Waveform view
prevzate-kotouc-88-12-J
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Čili
nerušme
u
nikoho
připoutanost
jedinému
i
když
je
to
zcela
světské
například
třeba
k
politice
no
tak
jak
si
poután
pozice
od
toho
je
to
jestli
opravdu
připoután
ne
svou
peněženku
nýbrž
lidově
tak
je
to
v
pořádku
něco
většinou
pěkně
ženou
že
jo
no
postavení
ale
když
jsou
pro
včím
jde
o
mě
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
a
tak
to
je
další
takový
podotknutí
na
tu
cestu
že
když
to
ne
natrénuje
na
konkrétní
oddanosti
tak
nemůžete
vůbec
mít
naději
na
bít
oddanost
k
něčemu
co
nevidí
to.
Ale
jakmile
získat
jo
to
oddanost
k
něčemu
takovou
že
na
sebe
přestanete
mysl
tak
jste
na
prahu
té
oddanosti
věčnosti
já
si
jenom
připomínám
výroky
manželů
krocích
kteří
vynalezl
rádi
a
tak
dále
to
všechno
nám
známo
a
ty
byli
tak
zabránit
do
toho
svého
vědeckého
úkolu
záření
že
zapomněli
na
jít
a
a
ne
i
podivuhodně
dlouho
ale
když
už
opravdu
byli
hladoví
že
bychom
vy
řekli
museli
ladem
padnout
a
dím
tam
to
krmení
museli
přinést
a
musel
je
nemít
tak
voni
byli
schopni
vám
chápat
něco
co
normální
člověk
nepochopí
oni
věděli
že
to
záření
které
objevilo
je
velikým
přínosem
pro
pokrok
vědy
ale
věděli
že
je
to
pouhé
dno
ničeho
co
je
na
tom
a
stali
se
lidmi
dokonale
věřícím
ale
to
u.
Oni
byli
dokonale
vědoucí
mi
a
on
to
navrhl
pana
jako
že
začli
věřit
na
ode
začli
té
chvíli
věřit
oni
předtím
možná
věřili
ale
teď
přestali
věřit
oni
věděli
a
to
je
k
tomu
do
do
tomu
je
do
pomohla
ta
zaujatost
s
proto
jediné
světské
jediné
o
to
byl
správný
tenn
ty
čte
své
děti
a
své
bližní
taky
a
mějte
k
tomu
nemějte
jim
to
za
zlé
že
mají
dělat
věci
pořádně
celobytostně
že
se
musí
tak
sjednotit
jako
já
v
tom
vzteku
když
jsem
se
bránil
těm
lekat
jsem
říkat
sbalený
ne
ale
byl
to
začátek
a
musíte
to
jestli
vychovatel
správně
fa
dítě
tak
s
tím
začátku
takhle
začíná
nechá
ho
k
něčemu
plnou.
Nebraňte
dítěti
aby
vás
pokud
jste
matkou
nazývala
matkou
aby
vás
mělo
radši
než
všechno
ostatní
on
se
musí
na
něčem
to
učit
to
dítě
se
musí
naučit
to
je
lásce
a
jak
se
to
má
o
čem
se
učí
na
matce
maska
musí
tomu
ji
ti
dopřát
veškerou
svoji
němu
a
cokoliv
okatě
mu
může
naznačit
že
ho
miluje
potom
musí
samo
sebou
motivy
ustupovat
protože
bych
ho
vychovala
špatně
ale
musí
ho
mít
zase
radši
jiným
způsobem
jemnějším
méně
vopičárna
řekl
ne
napřed
musím
začít
z
opicí
ne
ale
pak
musí
dál
a
toho
dokonale
připraví
k
tomu
aby
mohlo
jednou
pojmout
touhu
patřit
bohu.
Tak
to
byli
zásady
vy
pro
vychovatele
ale
tuhleti
lidé
jako
svatá
terezie
nebo
ten
ghos
svá
jsem
překládal
teďka
ti
nemluví
dětem
ti
vůbec
neznají
ani
ta
terezie
ani
ten
ghos
jogu
malý
dětí
to
to
já
jsem
nastoupil
ve
druhém
a
čtvrtém
roku
a
neví
v
čem
pozůstává
tak
od
nich
chtějí
to
jenom
poučení
o
tom
jak
dospělý
člověk
má
jednat
takže
to
je
v
pořádku
já
teďka
budu
třebas
svatou
terezii
překládat
možná
a
komentovat
zaručeně
a
v
tom
případě
je
to
pro
dospělé
lidi
ale
byl
tady
člověk
a
to
byl
ježíš
který
věděl
že
dítě
má
dokázat
ví
božího
blíž
a
doporučoval
jak
máme
k
tomu
bohu
pustit
dítě
nechte
maličkých
přijíti
ke
mně
to
znamená
postav
temu
lidský
obraz
božské
dokonalosti.
To
je
pro
všechny
vychovatele
který
vychovávají
dítě
já
jsem
nebyl
sledován
všemi
třemi
dětmi
v
tom
esi
tento
příkaz
splním
ale
já
jsem
ho
plnil
pro
všechny
tři
své
děti
a
jediná
ta
nejmladší
anička
na
to
včas
přišla
a
říka
mně
ty
chceš
jednat
správně
já
to
vidím
protože
bez
ohledu
na
to
jestli
je
to
příjemné
nebo
nepříjemné
když
si
přesvědčen
že
je
to
správné
tak
to
prostě
prosazuju
u
mě
ale
já
ti
něco
řeknu
tato
řekla
ona
tím
musíš
taky
sám
jednat
správně
a
ne
to
prosazovat
jenom
u
mě
abych
já
jednal
správně
a
já
vtělit
budu
poslouchat.
A
já
jsem
říkal
celo
to
si
na
to
vě
strašně
vážím
buď
tak
dobrá
až
něco
ví
že
dělám
nesprávně
hned
mně
to
vině
nesmí
v
tom
být
aby
to
ukazoval
špatný
příklad
uděláš
pro
mě
nejlepší
službu
a
budeš
mít
nejmenším
dítětem
když
mě
tohleto
oznámil
taky
ty
dva
ostatní
říkají
nebo
to
byl
tvůj
miláček
no
to
že
se
byli
takle
se
hrany
protože
vona
mě
napovídala
a
kdyby
mě
byla
napovídala
tak
já
sem
se
nikam
ne
nesahal.
Co
se
sem
se
učil
od
dětí
především
od
dětí
a
moc
všech
třech
pochopitelně
by
se
měl
blízko
nemoh
naučím
ale
u
někoho
se
něco
za
spala
a
od
toho
jendu
no
ale
to
lituju
do
dneška
to
se
nedá
to
nic
dělat
ale
u
tý
anežky
sem
neza
spal
takže
jakmile
jsem
dělal
něco
co
vono
považoval
za
nesprávné
ten
říkal
tato
toto
správné
tyto
lžeš
například
ne
se
říká
anička
tak
by
to
e
v
čem
si
nebo
sem
lidi
na
správně
to
vysvětloval
jako
dítě
schopnost
to
vysvětlit
bez
pardonu
něco
vytk
já
jsem
buď
to
přijal
že
to
bude
nesprávné
anebo
jsem
vysvětlil
že
je
to
ne
že
je
to
správné
když
jsem
to
přijal.
Tak
musím
říct
jí
cti
že
nebyla
samolibost
za
to
že
jsem
že
jsem
jako
přiznal
pád
byla
stejně
ráda
jako
když
ona
neměla
pravdu
a
musel
ustoupit
naopak
tam
dojem
měl
jsem
dojem
vždycky
že
mě
re
se
mýlil
ona
chtěla
mít
správného
a
měla
ráda
ona
chtěla
bych
jednal
správně
a
tak
ona
si
veřejně
oddychl
tak
ty
jsi
jednal
přeci
správně
ono
mě
neprosil
a
o
odpuštění.
Ale
říká
já
jsem
ráda
že
to
bylo
správné
to
řekla
o
obvod
prosila
to
předtím
idea
poměrně
ne
protože
byla
nadšen
pro
tu
správnost
já
do
dneška
je
jenomže
to
přehání
bohužel
a
to
je
doma
popel
to
je
ona
já
ji
musím
pořád
držet
v
šachu
a
musím
říkat
jez
nediv
té
domácnosti
tolik
rozdělen
pěkně
práci
mezi
manžela
a
to
takovým
způsobem
spravedlivý
že
on
třičtvrtinou
jednu
čtvrtě
ne
a
to
mi
nejde
nějak.
Ona
říká
a
je
to
spravedlivý
manžel
tři
čtvrtě
a
já
jednu
čtvrtou
a
já
říkám
dcero
jak
je
nepustím
o
sebe
ona
žije
na
periferii
města
a
ke
mně
přijde
málokdy
a
se
u
nich
taky
málo
kdy
tak
mýma
jsem
tam
tak
maximálně
taky
jednou
za
týden
minimálně
jednoho
začne
a
dala
takže
ona
přijde
ale
vona
si
musí
sednout
a
ona
musí
si
vyslechnout
proč
manžel
třičtvr
činy
a
vona
jednu
ztratilo.
Protože
a
teprve
když
to
přizná
že
je
to
spravedlivé
rozdělení
úloh
von
příž
tvrdit
a
vona
jednu
smrti
a
když
přizná
že
mám
pravdu
tak
ji
pustím
ale
divy
nepustím
ona
se
možná
vymlouvá
že
už
tomu
rozumí
aby
se
mohl
sat
je
práci
ale
to
já
dobře
poznám
na
ní
dobře
známe
takže
ona
mě
to
dlouho
čidla
a
nebude
vyjdou
dvakrát
mi
to
naše
našimi
dove
mluvím
o
tom
taky
s
jejím
manželem
nejenom
s
ní
pochopitelně
a
tak
se
omlouvám
všestranně
ne
nedělám
proti
němu
něco
já
mu
řeknu
radím
své
dceři
aby
přesunul
třičtvrtinou
do
má
úloh
na
tebe
jedno
čtvrtý
se
nechal
pro
sebe.
A
považuje
se
za
správné
a
on
říká
no
to
nepovažuju
za
správné
a
já
tě
taky
nepustím
jako
nepustím
tu
moji
dceru
od
sebe
dokud
to
nepovažuju
za
správné
my
se
domluvíme
že
je
to
správné
a
von
to
přijme
za
správnosti
ne
já
jedno
setinu
ne
a
já
mu
nakonec
řekl
abych
ostří
to
přijal
protože
beztak
vona
bude
dělat
pří
čtvrtý
a
ty
jednu
tvrdil
ale
kdybych
chtěl
nedonutil
k
tomu
tomu
přiznání
tak
by
neměl
svědomí
já
sem
chtěl
v
tobě
vzbudit
svědomí
a
to
jsem
vzbudil
takže
manželka
jeho
moje
dcera
říká
on
sem
měl
eš
on
se
doma
choval
jako
každý
muž
jako
leží
pán
jako
filmu
všechno
jsou
moji
sluhové
děti
manželka
rodina
já
jsem
je
stáji
u
sebe
ono
to
dobytek
takhle
mluvím
ze
svým
zatím
ne
tak
nesmím
nesmíš
mi
na.
Ty
jesi
my
jsme
dáno
sou
dali
mu
dáno
sem
otrokář
i
já
sice
jednáš
jako
otrokář
on
se
u
víta
no
pocit
který
ženy
a
ty
tak
sednout
nikdy
ne
já
jsem
říkal
vždycky
tak
on
že
o
tom
neví
to
se
má
rád
a
on
říkal
tomu
musíš
konkrétně
zdůvodnit
já
jsem
říkal
to
já
budu
muset
tobě
zajít
přijdu
na
celý
odpoledne
celý
večer
on
má
po
práci
samo
sebou
moje
dcera
má
taky
po
práci
jenom
že
tam
pořád
musí
něco
dělat
že
oni
si
ji
představujou
tu
domácnost
jako
zrno
a
vona
pořád
něco
dělá
k
von
taky
něco
pracuje
ve
své
pracovní
a
chce
se
mu
spát
tak
usne
a
spí
já
ho
nechám
od
odpad
celou
hodinu.
A
potom
zase
de
pracovat
a
já
jsem
tam
vono
jedná
hodina
sem
tam
pořád
a
moje
zcela
pořád
pracuje
a
von
pořád
postava
a
zase
pracuje
jo
a
když
v
uvalila
tak
řeknu
kolikrát
si
usnul
za
tu
dobu
co
já
jsem
tu
byl
a
kolikrát
usnula
tvoje
žena
co
se
mě
na
tu
byl
říkám
máš
pravdu
tři
čtvrtě
dělá
ona
jednoho
dělám
já
ale
při
čas
těší
a
vždycky
mě
probudí
se
říká
nikdy
ty
neprobudí
nikdy
se
nehodí
nechám
ti
spadnout
po
tě
bude
ještě
kolíbky
od
odstraňovat
překážky
v
nutit
ty
vidět
aby
nezval
neboť
táta
spí.
Neboť
duševní
práce
potřebuje
jiný
režim
než
on
výzkumníkem
než
práce
při
ku
oděným
kdyby
nechala
to
co
se
vaří
vy
tak
by
to
možná
vymalovali
pálila
i
vodu
že
to
on
kdyby
si
neodpouští
by
nemohl
plně
hodnotě
pracovat
ten
musí
zrozovat
nulu
jako
by
tady
plně
zařazuje
příklady
například
vít
já
mu
to
nemám
za
zlý
to
je
v
pořádku
se
musí
vzat
a
stal
na
to
umí
daleko
líp
než
ty
ale
mu
to
nemám
za
zlý
ale
ví
o
tom
že
my
tam
chrápe
to
já
vím
ale
to
je
v
nejlepším
pořádku
se
na
to
nikomu
nemějte
za
zlé
to
je
způs
to
režim
ten
stáňa
neusne
když
vidí
finance
v
tom
sem
podniku
finanční
nějakém
velikém
podniku
která
misku
závod
se
možnost
ale
v
tom
neusne
ani
mu
nenapadne
usnu
a
jestli
to
přesáhne
to
to
nesení
tak
padne
do
do
a
řeknu.
To
se
mu
stalo
vane
on
tam
řešil
duch
dvacet
milionů
korun
toho
podniku
neboť
on
tam
už
on
byl
lapen
si
oni
měli
dvacet
druh
vůči
státní
pokladny
a
to
je
dost
prože
tamty
vztahy
z
oddat
sto
daleké
tomu
říká
nefungovaly
a
někdo
jim
neplatil
tak
voni
nemohli
platit
taky
tak
stáňou
prostě
za
těmi
dodávat
telat
dojít
a
musel
nutit
to
popohnaly
na
nemůžete
nic
ti
když
sami
to
neplníte
já
tak
dále
a
to
pomohla
na
úroveň
branky
a
když
to
bylo
až
na
úroveň
many
po
pohan
tak
se
jim
tam
složil.
No
o
pro
sem
tam
složil
protože
to
se
nedá
tahnout
na
úrovni
duševní
soustavně
takhle
to
se
nedá
vy
když
mě
máte
poslouchat
to
je
toto
může
trčet
dvojím
způsobem
buď
mě
neposlouchá
což
děláte
všichni
anebo
usnou
co
dělá
tady
jenom
jenom
jeden
z
vás
někdy
to
dělá
tak
ta
ale
že
dneska
to
nedělá
se
divím
ale
vy
by
to
dělá
mu
to
de
a
vono
to
není
žádný
rozdíl
že
by
to
neposlouchá
ta
míst
že
poslouchá
té
a
vo
neposluchnou
že
spí.
Ale
to
je
aspoň
ví
že
spí
že
ano
ale
vy
nevíte
že
neslyšíte
vy
nevíte
že
necítil
si
myslet
že
mě
slyšíte
viďte
všechno
s
nima
co
se
pravda
kdybyste
mě
slyšeli
tak
se
vám
stane
totéž
co
se
mnou
protože
já
mluvím
z
ducha
a
ne
tudletoho
co
jsem
přečetl
pod
tou
laich
země
pu
sbalit
krišna
o
sobě
pravý
bůh
který
o
sobě
praví
já
jsem
si
ji
a
koncentrační
jak
jsem
si
tohleto
přečetl
tak
teď
se
ti
v
té
jsem
věděl.
Tady
je
můj
domov
simuloval
to
doby
dohromady
vy
to
že
ste
při
té
řeči
kterou
já
se
stavu
při
i
citově
tě
spíte
protože
vám
tam
tam
vám
to
nedojde
tady
je
můj
domov
já
se
v
tom
domě
usadil
na
celou
hodinu
už
se
nevěděl
co
je
v
tom
vzniku
děje
vůbec
se
ne
že
byl
vyvolali
naštěstí
jsem
měl
otevření
očko
ka
jsem
zíral
sem
na
boku
není
na
ní
se
nic
neviděl
my
napřed
nevíte
zase
nic
na
mě
ale
já
jsem
zíral
na
tu
mapu
dělat
tu
mapu
já
jsem
taky
na
ni
neviděl
viďte
ale
jestliže
takhle
promění
nedejte
to
ode
mě
proměněný
tak
se
se
neocitl
na
jiné
úrovni
nýbrž
zůstává
že
na
té
úrovni
na
které
jste
a
tam
jste
dokonale
nevědomí
vod
té
úrovně
a
které
já
jsem
a
to
má
za
následek
že
se
neměníte
čili
celá
ta
joga
i
tato
cesta
oddanosti
spočívá
v
tom
že
se
jde
z
jedné
úrovně
na
druhou.
A
nej
není
už
čili
na
té
první
nýbrž
je
na
té
druhé
potom
na
té
třetí
a
svatá
terezie
to
řadí
do
sedmi
úrovní
to
není
ještě
konec
ale
je
to
výborné
a
této
změna
stavu
my
jsme
na
jiné
úrovni
tím
svým
stavem
dění
je
na
nejsem
stejným
způsobem
bdělý
jako
jste
vy
jak
ste
si
všimli
jak
nebo
si
všímáte
já
si
nemohu
polevit
v
té
řeči
bdělosti
protože
já
nepotřebuju
se
podněcovat
v
bdělosti
protože
to
je
nutkání
které
je
silnější
než
moje
normální
můj
normální
stav
bdělosti
já
jenom
se
prostě
musím
snažit
to
převedu
do
češtiny
a
to
mně
nejde.
Mě
dneska
ode
etapa
španělštinu
je
češtiny
no
ale
to
nevadí
já
to
potřebuju
protože
bych
se
jinak
nezmocnili
svatý
terezie
a
musím
se
dostat
do
palestiny
jako
do
svého
rodného
jazyka
jinak
to
nepude
a
no
a
to
je
podstata
každé
cesty
k
bohu
že
oni
napřed
ti
učedníci
páně
patřili
si
modlim
to
byla
jedna
úrovně
tak
patřili
ješi
kristu
to
byla
druhá
úroveň
a
pak
ji
i
tuto
úroveň
vzal
ježíš
kristus
ano
neboť
vstoupil
na
kříž
voni
se
si
že
je
všeho
konec
a
pak
ji
zase
vzal
tu
úroveň
že
byl
s
nimi
po
tom
kříži
ne
za
čtyřicet
dní
tu
úroveň
sal
vstoupil
na
nebesa
že
ho
během
von
nebyl.
A
teprve
za
čtyřicet
dní
seslal
ducha
svatýho
že
čili
tam
jsou
nějaké
mezery
upozorňuju
mezi
těmi
stavy
různými
mezi
úrovněmi
těch
stavů
a
ty
to
mezery
jsou
tím
nejbezpečnější
a
tím
co
člověka
nejvíc
uspává
protože
člověk
někam
se
do
hrabe
a
už
tam
zůstane
civět
to
nesmí
dělat
kdybych
já
to
udělal
na
té
úrovni
sen
sem
a
zůstal
tam
civět
tak
na
ni
nezůstane
já
se
okamžitě
spadnu.
Tam
na
této
cestě
když
oddanost
ochabuje
tak
ji
musíte
všemi
prostředky
podněcovat
aby
se
zase
vzbudila
neboť
nebýt
oddaný
na
cestě
oddanosti
znamená
konec
té
cesty
to
je
ta
nevýhoda
této
cesty
že
on
se
musí
stupňovat
sedmnácti
letech
bez
mého
přičinění
se
od
ano
tak
vystupňovala
že
do
dneška
mně
to
drží
já
se
nemusím
nutit
k
tomu
aby
byl
oddán
této
věci
a
když
například
o
tom
mluvím
tak
jenom
venku
ju
ono
zůstává
porušena
ta
není
ani
umenšovat
ani
zvětšován
ta
je.
A
tu
si
vzpomínám
že
v
době
než
jsem
se
dostal
na
tuhletu
cestu
vědomě
na
kterém
neska
jsem
tak
jsem
se
ocitl
ve
vyšel
klášteře
to
jsem
ještě
do
to
se
stane
měli
vzdání
a
na
boha
jsem
nevěřil
ale
uměl
jsem
dobře
latinsky
protože
sem
byl
v
kvartýr
hodin
ty
dělati
a
tedy
to
se
člověk
musel
naučit
na
tím
a
tak
ten
představený
toho
kláštera
ten
se
tam
provázal
dva
studenty
říkal
no
to
je
ten
mladík
umí
že
to
je
překládá
tomu
druhému
ten
neměl
latinu
se
mu
to
všechno
překládal
ty
na
ty
tam
bylo
chlap
tak
říkal
jen
překlad
nerušme
já
to
poslouchám
a
teď
je
předvedu
takhle
mě
přeložit
co
je
tady
v
těch
jinou
nad
tím
voknem
a
já
jsem
překládal.
I
knížky
které
tady
jsou
a
byl
chtěl
je
veliká
moudrost
nejsou
pravou
moudrostí
je
jenom
chabý
odlehlou
dost
kdyby
si
všechno
zvládl
co
je
v
této
knize
když
se
v
nich
vůbec
by
ani
nepřičichl
k
pravému
dosti
právo
dost
nevznikla
někde
když
se
psal
to
knížka
nýbrž
to
je
moudrost
která
je
věčná
bez
začátku
bez
konce
ta
je
uchovat
a
překládal
dál
tady
tu
lásku
já
sem
říkal
přelož
předkládá
jsem
pochopitelně
jestliže
si
člověče
myslí
že
miluješ
bližního
nebo
že
vůbec
nějak
miluješ
to
si
ještě
nepoznal
co
je
to
láska
láska
nezačíná
tím
že
máš
před
sebou
objektivní
neš
milovat
láska
je
a
je
narozdíl
pro
všechno
stvořené
tady.
Nikdy
se
neodvrací
svou
tváří
od
stvořeného
a
on
říkal
ten
představený
člověče
tebe
beru
vstup
do
mýho
kláštera
protože
ty
jsi
vrcholně
věřící
že
nevěřící
by
to
takhle
se
moh
složit
střed
ducha
toho
podstaty
a
ne
tu
literu
když
ji
cíle
do
ideje
ského
kláštera
tak
tam
vůbec
toho
ducha
přečtete
latinsky
zápisu
víte
ale
toho
ducha
kde
to
ten
člověk
sebral
byl
te
říkat
to
tam
vůbec
není
je
to
tam
tam
je
taky
ten
duch
a
já
jsem
mu
říkal
důstojný
pane
já
do
toho
kláštera
nevstoupí
jediného
důvodu
že
jsem
absolutně
nevěřící
já
na
toho
pána
boha
vašemu
nevěřím.
A
on
říkal
tak
pak
sem
nevěřící
i
já
a
jakým
způsobem
se
nevyléčí
že
nevěřím
tobě
k
říkal
že
si
nevěřící
a
to
mně
promiň
že
tak
mi
to
nikdo
nepřežil
to
musí
mluvil
z
ducha
a
ty
jsi
věřící
vstup
do
našel
kráse
se
já
si
tady
sedm
čechů
až
se
s
ním
jakmile
přijde
ještě
další
němec
tak
bude
představený
toho
kláštera
němec
a
von
se
v
něm
s
přibývajícími
nepřebýval
ty
jako
čechem
ist
a
posílit
ten
náš
český
živil
zde
říká
nepudu
nepudu
a
našel
sem
opravdu
žal
stě
se
na
se
mnou
díval
díval
sem
je
dokud
se
nezmizel
a
obzor
pořád
ještě
doufám
že
se
obrátím
třebas
a
vrátím
se
k
němu
látku
a
byl
jsem
protože
když
já
mám
tomu
nevěřím
co
bych
tam
to.
Se
to
zevním
člověkem
který
ho
natrénoval
lékaři
ale
ne
ve
víře
ale
v
odstupu
od
sama
sebe
neboť
říká
ježíš
kristus
sešli
za
mnou
přijíti
a
na
této
cestě
odolnosti
si
můžete
přát
vít
za
ním
přijít
zapři
sama
sebe
a
to
mě
učili
ti
lékaři
jo
a
celý
život
vás
to
učí
zapři
sama
sebe
že
by
mě
to
učili
radikálně
a
včas
vezmi
svůj
kříž
a
následuj
mě
když
jako
vezmete
ten
kříž.
A
jenom
se
nebe
zapřete
to
je
málo
já
mám
před
se
to
sebezápor
sem
vám
předem
se
to
blíže
na
přeškolním
předškolní
události
mé
já
jsem
se
byl
lékařem
to
naučili
to
to
to
je
vymlouvá
viďte
naučil
mě
se
ztekat
pořádně
jak
se
žádný
tě
tak
sekat
neumí
jako
já
já
se
stal
takou
předtím
no
to
na
nevadí
ta
za
mlčím
ať
jsem
dobrý
ne
se
vašem
mizera
já
jsem
vám
tak
dokonale
vztekal
po
zásadních
těla
že
když
jsem
se
celý
propojil
v
tom
tekl
jsem
byl
jenom
s
takže
mě
pěna
ital
vod
huby
tak
jsem
zjistil
to
s
tím
vztekem
neprosadím
co
to
dítě
chtělo
prosadit
nesmyslně
jak
to
něco
prosadit
to
je
jedno
co.
A
dítě
dovede
být
paličatý
to
konce
se
plna
na
zemi
a
ráno
manžela
poli
no
to
tě
takový
je
já
jsem
takový
právě
byl
posteli
ale
když
už
jsem
jako
tím
vztekem
to
nemohl
dosáhnout
a
všichni
odstoupil
vode
mě
ona
se
nehřešili
věřím
že
by
mě
byli
na
řezali
a
tím
by
země
byli
ste
k
vymlátili
to
je
fakt
ale
tam
na
ně
nikdo
ruku
nepřiložili
protože
voni
mě
strašně
litoval
za
tu
ruku
a
měli
mně
hrozně
rádi
a
tak
by
sem
se
ztekat
tak
odešli
pokoje
odlišná
tekla
dal
na
prázdno
a
tu
jsem
si
že
je
to
nejde
že
není
kdo
do
mě
slyšel
že
nám
tě
mě
neberou
vážně
a
že
tedy
je
třeba
od
toho
odstoupit
já
jsem
od
toho
vzteku
odstoupil.
A
protože
jsem
byl
jenom
s
taem
ničím
jiným
už
to
jsem
dokázal
takovou
dokonalosti
kdo
ve
styku
nedokážete
prosím
to
já
mám
před
vámi
neteklo
sti
přednost
a
jsem
to
dokázal
tak
jsem
se
nevrátil
k
tomu
proto
jsem
se
vztekal
já
jsem
opustil
aniž
jsem
věděl
že
jsem
to
udělal
i
to
pro
to
jsem
se
vztekal
a
jsem
se
ocitl
nové
situaci
že
už
nebylo
pro
co
se
sekat
že
se
ale
vám
díval
na
svět
jinak
než
jak
se
díváte
vy
nebo
jak
se
ráně
díváme
já
jsem
viděl
poprvně
slunce
ku
a
to
bych
tak
řekl
symbolicky
čínsky
to
znamená
já
jsem
viděl
situaci
jak
má
být
řešena
přenosu
rozvíjel
nějaká
situace
a
já
jsem
věděl
jak
se
má
řešit
příklad
konkrétní
babička
navlíkl
jeho
a
protože
měla
špatný
zrak
tak
ji
to
nešlo
navlíct
já
jsem
to
situaci
viděl
z
druhýho
břehu
já
jsem
věděl
jak
se
jehly
na
vleku
člo
setká
záležitost.
Tam
je
trénink
ve
světě
a
ne
někde
mimo
konkrétní
tr
to
musí
být
a
babička
puč
mi
to
já
to
navlíkat
jsem
to
nahotu
se
cítil
má
zrak
daleko
lepším
a
já
jsem
říkal
babička
řadou
ty
má
ho
eště
zrak
starý
a
já
jsem
se
na
babičku
my
za
tak
baví
dělat
navlíkat
jehly
mě
mi
ještě
jednu
no
to
mu
já
mám
tady
různých
bavil
a
já
to
potřebuju
o
čas
zase
na
vniknout
tady
tě
dávám
na
stíhala
nebo
na
trhal
mě
nit
různých
barev
dala
mě
to
dispozici
jehly
mě
tam
předložil
a
já
se
je
všechny
bravurně
navlék.
Ale
mně
to
nepustil
já
jsem
šel
v
domě
bylo
jedná
dalších
deset
dalších
nemů
já
jsem
šel
od
rodiny
k
rodině
a
já
jsem
všude
žádal
aby
mě
nechali
navlíkat
jehly
babička
šla
za
mnou
a
říkal
prosím
vás
to
je
to
dítě
posedlí
na
vitálním
měli
a
ono
mu
to
jde
tohoto
promiňte
nech
tomu
na
hlínou
aspoň
jednu
jeho
zase
syna
vlíklo
jednu
nebo
více
jeh
jeh
v
domě
a
já
jsem
se
úplně
vypil
a
bylo
po
té
síle
která
mě
vedla
k
tomu
abych
správně
na
vlnek
jenou
a
bylo
po
té
slasti
se
kterou
jsem
to
dělal
já
jsem
to
prostě
vypotřeboval
a
takhle
to
bylo
to
sedmnácti
let
já
jsem
vždycky
po
vyprázdnění
mysli
to
je
to
sebezápor
musel
nastoupit
druhou
věc
vezmi
svůj
kříž
já
jsem
to
poslal
vlastní
vůlí
už
udělal
to
už
je
braní
vlastního
kříže
rozumíte
nejenom
sebe
zapřít
to
by
nestačilo
jsou
mouchy
nýbrž
to
se
musel
hned
vzít
kříž
a
hned
to
konkrétně
udělat
a
tam
dohodnou
jsem
měl
vod
boha
sílu
k
tomu
abych
to
prováděl
ale
to
jsem
poznal
že
to
prostě
došlo
a
síla
došla
já
jsem
byla
se
normální
jako
jste
vy.
A
tak
už
se
netoužil
po
dalších
je
hlas
ale
e
se
brzo
někdy
kecal
zase
pro
jinou
věc
zase
se
vyskytl
nová
situace
jiná
než
pro
toho
jsem
se
pekla
a
tak
to
šlo
pořád
dokolečka
já
myslím
že
to
máte
jasně
vysvětleno
a
tak
to
vyšší
dopadá
i
u
dítěte
každého
že
nesmíte
se
bát
jeho
vzteku
nebo
neztotožňovat
za
něco
nenormálního
to
chce
být
sjednocena
teče
to
touží
po
sjednocení
s
bohem
vo
tom
neví
že
jo
to
učí
pocit
není
s
věčným
životem
a
ta
se
bohu
zas
je
toho
projevem
to
ho
dete
klidně
ztekat.
A
až
se
vy
ste
ka
tak
ho
postavte
záměrně
před
citu
kterou
by
mělo
řešit
a
uvidíte
jakým
způsobem
se
to
dítě
k
tomu
postaví
protože
se
předtím
vztekal
že
před
tím
sjednotil
než
do
sebe
zapřel
když
to
opustil
to
těká
nestanou
se
dotek
a
samozřejmě
když
když
sebe
opustil
když
sebe
zapřel
tak
má
taky
schopností
svou
kříž
a
kdybyste
mu
nedali
příležitost
ten
kříž
aby
bralo
tak
vono
soustavně
promeškáváte
druhé
to
braní
kříže
a
nemůže
následovat
krista
to
nejde
a
nám
jde
o
to
abyste
se
dostali
do
té
žit
kdy
následuje
te
já
jasná
sleduju
žít
než
následují
ale
protože
soustavně
beru
ší
a
ostatním
jak
jsem
se
v
tomto
případě
vašem
zapřel
že
jsem
nezůstal
doma
v
těchto
pantoflích
kde
by
mě
bylo
bývalo
dobře
to
je
sebezápor
nic
víc
protože
to
něco
stojí
jak
mi
říkal
nějakým
martiš
to
i
pravda
nejhorší
je
že
já
že
je
mně
kdo
má
dobře.
Ale
že
já
vím
že
užitečnější
být
zde
gotvaldově
tak
sebe
zapřu
a
jednu
do
gottwaldova
samozřejmě
to
se
mě
náležitě
o
solí
protože
ten
vlak
mezi
plzni
a
pravou
nechce
vleku
zmešká
v
praze
z
připojí
já
musím
se
dostat
nějakým
pokouším
způsobem
tomu
druhému
vlaku
ale
v
časem
se
dostal
eště
že
se
to
předložil
zde
že
jsem
tam
být
hodinu
předložená
že
si
to
předloženo
nějak
ctili
dostal
jsem
se
do
toho
vlaku
a
ten
vlak
znovu
nejede.
Aby
mně
bylo
abych
je
nepřišel
jako
do
rozpaků
že
to
je
opravdu
milost
od
boha
že
já
je
do
toho
gottwaldova
to
nepřišli
vite
je
to
úžasná
milost
že
to
projevoval
lásky
nejvyšší
je
to
nejede
že
kdyby
to
je
tak
bych
si
myslel
něco
úplně
chybného
a
vono
to
jednou
nejenom
takovým
složi
to
nejenom
osm
hodin
že
jo
to
je
já
jsem
si
způsobil
tím
že
to
daném
os
hodně
že
to
jeho
přesune
že
jsem
v
tom
vlaku
na
styl
pořádně
protože
voni
tady
topili
ale
když
to
potom
jenom
přes
všude
po
jiné
trati
vedlejší
a
teprve
za
osm
hodin
zpoždění
to
vše
do
prahy
a
ne
topili
já
jsem
napil
a
já
jsem
potom
dostal
záchvat
lidi
nových
kolik
a
to
způsobil
mu
tam
na
operaci
lidi.
A
zase
se
dostal
do
operaci
lidi
působil
zase
se
tam
mohl
vědomě
neextaticky
zastavit
mysl
a
přesvědčit
se
jestli
platí
to
osvobození
toho
vědomí
takže
by
to
vědomí
se
setkal
jelikož
jest
podstatou
věčné
předkové
by
se
s
bohem
a
vono
kupodivu
když
jsem
to
dokázal
v
okamžiku
kdy
mě
tu
a
nejste
chtěli
zavést
když
jsem
dokázal
být
vědomí
tak
já
jsem
setkal
s
bohem
věčností
no
a
vidíte
a
člověk
bych
mohl
myslet
je
těch
osm
hodin
strádání
v
tom
vlaku
v
tom
radu
že
tam
bylo
pod
nulu
a
z
toho
operaci
to
bylo
všechno
to
bylo
všechno
špatné
to
bylo
výborné
že
on
si
potřeboval
zjistit
a
já
bych
to
o
vlastním
církvi
nedokázal
to
oslovit
takhle
s
uskutečňoval
bez
mé
vůle.
Jak
je
to
s
tím
vědomím
jestli
to
platí
po
cel
lidský
život
ano
po
celý
život
platí
že
můžete
vědomí
o
samostatný
tam
může
se
vyrob
ocitnout
v
náruči
boží
tak
to
vám
říkám
jenom
proto
abyste
věděli
že
nikdy
není
pozdě
na
tudlety
věci
že
to
není
záležitost
času
nýbrž
je
to
záležitost
zaujatosti
a
vy
si
musíte
tu
zaujatost
umět
pěstovat
když
neumíte
být
zaujatost
že
za
bohem
nic
se
nestane
nemá
přednost
tem
který
si
myslí
že
je
zaujat
bohem
protože
možná
zanedbává
tento
svět
nenazval
tento
svět
tak
nerozumí
proč
to
je
jako
světě
je
vyu
rozumíte
víte
proč
se
tady
tady
proto
abyste
ten
svět
užili
je
správný
abys
to
mu
byli
oddáni
to
je
správné
a
čím
v
budete
ode
lišit
v
to
lepší
to
sem
mohou
udivit
katoličtí
teologové.
Že
mohl
ježíš
kristus
odpustit
lotrovi
na
kříži
když
celý
život
byl
jenom
lotr
že
mu
odpo
odpustit
maří
magdaléně
a
jiným
ženě
u
studny
a
nejlepším
způsobem
té
citové
ženě
u
studny
odpustil
nejokatější
způsobem
a
to
jak
když
tam
stála
a
měla
být
souzeni
tam
jmenován
neboť
zákon
říkal
tonou
ženu
je
nutno
kamenovati
vás
ženy
bude
zajímat
jenom
to
že
přísnýho
mužem
se
někam
menoval
ale
ženu
hodinku
to
kamenovali
a
mě
už
ruce
kamene.
A
říkali
my
se
chtěli
ho
zkoušel
co
říkáš
zákon
nám
nařizuje
ukamenovat
a
mu
říkal
zákon
nám
to
nařizuje
ale
já
vám
něco
poradím
byl
že
bys
byl
proti
tomu
abyste
ji
komentovat
zono
ukamenovat
se
má
podle
zákona
to
je
zákon
na
tom
je
nemohu
nic
měnit
já
jsem
včel
zákony
nýbrž
jenom
naplnit
a
teď
se
podívejte
na
to
naplnění
jak
to
neplníme
tak
do
je
bez
příchuť
vezmi
kam
a
hoď
po
ní
první
vložil
ten
kámen
do
ruky
toho
jednoho
a
přitom
napsal
jeho
jméno
do
písku
jeho
jméno
do
písku
a
ne
jenom
jeho
jméno
jeho
hřích
do
písku
von
to
byl
rabíndranáth
že
se
dopustil
toho
a
touhu
a
protože
věděl
že
před
kristem
to
není
utajena
že
je
hříšný
tak
kámen
pustil
nebo
ho
dal
dalšímu
a
přišel
do
výzkumném
jí
začal
zase
psát
hřích
toho
druhého
do
písku
tam
ten
smazal
zapsal
druhý
on
si
ho
převedl
předal
mu
kam
a
tak
všichni
upustit
ten
kámen
protože
nikdo
nebyl
bez
hříchu.
A
jestli
se
k
podívej
se
mají
právo
tě
kamenovat
zákon
to
doporučuje
a
nikdo
tě
nepamatoval
tak
ty
pane
zřejmě
si
bez
hříchu
to
vidím
ty
máš
právo
kamenovat
on
říkal
když
tě
nekonali
ani
ti
co
mají
hříchy
jak
tím
mohu
tak
mu
kamenovat
já
který
jsem
byl
hříchu
já
nemohu
já
tě
kamenovat
taky
nebudu
ale
já
to
řeknu
on
to
takhle
dlouze
neříkal
pochopitelně
já
ti
po
sobě
nechám
nějakou
vizitku
nehřeš
více.
A
on
ji
dal
sílu
k
tomu
aby
neze
a
o
tom
já
vím
tento
sedmnácti
letech
zažil
mě
na
ty
sílu
k
tomu
abych
se
že
jsem
nemohl
řešit
ona
chudinka
nemohla
řešit
a
to
by
bylo
výtečně
že
nemohla
řešit
von
ji
místo
kamenovati
dal
věší
kámen
na
srdce
že
musela
sloužit
bohu
to
tedy
je
dis
na
to
je
třeba
disciplína
před
celý
věky
proti
tomu
vždycky
dělej
toto
dělej
tamto
ale
o
sloužit
bohu
a
že
může
být
tak
to
nejsi
nejsvětštější
věcí
služba
bohu
na
to
voni
nepřišli
nikdo
na
to
nepřijde
že
se
to
tam
je
zatím.
My
si
to
jako
mysíte
že
já
se
to
ve
vytahuju
to
je
služba
bohu
má
v
tom
mém
komentáři
k
tomu
hradu
nitra
bude
přidáno
jak
se
chovat
v
tomto
světě
pochopitelně
protože
když
se
neumím
osvědčit
v
malém
a
to
je
život
v
tomto
světě
tak
se
nemohu
osvědčit
ve
velkém
a
to
je
život
pro
věčnost
tak
já
v
tom
komentáři
vás
budu
učit
jak
na
různých
stupních
máte
žít
v
tomto
světě
a
podívejme
se
protože
nemohla
to
víc
času
budíka
mi
čeřínku
času
víc
já
nemohu
to
všechno
tedy
předvést
ale
mohu
vám
říct
zásady.
Že
totiž
se
podíváme
na
životě
ježíše
krista
a
z
toho
ty
zásady
vy
čtu
nebo
ti
rozumím
o
jednadvacátého
jedenáctý
třicet
devět
najednou
rozumím
se
to
nestudoval
to
jsem
věděl
jak
to
jest
to
symbolikou
bez
ztráty
času
bez
studia
tak
chápejte
je
to
bez
studia
naučené
tak
to
má
pro
podivný
zle
poučenost
ale
pra
podívej
zle
také
zvláštního
druhu
moudrosti
to
musí
mít
a
to
bych
chtěl
abyste
tuto
stránku
aspoň
v
tom
viděli.
Nejenom
aby
se
to
viděli
člověka
zásadně
nepoučeného
nečiní
nemoudré
ho
nena
studovaný
ho
jako
že
jsem
ale
abyste
to
viděli
také
moudrost
která
není
moje
a
která
je
zatím
a
to
moudrost
zatím
pro
zíral
přes
tu
úroveň
toho
života
ježíše
krista
a
vypadá
takhle
on
se
jinak
choval
k
tomuto
světu
než
přišli
svatí
králové
jako
hloupé
dětskou
které
ani
nevnímá
tento
svět
ani
neví
že
je
od
boha
přichází
jako
žádné
dítě
to
neví
a
od
boha
přichází
každé
dítě
neboť
máme
dvě
složky
složku
genetickou.
A
složku
věčnou
do
genetickou
složkou
považuje
považ
pocházíme
z
celého
tohoto
vesmíru
nejenom
ze
své
matky
a
s
tou
věčnou
složkou
z
ničeho
nepocházíme
nýbrž
s
tou
věčnou
složkou
sme
ten
rozdíl
se
a
nepocházíme
takže
jestliže
tomu
je
takhle
tak.
Musíme
se
podívat
teď
na
životě
ježíšův
on
si
do
příchodu
svatých
říkal
nevěděl
nebyl
vědom
toho
že
věčnosti
pochází
oni
ho
na
to
poukazovali
voni
mu
to
připomněli
těmi
symboly
těmi
v
těch
darů
to
nešlo
kaldl
myrhu
a
zla
to
nýbrž
o
symbol
toho
co
za
tím
oni
měli
v
úmyslu
a
tím
měli
v
úmyslu
byla
ta
hvězda
další
symbol
která
je
vedla
každého
z
jiný
strany
jednoho
z
dílu
jednoho
ze
západ
lidé
východu
se
se
u
nikoho
že
to
tím
to
vedla.
A
to
je
smysl
toho
po
se
si
který
přinesli
že
a
máme
jakékoliv
východisko
vždycky
nás
vede
správně
a
nestav
k
té
východisko
jednoho
člověka
proti
východisku
druhého
člověka
to
je
první
zásada
že
totiž
šli
východu
musíš
jít
úplně
vopačně
ten
do
deset
závadu
dete
proti
sobě
a
můžete
se
dokonce
pobije
a
můžete
dokonce
proti
sobě
tvá
jako
se
to
církvích
a
náboženství
je
je
no
to
je
nesmyslné
prostě
den
témuž
před
do
toho
betléma
jako
každý
z
nás
a
v
tom
betlémě
lidském
těle
sem
musí
vědomě
narodit
ten
ježíš
vědomí
tvor
boží
a
tak
to
jde
dál.
Tento
tvor
do
třiceti
let
byl
oddán
rodině
nej
nejdelší
část
jeho
života
byla
oddanost
rodině
ale
dokonale
oddanost
tak
dokonalá
že
ve
dvanácti
letech
kdy
byl
se
zapomněl
v
tom
klášteře
a
nebo
v
tom
chrámu
a
bavil
se
tam
božský
věcech
s
těmi
a
viny
a
za
dva
dni
byl
nalezen
rodiči
tak
řekl
co
mně
tady
páčí
třeba
nevíte
že
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
ale
přesto
poslechl
matku
a
vodešel
s
ní
do
jejího
domova
a
byl
jim
oddán
až
do
třeti
let
a
je
to
to
je
strašně
důležité
že
ať
ví
ten
něco
nebo
nevíte
něco
a
za
tím
dete
nebo
nejdete
za
tou
věčností
musíte
být
oddáni
tomuto
světu
a
tak
dlouho
dokud
vám
to
nejde
samo
jak
ta
oddanost
je
tak
samovolná
že
už
se
nemusel
namahat
abyste
byli
oddáni
se
samovolně
oddáni
pak
se
to
rovná
oddanosti
nebo
to
je
samovolnosti
pardon
toho
automatismu
který
z
vás
způsobil
že
vám
srdce
bije
že
se
pohybuju
třebas
vnitřnosti
a
já
všecko
co
tam
samotě
a
funguje
prostě
všechno
co
způsobuje
na
život
kde
samovolně.
Text view •
Help