EN | ES |

81-09

81-09


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


To bych dal napověděl na co ten dotaz jestli člověk být neslo při tom duchovním cílem abych se nedo je si je to v pořádku nebo ne tak bych říkal že to v pořádku je skromnost je všude na místě než tady tady nesmí být skromnost jestliže tady je skromnost a ten člověk opravdu se nikam nedohrabe skromnost musí být všude jinde než tady to je to je způsob myšlení tedy je opravdu vlastní svatému ignáci z loyoly že byl to čověk velice odvážný ale je to správný duch ježíše krista protože on nikoho ne omezovala jeho možnostech. A myslím že to hraje úplně soulad je to s tím co třebas říkají svatá písma indická že se tam praví i kdybys byl největším hříšníkem mezi všemi ježíš níké přepravíš se přes oceán svých hříchů na loďce poznání a on který poskytoval to poznání seslání ducha svatého věděl že ten hříšník se přes ten oceán pře plaví čili že to nejvyšší vmetu dosáhne ale ne svou silou nýbrž na loďce poznání ano která je od boha to není on on tam na tom sedí jenom tahleta to není on prosím vás to je od boha daná záležitost takže člověk je na jedné straně pochopí při tom že že to není jeho moci a kdykoliv si myslím něco jiného tak je to chybné a ztroskotání píše a na to co je nesmí být skromný po stránce že ty říkal pro pán bůh toto nemůže věnovat to ne to je špatný kdokoliv největší hříšník a tak dále ne takže to uznávám ta si chtěl nou slyšet tohoto si byla velice dobře vědoma svatá terezie že ježíš kristus nedbal na špatné následovníky nýbrž se držel ideje myšlenky která měla být vůdčí Že totiž ona měla zpovědníka celá léta který nebyl vůbec hoden naopak ji sváděl jeli za ženu že o čem to se mu nepodařilo a vona ho přesto v jeho duchovních příkazech pouhým poznala vůli boží ctila a neodešla z jeho zpovědi z toho ten člověk který měl na něco ne zpovídá ze své nechci tady sváděl ne to hlas nemohu poslouchat také nikdy ne argumentovat a s tím připravil veliké veliké bolesti veliké veliká trápení a veliké boje ale na druhé straně způsobila že ten špatný zpovědní. Zemřel vyzpovídal se jednoho dne co všechno chtěl dělat a jakým měl úmysly a že ji nebylo hoden od prosil a záhy na to umřel smířen ne a protože ona mu odpustil říkal nikdy jsem nedoufal že mně budete moci odpustit protože jsem vás vedl absolutně špatně neměl se vůbec páru o těch stavech který zažíváte nikdy jsem to nezažil jak jsem vás mohl vést a vy jste pokorně mně vyslechl ačkoliv jste si musela být vědoma toho že jsem nehodným služebníkem božím podle toho jak jsem žil ne takovou pokoru před bohem s takovou poslušnost jsem neviděl ještě a jestliže vy jste opustila tak moje nejšťastnější le života a můžu odtud odejít a taky odešel. Takže on se vlivem toho že ona se za něho modlila fakticky aby se napravil on se vlivem toho přestože byl nehodný stal nechci říc spasenými ale osvobozenými od těch svých špatností on se přeplavit velí aspoň konkrétně tam v tom svém životě ne takže bych radil a tak sem to neděl mnoha lidem například hlavně gotvaldově jedné paní kterou dobře znáš aby nedbala na to zpovědníka který tam zpovídá nýbrž aby se striktně držela. Toho ducha zpovědi aby hleděla tomu zpovědníka vy se přibližovat jako k nástroj božímu bez ohledu na jasně to spojení ci váže ti na ni třeba hledí bokem muže rozumíte a ne o kom zpovědníka na to aby nedala aby se prostě zpovídal poctivě a vona opravdu způsobila u toho zpovědníka něco podobného ano. Čili si myslím že ježíš kristus chtěl působit na tehdejší společnost obro dně a proto mocí svého ducha a svých učedníků se kterými přišel do toho chrámu způsoboval vznešenost svého myšlení obraz myslí těch špatných sluhu to tak je vidět z toho že voni si ho mnozí z zvali k sobě a velice s ním dobře vycházeli ne všichni byli proti němu a lid prosím nikodém ne a tak dále ne to víme a to nebylo jistě ne případ tam není všechno to znamená on chodil do společnosti mnoha farizeů do jejich rodin že dovolit nedbat může dovolit nedbat na sebe tam kde. Mu nehrozilo nebezpečí třeba života nehrozí nebudete čí že by nemohl vykonat svůj úkol tak tam se stýkal s lidmi kteří ho třebas nebyli hodni chodil mezi a ovlivňovat je svou přítomností ne tou mocí fyzickou která byla jiná než normálního člověka takže bych i toto radil každému křesťanu aby si byl vědom pokud je toho schopen podstaty třebas v bohu které je přítomen a ne tolik toho člověka který to slouží proto první co jsem udělal. Na v tomto série u křesťanské ho rozboru křesťanství rozboru předem jsem napsal obětí pře svaté jo že jsem to vysvětlil aby každý v tom duchu tam byl a mám třebas ty své přátele zavře se to laskavě prosím vás ježíš kristus si jsem pro každého tam kde ten člověk byl nejenom svým postavením životním svým povoláním místně ale svým duševním založeným a všich veškerou svou minulostí ano. Takže proto ukazoval dokud nebudete jako jedno z maličko těchto nevejdete do království nebeského a ale když třebas mám tu čest mluvit člověkem vašeho věku tak si musím uvědomovat že nesmím opomenout nic z vaší minulosti že musím stavět na tom co jste dosud prodělali ježíš kristus znal lidské lev takže on mohl nasadit přesně na míru to neumím že ano ale u takového mladíka který nepoznal ještě svět mohu předpokládat u takový dvou případů padesáti že se strefí ale ne víc. Svou případů padesáti se strefí ale ne víc protože se neslevím rozumíte sem nenasadil přesně na jeho úroveň jenom když nasadí te přesně na úroveň toho člověka tak ho můžete ale okamžitě z jeho místa mluvím o mysli jako o stavu jeho místa že toho odvést do jiného místa rozumíte jakmile na sedíte přesně tak celou jeho osobnost nezískáte a tím že necháte část jeho osobnosti civět někde zahálet nebo nezaujatou někde tak on nemůže devadesáti devíti procenty své bytosti se k bohu dostat nemůže o jenom sto procenty své svého povědomí povědomí se může k bohu dostat jo no a jestliže to podaří třebas v padesáti mladíků ve dvou případech no tak to považuju. Že ta pravděpodobné takovou takový počet radě podobnost ale mohu říct že u starších lidí nemyslím jak starých ale dospělých a prošli životem ani v jednom případu bych si netroufal ty tímto způsobem postupovat ten člověk by se mně musel napřed vyzpovídat asi tak musel by a na to a nemám právo že to to někým dělat musel by dostat odpuštění jich ne vode aby ho poslal syna kým neli ne jednali spoje tak by se toho byli svědky jak jsem to dělal a teprve pak bych kdybych poznal že to někam vedlo že to upřímně všechno odevzdali tak bych teprve začal tam něco zasívat rozumíte takovýho co by se to ale takhle se to nedá sek udělat jako u toho mladíka. A kdyby to bylo dítě malé tak by se to dalo okamžitě bez zpovědi bez ze všeho jenomže kdyby ho převedl na tu vyšší úroveň tak ho zabiju rozumíte jediná věc bych ho zabil je bych dokázal abych ho odvedl z tohoto světa tak se to dělat nebudu toto on říkal proto děti von nevedl do království božího jich jim patří království boží to je prvek a ale oni tam přímo ještě nevedl on jenom ukazoval to je příklad takového dítěte že ano ne nechte je při přijíti ke mně nebo jejich království nebeské když budu sou takoví jací jsou takových řeklo sví nebeské ale ještě tam nebyly ano je jejich a když se tam nebyli jako by bylo jejich ještě lépe řečeno protože nic nestojí v cestě na ten věk ten věk nedrží tu tíhu toho poznání tu tíhu toho přechodu bych řekl dycky to ukazuju na příkladu lambertíny která umřela vepři letech protože si toho vzala moc ne. Přijala to tělo páně a umřela okamžitě protože to byla stoprocentně neměla tady co dělat nebo mo bych pokra ukázat a jednoho muže český budova by zemřel takže to nebudu jmenovat ale ten si zamanul že své dítě povede k bohu že a jsem opřít mnoho lidí opadla ale on se na říct a to dítě zabil sami pravým slova smyslu že ho nechal dělat duchovní cvičení nejenom že ho nechal to cvičení data ale protože sám byl dost vysoko tak se s tím také soustřeďovat místem ta očima chudák ve dvanácti letech na to zemřel lékaři nemohli říct vůbec o příčinách smrti nic zemřela na duchovní cvičení zkrátka na vznešenost poznání které neunesl ten organismus. Domnívám se že toto se nedostane pod ruku stáňovi kalibán mi nebo josefu jeslti kteří jsou stoprocentní mi vegetář protože ty by kdyby plesal a nechce vypsat na sebou tolik víte a si myslím že to veliký význam to vegetář ovšem musí se dělat rozumně ono se taky muže nerozumné vegetář kou stravou velice mnoho po kazit že člověk svou přirozeností jak se nám by mohl dosvědčit lékař není zrozen pro vysloveno vegetář kou stravu to pozná na svém hubu a na svém vnitřním rozpoložení on nemá bahní ho nebo něco takovýho že ho přežít vesmí ne není prostě rozený výhoda a kromě. Kromě bylo žena být zubu to jsou ty stoličku taky maso žravé zuby že je vidět že na stvořen vytvořen nebo v tom stadiu kde se nachází určen k smíšené stravě ale jestliže on si zamane že by měl vegetář a je v tom ten pravý duch to znamená nezabíjej eticky kříž ne zabiješ tak je to velice pozná že nic neboť on se při každé jídlo vlastně modlí on vystihl vyšší formu modlitby kterou jiný člověk který si co mu se zamane a co mu chutná nevěřte že se vegetář by nechutnalo maso. On se toho zříká on se toho od říká ano jestliže on v tomto duchu jako tak on stylizuje svůj život velice soustavně to znamená on ho pozměňuje z přírodního života na život který poslouchá jinou autoritativně své vlastní půdy a chtít a tak dále není přírodním životem či on se dostává do úrovně to byste si musel vystou četní přednášku mu ne jak tomu to ten příležitost on se dostal do úrovně jiných zákonitostí a je tak také posuzovat a může odtamtud vyrazit daleko snáze na další cestu než ten maso jde a proto dejme tomu z jižní části indie kde žijou vegetář. Postavit největší mudrci indičtí ne ze sebe šankaračárya rada z a nový době třebas ten známý a váhali si to všichni byli vegetář ano a je to způsobeno opravdu tím že to vegetář je vyneslo nějaký stupni jak a z něho bylo snáze s tou platného ale víme zase dobře že toto není vegetář tvým není původem indického ducha vegetář si je původem ta mil ského ducha tam jeli kteří dneska v podstatě devadesáti jednoho milionů živých v indii byl prana rod který žil před indy v indii to byl jeden den z původních národů který tam žili před nimi ne zatčen na jich a tam vedete ne. Tak to je moudrost starší než jakou mají indové čili můžeme říct na by být také váženějším jich nesmírně vážím taky protože jsem před přeškolním věku nenašel maso a maso taky ne podávali jsem přeškolním věku maso nepoznával protože jsem tehdy žil velice v úzkém společenství se zvířaty. A když jsem se dověděl z čeho to je co dával se tak sem to odmítal je že by to bylo nevadilo nechutnalo jsem to ochutnal jsem se dověděl do od toho to je z čeho to je to je zvířat kteří jsou moji bratři tak jsem to odmítl jíst rozumíte se maminka umě to musela pasovat nějak probíhá čeká nebo tak ne potravy abych to měl ale nemohla měla třebas us masa to to nešlo to říkám jenom proto ono tedy tam toho maso nebylo ono to bylo velice snadné tato říkám jenom proto že tuto výchovu kterou jsem měl do těch šesti let nesměli ve do sedmi do šesti asi že do dneška na sobě pociťuju že to bylo že to bylo platné období neboť jsem poctivě dokázal žít se zvířaty který jsem nezabíjelo rozumíte. A jsem své bratry ne zabíjel a bylo mně to proti srsti a divil jsem se lidem proč je zabíjejí jak je může jíst jak je mohou jít když jsou to inteligentní tvorové se kterými si rozuměl oni říkají ty si cení si si blaha jsem tím povídám tak bylo jsem blázen ale nemohl se nastol aby dneška nemohl jít třebas karmou nebo třebas kuře a to mně nejde že kupodivu kráva víst to jako z velkého kusu co si moc tak si vědomě ne děláme skálou se nikdy nebylo jako bratr víte ale s tím pustím a nebo s tím kohoutem nebo s tou slepicí nebo s tou husou jsem si tykal jejich řeči do dneška rozumím jako češtině ne to je moje další dřívější mateřské řeče čeština před ale to snazší než čeština no tak mně promiňte že nemohu to jíst ne je to nesprávné protože když jim jiným maso tak bych měl toto jíst také jenomže je to připomíná to někde bratrství rozumíte do jsem dávno zrušil tak jestli v tomto duchu nějaký vegetář nevnímat tak myslím že to velice poznáš jíco si myslím že ta doba těch šesti prvních let byla pro taky tím tou důsledně. Snahou vraždit své bratry byla velice důležitá a jestliže takový zezulku nebo takový kalibán to dělají protože nechtějí vraždit ne to moji přátelé tak sice občas jim to jako by vyčítáno že protože voni na vyčítali taky hledí jak jim to maso tak jim to nemohu zůstat že že ale ve stresem z toho velikou radost poslal toto se nedo protože smím a hrajou po dlouhou jo mám velikou rada že se takhle od říkají protože to je vznešená věc to do mýho názoru a písmo. Praha dvanáctého září devatenáct set osmdesát jedna dopsal ten komentář vjemu mraku tak jsem nabyl celkový dojem je ato ta žena sloužila odpadne on se vlastně přidržuje buddhistickým ha jámy jo totiž musí musí jak vám známo napřed byl takový čistý co ten buddha říkal nebo se myslí že to říkal ne a z toho vznikla nauka takzvaná malý vůz. Potom časem se to zdálo být příliš strohé příkrá tak se z toho vyvodil takzvaný velký a on tam od široké cestě mluví právě z toho jsem to poznal že je to asi tak myslí tak ten malý vůz to byla nauka která spočívala na osmi základní bodech budova učení a na čtyřech hlavních pravdám které on poznal v své mírně a kdežto ta ten velký bůh ten spočíval na. V tom a ještě k tomu tam ismus velký tam který z mus a ještě k tomu něco přidáno nevím jestli bych měl ty pojmy vysvětlit nebo snad by se vyznal v tom bhagvan de on to vlastně vzal takže bude a tu svou zkušenost shrnul do čtyř vznešených pravda on tomu řiká. První pravda existence strádání to znamená existovat znamená strádat proto to byl pro to aby se neexistovalo ale my si to potom vysvětlím co je to neexistoval to není vůbec nebýt ale v druhé praví to vědět co tím myslím příčinou strádání je touha která je z růst při svém úkolu jestliže naše touha totiž je nasměrováno na dočasné cíle nemůže být nikdy uspokojen touto nespokojenosti vzniká připoutanost k tomuto světu a ten koloběh životů o kterém se tam mluví jak budit tak by vědami mu prostě v celém učení indickém kdežto kdyby to byla touha která není vázána. Těmi zájmy světskými upírá se duchovno tak by nevedla ke strádání pokud by byla včas abstrahováno to znamená z konkrétní představy lidské se vymanil a přešla do touhy bez představ třetí pravda zastavením strádání je zničení touhy samo sebou jsem od chvíle neměl žádnou touhu která by sahal do tohoto světa že je to to je v tom ten pravý smysl zastavení ze staré tou že my si to nepřestali touhu jinou než která vede někam do tohoto světa ne a on to taky tak musel vykládat čili veškeré této touhy jsem se zbavil a co se touhy po tom věčném životě. Ta byla do určité míry uspokojení v tom smyslu že jsem věděl jsem věčná bytost jenomže jsem nevěděl jak ten stav bdělého vědomí spojeného s věčností mohu uchovat ale jenom jsem měl zároveň vědění o tom že ten systém jak se to dělá se dovím to jsem měli jistotu o tom kladena zjistíte to jsem měl a taky se to stalo několika nech jsem věděl jak na to věděl jsem to zase na takové úrovni jak jsem byl schopen pochopit nebylo to vědění úplně prosím takže z toho usuzuju že extatik třebas typu bhagaván nebo makoň mohou dělat veliké chyby protože staví na extazi která nějakým způsobem sice znás objev jeho vědění ale jenom z násobí je to co do toho vložil nic nového nevynalézal jsem předtím tam vstoupil se svou existencí do první extáze a ta existence se zná zabila do věčnosti bych tak řekl natáhla a se rozšířila se o to rozšířené vědomí ale velice temné tak že konkrétně nenapovědělo co mám tedy dělat. A za čtvrté cesta která vede k takovému zničení zmaření tedy touhy ta tři stádia či postupné stavy dokonalosti které jsou obsaženy zachovávání uvozovkách dobrého zákona mu do končí bez plnění nauky budhisti a jejím morálky po tom bychom se museli promluvit to vlastně fakticky to čemu říkám stylizace života tam musí být zachováno se tam taky přejou. A v nirváně třetí stupeň vyvanutí tomu se těžko rozumí když to takhle řekne jedním slovem na to hezky esi co jim svoje vyjádřím a dycky je to nepřesně kde již není existovat rozumíte ten jemně ani v tom nízkém stupni nirvány a ona své stupně zřejmě tam nebylo moje existovat ta existoval nějaká věčná moje podstata ale po člověku byla veta přátelé teprve jsem byl upamatováváte na toho člověka že jsem ho začal pociťovat tu svoji tělesnost a to svoje lidství ano ale tu chvíli k to potkalo jsem nebyl člověkem rozumíte vůbec nemohlo věku to je to neexistoval tam není existovat tak to znamená stylizace života kterou doporučoval. Buddha ta byla jiná než například jak jsem ji líčí nebo jaký znáte starého zákona o měl svou vlastnictví za tím života a to ta je staň bude zajímat protože on to tak nějak dělá tak říkal nezabíjí žádného živého tvora to je první z těch pěti ale tak důsledně že ani žádný vegetář u nás by to nedokázal který to je to vám nebudu předvádět jak důsledně on to bral to není pouhá a na pouhý a historky je něco tak je to domu mužského ale tak říkat nebudu tak to je nezabíjej žádného život a dále nesahal na cizí majetek to je pochopitelné nedotýkala se cizí ženy musíte myslet že tohleto on dával lidem běžným pro které hlásal takzvanou střední cestu ano. Nelhat zajímavý že lhaní považoval za takový těžkých hřích vite paní o tou deme na tom špatně věc je vám a potom nepít alkohol přece si to to je těch pět základních bodů stylizace rudého v vždycky takového rázu aby ten člověk o dokázal soustavně vycházet ze sebe když soustavně vychází ze sebe tak je naděje že na druhé straně něco ho potká protože není možno víc do prázdna musí se někam vystoupit a nějaké stanici neříkám na nejvyšší a na nějaké straně. Lidé se měli ne domnívají že žijí duševními projevy projevy duše která je schopna pociťovat radost žal on říká nikoliv neřídí je duše ale jednotlivé hra nebo hamy četl to do mužského jako říkat harmonického na mise zvykli na to karma to znamená hraje mnoho toho nač pojem známého to zákon zákonitost anebo také schopnost lidská která z zákonitosti obecně platné vybírá co je schopen ten člověk uskutečňovat nebo podle člověk schopen se řídit. Takže dejme tomu když my jak se narodí proč se me kolik na čem jeho napájet začneme ho krmit začne ho ukolíbal povídat začneme mu ukazovat tento svět on se mu to smysly mu sami přednesu že tak on v sobě probouzí ty části hamy které souvisí s tím vnímáním s tím jedním a tak dále tak se v něm rozvinout střediska která způsobí že mohutná jíst postupně že mu chutná pít že mu chutná pád a tak dále co dospělému člověku. Ale v sobě vůbec neživí střediska která nesouvisí s tím čemu říkám automatismus jedna to znamená po sobě všechno aby mohl dýchat automaticky aby aby mu klepe srdce abych v tom nebylo mezer ano že ty projevy duševní nejsou vlastně duševní projevy ve vy duše nýbrž projevu hamy to znamená všeho toho co člověk v sobě oživil z zákonitosti číslo jedna. A jestliže po živil málo tak je to jeho chyba nežije naplno a je těžko myslitelné že by se z tohoto světa dostal někam výš jestliže něco dělá pořádně v tomto životě jestliže do něčeho je něčím je zaujat bych tak řekl lépe tak je větší naděje že brzo přejde na oživení dalšího automatismu bych hned při přednosti řekl co si představuju pod tím o živení automatismu dvě protože to jsem asi nikdy nevysvětlil ale tady potřebuju to vám vysvětlit zatím co automatismus jedna se týká jenom člověka že oživuje. Automaticky to srdce všechny vnitřní sekrece a toto všecko a za pomoci z jedné strany na pomocí stavy dýchání na druhé straně za pomoci této síly univerzální šakti to se dohromady spojuje a dává to vědomí to od tohoto světa zatímco ten to automatismus jedna oživuje jenom všechna centra která nás spojují s tímto světem přestalo jenom přes tělesnost nikoliv se někoho jiného tak jakmile odstoupím od tohoto. Vědomí tohoto světa ale abych neztratil vědomí jako jsem to stal tomu sou prosím vás odstoupím celobytostně od sama sebe lépe řečeno čili odevzdám se nějakým způsobem to těžko říct i to je chybné že to řekne odevzdám když prostě přestanu patřit sobě ale zůstanu vědomím tak celý ten proud síly se nezastaví protože mám sem živý a že to pořád dokud jsem živý tak to do proudí tomu se nedá zabránit ale von někam musí probudil on se je proti do centrem která nebylo to živena druhého automatismu automatismus soud ten tu vlast vlastnost to není žádná vnitřní sekrece nezem takovýho to tu octnout se spojuje člověka s tímtéž automatismem mimo toho člověka čili kdybych . O živo v tento automatismus v sobě třebas tím že tady mluvím neboť to je pro nikoliv hleď nýbrž to je pro druh modlitby jestliže to je stav tedy a řeče jenom chabým výrazem toho stavu tak tímto stavem ve vás musím do určité míry oživovat automatismus dvě pokud se ho aspoň někdy trošičku po otevřeli jo a tím vás čin účastí toho vědomí širší podpory toti než jakou zažíváte sami se sebou. Tak to je asi začátek pochopení toho automatismu dvě a slovy slova hora takže on vlastně objevil zákonitost zákonitost ale nikoliv jenom na úrovni takové kterou my známe fyzika chemické anebo dokonce takové že v těch schopností lidských jak vědomých tak nevědomých nýbrž on objevil zákonitost vlivem své nahání která je vysoko nad touto zákonitostí kterou radím číslo jedna a deme se to zákonitostí slově. A která se nemůže dostat ke slovu dokud jsem opatřím sám sobě dokud jsem svůj a vy víte dobře z toho co jsem napsal o buddhovi že on v chvíli zažíval je vám nebyl vůbec svůj že po vaše jak se to podobalo ovšem na jako myšlení úrovni tomu sem vám říkal o sedmnácti letech svého života že on se dlouhou dobu snažil o to aby získal poznání duchovní aby se setkal vědomě věčným životem ale vůbec se mu to nedařilo. A teprve ve chvíli když je rezignoval na to ovšem von meditoval na něco vznešenějšího než ne nevymazal na tohleto poznání a do vyvodil z toho praktické důsledky že malinko pojedl že to co nedělal před tím že porušil ten systém askeze po je do víc v tom okamžiku začal volně narůstat to vůbec předtím neznal a to mu úplně přerostlo přes hranici dosavadního vědomí takže on nemohl při tom stát on si musel sednout. Nevydržel stát to je pochopitelné aby byl taky nevydržel spát sebe si po strom aspoň se mohl o ni opřít ne a tam se to rozpoutala naplno takže měl dojem že nastalo úplně vymazání jeho existence i z maličkosti to tam líčil chápete to asi zažíval ovšem on zažíval daleko dokonalejší smazání existence a to co von o tom vymazání říká to bylo na samém no toho vymazání tam se setkal jsem zákon ze zákonem proto neuznává moh nýbrž zákon do tam našeho pravdu zákon zákon nový a všechny podmínky k tomu jak se na toho zákona vyššího dostat a on je právě popisuju těch víc přepych se vám tu osvítilo cestu o tom taky řeknu abyste věděli co von tím myslí je on vystihl poprvně ještě době před kristem. To tak obecně platí aby člověk překonal sám sebe aby se dostal na sebe aby nezůstal jenom pro sebe neboť zono které se stává pro sebe samo není do půli dosaženo a tak dále toho holi ne a ono ho zasadil do nové půdy takže když on mluví o zákonu tak on mu jenom od no toho svého poznání to všechno nahoře co je nad tím nazývá vymazání neboť tam neviděl žádnýho pána boha jsou sama žádnou představu žádnou představu jsem tam nesetkal takže všichni ostatní znali boha pod nějakou představou a že on musel říct ten bůh neexistuje on to musel říct kdybyste byli zpovídali tehdy těm sedmnácti let tak se násilí tak bych tam taky řekl no bůh je bez tvar ten to není za vlastnost to není ani láska ani ani dobro nic to je prostě. Věčnost bych řekl nějaká věčná existence a tak von nechtěl být proto proti bohu o chtěl být jenom proti představy o bohu o které jsem říkal to jsem často pranýřoval že totiž se mystikové křesťanští stýkali jenom z představu o bohu a ne s bohem ono to nebylo možné se s ním obec e ka dokud měli představu o bohu že tam mým stála mezi ním mezi nimi a mezi tím bohem ano takže neříkám že ta představa o bohu je chybná ona prostředku je něco málo z toho v věčnosti z toho věčného života ale velice málo co se na co se do nejde tak . Tak budu po dál on potom říká smrt rozkládá tělo duši na prvky element hamy se osvobozuji to znamená teď horama rozum neumíte jako tendence schopnosti které někam tíhnu ne hamy se osvobozuji a jako neviditelné jako kde vidíte para stoupajícím z vody zůstávají svobodu ale ho stejnost. To znamená jestli třeba jsem teďka člověkem vášní vím a potřebuju chlastal nebo nevím co všechno potřebuju tak najednou budu po smrti tak tato haha hotová se uvolní se mu taky toto tělo tak nebudu moc pít že ano a ona bude svobodná to chlast musí tam bude zachováno a nebude mít se čeho pět a jakmile najde si nějaké tělo bude se hledět tam zase vyžít protože bude to učit ji náboj jo který bude sice se chovat lhostejní jelikož nemá nositele no ale jakmile bude mít zase nositele tak zase nebude lhostejní ten darmo nebo ta dál ma. Avšak s oním karma nem který on ho karmou my jako říká který vytváří který vytváří nový život a napojuje ho na všechny sehnání převtělení se hamy znovu sjednocuje v jiné již kombinované bytosti dávají jinou duši jiné bytosti a je to převtělení myslím že tenhleten člověk buddha chápal převtělování daleko znamení ji než ve dán ty síni si mysleli že jeden člověk přejde do dalšího je to bude zase on vůbec ne kdybychom my byli tím čím jsme byli minulý život tak na to velice snadno vzpomene my ale jsme je kombinací mnoha char. Vlivem toho záznamu jen logického genetického který člověk v sobě vábí k sobě nejenom to co je podstatného z toho minulého života ale také mnoho z toho to je z podstatného tomu rodu do kterého se dověděl rozumíte takže je to kombinace toho vegetovat prvku s tím jediným tou jedinou darmo bych tak řekl nebo chtěli sanskritu ne nazval. To jsou vlivy z minulých vtělení takže je to člověk nový a jestli někdo říká sem byl tím nebo tím tak to musí říkat opatrně protože to platí no do určité míry takže bych mohl se setkat třebas padesáti lidmi kteří by také byli tím čím jsem byl minule rozumíte taky bych si z hory něco vzali a tak. On to všechno shrnul tuto otci osudové ho kola vytí mimochodem von znázorňován buddha původně nebyl zna z nějak pozici do to slovo a s těma rukama to je pozdější způsob znázorňovány nýbrž on byl zaměněn jako kolo kolo nikde nez názorový budu ze začátku jinak než jako kolo že on o sobě říká jsem to koleno točil takže se to ulíval všechno všechno si aby se urychlovat to rychle pio nějakému konci nějakému výsledku věčnému ne a von si myslel že urychlí toho otáček toho kola se překonají četná vtělení a tím se dostane člověk zana. Operovat zničit tento koloběh oči toho kola může pouze aha který dosáhl vámi dosáhl nevadí moc převrat toto točení protože může přenést sám část toho pokud je to ovšem člověk založen podobně jako on na to nejde indii může přenést část z toho svého poznání na někoho jiného a tím se to kolo v tom člověku přestane točit aspoň na tu chvíli co ten člověk je v extazi dál indové nejdou a ten člověk se musí potom sám propracovat a pokud je spokojen a pokud taky chuť hlavní podstata budova učení je potlačení který touhy to vidíte a víte jaké. Tedy to je ten toto toto tato pravda je obsažena v čtvrté nejvyšší pravdě takže aspoň tuto čtvrtou nejvyšší pravdu tady před vámi ro zpracujeme ano že my míříme nikam jinam než tam na ty konce že ano tato vrtá pravda byla jím ještě rozpracována do osmi dílně cesty tato cesta vést k e zrušení stáda jsou to její stupně. Praví názor první neříkám že je to stupně ale první část toho zákona on říká když se chceš vymanit z automatismu jedna oživit automatismus dvě nestačí aby s se soustřeďovali jenom nýbrž musíš také mít správný názor na věci a to je vlastně jediné co tady dělám že se mysli myslím že propaguji správný názor. Ovšem správný názor nebo praví názor jak on říká by nestačil za druhé pravé rozhodnutí jestliže byste zůstali od toho názoru shodovat se s ním a nevěděli nevyvodili z toho správné rozhodnutí pravé rozhodnutí to znamená tomu říkám jiný smysl života od chvíle nedávali tak je to zbytečně nabytí pravý názor za třetí pravá řeč a tohleto voni budhisti velice pečlivě dodržuje a dokonce hlavně a zenbuddhizmus nemluví zbytečně ten mistr zenbuddhismu ten mluvím tak že tomu nikdo nerozumí potože mluví jenom pravou řečí a jestli si myslí že je pravá pravdu ale on tomu nikdo nerozumí tak bych řekl že to trošku přehání no tváře za čtvrté pravé jednání to znamená nejenom mluvit ale podle toho jedna co o sebou všechno uskutečňovat to je skutečno tohoto jak myslím za páté. Pravé žití všechno to se musí spojovat jeden to života podle názoru bodu chovat pravá snaha teď si představte on byl pro pomazání veškeré touhy a najednou pravý o něco tady nám vykládá o pravé snaze to silou zpovědnice tohleto je správné a proti řečeno protože se musí vysvětlit co je ta touha nepatřičné a co je to to toho patřičné ta patřičné touha která je dovolena tady za tím provizorum pravým rozhodnutím rozumíte když se to takhle stupni když to tuto hierarchii hodnot tak to co zbyde to není touha v tom lidským slova smyslu nýbrž to je pravá snaha ano myslím že to moje rozumět. Pravé ro zvažování to znamená on je dokonce pro to aby se o věcech uvažoval aby do člověk dovnitř va tak neskočil možná že by se mohlo říct dnešním způsobem pravé meditovat ale není to to je rozvazovat on mezi proti považuje a to to poslední ta poslední bod ale pravé rozvazovat je na základě těchto principů které se jmenoval předtím rozvazovat správně ano konečně za osmé pravé soustředění ducha to pravé soustředění ducha pochopitelně to v indii nedosahuje nikdy jenom tím že by ten člověk si sedl a snažil se o nějaké soustředění nýbrž za pomoci mistra. To v evropě musí být zastoupen nějakým duchovním cvičením nebo nějakou modlitbu která není z toho člověka to je ten druhý koho je zapotřebí říkal ježíš kristus dal svým učedníkům otčenáš do ruky tak to byl ten druhý který zastupoval ježíše krista to nebylo z nich oni tím že plnili tu vraty hodno která je tam určena nesledoval sebe nýbrž ježíše krista. A tak kráčí po stupních osvítil cesty stává se aha tem to znamená mistrem a pokračuje do existence do ideálního stavu celá nirvána že a teď bych jenom chtěl říct a to jsem se dostal k tomu co pro to všechno tady vykládám že takhle jak vám to tady vykládám této původní učení jeho a ne se jiná na ji na na hn a na a tedy malý vůz přeloženo do češtiny čili úzká cesta. A vedle toho později vznikla h na velký vůz čili široká cesta něhož se to bylo příliš strohé tak on dovolil do toho vložit dualismus vhodnou míru dualismu a tak to právě vidíme u toho bhagavána že von muži přesune ženu že přiřazuje muže v tom původně v tom obsaženo nebylo ne ale mahátma chyba jedině v tom co on tam dělá že to dělá předčasně úplně opačně než jak to myslel buddha na neříkám než na tom samohlásek myslela. Prosím vás bhagaván tosim díle uvádí jedno pravdu za druhou proti které nemohu jako proti takové nic namítat ale zneužívání v tom smyslu že jste aplikovat na život člověka který do pravdy ne nedošel takže potom ten člověk je zmatení tím že tu pravdu snaží se aplikovat na úrovni než vůbec nemůže být živa neboť ty pravdy vyplývají všechny z jeho způsobu jeho ta jeho způsobu poznání oživené ho automatismu dvě a když to když se jich chopí někdo kdo nemá tento otom tisku oživen a on nedělá nic pro to aby se pro živil. Pusou stavu tam nevidím zvláště v mezi trati a město velice chabé ten nechat běží stránka on se ne nesnažím všechno říct protože my s vysvětlit to nebylo pro únosné a a tak jestliže tím to dává doruky tak oni se mně někdo vnímají že na úrovni na jaké jsou to bude mít tytéž důsledky jako u bhagavána že tedy budou třebas extatický jako je on on statický je takže ve všem pravdu ale způsobem jak ty pravdy hlásá pro koho je hlásá ten tímto způsobem se provinil proti to je základní pravdě kterou ježíš kristus označil nerady te tak nesmím nejenom že by je pošlapali ale ještě vás by taky mohli poslat. A si myslím že to se bohužel stalo podle že ihned doufám že pochybuješ o tom a jsem to tam vykládal v tom je to bylo šedou opakovat se mi řekne tam neni tak budu střílet co do této tak za ti je všechno víte do které to jako uznáte je nej se vyplyne podívej se. Tady extaze je něco co se dokáže co dokáže do čeho dokáže vstoupit člověk který ještě se úplně sebe nestal proto je to stav který sice znamená momentální vymazání třebas vědomí tohoto světa nezmazal ale vědomí jako takového čili objevuje se tam čiší vědomí svobodnější vědomí než jak je vědomí svázaná děním tohoto světa v první znak extaze. Ale objevil se ta něco jiného ještě co do extaze vložím než do toho vstoupím to se mi vrátím mnohonásobně z věčné nic víc že jsem tam vložil třebas dejme tomu svoji touhu po přírodní vědách kterou jsem ale opustil a v kladeno touha tak se mi ta touha převtělila na touhu po věčnosti protože byla tomu blíže než ten těm přírodním vědám které jsem opustil a se smazal tu touhu přírodní věd a fakticky se s tím vyrovnal ne čili do to násobení touhy na vyšší úrovni takže ten dotyčný člověk o kterým mluvím to jsem tak ten potom nebyl schopen na tomto světě mít touhu. Ten měl tou jenom takovou která do tohoto světa vůbec zasahovala aby ho bylo z toho všechny důsledky nebyl schopen o příklad čtyřa nebyl schopen nebyl schopen spát jsem všechno tady vykládat museli ho krmit musí o nutit studovat a nevím co se to musel dělat aby dostali na tu pravou cestu jak si lidi myslí jak se nám maminka myslel ne a tak dále a dostali tam ovšem přinucení jsem to nedělal z nedost a pořád jsem patřil tomuto této touze která hantýrce je budha u dy není touhou. No takže toto se může stát maximálně z extazí ale protože člověk se nevzdal úplně sama sebe před tou extazí proto dříve nebo později přirozených důvodů začne vynikat během extaze jeho tělesnost zase se hlásit ke slovu protože automatismus jedna se chce být živen a on ten proud plyne do zmatku dvě a on se cítí být hladov ne automatismus jedna a ten halil toho automatismus působí že ho připojil to člověka připomene mu to on člověku že je člověkem že se musí vrátit tak se vrátí rozumíte. A proto extáze končí a proto ji považuju za touhou náhražka a proto to jsem se dověděl protekce trámu nesmí předtím ne to by nedal dopustit se zavinil že ježíš kristus považoval za náhražka správné cesty že von za spravoval takovou která nevedla přes extaze která vedla přes plynulý tok k činnosti ze které by u člověk nebyl činitelem nýbrž byl by tam činitelem bůh ta věčnost jediný činitel nebo přes lásku kde by člověk nebyl činitelem nýbrž zase by tam byl činitelem bůh neboť milovat takovým způsobem ho jako ukazuje. To je způsob ne lidský že mu nezáleží tomu člověku vůbec na to jestli je toto ne do pochválí nebo že za to ře pocit srdce ne toho není normálně člověk schopen to jenom něco vyššího v něm je schopno tohleto nedbat vůbec na člověka a takhle milovat to je bůh který miluje v tom člověku ano to zažil teprve potom v koncentráku se to co je to že bůh miluje nebyl ho doby se nepovažuju za milujícího člověka a nejsem taky se před tím klamal že jsem byl milý nebyl jsem vo nic víc milujícím než jsem dneska pochopitelně nebyl jsem tehdy nejsem ani dnes jenomže jsem tehdy nevěděl že je to bůh kterým k miluje jsem kolikrát s odvolá na šandogia upanišad ne že to je všechno napsáno přesně a to nebudu No a jestliže ale člověk dokáže něco dělat jako by to nedělal v tom nejširším slova smyslu jakoby to nedělal tak to je daleko užitečnější cesta než jakákoliv přechodná extatická cesta ježíš kristus se o to to vyjádřil o sobě neví levice co dělá pravice ty vopravdu on totiž vedl své učedníky od začátku od prvního momentu který dal za učedníky vedle k tomu aby nedělali nic sami všechno co dělali muselo museli vědět že z moci boží že to myslel a indové se dneška prodělal zázraky jak on mám mohl ukázat se je to nic nedělat ty učedníky dělali tolik zázraků že je dělal víc než on jak se praví větší divy než on jak se praví tak nedělali nic oni dobře věděli že oni to neděli a ten ježíš který byl synem člověka také že ano. Neboť měl matku pozemskou ten taky se považoval za menšího než je otec a proto o sobě také říkal že nic nedělá že všechno z moci boží otcovu to vy ale že jenom plní jeho vůli že vlastně vyslyšen jeho vůli jenom takovým prostředníkem takovým průchodicím domem abych tak řekl a jako že někdo léčí takovou nějakou silou kterou si bere z přírody se někam odevzdává asi tak nějak ne on to bral otce a se to dával lidem takže on mohl správně tíže stačila k tomu aby se zázrak stal víra toho člověka víra tvá uzdravila vůbec nebylo třeba k tomuto ho ježíše nýbrž to je víry toho člověka říkal on to máme věci. Ono on totiž musel to jenom navodit v smyslu tomu se být protože on věděl jak to navodit ne aby ta víra začla vůbec fungovat to musela být víra dokonalá toho člověka i na to nefungoval proto on nazaretu nedělal zázraky že tam byl domovem a znali o tom jako cesta ského syna to nemohl udělat zázrak že mu také dokonale nedůvěřoval taky tam nedělal zázraky a on se o to vyjádřeno že to to není podo že ano. Tak to je asi to ten začátek pochopení celé to nic nedělat ovšem tam u ježíše krista to všechno vykládá obrazně to znamená on dělají zázraky to je obraz dělají zázraky se to stálo nebude stanout do toho mně vůbec nic není to je pro obraz chvíle jsem to pochopil v tom koncentráku to byl obraz podstaty věcí jsem si to sem to tehdy viděl abstraktně jestliže chceš být běžném vědomí spojen s bohem tak nesmíš nic dělat. jsem v době vod chvíle těch pět měsíců nic nedělal a všichni kteří na se dívali říkali jak to je možné že ty se tady neřeší jako my nýbrž nám tu pomáháš kážeš děláš všecko možné ještě to nestačí přecházíš jednoho bavilo do druhého a strojní puška tebe míří a ty se nebojí dokonce co je to ta si dostává žádné rány ty nemáš za je nemá žít ze a jak to že nemá sat jak to ty všechny otázky mi kladli protože jsem nebyl činitelem tak jsem taky neexistoval v tomto smyslu jsem neexistoval ano a trvalo to pěkně síto takže mám v tom tím nějakou skutečnost se to neexistoval nebýt tam tam byl ten činitel rozumíte tam byla ta jeho existence ale všichni mně viděli jako činitele to o tom nezáleží mistr tam nebyl. Toho příšera to osmdesát jedna mi tady dopoledne vlastně na člo kri rozdíl my mezi křesťanskou cestou jako cestou moderní a mezi cestou starověkou jako cestou která je překonána okamžikem vstupu ježíše krista na tento svět oni totiž indové říkají že k že se něco nového a dále říkají žijeme ve svět době kaliugy ten a a když při nějaký avatár či vtělení boží tak usnadní cestu tak vám teď chci říci jakým způsobem ježíš kristus usnadnil tu cestu protože ho to co bylo před tím známo před kristem. To byla cesta velice těžkopádné neboť kupředu se člověk duchovní dostával pomocí extazí a když nedokázal se nad tuto úroveň vyšvihnout tak to mělo za následek že u těch extazí ustrnuli takže i nejlepší třebas duchové židovského národa se dostali dál než do extaze taky svatý pavel bývalý šavel byl škole jedné takové škole a ty si považovali za velkou čest že ho dostali do extaze. A on se taky tím netajil že byl v extazi které zažíval třetí nebe a že tam vůbec necítil svoje tělo nebo říká že neví za to bylo v těle nebo vy o něj ne a to byl vrchol který se dosahoval například židovském národu ve starověku byli tam prosím vás výjimky například henoch melchisedech eliáš a to se spočíst na prostých jedné ruky co to bylo za výjimky to byli partyzáni tyto dělali po partyzánsky po svém tak usnou třebas henoch říkali to to dopoledne tak trošičku že ano takhle. Že dostane třebas ho ten jako všichni ostatní židé šli tak zvanou existenční cestou existenční cestu my se toho pána boha můžeme chopit za různý šos v podstatě se jmenují i v indii i všude jinde tři takové nejsnáze pochopitelné co si ho anebo a to je láska poznání a nebo existence sat čit ananda indická ne a staří židé nedokázali se jinak chopit boha než jeho existence proto jejich bible začíná stvořením světa to znamená stvořitelem a to znamená začátkem existence se kterou my jsme tady seznámeni. bych ještě k tomu jenom malinko něco řekl že to co je tam líčeno v bibli ve starém zákoně je v podstatě opsáno s sme opatrný spisů a hlavně ze sumerských neboť tam to téměř nezměněné stavu vidíme napsáno několik tisíc let před těmi židy ale to na věci nic nemění že totiž když to opisovali tak věděli proč oni věděli že v tom je nějaká skryta pravda ne tak jak je tam psáno ale skryta pravda v jakém smyslu ty události se stali přibližně pře čtyřmi a půl miliardy let. A každý národ který to popisoval tu domu pře čtyři a půl miliardy let z ráma do své doby si svým způsobem přivlastnil takže židi když mluví o adamovi a evy tak je nekladu nikam dál než na začátek své osobitým kultury jako by hned odtamtud začali židé prosím vás to je symbolický hříčka toto vědomě dělali všichni národové kteří si zachovali z doby kdy se to dělo jenom nejasné vědět o tom co se to vlastně dělo a jenom legendárním generální hávu kdy víte z těch minulých i u které jsem napsal ten krátce zopakuju mohu v tom že totiž. To stvoření nebylo hned v takovém stavu jako je dneska že to stvořené prodělával obrovský vývoj to kvalitě víme že ska i dary na dokonce že tedy když se to nebýt jedno z druhého že to někde čemu zrálo a že ten člověk je vlastně takovým posledním květem kam se to do stalo v tom vývoji rozvoji toho stvořeného zde na této planetě. A jak ten pět vypadal než se ocitl na zemi o tom je práva při tom povídání o ráji což nebylo na zemi oni tam přesně píši kde ten ráj byl a takže ho dneska můžeme přímo na mapě ukázat na mapě fyzické mapě naší země že ho tam neprotiví ho tam pramení tak tam někde ten ráj jako by ty řekli to tam řekli nová ne. Ale ve skutečnosti si pomáhají své svým prostředím ze kterého vešli aby tím odůvodnil starobylé svého rok hle věci se dělali ve starověku zásadně že často nevíme kdo něco napsal to nebylo na byly že nevíme kdo něco napsal protože dycky to se připisovalo nějakému velkému vznešenému autor ne aby to mělo řek aby tomu každý věřil tak teď toto před přepisovalo prvním lidem a hospodin a z jeho litovat a tak dále nebo dokonce mojžíšovi který to ne nějakou napsat jako se se sva nic míní no a ten to vzpomínce je důležité jenom to že je nám tam zachována zpráva o tom že ten člověk původně nežil na této planetě nežil na žádném místě nýbrž žil ve stavu ráje a ten stav ráje tam dost ducha plně popsán. Jako stav ve kterém se neumíral a jako stav ve kterém se nepoznával to poznání které oni měli ty lidé to bylo stabilní ono se nám všechno jeví i neska jako stabilní protože ten pokrok e ta pomalinku kupředu že všichni křesťani považovali ta není danou společnost a okolnosti ve který žije za stabilní řád ne který se nikdy nebude měnit tak lidi jsme se že oni na to šli stejným způsobem a že se považovalo ten pobyt a se považoval za stabilní jenomže. Pomáhali si k tomu vysvětlení těch pochodu dualismem měli si když si měli pomoc dualismem tak museli proti bohu postavit ďábla pak museli boha ztotožnit dobrem a byla to ztotožnit ve zlem jestliže tohleto udělali což je tedy tak asi řek bych přijatelné způsob chápání věcí když žijeme v dualismu tak to dělali pro člověka který žil v dualismu ne pro toho člověka který žil ještě v ráji na pokraji teprve dualismu to byl výklad určený pro člověka že ti čivo blou který to nemůže jinak pochopit než dualisticky uvědomte si to že to bylo psáno pro pastýřem ne a pro drobné zemědělci vůbec nedělá lidi když se tam někdo uměle číst a psát ta tento předsta tohleto ne ostatní neuměli nic pro tuto úroveň to bylo to nejvznešenější poznání jakým molinos u ne že by to byla lež ale se to všechno chápat dualisticky ovšem když je to pochopí dualisticky tak to v sobě stá nebezpečí že totiž panu to vymkla z rukou a nějaký ďábel mu to tady všechno pokazí všimněte si že ježíš kristus když vykládal podobenství o rozsévači který rozsev dobré semeno a vono tam potom vyrostl i koukol a když se ho ptali jak sem to vysvětlí co to je on říkal z lidu ch v noci přišel ne a zasel tam ten koukol. Tak zase mi to svět se dal je líčím tak to vypadá jako že tomu dával průchod že to uznával ježíš kristus ale když se podíváte na konec z toho podobenství tak se dovíte jak to myslel že on říkal tam zlo a dobro do hraje svou roli po palubu ismus k poslednímu soudu kde ten dualismus přestává čili je to funkce která během celého dualismu během celého zasetí. Vy jste stvoření musí fungovat a jestliže to lidé potřebují jedno postavit proti druhému jak to vidí ve svém světě tak proto je to takhle dualisticky popsáno protože je to vysvětleno obrazem tohoto světa kde láska stojí proti nenávisti a tak všechny dvojic ten proti druhému ne nebo se vzájemně ty velice doplňují taky ale zastávají jinou funkci třebas žena muž ne to jsou také určitý páry dvojic a když jako se třebas neberou občas ne tak přeci jenom zastávají dvojí funkci. Ale této dvojí funkce nebylo ještě v ráji zapotřebí že na a muž tam neměly funkci roz rodičích lidí kteří by byli rodiny a je to otázka dost otevřená zdali to byl muž zdali to byla žena protože je tam v tom nebeském textu napsáno ženu a může zrodil j jej ne je a to by tedy znamenalo prosím vás se strava zákona vysvětlit že to tam opravdu takle je čili on je to ta fáze kdy vyňal žebro třebas toho adama to je po malinké přestání do dualismu do nové funkce člověka. A s touto funkci člověka potom souvisí také na trhání z ovoce poznání vono to tam všechno bylo připravil i ten strom poznání ono je dneska tady na tom světě mnoho věcí připraveno které se ještě nedostaly řeči vůbec které se ještě neživil a tu sou my tady pořád například mluvíme o automatismu číslo dvě který je tady dokonale připraven ty ne zamontován do každého člověka do takový druhý program který je za tím vyřazeno a my hrabeme je vona ten první program vůbec to nevadí a vono to nezneklidní na proč on to musí být nějakým způsobem doprošovat a to je spánkem že my totiž vstupujeme na okraj tohoto druhého automatismu tím že ve spánku se nestarám o jídlo pití jak to ve dne že jo. Od toho abychom byli na čem svém vzduchu a ne co všecko o pohyb zdraví to všechno se nám probíhá automaticky protože to řídí jiný automatismus který vezme nefunguje to by byla bychom benedikta ve spánku to by nešlo ale tam jsme teprve na začátku oživení toho automatismu dvě taky se nám stává možná že jste to někdo z vás a čili myslím že téměř každý se tam setkáte s člověkem který není. Čechem a vy si s ním rozumíte ono to třebas francouz třebas vím ind a vysvětlím mluvíte klidně česky když si to potom v hlavě srovnáte co jste totálním říkali v tom snu tak si uvědomíte že to bylo třebas něco nového co jste předtím nevěděli a starého na tom byla jenom ta tváře čeština takže se potom podivuje k ten inspirace když ho fakticky česky neumí vystou v tom snu máte schopnost obsahově myslet a tu schopnost máme tady omezené měřítku například kdyby. Učitel na nějaké škole neuměl obsahově myslet tak by vůbec neměl ten kvocient inteligenční podle kterého by mohl vůbec vyučovat ten musí předejít své žáky v tom že oni si to musí všechno od říkat a ne to musí napřed tak nějak naučit slovně a on to celistvěji muž víc šli svůj cosi ty jsou něm obsaženy ten obsah nás všech jenomže ho neumíme třebas dokud neveto běh neumíme ho použít než vy točíme ten obsah tak nám to uteče a jako když někdo není z věří třebas v nějakém cizí měly tak než o slov toho cizí ze vývoj jesi ku tak on mu uteče že tak tady taky ten obsah v nás je to obsahem myšlení u nás je ale ve spánku když se přesouvá do funkce automatické funkce automatismu dvě tam umíme všechny jazyky. Protože tam se dorozumíváme jenom obsahově přátelé které na z veliký vymožeností automatismu dvě jenom okrajové začáteční tam těch funkcí o kterých my nevíme za tím daleko víc a takle budu psát tu motyku že jsme nobel některé neobjevili některé funkce člověka a budu apelovat na to aby se ty funkce živili aby se uvedl do života ono by to možná stačilo i tím způsobem že bych naučil člověka vědomě spát to znamená v bdělém stavu se dostat do toho o živeno automatismu aspoň na kraje dvě aby ten člověk mohl obsahově vnímat někoho jiného. Tak dejme tomu jsem vám tady vykládal že se setkal s nějakým celkem pranický italsky který najednou obsahově chápal že on ve mně viděl byla ta to byl vzor obsahového chápání on říkal jak to je že ve vás vidím bratra to nikdo mu to neřekl a jsem mu to taky nezjevil a ze to nebylo vidět on chápal pomocí druhého automatismu to jsem okamžitě poznal že je to člověk vrcholně připraven a že ten automatismus dvě neni jenom si spánku jako mi ostatní nýbrž ho oživuje i při svém životě běžném tělem stavu no tak teďka ti lidé kteří tam žili v tom ráji je to pořád to dopoledne že kteří tam žili v tom ráji. Tak ti prostě začali mít v tou užitek začal mít toho po z toho stromu poznání to byla touha hříšná rozumějte takhle vede k tomu stavu ve kterém žili to byl hřích neboť to bylo překročení mezí toho stavu v tom je ten hřích překročení mezí stavu to je hřích a bych těžko definovali jinak ale hřích za tedy tak jak je napsaný v tom zpovědi a to se mi nehodí dávnou to je příliš úzký pojetí hříchu které nedovolí člověku ani aby stylizoval svůj život správně se vo to nepostihne celý život. No a když pojedli ze stromu poznání to znamená když uskutečnili svoji touhu nebudeme se tady líčit nebude tady čili jakým způsobem to udělali před které symbol podle za tomu poznání když se jim podařilo když po nevím nějakém miliónu let pojí ze stromu poznání starý se vytrhali starý se ne nemožní v tom svém prostředí nemohli tam dále žít a těmi kdo nepovedu ze stromu poznání a to byli anděle těmi byli vyhnáni a z toho usoudil naše tradice křesťanská že ábel je tam k tomu měl. A že je to zavinil že to zavinil on ale kdyby se to tam četli bibli ne tak by tam toho dělá la marně hledali ono to tam není ale tradice si to doplnil ano že je to ďábel a z toho vydedukovat celou soustavu ďábel pán bůh a ještě to tam dobře a že to tam vysvětlena budu mám velice vděčen protože jsem tam nevyčetl a že se mohl moh zase to nějak špatně četl. Ale zaručeně to nebyl ber který je tam sedl a když ani žádný padlý anděl nýbrž tak si to potřeboval vyložit katolická tradice nebo křesťanská tak ice která byl těla dokonale dosud pi na dualismu dopracovaná dopracován do všech podrobností to své výhody člověk vyčítá dobro nebo zlo to napsaný někde co je dobré co je špatné ale z relativismus se dělá něco absolutního a to je veliká chyba astrálně říká pak. Tak to je důležité si uvědomit že na tomto prahu k dualismu se stalo něco co vám teď musím podrobněji vysvětlit že z jedné uzavřené kávy zákonitosti která vláda tam v tom ráji v tom stavu ráje přešel člověk do v jiné uzavřené kávy zákonitosti tohoto hmotného světa tam vstoupil do tohoto světa jestliže. Nesměl se vrátit nazpátek do ráje byl tam ten anděl symbol s tím plamenným mečem nedovoloval ni to tak to znamená že těžko překročit hranice jedné zákonitosti že zákonitost funguje z nějaké oblasti a aby vůbec mohla fungovat tak tam nesmí prolínat nic z jiné oblasti zákonitosti čili řečeno symbolicky je tam meč no a tím se brání vstupu jak tam tak nazpátek se ano. A eště to líto zhora dolů protože ten anděl se potom dějou lidem ne ale zdola nahoru to nejde ten člověk nazpátek nesmí to je veliké požehnání pro člověka že nazpátek nesmí protože tím je opravdu dán celý vývoj lidstva ne tady krásně znázorněno kam to je že to spěje na dno na to dno které například objevil buddha a které dokonale rozpracovat ježíš kristus a kterému budeme říkal zákon že ten buddha poznal zákon podle kterého se to tady všechno řídí a když se ten zákon naplní tak se teprve potom s přejít v této oblasti zákonitosti do nějaké vyšší a on tam jak by to popsal osm bodů ne které se mu to najednou na plnit a ježíš kristus. Tento neopsal v staticky musíte zase další pokrok protože buddha to bys a staticky toto bude dělat osm bodů hlavních co jsme říkali ne ale ježíš kristus to ne popsal snad dycky nýbrž námitky ty se přitom budeš podívat odtud tam zase je to pomůcka odtud tam že nejde o místní přemyslovi ani časoprostoru je přemysla je to je to jenom symbolika so prostor vyjádřen duchovní pokrok takže musíme si kdybychom to stali přísně to kulhá na obě dvě nohy a nesmí to tak brát protože nesmíme si od ničeho slibovat víc než co v tom těle to je jenom možnost obsažena jak k tomu vůbec porozumět. A kdybych se nám ten obraz sebral tak tomu vůbec nerozumíme tak vůbec do toho není nema nevíme co máme dělat tady me odkud jdeme jak kam jdeme my takhle víme ježíš kristus to jasně řekl že od boha pocházíme a tou se vracíme a ukázal cestu jak se od něho přišli to říkal starý zákon a bible a tak i jak přijdeme nazpátek otci říkal také a to je navázání na starozákonní poměry že bez prostředníka to nejde. Zase berte ten pochod na svět k bohu členy nebes prostředkem to to to berte hodně sice on to ježíš kristus pro tehdejší poměry protože úroveň vzdělanost zásadně všechno perzonifikovat tak jak to dělali ve starém zákoně protože on nepřišel zrušit nýbrž naplnit to co tam bylo ale musíte to naplnit duchem poznání abychom tomu porozuměli líp než pouhou pardon říkat si tak pozvaným řeka se na všechno neprozradil ale nás informuje kudy kam a čím a říkáte dy bez prostředníka to nejde a na tom je postavena jeho spasitelská úloha že bez prostředníka to nejde. Jestli to nejde bez prostředníka tak do tím prostředníkem být ne se do pole tady dohadoval jestli tím prostředníkem může být třeba jenom něco neosobního něco co není osobou třeba zaujatost nadšení ba extaze anebo jestli to musí být nějaký mistr který toho člověka vsune kupředu jelikož on by sám ani nevěděl že něco existuje nad ním i kdybych byl nejlevnější tak on se pohybuje úplně uzavřené zákonitosti celou svou logikou a proto nemůže narazit na boha nemůže navázat na hranice on se pořád pohybuje začarovaném kruhu. A proto se z něho stav třebas ateista nic se nestalo jen kdyby ten kruh uzavřel aspoň aby poznal tady je uzavřený kruh a je vzduchu aby poznal a dokud neuzavřel tak si myslí ještě mohu dál ještě mohu dál a nepřijde k tomu začátku odkud odkud se odebral odkud do toho kuse začal v tom kus začal točit o to se s kultura možná že udělala takový tři čtvrtě kruh je to možné a nevím co se vás těžkou odhadnout ale jsou mezi námi lidi prosím ukazuje na sebe to není to on třebas vědci kteří na podkladě toho že relativně se dostali nakonec vědeckých možností tu svou vědu dovršil filozofii a to filosofie dovršil zase tím že se zastavil ze svého dohoní zastavili se v pravém uvažování ro zvažování a říká buddha a přešli do pravého soustředění a přejít do pravé soustředění znamená osvobodit se. A tak to také je pravda a pravdou zůstane na věky že míra soustředěnosti člověka postihuje z toho stavu v jakém je do stavu vyššího ono se si dopoledne říkali že tam míra soustředěnosti se mířit časem tento způsob vytáh patandžaliho považuji za překonaný protože ono záleží tak je na intenzitě přestože von to v jeho ztra je vlastně ta napsáno tak ne že bych mu odporoval ale to je tak metodická snaha umožnit každému kdo nemá tak velkou touhu aby i ten mohl jít ale všechno co je obecně platné. Určitých případech je příliš slabé pro toho kdo se nad tu obecností vyšší ne a ježíš kristus právě tím svým životem se na tu obecností činu a to je hlavní důvod toho proč se tam od začátku tělo zázraky aby nám totiž dokázal za své to všechno symbol který zázrak aby nám se tak dokázal že nad tu průměrný je třeba se dostat když člověk chce vodejít z této řek bych absolutně uzavřené soustavy zákonitostí z toho co nazývá buddha zákonem a co mojžíš nazývá zákonem a stojíš kristus chtěl doplnit. Ten šel dál tak jestliže vycházíme z tohoto zákona děláme správně ale musíme si uvědomit že se musí dostat za tento zákon bude nám velice nemilé že když se dostaneme za tento zákon nad něj že spadnete zase do jiné úrovně zákonitostí že nechci to jako nějak komplikovat ale že to není tak jednoduché jak to říkám že by existovala nějaká zákonitost hmotná a potom nějaká duchovní kdyby to tak jednoduché bylo tak by byl ježíš kristus nemusel ukazovat mnoho mnoha dílu cestu a všichni před ním a po něm ho před ním ho předcházeli a po něm následovaly ukazoval na mnoho dílo cestu v čem spočívá spočívá tam hodil na cesta že když někdo třebas jenom stylizuje život. jsem to dneska nebo včera to taky tady řeknu kdy helence aby to slyšel včelička a tady napsaná to záleží jsem to stáhl protože to daleko jednodušeji popsáno než u ježíše krista u toho buddhy jsem to stáhl na pět bodů buď ho vých požadavků které za ce života se kterými by například souhlasili možná židi ale nebylo by to pro dost a tyto těchto pět principů je nezabíjej žádného živého tvora nesahá na cizí majetek ne dotýkat se cizích ženy nelhat a nepít alkohol toto minimální krizový života stačí k tomu toto stačí k tomu aby to prolnula celým životem. Aby opravdu na to musel pořád tomu stačí k tomu aby pořád to musel myslet že jo aby nebyl tedy svůj a to je smysl si zase života aby přestal být svůj aby následoval něco co si on nevymyslel a celo by to byl on myšleno špatně na tom nezáleží když to sleduje tak není úspěchy jeho pokroku za obsažen v tom že se dostane dál tímhletím co dělá nýbrž s tím duchem toho tím smyslem toho aby totiž ze sebe vystoupil ano aby neposlouchala sebe aby se nedělal něco co on si přeje dělat že by dělal něco co si někdo jiný přeje tady dát by to nazval tedy trpnosti tohleto. Ale není to celá trpnost to je ten první stupni trpnosti začátek je to dobrý ale je to přímé trpnosti který my jsme nazvali niko ještě trpností nýbrž stylizací života k čemu to stačilo ta stylizace života to stačilo k tomu aby se zrodil v tom národě ježíš cestu aby tam sestoupila vás jak jsme si říkali často krát toto poprvně v historii lidstva a to mají křesťany pravda pravdu že tam sestoupil bůh na žádost lidí. A nikoliv proto jako se dostávalo v indii se krát že situace se tak vyhrotila že musel zakročit a čili toto je přednosti do ského nana že voni si ho vymodlil vyvodili si ho zvláštním způsobem něčím co my za modlitbu nepovažujeme a to dávejte dobře pozor že máme zkreslený poměr na modlitbu která je jedním ze základních prostředků znacích duchovních prostředků na cíl a v této fázi co není odříkávat nýbrž konání modlitba která ne že si tuto vyšel určovat proč ne ale modlitba která ji spojena s konáním je modlitba která není v pravém duchu vedena a vůbec není pravdivá. Kdežto kdyby člověk vůbec nic neříkal a jenom správně jednal tak by se modlil velice dokonale kdyby to správné jednání nebylo ovšem podle něho kdyby se držel nějakých starých principů které by mu třebas občas i byli proti srsti tím líp ale které by uznával a i kdyby je občas neuznával on by je plnil a to by znamenalo že by sám sebe překonávat že by tady byly šťastné začátky vystoupení sama ze sebe odevzdanosti nebo trpnosti jak chcete to je ten první stupeň tak nosti. No a teď je důležité vědět a promiňte že se pořád jenom budu opakovat neska to ode tak to máte že člověk si se snaží řídit se podle nějakého systém nějakých krycim ale nedosáhne tím toho aby se v něm to vědomí o nesmrtelné podstatě toho člověka samého něco vůbec to věděl a vy to stouplo do jeho bdělého stavu k tomu je třeba aby celé celého toho obsahu jeho tělesnosti se všemi těmi jeho schopnostmi které se například v indii na cíl a harmonii typy hamy je třeba aby z tohoto komplexu vystoupila jedna věc nebo jedna skutečnost nebo jeden jiný faktor který je vždycky trpný který nás neře jste šplhá na úrovni stylizace života vysoce před čil neboť je to.

Download XMLDownload textWaveform view