Waveform view
89-13B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Se
počítat
limitně
způsobem
to
chtěl
taky
vědět
jak
je
to
vůbec
matematicky
velice
nadaný
ne
matematické
cíl
a
to
je
to
je
če
moc
a
říká
o
mně
nejlepší
matematik
ve
ti
ostatní
mu
nejdále
matematika
bezvadně
protože
zná
ty
podstatu
těch
věcí
k
tomu
vůbec
k
ve
škole
někdo
neřekne
tak
ráda
a
naučí
sečítat
napřed
a
potom
to
ostatní
že
jo
já
jsem
ho
nepotřeboval
nic
naučit
já
jsem
toto
zákulisí
uka
a
to
ho
zrovna
baví
že
to
má
své
zákulisí
o
to
nevěděl
a
tak
důležité
že
to
podmínek
způsob
počínání
že
kdyby
člověk
nevěděl
například
že
dělení
je
odečítá
ní
to
na
tom
strašně
zle
ten
vlastně
odečítá
a
tím
dělí
tak
sme
si
to
předvedli
ne
to
taky
se
tam
nedověděl
ve
škole.
No
a
někdo
se
to
dělá
tak
primitiv
že
se
odečítá
tím
se
dělí
to
je
taky
pravda
oni
to
tak
nedělali
ne
matematické
cíli
tak
rovnou
postavili
před
dělení
a
on
byl
vedle
nevěděl
proč
a
jak
rasem
to
musel
svět
a
já
vám
to
říkám
ne
proti
proto
že
jsem
to
najdete
snadnou
moc
uskutečnit
než
na
vás
ale
proto
abyste
věděli
že
události
který
vedle
vás
tou
mají
dvojí
význam
jednak
vystihují
něco
co
se
nedá
vystihnout
rozumem
a
to
je
to
hlavní
a
jednak
vystihují
něco
čemu
říkáme
vedení
člověka
za
účelem
jeho
výchovy
anebo
dosažení
nějakého
společenského
pokroku.
Tak
především
řekneme
si
o
těch
událostech
že
je
to
něco
co
vede
co
je
tady
zařízeno
tak
aby
nás
to
spojovalo
s
tím
stvořeným
a
s
pospojováním
stvořeným
nás
dostalo
k
bohu
řek
bych
to
takhle
ten
člověk
který
žije
z
mechanismus
v
něm
existujícím
to
je
to
všechno
ostatní
to
je
mechanické
není
si
vědom
že
toto
co
si
z
vlastní
vůle
nevymyslel
je
dáno
úrovní
jeho
vývoje
a
že
ta
úrovni
vývoji
je
tažení
boží
nazpátek
do
toho
odkud
to
všechno
vyšlo.
Takže
já
když
dělám
z
devadesáti
devíti
procent
něco
co
je
způsobeno
tím
automatismem
který
ve
mně
vládne
tak
přisluhuji
celému
vesmíru
a
především
té
úrovni
své
a
to
je
pochod
zespoda
že
všichni
tvorové
nižší
než
já
aniž
vědí
mně
pomáhají
protože
kdyby
tady
nebyl
to
řeknu
ono
tady
aby
měl
z
toho
někdo
radost
víte
nebyli
kávy
prasata
že
jo
tak
tady
nejsme
ani
my
a
taky
kdyby
tady
rostliny
to
zase
pořád
těch
rostlin
tak
tady
taky
nejsi
ale
tam
je
to
tam
je
symbioza
tak
symbioza
nedal
to
člověka
že
on
to
všechno
sežere
a
potom
je
z
toho
člověk
tak
že
jo
a
to
je
cesta
kde
nám
poměry
naší
planetě
slouží
abychom
zde
mohli
být
živi
to
je
pomoc
zdola
protože
je
to
původ
přehání
od
boha
tak
nám
to
přichází
z
do
to
nesmíme
opomíjet
toho
se
musíme
všímat
a
z
toho
máme
vědomě
žít
ale
vedle
toho
kde
pomoc
hora.
A
to
jsem
tady
provedl
dopoledne
ale
vy
si
to
smažte
tam
nedávejte
to
už
je
tam
to
všem
všechno
je
vite
když
ta
síla
prochází
shora
dolů
tak
protože
nic
není
v
tom
vesmíru
oděno
jedno
od
druhého
tak
to
musí
působit
na
sedmou
úroveň
zrovna
jako
na
tu
první
jenomže
na
první
a
tom
nejhůř
ta
mu
tam
naše
muladhara
že
až
co
zbyde
to
si
ty
úrovně
rozeberu
a
protože
jsou
daleko
mocnější
než
na
naše
úlo
to
je
nejméně
mocná
to
on
se
ta
svadhistana
která
končí
a
ta
manipura
taky
končí
te
smrtelná
trojice
i
stanicí
manas
to
taky
smrtelná
třicet
tak
tam
to
je
nesmrtelné
tak
ono
to
je
tak
že.
Když
to
de
mu
na
tisícovky
já
budu
mít
podle
aku
a
byl
mého
tak
jste
kněží
slovy
si
ty
úrovně
na
naší
úrovni
nech
ají
devět
set
devadesát
devět
části
a
my
tu
jednu
není
toho
prosím
vás
víc
není
to
ani
ta
jedna
kdyby
to
totiž
byla
ta
jedna
to
by
bylo
výborné
že
by
byla
celá
muladhara
otevřená
ale
naše
aha
není
zlá
otevřená
protože
ono
ani
do
ní
ta
celá
jí
nepřijde
a
je
zajímavý
že
tady
musí
zakročit
naše
jednání
aby
se
otevřel
celá
morana.
Ta
mohla
dala
se
otevře
tehdy
když
něco
děláte
pořádně
já
to
nebudu
jako
slova
jestli
dělá
něco
pořádně
ale
si
třebas
zaujat
proudu
a
to
si
schopen
dělat
pořádně
ji
než
cokoliv
jiného
dejme
tomu
my
při
tom
jo
a
jestliže
to
děláš
opravdu
pořádně
jedno
že
se
tomu
úplně
aspoň
chvilkama
tak
v
tom
případě
si
otevírá
muladharu
aniž
to
víš
takže
dejme
tomu
takový
beton
měl
dokonale
otevřenou
muladharu
ale
jenom
když
skládal
protože
se
to
zavřel
po
pomoženo
ale
praktiky
které
znají
třebas
indové.
Jsou
takového
druhu
že
ta
muladhara
otevřena
trvale
celá
po
celý
lidský
život
i
ve
stáří
a
to
má
za
následek
že
se
odtamtud
může
snadno
startovat
nahoru
když
mě
máš
pevnou
půdu
pod
sebou
nemáš
unese
otevřenou
to
jako
kdybys
to
další
co
na
tom
cesta
vět
stavěl
na
písku
to
musí
být
pevná
půda
celá
lé
žádný
trním
do
nesmím
v
sobě
ano
takhle
indové
jdou
správně
nahoru
zdola
nahoru
ale
křesťani
tak
svatá
terezie
ta
doporučuje
zhora
do
protože
ona
sama
shora
dolů
šla
tak
to
nemůže
doporučovat
jinak
ono
je
sice
musí
vést
do
la
protože
to
lidské
do
toho
musí
být
přidáno
a
když
není
to
přidáno
tak
sem
nezmohu
z
těch
sedmi
stupňů
možných
vytříbí
ty
tři
první
se
musí
přemoci
zdola
nahoru
lidskou
vůlí.
Ale
když
potom
ta
lidská
bude
dál
nemůže
tak
si
člověk
nesmí
zoufat
nýbrž
musí
se
podvolit
odevzdat
té
vůli
boží
to
je
tomu
trendu
shora
dolů
shora
do
a
pak
se
někde
setkají
na
takovém
velice
těžkým
bodu
těžko
překonatelná
přechodu
to
je
tatínka
ano
ně
na
symbolikou
ježíšova
života
a
teprve
potom
mohou
ji
dát
do
tý
trojky
to
těch
tří
hodin
umírání
na
kříži
a
do
těch
tří
dnů
hrobě
a
tak
dále
to
je
vám
stavu
ze
života
ježíše
krista
teď
si
představte
jak
trpěl
viděli
že
je
to
včera
ve
filmu
to
ještě
nevěděl
tady
snad
to
bylo
promítá
jak
ten
páter
pio
umíral
padesát
let
měl
o
no
když
u
ježíše
to
dalo
tři
hodiny
tak
to
je
nějaká
anomálii.
Prosím
já
netvrdím
že
to
dělal
ten
pio
špatně
ale
on
chtěl
pomáhat
bližnímu
to
je
taky
ještě
správný
ale
že
do
toho
spal
příliš
mnoho
lidské
vůle
tak
nedovolil
aby
se
posadila
úplně
ta
vůle
boží
tak
on
musel
pořád
uměle
za
každé
prosazování
osobní
vůle
musel
zase
sže
to
byla
dobrá
činnost
pro
bližního
musel
na
pokračování
trpět
no
a
tam
v
tom
svému
například
říkají
že
on
měl
dáti
zápas
se
satanem
prosím
tě
jak
si
splývání
on
říká
se
atak
to
vám
asi
napovídá
s
kým
se
to
bojoval
ovoce
se
o
to
ne
to
znamená
on
protože
měl
pořád
osobní
vůli.
Tak
musel
se
ta
ne
bojovat
to
byla
nikdy
bojová
stránka
jeho
života
a
já
mu
to
nezávidím
ale
bylo
to
požehnané
pro
mnoho
lidí
a
právem
bude
svatost
ale
on
je
to
jeden
z
lidí
který
nejvíc
umírali
na
tomto
stě
padesát
let
kdež
a
eště
předtím
náznakově
a
když
to
zeme
tomu
někdo
umíral
tři
roky
nebo
svatá
terezie
míra
osmnáct
let
no
a
von
řeknu
to
je
vítr
to
tedy
se
nerada
vzdával
své
vůle
a
proč
ta
se
tak
nevzdával
své
vůle
a
proto
tedy
taky
trpěla
protože
si
myslela
že
miluje.
Víte
já
jsem
měl
tu
výhodu
jedinou
proti
svaté
terezii
ten
si
nikdy
nemyslel
že
miluju
pána
boha
a
to
mně
je
tady
svědek
můj
přítel
třebas
jak
já
jsem
schopen
milovat
ní
ne
věty
ho
zabiju
nebo
jestli
ho
po
chválím
zatím
eště
žije
chudák
no
a
takže
když
já
jsem
šel
do
té
fáze
umírání
na
kříži
tak
to
netrvalo
tři
hodiny
tak
to
trvalo
ani
ne
zlomek
vteřiny
to
byly
jednadvacátý
jedenáctý
třicet
devět.
To
byla
moje
smrt
na
kříži
takže
kdybych
byl
in
dem
tak
by
řekl
soto
klepáte
vo
nějakým
ukřižování
my
to
vůbec
neznáme
voni
na
to
protože
na
to
jdou
takovýmto
způsobem
tak
to
vůbec
neznají
a
nepotřebujou
to
znát
teď
jim
to
prosím
vás
vnucuje
to
by
se
jim
dochovala
takové
dlouhé
utrpení
to
nedělejte
to
si
to
své
pro
sebe
nemějte
to
na
vývod
ale
až
to
ti
indové
jako
třebas
si
aurobindo
pochopí
jako
to
tady
je
vykládáno
tak
ty
indové
se
smíří
s
tým
ukřižováním
ale
zaručeně
budou
takovým
prvkem
v
země
zemi
zasvěcenců
kteří
budou
bojovat
proti
tomu
aby
to
utrpení
trvalo
déle
než
tři
hodiny
a
když
to
bude
na
tuhletu
normu
tak
už
se
tam
něco
nepořádku.
Moje
utrpení
před
bičování
před
trvalo
čtyři
dni
to
neříkám
že
to
bylo
na
normu
a
nebylo
to
trošku
na
no
ale
samo
né
umyl
umírání
proběhlo
zcela
hladce
jako
když
odevzdávám
něco
jeho
ducha
ježíš
kristus
totiž
říkal
odevzdávání
těch
svýho
ducha
a
když
já
jsem
odevzdal
svůj
život
tak
se
odevzdal
všechno
i
toho
svého
ducha
to
ten
náš
duch
oproti
duchu
božímu
co
jsme
do
toho
vložili
vlastní
iniciativy.
A
správně
vložili
a
to
se
musí
na
kříži
odevzdat
a
to
je
velmi
obtížné
než
to
ježíš
kristus
odevzdal
ho
bylo
zápasu
v
zahradě
getsemanské
že
a
potom
ještě
při
nesení
kříži
na
kříž
nahoře
na
golgotu
toho
kříže
sám
tak
dokázal
musem
partnera
šimona
světci
nejste
aby
trošku
nebyl
v
té
který
člověk
musí
bohu
ulevovat
se
se
si
to
tak
jsou
poměry
lite
v
této
říši
a
bez
těchto
nejde
ani
ježíš
jsem
neudržel
bezpáteřní
se
bezplatně
na
ani
napří
samotném
ruchu
pomohl
ten
člověk
nebo
to
musela
pomoc
panna
maria
kdybych
byl
nemohl
anebo
nedokázal
anebo
nepodařilo
se
mu
to
odevzdat
pannu
marii
svatýmu
janou
tak
smrt
na
kříži
se
neuskutečnilo
jak
má
být
jako
spasitelská
smrt.
Tohleto
co
udělal
že
už
neměl
matku
nenu
jako
třiceti
letech
to
je
jiná
fáze
nižší
a
že
ji
neměl
protože
ji
měl
někdo
jiný
měli
svatý
jan
a
přestala
to
být
přestala
to
být
jeho
matka
a
když
to
předtím
ne
oni
sice
neměl
jako
svou
matku
ale
matka
to
zůstala
on
se
jí
řídit
například
při
prvním
zázraku
v
kani
galilejské
tak
tě
to
byla
pořád
jeho
matka
ale
už
ji
nenazval
tehdy
matkou
všimněte
si
dobře
toho
textu
nýbrž
ženou
na
to
jeho
matka
nebyla
tentokrát
byla
ani
žena
ani
matka
pod
tím
křížem
to
všechno
věnoval
panně
marii
a
panna
maria
svatýmu
janu
vzájemně
si
to
věnovali
ale
matka
tvá
ne
si
tvůj
a
on
byl
volný.
Když
proděláte
křest
krí
to
je
ten
poslední
křest
na
kříži
tak
nebo
před
posledních
tak
se
musíte
ocitnout
absolutní
svobodě
a
ještě
to
že
se
ocitne
absurdní
co
stojí
při
dni
pobytu
v
tom
hrobě
viďte
vite
bude
třeba
opravdu
tedy
věci
detailně
si
probrat
eště
do
si
tento
kyne
doufám
budeme
na
to
čas
abych
v
tom
mohli
nasadit
ze
země
a
už
se
nemusel
opakovat
ale
tam
mně
musíte
držet
to
tomu
ještě
nerozumím
tomu
nerozumím
tamto
ještě
vlož
já
to
všechno
vím
takže
to
vyložím
já
to
nemusím
přemýšlet
prosím
vás
to
je
hotová
věc
jestliže
jsem
prošel
konceptu.
Tak
musím
znát
stvoření
udržování
osvícení
spojení
s
bohem
a
konec
světa
tak
musím
o
tom
vědět
když
to
samo
dokazuje
tím
musím
to
věděl
a
byl
to
vytk
o
tom
mu
taky
říct
pokud
se
to
dá
vůbec
říct
tak
myslím
že
bych
měl
tohleto
před
řešit
nevedou
čtyři
ho
a
ani
ne
nějakou
svatou
terezií
který
je
nesrovnatelné
protože
každý
člověk
de
svou
cestou.
A
nemůže
jeden
napodobovat
druhého
my
jsme
schopni
napodobovat
jenom
ježíše
krista
to
je
minci
o
krista
a
nikoliv
na
podobní
nějakýho
člověka
to
by
se
tím
mohlo
stát
že
by
chtěl
napodobovat
mě
né
samozřejmě
a
třeba
svatou
terezii
běda
třebas
pátera
pia
toto
nebo
dopadlo
to
byste
z
vylil
pro
tento
život
není
možný
to
je
naprosto
nevhodná
cesta
pro
něho
to
byla
velice
hodná
co
lidí
napravil
ale
proto
že
by
to
byl
debakl
hotový
tak
kdyby
mě
napodoboval
ještě
dnes
nebyl
by
se
mnou
v
ráji
kdyby
pekle
vyšle
nebyl
by
si
mezi
živými
víš
nebyl
by
si
jenom
proto
že
si
mě
na
podobal
a
to
byste
nestal
kdyby
se
na
podali
vše
krista
pže
napo
ježíše
krista
spočívá
v
tomhletom.
Byl
jsi
u
otce
jo
než
se
jsem
dostal
na
tento
svět
jako
ten
ježíš
kristus
jenže
se
tam
byl
v
ho
příbytku
tak
to
otce
je
mnoho
příbytku
tak
s
námi
taky
jeden
příbytek
si
no
odtamtud
se
dostal
jsem
na
svět
proč
to
byla
tvoje
iniciativa
vůbec
ne
se
iniciativa
boží
že
on
tě
z
ve
k
spolupráci
na
tvoření
světa
na
dotvořování
na
regulace
poměru
my
to
je
regulovat
světě
pohromy
ty
věci
to
je
na
milá
se
nějaká
válka
padesát
milionů
lidí
mrtvých
a
tak
to
je
regulace
jedinečná
ne
čili
mi
pánu
bohu
máme
co
do
toho
mluvit
to
je
to
jasný.
To
tam
nemusí
být
ponesete
si
to
to
je
správný
ta
od
tebe
potřebuju
abyste
to
bral
od
nich
ne
protože
jestliže
takhle
přijmeš
svoje
narození
jako
že
si
pozvánka
práci
na
poli
hospodáři
dovolat
bůh
a
práci
v
jeho
domě
tak
máš
spásu
v
kabeli
a
ty
si
byl
pozvánka
na
obojí
práci
jenomže
ta
první
práce
je
práce
ve
mně
a
ta
druhá
práce
v
domě
hospodaří
práce
z
lásky
tak
první
podobenství
který
je
to
má
vysvětlit
vysvětlit
daleko
líp
život
ježíše
krista
a
dokáže
se
tento
týden
tě
v
tom
jak
tady
budeš
dlouho
no
tak
to
možná
se
k
tomu
dostanu
ale
první
podobenství
to
že
je
toho
týká
je
podobenství
o
hřivnách
rozdělil
hospodář
než
odešel
hřivny
třem
služebníkům
jednomu
dal
jednu
druhému
dvě
třetímu
pět
a
řekl
aby
hospodařili
pro
něho.
V
tom
zůstali
hřivny
jeho
to
nebyl
to
začli
být
hřivny
těch
služebníků
a
voni
to
taky
takhle
brali
čili
oni
věděli
že
to
není
jejich
jestliže
předtím
pracovali
zam
du
tak
zřejmě
se
v
té
práci
za
mzdu
osvědčili
protože
nic
věřil
úkol
vyšší
dělat
něco
z
lásky
k
němu
už
bez
na
naděje
mzdu
jenom
na
třebas
velké
pokání
to
nebude
správné
oni
při
tom
normální
taky
dělali
ve
mě
to
tam
byly
ještě
řetu
dvě
jedna
hřiven
to
nic
zanedbat
celýho
jejich
práce
no
ale
bereme
to
jednoduše
začli
pracovat
lásky
tomu
hospodáři
k
tomu
bohu
a
když
se
vrátil
ty
dva
pochválil
protože
viděli
za
dvě
hřivny
zase
další
dvě
za
pět
vlivem
dalších
pět.
Nepochválil
toho
to
měl
jedno
a
von
říkal
já
mám
jenom
jednu
vím
že
jsi
přísný
a
že
rád
krizí
definice
ten
za
toho
svýho
pána
velice
dobře
a
protože
znovu
jako
takovýho
poradí
takovýho
který
to
zúčtuje
pro
sebe
dobře
tak
sem
zažil
zakopal
to
zakopal
ty
jsi
kdybyste
byl
dal
aspoň
penězoměnce
tak
se
dostal
nějaký
roky
ale
takhle
jsem
dostal
vůbec
nic
budeš
vyvržen
do
temnot
vnějších
to
znamená
budeš
tak
hloupí
jako
se
byl
předtím
než
si
přijal
úkol
z
lásky
přijal
úkol
z
lásky
a
jednal
s
tím
hloupě
a
proto
zůstal
hloupý
byl
v
temnotách
vnějších
tam
je
v
daném
pekle
tam
je
o
temnotách
vnějších
že
je
to
špatně
překládal
tím
to
přeložím
přímo
z
originálu
a
je
to
v
temnotách
vnějších
to
znamená
v
tom
na
té
periferii
těch
sedmi
stupňů
úplně
na
ven
na
vnitřní
v
tom
prvním
stupni
ještě
na
začátku
je
on
zase
znovu
sami
žen
o
dalšího
nic
nevyznám
že
to
tam
ty
jsou
trošku
dál
a.
To
je
první
podobenství
a
druhý
podobenství
je
to
o
tom
o
té
práci
na
poli
a
práce
v
domě
já
doufám
že
kromě
toho
že
když
vy
druh
taky
si
tu
mzdu
za
sloužíš
já
jsem
nikdy
si
mzdu
úplně
nezasloužil
již
voči
dováděnou
to
na
tebe
jako
ale
ty
mě
považuje
za
vedle
takovýho
rovnocenného
terezií
tak
nebrat
já
jsem
třebas
nikdy
nešel
dlouhá
ale
není
to
pravda
já
jsem
švindloval
moc
co
jsem
zažil
a
nejlíp
to
mělo
dycky
pro
mě
největší
úspěch
výš
to
země
tě
já
jsem
předstíral
třeba
na
lopatě
tin
já
jsem
už
dávno
zapomněl
já
jsem
byl
osm
let
vo
státu
za
to
placen
a
boha
těle
se
postavil
celý
barák
když
si
postaví
za
osm
let
barák
no
tak
to
si
s
něco
vydělal
viď
a
všechno
neřestné.
A
dycky
na
školách
se
učil
rád
to
co
jsem
neuměl
protože
se
to
moh
naučit
konečně
a
tak
jsem
učil
všechno
takhle
co
jsem
uměl
to
se
neučil
na
se
uměl
francouzsky
je
to
se
nikdy
neučil
proto
že
to
nebavilo
to
umí
co
bych
to
učili
já
se
potřebuju
něco
naučit
se
pořád
si
světa
učit
teďka
jsem
se
učil
vo
tom
s
blok
a
terezy
a
pořád
od
někoho
a
když
skončím
lidí
to
zase
příčí
pan
forma
a
tak
dále
a
tak
zkrátka
za
mzdu
ber
se
svou.
Umím
hospodařit
tak
že
zam
se
ochoten
něco
udělat
když
ty
tak
já
za
to
taky
něco
nějakou
práci
letím
způsobem
se
nikam
nedojde
dál
než
do
třetího
stupně
těch
sedmi
to
je
že
to
z
metodou
ještě
jde
ale
dál
už
to
metodou
nejde
rozumíš
takže
potom
najednou
s
pánem
bohem
smlouvat
obchodník
dyž
já
tak
ty
tak
ty
to
uděláš
pán
bůh
vůbec
se
neozve
nebo
pán
bůh
se
ode
a
ty
za
to
na
to
vůbec
ne
reaguje
jedno
z
toho
dycky
nastane
víc
na
saleskýho
se
toto
druhý
von
ti
pořád
dává
život
ten
tebe
pořád
vplývá
te
emanační
teorie
tou
já
na
stávám
že
pořád
se
vstupuje
s
život
boží
a
proto
si
schopen
žít
trest
procent
toho
automatismu
to
přece
není
mý
vůle
a
proto
žiješ
a
nejsem
to
vůbec
vděčen
a
bere
to
jako
samozřejmou
věc
ani
je
to
nenapadne
to
dobře
že
to
nenapadne
pže
vám
doneslo
at
viděl
u
čeho
se
napřed
zastavím
to
je
samozřejmé
ale
není
to
správné.
Protože
máme
být
vrcholně
vděčni
za
to
že
žijeme
každý
okamžik
bereme
z
rukou
božích
a
to
už
je
cesta
za
tím
třetím
stupínkem
já
napřed
ze
své
vůle
dělám
vůli
pod
danou
vůli
boží
a
potom
jí
nakonec
tu
vůli
úplně
opouštím
a
dostávám
se
do
vůle
boží
teprve
opustí
svou
vlastní
vůlí
nastupuje
vůle
boží
jak
nastupuje
vůle
boží
tak
rozumím
co
chce
ta
nastoupil
a
u
mě
až
sedmadvaceti
letech
přátelé
že
jsem
věděl
co
on
chce
sedmnácti
letech
se
jenom
věděl
že
je
že
mně
je
a
že
jsem
vo
na
něj
nebral
ohled
a
že
jsem
si
dělal
všechno
po
svém
to
byla
veliká
chyba
a
tam
se
hrozně
viděl
a
ten
život
jsem
považoval
za
úplně
ztracen
a
zbytečným
promrhaný.
Sedí
a
ten
pro
proto
že
jsem
ho
považoval
za
praha
mylně
tak
tento
omyl
byl
správný
v
tom
smyslu
jsem
se
neobracelo
nazpátek
jako
k
něčemu
ztracené
mu
nýbrž
mě
se
mu
zahození
radostně
založeného
že
už
tak
nemusím
říct
že
už
pro
sebe
nemusí
mi
dělat
vod
tý
doby
se
snažil
pro
sebe
vůbec
nic
nedělat
takže
narozdíl
od
vás
po
od
nikoho
jsem
ne
nechtěl
nikdy
spásu
když
osobní
nějaký
řeknu
tím
se
liší
o
svatý
terezie
bylo
patra
pia
to
se
nedá
sou
na
já
jsem
přeci
byl
beznaboh.
Já
ne
nějaké
své
velikosti
jsem
nestál
o
spásu
nýbrž
pro
absolutní
beznabožství
se
nestal
o
spásu
e
žáka
ze
nebo
to
nějaká
přednost
moje
též
žalostný
že
s
takových
nízkých
důvodů
jsem
o
to
nestál
buďte
rádi
že
o
to
stojíte
až
do
kříže
vám
to
bude
uprosit
tak
už
ne
a
do
příde
to
nutně
potřebuje
ty
bez
toho
zvali
dřív
neuděláte
kroky
kříži
kdežto
já
kdybych
byl
toužil
jako
beznaboh
absolutní
beznaboh
po
sebespáse
co
bych
to
koho
to
bych
to
chtěl
spasit
prosím
tě
toho
beznaboha
který
si
všímal
jenom
sebe
že
si
musel
být
vědom
a
byl
jsem
si
toho
vědom
že
až
musíš
že
po
mě
zbyde
nic
že
to
rozplyne
to
jsem
si
byl
vědom
poctivý
beznaboh.
A
tak
mě
nesmí
a
ničího
než
se
věnovat
tomu
co
mě
bavilo
a
mě
bavila
třebas
všemi
já
jsem
se
bavili
jakým
jsem
zaplašil
ten
zlý
dojem
ze
svého
života
až
to
šlo
do
těch
sedmnácti
let
a
tak
to
už
je
no
prosím
tě
sem
já
sem
na
ten
toto
terezií
nejsem
že
to
byla
jejich
přednost
že
toužili
po
spáse
a
můj
to
byl
největší
nedostatek
že
jsem
po
ní
netoužil
jak
se
to
dá
srovnávat
vůbec
ne
teď
je
otázka
jestli
takovýhle
člověk
je
svatý.
A
on
nej
svatí
on
dobře
sám
ví
že
jediný
svatý
je
bůh
to
byla
moje
spása
v
tom
sedmá
tem
roce
kdy
jsem
ten
život
tak
snadno
vzdal
dyť
já
nejsem
nic
zato
si
velice
vážím
eckharda
jenže
vono
to
šel
s
konce
taky
neřekl
ty
prostředky
měl
to
říct
snad
do
škrt
nehodí
žák
tauler
to
vysvětlil
ale
tamto
chybí
tam
sb
a
trojí
no
sebou
jsem
tady
odůvodnil
fyziku
to
on
nebral
na
vědomí
on
prostě
pravá
nehlava
už
tam
byl
já
nevím
jak
se
tomu
dostal
to
my
není
dobře
známo
ale
zaručeně
byl
to
vpád
milosti
boží
obrovských
pátý
božích
takže
mohl
té
katrai
říci
že
dneska
nevěříš.
Z
toho
že
se
dostal
do
toho
stavu
poznávání
vděčnosti
jako
nic
přirozenosti
boží
a
když
to
o
tom
se
vyjádřila
on
tam
nebyl
ani
pán
bůh
ani
jeho
svatí
ani
andělé
a
tak
já
na
ně
nevěřím
protože
já
jsem
to
to
to
nepotřeboval
aby
tam
byli
on
říkal
ne
řikat
nikde
bylo
děly
tě
zezadu
a
tetě
by
tě
upálil
ale
ty
jsi
dál
než
ti
kteří
se
stýkají
s
pánem
bohem
se
svatými
a
jeho
anděly
že
ty
vidění
pomocí
lidské
obrazotvornosti
jenom
obraz
pravdy
a
ty
si
viděla
pravdu
samo
a
přitom
si
nezahynul
pže
to
je
nic
ta
přirozenost
boží
a
tím
je
to
všecko
to
je
nic
obrovskou
náplň.
A
je
tam
nemůžete
něco
v
tom
nazvat
něčím
tak
teď
jde
o
tuto
věc
když
hlavní
událost
projev
tisku
byla
vstup
do
kláštera
a
ten
klášter
mě
ustálení
řád
tak
se
tomu
řehole
to
je
řád
kterým
se
museli
řídit
a
viděli
se
buď
formálně
nebo
neformálně
tímto
zase
modifikovalo
to
působnost
toho
řádu
tak
my.
Nemáme
něco
takového
jako
voni
že
v
dospělém
stavu
voni
dříve
s
něj
vstoupí
že
dvaceti
letech
tehdy
nevím
jak
je
to
dneska
do
toho
řádu
voni
přijali
trvalý
řád
kterým
se
řídili
až
do
smrti
ovšem
byl
v
tom
tak
rozdíly
protože
když
ten
člověk
tam
dospěl
do
nějaké
duchovní
výše
tak
něco
už
nemusel
dělat
v
tom
řádu
například
to
je
svaté
terezii
se
odpouštěl
aby
něco
nemusela
už
dělat
zrovna
jako
k
tomu
kapucín
k
jeho
vi
se
odpouštěl
že
nemusel
něco
dělat
byl
starý
ne
ale
to
byla
jedna
věc.
Ale
něco
se
na
něj
zase
chtělo
navíc
co
se
chtělo
na
víc
například
na
pijovi
to
je
nesrovnatelně
toho
víc
než
co
se
mu
odpouštěno
on
se
předpokládal
že
bude
třebas
denně
zpovídat
tisíc
lidí
to
by
normální
dokázal
on
naše
zpovídal
ještě
víc
protože
ono
mu
to
šlo
tady
se
to
nevěděli
ale
strašně
dobře
vod
ruky
ty
stavy
proto
věděl
už
napřed
že
se
z
toho
a
toho
dopustil
že
to
tak
ano
odpouštím
se
tím
nebo
nepouštěli
a
musíš
to
napravit
musíš
tam
tím
jsem
smířit
nebo
tak
to
všechno
rovnou
mu
říkal
ani
mu
ten
člověk
musel
toto
vykl
vyložit.
Tak
to
byl
už
jenom
jeden
lepší
než
on
a
to
byl
jan
z
vianney
který
kázal
před
kostelem
že
tedy
nebyly
apriori
byl
tam
sice
tisíc
lidí
a
on
si
vyhmát
z
toho
davu
třebas
pět
osob
a
říkal
ty
tam
za
du
ohlas
mě
jménem
haslo
se
někdo
protože
nevěděl
na
koukat
je
až
se
ohlásil
ten
jo
jmenován
vnitřně
znal
říkat
tak
ty
si
zasel
na
části
pole
svého
sousedem
který
si
přivlastnil
tak
prosím
ten
užitek
z
toho
pole
patří
tomu
sou
sedum
a
kromě
toho
že
to
po
škodil
eště
polovina
svého
užitku
patří
také
jemu
a
tak
dále
takhle
zpovídal
a
ostatní
říkal
no.
Jsou
tady
tě
dobrou
vůli
a
co
tady
lidi
který
nemají
dovoluji
chtě
něco
očima
tak
to
mě
chtěli
něco
předestřít
ty
nemě
ty
nejsou
ty
nejsou
hodni
toho
abych
je
zpovídal
ty
tam
třebas
tady
v
první
řadě
ty
jsi
takový
vidí
výš
a
ukaž
se
mně
pojmenujou
protože
byla
malá
obec
o
něho
všichni
zdali
a
dal
jako
ženy
lidé
a
on
se
ukázal
že
jejich
on
výuky
znáš
to
se
vám
to
vytrácel
z
toho
náměstí
a
z
byla
tam
hrstka
a
vy
jste
byli
to
znamená
vy
se
mně
nebojte
to
znamená
vy
se
nebojte
ani
pána
boha
je
se
nebojte
pána
boha
tak
to
si
dělejte
takhle
z
té
boží
a
nebojte
se
toho
že
jste
boží
na
to
je
třeba
veliká
odvaha
být
synem
nebo
třebu
člověka
na
to
není
třeba
vlak
odvaha
být
synem
božím
velká
na
protože
proto
se
na
vás
projevil
vůle
boží
a
víte
jak
to
dopadlo
s
pánem
ježíšem
kristem
to
byl
taky
syn
boží
a
je
to
syn
boží
a
byl
popraven
na
kříži
pozor
na
to.
A
eště
to
řekl
tak
se
pátej
od
ztratila
protože
jsem
měli
rádi
nebyli
šelmy
se
ani
a
říkal
tak
ty
jediný
si
tady
zůstal
budeš
mě
dělat
sluhu
kostel
a
on
říkal
já
mám
ale
domácnost
mám
mám
z
dobytek
doma
a
pole
a
mu
říkal
no
to
ne
to
nevadí
dokonce
tohoto
těchto
mytí
budeš
pracovat
na
těch
polích
a
mě
jenom
po
be
pomáhat
ale
jak
to
potřebuju
do
budoucnosti
potom
přijdeš
ke
mně
a
ty
pole
po
ty
se
postaráno
postavil
se
o
to
to
nebo
tady
klá
hlad
ten
ten
byl
ještě
lepší
než
ten
pio
protože
dovedl
to
zařídit
prakticky
každým
to
byl
takový
rádce
těch
zemědělci
že
všem
poradil
jak
mají
pohani
kdy
co
bude
a
všechno
prostě
on
živočišných
po
rostlinou
až
po
způsob
hnoje
ní
a
všechno
všechno
ovládal
bezvadně
co
se
říká
že
kdyby
se
to
bývalo
všechno
zachovalo
to
bylo
psalo
takže
to
byli
nejlepší
podmínky
za
jakých
se
má
moderní
hospodářství
zemědělci
notak
to
byl
jan
zvaný
mimochodem
jan
z
vane.
Byl
vždycky
mi
blíže
svatým
a
jsem
se
dostal
v
té
dobroslavě
která
vo
tom
nevěděla
tak
řekla
mám
tady
tak
fůru
obrázku
já
vám
dám
obrázek
vašeho
patron
nic
se
mě
napověděl
lesem
poprvně
v
životě
a
kdys
našla
svatýho
jana
zval
milý
proto
že
ho
honil
satan
vokolo
falešně
a
ohledem
u
honil
no
to
byl
přeci
mile
nechat
se
takhle
honit
vod
ostatní
to
mně
velice
bylo
heslovitě
bylo
nikdy
satan
takhle
nehodil
a
že
von
to
vydržel
to
to
byl
pro
mě
přebral
ona
říká
ta
dobroslavy.
Ta
se
strach
do
vám
ale
podle
je
to
ten
rochní
o
se
v
pravo
jan
vane
tam
má
v
tom
rohu
nahoře
svatou
jenom
v
že
nebe
patrna
pane
k
ní
se
utíkal
když
už
si
sám
nevěděl
rady
a
tak
taky
tu
patron
ku
berte
za
svou
patro
mu
já
jsem
říkal
no
tak
k
ne
já
už
jsem
předtím
byl
v
paříži
tak
fakt
se
měl
nějaký
poměr
no
ale
ta
svatá
je
nové
ale
vám
řeknu
to
se
mi
tak
dost
jako
nezdálo
protože
to
byla
lotr
pověst
to
nebylo
nic
jiného
než
zpověď
jak
ona
jako
se
do
na
té
klady
a
z
toho
ve
vervou
se
dostal
do
platí
že
ne
a
tím
ji
založila
celý
to
a
to
se
muselo
stát
v
době
kdy
jako
ty
římani
to
ještě
nezaložený
tu
svou
ru
té
cíl
to
je
původní
název
paříži
které
stará
pasiš
a
to
byla
malinká
pevnost
tebe
potom
se
rozšířili
na
ten
pravý
dřevo
tady.
No
a
vona
už
v
té
době
byla
to
už
bylo
po
založení
říma
paříži
a
už
věřila
v
boha
a
všech
a
byla
křesťanskou
a
nakládat
typu
a
víte
té
všechno
strašně
divný
takle
ženská
na
kladně
že
jo
si
dovedete
představit
a
ze
velkou
to
jakou
staví
zvíře
přeci
ne
já
bych
se
velkou
naladěn
tedy
to
možná
že
se
slonem
jeho
ale
velkou
ne
to
bych
se
bál
ale
tak
zřejmě
ta
svatá
znova
s
a
a
svatý
jan
viny
asi
věděl
proč
točí
ma
tak
krát
proč
mu
pomáhala
a
von
ten
obol
farář
arský
a
není
pasiš
to
je
obec
malá
a
takže
on
netrpěl
napaří
pro
tu
jenom
ve
že
nevě
máme
nic
se
všechno
pře
křtili
ale
zřejmě
z
jiných
důvodů
já
nevím
jakých.
Tak
potřeboval
bych
dále
říci
že
řídit
se
událostmi
což
je
vaše
řehole
znamená
když
vstoupíte
do
života
třebas
karmelitáni
tak
slíbíte
bohu
nějaký
kompromis
nebo
nějaký
způsob
soužití
já
se
budu
modlit
já
budu
milosrdná
kdybyste
byl
dali
no
lidskou
ale
buď
tak
dobrý
a
za
to
způsob
abych
já
se
uměl
modlit
a
abych
já
uměl
být
mělo
sednout.
Toto
je
základ
kláštera
karmelitánského
každý
koš
strmá
něco
jiného
ale
ten
ten
má
tohleto
a
jestliže
ten
slib
je
opravdový
u
toho
člověka
u
tý
nožičky
nebo
nove
tak
věrnost
boží
je
také
opravdová
a
on
toho
člověka
naučí
se
modlit
proto
svatá
terezie
si
mohla
spolehnout
na
to
že
když
ty
nový
tento
svatý
si
udělali
že
taky
je
pán
bůh
naučí
modlit
tak
vona
to
tímto
celým
spise
mi
dělal
nic
víc
než
je
po
opravovala
ale
neučila
modlit
po
opravoval
na
té
cestě
modlitby
při
neberte
to
ona
je
velice
pokorná
to
nebere
jako
návod
k
modlitbě
jenom
na
po
opravn
modlitby
kontemplace
kterou
za
bdí
u
bohu
člověka
bůh.
A
zrovna
tak
milosrdenství
člověk
není
schopen
milovat
bližního
jako
sama
sebe
ale
bůh
já
mu
k
tomu
sílu
rozšíří
jeho
vědomí
na
bližního
tak
že
v
tom
bližním
člověk
vidí
sebe
a
pak
ho
miluje
jako
jako
sebe
já
to
poprvně
zažil
v
koncentráku
že
najednou
přijdu
do
ulice
jsem
odkud
jsem
předtím
vodešel
potom
zase
se
vzdal
toho
života
aby
tím
tam
míří
ho
došela
jak
se
přes
strach
o
život.
A
já
mu
říkám
co
si
myslí
a
proti
myslí
že
tam
je
čím
se
provinil
všechno
mu
řekl
a
není
to
pravda
ničím
se
s
neprovinil
nýbrž
po
dobrým
bys
byl
nešel
si
na
té
cestě
jako
já
mocí
se
na
tebe
muselo
on
říkal
jak
to
všechno
víš
já
to
známýho
otce
nebo
ani
tento
všechno
neví
co
mě
řekl
tak
já
ti
budu
za
to
poslouchat
a
všechno
co
budeš
chtít
já
udělám
a
taky
to
dělal
a
to
na
mě
se
udělal
tentýž
pokrok
a
to
já
devět
let
a
těžkých
poměrech
nesrovnatelný
mými
poměry
to
nedá
jsem
ta
se
měl
předtím
přednost
krásný
živobytí
a
když
to
mu
musel
spát
ve
které
najednom
slabika
nemoh
za
založit
nějakou
polohu
tak
nějaká
joga
ani
polohu
ani
nemohl
se
modlit
jak
bych
byl
chtěl
to
všechno
muselo
mít
závislé
na
těch
poměrech
který
tam
byli
na
těch
událostech
který
tam
byl.
Ale
viděl
jak
události
probíhají
v
mém
životě
že
já
miluju
bližního
jako
sebe
a
já
sem
mu
nepovídal
najevo
že
to
nejsem
já
který
miluje
sebe
jako
by
žní
o
nebo
bližního
jako
sebe
nýbrž
je
to
bůh
který
mi
ukazuje
svou
lásku
že
jo
on
miluje
každého
stejně
přestože
jeden
tam
umírá
a
druhý
mu
tam
vůbec
nic
není
jako
mě
miluje
stejně
neprotekčně
a
já
se
jenom
jeho
lásce
při
podobě
já
té
lásce
jako
lásku
chápu
že
je
to
pravá
láska
neprotekční
láska
a
ten
co
říct
co
je
to
vidět
neprotekční
lásku
ale
očima
božím
a
to
je
vidět
jinak
točí
malinkými
a
protože
on
krz
mě
miloval
krz
dě
poznával
a
krve
existoval
já
jsem
nemohl
být
zastřelen
přátelé
já
jsem
ho
klidně
chodit
předpisu
na
mě
namířenou
ten
je
zase
a
byl
na
mě
měl
namířenou
a
ne
jednou
stokrát
tak.
To
když
viděl
ten
jiří
došel
ostatní
tak
věřili
že
to
soustava
zázraku
nebyla
to
co
stála
za
to
bylo
to
vidění
z
druhé
strany
bylo
to
pro
ně
vycho
intelektuální
na
to
říká
latinsky
ram
se
italsky
já
si
španělsky
neumíte
teďka
na
vás
chci
velice
mnoho
od
vaší
víry
před
pokladete
pro
dnešní
výklad
do
tři
čtyři
ho
on
aspoň
s
vám
chvíle
om
jednoho
dědka
tu
hodinku
to
vydržíte
se
pokladete
sem
vás
buďte
tak
dobří
a
předpokládejme
že
všechny
schopnosti
které
máte
jsou
od
boha
všechny.
I
když
takzvané
dobré
i
takzvané
slé
ale
když
to
budete
správně
a
předpokládat
tak
poznáte
že
přestože
jsou
jedny
dobré
a
relativně
dobré
a
jednej
braní
špatné
tak
část
z
nich
těch
pět
panem
pošetilých
nemá
do
světla
a
proto
jedná
chybně
protože
nemá
do
světlo
a
ta
která
má
do
světla
od
boha
to
si
zasloužil
a
od
boha
za
službu
tomu
svýmu
nějakým
představený
tím
byl
pro
ně
bohem
tak
má
oleje
dosti
a
taky
dosti
světla
pochopitelně.
Tak
kdybyste
takhle
hleděli
na
své
vlastnosti
tak
zacházení
z
vlastnostmi
by
česky
redukoval
předurčoval
jo
no
to
není
přesně
no
tak
jak
chcete
a
on
tady
letí
nikdy
tak
se
to
nějak
přeberu
tak
by
předem
tedy
určovat
jak
to
bude
dopadat
nem
životě.
A
nebyl
by
to
osud
potom
od
té
chvíle
nýbrž
by
to
byla
by
to
bylo
vedení
událostmi
mu
na
vedení
událostmi
nemožné
teprve
tehdy
když
všechno
bere
člověk
vod
boha
pán
bůh
vás
nemůže
klamat
a
nemůže
na
vás
poslat
něko
kdo
by
vás
zničil
když
mu
věříte
že
on
vás
vede
to
ne
otec
ted
kterého
si
nechce
chleba
nehodí
po
otci
kamenem
to
buďte
si
jisti
nebojte
se
tohoto
řešení
nebojte
tohoto
postoj
k
bohu
protože
vy
nebudete
zároveň
tímto
postojem
něco
dalšího
taky
od
boha
schopnost
rozlišovací.
Stalo
se
a
stála
byl
čteme
často
tomu
že
já
jsem
některý
zen
nemohl
v
tom
shromáždění
vůbec
nic
říct
a
jiný
dej
mi
to
šlo
velice
dobře
vodítka
to
nebyla
moje
náhoda
ná
rada
nýbrž
že
tam
byl
jeden
z
nich
který
tam
nepatřil
jenom
třebas
jeden
z
nich
a
já
jsem
kvůli
tomu
jednomu
nemohl
vůbec
nic
říkat
musel
bych
modlit
za
dveře
a
si
netvoří
věděl
který
to
je
já
jsem
o
nemusí
za
dveře
a
tak
se
stalo
že
jsem
neřekl
že
jsem
tak
mluvil
jenom
oko
toho
ale
kou
neo
a
teď.
Jestliže
mám
všechno
od
boha
tak
mám
další
povinnost
pracovat
z
lásky
pro
něj
a
ne
za
mzdu
to
nejde
najednou
ale
musím
postupně
k
tomu
dorůst
ne
za
mzdu
nýbrž
z
lásky
to
budete
koukat
jak
to
sám
bude
natáčel
napřed
se
to
bude
projevovat
tak
tomu.
Text view •
Help