83-20-K
83-20-K
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Je
v
a
to
je
to
to
by
bylo
špatné
ale
mám
zaujato
třebas
o
dobrou
věci
jak
tak
plné
třebas
hudební
a
jinou
ne
jakmile
ji
vrhl
na
do
boha
tak
to
zaujatost
je
porušena
s
jí
prudce
odebral
někam
jinam
ne
a
já
nemohu
pokračovat
to
je
zaujatosti
na
tom
poli
na
kterém
jsem
jí
působil
a
jsem
vlastně
vyřízen
pro
pokrok
omyl
tomuto
dobře
rozuměl
pořád
a
do
ní
a
zrovna
dění
on
totiž
dobře
věděl
že
všechnu
svoji
inici
má
koneckonců
od
boha
že
to
je
hlas
boží
a.
Takže
ono
se
to
pak
ano
když
to
takhle
budeš
dělat
ale
začal
tří
než
na
to
že
ten
elán
který
máš
abys
třeba
provedl
kloudně
něco
z
oboru
umění
máš
od
boha
takže
když
ho
použije
přímo
bohu
a
ne
k
té
věci
své
nebo
měla
ké
tak
sice
momentálně
odčerpá.
To
ten
elán
někam
jinam
ale
má
to
dva
takové
hlavní
důsledky
kladné
v
sobě
do
vý
se
odkud
to
je
ten
elán
že
ten
elán
pochází
od
boha
a
bohu
patří
a
za
druhé
že
ten
celá
není
čem
k
tomu
aby
sloužil
jenom
odděleně
pro
určitou
věci
ty
potom
příště
to
řeší
už
vědomě
jako
moc
boží
kterou
má
k
dispozici
jako
dispozic
když
konání
s
mocí
boží
kterou
máš
po
ruce
a
nebudeš
se.
Jak
si
zastavovat
na
tím
že
ji
používáš
pro
takzvanou
světskou
věc
protože
v
tom
případě
když
to
použije
š
pro
světskou
věc
tak
jenom
podílí
š
na
tvůrčí
činnosti
boží
a
to
máš
pánu
protože
stvoření
není
do
děláno
ty
máš
být
spolutvůrcem
i
stalli
se
vědomě
spolutvůrcem
panečku
toto
trčí
a
takhle
to
zažíval
dvořáka
tomuto
ve
svého
dve
spolutvůrcem
božím
takhle
on
to
definoval
a
měl
to
všechno
od
boha
já
se
už
toto
propojili
a
to
je
umění
bylo
božské
po
mnohých
stránkách.
Je
to
to
se
přepne
spočívá
no
bytostí
antonína
dvořáka
udělal
z
toho
méně
než
božské
ne
ale
přeci
jenom
v
tom
když
to
člověk
dobře
poslouchá
vidí
takový
závan
věčnosti
to
je
marná
sláva
a
to
se
nepodařilo
například
jsme
ta
na
tom
je
dvořáka
dál
a
v
tom
bychom
byli
i
my
dál
ve
veškeré
činnosti
světské
když
ho
od
boha
všechno
brali.
A
nemuseli
bychom
to
ani
bohu
vracet
pokud
bychom
vědomě
spolupracovali
na
tvůrčí
úlo
boží
protože
je
spolupracovat
na
spasitelském
úkolu
božím
a
to
už
jako
jeho
dě
troufal
já
kdykoliv
si
myslím
že
spolupracuje
na
na
tom
spasitelském
úkolu
nebo
osvětitelský
tak
se
přesvědčili
jak
malý
to
má
účinek.
Protože
já
vám
to
řeknu
zase
zkušeností
když
jsem
tam
v
tom
koncentráku
věděl
že
mám
na
starosti
pět
lidí
a
bylo
jich
tam
přes
tisíc
všichni
stejně
trpící
jako
těch
pět
tak
mně
bylo
líto
to
si
myslel
že
musím
spasit
ty
ostatní
ne
jestliže
se
mě
pán
bůh
tak
ráně
že
jsem
nebyl
viditelní
cestou
strojní
puškou
před
kterou
jsem
nesčetněkrát
procházel
a
měl
by
na
mě
vystříleli.
Že
jsem
nevíte
upozornim
upozorňován
že
jsem
nevíte
jenom
proto
ho
dostal
jakou
strojní
puškou
ne
pro
ty
kteří
mě
vycházel
viděli
přecházet
před
před
tou
hlavní
strojní
pušky
ne
všichni
viděli
takže
nemohli
pochopit
když
oni
mně
vidí
že
ten
esesman
který
byl
za
tou
puškou
mně
nevidí
než
by
nám
ji
napadlo
že
mě
nevidí
jsem
nevěděl
tak
se
nepotřeboval
by
to
byl
tak
je
kombinovat
jestli
pomocí
víno
tak
já
jsem
na
něj
se
pohled
a
přesvědčen
se
jestli
na
mě
hledí
nebo
ne
a
šel
jsem
jenom
momentu
kdy
se
viděl
že
je
na
mě
nehledím
že
se
dívá
tak
do
prázdna
nebo
že
se
do
té
strážní
věci
se
nudil
celý
den
takže
nebylo
těžko
ho
zasto
tak
ten
vode
mě
nebyl
při
sobě
úplně
já
jsem
musí
člověk
být
opatrný
jako
had.
Musí
být
no
ale
tady
v
tom
případě
to
nepadá
v
úvahu
ten
případ
pana
a
jenom
to
aby
bezprostředně
jednal
tady
mám
jestliže
mám
nějakou
touhu
něco
třebas
tvůrčího
vyvést
tak
to
je
od
boha
a
jakmile
to
mám
od
boha
tak
klidně
vyvádí
dál
touto
silou
ale
vím
že
ji
mám
od
boha
to
ten
rozdíl
už
s
ní
nejednám
jako
z
vlastním
já
se
odnaučil
vlastnění
toho
co
není
moje
já
začínám
být
služebníkem
které
mu
byla
dána
do
rukou
hřivna
která
není
jeho
a
se
kterou
má
hospodařit
čili
já
připravuju
moment
kdy
přijde
hospodář
a
zase
se
mnou
účtovat
a
to.
Jak
zase
se
mnou
účtovat
je
moment
braní
milost
za
milost
větší
milosti
za
menší
mi
ho
ta
hřivna
to
byla
ještě
pracná
záležitost
počátku
je
to
velice
pracné
ale
já
když
jsem
s
ním
hospodařil
jako
ne
z
vlastní
ani
kousek
sem
mínu
pln
to
byla
síla
nebo
moc
nebo
schopnost
nebo
dar
nebo
no
hřivna
prostě
od
boha
lépe
řečeno
a
já
se
s
ní
hospodařil
jako
něčím
co
není
vůbec
moje
tak
to
mělo
za
následek
že
jsem
se
dočkal
a
dycky
se
dočkal
toho
účtování
a
to
už
to
vášní
dycky
dopadá
dětí
způsobem
nesmím
očekávat
oni
nevěděli
libido
ani
o
to
nestáli
oni
neměli
nařízeno.
Počkejte
já
budu
účtovat
ne
nevíte
ne
ani
hodiny
oni
měli
nařízeno
hospodařte
a
nevěděl
kdy
přijde
ten
odpo
nemůžeme
vědět
protože
to
jsou
zákonitosti
do
s
ve
kterých
se
nevyznáme
tou
to
zákonitosti
není
to
náhoda
ani
to
jaká
nevyskytl
námi
ost
ne
to
zákonitě
přichází
a
nepřichází
to
tak
nečekaně
pro
nás
ještě
v
tom
nevyznáme
že
je
na
tom
nezáleží
to
nevíme
to
že
komplikoval
věci
zbytečně
to
by
ta
bezprostřední
ustala
přece
jenom
jedno
jediné
zisk
hospodaří
nic
dalšího
takže
jakmile
pučit
nějaký
elán
něco
provést
tak
ujalo
panečku
tady
je
se
mnou
bůh
to
je
on
který
si
to
přeje
nepřemýšlel
dál
o
ničem
a
vrní
se
s
ním
do
toho
nic.
A
až
se
příště
budete
spojovat
do
zase
takle
tajíte
se
mocí
boží
buďte
tak
dobří
vědomě
mocí
tady
se
budete
ha
vědomě
boží
musí
víte
jak
to
dopadne
bez
vadí
budete
začnete
se
modlit
a
upřímně
bezprostředně
a
bezvadně
nechci
let
podle
á
bé
cé
ne
ve
nevynese
napřed
chodit.
Podívejte
se
to
je
na
to
počítal
taky
ježíš
v
těch
svých
podobenstvích
že
k
tomuto
stavu
dojde
že
totiž
když
mluvil
já
nebudu
mluvit
o
těch
všech
věcech
které
on
v
tom
utekl
ale
jenom
z
toho
získal
jak
to
už
znáte
č
muže
o
těch
hřivnách
a
o
tom
zúčtování
tak
ten
který
zakopal
tu
hřivnu
říká
to
jsem
dělal
jenom
pro
jistotu
protože
jsem
nevěděl
jestli
se
mi
podaří
tou
jednou
hřivnou
něco
nastřádat
to
je
riziko
já
jsem
ji
moh
taky
špatně.
Použít
a
ono
to
mohlo
zorat
opačně
moc
dopadnout
to
vaše
jsem
o
ní
mohl
přijít
abych
o
ní
nepřišel
tak
se
ji
radši
zakopal
tohleto
musí
člověk
byl
za
to
co
to
sou
pokárán
spatně
sjednali
by
se
to
byla
skon
penězoměnci
tam
nedokážeš
i
dostala
spoj
roky
ne
a
tohleto
musí
být
své
úvahu
že
nesmí
přemýšlet
na
tom
nebo
necítila
z
toho
nic
jak
to
dopadlo
nebo
jak
to
dopadlo
ono
to
vždycky
dopadlo
nějakým
zvláštním
způsobem
dobře
když
na
to
šel
tímto
duševním
postupem
že
to
na
povrchu
to
dalo
jako
debakl
to
je
nerozhodující.
Já
myslím
že
jestli
tohleto
by
si
nevzdal
člověk
do
vínku
při
všem
jednání
že
by
brzy
propadl
jesi
my
mu
já
vám
tady
jednoho
zenem
kterých
snadno
se
považ
na
lopat
ale
tak
snadno
z
té
podivuhodné
protože
jak
se
to
hned
nevíte
tomu
říká
já
jsem
vedle
mýlí
se
no
ale
co
to
platný
má
podražené
kou
návodu
a
to
je
chyba
protože
on
neumí
k
tomu
zákulisí
a
neví
jestli
vítězem
anebo
je
poraděno
že
má
nějaký
pocit
co
je
nerostech
pocity
tou
relativním
záležitosti
které
nic
o
skutečnosti
vnitřní
neříkají
je
přeci
musím
dostat
za
všechny
pocity
a
to
se
nemohu
dostat
jinak
než
když
na
tebe
nedám
než
když
sebe
i
s
těmi
pocity
které
mám
než
ti
sebe
opustím
a
on
v
tomto
případě
sebe
neopouští
on
se
k
sobě
vrací
čin
porušuje
to
vybřednutí
ze
začarovaném
kruhu
to
se
jako
hladkost
o
čase
o
to
kruté.
To
je
dooral
jí
toho
zbavuje
veškeré
moci
kupředu
takže
já
při
něm
zažívám
za
dle
tuto
nemožno
od
dostat
z
fleku
pro
tu
poraděno
pádu
se
kterou
se
začne
ztotožňovat
jako
by
to
bylo
něco
skutečného
tak
tím
je
to
druh
sebelásky
velice
utajena
jemné
nesrozumitelné
nevyzpytatelné
pro
toho
člověka
samotného
protože
normálně
inteligentní
protože
si
to
neuvědomuje
že
to
jeho
dispozice
osobní
že
to
je
ho
slabost
kterou
musí
umět
zapřáhnout
do
cesty
k
bohu
ale
ne
tetu
vy
přáno
véda
jak
říká
laoc
domněle
mu
pokud
silo
vytržení
pravda
to
je
myšleno
když
ten
komunisti
to
němu
přišel
a
viděl
tě
vidět
zasvěcence
a
velikého
může
mu
říkal
jsem
nemocný
bezmocným
neschopným
tohoto
vidíš
ty
víš
neschopného
ty
lidi
bezmocné
ho
ne
vidíš
latině.
Lidí
člověka
vítězí
cho
na
dále
se
bojujícího
taem
než
kdykoliv
předtím
protože
já
už
ve
svých
očích
nejsem
ničím
a
to
je
teď
ta
velikost
boží
toho
ta
to
je
ta
jeho
pravá
přirozenost
to
mě
tou
jeho
pravou
přirozeností
více
spojuje
když
jsem
měl
jakoukoliv
takzvanou
kladnou
vlastnost.
To
pokusit
spise
poklonili
a
říkal
já
to
musím
se
nerozumím
ale
toto
je
takový
velký
mudrc
tak
musí
vědět
co
mi
tady
říkáš
že
kterou
asi
pravda
si
myslíte
že
tohleto
mé
říká
znamená
nějakých
kroků
před
je
se
napravíte
upozorňuju
vás
že
to
je
obal
pravdy
který
kterou
já
zažívám
například
by
se
tady
živé
ně
hádat
tak
nemáte
tušení
že
já
to
použijeme
jako
vnitřní
modlitby
že
používám
všechno
dění
kolem
sebe
jako
své
vnitřní
modlitby
a
takže
to
pro
vás
nemá
nápravě
smysl
to
že
se
hádám.
Protože
nemáte
tuto
zkušenost
ale
když
se
k
ní
do
pracujete
tím
způsobem
že
si
budete
už
ode
dneška
aspoň
vědomi
toho
že
je
to
správné
že
se
hádat
že
je
to
správné
že
se
má
rád
máte
hra
ještě
víc
do
krve
a
ale
máte
číhat
za
ke
kdy
to
bude
vrchol
ne
vybavit
vymřít
vámi
bude
třást
rozumíte
kdy
to
k
celá
bytost
bude
propojen.
A
teď
za
stavte
za
stavte
třeba
na
vteřinu
bráníte
se
do
náruče
boží
na
obrazně
ale
tím
si
zastavíte
usne
se
vrhl
jestli
dokážete
se
zastavit
už
ne
sebrali
nepřemýšlejte
jak
to
technicky
provést
já
nepřemýšlím
jak
technicky
provedl
vy
tady
a
dáte
abych
se
v
náruči
boží
no
pro
tu
techniku
mě
vůbec
nejde
možná
že
jsem
se
jí
naučil
třetím
to
možno
a.
Považuje
to
že
tomu
tak
asi
je
a
já
už
na
ni
nemusím
přemýšlet
kdybych
na
ní
musel
přemýšlet
jak
tedy
terno
do
naučí
boží
tak
bych
a
ve
věci
najednou
rozumíte
a
to
bych
rozřešil
to
požehnání
té
toho
sjednocení
své
bytosti
takže
vy
teďka
momentálně
až
sebete
takhle
hezký
hádat
budete
přemýšlet
jak
se
jak
to
vrhnou
nastat
do
boha
to
bude
hned
zničeno
to
ne
to
bude
považovat
lopat
vůbec
nic
se
nestane
proto
vám
říkám
nic
z
toho
nebudete
mít
ale
když
dokážete
e
ta
pít
zapři
sama
sebe
ne
jednou
vám
ono
to
zrovna
jde
a
pokácel
si
a
naopak
přátelé
a
vy
ho
opustíte
on
se
bude
divit
když
už
leží
na
lopata
ho
vode
mě
utekl
co
je
to
za
pořádek
aby
se
odebral
k
bohu.
Ale
ve
tomu
další
ne
s
vedlejší
následek
možná
že
ještě
důležitější
následek
a
to
že
von
vede
je
se
z
těch
opasek
bude
na
tom
možná
líp
protože
nebude
myslet
na
systém
nebude
vědět
vůbec
co
se
děje
ale
protože
nejste
oddělenou
bytostí
ani
byste
světě
tak
to
není
ho
přinese
ne
se
to
dělo
směrem
k
němu
já
vám
jsem
to
dycky
vykládal
tímto
stylem
a
uvědomte
si
to
na
tomto
příkladu
dobroslavy
nebo
dobroslavy
měla
vedle
sebe
dva
roky
kteří
se
nenáviděli
při
operacích
sem
si
nadávali
trpná
se
říkali
dej
tomu
volovi
do
ruky
tohleto
tento
toto
to
dělá
takhle
a
todleto
pobo
spolupráce
při
operaci
o
po
dopadlo
tady
bezvadně
a
vona
dlouho
nemohla
je
srovnat
domlouvat
všelijaké
a
to
on
je
nemohli
potopou
příliš
jemné
mírné
dyž
jim
říkal
jak
to
můžete
před
bohem
dělat
ho
diktovala
nebo
a
ne
a
tak
dále
ale
jednou
šli
přes
vrátit
a
měli
pýcha
lese
nějak
pýcha
na.
To
to
za
vy
može
no
a
ten
druhý
který
šel
za
ním
zatím
prvním
smyslem
měl
být
nazpět
než
ten
prvního
vrazil
do
něho
a
ten
sil
na
zadek
a
klepal
rodička
má
rukama
tak
jako
boudy
je
obrácen
na
záda
a
nemůže
stát
tomu
jenom
z
toky
který
ještě
bere
noha
to
bylo
směšné
tu
ze
směšné
začá
se
smát
a
dal
ho
za
ruku
nepo
nevzpomněl
si
že
je
to
jeho
soud
že
to
byl
vůle
já
nevím
co
všecko
který
tam
leží
když
to
něho
to
byl
brouku
ne
který
se
tam
vlil
varu
tak
ho
popadl
a
moc
násilím
při
těch
tu
ho
na
svá
na
svou
rod
a
už
v
té
chvíli
si
řekli
my
volovi
my
jste
nenávidím
jestli
mohl
takle
být
v
sobě
nahoru
dí
a
von
tíhl
bezvadně
spolupracovali
a
říkal
že
si
operace
úplně
jiného
druhu
věta
vycházelo
ne
tak
to
je
to
že
mohlo
to
působí
lépe
na
toho
druhého
nebo
působí
to
lidsky
na
opadla
to
na
tom
to
nejdou
že
tady
působí
moc
boží
která
je
není
oddělená
tady
je
ten
a
tady
je
tam
ten
tajemno
a
ta
působí
ve
všem
na
jednom.
Jak
bych
aplikoval
tyto
myšlenky
na
nadání
se
o
duchovních
věcech
já
to
vemu
napřed
nejvyššího
hlediska
svatá
terezie
z
avily
že
snad
je
ne
svým
žákem
svatým
janem
v
křížem
se
také
hádaly
v
úvozovkách
tak
to
nejsem
slova
smyslu
protože
doplňovali
se
myšlenkově
ten
se
k
něco
a
ten
druhý
něco
nad
hodil
to
tamtoho
předešlého
povznesl
tím
dovětkem
toho
druhého
a
povznesl
ho
to
tak
že
ten
druhý
zase
něco
nad
hodil
už
z
té
výše
do
které
byl
ponese
tím
prvním
a
tak
se
pořád
poznali
vzájemně
až
letli
jeden
a
půl
metru
nad
zemí
jo
a
nevěděli
vo
tom.
A
pořád
ale
bavili
pořád
bylo
slyšet
že
spolu
mluví
svědkové
kteří
byli
toho
světsky
tři
kri
pořád
od
mluvili
ale
chlap
si
nevěděli
že
věděli
o
tom
že
se
vznáší
než
byl
lítat
bylo
bez
věcí
kte
vysoký
a
voni
byli
vědec
a
půl
metru
nad
normálním
země
protože
jeden
do
toho
něco
dál
druhý
do
toho
že
se
dá
a
takhle
to
pořád
nov
až
zapomněli
na
svou
tělesnost
a
nejenom
že
zapomněli
faktický
neměli.
Takže
pravé
hádání
způsobuje
o
duchovních
věcech
způsobuje
že
ztrácíte
pocit
tělesnosti
přátel
takže
jestli
je
to
nepravé
hádání
tak
to
poznáte
protože
vás
to
uvádí
zvěst
že
jo
že
ten
druhý
to
nemůže
přijmout
to
je
to
nepravé
já
se
mluvím
na
ten
o
tom
konci
o
tom
prostředku
nebo
něco
nebo
dlouhá
povídání
zase
etika
počínám
jako
ty
zen
buddhisti
a
nebo
jako
ten
ten
spisovatele
toho
stavu
krve
vy
nebo
že
vynechám
prostředek
protože
doufám
že
si
to
doplníte
a
jestliže
ho
to
přivádí
z
doroste
to
co
jsem
druhý
toulal
říká
ne
tak
by
se
měl
při
vrcholu
své
zjisti
za
stavět
nic
víc
než
zastavit
nechtít
ho
už
potřít
odstoupit
od
toho
potírání
sou
protože
by
který
je
ovšem
hloupí
pochopitelně
zapomenout
na
jeho
hloupost
na
aspoň
na
chvíli
já
vím
že
to
nejde
dál
o
bohu
na
to
zapomenout
ale
chvilinku
mohu
zapomenout
že
hloupí
že
já
jsem
chytni
a
on
je
hloupý
ne
my
jsme
tuhletu
věc
praktikoval
milošem
velice
dobře
dlouhá
leta
a
on
nás
to
oba
dva
poznáš.
My
se
natrénoval
roli
hloupého
lovit
poli
se
tvého
já
jsem
nebyl
chytl
von
nebyl
hloupý
by
sem
o
tom
opadla
věděli
a
ona
to
vzájemně
pozná
celo
jo
protože
jsem
na
to
nešli
takhle
zuřivě
jo
když
jsme
už
my
jsme
jeden
řek
něco
druhý
řekne
co
a
tak
tak
jsme
se
takhle
poznali
já
se
divím
že
ste
na
neviděli
snášet
se
obrací
do
jsem
věřím
asi
to
bylo
dáno
mojí
vahou
fyzickou
jaká
nebojoval
i
miloši
že
by
se
byl
vy
kdy
tu
a
neměl
fyzickou
duševní
jo
koukat
k
tomu
co
bylo
právě
řečeno
nejdůležitější
by
byl
v
tom
že
nesmíme
upadnout
omyl
že
my
něco
řídíme
vnitřní
řídí
vnější
a
ne
vnější
řídí
vnitřní
my
když
se
tady
do
hadem
jak
něco
zařídit
tak
tím
to
neřídíme
tím
jenom
dokresluje
me
něco
k
čemu
máme
všechny
předpoklady
z
toho
vnitřního.
Samosebou
můžeme
tomu
dát
směr
té
možné
použít
v
té
síly
vnitřní
řek
bych
svým
osobitým
způsobem
to
je
pravda
taky
můžeme
promarnit
to
je
také
rada
ale
já
jsem
vás
chtěl
uvést
do
pochopení
jedné
věci
a
to
jsem
sice
mezitím
rodu
techniku
zapomněl
ale
a
to
je
podaří
aspoň
trošku
ještě
to
zachytit
to
příliš
jemné
já
jsem
se
tam
dozvěděl
té
momentu
zase
stalo
na
povrch
proč
jsme
stvoření
a
proč
to
není
dokončeno
a
tak
dále
ale
jestliže
bůh
to
neřeknu
samozřejmě
ale
jestliže
ten.
Marnotratný
syn
promrhávat
to
na
to
my
všichni
to
co
má
od
toho
otce
to
je
ta
síla
toho
vnitřního
která
všechno
řídí
tak
on
se
tím
jenom
neprobíhá
on
se
tím
také
přibližuje
k
tomu
původu
všeho
k
tomu
vnitřnímu
a
v
okamžiku
kdy
všechno
promrhá
a
to
se
dá
řek
bych
navodit
dámy
ně
v
tom
okamžiku
si
vzpomíná
na
otcův
dům
a
to
je
síla.
Která
má
v
sobě
moc
schopnost
rozlišit
kde
ten
otcův
dům
je
takže
on
se
bezpečně
odebrat
otcovu
domu
přičemž
ho
nevidí
ale
von
ho
nějakým
způsobem
cítím
když
například
a
říkám
jsem
všechno
na
uměle
zavést
například
dejme
mu
lékaři
mě
zbavili
pocitu
tělesnosti
tak
uměle
zavedli
ta
v
promrháno
že
jsem
všechno
promrhal
já
mně
bylo
všechno
promrháno
tento
život
byl
promrháno
proto
pro
tu
chvíli
jsem
ztratil
ten
pocit
tělesnosti
a
z
toho
této
ztráty
se
zrodil
první
pasek
vzpomínky
na
otcovský
dům
podobě
té
jakou.
To
je
podobě
jak
byl
schopen
ten
věčný
organismus
jako
mohl
vůbec
unést
a
to
bylo
že
ne
chtěl
jednat
správně
to
znamená
o
chtělo
sem
jít
do
toho
otcova
domu
toho
co
se
takhle
neuvědomoval
ale
bylo
to
tak
to
chtít
jednat
správně
to
byla
větou
vrátit
se
do
otcova
domu
a
vědět
to
byl
zachovat
litovat
kde
ten
osudu
je
toho
způsobili
takže
to
se
dá
uměle
navodit
jak
víte
se
to
nemusí
být
operace
nějakých
roků
nýbrž
to
může
být
pouhé
zastavení
třeba
té
hady
tam
ztratím
najednou
kontinuitu
toho
hádání
a
ten
elán
tady
ještě
je
a
ten
muž.
Se
produkuje
nebo
žije
nebo
pro
ta
je
nebo
doznívá
nebo
setrvačností
pokračuje
v
jiné
oblasti
než
pro
mrhání
na
zevnějšek
rozumíte
jako
to
dělali
byste
se
a
působí
dál
ale
působí
nazpátek
tomu
ukazuje
vám
otcovský
dům
nemusí
devět
kterak
se
to
může
stát
ale
je
technika
toho
technické
pomocí
toho
je
tak
takové
kom
teďka
říkám
žádné
jiné
já
vím
že
tomu
tak
je
a
vánek
celou
řadu
metod
jak
to
dělat
jinak
a
si
přeji
a
moudře
to
dělali
ty
operace
asi
sem
to
je
musel
to
to
nějak
někde
začít
takle
abysme
pochopili
i
todleto
daleko
přirozenější
on
se
vám
nezdá
být
ani
toto
přirozené
já
vím
například
dejme
tomu
svatý
více
obdoby
přirozenější
než
po
volovi
chápe
kterou
právě
kladně
pro
sebe
vítězí
ve
kterém
vy
věříte
tak
to
nepřítele.
Dáváte
stát
naopak
a
vy
máte
od
toho
odstoupit
to
je
to
já
vím
že
velice
těžké
to
je
to
sebe
vzdání
se
v
tom
je
obsaženo
to
zapři
sama
sebe
když
to
nebylo
toto
sebezapření
tak
by
to
nemělo
smysly
se
s
tím
nikam
nedostali
ale
jestli
je
v
tom
sebezápor
v
tom
je
obrovská
velkorysost
jo
překvapuje
to
je
totéž.
To
je
to
je
jedinečný
toho
spojuje
s
bohem
ovšem
musím
mít
pro
tu
ruku
tak
aby
jako
zapomněl
že
jeho
nepřítel
a
že
je
to
po
ražení
a
že
že
mu
odevzdává
větší
třeba
práva
než
která
měl
před
tou
prášky
takhle
by
měl
vnitřně
jedna
člověk
který
si
přeje
spojit
se
s
bohem
takhle
by
měl
s
událostmi
zacházet.
Ono
nestačí
jenom
ničí
protože
i
to
může
být
promrháno
tohoto
člověk
přečetl
ale
umět
s
tím
zacházet
tak
aby
přečtení
ho
vedlo
nazpátek
do
otcova
domu
a
tady
sem
vám
prozradil
co
jsem
věděl
před
chvílí
daleko
detailně
kdybychom
byli
ne
hledali
v
tom
magnetofonu
tak
jsem
vám
mohl
dneska
říct
proč
je
světem
to
dělá
a
proč
sme
se
nevtělí
ale
už
vám
to
asi
neřeknu
dokonce
vtělení
protože
jsem
jemný
moment
kdy
jsem
to
uměl
vyjádřit
se
ztratil
tím
že
jsme
dali
magnetofon
to
jsou
někdy
věci
dá
bych
se
měl
být
ne
o
chvěli
bezohledný
a
dělejte
si
to
chcete
promarnit
si
co
chcete
aspoň
by
to
bylo
řečeno
ale
byla
by
to
zase
jenom
by
to
zase
obal
pravdy
jenom.
Tak
to
jsem
potřeboval
k
tomu
říct
zla
se
k
tomu
kříže
vnitřní
vede
vnější
jestli
to
opak
to
jenom
opakování
ale
přesto
je
jím
tím
vnějším
nelíbilo
ale
vnější
ne
nějakým
způsobem
oblažováni
nebo
nemůže
jít
naplňování
před
tím
se
stává
že
to
co
se
od
toho
vnitřního
oddělil
a
šlo
si
něco
promarnit
se
k
němu
vrací
a
to
způsobuje
to
bych
nějaký
vnitřní
uspokojení
toho
toho
vnitřního
to
je
všechno
lidsky
pojaté
proti
se
takhle
nemělo
říkat
to.
Velice
touze
ne
o
tu
pravou
pravdu
protože
tomu
bohu
se
ustavičně
všechno
vrací
není
pravda
není
pravda
že
by
pod
vůdčí
činnosti
boží
na
trval
nějaký
odpočinek
sedmý
den
a
potom
nějaký
spasitelský
úkol
kdyby
se
to
zase
k
němu
všechno
vracelo
nýbrž
pravda
je
jak
prochází
všech
šest
fází
tvůrčí
pohromadě
současně
některá
v
první
fázi
některá
šesté
některá
sedmém
dnu
tak
tak
také
spasitelský
úděl
toho
všeho
spočívá
v
tom
že
souběžně
prochází
celým
tím
procesem
trčím
a
my
si
můžeme
toto
uvědomit
tím
že
kolikrát.
Se
dodatečně
si
uvědomujeme
že
jsme
něco
dělali
čeho
jsme
se
čl
nechápali
a
má
se
ukázalo
že
sme
tak
mě
poslouchal
nějaký
hlas
který
jsme
ani
neslyšel
nic
mu
nerozuměli
a
dělali
se
něco
moudřejšího
ne
sme
si
to
by
ne
nebo
nechce
byli
schopni
vinno
je
vidět
z
nižších
organismem
nejenom
člověka
že
něco
vytváření
například
pro
nová
ze
bez
ožení
a
a
třeba
si
tím
vražděním
to
je
jedno
nebo
taky
házení
obojím
a
vytvářením
předpoklady
pro
tuto
ten
návrat
a
vykládají
tyto
nesetkaly
pro
to
osvícení
duchem
svatým
takže
pro
osvícení
duchem
svatým
pracuje
i.
Buňka
a
samo
sebou
i
vyšší
organismu
a
neví
si
neví
o
tom
co
všechno
spontánně
činnost
která
je
dána
která
je
vložen
do
toho
tvůrčího
procesu
a
musí
v
ním
souběžně
působit
aby
se
nenaučil
ten
učí
toto
můžeme
být
bezstarosti
ten
tvůrčí
prostředí
nebude
na
rušen
protože
samovolně
do
něho
hází
jak
tvůrčí
tak
spasitelská
tak
světská
činnost
ta
světská
činnost
je
zvlášť
snadno
pochopitelná
protože
jestliže
člověk
například
má
vědomí
většího
dosáhnout
než
víře
a
než
rostlina
takdále
tak
už
tam
vstoupil
ten
duch
boží.
Ale
má
to
za
následek
také
veliké
utrpení
protože
čím
víc
se
zamíchá
toto
větším
utrpením
vniká
než
se
to
všechno
rozvi
nám
zbývá
v
tomto
životě
jenom
rozpor
rozvazovat
už
li
je
vůle
na
své
velice
mnoho
komentář
k
této
větě
já
svý
je
za
točením
k
osvobození
dojde
zániku
nevědomosti
přivítán
sebe
uskutečnění
ničení
nevědomostí
má
automaticky
vzápětí
zániku
ne
já
komentář
k
tomu.
Každé
já
které
se
rozvine
v
tomto
životě
jmenují
mostě
né
já
to
já
které
vede
k
tomu
že
rozvinete
tento
život
tak
abyste
z
jeho
mohli
přejít
do
vědomého
soužití
s
bohem
a
jinak
ne
nebo
velice
těžkopádně
jinak
každém
toto
já
oni
považuji
za
ne
já
tak
něco
v
tom
musí
být
zničeno
jenomže
vono
to
takhle
nejde
ono
totiž
kdyby
bylo
zničeno
a
nic
nového
nepovstalo
podobného
tomu
já
a
se
tak
by
to
končí
tak
by
tam
vykonal
vývoj
toho
člověka.
Ale
měl
jsem
zkušenost
tuhleto
když
jsem
třebas
už
v
útlém
mládí
za
to
běžné
já
které
vede
k
rozvinutí
života
v
každém
běžném
životě
správně
vede
prominutí
nepociťoval
existenci
dalšího
já
jenom
lotovou
když
jsem
které
si
přálo
jednat
správně
ano
a
samo
se
cítilo
být
neschopným
to
jak
poznávat
se
správné
tak
to
samo
vykonávat
nýbrž
opíral
se
o
nějakou
jinou
sílu
která
je
na
dím.
Od
nazvalo
samu
sebe
schopností
přežít
to
první
přirozené
já
které
jenom
rozvíjí
tenhleten
život
i
temně
a
tak
se
připravoval
chvíle
kdy
to
první
já
sice
od
umřelo
ale
už
to
bylo
připravenost
další
já
kterého
přežil
a
které
uneslo
daleko
větší
míru
poznání
neuneslo
ale
takovou
míru
poznání.
To
je
nebylo
zapotřebí
pro
další
zase
vývoji
takže
když
sedmnácti
letech
nastoupilo
další
já
které
mohlo
se
zády
postavit
k
tomu
prvnímu
kterou
nebylo
pouhým
přirozeným
já
to
už
bylo
něčím
co
mělo
pomoct
hora
ale
i
k
tomu
se
postavilo
za
ne
protože
to
to
nové
já
mělo
dojem
o
tom
minulém
já
že
se
je
to
všechno
opatřoval
bez
boha
dojem
klamný
a
bylo
to
nové
já
které
prostě
tím
že
zavrhl
to
předešlé
podle
tím
už
druhé
já
prosím.
Je
to
normální
člověk
a
už
neví
ještě
nevím
než
mě
nevidělo
ani
v
dospělém
věku
tím
že
toto
zavrhl
mohlo
žít
v
nového
já
a
zase
doplňovat
jeho
schopnosti
jeho
poznání
co
se
dělo
pomůcku
devět
let
a
pak
zase
bylo
to
se
ste
se
se
odvrátil
od
tohoto
já
to
takhle
se
devět
dílo
rozumíte
zády
k
němu
nepřátelsky
k
němu
nelituje
a
bez
lítosti
jako
požaduje
mši
někam
pranou
ji
odhaluji
po
tak
jsem
to
odhodil
a
bezohledně
tak
tím
jsem
se
zachránil
také
no
fyzickém
životě
ne
to
je
vedlejší
to
bylo
přidáno
k
tomu.
A
je
sice
že
by
to
bylo
tak
úplně
vedlejšího
na
toho
bylo
zapotřebí
ale
to
to
to
předané
tento
život
je
přidaný
z
toho
věčného
ne
k
tomu
věčnému
tak
schopnost
být
marnotratný
je
přidáno
abychom
se
mohli
vrátit
při
na
ná
záleží
bez
bez
té
marnotratnovství
ve
své
schopnosti
být
marnotratný
bychom
se
nevrátil
se
musí
dovršit
jako
všechno
v
tom
já
se
musí
dovršit
aby
se
dovrší
tak
to
já
může
být
ohrožen
to
marnotratné
já
bylo
od
hozena
tam
u
toho
marnotratného
ten
v
té
chvíli
už
se
nedalo
dál
marnotratník
a.
Je
to
se
dá
nedalo
promarnit
nic
že
nebylo
co
a
já
sem
v
tom
ostatek
taky
neměl
už
to
promarní
zase
byl
na
ně
no
a
to
se
potom
opakoval
ještě
později
ale
je
důležité
aby
se
člověk
dopracoval
momentu
kdy
nemusí
takhle
tvoje
ne
já
různá
odhazovat
nýbrž
kdy
může
spolupracovat
celou
svou
minulostí
veškerou
svou
přítomností
a
na
sto
té
s
veškerou
svou
budoucností
a
ta
budou
to
svět
vědomé
spojení
s
bohem
s
tím
musí
spolupracovat
jakmile
se
stane
toto
kontinuální
bez
mezer
tak
pak
už
nepotřebujete
o
nazvat
nějaké
ne
já
a
nebudete
ty
nejá
považovat
za
né
já
nýbrž
napřed
ní
stav
jednoho
jediného
věčného
já.
To
je
důležité
abyste
po
dobu
mého
výkladu
ne
hodinu
potom
to
už
nedostali
názor
východisko
hypotézu
kdo
mě
niko
že
je
správné
aby
člověk
už
já
a
to
neuži
je
toto
kole
to
přirozené
to
je
si
všímá
jenom
sama
sebe
a
pro
sebe
všechno
dělá
postupně
nahražoval
lepšími
já
která
všechna
indové
poznají
ne
já
do
jednoho
rámce
to
všechno
skládají
já
to
že
to
já
ne
já
které
musí
být
i
po
ražen
zničeno
kdybyste
si
uvědomovali
že
přechází.
Ta
esence
vy
doby
ta
tím
vyšším
ne
já
na
to
další
vyšší
ne
já
a
z
této
esence
je
toto
vyšší
ne
já
život
a
už
se
nezná
si
tou
minulém
protože
to
minule
už
vlastně
nežije
ale
ta
esence
z
něho
žije
to
je
asi
jako
dejme
tomu
když
se
nějaké
kukly
vymaní
mocí
tak
kukla
už
nežije
ale
ten
motivy
esence
toho
co
se
v
té
jak
pro
mě
které
se
dáli
v
té
kukla
ano
tak
takhle
hleďte
na
ty
věci
že
je
to
bez
mezer
né
pokračování
v
činnosti
i
když
vy
musíte
jednou
zavrhnout
jako
jsme
dělali
primitivně
indové
aby
mohl
nastoupit
další
duševně
to
nutné
ale
fakticky
tomu
tak
není
to
oni
nevěděli.
A
já
bych
byl
rád
kdybyste
tuto
teorii
nebo
to
domněnku
za
tím
přijali
provizorně
za
svou
podobu
mého
výkladu
nebo
by
se
k
tomu
třeba
pořád
vracet
a
musím
o
tom
říkat
a
víte
proč
to
tak
říkám
ne
a
to
by
bylo
že
mě
zdlouhavé
tak
že
by
chtěl
jako
závěr
k
tomu
říci
k
tomu
této
části
komentáře
že
jsem
chtěl
na
vás
abyste
přijali
domněnku
hypotézu
že
člověk
vymiňuju
zaměňuje
nižší
já
za
poněkud
vyšší
čili
jedno
ne
já
za
další
ne
já
a
tím
způsobem
kon
beru
je
pravému
já
no
do
té
míry.
Že
se
ocitne
příbytku
otcově
vyšší
konvergence
není
možná
čili
není
správná
domněnky
že
o
že
zničí
své
já
nýbrž
jenom
že
ho
tak
zjeví
že
už
nebude
napřekážku
přímému
poznávání
vůle
boží
a
té
těle
která
umožňuje
tuto
vůli
boží
soustavně
prosazovat
v
životě
a
takový
život
se
menuje
životem
na
věčnosti
životem
v
království
božím
a
nezačíná
někde
po
smrti
nýbrž
zde
na
tomto
světě
tak
to
je
ta
hypotéza
kterou
prosím
vás
se
mnou
zastavíte
po
dobu
mého
výkladu
jinak
bych
řeknu
se
pořád
vrata
kterého
připomínat
že
bez
ní
ne
nebude
rozumět.
Tak
tohleto
právě
je
absolutní
jednota
celá
láska
protože
i
taková
ne
já
sou
ty
jediným
já
to
taky
ano
tak
já
jsem
se
to
modlili
dostal
dál
než
oni
voni
dobře
vědí
protože
ten
způsobem
jak
oni
to
hlásí
to
dneska
nepřijatelné
pro
evropu
a
pro
kultu
která
proč
technickou
kulturou
to
ti
už
musí
to
dostat
takhle
servírovali
ne
jak
oni
to
se
mýlil.
Jsme
nešťastní
požívači
neuskutečni
že
vlastníme
svobodu
nemusíte
se
na
vědomí
že
vlastníme
svobodu
že
jsme
zotročen
pouhou
svou
nevědomostí
o
tom
že
tuto
svobodu
vnitřně
máme
ano
a
v
tom
útlém
mládí
se
mu
tuto
svobodu
poznával
tím
rozhodnutím
podle
toho
svobodné
co
co
to
svobodné
měla
bilo
a
tím
jsem
vlastně
byl
šťasten
to
mě
jediné
jedině
to
mě
činil
v
mládí
šťastný
že
sem
byl
takhle
poslušen
toho.
Od
toho
a
odrostlý
my
si
trvá
dokud
vnímá
jiná
já
si
dokud
já
vnímám
vaše
já
jako
jiné
já
než
je
moje
tak
odroste
mysli
nema
mysli
zmatení
aniž
si
to
uvědomuju
že
je
zmatení
já
jsem
se
i
ty
vaše
ta
vaše
já
žensky
nejá
co
odvozený
jednoho
a
téhož
já
by
to
nemělo
uvádět
do
sporu
nebo
nemělo
by
mě
to
uvádět
do
musím
vlasti
že
jo
že
jednáte
každý
po
svém
že
si
myslíte
votroci
své
mysli
která
vám
to
předvádí
jako
oddělenou
záležitost
od
jiných
já
a
to
by
mě
nemělo
jako
to
to
by
se
nemělo
ve
mně
stát
to
to
a
kdybych
tohleto
překonal
samo
sebou
tomu
je
třeba
vnitřní
poznání
aby
z
toho
nevnucoval
abych
se
by
se
toho
ne
vmýšlel
nýbrž
abych
samovolně.
Víte
poznával
že
dva
dají
s
tou
dvě
uměle
proti
sobě
vlivem
nedokonale
ho
poznání
postavené
části
jednoho
a
téhož
já
který
jste
hádali
ale
zcela
zbytečně
protože
berou
na
to
hádání
schopnosti
z
téhož
pramene
a
jestliže
já
jsem
si
vědom
toho
zdrojového
co
je
v
tom
jich
odvozeném
hádání
tak
ve
mně
to
není
hádání
nýbrž
to
stává
tím
zdrojem
svatý
se
to
zatím
mě
to
do
toho
zdroje
rozumíte
mně
asi
ne
mu
stavu.
Tady
se
říká
například
že
do
se
okrádal
svobodné
se
to
jednou
říkali
je
skutku
svobodný
do
se
poklad
za
na
sebe
se
polínko
na
poutního
je
spoután
jestliže
by
byl
na
tohleto
příliš
kam
důraz
třebas
ježíš
kristus
na
to
to
on
správně
řekl
bohové
jste
a
on
to
příliš
vaší
důraz
nekladl
tak
by
byl
na.
Tak
by
byl
toho
dalšími
tak
zbytečný
býval
a
zbytečně
by
byl
mluvil
by
se
byl
by
jednal
on
musel
jenom
tak
mimochodem
proto
bohové
ne
aby
je
řekl
není
od
boha
pochází
která
k
bohu
se
vracíte
nevíte
vo
tom
a
protože
je
z
té
podstatou
bohové
můžete
to
provést
aby
se
k
bohu
vrátili
svou
se
vrátí
nic
to
není
bohem
a
vy
ale
protože
bohem
z
té
tak
se
k
němu
můžete
zase
vrátit
že
se
tom
marnotratný
syn
nové
jak
říkal
na
jiné
v
jiné
fázi
svého
výkladu
ale
neklade
na
to
nějak
já
zvláštní
důraz
protože
věděl
si
dobře
že
pouhou
auto
sugescí
te
tato
nemohou
no
vrátit
se
s
otcově
domu
neodstranil.
Kdyby
si
dejme
tomu
ten
marnotratný
syn
v
době
vrcholné
marnotratné
ještě
měl
z
čeho
utratit
říkal
já
si
můžu
trápit
jak
si
já
beztak
patřím
do
otcova
domu
a
to
všechno
utratil
já
sem
tam
klidně
vrátím
oni
mě
přijmou
a
bude
to
v
pořádku
do
mě
možná
další
kapitole
ze
kterého
se
dál
budu
utá
takhle
k
tomu
ho
nevede
on
naopak
nás
uvědomuje
o
tom
že
ten
si
neuvědomuje
přináležitost
k
tomu
božství
do
té
doby
dokud
je
marnotratní
a
vy
si
by
si
při
tom
tohleto
říkal
že
je
bohem
tak
by
si
zabránil
cestu
pět
v
by
byl
bohem
i
při
tom
marnotratní
není.
Ne
když
si
myslíte
že
jste
svobodní
tak
se
to
boží
to
není
prostě
to
je
základní
omyl
a
to
jim
vám
velice
za
zlé
a
to
je
to
co
posilována
dá
hlavně
do
spojení
tak
jsem
vám
lidských
všechno
bude
potom
velice
snadno
ale
ničím
se
ničím
se
nestává
ten
američanech
ho
poslechne
tím
bohem
tím
vědomě
žijící
s
bohem
a
já
myslím
že
toto
si
uvědomil
především
si
ale
ano
ne
ten
ale
i
nejšerednější
platnost
svého
hledání
na
dělat
že
tam
tou
auto
je
sítě
nahradit
správný
postup
v
oblasti
marnotratného
syna
do
toho
návratu
do
otcova
domu
a
ten
návod
může
nastat
jenom
proto
že
promrhal
a
proto
si
vzpomněl.
A
ne
protože
se
do
toho
vmýšlet
to
je
ten
rozdíl
mezi
antonínem
a
mezi
tím
co
tady
navrhuje
ježíš
kris
ne
ne
se
do
toho
bude
vmýšlet
nějak
nějakou
nějakým
předpisem
ne
tak
to
nejde
než
ta
pohlaví
božími
na
předměty
jako
na
skutečné
toto
že
jíme
se
s
nimi
a
tak
jsme
poutáni
který
připoutanost
je
chybné
tuto
živá
připoutanost
pramení
z
nevědomosti
nepřipoutali
moudrosti
no
tak
to
by
bylo
třeba
oprostit
důkladně
přebrat
protože.
Neměli
bychom
vinit
pána
boha
že
nám
předkládá
řadu
neskutečného
jenom
proto
aby
nás
učinili
vědomí
nýbrž
předkládám
řadu
předmětů
se
kterým
se
ztotožňujeme
jako
třebas
tělo
taky
takový
před
mě
řešení
se
to
žijeme
proto
že
je
to
prostředek
jak
se
k
němu
dostat
on
nám
přece
stáda
všechno
co
nás
k
němu
vede
to
je
ta
kladná
stránka
toho
že
nás
uvádí
v
pokušení
že
je
to
jediná
skutečnost
to
že
je
to
jediná
se
to
je
pokušení
od
pána
boha
to
je
v
rada
ale
to
že
nám
to
předkládá
není
pokušení
od
pána
boha
nýbrž
to
je
předkládána
darů
a
milostí
kterými
se
k
němu
dostáváme
takže.
Připoutanost
není
jen
chybné
ztotožňování
připoutanost
je
nutná
vlastnost
sestupu
a
tato
připoutanost
je
patrna
i
nerostech
a
všude
jinde
ovšem
je
ne
vědomá
kdežto
tady
to
ne
pramení
z
nevědomosti
nýbrž
z
vyššího
druhu
vztahu
kvalitativně
vyššího
druhu
stavů
a
nepřipoutali
nepraví
nepřipoutali
z
moudrosti
v
tom
smyslu
že
ne
připoutanost
pramení
s
nějaké
potřeby.
To
má
sice
z
moudrostí
úzce
souvisí
ale
není
ještě
samotnou
moudrosti
není
není
to
pramen
přímo
ji
pramen
moudrosti
a
to
myslím
na
tu
zkušenost
útlého
mládí
že
bylo
to
z
moudrosti
že
jsem
věděl
co
je
právě
jsem
pomocí
stoho
co
mě
zdolal
zapomínali
a
to
mi
ho
na
připomínal
tento
na
to
kompromisy
a
já
jsem
se
podle
toho
oživil
ale
je
mi
jasno
že
nepřijme
nepřipomínala
nepocházelo
z
moudrostí
a
taky
z
té
pomoci
která
šla
zdola
že
to
bylo
z
toho
naprosto
nevědomého
nikdo
vůbec
nevěděl
že
mě
pomáhají
pomáhají
a
pomáhal
ne
nanana
moudrost
která
byla
zaručeně.
Plamenem
který
šel
přímo
moudrosti
ale
z
toho
že
mě
řekla
matka
co
mám
dělat
a
že
jsem
si
to
potom
vybral
jsem
měl
před
sebou
svět
tak
sem
se
do
určité
míry
to
bojoval
z
toho
také
pramení
la
plameni
o
poznání
tak
já
bych
jako
tady
oponoval
v
tom
smyslu
že
není
neskutečné
co
je
potřebné
k
vývoji
duchovní
neboť
není
možný
na
neskutečné
postavit
skutečný
vývoji
jeli
skutečný
jí
vojsku
ten
paty
to
o
co
se
opírá
tento
skutečný
vývoje
také
skutečný
ten
čili
o
skutečnost
nižšího
druhu
se
obíráme
abychom
dosáhli
utečte
vyššího
druhu
a
to
skutečností
jí
druhu
je
i
náš
pocit
oddělenosti
i
náš
i
naše
rozlišování
různých
já.
Vidění
věci
vidění
tohoto
světa
zažívání
času
a
prostoru
to
je
všecko
prostředek
skutečný
a
kdyby
nebyl
tak
od
něčeho
iluzorního
se
nemohu
odrazit
od
toho
není
možno
odstartovat
kdyby
neměl
skutečnou
odvahu
pod
nohama
tak
by
se
propadl
já
tam
opravdu
stojím
na
té
poznáte
protože
je
skutečná
je
hmotná
aspoň
do
té
míry
jak
abych
nepropadl
že
tak
a
teď
bych
se
vrátil
k
tomu
nazpátek
jak
se
získa
moudrost
ne
je
tady
otázka
já
sem
se
dosáhnout
osvobození
jak
je
možno
se
řeknou
kdybych
to
tedy
měl
komentovat
kromě
toho
jak
jsem
to
už
komentoval
tak
bych
řekl
moudrost
ze
získat
spím.
Že
člověk
se
nespokojuje
s
moudrosti
kterou
má
osvobození
se
dosahnout
tím
že
vlivem
této
nespokojenosti
uskutečňuje
to
co
považuje
za
lepší
a
řeknou
je
možnost
tím
že
já
se
nezastavím
na
cestě
tenn
lepšího
ovšem
to
je
začátek
věcí
a
dokonce
k
tomu
řeknou
oni
ještě
v
já
se
toho
nebudu
zatím
všímat
pudu
naším
už
ještě
nebo
mám
přeložit
já
jsem
ochoten
proto
samo
je
nesprávné
a
to
budeme
ta
tak
dlouhá
že
mu
možná
ta
jako
zapomenete
jako
je
nesprávné
že
křesťanská
tady
stanoví
věčné
tresty
nebo
věčné
nebe
věčnou
odplatu
dobrém
za
dočasné
dění
v
dobrém
nebo
zlem
za
hříchy
nebo
ctnosti
jako
tady
je
nemožné
aby
dočasná
záležitost
způsobila
věčný
následky
to
nemůže
být.
Tak
také
je
nemožné
aby
něco
neskutečného
způsobilo
něco
skutečné
čili
pobyt
neskutečné
světě
iluzorní
nepravém
způsobil
skutečný
život
já
kdy
které
je
jde
pomíjející
to
je
stejný
nesmysl
jako
v
tom
křesťanské
to
by
si
tedy
měli
už
indové
od
myslet
a
křesťani
taky
samozřejmě
fakt
je
že
má
smysl
nosné
žít
abych
se
dostal
na
hranici
možnosti
ctností
má
smysl
žít
v
tomto
světě
abych
se
dostal
tam
kam
toto
žití
zde
mě
může
nejvýš
přivést.
Kdyby
mě
tam
totiž
nedovedl
k
této
mezi
tak
bych
se
k
ní
vůbec
žádný
jiným
prostředkem
nedostal
já
musím
být
člověkem
který
zde
plně
žije
to
znamená
něco
skutečného
se
tady
děje
skutečného
do
té
míry
že
mě
to
přivede
až
na
hranice
až
se
dveře
na
které
se
má
klepat
a
jestli
si
je
to
tam
přivede
tak
pak
je
to
skutečné
dění
které
mě
to
tam
dostalo
a
potom
jimi
otevřeno
a
tak
dále
to
už
je
něco
jiného
to
je
pomoc
hora
také
bych
neměl
opomíjet
pomoc
zdola
tedy
protože
mě
to
skutečného
a
nedává
přednost
jenom
pomoci
zhora
nedbal
přitom
pomoci
boha
obojí
se
musí
organicky
bo
mělo
by
se
organicky
skloubit
pak
je
naděje
že
bez
velkých
riziko.
Bez
velkých
výkyvů
ne
bez
výkyvů
úplně
bez
velkých
výkyvů
se
dostanu
dál
nějaké
výkyvy
jsou
né
protože
jak
vám
říkám
nelze
te
řídit
soustavu
bez
toho
že
bych
stanovil
nějaké
meze
do
z
od
sebe
vzdálené
to
je
přirozená
záležitost
jak
ústřední
ho
to
peníze
mého
nějak
automaticky
tak
u
lidského
života
které
je
který
se
snažíme
nějak
říci
se
to
neuštípnout
říkají
není
toto
zná
ho
stejnost
je
to
něco
jiného
než
ho
stejnost
jakém
smyslu
nepřipoutali
si
něco
jiného
než
ho
stejnou
ho
stejnost
je
totiž
stav
kterému
říkají
indové
a
to
je
netečnosti
i
nerost
kdežto
připoutanost
je
už
začíná
někde.
Tvrďas
to
znamená
v
touze
po
nějak
po
nějaké
činnosti
nějakému
cílevědomý
činnosti
a
končí
někde
ta
poutanost
končí
někde
v
těchto
satvas
a
to
je
tedy
něco
zcela
jiného
než
tupě
být
ho
stejný
ke
všemu
tady
říká
jo
čili
nepřipoutali
st
není
tu
post
nýbrž
nepřipoutali
splývá
z
určité
moudrosti
která
způsobuje
že
nejsem
připoután
k
ní
nenáležitou
ano.
Ale
jak
to
nevylučuje
připoutanost
k
náležitě
mu
ano
neboť
je
to
rozlišování
pomocí
moudrosti
tak
to
začíná
aspoň
na
se
tím
nebudeme
zabývat
ano
stačí
to
karma
kaši
že
usneme
někdo
osvobození
pak
se
má
vyhýbat
jako
je
dům
předmětů
smyslů
tím
si
samozřejmě
zahražuje
přístup
k
informací
bez
kterých
se
na
další
cestě
neobejde
neboť
všechny
informace
které
k
nám
přicházejí
začínají
smyslovým
vnímáním
a
kdyby
on
se
tomuto
smyslovém
vnímání
jak
vybalit
znamená
vybalit
smyslů
okrádal
o
plné
duchovní
poznání
při
nejlepším
ho
zploštil
čili
bych
navrhoval
aby
se
vůbec
nevyhýbal.
Těm
předmětů
smyslů
nýbrž
aby
se
dal
poučit
které
předměty
smyslů
ho
povznášet
tak
například
dejme
tomu
krásná
hudba
nebo
vidění
vůbec
krát
si
přírodě
a
tak
dále
to
velice
poznáš
ducha
ale
nejenom
to
poznáš
ho
i
je
něco
co
by
se
třebas
nepovažovali
za
tak
důležité.
Já
to
tady
nebudu
všechno
rozvádět
tam
bude
ještě
dále
v
těch
třech
svým
slu
eště
rozvedeno
ale
v
žádném
případě
bych
neradil
aby
se
šablonovitě
lineárně
vyhýbal
předmětu
smyslu
protože
pak
to
jeho
duchovní
poznání
dopadá
tak
pro
še
jako
výslednice
této
knihy
to
je
velice
plochy
čistě
tradiční
naučené
poznání
to
není
zažití
poznání
tady
to
je
tradičně
v
žit
poznání
do
tak
dokonale
zamíchán
pravým
poznání
které
tam
po
tím
taky
je
že
nikdo
z
indů
nerozlišíte
je
tradice
a
co
je
skutečnost
to
lese
už
není
skutečnost
to
je
možná
celé
překonáno
možná
nebo
něčem
ale
těžko
říct
v
čem
a
to
nemá
cenu
se
s
tím
vůbec
zabývat
další
další
cesta
je
že
jako
nektar
se
snažit
získat
shovívavý
přínos.
A
k
tomu
je
komentář
myslím
snadný
upřímnosti
je
podstatnou
ctností
duchovní
kazí
ně
být
stejných
myšlení
nově
ono
ovšem
upřímnosti
je
dost
nesrozumitelné
vlastnost
pro
člověka
my
se
například
třebas
modlíme
otčenáš
a
nejsme
přitom
upřímně
že
něco
vykládáme
co
nekonáme
něco
slibujeme
co
a
něco
si
přejeme
co
si
nepřejeme
tak
je
to
velice
nepříjemné
posvěť
se
jméno
tvé
přejeme
si
to
ale
modlíme
se
to
protože
to
předepsáno
a
to
je
tedy
vidět
že
upřímnosti
je
velice
těžko
dosažitelné
ctnost
protože
my
nepoznáváme
když
se
nepřímým
laskat
spokojenost.
S
pravdou
a
pravdu
váš
krista
do
zralost
spokojenost
a
pravda
s
moje
tam
komentář
pravda
je
nejcennější
vlastnictvím
aspera
ta
ucházet
je
bezpodmínečně
nutnou
ctností
při
duchovním
slovní
o
všem
tak
se
samozřejmě
dejme
tomu
v
ruce
zavrhoval
veškeré
koncily
veškeré
výroky
papeži
a
říkal
že
se
řídí
jenom
pravdou
která
je
uložena
vámi
tu
pravdu
nechápal
tak
to
bylo
všechno
chybné.
Já
když
se
tomu
říká
nejsi
ani
země
ani
voda
ani
oheň
ani
vzduch
ani
prosto
aby
dosáhl
osvobození
po
zle
jáství
jako
svědek
toho
všeho
a
jako
samo
vědomí
upozorňuji
že
bůh
tady
staví
skutečnost
země
skutečnost
vody
skutečnost
ohně
skutečnost
duchu
skutečnost
prostoru
proti
skutečnosti
bezčasovosti
a
bez
prostorově
to
vy
to
po
sobě
a
v
této
oblasti
ne
časností
toto
starosti
je
to
já
svý
ano
v
té
věčné
v
tom
věčném
životě
staví
to
proti
sobě
z
toho
důvodu
ne
aby
ukazoval
na
dvojic
volit
na
nos
něčeho
ale
že
pomocí
tohoto
protikladu
se
dosahuje.
Toho
co
je
uvnitř
té
země
vody
toho
ohně
to
mohu
staří
alchymii
mluvili
o
esence
ze
mě
esence
vody
esence
o
hvězdách
a
tak
dále
naprosto
se
nedostali
ale
to
stačí
oni
měli
jaký
eště
terno
té
pravda
ale
oni
chápali
že
za
tím
co
se
nám
jeví
jako
hmotně
nějaká
esence
to
je
důležitý
nějaká
podstata
takže
my
se
můžeme
skrz
zem
dostat
k
tomu
že
se
dostaneme
do
věčnosti.
Je
tady
řečeno
nic
nekonáš
ničeho
nepoužíváš
a
si
skutečně
vždy
svobodný
to
je
pravda
že
v
tom
vnitřním
poznání
které
se
dostaví
nejsi
už
ty
vykonavatelem
nejsi
už
ty
požívači
ono
totiž
tam
taky
není
co
používat
tedy
proč
prázdnotě
ale
to
je
možné
až
v
tom
poznání
je
to
ano
to
možná
takle
míněno
ale
není
to
tady
tak
postaveno
aby
člověk
si
jako
neříkal
při
tom
tak
jak
to
že
nic
nekonal
když
koná
ničem
nebo
živá
když
používáš
je
to
odvážný
způsob
rčení
tady
a
vyžaduje
na
tom
prostředku
aby
se
tam
ještě
dodal
něco
se
zkušenosti
toho
to
takhle
zažívá
nebo
ta
zkušenost
z
ní
nic
nekonáš
tehdy
kdy
se
dostaneš
do
stavu
poznání
ve
kterém
nemůžeš
lidskou
aby
se
přesvědčil
že
jediným
činitelem
je
bůh
ne
a
tak
dále.
Co
tady
praví
si
skutečně
věčně
svoboden
tvá
z
poutanost
záleží
pouze
v
tom
že
na
sebe
neohlíží
š
jako
na
pozorovatele
ale
jako
na
něco
jiného
ale
protože
komentář
mu
si
opravdu
tak
v
takovém
stavu
že
na
sebe
neohlíží
jako
pozorovatele
ale
jako
na
něco
jiného
než
pozorovatel
a
kdyby
se
zase
pohlíželi
jako
na
pozorovatele
tak
sám
sebe
budeš
klamat
že
nemáš
tu
schopnost
poznání
sebepoznání
aby
se
na
sebe
moh
mnohý
že
jako
na
pozorovatel
čili
když
se
někdo
vmýšlí
dost
postavení
pozorovatele
vůbec
není
pozorovatelem
nýbrž
kladem
sebe
přátelé
toto
si
byl
dobře
vědom
branton
když
zakázal
rozšiřování
nad
já
toho
tedy
měl
pravdu
na
to
přišel
nemohlo
to
upozornili
indové
že
to
je
sebeklam
ale
člověk
je
pozorovatelem
tehdy
když
když
je
opravdu
už
vnitřně
osvobozen
tak
je
pozorovatelem
všeho
a
jestliže
tady
vám
ještě
dotaz
této
vědět
o
tom
nesmírně
ale
k
k
poutanost
ano.
Udělal
spoutat
pozorovatele
tam
ne
je
jediná
podstata
celý
vesmír
je
předmětem
předmětem
při
dětem
toho
po
toho
pozvání
jo
je
přede
ten
toho
pozorovat
podstata
to
není
podstata
to
je
přejete
toho
pozorovat
říkají
oni
jo
tak
celkem
ze
stanoviska
toho
pravého
pozorovatele
je
vezměte
toho
pozor
mání
totiž
já
bych
to
řekl
jinak
ve
vědomí
boží
sme
všichni
a
všechno
ale
my
si
boha
neuvědomujeme
to
je
ten
rozdíl
od
boha
dolů
je
všechno
vidět
všechno
je
vnímat
temné
ale
zdola
nahoru
to
vnímat
el
né
není
a
to
proti
o
kterékoliv
úrovně
i
kterékoliv
vyšší
úrovni
a
bůh
je
na
úrovněmi
je
na
dolní
úrovně
dobře
vidět
všem
se
tam
dá
vnímat.
Ale
směrem
nahoru
se
to
vnímat
nedá
nebo
je
velice
obtížné
pravý
už
mu
to
velký
had
černý
had
egem
jsem
činitel
a
pij
nektar
víry
nejsem
činitelem
a
buď
šťastný
tak
tady
kupodivu
staví
na
víře
věř
tomu
když
zatím
nejsi
v
tom
stavu
že
byste
se
o
tom
dovídal
přímo
to
je
úplně
nektar
si
že
věříš
že
nejsi
činitelem
a
buď
šťastný
to
je
jako
kdyby
byl
ježíš
kristus
říkal
nehřeš
více
a
nedal
tomu
člověku
kterýmu
takhle
radí
sílu
k
tomu
aby
nešel.
Von
musel
odpustit
hříchy
aby
byl
ten
člověk
schopen
nehřešit
protože
teta
ty
hříchy
které
člověk
má
l
se
dají
vyjádřit
jednou
větou
jako
připoutanost
k
tomu
co
dosavad
poznával
jako
jinou
skutečnost
záměna
celé
skutečnosti
za
částečnou
a
do
přidržován
se
tedy
že
to
částečné
toti
která
člověka
udržuje
v
tom
úzkém
okruhu
jeho
vědomí
tak
je
zajímavé
že
tady
to
první
cítím
slyším
že
je
to
nektar
ta
víra
nejsem
činitelem
já
jsem
opačného
názoru
že
víra
nejsem
činitelem
je.
To
velice
nebezpečná
protože
nutně
potřebujeme
dlouhou
dobu
potřebuje
vědět
že
činitelem
a
abychom
vůbec
mluvi
býti
činiteli
abychom
vůbec
mohli
něco
činit
k
tomu
abychom
samo
lítat
činiteli
nebo
vědomě
ne
činiteli
jako
omezen
bytosti
jako
nepravá
já
ne
a
jako
že
bůh
je
jediný
činitel
kdybychom
hned
ko
čili
touto
vírou
k
tomu
ne
činění
tak
se
brzdíme
pokrok
který
je
nutný
udělat
až
k
tomu
bodu
kdy
už
vědomě
nejsme
činitelem
rozumíte
mně
si
tam
je
zase
mezera
která
se
nedá
ničím
jiným
za
plnit
a
skok
který
člověk
s
tou
vírou
má
udělat
patrně
vůbec
neprovedete
to
tam
není.
Není
já
si
se
tady
pravím
jedenáct
to
verš
já
ti
je
svědek
vše
prostupuje
dokonalý
jediné
svobodné
vědomí
nečinný
ne
připoután
bez
přání
a
tiché
pravda
je
až
sem
že
je
dokonalý
že
je
to
jediné
svobodné
vědomí
protože
nějak
omezené
ale
protože
není
omezené
tak
je
nelogické
říkat
a
pak
je
toho
nesprávné
ta
sama
není
vše
že
by
bylo
nečinný
ono
je
taky
ve
všem
činné
a
že
by
bylo
nepřipoutali
ale
taky
ve
všem
připoután
ale
tak
že
ho
to
v
jeho
že
ho
to
nevymanil
z
jeho
věčnosti.
Bůh
musí
nějak
použít
s
tím
svým
stvořením
nemůže
něco
stvořit
a
pak
sedmý
den
odpočívat
a
vy
se
v
tom
sedmi
dnu
tak
to
nevypadá
všechno
probíhá
najednou
soustavně
pořád
v
jednom
kuse
a
my
bychom
si
měli
spíše
říct
že
je
ve
všem
obsažen
ale
způsobem
na
nepocítil
je
činný
ne
tím
že
je
v
pohybu
nýbrž
tím
že
při
všem
je
ale
do
toho
přímo
nezasahuje
je
svou
silou
v
tom
tak
tím
je
činný
přeci
je
svou
je
svou
schopností
něco
vnímat
a
tím
je
přitom
já
bych
bez
jeho
schopnosti
vnímat
nemohl
svými
smysly
vnímat
já
bych
z
jeho
schopnosti
poznávat
nemohl
nic
poznávat
přestože
já
poznávám
jenom
částečně
a
on
úplně
tak
on
je
i
tím
tou
částečkou
nepatrnou
mého
poznání
čím
rozumíte
mně
takže
tady
se
lišíme.
Jestliže
indové
třebas
říkají
jde
definuji
boha
jako
satčitananda
jako
nejvyšší
poznání
jiš
bytí
nejvyšší
blaženost
tak
všimněte
si
jak
do
toho
zasáhl
ježíš
kristus
že
klá
jsem
cesta
pravda
a
život
to
je
trošičku
pozdě
je
to
obdoba
ale
život
ten
má
v
sobě
daleko
širší
pletu
možnosti
než
blaženost
a
cesta
rovněž.
A
pravda
samozřejmě
na
každé
úrovni
má
svou
relativní
platí
o
a
je
tam
absolutně
v
rámci
určité
úrovně
je
absolutně
platná
to
znamená
nevím
k
neš
se
dokud
posledního
haléře
nesplatíš
stojí
tam
psán
ta
úroveň
si
vyžaduje
aby
byla
zaplaceno
a
je
to
pravda
a
teprve
potom
přijdeš
dál
to
potřeb
to
nemusí
být
místo
karmicky
od
dělá
kdepak
ale
tím
že
to
přijmeš
jinak
než
jak
se
to
přijímám
to
je
tam
konečně
vyjádřeno
v
tom
podobenství
které
vyjádřil
ramakrišna
o
tom
tanečníka
pod
stromem
to
si
potom
doma
zase
poberte
znovu
ale
to
se
mi
zdá
být
jako
pokrok
věší
oproti
tuhletomu
tvrzení.
Sat
čit
ananda
já
si
toho
velice
vážím
mi
to
starověký
způsob
pojetí
boha
a
my
jsme
se
v
křesťanství
ještě
nedopracovali
ani
k
němu
neřkuli
k
tomu
já
jsem
cesta
pravda
a
život
cesta
protože
se
nepochopili
jak
cestu
a
vykládá
si
m
životem
pravda
že
pravdu
nelze
vyslovit
tato
si
neuvědomujeme
že
jaký
vyslovíme
tak
mluví
jenom
o
jejím
obalu
takže
ježíš
když
byl
dotázán
co
je
pravda
tak
mlčel
a
tím
prozradil
že
ví
co
je
pravda
a
bylo
to
v
rozhodujícím
okamžiku
kdy
musel
boží
vot
kdyby
byl
promluvil
u
toho
pilát
a
řekl
co
je
pravda
tak
on
ho
musel
osvobodit
ale
mu
říkal
a
ty
jsi
tady
nařčen
z
toho
že
si
to
a
to
říkal
a
tak
dále
co
je
pravda
ježíš
mu
čas.
To
znamená
tady
dokázal
že
ví
co
je
pra
že
je
to
nevyslovitelné
a
potom
a
prosím
krajně
situaci
nebezpečí
ohrožení
a
konečně
když
tady
je
napsáno
dále
jak
jsem
to
končil
ani
sat
čit
ananda
není
celé
pochopení
boha
už
jsem
to
předešlý
věc
řekl
a
ananda
také
není
celé
celá
jedna
třetina
toho
pochopení
protože
blaženost
sama
je
jenom
opak
nějakého
utrpení
a
teprve
syntéza
obou
dvou
to
je
správný
monismus
a
nebo
cesta
vedoucí
k
monismu
pochopení
jediného
jediné
skutečnosti
která
je
ve
všem
a
jestliže
si
zahražuje
me
cestu
nějakých
povrch
kde
se
trpí
od
strany
utrpení
tak
se
ukládám
o
snadný
přístup.
Křesťanští
mystici
často
velikým
utrpením
přicházeli
se
dostávali
k
tak
velké
odpoutanosti
tak
velkému
sebezáporu
který
od
nich
chtěl
ježíš
kristus
že
se
stali
schopným
následovat
je
její
až
do
věčnosti
a
já
myslím
že
to
není
cizí
takovému
nepravověrný
indovi
nebo
takovému
řek
bych
partyzáni
v
rámci
indického
učení
jakým
byl
třebas
milarepa
ten
jeho
vůdce
duchovní
na
něho
přivádělo
tak
obrovská
utrpení
že
se
to
nám
zdá
být
nesnesitelné
a
nepochopitelné
a
on
mu
říkal
kdybych
tě
byl
nepřioděl
uměle
ty
různé
druhy
utrpení
tak
bych
tebe
nebyl
velký
svatý
a
asi
je
tomu
tak.
Si
myslíme
že
například
je
rozdíl
mezi
výrokem
ježíšovým
já
jsem
cesta
pravda
a
život
a
výrokem
nebo
definicí
indickou
boha
sat
čit
ananda
nejvyšší
vědomí
nejvyšší
bytí
a
nejvyšší
věcem
toho
vrátil
nejvyšší
blaženost
což
je
stav
tak
tenhleten
rozdíl
já
v
tom
nevidím
protože
oni
když
definuji
boha
jako
sat
čit
ananda
tak
říkají
sat
to
znamená
ži.
Když
říkají
či
poznávají
když
říkají
ananda
buď
blažený
a
to
je
vidíme
například
o
tom
že
tady
mluví
komu
byla
že
jde
budu
bude
myslet
poznávat
pravé
já
tak
dále
to
budu
pořád
říkat
to
ti
opakovat
jinak
by
nebyli
indové
a
tak
je
to
samozřejmě
u
krista
dynamické
líčení
dynamické
líčení
stavu
kdežto
u
těch
indů
bychom
mohli
mít
dojem
že
je
to
statické
líčení
téhož
stavu
jo
a
pak
zase
nějaký
den
a
prostředku
se
šli
asi
tak.
Kdy
jdeme
dál
tedy
je
psáno
si
nepřipoutali
jediný
samo
zaři
sí
zcela
bez
poskytne
meditace
je
tvým
poutem
on
už
takový
člověk
který
jde
za
bohem
má
jiné
pouto
tu
svou
meditaci
už
nemá
pouto
v
tomto
světě
a
ale
kdybych
si
uvědomil
že
je
nepřipoutali
jediný
samo
zažití
zcela
bez
pokory
nepotřeboval
by
už
meditovat
to
pochopitelně
ale
bije
da
jestli
by
se
do
toho
jenom
vmýšlel
já
jsem
jediný
samo
závisí
která
bez
pokory.
To
by
se
dopouštěl
té
chyby
jako
ten
dotyčný
voni
indové
mají
tendenci
tyto
chyby
se
dopouštět
jako
ten
liší
který
seděl
na
cestě
když
se
k
němu
blížil
spasený
slon
kde
by
by
opravdu
od
právem
na
této
cestě
byl
popraven
a
musel
by
za
někdy
začínat
znovu
šestnácté
tady
se
říká
sedmnáct
se
si
nepodmínečné
bez
stavů
klidný
nebral
ně
inteligentní
a
nepropadal
vědomí
budiž
jediný
sednete
touhy
jestli
kdyby
kdyby
to
bylo
jediné
jediné
co
by
způsobovala
jeho
touhy
touhu
tak
by
nebyl
klidný
protože
by
toužil
čili
tady
si
to
protiřečí
a
je
zajímavý
že.
Je
to
správné
vystižení
přebývání
v
tom
příbytku
tam
totiž
i
když
člověk
je
v
příbytku
božím
není
ne
podmíněn
není
neměnný
není
bez
tvaru
není
klidný
není
neznatelný
inteligentní
že
nepropadal
matku
o
tom
nepochybuju
to
je
jediné
co
se
se
ve
pravdivé
ale
právě
že
konzert
kuje
k
bohu
tak
se
mění
i
tam.
A
nabývá
nových
úkolů
a
nenutí
se
na
té
věčnosti
oni
neuznávají
něco
jako
příbytek
u
boha
oni
si
myslí
že
splyneme
s
bohem
což
není
pravda
bohem
nelze
splynout
u
boha
je
možno
jenom
přebývat
my
nejsme
bohem
my
sme
člověkem
který
se
člověka
vyvíjí
na
něco
co
je
u
boha
to
už
není
člověk
samozřejmě
ale
pořád
k
němu
tíhne
do
věčnosti
tí
ne
to
umožňuje
také
bohu
aby
z
vyšší
úrovně
pozměňovali
stav
stvořeného.
A
když
se
praví
kapitole
by
stave
druhý
jako
je
já
sám
přivádí
k
projevu
toto
tělo
tak
projevuje
i
tento
vesmír
pro
pro
celý
tento
vesmír
náleží
mně
neboť
v
pravdě
nic
není
mé
tak
tady
by
jí
to
možná
rozpor
že
vesmíru
náleží
a
nic
není
jeho
tak.
Bůh
tedy
nevlastní
naším
způsobem
jako
nemůžeme
pochopit
milosrdenství
boží
tak
nemůžeme
pochopit
vlastnění
ve
s
bohem
vesmíru
to
nelze
pochopit
rozumem
on
ho
vlastní
jakoby
ho
nevlastnil
tak
by
to
mělo
být
řečeno
ono
totiž
to
jeho
vlastnění
nemá
za
následek
že
by
do
něho
zasahoval
tak
rušil
že
by
ho
rušil
že
by
ho
zničil
že
by
ho
pozměňovali
pro
se
když
jenom
tak
jemňounce
že
ten
vesmír
se
vyvíjí
velice
pomalu
v
rámci
miliardy
let
třeba
nebo
tak
nějak
že
to
mohl
těm
indům
uniknout
protože
neměli
ty
zkušenosti
vědní
jako
máme
my
ne.
Tak
já
se
nebudu
dál
tím
zabývat
se
třetí
jako
se
vlní
a
bublina
ne
liší
od
vody
tak
vesmír
který
vyplývá
z
já
se
od
něho
ne
liší
čili
on
je
stejně
skutečný
jako
to
já
není
to
tady
potvrzeno
či
není
to
iluze
přátelé
jak
se
ten
autor
sám
potírá
tady
mi
někdo
z
vás
namítá
jak
se
může
to
já
stý.
Vydávat
za
tvůrce
ne
když
to
není
než
já
z
tý
bych
to
řekl
ale
nemáš
pravdu
to
já
sví
je
tvůrcem
v
tom
smyslu
že
v
té
podobě
kdy
se
jako
já
si
už
projevuje
třebas
jako
nedokonale
už
člověku
to
je
totéž
co
je
tvůrcem
to
je
totéž
co
je
tvůrce
jenomže
momentálně
voni
tuhlety
co
to
potom
píšou
vidí
tady
nějaké
já
nebo
poznávají
nějaké
já
a
protože
se
dostávají
přes
takzvané
nepravé
já
k
tomu
základnímu
věčnému
já
tak
tam
zase
to
svoje
já
nacházejí
ne
nepřizná
si
to
ale
východisko
způsobuje
jejich
východisku
oboje
že
zase
je
všechno
přibarveno
východiskem
to
jejich
poznání
takže
celý
vesmír.
Přisuzuje
tomu
jáství
ano
to
je
pochopitelné
kdyby
jako
měli
jiné
východisko
třebas
lásku
tak
by
celý
vesmí
přizvali
lásce
kdyby
o
o
to
dal
čímkoliv
by
mohli
tak
to
začít
to
je
otázka
východiska
si
je
tady
je
proč
cení
že
člověk
se
nemůže
stát
bohem
nýbrž
může
být
jenom
u
boha
ne
s
tím
svým
jáčkem
tak
pak
je
nesprávné
toto
já
vydávat
za
tvůrce
že
asi
tak
protože
není
nemůže
být
tím
bohem
tvůrcem.
Uznávám
že
existuje
iluze
ale
jinak
než
jak
se
tady
vysvětluje
podívejte
se
nejsem
ani
zotročen
ani
svoboden
pro
vysvěl
osmnáct
se
kapitola
do
iluze
ustane
když
po
bude
svůj
základ
až
vesmí
existuje
ve
mně
neexistuje
ve
skutečnosti
to
moh
jsem
tam
nechám
stranou
a
to
se
všímat
iluze
aby
se
ustane
když
pozve
svůj
základ
iluze
je
tady
líčeno
jako
něco.
Co
náleží
do
vědomí
které
nyní
mám
to
správné
já
totiž
mám
iluzi
fakticky
nebo
podléhá
iluzi
že
toto
je
jediná
skutečnost
zrovna
jako
podléhá
iluzi
ten
zasvěcenec
že
a
man
je
jediná
skutečnost
to
takhle
vyjádřeno
není
pravda.
Atman
i
výslednice
jeho
činnosti
je
jediná
skutečnost
jedna
jediná
skutečnost
to
znamená
celý
vesmír
jediná
jeho
jediná
skutečnost
ale
není
to
on
a
není
nic
není
proto
tady
dualismus
že
na
jedné
straně
bylo
něco
jim
stvořeného
a
druhé
straně
on
stvořitel
to
je
sice
zakazovali
mu
ale
je
tomu
tak
že
jsou
tady
nevím
z
jakých
důvodů
vytvořen
zábran
přechodu
z
jedné
úrovně
na
druhou
a
ze
všech
úrovní
bohu
který
je
nad
úrovněmi
to
tady
při
tak
upraven
přehrady
že
já
se
nedostávám
s
iluze
že
toto
je
jediná
skutečnost
to
je
jedinou
iluzi
které
uznávám
to
je
moje
iluze
to
je
moje
chybná
představa
že
toto
je
jediná
skutečnost
není.
Když
třebas
moje
manželka
se
dostala
do
stavu
vidění
jiného
světa
než
tohoto
tak
měla
dojem
že
tohleto
do
čeho
se
znovu
vrátil
a
je
iluze
a
proč
tam
ta
skutečnost
tady
není
se
mě
ptala
to
byla
pro
mě
přeci
stejná
skutečnost
jako
je
tahleta
protože
tady
není
protože
změnila
půl
dechu
na
na
podmínky
života
tak
se
jí
začal
jevit
jiný
svět
a
mohli
bychom
říct
že
byl
iluzorní
ne
byl
to
to
si
zase
v
jiné
zákonitosti
a
kterékoliv
jiné
zákonitosti
já
se
ocitnu.
Tak
nejsem
další
iluzi
nýbrž
jsem
v
rámci
té
zákonitosti
musel
zase
spočívá
v
tom
že
když
se
ocitnu
v
jiné
úrovni
tak
budu
považovat
za
iluzorní
to
co
jsem
předtím
zažíval
neboť
pro
mě
za
sebe
extatik
jediná
skutečnost
jestli
se
mi
to
to
manželka
řekla
jediná
skutečnost
z
toho
jiného
světa
a
jestliže
se
ocitnu
o
tom
ubohá
bohem
ale
u
boha
já
se
nedivím
tomu
že
se
sen
že
všechno
ostatní
bude
považovat
za
za
skutečný
protože
podléhá
iluzi
že
to
co
předtím
zažíval
bylo
jedinec
uteče
nýbrž
podlehne
iluzi
iluzi
že
to
co
není
zažívá
jedině
skutečný
to
je
další
iluze
nejvyšší
forma
iluze.
Ovšem
pokud
to
má
za
sebou
tu
tradici
která
ho
nutí
k
takovému
způsobu
myšlení
pokud
zvolil
východisko
já
ale
dejme
tomu
ty
židy
kteří
toto
východisko
neměli
tak
vyhraněné
ty
se
tohoto
omylu
noty
se
k
němu
nedostával
mi
nepodlehli
a
to
je
veliká
výhoda
a
že
ježíš
kristus
byl
kočka
tele
toho
jiného
východiska
že
ten
bůh
se
snažil
z
toho
jáství
takzvaného
klamného
jak
mi
tady
říkáme
a
já
bych
řekl
spíše
ne
úplného
nebo
potřeba
tento
vite.
Tedy
tím
je
to
si
vysvětleno
tak
podle
je
jestli
je
tady
fáze
vesmí
existuje
ve
mně
nečtu
ve
skutečnosti
nesmí
existuje
ve
mně
to
je
asi
řečeno
vesmí
existuje
jako
jenom
jako
moje
představa
ano
tím
způsobem
existuje
a
protože
to
je
jenom
představa
tak
to
není
skutečnost
tak
to
asi
von
myslí
ten
autor
ovšem
to
bychom
mu
mohli
k
naše
na
za
pravdu.
Ale
my
máme
dojem
z
toho
co
dělal
ježíš
kristus
že
představa
je
skutečnost
že
u
boha
dokonce
slovo
je
skutečnost
na
počátku
bylo
slovo
to
a
tak
dále
a
to
je
taky
nějaká
představa
slovo
že
čili
nemohli
bychom
se
spokojit
s
tím
že
protože
je
to
představa
boží
tak
že
by
to
bylo
neskutečné
to
víme
že
od
lidské
představy
ke
jemu
uskutečnění
je
velká
dále
dvěma
s
těmi
dvěma
věcmi
a
proto
můžeme
říct
že
lidská
představa
je
ještě
neskutečná
to
ještě
není
skutečnost
ale
že
by
tomu
zrovna
tak
analogicky
který
posuzoval
že
by
tomu
zrovna
tak
mělo
být
u
boha
to
je
nesprávné
a
představa
už
vytváří
skutečnost
a
to
na
to
oni
zapomněli
oni
posuzovali
pána
boha
podle
sebe.
Download XML • Download text
• Waveform view