80-09A
80-09A
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
On
ten
dvacet
ale
to
je
do
je
druhu
přípravy
nevy
telat
přes
den
ten
vejde
doví
způsob
přípravy
spočívá
v
tom
že
člověk
se
nesnaží
zbytečně
mluvit
tomu
já
říkám
za
hlavní
vnitřního
ticha
že
zbytečně
že
si
zakáže
pro
den
jako
přípravu
komu
správnou
koncentraci
ticha
si
že
si
zakáže
přemýšlet
o
zbytečných
věcech
ale
ne
zakazuje
si
přemýšlet
o
věcech
které
souvisí
s
tou
koncentrací
tím
se
dostane
do
toho
stavu
potom
koncentračního
snáze
dále
bude
se
snažit
přes
den
co
možná
ztratit
sama
sebe
nestane
se
ztrácí
člověk.
Pro
sebe
tím
že
pro
někoho
něco
dělá
nezištně
nebo
nějakou
práci
které
třeba
ani
moc
nehraje
se
snaží
jít
tu
práci
udělat
dokonale
nebo
dokonaleji
než
dříve
to
všechno
podle
mého
názoru
je
dobrá
příprava
pro
koncentraci
ticha
mohlo
by
se
těch
argument
vůbec
ještě
víc
ale
důležité
je
aby
také
před
tou
koncentrací
a
to
je
příprava
blízká
na
to
byla
stále
proto
tak
přípravu
blízkou
co
je
to
blízká
příprava
já
bych
radil
aby
i
když
nevedli
tu
je
přes
den
o
nějakém
tématu
duchovním
si
vzal
po
ruku
nějaký
před
nějakým.
Text
který
by
ho
dovedl
nad
schod
to
nemusí
být
zrovna
duchovní
věc
ale
třebas
krásná
literatura
nebo
pěkná
hudba
a
ne
nesmí
si
samo
sebou
nechat
hlad
během
té
meditace
nebo
nejen
centra
ale
předtím
se
může
naladit
a
bylo
by
lépe
aby
to
bylo
obsahové
na
dění
aby
mu
tý
hudby
třebas
když
je
to
už
ba
přicházel
text
vcházel
nějaký
text
meditační
protože
přejít
z
meditace
citové
do
modlitby
ticha
je
daleko
snazší
by
člověk
má
touhu
se
soustředit
tak
se
správně
soustředí
ovšem
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
tímto
způsobem
navodit
krátké
době
tou
že
s
tím
nevydržíte
jakmile
ta
touha
opadne
začne.
Civět
a
ne
začnete
jít
nepřestane
te
jít
a
to
je
konec
koncentrace
jenom
tak
civět
modlitba
ticha
musí
být
řek
bych
nasměrováno
směrem
k
tomu
bohu
a
ta
tam
se
na
jenom
tak
dlouho
pokud
po
něm
toužím
čili
hodit
jako
tichá
koncentrace
není
vhodná
pro
člověka
který
vůbec
nedovede
u
to
bohu
tuto
touhu
vzbudit
proto
se
lépe
hodí
koncentrace
písmen
nebo
a
mantram
jak
k
tomu
ohradíme
weinfurter
jinde
jsem
radil
píše
koncentraci
nebo
ty
slovní
mana
boží
a
to
mně
to
koho
to
už
to
tam
všechno
patří
tak
jsem
to
tak
radil
touhu
po
bohu
samozřejmě
jak
by
to
bylo
mechanické
kteří
kaly
nebylo
vůbec
přibližováním
se
k
by.
Ale
při
té
písmenové
konc
zase
promiňte
mi
že
tři
kam
nebo
písmenové
si
že
tak
to
já
mám
tady
fotrovi
trní
při
tom
mantrická
cvičení
jak
by
se
správně
mělo
říkat
tam
totiž
se
ta
touha
navozuje
řek
bych
samočinně
nebo
obnově
se
samočinně
jestliže
nějak
v
tom
mám
tou
vidím
prostředek
který
mě
naší
k
bohu
jestliže
já
opravdu
toto
mám
za
správné
je
to
předmět
víry
já
jsem
bohudík
ně
mě
to
nebyl
předmět
víry
to
mám
tam
je
to
to
byl
předměstí
toky
tam
vede
takže
to
to
bylo
neodolatelné
to
tam
vedle
na
postoji
stopu
já
myslím
že
když
je
to
jeho
předměty
to
by
to
máli
ram
že
tam
bere
že
to
tak
rychle
nepůjde
ale
přesto.
Ten
to
přede
víry
vyžaduje
jakou
si
obnovu
víry
během
toho
cvičení
to
znamená
já
se
musím
občas
uvědomit
přerušit
to
mantrická
téma
zisk
točení
a
uvědomí
si
proč
to
dělám
protože
bych
mohl
snadno
skoncovat
skončit
z
nějaké
mechanické
očekávání
a
to
si
zahrával
že
je
to
soustředění
na
boha
kdybych
já
například
dneska
přeříkával
to
jméno
boží
ho
bez
nevěděl
co
to
je
chápete
že
se
ne
soustředění
na
boha
já
musím
dět
co
to
dělám
já
si
při
vědomí
a
musím
znát
obsah
totéž
bych
radil
dětí
jsi
malou
nějakou
představu
když
například
se
opře
koncentraci
do
nitra.
To
je
představuje
nějaký
obraz
tak
je
to
nesmyslná
představa
když
se
představuje
nejkrásnější
podobu
kriste
krista
nebo
tady
na
dvě
nebo
nějakého
světce
když
to
nemá
obsah
že
to
jenom
trvale
já
si
nepochybuj
že
jde
tak
jednostranně
založen
že
by
povede
na
krásu
kterou
si
sám
vykoupil
by
doved
být
stržen
k
soustředění
na
boha
něco
jiného
tos
e
které
byl
svědkem
s
svého
přičinil
máme
mysli
třeba
s
tou
kateřina
jen
kou
která
viděla
rozpletu
o
louku
kopretin
upadal
do
extaze
jaký
to
nadchlo
a
z
toho
dělat
velikost
a
nekážu
boží
nebo
ramakrišna
viděl
letící
jhu
nebo
něco
tak.
To
by
ho
té
krásné
formulaci
do
trojúhelník
a
to
ho
tak
to
nadchne
tam
zažil
extázi
tak
to
je
nedomyšlené
záležet
to
to
je
působení
zvnějška
na
toho
člověka
je
co
co
si
sám
ne
nevymyslel
nepřitáhl
a
jestliže
my
ří
záměrně
za
tím
stavem
zaujatosti
tak
musíme
mít
za
to
že
musí
u
dát
nějaký
obsah
bez
toho
obsahu
ničemu
to
nevede
není
to
by
soustředění
na
boha
chápejte
to
hrncích
husí
nebo
co
to
bylo
u
toho
král
a
měl
svůj
obsah
to
vidění
jak
je
to
jaká
je
to
velikost
boží
ráje
to
nádor
na
tom
nebi
ta
forma
to
zařízení
to
je
to
za
za
mou.
To
já
za
tím
stojí
která
to
takhle
dovolil
řídit
tykat
si
přeci
sou
obyčejně
tak
on
se
takhle
sedí
ne
nebo
ta
krása
bylo
na
těch
kopretin
v
tom
viděla
tu
čistotu
boží
tak
svatá
kateřina
někdo
by
se
to
neviděl
znám
zase
jinýho
člověka
který
pohledem
do
krajiny
tak
unešena
že
když
té
chvíli
to
obrátil
do
nitra
tak
tam
obrazy
ten
obsah
z
toho
a
tím
obsahem
se
dostal
k
tomu
spojení
musí
to
mít
vždycky
obsah
tak
jsem
byl
dotázán
jak
bych
to
udělal
kdyby
mně
to
padla
nějaká
radost
z
čistě
duchové
podstaty
že
bych
té
třeba
vodstřelil
textu
že
bych
s
tím
souhlasili.
Je
to
uneslo
že
by
byl
zaujat
že
by
citu
to
zaujatost
vůči
té
pravdě
ne
bych
ji
byl
jat
unešena
tedy
vnitřně
radoval
to
radostně
a
já
jsem
radil
že
je
to
radost
bych
já
věnoval
bohu
usměrnit
do
boha
ho
vysvětlit
obětoval
bohu
jak
jak
vystoupila
já
bych
prostě
trní
řadě
zastavil
tak
svého
myšlení
zažil
bych
se
ne
na
tu
dě
se
my
se
ale
nohu
a
běžet
myšlenky
dál
radost
oprostit
od
slova
slovo
tady
bylo
třebas
řečeno
ze
které
ho
paradoxech
ale
už
tady
není
a
dobře
tomu
tak
že
ta
do
přetrvává
to
slovo.
To
že
přetrvává
to
slovo
ze
kterého
ta
radost
pocházela
to
je
v
pořádku
ale
přetrvává
potom
že
v
tom
byl
asi
nějak
by
který
v
tom
sou
byl
obsažen
a
to
je
do
boží
a
boží
patří
k
božímu
čili
já
bych
to
tohoto
ducha
který
z
toho
zbyl
vychází
dosti
to
bych
vnořil
hluboce
do
svým
způsobem
soustředíte
a
podat
bohu
ticha
do
svého
nitra
tam
bych
to
nořil
a
hleděl
bych
tam
za
tím
jít
celý
celý
by
se
snažil
tam
položit
do
to
a
pokud
bych
měl
dojem
třebas
mylný
že
se
tam
nesim
a
vědo
tomu
nejdou
jiné
myšlenky
zjistil
že
radost
sice
unikla
ale
místo
to
znamená
zážitek
už
není.
Tady
té
radosti
ale
místo
tohoto
záležito
se
dostavuje
něco
jako
stav
stav
spojení
opravdu
se
najednou
něco
odívá
o
tom
co
se
odívá
jako
ty
jsi
já
nebo
nebo
tak
tě
práva
boku
zrakového
ne
slovně
to
neslyším
tím
jsem
to
provedl
té
převede
do
stavu
takže
já
jsem
tím
plní
ale
jinak
než
už
rozený
tiše
tak
se
mně
to
nutí
zachovávat
ticho
a
udržuje
mi
to
v
tichu
co
mně
předtím
přineslo
na
dost
ne
teď
mě
to
udržuje
v
těch
ale
s
tichu
nad
přirozeném
jak
se
by
se
vyjádřili
křesťan
se
starostí
mince
o
kterém
nepochybuju
že
není
země
že
tedy
ten
duch
byl
pravý
dere
neboť
když
jsem
ho
poslal
tam.
Odkud
vyšel
tak
se
tam
ujal
tak
tam
nesl
ovoce
které
nesmí
stát
jenom
musím
vědět
že
tam
že
to
tam
patří
ono
by
se
mohlo
o
čem
také
stát
to
že
by
to
nebyl
ten
pravý
dům
ale
já
bych
z
toho
měl
dobrý
dojem
já
bych
tím
byl
unešena
nevadí
tady
na
omylu
nezáleží
záleží
na
mém
na
mé
představy
že
já
u
sebe
kus
vé
radosti
tady
objevil
se
jí
říkám
že
tam
odevzdávám
člověk
a
oběti
se
mu
vrátí
tak
je
to
pojatého
názoru
volání
boží
to
je
si.
Bylo
to
slovně
ale
ta
si
to
uvědomit
ten
obsah
toho
co
já
tady
říkám
já
to
neříkám
to
bych
to
zrušil
ale
ty
mě
voláš
to
znamená
já
za
tebe
jdu
nikoliv
si
tady
buď
tady
se
mnou
to
jsem
rád
žil
jsem
přišel
je
to
nedalo
sem
přišel
a
já
toho
nejsem
hoden
já
půjdu
za
tebou
tak
ten
setne
který
se
za
tím
ježíšem
ano
to
je
to
je
tele
mizeru
vom
boží
a
dole
doby
já
tu
radost
pociťuju
na
novo
jak
se
vrátil
tak
to
považuje
za
boha
boží
a
přeruším
veškerou
činnost
a
mě
nerušila
a
podle
tomu
a.
Tak
se
a
eště
mystici
bohužel
nebyli
tak
ten
poučeni
a
velice
často
při
takové
to
radosti
upadli
do
hlubokých
odliv
nebo
do
takových
temných
nocí
podle
toho
kde
byli
mysli
a
nebo
ducha
a
to
stoho
do
že
nevěděli
že
to
není
určeno
pro
vyšší
tí
pro
zážitek
nýbrže
to
volání
boží
který
chce
aby
člověk
od
sebe
odstoupil
aby
to
svoje
ego
nechal
stranou
a
to
znamená
když
to
uděláte
vám
radím
že
od
toho
odstoupíte
do
boha
samozřejmě
tak
budete
posílat
něco
úplně
opačného
nebo
je
to
zažívat
pak
má
než
odliv
dete
život
stránku.
Ten
odliv
při
milosti
boží
myslím
ztrátu
sama
sebe
ne
o
diktuje
sti
tou
státu
sama
sebe
čili
bude
mít
třebas
do
čáku
místo
radosti
za
následek
stavy
úzkost
své
možné
úzkostliví
mu
jeví
bych
tak
řekl
ale
bylo
stav
lásky
skutečnosti
protože
on
třeba
to
odevzdá
pokud
možno
z
lásky
já
myslím
že
člověk
si
toho
nedovedete
zvážit
a
že
to
všemu
to
nepatří
a
mě
pro
to
že
se
to
objevila
na
úrovni
tělesné
a
z
vůle
úrovně
tělesné
to
nepocházelo
že
to
patří
tam
odkud
to
vyšlo
úrovni
jiné
než
tělesné.
Ne
toho
předešli
předejít
krizí
na
této
cestě
velice
obtížné
já
myslím
že
žádný
hlubokým
přemýšlení
se
krizím
nepřejde
ale
prostým
odevzdáváním
čím
větší
měrou
se
člověk
odevzdá
tím
snáze
zabránit
krizí
protože
dobře
vám
známo
z
toho
četl
co
jste
si
přečetli
že
čím
dál
tím
větší
míra
i
kvality
nezdá
se
na
nás
ce
a
jestliže
nám
skočit
mírou
a
konto
odevzdání
to
vycházelo
tak
později
nám
to
vycházet
nebude
a
budeme
se
zbytečně
divit
že
nás
bůh
opustil
ne
my
jsme
nebyli
do
toho
ochotni
více
přidat
musel
ský
upřímně
do
toho
rodit
všechno
co
máme
k
dispozici
ne
si
ku
blaženosti
nechat
pro
sebe
usa
dosti
pro
sebe.
Čím
větší
je
roští
větší
odevzdanost
například
čím
větší
blaženosti
větší
odevzdanost
té
blaženosti
musí
mít
na
to
jak
to
člověk
neudělá
nestane
se
mnoho
jenom
s
tou
odmyslet
toto
nedost
bůh
se
jako
by
podobě
odvrátil
ve
snu
si
tě
se
se
do
nevyprázdnil
je
se
do
správný
a
proto
že
není
ve
mně
další
místo
pro
boha
jestliže
se
mi
nepodaří
tu
radost
nebo
vlažnost
to
dostávat
nezneklidňujte
se
neberte
s
především
je
třeba
aspoň
zachovat
klid
je
tady
ta
radost
a
budiž
bude
při
tom
klidný
a
když
už
jí
tedy
mám
budu
aspoň
vděčný
a
pokud
možno
tu
vděčnost
nebudu
vyjadřovat
slovy
nýbrž
stavem
věčnost
je
tím
to
dostanu
na
to
tato
na
kterou
já
do
radím
abyste
to
dostal.
To
to
mě
na
ty
se
ho
principu
zavržené
svatým
taem
aby
mohl
ze
mě
narůstat
ježíš
kristus
musím
já
se
zmenšovat
a
je
otázka
jestli
stavem
třebas
blaženosti
nebo
zážitkem
blaženosti
a
do
ty
já
seznamuji
to
otázka
na
to
aby
se
nezná
kdy
nezačne
dalo
o
který
dělené
že
se
ti
naplnil
se
že
se
s
tím
obalu
a
že
se
s
tím
ohrožují
vůči
bohu
že
se
že
tím
tady
to
je
veliké
pokušení
si
to
přivlastnit
na
žádný
úrovni
z
to
nesmím
přivlastnit
to
jsou
za
lid
toho
to
jsou
přinese
to
mně
a
musím
odstavit
pro
pořád
tady
pro
voze
znamená
jemu
se
to
nedá
s
tím
nějak
se
s
tím
nějak
bavit
to
se
mu
musí
odevzdat
to
to
nám
to
na
umožňuje
ne
se
hospodářem
setkat
ne
tak
to.
Stavu
se
setkat
s
tím
že
je
pevný
třebas
radosti
od
něho
pocházející
já
odevzdám
dvě
hřivny
moj
míru
odevzdat
jedné
lidé
jsou
dvě
nebo
nejmi
vděčnosti
rozumíš
radost
a
vděčnost
jedné
hřivny
dvě
ten
princip
toho
odevzdání
může
být
bezprostřední
a
čím
bezprostředně
ší
tím
lépe
ano
je
to
násobení
hřiven
va
pozoruju
tím
dověřit
hospoda
to
jako
ta
nebo
ale
je
to
pravda
a
musím
vám
to
říci
když
jsou
otázky
ne
odpovědi
zde
nejsou
otázky
je
své
odpověď
stačí
příklad
někdo
z
vás
se
ptá
miláně
co
já
už
se
ale
chci
odpovědět
nesmím.
A
kdybych
já
se
zrovna
tak
ta
z
toho
božství
tak
od
povinnost
a
je
to
to
kolikrát
říkal
ani
jednou
mu
napadne
ptát
ce
jako
by
setkáte
a
nikdy
jsem
se
neptal
nikdy
jsem
se
neptal
to
se
ptal
prosím
to
možné
ale
vy
že
se
nedostaví
kdy
odpověď
ale
kdykoliv
jsem
se
neptal
od
té
sem
dos
nedostal
čili
já
o
to
že
ještě
jednou
když
by
se
ptát
já
musel
a
tu
lidi
když
se
ptáte
otřepete
to
odpověď
tak
to
řiká
se
neptá
já
vás
uvažuje
za
inteligentní
za
člověka
tytyto
dělá
vozem
rozumové
oblasti
byste
se
nestali
protože
této
oblasti
není
to
to
se
ptáte
dále
se
poklad.
A
vaše
touha
po
odpovědi
je
správná
vy
potřebujete
odpověď
pro
svůj
duchovní
vzestup
tyto
dětí
ty
předpokládám
tak
mohu
se
neptal
to
znamená
je
vezmi
boží
protože
on
je
láskyplný
tam
odpovědět
může
otázka
za
předložená
ne
mě
ale
bohu
jeli
člověče
na
bohu
je
dopovězena
a
já
odpovídám
já
odpově
vy
já
se
tam
znovu
nedostal
bych
odpověď
nemohl
by
interpretace
vysvětlit
to
co
jako
bych
chcete
vysvětlit
dejte
se
na
čistota
meditace
především.
Že
je
to
zaručeně
je
něco
jiného
než
rozumová
činnost
to
pochopí
protože
jestliže
jste
přijali
rozumově
nějaké
mantram
za
správné
tak
vás
upozorňuju
na
to
že
to
budete
říkat
tak
dlouho
až
se
zmechanizuje
kam
nás
nedovede
jezte
ale
se
chopili
obsahu
toho
mantramu
a
jeho
výrazem
bylo
třebas
nějaké
to
slovo
tak
tento
obsah
pokud
je
správně
vás
dovede
ke
zdroj
jakmile
vás
tam
dovede
nebylo
tebe
schopni
to
mantram
dát
říkal
dál
říkat
jakmile
se
zde
to
se
nevypadlo
to
že
ty
to
nemu
to
mantram
protože
už
máte
zkušenost
de
la
a
my
to
vedlo.
A
on
vás
tam
znovu
dovede
a
zase
tím
obsahem
kdybyste
ale
nevystřelil
ten
obsah
nový
tak
samotné
mantram
masa
žádné
dovede
čili
kdyby
je
do
věřil
v
nějaký
obsah
mantramu
který
třebas
ten
tom
náma
nemá
v
sobě
a
dominik
tak
to
mám
tohoto
dovede
to
zázračným
skutku
za
vede
to
tu
víru
kterou
má
mantram
ale
nemáme
když
člověk
přeříkávalo
tak
neříkej
vůbec
na
ví
ho
do
ne
a
pole
prostě
něco
přeříkávám
hanička
to
bude
to
bude
takovému
otupení
že
v
té
meditaci
chybí
po
tom
jedna
ze
slova
to
je
bdění
stav
a
je
to
takový
postaven
se
to
nechali
vedeli
šlo.
Věk
a
tak
dále
já
jsem
vám
radil
ale
jinak
protože
jsem
ale
těle
mantram
za
radit
hlouposti
a
neříkal
z
buďte
touhu
a
dokud
v
té
touze
setrvává
te
tak
s
ní
hleďte
spět
dost
zdroje
jakmile
tou
má
vy
prchá
znovu
ji
bytě
a
tak
dále
tak
to
opakujte
přes
to
přítele
jako
klepání
tohleto
je
tak
jenom
ze
způsobů
jak
se
to
dá
dělat
není
to
je
jediný
způsob
to
taženo
patří
nebo
náleží
jiný
způsob
podle
toho
to
vyhovuje
že
by
bylo
právě
tolik
odpovědí
jako
ta
řek
ne
ne
jedno
pojetí
a
není
není
ale
nedom
tom
zenon
a
všecko
no
to
to
to
vidí
se.
To
není
že
stát
protože
to
nedovolujete
dejte
se
něco
takového
dovolit
to
to
dělat
se
na
co
takovou
oboru
to
je
formulace
které
bych
chtěl
z
přes
nit
dejme
tomu
před
tím
sedmnáctým
letům
rokem
se
mu
řadu
problém
co
se
mu
bude
v
tom
životě
vyženeme
dělat
to
co
chci
dělat
něco
právě
studuji
po
se
mně
nehodí
to
mezera
provézt
nebudu
líčit
velice
komplikované
všecko
co
já
se
já
si
pošlu
budu
v
té
kanceláři
třeba
to
nevydržení
já
jsem
prázdným
neveto
všechno
jak
je
problém
to
bylo
ubohá
jedna
odpověď
které
kdyby
byl
domova
převede
bych
se
byl
velice
bál
a
sama
sebe
zbav
se
těchto
problémů
neměj
je
nezabíjej
se.
My
odstup
od
nich
odstup
pomocí
toho
že
odstupuješ
od
problému
od
sebe
a
dostaneš
jeden
jediný
lék
a
to
sem
já
v
tom
je
lék
na
všechno
opravdu
byl
my
jsme
se
si
říkali
že
tyto
věci
z
metodou
vejde
to
poznání
věčnosti
a
bez
metody
také
nejde
o
to
znamená
že
napřed
je
třeba
určitého
úsilí
aby
trvalého
užili
třebaže
přerušován
a
vede
mého
tak
voře
dokud
je
vůbec
možného
unést
jakmile.
Je
pro
mě
neustále
slova
nesmí
si
zoufá
že
vo
usilovat
a
ze
vedlo
protože
bych
měl
napřed
vědět
že
tím
silovém
mi
nedosáhnu
že
jenom
potřebuju
usilovat
jakmile
v
tom
usuzování
se
dostanu
do
stádia
kdy
si
že
nezneklidním
ale
přestanu
usilovat
abych
mohl
znovu
usilovat
tak
dlouho
až
nebudu
potřebovat
usilovat
a
dostane
dostaví
se
výsledek
tak
se
dostanu
do
proudu
který
samovolně
je
ponese
do
věčnosti
že
to
asi
nemusel
zmatení
vysvětlím
ještě
na
podobenství
který
řek
ježíš
kristus.
Jeden
hospodář
majiteli
nic
zavolal
na
více
a
říci
někoho
nějaké
jevy
že
tam
po
celé
dodáno
přešli
z
tomu
a
tedy
když
si
do
času
dovršuji
a
když
začal
ro
těla
tak
každému
dal
stejnou
odměnu
ji
se
ty
co
přišli
začátku
a
to
ří
jesliže
ne
se
dostali
stejnou
odměnu
tak
ty
co
přišli
až
večer
tak
se
vás
tam
mohli
udělat
ty
co
přišli
večer
tolik
práce
jako
by
to
přišli
ráno
nemohli
dělali
velice
málo
práce
dostali
stejnou
odměnu
co
je
to
za
spravedlivost
to
mě
odpověď
na.
To
co
jsem
před
tím
řekl
nevím
jestli
to
jsou
soudnější
a
synem
jestli
vám
to
do
vysvětlim
na
jenom
do
se
přírodní
zatím
to
sto
von
předem
se
všemi
slevil
stejnou
do
jede
ale
voni
se
jiného
právě
proč
in
je
že
to
spravedlivé
mohu
to
na
co
se
tady
naráží
na
to
že
jim
to
slíbil
nebo
na
míru
o
práce
kterou
provedli
je
to
rozhodující
já
se
věcí
že
je
to
slíbil
to
asi
ano
jedna
věc
ale
je
rozhodující
míra
práce
kterou
odvedli
vědec
ne
vůbec
ne
já
ten
neznám
vás
jako
velice
u
svítí
lidi
a
by
vás
často
líto
že
při
tolika
úsilí
jak
se
vám
dále
do
té.
Dáváte
nic
a
znam
lidi
nežije
úsilí
ne
tamtoho
začal
se
říká
vůbec
se
mě
jak
nenamáhal
a
dostávají
jak
je
to
možné
todleto
jedno
odpověď
tady
máme
vašich
řád
že
by
to
pole
dobré
vůle
pracovat
na
poli
hospodářově
toho
pána
vinit
a
za
tuto
dobrou
vůli
byli
odměnění
ano
prosím
vy
si
to
to
nestačíte
jestliže
třebas
si
bohatého
otce
sám
majetníci
život
cnostní
a
nebylo
mu
to
za
za
těžko
cestě
vida
přišel
za
ježíšem
říkal
které
získal
život
věcí.
Tak
ten
ježíš
mu
říkal
koná
dobro
žiješ
podle
zákona
on
říkal
ano
zaradoval
si
ježíš
na
tou
skutečností
a
řekl
a
teď
tedy
bude
jenom
třeba
aby
všechno
co
máš
rozdat
rozdal
chudým
a
následovat
mě
zesmutněl
že
byl
bohatý
a
odešel
následovala
jeden
případ
druhý
případ
přišla
positu
ta
dosažení
lidí
vám
dotazu
a
pokorně
si
lamové
a
když
se
jenom
na
to
díval
ještě
neříkal
je
mu
to
reagovat
ty
farizeové
ke
kterým
přišel
náš
a
vona
se
vetřel
a
oni
se
říkali
kdyby
to
byl
mistr
kdyby
to
byl
mesiáš
by
to
byl
člověk.
Vědoucí
moudrý
tak
věděl
koho
to
má
u
svých
nohou
a
vyhnal
by
on
to
nedělal
to
je
vidět
že
není
tím
za
koho
se
staví
si
ji
stal
ví
co
si
myslíte
ale
já
vám
pravím
tato
žena
hodně
milovala
a
proto
je
opuštěno
staň
a
ne
řece
řešil
třetí
případ
ke
studni
přichází
samaritánka
ke
studni
u
které
ježíš
počasí
sám
sám
nemá
tam
svoje
apoštoly
natočen
tedy
žita
okolnost
a
on
předstírá
žízeň
a
říká
denní
víte.
Protože
často
se
stává
že
ten
člověk
neví
že
bůh
si
ho
přeje
člověk
a
netuší
ani
si
netroufal
ani
neví
to
formulovat
ani
neví
jak
se
tomu
mohu
přijít
žit
a
hned
ale
vzápětí
nejsi
byla
ochotno
mu
dát
napít
ale
nečeká
až
dána
p
nýbrž
navazuje
tím
tu
příležitost
promluvit
a
říká
ale
víš
ty
máš
vodu
po
které
se
znovu
žízní
kdybych
se
jí
napl
tak
bych
lidí
se
neměl
ale
jak
vám
budu
po
které
se
nejvíc
tu
kdybych
ti
dal
tak
by
nikdy
neživil
a
řekl
to
voda
a
on
by
to
být
odpověděl.
I
říká
když
kdyby
těla
já
bych
tě
jí
ta
ale
přesto
že
si
žena
která
má
pěti
že
by
se
o
sobě
mohl
říci
nejsi
hodna
tak
velkého
dar
to
mně
nevadí
máš
pět
mužů
já
že
tu
vodu
nabízíme
hrozila
té
modrost
protože
manou
lidem
že
ho
vývod
všecko
aby
že
a
do
vystavoval
a
zavolal
na
ostatní
lidi
a
by
to
bylo
moc
hezký
ne
že
tam
mesiáš
že
nectíte
von
von
odporoval
tu
můžu
další
případ
tomu
šíři
ne
o
lotr
veden
z
nich
se
rouhal
ježíši.
Kdyby
byl
synem
božím
tak
by
se
vstoupil
z
kříže
a
věl
bys
taky
dosti
lásky
abys
nás
o
svobodu
zase
utrpení
ale
že
si
otrok
já
tak
to
neuděláš
to
říkal
pane
já
se
ti
nechci
doufat
já
jsem
špatný
ale
poznávám
si
tím
boží
pomíjející
na
mě
a
tak
dále
prosím
pamatujte
si
že
všechno
tak
podobenství
jsou
symbolické
od
začátku
až
taková
že
je
omluví
třeba
o
marnotratném
synu
že
to
se
děje
to
pořád
de
když
mu
ví
o
zvaní
za
vinici
to
se
pořád
dějě
to
se
nestalo
jednou
když
mluví
o
třebas
o
hřivnách
to
se
nestalo
jednou
nýbrž
to
se
pořád
opakuje
když
on.
Vstupuje
na
kříž
to
se
nestalo
tehdy
to
je
historická
vůle
třeba
stouplo
nestalo
no
to
mě
vůbec
nezáleží
to
se
ale
pořád
děje
a
to
je
po
vědečtěji
a
jestli
je
tady
nějaký
slib
od
boha
dostaneš
jeden
den
dál
tak
ten
si
o
začátku
stvoření
osel
stvoření
existuje
an
nepomine
dokud
stvoření
tady
podle
dokud
bude
jeho
vinici
pokud
bude
vy
nás
a
dokud
bude
den
a
táhnou
bude
ne
okolí
z
nás
kdykoliv
přijde
na
tu
vinici
tak
jak
se
od
něho
požaduje
tu
svou
odměnu
protože
je
to
trvalé
tažení
boží
kterého
nejsme
my
zatím
svědky
trvalý
slibovat
svolení
on
začal
vopravdu
tvořit
proto.
Aby
to
k
sobě
zase
vzal
aby
nám
tu
odměnu
z
toho
stvořeného
odevzdal
to
není
větší
hodiny
a
ne
židem
de
na
přátelé
kdyby
byla
větší
odměnu
to
by
bylo
špatné
tím
se
moc
nestane
i
stane
to
že
když
se
ten
syn
vrátí
to
je
jako
když
stane
tu
od
němu
jeden
den
že
ten
syn
vrátil
do
otcova
domu
pak
jsou
jenom
zabíjen
lepší
tele
a
blátě
ně
šat
dám
krásným
prstem
a
bude
se
s
ním
radovat
mít
ne
to
je
ten
jeden
den
přišel
nerozhodnost
během
stvoření
se
to
stavu
to
znamená
během
toho
dne
na
které
vnímá
co
se
toho
úsilí
tam
v
tom
podobenství
to
jsme
tady
rozebral
musí.
Těch
do
tam
byli
vod
rána
je
bylo
jako
většině
těch
tam
při
něčem
pochopitelně
že
po
předpokládám
že
taky
pro
celé
to
přeje
jenom
venku
právem
co
rozčiloval
by
se
přišli
ráno
se
dostali
jenom
nenene
a
tu
bych
chtěl
vysvětlit
hodnotu
toho
že
se
nic
nedělá
což
tam
ty
nedělali
celý
den
nic
vedle
toho
úsilí
které
se
musí
taky
projevit
pochopitelně
nemůže
být
jednoho
z
jeho
odvodit
správně
a
taky
se
zády
obrací
k
tomu
když
polední
úsilí
a
přesto
kdyby
nepolevilo
úsilí
tak
vůbec
nemůžete
sahnout
v
té
spáse
bez
se
po
vás
lajdáctví
nechci
přimět
ale
omezuje.
Že
si
například
budhův
pomohl
tesaře
jedno
jedenkrát
po
lovil
té
své
disciplíně
když
jsem
vám
řekl
disciplina
o
se
bodech
výborná
věc
ale
si
my
vám
neřekl
k
tomu
a
to
jsem
bohužel
zatím
neřekl
že
je
třeba
taky
umět
od
té
disciplínou
jako
bych
ji
nikdy
by
nezačal
dělat
tak
se
udělal
sem
se
dopustil
veliké
křivdy
vy
se
potom
mysli
potom
vystižení
te
v
tom
úsilí
že
je
to
chyba
nebo
újma
ne
první
den
co
povel
buddha
a
poprvně
malinko
více
pojedl
ještě
dvanáct
let
předtím
se
tam.
Tak
cítil
že
na
něho
sestupuje
milost
boží
tak
velká
že
ji
nemůže
odolat
a
to
se
stupňovalo
až
pozvat
tu
poznal
vnu
spojení
s
bohem
že
ho
tomu
říkáme
ten
ta
k
tomu
říká
on
mi
ma
zní
já
to
jinak
to
de
ina
definice
tohoto
že
věci
živi
strany
se
to
nebylo
krát
ne
soustředíte
se
tak
že
bylo
to
tlačit
já
jsem
vám
to
kolikrát
ale
je
před
tím
říkal
má
to
být
klepání
jak
říkal
ježíš
kristus
klepání
to
je
tlak
a
polední
rada
to
ven
a
a
poleze
na
hodná
stejným
význam
ano
vy
si
se
přestali
to
tím
že
voni
část
menoval
jedni
těm
většinu
z
ne
to
poleze
a
tak
voni
byli
nepřipravil
k
tomu
že
nebylo
mi
i
tam.
Říši
a
že
ano
ne
aby
si
řekl
do
smrti
nebudeme
nic
dělat
to
ne
oni
tady
na
to
co
slyšeli
že
se
platí
a
že
mají
ta
souzeni
až
šli
já
bych
tak
řekl
to
se
kolikrát
může
stát
to
co
se
stalo
i
mě
když
jsem
se
ocitl
potom
v
tom
centru
a
říkal
jsem
co
pak
jsem
pane
bože
se
devět
let
nesnažil
a
co
pak
chci
letí
vedle
mě
to
bylo
stejné
jako
u
těch
učební
kteří
přes
den
nedělali
a
tam
si
dělali
přes
den
já
jsem
byl
tím
co
přes
den
dělal
a
nedával
sem
na
poměry
jak
žít
jak
já
tomu
přijdu
že
ti
to
tato
zvířata
postoje
ti
a
nako
stejně
marný
nemají
těch
od
boha
jak
to
já
čeho
pořádnou
protekci
že
ještě
nedostává
ten
den
ale
už
jsem
na
se
na
dával
já
jsem.
Byl
sku
lepší
než
je
e
jako
dva
v
tom
přirovnání
že
ano
ale
prosím
vás
nechoval
jsem
se
správně
protože
jsem
měl
vědět
že
mě
tam
konečně
pán
bůh
do
pomohl
k
takovému
odpočinku
neumí
poznatek
mu
že
říká
beze
tam
byli
ta
tak
taky
ne
neprší
života
ale
k
tomu
k
té
úlevě
k
tomu
odstoupení
od
toho
úsilí
které
není
všecko
se
na
přestal
usilovat
stouplo
sem
se
je
to
pro
kočku
co
musím
na
to
upozornit
jsem
tím
udělal
pořád
ale
tam
jsem
přestal
neříkal
nikam
to
nevedlo
je
to
špatné
to
si
s
tím
přestat
a
jak
se
fakticky
se
dá
ve
zkratce
říci
jak
jsem
přestal
tak
najednou
jsem
pocítil
milost
boží
která
mě
někam
jeden.
Oběti
stránky
věci
mají
velkou
význam
velký
význam
i
to
úsilí
i
to
polední
kusy
mě
odpočinek
prostě
jen
bych
chtěl
říci
že
kdyby
to
začalo
jenom
tím
pohledem
tak
je
to
chyba
že
menší
chyba
je
začít
tím
úsilí
říkám
menší
chyba
protože
ti
co
si
až
že
večer
ty
musela
potom
mluví
o
menší
chyby
ne
že
by
to
chyba
vůbec
nebyla
lépe
by
bylo
říká
radovan
by
by
se
neuchovalo
kdyby
to
ale
šlo
to
je
pustá
teorie
co
tak
nejde
o
on
člověk
musí
usilovat
ano
ale
měl
by
si
vědom
té
druhé
stránky
věci
o
ten
jsme
tady
mluvili
je
to
takhle
tady
mám.
Námi
ty
že
to
je
to
co
jsem
tady
vykládal
že
že
to
odporuje
postavení
služebníka
na
poli
ten
přeci
musel
být
děly
od
rádo
večer
a
nepřišla
až
k
večeru
tak
ho
pán
potom
vyrazil
a
přišel
se
navečeřeli
a
přišel
jenom
prosím
vás
upozorňuju
vás
že
tamto
podobenství
o
tom
služebníky
o
postavení
služebníka
bylo
podobenství
o
služebníků
směli
v
by
služebník
poměru
ve
byl
zavázán
od
rána
do
večera
pracovat
než
to
zde
v
tomto
podobenství
se
měl
o
na
jakém
pracovník
který
nebyl
služebníkem
toho
vy
toho
pána
vinici
ano
čili
jestliže
někdo
naopak
se
může
chovat
tak
že
přes.
Nepřijde
dát
se
najednou
by
tě
toto
na
jinou
ce
dát
se
na
jinou
to
změna
dát
se
zaujmout
ne
pro
každého
je
připraveno
ráno
aby
se
dal
zaujmout
tak
se
zaujetím
by
na
tom
to
mě
rozhodující
on
je
se
zaujal
pro
tu
práci
dostane
svou
odměnu
no
tak
bych
to
rozřešeny
se
říká
tohleto
textu
jestliže
myslí
to
minulost
třebas
na
to
co
se
se
a
dřeli
jak
vám
to
nešlo
a
už
to
se
na
váháte
tak
nemůžete
být
zasvěcení
z
toho
důvodu
že
nejste
v
přítomnosti
už
proto
se
tím
zneklidňování
musíte
opravdu
za
na
toho
antonína
poustevníka
ne
v
tom
smyslu
začínat
jako
první
den
ale
být
tak.
Který
tak
klidně
jako
byste
první
den
začínali
jako
byste
neměli
vůbec
žádnou
zásluhu
o
věc
které
velice
důležité
já
jsem
si
uvědomil
a
to
byla
veliká
vývoje
cesty
když
jsem
potom
po
ní
šlapal
po
té
výhodu
opravdu
radovat
smyslu
že
jsem
věděl
mně
se
si
toho
vůbec
nezasloužil
jsem
v
tom
přišla
slepý
k
houslím
že
jsem
žádnou
zásluhu
předtím
neměl
jsem
si
nemohl
myslet
na
milio
a
když
se
na
ní
to
myslel
tak
jsem
ji
zavrhl
podus
totálně
zavrhl
a
to
by
to
správné
ode
jsem
ji
od
sebe
jako
s
se
se
ty
dělal
že
jsem
začal
jít
intenzivně
přítomnosti
to
byla
vůle
záchrana
proto
se
z
toho
zasvěcení
něco
měl.
Download XML • Download text
• Waveform view