Waveform view
prevzate-kotouc-80-09AB
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Koncentrace
ale
to
je
jeden
z
druhu
přípravy
meditovat
přes
den
to
dojde
druhý
způsob
přípravy
spočívá
v
tom
že
člověk
se
nesnaží
zbytečně
mluvit
tomu
já
říkám
za
hajný
vnitřního
ticha
že
zbytečně
že
si
zakáže
pro
den
jako
přípravu
pro
tu
správnou
koncentraci
ticha
si
že
si
zakáže
přemýšlet
o
bytí
věcech.
Ale
ne
zakazuje
si
přemýšlet
o
věcech
které
souvisí
s
tou
koncentrací
tím
se
dostane
do
toho
stavu
potom
koncentračního
snáze
dále
bude
se
snažit
přes
den
co
možná
ztratit
sama
sebe
se
nejsnáž
se
ztrácí
člověk
pro
sebe
tím
že
pro
někoho
něco
dělá
nezištně
nebo
nějakou
práci
které
třeba
ani
moc
neodjel
se
snaží
jít
tu
práci
udělat
dokonale
nebo
dokonaleji
než
dříve
to
všechno
podle
mého
názoru
je
dobrá
příprava
pro
koncentraci
ticha.
Mohlo
by
se
těch
argument
vůbec
ještě
víc
ale
důležité
je
aby
také
před
tou
koncentrací
a
to
je
příprava
blízká
na
to
byla
spálen
provedl
takzvanou
přípravu
blízkou
co
je
to
blízká
příprava
já
bych
radil
aby
i
když
neměli
tu
je
přes
den
o
nějakém
tématu
duchovním.
Si
vzal
po
ruku
nějaký
před
nějakým
text
který
by
ho
dovedl
na
schod
to
nemusí
být
zrovna
duchovní
věc
ale
třebas
krásná
literatura
nebo
pěkná
hudba
a
ne
nesmí
si
samo
sebou
nechat
hrát
během
té
meditace
nebo
ne
koncentrace
ale
před
tím
se
může
naladit
a
bylo
by
lépe
aby
to
bylo
obsahové
ladění
aby
mu
do
tý
hudby
třebas
když
je
to
hudba
přicházel
text
vcházel
nějaký
text
meditační
protože
přejít
z
meditace
citové
do
modlitby
ticha
je
daleko
snazší
když
člověk
má
touhu
se
soustředit
tak
se
správně
soustředí.
Ovšem
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
tímto
způsobem
na
víte
krátké
době
touhu
že
s
tím
nevydržíte
jakmile
ta
touha
opadne
ze
sebe
civět
a
ne
začnete
jít
nepře
přestanete
jít
a
to
je
konec
koncentrace
jenom
tak
civět
modlitba
ticha
musí
být
řek
bych
nasměrovaný
směrem
k
tomu
bohu
a
tady
tam
se
na
jenom
tak
dlouho
pokud
po
něm
toužím
čili
modlitba
jako
tichá
koncentrace
není
vhodná
pro
člověka
který
vůbec
nedovede
tuto
sboru
pro
tuto
touhu
budit
proto
se
lépe
hodí
koncentrace
písmenová
jak
ta
jak
k
tomu
radí.
Weinfurter
jinde
pokud
jsem
radil
příšernou
koncentraci
nebo
vyslovování
jména
božího
nebo
něco
takového
to
už
to
tam
všechno
patří
tak
jsem
prý
tak
je
radil
touhu
po
bohu
samozřejmě
jinak
by
to
bylo
mechanické
přeříkávání
člověk
by
nebylo
vůbec
přibližováním
se
k
bohu
ale
při
té
písmenové
koncentrace
promiňte
mi
že
říkám
nebo
písmenové
si
jinak
to
vám
weinfurtrových
termínu
při
tom
mantrická
cvičení
jak
bych
se
správně
mělo
říkat
tam
totiž
se
ta
touha
navozuje
řek
bych
samočinně
nebo
obnovu
je
se
samočinně
jestliže
já
v
tom
mantramu
vidím
prostředek
který
mě
u
náš
bohu
jestliže
já
opravdu
toto
mám
za
správné
je
to
předmět
mé
víry.
A
já
jsem
bohudík
měl
mně
to
nebyl
předmět
víry
to
mantram
že
to
byl
předměstí
toky
že
tam
vede
takže
to
to
bylo
neodolatelné
to
tam
vezme
naprostou
jistotou
já
myslím
že
když
je
to
jenom
předmět
víry
to
by
to
mantram
že
to
tam
vede
že
to
tak
rychle
nepude
ale
přesto
tento
předmět
víry
vyžaduje
jakou
si
obnovu
víry
během
toho
cvičení
to
znamená
já
se
musím
občas
uvědomit
přerušit
pojem
mantrická
své
magické
syčí
a
uvědomí
si
proč
to
dělám
protože
bych
mohl
na
to.
Skoncovat
skončit
v
nějaké
mechanické
přeříkávání
a
to
si
znam
že
je
to
soustředění
na
boha
kdybych
já
například
dneska
přeříkával
to
jméno
boží
a
vůbec
nevěděl
co
to
je
tak
chápete
že
to
není
soustředění
na
boha
já
musím
vědět
co
to
dělám
já
musím
při
vědomí
to
musím
znát
obsah
totéž
bych
radil
těm
kteří
si
malým
musím
nějakou
představu
když
například
třebas
při
koncentraci
do
nitra
někdo
představuje
nějaký
obraz
tak
je
to
nesmyslná
představa
i
když
si
představuje
nejkrásnější
podobu
krize
krista
nebo
panny
marie
nebo
nějakého
světce
když
to
nemá
obsah
i
je
to
jenom
tvar.
Protože
já
silně
pochybuju
že
někde
tak
jednostranně
založen
že
by
pohledem
na
krásu
kterou
si
sám
vykoupil
by
doved
být
stržen
k
soustředění
na
boha
něco
jiného
že
to
krása
které
byl
svědkem
bez
svého
přičinění
mám
na
mysli
třeba
svatou
kateřina
st
jenou
která
viděla
rozpo
louku
kopretin
upadal
do
extaze
jak
to
nadchlo
tak
z
toho
dělá
velikost
a
nekážu
boží
nebo
ramakrišna
viděl
letící
jo.
Husí
nebo
něco
takovýho
té
krásné
forma
do
trojúhelník
a
toho
tak
na
nad
loži
tam
zažil
extazi
tak
to
je
nevymyslel
záležito
té
působení
zvnějška
na
toho
člověka
něco
co
si
sám
nevymyslel
nepřitáhl
a
jestliže
míří
záměrně
za
tím
stavem
zaujatosti
tak
musíme
mít
za
to
že
musí
mu
dát
nějaký
obsah
bez
toho
obsahu
ničemu
to
nevede
není
to
vůbec
soustředění
na
boha
chápejte
to
hejno
letch
husí
nebo
co
to
bylo
u
toho
krámu
krišna
měla
svůj
obsah
to
vidění.
Jaké
je
to
jaká
je
to
velikost
boží
krále
to
nádhera
na
tom
nebi
ta
forma
o
to
zařízení
to
je
to
za
za
moudrost
která
za
tím
stojí
která
to
takhle
dovede
řídit
tyto
přeci
jsou
obyčejnými
tak
a
on
se
takhle
vteřin
nebo
ta
krása
bylo
stá
těch
kopretin
v
tom
viděla
tu
čistotu
boží
tak
svatá
kateřina
ne
to
by
to
neviděl
znám
zase
jinýho
člověka
který
pohledem
do
krajiny
byl
tak
unešena
že
když
v
té
chvíli
to
obrátil
do
nitra
tak
tam
obrátit
ten
obsah
z
toho
a
jím
obsahem
se
dostal
k
tomu
spojení
a
musí
to
mít
vždycky
obsah.
Tak
jsem
byl
dotázán
jak
bych
to
udělal
kdyby
mě
popadl
nějaká
radost
z
čistě
duchové
podstaty
že
bych
ne
třebas
radost
z
přes
kterého
textu
že
bych
s
tím
souhlasili
že
by
mě
to
uneslo
že
by
byl
zaujat
že
bych
cítí
to
zaujatost
vůči
té
pravdě
nevyhýbal
jat
unešena
tedy
vnitřně
radoval
z
radostně
a
já
jsem
radil
že
tuto
radost
bych
já
věnoval
bohu
usměrnit
v
do
boha.
Mohlo
by
se
obětoval
bohu
jak
jak
to
ti
já
bych
prostě
v
první
řadě
zastavil
tak
svého
myšlení
snažím
bych
se
ne
na
tu
věc
nemyslet
ale
nenechat
běžet
myšlenky
dál
radost
oprostit
od
slova
slovo
tady
bylo
třebas
řečeno
ze
které
ho
ta
radost
pocházela
ale
už
tady
není
a
dobře
tomu
tak
že
ta
dost
pře
trvá
to
slovo
protože
přetrvává
to
slovo
ze
kterého
ta
radost
pocházela
to
je
v
pořádku
ale
přetrvává
potom
že
v
tom
byl
asi
nějaký
dub
který
v
tom
slovu
byl
obsažen
a
to
je
duch
boží.
A
boží
patří
k
božímu
čili
já
bych
to
tohoto
ducha
který
z
toho
zbyl
ducha
radosti
to
bych
vnořil
hluboce
do
svým
způsobem
soustředění
třebas
lovit
bohu
ticha
do
svého
nitra
tam
bych
to
vnořil
a
hleděl
bych
tam
za
tím
jít
celý
celý
by
se
snažil
tam
položit
do
toho
a
pokud
bych
měl
dojem
třebas
mylný
že
se
tam
nemusím
až
mě
do
toho
nejdou
jiné
myšlenky.
Tak
bych
zjistil
že
radost
sice
unikla
ale
místo
i
to
znamená
zážitek
už
není
tady
te
kradl
dosti
ale
místo
tohoto
záležito
se
dostavuje
něco
jako
stav
stav
spojení
odtamtud
se
najednou
něco
odívá
o
tom
co
se
o
zbývá
jako
ty
jsi
já
nebo
nebo
tady
tě
podávám
ruku
do
takovýho
ne
slovně
to
neslyším.
Ale
tím
jsem
to
provedl
to
převeden
do
stavu
takže
já
jsem
tím
pln
ale
jinak
než
už
radostně
nýbrž
tiše
takže
mě
to
nutí
zachovávat
ticho
a
udržuje
mi
to
v
tichu
co
mně
předtím
přineslo
na
dost
ne
teď
mě
to
udržuje
v
tichu
ale
s
tichu
na
přirozeném
jak
se
by
se
vyjádřili
křesťan
se
starostí
mystici
neznamená
tichu
o
kterém
nepochybuju
že
není
země
že
tedy
ten
duch
byl
pravý
der
a
dosti
nebo
když
jsem
ho
poslal
tam
odkud
vyšel
tak
se
tam
ujal.
Tak
tam
nesl
ovoce
o
které
nesmím
stát
já
jenom
musím
vědět
že
tam
že
to
tam
patří
ono
by
se
mohlo
o
čem
také
stát
to
že
by
to
nebyl
ten
pravý
dům
ale
já
bych
z
toho
měl
dobrý
dojem
já
bych
tím
byl
unešení
tady
na
omylu
nezáleží
záleží
na
mém
na
mé
představy
že
já
kus
sebe
kus
vé
radosti
tady
obě
du
se
jí
říkám
žít
tam
odevzdávám.
Jestliže
člověk
radost
z
obětuje
a
to
se
mu
vrátí
tak
je
to
podle
mého
názoru
volání
boží
to
budu
zase
vyjádřit
svůj
a
řval
slovně
ale
tady
si
to
uvědomit
ten
obsah
toho
co
já
tady
říkám
já
to
neříkám
to
bych
to
zrušil
pane
ti
mě
voláš
to
znamená
já
za
tebou
jdu
nikoliv
si
tady
buď
tady
se
mnou
to
jsem
rád
žil
jsem
přišel
je
to
vono
von
sem
přišel
ale
já
toho
nejsem
hoden
já
půjdu
za
tebou
jako
ten
setník
který
šel
za
tím
ježíšem
ano
to
je
to
je
podle
mýho
názoru
volání
boží.
A
do
jakým
doby
a
tu
radost
pociťuju
na
novo
jak
se
vrátil
tak
to
považuju
za
volání
boží
já
přeruším
veškerou
činnost
a
mě
nerušil
a
podlehl
tomu
volání
se
naší
mystici
bohužel
nebyli
tak
ten
poučeni
a
velice
často
při
takovéto
radosti
upadali
do
hlubokých
odliv
nebo
do
takových
temných
nocí
podle
toho
kde
byli
u
myslí
a
nebo
ducha
a
to
z
toho
důvodu
že
nevěděli
že
to
není
učený
pro
vyžití
pro
zážitek.
Nýbrž
že
to
volání
boží
který
chce
aby
člověk
od
sebe
odstoupil
aby
to
svoje
ego
nechal
stranou
a
to
znamená
když
to
uděláte
jak
vám
radím
že
od
toho
odstoupíte
do
boha
samozřejmě
tak
budete
posilovat
něco
úplně
opačného
nebo
dete
zažívat
něco
tě
panu
než
odliv
budete
život
ztrátu
odliv
přímo
boží
myslím
ztrátu
sama
sebe
ne
o
ismus
boží
která
tu
sama
sebe
čili
bude
mít
třebas
začátku
a
místo
radosti
za
následek
stavy
kosti
té
možné
ov
úzkostlivě
milování
bych
tak
řekl
ale
bude
to
stav
lásky
skutečnosti
protože
je
ono
je
třeba
to
odevzdá
pokud
možno
z
lásky
já
myslím
že
člověk
si
toho
nedovede
do
zvážit
a
že
to
všemu
to
nepatří
na
mě
proto.
Že
se
to
objevilo
na
úrovni
tělesné
a
s
úlo
úrovně
tělesné
to
nepocházelo
že
to
patří
tam
odkud
to
vyšlo
z
proviní
netělesným
předešli
předejít
krizí
na
této
cestě
je
velice
obtížné
já
myslím
že
žádným
hlubokým
přemýšlení
se
krizím
nepřede
ale
prostým
odevzdávání
čím
větší
měrou
se
člověk
odevzdá
tím
snáze
za
brání
krizí
protože
dobře
je
vám
známo
z
toho
četné
o
co
jste
si
přečetli
že
čím
dál
tím
větší
míra
i
kvality
odevzdání
se
na
nás
ce.
A
jestliže
nám
to
určitou
mírou
a
kvalitou
odevzdání
to
vycházelo
tak
později
na
to
vycházet
nebude
a
budeme
se
zbytečně
divit
že
nás
bůh
opustil
ne
my
jsme
nebyli
do
toho
ochotni
více
přidat
musel
dycky
upřímně
do
toho
vložit
všechno
co
máme
k
dispozici
né
si
kus
blaženosti
nechat
pro
sebe
kus
radosti
pro
sebe
čím
větší
dosti
větší
odevzdanost
například
čím
větší
blaženosti
větší
odevzdanost
té
blaženosti
už
na
to
jak
to
člověk
neudělá
nestane
se
mnoho
jenom
nastane
odnesl
odliv
takzvané
milosti
musel
jako
by
ode
mě
odvrátil
ve
snu
si
se
sem
se
dost
nevyprázdnil
nejsem
do
správný
a
proto
není
ve
mně
další
místo
pro
boha.
Jestliže
se
mi
nepodaří
tu
radost
nebo
vlažnost
odevzdávat
nezneklidňujte
se
ne
neberte
s
především
je
třeba
aspoň
zachovat
klid
je
tady
ta
radost
a
budiž
budu
přitom
klidný
a
když
už
jí
tedy
mám
budu
aspoň
věčný
a
pokud
možno
tu
vděčnost
nebudu
vyjadřovat
slovy
nýbrž
stavem
věčnosti
já
tím
to
dostanu
na
tu
platformu
na
kterou
vám
radím
abyste
dostal.
Jde
o
plně
jen
do
svého
principu
navržený
ho
svatým
pavle
aby
mohl
ve
mně
narůstat
ježíš
kristus
musím
já
se
zmenšovat
a
je
otázka
jestli
stavem
třebas
blaženosti
nebo
zážitkem
blaženosti
a
dosti
já
se
zmenšuje
to
je
otázka
na
to
by
se
možná
nikdy
jednoznačně
dalo
odpovědět
že
ne
že
se
ti
naplňuju
se
se
s
tím
obaluju
a
že
se
s
tím
hraničí
vůči
bohu
že
se
že
se
tím
tady
to
je
veliké
pokušení
si
to
přivlastnit
na
žádný
úrovni
to
je
s
ním
přivlastnit
to
jsou
dali
vod
boha
to
jsou
hřivny
se
kterými
já
musím
hospodařit
pro
podá
tady
pro
hospodáře
znamená
jemu
se
to
nedá
s
tím
nějak
se
s
tím
nějak
bavit
to
se
mu
musí
odevzdat
to
nám
to
na
umožňuje
hned
se
hospodářem
setkat
ne
jak
to
dostanu
se
setkat
s
tím
že
z
jedné
hřivny
třebas
radosti
od
něho
pocházející
já
odevzdám
dvě
hřivny
moji
míru
odevzdat.
Z
jedné
lidi
jsou
dvě
nebo
moji
míru
vděčnosti
rozumíš
radost
a
vděčnost
z
jedné
hřivny
dvě
ten
princip
toho
odevzdání
může
být
bez
toho
střední
a
čím
bezprostředně
jí
tím
lépe
ano
je
to
násobení
hřiven
va
pozoruju
týden
devět
set
osmdesát
vypadá
to
jako
panna
do
ale
je
to
pravda
a
musím
vám
to
říci
když
jsou
otázky
není
odpovědi
když
zde
nejsou
otázky
je
zde
odpověď
stačí
příklad
někdo
z
vás
se
ptá
mě
na
něco
já
už
se
ale
chcili
odpovědět
nesmím
ta
kdybych
já
se
zrovna
tak
ptal
toho
božství.
Tak
odpověď
nedostanu
já
vám
že
se
na
to
kolikrát
říkal
ani
jednou
mě
nenapadne
ptáte
jako
vy
se
ptáte
a
nikdy
jsem
se
neptal
nikdy
jsem
se
neptal
pokud
jsem
se
ptal
prosím
byli
to
možné
ale
vím
že
jsem
nedostal
nikdy
odpověď
ale
kdykoliv
jsem
se
neptal
odpověď
jsem
dost
nedost
dostal
čili
já
vám
to
řeknu
ještě
jednou
když
vy
se
ptáte
já
mu
sledovat
tu
vy
vy
se
ptáte
potřebujete
na
to
odpověď
jak
to
že
já
se
neptal
já
vás
považuju
za
inteligentně
kdyby
odpověď
byla
rozumu
rozumové
oblasti
byste
se
neptal.
Protože
v
této
oblasti
není
proto
se
ptáte
dále
předpokládám
vaše
touha
po
odpovědi
je
správná
vy
potřebujete
odpověď
pro
svůj
duchovní
cestu
tyto
věci
když
předpokládám
tak
mohu
se
neptal
to
znamená
je
ve
vůli
boží
protože
on
je
láskyplný
vám
odpovědět
může
otázka
byla
předložená
ne
mně
ale
bohu
jeli
předložená
bohu
je
zodpovězena
a
já
odpovídám
kdybych
já
odpověď
bych
já
se
ptal
znovu
nedostal
bych
odpověď
nemohl
bych
interpretace
v
cestě
vysvětlit
to
co
jako
bych
se
te
vysvětlit.
Je
podívejte
se
načisto
tak
meditace
především
že
je
to
zaručeně
něco
jiného
než
rozumová
činnost
to
pochopil
protože
jestliže
jste
přijali
rozumově
nějaké
mantram
za
správné
tak
vás
upozorňuju
na
to
že
to
budete
říkat
tak
dlouho
až
se
zmechanizuje
kam
vás
nedovede
že
jste
ale
se
chopili
obsahu
toho
mantramu
a
jeho
výrazem
bylo
třebas
nějaké
to
slovo
pak
tento
obsah
pokud
je
správný
vás
dovede
ke
zdroji
jakmile
vás
tam
dovede
nebudete
vůbec
schopni
to
mantram
dát
říkat
dál
říkat
jakmile
se
zdroje
zase
znovu
vypadne
to
říkejte
znovu
to
mantram
protože
už
máte
zkušenost
že
vás
tam
jednou
dovedlo
a
ono
vás
tam
znovu
dovede
ale
zase
tím
obsahem
kdybyste
ale
nevystihuje
obsah
znovu
tak
samotné
mantram
masa
žádné
dovede.
Čili
kdyby
někdo
věřil
v
nějaký
obsah
mantram
který
třebas
ten
to
mantram
nemá
v
sobě
a
on
by
mu
věřil
tak
to
mantram
ho
ke
zdroji
dovede
nebo
zázračným
skutku
dovede
pro
tu
víru
kterou
má
mantram
ale
normálně
když
člověk
přeříkávám
třebas
slovo
boží
tak
neřekne
na
víru
ne
a
peru
je
on
prostě
něco
přeříkávám
hanička
to
vede
to
vede
k
takovému
otupení
že
v
té
meditace
chybí
potom
jedna
ze
složek
a
to
je
bdělý
stav
a
je
to
takový
polospánek
nebo
mechanismus
degradace
člověka
a
tak
dále
já
jsem
vám
radil
ale
jinak
protože
jsem
neradil
mantram.
To
se
na
mě
tichou
koncentraci
a
neříkal
z
buďte
touhu
a
dokud
v
té
touze
setrvává
te
tak
s
ní
hleďte
zpět
do
stroje
jakmile
tomu
a
vy
prchá
znovu
jí
buďte
a
tak
dále
tak
to
opakujte
jsem
si
to
představa
jako
klepání
tohleto
je
taky
jeden
ze
způsobů
jak
se
to
dá
dělat
není
to
jediný
způsob
pro
každého
patří
nebo
náleží
jiný
způsob
podle
toho
po
tom
vyhovuje
že
by
bylo
právě
tolik
odpovědí
jako
otázek
ne
je
jen
jedna
odpověď
je
miliony
nemocí
ale
jen
jeden
lék
je
jedno
odpověď
a
vše
je
překonáno
ale
toto
jediné
se
vám
nemůže
stát
protože
to
nedovolujete
bojí
té
se
něco
takového
dovolit
toto
boje
se
něco
takového
dovolit
to
je
formulace
kterou
bych
chtěl
z
přesně
t.
Dejme
tomu
před
tím
sedmnáctým
letům
rokem
se
měl
řadu
problém
co
se
mnou
bude
v
tom
životě
když
já
nemohu
dělat
to
co
chci
dělat
a
co
právě
studuji
to
se
mně
nehodí
to
no
řada
problém
a
tady
nebudu
líčit
velice
komplikované
všecko
co
já
já
si
pošlu
budu
v
té
kanceláři
ta
to
nevydržím
já
se
zblázní
ale
co
všechno
jaké
problém
a
na
to
byla
jediná
jedna
odpověď.
Které
kdybych
byl
on
napřed
věděl
bych
se
byl
velice
bál
z
ba
se
sama
sebe
zbav
se
těchto
problémů
neměj
je
nezabíjej
se
jimi
odstup
od
nich
odstup
pomocí
toho
že
odstupuješ
od
problému
od
sebe
a
dostaneš
jeden
jediný
lék
a
to
jsem
já
v
tom
je
lék
na
všechno
opravdu
byl.
My
jsme
si
když
si
říkali
že
tyto
věci
z
metodou
nejdou
to
poznání
věčnosti
a
bez
metody
také
nejdou
to
znamená
že
napřed
mě
třeba
určitého
úsilí
a
vy
trvalého
úsilí
třebaže
přerušován
ho.
A
vedle
mého
tak
dlouho
kupředu
dokud
je
vůbec
možného
unést
jakmile
je
pro
mě
neúnosné
dále
usilovat
nesmí
si
zoufat
že
moje
usilovat
kam
nevedlo
protože
bych
měl
napřed
vědět
že
tím
úsilím
nic
nedosáhnu
že
jenom
potřebuju
usilovat
jakmile
v
tom
usilovat
se
dostanu
do
stádia
kdy
sice
nezneklidním
ale
přestanu
usilovat
abych
mohl
znovu
usilovat
tak
dlouho
až
nebudu
potřebovat
usilovat
a
dostane
dostaví
se
výsledek
tak
se
dostanu
do
proudu
který
samovolně
mě
ponese
do
věčnosti
že
to
asi
není
srozumitelné
to
vysvětlím
ještě
na
podobenství
který
řek
ježíš
kristus
jeden
hospodář
majiteli
mince
zavolal
na
vinici
tak
by
ničího
nějaké
dělník
kteří
tam
proto
vod
rána.
Druzí
přišli
v
poledne
a
tedy
vyšli
večer
a
to
sděluje
a
když
večer
protěžoval
tak
každému
dal
stejnou
odměnu
divili
se
ty
co
přišli
ze
začátku
a
kteří
nesli
žár
dne
že
dostali
stejnou
odměnou
tak
ty
co
přišli
až
večer
já
se
vás
tam
mohli
udělat
ty
co
přišli
večer
tolik
práce
jako
by
co
přišli
ráno
nemohli
udělali
velice
málo
práce
dostali
stejnou
odměnu
co
je
to
za
spravedlivost
v
tom
je
odpověď
na
to
co
jsem
před
tím
řekl
nevím
jestli
je
to
srozumitelnější
asi
ne
jestli
ne
vám
to
znovu
vysvětlím
na
jiném
zase
přirovnání
zatím
to
sto
předem
se
všemi
mluvil
stejnou
du
v
něde
ale
o
něco
jiného
právě
proč
jim
jak
že
to
spravedlivé
není
to.
Co
to
na
co
se
tady
naráží
na
to
že
jim
to
slíbil
nebo
na
míru
o
práce
kterou
provedli
je
to
rozhodující
já
to
souvisí
že
jim
to
slíbil
po
asi
ano
jedna
věc
ale
je
rozhodující
míra
práce
kterou
odvedli
vůbec
ne
vůbec
ne
já
tady
znám
vás
jako
velice
usnuli
lidi
a
my
vás
často
líto
že
při
tolika
úsilí
jak
se
vám
zdá
nedostáváte
nic.
A
znám
lidi
kteří
usiluje
ne
to
tam
až
třebas
večer
se
říká
vůbec
se
nějak
nenamáhej
ať
dostávají
jak
je
to
možné
todle
to
je
odpověď
tady
máme
vašich
řád
že
byl
to
projev
dobré
vůle
pracovat
na
poli
hospodářově
toho
pravý
a
za
tuto
dobrou
vůli
byli
odměněni
ano
prosím
to
to
jestliže.
Třebas
si
bohatého
se
sám
majetníci
život
ctnostný
a
nebylo
mu
to
za
za
těžko
cnostní
být
a
přišel
za
ježíšem
říkal
která
bych
získal
život
věčný
tak
ten
ježíš
mu
říkal
koná
dobro
žiješ
podle
zákona
on
říkal
ano
zaradoval
se
ježíš
na
tom
skutečností
a
řekl
a
teď
tedy
bude
jenom
třeba
aby
všechno
co
máš
rozdat
rozdal
chudým
a
následování
zesmutněl
že
byl
bohatý
a
odešel
nenásledoval
jeden
případ
druhý
případ
přišla
prostitutka
do
shromáždění
lidí
a
vám
dobře
známo.
A
pokorně
si
lehla
k
nohám
živý
a
ježíš
se
jenom
na
to
díval
nic
ještě
neříkal
je
mou
reagovat
farizeje
to
ke
kterým
přišel
návštěvu
a
vona
se
ve
třeba
a
oni
se
říkali
kdyby
to
byl
mistr
kdyby
to
byl
mesiáš
by
to
byl
člověk
vědomí
moudrý
tak
věděl
koho
to
má
u
svých
nohou
a
vyhnal
být
on
to
nedělal
to
je
vidět
že
není
tím
za
koho
staví
si
exist
tak
by
co
si
myslíte
ale
já
vám
pravím
tato
žena
hodně
milovala
a
proto
je
puštěn
stane
a
nehřešíte
opadne
řešil
třetí
případ
ke
studni
přichází
samaritánka
ke
studni
u
které
ježíš
pohasl
sám
nemá
tam
svoje
apoštoly
nemate
učedníky
ten
důležitá
okolnost.
A
on
předstírá
řízení
a
říká
dej
mi
pít
protože
často
se
stává
že
ten
člověk
neví
že
bůh
si
ho
přeje
toho
člověka
netuší
a
nic
se
troufá
ani
neví
jak
to
formulovat
ne
neví
jak
se
tomu
bohu
přiblížit
a
hned
ale
vzápětí
mají
s
těch
byla
ochotna
mu
dát
napít
ale
nečeká
až
dál
a
pít
nýbrž
navazuje
tím
tu
příležitost
promluvit
a
říká
ale
víš
ty
máš
bodu
o
které
se
znovu
žízní.
Kdybych
se
ji
napil
tak
bych
lidí
se
neměl
ale
já
mám
vodu
po
které
se
nejvíc
tady
bych
ti
dal
tak
by
nikdy
neživil
a
řekl
a
voda
a
on
místo
by
odpověděl
i
říká
když
kdyby
s
těla
já
bych
tě
jí
ptal
toho
ale
přestože
si
žena
která
má
pět
že
by
se
o
sobě
mohl
říci
nejsi
hodna
tak
velkého
daru
to
mě
nevadí
máš
pět
mužů
já
že
tu
vodu
nabízí.
Ona
se
zhrozila
k
té
moudrosti
protože
ve
jednou
lidi
a
že
ho
vývod
všecko
aby
že
do
místo
kdyby
zra
nějak
odměnu
a
zavolal
ostatní
lidi
aby
to
to
odmocní
je
tam
mesiáš
že
vona
si
to
je
tam
mesiáš
že
von
von
o
vím
o
ono
má
pět
mužů
další
případ
na
tom
kříži
ne
které
to
trva
jeden
z
nich
se
rouhal
ješi
kdybys
byl
synem
božím
tak
by
se
s
touto
zkříží
a
měl
by
se
taky
dosti
lásky
abys
nás
osvobodil
začel
utrpení
ale
že
si
do
trvalo
já
tak
to
neuděláš
to
říkal
pane
já
se
ti
nechci
rouhal
já
jsem
byl
špatný.
Ale
poznávám
s
čím
boží
pomíjející
na
ně
a
tak
dále
prosím
pamatujte
si
že
všechno
tak
podobenství
jsou
symbolické
od
začátku
až
to
konce
že
když
on
mluví
třebas
o
marnotratném
svym
že
to
se
děje
to
pořád
jde
když
mu
vyzván
na
vinici
to
se
pořád
viděli
to
se
nestalo
jednou
když
mluví
o
třebas
o
hřivnách
to
se
nestalo
jednou
nýbrž
to
se
pořád
opakuje
když
on
vstupuje
na
kříž
to
se
nestalo
tedy
to
není
historická
doba
třebas
v
tom
konec
nestalo
no
to
mě
vůbec
nezáleží
to
se
ale
pořád
děje
a
to
je
pro
mě
důležitější
a
jestli
je
tady
nějaký
slib
od
boha
dostaneš
jeden
der.
Tak
ten
si
o
začátku
stvoření
od
začátku
stvoření
existuje
nepomine
do
kus
tvoření
tady
půjde
dokud
pro
jeho
vinici
dokud
bude
vina
a
dokud
bude
den
a
noc
ne
dokud
bude
den
čili
kdokoliv
z
nás
kdykoliv
přijde
na
tu
vinici
tak
jak
se
od
něho
požaduje
dostane
tu
svou
odměnu
protože
je
to
trvalé
tažení
boží
kterého
nejsme
vy
zatím
svědky
trvalých
slib
od
začátku
stvoření
on
začal
opravdu
tvořit
pro
to
aby
to
k
sobě
zase
vzal.
Aby
nám
tu
odměnu
z
toho
stvořeného
odevzdal
to
není
větší
od
něho
a
jeden
de
na
přátelé
kdyby
byla
větší
odměnu
to
by
bylo
špatné
tím
se
moc
nestane
tím
stane
jenom
to
že
když
se
ten
syn
vrátím
to
je
jako
dostane
tu
odměnu
jeden
den
se
ten
syn
vrátil
do
otcova
domu
tak
se
jenom
zabíjen
lepší
tele
a
dá
mu
pěkný
šat
dám
krásným
prstem
a
bude
se
s
ním
radovat
mít
ne
to
je
ten
jeden
den
tam
přišel
nerozhodnost
během
stvoření
se
to
stalo
to
znamená
během
toho
dne
na
které
věci.
To
je
ta
odpověď
to
zpomalení
prosím
vás
což
je
toho
úsilí
tam
v
tom
podo
podobenství
které
jsme
tady
rozebírali
ústí
do
tam
byli
vod
rána
je
bylo
daleko
větší
než
tě
tam
při
něčem
pochopitelně
protože
po
předpokládám
že
taky
pracovali
dobře
a
je
jenom
plná
citoval
kdy
se
přišli
ráno
se
stali
jenom
nenene
to
bych
chtěl
vysvětlit
hodnotu
toho
že
se
nic
nedělá
což
tam
ty
nedělali
celý
den
nic
vedle
toho
úsilí
které
se
musí
taky
projevit
pochopitelně
nemůže
být
jednou
odděleno
od
ré
ne
člověk
hodnotit
správně
a
taky
se
zády
obrací
k
tomu
když
pole
vý
v
úsilí.
A
přesto
kdyby
nepodařil
v
úsilí
tak
vůbec
nemůže
dosáhnout
v
té
spásy
podívejte
se
to
vás
se
lajdáctví
nechci
přimět
ale
pamatujte
si
například
budhův
po
mnoha
letech
askeze
jednou
jedenkrát
polevit
v
té
své
disciplíny
že
jsem
vám
řekl
disciplína
o
třech
bodech
výborná
věc
ale
si
by
vám
neřekl
k
tomu
a
to
jsem
bohužel
za
tím
neřekl
že
je
třeba
taky
umět
od
té
disciplin
ustoupit
jako
bych
ji
nikdy
byl
nezačal
dělat
tak
se
udělal
jsem
se
dopustil
veliké
křivdil
protože
vy
se
potom
mysli
potom
myslíte
že
to
že
polevit
v
tom
úsilí
že.
Je
to
chyba
nebo
újma
ne
první
den
co
podlezl
v
úsilí
buddha
a
poprvně
malinko
více
pojedl
než
těch
dvanáct
let
předtím
se
na
tak
cítil
že
za
něho
sestupuje
milost
boží
tak
velká
že
ji
nemůže
odolat
a
to
se
stupňovalo
až
pozvání
zpoznal
jemu
spojení
s
bohem
že
všechno
tomu
říkáme
jedno
jak
tomu
říká
on
mi
mazlí
já
to
je
jinak
to
jenom
definicí
definice
této
že
věci
zimy
strany.
Proto
jsem
vám
radil
tentokrát
a
ne
soustřeďujete
se
tak
že
budete
tlačit
já
jsem
vám
to
kolikrát
a
už
předtím
říkal
má
to
být
klepání
jak
říkal
ježíš
kristus
klepání
to
je
tlak
a
podle
ven
la
a
poleze
na
a
podle
ve
nějak
obojí
má
stejný
význam
ano
vy
si
musíte
představit
pod
tím
že
voni
část
ne
nepracoval
jedny
půdě
většinu
z
ne
to
polední
a
tak
voni
byli
nebyli
připraveni
k
tomu
všem
nebudou
mít
dělat.
Oni
tam
přišli
na
tu
nic
že
ano
ne
aby
se
řekli
do
smrti
nebudeme
nic
dělat
to
ne
oni
dali
na
to
co
slyšeli
že
se
platí
a
že
mají
tato
vinici
až
šli
já
bych
tak
řekl
zase
kolikrát
může
stát
to
co
se
stalo
i
mě
když
jsem
se
ocitl
potom
v
koncentráku
a
říkal
jsem
co
pak
jsem
pane
bože
se
devět
let
nesnažil
a
co
pak
chci
letí
vedle
mě
to
bylo
stejné
jako
u
těch
ožení
kteří
přes
den
nicnedělat
a
tam
si
dělali
přes
den
já
jsem
byl
tím
co
přes
den
dělal
a
nedával
sem
na
poměry
a
říkal
jsem
si
jak
já
k
tomu
přijdu
že
ti
to
tato
zvířata
stejně
týrán
jako
a
stejně
maje
nemají
útěchu
od
boha
jako
já
že
nebo
žádnou
protekci.
To
jsem
ještě
nedostanem
ten
den
ale
už
jsem
na
se
na
dával
já
jsem
byl
školí
než
je
řekl
jaké
to
tady
v
tom
přirovnání
že
ano
ale
prosím
vás
nechoval
jsem
se
správně
protože
jsem
je
vědět
že
mě
tam
konečně
pán
bůh
do
pomohl
k
takovému
odpočinku
ho
všem
problematické
mu
že
říká
to
by
tam
byly
to
taktak
ne
sečít
života
ale
k
tomu
k
té
úlevě
k
tomu
odstoupení
od
toho
úsilí
které
není
všecko
nám
přestal
usilovat
s
toho
důvod
jsem
se
že
je
to
pro
kočku
co
vám
musím
na
to
upozornit
jsem
při
tím
usilovat
pořád
ale
tam
jsem
přestal
se
říkal
nikam
to
nevedlo
je
to
špatné
musím
s
tím
přestat
a
jak
fakticky
se
dá
ve
zkratce
říct
jak
jsem
přestal
tak
najednou
jsem
pocítil
milost
boží
která
mě
někam
vedete
stránky
věci
mají
velkou
význam
velký
význam
i
to
úsilí
i
to
polední
v
tom
kuse.
Prostě
jen
bych
chtěl
říci
že
kdyby
to
začalo
jenom
tím
pohlavním
tak
je
to
chyba
že
menší
chyba
je
začít
tím
úsilí
říkám
menší
chyba
protože
ti
co
šli
až
se
večer
ty
neulovil
proto
mluvím
o
menších
chybě
ne
že
by
to
chyba
vůbec
nebyla
lépe
by
byl
říká
bhagaván
kdyby
se
usilovat
kdyby
to
ale
šlo
to
je
pustá
teorie
co
to
tak
nejde
o
on
člověk
musí
usilovat
ano
ale
měl
by
si
vě
být
vědom
té
druhé
stránky
věci
o
to
jsme
tady
mluvili.
Je
to
či
takhle
tady
mám
námitku
že
to
to
co
jsem
tady
vykládal
že
že
to
odporuje
postavení
služebníka
na
poli
ten
přeci
musel
být
děly
od
rána
do
večera
a
nebyl
přišel
až
k
večeru
tak
ho
pán
potom
vyrazil
a
přišel
se
na
večeře
že
ano
asi
šel
z
domu
prosím
vás
upozorňuju
vás
že
tamto
podobenství.
O
tom
služebník
vi
o
postavení
služebníka
bylo
podobenství
o
služebníků
změně
byl
služebník
poměru
ve
byl
zavázán
od
rána
do
večera
pracovat
kdežto
zde
v
tomto
podobenství
se
mi
o
na
jakém
pracovník
který
nebyl
služebníkem
toho
vinit
toho
pána
vinici
ano
čili
jestliže
někdo
zajat
tak
se
může
chovat
tak
že
přes
vede
přijde
dát
se
na
jinou
by
kte.
V
toto
na
mou
se
dát
se
zajmout
to
znamená
dát
se
zaujmout
ne
pro
každého
je
připraveno
ráno
aby
se
dal
zaujmout
tak
se
zaujme
jindy
na
tom
to
není
rozhodující
hlavně
že
se
zaujal
pro
tu
práci
dostane
svou
odměnu
ano
tak
bych
to
rozřešeny
tady
se
říká
tohleto
textu
jestliže
myslíte
na
minulost
třebas
na
to
co
se
se
na
dřeli
vám
to
nešlo
jak
už
dlouho
se
namáhá
te
tak
nemůžete
být
zasvěcení
z
toho
důvodu
že
nejste
v
přítomnosti
už
proto.
Teď
tím
zneklidňování
vy
musíte
opravdu
dva
na
toho
antonína
poustevníka
ne
v
tom
smyslu
začínat
jako
první
den
ale
být
taky
tak
klidný
jako
byste
plní
den
začínali
jako
byste
neměli
vůbec
žádnou
zásluhu
o
věc
to
je
velice
důležité
já
jsem
si
uvědomil
a
to
byla
veliká
výhoda
té
cesty
když
jsem
potom
po
ní
šlapal
pro
to
výhodu
opravdu
pracovat
smyslu
že
jsem
věděl
mylně
jsem
si
toho
vůbec
nezasloužil
jsem
tomu
přišel
jako
slepý
k
houslím
že
jsem
žádnou
zásluhu
předtím
neměl
že
si
nemohl
myslet
na
minulost
a
když
se
na
ní
pomyslel
tak
jsem
ji
zavrhl
tu
minulost
totálně
zavrhl
a
to
byl
ten
správné
od
ze
se
mi
od
sebe
jako
se
jsem
se
ani
styděl
že
jsem
začal
jít
intenzivně
v
přítomnosti
to
byla
moje
záchrana.
A
proto
se
z
toho
zasvěcení
něco
měl
v
tom
koncentráku
se
stalo
to
co
já
jsem
zavrhl
minulost
jestli
se
v
ní
duše
v
něm
k
ní
nevracel
protože
jsem
věděl
že
není
hodna
vůbec
řeči
nebo
po
myšlení
vzpomínek
nebylo
omyl
ale
užitečný
jak
tady
pořád
říkám
v
těch
spisech
ano
a
je
užitečné
být
intenzivně
v
přítomnosti
to
je
na
tomto
užitečné
to
je
na
to
jsem
tam
neřekl
ale
to
je
to
nejvýtečnější
na
tom
a
ne
jenom
ten
de
intenzivně
přítomnosti
a
to
mně
ještě
přitáhl
ta
okolnost
že
mě
chtěli
zabít
ne.
To
bylo
intenzivní
před
přebývání
v
přítomnosti
a
proto
zasvěcení
bylo
tak
dotkl
a
tak
dalekosáhlé
protože
jsem
byl
tolik
v
té
přítomnosti
a
vy
protože
pořád
přemýšlí
te
co
eště
a
jak
ano
daných
metoda
a
co
jste
vyzkoušel
a
vono
to
nešlo
a
a
jestli
to
půjde
a
tím
se
vůbec
zabývat
ani
budoucností
ani
minulosti
žít
v
přítomnosti
intenzivně
na
tu
se
soustře
a
co
tam
už
jste
provést
proveďte
nebo
neprovádíte
nic
a
odevzdejte
se
taky
výborné
jako
já
jsem
to
musel
udělat
ovšem
k
tomu
musí
být
ve
obyčejně
člověk
donuceni
a
to
je
pustá
teorie
nikam
odevzdejte
se
to
na
to
by
to
měl
střílet
já
bych
se
byl
neodevzdal
že
by
mě
byl
neženiti.
Prosím
tady
mám
dotaz
jestli
otázka
to
hodnocení
že
byli
stejně
ty
služebníci
na
té
vinci
hodnocení
a
přišli
ráno
pole
nebo
večer
se
spásou
toho
té
přítomnosti
že
při
tom
rozdávání
se
ty
že
to
je
moment
kdy
se
to
rozdával
že
ne
je
to
otázka
přítomnosti
toho
slibu
všechno
boha
je
věčné
to
nezačíná
ráno
nezačíná
povede
začíná
večer
pro
každého
z
nás
to
platí
od
věčnosti
do
věčnosti
to
je
na
tom
to
důležité
si
řekli
před
chvilinkou
že
je
řečeno
království
boží
násilí
trpí
a
násilím
dobýváno
ale
když
jsme
si
všimli
ostatního
učení
vše
krista.
Jakým
způsobem
posluchače
ne
učedníci
se
stali
učedníky
páně
tak
víme
že
jenom
dva
těch
deseti
násilím
to
znamená
vlastním
vlastní
iniciativy
se
dostali
k
tomu
království
k
tomu
říkám
ještě
do
mě
v
tom
už
ale
dobrý
začátek
kdežto
ostatní
kde
se
tam
bylo
pozváním
sem
vám
tím
říci
že
bylo
by
chybou
kdybyste
láskou
se
ne
nabízeli
bohu
kdybyste
láskou
za
bohem
nešli
a
za
bližním
nešli
těmito
vlastnostmi
které
ješ
představy
tele
jan.
Musíte
jít
za
bohem
tam
je
vaše
úsilí
oprávněné
ale
v
ostatních
oborech
například
tím
poznání
tamto
není
oprávněné
to
se
vám
dostane
jakmile
budete
pozváni
v
této
oblasti
aby
poznáte
to
oblasti
zdali
vypadá
jako
neza
sloužena
záležitost
kterým
tomu
tak
je
důležité
že
nemůžete
být
pozváni
do
žádné
oblasti
ve
které
jste
nic
nevykonal
nepřímo
proto
to
poznání
že
třebas
pascal
konal
matematické
výzkumu.
Tak
přes
oblast
matematiky
se
dostal
k
poznání
duchovnímu
a
tak
bych
mohl
v
každém
každé
cesta
každého
člověka
byla
zabarvena
podle
toho
co
před
tím
dělal
já
jsem
to
vyjádřil
myslím
způsobem
nejjednodušším
tím
že
jsem
řekl
pozvání
byl
například
petr
který
byl
rybář
a
kdyby
byl
nebyl
rybářem
tak
si
ani
nedovedl
představit
co
je
to
lovit
duše
a
že
to
byl
předtím
ryby
nebude
si
v
duchu
přestali
se
asi
lovit
duše
a
nechtělo
se
o
ně
od
něho
nic
jiného
než
zase
lovit
kdyby
nebyl
býval
vyváženo
takhle
se
k
němu
ježíš
kristus
neobracet
my
jsme
pozváni
tam
kde
jste
už
před
tím
pracovali
najednou
je
naše
cesta
kterou
jsme
dělali
svým
úsilím.
Poznamenáno
pomocí
boží
říkám
my
tomu
křesťanství
milostí
najednou
nám
to
jde
z
milosti
boží
jinak
než
nám
to
šlo
před
tím
vlastním
úsilím
můžeme
je
opustit
to
úsilí
jakmile
nastoupím
milost
jestliže
to
nepustím
uděláme
velkou
chybu
bráníme
pánu
bohu
aby
k
nám
přistoupil
ježíš
kristus
řekl
kdo
hledá
zalez
tak
musel
k
tomu
žít
které
se
protože
opravdu
do
hledáte
nenalézám
to
má
pravdu
pama
ale
má
pravdu
ježíš
kristus
tehdy
když
se
toto
hledání
provádí
pod
receptu
který
mnohým
způsobem
ne
jedním
o
té
teď
budu
mluvit
ježíš
kristus
ukázal
a
ten
základní
princip
spočívá
v
tom.
Že
to
hledejte
především
království
boží
rozvedl
do
slov
chcešli
kdo
za
mnou
přijíti
zapři
sama
sebe
vezmi
svůj
kříž
následuj
mě
prosím
vás
to
nevypadá
jako
hledání
to
vypadá
jako
že
se
zapírám
jako
že
ve
mu
kříž
a
teprve
potom
následuje
tak
je
to
tak
to
myslel
ten
madam
kdyby
ho
hned
chtěl
následovat
ono
mi
to
nejde
vůbec
a
já
se
budu
cítit
být
bohem
odmrštěn
není
to
pravda
ta
sem
opomenout
tohleto
předtím
udělat
to
musím
udělat
prosím
vás
pamatujte
na
to
a
nemějte
pánubohu
za
zlý
že
vás
jako
od
sebe
dostává
protože
vy
musíte
zachovat
tu
posloupnost
která
ježíšem
mě
naznačeno
jinde
řekl
bych
neřekl
jenom
o
jednom
rance
v
tu
on
to
potom
rozvedl
pro
různé
lidi
různě.
Protože
nebylo
každého
to
de
stejným
způsobem
řekl
nějaká
žena
věděla
že
na
nějakém
pozemky
je
perla
to
říkám
s
nimi
slovy
všechno
nechala
a
začla
hledat
a
nepřestala
dokud
tu
prsa
našla
že
ano
našla
pozval
ženou
sek
dva
se
s
nimi
tady
obyčejně
vykladači
uniknu
všeho
nechal
to
je
to
sebezapřel
by
byla
všeho
ostatního
nechal
tak
tu
perlu
naše
rozumíte
to
je
zase
zase
je
tam
jiným
způsobem
řečeno
zapři
tam
sem.
Eště
ohledně
toho
hledání
on
už
vám
tam
prozradil
tento
autor
man
že
někdy
vy
intenzivně
hledáme
nebo
se
sice
po
vzpomenout
bez
po
melete
si
přestaneme
hledat
přestaneme
si
vzpomínat
spojením
si
to
je
psychologie
důvodů
velice
správný
poznatek
ale
to
je
tak
i
na
této
cestě
která
je
za
psychologie
velice
správné
a
a
to
z
jiných
důvodů
než
břicho
obecných
protože
všechno
musí
vy
vycházet
odtamtud
kde
jsme
a
my
jsme
v
oblasti
pohybu
od
atomu
až
po
naší
mysli
ne
všechno
je
v
poli
čili
hledat
se
musí
začít.
Ale
a
to
mi
zastavit
nemůžeme
ale
svoji
mysl
můžeme
začít
že
přestaneme
hledat
a
mistr
dobře
seznámeni
se
za
tím
klíčem
a
víte
co
to
znamená
jenomže
to
je
pro
je
světské
ale
proč
je
duchovní
to
znamená
hledám
nerozvinete
že
se
je
nenalézám
nýbrž
začnu
hledat
jako
bych
nehledal
to
znamená
už
se
přestanu
namahat
je
mi
samozřejmé
že
hledám
už
hledám
takovou
samozřejmostí
že
nikdo
by
na
mě
nepoznal
že
už
vůbec
hledám
živé
jsem
hledal
tak
nějak
hezky
tak
nějak
namáhavé
neklidně.
A
postupně
hledám
stále
klidněji
já
bych
znovu
si
vám
dovolil
připomenout
to
přirovnání
ježíše
krista
s
tím
rybník
bethesdy
když
tam
někdo
tolik
let
leží
a
nikdo
se
ho
nevšimne
nikdo
nevezme
do
toho
věření
ho
rybníka
bych
se
vyléčil
pak
už
tam
neklidně
nečeká
možná
čekal
první
rok
neklidně
desátý
rok
neklidně
ale
pak
už
ne
mu
při
přišel
to
čekání
chyběl
dně
klid
teprve
kde
se
ten
klid
dostavil
tak
tu
byl
ježíš
kristus
já
jsem
vám
to
vypadl
na
svým
případu
dokud
se
mi
litoval
že
jsem
nemoh
být
přírodovědcem
nic
se
se
mnou
nedělo.
Ale
jakmile
jsem
přestal
litovat
ne
že
bych
byl
se
nechtěl
stav
přirozeně
sme
přestal
jsem
meditovat
tak
tu
chvíli
tady
byl
bůh
veškerou
svou
velikostí
ovšem
jste
mi
nějakým
poznáním
které
mně
opravil
protože
tam
už
jsem
nehledal
nedala
být
přírodě
třeba
nevěděl
jsem
co
jiného
by
hledal
prostě
nastoupil
ve
mně
klid
jako
bych
nehledal
ale
já
jsem
přesto
hledal
že
jsem
tuto
ho
v
sobě
měl
to
tam
někde
byla
zapsána
protekci
ani
nebyl
vědom
ne
ale
byla
tam
ale
byla
čistá
pro
stane
klidu
prostou
už
už
nebyla
formulována
už
neměla
žádný
lidský
výraz
byla
absurdní.
Že
nebyla
naděje
že
s
ním
stanu
tu
chvíli
tady
byl
bůh
na
tohleto
vás
upozorňuju
tyto
dnes
četné
příklad
který
jsem
vám
během
doby
dal
od
toho
rybníku
až
podle
tohleto
že
takhle
to
musíte
dělat
to
je
váš
program
a
čím
to
budete
dělat
dokonaleji
takhle
tak
tím
to
lépe
dopadne
ovšem
upozorňuju
na
jednu
věc
kdybyste
napřed
nejednali
jako
antonín
že
byste
všechno
vyčerpali
co
jste
mohli
tak
není
na
těle
že
tímto
způsobem
uspějete
ale
jestliže
uděláte
všechno
co
můžete
s
klidem.
Pečlivě
ale
bezstarostně
a
to
on
nedovede
bezstarosti
tak
se
dostaví
klid
ze
kterého
vystoupí
to
vědomí
věčné
tady
dotaz
co
v
tom
systému
soudů
kterými
je
cesta
obecně
označena
ježíšem
co
v
tomto
systému
vzorů
znamená
když
bylo
slyšet
nebe
volání
andělské.
Sláva
na
výsostech
bohu
a
pokoji
lidem
dobré
vůle
nechám
všechno
jsem
předtím
řekl
jenom
řeknu
tohleto
že
smysl
narození
ježíše
na
světě
to
znamená
bysem
těle
se
ten
svět
v
betlémě
má
ten
význam
že
sláva
velikost
boží
sestupuje
do
vědomí
lidské
toto
sestoupením
do
vědomí
lidského
je
začátek
toho
celého
toho
pochodu
nebo
té
cesty
která
když
je
zajištěno
dobrou
vůli
když
člověka
by
člověk
dej
a
nemůže.
Dobrou
vůlí
člověka
tak
vede
k
pokoj
to
znamená
k
tomu
vrcholu
který
potom
zaslíbil
a
nakonec
věnoval
svým
apoštolům
ježíš
po
zmrtvých
spol
zmrtvýchvstání
že
ano
až
na
konci
cesty
ne
na
vede
k
nakonec
této
cesty
kam
až
křikem
dostat
se
na
tomto
světě
čili
může
to
slyšet
už
ze
začátku
tomu
že
uvědomit
jenom
člověk
který
tam
označen
jako
pak
ovcí
to
znamená
nikoliv
život
zvířat
ne
ale
pasáže
ovcí
je
zaručeně
někdo
kdo
reguluje
svoje
vášně
svoje
sklony
sice
je
pasení
nechává
na
suchu
nenechává
mrtvé
nemá
nemusím
ještě
umrtvené
ale
musí
je
už
regulovat
a
vyhraženo
místě
to
znamená
že
sice
mu
smysl
mu
vymknout
z
toho
hlídání
z
toho
obvodní.
On
s
nimi
řek
bych
služ
je
jako
pastýř
se
stát
o
to
je
asi
tak
správně
tam
naznačeno
jiný
člověk
to
neslyšel
než
on
je
se
ještě
tady
mám
další
dotaz
téhož
období
kdy
se
rodí
vám
kvantita
půdu
potom
křtitel
jan
příbuzný
ježíšů
bratra
etak
řekl.
Vždycky
to
co
přichází
od
boha
jako
avatar
hora
přichází
zdola
totéž
ovšem
od
boha
zařízeno
aby
připravoval
půdu
toho
spasitele
on
ten
spasitel
ní
kdy
nemůže
jež
že
to
spasitel
protože
je
předobrazem
cesty
k
bohu
nikdy
nic
nemůže
dělat
sám
rozhodujícím
okamžiku
musí
mu
někdo
jiný
pomoci
a
to
je
člověk
nikdo
jiný
než
člověk
žádný
bůh
vtělen
protože
opravdu
lidské
já
a
lidská
bytost
je
nepostradatelná
do
určité
doby
po
snu
se
třebas
hlava
to
ji
návěs
ta
je
do
určité
doby
jeho
nutně
zapotřebí.
Čili
ježíš
svatý
jak
o
sobě
řekl
já
nejsem
eliáš
za
kterého
mi
máte
city
eliáš
který
má
přijít
že
věděl
že
má
přijít
napřed
eliáš
než
se
a
že
bude
konec
světa
ale
já
jsem
hlad
vlas
vole
že
na
poušti
připravuju
cesty
páně
čili
všechno
je
zařízeno
tak
aby
připravoval
tu
půdu
pro
to
působení
toho
avatara
avatar
sám
musí
se
podrobit
lidství
do
té
míry
že
musí
od
člověka
vzít
co
člověk
může
zprostředkovat
to
lidský
prvek
je
nesmírně
důležitý
kdyby
lidský
prvek
nebyl
důležitý
tak
nemusíme
to
dělat
všechno
v
tělem
že
to
já
ne
po
smrti
se
se
neudělal
ani
krůček
všechno
zde
na
světě
to
ne
doby
že
zde
tak
se
dovědel
po
smrti
vůbec
takže.
Ten
který
není
hoden
fakticky
to
von
dobře
jan
věděl
aby
ani
aby
ani
třeba
se
rozvázal
ty
opánky
toho
ježíše
ten
je
schopen
mu
pomoci
že
k
tomu
aby
se
dověděl
a
byl
schopen
žít
s
bohem
otcem
jako
jedno
a
eště
potom
bude
třeba
potři
toho
satana
pochopitelně
ale
předtím
se
musí
to
dovědět
čím
je
a
čí
vůli
má
po
poslouchat
protože.
Protože
kdyby
neposlouchala
vůli
otcovu
tak
by
nepřemohl
satana
a
nemohl
by
potom
být
učitelem
jenom
ten
kdo
poslouchá
boha
může
být
učitelem
lidství
ale
ten
svatý
jan
je
síla
která
ze
země
je
vyprdukována
z
nebe
neboť
nebudete
tady
spojuje
se
zemí
to
je
tam
řečeno
aby
dohromady
toto
toho
je
výsledným
ří
se
dostalo
do
nebe
asi
kdyby
se
země
nespojila
s
nebem
tak
to
do
nebe
nevede
jo
představuje
zemi
hlas
na
poušti
a
kdežto
ježíš
představuje
syna
božího
který
přichází
shora
a
stává
se
synem
člověka.
To
to
že
jsem
úkol
toho
jana
všechny
to
tak
že
já
mu
budu
na
to
stěhování
radit
todleto
na
tomto
stupni
na
kterém
si
byl
mohl
si
převážně
všechno
dělají
mi
silami
mohla
nic
se
nestalo
mohl
se
do
toho
sápat
mohl
si
být
mohli
být
trpělivý
moh
si
být
přičinil
snažit
se
něci
zapomenout
něco
dělat
všecko
co
bylo
v
tých
silách
proto
dělal
svými
silami
teď
už
tohleto
kdyby
dělal
tak
to
není
přestěhovává
bych
tě
nějakým
moje
dám
chtěl
jako
přimět
ale
bude
to
muset
být
daleko
větší
míra
trpnosti
v
ně
o
tom
sám
říkal
že
už
má
tušení
to
trpnosti
se
byl
moc
radostný
tak
jsme
šli
z
toho
kopce
ne.
Ale
ta
trpnost
bude
muset
být
soustavná
to
znamená
aktivně
co
udělat
už
si
být
aspoň
vědom
že
to
není
moje
síla
ve
stav
ale
používat
toho
jako
by
to
byla
moje
to
ještě
pořádku
protože
do
toho
sebe
celého
té
pořádku
a
pak
okamžitě
jakmile
toho
použiju
okamžitě
se
od
toho
od
vrátit
jako
bych
to
neudělal
protože
už
fakticky
jsem
to
neudělal
to
jsem
předtím
nemuseli
do
sem
si
mu
viděn
to
že
jsem
to
udělal
běda
když
tentokrát
budu
si
vědom
toho
že
jsem
to
udělal
to
je
základní
chyba
a
to
mně
přinese
velký
utrpení
dbali
nebo
velký
nemám
k
to
by
vám
utrpení
a
nějaké
utrpení
se
provinil
proti
úrovni
na
kterou
mířit.
Zde
je
větší
míra
trpnosti
nutná
ne
to
ta
největší
ale
větší
a
trpnosti
asi
tak
šivy
fit
protože
jakmile
nezačla
dím
do
každé
činnosti
určitou
míru
trpnosti
co
jsem
předtím
vůbec
nemusel
udělat
nic
se
nestalo
tak
vám
to
tvrdě
doplatí
protože
bych
ti
nepřál
to
oplácen
ale
je
to
zbytečné
to
dete
rovnováze
právě
postupu
jíco
váze
křesťanští
světci
nerozuměli
protože
jim
to
někdo
nevysvětlil.
To
sice
té
modlitby
ta
by
spíš
odpovídal
tomu
co
jsem
on
tady
obecně
říkal
to
by
šlo
o
botám
je
taky
činnost
trpností
tak
dobře
naměřena
takovám
modlitba
by
šla
ale
mně
jde
hlavně
o
tu
činnost
protože
jak
se
říká
jim
třikrát
za
den
ne
ale
dýchám
celý
den
a
proto
záleží
na
tom
dechu
moje
činnost
ve
srovnání
s
modlitbou
je
stech
se
strmá
sídlem
modlitba
jí
vo.
Který
obětuju
bohu
a
dech
je
dýchání
které
obětuju
bohu
jo
tak
asi
činnost
je
dýchání
které
byl
by
promiňte
mi
činnosti
dýchali
tebe
tu
bohu
na
tom
tedy
záleží
mnohem
více
teďka
té
činnosti
než
dříve
co
je
to
křesťanští
světci
nevěděli
mystikové
a
nebrali
takový
ohled
na
toto
činnosti
jenom
se
snažil
být
co
ale
jak
vidíte
nama
by
tady
nestačilo
nebylo
do
toho
zamontováno
do
stý
té
trpnosti
a
voni
se
snažili
o
svou
co
pořád
o
svou
mu
se
nesmí
to
jsem
jít
o
svou
ctnost
nýbrž
od
ctnosti
jakou
takovou
prováděno
moci
boží
stené
v
kalech
to
vám
říkám.
Se
modlit
se
v
pravdě
není
z
místa
možné
protože
já
nic
na
tomto
světě
v
pravém
duchu
a
v
pravdě
nedělám
ani
se
nemodlím
ani
nejednám
mám
li
tedy
se
dostat
do
oblasti
kde
budu
jednat
v
pravdě
a
modlit
se
vpravdě
musím
najít
přechod
a
této
nejtěžší
z
tohoto
způsobu
který
je
nepravdivý
a
indové
říkají
klamný
má
já
dost
způsobu
ten
větvi
vý
v
čem
to
pozůstává
jednoduše
řečeno
všemu
co
tady
nepravdivé
dělám
potřebuju
sílu
od
boha.
Ta
za
tím
vším
je
kdybych
všechno
co
dělám
zbavil
od
němu
který
jsem
tomu
dal
tento
základní
obsah
bych
nemoh
od
odít
z
toho
bych
se
zbavit
nemohl
kdybych
se
ho
zbavil
přestal
být
existovat
ta
bych
mít
možnost
něco
dělat
se
modlit
né
že
co
my
se
a
tak
dále
čili
na
tomto
principu
je
postavena
modlitba
pravém
duchu
a
v
pravdě
že
totiž.
Tak
dlouho
od
boha
vám
odbourá
vám
všechno
co
jsem
k
té
modlitbě
přidal
ze
svého
ze
svého
chtění
ze
svého
konkrétního
to
je
až
tam
byly
jenom
ten
duch
kterým
bylo
to
všechno
která
jsem
k
tomu
přidal
ne
ten
takže
třeba
modlím
li
se
já
za
to
abych
byl
zdráv
tak
to
že
se
konkrétně
modlit
za
to
abych
byl
drát
což
ne
ještě
modlitba
v
duchu
a
v
pravdě
ne
jenom
proto
že
je
napovídám
pánu
bohu
co
von
ví
a
předstírám
že
on
mě
nemiluje
a
proto
já
se
musím
doprošovat
aby
mě
uzdravil
to
ne
ale
není
to
ducha
který
je
protože
zaniká
v
tom
duch
ze
kterého
já
se
modlím
jehož
mocí
já
se
modlím
jeho
mocí
já
něco
nesprávně
užívám
ano.
A
na
té
modlitby
to
případě
nesprávně
už
a
takže
když
já
se
třebas
modlí
pane
bože
uzdraven
tak
musím
taky
čili
přejít
do
modlit
by
duchu
a
v
pravdě
musím
také
zanechat
této
modlitby
uzdraví
mohu
si
přát
abych
byl
uzdraven
prosim
ho
přál
nesmím
už
to
ale
říkat
nesmíte
říkat
ale
musím
si
uvědomovat
že
to
že
toužím
po
uzdravení
že
to
je
chybný
výklad
touhy
boží
bůh
si
mě
přeje
pro
sebe.
Kdybych
nebyl
zdráv
a
kdybych
nebyl
naživu
mám
zbytečné
obavu
to
se
nestane
že
bych
nebyl
naživu
kdybych
nebyl
zdráv
a
kdybych
nebyl
naživu
tak
bych
nemoh
mu
patřit
jenom
ten
byl
je
živý
může
vědomě
patřit
bohu
když
já
prosím
za
něco
si
bůh
přeje
von
si
přeje
abychom
patřila
já
musel
tam
dám
přiv
formulaci
uzdraví
rozumíte
mi
ale
touha
boží
která
je
za
tím
je
patřit
ně
člověče
nebudeš
i
živ
protože
mi
to
patřit
rozumíte
mně
dobře
je
to
srozumitelné
čili
já
musím
sestoupit
od
své
konkrétní
modlitby
uzdraven
k
té
touze
boží
která
po
mě
touží
takže
když
já
se
vzdám
v
té
konkrétní
formy
a
obsahem.
Abych
patřil
tomu
zdravý
a
ne
bohu
tak
se
ocitnu
náruči
boží
zůstane
i
ve
mně
touha
kterou
už
nebudu
dál
definovat
a
která
už
nebude
ani
zdaleka
touhou
po
uzdravení
nýbrž
bude
to
ten
duch
se
které
se
jeho
síly
a
jsem
se
modlil
od
zdravý
je
ještě
pořád
řečeno
hodně
nesrozumitelné
já
jsem
to
říkal
konkrétněji
takhle.
Jestliže
se
modlíte
takzvanou
ticho
koncentrací
radím
vám
modlit
se
k
tomu
bohu
třebas
o
spásu
to
je
jedno
a
pak
od
této
modlitby
ustoupit
od
této
konkretizace
svého
ctění
ustoupit
jakmile
ale
začnete
pouze
civět
noste
svoji
modlitbu
třebas
po
spáse
nebo
pozdraví
nebo
své
převzetí
konkrétní
které
máte
a
zůstaňte
v
tichu
dokud
doznívá
tato
touha
už
dále
slovně
nevyjadřovalo
a
tak
to
opakujte
tak
dlouho
až
po
tomhletom
klepání
kde
klepete
a
odstoupíte.
Se
otevřou
dveře
to
je
pravá
modlitba
v
duchu
a
v
pravdě
konkrétně
provedená
nějakým
způsobem
je
se
mnou
trpělivost
já
to
řeknu
ještě
jednou
když
ekhart
napsal
modli
se
za
sebe
je
dobré
modlit
se
za
více
lidí
je
lepší
modlit
za
nikoho
je
nejlepší
mysle
to
tak
to
konkrétně
vyjádřeno
člověk
si
konkrétně
přeje.
Něco
pro
sebe
to
je
v
ulity
toto
přání
nemusí
to
vůbec
vytírat
k
bohu
pán
bůh
všechno
slyším
všechno
vidí
von
je
všudy
přítomný
čili
když
si
někdo
konkrétně
něco
přeje
pro
sebe
je
to
dobré
pokud
si
převádí
špatného
betelně
a
jestli
po
celý
je
do
toho
ponořen
do
tohoto
přání
a
nic
víc
si
nepřeje
než
než
to
jediné
je
to
ohromné
protože
on
tím
sjednocuje
tímto
svým
přáním
celou
svoji
bytost
a
bez
tohoto
sjednocení
bytostí
lidské
jedním
přáním
se
nedá
udělat
ten
první
nejvýznamnější
krok
na
cestě
o
které
pořád
mluvíme.
A
my
se
také
při
hodilo
životě
že
jsem
takové
výlučně
přání
vedle
něho
š
jiné
neexistovalo
mě
a
to
bylo
stal
se
přívěsem
kde
to
řečeno
být
dělat
přírodní
vědy
protože
do
kterých
jsem
byl
zamilován
to
by
bylo
nepřímo
mohla
ce
ale
já
jsem
neměl
to
musí
to
jednoho
dne
ta
příležitost
byla
mě
za
tak
nemohl
jsem
studovat
na
školení
že
ty
přírodní
vědy
se
studovali
byl
jsem
přestože
na
jinou
školu
kde
se
to
vůbec
nestudoval
já
jsem
v
tomto
studiu
dále
pokračovat
pro
tu
zalíbí
roní
ven
pro
tu
zahradu
v
tom
jediné
já
bych
řekl
dneska
já
jsem
se
modlil
pořád
dál
za
toto
jediné
nevěděl
jsem
že
je
to
bůh
nebo
tak
na
tom
už
nezáleží
to.
To
je
ta
výborná
věc
a
že
to
věci
že
to
je
univerzální
cesta
pro
všechny
vodna
jenom
se
vyžaduje
aby
se
člověk
sjednotil
přání
po
jediném
třeba
že
to
bylo
přání
které
by
jiný
nemohl
konkretizovat
dona
touto
formou
každý
touží
po
ničem
jiném
ale
když
někdo
touží
po
jediném
to
je
dobré
to
se
modlí.
Nemodlí
se
ještě
tak
úplně
v
duchu
a
v
pravdě
protože
to
chce
pro
sebe
je
to
dobré
a
přiká
ekhart
ale
lépe
by
bylo
kdyby
se
modlil
za
více
kdyby
dal
ohled
na
své
okolí
to
už
nebyl
můj
případ
tak
já
jsem
vyšel
z
te
se
to
z
tohoto
ubohého
začátku
že
jsem
myslel
na
sebe
a
modli
sem
se
na
zato
jediné
aniž
by
vtahován
mysl
k
bohu
abych
se
stal
přírodovědcem
na
jiné
škole
nejsem
studoval
se
neměl
příležitost
jak
jsem
říkal
uplatňovat
tuhletu
jedu
ani
se
v
ní
zdokonalovat
chodil
jsem
to
do
vědecké
knihovny
než
jsem
to
studoval.
Tam
jsem
nebyl
veden
vědecky
že
jsem
popad
brzo
tomu
byl
co
on
knížku
tak
řeknu
jsem
to
byl
zoufalý
protože
pasou
sta
vot
vědeckou
smy
chybě
a
já
jsem
přidával
vědomosti
zde
vydám
přijala
se
to
si
tam
prácem
se
vědomosti
zde
na
noc
tam
nebylo
možno
všechno
udržet
bylo
to
roztříštěn
ty
tvl
jsem
čin
dál
dokonaleji
že
přírodovědcem
nebudu
a
že
ta
vidí
na
přírodě
mi
ztrácí
z
obzoru
znamená
že
jsem
netoužil
po
tom
být
přírodě
nýbrž
že
se
jenom
zjišťoval
že
jim
nebudu
v
tom
okamžiku
kdy
jsem
se
smířil
s
touto
situací
že
jim
nepudu
ale
nepřestal
jsem
to
už
být
přírodovědcem
jsem.
Zůstal
klidný
nakonec
a
vzal
jsem
v
té
knihovně
doruky
jinou
knížku
se
zvědavosti
z
pole
ne
s
touhy
takové
živen
jako
bylo
po
přírodní
vědách
jenom
pro
zvědavosti
pak
se
tam
v
té
knížce
to
se
tam
myšlenku
že
smyslem
života
je
setkat
se
s
bohem
vědomě
tato
myšlenka
které
jsem
nepatřil.
Já
kterou
se
nikdy
předtím
neměl
odhalovali
onu
touhu
kterou
já
jsem
jel
po
přírodní
vědách
a
která
už
byla
zbavena
hrozně
věd
mi
tam
totiž
byla
touha
ale
už
to
nebyla
toho
přírodní
vědách
ale
touha
jako
taková
a
ta
už
se
podobala
na
vlast
touze
boží
aby
člověk
bohu
patřilo
k
tomu
tažení
božímu
a
ten
bůh
si
mě
přitáhl.
Neboť
já
jsem
se
v
té
chvíli
modlil
v
pravém
duchu
já
už
jsem
si
jenom
se
bude
pro
nikoho
já
jsem
si
to
už
pro
sebe
nepřál
nikdy
před
tím
si
to
nepřál
to
mě
už
za
dalo
to
byla
odezva
z
druhé
strany
co
si
mě
budu
vzal
protože
moje
touha
se
podobala
už
jeho
touze
v
tom
smyslu
že
v
každé
lidské
touze
té
nekonkrétní
je
základ
touhy
boží
kterou
my
užíváme
konkrétně
k
tomu
nebo
onomu.
Lživě
chybně
ne
v
pravém
duchu
když
jsem
toužil
po
těm
že
mě
a
to
nebyl
pravý
duch
modlit
ale
byla
to
když
jsem
to
ododěl
od
toho
roucha
už
prošel
bych
takou
ha
pod
tím
musel
být
v
sem
nemoh
zničit
ta
je
věčná
kdyby
bůh
netoužil
po
nás
tak
my
nemáme
možnost
toužit
po
čemkoliv
a
je
to
že
z
toho
toužit
po
kráse
po
umění
poženu
pozdraví
podobrém
dne
nic
takového
bychom
v
té
své
tou
znali
mít
aby
tady
nebyla
touha
boží
po
nás
rozumíte
ta
je
uvnitř
toho
všeho
by
to
jenom
říkáme
křivě
užíváme
o
lépe
by
bylo
řekne
lidsky
konkrétně
zformulované
jak
jsme
zvyklí
jak
jsme
schopni
vybalit
to
v
těch
obalů.
A
zachovat
to
tou
ona
se
zachová
sama
ale
mít
ji
ve
vědomí
neztratí
neustou
přitom
znamená
začít
se
modlit
v
duchu
a
správně
touha
vás
popadne
a
přivede
k
sobě
protože
už
nedáváme
směr
směr
vědí
pravý
je
bohu
od
boha
pochází
jak
nezaujmu
v
tomto
světě
jaký
de
ne
zaměstnáte
tak
ona
od
doba
zase
ne
nazpátek
to
není
odpad
který
dokonal
to
je
touha
která
je
zase
k
němu
a
vy
se
k
ní
připojuje
te
svým
vědomím
ničím
jiným
než
svým
vědomím
a
ničím
jiným
se
tam
nemůžete
připojit
a
to
je
prosba
za
nikoho
a
tak
ste
ničím
tak
se
spojíte
bohem
který
je
taky
tím
ničím
přirozenosti
boží.
Asi
kterým
podíváme
duchovní
pravdu
jsou
nutné
bez
těch
šatů
by
se
na
nelíbilo
klouby
se
líbila
pravé
která
není
ničím
pravda
která
je
ničím
a
dokonce
ješi
krásný
ani
čím
duchaplný
to
je
pravda
kterou
dovedeme
chápat
tak
ten
se
to
de
vážit
ale
to
je
která
nemá
oděv
kte
si
nevážíme
o
že
potom
není
krásný
tvar
pod
tím
když
oděv
se
ješ
není
vůbec
tvar
co
si
na
tom
má
líbit
když
si
člověkem
i
nestane
od
něch
když
víš
jak
se
ho
zbavit
když
ví
že
když
si
přečtete
co
má
oděv
a
vona
to
by
se
budí
touha
dobrá
spravedlivá
a
ty
si
poneseš
třebas
chvíli.
A
už
ten
od
něch
od
o
něm
neví
už
je
jenom
donesl
v
té
touze
rozumíte
je
to
v
nejlepším
pořádku
asi
toho
a
vydal
toho
bhagavána
jak
budeš
moc
a
cokoliv
vydal
co
je
to
v
tobě
tu
touhu
třebas
ještě
oddělenou
vzbuzuje
protože
už
víš
že
od
něch
tě
tam
donesl
ale
od
děti
tam
nedrží.
Prosím
vás
tohleto
co
vám
tady
říkám
to
je
konec
určitého
duševního
pochodu
který
vyžaduje
výchovu
a
sebe
výchovu
jestliže
tyto
dvě
složky
v
takovém
poměru
nejsou
zamíchán
jak
jsem
o
tom
tady
mluvil
že
například
člověk
je
napřed
vychováván
k
tomu
aby
patřil
jednomu
ale
konkrétnímu
na
tomto
světě
a
potom
aby
se
přebýval
k
tomu
aby
k
tomu
jedinému
co
skládal
tak
velkou
naději
nepatřil
z
toho
důvodu
že
ta
tím
něco
vyššího
k
čemu
omylem
nepatřil
a
ten
omylem
směřoval.
Tak
to
před
výchova
a
ví
sebe
výchova
když
předchází
tak
potom
se
může
k
tomu
ničemu
člověk
obracet
ale
když
se
už
ze
začátku
my
si
bude
nás
ku
řekne
nejvznešenější
cesta
je
obracet
se
k
bohu
bez
tvaru
bez
přívlastků
tak
opravdu
je
to
nejednou
stratí
se
úplně
sám
sobě
a
ne
vypěstuje
své
já
nebo
nevezme
sebou
své
já
tam
až
ho
může
dovést
tam
nikde
mezera
propast
do
které
spadne.
Modlitba
kterou
jsem
modlí
člověk
za
sebe
nezačíná
příklad
za
svou
spásu
a
nebo
za
někoho
jiného
to
je
modlitba
která
má
velice
málo
v
sobě
mystického
to
znamená
velice
málo
toho
co
člověka
z
povědomí
protože
si
to
přeje
pro
sebe
pro
toho
který
mám
být
ze
stvořeného
pro
toho
tyto
proto
ho
který
má
za
něho
a
když
ne
zamítne
tak
nemůže
z
toho
nic
nového
růst
věčného
to
je
to
o
čem
mluví
ježíš
kristus
ne
zanikly
zrno
vydá
plodu
ano
to
je
to
ega
tak
dále
sem
se
tady
o
tom
mluvili
jiným
způsobem.
Čili
je
to
tak
špatné
modlit
se
za
něco
například
za
spásu
nebo
za
své
zdravý
není
ale
upozorňuju
vás
že
tímto
druhem
modlitby
ne
vyvolává
te
boha
ten
se
vyvolat
nedá
ten
se
uchopit
nedá
tímto
způsobem
ale
vyvolává
to
je
něco
čemu
indové
říkají
ti
i
ta
čemuž
v
evropě
říkáme
magické
síly
těmito
magické
silami
se
všelicos
zdá
uskutečnit
zdánlivé
přiblížení
se
k
bohu
vy
ho
téměř
cítíte
vidíte
jeho
doteky
při
té
doteky
těch
jeho
sil
totiž
ne
jeho
musí
milovat
mezi
ho
silami
ani.
A
tak
se
mnozí
mystikou
míl
když
viděli
třebas
mě
že
venek
krista
to
všechno
se
dá
magicky
provést
to
nebyl
on
který
se
jim
jevil
ale
to
byla
síle
představy
a
jestliže
on
potom
do
toho
v
tom
pil
svou
milostí
tak
se
jim
z
toho
vrátilo
víc
než
co
do
toho
vložili
čili
ta
magické
představa
byla
také
k
něčemu
dobrá
není
třeba
aby
to
bylo
zrovna
zjevení
ale
je
třeba
třeba
aby
se
něco
z
toho
splnilo
aby
člověk
jeden
tady
je
pán
bůh
by
slyšel.
To
je
vyslyšel
byla
to
malinká
syna
modlitby
síla
toho
člověka
protože
podruhý
se
zrovna
stane
že
pán
bůh
mě
tady
nevyslyšel
běda
si
já
si
řeknu
tam
chtěl
tady
nechtěl
tam
se
mu
zalíbilo
tady
jsem
je
nezařídil
to
pořád
třista
mohla
o
těm
křesťanským
světcům
že
takhle
špatně
mysleli
nic
takového
pán
bůh
nemá
závady
ale
nebo
není
to
jednou
ve
vůli
boží
a
pod
jsem
se
do
něj
nestrašil
vůbec
ne
to
s
tím
na
ni
společného
nýbrž
magické
modlitba
se
nepo
vedla
prosím
vás
nebo
vedla
se
a
nemůže
se
dycky
povést
protože
já
neznám
meze
já
neznám
pravila
té
své
magie
sílu
a
dosah
jejího
působení
přitom
bohu
něco
jednou
k
jeho
dobru
a
jednou
že
jsem
jak
že
mě
jako
třebas
opustil
ale
v
každém
případě.
Platili
že
já
při
té
modlitbě
používám
proseb
ještě
za
něco
třebas
za
sebe
u
umírám
se
cestou
za
jediné
ne
za
mnoho
věcí
najednou
konat
správně
a
dostanu
se
k
modlitby
v
pravém
duchu
a
pravdě
já
vám
to
řeknu
konkrétně
a
svém
případě
devět
let
modlil
aby
měl
větší
na
s
bohu
ne
k
čemukoliv
jinému
to
byla
modlitba
magické
obsahu
protože
jsem
se
modlil
za
něco
konkrétně
na
sebe
dal
jsem
za
seno
mu
tvar
obsah
ne
a
tato
síla
této
modlitby
se
tak
násobil
že
to
byla
jedna
z
příčin
pro
ten
se
dal
do
toho
koncentráku.
Já
jsem
neměl
představu
o
tom
co
je
to
láska
boží
a
co
je
to
milovat
boha
to
nikdo
z
nás
neví
ani
co
je
to
milovat
boha
nevíme
ještě
ani
se
je
to
když
nás
bůh
miluje
to
ještě
nemáme
o
tom
představu
já
se
teprve
o
tom
přesvědčil
v
koncentráku
když
jsem
se
cítil
absolutně
od
boha
opuštěn
protože
on
je
začal
ukazovat
jak
mě
miluje
kdyby
mě
neopustil
zrovna
jako
by
byl
v
neopustil
stáňo
nesmi
by
byl
neopustil
ježíši
ježíše
krista
na
kříži
tak
by
byl
ježíš
kristus
nevstal
z
mrtvých
přátel
ono
je
třeba
abychom
byli.
Text view •
Help