například
dejme
tomu
z
toho
posledního
centra
dole
živeny
pohlavní
pudy.
Tak
když
se
odtamtud
odvede
ta
síla
někam
víš
tak
už
ty
kdy
naše
ka
nedoléhá
toto
asi
udělal
ten
svatý
jan
tím
svým
křtem
on
dovedl
působit
na
některá
nerost
a
že
tomu
dál
symboliku
tu
konečně
to
nebylo
poprvně
v
historii
lidstva
to
je
asi
míněno
tak
že
při
tom
křtu
teče
voda
shora
dolů
vite
potom
člověku.
A
to
je
řečeno
ze
sebe
tu
sílu
nemáš
nýbrž
máš
shora
odjinud
to
vesmírová
síla
která
normálně
v
tobě
když
jde
zdola
působí
v
pohlaví
a
dít
ne
shora
působí
jinak
on
způsobil
aby
tekla
v
tom
člověku
jinak
to
je
tak
nejzákladnější
mysl
křtu
ovšem
toho
zákulisí
toho
čistě
mechanického
způsobu
počinu
že
že
se
polínko
vodou
to
samo
nemůže
nic
nic
působit.
Ale
kdo
tohleto
ví
že
když
síla
kterou
člověk
vládne
třebas
v
podobě
prochází
do
člověka
shora
že
von
přestane
půdou
jednat
o
to
je
veliká
vymoženost
já
si
pamatuju
že
když
tohleto
u
mě
nastalo
tak
jsem
nebyl
schopen
mít
nějaký
spády
pudových
nejsem
schopen
třebas
ani
se
mi
nechtělo.
Já
jsem
předtím
strašně
zvědavý
jak
co
to
je
ten
pohlavní
život
tak
se
to
jenom
jsem
se
stal
mít
já
jsem
prostě
já
jednou
plným
člověkem
na
tohleto
se
dělo
těm
lidem
kteří
se
dali
pokřtít
tím
janem
křtitelem
on
kromě
toho
vychoval
s
těch
dvanácti
dva
svoje
žáky
k
tomu
aby
vlivem
toho
pokání
navozeno
shora
se
stali
učedníky
páně
toto
si
taky
uvědomte
že.
Když
člověk
se
naučí
příjmat
tu
sílu
vesmírovou
shora
tak
také
se
stane
hodným
být
vědomím
učedníkem
páně
to
už
šel
kapitola
vyšší
že
taky
víte
že
ten
svatý
jan
křtitel
žil
ještě
v
době
kdy
už
kázal
já
když
kázal
ježíš
takže
on
poslal
za
ním
své
posly
a
ptal
jsem
ho
čím
je
a
tak
dále
to
si
tam
musíte
přečíst
kdyby
to
bych
tady
byl
do
rána
že
sice
se
ještě
kousek
aspoň
aspoň
menuje
dále
víte
už
co
je
to
přes
pokání.
Mezi
tím
co
tohleto
dělal
svatý
jan
to
jsou
pořád
děje
v
jednom
člověku
v
jednom
jediném
člověku
ježíš
byl
své
rodině
poddán
to
všechno
jedno
patří
k
druhému
poslouchali
je
a
vlivem
této
kombinace
svatý
jan
osvícení
cestou
shora
a
vlivem
té
poslušnosti
společnosti
že
od
zbroji
vůči
ní
se
dostalo
už
ježíši
kristu
úžasné
moudrosti
už
této
v
této
fázi
vývojové
takže
nad
tím
žasli
tehdejší
teologové
to
znamená
tehdejší
učení.
Ale
tady
už
vám
začíná
asi
svý
tak
že
já
vykládám
celou
řadu
příkazů
o
celé
řadě
příkazů
které
mají
dočasný
platnost
a
pak
se
musí
až
do
hrajou
svou
roli
kvalitativně
i
kvantitativně
změnit
takže
dejme
tomu
ten
příkaz
žít
si
nějakým
zákonem
je
nedostačující
od
narození
ježíše
krista
v
člověku
ten
ježíš
kristus
nenapovídá
ještě
to
je
děťátka
ale
ten
člověk
musí
už
z
toho
nic
ty
důsledky
že
nejenom
poslouchá
nějaký
zákon
ale
že
dá
na
nový
způsob
v
něm
se
objeví
vší
způsob
chápání
celistvé
ho
že
najednou
něco
ví
co
předtím
nevěděl
ale
musí
na
to
dál
pochopitelně
ne
on
to
beztak
mít
takovým
způsobem
že
to
není
obyčejně
že
von
jak
si
se
na
to
úplnou
svou
pozornosti
zvláštním
tři
rozený
my
říkáme
způsobem
takže
není
mu
tak
za
těžko
to
poslechnout
a
to
je
na
věc
a
druhá
věc
kromě
toho
že
má
tuhletu
ten
přístup
takové
inspiraci
tak
ještě.
V
té
společnosti
dozrává
pak
že
tam
v
té
oblasti
společenského
života
se
dostává
do
samovolnosti
a
jakmile
tam
samovolně
tedy
nenásilně
a
bez
bod
po
ru
od
zdroje
ně
bych
tak
řekl
v
té
společnosti
působí
to
znamená
dobrovolně
se
jí
podává
a
nedělá
mu
to
potíže
tak
kdyby
v
tom
zůstal
dál
tak
by
přešlapoval
na
místě
to
si
nesmí
dovolit
žiš
dobře
věděl
že
všechny
tuhlety
pravdy
kterými
dyby
se
byl
například
předtím
neřídil
ten
živý
národ
potom
on
sám
až
do
jordánu.
Kdyby
se
byl
nechtěl
ten
židovský
na
od
toho
odpoutat
kdybych
chtěl
u
toho
zůstat
jako
jsme
viděli
že
chtěl
a
kdyby
ten
ježíš
byl
chtěl
zůstat
v
té
rodině
tak
nemohl
jít
dál
on
se
musel
toho
co
bylo
pro
něho
nepostradatelné
ten
svatý
josef
a
panna
maria
že
ho
vlastně
uchránily
před
smrtí
která
by
byla
úplně
jist
od
toho
herodesa
musel
přestože
jim
byl
jistě
vděčen
se
jí
zříci
já
myslím
že
to
nebylo
snadné
ale
musel
se
zříci
způsobem
který
je
velice
obtížný
aspoň
jak
se
nám
zdá
obrátit
se
a
odejít
aby
si
vždycky
vzpomínám
při
tom
v
tom
momentu
na
případ
který
jmenuje
v
jednom
svém
podobenství
ramakrišna
že
k
jednomu
světci
přišla
žena
a
říkala
mu
prosím
tě
san
a
syn
já
mám
obavu
že
můj
muž
se
stane
sani
a
synem.
A
já
mám
rád
a
to
my
sebe
jak
to
mám
udělat
aby
se
to
nestalo
a
on
říkal
pod
jakých
známek
poznáváš
že
se
stane
sanjasina
koupil
si
roucho
o
radžo
občas
se
post
popelem
a
tak
dále
a
von
říkal
ten
světec
to
bezstarosti
nikdy
od
tebe
neodejde
a
nikdy
se
sanjasina
protože
na
duchovní
cestě
platí
jedna
jediná
zásada
a
tu
když
člověk
neplní
od
začátku
a
dokonce
tak
neudělá
ani
krok
tím
méně
se
stane
sama
synem
ona
setkala
dál
co
to
je.
A
ten
svět
se
c
roztrhl
ten
se
té
zrozené
roucho
a
bez
hlesu
od
ní
odešel
to
znamená
okamžitě
to
vysvětlil
příkladem
odejde
se
i
od
dotazovali
se
o
lidské
zvídavý
mysli
od
všeho
prostě
odejde
se
najednou
to
je
to
co
pořád
ukazuje
ježíš
kristus
najednou
pod
za
mnou
jak
se
otáz
pět
minut
tak
je
pozdě
jak
vás
volá
ježíš
kristus
jak
se
s
neska
dověděl
tak
se
musí
hned
za
ním
jít
jinak
se
promrhá
strašně
moc
si
děly
nebo
té
milosti
která
tady
působí
no
tak
ten
svatý
jan
ří
a
se
k
tomu
vrátím
mu
tam
poslal
dva
žáky.
Já
už
teďka
budu
vynechávat
ty
těžko
pochopitelné
věci
jako
je
třebas
přes
v
jordáně
protože
to
už
není
pokání
to
že
křest
duchem
a
to
by
vyžadovalo
opravdu
delší
výklad
se
chtěli
dostat
zase
ještě
dál
a
berte
na
vědomí
že
to
je
prostě
takový
druh
vnitřního
osvícení
při
té
člověk
už
poznává
že
jeho
otcem
je
stav
věčný
věčná
přirozenost
že
to
je
jeho
pravá
přirozenost
jakmile
toto
pozná
tak
to
není
pouhé
vědění
že
to
tak
je
ale
to
je
zavazují
vidiny
po
té
stránce
že
člověk
se
cítí
být
nejenom
tak
nějak
lidsky
zavázán
ale
nutkání.
Kterým
člověk
nemůže
odolat
k
tomu
aby
vykonával
co
ta
jeho
pravá
přirozenost
od
něho
chce
a
vnitřního
nedělá
protože
já
jsem
ani
kdo
z
lidí
tyto
věci
ne
prožívá
tak
naplno
jako
ježíš
kristus
když
jsem
toto
já
prožíval
v
sedmnácti
letech
tak
samozřejmě
to
mělo
kruté
následky
protože
já
jsem
všechno
chtěl
opustit
a
jenom
proto
jsem
chtěl
žít
pro
nic
jiného
se
svezli
že
se
tak
primitivně
musí
od
čeho
dojít
a
takhle
to
je
kristus
nemyslel.
To
nepomůže
být
člověk
klidně
vodešel
tak
jsem
třeba
zahodí
protože
ta
společnost
pořád
malé
něho
vliv
a
vlastního
udržuje
v
tom
životě
musíme
společenským
životem
začátku
až
do
konce
toto
pochopení
bylo
se
já
jsem
na
něho
okamžitě
ne
vstoupil
ale
bylo
pro
ně
velice
důležité
protože
jsem
byl
prvním
mnichem
pokud
já
jsem
znal
poměry
dvacátém
století
prvním
čem
ve
dvacátém
století
který
nebude
šel
do
kláštera
a
přitom
sem
byl
nic
chromí
slova
smyslu
a
takže
ježíš
kristus
taky
byl
mnichem
žil
svatě
ale
do
žádnou
kláštera
ani
nebo
nešel
a
nikoho
tam
nelákal
já
taky
vás
nikoho
nelákal
na
nějaké
samoty.
Protože
to
je
normální
my
se
pořád
od
toho
světa
musíme
učit
toho
jestliže
utíkáme
ze
světa
tak
ste
nepochopili
smysl
lidského
života
smysl
lidského
života
je
v
tom
prostředí
ve
kterém
se
narodil
v
tom
světě
se
umět
otáčet
a
když
to
neumíte
tak
za
prvé
špatným
příkazem
předchází
te
to
je
to
nejhorší
na
tom
a
za
druhé
z
užijete
svoji
zkušenost
tak
že
nikdy
se
nemůže
vážit
od
rozvinout
do
té
míry
aby
další
fáze
proběhla
na
plno
takové
umírání
na
kříži
potom
když
se
uzavřel
klášterní
kopky
to
potom
probíhá
místo
tři
rodiny
třebas
třicet
čtyřicet
let
a
není
ho
konce.
Pořád
probíhá
v
většina
křesťanských
světců
v
umírala
celý
život
a
nedokázali
se
dostat
na
konec
a
toho
umírání
on
to
by
se
jim
bylo
nestalo
kdyby
byl
by
žili
mezi
lidmi
ovšem
e
s
by
to
byl
někdo
z
nich
mi
držel
jestli
by
nebyl
lákán
třebas
k
normálnímu
životu
jehož
středem
je
něco
v
tom
životě
dobýt
jenom
pro
ten
život
zde
žít
potopen
to
za
to
hlavní
a
ne
to
království
boží
považujete
za
hlavní
no
a
vono
se
podařilo
mě
vyletěl
devíti
let
to
o
sousto
boží
pochopitelně
nezamění
tohleto
přestože
jsem
studoval
vysoké
škole
tak
já
jsem
neměl
záměr
hlavní
být
vysokoškoláka
nějakým
nic
že
jo
forem
nýbrž
já
jsem
zůstal
věren
aspoň
tomu
že
jsem
chtěl
to
proti
boží
nebo
chtěl
jsem
patřit
tomu
bohu
tak
se
ho
potřebuje
nechtěl
nikdy
já
jsem
mu
chtěl
pasiš
já
jsem
ji
kdy
po
spáse
ten
toužil
a
už
po
ní
toužit
tebou
takže
já
to
mohu
vykládat
takovým
řek
bych
čistým
způsobem
jak
by
to
mělo
ideálně
vypadnout
když
tento
dělal
na
neprováděl
jak
by
to
mám
představu
o
to
jak
to
mělo
ideální
vypadat
jestliže
ten
ježíš.
Využil
své
já
které
se
rodí
zde
při
narození
a
potom
se
rozvíjí
a
pomocí
něho
on
byl
poslušen
rodiny
stal
se
tesařem
a
každá
le
a
dostal
se
do
jordánu
dověděl
se
že
synem
božím
když
to
to
všechno
ještě
musel
udělat
za
pomoci
svého
já
které
se
zde
narodil
o
na
tomto
světě
nezapomí
nejenom
za
pomoci
nějaké
nesmrtelné
podstaty
a
je
pořád
třeba
aby
tyto
dvě
věci
nesli
se
budou
harmonii
harmonii
působily
a
aby
do
ta
tady
člověka
kupředu
že
tomu
takhle
je
tak
tam.
Až
odejde
z
jordánu
tato
spolupráce
s
tím
já
které
se
tady
narodilo
končí
to
já
musí
se
stát
služebníkem
ono
bude
poletovat
pochopitelně
ale
stane
se
služebníkem
že
to
jeho
já
existovalo
to
že
se
nemohlo
nějakým
jordánem
to
bych
mohl
dokázat
asi
tvůj
nám
mně
neska
na
to
co
jsem
tady
za
hmátl
z
té
bibli
že
když
se
ježíš
dověděl
o
tom
že
zemřel
jeho
přítel
a
za
tak
nad
tím
zaslzel.
A
to
byl
lidský
přístup
člověku
to
znamená
to
je
možné
jenom
tím
že
se
tady
vyhnul
já
které
z
lidí
povstalo
se
styku
s
lidmi
postara
milosti
mi
soucit
a
podobně
a
on
si
dával
ježíš
záležet
na
tom
aby
tento
nevinné
druh
já
nebo
nevy
ná
vlastnost
jak
naopak
ce
potřebné
vrhati
a
aby
mu
zůstal
zachována
na
věky
že
tady
vidíte
zase
že
z
toho
já
něco
se
přenáší
do
věčného
života
nějaká
schopnost
která
tam
zříct
třebas
nebyla
v
ten
smrtelné
individualitě
no
a
teď.
Jestliže
ten
ježíš
přemohl
toho
satana
to
já
a
to
je
poušti
které
chtělo
být
středem
samo
potom
nesmí
být
středem
středem
života
toho
člověka
kterému
chtělo
poroučet
které
si
tedy
přál
je
tam
symbolicky
řekl
že
je
jenom
aby
se
člověk
co
ani
svým
vědomím
zůstával
podrobena
tak
smysl
celého
toho
pokušení
na
poušti
spočíval
v
tom
že
ježíš
prohlásil
že
se
slušný
podrobena
jenom
bohu
a
tím
toho
satanáše
odbyl
čili
tím
ho
dostal
do
mezi
ve
kterých
se
potom
ten
satan
stal
jenom
služebníkem
nejkrásněji
je
vidět
že
to
já
se
když
starost
jeho
služebníkem
v
podobě
jidáše
to
už
jsem
mockrát
vysvětlil
a
ale
jen
se
to
uvědomte
že
tomu
tak
bylo.
Ale
řekl
jsem
vám
začátku
tohoto
výkladu
že
celý
ten
národ
i
dost
byl
chycen
vírou
že
tou
vírou
která
občas
upadala
byl
veden
dál
že
ta
víra
nesměla
upadnout
do
zapomenutí
nebo
být
stranou
ani
v
době
narození
ježíše
krista
a
že
vedla
ježíše
pořádá
až
do
jordánu
a
vlastnosti
lidské
co
jsme
jmen
učedníky
páně
vedla
až
pod
kříž
ta
víra
jestliže
ovšem
tam
byli
nějaké
jiné
vlastnosti
rozhodující.
Které
měli
povahu
stálejšího
nebo
trvalou
jako
třebas
láska
tak
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
třebas
sme
si
té
lásky
toho
jana
to
stojí
za
po
pozornost
byl
to
žák
svatýho
jana
křtitele
a
zřejmě
svatý
jan
ste
ty
dva
učedníky
jeho
anahata
já
to
znamená
svatého
bartoloměj
za
tím
ježíšem
poslal
voni
asi
z
vlastní
iniciativy
tam
nešli
ale
on
z
nich
vypěstoval
v
tom
baterie
něco
jiného
ale
tadyhle
v
tomhletom
janovi.
Vlastně
divně
zakročil
v
tom
smyslu
aby
byli
připraveni
milovat
nebo
aby
on
byl
připraven
milovat
takže
ten
svatý
jan
byl
dokonale
připraven
milovat
toho
ježíše
já
by
z
toho
řekl
lidově
to
se
nestalo
ale
aby
to
bylo
by
to
bylo
se
rozumět
ten
svatý
jan
když
opouštěl
toho
jana
evangelista
toho
svýho
žáka
tak
mu
řekl
podívej
se
já
je
posílám
zažít
křtí
taky
jako
já
a
já
jsem
dával
sílu
jenom
k
pokání.
A
tím
si
tem
přicházela
shora
na
člověka
síla
aby
provedl
a
dokončil
pokání
aby
žil
čistě
ji
než
dosud
to
znamená
svým
smyslem
pro
něco
jiného
jinak
zaměřil
svůj
život
ne
aby
půdou
život
byli
středem
jeho
zájmu
aby
se
přesunul
zájmem
víš
tak
to
jsem
byl
já
za
to
jsem
nebyl
hoden
aby
ty
mě
miloval
víc
než
sebe
ale
teď
je
posílám
za
ježíšem.
Ten
křtí
tak
že
do
jeho
šest
přímé
tak
ten
se
otevírá
duchu
osvětitel
kterýho
osvítí
a
způsobí
že
on
potom
už
po
takovém
osvícení
bez
mezer
kráčí
v
bohu
a
nic
jiného
už
nedělá
než
a
dělá
co
chce
letící
povídá
mlčí
to
je
jedno
někam
jde
nebo
zůstává
doma
pořád
slouží
celým
životem
k
tomu
bohu
a
samo
sebou
bližnímu
pochopitelně
protože
ten
už
potom
nedělá
rozdíl
mezi
bohem
a
bližním
a
takovému
já
tě
posílám
tak
ti
radím
chou
se
k
němu
jako
k
někomu
do
tě
má
radši
než
já
protože
tě
více
chce
dát
a
on
tě
se
dá
sebe
celého.
A
to
stojí
za
lásku
jan
přitakával
říkal
buď
bez
starosti
já
se
od
něho
není
a
taky
to
tak
udělal
a
nemusel
ani
pod
křížem
on
dobře
známo
ale
jestli
by
teďka
neměl
už
přestane
si
že
to
jí
nedost
já
jsem
ukázal
jak
se
mění
ta
relativní
pravda
jak
se
jinak
používá
a
jak
mi
to
říká
co
mám
na
kterým
stupni
dělat
ovšem
mohli
byste
mě
ještě
dát
jednu
důležitou
námitku
jak
já
vím
že
jsem
odešel
z
ně
ta
ur
do
palestiny
jak
já
vím
že
jsem
byl
pokřtěn.
Nebo
totiž
tou
silou
shora
jak
já
vím
že
se
ve
mně
narodil
ježíš
jak
se
to
všechno
doví
dám
má
moc
mi
totu
nebo
jenom
si
to
představu
že
to
tak
by
mohlo
být
já
vám
řeknu
něco
já
mám
o
tom
vždycky
jistotu
nic
mým
než
jistotu
a
jistotu
větší
než
o
čemkoliv
jiném
na
tomto
světě
jak
to
jak
se
tomu
dostáváš
jak
to
jistotu
nabývá
například
dejme
tomu
žil
jsi
v
městě
ur
to
znamená
na
této
zemi
společnost
ostatními
lidmi
nic
mě
nechybí
a
najednou.
Mně
velí
moje
povědomí
nevy
ještě
odkud
je
to
že
mám
tento
pokorný
život
zaměnit
za
život
méně
se
považují
ale
více
se
opírají
o
pomoc
hůry
to
totální
abych
se
trošičku
osel
pána
boha
se
začas
změní
vystou
když
já
začnu
se
podle
tohoto
nutkání
řídit
když
já
od
těch
plných
hrnců
tam
někde
v
ur
odejít
u
dením
za
tím
povel
do
té
země
palestiny
ano
do
země
zaslíbené
zem
může
býti
zemí
města
ur
anebo
zemí
za
bernou
které
to
země
zaslíbená
nová
já
totiž
nešlap
potom
už
po
té
že
cestě
po
které
jsem
šlapal
tam
někde
v
městě
ur
nýbrž
po
zcela
nových
neznámých
krajních
které
se
mi
otec
li
protože
jsem
poslechl
od
vážněji
cest
nastoupit
od
vážně
cestu
například
dejme
tomu
někdo
a
trošku
konkrétně.
Tak
je
nejsnazším
způsobem
promiňte
měl
mít
to
to
dobře
doslan
rozumělo
když
ji
do
cítí
v
sobě
nutkání
že
tím
měl
být
lékařem
a
ví
že
jeho
to
bude
stát
určitou
újmu
a
dělá
všechno
aby
se
s
tím
lékařem
stal
neberu
na
toho
že
mu
to
plně
zaměstnává
a
že
se
odebírám
do
neznámé
země
protože
předtím
to
lékařství
nestudoval
a
když
konečně
se
tam
usadí
v
té
nové
zemi
to
znamená
starati
tím
lékařem
tak
se
ocitl
zastíní
zemi
takle
by
měl
brát
svůj
pochod
za
nějakým
pokání
které
si
zvolil
zatěžko
povolání
této
se
mi
to
tam
doby
vysvětluje
že
horší
to
bylo
pro
mě
když
já
jsem
byl
vychován
účedníků
nějakým
učením
nebo
tak
tak
v
tom
vidět.
Nový
nějaký
poslání
blízké
bohu
bližší
než
něco
jiného
než
než
ty
přírodní
vědy
třebas
který
jsem
měl
předtím
rád
no
tak
se
tady
zase
víte
že
nejedná
se
nenastoupil
všem
usuzovat
jde
o
to
že
jsem
se
měl
zříct
něco
co
je
mně
osobně
milé
a
zrovna
to
za
něco
co
mně
bylo
osobně
nepříjemného
co
pro
společnost
bylo
užitečné
stejný
užitečné
jako
tamto
přírodní
vědy
no
a
jestliže
jsem
se
rozhodl
že
například
ta
vysokou
školu
budu
půjdu
proto
že
je
mně
to
nepříjemné
protože
budu
beze
mě
ještě
větší
po
ten
tá
oboru
k
korán
oboru
ekonomicky
to
mě
vůbec
nebavilo
a
tak
to
bylo
rozhodnutí
které
jsem
vědomě
dělal
proti
sobě
ti
své
vlastní
vůli
proti
svým
zájmům
kterou
proto
jsme
si
říkal
užitečným
ž
být
na
každém.
Stanovit
tože
pracovišti
ale
buď
si
tam
užitečný
že
ti
to
líbí
nestal
užitečný
proto
že
ti
tam
zapotřebí
bez
ohledu
na
to
že
si
to
nelíbí
a
potřebujete
všude
ale
tady
ti
bude
zapotřebí
aniž
toto
líbilo
ty
musíš
v
sobě
ten
odporu
tomu
zaměstnání
překonat
tak
sem
ho
překonal
no
ale
se
pomocí
boží
takže
nedá
se
jako
to
říkat
jenom
značný
všichni
nemůže
mít
lékaři
a
že
je
se
stáváme
i
něčím
co
zdánlivě.
Nemá
nic
společného
s
duchovní
cestou
ani
z
pomoci
bližnímu
přímou
tak
je
to
nepřímá
účast
na
společnosti
nebo
taky
přijímá
ale
mě
nepříjemným
způsobem
prováděná
a
to
je
stejné
stejné
a
mě
jenomže
tohleto
dá
více
práce
proto
stránce
osobního
odosobnění
podle
to
snazší
za
nižší
naší
studiu
než
třeba
lékařství
na
množství
látky
ale
na
druhé
straně
je
to
zase
aspoň
u
mě
to
bylo
vyžadovalo
daleko
větší
míru
odosobnění
tak
to
jsem
chtěl
vysvětlit
jako
první
věc
že
tě
tímto
jiného
vysvětleno
se
na
to
zapomněl
tak
tady
je
řečeno
že
v
lidském
nitru
povstává
nějaká
síla
jak
jsem
to
a
svatým
janem
tele.
To
je
síla
která
si
přeje
aby
člověk
byl
čistý
aby
člověk
připravoval
v
sobě
všecko
pro
vyšší
duchovní
cestu
takové
sklony
občas
člověk
má
takže
je
to
něco
zcela
přirozeného
že
má
člověk
sobě
které
tou
tak
to
je
život
svatýho
jana
křtitele
který
kromě
toho
že
má
tu
touhu
vůči
sobě
aby
byl
sám
čistý
si
přeje
aby
také
jiní
byli
na
tom
zapře
čili
svatý
jan
je
symbolem
takovým
člověka
nebo
člověka
ve
kterém
přemáhá
taková
vlastnost
povahovou
se
ten
člověk
si
to
nemůže
nechat
pro
sebe
a
i
za
cenu
nebezpečí
života
ty
věci
káže
propaguje.
Ovšem
vybavení
člověka
proto
aby
to
bezpečně
moc
opakovat
není
ještě
takové
jako
třeba
se
to
není
ježíše
kdyby
na
ježíše
přišli
v
době
vyvo
se
chtěl
zmařit
eště
že
se
o
nějaký
úkol
a
byli
bylo
chtěli
zabít
a
oni
se
snažili
kamenovat
víte
dříve
než
on
se
sám
rozhodl
sebe
zmařit
tak
by
byl
zmizel
z
prostředka
nich.
A
to
se
tedy
stalo
to
to
svatý
jan
nebo
člověk
který
je
na
úrovni
svatýho
jana
to
znamená
člověk
toužící
po
čistotě
nedokáže
udělat
já
si
jsem
si
toho
dobře
vědom
protože
když
jsem
to
konečně
pochopil
až
později
k
satan
až
později
a
to
se
stalo
v
koncentráku
tak
jsem
věděl
že
v
této
na
této
pocit
jsem
byl
a
nemohl
se
shrabat
dál
a
proto
jsem
byl
tak
velké
nebezpečí
života
že
mně
opravdu
šlo
o
hlavu
a
tak
se
co
to
je
že
mu
byla
z
teta
ta
hlava.
A
já
vám
něco
chci
říct
tam
je
poznat
z
toho
písma
svatého
co
tomu
janovi
chyběl
von
mu
vzkázal
z
toho
vězení
tomu
ježíši
pověstný
kdo
si
ty
a
jaké
je
tvoje
poslání
on
totiž
toužil
po
větší
svatosti
po
dokonalejším
životě
ale
nedovedl
si
představit
do
ten
ne
to
ten
toleto
ten
bůh
který
přichází
o
tom
neměl
eště
vůbec
žádnou
představu
tak
z
kázal
po
svých
žácích
do
je
kdo
je
to
byl
to
ten
bůh
který
mezi
nás
přišli
já
bych
to
třeba
individuální
život
že
ještě
chce
době
ne
sem
nevěděl
kde
je
vlastně
ty
si
mířím
mnohem
tomu
nesmrtelnou
podstatou
tak
jako
o
jenom
temně.
Jako
jsem
to
dělal
těch
sedmnácti
letech
ten
mě
sem
to
věděl
to
znamená
nerozlišeně
něco
co
mně
táhl
co
mně
nutilo
změnit
život
tou
takle
sem
to
zná
ale
abych
to
nějak
konkrétněji
poznával
aby
mně
to
dávalo
jasný
program
pro
můj
život
abych
věděl
co
mám
dál
dělat
co
bylo
nejlépe
vidět
že
toto
ve
mně
nebylo
a
není
to
s
nikým
kdo
je
na
úrovni
toho
svatýho
jana
křitele
takže
jsem
byl
bez
ran
když
jsem
se
dostal
do
koncentráku
a
ten
svatý
jan
byl
také
bez
radí
zrovna
tak
bude
bez
radím
on
takže
proto
ten
vzkaz
tomu
ježíši
a
ježíš
mu
odpovídá
každé
svatému
janovi.
Že
že
přišel
někdo
který
velí
mrtvému
a
on
stane
v
životě
napřed
nemocné
léčí
ale
jako
vrcholný
kálení
křísí
z
mrtvých
a
z
toho
pochopil
asi
svatý
jan
že
úkol
vnitřního
božství
nesmrtelné
individualita
je
s
křísit
k
věčnému
životu.
Čili
to
křísí
mrtvých
dočasnému
životu
bylo
symbolem
a
i
to
ten
nazare
byl
symbolem
něčeho
vyššího
vzkříšení
věčnému
životu
tak
to
by
chtěl
říct
vo
tom
nová
myslím
že
to
a
kdyby
se
to
se
stín
hlava
to
není
náhodné
že
hlavou
lineárním
pochopením
se
na
to
nepřijdete
třebas
se
to
hlavu
aby
to
člověk
vzal
za
své
let
shoduje
viďte
a
vám
by
do
to
možná
jasné
že.
Cesta
duchovní
je
cesta
programování
rovná
sebepoznání
je
to
pokaždé
řeku
jedna
více
a
to
zase
pravda
a
ne
něco
teďka
předtím
ale
to
znamená
čím
dokonaleji
člověk
sebe
poznává
tím
do
toho
programu
se
vejde
nová
řada
ku
točit
musí
dá
protože
když
neodpovídá
potom
jeho
jednání
sebepoznání
tak
tam
vzniká
nerovnováha
a
z
toho
jsou
veliké
potíže
nechci
říct
utrpení
ale
křesťanských
že
ví
světců
to
bylo
obrovské
utrpení
a
pak
se
neby
to
to
je
u
nás
takový
život
potom
nezáleželo
věk
trpí
ale
není
příkladný
to
ty
ostatní
že
proto
například
dejme
tomu
tady
antonín
má
dojem
že
já
můj
život
je
velice
lehké
tak
se
je
je
víte
život
z
vnějšku
a
takový
život
je
příkladný
neboť.
To
ho
musí
být
lehké
je
potrefen
čímkoliv
tak
pořád
to
musí
být
letý
život
ne
těžký
těžký
život
ty
nám
ke
se
člověk
stará
zbytečně
protože
beztak
tou
starostlivostí
my
s
nezmění
a
těžký
je
život
který
se
ne
se
neopírá
na
neopírá
člověk
o
boha
o
jeho
vůli
a
dělá
si
vůli
svou
jakmile
začne
dělat
vůli
svou
i
když
si
to
neuvědomuje
že
jenom
podle
své
vůle
žije
tak
začíná
ten
život
byl
těžký
strasti
plníte
že
ten
řád
a
není
podle
lidské
vůle
to
ne
tady
musí
být
k
tomu
nějaký
podklad.
Já
bych
měl
umět
poznávat
a
padla
tak
a
on
se
já
totiž
vytrhli
tenhleten
moment
si
pamatujte
že
člověk
čím
dál
tím
víc
ztrácí
na
této
cestě
vůli
za
sti
podle
svého
a
čím
dál
nabývá
vůli
zařídit
se
podle
řízení
které
v
něm
svého
životě
začne
vládnout
k
tomu
říkáte
režie
ve
školství
je
to
všecko
u
vnitřně
už
dávno
připraveno
to
už
jenom
to
ví
to
by
nějaká
režie
které
mě
ho
spadne
nýbrž
to
je
vlastnost
lidská
která
nepravdou
objev.
A
která
není
se
dostává
na
povrch
a
začne
člověka
vést
není
třeba
vědět
vodkud
sebere
jako
nevíte
proč
vám
klepe
srdce
lidé
se
o
to
řídí
to
není
třeba
vědět
ale
ona
se
objeví
a
já
jak
se
objeví
tak
musí
z
toho
vidět
úsek
už
se
taky
nějak
dbát
na
to
srdce
aby
z
toho
nepřemohli
nebo
aby
z
toho
nezmohli
a
abyste
mu
dali
obživu
ne
to
se
potřebuje
především
mo
živu
asi
jednu
z
největší
vůbec
lidském
těle
a
tak
tohleto
nové
srdce
které
by
je
pro
boha
o
to
potřebuje
také
obživu
a
ta
obdobná
zvláštním
způsobem
novým
nově
stanovením
obohacení
z
dokonalým
sebevzdáním
sebezáporem
na
základě
sebepoznání
ano.
To
znamená
to
manželský
že
o
takováto
změna
v
programu
čili
oni
stanoví
třebas
představou
nebo
po
ní
takovou
odlivy
ende
takový
způsob
soužití
a
najednou
v
ho
mění
upozorňuju
že
obvykle
když
se
manželem
berou
tak
ještě
nemají
děti
nebo
jako
vašem
případě
sou
to
čtyři
tak
situace
když
se
změní
já
nejsou
těmi
studenty
nebo
mají
děti
tak
se
do
toho
musí
přeci
organicky
dostat
to
dítě
ten
vystudoval
člo
je
to
jeho
povolání
které
tady
z
nebylo
a
to
je
věc
sebepoznání
ten
uznání
mi
není
záhadného
já
sebe
musím
poznat
jako
otce
taky
ona
jako
matka
že
jo
sebe
musí
poznávat
a
musí
z
toho
vyvodit
sladký
a
do
toho
řádu
to
musí
umět
za
vtělit
organicky
protože
já
znám
mnoho
manželství
efekt
děti
jsou
víceméně
přítěž
oni
říkají
že
mají
rádi
ale
když
se
tato
díval
z
blízka
ani
se
o
ně
nestarají
tak
jak
bych
si
to
dítě
za
slova
o
to
se
za
složené
starostlivost
ale
řekl
bych
jemnou
péči
jinak
to
dítě
zažívá
něco
čemu
se
říká.
By
se
to
více
nedostatek
k
lásky
zvláště
teďka
v
těch
jeslích
a
v
takových
těch
situacích
a
když
ani
doma
potom
se
mu
to
nevynikají
jakým
způsobem
tak
je
mnoho
o
chůze
no
a
vchází
do
života
jako
ráček
bezohledný
člověk
a
takový
ho
přeci
člověk
nechce
vychovat
no
tak
tohleto
mění
už
pro
zevní
podmínky
ten
řád
který
si
manžel
e
stanovili
ale
jsou
tady
eště
vnitřní
změny
člověk
prodělával
nějakou
vnitřní
vědu
a
také
na
tu
je
třeba
dát
a
tu
bych
je
řek
jednou
věc.
Že
ti
manželé
pokud
možno
by
se
měli
držet
za
ručičku
já
jsem
nikdy
nechtěl
manželky
aby
dělal
třebas
moji
koncentrací
moc
se
takovýho
tomu
já
to
nemyslím
že
se
za
ručičku
ale
chtěl
jsem
od
ní
aby
uznala
že
mám
svou
pravdu
když
to
dělám
že
mám
svůj
závazek
aby
to
ctila
a
to
vona
dělal
já
jsem
neznal
trpěli
osobně
ona
když
mě
nechala
třebas
a
křivě
to
a
ne
minuty
byl
hodiny
mi.
Tak
když
například
dejme
tomu
by
manželka
mně
vyčítal
moje
zaměstnání
že
mě
to
při
zaměstnává
nebo
tak
nějak
to
takhle
bych
si
nepředstavoval
ta
hnutí
za
jeden
pro
vás
musím
pochopení
protože
se
musí
tak
něčeho
zlý
než
ten
druhý
má
takovou
takovou
povinnost
zatímco
ten
řád
který
by
tam
člověk
je
konkrétní
včera
konkrétní
tak
by
se
měl
opírat
pro
něco
obecného
obecně
stanovení
řád
jeho
čeká
ano
a
do
jaký
míry
se
o
ten
obecný
řád
opírá
to
ustálení
zase
napří
sebepoznání
jestliže
já
nepoznávám.
Že
mám
otce
nebo
nechci
to
uznat
že
má
o
své
dokonalejším
tomu
než
v
jakém
žiju
já
to
stav
nebe
znamená
tak
dokonale
lásky
ve
dokonale
existence
a
tak
dále
tak
samosebou
pak
je
se
do
konce
dobře
když
se
nějaké
s
tě
nebo
živě
ten
otčenáš
nemodlím
nemá
cenu
přeříkávat
otče
náš
když
ho
nesplním
co
je
program
a
zase
se
nebavte
ho
dřív
na
vědomí
když
ho
neumíte
plnit
je
co
jiného
neumět
něco
jinýho
nechtět.
Já
se
ho
může
mu
ho
modlit
abych
si
mohl
kontrolovat
do
jaké
míry
o
umím
plnit
rozumíš
takže
ten
otčenáš
mít
jako
obecný
program
na
letli
vedle
konkrétního
programu
je
nutné
protože
jedno
to
nemůže
existovat
z
té
konkrétní
programy
sám
o
sobě
nemá
význam
když
není
opřen
o
nějakou
obecnější
pravdu
obecná
pravé
otčenáše
nemá
povahu
relativní
vypad.
To
má
povahu
přetrvávají
pravdu
po
celý
život
lidského
posedlý
život
bez
toho
to
co
já
si
z
toho
vemu
pro
konkrétní
svůj
program
to
má
povahu
dočasného
řádu
závislého
na
mém
sebepoznání
ano
takže
to
je
dokonale
soulad
bojová
převrat
ani
byl
stav
teprve
až
když
už
působil
a
plně
rozvinu
mu
činost
ježíš
je
to
tak
a
ne
dřív
ta
nese
žádná
mezera
tam
nenašel
jeden
po
druhém
bita
a
první
pohled
zdálo
ten
byl
stav
teprve
až
ježíš
už
plně
rozvinout
svoji
činnost
takže
mohl
ska
za
co
dělá
že
až
nám
káže
ten
obecný
řád.
Download XML • Download text
• Waveform view