Waveform view
prevzate-kotouc-77-06A-spr
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Žádný
učený
znamená
spadl
a
pohádkách
je
obsažena
moudrost
která
se
dávno
jinak
platila
lidová
moudrost
která
patřila
těm
kteří
si
ty
pohádky
vymysleli
ne
tomu
pohádka
o
honzovi
má
punc
středověkého
poměru
tou
dál
ho
že
ano
to
někde
ve
středověku
král
princezna.
Ale
někde
v
raném
středověku
protože
se
to
ještě
na
draky
a
takovéhle
také
čaroděje
a
podobně
a
tak
ten
honza
který
jde
osvobodit
princeznu
třeba
to
je
pohádkou
u
nás
naši
auto
životy
sval
ze
starších
pramenů
a
to
byl
žena
nová
nebo
kdokoliv
jiný
proto
ty
to
pohádky
která
boží
je
ním
co
se
vůbec
nemohou
vydat
za
svou
opsáno
podlým
nauka
o
jiných
jedině
pan
adresnost
kvalt
taky
ne
ale
ty
naše
popisovali
jak
se
dalo
ale
to
mělo
tak
bohem
ten
honza
tak
by
anebo
nešel
se
mi
bůh
tam
víc
toho
neměl
a
přišel
k
lesu
upozorňuju
vás
že
když
člověk
té
za
osvobození
své
nesmrtelné
duše
od
toho
balastru
scházející
vtělení
který
je
na
ní
nalepeno
této
vězení
ve
kterém
je
ta
princezna
je
dána
zrakem
a
hlídá
na
čarodějem
tak
když
do
tak
nenarodí
zahradou
nýbrž
na
v
první
řek
jednal.
To
je
to
co
nás
nejvíc
mýlí
a
ten
let
to
je
mnoho
radost
tohoto
světa
najednou
předtím
vystoupí
ta
mnohotvárnosti
světa
tak
způsobem
jak
nikdy
nevystoupil
on
se
chce
koncentrovat
a
zrovna
o
popadá
myšlen
které
nikdy
předtím
neměl
napadá
ho
stav
mnohotvárnosti
věta
kterou
už
zažíval
předtím
kterou
říka
nechce
zažívat
ona
se
na
něho
vrhá
jed
tady
je
zajímavá
věc
že
on
před
tím
lesem
potkává
stařenka
tom
potom
taky
vysvětlím
to
krájejte
si
ska
který
ho
žádá
o
to
aby
mu
dal
najít
že
má
rád.
Asi
to
předstírá
honza
po
nepozná
a
dává
mu
půlku
svého
jídla
a
ten
stačit
mu
říká
má
dobré
srdce
a
proto
já
ti
zase
něco
dám
co
na
té
své
pouti
a
penze
no
budeš
nutně
potřebovat
a
dávám
starou
opilců
je
horou
a
prašivou
koně
té
jedno
říká
on
za
tak
pobyl
kte
a
ale
nechce
za
řecká
jako
ničit
ne
tak
přímá
tu
kobylku
a
říká
si
novo
neurazil
no
a
ten
poteče
nutím.
A
on
to
to
ocitne
tam
s
tou
kobylku
já
to
potom
všechno
budu
vysvětlovat
jenom
to
to
řeknu
to
ten
dej
a
to
se
do
něho
vejdu
výkladem
no
to
komplikoval
takové
a
prolíná
říká
mu
tolik
já
nejsem
aby
je
n
jakoby
a
blesk
kulhá
tak
jsem
prašiví
ale
když
mě
necháš
na
pás
tady
na
té
místně
a
budeš
mít
trpělivost
nebesích
hned
v
něm
využívat
pro
ten
účel
to
který
je
svěřil
a
teletem
stane
to
by
tak
uvidíš
si
ty
budu
velice
uprosil
odkaz
se
pásl
jednu
jeden
den
druhou
druhý
den
pořád
se
pád
lásky
vůbec
se
na
honzu
nepodíval
ale
on
to
pozoroval
že
se
jí
stolu
začíná
to
být
pořádní
kůň
a
za
tři
dni
to
byl
kupení
že
měl
málem
straně
a
to
se
do
to
je
příliš
dobra
zvířete
ne
by
ho
mohl
chodit.
A
ta
obě
a
o
přenesla
přestaneme
ne
a
potom
na
se
další
ale
to
už
já
dál
nebudu
vykládat
já
potřebuju
pro
neško
tak
by
se
dal
se
vzdal
nesvětí
jenom
toto
první
tím
pomalu
toho
starce
to
se
později
nebo
to
a
to
sebou
slovně
je
les
je
tedy
svět
totiž
projevené
toto
jednoho
dělené
odpad
je
tady
je
vázaný
je
to
ta
že
tři
čas
a
ste
vy
takle
já
vnímám
věci.
Ale
tu
stroje
mezi
ním
ten
let
jako
celek
nemohu
pro
ty
zlomit
ne
se
jeví
jako
soustava
tomu
ale
každý
si
rozeznat
kořenů
tak
to
za
se
tím
závislá
ta
na
té
váze
to
de
vite
ní
závislý
ta
je
dostane
a
tak
to
jde
dál
nesmírně
a
nesmírná
chyba
kterou
ve
kterém
mě
látka
svádí
moje
pozorovat
není
pravda
že
by
to
nebylo
vzájemné
spojitosti
i
když
teďka
vám
to
těžko
vysvětlím
že
ta
spojitost
tady
existuje
kdybyste
přes
existenční
způsob
dosahování
lid
té
věčnosti
tak
byste
nakonec
na
to
byste
viděli
celý
vesmír
ve
svých
jednotlivostech.
Potom
byste
vědě
já
jsem
se
smí
se
kývá
to
jednoho
toku
a
jak
ten
tok
se
sláva
do
děje
a
vy
strany
z
toho
zdroje
se
vytýká
kdybys
to
štěstí
bok
nějaký
takhle
to
není
ne
to
znamená
lidé
kteří
to
to
zažívali
procházeli
celým
vesmírem
například
v
plzni
třebas
přítel
merta.
Celým
vesmírem
procházeli
takže
měli
dojem
že
vidí
konečně
let
a
ne
stromy
říkal
mě
ten
letý
já
jsem
pro
tu
chvíli
přestal
vidět
věci
já
se
začal
vě
podstatu
věci
věci
náležel
všem
věcem
které
měli
různou
podobu
a
byli
z
různých
lásky
ale
všechny
do
jedné
podstaty
už
pomalinku
vědecky
přicházíme
k
tomu
názoru
že
jo
dáno
to
ještě
hodně
práci
ale
viděl
to
správně
ten
člověk.
No
a
ten
honza
měl
po
ruce
koně
který
by
měl
tuhletu
schopnost
dostat
se
mezitím
jednotlivých
kmen
za
ten
let
co
to
znamená
lidská
mysl
neměl
trpělivě
živena
záměrně
za
tím
účelem
aby
jak
tady
pohádce
věčnou
se
postavila
na
nohy
to
si
bude
mít
dvěstě
let
a
se
myslel
nestojí
na
nohou
proseb
ne
to
prašivý
špinavý
kulhavý
protože
my
jsme
pořád
se
ty
žrát
vláčit
naše
já
kam
nechceme
třeba.
Nemůžeme
si
pomoc
že
pokulhává
po
místech
kde
bychom
nejradši
ani
ne
kulhali
nýbrž
ho
tam
nevešly
my
tam
vcházím
já
myslím
že
to
nedělám
výjimku
u
sebe
kdyby
se
pozoroval
náš
myšlenkový
pochod
objektivně
že
bychom
se
za
něj
museli
stydět
co
je
to
za
okatí
z
ona
přemety
celé
to
zařídil
svým
se
satan
se
to
na
kulhá
ale
takže
to
takže
ta
mysl
musí
být
vytříben.
To
znamená
ona
se
musí
pár
tam
kde
nejsou
stromy
kdy
to
výšinami
ostatní
v
tom
nic
jiné
tedy
něco
de
to
původně
byli
ne
tak
řeknu
a
do
bude
ska
nejsou
a
to
se
asi
budou
protože
patrně
stan
se
má
ale
snaze
lidské
mysli
sou
horama
myslím
takhle
by
to
zdaleka
byto
podobným
do
máme
tak
na
kříž
áno
myšlenkami
nebo
pamětí
zkušenosti
podmínkami
aby
tam
ještě
nebylo
místo
pro
něco
dalšího
tam
se
z
toho
eště
vejde.
Tyhlety
činy
lety
prázdnoty
v
naší
mysli
nebo
moc
z
přemyslovi
jsou
ty
nejužitečnějším
co
nás
je
tam
se
ještě
nejde
něco
jiného
tam
se
vedle
vede
napojení
a
na
krmení
kobylku
mé
mysli
těchto
místech
to
centra
může
vzniknout
nová
lepší
to
řekneš
indicky
my
si
dneska
myslíme
že
mozková
kůra
je
jediná
pomocí
níž
všechno
dáváme
dohromady
jak
operace
smyslů
tak
z
toho
praze
smyslu
z
rozumem
v
úvaha
mi
není
to
pravda.
Ono
se
neříká
marně
že
kdo
má
dobré
srdce
rozumíte
neposlou
se
zbytečně
že
něco
jde
člověku
na
žlučník
to
možná
tady
odsud
odněkud
jde
si
hlavy
ale
tamhle
taky
nějaké
centrum
někde
které
když
je
rušen
nebo
odněkud
hlavy
tak
nefunguje
normálně
a
způsobuje
třebas
cukrovka
výše
cuku
v
těle
záplaty
žlučník
vé
a
mnoho
jiných
těžkostí
indové
říkají
že
existuje
sedm
čakramů
páteři
že
na
páteři
bez
nemyslí
do
se
mu
nehmotná
astra.
Odpovídající
v
podstatě
místě
páteři
ale
není
nejsou
vůbec
páteři
tomuto
říkal
je
že
sou
různá
jiná
centra
po
těle
a
těch
je
daleko
víc
než
těch
sedm
která
způsobují
že
člověk
má
schopnosti
které
by
jinak
rozum
rozumem
a
pomocí
rozumu
a
pomocí
smyslů
neměla
té
vyprázdnění
se
od
stromů
ne
proto
tancem
jiná
vypadá
se
od
dojít
světa
a
se
musím
aspoň
zbavit
bojů
tohoto
světa
o
všech
obrazů.
Proto
ho
dejme
tomu
bez
starých
staří
židé
zakazovali
dobra
zorat
boha
i
třebas
nejenom
kou
ale
ce
vlas
obrazem
nebo
symbolem
ani
symbol
nějakým
to
ryb
nebo
nějaký
křížem
nesměli
zobrazit
po
všechno
to
voni
dokázali
zvládnout
ale
nedokázali
ji
z
vlatnost
aby
se
klaněli
se
za
tím
mu
televize
o
to
jim
nešlo
protože
to
byli
příliš
slabý
toto
se
nedá
nic
dělat
ten
na
to
zvyklí
se
modlím
sloužit
a
my
taky
jsme
na
to
vykládat
house
jinak
ale
toto
všechno
votáčet
podstatě
no
a
takže
chvilinku
umět
odstoupit
od
všeho
čili
to
se
nedělá
tím
že
se
honí
myšlenky
sou
ty
stromy
taky
dívali
po
jeden
z
jeho
tok
druhému
to
děláte
věděti
zároveň
e
se
vyprázdnit.
A
voni
té
myšlenky
sedíte
na
dvou
židlích
a
to
se
nikdy
nepodaří
prostě
od
toho
se
musí
klidně
odstupovat
myšlenka
přijde
já
se
jí
přestanu
všímat
je
druhá
křesťanu
se
vším
a
voni
se
tak
dlouho
menujou
až
je
to
unaví
já
vy
potřebuju
zásobě
myšlenek
které
mě
přepadl
dají
by
potřebuju
a
jestli
mám
tu
trpělivost
jako
měl
ten
honza
že
to
trvá
tři
dni
opravdu
dlouho
tento
způsob
vyprazdňování
mysli
tak
ta
mysl
je
připravena
aby
se
do
ní
nalila
moudrost
toho
dědečka
to
zasvěcence
proto
se
teprve
vracím
k
tomu
dědečkovi
že
tohle
tak
byl
tabyla
od
toho
dědečka
ne
já
jsem
to
nemohl
vysvětlit
než
takhle
obráceně.
Takže
dostanete
k
té
moudrosti
a
to
musí
se
moudrosti
po
které
tam
teď
místo
které
už
je
vyprázdněn
kde
to
během
cesty
vyprazdňování
tak
asi
byli
by
zasvětím
byli
během
cesty
jenom
naplňování
se
jsem
poprvně
v
životě
vydělal
se
ty
vyprazdňování
já
jsem
ti
tou
čtyrkou
no
analyzovat
svou
mysl
ne
to
analyza
mysli
úžasně
důležitá
to
je
ta
moudrost
toho
dědečka.
Toto
bylo
třeba
myslí
jsem
ale
jinak
užitá
mysli
opačným
způsobem
my
se
pořád
nabývá
ono
musí
popouštět
aniž
by
ztratila
ovšem
vědomí
ale
toto
co
vám
řekl
patří
do
cesty
poznání
tak
to
musím
opakovat
a
že
to
je
cesta
která
nevyžaduje
žádnou
víru
ale
kdybych
člověk
měl
víru
kde
kterou
bych
vstupoval
na
cestu
poznání
a
víru
v
boha.
Kterého
nikdy
nepozná
předtím
tak
se
jí
musí
zříct
a
tak
to
jsem
si
od
ní
vyprazdňovat
až
se
od
ní
vyprázdním
protože
ta
by
mu
nejvíc
vadila
protože
ta
vadí
výs
než
víru
v
něco
tady
na
tomto
světě
že
vidím
tohleto
věřím
že
to
existuje
to
je
méně
nebezpečná
víra
než
věřit
v
myslí
boha
který
ho
nevidím
to
je
balamucení
pro
člověka
na
cestě
poznání
klára
pustá
formalisticky
deklaraci
kterou
čověk
na
cestě
poznání
musí
jako
takovou
rozeznat
a
musí
vyvrátit
kořen
to
tam
nesmí
trpět.
Kdežto
proto
se
tady
ukazuje
uhonit
pr
je
něco
jiného
to
je
lidová
moudrost
která
neznala
výhradně
cestu
lásky
že
na
ně
se
tu
poznání
to
existencím
takové
nýbrž
znala
jenom
cestu
lidského
života
která
je
mnoho
značná
no
hotová
nás
a
to
je
cesta
daleko
přirození
vyšší
než
jak
já
to
tady
analyticky
líčím
na
to
má
si
význam
ale
dycky
tady
abyste
věděli
aby
se
znali
prostě
ne
ale
praktické
to
seco
není
co
já
na
její
si
si
to
musíte
po
spojovat
to
už
bude
na
vás.
Podle
proporcionality
svýho
nadání
co
tam
propracováno
u
vás
je
z
lásky
potřebujete
do
určité
míry
milovat
potřebujete
do
určité
míry
poznávat
potřebujete
lpít
na
své
existenci
to
se
budete
existovat
to
všechno
musí
být
vaším
za
moznost
a
když
se
to
zamotalo
v
takovém
psané
poměru
já
se
u
vás
existuje
co
by
dovedou
znalost
ma
tebe
ne
tak
to
učiní
bezvadně
ve
vzoru
tak
jak
je
to
v
této
pohádce
o
honzovi.
Samozřejmě
že
on
se
nezačíná
sebepoznáním
nýbrž
to
se
poznání
kte
dostavuje
se
po
postupně
a
tak
je
to
na
cestě
běžné
která
není
jenom
boha
něho
cestou
poznání
že
to
poznání
velice
opatrně
kráčí
za
vlastní
činnosti
člověka
ten
honza
něco
dělá
poznání
se
dostavuje
teprve.
A
je
zajímavé
že
dělá
to
způsobem
kterém
co
nejméně
myslí
na
sebe
a
to
nejvíce
myslí
na
princezně
vždycky
těm
kterým
pomáhá
na
cestě
někde
na
té
cestě
k
té
princezně
těm
dycky
pomáhá
bez
ohledu
na
sebe
ta
babička
musea
jako
já
říká
on
ty
má
dobré
srdce
zase
mu
to
opakuje
pro
ten
vědec
prosím
tě
si
ode
mě
vezmi
těchto
věcí
se
tady
vidíš
se.
Se
musí
nějak
odvděčit
a
jak
víte
on
si
vždycky
v
každém
případě
a
to
řekneme
ho
obecně
kdyby
rá
věc
nepatrnou
že
mu
nejde
o
odměnu
že
mu
jde
o
to
aby
neurazil
tu
babičku
nebo
někoho
takovýho
s
tím
posledka
ne
a
a
dycky
slyší
totéž
je
byla
si
zdánlivě
věci
patrno
protože
tě
nešlo
od
tebe
ty
se
přitom
miloval
jak
si
studuje
z
bral.
My
totiž
si
opravdu
věci
na
tomto
světě
máme
brát
ne
pro
věc
nýbrž
protože
milujeme
tu
hru
lásky
do
které
jsme
zapleten
ten
mystery
bereme
té
hře
svíčky
kou
musíme
být
ochotni
okamžitě
pustit
spolu
hlásí
jako
jako
že
to
nás
totiž
není
to
m
ve
ře
všechny
to
věci
vytí
já
tam
to
sebe
to
je
mít
ve.
No
a
tuhletu
vlastnost
ten
honza
jedinečně
ukazoval
dál
na
ni
se
nelé
kdyby
byl
dal
na
to
jako
pokoušel
a
třeba
ta
babička
říkala
moc
by
mě
byl
prospěšný
san
u
mě
slušně
nic
ně
nebude
chybět
by
osvobodit
princeznu
myst
ale
protože
na
to
nedá
že
mu
šlo
o
věc
o
princeznu
a
šel
dál
to
je
já
nemluvím
o
té
pohádce
samotné
o
těch
principech
to
do
tam
bezvadně
zamontován
a
ty
pohádky
všechny
pravdivé
pravdě
protože
vystihují
celek
živ
tak
nejenom
nějaký
aspekt
já
vám
tady
vyučuju
z
celku
analyticky
abych
vám
ukázal
význam
jednotlivých
aspektů
považuju
to
za
správné
ale
nepovažuju
to
za
metodu
všem
houby
na
jednu
za
jednu
z
metod
ano
protože
dobře
znám
tě
člověk
mazat
ho
staletí
člověk
analytický
všechno
si
rozebírá.
A
my
jsme
mu
ne
dopřávalo
vůbec
možnost
rozebírat
si
tyto
věci
náboženské
pánem
svý
do
toho
se
nemáte
to
je
hříšné
a
dokonce
církev
ano
drží
to
je
předurčenost
nevyzpytatelná
předurčenost
milosti
která
působí
bez
vlivu
člověka
samé
nesmysly
se
s
tím
dělat
my
to
musíme
všechno
překonat
a
protože
to
je
třeba
překonat
tak
proto
to
musím
rozebrat
kdyby
nebyli
těchto
kdyby
nebyl
těchto
předsudků
chybných
přes
tradici
zakoření
ch
já
bych
vůbec
analyticky
ne
postupoval
to
sem
díle
jich
postupoval
zásady
jestli
to
pecky
době
v
jehova
to
by
to
kráčí
a
co
bych
způsobil
takové
pracovali
všichni
světci
synteticky
ne
analyticky.
Většinou
převážet
nebeský
že
zanechali
člověka
se
všemi
jeho
rozumovými
předsudky
tam
kde
byl
takže
dejme
tomu
takový
páter
pio
který
si
až
roku
šedesát
osm
tohoto
století
ne
ve
našeho
století
zřejmě
světec
pane
pochyby
zachoval
si
všechny
středověké
přes
uda
o
pekle
nebo
jako
místech
ne
jak
vykládal
že
krista
to
je
neza
i
kdyby
si
to
bylo
pro
sebe
nechat
to
mýho
nedokáže
vůbec
přečíst
já
jsem
ale
tu
část
schválně
přelož
jak
jste
si
všimli
abyste
viděli
jak
nemožně
to
vykládat
a
tomu
jak
ve
svatosti
nevadilo
jemu
ne
protože
voni
z
toho
utrpení
který
mě
nic
nedělal.
Ale
my
bychom
to
utrpení
ne
nesli
který
on
neslo
si
například
mysleli
že
musí
za
hříšníka
nést
to
bylo
vod
něho
moc
tu
tíhu
jeho
hříchu
takže
oni
fakticky
pociťoval
a
to
si
nevsugeroval
když
k
němu
přišel
když
je
musím
šel
třeba
ten
pěti
ve
ten
známý
program
ne
musí
měsíc
předtím
cítil
že
se
rozhoduje
někde
ve
francii
že
půjde
do
itálii
je
a
říkal
bližší
se
veliký
hříšník
mě
strašně
zle
a
mě
pořád
víc
zle
protože
ta
tíha
jo
hříchu
na
měl
pít.
A
když
ten
pěti
li
přišel
k
němu
tak
on
mu
říkal
už
z
lásky
ke
mně
jako
bližnímu
prosim
tě
sem
je
tu
vyzpovídej
já
ještě
hn
zlý
chy
znám
dispozice
a
čím
pokání
protože
já
už
tu
tíhu
těch
hříchů
nemohu
nést
on
potřeboval
aby
se
pěti
li
od
sebe
vyprázdnil
lidé
tato
vyprázdnění
tam
tam
míti
na
to
je
všechno
pořád
stejné
ta
moudrost
toho
byla
úžasná
toho
pia
ale
o
toho
straně
měl
předsudky.
Které
mu
vadily
ne
jemu
ne
ale
já
vás
nemohu
u
těch
předků
nechat
středověký
ch
nebo
o
tom
že
starověký
jakým
třeba
snaží
židé
protože
už
ani
ježíš
je
nenechával
při
tom
říkal
to
ten
moji
si
vystupňuje
no
protože
si
mě
příliš
tvrdá
srdce
já
věřím
že
vaše
sice
jsou
něk
že
tě
poznávat
tě
milovat
a
proto
se
musíme
tohoto
zbavit
tam
doufám
neopomněl
říci
že
ten
honza
trpělivě
čeká
až
se
tako
byla
na
kasete
měl
úmyslu
osvojit
princeznu
tak
jeho
způsob
myšlení
při
tom
vyprodáno
zůstal
nezůstal
prázden
od
čekání
toho
pocitu
že
čeká
že
touží
jo
on
pořád
on
nechal
tu
kobylku
pás
ne
potom
aby
se
pásl
samoúčelné
nýbrž
aby
mohla
ho
donést
k
té
princezně
jak
slibovala.
Čili
ten
člověk
nesmí
ani
chvíli
dělat
něco
co
by
mu
zastřeno
cíl
aby
se
mu
nestalo
cílem
vyprázdnit
mysl
rozumíte
to
by
byla
velká
chyba
to
není
cíl
mysli
je
prostředkem
a
to
myslím
že
ty
pohádky
jasně
vidět
k
tomu
honzovi
to
bylo
prostředkem
nikdy
ne
cílem
no
to
bylo
bývalo
se
na
to
kobylku
tam
zůstal
a
kobylku
měla
hezkou
srst
on
si
ji
tam
čest
ne
a
měl
votok
rajtoval
si
tam
pomíjejíce
nebo
se
šel
ukázat
domů
majetku
kobylku
nic
z
toho
se
stalo
rozumíte
mě
čili
toto
necivěl
jenomže
ten
lidově
právě
že
to
byla
velice
realita
věděl
tu
princeznu
že
si
ještě
nemůžeme
setkat
viďte
to
vám
že.
Ale
že
touhu
osvobození
může
být
a
to
je
jedno
myšlenku
kterou
bych
chtěl
pohledět
ovšem
ona
souvisí
z
mnoha
jinými
myšlenkami
které
jsem
mezitím
řekl
a
nebudu
ji
moci
samotnou
říci
třeba
já
to
podob
napřed
to
co
jste
mně
řekl
vy
třebas
když
se
modlím
otčenáš
sedm
idejí
tak
je
to
naprosto
nesmysl
na
třeba
to
dáma
možná
putovat
to
lidi
otčenáše
že
vám
o
tom
de
tak
jsme
směli
že
že
hledej
nepřijde
ani
z
nebe
ani
vodnikud
naopak
já
můžu
při
této
do
upřímně
míněné
modlitbě
zemřít
hlady
a
vodnikud
pomoc
nepřijde
protože
nepředchází
ten
řád
hodnot
není
to
zařazeno
do
toho
řádu
hodnot
v
jakém
to
vidí
ježíš
a
v
jaké
souvislosti
jenom
to
doporučuje
on
dop
doporučuje
tuhletu
modlitbu
chléb
náš
vezdejší
v
nějaké
souvislosti
souvislosti
toho
co
předchází
řádově
ale
taky
i
v
souvislosti
toho
co
na
nebude
my
si
myslíme
jako
že
ten
řád
hodnot
který
je
třeba
splnit
od
shora
až
k
tomu
chlebu
a
to
co
potom
dále
že
už
jako
na
tom
nahoře
nemůže
nic
měnit
není
pravda.
I
ta
poslední
poučka
mění
hodnotu
té
modlitby
to
znamená
účinnost
té
modlitby
o
ke
vezdejší
tak
to
mysli
takže
dejme
tomu
kdybych
si
teďka
vzal
takovou
nějakou
myšlenku
posvěť
se
jméno
tvé
tak
samozřejmě
toto
vůbec
není
možné
provést
já
začnu
jenom
do
začátku
to
probírat
ne
až
do
konce
především
bez
toho
co
předchází
bez
ctění
toho
bez
dodržování
toho
co
je
tam
napřed
před
tím
posvěť
se
jméno
to
a
to
je
tím
je
otče
náš
jem
se
nebesích
posvěť
se
jméno
tvé
to
znamená
já
mohu
posvěcovat
jméno
boží
jenom
tehdy
když
dneska
nevím
jak
na
tom
vůbec
nezáleží
že
nevím
co
to
je.
Já
mu
posvětit
jenom
tehdy
když
se
utíkám
ke
svému
bohu
jako
k
otci
jako
ke
svému
zdroji
svého
života
ne
to
otec
to
je
symbol
zdroje
života
pravého
života
ke
zdroji
všeho
co
mám
že
bez
otce
bych
neexistoval
že
ano
a
jestliže
se
k
němu
utíkám
musím
taky
vědět
kde
ten
otec
je
v
jakém
stavu
on
se
nachází
abych
se
nedivil
že
se
s
ním
nesetkávám.
Že
tedy
je
ve
stavu
nebe
to
znamená
ve
stavu
klidu
ve
kterém
já
nejsem
a
protože
nejsem
ve
stavu
klidu
tak
jsem
tou
vlnkou
na
oceánu
a
nejsem
tou
hloubkou
ve
které
von
je
ne
a
proč
se
nikdy
nesetkáme
tak
to
to
když
si
takhle
trošičku
uvědomím
tak
potom
sám
přijdu
k
ná
názoru
co
to
je
asi
posvěť
se
jméno
tvé
že
že
to
je
vlastně
ta
k
tomu
té
funkci
té
moci
boží
ve
starověku
jak
jsem
vám
předváděl
včera
jméno
vždycky
bylo
symbolem
a
ještě
v
tom
otčenáši
je
také
symbolem
určité
moci.
A
určitého
uskutečnění
určitého
nadání
tak
například
nebudeš
se
jmenovat
jakob
ne
bude
mrhat
izrael
to
znamená
bůh
vítězí
to
znamená
byla
mu
dána
moc
tomu
jakobovi
aby
byl
nositelem
aby
udržel
tuto
sílu
aby
nositelem
této
síly
která
je
schopná
vítězit
aby
poznával
to
je
jiná
stránka
věci
ne
jenom
být
nositelem
že
bůh
je
činitel
jak
jsem
to
vykládal
o
této
stránky
včera
co
tak
svých
strany
je
to
muselo
vysvětlit
a
vždycky
je
to
správný
když
je
to
opravdu
ze
správný
strany
vysvětluje
tak
když
já
takhle
napřed
vím
že
nemodlímli
se
nebo
nepřejili
se
obracet
proto
znáte
svou
mysl
do
stavu
nebe
do
stavu
otcova
do
otcova
když
nemířím
do
otcova
domu
bych
tak
řekl
svou
myslí
aspoň.
Když
říkám
otčenáš
ale
je
mi
jedno
že
je
za
horama
tak
nemohu
posvěcovat
jeho
jméno
naopak
když
budu
vyslovovat
to
m
otčenáš
v
tom
smyslu
jako
touha
po
otci
jako
když
ho
vopravdu
volám
když
to
nebude
forma
nebude
deklarování
nýbrž
volání
po
jeho
domově
po
jeho
přítomnosti
tak
samovolně
z
toho
vyplyne
posvěcení
jména
protože
už
tím
že
k
němu
jdu
světím
jeho
jméno
a
tím
že
světím
jeho
jméno
dostávám
jak
jsem
tam
u
toho
jakoba
vo
tom
mluvil
moc
která
z
toho
jména
vyplývá
a
tak
dále
mám
dotaz
proč
neuveď
nás
v
pokušení
tak
daleko
že
tak
zásadní
věc
a
proč
některým
svatým
stačilo
říct
otče
náš
zase
nemohli
dostat.
Já
odpovím
napřed
na
to
poslední
proč
je
na
konci
neuveď
nás
v
pokušení
protože
to
souvisí
neuveď
nás
v
pokušení
se
vším
tím
co
předchází
my
jsme
v
pokušení
například
modlit
se
o
ten
chléb
my
jsme
v
pokušení
shlídnout
se
na
čemkoliv
jiném
co
tam
předchází
a
to
považovat
za
hlavní
třebas
odpusť
nám
naše
viny
to
se
mi
zdá
být
velice
důležité
ale
kdybychom
to
postavily
na
první
místo.
Tak
by
to
mělo
za
následek
že
jsme
byli
uvedeni
v
pokušení
tou
vybýdkou
tou
pobýdkou
boží
to
je
řečeno
konkrétně
na
otčenáši
ale
vono
to
platí
obecně
tím
že
já
žiju
v
tomto
světě
a
že
v
něm
hledám
řád
hodnot
je
naznačen
otčenaši
a
nacházím
ho
tam
třeba
nejsem
ještě
nikdy
prost
toho
abych
nepovažoval
nabo
abych
začal
považovat
lépe
řečeno
nejsem
prost
ak
musím
to
říct
jinak
e
nejsem
zbaven
pokušení
abych
považoval
tento
svět
za
jedině
skutečný
to
je
pokušení
které
mě
neustále
pronásleduje
já
se
musím
nějak
místo
to
že
existuje
ňáký
bůh
nebo
něco
co
mimo
tento
svět
já
se
stýkám
jenom
s
tímto
světem
ničím
jiným.
Čili
když
člověk
projde
celou
tou
škálou
hodnot
a
tam
byla
před
tím
předesena
musím
to
uzavřít
že
ta
pokušení
a
zbav
nás
zlého
že
o
proč
protože
ve
všem
tom
je
nebezpečí
jedno
jedno
vzít
po
druhém
jednoho
oddělit
od
druhého
a
tímto
začít
vidět
tak
jak
vidím
tento
svět
a
to
je
vidění
falešné
to
je
to
největší
pokušení
které
mě
tady
potkává
který
je
vod
boha
že
ano
on
mě
nemá
uvést
v
pokušení
nějaký
satanáš
on
mě
umožňuje
pomocí
tohoto
vývojového
stádia
existence
kterýmu
říkáme
lidské
tělo
živé
vidět
zvlášť
osvícen
zvlášť
vidět
sochu
zvlášť
vět
kohokoliv
jiného
kteroukoliv
věc.
Vnímat
dokonce
čas
průběh
jeho
čili
on
mě
uvádí
do
tohoto
pokušení
tím
že
mi
toto
předkládá
a
dokonce
nedovoluje
abych
něco
jiného
viděl
protože
kdyby
m
to
mi
to
dovolil
tak
mě
znemožní
další
pokrok
to
je
ta
bída
já
musím
v
něčem
najít
odrazovy
můstek
ja
tam
pevně
musím
stát
v
tom
materialismu
opravdu
té
materialismus
to
je
v
pravým
slova
tamle
ten
takový
potřebný
když
to
pokušení
nepřekonám
když
si
nebudu
přát
dostat
se
za
to
být
prost
tohoto
pokušení
tak
se
na
něj
nedostanu
já
si
musím
nakonec
přát
abych
všechno
viděl
jako
celek
abych
to
chápál
jako
řekl
bych
emalaci.
Nebo
projev
boží
tak
nějak
no
a
to
samo
otčenáši
nemůže
být
obsaženo
že
tam
je
řád
hodnot
vyjmenován
analiticky
vyjmenovám
takže
tam
není
nikde
žádná
syntéza
ana
to
je
analitika
on
musel
soustavně
zachovávat
rozbor
řádu
hodnot
neboť
měl
to
v
úmyslu
jindy
zase
to
dal
dohromady
hledejte
království
boží
to
je
syntéza
a
vše
ostatní
vám
bude
přidáno
jako
by
nic
neexistovalo
jako
by
se
nic
nemuselo
dělat
než
to
nic
a
tady
budu
věcí
nejenom
hledej
klálovství
boží
celou
řadu
věcí
e
rozpitvává
tento
úkol
a
rozpivá
to
ještě
jinde
než
v
otčenaši
taky
nedělá
tím
chybu
nýbrž
ukazuje
jinou
stránku
z
jiného
pohledu
na
to
jde.
A
proto
musel
to
uzavříti
neuveď
nás
v
pokušení
a
zbav
nás
zlého
protože
jestliže
by
člověk
při
tomhletom
všem
v
tom
zachovávání
dokonce
toho
řádu
zažíval
zlo
tak
by
mohl
zanevřít
na
všechno
to
svoje
hledání
nemoh
muiho
opustit
s
klidným
svědomím
kdy
čem
je
to
všechno
platné
že
já
o
těchto
věcech
bádám
ja
se
o
to
snažím
když
já
podléhám
zlu
a
když
já
jsem
bezbranný
věčně
mu
toto
byla
moje
krize
v
tom
koncentráku
se
tam
sou
po
já
jsem
naprosto
bezbranný
proti
gestapak
oni
tady
je
ostnatý
drát
se
stejnému
že
když
mě
bije
tak
to
musím
nechat
nikdy
mě
zabije
musí
se
to
nechat
líbit
tuto
bezradnost
jsem
viděl
kde
jsi
ty
bože
že
jo
takže
toto
zbavení
zlého
které
potom
následovalo
otom
osvícení
které
tam
nastalo
to
považuju
od
té
doby
za
velice
nutné
že
kdybych
já
byl
pořád
podléhali
těm
ranám
by
bůh
a
se
se
by
se
to
poznání
by
byl
zase
třeba
se
zbavil
to
důvěry
to
vedení.
Ale
protože
jsem
nepodléhal
rady
na
mě
nedo
dorážel
já
jsem
netrpěl
nepodal
jsem
zlému
tak
jsem
byl
vnitřně
svobodný
řídil
jsem
se
nic
že
svobodná
a
a
mohl
jsem
vykonat
ten
úkol
kterýjsem
tam
zřejmě
měl
čilibyly
zjednány
pro
mě
zvláštní
postily
kterými
celý
ten
řád
hodnot
kterýskterý
jsem
pochopil
v
té
chvíli
byl
zakončen
uzavřen
jako
okruh
jsem
se
nepohyboval
v
oblasti
zla
a
dobra
nýbrž
jak
tomu
říkají
indové
nad
gunami
té
chvíli
znamená
ani
ctnosti
ani
nectnosti
ani
zlo
ani
dobro
se
mě
chtěl
chvíle
nedotýkala
někoho
vést
doma
sebemenší
výhrady
To
jsme
viděli
a
já
jsem
to
taky
psal
už
na
jidášovi
nepatrné
výhrady
například
víte
vo
tom
že
nesouhlasil
s
tím
aby
nějaká
žena
něho
druhé
za
a
jenou
má
že
se
to
mohlo
dát
v
tom
ho
prodat
a
rozhodnutím
velice
duchaplně
a
správné
láskyplné
ale
von
se
rozcházel
s
vůlí
ježíšovou
nerozuměl
vnitřnímu
smyslu
toho
co
se
děje
a
ježíš
mu
to
vyčítal
jako
ty
tomu
nerozumíš
a
tak
podobně
že
hříchy
nevyčítal
ale
tuto
neposlušnost
tuto
nepoddajnost
vyčítal
protože
dobře
věděl
že
to
nakonec
končí
nebo
vrcholí
ze
zradu
já
si
možná
všimli
netroufám
ani
jedno
slovo
ze
zákona
nového
vypustit
aby
si
toto
je
tam
špatně
do
to
musím
vypustit
nikdy
vode
mě
neslyšeli.
A
kdybyste
tam
našli
něco
co
se
nehodí
do
mého
způsobil
výkladu
prosím
vás
byli
byla
velice
vděčen
abyste
mě
to
oznámil
a
jakože
moc
nerad
píšu
protože
si
přát
něco
jiného
to
obecného
tak
na
takovou
repliku
bych
vám
opa
reagovalo
protože
jsem
za
nic
úžasně
vděčen
protože
v
té
soustavě
se
ní
viděl
jak
jsem
byl
svědkem
bych
lépe
řečeno
není
mezer
nebylo
mezer
a
já
jsem
mohl
jenom
po
zapomenout
na
něco
ale
není
tak
těžké
si
znovu
vzpomenout
a
ta
žádná
mezera
tam
nesmí
být
to
neplatí
jenom
omítka
u
to
platí
o
to
by
mělo
platit
od
celém
našem
životě
ten
vy
bez
mezer
měl
být
prací
vůči
na
poli
a
nebo
v
domě.
Tak
teďka
samozřejmě
zásadní
věc
další
je
že
v
té
to
na
životě
se
bohužel
věci
příjemnější
a
ne
příjemnější
lite
a
ty
věci
nepříjemné
buď
vy
necháváme
nebo
je
nedělá
pokud
to
nemusíme
dělat
tak
to
necítím
jako
povinnost
že
tam
se
to
to
je
velice
nepřejete
dělat
nebudu
a
věci
příjemné
naopak
v
tom
se
vžíváme
ne
a
to
děláme
pořádně
o
tom
přebíráme
to
po
držíme
a
ono
je
to
zapotřebí
com
zvolili
střední
cestu
nic
držet
nic
držte
nic
nechoval
ani
věci
příjemné
ani
věci
nepříjemné.
Nám
musí
být
velikou
útěchu
že
jako
přejdou
příjemné
chvilky
života
taky
přijdou
nepříjemné
když
se
mi
příjemným
nacházíme
tak
jak
se
má
zacházet
v
tom
případě
přejdeme
příjemné
věci
na
to
že
už
je
pouštíme
z
ruky
víte
dobře
já
to
často
připomínám
a
promiňte
že
tady
znovu
bude
v
tom
této
na
této
dete
připomínám
že
ten
satan
tomu
to
mefistofeles
tomu
faustovi
řekl
já
nebudu
mít
na
tebe
dříve
právo
dokud
nebudeš
mít
zalíbení
v
té
chvíli
kterou
zažíváš
jakmile
řekneš
té
chvíli
kterou
bude
zažívat
velké
krebs
ty
zůstala
stát
abych
já
moh
tebe
pořád
zažívat
já
to
řikám
svými
slovy
pochopitelně
v
tom
v
té
chvíli
mám
právo
si
pro
tebe
tří.
Opravdu
my
jsme
na
úplně
opačné
straně
než
kam
míříme
to
znamená
deme
od
boha
pryč
když
se
shlídne
buď
v
okamžiku
příjemném
anebo
ses
odporem
díváme
na
nepříjemné
věci
ty
všechny
jsou
tady
proto
abychom
si
počínali
jako
při
nové
ře
musím
to
přijmout
a
musím
to
taky
umět
pustit
ale
když
to
dělám
protekčně
jenom
jednostranně
s
příjemným
věcmi
že
to
držím
a
to
tím
to
nerad
a
tak
dále
tak
pak
se
nesmím
divit
že
taky
nepřijme
věci
umět
setrvával
bez
mého
bez
mé
touhy.
Čili
nerozlišovat
obecně
řečeno
mezi
příjemným
a
nepříjemným
to
je
další
zásada
na
této
cestě
která
člověka
dělá
řekl
bych
konstant
a
konstanta
v
české
řeči
duchovní
je
bůh
která
člověka
dělá
boha
nic
jiného
nepřibližuje
k
bohu
člověka
víc.
Než
konstantní
jednání
třeba
třeba
by
nebylo
příliš
moudré
a
třeba
by
nebylo
na
příliš
vysoké
vznešené
úrovni
to
by
nezná
neboť
ta
cesta
i
pro
prostá
které
nemá
nějakou
intelektuální
úroveň
ta
je
pro
každého
kdo
se
přidržuje
toho
jediného
nedejte
království
boží
především
to
sem
reptání
to
znamená
vaše
jednání
musí
mít
nějaký
konstantní
povahu
ano
já
mluvím
matematický
termín
ech
protože
mluvím
matematiku
že
to
je
pořád
chovám
k
vám
ostatní
na
se
ji
vám
na
vás
to
že
musím
to
posuzovat
vámi
esi
jako.
Text view •
Help