Waveform view
prevzate-kotouc-76-03A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Vyplý
vyplývá
z
toho
že
se
nutil
k
tomu
aby
byl
v
tom
co
jeho
otce
a
zároveň
přitom
byl
oddán
svému
okolí
doufám
že
jsem
vysvětlil
už
dříve
že
to
byti
že
musel
být
v
tom
co
jeho
otce
a
přesto
řeknu
to
takhle
ještě
jednou
a
patrně
trošku
jinak
než
předtím
abych
to
doplnil
že.
V
té
době
ještě
nedokázal
být
samovolně
v
tom
co
je
jeho
otce
nýbrž
se
k
tomu
musel
nutit
že
v
této
době
přestože
máme
už
jistotu
že
naše
podstata
je
nesmrtelná
musíme
se
nutit
abychom
jí
sloužili
abychom
pro
ní
všechno
dělali
to
musí
být
soustavné
donucování
sebe
že
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
to
znamená
cokoliv
dělám
mimo
dům
otcův
tak
to
jsem
na
poli
jeho
či
jsem
v
tom
co
je
jeho
nejsem
mimo
to
ji
nejsem
mimo
mimo
pole
otcovo.
A
jsemli
v
jeho
domě
nejsem
v
domě
ničího
někoho
jiného
než
zase
v
jeho
domě
čili
musím
být
pořád
v
tom
co
je
jeho
otce
a
to
někdy
dá
velikou
práci
abych
se
v
tom
udržel
abych
nezačal
být
v
tom
co
je
moje
abych
nedělal
zároveň
něco
pro
se
abych
vešel
na
dvou
židlích
a
jediné
co
se
dovoluje
ještě
a
to
je
zajímavé
že
to
dovoluje
že
přitom
je
oddán
své
rodině
a
tahleta
nebo
svému
okolí
tahleta
oddanost
má
své
vývojové
fáze
jak
se
tam
dovídáte
ze
začátku
ta
rodina
ten
svatý
josef
a
panna
maria.
A
koneckonců
i
ti
tři
svatí
tři
králi
to
to
se
duchovní
rodina
dělají
pro
něj
všechno
aby
ho
zachránili
a
on
jim
to
za
to
potom
splácí
svou
oddaností
potom
když
už
ho
nepotřebují
zachraňovat
když
už
je
zachráněn
tak
on
jim
to
splácí
tím
že
například
u
toho
svatého
josefa
je
zaměstnán
jako
tesař
vyučí
se
v
tom
a
pomáhá
mu
v
tom
a
jistěže
pomáhá
matce
a
pomáhá
při
té
domácnosti
prostě
žije
pro
ně
a
s
nimi
proč
je
toto
nutné
protože
kdyby
zpočátku
nebyl
chráněn
jak
víte
tím
josefem
pannu
marii
tak
by
byl
přišel
o
život.
A
kdyby
později
nebyl
oddán
té
rodině
a
tomu
svému
okolí
tak
by
byl
nerozvinul
to
lidství
tady
se
ještě
dorozvíjí
stav
lidství
k
úplnému
rozvoji
tady
ještě
to
lidské
já
není
satanášem
tady
to
lidské
já
v
tomto
období
je
něčím
velice
nutným
co
nesmí
být
zabito
co
nesmí
být
překonáno
má
být
překonáno
jenom
v
tom
že
já
ho
nutím
aby
se
podřídilo
a
bylo
v
tom
co
je
jeho
otce.
A
jestliže
potom
se
dospěje
k
tomu
že
v
tomto
stavu
se
tak
dalece
vytříbím
že
kdybych
to
řekl
symbolicky
jsem
dobrým
tesařem
a
jsem
dokonale
rodině
oddán
nedělá
mi
to
žádné
potíže
tak
to
je
pro
mě
známkou
že
ten
stav
dohrál
svou
roli
že
už
mě
dále
nemůže
vychovávat
a
že
kdybych
přešlapoval
na
místě
a
chtěl
se
v
tom
stavu
udržet
tak
prostě
ze
svého
já
dělám
satanáše
protože
toto
já
by
mě
od
té
chvíle
vedlo
k
opotřebení
přešlapování
na
místě
a
k
smrti
fyzické
k
ničemu
jinému
já
v
tomto
případě
musím
odstoupit
od
tohoto
stavu
a
odejít
do
jordánu
co
to
je
odejít
do
jordánu
víte
plným
právem
se
při
křtu
dává
člověku
nové
jméno.
V
tom
má
být
jméno
duchovní
to
má
být
jméno
člověka
které
který
jde
k
bohu
to
jméno
ho
má
poznamenávat
v
jeho
charakteristice
cesty
má
být
charakterem
výrazem
charakteru
jeho
cesty
třebas
jmenujili
se
pavel
tak
to
má
být
charakter
toho
že
budu
to
dělat
obdobně
jako
pavel
a
tak
dále
toto
dříve
katoličtí
kněží
dbali
na
to
aby
ta
jména
byla
jmény
některého
svatého
nebo
světice
aby
to
nebylo
světské
jméno
tak
bychom
zjednodušeně
mohli
říct
že
ježíš
si
jde
do
toho
jordánu
pro
nové
jméno
to
znamená
pro
nový
smysl
života.
A
jestliže
není
člověk
ochoten
nastoupit
nový
smysl
života
novými
prostředky
se
řídit
novými
prostředky
jít
dál
kupředu
a
chtěl
by
těmi
starými
pokračovat
tak
si
znemožní
další
postup
to
platí
o
každém
kroku
tak
ještě
jednou
co
je
tady
zapotřebí
že
tato
obdoba
je
tam
velice
pěkně
popsaná
on
jde
do
jordánu
k
svatému
janu
křtiteli.
A
chce
aby
ho
pokřtil
svatý
jan
křtitel
nechce
to
učinit
protože
říká
že
toho
není
hoden
se
ne
hoden
ani
toho
aby
rozvázal
nebo
tak
nějak
opánky
nebo
jeho
nebo
tak
nějak
tak
to
vy
všechno
znáte
a
ježíš
ho
ale
k
tomu
přiměje
takže
on
ho
pokřtí
a
teď
jsou
svědky
toho
že
je
slyšet
hlas
tento
je
syn
můj
milý
v
něm
šel
zalíbilo
to
znamená
on
tady
získává
už
nejenom
člověk
tady
získává
nejenom
povědomí
že
je
podstatou
nesmrtelný
nýbrž
získává
povědomí
že
je
synem
božím
přestává
být
synem
matky
fyzické
a
začíná
být
synem
vědomým
synem
nebeského
otce
to
amen
duchovní
sféry.
To
bude
mít
ovšem
ty
následky
že
musíš
z
toho
vyvodit
všechny
důsledky
logické
musí
tu
matku
pozemskou
opustit
musí
opustit
domov
pozemský
musí
opustit
své
bratry
své
sourozence
a
tak
dále
protože
to
je
součást
domova
který
už
není
jeho
domovem
to
je
velice
těžká
záležitost
by
se
nám
zdálo
kdyby
mezitím
nebylo
to
požehnání
té
milosti
a
toho
stavu
poznání
který
v
tom
jordánu
existoval
on
tedy
vlivem
toho
od
té
chvíle
nemá
otce
tady
na
zemi
nemá
matku
tady
na
zemi
nemá
domov
a
podobně.
A
má
ho
někde
na
nebesích
tedy
v
tom
stavu
dokonalosti
v
tom
stavu
dokonalosti
ještě
není
ale
je
do
té
míry
už
daleko
že
dokáže
plnit
vůli
otcovu
že
dokáže
ji
plnit
že
už
se
nemusí
k
tomu
nutit
to
je
ten
rozdíl
víte
nýbrž
že
ji
dokáže
tento
přechod
nastává
jak
vidíte
najednou
protože
je
dán
tou
milostí
tady
krásně
vidět
že
člověk
si
to
nezasluhuje
nějak.
Že
neví
jak
se
to
může
stát
že
ten
přechod
nehnou
prostě
tady
je
a
že
chybné
spekulovat
jak
se
to
mohlo
stát
protože
to
je
dáno
mírou
vyprázdněnosti
od
toho
minulého
od
všech
těch
prostředků
které
už
dohrály
svou
roli
ale
je
tady
ještě
reziduum
a
ten
tímto
zbytkem
velice
důležitým
se
kterým
se
musí
ježíš
vypořádat
je
jeho
já
jeho
já
je
zvyklé
že
a
bylo
vychováno
také
k
tomu
že
tady
bude
ustavičně
rozvíjeno
jeho
schopnosti
se
budou
rozvíjet
a
že
on
za
to.
Bude
řekl
bych
takovým
světlem
tomu
člověku
tomu
fyzickému
tvoru
kterému
bude
svítit
až
do
smrti
ne
nadarmo
se
říká
satanášovi
lucifer
světlonoš
že
od
do
této
doby
on
slouží
jako
nositel
světla
ale
jakmile
dohrál
tu
roli
toho
té
potřeby
světla
v
domově
který
byl
domovem
toho
člověka
než
našel
domov
nebeský
tehdy
přestává
mít
tuto
funkci
a
kdyby
si
ji
dál
osoboval
tak
by
se
stavěl
proti
dalšímu
vývoji.
Tak
je
třeba
si
ho
vyvolat
a
odkázat
ho
do
jeho
mezí
a
jakým
způsobem
to
dělá
toto
já
aby
mohlo
být
tím
světlem
musí
být
v
té
funkci
uměle
udržováno
uměle
udržováno
lidská
bytost
je
velice
křehká
bytost
a
kdy
jsme
ni
uměle
udržována
tak
brzo
hyne
a
s
tím
také
to
já
nemá
podstatu
které
by
se
drželo
čili
musí
být
živeno
především
proto
ježíš
odchází
na
poušť
kde
upírá
stravu
tomu
lidskému
já
to
lidské
já
se
uvolňuje.
A
vychází
z
toho
těla
a
tentokrát
se
projevuje
v
té
tváři
kterou
v
tu
dobu
má
jako
satan
neboť
v
zájmu
toho
já
teď
je
pořád
být
pánem
toho
člověka
a
nebýt
jeho
služebníkem
a
proto
mu
tam
nabízí
ty
věci
že
ano
a
tak
dál
jako
pán
mu
to
nabízí
a
vybízí
ho
aby
se
mu
klaněl
a
podobně
a
toto
všechno
to
všechno
znáte
to
už
bylo
jinde
řečeno
jestliže
tedy
ježíš
ale
nic
z
toho
nepřijme
sílu
k
tomu
má
vlivem
toho
poznání
které
získal
v
jordánu
my
bychom
tu
sílu
neměli
jestliže
on
nepřijme
nic
z
toho
co
ten
satan
mu
nabízí
tak
pak
toho
satana.
Přemění
v
no
ve
funkčně
nové
bych
ve
funkčně
novou
podstatu
funkčně
jenom
novou
podstatu
takže
dejme
tomu
můžeme
říci
že
když
potom
ježíš
překonav
satana
přijímá
dvanáct
učedníků
tak
přijímá
také
tohoto
satana
v
podobě
jidáše
převtěleného
do
jidáše.
To
je
funkčně
jinak
jiné
postavení
toho
satanáše
než
jak
bylo
předtím
ten
satanáš
už
mu
do
určité
doby
slouží
to
že
mu
dokonce
k
tomu
aby
ho
ukřižoval
protože
satanáš
představuje
jednu
stránku
páru
dvojic
dobrozlo
on
představuje
zlo
a
dokud
člověk
je
na
této
úrovni
tak
je
to
ještě
cesta
dualistická
a
musí
si
dávat
sloužit
jak
dobrem
tak
zlem
nemůže
stát
jenom
na
straně
dobra
a
proto
je
tam
mistrně
vyjádřeno
že
sice
ježíš
nikde
žádné
zlo
nedělal
ale
že
měl
jednoho
zlého
žáka.
Už
přesně
věděl
jakou
funkci
ten
jeho
žák
má
jaký
úkol
má
a
jaký
úkol
splní
po
celou
tu
dobu
se
vládne
vůlí
jinak
než
kdykoliv
předtím
já
bych
ještě
se
vrátil
za
dobu
po
tom
křtu
jakým
způsobem
vládl
ježíš
po
těch
čtyřiceti
dnech
svou
vůlí
tedy
když
čtyřicet
dní
se
postil
tak
musel
mít
vůli
překonat
své
chtění
po
tomto
životě
protože
čtyřicet
dní
se
postit
to
by
taky
mohlo
dopadnout
jako
smrt
ne.
A
to
musel
riskovat
to
znamená
už
musel
být
tak
že
bych
předběžně
schopen
umřít
pro
věc
kterou
zastávat
tak
daleko
mu
muselo
tak
dalece
musel
o
věcí
a
pak
tu
vůli
využil
v
tom
smyslu
že
toho
satana
potřel
že
ho
že
mu
nedopřál
slechu
a
že
ho
překonal
ale
pak
už
se
mu
otevřela
cesta
k
jasnému
vědomí
vůle
boží
potom
už
nestál
ten
satanáš
jako
rovnocenný
partner
vedle
něho
nýbrž
jako
sluha
který
má
jenom
přesně
vymezenou
funkci
až
ji
provede
padne
nebo
spáchá
sebevraždu
jak
je
tam
řečeno
o
tom
jidášovi.
Takže
nebyl
už
nebezpečným
v
tom
smyslu
rovnocenného
partnera
nutného
rovnocenného
partnera
a
ten
ježíš
potom
plní
vůli
otcovu
lehkostí
protože
je
s
ní
spojen
říká
svým
učedníkům
abyste
byli
jedno
s
otcem
mým
jako
já
s
ním
jedno
jsem
přestože
sebe
ještě
právem
považoval
za
menšího
než
je
otec
v
této
době
o
sobě
řekl
že
je
menší
než
otec
a
že
není
dobrý.
To
jsou
věci
které
výkladově
asi
jenom
napíšu
protože
by
to
bylo
moc
dlouhé
ale
mo
bych
aspoň
ve
zkratce
říci
že
jestliže
by
se
člověk
považoval
při
tomhletom
tyto
to
fázi
za
dobrého
tak
by
chtě
nechtě
popíral
všechno
co
předtím
zažil
popíral
by
to
že
všechno
dobro
pochází
od
otce
a
tím
dobrem
není
něco
co
je
na
jedné
straně
párů
dvojic
nýbrž
pravé
dobro
je
to
že
on
ná
očitým
míru
poznání
a
tak
dále
což
lidi
nemohli
pochopit
tak
proto
sebe
nezažíval
dobrým.
A
já
bych
jenom
mluvil
o
tom
k
čemu
ho
tento
stav
opravňoval
opravňovalo
učitelství
k
osobnímu
vedení
samozřejmě
on
tam
osobně
vede
především
ty
žáky
čili
tím
je
řečeno
že
ty
lidské
vlastnosti
to
jsou
ty
jeho
žáci
jsou
dnes
od
té
chvíle
už
vedeni
přímo
z
centra
věčnosti
že
už
mají
styk
každá
vlastnost
nese
punc
věčnosti
když
se
setkáte
s
takovým
člověkem
tak
když
křesťanství
se
o
tom
říká
že
svatí
měli
nadpřirozenou
třebas
hrdinnou
třebas
lásku
hrdinnou
víru.
Hrdinnou
odvahu
tak
takhle
se
to
jeví
zevně
ale
ve
skutečnosti
ta
vlastnost
je
z
do
v
dotyku
s
tím
osobním
vedením
ježíšovým
a
nese
na
sobě
stopy
jeho
vedení
ty
vlastnosti
si
nedělají
co
by
chtěly
nýbrž
se
řídí
vůlí
ježíšovou
a
on
je
od
prvního
momentu
zaměstnává
takovým
řekl
bych
altruistickým
způsobem
že
je
nutí
křtěte
léčete
dělejte
zázraky
dělejte
dobro
jiným
ne
ten
se
na
to
jestli
vám
někdo.
Jestli
vás
někdo
nepřijme
řekl
teprv
obuvi
své
před
tím
a
odejděte
odtamtud
a
podobně
nic
víc
s
tím
nedělejte
zkrátka
neberte
s
sebou
měšec
neberte
s
sebou
opasek
neberte
s
sebou
meč
protože
jste
ve
styku
se
mnou
já
vás
ochráním
nic
se
vám
nemůže
stát
a
taky
po
celé
ty
roky
tři
se
jim
nic
nestalo
a
on
se
jich
na
to
zeptal
oni
mu
byli
svědkem
toho
že
nic
jim
nechybělo
ale
tato
fáze
osobního
vedení
není
vrcholem
duchovní
cesty
protože.
By
člověka
nezbavila
jeho
lidství
a
protože
lidství
je
odjakživa
prostředkem
k
dobytí
věčnosti
musí
taky
tento
prostředek
byl
za
být
zaměněn
za
vyšší
prostředek
který
jest
zase
ještě
mezi
tím
koncem
a
mezi
tím
lidským
prostředkem
někde
a
tak
když
potom
tato
doba
dojde
ke
konci
to
znamená
když
už
všecko
jde
tak
báječně
že
se
to
dá
vyjádřit
jedině
tím
slavným
vstupem
ježíšovým
na
oslátku
do
jeruzaléma
znamená
všichni
se
mu
klaní
všichni
to
uznávají
ne.
Tak
to
je
ta
doba
zase
to
krásně
znázorněno
víte
že
je
to
všechno
jde
ne
bezvadně
to
je
ta
doba
kdy
už
je
třeba
s
tím
skoncovat
když
se
člověk
ocitá
před
krizí
nebo
se
to
jeví
jako
krize
a
kdy
tedy
má
zase
kvalitativně
stoupnout
nahoru
a
tam
vidíte
že
zase
se
jinak
začne
už
když
tu
smrt
předpřipravuje
jinak
začne
s
tou
vůlí
manipulovat
než
jak
s
ní
manipuloval
po
tři
roky
že
on.
Nehledě
na
ty
přechody
ty
já
velice
rychle
projdu
že
on
totiž
se
vzdává
i
toho
svého
synovství
tam
se
vzdal
synovství
vůči
matce
fyzické
tady
se
vzdává
synovství
vůči
otco
otce
i
když
neví
jak
se
to
může
stát
bože
proč
jsi
mě
opustil
ale
bohu
ho
opustil
on
přestává
být
jeho
synem
on
prosím
neodešel
dobrovolně
z
otcova
domu
ale
přestává
být
jeho
synem
je
pryč
z
toho
domu
není
s
tím
spojen
a
potom
odevzdá
svého
ducha
ale
já
se
pom
ještě
malinko
vrátím
přeci
jenom
těm
vlastnostem
je
tady
velice
důležitý
poukaz
na
to.
Že
ty
vlastnosti
až
na
toho
jidáše
přestože
mu
velice
dobře
sloužily
i
ten
jidáš
muka
neslo
je
zapře
podle
svých
funkce
že
ty
vlastnosti
nakonec
usínají
že
ten
přechod
do
nadlidského
stavu
snadno
rozeznáme
tím
že
vlastnosti
třebaže
byly
vedeny
bohem
nebo
ježíšem
najednou
začíusí
začínají
usínat
že
nám
neslouží
tak
jako
dříve
že
se
o
ně
nemůžeme
opřít
kdybychom
se
o
ně
mohli
opřít
tak
by
nás
ten
svatý
petr
ochránil
před
tím
zatčením
a
a
tak
dále
ne
a
to
se
nesmí
stát
ježíš
kristus
tam
ukazoval
že
oni
tam
sice
padli
všichni
na
tvář
když
on.
Ten
ježíš
ukázal
svoji
velikost
nadlidskou
ale
on
počkal
až
se
se
z
toho
zmotoří
a
dal
se
zajmout
čili
on
dobrovolně
do
toho
vstupoval
do
tohoto
stavu
neměl
tak
dalece
za
zlé
všem
těm
svým
i
těmi
raném
apoštolům
že
mu
tam
usnuli
že
s
ním
nechtěli
modlit
kdybyste
aspoň
dneska
se
mnou
chvíli
říkal
ale
když
to
nejde
tak
to
nejde
tak
bylo
by
mu
bývalo
milejší
kdyby
otec
na
něho
tento
kalich
neuvalil
by
mu
nenechal
ho
vypít
ale
chce
přesto
jeho
vůli
to
znamená
jak
se
vzdaluje
už
teďka
který
jeho
vůli
vidíte
ale
přesto
si
ji
přeje
on
prostě
se
už
vzdaluje
od
z
toho
otcova
domu
přestává
být
synem.
Vy
totiž
pořád
slavíme
trojici
boží
bůh
otec
bůh
syn
budu
svatý
ne
ale
to
synovství
otcovo
nemůže
být
ve
stavu
určité
míry
oddělenosti
jak
se
to
jevilo
po
ty
tři
roky
kdy
on
poslouchal
ale
byl
menší
než
otec
potom
až
se
znovu
stane
synem
až
se
mu
vrátí
synovství
na
jiné
úrovni
tak
už
bude
roven
tomu
otci
bude
mít
právo
poslat
ducha
svatého
tak
de
bude
vládnout
celým
božstvím
celo
celým
obsahem
jeho
moci
a
ta
moc
největší
spočívá
v
tom
vedení
duchem
svatým
všeho
ten
duch
svatý
ve
všem
vládne
ve
všem
je
pravou
živou
podstatou
ten
je
ten
duch
svatý
totiž
je
podstatou
všech
těch
samovolných
sil.
Ten
je
na
jejich
ten
se
ocitá
na
jejich
podkladě
ale
zatímco
ty
síly
samy
o
sobě
jsou
trpné
on
je
přitom
aktivní
víte
to
je
ta
stránka
aktivní
těch
samovolných
sil
čili
nemůžeme
proto
já
jsem
tak
proti
tomu
boha
považovat
za
sílu
protože
ho
nemůžeme
degradovat
jenom
na
trpnou
záležitost
jen
na
sílu
která
působí
v
rukou
něčeho
to
bychom
to
jenom
v
nějak
říkali
tak
ten
bůh
je
asi
že
v
rukou
nějakýho
jinýho
boha
nebo
tak
jako
asi
řekové
říkali
že
ti
bohové
jsou
závislí
na
chronosu
ne
řekové
říkali
to
je
taková
takové
východisko
z
nouze
tady
už
není
žádná
závislost
dál
ta
závislost
nejde.
A
člověk
musí
nakonec
skončit
ve
stavu
kdy
nepotřebuje
a
kdy
by
to
byla
chyba
kdyby
v
tom
setrvával
nepotřebuje
osobní
vedení
protože
jednou
má
o
to
své
lidství
přijít
a
doba
už
je
nedaleká
kdy
o
to
má
přijít
a
kdyby
přitom
se
ohlédl
tak
by
opravdu
se
musel
do
toho
lidství
znovu
a
znovu
vracet.
A
on
už
má
být
na
nebi
to
znamená
ve
stavu
dokonalosti
a
ve
stavu
ustavičného
dosahování
toho
boha
tady
je
jenom
jediná
výjimka
kterou
si
musíme
přiznat
to
jsem
mockrát
poukázal
že
ježíš
na
nebe
vstupoval
a
my
tam
budeme
vzati
že
pro
nás
platí
pořád
to
klepejte
a
bude
vám
otevřeno
když
si
my
se
nikdy
nestaneme
bohem
takovým
jakým
je
ta
trojice
rozumíte
že
my
se
staneme
svědky
božími
nám
bude
na
každém
stupni
otevřeno
my
budeme
taky
na
nebe
vzati.
Ono
to
bylo
tak
znázorněno
také
s
fyzickou
částí
panny
marie
fyzickou
říkám
která
byla
nebe
vzata
to
je
tam
správně
řečeno
nikoliv
sama
vešla
na
nebe
taky
jí
bylo
otevřeno
ten
symbol
tam
velice
přiléhavý
já
myslím
že
ve
zkratce
jsem
to
tady
jenom
tak
prošel
a
že
to
stačí
byl
bych
hrozně
nerad
kdybyste
podlehli
dojmu
že
toto
tyto
konce
co
jsem
tady
předváděl
jsou
vzdálená
hudba
budoucnosti
tady
čím
dál
tím
čím
dál
se
dostáváte
tím
víc
se
dostáváte
mimo
čas
a
prostor
tím
menší
je
vaše
závislost
na
a
prostoru
a
tedy
není
to
žádná
hudba
budoucnosti
nýbrž
je
to
jenom
hudba
přítomnosti
zásadně
že
vy
se
dostáváte
právě
z
času
a
prostoru
do
věčné
přítomnosti
a
čili
to
je
možno
provést
okamžitě.
Když
jsem
tady
předvedl
těchto
sedm
stupňů
tak
poslat
si
toho
dobře
boží
brali
tak
tím
nechci
říci
že
ježíš
kristus
nám
předepsal
že
tak
ne
to
pomalinku
jedno
za
druhým
půjde
dokud
nebude
tamto
nebude
moci
být
to
druhé
nýbrž
on
nám
ti
dává
jenom
najevo
jak
máme
poznat
kde
jsme
abychom
snadno
rozeznali
východisko
neboť
záleží
na
tom.
Abychom
znali
východisko
abychom
znali
odkud
právě
jdeme
abychom
správně
nasadili
další
směr
ale
řekl
jsem
vám
že
každý
okamžik
můžete
být
na
jiném
na
jiné
úrovni
v
jiném
stavu
úrovně
vědomí
čili
jestliže
se
ocitnete
v
dokonalé
vyprázdněnosti
od
sama
sebe
tak
jste
na
tak
vysoké
úrovni
že
můžete
rovnýma
nohama
odtamtud
vstou
vstoupit
do
nebe
samozřejmě
nějakým
způsobem
potom
musíte
doběhnout
to
co
mezitím
jste
překročili
to
je
pravda
ale
už
jak
mi
správně
říkáte
máte
tady
světlo
poznání
které
vám
velice
urychlí
celý
ten
průběh
bylo
tak
dlouhé
jak
vám
to
tady
líčím.
Tak
by
neplatila
slova
ježíšova
té
samaritánce
která
měla
pět
mužů
kdybys
chtěla
mít
život
věčný
mohla
bys
ho
mít
já
byste
ho
tady
předal
a
neplatilo
by
to
obrácení
máří
magdalény
a
tak
dále
by
te
si
buďte
si
přitom
vědomi
toho
že
toto
vám
říkám
jenom
proto
všechno
že
ježíš
kristus
nám
to
se
životem
ukázal
protože
pro
každého
byl
schopen
a
ochoten
si
tam
kde
je
a
nebylo
by
správné
kdyby
to
byl
neudělal
důsledně
kdyby
nám
byl
neukázal
na
všechny
možnosti
kde
můžeme
být.
A
kde
si
pro
nás
může
kam
si
pro
nás
může
jít
jenom
tím
způsobem
že
nám
bude
jasno
kde
jsme
že
my
taky
ze
své
strany
musíme
vědět
o
tom
ježíši
já
myslím
že
maří
magdalena
kdyby
byla
nevěděla
o
ježíši
tak
by
byla
nebyla
mohla
být
obrácena
je
dobře
vědět
o
ježíši
a
vědět
že
z
každého
stavu
ve
kterém
jsme
když
ho
správně
obšancujeme
jako
maří
magdalena
to
učinila
můžeme
být
spaseni
a
proto
tohleto
toto
celý
povídání
tohleto
pro
nic
jiného
není
že
myslet
že
no
já
dneska
mám
před
sebou
je
to
pro
tohleto
a
teprve
potom
se
tamto
a
tak
dále
já
nechci
vám
komplikovat
cestu
tady
pořád
platí
to
co
říkal
ramakrišna.
Když
budete
třebas
rozradostněni
tím
že
jenom
tolik
vtělení
máte
před
sebou
kolik
je
listů
na
stromě
tak
tam
okamžitě
zapadne
když
budete
vědět
že
láska
boží
je
tak
velká
že
před
ničím
před
žádným
hříchem
vaším
se
nezastavuje
tak
překonáte
všechno
všech
těch
sedm
stupňů
najednou
není
řekl
bych
přeceňování
sama
sebe
nýbrž
kdo
to
dokáže
to
je
spoléhání
se
na
lásku
boží
na
milosrdenství
boží
a
toho
si
zasluhujete
tím
že
od
sebe
odstoupíte
ničím
jiným
a
zůstane
vám
přitom
touha
po
něm.
Tato
existence
kterou
tady
žijeme
to
znamená
v
mým
těle
která
je
pokud
jsme
lidmi
absolutně
nutná
k
tomu
abychom
mohli
vůbec
dospět
k
tomu
nikdo
jiný
než
člověk
pokud
my
víme
k
bohu
jít
nemůže
tato
situace
lidství
že
jsme
li
člověkem
nás
má
k
tomu
abychom
věděli
že
tento
člověk
zde
na
této
zemi
vyrostl
ze
země
to
znamená
že
nejdůležitějším
styčným
bodem
se
zemí
jsou
jeho
nohy
to
je
dáno
jeho
zdviženou
polohou
na
rozdíl
od
zvířete
které
chodí
po
čtyřech.
My
máme
těch
styčných
bodů
se
zemí
daleko
méně
asi
jako
ptáci
jenom
dvě
nohy
čili
tím
už
je
řečeno
že
izolace
od
země
je
u
nás
poměrně
snazší
než
u
zvířat
a
ježíš
kristus
nezapomněl
nám
zanechati
v
symbolice
svého
života
že
my
sice
ze
země
přicházíme
ale
nechceme
ne
když
se
zase
jenom
do
země
vrátit
a
tím
končit
tento
pomíjející
život.
Chcemeli
přijmout
božskou
nauku
nějakou
chcemeli
se
znovuzrodit
pak
je
zapotřebí
abychom
se
dovedli
od
země
izolovat
já
zatím
ten
symbol
nepřekládám
já
jenom
říkám
že
tam
teprve
vysvětlím
že
tam
například
dejme
tomu
když
kázal
to
své
nejdůležitější
kázání
na
hoře
horské
kázání
když
se
to
dělo
jak
praví
evangelista
na
místě
kde
byla
vysoká
tráva
a
lidé
na
té
trávě
seděli
že
tedy
toto
bylo
určité
určitá
izolace
od
země
rovněž
tak
když
vstoupil
ježíš
do
jordánu
když
se
narodil
v
betlémě
na
nikoli
na
holé
zemi
nýbrž
v
nějakých
jeslích
nebo
na
nějaké
slámě
když
vstoupil
na
ne
když
vstoupil
na
kříž
tak
pněl
na
tom
kříži
a
nestál
nohama
na
zemi
když
jim
říkal
budouli
tvé
nohy
čisté
bude
celé
tvoje
čisté
tělo
čisté
a
tak
dále
tak
vždycky
tady
šlo
o
povznesení
se
nad.
Zem
a
to
je
symbol
pochopitelně
jak
se
to
prakticky
má
provést
to
už
je
jiná
stránka
když
vám
teď
vysvětlím
jednu
praxi
neznamená
že
byste
si
měli
myslet
že
je
to
jediná
možnost
povznesení
ale
je
nutno
aby
lidský
život
pokud
v
něm
není
složka
práce
v
domě
hospodářově
víte
co
to
znamená
nýbrž
pokud
se
skládá
jedině
práci
na
poli
vy
už
to
víte
z
toho
postavení
služebníka
nemusím
to
dál
vysvětlovat
viďte.
Aby
měl
aspoň
každý
den
tohleto
oddálení
od
země
chápete
v
tom
symbolu
postavení
služebníka
když
ten
člověk
odešel
z
pole
a
přišel
do
domu
hospodářova
tak
odešel
z
té
země
na
které
pracoval
je
to
jasné
čili
toto
když
neumíme
my
vejít
zatím
do
domu
otcova
je
zástupně
nutné
aspoň
dokázat
tím
že
odstoupíme
aspoň
poněkud
malinko
od
toho
pozemského
od
toho
styku
se
zemí
to
by
se
mělo
stát
podle
názoru
některých
autorů
hlavně
kerninga
i
fyzicky
indové
to
dělají
tím
způsobem
že
zauzlí
nohy.
A
tím
nedovolí
praně
styk
se
zemí
tím
se
pranicky
nestýkají
se
zemí
oni
vedou
nazpět
tu
pranu
hodina
jsou
obráceny
směrem
vzhůru
chodidla
kterými
prana
normálně
přebytečná
prana
při
každém
dechu
přetéká
nohami
do
země
se
tím
člověk
to
dokonce
vidí
ty
stopy
potřebou
na
zemi
kdežto
indové
radí
padmasanu
to
znamená
o
tu
svou
pozici
kde
se
nic
z
toho
co
do
člověka
vniká
nevrací
do
země
nýbrž
nabývá
novou
funkci
v
těle
tato
nová
funkce
spočívá
v
tom
že
ten
člověk
obrací
směr
prany
směrem
nahoru
a
tím
probouzí
nehmotná
nervová
střediska
která
normálně
jsou
uzavřena
a
z
těchto
středisek
do
toho
člověka
vstupují
schopnosti
nebo
rozvíjejí
se
schopnosti
mohl
můžeme
říci
křesťansky
dary
které
předtím
vůbec
neměl.
A
které
jsou
absolutně
nutné
pro
další
vzestup
kdyby
to
samosebou
kdyby
člověk
je
zaměnil
za
cíl
tak
by
se
všechny
tyto
dary
podobaly
jak
říká
ramakrišna
výkalům
malomocné
ženy
siddhis
ty
dary
jsou
tady
jenom
proto
aby
popohnaly
vývoj
v
evropě
nám
kerning
radil
zřejmě
pod
dojmem
jak
porozuměl
ježíši
kristu
když
tvé
nohy
budou
čisté
bude
celé
tělo
čisté
abychom
se
soustřeďovali
do
nohou
a
tím
že
se
soustřeďujeme
do
nohou
opakujíce
třebas
jméno
boží
tak
tam
vytvoříme
řekl
bych
pranickou
závoru.
Zahuštěním
prany
takové
že
přes
tohoto
zahuštění
už
dále
další
prana
přetýkat
nemůže
tam
jste
pranicky
saturováni
v
těch
nohách
a
vybití
té
prany
může
následovat
jenom
dotykem
z
ža
nějakým
živým
organismem
je
zajímavý
že
když
tam
soustředíte
pranu
tak
ta
prana
už
přestane
odcházet
do
do
země.
Jenom
živý
organizmus
ji
může
přejmout
tak
například
třebas
ramakrišna
se
soustředil
do
nohou
a
praštil
tou
nohou
vivekanandovi
do
prsou
a
tím
mu
otevřel
lotos
anahata
protože
soustředil
tu
pranu
v
té
noze
tak
že
ona
rázem
otevřela
tím
proudem
ten
lotos
anahata.
A
když
se
tam
soustředíme
tedy
bez
mezer
do
těch
nohou
nebudeme
se
ti
říkat
jak
tak
se
tam
prana
nadržuje
její
hladina
stoupá
to
znamená
intenzita
té
hladiny
náboj
pranický
stoupá
a
dostane
se
až
k
páteři
jenomže
v
evropě
nesplňujeme
podmínky.
Indické
to
znamená
nemáme
vyprázdněná
střeva
nemáme
správnou
pozici
rovnou
představu
takže
tato
prana
málokdy
jen
v
řídkých
případech
může
postupovat
nahoru
od
muladhary
přes
svadhistanu
manipuru
a
dál
těmi
lotosy
v
páteři
a
musí
se
spokojit
s
tím
že
prochází
postranními
kanálky
kterými
je
ida
a
pingala
a
potom
jenom
tam
kde
tyto
kanálky
protínají
lotosy
například
jeden
jeden
ten
průsečík
těchto
dvou
je
v
anahatě
uprostřed
prsou
jenom
tam
dočasně
pokud
my
se
soustřeďujeme
toto
proudění
prany
nahoru
způsobuje
otevření
tohoto
lotos.
Takže
i
my
otevřením
lotosu
anahata
pociťujeme
lásku
nesmírnou
lásku
jenomže
jakmile
přestaneme
koncentrovat
tak
to
zase
uhasíná
ten
lotos
se
zase
pomalinku
uzavírá
a
nechtějte
nemít
si
to
za
zlé
a
nechtějte
aby
se
to
zůstal
otevřen
protože
k
tomu
nejsou
prostředky
to
byste
se
museli
pořád
soustřeďovat
a
to
není
možné
čili
jestliže
pociťujete
po
nějaké
koncentraci
třebas
velikou
lásku
k
bohu
nebo
aspoň
zanícení
tak
to
zase
zhasne
a
není
ten
to
vaše
vina
nepromarnili
jste
to
nepřivlastnili
jste
si
to
to
není
tady
v
tomto
není
chyba.
Nýbrž
přestali
jste
se
koncentrovat
a
ten
lotos
se
uzavřel
ta
prana
velice
snadno
stoupá
idou
a
pingalou
to
není
tak
nic
obtížného
není
to
ovšem
v
pravém
slova
smyslu
stoupání
hadí
síly
jenom
postranní
takový
svý
náhražkový
tok
tak
se
křesťani
kteří
toto
neznali
by
byli
bývali
na
tom
velice
zle
kdyby
nebyli
znali
nějakou
jinou
metodu
a
já
jsem
ji
nazval
metodou
shora.
To
znamená
křesťani
mylně
si
představovali
že
bůh
je
na
nebi
to
znamená
nebe
nepovažovali
za
stav
nýbrž
něco
nad
sebou
to
dobře
víte
to
se
ještě
naše
babičky
domnívají
možná
nebo
prababičky
a
proto
obracely
ru
oči
vzhůru
a
odtamtud
si
doprošovaly
boží
pomoc
na
tom
není
všechno
špatné
protože
tatáž
síla
individualizovaná
které
říkáme
ve
člověku
hadí
síla.
To
je
ta
pasivní
stránka
a
a
prana
té
ta
aktivní
stránka
téže
vesmírové
síly
existuje
taky
ve
vesmíru
a
my
když
upíráme
svůj
zrak
nahoru
to
znamená
nad
sebe
tak
vytváříme
jakýsi
hromosvod
po
kterém
tato
síla
do
nás
shora
vplývá
samozřejmě
toto
splývání
vplývání
síly
shora
naráží
zase
jin
na
jiné
potíže
že
ani
ten
hořejšek
není
čistý.
A
že
tam
naráží
tato
síla
na
nové
překážky
ale
o
tom
nebudu
se
tady
zmiňovat
je
to
cesta
účinná
a
zajímá
vás
jistě
že
ji
znala
například
blahoslavená
anežka
česká
ve
styku
možná
s
jinými
ještě
mystiky
ale
také
hlavně
s
partnerkou
životní
duchovní
sestrou
františka
z
assisi
to
znamená
svatou
klárou
a
vyměňovaly
si
o
tom
dopisy.
Takže
my
víme
že
tyto
praktiky
už
tehdy
za
přemyslovců
byly
známy
tak
to
by
bylo
o
té
cestě
shora
zatím
všechno
soustředění
samo
o
sobě
nemůže
být
nikdy
technickou
záležitostí
ono
všechno
co
vám
tady
říkam
vypadá
tak
jako
že
je
to
nějaká
technika
které
kterou
se
řídíme
za
soustředění
do
nohou
opakování
jména
božího
nebo
tak
a
tím
se
to
vyřídí
nikdo
se
mechanicky
nezduchovní
a
jestliže
nemá
vrcholný
zájem
aby
přešel
do
věčného
života.
Nebo
to
je
jedn
jeden
případ
nebo
jestliže
nemá
lásku
k
bohu
které
druhý
případ
žádoucnější
ovšem
se
těžko
jako
si
ji
vymodlit
jestliže
toto
nemá
tak
pak
to
jeho
cvičení
je
hluché
protože
ho
dělá
mechanicky
nebo
brzo
se
zmechanizuje
i
když
má
ze
začátku
nějaký
zájem
o
věc
tak
opadne
tento
zájem
protože
není
podpořen
dostatečnou
měrou
lásky
takže
já
bych
vám
všem
doporučoval
abyste
při
jakémkoliv
technickém.
Prostředku
napojení
na
boha
vždycky
přizvali
lásku
anděli
se
v
ní
podněcovat
já
myslím
že
bych
měl
hned
při
ten
to
ještě
říct
že
bych
nemyslel
tím
se
to
něco
jenom
klást
srdcem
citem
abyste
rozněcovali
city
prosím
memento
ti
tomu
ale
to
má
své
meze
protože
city
musí
opadnout
city
neudržíte
dlouho
na
určité
úrovni
já
vám
doporučuji
a
právě
proto
taky
píšu
tolik
těch
spisů
abyste
se
podněcovali
třebas
i
intelektuálně
abyste
se
přesvědčovali
abyste
hledali
tyto
důkazy
abyste
se
jimi
řídili.
Abyste
tedy
měli
řekl
bych
i
takovou
lásku
možná
bych
řekl
nikoliv
horkou
ale
studenou
uvážlivou
abyste
uznali
že
vpravdě
vhodno
a
důstojno
jest
milovati
boha
asi
tak
a
že
je
to
to
hlavní
to
nejdůležitější
abyste
tuto
lásku
hodnotili
a
kdybyste
se
chtěli
v
této
lásce
více
zabydlit
a
doporučuji
pěstovat
lásku
bližnímu
tak
že
byste
z
toho
nic
neměli
ne
co.
Text view •
Help