83-11B
83-11B
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
A
viděl
že
sem
vám
podobenstvími
pana
po
tolika
jí
výkladech
zase
na
došlo
vršku
jiného
hlediska
tak
především
mistři
se
patrně
dopouští
ty
nebo
je
vzdálen
pravdě
nebo
správnému
sledu
ten
kdo
odděluju
to
co
tam
ježíš
kristus
řekl
od
toho
co
se
dělo
tak
tíži
tři
že
ne
protože
já
nevím
jestli
jednám
správně
prosím
já
to
překládám
úvaze
já
považuju
všechny
drakovi
za
pouhý
komentář
k
jeho
život
to
víte
mi
to
se
mi
takhle
zjevila
v
tom
koncentráku
když
mě
ten
esesman
chtěl
zabít
jsem
najednou
chápali
ješi
život
že
bylo
pro
mě
objev
protože
on.
Je
život
to
dneska
křesťani
nechápali
takhle
jako
kontinuální
symbol
vývojový
jím
se
člověk
dostává
ze
stavu
absolutní
trnuli
na
úrovni
hmotného
vnímání
až
po
nejvyšší
me
a
je
to
tam
symbolicky
znázorněno
jakými
prostředky
jenže
ty
prostředky
bibli
nesrozumitelné
kdyby
se
občas
jim
něco
neřekl
takže
když
ježíš
kristus
na
určitých
úrovních
něco
říká
k
tomu
co
svým
životem
ukazuje
tak
komentářem
umožňuje
abychom
snáze
pochopili
tomu
dění
se
tam
děje
tíž
tak
je
to
taky
naším
životem
když
potřebujeme
dění
tohoto
života
tak
je
nám
málo
platné
že
klouby
s
toho
vnikám.
Že
tomu
rozumíme
když
to
praktikuje
me
my
musíme
dění
tohoto
ži
dění
tohoto
života
brát
z
rukou
boží
a
vnikal
do
toho
jako
s
hospodaření
hřivnami
a
když
takhle
do
toho
vnikám
tak
potom
pochopíme
jaký
smysl
má
třebas
to
podobenství
o
hospodaření
s
hřivnami
že
tady
míněno
to
co
zažíváme
v
tomto
světě
že
víme
že
když
začneme
tímto
životem
žít
že
to
podáte
to
v
našem
vědomí
není
jako
by
nám
to
odevzdal
začátku
našeho
života
a
potom
nás
nechal
na
holičkách
ne
jednoho
dne
přišel
aby
z
toho
a
si
to
přestože
ovšem
někdo
vůbec
ani
ne
dozraje
k
tomu
aby
pochopil
že
jsou
to
hřivny
ne
jeho
ale
boží
to
už
je
jiná.
Si
že
ani
do
nepochopí
že
se
to
je
že
to
nejsou
jeho
hřivny
v
tom
svým
božím
jemu
svěřené
jak
to
co
může
na
té
cestě
vůbec
ne
to
dokázat
ovšem
je
to
vypadá
to
jako
bych
nemilosrdenství
tamní
boží
že
se
mu
tou
tamas
ne
se
k
tomu
betonového
života
ale
ve
skutečnosti
život
je
věčný
a
je
sme
ho
brát
pocit
oddělenosti
že
by
to
někde
začínalo
někde
končilo
narození
a
smrt
nejsou
mezníky
jiné
než
převrat
převést
a
to
nestojí
za
tolik
radosti
ani
za
tolik
pláče
aby
i
při
přelití
člověk
buď
se
radoval
nebo
žalovat
na
to
že
někdo
umře
když
třebas
se
naje
narodí
člověku
dítě
rodině
tak.
Ten
duch
vzdal
na
sebe
oděv
tím
samozřejmě
způsobil
že
se
uzavřel
až
do
úplné
dospělosti
že
si
do
toho
ne
nevstoupí
nějaký
ruší
vyvodit
a
potřeba
u
mě
to
bylo
ruší
li
bysem
vydali
toho
toho
tvrdého
zákona
zaujatosti
pro
du
to
hmotu
ježíše
tam
nevznikne
takovýto
prvek
ruším
já
to
považuju
za
ruší
prvek
nenormální
tak
ten
člověk
dokonce
svého
růstu
nemůže
se
dostat
do
duchovním
nauka
a
nemůže
z
nich
vyvodit
nějaké
poznání
boha
a
je
to
v
pořádku
protože
má
oděv
který
ho
jedni
takže
my
bychom
měli
být
vlastně
nešťastný
že
okamžikem
narození
je
člověk
uvězněn
v
tomto
světě
že
a
že
nemá
toho
času
vůbec
žádné
možnosti
pokud
se.
Se
setká
s
někým
kdo
je
za
touto
zdí
se
soto
po
povedou
ale
teď
když
si
já
to
všechno
přeskočím
já
jsem
tento
podus
říct
a
stanu
na
nějaké
vysoké
úrovni
kdy
se
loučí
ze
svými
učedníky
a
jde
říká
že
kdo
jíme
tělo
a
po
krev
a
tak
dále
jak
to
tady
říkal
bude
mít
život
věčný
ne
prosím
vás
kdy
toto
platí
toto
platí
tehdy
vy
jste
loučí
ze
svými
učedník
když
je
zároveň
opírá
o
jejich
víru
a
slibuje
jim
za
tím
že
budou
mít
život
věčný
vybudoval
a
vy
budou
jíst
jeho
tělo
čili
je
absolutně.
Nemožné
aby
někdo
kdo
se
dostal
do
stavu
učednictví
a
nedostal
k
poslední
večeři
aby
z
toho
měl
to
co
z
toho
měli
učedníci
páně
aby
opravdu
nezemřel
na
věky
toto
si
církev
neuvědomuje
protože
nechápe
vůbec
že
ta
symbolika
než
je
a
života
úzce
souvisí
s
jeho
výrok
říka
dílo
patří
tam
kde
vznikl
v
určité
fázi
vývojové
který
ježíš
kristus
životem
ukazoval
a
vede
člověka
ke
svatému
přijímání
nic
proti
tomu
nemám
ale
způsobuje
že
to
degraduje
vede
konat
příklad
jiným
svátostem
a
tak
je
degraduje
že
ta
úroveň
takovou
že
nic
z
toho
době
domů
se
nedostane
do
tam
stalo
co
nějaký
nátěr
vnitřní
tam
nastane
ale
o
tom
nemá
člověk
vědomí.
Čili
neříkám
že
je
to
není
ničemu
ale
ten
mě
ničemu
tak
teď
jestliže
člověk
se
stane
učedníkem
páně
jestliže
pro
sebe
pro
sebe
nežije
nýbrž
žije
stejně
pro
bližního
jako
pro
sebe
jestliže
si
vzal
za
úkol
plnit
škálu
hodnot
označen
evangeliu
a
hlavně
otčenáš
tak
ten
se
ocitá
samovolně
aniž
ví
jak
aniž
musí
přistoupit
ke
stolu
páně
když
on
říká
točíme
na
mou
pamatuji
to
není
samovolnost
to
je
vybídnutí
k
tomu
aby
to
tak
činil
i
když
to
tam
říká
tak
je
možné
se
k
tomu
dostat
samovolně
přes
člověk
do
toho.
Prostě
doroste
a
jestliže
se
tam
dostal
jenom
z
vlastní
vůle
a
ne
tím
co
má
předcházet
tak
to
není
správná
příprava
ke
svatému
přijímání
a
nemá
to
účinky
života
věčného
a
o
tom
se
může
přesvědčit
protože
život
věčný
je
na
člověku
aspoň
pro
jeho
nitro
a
v
jeho
nitru
poznat
věčný
je
moc
asi
to
někde
napsal
co
to
je
život
věčný
nějakým
to
o
tři
nebo
tam
i
to
je
napsáno
že
že
se
vyjadřuje
mocí
jak
ti
nějakými
nimi
ještě
způsobem
dostat
do
si
musíte
přečíst
stane
to
tady
nebudu
opakovat
že
si
to
co
je
to
život
věčný
to
tam
je
napsáno
a
z
toho
se
dovíte
že
kdyby
věčný
je
především
zjevení
pravdy
na
úrovni
nikoliv
pro.
Rozumu
nýbrž
za
rozumem
že
nevíme
ani
jak
se
k
tomu
dostane
prostě
to
tady
je
že
je
to
existovat
za
úrovní
této
existence
že
je
to
milování
za
úrovni
lidské
lásky
to
znamená
vědomě
ve
mně
miluje
bůh
jestliže
tohleto
člověk
dosáhne
tak
jako
učedník
je
připraven
dokonale
a
ten
když
teď
třebas
chtěně
příjme
tělo
páně
jak
se
tady
říká
to
ustav
si
a
co
tam
u
stanete
a
to
je
jeho
krev
je
připraven
pro
život
věčný
říkám
je
připraven
to
život
věčný
a
jak
se
si
se
naučil
každý
výrok
ježíše
krista
radím
tam
kam
patří
když
například
on
říká
milujte
nepřátele
své.
A
když
vám
dá
někdo
na
jednu
stranu
tváře
ránu
postavte
druhou
může
si
to
ctít
na
někom
do
se
nedostanu
to
úrovně
že
by
ve
svém
bližním
přestal
vidět
nepřítele
který
ho
přece
a
na
padá
ne
to
se
nemůže
stát
a
teď
jestliže
ten
ježíš
kristus
tedy
od
nás
chce
abychom
se
vydali
co
si
můžeme
dovolit
a
co
ne
tak
především
bych
chtěl
opravit
spojení
mění
a
noste
že
ta
svatá
terezie
chodila
svatýmu
přijímání
jako
my
dneska
de
pak
v
té
době
bylo
zakázáno
víckrát
ne
jednou
za
rok
oni
svatému
přijímání
zakázal
církví
kdyby
byla
bývala
chtěla
mít
k.
A
přistoupit
než
jedno
musela
m
zvláštní
povolení
biskupa
a
o
to
vona
nikdy
nežádal
čili
to
nebylo
tak
prosazovaná
jako
dneska
to
mě
za
sebou
důkazu
přípravu
o
které
já
tady
mluvím
a
tady
kladu
kam
při
pracoval
osmnáct
let
než
vona
přijala
ježíše
krista
takovým
způsobem
že
měla
z
toho
život
věčný
ale
pak
to
život
věčný
měla
a
jak
ho
přijala
přijal
jeho
tělo
a
jeho
krev
na
kříži
s
tím
že
se
přidala
jeho
oběti
rozumíš
tomu
přidal
se
k
ho
obětí
a
tím
přijal
jeho
tělo
on
svým
tělem
za
ní
znova
trpěl
na
kříži
svou
kříže
svou
ke
znovu
vléval
za
tu
svatou
terezii
a
tím
získal
trvale
život
věčný
tak
že
od
té
doby
se
toto
stalo
ježíš
jejíma
nohama
chodil
jejíma
rukama
pracoval
takže
sem
zbytečně
podivoval
jak
to
všechno
stačí
při
té
při
tom
chatrné
zdraví
a
při
tom.
To
je
věku
že
se
neunavuje
a
on
jim
říká
prosím
vás
jak
se
mu
ona
vy
tato
nedělal
to
je
kristus
tak
teď
už
na
proudí
tomu
to
je
a
kdy
je
to
takhle
úplné
že
je
to
celkem
řídké
případ
protože
není
obsažena
příprava
u
člověka
běžného
k
tomu
aby
se
na
této
úrovni
stalo
já
nejsem
proti
té
nízké
oni
která
se
pěstuje
křesťanství
ale
de
to
tak
nízko
úroveň
že
u
většiny
lidí
to
budí
dojem
že
se
vůbec
nic
neděje
tím
méně
se
vstupuje
do
věčného
života
utočí
života
je
to
fakt
to
rozšíření
vědomí
takové
že
tento
svět
se
mi
začne
jevit
jako
malá
součást
toho
velkého
světa
božího
a
odtamtud
vstupuju
sem
do
toho
světa
a
ne
odtud
sám
odtamtud
sem
to
je
přijetí
království
brž
to
je
přijetí
jeho.
Jeho
těla
a
jeho
krve
že
já
z
toho
kříže
stávám
z
mrtvých
to
nějaký
síly
ta
z
mrtvých
a
jako
starý
z
mrtvých
už
nemohu
zemřít
mám
život
věčný
a
z
tohoto
života
věčného
vstupuju
do
tohoto
soustavy
spojovat
života
něco
paní
nepozná
že
žiju
někde
jinde
a
tady
to
co
zažívám
je
pouhá
od
vena
toho
věčného
života
od
vina
tak
dokonale
dokonalá
že
kdokoliv
tam
jednou
tak
sestoupil
a
tu
o
vinu
tady
zažíval
žil
za
daleko
dokonaleji
daleko
účinně
daleko
úspěšně
daleko
méně
úspěch
ani
e
lekne
bych
produktivní
ji
než
kterýkoliv
jiný
člověk
to
není
odstup
od
to
světa
to
je
pravý
přístup
k
tomuto
světa
světu
z
pozice
boží
a
to
je
to
přijetí
toho
ducha
pravého.
To
je
oběti
ježíše
krista
na
kříži
to
jestliže
tedy
ježíš
kristus
svým
životem
a
svých
výroky
ukázal
nějakou
cestu
tak
bychom
si
neměli
dovolit
té
cesty
něco
ubírat
kdybychom
ji
brát
tak
jak
se
nám
ukázal
my
si
stěžujete
že
v
písmu
nebylo
všechno
napsáno
obro
tolik
že
opravdu
to
bylo
držet
jednak
lidské
síly
my
nemůžeme
lidskými
silami
to
dodržet
pomocí
poslušnosti
pomocí
dodržování
zákona
který
jsme
si
sami
ne
vymysleli
třebas
na
rovného
se
dostat
k
nějakému
osvícení
a
se
stali
tohoto
osvícení
jednat
už
nejenom
vlastní
silou
ale
silou
boží
k
tomu
abychom
se.
To
je
další
stupeň
že
takhle
postupujeme
tak
je
možno
se
nakonec
dostat
na
kříž
a
tak
mrtví
stav
jestliže
ale
něco
o
pomineme
z
tohoto
vzestupu
tak
se
s
námi
stane
to
co
učedníky
svatého
pavla
že
je
pořád
musel
napomínal
protože
tam
se
přeskočila
nějaká
pasáž
on
je
pokřtili
protože
o
ně
sestoupil
duch
svatý
ale
nebylo
to
komplexní
převrácenou
člověka
byl
to
jenom
přemožen
toho
člověka
v
tom
smyslu
že
on
věřil
živě
věřil
no
a
občas
také
kolika
protože
jeho
tělo
se
hlásil
o
myslela
se
tam
je
vidět
řek
pořád
u
se
napomíná
sám
v
těch
zpovědí
a
napomínání
nepotřeboval
pro
sebe
ale
pro
ty
který
pokřtil
pořád
popsal.
To
je
to
napověděl
jak
těch
napomenutí
č
že
co
přeskočili
tak
se
nepovažujme
něco
přeskočit
já
mu
pavlovi
to
nemám
za
zlé
že
on
sám
také
něco
přeskočil
a
dělal
mu
to
v
tom
velké
potíže
jak
se
přiznání
který
epištol
duch
je
zajisté
připravena
tělo
je
slabé
a
tak
dále
by
byl
přeskočil
tak
chtělo
ve
své
slabosti
by
mu
bylo
velice
prospěšné
právě
tou
chou
slabostí
protože
tu
by
právě
dokonale
vyložil
k
tomu
sebezničení
o
to
šel
k
tomu
názoru
že
pro
tu
slabost
to
tělo
musí
na
určité
úrovni
odpadnout
pocit
snést
a
tak
dále
to
se
tak
vykládali
no
u
svatého
pavla
samotného
k
tomu
kdo
sou
zřejmě
až
v
okamžiku
smrti
a
von
se
ocitl
na
vysoké
úrovni
ale
potřeboval
ještě
zemřít
následovat
aby
to
dokončil.
A
je
zajímavé
právě
nebo
svatý
jan
který
miloval
toto
nepotřeboval
tohleto
protože
on
se
vůbec
od
krista
nevzdaloval
on
byl
pořád
při
něm
on
mi
tedy
nechával
ani
jedno
jeho
slovo
ani
jeden
jeho
čím
ani
ten
čin
z
toho
zmaření
na
kříži
nevynechal
nevynechal
a
to
je
nám
páně
vzorem
protože
ježíš
kristus
jasně
ukazuje
spasí
budu
jenom
ti
kteří
milovali
ale
to
musí
být
dostává
láska
a
tu
té
nemáme
sílu
tak
si
ji
musíme
hledat
tu
sílu
u
boha
tím
že
ho
budeme
poslouchat
kdo
mě
miluje
říkal
ježíš
kristus
kdo
poslouchám
příkaz
jinak
to
nejde
než
poslušnosti
se
naučit
lásky
že
se
citem
snažím
milovat
a
buduju
své
emoce
tak
to
chvilinku
jde
a
jak
s
tím
unavím
nejsem.
Ten
soustavně
se
udržovat
emocionální
stavu
citovém
takže
ti
došli
srdcem
kupředu
velice
často
zkrachovaly
a
této
kdo
tam
šli
poslušností
tak
nikdy
dneska
choval
přestože
poslušnost
sama
není
jediný
receptem
dejme
tomu
zem
poslušnosti
byl
jak
víme
svatý
ignác
z
loyoly
jenomže
byl
to
voják
tu
posluhoval
jako
kámen
že
to
není
správné
pochopení
poslušni
je
mu
to
stačilo
toho
svaté
a
ale
těm
řádový
vracím
všem
co
nestačilo
proto
no.
Že
se
dopustil
z
jeho
postavení
bratřích
základních
přestup
proti
tomu
to
pravé
doby
poslušnosti
jelikož
střádali
například
pro
svoje
zařízení
bohatství
které
přerostlo
přes
úroveň
vhodnou
pro
tu
dobu
a
a
moc
střádaly
taky
pro
ten
svůj
řád
takže
papež
nebýval
musí
no
než
ten
řád
rušit
pro
obrovskou
moc
kterou
je
velikým
měli
a
pro
obrovské
bohatství
které
mě
to
nebylo
už
vzorem
se
stane
takže
poslušnost
sama
není
všecko
že
jste
si
jiného
svatého
třebas
svatém
františka
tam
mu
nešlo
no
o
poslušnost
to
musíte
o
lásku
zase.
Protože
pěstoval
u
dobu
a
lásku
správně
ale
pěstoval
dost
dobře
já
jsem
našel
říkat
říkat
svatýho
františka
nesmějí
teďka
být
mezi
vámi
a
ten
svatý
františek
postara
jednu
věc
pokulhávalo
o
něho
poznání
on
se
k
poznání
dostává
jenom
tím
že
prostě
opomíjel
lidský
rozum
pohoda
s
ním
považoval
ho
za
v
trošku
nebo
něčeho
něco
co
nepatří
do
toho
díla
to
tedy
to
už
je
překonaná
záležitost
tak
tam
byla
chyba.
Že
vázlo
poznání
kdyby
bylo
bývalo
nemá
zno
poznání
tak
věděl
ten
svatý
františek
že
i
ta
cuku
letu
česky
řečeno
malinký
kousek
země
já
jsem
před
ní
stal
potom
procentu
lítam
ta
maria
do
jenže
kostel
je
tam
od
asi
se
a
tam
nad
tou
původní
chatě
svatýho
františka
je
z
budování
stal
tak
my
víme
kde
se
modlil
a
to
všechno
zachováno
to
jeho
prostředí
a
to
bylo
veliké
bohatství
ze
na
zemi
to
řek
nesmí
to
pravé
bohatství
které
má
je
živé
lidské
tělo
než
on
fakt
františek
došel
k
tomu
že
to
živé
tělo
lidské
je
bohatství
od
boha
dané
ho
že
s
ním
mu
síla
na
jako
kolem
nýbrž
jako
s
těle
při
pomoc.
Že
mu
musí
dát
taky
na
jejich
takový
byl
dávno
podvyživení
na
trpěl
všemi
možnými
chorobami
podvyživení
si
a
už
ho
nepostavil
vůbec
na
nohy
toho
osla
a
míra
si
eště
bohu
letech
ponížil
a
všemi
těmito
nedostatky
vzor
nerozumného
způsobu
postupu
neříkám
že
se
nestal
svatým
prosím
stal
ale
na
cenu
úžasný
chobot
a
obětí
které
nejsou
za
nové
zve
si
jeho
současný
třebas
svatého
toho
kazatele
sva
z
těch
z
vynikal
poznání
obrovským
poznáním
ale
a
velikou
poslušnosti
dokonce
oběma
ale
válka
jiná
stránka
že
totiž
přeceňovat
lidské.
Poznání
my
neumíme
správně
zasadit
lidské
poznání
do
celé
od
toho
kontextu
té
cesty
musím
vědět
že
co
jste
lidským
poznáním
dá
ověřit
že
to
obal
pravdy
to
musíme
vědět
a
on
si
myslel
že
to
obal
pravdy
není
a
proto
právě
v
dominikánským
řádu
vzniklo
potom
hnutí
tomáše
jakýho
kde
rozumové
pochopení
věci
pomine
povýšil
na
soustavu
platnou
pro
celou
církev
on
si
to
nepřát
on
přišel
na
to
než
se
to
vydalo
na
to
není
pravda
ani
mu
to
vytratit
ruky
aby
dali
to
a
on
musel
to
ex
protože
by
ho
byli
zabili
musel
utéct
to
je
ta
je
do
fázi
tam
byl
trošku
stranou
že
jo
to
vás
taky
okolností
nikdo
těch
není
na.
Dozorem
protože
každý
se
dopustil
nebo
když
se
dopustil
trvale
přechodně
třebas
po
kterých
vot
se
dopouštěl
nějaký
základních
chyb
které
my
můžeme
klidně
opravit
v
naší
době
klidně
opravit
když
bez
předsudků
přistupujeme
k
celému
učení
ježíše
ke
který
oni
neznali
vůbec
modlitby
když
jeho
života
neznali
ani
dominik
a
svatý
fakticky
nikdo
oni
si
prostě
ze
zprostředka
vzali
ukřižováni
ježíše
krista
to
bylo
všechno
ten
svatý
dominik
ne
přesně
co
ji
nasazovat
říše
ale
ten
svatý
františek
a
převáděl
potom
měl
prvně
v
křesťanství
stigmata
se
zmaterializovaně
tu
nauku
ježíšovu
to
znamená
on
to
nedovede
pochopit
jinak
ne
nemáteli
ní
bylo
to
bylo
chabé
a
kdybychom
šli
od
jednoho
svatého
ke
nemu
tak
bychom
nakonec
stanuli
u
takových
absolutně
neznal
ch
svatých.
Jako
je
to
bez
a
dlouhou
dobu
taky
svatá
terezie
svatý
jan
z
kříže
kteří
byli
dále
všichni
tuhleti
a
s
tou
to
učitele
cítí
na
to
svatýho
kantor
mě
ani
svatý
církvi
ani
není
si
tele
světě
tim
méně
jeho
jeho
učitel
už
ano
a
to
matky
bychom
tak
museli
se
lidí
kteří
tomu
nejenom
rozuměli
ale
to
že
taky
správně
praktikoval
a
museli
bychom
mít
právo
svobodně
přistoupit
k
jejich
učení
a
smět
se
podle
nich
řídit
pak
bychom
toto
všechno
co
dělali
za
dost
těžkých
a
nepřesný
podmínek
mohli
opravu
ano
a
když
si
vezmeme
ty
modernější
svatý
abychom
nedostali
těch
starých
třebas
do
na
budo
ten
se
mi
za.
A
být
už
daleko
dále
než
přeci
nějaký
pokrok
v
tom
mě
vidět
ten
už
stan
staví
na
enlezn
způsobu
myšlení
a
nezačí
svatý
nejvyšší
je
ne
značný
svatý
je
větší
něco
je
svatý
literu
tam
začíná
nový
ty
svatého
radostného
ne
křižovalo
na
kříži
to
je
radostné
poselství
jak
se
často
i
ve
mši
prozrazuje
že
to
nejhroznější
roste
obrat
tak
dále
radostná
záležitost
no
a
po
něm
nastoupil
celá
padat
světců
když
nejlepší
je
svatý
naše
stavech
i
svatý
dost
bosko
a
možná
že
v
nové
době
ten
páter
pio
který
se
hodně
trpěl
ale
dělal
to
za
své
bližní
tam
o
sobě
by
byl
nemusel
vůbec
vety
ten
byl
nestaral
to
své
bližní
ale
on
to
nedovedu.
Vy
jinak
než
katolík
to
byl
ještě
poslušný
staro
se
do
věku
nebo
o
tom
stanovit
katolík
který
si
myslel
že
si
to
musí
větším
jdou
vodsloužit
než
jak
je
hodno
šlo
je
ono
tak
že
je
trpěl
úrovni
neuměl
po
tou
viru
svá
že
neúměrně
trpěli
to
jsou
i
moderní
době
nebo
v
nové
době
příklad
nebo
svatá
terezie
z
lituje
že
voni
něco
tam
jako
nepochopili
s
to
protože
nechápali
symboliku
ježíše
krista
si
ho
žita
to
člověk
žasne
jak
takový
skvělý
mistr
jako
je
pio
že
sem
řeší
roku
šedesát
osm
to
století
jak
nerozuměli
ži
kristus
to
přímo
držíte
k
tomu
přiznává
tím
že
ho
vykládá
aspoň
to
neměl
dělat
a
ale
dejme
tomu
ten.
Don
bosko
se
pokoušel
o
ta
ježíše
krista
ale
chápal
ho
radosti
jako
radostně
milující
člověk
a
myslím
že
ten
byl
poměrně
nejdál
kdybyste
měli
možnost
si
přečíst
pořád
vůči
o
opis
tohle
toho
svatého
tech
ov
konec
jinak
albertova
to
taky
samotné
stojí
ale
nechová
životopis
tohoto
světce
té
skvěle
napsali
života
byli
nesedět
víte
jak
na
to
jít
ovšem
církvi
tehdy
budí
odpor
protože
jak
víte
jeho
by
sku
moh
chtěl
dopravit
do
blázince
neštěstí
on
byl
tak
dalece
osvícen
když
tam
přijel
koán
chro
něho
biskup
který
nenápadně
vodvést
do
blázince
tak
svatý
don
bosko
přistoupil
k
tomu
koán
pozdravil
slušně
biskupa.
A
řekl
komu
za
zabil
dveře
a
řekl
končí
mu
tak
rychle
s
tímhletím
pánem
do
blaze
se
je
nebezpečný
blázen
a
odvezli
biskupa
dobrá
si
a
víckrát
už
měl
s
něho
vod
nich
pokoj
postaví
dneska
a
to
je
nová
doba
to
je
konec
devatenáctého
století
se
musíte
svatý
bránit
potí
církvi
své
tímto
usne
že
pošle
do
blázen
se
své
představy
jediná
možnost
dneska
jak
se
chtěli
uhájili
vstup
do
rozhovoru
a
tak
já
vám
navrhnu
tak
přednes
e
nebo
rozbor
dělat
rozbor
takových
stanovit
ek
různých
nebo
východisko
do
věčného
života
protože
každý
z
malými
a
kromě
toho
jsou
nějaká
obecná
východiska
která.
To
přímo
tradiční
tak
například
v
evropě
je
tradiční
východisko
aniž
si
to
přiznáváte
že
těch
duchovních
věcí
a
ty
tokem
protože
jestliže
věda
si
vzala
rozum
za
vedoucího
činitele
a
drží
se
jeho
tak
musí
dojít
k
tomu
čemu
říká
věčný
rozpor
náboženství
vědom
a
já
říkám
že
mají
pravdu
protože
náboženství
které
postaveno
na
tomtéž
rozum
na
které
je
postavena
věda
neobstojí
žádné
náboženství
které
má
rozumovým
prostředky
nebo
rozumovými
prostředky
se
postavit
po
bok
vědy
nemůže
u
ní
dlouho
přejít.
Že
náboženství
není
rozumová
záležitost
jenom
rozumová
zády
nebo
rozumová
taková
záležitosti
to
jenom
po
té
stránce
že
se
to
dá
do
určité
míry
do
rozumu
převést
ale
je
to
převod
vždycky
jenom
jedné
malinké
části
toho
celku
náboženského
oproti
tomu
co
v
tom
náboženství
a
tak
já
začnu
s
tím
faktickým
vzorem
když
totiž
lidstvo
na
západě
době
asi
tak
před
dvěma
tisíci
lety
začalo
stavět
rozum
do
popředí
tak
se
muselo
smířit
s
tím
že
navodí
tak
se
jí
protože
jakmile
ten.
Rozum
přišel
nějaké
vymoženosti
v
tomto
světě
fyzickém
tak
jimi
potřeb
to
co
zjevením
bylo
mu
předesena
tak
dejme
tomu
potřel
celou
genezi
říkal
to
není
možné
a
neska
víme
že
to
není
možné
aby
tak
jak
je
to
v
genezi
to
vůbec
nikdy
vzniklo
protože
rozum
se
staví
proti
tomu
že
před
pěti
tisíci
lety
to
nějak
vzniklo
to
přeci
sedi
sem
ti
tuto
není
možné
dneska
si
to
dovedeme
do
konce
tají
vystihneme
stala
čtyři
a
půl
miliardy
let
tak
je
potom
je
ta
pravda
náboženská
kdy
začíná
někde
pro
nás
genezi
ale
přeci
jenom
nemá
pravdu
vědom
je
to
já
to
nebudu
hned
na
se
vyvracet
úplně
aby
tu
asi
nauku
nepotřebuje
nečtu
ale
já
jsem
měl
třeba
možnost
se
setkat
se
svou.
Přijdou
kde
bylo
deset
ateistů
osm
aktů
a
dva
věřící
a
teď
jsem
říkal
je
asi
něco
říci
do
života
tak
sem
říkal
do
věříte
až
do
nevěříte
tak
dva
věří
tam
se
nebáli
druhýho
a
kde
se
a
osm
minut
nevěřilo
řikal
to
bude
krásné
tak
já
budu
mít
ke
všemu
jsem
asi
tímto
způsobem
té
osobní
devatenáctého
století
které
postavilo
tak
vysoko
rozum
že
si
myslel
tím
rozumem
vyřeší
všechny
zády
věta
ale
čím
dál
postupovalo
od
dvacátého
dobrý
od
do
dvacátého
století
tak
poznalo
relativnost
všech
těch
takzvaných
neměli
zákonů
fyzika
a
jiných
a
by
nalezlo
konečně
ústy
a
myšlenkou
ani
stanou
teorii
e.
Jestli
je
všechno
relativní
pravdivé
jenom
ve
stavu
něčemu
a
když
jsem
tak
pomine
tak
ta
pravda
také
pomine
tak
pak
už
dneska
žádný
dobře
poučený
a
cesta
netvrdím
že
jeho
náboženství
a
který
k
to
pravé
nýbrž
bude
se
ohlížet
také
pojem
systém
ale
ta
tuto
ateismu
ještě
po
jeho
hledat
dále
materialisti
devatenáctého
svatý
a
vidění
století
ti
prostě
potíraly
náboženství
rozumem
všichni
jenom
rozumem
a
nikomu
se
nepodařilo
tím
rozumem
to
náboženství
úplně
po
třídy
to
zůstalo
tak
na
poloviční
cestě
aby
jsem
vykládal
to
on
tak
říkat
nebudu
nebo
si
za
co
se
podařilo
materialistům
potřít
náboženství.
Tak
třeba
tu
genezi
to
bylo
jasné
že
se
jim
to
pořád
velice
bytě
a
zázraky
ježíše
krista
se
jim
podařilo
potřít
a
tak
dále
staň
zmrtvých
takže
ho
o
to
celkem
bylo
dost
ale
teď
se
mi
říkal
bohužel
dneska
už
víme
od
do
podo
a
to
je
otázka
dvacátého
století
respektive
jeho
nobelovu
ceny
že
vedle
vědomí
máme
také
podvědomí
to
je
veliký
pokrok
materialistické
vědě
a
to
znamená
že
totiž
ten
rozsah
našeho
vědomí
které
začíná
smysly
na
jedné
straně
já
končí
rozumem
rozum
zpracování
m
mentální
pracovní
na
straně
druhým
a
to
je
druhé
těch
smyslových
vjemů
to
není
všecko
nýbrž
po
těmi
smysly
je
další
škála.
Pod
vědomé
paměti
které
je
daleko
více
než
to
co
máme
ve
vědomí
a
jak
to
je
dneska
odhad
je
věda
tak
to
co
podvědomí
k
tomu
co
je
ve
vědomí
je
asi
jedna
ku
deseti
milionů
té
síla
podvědomí
to
je
solidní
takový
odhad
dnešní
vědy
psychologie
berte
toto
na
vědomí
v
tom
podvědomí
je
tam
to
není
uspořádány
tak
je
to
uspořádá
člověk
často
z
toho
odejdu
jedná
protože
si
vzpomíná
na
něco
co
sice
jasně
vyhovění
není
ale
on
podle
toho
podle
nové
té
poledne
po
nachází
východisko
prosté
vědomí
jednání
kdy
se
člověk
něčemu
vlivem
vzniku
jeho
já
a
vývoje
ve
společenským
dění
dostal
do
nějakého
východiska
tak
on.
A
trvá
takže
s
tím
člověkem
se
nedá
hnout
to
vychází
z
ze
stejného
předpokladu
pořád
nebo
se
stejný
setkat
teď
jsem
jim
tam
dokazoval
jak
k
tomu
je
třeba
už
třetím
dítětem
je
těžko
hrou
tím
méně
snadno
se
hned
třebas
dvacetiletý
a
tedy
ma
teprv
ze
starcem
to
vůbec
nejde
dá
se
hnout
třebas
ve
starším
člověkem
době
od
větu
že
jedno
já
opouští
a
druhé
nastává
například
dejme
mu
takový
zlo
na
stav
u
toho
svého
tam
jsem
tak
jim
to
dokazoval
a
proto
dnešní
například
marxismus
ten
znají
toho
svého
ze
dvou
těchto
částí
z
jedné
částky
kdy
nebyl
věřit
si
a
důležitosti
ne
se
obrátil
na
víru
a
byl
přehnaně
věřícím
říkají
to
byla
jeho
senilnost
zrovna
tak
třebas
dejme
tomu
ramen
rolland
ne
to
co
napsal
předtím
nebylo
potravy
náboženství
a
to
to
napsal
ve
svém
podmínku.
Asi
a
mystický
až
život
než
indie
bylo
postaveno
na
hlubokém
náboženském
poznání
říkali
se
milý
to
a
my
všechno
vydám
o
roven
a
dá
ale
tento
posledního
spis
mystický
a
se
život
indie
nevdá
protože
to
už
nepsal
normální
člověk
to
a
senilní
člověk
on
to
tak
krásně
logicky
skloubené
a
na
štěstí
ta
daná
která
tam
byla
tato
četla
měla
to
od
vás
ten
a
řekla
no
to
je
bezvadný
já
jsem
se
všemu
nerozuměla
ale
to
nepsal
jsem
jedničku
věk
to
co
by
se
nic
nedokázal
sekat
takový
zbita
jim
to
tam
jako
na
trati
je
ta
jedna
z
těch
nevěřící
ch
ano
tak
deme
zase
pouček
dál
a
říkal
jsem
ale
to
že
se
postavil
na
stavu
rozumu
znamenalo
že
celou
řadu
praskne
nerozuměli
museli
vyškrtnout
jako.
Já
neříkám
hloupé
ale
jako
nemožné
čili
vymyšlené
a
já
jsem
jí
říkal
přátelé
že
tomu
nerozumím
a
vypořádal
se
s
tím
tak
že
řeknu
že
to
hloupé
tak
do
je
hloupý
jsem
že
jde
o
tom
když
tomu
nerozumím
nejsem
já
hloupý
tímto
způsobem
nevyřešíte
vám
to
před
sem
to
předváděl
že
není
vyvrátil
jsem
všechny
pochybnostmi
vědy
že
genese
není
pravou
platným
líčím
jim
vzniku
světa
tady
nebudu
líčit
asi
to
tak
nakonec
tomu
ho
udělat
si
to
taky
stanovisku
říkám
tak
že
se
mi
to
podařilo
jak
se
mi
zdá
ne
obrátit
je
na
víru
ale
dokázat
tím
že
je
to
pravdivé
líčení
tehdejší
poměrů
palestině
nablízku
východě
což
voni
vydávat
za
začátek
světa
že
pro
ně
pro
historickou.
To
oblast
jejich
světa
to
byl
začátek
no
a
teď
jsem
říkal
kdyby
bylo
zůstalo
lidstvo
na
úrovni
konce
devatenáctého
století
kdy
vnikli
fyzika
zákony
které
se
zapsal
do
stavu
lékaře
který
se
počítal
všecko
možné
vystopovali
vědy
zvané
tam
všechno
ostatní
co
zbylo
lidem
nedostupné
ho
kdybychom
byli
zůstali
na
této
úrovni
tak
dneska
jsme
oprávněni
k
tomu
náboženství
úplně
vyřadil
náboženství
se
vysazuje
z
jiných
důvodů
samo
svou
slabostí
a
ne
útokem
materialistům
uto
ateismu
je
směšný
pro
každého
náboženství
založeného
člověka
protože
říká
jenom
rozumem
se
to
dá
najít
ale
té
náboženství
je
postaveno
na
zjevení.
A
teď
jsem
jim
říkal
svoji
životní
zážitek
jak
moje
náboženství
bylo
postava
na
dvě
není
a
jakým
zvláštním
způsobem
do
postava
naivní
a
že
vy
m
že
už
všech
lidí
kteří
při
přede
mnou
náboženskou
cestou
se
dostali
k
tomu
pravému
spojení
náboženství
jenom
zjevení
já
vám
jenom
ve
zkratce
toho
řeknu
ale
myslím
že
to
se
nemusíme
dál
zamotalo
to
říkal
já
sem
jim
říkal
ale
tohleto
náboženství
není
postaveno
na
rozumu
ale
dovoluje
si
od
rozumíš
to
rozumí
aby
uznával
náboženské
pravdy
to
je
jedna
z
největších
chyb
náboženství
které
se
nám
musí
dopouští
nemělo
by
se
od
rozumu
chtít
aby
náboženské
pravdy
přijímal
rozum
nepotřebuje
zabili
se
nemusí
pocházet
rozum
o
uznání
rozumové
uznání
náboženských
rasem
měl
vědět
kam
patří
a.
Které
náboženské
pravdy
může
uznat
neměl
by
násilím
to
předurčovat
to
náboženství
je
jestliže
například
v
jakékoliv
náboženské
pořádné
soustavy
to
byli
křesťanská
nebo
jiná
něco
musíme
ubrat
protože
tomu
nerozumíme
a
říkáme
si
pro
rozumu
odporuje
tak
to
na
boží
děláme
něco
čemu
se
říká
náboženství
kam
část
vydáváme
za
tak
a
to
potom
stavíme
na
hlavu
to
zjevení
které
se
ti
tady
mela
hlavu
lépe
řečeno
přestáváme
věřit
že
to
zjevení
bylo
pravé
ale
to
zjevení
bylo
pravé
poté
ta
se
že
není
třeba
když
to
zjevení
se
člověku
opakuje
něco
z
toho
umírat
v
že
se
to
ty
řecky
jako
pravé
a
se
mi
dokazoval
jak
to
se
dějí
jest
pravým
zjevení
a
jak
se
to
shoduje
s
rozumem
po
té
stane
kam
až
může
jít
až
to
dostane.
Dostali
sme
se
ta
daleko
že
těch
osm
ateistů
mě
prozradilo
že
si
se
nejsou
zvyklí
k
té
nevěřit
že
se
mi
z
toho
ani
ne
vyváděl
ale
že
jsou
zvyklí
v
tom
že
si
je
to
jediná
cesta
poznání
že
to
patrně
dělá
cesta
poznání
a
že
při
zále
že
náboženství
má
také
pravdu
ale
jinou
sino
světa
a
jinak
vypadají
a
zdánlivě
počinu
stojící
ale
že
už
se
to
zdánlivě
proti
kaž
už
to
není
faktický
oči
tak
to
bude
veliký
ústup
pekle
že
tedy
v
jednou
se
mohlo
stát
že
by
svornost
vedle
vedle
vědy
já
jsem
říkal
a
to
se
taky
stane
že
jsme
za
dostát
nemůže
je
protože
jsme
se
ty
se
trvá
na
stanovisko
které
sami
o
sobě
nemohou
existovat
si
tam
ten
kdyby
člověk
mohl
ustat
ze
vodu
a
byl
jeho
nábožensky
založený
člověkem
na
zjevení
to
že
to
chudák.
Protože
to
zjevení
mu
není
dáno
to
by
se
musel
obrat
oni
co
to
nezná
tak
dále
nemohl
být
žít
faktickým
konkrétním
takým
životem
kam
až
rozum
může
dovést
tam
musí
jít
rozumem
se
dá
zírat
tak
von
to
na
životě
ježíše
krista
že
se
ti
let
řídit
esi
rozumem
že
tedy
skvělým
a
že
poslouchal
své
rodiče
a
byl
podřízen
společnosti
ve
které
žila
a
dále
teprve
až
přerostl
přes
tuto
fázi
tak
odstavil
rozum
a
byl
poslušen
toho
co
mu
se
říká
zjevení
to
znamená
od
boha
všechno
přijímal
a
ne
ze
svého
rozumu
a
říkal
dokonce
že
kdyby
byl
přijal
něco
ze
svého
rozumu
že
by
mu
neměli
věřit
že
všechno
co
dělá
je
vůle
jeho
otce
takhle
vypadá
náboženství
člověk
že
takzvaný
svatý
potom
jsem
říkal
nakonec
že
tedy
měli
indové.
Jednoho
veliká
na
jaký
kam
a
to
byl
vyložený
materialista
a
ten
říkal
jestliže
je
omylem
že
my
jsme
lidmi
jestliže
omylem
celý
ten
vývoj
až
policií
tak
pak
na
tomto
světě
nemáme
co
dělat
a
na
něco
říct
tak
mám
to
hodně
ho
získám
že
to
ale
omyl
není
jestli
to
nějaký
záměr
se
do
tohoto
vývoje
když
mu
nerozumíme
a
že
byl
neuznáváme
že
je
to
bůh
jestli
je
to
nějaké
vnitřní
tažení
v
přírodě
jestli
příroda
to
takhle
zařídili
oni
tomu
říkají
že
to
příroda
takhle
zařídil
tak
nic
prostě
musíme
uznat
že
příroda
naším
vládcem
a
musíme
z
ní
vydobýt
co
se
vydobýt
dá
a
on
z
ní
vydobyl
tolik
že
byl
člověk.
Nejvyšší
poznání
jaký
je
vůbec
o
sobě
a
možný
a
takže
oni
si
ho
váží
stejně
jako
třebas
ramakrišny
nebo
šankaračárjy
nebo
jiných
sat
ale
byl
to
vyložený
materialista
který
říkal
my
v
tím
di
děláme
tu
chybu
že
potřebujeme
hmotný
život
ten
nutným
a
ničím
nerad
ani
pomocníkem
na
cestě
do
věčného
života
a
hmota
je
pro
mě
věčná
ale
vědomě
není
věčná
když
člověk
to
vědomí
nevyužil
ve
hmotě
to
éry
aby
ji
povýšil
na
vědomou
kontinuální
vědomou
hmotu
tak
člověk
se
dostat
do
zdaleko
že
už
je
aspoň
přechodně
vědomí
ale
musí
to
převést
do
vědomí
věčného
no
a
tak
to
je
že
takhle
skončil
materialista
indický
ne
karma
tak
říkal
jo
tak
taky
to
asi
v
jednom
ho
dopadnout
i.
Evropský
materialismu
no
a
on
tak
dopadne
jak
to
dopadlo
nemůže
že
se
se
ale
indie
normální
indické
stanovisko
je
spása
člověka
spása
člověka
náboženskou
cestou
jenomže
jsou
si
toho
vědomi
že
člověk
není
schopen
jít
všestranně
že
má
nějakou
přednost
a
to
se
má
prvořadě
chopit
a
pomocí
této
vlastnosti
má
do
té
věčnosti
jít
tak
kdo
je
láskyplným
člověkem
tak
deset
tou
oddanosti
kdo
je
člověkem
převážně
poznávající
ve
cestou
poznání
z
nana
že
a
tak
dále
a
to
je
čest
proč
pracují
činným
ne
cestou
karma
karmajógy
a
tak
dále
těch
hlavních
co
si
pět
to
je
to
který
některé
je
založena
jedna
základní
chyba
že
totiž
opomíjí
cele.
Download XML • Download text
• Waveform view