EN | ES |

78-Kaly-CD04-tr01

78-Kaly-CD04-tr01


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Tak nebo tak opustím tu platformu výkladu kterou jsem se kterou jsem včera začal že jsem začal z prvním stupněm vnuknutí to znamená jak jsem to teď předvedl osvícení a místo abych pokračoval bez stupních dalších se hned chopím metod které vede k tomu aby člověk se setkal s bohem a protože jsme na cestě lásky tak budu uvádět jen metody které patří na cestu lásky a protože nebylo. To by správné něco vynalézat když před námi o tom může žiš tak se chopím základního jeho požadavku který je určen pro všechny lidi milovati budeš pána boha svého z celého svého srdce z veškeré duše mysli a síly to zkracuji a byl dva budeš bližního jako sebe první co by bylo třeba říci je jaké hledisko patrně ježíš kristus zastával když toto radil přes dostával hledisko že milovat je pro všechny možné že není výjimek protože by byl řekl patrně její síly schopen. Miluji ale on toto neřekl m naopak řekl to je první přikázání a není většího než toto a jesti je že nějaké přikázání prvních tak s tím stojí celá ta víra náboženská seto učení celá ta jeho snaha a padá s tím takže jestliže bychom mu upřeli tuto pravdu že všichni můžeme se naučit milovat že všichni máme možnost milovat tak jsme zavrhli celým člověče tak to se zatím dovolovat nebudeme to melu ku ještě pokračovat a vidíme jestli obstojí ježíš no a tak teďka dál jaké ho diskusí zaujal zaručeně uspořádala ty prostředky kterými máme milovat podle nějakého hlediska prvním prostředkem bylo srdce. Proč srdce je na prvním místě jmenováno prože touto člověk byl člověk daleko prostí nepatřil tolika věcem a tak poprvně mnoha věcem jako my znal málo věcí takže mohl přirozeným způsobem patřit jim více a do hloubky těm mála věcem to jako když jenom někdo jeden peníz nemá jich víc tak lpí na tom jednom penízy někdo mnohé mnoho peněz tak ty si třebas na všech ale oželí ztrátu jednoho snáze než ten kdo jenom jeden peníz a nic víc čili ten starou. Jaký člověk který žil ve veliké velice úzkém okruhu myšlenek také v úzkém citovém okruhu nebyl to je závislý na společenské dělbě práce jako je dneska člověk nebyl to zaručeně člověk konzumní společnosti tenhleten člověk mohl za jeho dob začít tím prostředkem který ježíš nazývá srdce což je prostředek citu protože on byl zvyklí celý život citově náležet k tomu malému okruhu předmětů svého citu kdežto my máme možnost vzhledem k okolnostem změněným náležet brzy tomu by si onom vy ste podobáme v tomto smyslu. Nesprávně malému dítěti které od jedné hračky přechází ke druhé se vším si polem a všechno nás přestává brzo bavit čili nesmí době tohleto tu většinu dím když se s tím začne ne když se v tom pokračuje ten blahý následek že člověk brzo tu je že cituju vzbudil zase brzo pohasl a že není schopen ho znovu vzbudit že se to přechod to citové poledne neutralizovalo a že není živé a proto bych radil aby se začalo odjinud ježíš kristus totiž rady když svého tady kdo miluje boha on říkal budou poslouchal. Jeho příkazu čili řekl nejsme způsob jak se naučím milovat boha je být ho poslušen ho mohu být poslušen ovšem jenom míry do jaké míry poznám jeho vůli no tak běžně ji mohu poznávat tím že znám určitým mravným zákon který pochází od boha znám křesťanství tak tam není žádná potom konkrétní události a záležitosti které neodpovídají těm obecným pravidlům kterým jsem se naučil z nějaké bible nebo nějakého ateismu a tam většinou si s tím nevím rady takže v tomto případě je třeba na to jít disciplínou to znamená musím. Vědět že toto sledování duchovního cíle věčného života je pravý smysl lidského života nejdůležitější smysly ského života že všechno ostatní co pomíjí menší důležitost že to tuto devizu přijmu za svou tak tak je naděje že disciplína kterou která za tím dojem následovat bude živá že bude vytrvalý že u udrží kdybych ale začal dotazovat něco jiného ještě v životě za stejně důležitého nebo chvílemi něco důležitějšího než je toto že byl co chvíli něco jiného přebylo sou důležitosti. Aktuálností tento věčný cíl tak pak samo sebou budu bojovat i v této disciplíně proto co mně chvilkově bude překrývat tuto výhledovou důležitost tak proto jsem se snažil to sem říkal posteli stránek abych vám zdůraznil důležitost abych vám vysvětlil důležitost z toho hledání věčného života hledání přeložím království boží čili ještě jednou řečeno stačit e rozvedena u ježíše krista jinak jimi podrobnějšími to učením než cesta lásky ale všechny cesty do jakákoliv stojí na jednom hle hledejte především království boží a vše ostatní vám bude přidáno. A ta pro základní poučka je potom rozvedl na na jiných místech podle toho jakým způsobem člověk jde například práci na poli práci v domě při činnosti nebo zapři sama sebe do svůj kříž tak dále nebo na cestě lásky miluj boha a miluj bližního a my teďka chápeme tento rozpracovanosti toho zato prvek podle lásku vite především království boží a vše ostatní vám bude přidáno neboť tenhleten požadavek ze základní to nám prozrazuje že když se ho správně chopíme poznáme v tom že nám ostatní je přidáno že to účinkuje že to jak jsem vám říkal několikrát že jenom všechno ostatní přidáno v tom nejsnáze vidíme působení boží protože jste se. Jak přičinil o to aby nám to bylo přidáno když například se mnou a rozporu proti kterým sem k tomu vůbec nevybíral ty příklady jsem vám tady uváděl když to dělají nenáročně bez ohledu na sebe čeho si vůbec nebyli schopni tak prosím tady někdo jiný to zrežíroval než to je pochopitelné a to je to ostatní co k tomu bylo přidáno něco z toho to všechno tady nejmenuju ale to co je nejokatější to co prozrazuje že tady se se setkal s bohem s jeho pomocí a že tedy začíná působit v následcích do to setkání. To tady možná bude vědo tam ta možná bude zpočátku člověku dělat potíž rozeznat kdy jde působení boží a kde nikoliv a tu bych chtěl říci protože nejsme oddělenou bytostí ikdyž si myslíme že jsme tak milost která se dostává na není určena jenom pro nás nýbrž je vždycky určena pro tak silo okruh v našeho okolí jaký je třeba přizvat k tomu aby se tato milost nebo účinky je to milosti dokázali prosadit a to znamená že z. A tou najednou při tom našem osvícení nebo osvícené činnosti působit lidé i věci i okolnosti i události způsobem novým jak nikdy předtím nepůsobily a bych to nazval biblickým způsobem jsem to jednou učinil že jsme svědky zázraků kolem sebe že v nás působí ta milost boží než jak nás udiví že působí v jiných u nich jsme nemohli s tím. Vůbec počítat třeba že někdo kdo se k nám stavěl zády a nebyl ochoten nikdy nám pomoci najednou se k této pomoci dobrovolně hlásí ani jsme ho o to požádali nebo jaksi nedobrovolně provádí to co bychom sami my nedokázali provést doplňuje naší činnost tak aby aby byla komplexní čili bychom mohli říct působení milosti boží vždycky komplexní charakter když my nějakým způsobem někam k něčemu míříme tak nikdy to není komplexní vždycky na něco zapomeneme co s tím souvisí ale pán bůh ne zapomene ani nejmenší den. Dál který je k tomu zapotřebí všechny servítky jsou všechny lžičky jsou seřazené všechno je naservírováno tak jak by nejlepší člo nejdokonaleji poučen člověk nedokázal to znamená si vždycky říkám pane bože do co všechno ty se přitom staráš snad tak malicherný to člověka svádí k takovému názoru a ne ten je tak důkladně milující ten jací jsme tvrdí jak jsme nechápaví a že nás spíše upozorní na jeho lásku taková drobnůstka na kterou bychom nikdy nevzpoměli než velká věc která je nám samotné. například že jsme živi ale že že přiloží k tomu něco co jsme bychom nikdy nepřiložili o co bychom se nikdy nepostarali nebo co bychom považovali za zdržování kdybychom se s tím měli vůbec zabývat to nás obyčejně přesvědčí nad míru mistrným způsobem to sem se nesčetněkrát opa přesvědčím čili toto jsou největší důkazy toho co je to pravé vnuknutí a pravá pomoc boží a pravé osvícení nejenom toho člověka samotného ale celého okolí zvrácení událostí zvrácení okolností obrácení všeho naruby do míry jak je to potřebu nemusel vždycky obrátit všechno naruby tak aby to šlo proběhl podle vůle boží tak se co potom z toho vyjde na tom mohu sito byl projev vůle boží toto byl vůbec projev boha tak se s ním setkal. Že nejdokonalejší setkání s bohem je v této fázi setkávání se s jeho vůlí s projevem jeho vůle kterou jsem dosud neznal protože to je setkání s jeho mocí která působí ve všech údech stvořeného tam kam člověk svou silou a svou mocí nemůže nikdy dosáhnout a to je přeci přesvědčující dále bych chtěl mluvit o tom jakou disciplínou pokračovat na této cestě lásky pro to jsme si říkali jestliže člověk není schopen jít tou citovou stránkou nebo jenom občas vypomáhat pak hrozí nebezpečí. Že citový postup nebude systematický a to by bylo na závadu celé cesty my máme zvolit jenom takový způsob postupu který by zaručoval plynulý systém to systém tak snadno proveditelné že nebude vyžadovat příliš mnoho technického nadání aby totiž pro techniku kterou musí zavést nemusel zapomenout na konečný cíl toho snažení stává se totiž že když se předepíše detailně systém který člověk zachovávat že myslím na. Techniku kterou provést kterou splnit kterou si osvojit a dokonale ztratí na cestě z dohledu směr smysl toho co dělá to se stává nejenom při takzvané mystické koncentraci že člověk začne nejlepší vůli soustřeďovat na boha ale pak to vůbec soustřeďovat na boha není tak je to honění nějaké techniky nýbrž se stává i v běžném životě když člověk jde za tím aby plnil vůli boží ale pak se nakonec zakousne do určitého případu tak že tam vykonává jenom vůli svou a nebo snaží se dokonale technicky provést to co je před ním takže není třeba si na každém kroku říkat tu božím a tu do říma ale. Mít na mysli ten jednotní smysl všeho toho co dělám když to nepospojuju tímto jednotní smyslem tak zase sem roztěkaný zase se vyčerpávám přes příliš tím co by jinak to bez nevyčerpalo důležité přitom je že zvolím jakoukoliv cestu když jakýkoliv systém každý z nich pokud je správně zvolen za následek že čím dál mně to jde líp s menší námahu protože se vyvolává pomoc boží která stojí za mnou a tak aniž si to přeju aniž po tom. Toužím vykonává čím dál tím víc pohlavní a jenom dobrovolně přisluhuji jsem vždycky jenom ministrantem takovým nejsem tím knězem přitom když naopak můj systém se stává stále náročnější a vyčerpávám e tak je špatně zvolen neboť my dobře víme co ježíš kristus dokázal před jordánem co dokázal po něm do smrti na kříži a co dokázal potom po seslání ducha svatého to jsou nesrovnatelně zvyšující se možnosti zde ukázány při svém musíte uznat že způsobem. Jakým prováděl například zázraky že to že tímto způsobem se nemusel namahat kdežto my bychom nemohli nic takového provést to byl byla hrozná no a ještě by to nedopadlo čili pro mnohonásobně dokonalejší činnost vyžadoval mnohonásobně menší úsilí byl zapotřebí mnohonásobně menšího úsilí a to je při každém tom svému složitý hlediskem správnosti proč je tomu tak protože jestliže člověk do toho systému správně zamontoval sebezápor a snažil se poctivě o tento sebezápor tak tento sebezápor uvolní dosud latentní síly. které působí za člověka takže nejenom že působí bůh jako takový poli bychom ji zvnějška ovšem nesprávný pojem pojetí ale působí i tyto síly nitra které jsem nikdy do využíval a které není začínám objevovat důležité je aby se člověk nezastavoval na této cestě proto se víte za starého zákona to znamenalo zastavení se na to hořícím městem kolikrát něco hoří něco se spaluje něco něco umírá a byl by velice hezký pohled na to kdybych mohl si říct mohl vidět tak ve mně hoří taková a taková částí špatností ta moje sodoma a gomora ale jestliže se chci pozastavit. A hledět to na tu zkázu kterou způsobil můj sebezápor zkázu toho špatného tak vždycky zůstanu trčet a ne se solný sloup a to vás upozorňuju že se zajít i ve chvíli úspěchu když jsem se vymanil se zajetí toho špatného co jsem objevil za špatné to znamená po každém úspěchu spěchat dál nikoliv se těšit z dosaženého částečného úspěchu tadyhle totiž s touto tomto momentu mohu prokázat největší míru sebezáporu zapírat se v něčem co nepovažuju za správné to je snadné ale zapírat se v něčem co dělá dobře a za nesprávné to nepovažuji naopak. To úspěchem toho dosáhl to vyžaduje daleko větší sebezápor a to je nejužitečnější na této cestě bych řekl dostavíli se úspěch a se u něho nezastavím je to dvojnásobný úspěch minimálně dvojnásobný úspěch to se letí přímo skokem přímo se skáče přes hory bych tak řekl protože nezaměnil jsem částečný cíl za cíl konečný nebo ten částečný byl prostředkem jenom k tomu konečnému si a jsem nezaměnil ten prostředek za cíl a to nám hrozí v každé fázi protože všechno se děje etapovitě se nedostávám obyčejně do konce to nikdy ne a rád bych postál aspoň chvíli a těch se z toho co jsem vydobyl. Vědami tohleto stále mnoho lidí duchovní život to znamená znamenalo to že definitivně rezignovali další postup a začli potom nedostatku sebekritiky to co dosáhli považoval za konečný úspěch a jestli si to tímto způsobem provedu hlavně na tomto přechodu z jedné fáze do druhé tak další hledisko správného postupuje to že shledávám že na další fázi se méně musím namáhat stále méně se namáhám nakonec nic nedělám fakticky protože vrchol nejvyšší činnosti je jako bych nic nedělal protože to když. Se snažím a dělám ještě něco to není dokonalý způsob snažení nejdokonalejší způsob snažení je takový že se označit zevním pozorovatelem když že to nic není že jako nic nedělám bych se tady od boha na laoceho který říká že se zdá jakoby to tao vůbec nic nedělalo a že to si tohleto myslí tak celkem se mu to nemůže mít za zlé ale on zná v tom smyslu nic že u všeho při všem a proto není konkrétně nikdy ale harmonicky všechno rozvíjí a to je to harmonické rozvoj lidské bytosti to je možný jenom v pozdějších fázích jenom tím že nemám nějak. Jít hlavní článek nebo hlavní prostředek kterým se ubírám nýbrž všecko postupně stále více věcí a nakonec všecko slouží k tomu pokroku že a ten z toho systému několika nebo jednoho nebo několika prostředků jsem přešel na systém všeho co je mi k dispozici jako prostředků k cíli dosažení cíle asi tak že jestliže dříve mně pomáhali jenom lidi kteří to se mnou mysleli dobře potom mně pomohli i nepřátele a někdy víc než ti přátelé a proto pomáhají všechny okolnosti a všechno pomáhá natolik že vlastně přitom nic nedělám jenom divím a neodporuju nýbrž koordinuju všechno to svým promysli cíl cílevědomým úmyslem. Protože na této cestě celé se setkáváme s různou manipulací vůle neboť se sta lásky není ničím jiní než správnou manipulací vůle když se řekne správná manipulace vůlí tak se tím chci říct že není možno s vůlí ze začátku zacházet stejným způsobem jako na konci v začátku je třeba do toho nasadit všecku vůli kterou mám k dispozici si že částečně si nechám na něco jiného svou vůli že co se vymkne v tom této metodě tak to zabrzdí později se mi stane řada důkazů. Jak spolupracuji s bohem a začne do mého života vstupovat za mého vědomí za mého svědectví vůle boží a se jenom podřizuju takže ono to plynule ze tak že čím dál víc se podřizuji vůli boží na to neúplně ztratím vlastní vůli v chvíli kdy úplně ztratil vlastní vůli jsem schopen být nejčinnější nikoliv nejpasivnější závidění hodná činnost doprovází protože zmohu daleko více touto vůlí boží a jeho mocí než svou vlastní pochopitelně tak obdiv na straně lidí co ten nebo onen svatý dokázal je chybný obdiv protože to za . Nebo dokázal bůh jestliže v této fázi kdy za něho pracoval bůh to není v začátku to není tak se ale této fázi kdy za něho bůh pracoval on si ten svatý občas myslí jaký je kabrňák tak to dříve nebo později způsobí jeho pár nebo zastavení na cestě čím dál stoupá tím víc si musí uvědomovat že sám vůbec nic nemůže a svatost pravá začíná teprve tam že ten člověk o sobě že vůbec nic sám nedělá vůbec nic sám nedělá že jenom průchodícím domem vůle boží to by bylo asi tak všechno o tom co tady jsem . Říci o disciplíně zkrátka je třeba se chytnout správného receptu a tím správným vesele je život ježíšův tam je přesně vidět jak on manipuloval s vůlí v první fázi druhé a další a zepředu napřed utíkal potom jenom od toho odcházel potom o to vůbec neodcházel a tak dále to tam přenosu vyčíst a to jsem mockrát vysvětloval čit dokonalý máme k dispozici a je to recept především na cestu lásky ten je nejdokonalejší nedokonalý svým způsobem popsán v jež životě ježíše krista.

Download XMLDownload textWaveform view