78-05A-Kaly
78-05A-Kaly
View options
Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Já
se
pustím
do
setkání
s
nepřítelem
nebo
s
otravou
nebo
tak
to
myslím,
ne...
protivným
člověkem,
tak
ještě
se
trošku
dotkne
tím
ustavičným
stykem
který
mám
sám
se
sebou.
To
je
totiž
nesmírně
záležitost
nesmím
ji
přeceňovat
v
tom
smyslu
abych
si
myslel
že
mám
právo
žít
jenom
sebe
Aha
a
já
vím
co
to
bylo
já
to
ruším,
ale
to
nevadí,
to
tam
může
zůstat,
ale
zjistil
jsem
si,
že
když
se
chtělo
od
středověkého
mystika,
když
se
zjistilo,
že
on
má
mystické
sklony,
že
má
sklony
spojit
se
s
Bohem,
že
po
tom
touží,
když
se
od
něho
chtělo
aby
dosáhl
stupně
tak
první
co
v
tom
klášteře
udělali,
že
ho
separovali.
ho
oddělili
od
ostatních
lidí.
mu
dali
možnost
si
to
tiše
v
komůrce
tu
vnitřní
modlitbu
nebýt
rušen.
já
bych
řekl
že
přestože
jsem
proti
tomu
okleštění
toho
života
klášterem,
jsem
pro
to
života
všestranné.
Jsem
pro
to
všestranné
rozvinutí
života,
tak
bych
přece
jenom
považoval
za
za
správné,
aby
na
cestě
lásky
při
vnitřní
modlitbě
nebyl
další
přítomen,
aby
ten
člověk
ponechán
sám
sobě,
aby
pravidelně
tuto
modlitbu
pěstoval,
aby
ji
nevynechával.
pokud
možno
vždycky
zaujal
stejnou
pozici,
nemyslím
na
tom
tolik
nezáleží,
ale
postoj
duševní,
pozici
vnitřní.
totiž
jeho
vnitřní
východisko
bylo
kontinuální
aby
nevycházel
pořád
aby
si
nevynalézal
východiska
aby
aby
stupňoval
vých...
hm
je
uzavřena
určitém
východisku,
aby
ji
stupňoval
Aby
prostě
to
východisko
využil
maximálně.
Jestliže
třebas
mě
by
třeba
při
modlitbě
vnitřní
na
cestě
lásky,
odnášelo
k
Bohu
Otčenáš,
já
to
řeknu
nejjednodušším
způsobem,
bych
u
tohoto
východiska
při
vnitřní
modlitbě
měl
zůstat
tak
dlouho
dokud
mě
toto
Otčenáš
vynáší
povznáší
postihuje
k
bohu
A
mi
nebude
pozdvihovat
hned
ustoupit
neodcházet
toho
východiska,
jo,
to
je
východisko
dokud
jako
nedovede
sebe
všecko
totéž
platí
třeba
o
meditaci
která
rozjímání
která
při
vnitřní
modlitbě
lásky
hraje
velkou
roli
já
bych
meditaci
kterou
si
pomáhám
ke
koncentraci
zaujetí
při
koncentraci
měl
tak
dlouho
opakovat
až
z
ní
vykřesám
všecko
se
z
ní
vykřesat
dá
jakmile
my
nechává
meditace
tupým
tak
musím
přejít
k
jiné
další
požadavek
na
meditaci
je.
Abych
vždycky
meditace
vycházel
ke
stejnému
předsevzetí
protože
toto
předsevzetí
představuje
formuluje
představuje
moji
touhu
která
potom
má
přežívat
ve
chvíli
koncentrace
neboť
koncentrace
na
boha
na
cestě
lásky
nepředstavuje
už
nic
jiného
než
odevzdání
takže
na
cestě
lásky
se
má
rozjímat
v
modlitbě
a
přecházet
chvilkově
do.
Zaujatého
vstupu
k
bohu
přístupu
k
bohu
a
dokud
když
ta
zaujatost
mine
znovu
ji
roznítit
rozjímáním
se
stejným
cílem
abych
se
zaujal
pro
styk
s
bohem
rozumíte
mně
já
vám
tady
líčím
obecné
rysy
modlitby
na
cestě
lásky
to
jsem
potřeboval
tam
vsunout
protože
mluvím
o
rovnováze
mezi
modlitbou
a
mezi
skutky
mezi
stykem
s
bližním
tak
musím
vám
taky
říct
když
si
dovedete
představit
jak.
Se
chovat
bližnímu
to
už
myslím
že
je
snadný
ale
nevíte
jak
se
chovat
k
tomu
k
tomu
bohu
jak
tam
si
počínat
abych
tam
byl
stejně
vřelý
jako
jsem
ve
styku
s
bližním
já
vím
že
bližnímu
mám
celobytostně
přistupovat
to
jste
pochopili
snadno
ale
jak
co
to
je
celobytostně
přistupovat
k
bohu
o
tom
obyčejně
člověk
nemá
pán
tak
já
vám
to
tady
teď
vysvětluju
ano
mimochodem
nebyla
ještě
v
cestě
lásky
vůbec
zmiňována
a
bude
to
tam
modlitby
se
tam
ještě
nezmiňoval
zatím
říkám
jenom
setkání
s
bližním
dělá
tak
dále
ale
teďka
co
píšu
to
setkání
s
bohem
tam
už
to
bude
muset
být
takže
to
teprve
dostanete
do
ruky
a
to
se
tam
opravdu
nemohli
ještě
číst
ale
já
budu
pokračovat
v
tom
jestli
je
vám
tedy
jasno
co.
Představuje
nebo
jak
má
vypadat
modlitba
lásky
tak
pak
musím
také
říci
že
čím
více
pokračujete
v
této
modlitbě
čím
větší
pokroky
děláte
tím
menší
část
tam
zaujímá
rozjímací
pasáž
a
tím
větší
část
ta
pasáž
odevzdanosti
a
odevzdanost
prosím
to
není
nic
nedočkavého
který
to
není
to
není
už
ta
chtivost
smyslná
rozumíte
se
kterou
tam
ze
začátku
třeba
vstupujeme
ne
možné
to
je
dovoleno
ale
později
je
to
opravdu
tiché
očekávání
já
bych
totiž
nebo
tiché
odevzdání
tak
to
je
lepší
který
totiž
nerad
aby
i
ten
kdo
je
na
cestě
lásky
přeskočil
modlitbu
ticha
protože
u
začal
by
upadat
do
extází
já
neříkám
že
to
není
hezké
prosté
je.
Ale
je
to
neúnosné
ve
dvacátém
století
byste
někde
v
kanceláři
někde
na
pracovišti
upadl
do
extáze
to
by
se
mohlo
stát
prosím
potom
není
to
žádoucí
ze
stanoviska
pojmu
sladké
jho
protože
jestliže
ježíš
kristus
pojímal
svojí
cestu
jako
sladké
jho
a
on
ji
tak
pojímal
tak
nebral
v
úvahu
takové
vyšplíchnutí
vůle
jako
je
extáze
to
nebral
on
si
cenil
trvalý
postoj
on
tě
od
každého
aby
mu
každý
někdo
trvale
patřil
a
ne
aby
se
chvilinku
zmohl
na
dokonalejší
patření
protože
to
musí
přeskočit
nějaký
stupeň
vývojový.
A
ta
nerovnováha
se
jeví
jako
vytržení
vytržení
z
něčeho
následného
napasování
něčeho
jiného
tomu
se
říká
extáze
tak
já
bych
chtěl
dělat
jedinou
reformu
v
mystice
aby
lidi
neupadali
do
extáze
ne
to
bych
chtěl
to
myslím
že
jde
protože
je
na
cestě
poznání
to
každému
šlo
tak
proč
by
to
nešlo
nám
byli
totiž
řády
i
v
evropě
svatý
benediktinský
kde
se
nekonali
ani
smyslové
účinky
stigmat
a
tak
dále
tam
nikdy
nebyly
ani
extaze.
A
byly
řády
a
dosahovalo
se
poznání
boha
a
byly
řády
jako
třeba
františkánský
kde
se
tohleto
všechno
konalo
se
vším
přísluš
velikým
utrpením
já
nejsem
proti
svatému
františku
naopak
já
si
ho
velice
vážím
no
ale
je
to
časově
překonaná
forma
rozumíte
která
by
byla
vhodná
někam
do
kláštera
tam
by
se
mohla
ještě
pořád
dneska
pěstovat
anebo
při
službě
chudým
jako
to
dělali
oni
protože
ti
by
možná
i
když
ten
svatý
před
nimi
padl
na
kolena
a
nebo
prožíval
nějakou
extázi.
Tak
by
mu
to
odpustili
protože
by
pociťovali
to
dobrodiní
toho
co
dělá
jakékoliv
charitativní
činnosti
se
toto
uneslo
ale
člověk
nemá
dneska
možnost
při
normálním
průběhu
svého
života
být
jenom
charitativně
činný
já
myslím
že
povolání
vaše
nikdo
z
vašeho
okolí
nechápe
jako
charitativní
činnost
že
jo
vůbec
ne
a
takže
my
musíme
se
umět
přizpůsobit
a
to
je
nutné
tomu
svému
okolí
že
si
být
nápadní.
To
by
tak
neva
vadilo
nad
jsme
nápadní
ale
vadí
to
v
tom
smyslu
toho
utrpení
které
okolo
kterému
chceme
zabránit
styk
se
sebou
je
obdobný
dýchání
jako
já
dýchám
celý
den
a
celou
noc
a
jím
no
ne
případě
se
mockrát
za
den
ne
ale
jím
jenom
několikrát
za
den
víje
no
několikrát
za
den
a
stýkám
se
jenom
několikrát
za
den
bližním
tak
ten
styk
s
bližním
který
je
jenom
občasný
nemá
tak
velkou
váhu
na
mé
cestě
když
je
nesmírně
důležitý
aby
byl
správně
regulován
jako
má
styk
se
sebou
samým
že
bych
dával
přednost
sobě
ale
já
jsem
nucen
sám
se
sebou
nějak
vyšší
vydržet
to
se
sebou
nic
se
sebou
trpělivost
a
my
jak
jsme
tady
všichni
máme
se
sebou
daleko
větší
trpělo
než
vybití
ale
přesto
někdy
nám
jako
přestává
trpělivost
nebo
se
nedo
nedostává
tak
asi
tak
z
těch
se
sebou
já
bych
chtěl
sebe
napřed
nějak
definovat.
Já
to
znamená
ten
se
kterým
se
stýkám
ve
svém
vědomí
to
je
to
co
se
vyvinulo
od
okamžiku
narození
až
do
teďka
a
dostalo
se
do
nějaké
fáze
individualizovanosti
takže
se
o
mně
může
říct
že
jsem
individualita
dobrá
špatná
nedodělaná
a
tak
dále
že
jsem
mentálně
dospělý
nebo
nedospělý
že
jsem
jako
dítě
říká
moje
rodina
staří
jako
dítě
anebo
že
ještě
třebas
ne
a
ale
důležité
taky
přitom
je
že
takováto
kvali
klasifikace
je
vždycky
jenom
šablonovitá
já
jsem
každou
chvíli
ku
trošku
moje.
Existence
mého
já
se
podobá
slunečnímu
záření
které
ani
chvíli
není
stejné
to
má
své
výkyvy
tak
jemné
že
běžný
pozorovatel
to
vůbec
nepozoruje
ale
vědec
ano
někde
tole
na
akonkágui
tam
to
pozoruje
tedy
němec
to
je
taková
opovrhovat
né
to
záření
na
poušti
a
tak
taky
taková
je
moc
neska
a
bez
té
bychom
nevěděli
nevěděli
vůbec
tuhleto
ale
to
mě
velice
pomáhá
k
tomu
abych
vám
řekl
že
nejnevyzpytatelnější
je.
Jaký
budu
za
chvíli
čili
netrapte
se
tím
abyste
potřebovali
sebe
tak
dokonale
znát
abyste
dokázali
předvídat
jací
budete
berte
zásadně
sebe
takový
jací
jste
netrapte
se
nad
tím
že
jste
utrápení
nemějte
z
toho
příliš
radost
že
jste
ra
radostní
nebo
že
jste
vlažní.
Nebo
že
jste
horký
nebo
že
jste
studení
vy
musíte
s
těmito
stavy
se
umět
vypořádat
vy
máte
v
sobě
normálně
nepoučeného
soudce
taky
jedna
součást
vašeho
já
to
je
ta
vedoucí
součást
jeho
by
to
být
vedoucí
součást
vašeho
já
ale
ta
sebekritičnost
člověka
buď
člověk
přehání
buď
je
tedy.
Příliš
velká
nebo
příliš
malá
ale
v
žádném
nebo
v
málokterém
případě
je
úměrná
a
nebo
je
na
místě
nemůže
nemohu
se
utápět
v
sebekritice
já
od
vás
si
něco
zcela
jiného
že
když
konstatujete
a
to
byste
měli
prostor
já
jsem
kdy
například
na
cestě
lásky
musíte
vždycky
umět
celobytostně
se
bohu
odevzdávat
čili
máte
povinnost
když
jste
mdlý
a
když
vám
to
vadí
ve
styku
s
bohem
i
ve
styku
s
bližním
to
řek
by
vám
nemělo
být
jedno
si.
Pro
vaši
mdlost
jste
ve
styku
s
bližním
otravové
nebo
že
vás
musí
podporovat
a
brát
za
ruce
brát
za
nohy
nebo
vozit
jako
byli
ti
vy
mě
třebas
to
by
vám
mělo
vadit
tak
v
tom
případě
musíte
si
umět
jít
k
tomu
bohu
se
sebou
takoví
jací
jste
to
znamená
ani
síla
ani
zemdlení
by
nemělo
neměli
umenšovat.
Váš
přístup
k
bohu
prosím
vás
buďte
tak
dobří
až
budete
se
třeba
cítit
tomu
dobou
to
ne
tak
nepůjde
a
až
se
budete
cítit
třeba
velice
uspokojeni
něčím
co
vás
v
životě
potká
buďte
tak
dobří
a
uvědomte
si
nic
víc
než
uvědomte
si
že
tuto
toto
uspokojení
třebaže
zdánlivě
pocházelo
od
objektu
vnějšího
mělo
objektivní
povahu
bez
vůle
boží
se
nestalo
a
já
jsem
koneckonců
za
to
povinen
vděčností
bohu
čili
probuďte
v
sobě
vděčnost
bohu
za
to.
Že
jste
radostní
spokojení
tím
že
projevíte
vděčnost
bohu
za
svou
spokojenost
a
budete
ji
projevovat
tak
dlouho
pokud
u
spokojenost
budete
pociťovat
tak
i
přirozeným
způsobem
spokojenost
obětujete
bohu
kráčet
jak
obětovat
všechno
bohu
a
teďka
ukazuju
jak
se
obětuje
třeba
spokojenost
bohu
ta
spokojenost
jo
spokojenost
bytí.
Jako
byste
nebyli
spokojeni
budete
vyrovnaní
a
zrovna
tak
všecko
se
musí
takhle
přirozeně
obětovat
ne
vykládat
si
pane
bože
jak
je
tuto
spokojenost
obětuju
já
tě
tuto
radost
obětuju
já
ti
tento
žal
obětuju
k
vů
to
takhle
budete
říkat
ale
budete
mít
pořád
žal
pořád
to
co
vám
překáží
protože
jste
jenom
něco
deklarovali
prohlašovali
ale
nedělali
jste
to
ale
když
dokážete
být
za
všechno
vděčni
tak
je
v
tom
obsažena
míra
sebeobětování
míra
sebezáporu
a
tato
míra
sebezáporu
vám
přiblíží
boha
to
znamená
vy
s
tím
stavem
do
boha
vplujete
se
s
ním
napojujete
a
to
se
dělá
dá
dělat
i
během
mimo
modlitby
mimo
mo
mimo
dobu
vyhraženou
modlitbě
během
všedního
dne
tohleto
mám
malinkou
repliku
je
vůbec
žádoucí
tedy
podléhat
takovým
výkyvům
duševním
jako
třeba
žalu
zármutku
štěstí
radosti
a
tím
záchvatům
na
různým.
Do
různých
stran
se
ubírajících
různorodým
na
opačných
straně
a
stará
stojícím
podívejte
se
předpis
na
tom
není
možný
jsou
lidi
impulsivní
který
prostě
do
těchto
stavů
budou
ustavičně
upadat
a
kdybychom
jim
to
zakazovali
tak
v
nich
způsobujeme
jenom
pocit
méněcennosti
protože
oni
se
nemohou
stát
takovými
jako
tady
přítel
antonín
nemohl
to
je
nátura
to
je
založení
ne
já
například
takový
nejsem
podívejte
se
na
mě
jakou
vášnivostí
já
vykládám
ani
to
není
hezké
to
je
dokonalé
herectví
že.
To
své
já
tady
prohlásí
a
je
to
způsobeno
mou
povahou
já
jsem
při
tom
nepřekvasil
že
já
jsem
povaha
která
prudce
reaguje
i
na
svoje
vnitřní
stavy
kdybych
se
kdybych
chtěl
vymazat
tento
způsob
svého
jednání
tak
se
ocitnu
před
úkolem
se
kterým
bych
se
asi
do
smrti
nevyrovnal
já
považuju
musím
považovat
tyto
svoje
výkyvy.
Za
volání
za
způsob
zvláštního
volání
božího
já
musím
umět
i
tohleto
co
ho
mě
v
jako
chabé
špatné
umět
využít
na
cestě
k
bohu
protože
největší
chyba
na
cestě
k
bohu
je
chtít
tam
jít
jenom
s
tím
dobrým
které
ve
mně
dobrého
já
se
musím
naučit
zvláště
na
cestě
lásky
tam
jít
celý
neboť
ten
kdo
miluje
ten
se
neohlíží
po
tom
jaký
je
zvláště
na
cestě
lásky.
Je
to
v
stoprocentně
cesta
od
sebe
k
bohu
od
sebe
k
bohu
to
znamená
já
se
sebou
celým
odcházím
k
po
když
řeknu
od
sebe
na
sebe
nechat
někde
ne
odejít
k
němu
takový
jaký
jsem
to
vám
předvedla
máří
magdalena
jak
jaká
byla
ne
až
se
vylepšila
že
by
k
němu
šla
ne
taková
jaká
byla
se
složila
mu
k
nohám
tohleto
se
chce
na
cestě
lásky
nečekat
až
se
vylepším
já
znám
řád
třeba
se
smíří
kteří
říkají
napřed
musí
člověk
projít
fází
a
že
se.
Tak
mě
odbývali
s
mou
mystikou
v
této
v
tomto
řádu
a
potom
teprve
může
pomýšlet
na
mystický
život
to
znamená
spojení
s
bohem
ale
dokud
nedosáhne
dokonalosti
na
cestě
askeze
není
nejmenší
naděje
že
by
mohli
uspět
v
mystice
a
proto
u
nich
bylo
tak
málo
mystiků
protože
jenom
ti
co
nebyli
dostatečně
soudní
a
nebo
ty
který
se
podařilo
přesvědčit
že
jejich.
A
v
té
té
dokonalá
ale
nebyla
přešli
na
cestu
mystickou
ostatní
nikoliv
protože
pořád
měli
skrupule
ještě
mi
tamto
chybí
v
mé
a
kteří
se
tam
nejsem
dokonalý
a
to
při
soudnosti
každý
z
nás
ví
že
nikdy
dokonalý
nebude
a
měli
své
duchovní
rádce
a
ten
prohlásil
teď
jsi
dokonalý
a
teď
musíš
přestoupit
na
vyšší
fázi
a
on
pro
poslušnost
která
se
v
tom
řádu
byla
enormní
vždycky.
Přešel
na
cestu
mystickou
na
mystické
formy
na
spojovací
na
nový
účel
života
to
znamená
očisty
to
byl
smysl
té
fáze
že
nový
smysl
spojení
s
bohem
dokud
byl
živ
ignác
z
loyoly
tak
to
bylo
snadné
protože
on
je
vedl
a
když
potom
tam
byli
neosvícenější
vůdci
tak
nevěděli
si
tady
na
tom
přechodu
rady
s
člověkem
a
nechávali
ho
trčet
v
té
askezi
a
on
se
dá
trápil
až
do
smrti
no
ale
to
se
nám
nestane
tohleto
ale
důležité
je
vědět.
Že
není
možné
být
dokonalý
není
možné
čekat
až
budu
v
něčem
dokonalý
ať
je
to
modlitba
nebo
zevní
život
to
znamená
nikdy
se
nedočkat
a
zůstat
trčet
já
musím
takový
jaký
se
sem
se
odhodlat
k
tomu
že
bůh
mně
zná
že
před
ním
nic
předstírat
nebudu
a
že
si
přišel
pro
nemocného
a
ne
pro
zdravého
že
kdybych
byl
zdravý
tak
vůbec
k
němu
nemusím
jít
duchovně
zdraví
tam
nepa
nemá
co
dělat
ten
už
je
tam
já
protože
jsem
od
něho
oddělen
tak
jsem
nemocen
to
je
nemoc
vy
to
považuje
za
přirozený
stav
ale
ona
je
to
hlediska
ježíšova
nemoc
dokonce
smrt
nebo
se
dá
končila
smrtí
o
tom
mrtvích
někdo
kani
no
tak.
Z
toho
hlediska
že
za
ním
nejdou
jsou
momentálně
mrtví
mají
povahu
mrtvých
no
tak
já
jsem
myslím
teď
probral
to
že
k
sobě
musím
se
pořád
chovat
jako
někdo
kdo
je
na
cestě
na
tom
velice
záleží
já
se
musím
pořád
považovat
jako
za
poutníka
který
jde
protože.
Se
sebou
žiju
pořád
a
ten
můj
život
se
sebou
buď
je
tou
cestou
nebo
není
nepomůže
mi
nic
správný
styk
s
bližním
když
správný
styk
se
sebou
je
včas
ž
je
tady
není
když
nenastal
to
je
důležité
totiž
tam
potom
svým
na
dvou
židlích
jednou
důvod
boha
pryč
ve
svém
nitru
jednou
tu
bohu
a
anuluju
třebas
to
co
jsem
provedl
jedním
směrem
em
druhým
ale
ještě
jedno
je
důležité
já
musím
vědět
že
je
to
moje
já
se
tady
vytvořilo
tak
jak
to
ho
znám
napřed
za
tím
účelem
abych
já
byl
schopen
příjmat
zkušenosti
z
tohoto
světa.
Já
to
řeknu
dokonaleji
abych
byl
schopen
se
na
tento
svět
soustředit
obecně
řečeno
jestliže
já
jsem
v
takovém
stavu
vývoje
že
se
dovedu
na
tento
svět
soustředit
na
to
co
dělám
soustředit
na
to
v
čem
žiju
soustředit
z
toho
neunikám
tak
jsem
mentálně
vyspělý
moje
já
je
vyspělé
z
tohoto
bodu
je
možno
přejít
do
spojovací
cesty
dříve
ne
tak.
Je
nutné
abych
dokázal
aspoň
chvílema
soustředěně
něco
dělat
nerozptýleně
i
na
cestě
lásky
soustředěně
milovat
lásky
opravdu
stoprocentně
neodměřovat
jestliže
tuto
tento
kulminační
bod
rozvoje
já
promeškám
v
tom
smyslu
že
se
v
něm
zalíbí
že
já
jsem
s
tímto
stylem
života
spokojen
tak
mého
já
se
stává
nepřítel
to
je
začátek
styku
s
nepřít
se
sebou
jako
s
nepřítelem
protože.
Kdybychom
to
vzali
podle
návodu
ježíše
krista
je
správné
že
jsem
se
stal
člověkem
je
správné
že
jsem
byl
poslušen
lidí
že
jsem
s
nimi
spolupracoval
na
rozvoji
své
bytosti
to
se
dělo
až
do
toho
okamžiku
když
ježíš
soudu
do
jordánu
ale
jakmile
mně
to
samo
jde
jakmile
se
to
stane
samovolné
jakmile
mi
to
nedělá
potíže
a
to
není
ne
tak
to
je
moment
který
pro
mně
znamená
že
od
té
chvíle
svého
já
musím
užívat
jinak
k
nemusím
odcházet
ze
světa
to
ne
ale
nepovažovat
to
co
pro
svět
dělám
za
hlavní
to
od
té
chvíle
je
pomůckou
od
té
chvíle
to
moje
já
se
ocitlo
v
takovém
stádiu
vývoje
že
má
povinnost
nechceli
trpět.
Nic
bohu
je
připraveno
pro
cestu
k
bohu
a
to
tedy
většina
lidí
promešká
takže
od
té
chvíle
co
to
promeškali
co
dozráli
a
promeškali
to
tak
spějou
k
využití
další
obrovské
moci
toho
já
že
to
moje
já
zabije
moje
vědomí
takže
já
zemřu
fyzicky
zemřu
já
tedy
má
schopnost
mě
rozvíjet
má
schopnost
mě
zabít.
Tobě
schopnosti
jsou
darem
od
boha
jedinečný
a
tím
se
reguluje
nejenom
počet
ale
reguluje
se
také
přebytek
těch
který
by
tady
překáželi
protože
nic
nedělají
pro
tu
cestu
opravdu
když
někdo
tohleto
ví
jako
vy
a
nezařídí
se
podle
toho
tak
je
tady
zbytečný
neříkal
nic
takového
o
tom
kdo
to
neví
ten
tu
řeší
není
protože
po
ty
životem
slouží
mým
ani
si
to
ti
sje
vědom
ale
my
už
musíme
považovat
tu
další
službu
činnost
to
starý
vývoje
jiným
za
pomocnou
už
tady
na
vstává
nový
úkol
před
člověkem
který
předtím
neměl
to
asi
takový
zvrat
jako
nastal
třebas
v
tom
ráji
obdobný
ten
člověk
dokud
si
žil
v
tom
ráji
a
člověk
má
tendenci
pořád
v
ráji
žít
vacovi
té
požitku
dokud
toho
ráje
si
žil
jenom.
Jako
jako
dorostenec
že
má
dorůst
do
určitého
vyššího
úkolu
než
pojedl
to
jablko
tak
to
bylo
v
pořádku
nic
se
nerušilo
ale
jakmile
pojedl
to
jablko
nabral
nový
úkol
na
sebe
protože
byl
dospělý
už
rajsky
dospělý
tak
nastalo
utrpení
když
toho
úkolu
nevyužil
na
cestě
k
bohu
a
musel
začít
zase
po
píky
zase
novým
růstem
tady
na
světě
začal
ho
od
nějakýho
neandrtálce
do
toho
nám
mít
není
ale
zaručeně
ten
vývoj
v
ráji
nebyl
zde
na
světě
a
člověk
sestoupil
zde
proto
protože
se
dostal
k
novému
úkolu
a
na
nás
je.
Abychom
tento
úkol
nějak
zdolali
říkal
jsem
vám
že
člověk
má
jít
k
bohu
takový
jaký
je
bez
ohledu
na
to
že
že
je
špatný
že
by
čekal
až
bude
lepší
tak
že
by
se
nedočká
by
možná
upadl
do
nějakých
skrupulí
že
ještě
to
anebo
ono
mu
chybí
a
pořád
by
odkládal
ten
přístup
k
bohu
jak
je
to
s
tím
šatem
protože
víte
že
při
té
svatební
hostině
ježíš
jasně
ukázal
že
ten
kdo
měl
šat
nesvatební
prostý
obyčejný
z
ulice
nebo
do
toho
a
nebo
špinavý
na
sebe
prostě
ne
sváteční
ten
byl
vyloučen
s
velkou
ostudou
kterého
viny
ano
vyhnán.
Jak
je
to
s
tím
šatem
nesmíte
si
myslet
že
když
by
odnesete
mysl
k
bohu
že
je
to
něco
víc
než
šat
to
je
chvilkové
odění
vaší
mysli
proto
například
dejme
tomu
ježíš
začíná
ten
svůj
svou
modlitbu
otčenáš
slovem
otče
náš
aby
se
povznesla
mysl
k
bohu
aby
se
člověk
oděl
touto
povznesení
když
se
mu
nepodaří
se
odít
takhle
svatebně
bolí
řečeno
tak
se
zbytečně
to
všechno
ostatní
modlí
to
má
potom
úroveň
třebas
velice
zpovědní
ale
obyčejného
říkání
a
nikoliv
úroveň
modlitby
modlitba
je
se
koná
jenom
nebo
je
modlitbou
je
jenom
tehdy
když
je
to
povznesená
mysl
k
bohu
to
je
hodování
s
bohem
to
je
styk
s
bohem
když
to
třebas
smyslově
neuvědomil
a
tom
nezáleží
tolik
a
proto
nemůžeme
k
přistupovat
k
modlitbě
neoděni
šatem
kasete.
To
znamená
bez
povznesení
mysli
k
bohu
tak
je
to
s
tím
šatem
ale
horší
bude
a
těžší
bude
odpovědět
jak
jim
to
třebas
lajdáckostí
s
vlažností
když
tam
se
jasně
praví
buď
studený
anebo
horký
ale
nikoliv
vlažný
neboť
kdybys
byl
vlažný
vyvrhnu
tě
zlých
mějme
za
to
že
tady
nelže
ten
člověk
který
to
psal
ano
že
mu
to
říkal
bůh
že
toto
tato
inspirace
byla
správná
čili
vlažnost
je
něco
co
mně
nedovoluje
přistoupit
k
bohu
a
já
v
okamžiku
kdy
jsem
vlažný
nemám
nejmenší
naději.
Se
s
bohem
se
to
nejmenší
a
je
to
jsem
vyplyvnutý
z
úst
jeho
a
já
jsem
měl
na
mysli
ale
já
se
k
tomu
ještě
vrátím
já
jsem
měl
na
mysli
zemdlenost
únavu
rozumíte
ne
vlažnost
jako
taky
tak
definoval
jestliže
jde
o
zemdlenost
a
vlažnost
pak
je
to
něco
jiného
než
lajdáctví
nebo
taková
neutralita
nějaká
duševní
tří
jo.
To
v
tom
případě
mně
k
sobě
zve
případě
naopak
to
je
moment
velice
příhodný
k
tomu
abych
byl
jím
občerstven
já
mám
totiž
právo
také
se
jednat
jednat
s
bohem
jako
se
svým
otcem
milujícím
otcem
že
když
mě
vadí
moje
zemdlenost
a
tak
to
není
beznadějné
když
mě
vadí
moje
malátnost
moje
civění
cokoliv
co
tady
říkali
to
není
špatný
stav
když
mně
to
vadí
protože
tento
pocit
závady.
Způsobuje
že
mám
právo
se
ucházet
o
občerstvení
podívejte
se
jak
poznat
ten
kulminační
bod
a
jak
si
přitom
počínat
myslím
ten
kulminační
bod
při
kterém
je
třeba
začít
se
ucházet
o
styk
s
bohem
kdy
je
člověk
k
tomu
zralý
tento
bod
je
totiž
velice
důležitý
velikém
životě
protože
se
často
setkáváte
s
lidmi
kterým
bys
kterými
by
jste
rády
tuto.
Tento
váš
způsob
myšlení
naštěpovali
ne
a
vono
jim
to
leze
v
krku
a
vě
považujete
za
velice
dobré
lidi
a
říkáte
ten
by
si
to
zasluhoval
ale
on
vám
to
vyzvrátí
jednou
to
to
ne
a
dostanete
do
toho
se
vyletí
úplně
jako
jako
kdyby
zvracel
a
říká
že
takový
dobrý
člověka
von
není
schopen
je
to
veliká
škoda
no
on
se
nedostal
k
tomu
konečnému
bodu
a
on
není
tedy
zralý
v
tom
smyslu
jak
vy
si
myslíte
on
se
pořád
ještě
potýká
nějak
s
tou
základní
lidskou
činností
kterou
nezvládl
to
znamená
lidské
já
má
mít
schopnost
a
ji
má
aby
se
naučilo
takovým
stereotypům
které
by
mně
do
žádoucí
míry
spojovali
s
tímto
světem
tak
abych
dostál
svým
povinnostem.
Abych
byl
při
tom
co
dělám
do
takové
míry
že
bych
to
zvládl
bez
zvláštního
úsilí
až
do
úplné
samovolnosti
protože
stereotyp
to
už
je
vlastně
samovolnost
ne
jestliže
do
tohoto
stavu
se
člověk
dostane
jestliže
znáte
někoho
komu
jako
ten
život
už
takhle
jde
že
on
svoje
řemeslo
své
povolání
styk
v
rodině
takhle
zvládl
tak
to
je
člověk
připraven
na
cestu
k
bohu
tam
se
nemůžete
splést
když
mu
začnete
tyto
věci
nechci
říct
vnucovat
ale
vykládat.
On
to
nemusí
přijmout
to
není
známkou
že
by
nebyl
že
by
nebyl
na
výši
a
on
to
může
přijmout
ale
důležité
je
přitom
vědět
že
když
to
nepřijme
tak
od
té
chvíle
začne
upadat
když
je
mu
dána
příležitost
aby
to
přijal
a
on
ji
nepřijme
k
začne
upadat
začne
se
najednou
objevovat
těžkosti
tam
kde
těžkosti
předtím
neměl
byste
si
tedy
vy
musíte
vědět
že
každý
člověk
má
nějaké
hodnoty
životní
které
si
nějakým
způsobem
cení
že
už
se
nějak
v
tom
životě
on
uplatnil
jak
se
říká.
Na
čem
mu
záleží
na
tom
uplatnění
na
tom
sebe
uplatní
tomu
nesmíte
byste
a
jenom
do
té
míry
máte
právo
mu
to
vzít
do
jaké
míry
tyto
hodnoty
nahradíte
jinými
v
jeho
očích
stejně
velikými
ba
většími
ale
nikdy
si
nesmíte
dovolit
ho
vytrhnout
z
toho
dosavadního
způsobu
jednání
protože
ten
dosavadní
způsob
jednání
je
relativně
dokonalý
relativně
dokonalý
to
znamená
dostačující
pro
vstup
na
duchovní
cestu
čili
on
nemusí
nic
z
toho
co
dosud
dělat
dělal
přestat
dělat
jenom
musí
od
té
chvíle
v
tom
co
bude
pokračovat
vidět
podporu
toho
co
bude
dělat
na.
To
má
být
podporou
toho
co
dělá
navíc
nikoliv
středem
jeho
života
takže
dejme
tomu
kdybych
byl
já
třeba
učitelem
ne
tak
bych
v
tom
svým
učitelování
už
neměl
vidět
střed
cesty
k
bohu
nýbrž
pomůcku
na
bohu
to
mně
umožní
abych
přivzal
ještě
jiné
pomůcky
napřed
vnitřní
modlitbu
a
tak
dále
zase
jenom
pomůcky
které
by
měli
pro
mně
poněkud
vyšší
hodnotu
mohli
by
mít
kdybych
já
tamto
nezapudil
jako
nepotřebné
víte
tady
se
často
stává
tomto
přechodu
mně
se
to
stalo
samozřejmě
taky
tak
barvitě
čím
že
jsem
vylil
špínu
i
s
dítětem
že
jsem
najednou
všechno
světské
začal
považovat
za
zbytečné
celý
život
dosavadní
považoval
z
za
špatný
a
nestačilo
ani
to
že
mi
vyčítal
neby
kněz
říkal
že
to
není
tak
pravda
já
jsem
plakal
nad
plaností
svého
života
jestliže
takový
člověk
v
tomto
obratu
najednou
bude
považovat
celý
život
dosavadní
za
promrhaný
za
planý
prosím
vás
toho
z
toho
vyveďte.
Protože
to
není
pravda
to
byla
skvělá
příprava
on
dospěl
to
byla
příprava
k
dospělosti
ale
nemohu
zase
já
zase
říct
tedy
na
svou
obranu
že
by
to
bylo
bývalo
tak
špatné
já
jsem
že
se
podařilo
odhodit
ten
život
bylo
se
spojeno
veliké
utrpení
pro
to
stránce
to
bylo
špatné
protože
ten
život
začal
váznout
tý
vot
úkoly
jsem
začal
zanedbávat
ale
na
druhé
straně
jsem
se
mohl
výhradně
věnovat
těm
duchovním
věcem
po
nějakou
dobu
po
tom
jenom
bylo
únosné
a
tím
jsem
udělal
obrovský
pokrok
jednostranný
na
té
cestě
duchovní
sebou
mělo
to
za
následek
pro
tu
jednostrannost.
Vývoje
v
modlitbě
že
upadal
do
extází
nepovažuji
za
správné
proto
vám
tady
radím
vydr
udržovat
nechci
říct
zoufale
ale
dost
pečlivě
tuto
rovnováhu
mezi
zevní
a
vnitřní
činnost
ano
se
z
tohoto
přímo
netýká
se
teďka
říkal
ale
že
já
jsem
třebas
na
cestě
už
k
bohu
vědomě
ale
ocitám
se
ve
stavu
takové
vyrovnanosti.
Takové
ne
zaujatosti
demě
nedovím
ani
ten
svět
ani
ten
pán
bůh
dosti
tak
já
myslím
že
v
tomto
případě
upřímná
modlitba
o
to
abych
z
toho
byl
vytržen
je
na
místě
upozorňuju
vás
ale
že
budete
vyslyšeni
ale
dejte
si
pozor
aby
to
nebylo
na
vás
příliš
silné
to
vytržení
protože
jestliže
ta
vaše
modlitba
je
upřena
že
vám
to
vadí.
Tak
budete
z
toho
vytrženi
jak
jsem
vám
říkal
před
chvílí
když
to
vadí
budete
mít
že
když
vám
to
nevadí
tak
je
to
opravdu
něco
s
čím
já
si
nevím
rady
jako
by
ale
když
si
toho
všimnete
že
jste
takový
vlažní
a
začne
vám
to
vadit
tak
opravdu
prosebnou
modlit
prosebná
modlitba
já
eště
nejsem
otče
prosebnou
modlitbou
ale
prosebná
modlitba
v
mých
očích
kde
je
velice
užitečná
a
velice
důležitá
protože
ježíš
kristus
ka
pojďte
ke
mně
vy
kteří
jste
unaveni
to
znamená
modlitba
té
pochod
k
němu
čili
modlitbu
bych
považoval
za
užitečnou
za
správnou
a
bylo
jestli
bych
upřímně
si
přál
z
tohoto
stavu
vyjít
tak
opravdu
sám
z
toho
nevyjdu
budu
muset
přizvat
toho
ježíše
který
se
mi
nabízí.
Že
upřímně
přizvete
třeba
že
se
sami
bezmocní
tak
budete
vidět
že
jste
si
špatně
představovali
to
já
vás
od
česky
protože
to
že
vás
občerství
bude
mít
takové
bych
zdánlivě
zevní
následky
znamená
něco
do
vašeho
života
vstoupí
z
vnějšku
jak
sem
vám
bude
zdát
co
tu
rovnováhu
nebo
takový
takovýto
mrtvoly
chodit
poruší
to
bude
jeho
osvěžení
ale
prosím
vás
když
toto
stane.
Download XML • Download text
• Waveform view