80-11A
80-11A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Na
to
vás
upozorňuju
protože
se
mi
v
tomhletom
takou
skálu
od
no
dyž
jde
tady
o
to
zahradu
vede
toho
že
tam
kde
taky
jeden
se
dá
přednost
to
věku
a
to
de
má
tedy
vychováván
teď
přirozenosti
lásky
musím
lidské
přirozenosti
lásky
jaká
míra
lásky
odpovídá
lidské
přirozenosti
je
leta
láska
dospěje
na
úroveň
lidské
přirozenosti
tak
máme
tady
základní
pravé
přirozené
lásky
ze
které
se
dá
volit
láskou
bohem
dokud
tady
ta
zákaz
není
budova
tak
je
román
že
této
strany.
Těch
bohů
dostanem
já
samozřejmě
jsem
teď
mluvil
o
cestě
lásky
tam
a
tak
dále
ještě
nátlaku
tak
já
předpokládám
že
nejsnazší
strana
dobou
způsob
jakým
se
otupení
že
k
bohu
je
ze
strany
lásky
není
tak
úplně
pravda
každého
ta
toto
východisko
není
správné
ale
zatím
se
tohoto
předpokladu
chápu
pro
to
aby
měl
být
a
zjednodušení
jíte
cestě
lásky
od
té
přirozenosti
lásky
a
poslání
která
se
nám
začne
provede
spojení
s
bohem
láskou
ten
pohodlnou
v
že
ten
půda
vojsku
kolovat
ve
vědomí
jako
bůh
milý.
My
rozumíte
při
po
abyste
si
konkrétně
za
litoval
aby
to
je
to
po
bohem
po
nemá
individuální
charakter
toho
telefon
na
to
dete
rr
bůh
miluje
já
nemiluju
a
to
je
spojení
s
bohem
určité
úrovni
já
říkám
že
to
dělá
lidská
záležitost
je
to
dospělo
lásce
na
určité
úrovni
ano
o
té
dospělosti
pořádku
úskalí
je
v
tom
že
člověk
když
vypěstuje
tak
jak
jsem
říkal
svou
lásku
je
za
pyšní
pode
se
za
láskyplného
a
dokud
to
takového
považuje
tak
je
suploval
jeho
já
žije
že
zase
to
úrovni
a
proto
se
nemůže
s
tím
bohem
setkat
třeba
aby
se.
Tohoto
duše
ho
postoje
vymanil
tak
co
co
jak
to
udělat
podobrém
volby
ste
mě
to
poradit
aby
to
nešlo
tak
podzemí
jako
já
jsem
vám
to
říkal
že
to
umíte
ale
jak
byste
to
radil
i
po
dobrém
prosím
já
vám
to
řeknu
pochopitelné
nato
řekněte
tak
jsme
si
asi
řekli
dosud
že
na
že
velkým
úskalí
na
této
cestě
je
že
jí
spojíme
jednostranně
jako
lásku
citovou
a
to
je
prostředek
kterým
se
trvale
ne
nedá
milovat
cit
chvilinku
miluje.
Za
chvilinku
nemiluje
a
nemůžeme
se
ho
dopídit
on
tu
nemů
já
necítím
potřebu
milovat
já
ten
ten
celý
vytratit
vodě
prostě
toho
postě
nemám
já
sem
chodí
tam
kde
se
byl
holt
předtím
tak
to
je
nedopatření
jednostrannost
přístupu
citem
čili
já
se
především
o
budu
muset
učit
na
této
cestě
přirozené
lásky
abych
nevěnoval
jenom
citem
abych
miloval
také
duší
vůlí
on
si
nedovede
někde
vůbec
představit
se
přepočítat
bo
rozumné
že
miluje
tak
lidově
řečeno
to
je
velice
dovysvětleno
vědomí
já
jsem
to
v
tom
že
ho
vysvětlil
dokonaleji
tak
stala
cesta
ale
všemi
to.
Dostředné
já
se
mám
dostat
takovému
stádiu
kdy
sice
se
ne
se
trval
za
já
budu
milovat
vy
budu
schopen
tak
ví
bez
zneklidňování
vision
víte
ježíš
se
nenaučím
tomu
být
milován
tak
jsem
se
naučil
to
podstatné
stránce
lásky
která
je
trpná
který
mají
velikou
předložený
před
námi
před
měří
se
toto
privace
důležité
stránky
sama
že
to
trpná
záležitost
také
to
není
jenom
mu
dám
aktivním
vě
milovat
váže
jestliže
bůh
se
stali
má
v
lásce
setkat
tak
nemusíme
být
připraveni
k
tomu.
Abychom
mohli
být
milováni
víc
a
jestliže
máli
člověk
k
tomu
abychom
mohli
být
bohem
milováni
musíme
se
napřed
naučit
by
milování
lidmi
do
nebyl
nikdy
žádným
člověkem
milován
tak
já
bych
to
řekl
asi
ta
se
lidsky
pomlouvali
radši
ne
si
to
neutíkejte
vnitřním
miloval
se
nemá
představu
o
tom
co
to
je
dít
milování
a
o
napřed
než
se
člověk
stane
za
představu
než
to
vede
jít
jako
nic
to
je
dostat
za
půdu
hodní
hmotu
a
říká
k
musím
napřed
projít
tou
duchovnímu
toho
musím
jít
využít
do
krajnosti
působí
moc
jestli
mi
to
přehání
tak
svými.
Ty
tam
kam
nepatří
pochopitelně
ale
to
že
se
milován
ještě
konkrétní
povaha
lásky
kterou
já
musím
projít
jak
neprojdu
celou
konkrétní
těmi
dvěma
poli
z
lásky
to
celou
prvním
povahu
lásky
tak
je
to
beznadějné
já
nevstoupí
do
stavu
spojení
láskou
já
jsem
například
do
tohoto
pojetí
že
jsem
milován
dospělí
po
vozem
teprve
v
posledním
momentu
představovalo
podivejte
to
okolí
tak
je
to
pauza
že
jsem
začal
tom
gestapáku
vidět
někoho
kdo
mě
měl
že
sme
zbavit
toho
vidí
ho
života.
Který
byl
ničemu
a
že
to
je
projev
nejvyšší
lásky
jako
mně
může
projevit
když
je
zabíjet
ano
sem
se
tomu
taky
dostal
na
poslední
modlení
celá
opomíjela
jak
jsem
za
zle
se
mate
že
mě
miluje
já
jsem
nedokázal
být
milován
já
jsem
jí
to
ještě
von
centrem
vyčítal
mako
ty
si
jeden
z
důvodů
proč
já
musím
zažít
budoucnosti
veliké
utrpení
z
jaké
a
vede
sem
že
lehké
nebo
ani
nebezpečí
života
že
ty
mě
příliš
miluješ
a
máš
milovat
především
boha
a
tři
nový
se
nemá
dost
zasívat
a
k
bohu
tak
jsem
jim
to
přímo
říkal
takže
vona
jednou
životě
přede
mnou
plakala
jenom
ten
tenkrát
protože
měla
mně
opravdu
ráda
a
ne.
Když
to
ale
mu
to
se
mi
to
si
pro
si
to
to
taky
vina
při
ale
toho
ví
že
jsem
neuměl
přijmout
lásku
že
sem
neuměl
být
milovaný
to
nebude
pochopili
to
je
jaká
je
v
tom
si
a
jsem
to
měl
za
zlem
a
říkám
že
právem
malé
jak
jsem
nemiloval
mít
částečně
omlouvá
to
že
jsem
ten
řadou
nitkou
nepoznal
do
tý
doby
a
že
jsem
nebyl
žádnou
divu
milován
prosím
se
se
neměl
zkušenosti
cenu
který
třebas
máte
vy
a
tak
jsem
to
pozval
za
ctění
sebe
samého
kdybych
byl
někým
milován
prosím
vás
to
to
je
to
úskalí
které
je
velice
nese
musím
umět
obejít
podobrém
naučit
výron.
Co
ti
ho
tím
do
statky
je
výchově
různí
tady
vždycky
u
těch
došli
touto
cestou
lásky
veliké
nedostatky
aby
k
utrpení
ne
že
by
tím
se
dopouštěli
nějaký
hříchů
ale
museli
trpět
pro
nerovnováhu
která
tady
byla
například
dejme
tomu
když
někdo
miluje
a
neumí
bilo
vám
musí
vzniknout
nerovnováha
proč
já
chci
aby
člověk
byl
taky
milován
nejenom
aby
miloval
protože
potom
jestliže
nemáteli
člověk
přirozený
základ
nesmí
vlastnostech
nemůže
na
těch
přirozených
základech
které
nemá
nic
stavět
musí
každém
oboru
tu
první
citu
té
stany.
Postavit
sám
třeba
je
tisíce
si
rozdal
staví
za
něj
bůh
ale
když
ten
trpně
lásce
na
to
těla
není
postavena
není
v
tom
základu
tak
vázne
ta
trpnost
lásky
nahoře
tak
si
vysvětlujeme
že
bylo
možno
kultu
za
doby
za
naší
křesťanské
éry
ze
strany
boží
zažívat
jenom
po
stránce
citové
protože
člověk
se
stal
tví
by
vychováván
jednostranně
citově
a
na
tom
a
tam
taky
byl
schopen
jaké
také
trpnost
nebylo
to
stoprocentní.
Jelikož
se
ten
křesťanský
člověk
si
dostával
že
boha
bude
mít
znamená
že
by
nebo
her
milován
jako
ho
miluje
to
je
pravda
ale
bude
milován
tak
že
ten
bůh
pro
jeho
tady
bude
budu
to
si
tam
na
té
věčnosti
nějak
se
z
toho
veli
nevím
to
je
asi
to
ne
to
představuji
vůbec
a
to
mělo
ten
neblahý
následek
že
už
to
základu
výchovy
byla
veliká
chyba
kdyby
se
bylo
učilo
že
ten
nich
který
se
učil
milovat
boha
má
být
také
milován
svými
představený
a
to
se
má
učit
ten
představený
také
to
má
uskuteční
na
tom
svým.
Žáku
tak
by
ten
žák
byl
vybaven
býval
všestranně
už
by
představený
se
kolikrát
chovali
k
těm
podřízení
jako
krásy
ten
o
diktátor
to
byl
od
který
dání
by
všechna
moudrost
by
a
na
jejich
straně
a
nesnažili
se
vůbec
o
to
aby
milovali
toho
ho
vedli
něco
jiného
byl
ježíš
kristus
ten
opravdu
chtěl
od
těch
svých
učedníků
aby
dokázali
bydlo
ní
ještě
v
posledním
poslední
tvém
jednání
před
smrtí
jim
myl
nohy
matka
si
tohle
zjevit
a
říkal
kdybych
já
tě
neuměl
to
splátek.
Kdybys
ty
nechtěl
být
ode
mě
milován
jako
převedu
to
řeči
kterou
teď
vedu
tak
nebudeš
číst
a
nedostanete
do
toho
království
božího
vůbec
tato
trpná
stránka
tu
museli
voni
taky
zažívají
cením
se
mi
vládnout
a
to
je
platí
petr
který
napřed
nechtěl
abych
byl
takle
ryba
prosazování
tahleta
stá
láska
když
se
dotekl
co
z
toho
kyne
tak
on
takle
myslí
facto
obrátil
se
protože
fakticky
nebyl
schopen
té
trpné
lásky
jenom
když
zatemňuje
co
bude
ne
tak
asi
no
ale
nezištně
ne
a
to
tedy
způsobili
tuto
toho
svatého
petra
veliké
utrpení
lotos
nedorostl
včas
tento.
Ale
on
ježíš
kristus
ukazoval
a
řekl
přímo
zdali
pak
celou
tu
dobu
se
s
vámi
chodil
vám
něco
si
voni
všechno
jim
opatřit
ukazoval
na
sebe
jako
na
dobrého
pastýř
který
pro
by
mu
ty
zanechá
tele
stádu
a
jde
když
je
ztracena
za
ní
vezme
na
svá
bedra
a
přinese
stádu
a
má
velkou
to
radost
a
takhle
se
právo
řekl
on
si
oni
byli
svědky
té
opravdu
přepadli
vé
lásky
ježíšovi
on
je
učil
aby
byli
milováni
a
ukazoval
že
to
to
mohou
čekat
od
otce
který
podívejme
ne
a
tak
dále
s
tím
směřoval
tak
já
nevím
proč
to
křesťanství
nevyčetl
todleto
že
tam
na
tolika
místech
tak
jasně
řečeno.
Samozřejmě
o
něm
musel
naučit
napřed
do
to
snášet
prostě
smířit
cesty
umět
obočí
nepovažovat
to
za
chybné
že
mistr
mívá
no
my
například
to
kdyby
se
byl
někdo
to
opravdu
tomu
vzepřel
tak
mně
byl
spasen
na
to
upozorňuju
čili
on
musel
té
trpné
já
se
se
učit
na
té
úkor
byl
na
každé
úrovni
na
které
jsme
ten
musíme
se
trpné
učit
kromě
té
aktivní
milovati
budeš
od
toho
musíš
to
je
a
té
aktivní
stránka
a
neví
zámku
zá
budeš
milován
a
to
je
tam
ale
častěji
to
budeš
mít
vám
ukazuje
jak
jakou
od
ní
mají
jako
oni
mají
moc
jakou
mají
tím
jak
to
milování
od
boha
jak
jak
je
po
těch
žije
který
ježíš.
A
jak
je
říká
ten
neříká
to
pro
mě
dělat
co
po
po
jiné
nedělá
a
tak
dále
a
že
na
každým
pokud
tam
poznal
jak
je
učil
k
tomu
trpnému
vyměnovat
jenže
to
se
nedalo
předepisovat
člověku
protože
to
jsem
se
do
ukazovat
čili
on
bez
tak
ten
předpis
který
je
tam
o
té
lásce
aktivní
to
ně
obsáhne
starého
zákona
jako
známo
a
on
ho
tento
předpis
jenom
naplňuje
svým
životem
v
heslech
se
ptá
na
to
co
je
první
příkaz
ne
domu
ta
odpovídá
sám
za
ně
odpovídá
von
mého
souhlasí
ten
předpis
byl
zámal
jeho
zákon
víme
dobře
že
i
hospodinu
učil
svůj
národ
toho
abyste
s
nimi
s
tím
žijem.
Milován
že
je
nová
sám
je
poslušen
ano
tak
u
cenu
poslušna
je
dostatečně
vychován
proto
aby
láska
boží
se
tím
začal
zračit
tak
aby
byla
v
jeho
vědomí
to
znamená
zjednává
rovnováha
mezi
láskou
trpnou
a
aktivním
a
člověk
se
dostal
tam
že
je
mu
samozřejmé
že
bude
milovat
a
že
bude
milován
tak
pak
je
tady
další
těžkost
že
touto
láskou
svou
je
se
snažit
dostat
dál
než
kam
se
slíbíte
muset
mez
přechodnou.
Že
se
musím
vzdát
vlastní
lásky
a
odevzdat
se
lásce
boží
svítí
tři
že
toto
nebylo
všechno
to
co
jsem
uskutečnil
že
to
nebyla
pravá
láska
že
já
sem
nemiloval
ani
já
jsem
nebyl
milován
v
tom
smyslu
oběti
který
jsem
který
nebyl
bůh
tak
se
musím
smířit
s
tím
že
musím
zatím
na
ní
stavu
boží
a
jí
se
věnovat
a
zase
trpně
a
tu
milovat
a
zase
aktivně
ne
a
tak
už
poznáte
neboť
to
je
napsáno
evangeliu
že
musím
se
snažit
o
tom
milovat
teho
srdce
a
tak
dále
tak
řečeno.
Ale
my
jsme
si
už
řekli
že
pochopit
kde
jsou
meze
toho
a
kdy
by
a
jak
máme
k
bohu
dát
tři
dosa
on
nás
ukázal
svou
lásku
to
že
už
není
to
se
nedá
vyjádřit
s
tím
slovem
nýbrž
to
se
dá
vyjádřit
jedině
příkladem
ježíšovým
celým
jeho
životem
tak
dejme
tomu
první
takový
zásah
lásky
boží
je
kde
člověk
je
při
tom
trpný
je
zvěstování
panně
marii
myslete
narazí
symbol
je
tam
dále
a
tak
těch
ukáže
je
tam
celá
za
do
a
my
jsme
si
už
během
té
doby
jsme
tady
uvedli
aspoň.
Útěk
do
egypta
jako
vedení
od
boha
láskou
neboť
se
stalo
o
tom
co
má
dělat
svatým
mohu
potom
jsme
si
to
vyložil
jako
poslušnost
ježíšovu
ve
dvanácti
letech
potom
jsme
si
to
bylo
žili
jako
vstup
jordánu
že
byl
ten
tím
janem
stylem
potom
jsme
si
to
vyložil
doufám
jako
čtyřicet
dní
sku
kterým
vyvolal
satana
by
se
brát
kříž
utrpení
na
kříži
a
všechno
susovi
tlelo
pobyt
hrozně.
Všechno
už
je
vysvětleno
naše
konci
světa
je
si
spise
nemusím
se
zabývat
jenom
pořád
zůstává
otázkou
že
kde
jsou
ty
přechod
z
té
lidské
snahy
o
lásku
aktivní
i
trpnou
do
té
lásky
aktivní
trpné
boží
taky
bůh
milován
no
já
a
bůh
mě
miloval
že
a
teď
to
musím
vědět
vědomí
teď
to
musí
do
se
nějak
před
devět
bych
já
pokračoval
jenom
v
tom
čeho
vlilo
at
a
budu
ji
milován
tím
že
se
mě
něco
třebas
ve
ani
nebo
jak
si
křesťani
konce
říkal
že
budu
přičten
navštěvováni
to
už
to
nějak
budu
rozhodovat
jak
si
to
myslel
správně
nebo
ne
tak
to
ještě
není
pociťování
nebo
zažívání
nebo
zakoušení
boha
v
sobě.
To
nastává
teprve
tehdy
až
sám
sebe
ztratím
tady
byla
řečeno
jedním
z
vás
práce
že
láska
sama
sebe
čili
pochopitelně
že
je
tomu
tak
ale
těžko
říci
že
by
sama
sebe
ukřižovali
vlastní
sílu
to
nejde
zana
jako
to
nejsou
číst
terezii
jako
tady
je
u
nikoho
z
nás
do
určité
míry
člověk
lže
ukřižovat
těla
kou
je
pravda
ale
přes
tu
nepatrnou
míru
jakou
jsem
může
on
sám
křižovat
se
dání
nedá
poznává
sat
já
terezii
a
já
to
se
vám
to
vyložil
jak
nám
to
potom
nakonec
takže
dát
obecnou
radu
kde
ne
ne
protože
se
musí.
To
mě
najít
musíme
si
uvědomit
kde
toho
konec
obětavě
dělá
toto
na
jednom
příkladu
tě
života
bohužel
že
mohu
jinak
tak
třeba
já
sem
opakoval
jméno
boží
ne
krávou
to
šlo
opakovat
roku
jsem
tím
jménem
božím
projevil
svoji
lásku
k
bohu
že
jsem
k
němu
chtěl
víte
že
to
jak
se
vzdát
se
těl
se
bůh
sebe
mu
obětovat
lito
v
nejlepším
pořádku
když
už
mně
to
nešlo
říkat
nevím
byl
nechtěl
no
tak
já
jsem
to
chtěl
živé
něčem
chtěl
ale
vono
to
nešlo
protože
mě
vzal
bůh
slovo
ústa
postavil
se
do
proti
proudu
bych
tak
řekl
že
by
mocnějším
než
moje
rozhodnutí
a
moje
vůle
se
dostalo.
Pomocí
slova
božího
k
bohu
tak
já
jsem
dlouho
oponoval
a
znova
znovu
a
chtěl
jsem
prosadit
prostředek
o
kterém
jsem
byl
přesvědčen
nosili
vyprostili
je
to
prostředek
správný
žiletkou
všech
prostředcích
o
kterých
jsme
přešli
s
tou
správné
z
teprve
e
třebas
správně
pokud
vy
máte
od
ničí
toku
ale
nerozumíte
tomu
nerozumíte
vůbec
tomu
ani
při
lásce
jak
je
ten
jenom
slovu
božím
že
sem
opakoval
to
vysvětlit
já
sem
ne
od
začátku
jistotu
a
vy
na
za
jaký
vitální
okolo
se
tou
svou
dostal
že
to
nebylo
weifurter
já
jsem
myslel
že
tam
je
napsáno
čili
o
to
bylo
vod
boha
dáno
já
jsem
si
myslel
jak
jsem
se
myslel
já
jsem
měl
jistotu
že
ten
prostředek
mě
tam
dovede
a
ono
se
mě
najednou
začlo
ukazovat
že
ten
pro.
Řekni
sám
nedáte
a
já
jsem
to
obec
nemohl
říkat
ne
tak
jsem
z
toho
nezoufali
protože
já
jsem
měl
před
tím
prostředkem
to
to
bylo
to
všechno
zboural
všechny
jistoty
které
na
to
zakazovalo
jako
to
ten
bytostí
na
to
už
jedno
vám
tady
říkal
by
byli
pak
vědí
protože
jedno
koutku
vykoupen
a
jedním
z
těch
bodů
jistoty
bylo
duchovní
cvičení
které
který
jsme
se
nedostane
spojí
s
bohem
najednou
ho
nemohu
provádět
špatně
jsem
to
modlil
nebo
on
mě
tam
dovedlo
ale
jenom
tam
kam
nemohlo
dovést
rozumíte
ovšem
v
tom
původním
znění
nebylo
a
dělej
to
a
to
a
já
jsem
to
dělal
a
to
těch
dvou
dovede
svou
ale
tak
daleko
kam
se
bude
moci
dovést
to
tam
se
než
jako
nemůžete
neba
toto
případ
tak
už
to
nemůže.
Dělat
tak
už
nemůžete
provádět
ten
a
tá
já
tento
byl
tý
a
lásky
to
a
ten
prováděl
já
se
chtěl
se
dvě
tak
to
jméno
říkala
jinak
jsem
použil
k
tomu
bohu
odejít
se
mu
obětovat
tam
tam
byla
ze
správně
skloubené
trpná
a
sví
stránka
lásky
a
toto
lepším
pořádku
přesně
nebyli
opět
takhle
skloubené
tak
je
to
k
němu
nedovedl
dokud
se
nepochopil
že
ten
duch
toho
mě
tam
doved
ten
tuto
modlitby
který
a
když
má
být
pravý
co
jsem
nebyl
řece
by
to
nebylo
možné
aby
byl
schopen
ten
ten
jediný
půso
a
tam
doved
a
to
je
bez
par
bez
bez
představy
bez
ruku
jako
tam
tuto
zvukově
představa
vnitřně
ne
tomu
se
v
padnou
ale
ta
touha
né
ten
prostředek
tou
chvílí
když
jsem
nemohl
nic
formulovat
antoníne.
Ten
prostředek
se
neseslal
používat
jsem
si
já
neuvědomoval
samozřejmě
fakticky
tím
prostředkem
se
tam
stal
ale
už
jsem
si
nebyl
vědom
že
ho
používá
je
to
stezkou
člověk
je
zvyklí
něco
dělat
vložit
se
do
toho
to
správné
tak
se
mu
stává
že
když
se
do
něčeho
vloží
zvláště
se
k
tomu
honí
věcem
ze
začátku
de
těžko
a
potom
mu
to
de
léčení
okamžiku
by
mu
to
jde
lehčí
a
samo
tento
okamžik
to
je
vedeno
to
je
moment
který
představuje
přechod
z
vlastní
síly
dost.
Byli
boží
neboť
to
že
mu
to
jde
samo
je
znakem
že
se
za
správnou
cestou
to
šlo
stále
že
kdy
muselo
kdyby
přitom
třebas
usínám
kdyby
při
tom
menže
nastavší
potíže
tak
jde
chybně
ale
jakmile
se
stane
že
mu
to
jde
stále
lépe
to
pořádku
ne
ale
tak
našel
správným
směr
a
jak
mu
to
jde
úplně
samo
tak
najednou
to
vůbec
nejde
najednou
to
přestane
to
je
ta
mez
o
které
já
tady
mluvím
tam
je
třeba
přejít
se
aktivity
do
trpnosti
před.
Tak
to
dělat
ne
že
bych
přestal
toužit
po
tom
cíli
ale
přestanu
používat
toho
prostředku
který
jsem
zatím
úspěchem
používal
a
jakmile
toto
udělám
a
nepřestanu
samo
sebou
jít
tou
touhou
jako
takovou
tak
bez
bolestně
bez
těžkostí
přejdu
ze
své
sví
do
svými
boží
aktivity
do
trpností
pokud
to
toto
vám
taky
už
na
té
novou
já
on
něco
musím
ji
a
nějaký
základ
musím
přirozený
vás
v
té
trpnosti
by
to
mělo
j
bez
bolestně
bez
násilí
bez
utrpení
kdyby
to
jako
sobě
dokázal
totiž
kdyby
byl
tak
dalece
poslušným
a
tak
dalece
poučení
aby
včas
přestal.
Aby
při
tom
nezavrhne
prostředek
který
užívá
před
toto
co
vám
říkám
to
se
musí
třebas
tisíckrát
opakovat
si
třebas
jako
já
tady
říkám
jak
to
písmenové
cvičení
to
jméno
boží
a
on
si
ten
se
nestáli
divím
to
výborně
jde
to
jsem
já
měl
za
sebou
a
tak
vám
to
najednou
vůbec
nejde
to
jsem
si
s
tím
nevěděl
rady
to
sem
toho
měl
nechat
se
za
u
té
čisté
touhy
obrazy
do
za
vite
duchovní
hmoty
jak
tomu
říká
chaosem
odvrhnou
na
stranu
nezavedl
tím
ten
prostředek
samotným
protože
když
jsem
když
by
to
udělali
jedenkrát
tak
se
daleko
za
ty
žranici
a
dostal
za
setra
to
byla
malá
když
tam
du
potom
třeba
to
už
větší
já
mám
větší
rychlost
bych
tak
řekl
dostanu
se
zase
kousek
dál.
Tak
zanechám
ten
prostředek
a
tak
to
opakuju
tak
dlouho
znova
zlo
na
to
že
ten
prostředek
s
námi
a
znovu
a
znovu
přecházím
do
pomoci
boží
až
nakonec
sám
bůh
všechno
tam
dělá
já
nemám
vůbec
nic
si
že
lepší
než
vyklá
pohádku
spočívá
v
tom
že
když
už
začne
jednat
moh
tak
já
mu
nestačím
sekundovat
udělal
něco
čeho
se
dopustil
molinos
ono
se
dopustil
toho
že
po
určitém
nasycení
své
duše
už
dál
netoužil
a
to
bylo
způsobeno
tím
že
není
někdo
z
velký
rozběhnout
člověk
získá
přípravou
správnou
přípravou.
A
u
něho
nebyla
správně
proveden
že
právě
provedená
rozpo
příprava
tak
člověk
tento
slepý
bod
je
uspokojen
určitou
mírou
poznání
už
v
té
mírou
uskutečnění
přejde
setrvačnost
a
jestliže
nepřijde
ste
dalsí
tak
tam
zůstane
trčet
myslím
že
se
to
podobá
takovému
místu
na
vedení
elektrické
to
řekněme
probu
svou
že
on
přejde
přes
určitou
sebou
část
proč
se
třeba
nosti
právě
jestliže
jste
v
přípravě
na
pomýšlel
jenom
na
sebe
byste
se
nenaučili
do
s
věříš
milovat
bližního
a
ten
naděje
že
byste
s
tímto
deset
vyšli
tak
dalece
bohu
říkat
až
máte
dojít
nuceni
opravdu
v
zále.
Něco
co
můžete
obětovat
kdyby
to
byla
něco
velice
špatného
i
to
by
bylo
to
dycky
řečeno
možné
potřebovat
maří
magdalena
ne
ale
musíte
mít
něco
čeho
že
se
vzdali
a
sobě
to
pro
vás
ne
tím
velikou
cenu
a
čeho
se
vzdáte
a
to
se
ochotni
obětovat
když
toto
máte
k
dispozici
tak
tento
slepý
bod
přejít
překročit
jinak
se
osmdesát
takové
rovnováze
která
nikam
nevede
zůstanete
trčet
mezi
nebem
a
zen
z
to
mnohým
lidem
to
nebyl
jenom
molinos
nemodlila
te
neon
se
do
daleko
nejvíce
ze
všech
došli
na
této
na
tu
s
touto
cestou
a
jenom
ty
zvlášť
vzetí
kteří
měli
heslo.
Toto
ještě
nejsi
ty
a
to
to
ještě
není
pravý
platil
si
mohli
jít
dál
nikdy
na
se
cestě
se
nespokojit
s
tím
co
jste
právě
dosáhl
mu
vám
takovým
sem
nebo
principem
na
té
cestě
vedoucím
že
nikdy
se
nesmí
zastavit
nikdy
si
osobně
myslíte
já
jsem
svatý
nebo
já
jsem
dosáhl
poznání
boha
tam
jsou
stupně
samozřejmě
že
to
málo
do
toho
vložil
ten
se
mezi
tím
nasycen
a
jestli
spokojen
a
kdo
hodně
do
toho
vložil
ten
se
necítí
ne
spokojen
neví
se
nasycen
a
jde
dál
to
jsme
si
říkali
u
toho
milarepy.
Co
se
od
něho
všeho
chtělo
a
on
se
potom
necítil
také
na
sice
on
na
ten
stím
u
získat
tam
bylo
řečeno
malé
že
při
za
řekne
komu
ale
to
nebylo
to
pravé
co
chtěl
toužili
po
větší
zasvěcení
o
větší
moudrosti
a
taky
se
stal
potom
byl
že
ty
ve
tké
mystiky
jenom
pro
to
sebe
ukřižování
ale
je
je
základem
toho
se
křižování
bylo
že
on
se
připravil
dokonale
svou
odhodlanost
a
možná
že
taky
tím
milý
životem
který
byl
špatný
vyvražděna
z
toho
si
soudem
že
není
k
ničemu
že
je
malý
se
to
musí
nějak
zasloužit
této
cestě
lásky
hraje
velikou
roli
zasvěceno.
Tím
hodnocení
že
z
milosti
boží
z
milosti
boží
se
člověk
začne
hodnotit
tak
jak
by
se
bez
této
milosti
vy
nehodnotit
nám
si
že
v
těch
sedmnácti
let
sem
jsem
hodnotil
jako
člověk
absolutně
nehodný
a
on
je
tak
těch
šestadvaceti
letech
zase
jako
absolutně
nehodný
člověk
už
ho
pomoct
absolutně
nehodný
člověk
a
to
mě
zachránilo
že
se
mohl
jít
dál
jako
nic
na
této
cestě
je
třeba
být
znovu
a
znovu
tím
protože
láska
nesnese
opozici
v
něčem
tam
jste
být
absolutně
svobodný
a
takovým
se
jenom
tehdy
když.
Na
druhé
straně
ne
polínka
hodnota
která
by
stavy
a
proti
lásky
hodnota
pomíjející
musíte
totiž
obětovat
a
když
to
nedovedete
rozumově
odůvodnit
jako
že
to
se
obyčejně
nedá
tak
vám
to
už
ji
být
zlosti
boží
představy
o
jinak
jako
my
to
bylo
představený
že
já
jsem
nic
že
jsem
k
ničemu
lidé
kteří
v
těchto
fázích
plačou
upřímně
hořce
nad
svou
špatností
čela
to
moc
dobře
my
jsme
se
tedy
udělat
takový
přehled
o
kterém
jsme
si
řekli
že
nejtěžším
vode
na
této
cestě
je
přejít
takový
opa
přirozené
lásky
při
které
člověk
miluje
vlastní
vůle
která
kyž.
Ta
první
láska
takzvaná
přirozená
je
taková
kde
člověk
vlastně
nedělá
nic
jiného
než
ten
ve
vůli
protože
nedá
se
to
nazvat
láskou
kralovat
smyslu
z
toho
důvodu
že
on
používá
síly
od
boha
neví
že
to
používáte
síly
ale
používají
podoba
sní
vůle
podle
vlastní
rozhodnutí
úplně
slepě
protože
neví
kam
máte
fakticky
to
on
jenom
usuzuješ
že
by
tak
mělo
vydržet
to
velice
dobrý
které
není
v
lásce
totiž
ve
vůli
pardon
a
vůle
pro
nás
e
láska
čili
velice
dobré
volní
cvičení
ale
nic
víc
kdyby
jako
nám
o
tom
mohl
kristus
něco
říct
tak
by
říkal
vy
jste
ještě
nemilovali
to
ne
jako
by
řekl
vy
jste
tě
nežili
ne
to
není
ještě
láska
na
této
lásce
tedy
já
bych
ještě
k.
To
je
to
takhle
asi
máte
benzín
znáte
a
jede
te
podle
vlastní
úvahy
kam
chcete
a
nestre
se
o
to
odkud
ten
bez
se
vzali
nikdo
ho
tam
zatočil
ten
život
tady
se
říká
že
je
to
tady
to
je
láska
slepá
ale
velice
užitečná
v
tom
smyslu
že
vás
dopraví
do
stádia
schopnosti
užívat
i
potom
nikoliv
jako
slepý
nýbrž
jako
vědoucí
a
ta
druhá
láska
přeskočím
ten
mezi
stupeň
je
taková
kdy
člověk
se
vymaní
ze
své
vlastní
vůle
a
chce
milovat
jakmile
se
vyvalí
vy
při
ruším
mají.
Že
se
vlastní
vůle
a
nepřestane
s
tím
tažení
k
lásce
znamená
se
pokračovat
v
tom
že
bude
ti
da
dále
milovat
tak
už
zjišťuje
jednu
věc
že
už
ví
odkud
teče
ten
den
z
jí
to
který
máte
se
aparátu
z
toho
svého
automatismu
a
za
druhé
ví
kam
máte
protože
předmět
jeho
lásky
se
mu
jeví
jako
důležitý
tím
eště
lépe
řečeno
jako
jedině
živý
mezi
všemi
mrtvými
toto
tento.
Výběr
který
děláte
při
tom
ten
často
naznačil
ježíš
kristus
o
těch
lidech
které
on
takhle
miloval
říkal
že
mu
je
otec
poslal
to
je
takový
opis
toho
faktu
že
on
poznával
tam
má
svoji
pozornost
no
ale
naprosto
bezpečně
anebo
konáno
při
že
nazaretě
nebude
dělat
zázraky
a
tak
dále
opačně
také
negativně
pozici
tento
člověk
který
to
způsobem
miluje
už
ví
co
dělá
jak
způsobem
ví
co
dělá
že
to
neví
on
ale
jestli
sem
toho
co
ví
bůh
o
tom
co
má
dělat
rozumíte
mi
čili
toto
svědectví
to
to
pravé
vědění
takže
on
může
o
sobě
říct
ne
sokratem
já
vím
že
nevím
a
nepo.
Nebude
to
vědět
ale
proto
ví
protože
už
si
to
nepřivlastňuje
už
se
vzdal
sama
sebe
se
vzdal
to
je
vlastní
vůle
tak
to
je
charakter
pravé
lásky
na
druhém
řeku
chci
jenom
milovat
a
ještě
fakticky
nemiluje
jenom
vám
to
milovat
já
to
tady
nějak
na
hra
cha
tady
jmenuju
láskou
já
to
považ
chci
věnovat
to
považuju
právě
za
základ
v
za
tušení
bych
tak
řek
ze
začátku
základu
té
pravé
lásky
protože
to
chci
milovat
je
připojení
se
tomu
bohu
kterých
se
milovat
a
jako
by
ještě
nemilovalo
je
to
kdybych
to
chtěl
milovat
to
už
v
mých
očích
je
láska
té
projev
lásky
protože
já
jsem
vyslyšel
vlastně
lásku.
Boží
která
chce
milovat
i
když
nemá
předmět
lásky
před
sebou
a
když
se
nikam
naleje
nebyli
vám
provázku
nemusí
mít
vůbec
předmět
a
existuje
jestli
ve
mně
existuje
taková
teta
ještě
nemá
před
veta
už
existuje
tak
je
to
záruka
že
tady
něco
působí
ve
mně
buď
je
to
vzpomínka
na
tom
vůle
že
jsem
živen
miloval
a
že
tomu
vrátit
sem
na
trénovat
v
tom
a
nechci
o
to
ustoupit
to
je
něco
jiného
a
neplete
něco
co
mně
jako
přepadl
bych
tak
řekl
napadena
nemě
nebo
v
něm
přemůže
touha
nebo
přemáhá
něco
ulamovat
vcházím
to
třeba
že
jakmile
to
schází
že
nemohu
nikoho
milovat
tak.
To
už
je
výborný
znakem
přechodu
na
do
té
lásky
né
nikoliv
slepé
nýbrž
živé
vědoucí
ano
že
takový
světec
opravdový
ten
opravdu
indii
neměl
vůbec
koho
milovat
ale
jenom
by
zažíval
ten
proud
lásky
sobě
a
ti
to
který
by
se
dal
vysvětlit
jako
chci
v
milovat
který
by
nepřestával
a
pořád
by
v
něm
panu
ne
tajně
běžel
ona
by
v
něm
se
vyvíjel
tak
ten
by
byl
vlastně
spojen
s
bohem
takže
ono
to
svědčí
něco
o
spojení
s
bohem
tuhleto
už
ono
vůbec
je
to
takhle
jakmile
se
člověk
ocitne
na
druhé
straně.
A
skrz
něho
svědomím
lidským
miluje
bůh
tak
si
říká
vždycky
miloval
skrze
mě
bůh
jenomže
já
jsem
to
sobě
přivlastňovat
protože
jsem
neměl
vzdání
odroste
tady
když
mám
touhu
milovat
tak
zdroje
něco
vplývá
nemám
zdání
třeba
z
toho
zdroje
ale
je
to
v
pořádku
protože
jsem
zatím
slepý
ne
ale
je
to
dobrý
znak
je
to
znal
ce
važte
prosím
že
od
boha
přicházíme
a
bohu
se
vracíme
prosím
vás
tím
těžko
myslel
vracíme
ale
celkem
bez
těch
kostí
od
boha
ty
přicházíme
čili
kdybychom
mohli
se
dovědět
co
se
děje
malý
dítětem
tak
bychom
zjistili
že
ta
láska
ještě.
Není
zastřeno
nějakými
dojmy
z
tohoto
světa
že
ten
proud
který
nenalezli
ještě
v
tomto
světě
předmět
pořád
plyne
a
nějak
se
střádá
já
by
prostě
ten
stav
nádržkou
tý
lásky
a
potřebuje
aby
se
a
láska
uplatnila
já
si
nemyslím
že
je
to
odděleno
od
ostatních
věcí
od
potřeby
já
že
nějakých
od
touhy
po
díle
nebo
opicí
všechno
je
to
skloubené
tak
dohromady
to
jedno
jedno
o
druhého
člověk
nerozezná
ale
tak
jsem
se
přesvědčil
nedavno
že
je
to
právě
láska
která
v
tom
dítěti
ještě
nebyla
zastřená
no
a
tak
já
si
myslím
to
je
názor
že
i
v
člověku
který
není
spojen
s
bohem
že
on.
Já
se
tento
proud
dostane
na
venek
přestože
tady
není
před
vět
lásky
před
očima
toho
člověka
ze
se
některým
případě
stany
jak
dítě
o
to
to
usilovat
taky
ježíš
kristus
jako
dítě
abychom
byli
protože
tam
se
jenom
objeví
v
člověku
vlastnosti
nebo
schopnosti
nebo
tendence
tele
předtím
neměl
ne
už
v
tom
například
dejme
tomu
že
to
dítě
důvěrou
de
člověku
který
mu
může
věda
nebo
ten
a
kterou
kážeme
k
tomu
že
věřit
tam
ti
nedotahne
že
jo
to
tak
takhle
samovolně
když
člověk
někdy
jedná
jako
je
tak
může
sobě
objevit
pro
lásky
a
potřebu
lásky
a
když
najde
objekt
dobré
když
najde
ten
podobně
mě
a
je
nenasyceným
myslím
že
dokonce
to
dělá
po
tom
velice
zle
v
tom
člověku
když
ho
nenají
nenajdete
před
ne
že
ti
lidé
klášteřích
strádal
jako
malé
děti
vět
že
neměli
komu
věnovat
svoji
nějakou
asi
tak
že
se
tyto
dopustil
a
veliký
si
by
že
mu
nedala
příležitost
takhle
uplatní
sama
sebe.
Download XML • Download text
• Waveform view