83-24
83-24
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Jakmile
si
mě
tohleto
stane
že
pocítíš
se
tady
bůh
o
tobě
od
tebe
stará
víc
než
jak
se
to
normálně
nepociťuje
tak
z
tohoto
pociťování
bys
měl
vyvodit
aspoň
zvědavosti
co
s
tím
má
si
a
jestliže
by
poklad
té
do
případě
příkonu
milosti
otázku
co
s
tím
mám
dělat
tak
by
s
poté
to
otázce
ne
dobíral
dál
nýbrž
by
se
s
uklidnila
nechtěl
by
si
odpově
nýbrž
co
by
se
tím
nadhozeno
doz
tohoto
dotazu
co
tím
mám
dělat
tím
by
by
to
narůstala
milost
rozumíš
osobní
případ
to
je
nějakou
jiným.
A
kdyby
snad
večer
nebo
po
té
práci
nebo
už
mezi
tím
maje
nějakou
chvíli
odpočinku
si
dal
možnost
si
to
překontrolovat
konto
mezi
čte
ale
až
budeš
volnosti
překvapovat
jak
si
za
tím
šel
a
tak
dále
tak
udělej
předsevzetí
že
toho
příště
budeš
využívat
let
nemusí
to
být
konkrétní
předsevzetí
protože
situace
se
dycky
indovi
jinak
ale
že
toho
sebrat
lépe
tak
bych
chtěl
aby
tvoje
činnost
se
dostal
do
područí
vůle
boží
protože
ono
to
nepude
tím
způsobem
jako
u
mě
si
dospělý
člověk
a
jsem
byl
dítě
malé
ale
abyste
točil
odevzdanosti
pravdě
a
co
se
týče
rodiny.
Tak
já
bych
chtěl
nerad
viděl
situaci
kdyby
se
cítil
po
té
práci
denní
která
ještě
vyčerpávající
kdyby
se
cítil
vyčerpán
já
by
totiž
chtěl
radil
kdyby
se
cítil
vyčerpán
abys
nebyla
na
to
káru
nýbrž
aby
se
praštil
co
je
mi
do
tebe
víte
tady
máš
stejně
hodnotný
úkol
jako
ve
svém
zaměstnání
a
stejným
způsobem
si
má
počínat
jako
ve
svém
zaměstnání
ano.
A
no
nabyl
na
bral
by
si
novou
sílu
k
tomu
aby
ten
poměr
minimálně
stejně
vřelý
jako
k
tomu
pacientu
nebo
tak
tomu
úkolu
který
máš
v
té
práci
a
kdyby
to
potom
zbyla
nějaká
doba
přestože
si
křivá
nekone
sva
tě
na
pána
boha
tak
by
ti
radil
nebrat
se
tím
dnem
tak
jako
ty
máš
eticky
ve
zvyku
ty
jeden
že
to
rozebírá
slovo
za
slovem
případ
případem
a
pak
si
šel
bylo
važ
ba
a
půl
roku
to
ne
nebo
ještě
dýl
nýbrž
aby
se
snažil
zapomenout
na
detaily
a
šel
si
jenom
po
těch
výsle
té
činnosti
a
ty
sebral
do
vakuu
a
celé
je
obětoval
bohu.
Živa
tak
dneska
to
mělo
to
to
to
nerozebíral
to
jak
to
byla
to
probíhalo
to
ne
to
zamotalo
to
mělo
takový
a
takový
výsledek
dobrých
špatným
to
jedno
všechen
účinek
toho
ve
své
mysli
ve
svém
uspokojení
nebo
uspokojení
i
ve
svých
aspekt
pro
jiné
obětuji
tobě
anebo
že
jo
to
s
tím
by
ho
usnou
to
a
tak
bych
tam
tam
osedlá
přes
prosím
je
to
tam
a
tak
já
bych
chtěl
něco
říci
kdybyste
dovolili
mluvit
tak
spatra
protože
než
bychom
se
uchystal
jak
byl
o
poledne
tak
to
nemá
cenu
litovat
já
bych
si
dovolil
říci
něco
na
opravu
té
tradiční.
Pro
tamního
chápání
indického
že
totiž
já
se
musí
zničit
a
když
se
nezničí
tak
ten
pokrok
kupředu
nejde
ono
je
to
pravda
zhruba
ale
indové
mají
jednu
nevýhodu
ve
svém
výkladu
která
je
dána
tím
že
na
začátku
a
celém
prostředku
až
do
konce
toho
kdo
je
poučován
vede
mistr.
Takže
my
vědí
výkladech
postrádám
ten
prostředek
teďka
jsme
právě
si
tam
četli
až
tak
tu
a
to
je
přímo
vrozené
začátky
a
konce
proti
sobě
konfrontovat
prostředek
tam
úplně
ví
a
totéž
platí
třeba
o
spisech
které
nám
docházejí
třebas
všimni
že
tam
je
například
řečeno
sekt
nic
nedělej
nebo
jednej
a
nemysli
podobně
to
je
nemožné
je
to
všechno
správně
ale
je
to
pro
člověka
který
byl
doveden
až
k
tomu
nemyšlení
a
jednání
bez
myšlení
my
bychom
jednali
bez
myšlení
to
by
to
dopadlo
že
jenom
že
když
ten
mistr
třebas
vezme
tu
vůli
toho
žáka
svým
věděním
na
sebe
tak
zastoupí
to
přemýšlení.
Přemýšlení
samo
o
sobě
člověka
brzdí
to
je
strašně
zdlouhavá
záležitost
vedle
intuice
vedle
jak
tomu
říká
aurobindo
ghos
supramentální
ho
myšlení
to
je
strašně
zdlouhavé
a
já
se
nedivím
že
říkají
jenom
o
tom
konci
protože
tam
to
beztak
dostala
mistr
jenom
se
u
nás
v
evropě
to
mistr
ne
obstará
a
kdyby
někdo
si
sedl
ani
nedělal
to
by
to
s
ním
dopadlo
já
nevím
kam
by
se
dostal
duchovno
nebo
kdyby
bez
přemýšlení
které
to
dělat
to
by
bylo
měla
ještě
horší
a
tak
bych
chtěl
říci
tohleto
že
totiž.
To
je
to
tam
že
totiž
člověk
musí
vsunout
do
toho
mezi
ten
začátek
a
my
se
ten
konec
asi
tohleto
musí
se
naučit
to
slovo
naučit
vysvětlím
na
chvíli
musíš
se
naučit
přijímat
já
to
by
měl
mistra
vedle
sebe
přijímat
do
sebe
sílu
která
mu
zastoupí
mistra.
To
znamená
sílu
větší
než
má
on
sám
sílu
která
bude
přemáhat
jeho
vůli
já
bych
to
řekl
ještě
jinak
musí
se
ztotožnit
novým
já
které
předtím
nebylo
to
starému
sí
pohřbít
aby
je
dá
jestli
se
neodvrátí
bez
lítosti
od
toho
starého
já
a
neposlouchá
zase
poslouchat
bezvýhradně
to
nové
vyšší
že
pak
vedle
něho
existují
dvě
já.
Si
to
forem
a
tak
dále
ale
to
by
bylo
to
nejmenší
ctnost
nemě
je
ale
nejhorší
že
neudělá
ani
krok
kupředu
s
pomocí
toho
druhého
protože
bude
dělat
kompromisy
tam
už
se
musí
podle
toho
co
není
v
jeho
vůli
toho
žáka
nýbrž
to
je
v
té
vyšší
vůlí
já
to
jako
vyšší
vůli
jasně
zjistit
poznává
podle
toho
musí
jednat
a
jestli
podle
toho
nejedná
tak
sedí
na
dožitých
jak
říkal
ježíš
kristus
a
to
je
velký
zlé
tříští
svoje
síly
a
jenom
celobytostně
můžeme
jít
kupředu
a
čím
dál
víc
se
chce
celobytostní
chápání
nejenom
chápání
ale
jenom
pochopení
ale
v
tom
se
tomu
uchopení
věcí
a
tak
bych
chtěl
říci
že.
Když
se
dostane
člověku
a
teď
to
budu
muset
vysvětlit
tam
milost
a
to
zatím
světlo
jako
milost
křesťansky
že
má
jistotu
o
tom
co
je
správné
a
ta
jistota
nepochází
z
jeho
rozumu
a
on
se
přesvědčí
postupně
protože
se
začátku
může
mýlit
hlavně
v
tom
provedení
toho
o
čem
má
jistotu
ne
v
tom
že
to
je
správné
v
tom
se
nemýlí
jestliže
to
správně
objeví
ale
v
tom
uskutečnění
toho
co
považuje
za
správné
se
může
mýlit.
A
tam
totiž
může
nastat
v
tomto
momentu
něco
co
bych
nazval
ztráta
milosti
zase
to
a
si
si
jako
uvědomuju
že
to
říkám
nábožensky
ale
za
tím
musím
také
to
nábožensky
říkat
protože
jinde
to
není
propracováno
ona
to
totiž
já
byl
a
řeknu
nábožensky
ono
to
totiž
není
milost
v
žádném
případě
se
to
jeví
jako
milost
prostředí
pořádku
a
my
si
stačíme
nábožensky
s
tímto
pojetím
ale
jsme
potom
svědky
toho
že
tam
milost
najednou
tady
není
že
je
to
nevyzpytatelný
dal
od
boha
protože
nevíme
ani
jak
jsme
ji
nabyli
ani
ta
neuvědomuje
ani
jak
jsme
jí
pozbyli
a
to
je
proto
že
jsme
řekli
to
nevyzpytatelné
od
začátku
až
do
konce
tak
ono
to
nevyčetl
né
není.
Tam
takzvaná
milost
nebo
to
navíc
co
není
našeho
rozumu
ale
přeci
nám
to
poskytuje
jistotu
větší
než
nám
pocitu
vidění
tohoto
světa
se
všemi
záležitostmi
toto
navíc
pochází
zákonitě
z
našeho
odstoupení
od
sama
sebe
totiž
my
nejsme
jenom
určitým
úsekem
vědomí
přestože
jsem
si
vědomi
jenom
určitého
úseku
vědomi
znamená
tohoto
světa
to
znamená
že
že
mě
co
se
ve
smyslech
nějaké
informace
přichází
do
smyslu
že
zpracovával
oblasti
my
nejsme
jenom
produktem
naše
mysl
sice
běžná
ano
ale
jako
celek
mi
se
prudce
jenom
tohoto
nejsme
jenom
na
tomto
závislí
nýbrž
o
čem
nevíme
toho
je
daleko
víc
a
je
to
v
nás
neobjevená
takové
pole
našeho
nitra
a
to
pole
se
nachází
za
tou
úseku
našeho
běžného
vědomí
a
jestliže
já
vyjdu
z
tohoto
úseku
vědomí
to
znamená
jestliže
něco
nějaké
informace
podle
kterých
se
řítím
nepřijímám
jenom
ze
smyslů.
Nýbrž
přijímám
z
nějakého
aktu
z
nějaké
činnosti
kde
se
odpoután
od
smyslové
činnosti
tak
já
také
tím
následkem
tohoto
přesahuje
normální
rámec
svého
vědomí
normálním
tečku
ab
bych
tak
řekl
dostala
se
do
nějaké
úsečka
bé
co
je
a
tak
dále
ano
prosím
takže
není
to
nic.
Těžko
pochopitelné
ho
nebo
nevyzpytatelného
i
ten
začátek
je
v
naší
běžné
činnosti
a
způsobil
to
takzvanou
milost
já
bych
řekl
nenábožensky
rozšíření
vědomí
za
hranice
b
a
tím
nastoupení
nových
jistot
které
jsem
nemohl
postřehnout
dokud
jsem
se
pohyboval
jenom
uteče
ab
a
ty
to
ty
jsou
minimálně.
Stejně
pregnantní
stejně
vtíravé
jako
všechno
co
vnímám
zde
na
tomto
světě
ale
bohužel
tomu
tak
není
vono
je
to
vtíravějšího
je
to
od
kaší
ono
je
totiž
to
je
se
osvobozuje
z
toho
vězení
a
až
bé
a
už
to
bylo
takhle
říkat
setkala
ce
a
ta
svoboda
se
jeví
hlavně
tím
že
jestliže
ten
větší
moci
která
je
za
tím
za
tou
úsečka
ab
a
zase
do
mohli
bychom
říct
že
je
to
bůh
ale
my
se
nenábožensky
můžeme
o
tom
vyjádřit
že
je
to
způsobeno
šíří
toho
lidského
já
které
jde
za
hranice
toho
normálního
které
máme
překonávat
indové
říkají.
Vni
toto
já
malé
toto
ego
pravé
a
tím
se
dostane
dál
no
tak
ono
to
není
úplně
správný
není
to
úplně
správná
rada
protože
to
si
může
dovolit
a
musí
si
to
dovolit
když
je
pod
vlivem
mistra
kdyby
si
byl
kterýkoliv
ale
to
obdoba
křesťanství
kdyby
si
byl
kterýkoliv
žák
ježíše
krista
ponechali
svou
vlastní
vůli
míře
nepatřičné.
To
byl
kdyby
byl
nezabil
to
já
které
si
přeje
pro
sebe
něco
a
jenom
na
svůj
mlýn
že
nebo
du
tak
by
byl
zra
radoval
ježíše
krista
od
začátku
svého
učednictví
nebyl
by
mohl
dělat
zázraky
které
pochází
z
úsečka
be
a
dále
kde
a
se
a
dál
a
nebyl
by
mohl
spolupracovat
s
vůlí
otcovou
vůlí
boží
jak
se
říká
nábožensky
že.
Tak
mělo
by
to
ten
následek
že
by
napřed
mu
něco
nebylo
o
jako
tomu
jidášovi
a
pak
by
se
stal
zá
sem
to
je
cesta
zákonitá
tato
jidáš
nemohl
to
byla
jeho
přirozenost
a
on
se
jí
držel
a
jako
takový
byl
vyvolen
aby
ta
jeho
přednost
ukázala
co
dělá
lidská
přirozenost
která
se
nevzdáváme
vůle
lidská
přeložen
se
vzdával
své
vůle
ta
je
na
škodu
dalšímu
pokroku
proto
říká
správně
v
poutníku
cherubínském
šefr
nebo
angelus
silesius
když
ti
zbyde
třebas
maličko
vůle
osobní
tak
se
nedostane
do
království
nebeského
by
bylo
to
všechno
moji
převést
napří
logické
rčení
jaké
výklady
kolik
ale
nemám
na
to
čas
nechám
to
tak
jak
to
je
nám
po
dáváno
nábožensky.
Ale
chci
jenom
říci
že
jestliže
se
člověk
chopí
toho
co
je
za
úseku
ab
nabude
jistotu
která
není
v
obsažena
v
tom
a
až
bé
tak
pak
může
se
rozhodnout
aby
to
sledoval
nebo
jsem
nemusí
rozhodnout
když
se
rozhodne
že
nikoliv
tak
se
stává
zrádcem
a
odpoutává
se
od
toho
co
bychom
nábožensky
řekli
zázračného
o
to
není
zázračné
ten
něco
navíc
co
jsme
neobjevili
v
sobě
zázraky
se
nikdy
žádné
neděli.
Ale
jestliže
se
toho
ří
jestliže
se
tím
řídí
a
třebas
to
nedokonale
uskutečňuje
ale
poctivě
se
tím
řídí
jako
třebas
ti
učedníci
páně
když
chtěl
dělat
zázraky
tou
silou
která
o
které
věděli
že
ne
z
nich
ale
někdy
jim
to
nešlo
tak
nic
se
nestane
dá
se
to
napravit
totiž
nedokonalost
provedení
to
je
lidské
ale
hlavně
tady
musí
být
ta
dobrá
vůle
sledovat
to
co
poznávám
jako
jistotu
no
a
tímhletím
způsobem
je
veden
veškerých
duchovních
vzestup
abych
nové
jistoty
sledoval
nekompromisně
bez
ohledu
na
sebe
jestliže
se
nové
jistoty
nedostavuje
je
tam
nějaká
chyba
na
mé
cestě
která
by
se
měla
včas
odhalit
neboť
by
se
mohlo
stát
kdybych
já
nenabalí
těchto
nových
jistot
že
bych
jak
se
říká
že
česky
sbalit
cestě
že
bych
se
unavil
ustavičným
klepáním
a
ustavičně
dobývání
tak
tím
se
vlastně
vod
bylo
to
začáteční
ten
první
krok
jenomže
v
životě
lidském
je
to
tak
jako
bylo
znázorněno
v
připojit
ježíšova
života
ž
že
to
z
jedné
vody
načisto
nejde
provést
toto.
Že
napřed
za
to
staré
já
dosadí
nějaké
nově
se
rodí
on
se
tomu
říká
v
náboženství
zrození
nově
se
rodí
já
ale
to
není
ještě
to
nejvyšší
já
které
se
má
dosadit
ježíš
kristus
všech
a
to
znovuzrození
šablonovitě
označil
nenarodí
čili
vody
a
z
ducha
to
je
začátek
konec
všechny
znovuzrození
nevede
království
nebeského
ale
aby
tomu
člověk
lí
rozuměl
tak
to
rozvedl
potom
symbolikou
svého
života
tomu
bohužel
sme
dva
tisíce
dva
tím
nerozuměli
sme
si
nemohli
z
toho
vzít
žádné
poučení
no
ale
jestliže
tedy
nastolí
nové
já
tak
se
nesmí
divit
že
tam
se
teprve
narodil
že
tam
dělá
první
krůčky
chybné
i
to
ta
by
tady
byla
to
dítě
nepochybuj
o
tom
že
tady
narodí
že
žije
v
tomto
světě
ale
dělá
chybné
kroky
padá
já
nevím
co
všechno
dělá
tak
se
to
děje
také
s
námi
ale
když
se
dospěje
na
tomto
úseku
nesou
mírou
odosobnění
jaká
stačila
abych
na
tomto
úseku
z
vůbec
stanul.
Tak
se
chce
od
člověka
aby
začal
na
konci
těchto
možností
přešlapovat
nýbrž
aby
se
vašem
vzdal
tohoto
já
vlivem
poznání
které
se
samovolně
dostaví
a
vlivem
toho
poznání
jeho
rovni
ko
mezi
tímto
poznáním
a
tím
co
budu
říkat
je
tohleto
každé
nové
poznání
dobrá
se
nová
jistota
širšího
rozsahu
že
a
nové
zázračné
odbouráno
a
při
při
bráno
do
té
mentalista
člověka
nebylo
by
správné
by
se
to
přivlastňoval
pochopitelně
ono
je
nesprávné
i
to
že
si
přivlastňuje
člověk
tuhleten
svět
to
není
jeho
ale
jestliže
toto
se
stane
bez
těžkosti
když
tomu
člověk.
Ne
neklade
překážky
a
když
stačí
na
té
úrovni
odosobnění
to
znamená
vzdalování
se
od
sebezapření
sama
sebe
když
tam
na
té
úrovně
se
udrží
tak
zase
se
tam
dostavuje
uskutečnění
nových
jistoty
no
jistoty
ale
jejich
uskutečnění
tomto
životě
ale
když
se
to
všechno
uskuteční
například
to
je
úsek
života
od
narození
ježíše
až
po
jordán
tak
musí
zase
opustit
jak
ste
viděli
v
tom
evangelium
tu
rodinu
to
prostředí
ale
ne
že
by
od
ní
utekl.
Ale
že
je
pro
ni
jinak
platí
prosím
vás
to
jak
to
čest
ani
primitivně
brali
že
se
utíkalo
do
z
do
nějakého
zákonu
třeba
klášter
nebo
tou
nebo
jak
to
jmenovali
té
nesprávné
ježíš
kristus
neutekl
tady
na
poušť
jenom
lasky
čtrnáct
tři
ice
dní
a
to
byla
přechodová
oblast
přechod
kde
musel
se
vyrovnat
s
tím
minulým
já
to
musel
přemoci
tohleta
krásně
přechody
vysvětleno
a
jestliže
on
se
potom
dostal
dál
tak
pak
nové
funkci
zase
té
společnosti
sloužil
ale
vyšším
způsobem
než
mohl
předtím
tak
se
to
jedno
to
je
společnosti
jako
zázrak
nebylo
to
to
je
jedno
ale
bylo
to
byla
to
vyšší
forma
služby
a
zase
bych
to
mohl
vést
dál
kdyby
se
byl
nevzdal
toho
svého
já
takhle
budova
něho
před
křížem
tak
nevstoupil
ani
na
kříž
že
nebyl
by
mohl
seslat
se
říká
náboženské
abych
to
šlo
o
přenesli
že.
Nebo
byste
se
a
ducha
svatého
těm
učedníkům
ne
a
tak
dále
a
tak
ten
vývoj
se
může
zastavit
na
kterémkoliv
kroku
jenomže
zastavení
na
kterémkoliv
kroku
znamená
pád
vzoru
je
nám
ten
jidáš
který
se
zavraždil
to
jako
kdyby
se
člověk
vraždil
není
schopen
žít
na
té
vyšší
úrovni
není
to
žádná
úrovně
nadpozemská
ten
člověk
žije
tady
ale
má
rozšířené
vědomí
ano
a
z
toho
vyplývající
rozšířené
možnosti
a
nábožensky
řečeno
větší
milost
nevyzpytatelnou
větším
od
boha.
Tak
to
jsem
chtěl
říct
že
když
člověk
není
veden
tou
jak
se
říká
milosti
tou
silou
která
mu
dá
schopnost
nejenom
rozlišovat
správně
ale
vykonávat
to
to
za
správné
rozlišit
když
se
tím
nedá
na
kterémkoliv
stupni
vést
tak
živý
to
nižší
já
a
to
se
mu
plete
do
toho
vyššího
dění
toto
jsme
viděli
protože
nebyly
takhle
informováni
křesťanští
světci
u
nich
to
že
proto
živly
veliké
těžkosti
tak
na
ce
a
zase
velikou
blaženost
na
svlíkl
pochopit
jak
se
může
stát
že
z
toho
jednoho
a
do
toho
druhého
přecházejí
a
a
někteří
nebo
a
nemohli
pochopit
co
je
to
za
jednání
boží
když
jak
už
možná
tušit
vykládám.
Dostala
vá
se
nám
takového
pojetí
boha
nového
že
ta
lidská
to
lidské
milosrdenství
je
a
to
lidské
poznání
je
jiného
druhu
než
milosrdenství
boží
a
než
poznání
od
boha
pocházející
celé
náboženství
ale
také
i
toto
rozšiřování
vědomí
já
doufám
že
budoucnost
já
už
doufám
že
už
jednadvacátém
století
naučí
se
lidi
nejenom
nábožensky
založený
ale
i
ostatní
rozšiřovat
vědomí
vědeckou
cestou
i
ty
nábožensky
založení
i
ti
nenábožensky
založení
že
nebude
rozdíl
mezi
a
cestou
a
věřícím
člověkem
nebo
bude
mu
přístup
k
tomuto
šířeno
vědomí
a
odtamtud
se
budou
upřímně
smát
to
může
se
jednou
jste
když
je
odcházeli
mně
se
to
nerozhází
ne
duši
ale
chtěl
jsem
říct
něco
jiného
že
totiž
tam
v
této
oblasti
člověk
má
řád
hodnot
vytváří
řád
hodnot
tak
jak
ho
ten
ježíš
kristus
naznačil
v
otčenáši
řád
hodnot
který
ten
ke
kterému
normální
člověk
nebylo
zasto
ten
řád
hodnot
je
pro
něho
závazný.
Nejenom
tím
že
ví
co
má
dělat
co
napřed
a
co
potom
v
životě
se
člověk
si
rozhodne
co
napřed
a
co
potom
těm
dát
přednost
že
ze
dvou
zel
musí
obyčejně
volit
ne
nebo
dober
to
a
to
bylo
se
musí
volit
to
menší
a
tak
dále
i
na
těch
vyšších
úroveň
to
platí
o
tak
tenhleten
řád
jemu
vodítkem
a
ten
řád
vystihuje
vlastně
zákonitost
na
vyšší
úrovni
takže
nějaký
řád
hodit
má
člověk
tady
v
tomto
světě
a
to
celkem
přesně
vystihuje
klec
ve
které
je
když
ten
řád
zachovává
tak
se
přesně
udržuje
v
této
kleci
a
nemůže
mít
nejmenší
naději
že
se
z
té
klece
dostane
dál
dodržování
jenom
o
to
řádu
znamená
držet
se
zuby
nehty
úsek
vědomí
a
až
bé
ano.
Já
bych
to
třebas
řeknu
že
může
se
stát
že
vedle
sebe
existují
třebas
tři
já
a
tím
to
dělal
už
pokusy
v
minulém
století
a
roku
třicet
sedm
tohoto
století
známými
psychiatr
francouzským
je
dané
tanec
a
mohu
i
slova
třebas
tři
já
já
jsem
to
teďka
právě
překládal
a
dávám
to
i
s
komentářem
k
dispozici
upozorňuju
že
toto
stane
to
tady
je
tak
tohleto.
Si
nedovedl
vysvětlit
jak
je
to
a
nedovedl
ani
ne
a
je
to
možné
že
tři
já
vedle
sebe
třebas
existují
závada
je
aparátu
myšlení
toho
člověka
že
kdyby
se
sebevíc
snažil
potřít
minulé
já
a
nastolit
za
ně
nové
já
tak
to
svou
vlastní
vůlí
nedokáže
von
se
chápe
ne
adekvátní
ho
prostředku
potírání
toho
starého
já
a
ten
úměrný
prostředek
schopný
potřít
to
staré
já
to
je
zhruba
obsažen
ve
slovem
kterým
není
dobře
rozumět
já
to
potom
vysvětlím
zapři
sama
sebe
to
musí
to
já
zapřít
ale
svou
vlastní
silou
to
je
nám
nejde.
A
když
to
zapře
a
trvale
zapírá
tak
to
staré
já
se
umenšuje
já
řeknu
symbolikou
tamhle
jednou
zážitku
velký
oslovení
se
stává
malým
a
přesný
takže
na
trati
nepřekáží
ale
kdyby
se
člověk
nemenoval
tak
se
tomkterém
já
tak
by
mu
to
překáželo
na
trati
a
rozvoje
a
to
všechno
co
se
ti
duševní
choroby.
Ty
nejsou
četné
v
oblasti
náboženských
a
při
logickým
myslitele
toho
to
zcela
by
ne
oni
neumí
pro
soužit
prostředku
o
kterým
teďka
bude
řeč
ano
na
ty
prostředky
ukazoval
ježíš
kristus
budiž
mu
velká
čest
na
každém
kroku
když
totiž
ti
učedníci
páně
vstoupili
do
jeho
školy
tak
tam
vstoupí
jenom
proto
aby
obstáli
při
konci
světa
ve
kterých
se
k
tehdy
obecně
věřilo
aby
z
toho
konce
přešli
do
spasení
to
víte
co
si
o
tom
asi
s
myslel
on
věděl
že
žádný
konec
světa
nebude.
Plyne
to
hlásal
že
to
nebude
protože
amen
pravím
vám
jsou
mezi
vámi
který
v
této
zažijou
že
myslet
na
osobní
zážitek
konce
času
časová
prostoru
překonání
nějaké
všech
úrovní
že
to
už
je
vlivem
jeho
evangelia
a
jeho
oběti
nasnadě
to
už
je
přístupné
ale
jak
to
jim
ukázal
velice
názorně
po
tři
roky
ty
lidi
kteří
si
sobecky
přáli
vy
počítat
je
to
nejlepší
pro
sebe
rovná
věčný
život.
Ty
nutil
k
tomu
aby
se
starali
o
časný
život
svých
bližních
viďte
a
jakým
způsobem
ani
chvilinku
je
nenechával
u
sebe
dále
neši
někam
na
poušť
se
modlit
vůbec
ne
oni
od
žranici
chodili
od
hranic
že
jsem
udělal
první
zázrak
chodili
po
pomáhat
bližním
oním
radil
radujte
se
zadními
a
plače
stačí
mi
von
jim
radil
za
chovejte
ve
svém
vědomí
celou
škálu
hodnot
které
mají
normální
lidé
ale
zacházet
s
nimi
nově
já
silně
pochybuju
že
když
on
udělal
první
zázrak
v
káni
galilejské
nebudu
tady
vysvětlovat
já
jinde
a
to
má
ekologické
význam
když
je
že
tam
je
to
udělal
pro
to
aby
sám
mohl
pít.
Nýbrž
on
to
udělal
z
lásky
k
těm
satanů
kteří
neměli
co
pít
tak
daleko
šla
jeho
láska
že
totiž
jestliže
my
nežijeme
v
tomto
životě
plně
s
se
tam
cítíme
ustavičně
nějak
neuspokojeni
jestliže
něco
tam
pořád
semeno
sahat
tak
se
držíme
zuby
nechci
v
této
úrovně
a
nemůžeme
se
odtamtud
odpoutat
to
jeden
adekvátní
prostředek
jak
se
odtamtud
dostat
čili
jestliže
se
chceš
třebas
naučit
na
tomto
světě
anglicky
nauč
se
anglicky
protože
to
tě
bude
vadit
dalším
duchovním
postup
jestliže
tam
cokoliv
chceš
udělat
tak
se
to
srovnává
svět
eticky
v
pořádku
a
jesi
to
eticky
podle
tak
to
uskutečnili
to
nevědecký
zachea
to
potři
svou
vůlí
ne.
A
to
je
jedna
věc
to
je
jeden
z
dbání
prostředků
jak
se
dostat
za
tu
hranici
ab
druhý
daleko
důležitější
je
to
že
oni
pomáhali
bližnímu
který
nestál
o
věčný
život
ale
aby
byl
zdráv
aby
tak
dále
který
ve
věcech
které
jsou
velice
vzdáleně
tomu
spasení
které
se
týkají
jenom
tohoto
světa
a
v
tom
mají
pomáhat
my
jsme
tady
odkázání
naší
společnosti
abychom
si
pomohli
ne
do
nebe
ale
tady
v
tom
světě
konkrétně
to
navrhoval
abychom
vylepšila
svůj
život
a
z
život
svých
bližních
a
dokonce
bez
ohledu
na
sebe.
To
znamená
jenom
kvůli
nim
jenom
pro
ně
a
to
je
ten
úměrný
prostředek
k
tomu
toho
sebezáporu
že
vycházejí
sám
ze
sebe
způsobují
sobě
prázdno
do
které
se
vejde
další
úsečka
vědomí
a
jak
se
tam
nevejde
jak
ve
vědomí
je
moje
sebeláska
která
nepustíte
nic
jiného
ano
ale
tady
je
přestává
být
sebeláska
zvaný
na
každém
kroku
jak
tam
samaritán
někoho
ošetřuje
který
jeho
nepřítelem
a
a
je
rád
že
tam
ten
bezvědomí
takže
nemůže
na
něj
střílet
když
se
tak
něco
a
bez
ohledu
na
sebe
to
znamená
nechal
tam
peníze
a
věděl
že
za
to
neklid
vůbec
žádnou
pochvalu
nic
na
no
odměnu.
Já
myslím
že
naše
společnost
jakákoliv
a
je
to
na
západě
nebo
na
východě
vychovává
k
tomu
abychom
většinu
své
produktivita
práce
pro
tu
společnost
rezervaci
a
na
vychovává
nechtěně
každý
ať
tě
materialista
nebo
ne
že
ho
a
k
tomu
abychom
sebe
odpouštěli
prosím
vás
toto
dělejte
upřímně
to
je
jeden
z
těch
základních
prostředků
jak
se
dostal
za
hranice
svého
normálního
tak
ta
no
normálního
já
nebo
normální
šíře
vědomí
jestliže
člověk
se
nezaujmu
bez
ohledu
na
sebe
tím
tou
věcí
tou
věcí
toho
co
dělá.
Tak
marně
se
bude
stačit
k
nějaké
duchovní
modlitby
která
potom
bude
následovat
o
nějaké
povznesení
nedostane
se
dál
na
když
se
uklidní
nějakou
jógou
to
je
možné
ale
poznání
se
dostane
to
platilo
i
středověcí
ch
se
mysticích
kteří
po
tomhletom
nevěděli
dost
dobře
uzavírat
se
v
klášteřích
a
proto
nemohli
rozvinout
to
pomoc
bližnímu
a
a
tak
dále
a
tak
dále
a
když
se
tihleti
učedníci
naučili
jednat
pro
bližního
opustit
své
předtím
opustit
své
pro
znamená
to
mě
nejradši
neopustili
ještě
pořád
sebe
ještě
na
pozadí
svého
vědomí
měli
touhu
být
spaseni
to
je
nevadilo
ty
tři
bokem
to
nevadilo
oni
při
to
mohl
dělat
veliké
zázraky
ale
protože
jim
to
tam
bylo
tak
museli
být
na
dalším
přechodu
o
tohleto
obráni.
A
dokonale
je
ježíš
zbavil
víry
o
které
předtím
řekl
kdo
uvěří
spasen
bude
to
je
pravda
pro
určitou
ty
úsek
postupu
ale
za
určitým
úsekem
postupu
víra
nemá
cenu
je
překážkou
naděje
rovněž
překážkou
protože
nás
vybavuje
z
přítomnosti
kterou
máme
žít
intenzivně
jaký
je
že
mi
intenzivně
tak
je
lidem
nežijeme
skutečně
se
od
nás
cestě
život
že
a
teď
jestliže
je
tam
zbavil
víry
protože
oni
když
viděli
jak
potupně
zemřel
voni
až
na
jana
netušil
že
on
se
chtěl
zmařit
že
říkal
tak
on
je
bezmocní
tak
to
všechno
zkrachlo
nám
sliboval
není
pravda
ne
a
zapřeli
ho
vesele
neteče.
A
třesením
těla
zůstávali
stranou
kdyby
byla
nepřišla
další
milost
tak
tomu
říkám
zatím
nábožensky
milost
dalšího
řízení
vědomí
tak
by
byli
se
nedočkali
ani
toho
seslání
ducha
svatého
takže
ježíš
kristus
a
se
čtvrtým
k
té
symbolice
většina
života
říkal
dneska
nemůžete
pochopit
co
pochopíte
až
ho
sešlu
toho
ducha
svatého
proč
to
nemohli
pochopit
protože
všechno
posuzovali
hlavně
si
rozumem
a
rozumem
se
nám
moc
věcí
pochopit
ale
za
tou
úrovní.
Na
kterou
jsme
zvyklí
kde
se
smyslová
informace
zpracovával
mentálně
už
je
něco
co
nevzniklo
ze
smyslových
informací
a
tedy
to
také
nebylo
mentálně
zpracovat
el
né
dost
dobře
rozumíte
mi
a
tím
tedy
tady
nastupuje
oblast
mentálně
nepracovat
el
ná
to
znamená
za
rozumem
a
rozum
do
toho
čím
dál
tím
méně
má
co
říct
tady
se
otevírá
půda
zjevení
co
jak
se
to
jeví
člověku
to
znamená
že
to
najednou
ví
neví
jak
to
ví
protože
to
před
tím
smyslově
nepracoval
ono
to
nebylo
v
jeho
smyslech
předtím
jestliže
on
se
dostane
do
to
oblasti
tak
právě
z
těchto
já
to
řeknu
nábožensky
vnuknutí.
Pocházejí
nové
jistoty
a
nová
síla
nich
obsažená
takže
on
má
hned
v
ruce
úměrné
prostředky
k
dalšímu
postupu
no
ale
ono
v
nich
není
obsaženo
nic
jiného
než
zapři
sama
sebe
zase
musí
zapřít
dokonale
potom
to
já
které
už
dohasíná
a
všímat
se
toho
já
které
se
rodí
a
pak
musí
za
se
zapřít
to
já
které
se
zrodilo
bohužel
to
takhle
kdyby
byl
ježíš
kristus
dráha
na
kříži
opustit
své
učedníky
přestože
byli
do
to
lát
stavu
nevíry
kdyby
byl
býval
o
něm
měl
strach
nebyl
býval
měl
strach
o
svou
třebas
matku
kterou
vy
stě
miloval
tak
na
tom
cizi
neobstál
tak
opa
cestou
po
a
říkal
buďte
a
buďte
bláhový
já
tam
nemusím
být
na
tom
kříži
nebo
tak
nějak
nesestoupil
o
tu
matku
taky
nemusel
mít
strach
protože
nechal
tady
rovnou
učedníka.
Svatého
jana
který
měl
symbolem
vlastnosti
lidské
které
říkáme
láska
a
tam
není
nikdy
dotčen
jak
říká
v
lickýho
první
kolik
je
apoštolů
pavel
není
dotčen
tím
že
musí
čekat
že
se
musí
něčeho
zdát
naopak
tím
roste
ano
takže
ta
láska
toho
janovi
a
ta
jana
který
by
nikdy
se
nevzdal
od
ježíše
jak
vám
známo
s
evangelii
z
rostla
tím
že
se
ježíš
ocitl
na
kříži
a
neocitl
jsem
vám
sám
o
s
se
tam
matkou
ježíšovo
to
znamená
ne
se
tou
svou
duší
vědomě
a
spolupráce
se
smrtelnou
duší
potom.
Byla
hlavním
byla
mu
hlavní
pomůckou
na
tom
dalším
duchovním
vývoji
kdežto
těm
ostatním
muselo
stačit
pokoj
vám
a
tak
dále
tedy
prosím
vás
podle
východiska
se
potom
na
té
další
cestě
vyskytuje
prostředky
některé
menší
některé
větší
že
a
to
je
závislé
na
východisku
že
to
východisko
bylo
láska
tak
tam
není
třeba
tolik
toho
pokoje
vnukat
k
tomu
člověku
on
se
daleko
jistější
způsobem
orientu
je
láskou.
A
takže
to
má
za
následek
že
ten
jan
má
k
dispozici
vědomé
soužití
s
věčným
životem
symbolizovaní
pannou
marií
to
znamená
to
duší
která
má
za
úkol
nebo
která
se
nám
jeví
tou
součástí
naší
duše
která
se
nám
jeví
jako
jednající
jako
doprovodu
jako
pomáhají
a
tak
dále
a
když
potom
ti
ostatní
kteří
se
odlučuje
od
ježíše
ve
strachu
se
shromažďovalo
někde
v
ústraní
tak
se
dočkali
pokoje
to
znamená
ten
kdo
se
vzdal
víry
nebo
musel
se
jí
zdát
a
do
se
vzdal
naděje
ten
se
může
zbavit
těch
svých
těžkostí
a
může
postoupil
do
dalšího.
Pokroku
jenom
tím
že
zase
nabude
milost
hora
to
je
tam
symbolizována
slovem
pokoj
pokoj
svůj
dávám
vám
to
je
pokoj
jiný
než
jaký
člověk
si
vyvodí
třebas
relaxaci
nebo
soustředěním
jakoukoliv
to
to
nemůžete
dosáhnout
dosáhnete
taky
obdoby
klidu
ale
není
to
klid
za
křížem
nýbrž
klid
před
křížem
a
to
je
kvalitativní
skok
a.
Já
myslím
že
bych
se
dostal
teďka
do
oblasti
kde
bych
byl
těžko
srozumitelný
já
radši
to
tady
skončím
a
zeptám
se
jestli
by
tady
bylo
nutné
něco
dodat
jak
bylo
takový
převod
z
jednoho
stupně
na
druhý
může
trvat
především
je
tu
řada
přerodu
jmenován
nebo
aspoň
zmíněn
které
znamenají
přechod
jenom
z
úrovně
na
úroveň
a
nikoliv
úrovní
na
tím
na
do
toho
co
je
za
úrovněmi
to
čemu
říkáme
my
nábožensky
bůh
to
je
něco
za
úrovní
řečeno
nenábožensky
je
to
skutečnost
ve
začas
prostorového
skutečnosti
ano.
A
jestliže
jde
o
tento
přechod
do
bezčasové
bezprostorové
skutečnosti
tak
tento
přechod
se
děje
najednou
to
není
přechod
který
by
potřeboval
třebas
jenom
zlomek
vteřiny
protože
bezčasově
ze
něco
zažívat
nějak
švandově
ono
to
tady
je
najednou
ne
přesto
se
tady
ne
co
předtím
vůbec
nebylo
ale
když
jde
o
přechod
z
jedné
úrovně
na
druhou
tak
to
je
daleko
těžkopádně
protože
tam
vždycky
se
člověk
musí
vypořádat
s
tím
nižší
já
který
se
překonává
a
tím
si
se
s
tím
že
to
nové
já
bude
batolí
symbol
ježíše
krista
který
když
se
narodil
nemohl
vůbec
nikomu
nic
říkat
žádné
evangelium
nebo
kázat
poprvně
se
projevil
věci
letech
že
já
to
co
je
doléhá
doba
a
ono
neříkám
to
tvá
dvanáct
let
termíny
se
dají
pracovat
ježíš
kristus
se
opravdu
projevil
jasné
vědomí
toho
že
všechny
termíny
přechodové
se
dají
zkrátit
tak
aby
se
stal
za
běžný
lidský
život
dalo
všechno
stačit
bez
svalování
ano.
Já
mohu
říct
že
například
na
tu
nejblíže
vyšší
úroveň
ne
na
ty
další
roste
mé
minulého
na
tu
nejblíže
vyšší
úroveň
na
které
byl
třebas
am
blok
židovský
národ
to
dobu
tisíc
sedm
set
let
takže
si
vyžaduje
přístup
ježíše
krista
do
svého
národa
způsobil
tohleto
to
bylo
tisíce
m
set
let
tak
to
se
podařilo
lékařské
vědě
u
mě
navodit
čtrnácti
násobnou
operaci
tadyhle
toho
při
vědomí
přišel
jsem
ztrácel
vědomí
tohoto
světa
voni
mě
dostali
mezi
život
a
smrt
a
tím
jsem
se
opakovaně
musel
vzdávat
toho
copak
narodivšího
na
to
se
to
stalo
jedno
a
půl
roku
až
do
řeka
půl
let.
Takže
to
já
se
snadno
a
ještě
s
pohané
ale
o
totiž
ji
bylo
nastolit
nové
protože
v
to
byla
veliká
potíž
protože
tam
to
by
bylo
hotové
a
to
nové
se
o
tom
těžko
rodila
takže
já
jsem
musel
počkat
až
do
sedmnácti
let
než
se
zrodilo
další
já
které
už
bylo
schopno
samotného
života
bych
tak
řekl
nedělalo
příliš
velké
chyby
no
ale
přesto
jsem
lékařům
velice
těšen
se
na
mě
tento
pokud
provedli
oni
ho
neprováděli
samosebou
vědomí
ale
byli
si
vědomi
stanice
děje
v
tom
děti
co
není
normální
že
když
ztrácí
to
vědomí
tohoto
světa
a
a
přesto
neztrácí
vědomí
jako
takové.
Že
to
nemůže
být
budoucnosti
normální
člověk
to
musí
být
nenormální
člověk
tak
tady
ho
máte
před
sebou
abyste
věděli
taky
vy
oni
ostatní
lidi
že
mají
nenormální
člověkem
co
dělat
ale
vy
to
ještě
neví
že
tak
že
se
potom
nedivil
no
a
tak
teď
dál
takže
já
jsem
dejme
tomu
těch
tisíc
sedm
set
dvacet
let
té
přípravy
na
narození
ježíše
krista
které
se
u
mně
stalo
v
sedmnácti
letech
to
symbol
prosím
vás
sem
zále
narození
nevěděl
žádnýho
elíša
se
neděje
nikdy
nic
taky
sem
neviděl
to
nevadí
ale
těmi
důsledky
vidím
že
je
to
ono
bylo
jestliže
jsem
si
se
tohleto
stalo
v
sedmnácti
letech
tak
já
jsem
prosím
si
sedm
set
dvacet
let
snažím
židovského
národa
překonal
od
tří
a
půl
let
do
sedmnácti
jak
si
to
postit
jak
to
rychle
ze
a
to
bylo
břídilové
protože
to
minulé
málo
bude
hotové
a
ono
se
potom
těžko
bude
a
to
další
zase
to
byla
veliká
výhoda
že
mě
tam
to
moře.
Kdežto
když
už
člověk
vybuduješ
to
předešlé
tak
se
těžko
o
říká
uznává
jeho
předností
a
se
nějaké
kompromisy
pořád
trval
čtnáct
a
půl
roku
a
ale
byla
vešel
se
náhle
nečekaně
a
v
potom
setrvat
to
se
další
přechod
byl
vešel
za
se
nečekaně
a
náhle
ale
příprava
k
němu
probíhala
delší
dobu
devět
let
příprav
dalšímu
přechodu
do
dalšího
já.
Byl
dalšího
já
příprava
trvalo
toku
třicátého
devátého
dolu
padesátého
prvního
co
proti
tvé
tak
to
bylo
trvalo
a
to
je
pořád
dál
pochopitelně
člověk
se
na
té
cestě
nemůže
zastavit
protože
na
rozdíl
od
indického
způsobu
myšlení
křesťani
přicházejí
k
bohu
nýbrž
do
příbytku
u
boha
to
znamená
mají
možnost
permanentní
ho
vývoje
nejsou
nikdy
bohem
v
tom
pravým
slova
smyslu
ano
bylo
napovídají
že
hlavním
takovým
prostředkem
jak
se
dostat
na
další
stupeň
je
naučit
se
nevlastnit
ne.
To
je
takové
doporučení
za
které
byste
měli
toho
do
to
říká
střelit
protože
vono
je
třeba
napřed
všímat
kabáty
jak
jsem
vám
dneska
řekl
já
jsem
to
říkal
zhruba
začátek
konec
jako
jako
to
dělají
indové
ti
učedníci
páně
s
například
nevlastním
už
své
rodiny
že
jo
tak
jsem
odnaučil
tak
že
sem
měl
pravdu
je
to
je
to
cestou
nevlastnění
ale
co
přitom
nevlastnili
jenom
své
ne
sebe
sebe
to
vlastnili
a
dokonce
za
to
sebe
vlastnění
ježíš
chyb
že
chtěli
pro
sebe
věčný
život.
Takže
prosím
co
v
tom
stupně
a
oni
se
přelila
z
vlastnění
svého
do
vlastnění
sebe
a
to
potom
zjevovala
a
toho
se
potom
taky
museli
vzdát
rozumíte
takže
berte
to
takhle
vývojově
já
jsem
to
takhle
nikdy
nelé
nelíčil
a
když
se
potom
dostanete
na
konec
to
není
můj
případ
ale
tuším
že
to
tak
je
podle
správ
které
se
odtamtud
se
stávají
třeba
se
spisů
a
jinde
se
to
stane
nakonec
potřeby
vlastnění
vůbec
tak
to
dopadá
tak
že
za
člověka
to
řeknu
před
nábožensky
vlastní
potom
bůh.
Takže
vůle
lidská
nehraje
žádnou
roli
ale
vůle
božská
nastoupí
takovým
způsobem
že
ten
člověk
má
zevní
pozorovatel
lépe
řečeno
má
dojem
že
ten
člověk
je
náročnější
na
život
než
normální
člověk
takže
dejme
tomu
ježíš
kristus
v
době
těch
tří
let
toho
učednictví
těch
svých
učedníků
mohl
se
zeptat
klidně
svých
učedníků
prosím
vás
chybělo
vám
něco
no
prosím
vás
jestli
jim
nechybělo
v
té
zemi
kdy
jde
mnoho
toho
chybělo
všem
jestli
vůbec
nic
tři
roky
nechybělo
a
oni
řekli
že
ne.
Tak
ty
co
byli
kolem
a
dívali
se
jako
zevní
pozorovatele
musel
ježíše
krista
velice
podceňovat
mu
se
říct
že
to
žráč
jana
všechno
prostě
je
mu
nic
nechybělo
přitom
ale
vlastnění
v
tom
původním
slo
smyslu
to
nebylo
on
se
podřizovali
vůli
otcovy
u
člově
že
stý
jednal
a
když
se
v
té
vůli
bylo
aby
všechno
měli
tak
to
měli
jestliže
v
té
vůli
bylo
aby
nic
neměl
tak
neměl
ani
to
vědomé
spojení
s
otcem
jak
jste
si
všimli
na
kříži.
A
zase
z
toho
nevyvaroval
nic
špatného
než
prostě
někdo
že
by
ztratil
toto
vědomí
tak
vznešené
tak
by
říkal
tak
jsem
se
mýlil
a
podobně
on
říká
ji
nevím
jak
se
to
mohlo
stát
tam
říká
to
kříži
ale
přesto
tě
odevzdám
roucha
to
je
vono
takže
ono
je
třeba
odevzdat
výsledek
toho
minulého
pro
ten
lidský
duch
zase
tomu
dalšímu
stupni
a
bez
ohlížení
bez
lítosti
na
každém
stupni
se
přesvědčujeme
že
to
co
o
čem
že
si
mysleli
že
je
naše
už
naše
není
ale
bohužel
ve
se
se
ztotožním
s
tím
co
nově
máme
na
víc
a
protože
mi
to
za
své
ale
kdykoliv
si
učedníci
páně
tu
schopnost
kterou
měli
od
ježíše
prožije
za
svou
taky
my
taky
cesta
jít
zázraky
to
přestává
fungovat
na
vyšší
úroveň
řečeno
přechodech
čili
toto
nebezpečí
vlastnění
ano
ale
na
každým
stopy
že
to
musí
člověk
připravte
jinak.
Nejsnáze
si
člověk
či
vlastně
moc
pochopitelně
to
je
druh
vlastnění
kterou
který
nenazval
třebas
vlastnění
že
ano
on
má
k
dispozici
nějakou
moc
jako
my
máme
dneska
když
pozici
moc
vnímat
to
co
tady
třebas
já
říkám
a
vidění
tohoto
světa
a
protože
je
to
za
své
že
vidím
tento
svět
považuju
za
svou
schopnost
za
svou
lidskou
a
za
tím
je
tomu
tak
já
to
řeknu
nábožensky
jenom
abych
se
nemusel
dlouho
o
tom
bavit
kdyby
bůh
ustavičně
nestvořil
tento
svět
kdyby
bůh
ustavičně
do
toho
nebýval
svoji
existenci
bylo
malinko
přestal
nepřestane
to
existovat
kdyby
bůh
ustavičně
své
své
poznání
pomocí
tohoto
sta.
Naší
pozemské
existence
nepřebýval
svoje
svoji
vševědoucnosti
a
nechci
říct
totálně
vědomosti
ale
vědomosti
jenom
tohoto
této
klece
tak
tu
pes
taky
nevidíme
a
nevnímáme
a
že
máme
smyslové
schopnosti
a
to
platí
o
poznání
co
platí
o
existenci
to
važte
o
lásce
kdyby
on
nemiloval
soustavně
bez
mezer
tak
mě
je
jsme
schopni
nejmenšího
projevu
lásky
já
zůstanu
u
té
lásky
chvilinku
a
protože
tomu
tak
je
a
protože
ta
láska
je
ty
nejjemnějsím
z
tohoto
todleto
bytí
tebe
to
logiku
hrubě
je
toho
poznání
které
se
je
vědoma
tak
já
pomocí
tohoto
systému
lásky
se
moh
snadno
dostat
za
hranice
této
lásky
tím
že
odstoupím
od
sebe
tak
tam
potom
ty
periferii
nejsou
že
jo
a
to
je
mé
cesty
ote
snaží
o
ten
přechod
liší
ho
do
vyššího
třebas
jedné
úrovni
na
druhé.
Tak
vás
si
proto
na
jedno
velké
nebezpečí
kontrolu
vůbec
není
možná
když
si
přejete
jenom
přechod
úrovni
na
úrovni
si
přáli
třebas
rozšířit
jenom
své
vědomí
tak
kontrolu
možná
jenom
psychologie
a
to
je
chatrné
kontroly
protože
ježíš
kristus
dobře
radí
aby
se
takhle
nepostavil
aby
se
chtělo
to
nejvyšší
hledejte
království
boží
a
vše
ostatní
vám
bude
přidáno
i
ta
kontroly
i
ta
schopnost
kontroly
samozřejmě
tele
samozřejmá
věc
ale
jestliže
hledáte
dejme
tomu
svůj
prospěch
jako
třebas
hledali
ti
učedníci
páně
to
musel
dál
zabránit
a
je
to
přirozené
a
nemůže
se
ani
od
nikoho
chtít
aby
rušit
do
království
nebeskýho
tam
taky
nešli.
Ani
o
to
nestáli
stáli
do
sebe
spásu
člo
jim
jenom
sobecky
o
něco
mé
tak
neměli
tu
kontrolu
kterou
za
ně
musel
zastoupit
ježíš
kristu
dělali
chybu
dělali
chyby
nevěděl
si
s
nimi
rady
nebo
nepředvídal
správně
co
se
stane
byli
překvapení
budoucnosti
kdežto
ježíš
kristus
tím
nebyl
překvapen
protože
on
od
boha
šel
a
k
bohu
se
vracel
a
to
je
něco
než
to
oni
vědomě
od
boha
nešli
a
vědomě
se
k
bohu
nevraceli
oni
chtěli
se
mu
vrátit
ale
nevraceli
se
zatím
v
něm
ano.
A
tu
tedy
bylo
po
té
hlavní
kontroly
když
ten
člověk
nemohl
předvídat
přes
s
ním
stane
tak
ještě
nebyl
na
té
cestě
a
ty
tak
řekl
vědecky
správná
věda
umí
předvídat
a
to
je
největší
přednost
vědy
která
by
dá
neumí
předvídat
prosím
tak
není
nezačla
být
ještě
vůbec
větou
věci
to
jsou
nejlepší
věci
jací
existujou
a
jiných
věc
vů
není
jiných
proroků
není
a
oni
se
mýlí
protože
účinkuje
prostředky
velice
nízké
mi
a
do
jenom
mající
mi
určitý
dosah
takže
oni
se
mýlí
samo
sebou
ohledně
budoucnosti
a
tak
dále
ale
já
mám
na
mysli
to
předvídání
že
znalostí
určitých
zákonitostí
třebas
fyzických
semitských
a
tak
dále
mohou
říct
však
dopadne
určitý
pokus
to
je
přestání
ne.
A
takle
by
se
měl
naučit
před
víc
taky
člověk
který
je
touto
cestou
protože
to
sou
obecné
zákony
on
by
měl
dospět
na
každém
tom
stupni
jako
vidíte
třebas
se
může
prát
jí
stupni
postě
že
jaké
utíkat
vytknout
by
měl
dospět
aby
se
bezpečně
kontroloval
ono
se
to
to
nepotřebuje
kontrolovat
protože
ta
sebekontroly
automatické
ta
už
mít
vždycky
automatický
sama
nastupují
je
cesty
je
brzděno
tím
způsobem
že
člověk
jasně
zasvě
poznává
nejedná
správně
a
jak
se
poznává
jednám
správně
nevím
proč
na
tom
nezáleží
vy
jste
panna
maria.
Když
ji
navštívil
ten
anděl
tak
řekla
a
já
dívka
páně
staniž
se
mi
podle
svatého
ale
já
nevím
jak
se
to
může
stát
když
muže
nepoznávám
né
záleželo
na
tom
který
ježíš
se
narodil
tak
jako
tak
i
když
nevěděl
jak
se
to
může
stát
důležité
to
že
se
stala
trpnou
my
tohleto
nechápeme
dobře
tu
míru
trpnosti
že
my
vůči
té
znalosti
kterou
nabýváme
z
jiného
pramene
lidského
z
toho
a
my
říkáme
mylně
nadpřirozeného
tomu
říkám
rušen
o
vědomí
nebereme
trpně
to
nám
zbývá
jenom
se
tomu
odevzdat
jenom
to
provést
kdybych
já
byl
už
v
tom
útlém
mládí
ty
jsem
byl
vzdával
co
je
správné
pomocí
taky
lidí
samosebou
nejenom
pomocí
shora
kdybych
já
byl
to
nesledoval
kdybych
se
byl
těm
neřídil
tak
se
to
všechno
zabrzdilo
a
tedy
vývoj
se
vrátil
v
něm.
Ale
protože
jsem
měl
zároveň
touhu
po
splnit
a
pokud
jsem
sílu
v
sobě
našel
tak
jsem
to
plnil
tak
to
šlo
aspoň
to
malinko
kupředu
pomalinku
protože
já
si
myslím
že
ten
první
stupeň
od
toho
vedení
co
je
správné
k
tomu
poznání
vlastní
nesmrtelnosti
by
neměl
probíhat
třináct
a
půl
let
já
jsem
ne
představit
že
kdyby
u
kohokoliv
to
takhle
pomalinku
u
vás
protože
byste
jak
se
říká
tady
někde
nežili
byste
zvali
že
byste
nezmátly
že
byste
se
neunavil
to
je
únavné
tak
myslím
že
jsem
do
toho
děl
to
že
sebekontroly
je
automatický
a
je
umožňováno
k
tím
že
sem
nositelem
sílu
která
mě
uvědomuje
o
tom
co
je
správné
a
co
je
nesprávné
ano.
Ono
rozlišovat
na
určité
úrovni
co
nesprávném
správné
já
to
nerozlišuje
ještě
na
vyšší
úrovni
to
znamená
tato
pravda
která
je
tam
absolutní
pravdou
v
rámci
tohoto
jako
je
toho
jako
existence
tohoto
pro
mě
pro
mě
absolutně
jasna
soto
pra
pravdivá
nechce
to
že
tady
existuje
už
pro
některé
věci
ne
že
ano
ale
pro
mě
který
má
jenom
smysly
k
dispozici
je
to
absolutně
pravdě
ně
pro
mě
to
vodítkem
abych
tady
mohl
žít
tak
je
pro
mě
vodítkem
to
nové
co
tam
já
říkám
ale
zase
a
je
to
tedy
pravda
daleko
vtíravějšího
daleko
jasnější
než
pravda
vidění
tohoto
světa
do
vás
pozor
o
ale
zase
to
platí
já
na
tu
úroveň
jakmile
se
dostanou
zahradnici
této
úrovně
stává
se
to
nepotřebné.
A
já
si
dokonce
o
sobě
myslím
to
jsem
si
myslel
já
proto
já
jsem
se
to
věci
takový
řek
bych
partyzán
tak
jsem
měl
všechny
možné
chyby
které
jsem
se
vůbec
dají
udělat
má
to
o
jednu
pro
mě
to
mělo
velkou
nevýhodu
provaz
má
velkou
výhodu
že
se
může
na
ně
upozornit
ale
že
totiž
jsem
si
myslel
že
jsem
jednal
špatně
předtím
do
těch
sedmnácti
to
byla
sebeobranu
fakticky
jak
jsem
takle
nechápal
abych
se
vzdal
snadno
toho
já
které
mělo
umřít
aby
mohl
nastoupit
klidně
to
druhé
nebylo
rušen
tím
předešlým
já
ten
doktor
pět
žádné
právě
říká
že
u
ní
kteří
nemají
tuto
schopnost
jedno
já
kontrolovat
druhým
stávají
se
neschopným
života
o
to.
Případy
choroby
nervové
ne
a
do
z
vážné
rozví
bytosti
strojní
a
nějakým
tak
to
u
mě
nemohlo
nastat
protože
tam
byl
nějaký
takový
lehli
ač
tady
mám
otázku
jak
je
to
se
stigmaty
otázka
na
co
se
probíhá
i
ví
spisech
a
na
tom
záleží
já
to
řeknu
asi
zase
jinak
otázka
stigmat.
Kdyby
weinfurter
měl
pravdu
tak
zavrhl
všechny
lidi
do
dvanáctého
století
kteří
byl
sáhli
spojení
s
bohem
se
do
dvacátého
století
tak
se
ne
vyskytovalo
a
teprve
to
třináctém
století
začátkem
třeba
to
se
svatý
výšek
měl
první
stigmata
předtím
to
byla
ta
a
proč
je
měl
první
protože
za
tím
ta
tradice
vedla
k
úžasné
mu
zmaterializování
všech
z
celého
pojetí
náboženského
života
a
ten
bůh
já
to
já
mluvím
zatím
no
nábožensky
vždycky
už
ježíš
kristus
to
dokázal
ten
bůh
si
šel
pro
toho
člověka
tam
kde
byl
on
byl
zabořen
ve
hmotě
tak
si
pro
něho
šel
do
hmoty
působila
něho
hmotnými
důkazy
třeba
jako
vlasti
mate.
Je
to
zajímavé
že
vedle
těch
františkán
kteří
by
dneška
sou
nositeli
stigmat
to
taky
do
třebas
dominikáni
nebo
berli
vně
a
jiné
řády
a
já
se
držím
já
se
přestože
je
tedy
k
soudy
daleko
starší
než
vnikání
o
několik
století
a
ani
jeden
si
duší
tohoto
řádu
neměl
stigmata
a
byli
tam
velcí
lidé
duchovně
velice
pozor
jak
už
nezačne
svatým
benedikta
takže
to
vůbec
není
ne
ale
u
člověka
který
to
bere
tak
materialisticky
jako
třeba
weinfurter
přestože
on
stigmata
neměl
ale
jeho
žáci
podle
jeho
návodu
to
byla
takhle
materialisticky.
Bylo
nechci
říct
žádoucí
ale
běžným
jevem
že
ní
byli
nositelé
stigmat
a
do
dneška
jsou
a
žáci
nosí
stigmata
ale
já
jsem
si
vědom
jedné
věci
kdybych
já
o
sobě
který
má
velkou
představivost
vlivem
nějakého
rozšířeného
vědomí
se
soustřeďoval
třebas
sem
na
tu
ruku
na
to
místo
těchto
probojovat
už
teď
cítím
jak
se
na
to
soustřeďuju
tlak
kdybych
se
soustřeďoval
ještě
nějakou
miskou
naší
tím
bolest
nýbrž
se
dostřeďovat
dva
nebo
tři
dni
tak
tam
po
teče
krev
to
nejsou
ale
pravá
zlata
to
je
moje
představa
o
potřebě
stigmat.
A
žádný
duch
svatý
tím
neprobudí
nýbrž
jenom
se
dám
soustřeďujeme
představivost
a
to
je
velký
rozdíl
takže
ti
co
měli
stigmata
i
za
doby
svatýho
františka
i
dneska
byli
proslulý
nevědomostí
duchovní
protože
ten
osvětitel
tamtudy
nevstoupil
tam
se
vstupovala
jejich
představách
a
vůle
a
tak
dále
čili
s
těmito
všemi
příznaky
ať
se
to
to
stigmata
nebo
cokoliv
jiného
musíme
velice
opatrně
zacházet
a
podle
následků
je
posuzovat
je
to
je
něco
podobného
jako
třebas
hadí
silou
jí
se
to
naučili
tenhle
indů
a
kde
kdo
má
vzestup
hadí
vidí
světlo
až
hlavě
a
nemůžeme
mu
to
brát.
On
ho
vidí
až
hlavě
to
světlo
a
ono
jde
páteře
jak
jsem
mu
dá
ne
a
on
říká
no
tak
mě
hadí
síla
stoupá
do
sahasraru
já
jsem
vrcholný
světec
a
je
to
ale
takový
hlupák
sám
sebe
klam
ají
že
bylo
bylo
třeba
opravdu
včas
zemi
aby
neklam
al
lidi
protože
kdyby
šlo
o
pravou
hadí
sílu
to
je
pozná
tělo
představa
tohleto
přestavuje
se
může
dělat
cokoliv
to
má
rama
úžasnou
možnost
a
jestli
tady
by
to
byla
hadí
síla
tak
by
to
především
mělo
tyto
následky
on
už
by
ten
člověk
kdybych
chtěl
takhle
tu
hadí
sílu
nahoru
soukat
tak
by
musel
si
sednout
do
padmasána
by
to
nešlo
ležaté
podobě
byl
ve
poloze
a
jiné
poloze
by
to
neprobíhá
stejně
tak
jako
to
probíhá
v
té
padmasáně
zabrzdí
totiž
u
nich
pranu
prany
směrem
dolů
ale
i
slabostí
nikdy
dolů.
Tak
ten
pro
úměrně
ne
nahoru
takže
do
kterékoliv
čakramu
ta
hadí
síla
fakticky
stoupne
že
si
že
on
opravdu
to
nebere
idou
a
pingalou
nýbrž
přímo
slušnou
tak
směrem
dolů
od
toho
oživené
ho
čakramu
všechno
se
umrtví
takže
kdyby
von
to
doznal
až
sem
tak
je
odsud
úplně
mrtev
on
se
neskáče
v
té
poloze
protože
tam
je
v
kamení
a
pevně
sedí
v
té
padmasáně
on
se
dneska
a
kdyby
to
dostal
až
sem
tak
tak
nemůže
jít
nemůže
dýchat
nepotřebuje
dýchat
vůbec
nic
se
nestane
dýchá
pranický
jinak
zhora
a
tak
dále
na
ty
když
to
si
a
potom
má
veliké
poznání
a
tady
má
poznání
lásky
do
sebe
anahaty
a
tady
má
styk
z
moudrostí
vyšší
ještě
než
je
láska
ne
no
a
když
tyto
příznaky
tady
nejsou
tak
ten
člověk
něco
nakukat
opatrně
to
je
weinfurtera
přebírat
to
že
on
sám
to
neuskutečnil
on
to
jenom
přejímat
mých
autorů
ne
a
ten
dycky
nebezpečné
levou
roli
ta
okolnost
že
ten
člověk
se
obětuje
zvláštním
způsobem.
Že
si
myslí
že
musí
do
toho
vložit
svou
vlastní
oběť
větší
měrou
než
je
zapotřebí
to
nemůže
odhadnout
správně
tak
například
ten
páter
pio
do
toho
vkládal
svoji
svoje
sou
oběť
o
tam
přicházel
nějaký
velký
hříšník
ta
vnutil
třebas
měsíc
napřed
že
přichází
a
ty
jejich
ty
stigmata
krva
ta
krvácela
a
tak
dále
bolesti
a
těžko
i
se
stupňoval
a
tomu
umožňovalo
aby
se
těšil
na
to
hříšníka
a
aby
se
mu
věnoval
důkladněji
protože
to
bude
i
pro
něho
znamenat
velikou
úlevu
například
když
tam
překladatel
pěti
tak
mu
rovnou
řekl
na
tebe
čekám
synu
strašně
dlouho
a
ne
pro
mě
velikou
úlevu
že
přicházíš.
Tak
on
už
to
ten
páter
pio
nepovažoval
za
přednost
nýbrž
vám
to
považoval
za
nutnost
oběti
to
je
jedna
věc
a
druhá
věc
za
stigmata
přece
jenom
jsou
symbolem
toho
že
ten
člověk
nemůže
vnitřně
umřít
že
mu
to
nejde
že
to
dělá
na
pokračování
strašně
dlouho
třeba
kdežto
u
ježíše
to
mělo
platnost
nějakou
hodinu
a
nějakou
chvíli
po
smrti
ne
ale
potom
už
ne
to
je
v
pořádku
kterýkoliv
stav
mystický
který
dlouho
trvá.
Je
symbolem
nějakého
nedostatku
ano
protože
je
to
prostředek
který
má
odpadnout
jakmile
ho
není
zapotřebí
a
tedy
při
té
mystické
smrti
která
by
měla
probíhat
rychle
kdyby
ho
bylo
ta
fáze
na
kříži
a
po
věty
chetak
by
ho
nemělo
být
dlouho
zapotřebí
já
si
myslím
že
křesťanští
světci
postrádali
vědomost
o
symbolice
ježíšova
života
soustředím
se
na
tohleto
hlavně
na
to
utrpení
páně
přeháněl
to
tedy
a
potom
taky
se
dostaví
lety
stigmata
trval
dlouho
a
to
utrpení
tak
to
je
víte
co
lidská
představa
všechno
může
ani
pán
bůh
proti
nemůže
nic
dělat.
Protože
vyčlenili
ze
své
vůle
vůli
lidskou
to
by
byl
proti
sobě
kdyby
proti
tomu
něco
dělal
ten
bylo
nebe
přednášky
že
neexistoval
a
nebude
už
se
té
žádné
zázraky
myslel
jsem
to
takhle
něco
se
nám
jeví
jako
zázračné
po
toto
ale
nemusí
být
zázrak
věřím
že
ježíš
kristus
křísil
mrtvé
to
všechno
že
léčil
nevyléčitelně
nemocné
a
že
to
nebyl
zázrak
tomu
nevěřím
o
tom
ví
že
to
taky
já
vás
já
vám
předvedu
jak
to
že
to
nebyl
zázrak
jo
tak
třebas
si
vezmeme
ty
dva
slepce
kteří
sledoval
ježíše
krista
z
povznáší
aby
ho
oslovili
a
požádali
o
to
aby
je
vyléčil
ze
slepoty.
Ale
pokud
von
šel
na
ulici
s
lidmi
tak
se
netroufali
o
zastavit
čekal
až
vejde
někam
do
soukromý
kdyby
mu
ho
říct
mistře
my
jsme
slepý
a
tak
dále
a
končilo
toho
dočkali
přišli
do
místa
kde
bylo
ústraní
a
řekli
ježíšovi
že
jsou
slepý
a
že
chtějí
být
uzdraveni
on
se
ji
třebas
zeptal
deště
co
si
přejete
když
ho
pozdravil
to
dělal
zásadně
todleto
já
to
schválně
předvedu
tak
aby
tam
bylo
všechno
i
co
v
tomto
podobenství
třebas
přímo
není.
To
je
tyto
zmiňoval
někde
jinde
tak
oni
tam
přišli
třeba
se
to
třeba
momentálně
tomto
případě
nestalo
oni
tam
přišli
pozdravit
ručně
ježíš
toho
poznal
že
od
něho
něco
chtějí
tak
se
ptal
co
si
přejete
a
oni
řekli
mysle
slepý
přejeme
si
vidět
a
on
říkal
věříte
že
mám
tu
moc
a
oni
řekli
no
pochopitelně
bychom
nevěřil
tak
za
tebou
nejde
nejde
ne
tak
si
pamatujte
že
ta
vaše
víra
ne
já
ale
ta
vaše
víra
vás
uzdravuje
té
slepoty
tady
totiž
je
té
škále
o
které
mu
ab.
Není
obsažena
tato
veliká
víra
ta
víra
je
tam
v
každém
člověku
že
věří
že
to
co
vidí
je
skutečnost
to
je
víra
ale
slabá
která
člověka
nedovede
za
hranice
toho
to
čemu
věří
že
neskutečné
nějak
toho
vědce
nějakým
vyskočil
některému
no
ale
to
nechám
stranou
ale
ta
víra
které
pro
kázali
tihleti
dva
ta
se
nepovídavá
ab
toho
to
je
běžné
dvě
že
toto
skutečnost
nýbrž
ta
byla
za
tímto
rámcem
čili
zase
prostě
ra
k
tomu
bohu
směrem
ta
přivolávat
pomoc
boží.
Ta
přivolává
to
zázračné
bych
tak
řekl
ve
sem
si
to
co
bylo
za
tou
normální
škálou
vědomí
ano
takže
oni
když
si
toto
přáli
a
když
zároveň
jsou
víru
vírou
otevírat
tomu
do
neře
tak
ono
to
do
nich
vstoupilo
on
stačil
ježíš
adam
to
že
upozornil
už
je
to
tady
aby
se
otevřela
úroveň
zdejší
k
tomu
zázraku
to
byl
jediný
zázrak
ale
nebyl
ani
v
tom
nebyl
žádný
zázrak
že
von
říkal
tak
prohlédnout
sáhne
činu
já
nevím
co
všechno
mohl
udělat
ne
ale
to
byl
dovětek
k
tomu
co
už
se
v
nich
stalo
já
vám
to
předvedu
ještě
jiným
způsobem
na
nové
době
začátek
století.
Ten
páter
pio
kterém
tady
byla
řeč
uzdravil
ze
slepoty
tak
je
dívku
která
taky
věřila
na
tečku
dívenku
škola
a
on
byl
sebe
van
lékaři
soustavně
jeho
krev
byla
analyzování
a
tak
dále
ale
taky
bylo
analyzování
všechno
z
těch
zázraků
se
udělal
tak
taky
analyzovat
zlaté
dívenky
a
zjistili
že
sice
vidí
že
teso
ale
že
ten
zrak
její
není
schopen
vidět.
Ten
byl
od
narození
ne
vyvinutý
něco
v
něm
chyběla
to
to
je
na
také
nemohu
předvést
ne
ale
nebyl
s
i
nadále
schopen
vidění
a
vona
viděla
čím
viděl
nic
to
je
zázračné
není
protože
zrakový
nerv
a
všechno
co
s
tím
souvisí
je
jenom
řek
bych
výčnělek
zraku
jako
takového
každý
nás
smysl
považuje
pochází
z
duše
oblasti
o
tom
my
nevíme
a
duše
má
jeden
jediný
smysl
ve
které
které
je
obsaženo
jak
zrak
tak
o
všech
pět
smyslů
indové
říkají
všech
šest
smyslů
na
tom
nezáleží.
A
jestliže
on
ji
spojil
s
touto
oblastí
řek
které
pochází
tohleto
ani
že
do
jak
to
třebas
dělat
to
nedá
to
stačí
a
ta
víra
se
děje
samovolně
se
kristu
to
taky
všechno
pocházelo
samovolně
toho
nepotřeboval
nějak
náš
působit
říkal
já
ne
to
nelhal
to
víra
tvoje
ne
ta
víra
té
dívenky
začel
i
víra
okolo
ní
způsobila
že
ono
šla
vidět
aby
dí
do
dneška
tady
v
a
je
živa
ee
daná
už
mám
nebo
školy
normální
ital
žít
víš
ano
ano
toto
chodit
tam
ani
li
dívat
i
lékaři
protože
ona
pořád
jako
by
neměla
být
se.
A
nestačí
dokazovat
že
vidí
předložíte
ne
a
te
že
stav
otráveně
pochopitelně
no
tak
možná
že
ten
ježíš
kristus
já
taky
takhle
ty
zázraky
takzvané
zázraky
že
smířil
tu
našel
spojku
mezi
zdrojem
například
smyslu
který
nebyl
živý
a
tím
smyslem
a
tedy
dali
propojil
nedokonalým
smyslem
a
tím
například
ten
člověk
do
šel
vidět
to
je
to
bude
v
budoucnosti
záležitost
čistě
lékařská
ne
se
nám
to
jeví
jako
zázrak
Prosím
tak
sem
otázka
jak
bezpečně
poznat
že
sme
se
vyskytuje
při
rozhovoru
svými
přáteli
pořádku
protože
oni
říkají
rušena
to
říkají
horší
na
tom
je
když
ty
říkáš
že
tady
jaká
tak
tak
daleko
činost
užívání
prostředku
že
já
třebas
už
vám
prostředu
který
nemám
ještě
k
dispozici
nebo
ho
nemáme
ještě
používat
nebo
ho
postrádám
a
podobně
protože
já
nevím
kdo
se.
Tak
já
si
myslím
že
není
možno
bezpečně
poznat
za
určitých
podmínek
úroveň
na
kterém
na
které
jsem
a
za
určitých
pramínek
já
potom
řeknu
za
který
to
není
možno
poznat
že
taky
není
důležité
abychom
to
poznali
když
si
přejeme
jenom
toto
poznávat
jakmile
však
máme
upřímnou
touhu.
Od
sebe
odejít
od
sebe
odejít
to
znamená
ne
jenom
pro
sebe
to
všechno
dělat
ale
od
sebe
odejít
bohu
jakmile
naše
cesta
je
obětí
bohu
tak
čím
více
je
obětí
bohu
tím
více
máme
v
ruce
prostředky
kontrolní
kde
jsme
a
jestliže
naše
oběti
je
dokonalá
tak
to
má
vždycky
tenhleten
výsledek
že
totiž
když
jsem
se
obětoval
bohu
tak
sám
pro
sebe
nežiju
jak
říká
svatý
pavel
už
ne
živ
sem
já
nýbrž
živ
je
ve
mně
kristus
chápejte
když
je
vás
živ
kristus
tak
nemůžete
být
na
omylu
takže
nedokonalost
oběti.
Na
té
cestě
že
totiž
děláme
třebas
duchovní
cvičení
pro
duchovní
cvičení
modlitbu
pro
to
modlitby
jako
povinnost
žijeme
se
jenom
tady
abychom
to
nějak
dožil
o
já
nevím
co
všechno
děláme
to
si
všechno
už
přeberete
doma
to
nás
kvalitu
je
proto
abychom
věděli
kde
jsme
ale
když
se
obětujeme
sice
dokonale
protože
než
se
dokonale
neznáme
v
tom
jak
se
poznáváme
se
obětujeme
celý
se
neobětoval
tím
celý
ale
je
to
jak
se
poznáme
do
takové
míry
se
schopni
se
obětovat
budeme
se
tak
vždycky
se
příslušníky
kontroly
kde
jsme
dostali
samovolně
nesmím
o
ní
stav
samovolně
se
dostali
tak
by
já
vím
že
sem
a
jaký
prostředek
to
užít
a
kdybych
to
i
nevěděl
tak
mně
to
operacím
slova
smyslu
a
já
se
to
musím
dovědět
a
pak
už
to
otázka
poslušnosti.
Já
bych
řekl
v
tomto
výroku
se
nenajde
pravá
míra
protože
takhle
jak
je
pochopení
jak
bývá
pochopena
není
při
tom
není
za
to
v
úvahu
ke
komu
byl
to
nesen
tato
věc
tehdy
tehdejší
to
logické
názor
na
svět
na
vesmír
na
všechno
na
poměr
mezi
lidmi
byl
rozhodujícím
pro
tehdejším
sle
nebylo
nad
ně
tento
způsob
myšlení
a.
Když
si
tihleti
tehdejší
teologové
bereš
mysleli
že
to
je
vrchol
všeho
vědění
a
když
z
tohoto
vrcholu
vědění
ne
přecházela
do
žádného
faktického
osobního
vědomého
spojení
s
bohem
tak
to
nebylo
pravé
vědění
ale
bylo
to
dokonale
zauzlené
v
oblasti
mém
plní
oni
si
znemožňovali
se
rozšířit
za
tu
horní
oblasti
a
to
mentální
zpracování
v
těch
informací
smyslových
a
proto
ježíš
kristus
tohleto
musel
zakázat
nebo
musel
být
radost
z
toho
že
těmhletěm
lidem
to
nebylo
svěřeno
ale
ono
to
platí
do
určité
míry
i
těmi
den
kteří
se
tedy
rozumovém
vnímání
a
myslí
si
že
tam
je
konec.
Tak
samozřejmě
tam
konec
není
a
já
si
myslím
že
celá
naše
věda
na
tohleto
chátrání
dál
tím
víc
protože
než
se
o
ni
než
oni
všechno
vy
dobyto
z
rozumové
oblasti
co
se
ještě
zvídavý
to
si
ještě
pohlaví
možná
z
tohle
ještě
bude
mít
pořád
z
obyvatel
v
této
oblasti
ale
to
pravé
vědění
je
zatím
nad
tím
a
do
toho
pravého
vědění
má
blíž
prostý
člověk
z
toho
důvodu
že
on
nemá
nahoře
uzel.
Von
nevěří
se
mu
rozumí
on
se
ani
nedovede
tak
opřít
jako
člověk
opřít
znamená
zastavit
se
u
něj
to
není
pro
něho
brzo
kdyby
se
skal
ono
to
je
nerozhodný
to
nelogické
tak
já
to
neberu
ne
on
si
řekne
protože
prosťáček
je
to
něco
nad
mou
schopnost
vnímání
a
porozumění
já
to
beru
ne
že
to
brali
před
nutí
a
i
na
jich
tě
že
nebyl
hloupý
no
tak
takhle
jednání
tě
já
si
dovedu
představit
že
ježíš
kristus
měl
na
mysli
právě
dětskou
duši
nebo
takový
poměr
něco
nepřekáží
tě
neboť
dítě
když
já
jim
vykládám
těm
malým
dětem
třebas
pohany
jak
voni
to
berou
jako
skutečnost.
Ale
je
zajímavé
že
rozeznali
aspoň
ty
moji
vnoučata
asi
to
není
výjimka
co
je
pohádka
a
co
je
vyprávění
třebas
o
bohu
takže
dejme
tomu
ten
můj
nejmenší
vnouček
které
říká
dědečku
až
přijdu
do
plzně
budeš
mě
říkat
pohádky
ano
a
veške
taky
o
tom
ježíši
činů
to
vadí
jinam
jak
von
to
to
dítě
to
liší
že
je
to
něco
nad
nad
pohádkou
je
to
nadto
skutečnost
která
se
mu
je
vyber
tak
ještě
pohádkově.
To
že
ta
se
porušoval
citové
já
jsem
získal
od
těch
lékařů
že
mě
operovali
při
vědomí
že
to
je
budoucnosti
otázka
jenom
nějaké
techniky
jako
ta
tam
to
to
taky
věc
techniky
nějakýho
předešlo
vtělení
nýbrž
otázka
techniky
jakou
se
navodí
rozšířené
vědomí
a
rozpozná
ní
toho
co
je
správné
a
jak
to
jenom
navodí
tak
už
záleží
jen
na
disciplíně
jednak
toho
člověka
který
se
tím
řídí
tak
toho
vychovatele
který
bude
přidržovat
při
tom
co
je
správné
protože
ono
totiž
je
to
tam
v
té
oblasti
kde
které
já
jsem
poznával
co
je
správné
asi
tak
že
to
není
obecně
platná
pravda
ale
pro
toho
člověka
je
správné
něco
jiného
svést
někoho
jiného
on
musí
do
svého
východiska
na
to
hledět
a
to
je
dost
těžko
pochopitelně
pro
vychovatele.
Takže
já
si
myslím
že
minimálně
co
se
bude
se
ti
bude
dělat
ale
v
časná
ti
si
a
vychováváni
lidí
podle
nich
schopností
a
kdo
bude
mít
tuhletu
schopnost
tak
sebe
kdy
sem
třeba
o
těch
ostatních
a
ta
slova
na
vědomí
a
bude
se
vychovat
nějakou
pří
řeší
cestou
než
ti
ostatní
tam
se
že
většina
lidí
není
to
o
sobě
já
vám
příklad
matiky
vnoučata
a
jeden
je
ne
ne
přístupné
a
druhý
je
přístup
něj
a
já
myslím
že
to
není
byl
na
tím
že
tam
ten
byl
pět
z
jiného
těsta
ale
to
už
je
starší
se
sedm
a
půl
roku
a
to
už
je
něci
pozdě
že
se
to
může
to
výchovu
začít
dřív
tě
ještě
ch
předškolním
věku
brzo
jako
realizovat
než
vy
ne
nesmí
se
reagovat
pomocí
příkazu
toto
smí
toto
nesmíš
ten
nebýt
hlavním
obsahem
ani
obsahem
musíš
musí
být
lidé.
Se
dovídal
o
tom
co
je
správné
a
nesprávné
od
svých
předchůdců
ale
o
svých
rodičů
od
svého
okolí
je
to
to
konec
nebo
tak
nějak
ale
to
je
relativní
pravda
to
je
právě
to
dá
patří
platí
v
té
společnosti
ve
které
právě
ži
ale
není
to
pravda
všeobecně
platná
musíš
se
smířit
s
tím
že
to
co
se
převezme
od
jiného
za
jednou
se
za
prvé
sto
převezme
s
určitými
už
branami
a
omezení
mi
a
za
druhé
málokdy
se
k
tomu
jak
se
přidá
když
to
není
osobní
iniciativa
kdežto
na
poli
klekl
vědy
v
techniky
i
na
poli
náboženství
musíme
starat
se
o
neustálé
pokrok.
Tam
se
být
poklade
výchově
pokud
pokrok
chápání
toho
ježíše
krista
a
tak
dále
když
ježíš
kristus
řekl
já
jsem
nepřišel
zákon
zrušit
a
ve
mně
všichni
vyčítali
že
ji
čeho
ruší
nýbrž
naplnit
tak
mile
ta
dooral
novým
poznání
a
toto
stupňovitý
ti
jeho
učedníci
napřed
nevěděli
to
totéž
co
věděli
potom
psaného
si
tam
je
vidět
postupně
bytost
toho
poznání
vyplývající
ho
z
toho
osobního
pokroku.
Jestli
je
tady
na
neska
takový
názor
že
to
je
které
výroky
se
nesmí
brát
doslova
protože
byli
po
platné
tehdejší
době
tak
bych
ještě
opravit
v
tom
smyslu
je
to
pravda
že
všechno
podobenství
si
zase
delší
doby
v
tom
můžeme
vidět
po
platnost
to
je
pravda
ale
zdaleka
to
není
v
platnost
do
toho
sebere
žít
jaké
byli
tedy
že
po
měli
a
pak
to
pochopíme
ale
co
jim
chybí
tělem
hlásat
těhletěch
nucen
smyslu
nebo
symboliky
ježíšova
života
kdyby
pochopili
život
ježíšův
na
každé
jeho
kroku
ale
je
to
už
od
města
ur
tisíce
se
mečem
až
po
dnešek
kdyby
ho
pochopili
tuto
symboliku
by
pochopili
tak
bych
věděli
že
to
co
řekl
přestože
to
velice
důležité
je
to
pouhý
komentář
k
tomu
co
žil.
A
taky
to
co
říkáme
má
být
komentářem
k
tomu
co
žijeme
musíme
jednat
on
říkal
ježíš
kdo
mě
miluje
protože
se
tam
vede
vyznal
v
tom
co
je
láska
nikdy
to
jaká
opičí
záležitost
rozplývat
to
zá
ne
kdo
ctíme
přikázání
to
mě
poslouchá
ten
mě
miluje
do
mě
neposlal
se
podle
neřídí
to
i
ten
mě
nemiluje
ať
si
říká
co
se
ať
ho
u
vychází
co
chce
to
není
rozhodující
rozhodující
je
to
co
dělá
jak
na
to
jde
v
jakém
duchu
zdání
života
ne
to
v
tom
máme
odevzdání
života
spočívá
v
tom
že
člověk
v
bez
ohledu
na
sebe
odevzdá
všechno
o
čem
ví
že
může
odevzdat.
Obětuje
svůj
život
své
myšlenky
obrátí
tam
zdá
se
vlastní
myšlenek
a
obrátit
tam
tam
se
chce
nebo
a
bůh
chce
aby
obracel
to
znamená
zdá
se
činnosti
která
mámení
z
jeho
vlastní
vůle
a
zase
dělat
to
co
chce
pán
bůh
ne
a
to
je
způsob
odevzdanosti
která
je
závislá
na
míře
poznání
jestliže
ten
člověk
je
poučen
někým
jak
má
správně
jednat
tak
to
nesprávně
jednání
může
odevzdat
to
je
část
jeho
já
kterého
že
dává
může
o
nedat
i
to
své
všechno
své
jako
udělali
třebas
učedníci
páně
lež
své
rodiny
se
vzdali
svých
rodin
ne
vnitřně
a
může
se
také
dát
dejme
tomu
i
jakéhokoliv
prospěchu
duchovního
pro
sebe
neprospěla
jiného
to
nejvyšší
k
poznání
a
odevzdání
ale
to
všechno
závisí
na
míře
sebe
poznání
když
ten
člověk
totiž
všechno
odevzdá
bez
jakýchkoliv
zábran
a
bez
jakýchkoliv
omezení
přirozeně.
Ničem
si
ničem
pro
sebe
se
nic
nenechá
tak
to
neznamená
že
se
celý
odevzdal
on
se
může
odvedete
nám
do
takové
míry
jak
se
poznává
a
jestliže
vlivem
toho
sebeodevzdání
se
začne
lépe
poznávat
tak
v
tom
okamžiku
jak
se
odevzdal
nastupuje
nové
poznání
a
z
toho
také
vyplývá
v
čem
se
ještě
nepoznal
jestliže
k
tomu
nepřibere
to
nově
poznal
to
je
v
se
nepřijme
nepříjemné
to
tam
přidat
o
člověk
by
se
dalo
že
to
stačí
všechno
o
čem
věděl
odevzdal
když
to
nepřibere
tak
nemůže
zůstat
stát
nýbrž
padá
to
se
mu
do
produkuje
ta
úroveň
kterou
do
které
dospěl.
Ale
jestliže
při
vezme
k
tomu
sebeobětování
ještě
to
co
navíc
poznává
tak
zase
je
schopen
dalšího
poznání
čili
ono
kdyby
to
šlo
bezprostředně
takhle
na
základě
sebe
oběti
pít
poznání
ne
to
zase
obětovat
a
tak
to
je
zase
dostane
další
poznání
tak
to
by
byla
tak
potká
cesta
že
by
asi
každý
pod
touto
toho
poznání
padl
totiž
ztratil
by
vědomí
tohoto
světa
upad
by
buď
bylo
extáze
a
možná
že
by
se
správně
dostal
že
bylo
by
to
přišlé
člověk
pomalu
do
kupředu
nejenom
proto
že
to
jinak
neumí
ale
že
to
tady
přirozené
zábran
kterého
chrání
před
tak
proti
to
s
tím
vzestupem
na
sluníčko
si
taky
musíte
z
vyříkat
a
slunce
božímu
bytosti
velice
silně
kálí
k
tomu
se
pomalinku
na
ni
vylízat.
Ale
při
tom
když
máte
to
zázraky
a
pomalinku
lese
na
ně
tak
nic
nedosáhnete
my
musíte
vždycky
stoprocentně
za
to
se
ve
oběti
jít
a
buďte
bez
starosti
prže
se
a
ne
všichni
značně
nevyspělý
sebeuvědomění
sebepoznání
tak
nikdy
toho
moc
neobětuju
ne
a
zase
se
následkem
toho
dostaví
jenom
malá
vyšší
dávka
poznání
do
se
něco
málo
obětujeme
ale
důležité
je
abychom
všechno
co
navíc
poznáme
po
abychom
všechno
považovali
za
takovou
řek
bych
hřivnu.
Download XML • Download text
• Waveform view