79-06-Praha-G
79-06-Praha-G
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Tato
poslušnost
mistra
mistru
má
už
význam
opačný
než
jak
ten
mistr
začínal
žáka
vést
on
ho
vedl
zdánlivě
k
sebe
lásce
to
to
to
poslušnost
ho
vede
odosobnění
protože
ten
žák
zjišťuje
že
se
na
něm
chce
aby
nerozuměl
věcem
a
by
přesto
byl
poslušen
protože
kdyby
věcem
rozuměl
tak
by
nebyl
poslušen
nikdy
nemohl
by
být
poslušen
z
toho
důvodu
že
by
jim
rozuměl
lidsky
jako
člověk
který
neví
co
dělá
jenom
jak
na
to
ten
mistr
jde
to
je
zbytečný
vědět.
Kdežto
jestliže
to
dělá
z
poslušnosti
tomu
vůči
tomu
mistru
tak
jedná
jako
mistr
proto
že
do
toho
nezasahuje
ta
pouhá
jeho
lidskosti
on
se
nad
věcmi
zamýšlí
ve
formě
starostlivosti.
Nýbrž
jenom
ve
formě
funkční
to
znamená
provést
to
a
to
je
daleko
důležitější
než
obyčejná
stalo
starost
lidská
to
je
těká
a
proto
ten
mistr
začíná
ho
učit
netěkala
najít
sama
sebe
a
teprve
pak
z
této
úměrně
nosti
mysli
přicházet
bližnímu
to
je
to
je
mistrovství
způsob
jednání
to
je
záviděníhodný
takhle
dyby
to
evropani
uměli.
To
by
bylo
jedinečně
ovšem
ježíš
kristus
tomu
navádí
k
tomuto
způsobu
von
nemá
žákům
nic
za
zlé
než
aby
se
že
se
se
starali
proč
se
staráte
proč
se
obává
te
proč
se
strachujete
nic
ji
žádný
hřích
jim
prosím
vás
nevyčítal
vůbec
i
tomu
petrovi
který
ho
zapřel
odpustil
už
napřed
ale
záměrně
mu
odpustil
už
napřed
říkal
než
toho
za
krátká
mě
zapřeli
do
tomuto
řek
jako
houskami
to
prostě
aniž
mu
to
vyčítal
a
potom
mu
postavil
si
zástupcem
to
přeci
je
krásný
příklad
jak
jinak
hleděl
na
lidskou
bytost
než
jak
nám
to
dneska
setak
tanec
předkládá
možná
jsem
příliš
na
každým
indickým
způsobem
myšlení
ale
já
v
tom
vidím
v
tom
ježíši
kristu
takovou
jednotu
vedení
kterou
my
jsme
už
dávno
ztratili
ve
toho
že
toho
krista
ne
vykládali
lidsky
a
ne
pomocí
zasvěcenců.
Tak
poslušnost
potom
vůči
tomu
mistru
spočívá
v
tom
že
když
jsem
si
vědom
že
jsem
na
to
místo
poslán
tak
na
tom
místu
pracuji
jeho
prostředky
jak
to
pořád
říkám
jeho
prostředky
a
je
to
jeho
pole
kdyby
například
někdo
přišel
z
indie
do
evropy
ano
taky
byl
na
poli
toho
mistra
a
ne
na
poli
svému
základní
neposlušnost
spočívá
v
tom
že
člověk
si
je
začíná
být
zase
na
svém
poli
tím
se
to
ztratí
všecko
to
je
jeho
až
tam
ve
kterém
ty
si
v
evropě.
A
jakmile
tuto
poslušnost
ztratíš
tak
ztratíš
kontakt
a
budeme
se
tam
znovu
za
trest
může
se
to
tak
moc
peněz
zrovna
tak
to
bylo
u
toho
ježíše
krista
kdo
tedy
jednal
jinak
kdo
se
nespoléhá
na
jeho
vedení
tak
ten
dycky
utonul
copak
si
myslíte
že
tam
na
tom
jezeře
kde
byla
velká
bouřka
že
trnuli
protože
byla
bouřka
ta
bouřka
byla
protože
voni
byli
malomyslnost
byli
malo
my
silní
že
bude
věřím
rozvláčně
opačný
všechny
těžkosti
které
my
máme
jsme
jsou
tady
proto
že
jsme
neposlušným
nevrní
nevěřící
a
tak
dále
kdybychom
byli
věřící
tak
ovšem.
Ve
smyslu
poslušnosti
ne
ve
smyslu
nějaké
slepoty
tak
bychom
ty
bouřka
nezažívali
já
sem
se
podívejte
se
vedení
poslušnost
o
které
tady
mluvím
má
takové
dva
styčný
body
člověk
nesmí
odporovat
vnitřně
to
o
čem
nějakým
způsobem
já
říkám
nějakým
způsobem
ví
že
je
správné
to
je
jeden
bod.
A
za
druhý
musí
sebe
obětovat
pro
tu
věc
čili
neodporovat
a
sebe
obětovat
jestliže
jedno
z
toho
vynechá
tak
je
neposlušen
aby
sebe
mohl
obětovat
k
tomu
je
třeba
aby
dosáhl
něčeho
čemu
se
říká
vnitřní
mlčení
jak
jsme
tady
často
říkal
aby
totiž
ne
debatovat
o
tom
co
provádí
vnitřně
aby
nediktoval
aby
se
ne
rozhodoval
by
namáhal
on
sice
udělá
třebas
tisíckrát
chybu
protože
ze
začátku
tomu
dobře
nerozumí
ale.
Vytříbí
se
zá
že
později
sám
žasne
jak
je
řízen
celý
jeho
život
naprostou
dokonalosti
jenom
proto
že
ten
člověk
který
je
také
řízen
ztratil
svou
vlastní
vůli
abych
tě
promluvit
o
tom
co
je
to
ztráta
vlastní
vůle
to
neznamená
že
by
ten
člověk
nic
nedělal
pak
člověk
který
ztratí
svou
vlastní
vůli
toho
udělá
minimálně
desetkrát
víc
než
ten
člověk
který
svou
vlastní
vůli
má
to
není
odevzdávání
se
tu
do
nějaké
cizí
vůle
nýbrž
to
je
opravdu
obsahem
poslušnosti
já
bych
to
nejradši
předvedl
na
nějakém
příkladu.
V
evropě
má
člověk
proto
těžký
přístup
k
nebo
špatný
přístup
k
poslušnosti
o
kterém
tady
byla
řeč
že
není
schopen
odstoupit
sám
od
sebe
kdežto
mistr
v
indii
od
začátku
vedení
člověka
vede
od
sebe
napřed
třebas
ho
nechá
poznat
sama
sebe
ale
od
toho
který
poznal
jsem
na
sebe
toho
člověka
vede
pryč
k
tomu
cíli
duchovnímu
který
mu
předložil
a
jestliže
evropa.
Není
schopen
pro
mnoho
z
myšlenek
který
má
v
hlavě
sledovat
jednoho
jediného
jeden
jediný
cíl
nýbrž
má
celou
řadu
starosti
jak
tomu
říká
jiných
kterým
se
věnuje
některým
více
některým
méně
tak
je
to
nejenom
roztěkaná
mysl
ale
rozparcelovává
vůle
a
takovým
podrobností
že
nemůže
nikde
pořádně
něco
provést
kdežto
ind
indický
mistr
napřed
tu
li
sjednotí
aby
se
mohla
opustit.
A
ježíš
kristus
toto
dělal
také
napřed
je
sjednotil
ve
víře
ten
mrtvý
konec
světa
tu
naléhavost
se
obrátit
čím
pokání
a
pak
je
odtamtud
vyvedl
k
tomu
úkolu
že
najednou
chudáci
musel
dělat
zázraky
musely
sloužit
bližnímu
ne
v
začátku
co
ta
přišli
pod
jeho
ruce
s
tím
jak
hodil
tři
roky
a
oni
za
čtrnáct
dní
po
setkání
s
ježíšem
udělali
zázraky
oni
k
tomu
prostě
měl
aby
takhle
jednali
to
znamená
velice
prudce
je
odváděl
od
nich
samotnýho.
A
jestliže
člověk
neumí
odejít
od
sebe
a
on
nemůže
protože
sebe
nezná
ve
potřeb
já
mohu
odměnu
od
toho
o
kom
vím
odkud
duch
nebo
toho
znám
já
nemůžu
odejít
od
ně
od
něčeho
co
nevím
co
je
odkud
mám
jít
já
musím
květ
odkud
duch
nedovede
o
té
od
sebe
protože
sebe
nezná
tak
nemůže
také
nastoupit
v
jeho
vědomí
intuitivně
způsob
myšlení
to
znamená
vedení
o
kterém
říkám
že
intuitivně
to
překládám
do
chybně.
To
znamená
vedení
při
kterém
se
člověk
nestará
a
samovolně
jedná
podle
takzvaného
nápad
ne
nápad
který
on
ale
rozezná
od
obyčejného
světského
nápad
tím
že
má
naléhavost
tento
nápad
sobě
obsaženu
naléhavost
má
tak
velkou
že
je
člověk
ví
že
kdyby
to
neudělal
že
by
přestoupil
nějaký
řád
o
kterém
nedokáže
říct
proč
tady
je
ale
o
kterém
ví
že
tu
je.
Já
bych
rozlišit
kvietismus
který
nesprávný
směr
křesťanství
od
správného
způsobu
myšlení
a
jednání
také
u
nás
v
evropě
musí
lidská
činnost
vést
k
tomu
aby
člověk
nic
nedělal
z
vlastní
vůle
aby
dělal
všecko
z
vůle
boží
takže
může
říct
že
za
tou
terezií
mýma
rukama
pracuje
kristus
mýma
nohama
chodí
kristus
když
se
jí
divili
proč
toho
tolik
že
toho
tolik
zastane
kdežto
nepravý
způsob
ničeho
nedělání
spočívá
v
tom
že
člověk
opravdu
my
nedělá
že
stane
že
prostě
nenosí.
Kdo
ztratí
svoji
vůli
ten
může
být
mnohonásobně
činnější
než
do
má
vlastní
vůlí
protože
jedná
osvíceně
z
vůle
toho
kterého
poznává
ne
a
vlivem
toho
že
jedná
svět
e
tak
celá
řada
lidí
a
situací
mu
pomáhá
takže
on
přitom
dělá
méně
než
ostatní
méně
se
namáhal
vono
to
vychází
rozumíte
jenom
proto
že
dá
na
ten
způsob
který
považujeme
za
správný
odstoupit
od
sama
sebe.
Když
například
někdo
dělá
proti
vlastní
vůli
něco
o
čem
se
mu
nechce
když
nerozlišuje
mezi
příjemným
a
nepříjemným
tak
pak
opravdu
v
pravém
slova
smyslu
nedělá
to
co
jiný
kteří
dělá
to
co
mu
zahodí
a
nedělá
to
co
mu
je
nepříjemné
co
co
mu
je
nepříjemné.
Nedělá
proto
že
je
to
proti
němu
je
to
proti
jeho
osobnosti
a
to
co
je
jeho
příjemné
dělá
proto
že
je
že
mu
to
ladí
čili
on
vlastně
je
pravým
člověkem
který
nic
nedělá
v
tom
křesťanském
slova
smyslu
kdežto
jestliže
někdo
nedělá
nerozlišuje
tyhlety
kdy
věci
příjemné
od
nepříjemného
tak
dělá
něco
co
není
jeho
vůle
co
se
neřídí
je
to
pro
mě
není
to
pro
mě
příjemné
je
to
pro
ně
příjemné
nýbrž.
Je
to
potřebné
a
jestli
je
to
potřebné
a
je
to
otázka
poslušnosti
tak
nepotřebuju
k
tomu
vlastní
vůli
naopak
ji
musím
zapřít
protože
to
třebas
nepříjemné
pro
mě
a
v
tom
případě
nemusím
nakonec
když
to
hodně
daleko
dopracuje
vůbec
nic
dělat
nýbrž
ono
to
za
mě
se
ve
mně
děje
a
ještě
ve
tabulí
kteří
spolupracuji
tak
jsme
říkali
před
chvílí.
Čím
se
liší
různé
cesty
indických
jog
od
křesťanské
cesty
zhruba
jsme
si
řekli
že
křesťanská
cesta
je
universální
kdežto
jóga
je
vždycky
individuální
záležitostí
a
proto
se
na
křesťanské
cestě
dají
vytyčil
universálně
platné
body
které
se
samozřejmě
do
určité
míry
do
značné
míry
podoba
každé
individuální
cestě
indické
říkám
podoba
je
ně
to
analogie
není
to
rovnosti.
A
tak
teďka
začnu
tedy
jak
je
to
s
tou
českou
cestou
v
křesťanství
se
začíná
se
stvořitelský
úkolem
božím
to
znamená
člověk
může
se
chápat
boha
z
dvojího
hlediska
z
jednoho
jako
boha
stvořitele
a
z
druhého
hlediska
jako
boha
který
to
stvořené
nazpátek
tahne
do
nestvořeného
odkud
to
všechno
vyšlo
a
tím
se
ta
cesta
celá
dá
rozdělit
dobou
velkých
fází.
První
byla
znázorněna
starým
zákonem
že
tam
se
všichni
utíkali
k
bohu
jako
ke
svému
stvořiteli
a
hledali
u
něho
pomoc
v
tom
stvořeném
ne
nestvořeném
proto
tam
ani
ve
starém
zákoně
nemáte
nikde
zprávu
o
nesmrtelné
duši
vůbec
ne
že
tam
se
mluvilo
jenom
k
této
duši
která
zde
vznikla
a
zde
zaniká
ke
se
tam
ztotožňuje
s
duší
duše
je
krev
a
tak
dále
tam
říká
takže
jestliže
křesťan
začne
svou
cestou
musí
také
od
píky.
Tak
místo
od
sebepoznání
jako
to
chtějí
třebas
indové
on
vychází
z
poslání
tvůrčího
božího
on
v
první
řadě
na
tom
tvůrčím
aktu
božím
se
začne
podílet
vědomě
se
začne
podílet
on
začne
dotvořit
do
té
míry
jak
je
mu
to
dopřáno
jeho
lidskou
podstatou
a
to
znamená
že
se
dostane
do
takzvaného
rozvinutého
lidského
života
a
rozvinutý
lidský
život
není
jednorázová
záležitost
nýbrž.
Takový
okamžik
rozvinutosti
života
třebas
několikrát
za
den
mu
že
nastat
nebo
jednou
za
život
to
je
otázka
jak
si
člověk
tím
životem
počíná
a
z
tohoto
bodu
je
možno
přejít
do
další
fáze
z
jiného
ne
teprve
když
jako
to
řeknu
zase
podle
historie
hebrejské
židovské
když
těm
židům
se
stalo
jako
samozřejmé
že
musí
poslouchat
do
podivte
a
že
potom
bude
s
nima
zacházení
jako
oko
za
oko
zub
za
zub
a
dělal
už
to
jako
samozřejmou
věc.
Tak
dospěli
do
momentu
kdy
mohli
nastoupit
vyšší
cestu
ta
spočívá
v
tom
že
se
při
volí
k
návratu
do
boha
zvláštním
způsobem
to
znamená
kde
se
za
tou
druhou
fází
do
tou
druhou
tváří
boží
ne
už
tvůrce
nýbrž
toho
kdo
miluje
to
tvor
toto
v
tom
smyslu
že
ho
k
sobě
nazpátek
táhne
indové
tomu
říkají
durga
bohyní
ničitelka
neboť
stvořené
přivádí
do
nestvořeného
to
vypadá
pro
zevního
pozorovatele
jako
ničení
ano
ve
smíme
stále
svědky
míní
toho
co
se
tam
vytváří
ve
vesmíru
v
malé
velkému
buňky
od
buňky
od
živého
organizmu
malého
až
po
vesmírové
soustavy.
Přivolení
tohleto
má
podobu
první
podobu
takovou
že
člověk
z
připojuje
k
tomu
aby
se
z
něho
zrodil
bůh
aby
se
v
něm
narodil
bůh
aby
se
vědomí
boží
v
něm
začlo
projevovat
aby
se
tohleto
mohlo
uskutečnit
k
tomu
je
třeba
aby
přivolil
absolutní
trpět
trpnosti
to
znamená
k
poprvně
k
podílení
se
na
vůli
boží.
Neboť
musí
se
předpokládat
na
této
fázi
že
bůh
si
nepřát
tvořit
aby
to
bylo
stvořeno
nýbrž
jeden
z
důvodů
byl
aby
se
to
k
němu
mohlo
vrátit
nějakém
novém
vyšším
stavu
ano
tento
nový
vyšší
stav
teď
jde
jestliže
panna
maria
přivolila
aby
se
z
ní
narodil
ježíš
syn
boží
tak
člověk
přivolujeme
obdobným
způsobem
a
obdobným
způsobem
jako
ona
zachovává
podmínky
těhotenství
to
znamená
nesmí
ho
rušit
nějakým
zásahem.
Volním
jenom
musí
ten
svůj
duchovní
život
křižovat
metody
při
životní
nebudu
tady
líčit
přes
to
v
tom
celkovém
obsahu
tučné
nemám
to
ale
jakmile
jednou
přijde
ta
chvíle
že
ten
božský
život
se
v
nejhlubším
nitru
lidské
duše
narodí
tak
člověk
to
pozná
tím
že
má
nesmírnou
radost
z
toho
o
které
nemůže
říct
odkud
pramení
protože
s
tím
nitrem
nejhoršími
se
duše
nemá
tak.
Dokonale
spojení
s
takové
dálky
jako
je
zevní
duše
aby
mohl
přesně
vědět
se
znám
všechno
děje
jakmile
to
co
zažívá
tak
musí
začít
další
fáze
že
začne
trhat
opravdu
prchal
před
veškerým
protivení
z
rozumu
o
nes
o
musí
přestat
rozumovat
a
vzdávat
se
rozumování
o
tom
co
se
v
něm
děje
proč
se
to
mě
děje
a
jak
tomu
rozumět
protože
já
už
sem
vám
tady
beztak
říkal
on
tady
usiluje
on
návrat
k
bohu
k
nestvořenému
a
za
tím
se
v
něm
vytváří
nové
vědomí
čili
zdánlivě
co
úplně
opačného.
Proto
pochopit
v
této
fázi
nelze
dá
se
to
pochopí
jenom
tím
že
se
za
vede
další
disciplína
a
to
je
poslušnost
prostředí
ve
kterém
člověk
žije
že
to
přestane
člověk
považovat
to
prostředí
za
své
prostředí
nýbrž
za
prostředí
od
boha
dané
ať
jsou
to
rodiče
anebo
širší
okolí
jakmile
se
dostane
až
tak
daleko
že
už
samovolně
dovede
tuto
poslušnost
zachovávat.
Tak
by
přešlapoval
na
místě
kdyby
to
pořád
pěstoval
jenom
touto
poslušnosti
víc
chtěl
vy
stačit
nemůže
už
vy
stačit
bohu
poslušností
prostřední
když
on
musí
od
toho
umět
odejít
jako
by
byl
nikdy
nebýval
předtím
poslušen
oni
na
nikoho
se
s
ní
odhlédnout
a
musí
se
dát
poučit
svými
strom
v
tomto
momentu
mistru
je
vždycky
po
ruce
upozorňuju
dycky
po
ruce
není
třeba
se
o
to
starat
kde
o
seberu.
A
ten
mistr
mu
dokáže
že
ne
vlastní
silou
ten
člověk
nýbrž
silou
boží
která
se
skrz
toho
mistra
projevuje
ten
člověk
začne
mít
vědomí
že
je
synem
božím
jakmile
nabyde
to
vědomí
tak
se
je
to
to
vědomí
staví
krutě
proti
vědomí
že
je
člověk
synem
lidským
a
že
on
musí
toto
já
které
je
zastává
zcela
opačná
zo
přemoci
a
to
další
fáze
toho
boje
na
poušti
jakmile
přemůže
zalíbení
v
sobě
a
to
je
jedna
nejběžnější
tváří
do
tohoto
poznání
že
já
jsem
synem
z
tohoto
světa
jakmile
toto
přemůže
tak
teprve
potom
může
se
dostat
do
stavu
učitelského
do
fáze
učitelské
tak
spočívá
v
tom.
Že
člověk
už
nekoná
svou
vůli
ne
rozdává
příjemné
od
nepříjemného
že
všechno
bere
z
rukou
božích
nejenom
události
okolnosti
a
všechny
prostředky
které
má
v
ruce
duševní
schopnosti
už
nejsou
jeho
on
se
o
svých
tu
ježíš
se
o
svých
učednících
já
dřeli
že
mu
byly
svěřeny
otcem
že
si
je
sám
nevybral
když
to
byl
jidáš
je
si
nikoho
z
nich
nevybral
sám.
A
za
takových
okolností
už
ten
člověk
začíná
s
něčím
co
bychom
řekli
nicnedělání
z
vlastní
vůle
to
je
to
pravé
nic
nedělání
které
není
nebezpečné
které
není
k
věty
sme
protože
on
dělal
daleko
více
než
předtím
ale
nikoliv
nám
vlastní
vůle
čili
nemusel
se
ani
ji
v
nejmocnějším
situacích
namáhat
třebas
když
křižuje
mrtvého
to
by
nám
dalo
určitou
práci
bychom
byli
dobří
lékaři
že
ano
že
by
byl
tři
dni
v
hrobě
třebas
jako
lazar
o
kříži
aby
to
nemělo
špatné
následky
že
ano
na
něho
ono
by
to
asi
nešlo
ale
šlo
mu
to
všechno
z
toho
důvodu
že
nekoná
svou
vlastní
vůli
a
ne
svými
prostředky
jedna
jedna
prostředky
otcovým.
To
mělo
ovšem
za
následek
že
opět
se
vytvořila
situace
ve
které
se
stal
novým
středem
tou
mocí
kterou
od
otce
měl
a
je
třeba
tuto
moc
od
této
moci
otcovy
která
byla
přechodně
odevzdán
se
také
umět
vzdát
ve
velice
obtížná
záležitost
a
je
znázorněna
tím
co
předchází
před
křížem
a
na
něm
potom
a
po
něm
že
to
v
tom
přebývání
hrobě
tohleto
když
člověk
provede
tak
je
schopen
vstát
z
mrtvých
to
znamená
nebýt
závislý
na
lidských
na
osobních
prostředcích
vedení.
Tato
fáze
po
zmrtvýchvstání
ně
fáze
neosobního
vedení
která
vrcholí
sesláním
ducha
svatého
na
ty
žáky
duch
svatý
nemá
podobu
lidskou
a
není
to
lidské
vedení
to
osobní
vedení
je
to
vedení
neosobní
a
tak
ježíš
kristus
v
této
joze
integrace
ti
všechny
prvky
všech
jo
indických
ale
univerzálně
je
symbolismem
z
tého
života
naznačil
jak
za
sebou
mají
jít
a
jakými
prostředky
se
to
má
všechno
dosahovat.
Kde
se
mi
tady
otázka
proč
bůh
nestvořil
člověka
tak
dokonalého
že
musí
postupně
těmito
fázemi
procházet
na
to
jednoduchá
odpověď
že
to
co
v
bibli
je
znázorněno
jako
akt
stvoření
šest
dní
tvořil
a
sedmi
odpočíval
to
pořád
probíhá
to
není
něco
co
co
se
kdysi
stalo
nýbrž
co
se
pořád
děje
že
my
jsme
uprostřed
tvůrčího
díla
božího
my
všichni
nejsme
na
jeho
konci
čili
tvůrčí
akt
jednání
božího
který
pořád
postupuje
a
také
postupuje
ruku
v
ruce
s
ním
zároveň
tažení
boží
k
němu.
Jediný
tedy
co
mohu
odpovědět
že
nejsme
na
konci
cesty
že
jsme
se
narodili
nebo
že
máme
právo
jako
lidi
zde
žít
v
době
kdy
je
bůh
uprostřed
práce
tvůrčí
a
uprostřed
práce
láskyplného
tažení
v
sobě
bych
ochranu
na
obranu
indické
my
tě
říci
že
jestliže
ona
vychází
ze
sebelásky
jako
s
faktor
nejcennějšího
který
nesmíme
odvrhnou
předčasně
tak
jedná
správně
kdežto
já
neříkám
že
to
je
křesťansky
správné
ale
že
ona
jedná
správně
tam
v
indii
jedná
správně
z
toho
důvodu
že
zná
člověka.
Jako
sebe
milujícího
a
zná
cestu
jak
pomocí
sebelásky
se
dostat
na
vrchol
této
sebelásky
nic
to
neznáme
myslíme
si
my
si
myslíme
že
vrchol
sebelásky
když
člověk
se
stará
jenom
o
sebe
tak
aby
měl
tady
všechno
pro
to
živobytí
zařízeno
aby
měl
dům
třebas
bohatství
nějaký
ne
a
všechno
co
s
tím
souvisí
aby
měl
šťastně
život
a
kdežto
instituce
tak
aby
ten
člověk
dával
přednost
lidem
své
sebelásky
hledání
věčného
života
abych
v
tom
viděl
nejvyšší
vrchol
sebelásky
když
se
mu
to
podaří
tomu
indickému
zasvěcenci.
Aby
ten
člověk
pro
sebe
hledal
spásu
tak
on
udělá
mnoho
těch
začátečních
kroků
správně
ale
ocitne
se
v
momentě
kdy
už
sebeláska
musí
být
odložena
musí
být
jednou
odložena
v
tomto
momentu
se
ještě
jana
neocitla
rozumíte
pak
ovšem
ten
zasvěcenec
musí
svou
mocí
působit
tak
aby
toho
žáka
povznesl
ze
sebelásky
dál
to
znamená
on
mu
proto
svoji
vůli
to
je
tak
dělá
věčné
takže
on
ten
sebe
milující
člověk
na
jednou
přestaneme
dávat
sebe
a
začne
milovat
toho
zasvěcence
co.
Von
ho
převede
pomalinku
do
jiné
sféry
a
jakmile
začne
milovat
toho
sice
ne
tak
že
mu
dává
ve
všem
přednost
tak
nakonec
na
sebe
zapomíná
a
dělá
všechno
pro
něj
a
to
už
je
nadějná
cesta
a
to
ještě
není
konec
věcí
jenom
říkám
že
to
dělají
dobře
ovšem
k
tomu
je
třeba
opravdu
riskantní
jednat
s
tím
žákem
být
pořád
u
něho
požádán
hlídat
protože
se
vrátka
svou
mohl
vrhnout
že
bude
třebas
střádat
peníze
nebo
bude
třebas
tyto
světské
statky
střádat
nějak
dohromady
dávat
a
to
všechno
by
nevedlo
k
bohu
on
musí
tu
sebelásku
vyžívat
záměrně
vědecky
opravdu
vědecky
tak
aby
vedla
k
tomu
bohu
a
to
tento
zasvěcenec
dělá
má
tu
jeho
na
starosti
to
dělá
dobře
jenomže
je
na
jednom
svém
a
samým
počátku
na
už
ho
má
ráda
hrozně
pro
něho
by
udělá
všechno
možný
to
je
mi
jasné
tak
kdyby
kdokoliv
z
nás
mě
rád
a
boha
rád
boha
tak
by
to
postavení
bylo
záviděníhodné
věřte
tomu.
Opusť
von
to
mu
nový
do
zlý
druhého
července
devatenáct
set
sedmdesát
devět
není
antoníne
vyčíslili
si
z
důkladnosti
to
by
vlastní
což
si
přeješ
vědět
o
své
chorobě
doufám
že
mi
prominou
mi
sou
marně
na
všech
sumárně
na
všechny
ty
dotazy
protože
se
všechny
prolínají
především
si
vzpomínám
že
vyjadřují
tyto
snad
tím
že
se
tím
nenastala
tak
snadná
příležitost
k
naléhavostí
s
ní
by
mohl
od
sestoupit
jako
se
měla
koncentrační
tábor
připojuji
se
k
svaté
terezii
z
avily
že
si
člověk
nemá
přát
utrpení.
Dosti
toho
které
si
vědomě
nepřivolal
světlo
rozumu
je
nejvyšším
světem
až
po
pud
dokud
nevládne
nějakým
rozšířeným
vědomím
a
myslím
že
jsme
poslouchal
se
to
rozumu
když
si
v
roku
tě
se
pracoval
nebyl
jsem
sice
nikdy
přítomen
týdenní
jogický
cviky
ale
slyšel
jsem
to
je
povede
přátel
provádějí
sté
dvakrát
až
třikrát
tak
rychle
jak
se
mají
provádět
při
svatém
přijímání
si
sliby
obětovat
svůj
život
bohu
nebo
se
života
vzdal
nato
místě
přání
naprosto
upřímné
ale
buď
nebylo
v
soulad
s
celým
obsahem
tvé
modlitby
například
modlitbu
prosebnou
nebo
s
obsahem
prožívat
nebo
z
obojí
pak
musel
dojít
k
nějakému
druhu
krize
bůh
chtěl
ale
nezkouší.
Tvých
případech
nerovnováhy
dochází
ke
krizím
jaksi
zákon
tě
a
samovolně
my
totiž
často
upřímně
a
bez
stím
co
prohlašuje
me
to
ale
nejsme
schopni
z
ostatních
sil
uskutečnit
platno
přiblížení
uskuteční
může
mít
povahu
krize
kterou
si
zažila
tyto
chyby
při
kterých
člověk
nějakým
způsobem
předepisuje
bohu
to
on
s
nimi
učinit
nesou
následky
níž
si
byl
svědkem
důležité
je
jaké
praktické
poučení
si
z
toho
co
se
ti
stalo
při
neseš
a
to
ostatní
záležitosti
poslušnosti
a
samozřejmě
to
výkladu
toho
co
se
stalo
jistě
to
chápeš
jako
volání
krizí
jako
volání
boží
a
pak
z
toho
může
snadno
vyvodit
důsledky.
Pošlu
však
tyto
události
jako
trest
pak
se
dožije
začatku
řady
trestu
znamená
se
proze
se
nedostavuje
z
příčin
které
jsem
uvedl
to
je
ze
způsobu
hodnocení
krize
nýbrž
z
mnoha
jiných
příčin
o
kterých
jsem
částečně
promluvil
předešlých
řádcích
ale
vše
čeho
ale
věř
všechno
se
nedá
pro
zodpovědět
a
překročili
se
určitý
stupeň
nápovědu
zvláště
když
ona
pochází
z
vyšší
úrovně
už
bylo
odpovězeno
a
dotazuji
se
nedostane
dalších
odpovědí
protože
však
slovně
odpověď
vědecky
znamená
téměř
stoprocentní
okleštění
moudrosti
která
za
ním
stojí
na
je
bych
ti
zaujmout
postoj
dítěte
které
se
drží
ruky
matčiny
a
nepouští
se
jí
pak
dostane
od
matky
pokyny
mnoho
tvárnější
a
obsažnější
než
jsou
slovní
zaručeně
například
porozumí
událostem.
A
nejen
to
dá
se
jim
mi
vést
kdyby
se
jen
jedenkrát
kdyby
ledna
porozuměl
a
nezařídil
se
podle
světla
moudrosti
pramene
by
vyhnal
ho
obro
sou
slabý
a
stal
se
nesrozumitelný
pravomoc
když
přišel
do
chrámu
a
učil
přistoupili
k
němu
veliké
ží
a
starší
lidu
a
řekli
jakou
mocí
to
činí
a
kdo
ti
dal
tuto
moc
ježíš
jim
odpověděl
já
vám
dám
jednu
otázku
jestliže
ji
odpovíte
já
vám
povím
jakou
mocí
to
činím.
Křesťanů
odkud
byl
z
nebe
či
lidí
oni
se
mezi
sebou
dohadoval
řekneme
li
z
nebe
řekne
nám
proč
jste
mu
tedy
nevěřili
řekneme
li
však
z
lidí
máme
obavy
se
zástup
ježíši
hn
mají
jana
za
proroka
odpověděli
tedy
ježíšovi
nevíme
tu
jim
řekl
i
on
ani
já
vám
nepomíjející
to
činím.
Další
část
podobenství
o
dvou
si
nech
co
myslíte
jeden
člověk
měl
dva
syny
přišel
a
řekl
prvnímu
synu
ji
dnes
pracovat
na
vinici
a
on
odpověděl
nechce
se
mi
ale
potom
toho
litoval
a
šel
otec
přišel
k
druhému
a
řekl
mu
to
též
on
odpověděl
ano
pane
ale
nešel
do
stě
dvou
splnil
vůli
svého
otce.
Odpověděli
ten
první
ježíšem
řekl
amen
pravím
vám
pře
celník
a
nevěstě
vás
předcházejí
do
božího
království
přišel
k
vám
jan
spravedlivý
abyste
mu
nevěřili
ale
celník
a
nevěstky
mu
uvěřili
by
jste
to
viděli
ale
ani
potom
jste
toto
této
ho
nelitoval
a
nevěřili
jste
mu
podobenství
o
zlých
vinaře
pole
né
podobenství
je
hospodář
vyřadil
vinici
oběti
zdí
vykopal
s
měli
aby
stavěl
strážní
věž
potom
vinici
pro
na
by
našim
a
otce
slova
je
se
přiblížil
čas
ovoce
poslal
se
služebníky
k
vinaře
aby
převzali.
Aby
převzali
jeho
díl
rod
ale
vinaře
jeho
služebníky
cítili
jednoho
z
byli
dloho
zabili
dalšího
ukamenovali
znovu
poslal
jste
služebníky
a
to
více
než
předtím
ale
založili
s
nimi
právě
tak
nakonec
tím
poslaného
syna
řekl
si
budou
mít
ohled
na
mého
syna
by
nařídil
však
když
vzhlédli
si
na
řekl
si
mezi
sebou
to
je
dědi
proti
té
zabíjíme
ho
a
dědictví
bude
naše
a
si
čili
ho
viveka
vinici
a
zabili.
Když
není
přijde
pán
vinici
co
udělá
těmi
nam
řekli
mu
zle
bez
milosti
za
hubí
a
vinici
pro
nejme
jinými
na
dům
kteří
budou
odvádět
víno
v
určený
čas
ježíš
jim
řekl
co
ste
nikdy
nečetli
písmem
kámen
který
stavitel
zavrhli
ztracena
mne
úhelným
hospodin
to
učinil
a
je
to
podivuhodné
našich
očích
proto
vám
pravím
že
mám
bude
od
nato
království
boží
a
bude
dáno
národu
který
ponese
jeho
ovocem
dopadne
na
ten
kámen
roztříštěn
se
a
na
koho
on
padne
toho
za
odlit
jestli
šel
velkými
a
farizeové
toto
podobenství
poznali
že
mluví
o
nich
hleděli
se
ho
zmocnit
ale
báli
se
zástup
protože
ty
ho
měli
za
produkt.
To
se
často
o
ježíšovo
pravomoc
je
úvodním
kapitolou
k
těm
dvěma
na
násilím
podobenstvím
podobenství
od
bohu
činech
a
podobenství
o
lich
vinaře
čili
mohlo
by
se
vykládat
napřed
něco
o
těch
podobenstvích
a
pak
by
se
mohlo
toto
shrnout
do
toho
sporu
o
ježíšovu
pravomoc
především
bych
chtěl
ale
začít
jako
tady
je
protože
k
tomu
ostatnímu
se
dostaneme
je
zajímavo
že
nevěděli
nebo
chtěli
vědět
ale
ze
odkud
má
ježíš
moc
nebylo
jim
jasno
že
moc
má
od
boha
a.
Já
protože
on
viděl
v
tomto
řek
bych
zánět
proto
i
neodpověděl
přímo
ne
že
by
byl
nevěděl
odkud
má
moc
ale
říkal
já
vám
to
povím
dokud
mě
neodpovídá
taky
vy
na
otázku
křesťanů
odkud
byl
z
nebe
čit
lidí
oni
mu
na
to
neodpověděl
protože
tohle
tady
řečeno
proč
to
je
jasné
ale
napověděli
jim
také
jakou
mocí
činí
to
co
činí
to
znamená
jestliže
my
si
nedovedeme
zodpovědět
nebo
nechceme
odpovědět
jednoznačně
odkud
pocházejí
mší
stavy
nebo
nižší
vedení
než
bylo
ježíšovo
nebo
nižší
poznání
než
bylo
ježíšovo
to
smýt
tím
se
nevypořádám
proto
se
tak
než
přesně
sami
pořád
tak
ani
se
nemůžeme
dovědět
odkud
je
to
vyšší
co
k
nám
přichází
pravé
teď
co
mi
tady
dala
dal
někdo
z
vás
tu
otázku
o
tom
vedení
duchem
a
vedením
osobním
ježíšem
to
je
něco
takového
jakmile
bychom
nerozuměli
třeba
se
to
osobní
vedení
těžko
porozumíme
se
je
to
vedení
duchem
svatým
tak
já
bych
začal
třeba
zde.
Nikdo
pokud
víme
nic
schopen
udělat
skok
k
neosobní
vedení
takový
aby
toto
vedení
bylo
pro
něho
tak
jasné
že
by
se
jim
o
konkrétně
řídit
třebas
já
jsem
v
těch
sedmnácti
letech
byl
poučen
duchem
svatým
o
tom
není
pochyby
proto
o
tom
nepochybuju
protože
jsem
neslyšel
ani
hlas
ani
se
neměl
žádnou
představu
aniž
jsem
nic
neviděl
prostě
jsem
nevnímal
smyslově
ale
nad
jsem
jistotu
náhle
o
tom
jaká
je
moje
podstata
a
že
mám
dělat
všechno
aby
tuto
vnitřní
podstatu
dostal
navenek
do
zevního
života
čili
z
toho
usuzuju
že
to
bylo
vedení
duchem
svatým
ovšem.
Chvilkové
nebo
bezčasové
na
to
nebylo
třeba
vůbec
čas
abych
takovou
velice
závažnou
věc
na
jednou
pochopil
a
další
za
svou
a
nikdy
nemusel
z
tohoto
poznání
slevit
protože
všechno
ostatní
poznání
byla
proti
tomu
patnáct
méněcenné
hned
se
mi
nastolil
také
řád
hodnot
a
tak
dále
ale
jednu
nevýhodu
to
mělo
že
jsem
nedorostlo
tohoto
vedení
soustavně
to
byl
závan.
Ducha
svatého
který
by
měl
prostě
vnuknout
nový
styl
života
ale
nemohl
mně
konkrétně
vést
ve
všech
věcech
protože
to
bylo
poznání
velice
temné
nevy
povídal
konkrétně
toto
máš
udělat
tam
to
nemoh
na
udělat
to
tam
je
obsaženo
nebylo
to
sem
musel
potom
zánět
postupně
nebo
o
to
jsem
se
musel
starat
že
taky
dál
ne
jenom
podnět
který
byl
silnější
než
ostatní
podněty
které
předtím
ke
mně
přistoupili
nebo
potom
přistupovali
takže
nebyli
ničím
už
za
ten
základní
podnět
duchem
nebyl
ničím
zastíněno.
A
já
bych
se
teď
hned
pustil
do
tohoto
podobenství
po
tomhletom
úvodu
křest
janu
mně
připadá
něco
takového
jako
přede
k
osobnímu
vedení
božímu
on
je
totiž
tam
na
té
poušti
jak
oni
tomu
říkají
poušť
dopouštěla
do
říkat
tam
na
poušti
zbavim
stav
mimo
vesnici
a
postil
se
tam
na
té
poušti
poučoval
slovy
poučoval
kázal
měl
a
to
je
prosím
začátek
o
kterém
bychom
nemohl
ani
cítit
to
osobní
vedení
bez
mysl
ježíšova.
A
tam
se
potom
tebou
podobali
se
nedovedli
tady
se
ho
vodkud
měl
jan
tuhletu
moc
abychom
museli
jednoznačně
říct
že
nebe
to
znamená
provedena
do
mluvit
srozumitelnější
podle
to
se
vám
vysvětlil
už
nebe
je
stav
to
znamená
já
musel
předtím
se
dostat
dostat
do
stavu
nebe
to
znamená
do
stavu
poznání
nezávislého
na
rozumu
a
na
smysl
i
na
cit
to
je
jedna
tvář
nebe
od
těch
ostatních
nebudu
mluvit
že
by
to
komplikoval
zbytečně.
Z
tohoto
stavu
tedy
on
jednal
a
to
je
tady
řečeno
svém
nebe
jestliže
ježíš
byl
dál
než
jan
jakého
stavu
on
jednal
také
ze
stavu
nebe
mohl
říct
že
ne
ale
nejen
z
toho
protože
je
rozdíl
jak
člověk
dosahuje
a
jakým
prostě
dosahuje
nebe
a
mezi
tím
a
mezi
ježíšem
který
z
nebe
přichází
vědomě
ten
si
byl
vědom
že
nebe
přichází
že
z
toho
stavu
přichází
kdežto
my
než
do
něho
vstoupíme
nevíme
že
jsme
už
v
něm
byli
a
že
se
do
něho
vracíme
než
se
do
něho
vlastníme
to
nikdy
nevíme
to
jsme
nevěřící
zkrátka
tak
to
je
rozdíl
mezi
avatarem
mezi
vtělením
božím
a
mezi
člověkem
jedno
z
mnoha
rozdílu
pochopitelně.
A
teď
bych
promluvil
o
tom
dalším
podobenství
o
dvou
ty
nech
se
ptal
se
ten
otec
dvou
činů
a
chtěl
aby
šli
na
vinici
pracovat
jeden
z
nich
slíbil
a
nešel
druhý
umí
nechtělo
se
mu
ale
přesto
šel
to
je
z
té
to
tě
to
několik
a
vy
ta
je
zmínka
velice.
Pěkná
o
celém
průběhu
historie
židovského
národa
židovský
národ
jak
jsme
si
už
řekli
sladkém
hnutí
slo
jedna
první
díl
tisíciletí
se
snažil
o
to
aby
se
uprostřed
něj
narodil
mesiáš
řekl
ano
tedy
že
budou
na
vinici
protože
máli
se
u
nich
nalít
mezi
na
to
je
závazné
vůči
těm
u
kterých
se
narodí
to
na
té
pozvání
na
vinici
to
je
poznání
ke
službě
bohu
a
kdyby
byli
toto
nelíbil
že
budou
že
sloužit
bohu
tak
by
se
byl
u
nich
ježíš
nezadal
toto
že
to
ale
slíbili
tak
se
narodil.
Byli
a
za
ježíšem
než
li
tak
já
myslím
že
toto
je
velice
zřetelné
toto
totiž
bych
chtěl
teď
tohleto
převést
do
praktického
života
zdali
my
taky
nejsme
tím
synem
který
slibuje
a
nejde
na
vinici
protože
nám
vždycky
jde
daleko
lépe
něco
prohlašovat
upřímně
prohlašovat
že
třebas
to
a
to
uděláme
sami
sebe
řekneme
sem
se
ze
zapře
sebe
já
nevím
co
všechno
ve
udělal
budeme
dělat
ale
zůstane
u
toho
považováni
to
zcela
běžná
chyba
které
se
bezelstně
dopouštíme
že
od
prohlášení
je
daleko
uskutečnění
nebo
poznání
toho
co
je
správné
je
daleko
k
tomuto
provést
kdyby
totiž
šlo
o
ideální
člověka
který
by
se
na
ideálním
způsobem
vést
tak
by
stačilo
aby
se
mu
řeklo
aby
věděl
co
nemá
dělat
takovýmto
způsobem
ideálně
veden
ho
s
vedení
člověkem
byl
stokrát
tomu
ten
jeho
dají
modlit
on
říkal
jenom
co
nemá
dělat
nikdy
mu
neřekl
co
má
dělat
protože
sokrates
měl
by
si
panu.
Která
stačila
a
vždycky
stačila
k
tomu
aby
nedělal
to
co
neměl
dělat
víte
kdybychom
opravdu
nedělali
to
co
nemá
nedělat
a
věděli
co
nemáme
dělat
a
té
poměrně
snadné
vědět
co
nemáme
dělat
tak
bychom
se
dostali
naprostou
jistotou
k
tomu
co
máme
dělat
a
to
co
máme
dělat
bychom
nemuseli
ani
vlastní
silou
už
konat
nýbrž
by
to
kons
bylo
boží
v
na
to
vás
upozorňuju
jenže
my
nemáme
takovou
disciplínu
jako
mě
stokrát
té
aby
stačilo
na
říct
toto
nedělej
nebo
abychom
věděli
toto
nemáme
dělat
a
podle
toho
se
hledí
a
nedělali
to
co
je
lidí
co
kouří
a
tak
dále
že.
A
no
mnoho
to
podrobnosti
maličkost
dělají
o
čem
o
kterých
ví
že
je
nemají
dělat
nedovedou
si
to
odžít
kdyby
lidé
nedělali
to
co
ví
že
nemají
dělat
tak
by
se
samočinně
dostali
poznání
boha
věřte
tomu
a
já
si
myslím
že
toto
byl
hlavní
důvod
proč
já
jsem
v
sedmnácti
letech
do
toho
spadl
bylo
tam
bezprostředně
bezprostřední
důvod
byl
že
jsem
se
nemohl
jmenovat
k
tomu
přírodovědec
ale
vzdáleným
a
trvalý
důvod
byl
ten
že
jsem
od
útlého
mládí
dělal
co
se
nemělo
dělat
přímo
jsem
se
toho
bál
dělat
něco
co
se
nemělo
dělat
všechny
ty
lupičem
co
dělali
okolo
mě
kam
rádi
nic
z
toho
jsem
nedělal
nic
opravdu
nic.
A
kolikrát
z
velkým
sebe
zapřeli
ale
opravdu
jsem
se
řídit
jenom
podle
toho
co
jsem
neměl
dělat
to
sem
nedělalo
podle
tohoto
pravila
pro
toho
negativní
ho
pravila
a
tak
jsem
dorostl
v
jednom
eště
okolností
které
se
nahradí
a
to
už
bylo
všechno
zaviněno
tím
tímhletím
tak
jsem
dorostl
k
tomu
že
se
mě
spadlo
poznání
já
jsem
toho
zatím
nikdy
nevykládal
že
to
bych
chtěl
vyložit
taky
poznání
že
ho
ale
nevím
jestli
vůbec
napíšu
tak
to
právě
vám
aspoň
říkám
abyste
viděli
že
toto
jsem
neříkal
zatím
ačkoliv
vo
tom
vím
protože
vlivem
těch
lékařů
a
tak
dále
sám
napověděl
částečné
a
toto
se
nedopověděl
sem
dělal
sebe
tak
abych
nikdy
nedělal
to
co
jsem
neměl
dělat
to
se
všech
ptal
okolo
sebe
jestli
je
to
má
dělat
nebo
nemá
dělat
a
voni
se
věřil
tak
to
o
matce
a
babičce
že
věřil
že
mají
pravdu
že
vědí
co
se
má
dělat
se
nemá
dělat
než
neříkej
to
to
neděle
jak
sem
to
nedělal.
Samosebou
od
ně
taky
říkali
co
mám
dělat
není
pochyby
ale
daleko
důležitější
bylo
že
jsem
zachovával
aspoň
to
co
jsem
neměl
dělat
že
sem
nedělal
že
už
jsem
nedělal
co
jsem
je
dělat
to
není
tak
velká
závada
začátku
na
této
cestě
protože
člověk
není
tak
dokonalý
aby
i
nebo
ani
nemá
ten
čas
ani
nemá
ty
prostředky
v
ruce
vaší
už
to
bylo
dítě
a
i
dospělý
člověk
aby
mohl
dycky
vykonat
sama
udělat
to
to
není
tak
velký
velké
neštěstí
ale
dělat
něco
co
nemá
dělat
o
čem
je
nemá
na
té
hotové
neštěstí
to
člověka
vrcholně
vzdaluje
od
boha
a
nepřibližuje
ho
to
tomu
spojovací
mostu.
Prosím
vás
tohleto
říkám
poprvně
takhle
votevřeně
protože
opravdu
nevymyslel
napíšu
po
tom
poznání
něco
a
je
důležité
aby
se
to
to
věděli
já
to
možná
chtěli
ještě
do
toho
o
tom
že
toto
tak
je
to
to
ského
jha
tak
aby
se
tam
aspoň
bylo
v
tomto
rozsahu
vám
to
neska
tady
vykládám
tak
teď
prosím
když
ten
první
syn
řekl
já
půjdu
a
nešel
tak
se
podobal
tomu
židovskému
národu
který
po
tisíciletí
je
sliboval
že
půjde
za
mesiášem
a
nešel
a
já
myslím
že
to
hlavní
důvod
proč
ani
v
našem
případě
se
nedostaneme
dál
než
za.
Narození
v
betlémě
a
dále
nám
to
nejde
jelikož
tam
mě
to
abychom
od
té
chvíle
za
tím
šli
my
si
to
přivlastňujeme
to
co
získáme
tvrzení
jenom
těkáme
zjistíme
tady
v
nás
jenom
život
tím
a
to
jasně
a
dovíme
ho
zuby
nehty
a
té
konat
opačného
něco
než
jak
je
zde
řečeno
to
jsme
do
tý
chvíle
říkali
já
půjdu
na
více
a
teď
říkáme
ten
zeslabí
nýbrž
je
je
aby
nám
staví
se
nějak
sloužil
nebo
ten
bůh
nebo
prostě
všechno
souvisí.
A
já
mám
dotaz
když
někdo
ví
co
nemá
dělat
a
je
ochoten
to
taky
nedělat
jestli
je
to
obecně
platné
co
se
nemá
dělat
nebo
se
to
řídí
podle
individuálního
případu
podle
postavení
každého
z
nás
které
je
které
je
rozdílné
já
bych
chtěl
říct
katolická
církev
ve
myslela
soustavu
hříchu
ne
už
je
v
podstatě
postavena
na
starém
zákoně
de
svatému
a
tak
dále.
A
to
je
to
to
člověk
nemá
dělat
a
je
například
nepokradeš
s
ním
ji
nevezmeš
jména
bože
a
ne
moje
a
něco
málo
co
bude
dělat
třeba
budeš
mít
rád
toho
otce
nebo
to
matku
tříštit
a
tak
podobně
tak
tohleto
je
věřit
v
jednoho
boha
nadevše
a
nebo
je
to
brát
nadarmo
čili
tam
je
pože
je
přikázání
dejme
tomu
a
toto
zhruba
řeknu
negativní
povahy
a
po
vyčkat
je
tam
pozitivní
povahy
a
to
tam
benevolenci
o
by
děti
to
věci
jako
stejně
hodnotné
to
znamená
nezáleží
na
tom
Jakou
tu
soustavu
si
člověk
udělá
hlavně
aby
ta
soustava
objímal
a
všechno
jeho
myšlení
a
všechno
jeho
konání
aby
tam
nebyly
mezery
v
tom
smyslu
že
by
člověk
byl
na
rozpacích
přímý
se
to
může
se
to
nebo
nemá
se
to
jestliže
mám
ovšem
jasno
třeba
chybnou
chybné
jasno
na
tom
nezáleží
že
toto
mám
nebo
toto
nemám
dělat
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
že
se
tím
řídím.
Čili
je
to
absolutně
individuální
a
bude
mít
samozřejmě
svou
morálky
každý
straní
třebas
který
vůbec
nevěří
na
to
kterákoli
strana
jestliže
se
bude
držet
je
předpisů
strany
a
bude
si
myslet
že
se
to
má
a
nebude
dělat
to
co
se
nemá
dělat
tak
bude
se
přibližovat
tak
k
bohu
jako
někdo
to
dělá
z
náboženských
důvodů
upozorňuju
sváže
sem
toto
ctil
tuto
pravidlo
sem
nedělal
to
se
nemá
dělat
bez
ohledu
na
náboženské
důvody
to
nebylo
nábožensky
motivováno
nýbrž
to
byla
jenom
víra
v
mé
rodiče
a
úcty
prostředí
ne
to
kok
které
taky
bylo
vedle
mě.
V
tom
že
to
co
říkají
je
správné
a
spravedlivé
i
když
v
tom
nebylo
a
já
jsem
věděl
že
to
co
mně
říkají
že
nemám
dělat
že
nebudu
dělat
a
ne
kriticky
jsem
to
vzal
tak
jak
to
překládá
jakto
opravdu
to
jsem
byl
dítě
no
tak
ale
ne
každý
tě
byl
takový
protože
mně
umožnilo
právě
ta
ruka
neumožňuje
to
že
já
jsem
neměl
tu
důvěru
ostatním
dětem
jako
mají
děti
když
já
jsem
se
s
nimi
nesměl
hrát
ne
takže
já
se
k
nim
nepřiblížil
jako
jiné
dí
se
přiblíží
k
dětem.
Já
jsem
nebyl
jenom
jediná
čekal
já
jsem
to
smyslu
osamoceně
přes
ma
nemáteli
to
bych
byl
pana
to
ruka
oni
si
se
bál
že
bych
ji
omylem
tak
mě
zakazovali
se
s
nimi
rád
v
tom
rozhodujícím
období
se
formuluje
lidská
povaha
já
jsem
nebyl
vydán
nebezpečí
že
by
mě
někdo
namlouvali
věci
které
se
nemají
dělat
které
staří
lidé
nebo
do
svědomí
latemu
jsem
si
šel
jenom
to
co
mě
říkali
dospělý
de
že
se
nemá
nebo
má
dělat
rozumíte
mi
o
to
jsem
měl
snazší
pozici
než
vy
že
byste
podléhali
ulici
nebo
dětem
a
podal
si
to
vodit
se
vzájemně
potíraly
často
ne
mě
toho
k
tomu
tak
nebylo
byla
veliká
výhoda
že
to
je
čistě
individuální
toto
všecko.
Ale
měli
jste
vy
daleko
těžší
život
než
já
v
tom
smyslu
že
jste
byli
ve
dvou
o
nich
lidsky
ze
začátku
samo
sebou
není
možno
vysvětlovat
narodí
nebo
ježíšem
mladý
já
od
něho
chtít
aby
měl
nějaké
objektivní
hledisko
a
vy
ho
vůbec
schopen
zaujmout
on
má
individuální
osobní
hledisko
které
se
liší
od
ostatních
a
poněkud
tedy
od
mocné
ale
trošku.
A
protože
sem
má
tak
rád
tak
hájí
tím
co
dělá
nebo
tím
co
nedělá
taky
sama
sebe
obhajuje
sama
sebe
kolikrát
člověk
nejedná
vůbec
tak
aby
se
říkal
to
toho
co
nemá
dělat
a
zase
dělat
to
co
má
dělat
nýbrž
na
že
se
řízeno
víc
sám
se
sebou
se
svým
svědomím
omluvit
se
sám
před
sebou
dyť
já
sem
udělal
co
jsem
mohl
a
upozorňuju
vás
že
jestliže
člověk
dospěje
k
tomuto
vývojem
stádiu
že
všechno
dělá
jenom
na
svou
obhajoba
ne
trošku
objektivně.
Nýbrž
čistě
svatýho
desku
sebe
obhajoba
aby
by
tak
vědomí
u
toho
vývoj
trvá
daleko
déle
než
u
člověka
který
na
to
jde
objektivně
pro
znamená
který
hledá
pravdu
který
se
snaží
objektivněji
vystihnout
a
následovat
čili
proto
jsem
doporučoval
u
každého
člověka
že
nejlepší
prostředek
pro
to
aby
se
ze
sebe
dostal
je
jít
pro
nějakou
věc
a
ne
jenom
pro
sebe.
Mít
nějakou
zálibu
a
pro
tu
zapomínat
na
sebe
třeba
to
nejnižší
způsob
samosebou
ale
přesto
už
tam
je
zdravý
začátek
že
například
někdo
já
nevím
pěstuje
růži
na
tak
má
ty
růži
ne
a
zapomene
pro
ty
uličky
na
sebe
opomene
třeba
že
i
na
něj
pršet
jiná
záda
to
je
správné
todleto
to
správný
začátek
kdežto
kdyby
ty
lžičky
pěstoval
jenom
proto
aby
sou
sedm
vytřela
zrak
to
by
byl
individuální
přístup
k
tomu
pěstování
růži
v
tom
nešlo
o
věci
že
mu
šlo
o
něho
o
my
sebe
obhajoba
před
mi
soudce
taková
to
a
sebe
obhajoba
může
nestát
ve
všech
případech
na
jeho
u
těch
ruší
ne
to
tady
uvedl
ale
ve
všech
životních
situacích
čili.
Jisto
je
že
objektivní
mu
způsobu
praktikování
této
zásady
nedělat
to
co
se
nemá
dělat
nedospěje
nikdo
nikdy
musíme
se
smířit
s
tím
že
aspoň
některý
případech
bude
jednat
objektivněji
než
se
obvykle
jedná
pokud
mu
půjde
o
věci
tady
je
jediná
jediné
hledisko
správné
aby
někomu
šlo
o
spravedlivý
život
aby
mu
šlo
o
láskyplný
život
a
to
jsou
měřítka
která
učim
z
jeho
jednání
objektivně
správné
jednání
jiná
hlediska
to
nezruší
samosebou
i
nějaké
hledisko
vědecké
by
to
mohlo
zaručit
protože
kdyby
byl
tak
zabořen
do
nějakého
vědeckého
oboru.
A
třeba
se
nějakého
řemeslné
ho
problému
že
by
byl
tak
zaujat
že
by
ji
jiného
neznal
než
to
tam
a
přitom
na
sebe
tak
to
by
taky
splnilo
ten
účel
sebezáporu
a
čili
by
ho
to
rozdal
v
oběví
pravdě
nakonec
roz
rozdíl
na
úrovni
na
mě
dovoleno
vlastní
vůle
cokoliv
udělat
když
je
to
dobré
když
to
neodpověz
vrostli
a
lásky
plnému
jednání
a
kdežto
ježíši
vůbec
nebylo
dovolena
aby
z
vlastní
vůle
něco
udělal
ten
vlastní
bude
vůbec
nic
nedělal
a
kdyby
byl
něco
z
vlastní
vode
udělal
tak
spadl
té
úrovni
na
které
byl
on
musel
být
zajedno
s
otcem
tom
smyslu
že
vůbec
tou
vlastní
vůli
nikdy
nekonal
říma
to
je
něco
co
my
nedokážeme
vůbec
provést
a
z
toho
jenom
chodu
že
ta
že
neznáme
vůli
boží
a
že
když
ji
začínáme
třebas
poznávat
tak
že
my
jsme
se
schopni
ji
plnit
že
to
příliš
silné
na
nás
já
jsem
například
poznával
vůli
boží
začal
sami
poznal
vůli
boží
že
mě
pánbůh
cesy
vzít
ne
ale
bylo
to
tak
silné
že
jsem
od
toho
ustupoval
to
jsem
se
o
sebe
bál.
Muselo
to
do
do
koncentráku
než
se
se
toho
zbavil
ne
ve
okolnosti
se
by
tvrdě
vychovával
v
tom
by
se
ztratil
pro
sebe
a
našeho
pro
boha
nebylo
třeba
říct
ale
potopa
budeš
na
to
řekl
ne
a
potom
přece
šel
tak
je
to
příklad
člověka
který
se
dovede
zapřít
což
tedy
ježíš
kristus
na
každém
ptal
zapři
sama
sebe
že
ten
člověk
neměl
opravdu
nechtěl
ale
zapřel
se
a
šel
a
to
myslím
že
je
to
pravé
nemusíme
chtít
ale
umět
se
zapřít
a
udělat
to
co
se
udělat
v
to
je
výklad
velice
jednoduchý
ale
velice
závažný
není
třeba
hlava
do
další
slova.
Tak
o
potopá
která
se
nevinen
týká
historie
židovského
národa
neboť
to
byl
pověstný
tím
že
kamenovat
proroky
a
to
byly
služebníci
páně
kteří
byli
posláni
na
vinici
před
synem
přeci
ne
božím
před
téže
a
některé
vyhnali
někde
nezabili
to
ukamenovali
přesně
tak
jak
to
líčí
ježíš
toto
podobenstvím
a
věštecký
způsobem
který
čí
také
v
budoucnosti
že
to
to
budu
dělat
dovoleno
ti
že
také
toho
syna
božího
popravil
tak
je
to
učinili
a
to
byl
důvod
proč
jim
nebylo
svěřeno
království
boží
a
bylo
svěřena
těm
kteří
toto
nedělali
a
že
se
stali
potom
následovníky
ježíšovými
nebo
kristovým.
Že
to
já
myslím
že
teď
už
ten
výklad
velice
snadný
potom
co
jsme
co
to
přede
stali
protože
už
to
z
toho
vyplývá
ale
kdybychom
neznali
tu
historii
ježíšova
života
že
ježíš
už
tady
prozrazuje
že
už
on
posílal
on
to
byl
tedy
poslal
služebníky
své
mezi
židovský
národ
v
tom
to
byli
takové
jednolitá
nechápal
ideový
ten
život
ježíšův
už
v
doby
před
jeho
narozením
jevem
tak
bychom
si
to
těžko
takhle
představili
správně.
I
před
tím
by
to
vykazoval
být
ukončený
to
by
z
toho
ho
na
dodat
že
toto
dvě
podobenství
jsou
se
kterým
příkladem
toho
jak
ježíš
dovedl
když
nemohl
nebo
nechtěl
odpovědět
přímo
tutéž
věc
vyjádřit
podobenstvími
ona
by
podobenství
totiž
vysvětluji
dokonale
protože
ta
který
dovede
číst
podobenství
kdo
má
uši
slyšen.
Jaká
moc
a
odkud
pocházela
moc
ježíšova
a
je
tam
řečeno
od
otce
a
nebyla
to
moc
začínající
jeho
narozením
nýbrž
to
byla
moc
která
se
už
předtím
zjevila
v
moci
proroků
zasvěcenců
které
dejme
tomu
někdy
čas
italsky
národ
vyháněli
kamenovali
zabíjel
a
mohl
potom
prozradit
že
v
tomto
smyslu
budou
jednat
i
v
budoucnosti
že
zabijou
i
syna
božího
a
tím
se
řeknou
vlastně
toho
dědictví
které
jim
přinesl.
Tak
tady
to
co
právě
máte
v
ruce
ten
text
ten
se
týká
rozboru
části
tradice
samo
sebou
prováděli
se
rozbor
neprovádí
se
zároveň
konečná
syntéza
takže
do
té
doby
dokud
se
bude
provádět
ono
to
bude
tady
nedostatek
budete
vytýkala
že
se
to
rozkládá
jenom
do
prvků
které
vlastně
ruší
tradici
nebo
že
ji
cítit
nebo
po
ní
mapu
to
je
špatný
dojem
protože
kdybych
si
to
tradice
nevážil
tak
bych
ji
celou
neuvedl
nebo
bych
tam
uváděl
no
ty.
Věci
kterými
se
ona
kompromitují
já
tam
uvádím
i
kladné
stránky
všechno
prostě
co
oni
tam
píšou
v
té
tradici
co
to
je
shrnutí
to
ice
ve
dvacátém
století
všechno
uvádím
protože
si
nesmírně
vážím
těch
zkušeností
které
přeci
jenom
jsou
velice
staré
to
je
jedna
věc
že
si
jich
vážím
na
druhé
straně
uznávám
však
že
celý
ten
systém
je
dneska
postaven
na
principech
které
jsou
neudržitelné
a.
Čím
dál
budu
méně
udržitelné
ožil
né
a
že
tedy
se
čím
dál
tím
méně
lidi
bude
moci
jimi
řídit
jestliže
například
ee
tomu
ale
taky
kterou
překládám
je
kniha
velice
čtenáře
třeba
deseti
říká
daná
do
jiný
jazyků
ranci
má
osm
roku
dvacet
osm
kdy
byla
napsána
by
to
vydání
vyšlo
měla
už
sedmé
vydání
prosím
vás
to
znamená
že
to
nebyla
knížka
určená
pro
několik
málo
lidí
když
má
neska
sedum
vydání
dokud
dvacet
osm
kolikáté
by
nám
má
už
neska
tak
je
to
úzká
pro
široké
kolik
samá
širokou
publicitu
a
proto
ty
rady
po
takové
široké
forem
musí
být
ji
vážný
trošičku
jinak
než
tak
úzce
tradičně
a
jak
bych
máte
dojem
pro
velice
úzký
počet
lidí
tak
to
je
první
věc
za
druhé
že
já
tato
stezce
je
vidět
že
vůbec
nedbají
na
tu
hierarchii
hodnot
kterou
stanovil
ježíš
kristus.
A
ta
hierarchie
hodnot
je
dána
tím
že
chtěl
od
nás
především
hledat
království
boží
pak
ale
musel
vysvětlit
co
to
království
boží
je
a
jak
se
do
toho
království
boží
to
tak
nebylo
třeba
vůbec
vymýšlet
nových
principů
uměl
ch
když
všecky
byly
dány
v
tom
poučení
vše
krista
samozřejmě
to
poučení
které
on
dál
bylo
symbolické
to
znamená
jestliže
chtěl
aby
bylo
obecně
platné
nemohl
jednat
jinak
než
matematik
který
zná
má
svou
symboliku
a
pomocí
nich
obecně
uvádí
člověka
do
řešení
konkrétních
případů.
No
budete
sem
tady
ráno
hned
vzorec
třebas
který
jediný
a
ta
máte
na
ty
vy
puma
pro
beránky
na
druhou
ne
a
na
druhou
plody
a
ve
pos
de
na
druhou
to
je
obecný
vzorec
podle
kterého
všechny
dvojčleny
celkem
mohu
řešit
na
druhou
ona
druhou
a
kdyby
toto
jiný
vzorů
matematice
nebylo
tak
by
konkrétní
řešení
matematická
byla
velice
obtížná
totiž
vlivem
těchto
vzorů
se
dá
celá
matematika
spoutat
to
nějakých
principů
obecných
podle
kterých
se
postupuje
A
to
nejenom
v
oblasti
matematiky
elementární
ale
i
dokonce
v
oblasti
matematiky
uší
jak
se
tomu
říkal
dříve
to
znamená
i
tam
platí
totéž
co
tady
v
té
elementární
se
v
tom
nějaké
byli
podle
vy
vaší
interní
a
k
mu
umožňují
na
co
se
dostat
do
jiného
náručí
ten
kterém
mohu
zacházet
čísly
nově
a
způsobem
takovým
který
kdyby
to
šlo
pomocí
o
jemná
ní
matematiky
tak
by
šlo
by
to
taky
na
tadyten
no
a
tohoto
si
měli
být
vědomi
ti
slova
které
tradice
že
budou
tady
princip
ježíšovi.
Které
se
nemohou
zrušit
které
se
nemohou
obejít
nanejvýš
nemohou
vykládat
ne
na
úrovni
elementární
na
úrovni
elementární
anebo
na
úrovni
vyšším
jako
třebas
nižší
elementární
matematiku
a
vyšší
matematice
tak
obdobně
a
oni
se
snaží
vykládat
principy
jak
si
myslí
ježíšovi
na
úrovni
vyšším
o
takovým
nějakým
vyšší
logickým
matematiky
ovšem
pak
je
třeba
aby
aspoň
ti
kteří
to
na
této
úrovni
řikají
aby
tím
principům
dobře
rozuměli
elementární
základně
nikdo
nemůže
ty
principy
uplatňovat
vyšším
způsobem
když
se
neon
neumí
uplatnit
ale
mentálně
a
on
jim
chybí
pojetí
toho
co
je
to
elementární
použití
těchto
principů.
Co
to
ho
to
co
toho
elementárním
použitím
těchto
principů
to
co
prvořadě
jíš
kristus
těla
lite
především
království
boží
říkal
lidství
byl
tak
by
říkal
nějak
pro
budoucnost
nějak
pro
záhrobní
život
nýbrž
teď
ho
nedejte
hledejte
a
naleznete
on
říká
to
znamená
neodkazuje
na
posmrtný
život
kdyby
si
byli
na
podkladě
tohoto
let
království
boží
přešli
výklad
z
toho
elementární
ho
výklady
blesk
co
je
to
království
boží
aby
byli
pochopili
a
už
jednoho
jediného
nebo
podobenstí
Co
to
vlastně
na
ně
chtěl
například
někdo
měl
ztracení
poklad
někde
na
svém
poli
všeho
nechal
a
hledal
až
to
našel
a
pak
se
těšil
z
toho
že
ho
našel
a
pozval
všechny
jsou
tedy
na
tu
oslavy
tak
je
tady
vidět
u
toho
pozvání
těch
soustře
a
tak
dále
věže
to
je
aktuální
záležitost
to
se
následování
této
to
není
něco
ne
to
je
to
není
nedění
do
budoucího
zrodí
života
že
to
pohled
tohoto
života
úkol
pro
tento
život
jestliže
tento
princip
oni
nezachovávají
a
oni
ho
nezachovávají
tak
nemohou
potom
nad
tím
na
tom
postavit
něco
vyššího
nebo
neosobně
vyššího
to
nejde.
Tak
to
je
jedna
věc
a
voni
sice
správně
na
dají
modlitbu
nad
činnost
to
bylo
dáno
klášterním
životem
ale
nemohou
dobře
poradit
jak
tu
modlitbu
skloubit
se
životem
ne
další
princip
totiž
byl
ježíšův
kterého
se
okrajové
samo
sebou
pořád
do
týkají
o
něm
vědí
že
doporučoval
aby
byla
cesta
harmonicky
sladěna
tak
musí
dobýt
dvojí
tah
zdola
nahoru
a
shora
dolů
zrozen
nějakou
nějakým
ctnostným
mravným
životem
se
snaží
o
zlepšení
životních
podmínek
v
tom
smyslu
mravní
a
náboženském.
Abych
si
aby
člověk
podával
ruku
k
bohu
tohleto
samo
sebou
má
být
podání
ruky
bohu
a
ne
pěstování
ctností
to
je
jenom
prostředek
každém
případě
prostředek
to
tam
sice
někde
mezi
řádky
oni
říkají
ale
není
to
tak
zásadní
princip
by
to
měl
být
na
druhé
straně
je
tu
modlitba
která
která
je
přes
tou
shora
dolů
to
znamená
jestliže
modlitba
nemá
nezačíná
těmi
nejvyšším
principy
jak
ježíš
kristus
navrhoval
v
otčenáši.
A
ne
sestupuje
si
to
nejvyšší
principu
těm
přízemním
pozemským
slepá
že
vezdejší
a
tak
dále
tam
potom
zadní
části
otčenáše
tak
pak
je
to
modlitba
která
zhora
nic
nepřivádí
tomu
člověku
dolů
je
že
například
dejme
tomu
člověk
nezačne
tu
modlitbu
tím
povznesením
mysli
otče
náš
pole
se
jí
mysli
poznamenám
neocitne
se
tou
povznesení
mysli
na
jiné
úrovni
než
na
které
dělá
cokoliv
na
tomto
světě
tak
to
nezačne
být
vůbec
modlitba
prosím
modlit
že
se
třeba
teprve
tehdy
když
moje
mysli
povznese
na
k
bohu
jestliže
není
tak
to
není
modlitba
a
mohu
plácat
pyskama
jak
chci
celý
otčenáš
mohu
mu
dobře
rozumět
celému
ale
jesliže
to
není
povznesení
si
k
bohu
tak
to
není
otčenáš
není
to
pomoc
shora
dolů.
A
teprve
poctiví
těchto
dvou
principů
shora
dolů
zdola
nahoru
se
může
docílit
harmonické
cesta
a
pak
je
na
místě
všecko
co
oni
říkají
třebas
ale
běda
je
si
někdo
radí
pěstuje
dali
ducha
svatého
to
vždycky
tady
stává
nebezpečí
že
ten
člověk
si
ty
tady
bude
nesmírně
cenit
protože
budou
něčím
daleko
lepším
sto
pozná
na
tomto
světě
pak
samozřejmě
si
je
přivlastňuji
a
to
je
konec
neboť
prostředek
se
stane
cílem
a
oni
se
mnou
nahoře.
To
chvíli
vidíme
u
těch
velice
potí
pracovník
jako
třebas
u
boha
sama
mého
sůzo
že
on
v
těch
extázích
nestal
a
že
dokonce
radí
na
tom
blaženém
přebývání
se
má
zůstat
to
je
hrůza
že
ho
neudělali
svatým
že
ho
nechali
s
blahoslavený
on
měl
pravdu
von
zažíval
vysoké
věci
a
mluvil
dvou
prostí
boží
a
tam
se
dovídáte
ale
ta
moudrost
mluvil
a
přesně
ústy
tehdejší
tradice
to
je
podezřelá
to
znamená
ta
jeho
interpretace
to
je
to
moudrosti
byla
veskrze
lidská
a
ve
skrze
tradiční
a
nikdy
netroufal
tu
trati
předstoupit
a
to
udělal
velikou
chybou
toho
je
třeba
trošičku
řízeno
protože
ta
věc
nedělali
vždycky
osvícení
lidé.
Je
to
sobotu
jako
tady
se
mu
navrhuje
postupuje
opravdu
tradičně
nedělá
tak
velkou
chybu
snahu
dobrou
vy
ste
se
mu
to
nedá
vyčítat
ovšem
je
pravda
že
se
většinou
nezačal
ještě
modlit
to
je
jasné
protože
vlastně
pitvali
svědomí
nebo
obra
se
sám
sebou
tohleto
je
věc
kterou
možná
chybně
dělal
kde
klid
bude
komu
má
protože
si
myslel
že
má
prosti
boha
o
všechno
možné
a
a
když
se
slova
si
to
tím
způsobem
že
přeci
když
má.
Jít
k
bohu
tak
musí
si
vyprosit
k
tomu
prostředky
kterým
by
se
tam
dostal
a
základní
prostřed
je
zdraví
život
klid
spokojenost
a
tak
dále
nebo
zneklidnění
na
a
nedostatek
nedostatek
všeho
druhu
ruší
to
cestu
o
tom
není
pochyby
tak
takhle
pojatá
prosebná
modlitba
je
chybně
pojatá
protože
ta
musí
mít
vždycky
postavení
druhořadé
který
te
především
království
boží
a
vše
ostatní
vám
bude
přidáno
kdyby
tedy
vy
tam
možnost
prostě.
Ti
kdo
šli
za
za
bohem
ve
jménu
ježíše
krista
je
k
říkali
si
můžete
o
cokoliv
prosím
a
bude
vám
dáno
ale
běda
když
nešli
prvořadě
za
ním
když
nebyl
jeho
učedníci
nebylo
jen
přidáno
a
nebylo
to
nemělo
bylo
to
nemilosrdenství
boží
nýbrž
neši
kons
nik
protože
člověk
si
může
přeci
něco
přát
co
by
mohlo
porušit
tu
cestu
co
by
mohlo
vzati
dokonce
co
by
se
mohlo
stát
nepřekonatelnou
překážkou
pokroku
že
on
neví
co
si
má
přát
dobře
ale
jestliže
především
si
přeje.
To
co
ježíš
kristus
a
to
má
být
obsahem
prosby
na
prvním
místě
aby
vešel
do
království
božího
aby
ho
našel
aby
všemi
prost
ho
mohl
hledat
tak
pak
má
právo
také
prosit
o
to
ostatní
prosím
uzná
za
vhodné
ale
za
jiných
okolností
nikoliv
vyčlenit
si
prosebnou
modlitbu
jako
zvláštní
část
vnitřní
modlitby
nepovažuju
za
správné
protože
je
nebezpečí
že
člověk
bude
modlit
o
něco
co
není
žádoucí
aby
se
splnilo
neboť
není
moudrý
dále
dělá
si
z
boha
sluhu
to
taky
nemoudré
prosím
to.
Ten
dotaz
není
patrny
lépe
nejlepší
vůbec
neprosit
protože
otec
ví
co
nám
má
dáte
já
bych
tuto
otázku
zpovědi
podivný
že
to
není
nejlepší
jednání
nejlepší
jednání
pokud
člověk
má
potřebu
něčeho
jiného
ještě
než
království
božího
o
to
prosit
protože
je
upřímně
upřímnou
modlitbě
ta
první
vlastnost
kterou
je
třeba
pěstovat
a
nikdy
ji
neopomíjet
protože
jestliže
já
mám
opravdu
potřebu
něco
v
tomto
světě
dobýt
a
jestliže.
Bych
to
opravdu
chtěl
dělat
v
rámci
vůle
boží
tak
by
bylo
opravdu
dobře
o
to
prosit
tím
že
by
se
měla
stát
vůle
boží
ne
že
ne
naší
ale
jeho
a
takhle
formulovat
tu
modlitbu
protože
jinak
je
to
nepoctivě
šilhat
po
něčem
jiném
a
ne
vyslovit
to
protože
se
obává
to
vyslovit
to
nepovažuju
za
správné
a
jít
za
něčím
za
čím
něco
ne
táhne
ono
totiž
opravdu
je
nutné
mít
život
pokud
možno
klidný.
A
ten
neplete
způsoboval
často
touha
miloše
splněným
a
ty
ruší
jak
to
tam
to
obrázku
jsme
viděli
na
tom
jednom
hradu
ne
to
srdce
naše
máme
v
rukou
svých
a
je
poután
statky
pozemským
rozkoší
a
tak
dále
musíme
si
uvědomit
že
opravdu
jenom
ježíš
kristus
to
znamená
bůh
a
jeho
moc
boží
může
tuto
tato
pouta
před
tou
proto
je
nutné
také
shora
dolů
na
to
jít
a
ne
jenom
to
a
nahoru
samo
sebou
ta
cesta
zdola
nahoru
to
je
její
součást
je
také
pro
sedím
odlit
ba
že
totiž
zdola
volám
nahoru.
A
jestliže
věřte
v
říši
přeju
určitý
věci
zařídit
tomto
světě
především
proto
že
mě
vadí
na
cestě
k
bohu
tak
se
nedopouštím
žádný
si
by
na
to
modliba
v
každém
případě
má
své
oprávnění
jestliže
si
ale
přejou
jenom
proto
že
se
již
žádosti
může
se
bez
nich
nechci
obejít
dosti
okrášlit
tento
pozemský
život
je
mi
tak
pak
je
to
správně
postavená
pro
sednout
ba.
Aby
to
nějak
prakticky
rozvedl
jak
vám
se
mockrát
řekl
tak
sedmnácti
letech
jsem
byl
tím
pánem
bohem
navštívím
a
on
mě
zvěstoval
nikoliv
slovy
že
první
věc
člověka
jest
uvést
to
království
boží
do
tohoto
pozemského
života
se
samozřejmě
je
na
druhé
straně
tady
byl
člověk
který
toto
sedmnáct
let
nedělal
vůbec
ani
to
nepotřeboval
dělat
tak
bytost
ním
třeba
vybojovat
nějaký
boj
aby
se
poddal
aby
za
tímhletím
cílem
šel
neboť
ten
člověk
byl
proti
tomu
jak
říká
svatý
pavel
du
zajisté
připravena
ale
tělo
je
slabé
a
to
byl
můj
případ
já
jsem
nebyl
tak
silen
ani
po
tomhletom
zvěstování
božím
tak
italové
prvním
předpokladem
lidského
života
správným
a
tak
jsem
nemohl
se
po
celý
devět
prvních
let
života
obejde
z
prosebné
modlitby
samo
sebou
já
jsem
tu
prosebnou
modlitbu
formuloval
trošku
jinak
jsi
říkal
co
ti
člověče
chybí.
Aby
sledoval
ten
cíl
který
tě
byl
ukázáno
jako
prvořadý
chybí
tě
láska
k
bohu
ty
jsem
máš
radši
než
toho
pána
boha
čili
tvoje
prosebná
modlitba
musí
vyprat
podle
toho
tak
já
jsem
celý
nevede
prosebnou
modlitbu
vedle
vnitřní
modlitby
byl
soustředění
pěstoval
a
to
v
tom
smyslu
pane
bože
dopustil
popřej
mi
aby
tebe
miloval
víc
než
sebe
a
my
se
s
cokoli
třeba
předci
prosebná
modlitba
to
nebylo
žádné
tlela
vnitřní
modlitba
a
o
to
jsem
prosil
upřímně
devět
a
bylo
mi
to
veliké
potíže
občas
abych
do
toho
nezamíchal
taky
nějakou
jinou
prosbu
o
věci
který
byli
aktuálnější
zase
mi
zdáli
by
toho
že
jsem
třeba
měl
umřít
dokud
třicet
na
zimu
že
jo
a
nebo
někdo
umíral
v
rodině
nebo
nějaké
těžkosti
byli
všelijaké
ne.
A
kdybych
byl
za
ně
prosil
tak
možná
že
bibli
vyslyšeni
já
nevím
dalo
mi
to
velikou
práci
sebe
přemoct
a
neprosit
o
ně
prosim
u
tuto
větší
lásku
než
cokoliv
jiného
protože
jsem
na
tom
trval
na
té
poslední
modlitby
a
nikdy
se
neopustil
tak
mám
dojem
že
to
způsobilo
že
sem
se
dostal
toho
koncentráku
a
tam
je
pánbůh
ukázal
co
je
to
láska
jeho
že
mě
řekl
vlastně
nebudete
slyšet
se
žádné
slovo
ty
nikdy
milovat
nebudeš
ale
nic
si
z
toho
nedělej
já
jsem
který
tě
miluju
a
já
jsem
který
miluju
čili
já
milovat
to
by
nepřestanu
a
jít
si
jakýkoliv
a
při
se
od
tuhletu
lásku.
A
já
ti
teďka
ukáže
co
je
co
je
to
moje
láska
moje
láska
je
především
moudrá
než
to
lidská
láska
není
možná
tak
neví
ne
jak
máme
ho
matko
ho
má
milovat
do
si
to
za
slouží
nebo
kam
má
umístit
než
to
maska
jemu
naprosto
plyne
všude
kde
je
pro
ni
místo
do
se
pro
ni
uprázdní
z
toho
i
když
je
to
rada
to
je
jedno
že
to
pro
nás
zaživa
lidská
u
nehodné
ho
člověka
i
tam
tato
láska
vplývá
do
takového
tvora
a
tak
mi
to
ukázal
pods
tom
koncentráku
že
ta
láska.
Download XML • Download text
• Waveform view