Waveform view
prevzate-kotouc-80-01A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Se
zamontovanou
touhletou
soustavou
toho
automatismu
číslo
jedna
ano
tam
v
tomto
automatismu
vlastní
že
jestliže
člověkem
ve
sou
bdělém
tak
tento
stav
bdělý
vylučuje
stav
spánku
lže
je
ve
stavu
spánku
tato
s
se
lotosu
zeširoka
jestliže
se
člověk
narodí
na
tento
svět
tak
vzbudí
v
sobě
nějaký
takový
automatismus
přivede
ho
vlivem
toho
že
je
tady
v
tomto
prostředí
tohoto
světa
a
v
lidském
těle
přivede
ho
k
životu
a
tento
automatismus
který
převeden
života
který
lékaři
dobře
znají
způsobuje
že
člověk
přechází
celý
život
z
domu
stavu
a
jednoho
do
druhého
a
to
že
tomu
bdělého
že
jsou
stánku
tou
spánku
se
dělo
ty
mezi
stavy
všelijaké
budu
jmenovat
ale
v
těchto
dvou
stavech
se
ustavičně
posiluje
a
je
to
všechno
způsobeno
tím
že
byl
do
života
přiveden
mechanismus
na
který
člověk
nemá
příliv.
Že
totiž
v
nás
jsou
nějaké
sekrece
nás
třebas
pohybuje
samočinně
ský
bez
našeho
vědomí
srdce
dýcháme
ne
a
tak
dále
pohybují
se
střeva
a
mnoho
věcí
se
děje
samovolně
aniž
do
toho
přímo
svou
vůlí
zasahujeme
je
to
tak
že
a
tento
mechanismem
vůbec
mechanismus
byl
mechanismus
já
vám
jmenovat
mechanismem
číslo
jedna
nebo
automatismem
číslo
jedna
byl
přiveden
do
provazu
tím
že
jsme
my
získali
toto
tělo
to
tělo
jsme
naše
vědomí
získalo
toto
tělo.
Vtělilo
se
do
něj
a
tím
se
dostalo
do
styku
se
zevním
světem
jímž
je
také
lidské
tělo
to
je
zevní
svět
se
zamontovanou
touhletou
soustavou
toho
automatismu
číslo
jedna
ano
tam
v
tomto
automatismu
vlastní
že
jestliže
člověkem
ve
sou
bdělém
tak
tento
stav
bdělý
vylučuje
stav
spánku
že
je
ve
stavu
spánku
tato
stav
ranku
vyučuje
stavbě
čili
není
možno
aby
člověk
zároveň
pavel
byl
vzhůru
ne
že
se
takového
není
možné
to
bych
chtěl
abyste
dobře
pochopili
že
tomu
tak
je
abyste
se
to
byli
vědomi
předčí
výkladu.
Mimochodem
tenhleten
mechanismus
nebo
ten
automatismus
který
naše
zamontován
to
je
něco
co
se
k
nám
jako
k
člověku
chovám
kořistnicky
takové
tě
které
se
hlásí
při
em
o
pokrm
a
o
pití
bychom
řekli
že
jedná
podobě
to
je
ta
je
ten
je
to
dítě
v
zajetí
tohoto
automatismu
které
který
si
žádá
od
toho
těla
co
od
něho
potřebuje
aby
mohl
se
rozvíjet
aby
mohl
být
živý
kdybyste
to
měli
ti
nedávalo
jest
nedolomí
nechal
se
třebas
u
počinu
nedal
se
úklid
a
tak
dále
kdyby
se
nikoliv
kdyby
se
s
ním
nehýbe
že
se
mu
zabránilo
pohybu
tak
by
nemohl
ten
automatismus
existovat
dál
uhasínat
nebo
by
živořil
a
podobně.
Čili
to
vyžaduje
ustavičně
stravu
stravu
hmotnou
čím
je
taky
vzduch
pomocnou
stravou
pokrm
nápoj
odpočinek
a
tak
dále
soustavně
krmím
tento
automatismus
a
on
potom
funguje
ano
jedná
je
do
nás
ale
zamontoval
také
automatismus
sobě
který
bohužel
není
naživu
ježíš
kristus
se
o
tomto
automatismu
dvě
který
u
nás
není
naživu
vyjádřil
tak
jako
že
jsme
mrtví
že
ho
hlediska
který
mě
tento
automatismus
živý
v
sobě.
Jsme
my
mrtvých
protože
my
se
můžeme
potulovat
jedině
mezi
stavem
zlosti
a
my
si
stavem
spánku
kdežto
on
tohleto
nepotřeboval
on
měl
automat
s
mně
v
sobě
rozvinutý
oživený
a
řekneme
si
jak
a
čím
a
protože
ten
automatismus
byl
soustavnější
vy
jako
u
nás
jsou
živé
sekrece
pořád
v
činnosti
všechno
všechny
tyhlety
věci
tak
on
byl
živý
v
tom
smyslu
že
byl
ve
styku
s
otcovou
vůlí
je
napověděl
co
ten
živý
organismus
číslo
dvě
nebo
automatismu
dřív
co
má
za
účel
má
začel.
Uvést
nás
do
dalších
dvou
stavů
do
stavu
ráje
a
do
stavu
nebe
já
to
velice
zaručuju
to
indové
na
to
jdou
daleko
dokonaleji
ale
prostě
není
to
zapotřebí
pro
náš
výkony
zapotřebí
a
o
detailněji
probírali
a
jestliže
tento
automatismus
se
oživí
v
člověku
on
tam
detailně
svým
životem
vykládá
jak
se
oživuje
a
potom
si
od
člověka
žádá
jako
si
to
žádá
organismus
matce
zdánlivě
i
ho
organizmus
a
je
to
je
to
vlastně
tem
té
ho
i
to
žádná
si
od
člověka
aby
to
bylo
krmeno
jakmi
jednou
začne
být
živ
tento
automatismus
dvě
ce
být
krmeno
a
vyvedu
je
si
to
přímo
kořistnicky
způsobem.
Samozřejmě
tomuto
nerozuměli
křesťané
ta
tradice
křesťanské
a
říkali
milost
boží
přicházíme
jak
nejme
odkud
jednou
tady
je
jednou
tady
není
na
k
se
mu
smilovává
těžko
říct
to
je
tajemství
vůbec
žádné
to
tajemství
totiž
není
zase
musel
přestože
to
udělat
škrt
bohužel
už
teďka
námi
to
je
to
potom
vykládat
já
bych
další
ka
nebyl
schopen
dál
vést
já
tohleto
ví
od
okamžiku
toho
koncentráku
a
že
jsem
to
všechno
neprozradil
si
netroufám
zkrátka
ale
tohleto
přes
tu
milost
budu
muset
udělat
teďka
škrt.
Milost
existuje
ale
není
to
něco
záhadného
že
to
něco
zákonité
a
tady
platí
že
jestliže
nemá
tento
automatismus
číst
to
dvě
řádnou
stavu
buď
hyne
úplně
to
sme
se
stane
do
toho
stavu
mrtvého
anebo
živoří
nebude
jenom
chvilkami
funguje
když
tu
stravu
dostane
a
zase
uhasíná
je
takový
co
to
se
drží
na
živu
protože
on
musí
být
živen
a
soustavně
živen
zrovna
jako
ten
automatismus
číslo
jedna
do
přines
nedává
člověku
stravu
že
ano
spánek
ne
nebito
mu
spánek
můj
dostat
jak
to
dopadne
nebude
mu
to
fungovat
ten
automatismus
jedna
všechny
ty
samovolné
věci
to
to
srdce
nebude
mít
sílu
k
tomu
vyklopil
ne
toho
mě
tady
lékař
a
na
pravdu
tento
automatismus
je
kořistí
dokonce
větším
než
tam
ten
automatismus
jedna
on
si
totiž
vyžaduje
stravu
kterou
my
obvykle
nejsme
ochotni
trvale
a
soustavně
podávat.
Nikoliv
hmotnou
nýbrž
duchovní
ten
vyžaduje
dva
druhy
potravy
správného
ducha
činů
a
správného
ducha
modlitby
ducha
né
modlitbu
ducha
modlitby
ne
činnost
ale
ducha
činnosti
ten
činnosti
může
být
málo
ale
ji
ve
správném
duchu
vedena
živý
tohleto
ten
automatismus
dvě
a
ten
automatismus
dvě
má
některé
vlastnosti
o
kterých
bych
aspoň
kterých
mě
co
řekl
protože
my
bude
muset
něco
o
tom
vědět
z
toho
důvodu
že
se
tím
bude
muset
vysvětlit
proč
se
děje
to
a
proč
jsem
naděje
tamto
a
tak
podobně.
Jako
tady
při
tom
prvním
automatismu
stav
spánku
přikrývá
stav
bdělí
že
stav
dělí
přikrývá
stav
spánku
to
znamená
jeden
vylučuje
druhý
tak
tady
ten
stav
ráje
který
je
stavem
nižším
než
stav
nebe
přikrývá
stav
nebe
to
je
na
tom
velice
zajímavého
že
vstoupí
člověk
do
stavu
ráje
nemůže
být
v
nebi
a
jestliže
ale
ve
stavu
nebe
nepřekryje
se
tím
žádný
nižší
stav
to
je
důležité
vědět
o
to
oni
všechno
nevěděli
co
jako
že
se
to
zákonitosti
ale
tak
jasný
až
to
všechno
tak
hlavě
pro
berete
tak
vám
to
bude
stejně
zase
jako
mně.
Že
totiž
jestliže
někdo
třebas
z
katolických
mystiků
vstupoval
do
extáze
tak
pak
to
byl
důkaz
přičemž
ještě
bych
řekl
nepoval
extaze
a
z
té
extazi
vyučoval
stav
dělí
nebyl
ve
vytržení
že
ano
nevnímal
tento
svět
tak
je
vidět
že
tady
něco
chybného
dělo
že
totiž
ten
stav
nebe
to
nebyl
že
to
byl
stav
ráje
který
má
tuto
schopnost
překrývat
i
ty
nižší
stavy
i
ten
stav
nebe
že
to
byl
stav
ráje
potom
nemusíme
pohybo
že
se
stá
zajez
se
padá
a
oni
s
extaze
vždycky
spadli
nikdy
se
tam
někdo
nezůstalo
něco
vznešeného
a
vole
tomu
nejsem
ne
tam
ale
jestliže
extaze
jako
taková
v
mystice
existuje
tak
je
to
prosím
nouze
situace
noo
stav
který
nastával
jenom
proto
že
člověk
není
schopen
být
ve
stavu
nebe
a
kdykoliv
se
ocitli
například
apoštolové
ve
stavu
ráje
tak
ježíš
kristus
odtamtud
hnal.
On
sám
samozřejmě
nemohl
například
tomu
proviní
že
ti
viny
než
ráji
protože
si
shazuje
životem
se
dostat
daleko
aby
stav
nebe
mohl
zažívat
ale
svým
apoštolům
nesliboval
ra
nýbrž
království
nebeské
což
bylo
nebe
ano
já
bych
tento
úvod
zatím
končil
tady
abychom
mohli
potom
říct
detail
osoby
ovšem
je
třeba
jít
kdyby
nebylo
stavu
bdělého
a
stavu
se
spánku
neměli
bychom
na
to
naroubovalo
ten
automatismus
dvě
kdyby
dokonce
nebylo
živého
lidského
těla
tak
by
tento
automatismus
dvě
nikdy
nemohl
být
přiveden
k
životu
jedině
lidské
tělo
je
nositelem
tohoto
záznamu
logického
eště
bylo
lickýho.
A
jestliže
tomu
takhle
je
a
jestliže
bez
těla
to
nejde
tak
pochopitelně
stav
ráje
je
něco
co
člověk
se
snaží
ustavičně
dosahovat
protože
v
tom
vidí
smysl
řekl
bych
to
života
těžko
i
ale
to
nej
krásný
co
životem
zná
řek
bych
dejme
tomu
to
řek
si
takhle
jestliže
někdo
kou
tak
to
touha
po
ráji
jestliže
někdo
dejme
tomu
chlastám
po
ráji
konkrétně
vyjádřená
velice
konkrétně
a
zrovna
tak
pohlavní
život
a
ta
všechno
té
touha
po
ráji
neuvědomoval
samo
se
do
toho
a
je
to
je
to
snaha
vstoupit
do
ráje
ano
ovšem
zase
z
něho
padá
pochopitelně
neříkám
že
je
to
chybné
já
si
jsem
si
vědom
toho
že
tyto
stavy
překrývají
stavy
bdělé
a
stavy
spánku
o
stav
ráje
člověk
už
se
potom
nechce
do
normálního
dělo
stavu
protože
považuje
tam
ten
stav
za
lepší
to
se
jestli
jako.
Jsem
psal
že
správná
činnost
a
správná
modlitba
se
podobá
klepání
ano
tak
samozřejmě
jsem
následoval
ježíšovu
do
příkladu
který
totéž
tvrdí
klepejte
a
bude
vám
otevřeno
neopustil
jsem
se
chyby
je
jedna
leda
v
tom
že
člověk
nemá
jedním
výrokem
ježíšovým
vykládat
všecko
co
on
řekl
vždycky
jsem
byl
pro
to
a
prosím
vás
když
na
to
někdy
zapomenu
tak
mě
připomeňte
že
to
co
on
vyspět
vždycky
dokumentovat
jeho
životem.
A
teprve
potom
se
znovu
podívat
na
jeho
výrok
jinak
už
špatně
rozumíme
protože
témuž
výroku
na
kterémkoliv
stupni
musíme
rozumět
jinak
nebo
musíme
se
ho
prakticky
jinak
chopit
třebas
dejme
tomu
modlitby
jestliže
třeba
ve
starém
zákoně
ti
lidé
chtěli
aby
se
u
nich
zrodil
bůh
který
by
působil
že
by
na
tomto
světě
neměli
potíže
kde
by
přestali
ty
střed
těmi
nepřáteli
že
by
od
nich
vy
svobodě
a
dál
se
svou
myšlenkou
výškou
nedostali
tak
prosím
tato
modlitba
jim
vyšla
to
byla
sobecké
modlitba
za
vyšší
pozemské
blaho
k
tomu
došlo
způsobem
nečekaným.
Neboť
ten
uvnitř
u
nich
z
rozený
bůh
se
nestal
jejich
králem
jak
se
oni
představovali
že
nikdy
představa
naše
neodpovídá
skutečnosti
která
se
potom
stane
ale
stal
se
jich
duchovním
vůdcem
který
je
opravdu
vedl
k
takovému
stavu
kde
žádný
nepřítel
nemá
moc
člověku
u
křivdit
ježíš
kristus
ukazoval
na
svých
učednících
co
vám
chybělo
dokud
se
se
mnou
chodili
a
to
by
bylo
se
stalo
i
s
tím
národem
kdyby
byli
chodili
za
kristem
za
ježíšem
nic
kdyby
bylo
nechybělo
bylo
by
se
jim
splnilo
i
to
co
si
původně
přáli
ale
aby
jako
neměly
ty
potíž
s
těmi
vedlejším
národy
se
byli
podání
a
tak
dále
jenomže
je
tento
postranní
prostředek.
Klid
je
totiž
prostředkem
zdali
za
cíl
zaměnili
ho
a
tím
odmítli
to
z
čeho
ten
klid
pochází
z
toho
království
božího
a
tak
ten
klid
do
dneška
nemají
ne
to
to
udělal
špatně
nedorostli
marně
ježíš
kristus
za
plna
kdybys
aspoň
tento
okamžik
svůj
pochopil
jen
zlém
do
to
k
tobě
přišel
nepochopili
že.
Tak
to
je
na
tom
nejnižším
na
nižší
stupni
na
tom
nejnižším
stupni
může
opravdu
člověk
se
modlit
tak
aby
mu
to
v
tom
životě
vycházelo
jak
mu
to
ale
v
tom
životě
začne
vycházet
a
on
je
tedy
s
tím
životem
spokojen
tak
tou
chvílí
zradil
smysl
té
modlitby
k
tomu
mělo
při
tom
mělo
dostat
do
nějakého
klidu
ze
kterého
měl
hned
vaší
rovnat
dál
to
znamená
on
se
musí
každého
užitku
modlitby
umět
zříct
řekne
se
v
tom
smyslu
říct
že
by
ho
zavrhl
nýbrž
že
by
na
něm
budoval
dál
vy
totiž
jste
si
tam
všimli
z
toho
co
je
napsáno
asi
nastane
čista
devadesát
pět
tamto
stranou
a
ta
devadesát
pět
ten
taková
tabulka
ano
že
tam
je
napsáno
znamená
taková
základny
a
si
ještě
co
o
nevysvětlil
postupně
vysvětluju
to
se
ní
pořád
vracím
tam
je
na
straně
lásky
k
bohu
je
základem
láska
k
bohu
kvůli
sobě.
Prosím
vás
kdyby
tahleta
láska
nebyla
tak
tam
není
žádná
základna
upozorňuju
vás
ta
je
začátkem
člověk
má
všechno
rád
napřed
kvůli
sobě
a
taky
bližního
má
rád
kvůli
sobě
manžel
má
rád
manželku
kvůli
sobě
že
ji
potřebuje
manželka
manžele
vůli
sobě
že
ho
potřebuje
a
tak
dále
tak
je
to
všude
ano
a
tato
základna
je
zdravá
přirozená
ale
jestliže
člověk
zůstane
trčet
na
této
základně
tak
se
točí
v
začarovaném
kruhu
nejde
dál
jestliže
ale
že
to
základní
vyjde
například
do
lásky
srdcem.
Tak
už
musí
se
vyhnout
této
základy
že
to
nějak
vůli
sobě
ano
já
jsem
tam
vyplnil
jenom
tu
stranu
nebo
láska
k
bohu
po
různých
stupních
ale
stejně
tak
by
se
a
vyplnit
strana
pravá
že
začíná
to
soucitem
soucitem
se
člověk
dostává
ze
sebe
nedostává
se
tou
láskou
zase
k
sobě
nýbrž
k
někomu
jinému
vymyslet
se
ze
sebe
soucit
odpovídá
asi
tomu
co
na
straně
lásky
k
bohu
je
milovat
budeš
z
celého
srdce
svého
tady
asi
budeš
mít
svou
ti
s
každým
do
z
do
ho
ne
za
slouží
kdo
ho
potřebuje
tak
že
to
je
to
je
na
cestě
té
cesty
bližního
nahoru
první
stupeň
a
ježíš
kristus
dokazoval
že
dalším
stupeň
je
milosrdenství
to
je
vyšší
stupeň
pásky
a
taky
vyšší
stupeň
modlitby
čili
jestliže
člověkem
milosrdný
nad
na
cestě
na
svých
světských
cestách
tak
pak
se
opravdu
modlí.
Tím
duchem
té
své
činnosti
se
modlí
ten
duch
se
srovnává
s
duchem
modlitby
a
duch
milosrdenství
byl
duch
který
byl
bylo
pouto
všechno
se
a
ježíš
kristus
že
jo
to
je
byl
pouhý
soucit
a
tohleto
je
důležité
vědět
že
je
to
milosrdenství
zvláštního
druhu
že
je
svým
způsobem
velice
nemilosrdné
jaká
to
byla
milosrdný
jestliže
ježíš
kristus
v
okamžiku
kdy
to
nejméně
si
přáli
jeho
učedníci
se
od
nich
odvracel
jako
by
je
neznal
nechal
je
na
holičkách
ne
a
říkal
kdybych
neodešel
nemohli
byste
jít
dál
a
odešel
tak
takhle
nemilosrdná
je
je
tak
nemilosrdné
právě
milosrdenství
my
nemůžeme
milosrdenství
správně
pochopit
tak
jsem
to
vykládal
v
tom
koncentráku
ne
dneska
poprvně
těmto
tam
byli
toto
co
zažíváte
že
vás
tady
bytí
že
máte
dojem
že
mu
se
od
ás
odvrátil
té
pravé
milosrdenství
boží.
Že
vy
musíte
do
ho
dorůst
svým
vnitřním
poznáním
svou
snahou
a
pak
tak
to
milosrdenství
poznáte
po
té
stránce
po
kterého
nemůžete
poznat
protože
ho
nejste
hodni
nemáte
vůbec
příležitost
bohu
aby
tu
milosrdný
projevil
by
ho
vůbec
nepouštět
k
slovu
a
tím
milosrdenstvím
kterým
oplývá
ježíš
kristus
on
obešel
všechny
extáze
on
nepotřeboval
do
žádné
extaze
vstupovat
kdežto
domněle
jenom
pouhý
soucit
nebo
lásku
srdcem
ten
musel
procházet
soustavou
soustavou
extazí
a
tady
člověk
který
je
milosrdný
za
všech
okolností
si
u
toho
kdo
toho
je
nejmíň
den
jako
slunce
svítí
na
každého
tak
milosrdný
ten
nepotřebuje
nic
jiného
než
toto
milosrdenství
aby
se
dostal
dál
na
této
cestě
takhle
jsem
to
vykládal
tamtomu
člověku
v
těch
hranicích
on
to
dobře
pochopil
že
to
je
pravé
náboženství
tohleto
že
my
jsme
vůči
sobě
úžasně
nemilosrdný.
A
vybírám
si
to
co
křesťani
sami
špatně
dělají
to
přičítají
bohu
mu
se
smiloval
nad
tím
chce
kdepak
jaký
tak
by
to
byl
bůh
tam
by
končila
cesta
lásky
proto
já
musím
teďka
přesto
udělat
škrt
já
musím
si
že
je
to
není
pravda
ten
se
nesměla
vá
nad
k
chce
nýbrž
smilovává
tam
kde
člověku
dovolí
aby
se
smiloval
aby
prokázal
své
milosrdenství
mu
to
do
málokdy
dovolujete
na
to
musíme
tomu
jsme
dorůst
k
tomu
musíme
se
umět
zapřít
milosrdenství
totiž
vyžaduje
hroznou
a
velikou
nesmírně
velikou
míru
sebezáporu
to
je
asi
pravda
protože
kdybych
byl
třebas
viděl
v
tom
gestapákovi
kterými
těl
zabít
někoho
nemilosrdného
a
ne
ruku
božího
milosrdenství.
Tak
mě
byl
zabil
ne
a
tak
to
bylo
zapotřebí
zapřít
sama
sebe
odevzdat
svůj
život
ne
kdy
byl
neodevzdal
svůj
život
tak
jsem
mě
nemohl
vidět
milosrdenství
boží
ale
že
jsem
zapřel
svůj
život
že
jsem
ho
odevzdal
tak
se
rázem
pustil
vidění
boží
vidění
milosrdenství
jak
on
vidím
milosrdný
jak
on
on
je
milosrdný
viděl
jsem
působit
v
tom
neos
tak
na
sebe
neboť
ten
gestapák
mě
přestal
vidět
a
utekl
různou
že
mě
nevidí
ne
prostředí
vám
tak
jasný
důkaz
konec
toho
nezažil
to
nemoh
za
mě
bohužel
i
do
ta
a
já
jsem
na
nejvyšší
úrovni
bych
tak
řekl
tedy
to
o
život
a
na
smrt
a
tam
jsem
poznal
jak
působí
jeho
sebevíc
boží
naprosto
nelidsky
a
kdyby
člověk
do
toho
něco
lidského
přimíchal
tak
by
tam
to
milosrdenství
neexistovalo
pro
něho
pro
toho
člověka
neexistovalo
ono
by
bylo
jako
takové
ale
pro
něho
pro
člověka
ne
to
pro
mě
tehdy
to
a
po
celou
dobu
koncentráku
jestli
to
bylo
jenom
proto.
Že
jsem
ho
toho
pána
boha
k
tomu
milostivě
pustil
tak
to
s
námi
dopadá
přátelé
se
v
jednom
spisu
praví
že
lidská
je
nepatrná
moc
a
ne
člověka
degraduje
a
že
lidskou
vůlí
se
nedá
na
duchovním
díle
nic
provést
ovšem
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
to
je
věc
která
by
se
neměla
takhle
generalizovat
že
to
je
asi
to
té
kdybychom
si
z
ježíše
krista
vzali
jeho
myšlenku
ani
vlas
nespadne
bez
vůle
boží
že
ano
to
znamená
jedině
vůle
boží
působí
tady
a
jedině
její
mocí
a
ne
lidskou
se
dějou
ty
nejzázračnější
věci.
Se
na
pravda
že
ta
si
tady
ale
nesčetněkrát
dokazoval
že
kdyby
do
této
vůle
boží
nebyl
za
budování
prvek
lidský
nadaný
bů
vůlí
která
je
řek
bych
vyřazeno
vyřazeno
anebo
vyčleněna
vůle
boží
tak
aby
člověk
ji
moh
poměrně
svobodně
vládnout
kdyby
tohoto
prvku
svobodné
vůle
lidské
nebylo
kdyby
ten
člověk
nemohl
touto
svou
vůli
se
dostat
až
tam
kam
se
dostat
může.
Tak
by
zaručeně
nebyl
člověkem
a
tedy
by
ani
nemohl
chtít
poznat
boha
a
taky
by
ho
nepoznal
ze
začátku
je
třeba
aby
člověk
chtěl
po
za
boha
tak
jak
je
mu
to
možno
jeho
úrovní
myšlení
oni
si
nedefinoval
ti
staří
židi
že
chtějí
poznat
boha
když
ho
lákal
do
svého
národa.
Oni
chtěli
poznat
jenom
jeho
moc
aby
se
při
jí
mohli
při
hlídat
ne
ale
poznávat
vůli
o
moc
boží
je
také
poznávat
boha
já
si
mohu
zamanout
že
ho
chci
poznávat
v
jednom
jeho
aspektu
vrata
milosrdně
říká
do
mě
chce
poznat
v
jednom
aspektu
ať
kterémukoliv
poznáme
napřed
v
tomto
aspektu
a
oni
ho
v
tomto
aspektu
poznali
ty
židy
a
pak
nezůstane
trčet
v
tomto
místě
poznám
i
v
jiných
aspekt
a
pak
mě
pozná
bez
přívlastků
že
říká
to
tak
barvách
odpověděl
na
tuhletu
myšlenku
že
totiž
vůle
lidská
je
absolutně
nutná.
A
jestliže
člověk
jí
nevládne
jako
člověk
v
tom
nejlepším
slova
smyslu
že
chce
prosadit
to
co
považuje
za
dobré
co
je
to
fakticky
dobré
není
objektivně
třebas
dobré
není
tak
se
nedostane
nikam
on
musí
se
snažit
rozvinout
a
to
se
rozvíjí
vůlí
dyť
když
se
uděláme
na
zvíře
jeho
vůle
končí
tam
kde
přestává
biologický
záznam.
Co
má
biologické
záznamu
to
zvíře
dělá
nenapadne
ho
dělat
něco
navíc
když
mu
člověk
v
tluče
do
hlavy
aby
ho
napodoboval
prosím
o
napodobuje
i
tato
napodobovat
je
v
jeho
biologické
záznamu
toho
zvířete
ale
není
to
nikdy
to
co
dělá
člověk
jestliže
pa
pouček
například
nadává
podle
lidí
jak
ho
to
naučili
on
si
není
vědom
toho
že
nedává
on
nemluví
lidskou
řečí
protože
je
mi
to
slyšíme
jako
lidská
řeč
to
nikdy
nemá
ten
vnitřní
důsledek
v
tom
zvířeti
že
jako
to
má
v
člověku
když
nadává
ten
cit
se
tam
v
něm
tom
tak
u
nebo
už
jako
v
tom
člověku
když
nadává
on
není
v
zrušen
tím
způsobem
jako
člověk
prosím
vás
tohleto
berte
na
vědomí
že
my
se
musíme
snažit
to
co
indové
nepochopili
bohužel
do
dneška
a
bude
třeba
jim
to
opravdu
pusu
mlátit
že
když
nepochopili
že
musí
rozvinout
tento
život
do
krajními
ři
svou
vůlí
taky
svou
vůli
o
to
ste
jindy
bude
pořád
dopadat
tak
já
to
dosud
dopadá.
Oni
budou
moci
to
světlo
udržovat
a
jenom
pro
malinký
počet
lidí
a
při
narůstající
počtu
i
to
bude
tak
málo
že
to
v
tom
světové
měřítku
nebude
znamenat
nic
jestliže
to
v
minulosti
indický
to
indické
svět
to
znamenalo
mnoho
když
tam
byla
třebas
setina
lidí
tak
prosím
uznávám
ale
dneska
ať
si
ne
sedají
na
tuto
slávu
dneska
nejsou
dál
než
křesťan
který
tohleto
ví
ty
jsou
daleko
níž
do
moc
strašně
za
starým
způsobem
kupředu
musím
západ
jim
není
po
vůli
já
vím
že
příliš
prosazuju
vůle
tam
kde
nemá
špatně
že
ano
bere
to
válka
vede
to
hrozným
katastrof
to
už
všechno
správně
vidí.
Že
to
je
to
po
níž
člověka
ta
lidská
budeš
špatně
užitá
ale
ta
lidská
bude
může
být
také
dobře
lže
užitá
dobře
tak
dovede
člověka
na
krajní
bod
možností
rozvinutí
života
to
říkám
kdyby
mě
byli
dostali
do
kláštera
ze
začátku
tak
jsem
tady
s
vámi
neseděl
a
byl
bych
to
vě
sice
nikdy
nedozvěděl
já
jsem
se
dověděl
tyto
věci
o
vůli
a
o
těch
ostatních
věcech
jenom
proto
že
jsem
si
devět
let
namáhal
v
životě
v
tom
světském
životě
najít
boha
zlomit
to
nešlo.
Přiznává
ale
hleděl
jsem
sjednotit
světský
život
se
životem
modlitby
modlitba
mě
vždycky
šla
řecký
život
mě
nikdy
nešel
a
tak
jsem
se
do
toho
nutil
vnutil
a
dodneška
dodneška
bohužel
ně
to
bolí
toto
nuceni
já
to
nedělám
bez
bolestně
když
třebas
někomu
něco
udělat
světského
co
někomu
předat
překládat
je
to
bolí.
Já
to
nedělám
radostně
bohužel
a
tak
dlouho
to
budu
muset
dělat
až
padnu
anebo
mi
to
bude
jedno
a
bude
to
nebude
to
pro
mě
duchovní
cíl
a
bude
to
pro
mě
tak
celé
jako
jako
nejlepší
modlitba
víte
k
tomu
a
teprve
směřuju
přátelé
tité
ode
mě
něco
co
jsem
sám
nedosáhl
ale
jsem
si
dobře
vědom
že
se
liší
přeci
jenom
od
zvířete
tím
že
mám
lidskou
vůli
a
že
to
lidskou
vůlí
dokážu
do
určitý
míry
sebe
překonat.
Sebe
překonat
asi
tak
jako
v
poměru
jednak
ustu
že
devadesát
devět
set
ze
mě
překoná
potom
za
to
pán
bůh
ale
kdybych
na
to
do
toho
nevložil
tu
jednotu
setinu
pro
setinu
té
lidské
vůle
na
sebe
překonání
tak
je
devadesát
devět
set
toho
překonání
který
voni
působí
bůh
vy
se
nedostavilo
to
nedal
k
tomu
průchod
já
to
nám
průchod
tím
že
uvědoměle
záměrně
používám
svou
vůlí
tak
abych
se
dostal
k
vůli
boží
abych
ji
mohl
uprázdnit
místo
abych
mohl
řídil
oči
třebas
teď
jsem
všem
napsal
všechno
jsem
zařídil
ať
se
stane
co
pán
bůh
chce
ale
kdybych
to
nezařídil
vy
tam
tu
lidskou
bude
do
toho
býval
nevložil
tak
se
tohleto
co
tady
dneska
vidíte
nestalo.
Ano
ten
lidský
faktor
je
absolutně
nutný
tím
se
lišíme
tou
iniciativou
volní
iniciativou
celý
sme
od
třetí
ano
prosím
vás
já
jsem
vám
málo
řekl
o
potravu
pro
automatismus
cílově
ale
je
třeba
bylo
by
třeba
toho
říc
eště
víc
ale
já
jsem
to
na
to
že
se
nesnažil
jenom
se
nutně
potřeboval
tak
já
bych
ještě
dodal
potravou
pro
organismu
čí
sobě
je
jest
jak
jsem
říkal
správný
duch
činnosti
a
správný
duch
správný
duch
modlitby
o
který
se
správné
duchu
straně
duchu
činnosti
tak
to
je
třeba
ctnost
ne
ovšem
tam
hrozí
nebezpečí
že
člověk
se
tou
ctností
oděje
že
si
ji
přivlastní
a
že
to
potom
stane
být
vůbec
otrava
pro
ten
automatismus
dvě
ono
se
hynout
ale
člověk
je
ctnostný
například
ano.
Tak
se
tak
ten
to
toto
vrhnout
lidským
hrozí
ano
takže
je
třeba
tento
tuto
potravu
duchovní
doplnit
i
po
této
stránce
první
správné
to
strany
činnosti
tím
že
vykonává
činnost
kterou
jsem
zaujat
a
která
tedy
kromě
té
zaujatosti
mě
nijak
neslouží
jsem
třeba
kostru
kterém
jsem
zaujatou
konstrukci
aby
byla
to
ne
do
let
nejdu
každý
i
nebo
jsem
přírodním
věcem
nebo
jsem
pracovní
ke
kruhu
to
už
je
jedno
jsem
zaujatý
aby
to
dobře
na
tom
kruhu
všechno
vycházelo
nesli
jsem
takhle
zaujat
nějakou
prací
ne
pro
sebe
nýbrž
pro
tu
věc
tak
správně
živým
automatismus
číslo
dvě
ano.
To
je
ovšem
po
té
stránce
správný
duch
činnosti
nejkrajnějším
duchem
činnosti
samo
sebou
bylo
kdybych
nezainteresovaně
všech
případech
jednal
to
bylo
v
cestě
činnosti
dokonale
vysvětlováno
kdybych
ještě
k
tomu
přidal
láskyplnou
nezainteresovaná
činnost
bylo
by
to
ještě
dokonalejší
krmení
ne
toho
automatismu
dvě
by
zaručeně
musel
už
téměř
trvale
zůstávat
naživu
ale
ještě
by
po
ještě
by
pořád
přeci
jenom
byl
nemocný
byl
by
naživu
ale
byl
mimo
protože
nebyl
by
živen
správným
duchem
modlitby.
Modlitba
totiž
je
od
určitého
stupně
kdy
já
vůbec
začínám
se
živení
organismu
automatismu
sobě
absolutně
nutnou
součástí
krmení
kdybych
jako
se
nemodlil
tak
by
to
bylo
asi
jako
kdybych
chtěl
jíst
a
nechtěl
dýchat
lépe
řečeno
ne
začátek
je
to
opačně
kdybych
dýchal
a
nechtěl
jíst.
To
bych
za
chvilinku
se
slavil
nebo
jeden
málo
protože
bylo
trošičku
modlitby
to
je
modlitba
jídla
jídlo
pro
duši
a
pití
pro
duši
pro
tento
duchovní
vzestup
kdežto
ten
to
nebudu
tady
rozvádět
to
je
tam
je
do
jestliže
tedy
je
to
jídlo
tak
musí
mít
správný
tak
musí
být
v
správném
duchu
vedena
a
tu
bych
chtěl
říct
že
v
první
řadě
musí
být
upřímná
nemohu
začít
jinak
než
modlitbou
nějakou
slovní
tak
bylo
by
správně
když
se
třebas
modlím
otčenáš
abych
si
něco
nevrhla
kdybych
třebas
se
modlil
otčenáš
je
n
si
na
nebesích.
A
bylo
mně
to
jedno
kde
ten
bůh
je
že
je
ve
stavu
do
které
do
kterého
já
mířím
že
se
obracím
k
tomuto
stavu
boha
který
se
nazývá
křesťanství
nebe
a
že
toto
království
boží
jak
se
říká
se
starým
takovým
způsobem
řek
bych
feudálního
ne
tak
jestliže
by
mě
na
tom
nezáleželo
tak
bych
vůbec
nemohl
pochopit
co
jsem
modlit
já
musím
řeci
aspoň
částečně
chápat
co
se
to
modlím
při
krásu
vůle
tvá
to
znamená
že
je
si
přeju
že
si
přelít
svou
především
tak
se
to
to
nemohlo
modlit
správně
a
tak
to
jde
dál
neměl
by
se
modlit
něco
něco
je
jako
automatické
a
o
čem
nevím
co
to
říkám
mělo
by
to
být
upřímná
modlitba
upřímná
přání
tam
soustavy
napřed
otčenáši
vystaven
celé
a
a
přání
když
si
to
nepřeju
tak
se
to
nemá
modlit
a
obavu
že
člověk
na
začátku
by
se
vůbec
otčenáš
nemohl
modlit.
Že
k
tomu
potřebuje
určité
průpravy
a
stojí
to
musí
přečíst
a
musí
se
s
něčím
ztotožnit
co
do
toho
patří
jinak
to
nejde
a
ovšem
slovní
modlitba
je
tou
nejedí
potravou
kterou
můžete
dodávat
automatismu
dvě
řek
bych
by
to
přirovnal
dítěti
tak
to
je
asi
takový
mlíko
té
zředěného
začátku
jeho
cesty
a
kdybychom
chtěli
ho
tímto
způsobem
živi
dá
tak
ho
umoříte
on
si
vyžaduje
vydatnější
stravu
vydatnější
modlitbu
a
to
je
modlitba
která
se
už
neobrací
člověku
to
znamená
nikoliv
chléb
náš
vezdejší
dejž
nám
dnes
jenom.
Nýbrž
odpusť
nám
má
udělat
to
tudletoho
tamhleto
nýbrž
potřeba
k
tomu
bohu
patřit
já
vím
kdy
tu
modlitbu
mám
nasadit
jakmile
ty
prostředky
nejsou
těžkou
odhadnout
né
velice
snadno
odhad
také
když
já
mám
potřebu
k
tomu
bohu
patřit
a
vím
že
mu
nepatřím
je
mi
to
za
těžko
mu
patřit
jako
mně
bylo
těch
provede
vět
let
tak
mohu
se
klidně
modlit
jinak
než
slovně
to
znamená
kdybych
to
byl
zase
by
zase
říkal
otčenáš.
Tak
na
ni
budu
navazovat
to
patření
bohu
to
ná
ležení
bohu
to
znamená
myšlenka
pro
nesen
bude
mě
převádět
do
tohoto
stavu
patřit
ne
jestliže
to
bude
rozjímavá
modlitba
tak
mě
bude
zase
převádět
do
stavu
patřit
bohu
jestliže
nebo
patřit
pravdě
boží
to
už
on
to
potřebuje
pomoc
obecná
věc
patří
pravdě
patřit
jeho
lásce
patřit
jeho
konkrétní
nějaké
vlastnosti
kterou
o
které
o
nějaký
představu
tady
ještě
představa
tak
duchovní
hmota
může
existovat
ano
této
fázi
a
pak
tu
modlitbu
se
snažím
co
nejdřív
dostat
to
toje
fázi
ne
to
patření
přechází
bezeslovním
stav
patření.
Čili
já
se
od
začátku
musím
už
snažit
o
to
aby
ta
moje
modlitba
se
stala
nazíravá
a
to
je
když
to
denně
dělám
todleto
že
nespokojí
o
nějakým
přeříkáváním
modlitby
totiž
směřuju
záměrně
k
nazíravá
modlitbě
tak
to
je
nejlepší
strava
vedle
té
činnosti
pro
automatismus
dvě
a
ten
zaručeně
ne
hyne
a
ne
následují
žádné
těžkosti
žádné
stagnace
suchosti
opuštěnost
nýbrž
všechno
to
jde
nechci
něko
nad
látku
ale
bez
těžkostí
ano.
Jestliže
nějaké
těžkosti
nastanou
tak
jsou
to
opravdu
tam
ale
sou
infekční
choroby
že
to
oblasti
nedostatky
ve
stravě
a
je
to
velice
duch
proti
tomuto
světu
ta
nejsou
infekční
choroby
jsou
tam
pro
promiňte
přeci
jenom
cizí
myšlenky
nepatřičné
že
které
člověka
odlákávat
od
jeho
cesty
a
to
jsou
zase
voni
má
na
které
sat
se
to
vyskytuje
te
Spekulovat
takže
opravdu
je
třeba
aby
toto
strava
duchovní
za
vyváženo
aby
to
bylo
aby
duch
správné
tak
hospodařit
správné
modlitbu
změna
aby
mě
stejnou
úroveň
neboť
není
to
vždycky
stejný
u
a
jenom
to
jsem
schopen
to
mohu
dělat
co
skokem
do
toho
se
nekdo
ne
horské
by
by
to
jestli
to
nebo
namlouvám
ne
na
by
přirozený
ta
modlitba
Neoději
ji
tří
jeli
jedine
ke
já
není
ještě
i
ta
je
jaká
ale
je
oponuje
bych
měl
neboť
od
této
té
je
daleké
k
také
cíti
té
jaký
i
ti
já
se
dá
vyrazit
každý
tne
i
dokonala
námi
ten
povede
pane
bez
mele
styk
se
předem
tvými
jekmile
klaní.
Text view •
Help