EN | ES |

82-22

82-22


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Žádná koncentrace která není sebeobětováním nevede ke spojení s bohem rozumně dobře takzvaná prase čí činnost prase se přitom ne obětuje když žere nýbrž naopak něco přijímá ježíš kristus při poslední večeři dává podrobný recept na spojení s bohem pomocí vnitřního umírání ano. To znamená kdo neobětuju v vnitřní modlitbě své tělo to je ten chléb a kdo obětuje svou krev to je ten život v tom těle ne ten koloběh při těch věcí automatismus jedna být a řekl ten se nemůže spojit s bohem ano to jsem na své vlastní kůži poznal a proto bych chtěl ještě podotknout že ježíš kristus řekl to činíte na mou památka to taky vydělat a ne aby se to dělalo jenom takhle v odstavec jako forma když aby opravdu člověk se vzdával svého těle abyste vzdával se kri především ve vnitřní modlí ho povahy v zevním světě jsem to potom udělali ten větě vono to de vnitřní modlitbě jsem ho eště nestačí se potom musí přejít když se to podat ve vnitřní modlitbě to se mi podařilo před koncentrákem se ukázalo že to nedostačuje že se musí si taky provést ze světě no ale. Ta ten recept tam je a pak je tam také řečeno tím co se dělo jak když co se potom stane když se toto když jste to ta podmínka li se splní to není ještě hotové spojení není to potom ještě moc věcí následuje a to je všechno opsáno někde jinde to ale tuhlety podstatné věci jsem neřekl nikde protože ty recepty si netroufám psal aby je psal podle sebe a vono by to přeci nebylo všeobecně platné protože jenom to co udělal ježíš kristus je všeobecně platné ale. Způsob provedení jak jsem začal provedl není všeobecně platný a jsem nějakou branou vstupoval jsem vstupoval nemohu napřed branou bytí a potom pranou poznání nikoliv danou lásky a to je brána nejdokonalejší a ježíš kristus vstupoval i řečem přemožen branami protože všeobecně celým tahem celé cesty tam vstupoval takže jeho recept si každý musí přeložit do svých východisko bych tak řekl a proto se tak dlouho jako obává psát sestup poznání protože vy ji psal po svém no tak stačí to. Zodpovím velice ve zkratce otázku připravenosti otázka připravenost není otázka mu měsíců roku velký života stáří mládí nebo tak nýbrž to otázka rozhodnutí stoprocentní ho rozhodnutí je to otázka bezčasová připraven je někdo kdo se správně a důsledně rozhodne to znamená tu okamžité okamžiku může být rozhodnout a může být připraven kdokoliv se s učedníků páně rozhodl měl právo se stát jeho učedníkem to by stačilo aby člověk věděl co dělat dál ne kdyby se stal jeho učedníkem jenom ale protože jste se nerozhodli takhle s těmi důsledky jako chtěl mrtvý pochovávají mrtvé a tak dále že oni zanechali celé svoje rodiny všecko zanechali ne rozumíš neměl o starost ono se potom ukázalo že oni ty rodiny za nimi chodili a ježíš kristus si to neměl za zlé tvrdil na tom může chodit to krišnovým za zlé ale oni vnitřně pro tu rodinu umřeli ty učedníci to toto rozhodnutí musí být nějak jo. A jakmile to rozhodnutí je že pro tento svět sem vnitřně umřel tak potom mohu ve světě dělat co chci ovšem dávat pozor aby se znovu k němu nepřipoutali vím že je to dalo velikou práci že jsem si myslel že jsem bez toho života toho běžného jak to lidi udělají by živ po těch třetí dvou let tak potom se oproti problém byl to pro pro problém se do toho znovu zamontoval a po koncentráku znovu že a kolik tam jsem zažíval nazírání ti měsíčně bez mezer zase se o to zkrachlo všechno. Čili z toho si nic nedělejte člověk tisíckrát padne ale není rozhodující věk žádný čas netrhá jenom se nedělá správné rozhodnutí ve kterém by ne který by stát celý člověk celým svým životem a to je definice správného psané připravenosti čili v připravenosti mohu jít vojskem jednak že jednám správně dělám to co považuje za správné to je řek bych vzdálená příprava. Ta je nedostačující blízká příprava rozhodnutí který do toho řeknu a do do toho jo a toto právě vás ne myslím že tam ta příprava vzdálená u tebe nemá žádných těžkostí ani není špatná nedobrá ale ta blízká příprava to rozhodnutí kdyby člověk sebral sebe celého to u tebe není jo. Totiž člověk se nezná a myslí si že sebe celého víra ale dyť tu paní l o které jsem mluvil kde se let těm to věcem vyučuju a kdyby ji byl ten manžel neohrožoval život tak by se byla v tom rozhodnutí asi nedostala jsem s o tom ještě nemluvil ale je tomu asi tak na neví jestli na tebe ale na mně muselo se jít násilí jen byl žádné kloudně rozhodnutí kdy neudělal a chci tomu přede aby u vás k tomu nemuselo dojít aby vás takové násilnou satan abyste nebyli k tomu tak při nuceně jako to nepovažuju za správné. Vy tam ti učedníci páně bohužel museli zkrachnou se svou naučenou vírou nebo o to rovnou vírou že viděli je zázraky že které na to nebyl schopen dělat zázraky oni ho museli se vzdát a to bylo dokonale zkracován na to vás upozorňuju že to není tragická záležitost když člověk krachuje třebas pět krát za den ale je důležité aby opravdu si byl vědom toho že je tady někdo druhý jsem si teďka dal zážitek poslední přednášce a to vysvětlil který za musí něco udělat a to udělat nemohu tím druhým například u byla třebas vnitřní modlitba tak jsem si nevymyslel ani jsem si nevyčetl tam to bylo velice ruka ale to byla to vyvá řítí případ že člověk řek bych takovou jistotu o síle své modlitby jako jsem měl ne že věří že spojovací účinek pak se o může opřít celou bytostí ne ale do tuhleten prostředek nemá tak se musíte uvítala ostatním třem který to tam jmenovány jo a o se musíte opřít a jiným musíte prodat nějakou nějakým a dvířka a to půjde tebe starosti si zezačátku své cesty myslel že dělám denně půlhodiny koncentrace jsem si myslel večer jo. A jsem se fakticky modlil celý den protože nikdo neřekl co je to rozjímání co je to rozjímavá modlitba a jsem dělal celý den jestliže se trápí nad sebou a není to to jedno v jakém si úpadková stavu když si to není jedno tak upozorňuje se modlí že se odít a že směřuje do modlitby ticha přes rozjímání byla rozhodnutí nerozumná ale to se nedá nekonečna dělat a jsem tedy přes den takhle rozjímala večer jsem přepadlo všeho sem vod lid ne že koncentrace nepovažoval za modlitbu jsem považoval za modlitbu. No ale ve skutečnosti by se byla nikdy nepodařila kdybych byl přes den celý den neozval rozumíš ta modlitba ten život se pořád ubíral jenom po dvou kolejích rozjímání soustředění rozjímání soustředění mnoho jsem zanedbal se zevním životě proti neradím proto rozjímání že jsem že ta příklad bavila aby tu po david opánky víte tak to je chyba ale jsem po zůstaveny se modlil a mám dojem antoníne že málokterý okamžik přes den se nemodlit to proměny neví že to modlitba pamatuj si že to co si považovat modlitbu to vůbec modlitba nebyla byly doby kdy si toho napovídal strašně moc to ještě nezačal vůbec modlit jo. To pro tebe není to dobře z toho nechal pokračuji v tom to nádherné že ty spěje do vody by ticha a tam ani jedno slovo nemá místo. Rmuť se nad sebou, jak chceš, to je v nejlepším pořádku, jenom nad sebou nezoufej, ale to podněcuje k nápravným opatřením. To znamená k vnitřní modlitbě, která by třeba trvala dvě vteřiny denně nebo během dne několik vteřin porůznu, jak se to bude hodit. Jakmile se budeš cítit na dně, vyprázdněný, tak zanech toho svýho trápení na chvíli, říkal, že budu se trápit za chvíli, si slib, aby to jako nevadilo, víš? vždycky takhle jsem balamutil to svý . za chvíli se budu trápit, dál, ne? A přestaň se trápit a uvnitřni se, jak umíš, to jedno. Na vteřinku na dvě a uvidíš, jaké divy to bude dělat. Tys, teď je tvůj stav směřující k tiché modlitbě, k modlitbě ticha. To je stav, který je velice vznešený, a vy to nepoznáváte, zrovna jako jsem to nepoznával v tom koncentráku, že to byl nejvznešenější stav, kdy jsem byl absolutně opuštěn. Že to byl nejvyšší projev boží lásky nebo si to nebyl vědom, jsem si myslel, teď Bůh opustil, a zrovna Bůh miloval. Tomu my nerozumíme Bohu, my si ho představujeme jako člověka, to není pravda. Nic takového není. Takový bůh neexistuje. Tomu přestaň i věřit, takovýho pána Boha. To nemá smysl. Dnes to pro tebe nemá smysl. Bůh je někdo jiný, než jak ty si to lidsky představuješ, jo? Něco daleko vznešenějšího a nepochopitelného. Jakmile se do toho dostaneš, tak to nebudeš potřebovat chápat už, ale budeš o tom vědět. Bude o tom vědět, že to tak je. A budeš mu to moh- nebudeš moct vůbec od toho nikdy upustit, víš? Tak dobře, podívejte se mám tady dotaz, jak to udělat což sem říkal mockrát toleto mu řeknu jinými slovy jak to udělat aby se člověk vědomě spojil s bohem během tohoto života. Ježíš kristus ukázal že nejjistějším prostředkem k tomu je udělat předsevzetí za kterým člověk stojí a které povahu vědomého spojení s bohem tou z touhy po vědomém spojení s bohem a jestliže to předsevzetí neudělá člověk a jestli do toho nevloží to co ježíš kristus říkal že se do toho vložit musí že ze strany člověka se taky něco musí udělat tak pán bůh nemá vůbec právo ani možnost do toho z druhý strany vstoupit do tohoto stavu takže se nepodaří to spojení a takže odpověď z . Člověk není schopen do toho vložit hned tolik aby to spojení bylo tak jasné že by nikdy s něho se neslevil že by neupadali že by se ne zmenšovalo nebo dokonce se neztrácel a proto u většiny kteří mají nejlepší předsevzetí k tomu bohu patřit jemu se věnovat obětovat to obyčejně dlouho trvá než se spojit s tím bohem tak že to není ničím porušován. bych řekl jednu věc nezáleží přitom rozhodnutím na tom kolik ten člověk rozumu nýbrž jako odhodlaností to dělá se vám právě proto minulé vykládal doufám že tady bude se kupertinský ne který neměl všech pět pohromadě a proto byl schopen předsevzít si něco co by mu byl a taky mu to vyčítali každý vyčítal ty hlupák ty se být knězem když nejsi schopen se ani naučí číst a psát a dneska by se se naučil tatínka a co to ostatní třeba jenom váš vůli být knězem on si přitom představu že bude s tím vědomě spojen s bohem samo sebou měl tu dětskou představu takovou ale on z toho neslevil a že toto rozhodnutí bylo takhle pádné a nikdy jiné a nikdy z něho neslevil tak on se tím kterým tělem stál ale bylo mu všecko k tomu že hledal království boží všechno bylo přidáno. A víte dobře to jenom malinko zopakuju že když potom byl vysvětlen na kněze tak si teprve zjistil že nedokáže provádět to co ostatní ježíš že jenom ji latinsky že to že to prostě nedokáže a takle z toho dva roky zarmoucený a ty by roky fakticky proplakal a pro trápil se ve své cele a teprve za dva roky přišel k němu kněz přenes mu tuniku nezná mít s a říkal mu josef měl dojem že těch chybí uniká tak mně promiň jim že tady na sebe nějakou tuniku máš ale ti přináší tuhletu tu si vezmi. A nebudeš litovat on si vzal a uměl latinsky ano a byl moudrým knězem mu řeší než kterýkoliv z nez a mudrc v doby takže všichni vědci doby k němu chodili na radu ne a oni od chvíli rady udělal způsobem takovým že se vyjadřoval o něm chvíli rozhovoru s se svatým nebo svého setam kupertinském na vynese víc než čtení velikých knih to se to tady starý děje když člověk rozhodnutí věnovat se tomuto spojení tak co do toho musí vložit a celo toho vloží bůh teďka to cílově jo člověk do toho musí vložit tu odhodlanost chtít se obětovat tomu bohu dokud vaše modlitba anebo vás život dokonce ještě lepší pivo i modlitba trvat nemá povahu sebeobětování bohu nebo bližnímu. Tak nevede ten život ani ta modlitba vědomému spojení s bohem jakmile začne mít tu povahu sebeobětování a tak opravdu bůh tu oběť přijme je to člověku velice nepříjemné protože člověk si nepředstavoval že takhle své o bude člověk pán bůh brát von se ne tak nekompromisně způsobem že ten člověk mladém že umře ale von si ho bez a z druhé strany bude takzvanou nějakou pudu to znamená tu moudrost kterou tomu potřebuje ano to je ze strany boží předán. To je daleko víc než kolik do toho člověk bylo žil ale tohleto musí člověk do toho vložit recept je velice duch jak víte jenomže háček je v tom jsem si vždycky myslel od začátku cesty že sebe celého vkládám do toho díla že nic nezůstává stranou a že se celý tři bohu obětovat že se ho pravdu chci spojit ne s za cenu která je chybná která není cenu pravou že by on patřil nýbrž za ten že budu patřit jemu že nebudu svůj že sebe opustit že ne sebe ztratím a jsem si myslel že to dělám poctivě a proto jsem se modlil o to abych měl větší lásku k bohu než čemukoliv jinému ale viděl jsem že to na mou jenom slova a že to není to pravé to jsem se dověděl pro po devíti letech tápání a. to říkám proto že člověk se nezná a svatá terezie správně říkala že duchovní pokrok na cestě není způsobena jenom správným rozhodnutím a jeho plnění nýbrž sebepoznání do jaké míry pokračuje sebepoznání do takové míry jste schopni se dále obětovat tomu bohu ano další míru co poznáváte že tím ještě z k tomu žete obětovat se teprve po koncentráku a ještě předtím to sebou mockrát jsem se dověděl jak jsem vám rád ne a co se ještě bodu neobětoval to že se o to vůbec nevěděl že jsem to že že na tom vím a to jsem se neuměl ještě správně klasifikovat ne a pořád do klasifikace něco chybí pořád ještě sebe neznám do míry že bych moh plně se s bohem spojit. A to je myslím celá odpověď protože člověk by řekl jak je to možné že tak poctivě se do toho vkládám a ono to nemá odezvu na tadyhle je to poctivé ale je to odpuštěním nevědomé není v tom vědomost o sobě samém není tam odpověď v tom obsažena do se nechávám celou část bytosti o které nevím ráje někde v podvědomí stranou své akce spojen bohem a potom na určité úrovni do čerpám všechny síly z toho co je vědomí že mám bohu odevzdat z toho pochází na kaší neboť v tom jsou náboje ve všem to do čerpám tak jsem zase na huntě jsem zase na uličky zase nemohu dál protože. Teď ten zbytek který jsem nepoužil na cestě se hlásí ke slovu a překáží mně najednou svoje mysl odebírám do světa a za vším tím co bylo dávno za to někde v podvědomí a to se to dostalo navrch bude moje bytost se obrátil naruby jsem vyčerpal všechno to co jsem znal o sobě a věnoval jsem to bohu tím jsem to vyčetl správné ale dostal se navrch dostal se navrch hladina která původně byla daleko níž a nebyla vidět jo se teďka s stýká takže poučit době ten člověk říká a mám těžkosti mám temné noci smyslů ducha nebo k tomu svatý jan ten. A to z kříže říká to je chyba křesťanské cesty hlavně předané cesty že nevychovává člověka sebepoznání je to na jedné straně chyba na druhé straně je to veliká přednost a řeknu na převod přednosti že v evropě kdyby se člověk podle povahy jakou evropa takovou řek bych je to povaha nikoliv statické nýbrž je to po rozklad on by se tak dalece pitvali že by se rozkouskoval to co poznává to malé kousky a to by ji vy vyznal dohromady tak vona lepší vo tom neví v indii se to dělá jinak že ten mistr na sebe deme tu jeho vůli a tak dále to tady nebudu dál říkat. Takže tam to jde u vybraný ch jedince jinak kdežto ježíš kristus zavedl kolektivní školení to znamená že to vy si se mohu říkat kolektivu nejedí jedinci a ty zkazí si z toho může vybrat to co se na jeho úroveň hodí a podle toho se může zařídit a v tom případě když ten člověk se nerozpojí na částky a vynoří se jeho nitro navenek a překáží mu na všem myšlenky mu překáží tak v tom případě musí za vyšším zaujetím zase se dostat za to musí jemněji se soustřeďovat jemně tomu bohu se přibližovat a ta jemnost překrýt tu hrubost a hrubost nebude mít příležitost se ho dotknout takovým způsobem jsem to dělal a myslím že to mělo výsledek velice kladný. Hlavní překážkou není jenom to ne ta spočívá jenom v tom že by člověk rozhodnutí které učinil a sílu do toho vložil vyčerpal co do obsahu a co do vložené síly nýbrž potíž je v tom že musí do toho vložit postupně sebe celého toho kterého zatím nezná a to znamená musí ruku produktem s tím nastupující propojením člověka bohem nastupovat zvýšené sebepoznání a to se. Projevuje zvláštním způsobem dejme tomu to vysvětlím na svatém tomáši a klinické se kterou zprostředka on to byl velice nadaný teolog a bohu velice oddaný i s těmi za sebou vysoké stupně sebeobětování bohu ale ne zase tolik aby byl se dostal na za za představy o bohu které měl naučené tak bych ještě to malinko doplnil dvěma definice mi my máme víru naučenou a víru vlito víra naučená je to co jsme se naučili náboženství a to co nám napovídá tenhleten svět to není jenom co vás naučili v náboženství my věříme ve skutečnost tohoto světa to je víra naučená odporovat rozumíte. To znamená manželka například byla celá z vděčen a že vidí jiný svět ne že to naučené od pozoroval vnímání těmito smysly rozumem odpadlo to je naučená to taky víra vopravdu v věříte e ten svět protože ho vidíte a se musím i této víry zbavit se neska specialitka jenom na tuhleten druh víry protože to nejtíž pochopitelně a mohl bych mluvit o jiných součást ch ale věřte mi to dalo by to velikou práci se zbavit neblahého dojmu že toto je jediná skutečnost indové to pocházejí tím že říkají je to je to klamné to sou na omyl je to skutečnost která v určité pasáže existuje jako opravdová skutečnost ale jinde vůbec neexistuje u boha není třeba aby existoval pro tenhleten svět. Tam odtamtud vidím do tohoto světa ale nepotřebuju vidět kdežto dneska kdybych neviděl tento svět nevnímal ho vůbec všestranně tak tady nemohu být že ho potřebuju tento si to je ten rozdíl ano malinký velice neblahý a teď jestliže je udělám rozhodnutí patřit bohu tak nemohu zabránit tomu aby nakonec se moje představit třebas o tomto světě a i o bohu nedostali na povrch a předtím byli ve spodek a teď začali pronásledovat. Takže většina světců křesťanských skončila si vývoji předčasně tím že představy o bohu a o tomto světě považovala za jedinou skutečnost představy naučené víry a tím počít definoval se šrot toho určenou využil i víra v tento svět je tou naučenou vírou a tím si zamezil další postup takže voni nejlepším rozsahu rozm svých sil se stýkali se svou představu o bohu a přes si transformovaly poznání e naučené víry je vlitá víra. To znamená od boha daná takle všichni včetně svatýho tomáše a klinické ho pojímali správnou víru správná víra je dar vod boha který nedá se jenom na učit čemu se člověku naučí to nakonec pozná že je chabé že je to chabá představa která napřed nevadí napřed příliv pomáhá ta naučená víra velice ale na pole pod liší dobách je mu překážkou a způsobuje veliké teprve se takže říkám v tom koncentráku užít měli jedna určenou víru ve všech případech bez rozdílu ne devadesát procent ale ve všech případech to zkrachl a tahleta víra ani jeden věřící nebyl bohem. Naučen věřící nebyl bohem omilostněn tak aby mu bůh mohl jedině ten který nebyl neměl jenom víru naučenou a to jsem byl musel s nimi prodělat stejné těžkosti ale jakmile se vzdal sama sebe a to byla ta víra v tenhleten svět tak potom se neměl ničeho dalšího co říkat okamžitě před ním stál bůh bez představy toho člověka s obsahem svého poznání své lásky svého bytí a tak dále takže člověk poznával že sám nemiluje že miluje bůh v něm že sám nežije nežije v něm bůh že sám nepoznává brž poznává v něm bůh a jenom takové míry jak to přes je to jeho síto transformátoru jemu se říká tělo je schopen také poznávat a schopen milovat a tak dále žít. A to bylo tedy veliké urychlí věcí protože zatímco oním postupně pořád ještě sápal jsem najednou jak jsem vzdal ten život přestal ta pak a byl jsem v tom vědomém spojení s bohem že jsem jasně cítil tady on přes přes skrze miluje skrze je existuje skrze poznává to bylo pro šoku jací přímou protože jsem to takhle trvale nikdy nepociťoval nebo si o do půl hodiny před tím ale nikdy dýl a teď to trvalo pět měsíců dokud se tam ten to koncil. vám to říkám proto že abyste si nemysleli že jsem protiví ře ta víra naučená je výborná věc ale na vyšších stupních náboženského života je překážkou jak se člověk dostane do stavu nebo setrvat ze stavu takzvaného nebe tak platí to říká katolická teologie na věčnosti ze tří nejvyšších ctností křesťanských odpadne naděje a víra ty jsou zbytečné a zůstane jenom láska a tak to fakticky je jenomže to toto teologie nedo myslela že ten stav nebe musí být dosažen zde na světě. A že například to a terezie ho tady na světě dosáhl nejenom na pět měsíců jako že se na trvalo do konce si ho života a potom dneska pořád dál tak tato co tam terezie říká tento stav může nastat jenom tehdy když člověk dát bohu právo aby v něm žil a vy si říká tedy aby moh strašně rád a dál nebo dalo a on prostě tady není ve mém vědomí nene. Tam je nějaká chyba a vám řeknu hned běžnou chybu která v tom je chyba v tom je že toho boha se v pro sebe a to je opačný styl než jaký se nastoupit sebe musíme chtít pro boha sebe pro boha to znamená to musí být čisté sebeobětování jakmile to ježíš kristus ukazoval svou smrtí na kříži čisté sebeobětování on se musel vzdát i toho osobního vedení otcem bože proč si opustil ale vzdal se odevzdávám ti svého ducha hned potom řekl že ano čili takhle to musí v v nejvyšší fázi vypad o to předtím nevadí že to nedokázal vlevo to napovídat a ježíš kristus to udělal záměrně kdežto u takových lidí jako třebas se nebo vy. To obyčejně nedokážeme jinak než že jsme k tomu donuceni okolnostmi tak jsem tomu byl donucen okolnostmi že v sedmnácti letech a potom postupně to potom koncentrák a potom postupně zase dál dycky násilí jsem někdy po dobrovolně sebe se plně nevzdal v tom je veliký nedostatek naší cesty protože to učím teď tak abyste to pochopili že se máte dobrovolně sebe dál ne že že by mělo vždycky nějakým způsobem sebepoznání předcházet toho tomu spojení a kdyby tomu tak bylo tak ta cesta je absolutně vyrovnaný a bez krizí mi jasněji to je teoreticky prakticky proveditelné jenomže je to těžko nad pochopitelné a. Člověk je to mluvím teďka nikoliv za vás nebyl za sebe to si ho řeknu a sem velice líný člověk a když nastoupí nějakou cestu po které se mu dobře šlape tak je ochoten tisíckrát tou cestou se dávat znovu jenom ne na nějakou novou to strašně bolí nevím jak vás ale mně a právě proto že není schopen dycky začínat znovu příliš máš velkou sebelásku si se moh rád tak to s ním tak prudce kupředu nejde kdyby byl člověk jako ten svatý antonín poustevník který každý den začínal opravdu znovu jako by byl nikdy na cestě neudělal ani jeden pro panečku to by to bylo šlo to by to šlo kupředu to je to nejlepší co se doporučit dycky zaři znovu a tím se člověk dostane k velkému sebepoznání že mu nestojí jeho cestě se cest to být služebníkem a ne satanáše. Podívejte se jestliže třeba někdo věří v pomoc kněze který se mu zdá být dobrým a nechá za sebe sloužit mši svatou třeba za nějakým účelem dobrým a opravdu to vyjde tím způsobem že tomu je uvedeno nebo stane se co von si přál tak a tam se o sloužena poctivě za tím úmyslem že tak ten kněz se musel obětovat tu všim musel obětovat za toho bližního kterému chtěl pomoc musel si upřímně přát aby mu bylo pomoženo tomu člověku v tom smyslu to byla oběť ale nechtělo nechce se od něho aby při tom měl nějaké potíže to pán bůh nech chce. Protože ho připravuje pro další takové oběť a to oběť být jenom ten kladných smysl pro toho kněze kterou který to věc pro provedl že on měl příležitost odstoupit od sebelásky projevit lásku k bližnímu a tím se stal vhodným nástrojem v rukou božích čili on se otevřel vlivem pomoci bližnímu bohu on se stal blíže z pasení víte že ježíš kristus řekl těm při posledním soudu do se dostali na pravici ne jako spasení. Měl jsem hlad dali jste mi tím měl jsem ji nedali se nic pití byl jsem v žaláři a chtěli jste mi a nebo nemocné a tak dále a oni říkali kdy jsme viděli a m říkat komukoliv jste učinili nejmenšímu bratřích mých ne todleto mně jste učinili to znamená byli spaseni protože od sebe odstoupit nezainteresovaně se nic z toho nepoutalo ne něco pro někoho udělali jo bez ohledu na odplatu takže když ten váš pan bratr nebude chtít mít za to žádnou odpadu v nebi to je ta šikovně rozumíte řekne se všech prospěchu pro sebe a jenom a vám toho schopen jenom na toho bližního bude myslet a bude to pro něho dělat tak to nebyl na něho neblahý následek nýbrž naopak blahý následek bych spojení s bohem. Těm chcete ale jestliže si po myslí na to že je to dobré že udělal či dobrý jestli si n na tom byli om pomyslíte se vrací k sobě od boha se vrací po tom výkonu k sobě a sám nenese tento blahý následek toho povznesení potože se vrátil od matce kdežto když když i ten účinek ve své duši blažený účinek že a dobro že uznal že sám není dobrý že to byla boží moc jako ježíš kristus o sobě řekl nejsem dobrý prosím vás ježíš kristus že totiž za zraku kdyby byl dělal zázraky abyste si že dobrý tak udělal jenom jeden na další uskute. A nebo to těžce odnese hned potom zázraku a takhle když on to dělal bez ohledu na sebe když věděl že není dobrý že otec doby který jeho svou mocí to dělá tak to mohl potom na pokračování věda dál ano no a to bych právě vašemu panu bratru přál todleto aby protože stává se totiž že opravdu křesťanští mystici anebo dobří lidé nesou těžké následky založení komu pomohou ne co a co je tam tahleta vina tou jsem teďka vysvětlil ano. Tak podívejte se řekl jsem že vší se byli andělé se odtamtud spadli protože není jiný proces možný jak se dostat do dycky těla než přejít představ manžel s b anděl tví to je to manželství s bohem více méně a jsem při tom to měl navíc něco zkrátil je věci ale to je bohužel jenom manželství to není spojení víte pán ty pán v tom ráji je to jinak ne to jsou vedle sebe jako tak nějak ale to nebudeme tady probírat tento druh nedokonale ho spojení a neřekneme si tohleto když ten anděl konečně odtamtud se dostane na svět do lidského těla tak proč se z něho stane takový člověk který vůbec o použít neví který je mimo to nadán přemýšlet mi vlastnostmi kde se to v něm vzalo to asi není pravda že byl dřív andělem. Když se podívám na kterékoliv malé těch ale hodně malé tak bych a když je klidné v tom případě tak bych řekl opak to je ještě anděl tak řekl ale teprve potom přestává být andělem a proč protože aby mohl člověk žít v lidském těle třebas byl původem anděl k tomu potřebuje lidské vlastnosti a ty lidské vlastnosti tady jsou uchováno u nesmrtelné duše jako takové jak jsem to říkal balíky a ty se na toho člověka jak dospívá nabalují. Takže jestliže on ten člověk zenech v to znamená dědictví po rodičích ten den se nabalit na sebe něco špatného nabalí se na něj to špatné a je to ještě komplikovanější to nebudu komplikovat jestliže po rodičích dobré dědictví nabalí se jedna děje se nabalí něco lepšího jestliže ten člověk udělá nějaká předsevzetí dobrá tak v sobě upravuje místo pro nabaleny dalších balíků to znamená ten člověk do toho člověka se během jeho vtělení na tomto světě znovu a znovu něco vtěluje to se nestane jenom v okamžiku narození že se stanete někým a tím zůstanete nýbrž jsem se u sobě na k seřadilo že to co pro udělali nebo na udělej lékaři. Jedno a půl tří letech a potom později nějaké jiné události to způsobilo vždycky že ve mně vznikl prostor pro nabaleno dalších dojmů jiných lidí z těchto životů dobrých i špatných podle toho co jsem proto jsem se uvolnil a poslední takové velké namalován sem zažil tisíc devět set padesát jedna a to jsem byl poměrně dost starý zaručeně dospělý že ano a. Nemohu říct do dneška že bych jako byl s tím namalován m dojmu jiných lidí ještě hotov že bych nebyl schopen ještě na sebe něco žít jak tomu vy říkáte z karmy jiných lidí to je pojem který sice mně nevyhovuje ale to tak jenom odívám abych to moh vyhne vysvětlit a takže jestliže člověk nabude těchto lidských vlastností tak oni tady nejsou proto aby z něho udělali lotra nýbrž jsou tady proto aby pomocí tohoto omezení začal být sám se sebou nespokojen a aspoň v okamžiku smrti se obrací obrátil k bohu nejde. A to je tedy veliká výhoda jeho špatností kdyby byla třebas maří magdalena nebyla bývala prostitutkou tak se nikdy tak veme neobrátil a k bohu kdyby nebyl zvrhlík svatý augustin a svatý svatý svatý se asii nikdy z nich ti co svatí nebyli se daleko snáze obrátit k bohu protože mají od čeho se odvrátit neimponuje i najednou čím byli a proto se obrací tak římě k bohu a dělají daleko větší pokroky než my kteří si sobě smyso to se ani kristus o sobě nemyslel a my si to dát si o sobě myslíme takže z toho anděla se udělalo trním proto aby si o sobě nemyslel člověk že je době mu to nepřekáželo ta dobrota na cestě k bohu tak by překážel dejme tomu ten bohatý. Mladí který chtěl vědět jak se dostat do království božího vede ke kristu a tam se jakým procesem se tam dostanu on říkal kolej dobro říkal to dělám od mládí rozdej všechno co máš chudým a to zesmutněl a protože to bohatství rád tak chci vám říct že dobro samotné nestačí když člověk o používá ke svému osobnímu jenom blahou ne to nestačí a proto je třebas něco navíc ztratit sama sebe kterou považujeme na dobrého nebo v poté to je jedno a to je důvod proč se anděl stává obyčejným člověkem je a to nemohu ryby světit. Podívejte se indové říkají bůh se nechtěli jenom jedenkrát podobě ježíše krista to nejvíc nazývá važ bo do tří čekal prostě říkají to indové mi to nemusím věřit ale indové není třeba to na tom nelpím nebo si myslí ale něco je na tom důležitého co indové říkají přeci neříkají každý nový avatar a to platí o ježíše krista a byl posledním avatarem posledním vtělením božím přenese vneseno nového do cesty k bohu nějaké usnadnění do cesty k bohu. A protože v době když se narodil ježíš kristus lidé chápali tento svět hodně hmota ty který se poprvně začal šířit něco z to dneska bují a to je konzumní společnost rozumíte oni měli na očích řím z obrovským bohatstvím i ty židé. A záviděli to bohatství tomu živu a tomu řecku takže v době ježíšova života k vel odchod řím izraeli a s egyptem a z řeckem a oni velice mnoho peněz utratil za věci které by byli bývali neměli tak se nic nestalo ale v těle se vyrovnat tou životní úrovně a k tomu řikam říkáme těm římané těm řekům těm egyptem a tak dále to dobře tohleto ale způsobilo že jejich život se velice ze svědčilo ano přestali mít jako první důvod pro život spojení s bohem návrat otcova domu a proto musel někdo přijít kdo je vyzvedl s jejich hnidy. Z toho jejich se ctí a odvedl je nazpět k tomu otcovu domu a protože to byla hodně nízká úroveň hmotná tak musel ukázat co věší a on tady udělal jenom tak namátkovým že jejich tělo těch lidí to je ta hmota a jejich krev jsou tím nejdůležitějším to znamená lidské živé tělo pro spojení s bohem a nic se tak důležité a proto ježíš kristus řekl o sobě nikdo nemůže dát bohu více než svůj život my jsem tento život pozemský a do svůj pozemský život dosti dal na co o tom přesvědčil to tak je. No a teď ale musel ukázat na toho druhého kterého je k tomuto duchovním úspěchu dycky zapotřebí při poslední večeři vzal do ruky chléb lámal a dával služebníkům svým a říkal jim toto je ste na mou památka neboť toto je chléb nového zákona je to moje tělo která které se v oběť za vás tady dává na to říkám šíři aby to bylo došel umět a kdybyste tuto oběť nepřijali to s tou přidávám které smysl toho jo tak byste se nemohli přeměnit ve věčnou vědomě ve věčnou bytost a vezměte tenhleten kalich tím vínem to je moje krev a víte z něho. Pak nezemře te na věky a tak dále úplně totéž obdobně ano čili on udělal při poslední večeři zázrak toho druhu kterou byli by byli normálně židi nevěřili jako farizeové že přeměnil chléb ve svoje tělo a převedl víno bez svojí krev to je něco co člověk se svým tělem ani jsou krvi udělat neumí a nemůže k tomu je třeba druhého rozumíte tak je to mělo k tomu je třeba druhého to třeba toho který to dovede to je to je to z druhé strany to nám přichází na pomoc když my jdeme poctivě ze své strany tak daleko jak můžeme. Rozumíte my bereme své svůj chléb to znamená své tělo my bereme svou krev to znamená svůj život krev to je to o na koluje ten život my obojí bereme a obětujeme to na kříži jestliže toto neuděláme s kristem to nás s pomocí boží řečeno obecně tak sami kdybychom se třebas i zavraždili se nedostaneme ke spojení s bohem ale když do tohoto aktu po volám boha se použil nedá mechanicky udělat. Když volám do toho boha tak on do toho vstupuje do tohoto aktu našeho sebeobětování a způsobuje že my se vlivem ty své tělesnosti dostaneme vědomě do spojení s bohem takže správné svaté přijímání vypadá takhle jako totiž jako nejlepší vnitřní spojovací modlitba ježíši kriste jsem přišel na mši svatou z toho důvodu aby sám sebe tobě obětoval že tam přijdete z jiných důvodů než tohoto tak se tam zbytečný je to všechno forma každá vnitřní modlitba musí mít tu to podobu sebeobětování tady přicházím abych se ti obětoval. Jeden plzeňák mně říká někdy mám chuť tady nebýt na tom věci protože jsem takový padouch nevydržím nic pořádně dělat dycky z toho zase se jdu a říkal to nese neníc našeho než správně konat vnitřní modlitbu každá vnitřní modlitba musí být sebeobětování ne nějakým omílají jména božího nebo nějaký pokrok nebo něco takového tam musí být tento obsah a ten se bohužel z těch obrazů vytratit že jo a ten tam musí být vráceno a jestliže ty. Při své duši svaté po světa sebe obětuješ nebo to co dokážeš poctivě obětovat když nedostane celý sebe tak aspoň nějakou svoji vlastnost nebo tak že prostě nepředstavuj bohu nic předstírat nemůžeš jsou pocit do kaž obětovat tomu obětuj tak pak při tom svatém přijímání potom proměňování které nastane pak se opravdu když to mu oběti tak z toho proudu promění pro tebe se to obětí promění jinak to pro tebe pro nené není to není obecně probíhající a proměn jenom proto do si to za slouží ježíš kristus pro nikoho z nás neumřel nikoho ne spasil kdo neudělal krok k tomu spasení ze sebe rozumíte ti učedníci páně museli si tím co před tím udělat ne a totéž platí pro nás. Takže v tom případě jestliže to takhle děláme tak si bereme na památka to co ježíš kristus udělal jeho krev a jeho tělo je jedno že ho jeho těla to nezáleží bereme se prostě jeho a s ním potom žijeme je to jediné takové přímá musí mít ten následek na tom jim podle sebe jedno jediné pořádné přijímání první který jsem dělal před tím byl svatokrádežně všechny mělo tenhleten následek že jsem okamžitě spojování to spojení s bohem pociťování zažíval a neslevím z toho musí to být u každého z vás jinak se vyjde prsa a věřte že jste nepoctivě že pánu bohu nalháváme a že sebe neznáte a že to děláte špatně tak takhle to ježíš kristus smyslové to dycky je třeba druhého na jsem teďka v přednášce o tom budu nemluvil víc že. V otec si a duch svatý myslet dobyl nedovede vůbec představit jak je to možný že na jedné straně pán bůh něco tvoří a ustavičně to tvoří kdyby to ustavičně nestvořil tak my nejsme vůbec na světě jo musí pořád a toho svoji bytost nou podstatnou část vkládat aby mohl existovat tady kámen čas a prostor jako celek a taky tedy člověk čili to je proud který míří od něho do časoprostoru kdybyste se jako normální člověk je spojili jenom s tímto proudem to znamená žili si jenom pro sebe že dis toho co od něho dostáváte aniž si uvědomte že z toho žijete tak promrháte všecko ne protože byste se nechytli toho druhého proudu kterým je spasitel. A to je tentýž bůh ne nějaký druhý jenomže zároveň jsou to silou od středu působí síla do středové zájmy se drží v šachu ano protože když máte o třetinu sílou sílu deset a do třetímu deset deset bez de cítí je nula a to je bůh a jsou tam objevit rozumíte mi dobře i ta že si ta kladná i tady víta záporná a přesto je to nula že jo to je to nic přirozenosti boží nesmírně veliká moc tvůrčí nesmíme veliká moc spasitelská a co je to to to třetí ten bůh v utěšitele. Osvětitel duch svatý jo to je zase něco a o to se hádali katolíci z pravoslavní jestli ducha působí jenom přes ježíšem nebo taky a je s taky přes řeči a nejenom otce prosadit ke že jenom z otce pochází a katolíci že pochází také ze syna vychází taky se syna a roku tisíc našeho to poslem rozešli a vnikla rozhraní církve z toho to byl ještě důvody nějaký politický ale to nevadí zaklepat kou maličkost se rozešli a byla to zbytečná to byl to zbytečného schod dneska by se to mělo pořádat protože on on je to síla která působí skrze obojí. Je to jenom další funkce boží která se nedá vysvětlit plus deset a mínu deset nýbrž se by se musela vysvětlit úplně jiný vobrazem ho tady nebudu předvádět že to je byl obrat nebo dny ale je to síla poznání se kterou si vůbec křesťané zatím nevěděli někdy a to z toho důvodu že je třeba napřed tu kladnou desítka s tou zápor desítka vyrovnat a teprve potom může nastoupit ten duch svatý. Tak mámli někoho třebas poučit o zpovědi tak je to poučení z prostředka protože zpovědí na světě nic nezačíná člověk ve svém životě ale je ustavičně donucen aby nemyslel jenom na sebe nýbrž aby od sebe odstupoval to bylo říkat ještě jednou a míra toho odstoupení být znásobení právě zpovědí k čemu je dobré odstupovat od sebe to musím napřed vysvětlit ne se dostanu zpovědi že totiž dokud je člověk jenom svůj a dělá si něco jenom pro sebe s ohledem na sebe. Aspoň by neměla být dělá jedno s ohledem na sebe to je ta novinka možná pro vás dokud dělá jenom pro sebe něco tak nikdy se přes určitou úroveň životní nedostane tou úrovní myslím širší způsob pojetí života ve kterém je společnosti platným se nem než byl dříve dokud si všímal jenom sebe že ti někdo všímal jenom sebe tak hledí na toto co vydělat pro sebe a tak dále a miluje třebas své povolání jenom když si viděl nebo dokonce klade a podobně než to když s vychází ze sebe tak mu záleží na tom aby to pro ty druhé také dobře dopadlo právě proto říkám že řemeslo promiňte se říkám řemeslo lékařské zrovna jako moje řemeslo tamto . Ty mají obě dvě tu povahu že člověka nutí k tomu aby něco vyvedl tak že by to bylo v pořádku taky když se naučím své posluchače aby to ale horší naučil se posouvat to co mám naučit tak voni potom jsou nemohou na to navázat jinými vědomosti protože je tam ta mezera chybí no ale nebudu mluvit o sobě a teď chtěl se dostat k zpovědi proč je třeba se odpoutat od sebe k tomu co ještě jiné důvody než to aby byl prostředek co pro pro společnost něčím platným hlavním důvodem odpoutání se od sebe je znásobení lidských možností do totiž úzce se stará jenom o sebe ten se přes určitou úroveň svých možností lidských nedostane. bych to měl vysvětlit otče tomu asi není rozumět člověk jednal podle toho jak byl vychován co se naučil to znamená topodle konec které uznává a to znamená že se zásadně pohybuje v mezích ne bych takového pouhého lidství které si o sobě myslí že je samoúčelné kdežto z našeho hlediska tedy z mého lidství samo je článkem me vývoji mysli řeka můžete myslet do co proti tomu stojím že li tří není konečnou fázi vývojovou. se dokonce myslím že člověk třeba před mnoha tisíci lety nebyl na úrovni vývoj jako je dneska to si myslím toho lidí a že například dejme tomu v době kristově se ty věci chápali jinak ne jenom pro jiné založení ale pro úroveň toho člověka mentální která byla jiná neříkám lepší nebo horší na než je dnešní a všechno je způsobeno jednat výchovou je taky prostředím jednak taky nějakým nějakou transu tají nějakých prvků vy tomu že nám to říkáte denní který se taky nějak vyvíjejí a nenastupuji v tom dalším pokolení nezměněné stavu nýbrž se něco na mění nevím lékaři je dneska říkají že například dejme tomu čistokrevná schizofrenii dneska není možná že to je taková kombinace všelijaký chorob že se to nedá přesně nazvat schizofrenii a proto. To léčení těmi klasickým léky velice obtížné a to říkají o mnoha choroba když se například vypučí nějakými antibiotik třebas nějaká choroba tak vona se zakuklí dojem tvaru a tak dále tak mi to vykládají někdo z nich a tak je to taky s tím lidským organismem když se vystaví nově mu prostředí tak převezme zkušenosti které dříve nebyli za znamená u sebe a se nesou dál do dalších pokolení tak že člověk je poznamenán třebas těmi předešlými pokolení jejich vývojem a jejich snaha. A ten vývoj styk tomu a my to vidíme na naší lidské společnosti že člověk je vychováván samotnou společností aby poměrně daleko méně udělal toho pro sebe přestože dělá daleko více pro sebe než dřívější člověk ale poměrně poměr k tomu ostatnímu se dělá pro společnost aby pro se udělal daleko méně než pro tu společnost prostě ta proti práce v každém pro mince ne sem jako no tak budou vít takhle každém oboru roste takže i třebas lékař musí být daleko protivnej než byl třebas přestaly a tak dále a umět taky a udělena se to chce a všechno to požaduje. Proč to říkám protože vývoj spěje tam a ten bude posouvat také tu vnitřní strukturu lidské duše bude ji pozměňovat spěje tam že ten člověk bude čím dál tím víc se napřed nucen a potom od a dobrovolně protože bude vědět že to užitečné aby dal pro společnost a čím dál méně pro sebe přičemž v tom méně pro sebe bude vlivem společenského pokroku technického a tak dále bude tak snadné že von pro sebe tím málo co bude dělat udělal lék víc než ten starověký třeba člověk který se musel mnoho namáhat aby pro sebe něco udělal a neudělal zdaleka tolik toho jako ten no vod dob člověk ale vezměme si třebas jenom na kup třebas takového platná na ten stůl dneska člověk se nemusí starat jak by to ptal ne jak by to a všechny řeka si ani nemusel by to vyžehlilo ne to aby to vypra všechno mu to někdo udělal nějaké služby jsou tady od toho nějaký odchod nějaký promysli to všechno stojí za tímto obyčejným platným dosoužit tým výroky stojí toho daleko více. A to dříve k dispozici nebylo takže když mám třebas na víc nějaký oboru který neměli třebas smí předkové tak to neznamená že bych byl že bych jako se musel víc se namáhat z toho kraje který viděla daleko menší část uka pro sebe když si ten obuvi pořídit než moji předkové kteří si to museli kát to byla hrozná práce že ano. No a vám to jako se všechno předehru vám to říkám proto abyste snáze pochopili že to co ježíš kristus nebo osoba která je jako taková známa vybrat lidem doporučoval to bylo veliké usnadnění cesty pouhých hranic bývalý ch lidských možností do to musím vysvětlit pouhých hranic bývalý ch úzkých možností ty původní lidské možnosti byly takové že člověk. Celkem málo čím se lišil od víře tedy žil třebas pravé se tak musel tvrdě bojovat za hájí po jeho života to se a nemusí a neměl čas na takle extrémy jako třebas oba třicet takových obuvi to nepotřeboval že ano jsem u toho ska daleko větší mstí potřeba opatřit že si je daleko snáze takže z toho co dělá pro společnost ukazuje málo pro sebe ano je vám toto horní nebudete shodovat olivere hned připomeňte hlas te se nenechte mluvit nejsem ve škole tady se může klidně odporovat jo správné jsem moc rád protože mně to doplní můj názor a k tomu zau nějaké stanovisko které nebude drze ano. Se budu slušně chovat že taky ale bude se do do času nechovali někdy tak a on ten ježíš kristus když si přečtete symboliku jeho života vnesl do toho života něco co v normálním žili žitém životě předtím vůbec nebylo obsaženo představte si to co se tam v symbolice tají on je tam řečeno od boha přichází k bohu se vracíš to nikdo z nás neví on to ale věděl ani to zásadou vidět to tito měl vědět on to věděl dejme na to že on to věděl věřme může on to věděl jak to o sobě tvrdil že nemluvil lež že mluvil pravdu od boha přicházím k bohu se vrací je to situace. Která se srovnat s pojmem věčného života že život je věčný že všechno odněkud se dostává se do tohoto stádia vývojového a z něho to spěje zase dál že my máme tak jepičí život se nám to seto všechnu pojem na vleku a je to všechno se jenom opakuje to není pravda tomto sledoval zde živi které ale časových tak si každý z nás sta věří nebo nevěříte jedno že se všemi přeci jenom všechno vyví vám vždycky při příležitosti na mysli zkřiven který se ocitl na odstavec dala pan dost tento zkřiven tam umí vybírat ze silen ho třeba z toho s otrok ni mého z zlem nějakého nějaké prany černý které tam jsou vevnitř jo. V tom nevě kdybyste platili draze našemu přidalo a přemlouvali ho člověk jak aby toto vyvedl tak to neudělá kdyby si to ho přestali na dala on si to tentýž křivá tak to neudělá ale mnoha ti co letý vývoj při kterém dál pády byli oddělen od velké pevně li kde to ještě nepotřeboval ten zkřiven odhalil svůj život jenom tou schopností působivost se naučil minulo a va černý ze dřeva to u nás vůbec neumí aby si vzal do opak z bo to nedokáže vůbec to ta. Tak takhle vypadá vývoj i to takového zkřiven který můžeme tenhleten můžeme pozorovat protože by to je to si van že ale naučit se něco nového když ho přestaneme sem nazpátek taky se ty pokusit děly do evropy tak on kromě toho že chytá ty mouchy vzduchu a nějaký čočky na zemi sbírá on tak je ještě pořád schopen si vybírat ze dřeva ty černý jako by to taky u nás potřeboval ale necháme li ho tady žít nějaké pět a šest ty pokud si se prosím vás viděli nebo do daných se to děje to je dost dávno necháme tedy žít pět šest pokolení a on ztratí tuto scho to že je to nepotřebuje. No tak si myslím například promiňte lékaři vono to pořád mluvím že to se písmo se taky někdy potřebovat něčemu něhož aby bylo slepé a dneska nepotřebuje potom takhle něho no a mělo patrně pokud nějakou jinou funkci to znamená vývoj nejde jenom směrem kupředu a taky dozadu něco to se nepotřebuje se ztrácí co se potřebuje to se vyvíjí a vy že to způsobem jak se mění zevní poměry no a ježíš kristus předvídal úžasný stylem předvídal budoucí vývoj lidstva on říkal se nabalí toho že si budete ta čit jenom z rozumem jenom citem jenom se smyslovým vnímáním. Tak teprve pak budete moci sahnout k tomu že budete moc rozšířit svoje vědomí za hranice smyslového poznávání rozumového zpracování a citového zpracování a teď vám tam jedinečný způsobem symbolikou svého života roztahování jak se to dělat a kupodivu ten se než se budu divit ne řeknu kam to vést on říkal ten vývoj vést k tomu aby člověk z tohoto života jako z nějakého zárodku věčného života vyvedl vědomě život věčný aby nezemřel aby než jsem se fyzicky se narodil v nějakém jiném světě který by chápal tak reálný jako tenhleten takže v okamžiku smrti by nepřešel do nějakého bez vědomí nýbrž by přešel do věčnosti do kterých pocházel pocházím aby pocházíte tak a teď tedy to je opravdu něco co mu život dále nebudu co ti lidstva neříkám že by to byl jedinci nedokázali dycky existovali před kristem ježíši kteří toto dokázali podívejme se na nějaké napřed jedince není to moc sluha ve. Když je to vydržíš než my si to znovu tekly zakročí tak promiňte mi takové zakročit tak tady tykám všem tak sem si to nebo popletlo se zase polepší ale teď bych chtěl říct nějaký příklad doby před kristovské abraham byl vybídnout hospodinem vám to vysvětlím ten symbol se to byli by do popo nebo žádný hlas nebyl slyšet nic takových byl kdyby mu to podium aby vzal svého prvorozeného syna izáka a šel ho opravy obětovat bohu a nějaký vršek a protože on byl poslušní vzal otec. Nějaký o dřeva dal to na řecku dát slovy za krvi aby si tu napadlo by pro sebe sám přinesl zas jenom pudu do okapu a šel na ten tose a když přikládal toho syna které hranici hlas spodní ho napomenul a říkal to je dost to si ukázal dost ty se s fakticky vzdal toho co si měl nejradši a jsem ji si nechtěl než ty naučit tomu mění vzdávat se toho co je tvoje nebýt jenom svůj rozšířit trošičku svůj život přes hranice svého. to nebudu radši rozvádět ty slova na je to tenhleten smysl ano je to odděleno jakkoliv osob do nějaké legenda na tom vůbec to vůbec ne překvapuje a to mně neby ukuje protože pod tím vidím tenhleten symbol ne a vím že je to návod jak od rozšířit svůj vlastní život na nějaký širší ze kterého nevyplývá jenom to že se za vám nějakýho izáka něčeho co vám velice rád ale z čeho vykvétají souvislosti netušeném souvislosti že začnu se rozšiřovat za hranice toho svého svým vědomím začnu rozšiřovat za hranice svého tomu se čím se dotýkat smyslu z pomíjí ale to zatím jenom zále ano. Tak a těch osobností před kristem bylo mnoho takže bych jenom to shrnul a teď prosím vás olivere se dobře držte alenko popadne toho za to a došlo ho pevně on sebou uka víte si dávám poznalo ale sedí vedle antonín martiš se se taky cukala když jsem to ne to říkal ale to člověk který chudák poslouchal asi nevím kolik badat let minimálně že ano a ještě pod tím ducha a tak se nedivte že to bude studánky vámi a to je všechno symbol co vám teďka řeknu bohužel mluvím symbolicky to je jako symbol matematicky že tím symbolem se može něco vypočítavý symbolem se něco může vy počít co k tomu symbolu náleží všechno co to musí blaží napří algoritmem třebas kratičká rovnice se dají všechny praktické rovnice vy počítáno narazí se na ten algoritmus to pořád k aby takový algoritmy máte lékařství taky že ano a vidíte kam který nasadit a teď jestliže tedy ten člověk. Nasadí na návod ježíše krista jako ten abrahám a mnozí jiní po něm a před ním tak se s ním stane něco co vám teď zase nějakým takovým přijatelné způsobem vysvětlím že a napřed obětuje třebas to co nejdražší ho ale potom je mu hračkou obětovat něco méně z naší o pochopitelné jak zvládl algoritmus tak potom zvládá všechno co do toho oboru patří a to jsem to se zpovědi se přiblížil. Takže kdyby člověk zdát všechny ty algoritmy který ježíš kristus svým životem naznačil tak by došel k tomu čemu se strašně divil včera tady antonín a jsem řekl a to jsem chtěl abyste se držel teď se držte dříve než kristus v na na kříž abrahám tedy byl přibližně dva tisíce dvě stě let před ním na tisíc sedm set let před ním ten byl ukřižován z ježíšem na kříži protože to ukřižování které se dálo na kříži to byl jenom symbol toho co se od věků děje s každým člověkem který projde cestou odosobnění ano a není to ee mi jasno jenom jasno. Vám je jasno tady tady manželkou v je jasno tak že mám potom napoví no to byl nutnou a to je otrava manželku takhle mohu berou no netrpěl ale ho příště odpovězte že ještě vám to jasno není jo prože tak dobrá byste nějak mohla taky s tím manželem vycházet to teďka čím chci říkat tahnout znamená bibli pro není rozhodující tím že by se to bylo stalo na tom nezáleží že ty zázraky všechny proběhl na tom je ne zalezli ale že to velice přesně vystihuje co a je to třeba dobře vymyšleno dobře to vy by když neško to člověk udělat aby rozšířil svůj život za za hranice začátku narození od začátku zrození do do do smrti a jestliže to toto podaří člověku že během života pozemského překročí na ni se toho života tak je daleko platným cosem lidské společnosti on se nepře se na každém rohu o život. byli tam to bylo tak u může lépe pomáhat ale vím když jsem byl v koncentráku promiňte mně to tam pořád sem se první dni bál jenom o svůj vlastní život jsem nevěděl to utrpení těch ostatních který tam byly že to měl plné subjektivně se stalo od své vlastní utrpení tak jsem byl těm ostatním tím jakmile jsem začal žít také pro tak jsem ztratil své vlastní utrpení to se splyne na nic a byl jsem schopen jim posloužit čili ten pravý smysl toho odosobnění ano toho. Ten případ toho abrahama ježíše tak dále se jenom donu heslovitě všech těch para metrů a všech těch algoritmů ježíšova života oni taky vytýkají by to mockrát říkal že to všechno za ji nazpaměť vás jenom odkazuji na člen rodiny kteří to uměl než říkat protože to mají to napsaný mají to padesátkrát poslouchá ne že to přitom báječně jde od ruky se divím že by nenapovídají no ale nedělají to si ke mně to je vod nich velice hezké tak vám to řeknu ještě jednou tak. Zase budu mluvit legendárně ale hned to převedu z legendě normálního života nějaký abraham který se ho eště abram žil v městě ur říši říši asyrské asyrii asyřané byli blízkým příbuzný byto semitský národ židů nebyli to hamy jako svou arabové ti jsou než tíhu proti sobě vzdálený příbuzný aby byla trans a to byly bratři a bylo tam přelidněné a tak není divu udělej se snažili někteří ty méně důležitý se odtamtud odstěhovat protože tam těle ne příliš tlačil a tak abraham slyšel had hospodinu od vedu do země kterou ti za slíbím a tam ti budou budu chránit když se zachová podle mých příkazů proti všem silnějším nepřátelům tady nemohu ale tam bych to pro tebe provedl všimněte si teďka si odmyslel zde hlas boží a to všecko a ty si principů. Jestliže budeš bydlet zemi která není tvá která ti je jenom svěřena přejdeš hrubého vlastnění do protoho správcovství to je první krok který by měl člověk ve svém životě provest nebylo by von nikdy na škodu nemusí proto věřit ale přesvědčil by se sám že když přejde z vlastnění do správcové se zbaví strašnýho strašné vůli starostí za prvé a za druhé že to dělá daleko dokonaleji protože klidně ji a protože cíle vědoměji protože vlastnění to znamená jenom těšení něčeho do správcovství je takové zacházení s něčím aby to obecně jim bylo platné nejenom proto do toho vlastní nebo pro toho to nemá být nýbrž to je jenom správcem že jo. vám jenom řeknu ty pokusy o takové takový přechod do správcovství vlastnění se děly ve starověku před kristem a potom třebas u nás uhodit ne kůrou vám ty lidé vlivem učení ježíše krista který pochopit to co vám říkám dneska strádal v táboře do takové tíže všechny svoje poklady a odtamtud se mělo podle potřeb rozdělovali všem kteří ovšem pracovali a podle potřebuje se mi dalo dodělat všechny víc výtěžků tam měli dávat kůrou to vydržovala půdou to vy kradl někdo a tím haslo tábora tím do toho musí svý končilo tam v době kdy ještě ještě ne zašli ještě nezasil dobývat svět ne ty čechy a tak dále takhle jsme slabý tak následně ježíšovi petra pojem rybka potíže s tím zakládá komu. Totiž takový společností kde všichni všeho se vzdálil prospěch celku a pracovali pro celé jedině pro celek a strádal ježíše ni výtěžků své činnosti pro ten celek do společné takové pokladny a ten svatý petr nebo do to tam byl na tom měl do hlídat aby se to stará idyla dokud on tam žil mezi ma tak to správně probíhalo ale dneska nemáme po těch komu tehdejších ani zprávu ani zbytek a je zajímavo že se zachovali daleko starší komu není. A to jsou komuny indické kde toto řízení dodneška na vzdálených ve nic ch vod existuje že všichni nohám nejstarší ho rodu nebo nejvážnějších nebo vnějšího všechno skládají a tak se stalo že indie přežila obrovské katastrofu cha nebo hody nepijete že dycky měli nějakou zálohu nemysleli jenom úzce jeden na jednoho nýbrž nad sebe toto rozšíření na celek to jistě jako lékaři velice blízké a proto po této linii na to jdu. A právě zpověď něco takového dokázat na člověku škoda kdyby tady poslouchal kněz který vás bude zpovídat abyste měl velice snadnou zpověď velice snadno kdyby si tuhletu přednášku on mohl při poslechnout tak by se nemusel žádné zpovědi o aby se vzdal na obavu říkal by si tak tohleto jsem nevěděl kdyby to byl normální člověk jo že on tato takle šedou na to jde teologické jako to neučil na fakultě to je málo to to to ani říkat to jsou zkušenosti symbolismus ježíše života ježíše krista vůbec ještě neobjevili katolická se to máte pět dopadá dva tisíce let to je málo eště no řek to je taky ještě vývoj který jste před tak si to jedno oběví proto protože kterémukoliv někdy to dám donutit tak to chválí a říkal no to je hudba budoucnosti. No a bych se například nechal zpovídat od člověka který by aspoň nerozuměl této hudbě budoucnost před ten nemůže nic poskytnut nebo zpověď nemá být sebe zpytování při které by se člověk rozpitvat byl by se v prsa bídný hříšník a to být každá nebudu to není nic mysl zpovědi protože mohu každému zaručit že toto nejpoctivěji udělá tím co tu se zase bude dělat i ten hříchy a nebude mu to vůbec nic platno bylo se zase vrátí k sobě k tomu starému které dělalo ty hříchy a to z toho důvodu že ho neopustil on si udělal nám nějaké předsevzetí že se opustil lepší ho neopustil to je zpovědi musí dojít opravdu opuštění sama sebe a to bude ještě pokračovat dál a co ten hospodin tedy potom radil těm židům. Dávám vám zákon který budete zachovávat a ten zákon i pana asi tak zhruba řečeno že ty lidé od klid o ten zákon vyslechl si nesměli dělat to co sami chtěli nýbrž to co jim bylo ukázáno domněle od boha jako správné víte řídit se objektivní mi nebo objektivně uznávaný mi zákony které si člověk sám nevymyslel to je veliká vymoženost to vůbec umožňuje soužití mezi vo kdyby tady bylo objektivní zákonodárství které by umožnilo každému být na slunce nebo aspoň ve stínu ale žít prostě tak by na druhého natáčel byla by to bez správní společnosti kde by se za vyprazdňoval a tak dále. A jestliže oni tohleto že není nekonali svou vůli nýbrž řídili se vůlí někoho koho uznávali za lepšího než jsou sami moudřejšího tady se podle toho a dělali to tisíc sedm set let tak způsobili takové rozšíření svého vědomí kterému se říká narození ježíše v betlémě to je symbol rozšířeného vědomí a to nemůže nastat nikdy dokud si člověk všímá jenom sama sebe v čem pozůstává to rozšíření vědomí narozením ježíšem myslím v lidském nitru na někde v betlémě všechno symbol betlém stále kterédo tělo jo to si někdy kdybyste měl kdybyste chtěl si něco vy přečíst ode něco zlý že to od vás chci tak si přečte prosím vás cesta vědomí a je tento pochod zhruba tak rychle popsán jinde detailně a to myslím že byste nepotřebovala jestliže ten člověk tedy. Tak dlouho jedná tak že dělá jenom to co je správné bez ohledu na to že je mu to příjemné nebo nepříjemné že to proto že je to správné a lékař více je správné a tak jim to třebas nemusí být příjem že toto vám musí dělat že toto dělá tak nejenom že je poctivé kře ale velikou příležitost vycházet sám ze sebe zapřít sama sebe a tebe ta zásada ježíšova života zapři sama sebe bez toho se nedá dělat žádný pokrok nevím jak vy byste třebas u ty ne ale normální dítě kdyby se nedonutil aby šlo do školy tak my totiž poli nešlo kdyby se ne donutila aby se tam učilo tak by se neučil nebo vy sou člově dálky a nebylo byste naše kultury za chvilinku nic ale protože se mu dělá násilí protože se ten člověk ze sebe vymaňuje.

Download XMLDownload textWaveform view