Waveform view
88-10A-17
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Když
se
toto
se
shora
tak
boží
mocí
se
nebyl
schopen
dělat
vůbec
nic
co
by
se
protivilo
vůli
boží
že
ta
to
šel
shora
nebylo
možné
a
ona
ještě
říká
ten
hřích
peklo
vena
to
znamená
lehké
hřích
to
eště
apolona
tom
prvním
stupni
se
toleruje
to
když
neděláš
těžký
hřích
tak
ještě
už
se
dostaneš
tou
svou
modlitbou
ano
vpád
jenom
o
modlitbě
v
celé
té
míře
se
už
dostaneš
do
toho
do
té
první
komnaty
tam
se
že
ještě
nemůžeš
stýkat
s
bohem
vědomě
ale
už
si
jíš
jeho
blízkost
a
už
jako
tě
to
posiluje
já
to
jak
vidíte
budu
muset
celé
ne
předělat
ale
doplnit
protože
je
ona
nepsal
pro
lidi
mimo
klášter
napsal
pro
své
sestry
to
není
abyste
to
nepovažovali
za
něco
proti
ní
to
je
doplněný
jako
bhagavdgitu
prostého
člověka
a
já
to
budu
psát
prostého
člověka
žíti
v
tomto
světě
takže
já
musím
vám
taky
říci
že.
To
jak
nás
svádí
kdy
naše
smysly
a
jak
to
vpasován
rozum
v
tom
smyslu
že
to
považujeme
jedinou
skutečnost
to
není
naše
vina
nad
z
té
první
komnatě
samosebou
v
tom
začátku
správné
modlitby
to
není
naše
vina
šli
na
někde
jinde
si
při
tom
neřekl
kde
jinde
to
potom
připomeňte
já
teďka
musím
vysvětlit
proč
to
není
naše
vina
protože
kdo
nás
opatřuje
smysly
kdo
nás
opatřuje
rozumem
bůh.
Takže
to
je
pokušení
od
něho
pocházející
a
proto
my
se
na
konci
otčenášem
modlíme
neuveď
nás
v
pokušení
ale
žádný
já
byl
nýbrž
bůh
když
mi
na
to
přistoupím
a
jsme
oddáni
těm
svým
smyslům
tak
jsme
podlehli
pokušení
podle
hrají
se
tomuto
pokušení
že
pomocí
smyslů
všechno
vykonáme
a
rozumem
všechno
vykonáme
to
není
žádný
těžký
hřích
nýbrž
to
je
jenom
jsme
podlehli
pokušení
které
pochází
od
boha
ale
teprve
až
se
dostaneme
za
ty
smysly
za
schopnost
odjinud
to
brát
než
že
smyslů
a
ne
z
toho
rozumového
svazování
teprve
potom
můžeme.
Otevřít
zrak
vidět
z
toho
živ
je
do
té
doby
ne
takže
jestliže
jsme
oddáni
tomuto
světu
tak
je
ze
začátku
zapotřebí
aby
ta
oddanost
byla
úplná
česky
přeloženo
cokoliv
děláš
a
sy
si
svým
rozumem
vědom
toho
nebo
joze
taky
od
pána
boha
že
je
to
správné
že
to
děláš
může
se
mýlit
ale
už
si
být
jím
že
to
je
správné
sis
to
umět
představit
jako
správnou
věc
to
je
důležité
že
omyl
tady
nehraje
žádnou
roli.
Jestliže
tomu
takhle
dostáváš
jestli
je
to
takhle
děláš
tak
pak
si
správně
na
první
na
prvním
stupni
a
už
ti
chybí
k
tomu
aby
s
tam
zakotvila
jedině
správná
modlitba
která
odpovídá
tomuto
prvnímu
stupni
a
takže
že
jsem
budu
o
správný
ch
činech
ano
poctivě
dělat
co
děláme
pokud
je
to
správné
pokud
to
považujeme
za
správné
tak
postě
to
dělat
když
něco
z
toho
okrajem
a
neděláme
to
prostě
ž
plácám
to
že
tak
nemůžeme
se
z
první
komnaty
vůbec
dostat
prosím
na
to
asi
upozornil
nemůžeme
dál
jestliže
ale
to
děláme
správně
tak
teď
už
nás
zbývá
jenom
tak
beze
správně
modlili
takže
ježíš
kristus
říká
modli
se
a
pracuj
nejenom
modlit
vody
se
a
pracuji
čili
o
té
práci
sem
řekl
aby
mluvil
o
té
modlitbě
se
ta
správná
modlitba
to
tam
terezie
v
tom
prvním
v
té
první
komnatě
říká
správná
modlitba
vypadá
takhle.
My
se
modlíme
k
pánu
bohu
tak
jako
se
jedná
otrokem
ovšem
mohl
na
té
deště
znáte
to
otrokářstvím
a
co
je
to
otrok
s
tím
se
mluví
jako
s
někým
podřízení
jako
s
někým
na
celé
na
konám
nezáleží
já
to
teďka
doplním
to
ona
napíše
když
se
mohli
otčenášem
se
nebesích
posvěť
se
jméno
tvé
tak
se
nemodlit
pánu
bohu
jako
s
někým
sobě
nadřízený
nýbrž
jako
se
svým
pozice
nebo
na
kterým
těm
vůbec
nezáleží
se
řekneš
otčenáš
a
ty
nevíš
že
jsi
řekla
dejte
nemožné
to
přeci
z
lež.
Otče
náš
to
znamená
musí
okamžitě
vědět
že
se
to
má
dopad
na
mě
že
můj
otec
a
že
já
musím
jako
dítě
otcovo
se
chovat
čili
to
další
říkám
to
už
je
výsledkem
mého
vědomého
dětství
tak
já
se
oním
otčenáši
a
tak
pomalinku
se
musím
a
tak
vědomě
se
musím
otčenáš
modlit
tak
vona
říká
modlete
se
vědomě
a
víte
co
se
modlíte
ať
je
vaší
modlitbě
není
ani
slovo
o
kterých
by
se
nevěděla
co
jste
to
říkali.
Vám
řeknu
než
jsem
se
začal
takové
modlit
otčenáš
přestože
už
jsem
uměl
zase
soustřeďovat
to
nedalo
práci
abych
to
začátku
až
do
konce
zůstal
vědomí
si
toho
co
tam
v
tom
otčenáši
je
protože
člověk
to
zná
nazpaměť
a
u
o
to
vede
k
tomu
mechanismus
ale
to
nesmí
být
mechanické
takže
ono
je
proti
mechanické
modlitbě
a
prosím
to
je
začátek
stane
konání
a
správné
modlitby
no
já
myslím
že
nebudu
asi
ty
druhé
komnaty
smět
už
říkat
protože
to
bych
jako
nestačil
ale
ona
říká
ve
druhé
komnatě
aspoň
tohleto.
Tak
by
to
de
na
druhém
stupni
se
musíš
osvědčit
už
v
ve
vytrvalosti
když
si
například
věci
nejdou
protože
je
to
věc
práce
já
to
musím
převádět
ovšem
na
vážit
a
tam
neříká
ale
říkal
aby
to
kdyby
nemluvila
jenom
ke
svým
sestrám
jo
já
jsem
si
jist
když
něco
unavuje
ta
práce
a
ty
nemůžeš
dělat
to
si
unaven
a
musíš
přesto
zůstat
vytrvalý
při
té
své
práce
že
je
se
je
práci
tak
to
dělej
takhle
s
do
té
své
práci
mezeru
pozorovalo
aby
to
samotné
dílo
nerušilo
přesvědčí
se
o
tom
že
ta
mezera
nemusí
být
dlouhá
ale
že
si
musíš
odpočinout
když
neznáš
za
správné
odpočinek
při
práci
tak
ani
práci
nebo
dělat
strany
budeš
svitu
na
ven
to
znamená
zneklidněn
a
to
nebude
práce
která
by
vedla
do
dalších
komnat
a
bohu
kteří
mi
zneklidňován
únavou
a
jestliže
nemáš
být
řekli
nová
novou
tak
musíš
se
od
tý
na
umět
odbavit
a
to
děláš
tím
že
se
zastaví.
Vzpomínám
si
měl
z
učili
napřed
zvířata
a
potom
teprve
lidé
že
přeškolním
věku
jsem
bral
svoje
čos
sedmi
tučné
na
prst
takhle
styčný
a
on
z
toho
prstu
nejsnáze
zhostil
tíže
už
zjistilo
té
plocha
rovné
roviny
ale
z
toho
pro
to
byl
startovat
moment
velice
dobrý
ale
letěl
dycky
nebíčka
ale
já
jsem
to
sledoval
okruhem
takovým
spravuje
na
zem
nedaleko
jsem
za
ním
šel
našel
sem
ho
vedl
jsem
ho
pustil
s
vo
napřed
neochotně
šlo
na
ten
prst
protože
bylo
unavenosti
tem
nemá
moc
dobré
srdce
pokud
nějakým
vůbec
má
unaví
se
že
a
takže
nemůže
letět
a
spadne
do
jenom
proto
že
nemůže
dát
unavila
by
se
bylo
ona
vrhat.
A
tak
jsem
ho
znovu
přiměl
k
tomu
aby
se
až
si
odpočinou
s
tam
do
ho
odpočívalo
až
si
odpočinou
o
tak
rozrostl
ale
tělo
zase
dál
se
takovým
obloukem
toto
je
pro
mě
poučení
jak
to
má
člověk
dělat
že
musí
umět
vkládat
odpočinek
dřív
do
své
práci
než
je
unaven
když
to
tam
vloží
ten
a
bože
až
je
unaven
to
je
pozdě
to
se
vzdálil
té
druhé
komnatě
čili
tam
musí
být
ital
tom
smyslu
že
ne
do
toho
tlačit
nýbrž
to
musí
být
klepání
veškerá
práce
musí
klepání
to
znamená
přestože
ta
ne
nepřetržité.
A
já
jsem
to
včera
líčil
kyberneticky
tadyhleten
mládež
tam
a
říkal
jsem
to
máte
jako
se
samočinným
počítače
ten
neumí
nic
jiného
než
když
to
je
tam
proud
nebo
tam
není
proud
když
je
tam
proud
a
píše
jedničku
když
tam
není
pro
zapíšeme
ale
kdyby
tam
nebyla
nula
vede
tý
jedničky
tak
ten
princip
toho
samozřejmého
počítače
není
splněn
on
by
ji
nepočítal
protože
rozeznává
jedničku
a
nulu
jedničky
nu
on
počtu
všechno
co
žádná
hlava
nespočine
ani
ne
tak
rychle.
A
je
to
a
přitom
nemyslí
není
inteligentní
absolutně
hloupý
a
stačí
rozlišovat
jedničku
a
n
na
té
dvoje
se
musíme
naučit
odlišovat
jedničku
a
budu
my
jsme
ve
stavu
dvojnosti
na
úrovni
dvojnosti
a
musíme
brát
v
patrnost
že
páry
dvojic
dobro
relativní
a
aktivním
zlo
a
všechny
páry
dvojic
láska
a
nenávist
mají
tam
svou
platnost
a
jsou
rovnocennými
partnery
to
neznamená
že
já
musím
nedá
vět
abych
mohl
milovat
ale
že
když
to
vokolo
sebe
vidím
tak
je
to
zas
nic
nechoval
nýbrž
to
bez
vědomí
nevědomě
plní
ten
řád
do
listy
aby
se
v
něm
udrželi
a
takže
vytrvalost
tady
spočívá
v
tom
že
mně
neznechutil
opozice
tohoto
světa.
A
já
třeba
jednám
správně
tady
se
dělá
své
ale
voni
to
neberou
jako
správné
voni
se
mi
světa
do
to
pomíjí
ne
tak
dejme
tomu
já
jsem
nenechal
zabít
mouchu
na
mocně
ne
celá
si
já
jsem
mně
smál
neboť
ten
by
přítel
který
mě
při
tom
zastihli
do
mě
bůh
a
abych
já
neměl
ča
oddán
od
toho
vokna
abych
měl
čas
odehnaly
mouchu
ven
aby
ji
nemohl
zabít
já
sem
dostal
pořádně
nařezáno
než
ta
moucha
od
letěl
ven
od
otevření
voknem
a
teprve
teď
jsem
byl
svobodný
ta
moucha
už
mi
nestrašil
hlavě
a
já
jsem
koukal
a
on
říká
teď
na
mě
koukáš
protože
si
pustil
tu
moh
vane
sle
si
a
teď
mě
zase
začal
vystačila
jsem
špatný
člověk
nebylo
to
pravda
vůbec
nic
ale
takovou
trpělivost
já
jsem
na
to
šel
samosebou
hora
takovou
trpělivost
se
ta
svatá
terezie
od
těch
svých
sester
aby
se
donutili
aby
svou
vůli
donutili
takové
trpělivosti
nemyslete
v
klášterech
je
všechno
v
nejlepším
pořádku
tam
taky
se
zájmy
nenávidí
ty
sestry
nebo
si
závidí
ne
a
já
právě
u
těch
sester
se
kterými
si.
Tady
opisujete
vidím
že
tam
taková
nevraždí
ost
je
a
že
tě
šestnácti
které
tam
svou
jenom
dvě
jsou
dobré
ostatní
nestojí
za
moc
ne
ale
z
toho
ží
takže
tak
to
asi
v
tom
světě
je
tak
trpělivost
po
straně
činnosti
se
vám
vysvětlil
ale
trpělo
se
ve
ztra
po
stránce
modlitby
to
je
daleko
těžší
aby
se
držel
a
spočívá
v
tom
že
jakýkoliv
neúspěch
modlitby
to
znamená
že
to
nemá
podle
mého
názoru
žádný
význam.
Že
mně
to
znechucuje
třebas
nesmí
to
mít
ten
následek
že
bych
já
modlitbu
opustil
já
vám
to
řeknu
zase
jak
na
to
jsem
šel
shora
tak
já
sem
opakoval
jméno
boží
to
byla
moje
celá
modlitba
žádný
slovní
kdy
vykládaný
tamasu
boží
dejme
tomu
kdybych
to
převedl
to
se
neříkal
že
to
pane
můj
pane
mu
ne
nic
víc.
A
teď
jsem
a
zjistil
že
přes
říkám
poctivě
tak
ono
mi
to
nejde
říkat
dýl
než
pět
minut
a
já
jsem
to
neříkal
mechanicky
to
dělal
s
čím
dál
větší
vervou
že
jsem
neslyšel
necítil
z
druhé
strany
odezvu
tak
jsem
volal
zoufale
pane
můj
rozumíte
silněji
důrazně
ji
z
větší
účastí
větším
zaujetí
a
to
mělo
za
následek
že
jsem
to
pane
můj
nemohl
sat
zastavila
jsem
mě
mysl.
A
já
jsem
se
ocitl
v
prázdnotě
která
mě
strašila
já
jsem
se
dostával
za
vesmír
ne
a
tak
dále
to
je
to
byl
dlouhý
proces
to
nebudu
vykládat
se
na
to
šel
shora
já
sem
to
se
zajetí
co
bylo
za
vesmírem
a
to
mně
bylo
vnuknuto
jsem
šel
do
toho
vesmíru
ale
výsledek
byl
stejný
že
jsem
se
zase
i
s
tím
co
je
zde
dostal
na
druhou
na
druhou
stranu
nebo
se
to
tam
učilo
jako
s
vámi
vy
totiž
má
tedy
mít
post
modlitbě
a
máteli
modlitbu
slovní
a
vona
předpokládá
že
to
co
budete
říkat
k
té
druhé
fázi
že
to
je
pořád
jenom
konci
dra
to
znamená
to
tady
také
špatně
překládá
to
překládá
jakou
úvahou
nezas
hony
úvaha
ale
ona
má
na
mysli
rozjímání.
On
si
je
zase
nějaký
rozjímání
on
tam
měl
volit
ten
člověk
slov
koncem
rozjímání
takže
dejme
tomu
se
už
nechce
na
tom
druhým
stupni
abyste
se
modlili
otčenáš
nýbrž
abyste
ho
otčenáši
rozjímali
jako
vám
to
tady
předváděl
lidsky
občas
sem
to
předvedla
napsal
jsem
to
taky
otčenáš
rozjímání
na
tom
vypadá
ty
jsi
můj
otec
a
toto
otcovství
já
mateřství
tvých
rodičů
je
odvozené
od
toho
by
toho
co
si
tvého
nebylo
tak
ty
to
mě
taky
nemohli
zrodit
že
a
čili
já
jsem
zavázán
tobě
především
na
to
že
tady
sem
a
mám
k
tobě
se
vším
povinnost
teprve
v
druhé
řadě
ten
svým
a
ježíšů.
Takovou
škálou
hodnot
já
si
musím
dělat
a
tak
dále
to
nebudu
dál
to
předvádět
já
to
my
to
máte
umě
napsaný
to
ten
otčenáš
rozebrat
takle
rozjímavém
způsobem
tak
takového
mu
rozjímání
ona
jak
oni
tam
v
tom
klášteře
vedli
tak
to
je
do
stupeň
a
jestliže
rovnováha
mezi
správným
jednáním
a
touto
rozjímavě
modlitbou
tak
tam
nedochází
ke
krizím
a
to
platí
o
každém
dalším
stupni
nedochází
ke
krizím
a
přechody
z
jednoho
změna
druhý
jsou
snadné
a
přirozené.
Ovšem
musí
tam
být
nová
a
vono
je
to
velice
nepříjemné
abych
já
třebas
musel
jednak
něco
se
ho
nebo
s
něčím
nebo
o
něčem
nebo
něco
dělat
co
je
mi
nepříjemné
já
nemám
na
druhém
stupni
po
ještě
přednost
tomu
příjemném
předtím
nepříjemným
třebaže
vím
že
je
to
správné
to
nepříjemné
ale
vono
je
mi
to
nepříjemné
tak
to
nedělám
čili
ona
radí
na
druhém
stupni.
My
víme
že
nejsi
schopen
dělat
jenom
věci
správné
nýbrž
že
se
má
rád
a
taky
se
dělat
věci
pro
tebe
příjemné
tak
bílej
stý
příjemností
vládne
tam
přednostně
je
co
co
je
správné
ne
no
tak
to
je
asi
ten
druhý
stupeň
namyslím
že
to
by
stačilo
k
rozdíl
mezi
oddaností
tomuto
světu
a
oddaností
bohu
rozdíl.
A
jaký
je
rozdíl
mezi
oddanosti
světlo
oddaností
bohu
není
to
rozdíl
takový
že
by
se
jednou
o
druhýho
lišil
co
se
naučíte
tady
to
tam
budete
moc
použít
rozumíte
čili
nic
není
ztraceno
tím
že
tady
se
oddaní
tomuto
že
tu
trénuje
tam
pro
toho
pana
boha
tento
život
není
marný
jako
já
jsem
si
myslel
v
sedmnácti
letech
a
není
nic
zbytečný
nýbrž
by
zbytečný
jenom
tehdy
když
to
neděláte
pořádně
když
tedy
kladete
tak
musíte
být
pořádným
zloději
ne
a
kdyžjsem
tomu
svatým
tak
může
pořád
nim
svatým
a
já
jsem
třebas
nebyl
úplně
ne
ale
nebyl
jsem
pořádným
svatým
si
to
se
tak
nesmí
dělat
jako
to
dělal
já
který
se
se
cítil
být
svatý
ctí
by
svatý
tak
není
svatý.
A
jesli
cítíte
být
pořádným
člověkem
na
svém
místě
to
je
ještě
v
pořádku
tady
je
první
rozdíl
vy
musíte
přes
nic
vědomím
zodpovědět
že
to
co
děláte
pro
tento
svět
to
jsou
vaše
věří
tak
to
je
v
pořádku
že
líbil
se
to
za
daných
situací
nedovedla
provést
tak
to
je
první
rozdíl
jsou
tady
další
rozdíly
že
totiž
to
co
tady
děláte
na
cestě
oddanosti
tomu
potože
děláte
jako
mrtvá
děláte
jako
mrtvý
lidé.
To
znamená
potřebujete
k
tomu
jenom
ten
úsek
vědomí
který
pochází
z
vašich
smyslů
sžívat
nadiktuju
převedou
aby
to
rozumem
pracujete
a
tím
se
uzavře
okruh
abyste
za
ním
nedostanete
a
v
tomto
okruh
ste
mrtvým
duchovně
mrtvý
tak
nemůžete
se
setkat
s
bohem
není
to
možné
a
když
to
když
to
děláte
živě.
Já
to
je
cesta
shora
dolů
pochopitelně
to
bych
nemusel
říkat
prostě
to
se
dá
těžko
věci
jednou
větou
následuj
muset
do
toho
pustit
pořádně
nebudu
to
vykládat
ale
není
to
takové
jako
na
cestě
mrtvého
člověka
protože
mrtvý
člověk
si
myslí
že
jí
myslím
si
že
pije
že
spí
a
tak
dále
ale
ve
skutečnosti
to
dovede
dělat
jenom
přes
den.
Přednost
i
při
nejlepší
vůli
spí
a
dělat
to
nemůže
protože
unaven
tím
že
to
dělá
z
toho
malého
úzkého
úseku
on
se
vyčerpá
v
tom
malém
řeku
on
to
existuje
vyčerpá
tu
sílu
která
tam
je
to
je
skládá
boží
si
a
na
to
ale
oni
vyčerpá
kdežto
když
to
nedělá
z
toho
úzkého
úseku
co
dělá
z
vůle
boží
tak
to
vyčerpání
se
nemůže
boží
božeže
být
vyčerpána
ta
je
nekonečná
tady
je
rozdíl
že
čím
víc
člověk
je
oddán
tomu
bohu
tím
je
oddaní
není
unaven
takže
když
například
se
modlíte
a
zeti
unaveni
tak
to
děláte
jako
mrtvý
lidé
a
když
se
modlíte
z
vůle
boží.
Tak
teď
tím
osvěžení
a
čím
dál
se
modlíteli
no
tak
a
tak
bych
mohl
být
o
jedné
věci
za
druhé
a
vždycky
bych
ste
při
na
to
že
to
úplně
z
opačného
hlediska
když
jako
je
to
totéž
ale
opačného
hlediska
a
z
opačného
začátku
začíná
se
někde
kde
tam
se
vůbec
ne
začlo
e
tam
se
začíná
z
vlastní
vůle
a
taky
se
vlastní
vůle
ustupuje
čili
celá
cesta
vypadá
tak.
Že
já
do
zpívám
tak
trpné
aktivitě
jsem
často
o
tom
mluvil
že
moje
aktivita
je
trpná
to
znamená
já
nemusím
být
méně
aktivní
ale
musím
být
při
tom
trpní
co
to
znamená
že
já
si
musím
čím
dál
aspoň
v
představě
uvědomovat
že
cokoliv
konám
je
závislé
na
tom
že
mně
to
pán
bůh
dopadlo
do
pomůže
k
tomu
nebo
že
by
tomu
násilí
a
sílu
existenční
tak
si
poznávací
tak
si
v
lásky
a
nebi
toho
tak
já
nemohu
ani
prstem
hnout
čili
konám
to
když
to
musí
mít
jeho
sílu
prosím
vás
považujete
za
holt
žárovku
když
tam
do
nejde
proud
ani
nemůžete
protože
tam
pro
do
nejde
vám
nestavit
ta
elektrárna
že
jo
a
ne
ta
žárovka
vyšli
myslí
že
jak
žárovku
se
teďka
vy
a
vy
se
že
se
to
vy
který
si
svítí
na
cestu
netýká
od
toho
pána
boha
takový
převracet
tam
musí
stát
na
té
cestě
ano.
Myslím
že
to
sem
ho
byl
ve
vyslance
napsal
si
natáh
byl
velmi
savce
německy
v
indii
a
během
toho
ve
svém
v
se
stýkal
s
těmi
indickými
zasvěcenci
a
mohl
napsat
knížku
jako
třebas
dere
na
té
jeho
nejlepší
dílo
není
do
češtiny
přeloženo
nedo
nitra
a
na
tom
nadpis
e
jenom
ta
chyba
že
člověk
se
do
toho
nitra
snaží
dostat
a
vono
fakticky
je
chybné
na
tomto
že
v
tom
nitru
je
jenže
vo
tom
neví
čili
to
stěžuje
tu
cestu
takže
ono
bezvadně
jde
si
na
ta.
Ale
už
jako
mám
určité
výhrady
k
tomu
dere
k
našem
on
to
píšou
jsem
to
lí
kteří
jsou
tomu
nejsou
vědomí
takže
je
mu
to
odpuštěno
ale
kdyby
na
ně
přišel
přísný
kdyby
na
nižší
přísný
krát
tak
bych
řekl
co
se
hochu
sápe
do
nitra
když
tam
si
ovšem
když
se
člověk
nevíte
jako
by
tam
nebyl
jako
by
tam
nebyl
tak
by
ten
nadpis
vypadat
cesta
jakoby
do
nitra
ale
fakticky
z
nitra
navenek
to
je
tak
vy
mě
ten
obsah
tví
sty
vypadat
tak
nevypadá
no
ale
i
to
co
tam
napsal
jedinečný
ono
se
to
taky
mnoho
ještě
básníkem
jeho
sbírka
básně
tak
je
skvělá.
My
nerozumíme
symbolice
ježíšova
života
a
co
von
nemohl
vyložit
přirovnáním
tak
to
vyložil
přímo
svým
životem
a
on
to
materiální
spiritual
to
duchovní
manželství
vyložil
svým
životem
a
nemohl
nemohl
se
to
provést
to
prostě
nejde
některé
ty
vznešené
věci
se
nedají
symbolizovaní
nahradit
a
tak
taky
když
o
tom
mluvil
o
tom
maron
e
spiritual
tak
to
vždycky
uvedl
tak
že
to
není
celé
v
tom
to
je
ta
pasáž
chybí
příklad
to
by
pro
města
budeš
tě
jednou
no
můžeme
se
to
zrušit
tančí
základ.
Porovnání
nebo
podobenství
o
pěti
moudrých
a
pěti
nemoudrých
pannách
moudré
měli
oleje
tolik
že
když
přišel
ten
nečekaně
on
přes
podíl
ten
ženich
tak
byli
přijati
protože
měli
olej
do
o
neměli
a
to
byly
ty
nemoudré
těm
došel
protože
voni
mezi
všechny
usnuly
všechny
usnuly
i
ty
moudré
i
ty
nemoudré
a
jenže
těm
nemoudré
ten
do
olej
došel
vo
nich
chtěli
si
ho
koupit
někde
ne
šli
si
ona
koupit
ale
už
přišli
a
von
říkal
už
vás
neznám
takže
to
je
velice
dobře
vysvětleno
co
je
to
manželství
duchovní
ovšem
jenom
příprava
k
němu
ale
všimněte
si
přijetím
ženich
a
neptá
nevěsta.
Se
to
za
svatbu
družičky
tam
jsou
počtu
deseti
nebo
pěti
tento
napřed
to
pět
to
pro
pro
pásl
ne
ale
není
tam
nevěsta
kde
se
ztratila
a
svatba
byla
s
tím
to
právě
to
tajemství
že
se
to
se
jsou
věci
které
se
slovně
nedají
vysvětlit
slovně
se
nedají
světit
a
ježíš
kristus
to
ale
krásně
vysvětlil
svým
životem
protože
ale
indové
takový
život
jako
by
ježíše
krista
vůbec
neměli
dispozici
a
nemají
a
nebudu
ho
mít
aby
někdo
životem
svým
vysvětloval
takovými
duchovního
vzestupu
to
se
jim
nestalo
mi
tam
krišno
mě
tam
jiným
vtělení
boží
co
je
pravda
on
napsal
bhaga
pod
jeho
bych
dáte
se
napsala
bhaga
a
je
to
co
šesti
rá
věc
to
je
to
uznávám
ale
aby
vylíčil
svůj
vlastní
život
jako
symbol
sestupu
k
bohu
to
neví
líčil
a
nikdo
to
nevyléčil
totiž
rámcově
ano
třebas
mythu
nebo
ji
nebo
oživit
horu
a
i
sis
ne
a
tak
dále
egypťani
to
líčili
symbolicky
ale
jenom
rámcově
ale
ne
takový
podrobnosti
aby
se
vědělo
jak
z
jednoho
stupně
na
druhého
stoupat
a
ježíš
kristus
to
přesně
podrobně
vysvětlil.
Tak
aby
se
nemysleli
že
tady
byla
nějaká
chyba
v
textu
to
evangelium
že
znám
jako
evangelista
a
vynechal
tam
o
té
nevěřte
muselo
být
původně
co
napsáno
ne
jinde
se
praví
že
král
vy
stroji
hostinu
a
pozval
ty
svoje
příbuzné
a
všichni
se
minulo
vli
každý
za
něco
jiného
ne
a
tak
nakonec
dal
pozvat
mrzáky
a
žebrák
s
jakých
křižovat
a
přidat
tam
řada
lidí
kteří
měli
svatební
roucho
a
za
lidi
kteří
neměli
svatební
roucho
ty
co
neměli
svatební
roucho
ty
za
vykázat
ven
hroznou
chabou
a
ty
co
měly
za
té
mi
roku
ty
tam
nechal
zdali
tohoto
připomíná
že
je
to
míti
olej
nebo
nemít
olej
připomíná
vám
to
že
to
není
potom
náhodné
že
tady
je
obdoba
a
kdybych
mluvil
ještě
o
vnější
období
jak
on
to
ježíš
kristus
vyjadřuje
ale
podobenstvím
už
ne
ty
zdání
podoby
už
nejsou
podobenstvími
vysvětlený
nýbrž
jenom
jeho
životem
jeho
životem
je
vysvětleno
rozdíl
mezi
spojením
bohem
a
mezi
duchovní
svatbou.
Tak
to
prosím
mě
svatá
tedy
za
kázala
komentovat
tak
já
vám
taky
neska
s
vámi
tu
nevědět
co
za
nebudu
prosím
vás
protože
slovně
prej
se
to
nesmí
nemá
to
je
je
mi
to
zakázal
tak
proč
bych
máme
toho
na
výklad
dost
tak
se
vysvětlím
že
to
nějaký
na
ale
všimněte
si
toho
zajímavé
momentu
že
nevěsta
je
vynechán
ale
nejzajímavější
na
tom
je
že
von
to
v
těch
podobenstvích
nechybělo
viďte
a
znáte
je
a
nepere
se
po
nevěstě
není
tam
bolesti
řeč
je
svatba
dvakrát
za
sebou
svatba
nevěsta
nikde
se
to
za
pořádek
todleto
já
vám
řek
aspoň
aspoň
napovím
že
my
třebas
že
se
stýkáme
později
nějak
s
bohem
vědomě
a
pociťujeme
spojení
s
ním.
Duševní
tak
o
duši
své
nevě
pořád
nic
tak
se
ztratila
ta
není
patrná
to
je
základ
toho
vysvětlení
ale
není
to
celé
vysvětlení
to
je
jenom
v
té
symbolice
toho
ježíšova
života
tak
to
jsem
vám
chtěl
ještě
doplnit
k
tomu
abyste
věděli
jaký
zázrak
máte
na
stole
a
že
se
to
ta
svatá
terezie
bezvadně
ovládá
celý
knižním
trhu
čtyři
sta
let
po
smrti.
Čtyři
sta
tři
roky
po
smrti
čtyři
sta
dva
roky
po
smrti
a
dost
a
ona
ví
kde
jejich
knížka
tou
a
co
co
nemam
z
toho
komentovat
div
mě
k
tomu
nutila
tak
já
sem
rozích
lap
abych
to
třebas
schválně
překládal
a
komentoval
na
věděla
že
jsem
takový
leta
to
radši
tam
vůbec
není
teda
jestli
to
velvyslanectví
pokoutně
naše
jesi
to
patří
to
by
nároku
osmdesát
tři
to
by
na
každým
trhu
pohodě
mělo
ještě
být
hlavně
to
korun
ne.
No
ale
já
jsem
si
vás
pozval
proto
já
to
budu
vykládat
tyto
už
tam
teďka
než
to
bude
to
to
ani
ten
je
u
jistou
říkat
jinak
no
ale
v
tom
podobenství
o
těch
pannách
že
bude
být
ky
konec
světa
a
že
musíme
být
připraveni
a
že
musel
být
bdělý
že
to
nás
může
přitom
konci
světa
zachránit
jděte
neboť
nevíte
dne
ani
hodiny
je
tam
napsáno
na
konci
to
známý
namáháme
totiž
ani
andělé
v
nebi
neví
kdy
ten
konec
nastaly
se
ho
ptali
jinde
a
jenom
otec
v
nebesích
toto
ví
ale
jednoho
anděle
ani
svatí
to
nevědí
tak
to
protože
ten
konec
světa
to
je
něco
co
se
odehrává
v
lidské
duši
a
u
každého
tehdy
když
ta
duše
dospěje
k
tomu
stádiu
když
se
to
může
uni
odehrává
ne
ale
není
to
obecně
nějaké
nějaký
konec
světa
fyzicky
jak
si
to
představujou
třebas
nějací
nějaké
ty
sekty
u
nás
ano
to
není
takovýmu
něčemu
vůbec
nedojde
ano
odpovězeno.
No
a
tak
teď
já
přejdu
na
ten
úvod
do
cesty
kterou
budu
půl
roku
vykládat
a
pokud
nebudete
muset
že
to
tito
nějak
prověřit
tak
dalšími
mými
spisy
nebo
tak
už
se
o
tom
nic
nedovíte
protože
já
to
budu
tentokrát
psát
tu
roku
a
než
se
to
k
vám
dostane
to
byl
dlouho
trvat
na
na
to
počátku
se
pouště
ale
už
mám
špatné
svědomí
že
to
asi
nemám
sem
posílat
kdybych
já
poslal
tohleto.
To
cesta
oddanosti
na
to
nejsou
ve
světě
většího
odborníci
než
v
evropě
mezi
těmi
křesťanskými
mystiky
někteří
jsou
větší
mi
kteří
menším
odborníka
ale
všichni
jsou
velikými
odborníka
protože
ještě
mezi
nimi
rozdíl
ale
to
tady
nemůžeme
rozebírá
já
jsem
viděl
detailně
sledoval
ale
nebylo
nebylo
by
správné
kdybych
to
takhle
rozpivá
to
to
budu
mít
možná
čas
tam
někde
na
tom
čeřínku
ale
v
čem
spočívá
ta
specializace
evropský
že
totiž
evropa
nevěří
na
převtělování.
A
že
nemají
tuto
představu
o
převtělování
jim
umožňuje
že
jsou
o
tuto
představu
chutí
a
proto
se
celý
ten
vývoj
ubírá
jiným
směrem
bez
této
představy
ovšem
jinými
představami
které
mají
zase
jiné
následky
zdržující
následky
na
to
přestává
převtělování
mají
má
velmi
zdržující
následek
když
ten
člověk
si
říká
a
kdyby
to
byl
pan
teprve
si
říká
no
tak
co
neudělám
tentokrát
udělám
příští
vtělení
že
jo
a
jemu
klid
má
ty
po
pěkně
a
vůbec
nic
nedělá
složi
se
plyne
kdežto
ind
to
takhle
přestože
ví
o
tom
že
se
musím
znovu
vtělit
tak
pracuje
na
tom
duchovním
díle
jako
by
je
jenom
jednou
se
mohl
chtěli
takže
my
tady
nemáme
tuto
představu
o
převtělování
a
následkem
toho
jsme
schopni
ší
než
ind
brát
tento
život
jako
příkaz
od
boha
ucelený
příkaz
od
boha
tím
že
se
tady
narodíš.
Tak
je
ten
má
pán
bůh
zavazuje
k
tomu
protože
přichází
z
věčnosti
aby
se
do
věčnosti
vrátil
že
o
tom
nevíš
není
rozhodující
kolika
věcech
my
tady
nevíme
na
tom
světě
a
oni
existuju
bez
našeho
vědomí
nebo
nemůžeme
se
ho
přesvědčit
a
existuje
to
vím
o
tom
že
to
existuje
tak
tady
na
taky
na
tom
nezáleží
o
tom
nevíte
vůbec
ale
záleží
na
tom
že
to
existuje
a
my
se
o
tom
že
to
existuje
přesvědčujeme
ježíšova
života
a
to
je
právě
zase
něco
se
zase
specialitka
nebo
západ
do
evropský
nebo
prostě
nápadní
nebo
křesťanské
pro
věc
přestat
s
teho
na
západ
že
totiž
ten
ježíš
kristus
ukázal
na
jednom
životě.
Jakou
cestou
se
to
jde
aby
za
jeden
život
se
člověk
dostal
vědomě
bohu
a
to
nejen
jako
spojení
třebas
přechodné
nějaké
extazi
nebo
samadhi
nýbrž
jako
trvalé
jako
trvalý
stav
manželství
se
totiž
já
jsem
tady
vstoupím
normálně
s
tímto
světem
co
je
to
je
moje
sloužena
nebo
protože
zase
ho
bere
jan
my
patříme
tomuto
světu
a
jsme
s
nimi
tak
spřaženi
se
s
tím
světem
tak
spřaženi
než
že
nikdy
z
toho
neslevím
pořád
se
toho
všímáme
a
pořád
tomu
sloužíme
kdežto
v
indii
vlvem
tomu
že
věří
na
převtělování
na
to
jdou
jinak
v
útlém
mládí
až
do
puberty
až
do
tedy
zralosti.
Se
de
nechápají
v
vychovávat
až
jsou
vychováváni
tak
se
věnují
životu
společenského
nebo
životu
v
rodině
a
až
vy
vedou
ty
děti
zní
zda
a
zbaví
se
těch
povinností
všech
s
tím
související
tak
pak
do
ke
světci
požehnání
to
není
náš
průvodní
zjev
našeho
života
to
není
my
jsme
také
v
mládí
vychováváni
k
tomu
abychom
pro
tuto
společnost
něco
provedli
ale
v
indii
ne
indii
si
se
do
součást
té
výchovy
ale
pod
dojmem
předcházejících
vtěleních
kdy
se
zrodil
v
nějaké
kastě
a
to
je
něco
nemnoho
na
tom
co
je
dán
nejdéle
že
by
se
stal
světcem.
A
tedy
musíš
trpět
to
že
si
například
v
té
kastě
obchodník
a
nemůžeš
být
kastě
brahmu
ne
a
to
je
tvůj
úděl
to
se
to
si
z
vysloužil
zrozen
víte
ten
obrovský
rozdíl
tady
podle
toho
co
znázorni
ježíš
kristus
to
ne
vysloužili
nějakou
přísnost
do
nějakého
ranku
do
nějak
od
druhu
kasty
nebo
to
vůbec
nýbrž
do
života
v
evropě
nebo
vlásek
krista
všichni
jsou
si
rovni
tím
že
vstoupil
do
tohoto
života
není
rozdílu
i
s
tím
nejtěžším
nejhorším
životem
plným
neštěstí
a
nemocí
a
tím
šťastný
životem
nějakýho
bohatého
člověka
který
mu
nic
nechybí.
Jsou
v
ražení
dost
téhož
příkazu
žijou
se
z
téhož
příkazu
a
ten
příkaz
ní
z
věčnosti
přicházíš
a
do
se
máš
vrátit
a
to
je
ten
život
je
ničím
nenahraditelný
prostředkem
k
tomu
aby
se
stavová
není
jiného
prostředku
a
potom
po
této
smrti
už
není
prostředku
to
je
vidíte
něco
úplně
jiného
než
to
tam
se
můžeš
převtělovat
co
si
je
udělal
nedokáže
nahradit
příště
že
jo
a
tak
to
jde
dál
vidíte
ten
základní
rozdáme
teďka
chvilinku
to
počkáme
a
představa
předurčuje
způsob
života
naše
společnost
má
určité
představy
o
tom
k
čemu
ten
člověk
je
na
tom
světě
a
ta
má
představy
jenom
podle
vzoru.
Toho
té
tělesnosti
dívá
se
na
tělesnost
toho
člověka
a
nejenom
po
stránce
hmotné
ale
po
stránce
duševní
jaké
má
ten
malý
tvor
zkušenost
nebo
schopnosti
a
podle
toho
zařizuje
jak
ten
člověk
má
zůstat
jestli
má
být
tím
nebo
oním
a
co
má
pro
ten
se
znamenat
čili
bere
to
čistě
z
účelově
kdežto
zatímco
účelový
je
to
to
moje
kdežto
viďtě
pro
následuješ
upozorňuju
teho
to
že
mě
tím
pronásleduje
o
tom
nevyšlo
kdežto
mrzí
v
já
se
budu
snažit
vymýtit
aspoň
pře
to
přednášce
ale
na
rozdíl
tedy
hist
místo
kdežto
no
ale
tak
ne
slovy.
Když
člověka
vychovávají
jenom
k
tomu
aby
pro
tuto
společně
něco
znamená
aby
něco
přinesl
aby
pro
ni
dobře
pracoval
tak
to
má
kruté
následky
v
tom
smyslu
že
si
ta
společnost
ho
přivlastní
a
von
si
přivlastní
je
to
je
vzájemné
a
tento
druh
vlastnictví
není
charakteristické
způsob
myšlení
ten
člověk
nepatří
tam
té
společnosti
jako
tady
v
evropě
na
západě
ale
za
to
se
nemůže
vymknout
podle
svýho
názoru
všechno
věc
názoru
z
té
kasty
ve
které
se
narodil
tohoto
časem
nebude
tam
platit
ale
už
to
trošku
ruší
ale
zatím
je
to
tak
že
tam
to
kastovnictví
a
já
vám
řeknu
my
jako
v
evropě
bohužel
se
nedovedeme
eště
zříct
z
toho
kastovnictví
my
pořád
snažíme
se
vytvořit
kasty
vždycky
z
každém
režimu
a
že
jakýkoliv
režim
politicky
nebo
ekonomicky
bylo
vždycky
vytvoříme
kasty
to
je
jasný
protože
nám
tato
instituce
kastovnictví
chybí.
Jestli
právem
nebo
neprávem
nebudu
rozhodovat
ale
chybí
na
kdežto
indové
ji
mají
jaksi
deklarování
védami
nebo
upanišády
lépe
ve
vada
to
není
ale
upanišádách
ve
mraku
podivu
není
převtělování
ale
upanišády
vod
začátku
mluví
o
převtělování
ono
to
dřív
indii
neplatilo
dříve
se
indové
jako
nepřevtělí
teďka
věří
tomu
převtělování
to
jest
mi
tvoří
jednotu
dynamikou
nikoliv
staticky
to
znamená
vesmíru
probíhá
nějaký
rozvoj
a
ne
jenom
rozvoj
ale
také
nějaké
ničem
soustavně
probíhá
obojí
není
ani.
Něčem
něčeho
víc
toho
rozvoje
než
je
toho
ničení
toho
co
bylo
vytvořeno
čili
pochopit
správně
proč
tomu
tak
je
je
rozumově
nemožné
a
já
sem
moc
rád
že
jsem
toho
jednadvacátého
jedenáctý
bez
rozumu
toto
mohl
zjistit
čím
to
je
proč
ten
život
je
stvořen
a
proč
ten
vesmír
je
celý
tvořen
a
proč
je
pořád
moře
a
proč
musí
člověk
začít
již
den
na
další
pochod
kupředu
od
konce
od
konce
světa
tam
jsem
začal
najednou
od
konce
světa
zažíval
jsem
konec
světa
tele
potom
to
všechno
ostatní
ale
to
nebudu
vás
tím
bavit
to
zase
zajímalo
ale
podstatu
už
to
slyšeli
mockrát
že
jo
tak
že
to
že
taky
nezajímal
a
kdyby
vás
to
zajímalo
osobně
proč
od
konce
světa
tak
já
bych
vám
to
osobně
tedy
vyložil
ještě
teďka
tady
přečetl
mimo
sebe
drželi
ale
jestli
ne
tak
já
to
nebudu
říkat
podívejte
se.
Tenhleten
vývoj
když
je
to
jeden
jediný
vývoj
ale
ne
vývoji
různých
druh
jak
jsem
vám
to
jeví
jeden
vývoj
oddělený
od
druhého
ten
živočich
jeden
se
vyvíjí
na
podle
svýho
vzorečku
genetického
ten
druhý
zase
jinak
to
je
na
na
povrchu
a
pravda
ale
vnitřně
ne
vnitřně
se
nemohou
vyvíjet
než
podle
principu
vzájemného
doplňovat
nebo
vzájemného
ničení
což
je
na
stejné
úrovni
prosím
vás
to
je
všechno
sytit
rovný
rovněž
omezit
ničení
a
s
stvořením
a
protože
tomu
takhle
je
a
to
můžeme
už
to
že
ska
přírodovědecky
výjimek
tomu
tak
je
že
se
to
vzájemně
drží
v
šachu
my
tomu
říkáme
rovnováha
že
ano
tak
ta
rovnováha
každé
úrovni
a
má
své
charakteristické
vlastnosti
takže
jestliže
člověk
nemy
se
mu
se
ocitne
nějaké
nižší
úrovni
na
tamní
rovnováze
tak
má
zprvu
dojem
že
nějakým
vítězem
nad
tím
čím
před
tím
bojoval
a
ve
skutečnosti
tomu
tak
není
on
jenom
získal
třebas
na
velice
nízké
úrovni
určitou
rovnováhu
ano
a
tohleto.
Potom
platí
na
každé
jiné
úrovni
dejme
tomu
začnu
z
obyčejným
motýlem
když
on
a
ta
housenka
například
je
tam
nějaká
malinká
já
nikým
ani
ty
zárodku
sem
se
mění
housenku
a
on
se
k
byste
na
žere
se
a
teď
co
zjistíte
když
ta
už
jsem
ke
úplně
vyspělá
tak
najednou
se
dostane
do
stavu
klidu
přechodného
klidu
a
najednou.
Text view •
Help