Waveform view
88-08B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
A
nevěstky
jsem
od
li
tak
se
nesmíš
všímat
svého
těla
co
to
tělo
na
to
říká
a
co
se
s
ním
děje
protože
tam
se
musí
stát
jedna
věc
přesune
se
střed
středem
byla
tělesnost
a
dokud
se
dostane
člověk
do
jiného
středu
tak
ne
nemodlit
se
správně
modlitba
musí
člověka
přenést
do
jiného
středu.
Já
se
bych
to
řekni
příkladem
e
že
totiž
když
sem
jako
byl
potrefen
tohleto
silou
boží
těch
sedmnácti
letech
ne
tak
ten
pán
bůh
za
mě
našel
nový
střed
a
já
jsem
aniž
jsem
si
to
byl
toho
vědom
v
tomto
středu
žil
a
jenom
odtamtud
jsem
nedělal
jsem
na
tu
dolů
a
já
sem
si
to
světlem
al
až
potom
zase
dete
prv
poprvně
že
tomu
tak
je
protože
to
bylo
všechno
vnitřní
záležitosti
a
ne
to
je
a
je
pak
tuto
poprvně
i
zevně
uvědomili
já
si
myslím
že
kdybyste
byli
vy
a
a
byli
schopni
když
o
tom
mluvím
už
s
tou
druhou
a
tak
ta
už
toho
schopna
ten
je
tady
jsme
se
o
tom
ještě
nepovídal
byste
schopni
už
poznávat.
Že
to
tělo
je
prostředkem
a
že
vám
musí
být
zachováno
neboť
je
to
prostředek
bez
kterého
se
neobejdeme
na
té
cestě
a
nemůže
mám
být
za
to
protože
by
vám
byl
za
prostředek
bez
kterého
by
to
dál
nešlo
to
považujete
pana
mazat
rozumný
ho
že
je
takovou
pominula
já
vás
chci
jenom
s
ní
vnímat
ten
strach
takže
jestliže
na
vás
jde
při
modlitbě
strach
tak
to
v
nejlepším
pořádku
protože
jde
o
přesune
z
tělesnosti
ze
stavu
tělesnosti
ze
těl
složit
středem
vědomí
do
jiného
středu
které
který
je
daleko
reálnější
ale
než
se
ten
první
ale
mezitím
je
mezera.
A
ta
mezera
to
právě
pro
strašidelné
při
tom
všude
tam
mezera
to
si
všimněte
u
ježíše
krista
například
už
mezera
čtyřiceti
dnů
ne
na
té
poušti
a
pouze
se
tam
nemá
a
nebo
tři
dni
v
hrobě
ne
to
byla
na
to
byli
mezery
a
tahle
anebo
už
předtím
než
byl
pohřben
než
byl
ukřižován
ta
mezera
už
tam
začla
vládnout
tak
že
bych
vám
radil
vám
jem
a
abyste
si
dávali
pozor
na
nástup
mezery.
A
tohleto
je
nástup
mezery
tak
ten
ježíšem
pořádku
že
tady
je
protože
nelze
se
dostat
za
mezeru
tou
mezerou
neprojdeme
to
jsou
dveře
ta
mezera
ale
ujišťuji
vás
že
na
tom
i
dveřmi
je
daleko
větší
moc
která
vás
použil
přemáhá
takže
k
tu
cítíte
jako
přemáhání
že
vás
to
ničím
velké
ší
moc
než
je
vaše
moc
se
kterou
se
dojdete
za
ty
dveře
čili
ta
modlitba
nesmí
být
tak
na
dveře
tam
musí
být
klepáním
v
té
modlitbě
musí
být
to
ne
právo
jedničky
jako
nula.
To
znamená
tady
vám
pomůže
manžel
s
kybernetiku
co
by
byli
platný
jedničky
na
samotné
počet
ve
by
tam
nebude
taky
nula
tam
má
stejnou
platnost
jako
jedničky
jak
se
já
bych
se
dostal
třebas
číslo
šest
let
dvacet
osm
jedna
jedna
jedna
nula
jedna
jedna
nula
nula
majetky
nevěděl
že
má
účtovat
jedničku
ježíška
už
tou
platnost
a
a
tak
nula
není
tam
proud
to
člověk
těžce
nese
při
tam
není
pro
samotný
počítači
a
hloupý
ten
neví
že
se
že
mu
nejde
o
kejhák
že
není
tam
to
tak
vedení
nulu
ale
kdyby
nebyl
se
tak
se
vůbec
nevyznám
v
tom
v
těch
počtem
nespočine
a
vy
z
pocitu
dokonce
věčný
život
tuhlety
vnitřním
samočinným
počítače
který
není
neinteligentní
na
rozdíl
od
toho
ce
který
ho
my
uctíváme
dneska
ve
máte
století
musíme
se
učím
počet
hlupák
proti
tomu
vnitřní
protivení
tim
to
ten
ví
že
takže
zná
hodnotu
nuly
a
ten
si
se
jí
jako
hodnotu
jedničky.
Ten
se
může
stát
že
s
vás
po
takovém
se
dozrání
bude
desítka
nebo
z
toho
neboť
tisícovky
a
tu
nám
radí
už
nějaký
pan
m
abychom
přes
výtku
nešli
no
to
je
v
pořádku
za
četl
to
nesmíte
to
dělat
tak
to
je
to
modlitbě
obecně
svatá
terezie
říká
uvnitř
z
toho
potom
tam
budu
opakovat
a
detailně
ještě
tam
nad
v
tom
není
říká.
Ty
příbytky
u
boha
tedy
je
nečinný
množství
jsou
všechny
v
člověku
tam
je
celý
vesmír
všechno
co
je
za
ním
takhle
to
už
neříká
já
to
dodávám
jenom
takže
když
já
vás
provádí
jenom
sedmi
komnat
am
tak
já
vám
dávám
jenom
směr
který
máte
zachovat
ale
upozorňuju
vás
že
ven
té
komnatě
a
to
neřeknu
tak
ona
ta
vrtá
to
je
komnaty
ska
ve
vás
jídla
bůh
toto
vona
věděla
a
tak
se
potom
nedivím
těm
duchovním
borců
kteří
když
se
dostanou
této
komnaty
jako
třebas
dva
z
vašich
známých
tak
se
jim
odtamtud
vůbec
nechce
protože
to
tam
pánem
bohem
už
jenomže
to
nás
pán
bůh
nadal
sedmi
konat
mi
a
nejenom
čtyřmi
že
máme
projít
tím
přemožen
vesmíru
a
to
se
dá
jenom
přes
ty
z
těch
sedm
komnat.
Takže
když
jsem
ji
jeden
nebo
dva
z
těch
vašich
známých
tady
nejsou
dostali
do
toho
stavu
kde
ji
tam
bylo
blaženo
po
tam
byl
správném
bohem
tak
já
jsem
je
odtamtud
hnal
hrozným
způsobem
když
naopak
jeden
z
vás
zase
ten
stav
který
taky
začal
v
něm
chtěl
si
opakovat
tak
to
nešlo
protože
z
vlastní
vůle
to
nejde
to
nejde
to
se
nestalo
z
nebe
přeci
když
si
to
obrana
stalo
a
takže
ono
to
nepodaří
podruhé
naopak
přesvědčím
je
to
vůbec
nejde
o
ní
pravda
to
dole
vod
něte
že
z
vůle
boží
toto
taky
ještě
patří
k
té
modlitbě
že
ta
modlitba
já
musím
se
modlitbě
nechat
působit
boha
to
znamená
každá
metafyzická
zkušenost
pochází
ze
stavu
trpnosti
v
jeho
stavu
ne.
A
čím
dokonalejší
trpnost
tím
dokonalejší
vnitřní
modlitba
do
to
já
budu
pořád
tam
doplňovat
tu
svatou
terezii
protože
to
tam
není
jev
tom
překladu
já
jsem
to
tam
přeložil
těm
kubánci
ale
jenom
tak
běžně
ale
vám
to
překládám
doufám
budu
třeba
k
vykládal
abyste
nedělali
chyby
v
té
vnitřní
modlitbě
jestliže
by
se
mi
podařilo
za
pomoci
svatý
terezie
z
aby
překonat
všechny
tyto
běžné
chyby
vnitřní
modlitby
tak
vás
upozorňuju
že
je
to
málo
pro
když
to
nebude
dat
vlastní
vůle
je
to
málo
protože
vám
se
může
stát
jedna
neplech
věc
promiňte
mi
ta
předaná
jméno
že
totiž.
Budete
říkat
já
to
chápu
já
to
přijímám
a
tím
jste
to
umrtvil
se
to
přijali
mrtvě
a
to
poznáte
snadno
protože
to
nemá
na
váš
na
vás
ten
vliv
že
nemůžete
nic
jiného
dělat
než
se
modlit
já
jsem
v
tom
co
jedenáctém
věku
nebyl
rázem
sem
nebyl
zkonstatovat
a
jsem
se
toho
výborně
nic
se
já
jsem
ze
školy
to
odejít
takže
maminka
první
co
udělala
šla
se
mnoho
keni
že
věděl
že
ten
její
snášet
patrně
propadne
takle
knězi
a
kolik
mu
a
říká
čili
prozrazuje
známky
kněžství
vedete
si
ho
o
nějakého
kláštera
nebo
a
ten
archy
je
zpovídal
tímto
způsobem
říkal
ty
i
chtěl
být
knězem
nejsi
zamilován
a
to
je
málo
všechno
a
já
jsem
říkal
jsem
že
ne
já
ti
tedy
věřím
že
si
o
to
žena
a
duše
že
by
se
a
že
byl
schopen
ale
vyletěli
vezmeme
a
já
jsem
říkal
ale
vy
to
ne
to
bude
platit.
Ti
to
každý
dělník
je
hoden
by
své
a
já
si
myslím
říkat
že
atak
když
někdo
dělá
na
této
věci
na
té
cestě
života
věci
boží
že
by
vyžadoval
ne
obyčejný
atakuje
násobí
nebo
kdo
se
to
na
neobešli
jiný
říkal
tak
to
ne
kdyby
dostal
jenom
korunu
a
já
ji
země
dostanu
byste
pasení
no
tak
já
tam
nemohu
jít
a
už
jsem
se
obracel
až
l
se
mnou
o
mě
si
ho
volal
říkal
no
prosím
tě
dyť
přes
ten
co
je
taky
musí
něčeho
žít
být
ne
no
tak
si
dem
žerou
misku
některá
vidět
proti
si
to
já
jsem
říkal
když
si
to
vyženeme
také
do
toho
vložím
svou
vůli
která
tam
nepatří.
To
je
od
boha
a
ten
se
umí
postarat
o
všechno
tam
nemusím
já
že
brát
on
se
o
všechno
stará
já
sem
bez
starosti
pusťte
mně
k
vodě
styl
minutě
bylo
po
pěsti
prahy
rozhoduji
jak
si
to
přeberete
to
já
vy
a
teďka
já
bych
chtěl
hlavně
aby
aby
vám
za
ten
na
mysli
co
je
to
i
když
to
byl
ještě
živý
člověk
to
je
co
toto
říkal
budí
se
k
životu
jako
jinak
myslí
než
normální
člověk
to
se
nikdy
takhle
nemyslel
nikde
předtím
mělo
vo
to
studium
mně
to
ty
přírodní
vědy
a
voni
jiného
nešlo.
A
von
říkal
ten
havel
byli
ti
slo
tak
vo
ty
přírodní
vědy
tak
asi
teďka
na
čem
tím
bohem
tak
je
tak
bude
skvělý
knězem
a
proti
tam
to
daleko
líp
a
dokonaleji
jsem
říkal
nepůjde
to
vůbec
nepůjde
protože
já
jsem
dosud
byl
ochoten
za
ty
přerodit
vědy
jednou
brát
ze
to
byli
přírodní
vědy
ale
teď
taky
kdybych
něco
dělal
jenom
pro
bližního
nebo
pro
svoji
zájem
tak
by
za
to
peníze
dal
ale
toto
todle
pro
boha
že
mu
si
náležet
že
musí
náležet
tak
to
musí
být
bez
koruny
bez
nějakého
užitku
osobního
tohleto
bezvadně
ovládala
svatá
terezie
žádný
užitek
sto
neměla
mlátil
ji
pohlavně
hladit
jakýpak
užitek
že
jo
no
prosím
nejste
klášteře
se
vnutit
ní
záruky
za
tomto
světě
proto
vás
pán
bůh
usne
tohoto
světa
a
je
tím
to
toto
co
ten
oso
na
tam
v
tom
devátém
století
našeho
letopočtu
poprvně
sem
viděla
kulatou
slunce
a
to
byl
pro
mě
zážitek
já
jsem
začla.
A
já
si
uvědomil
že
jsem
předtím
neviděl
s
se
že
jsem
nežila
já
jsem
si
myslel
a
že
jim
že
piju
že
spím
že
spolupracuju
lidma
zubech
to
nebyla
pravda
já
sem
si
byla
středem
to
znamená
mně
musel
uniknout
ten
střed
boží
ten
věčný
se
tedy
není
konkrétním
středem
že
všude
a
teď
najednou
ten
život
je
všude
pro
mě
a
já
jsem
v
tom
životě
já
jsem
konečně
živa
rozumíte
takže
když
si
od
myslíte
ten
strach
tak
vám
zbyde
z
toho.
To
pravé
čivo
život
musí
být
pověřen
vnitřní
že
už
je
pověřen
tomto
životě
na
tom
máte
věk
aby
se
to
mohli
objevit
prožít
v
tomto
životě
ale
neptejte
časem
nebo
aby
to
správné
je
to
tak
naléhavé
jako
to
bylo
u
mě
naléhavé
v
sedmnácti
letech
to
bylo
velice
naléhavé
a
vedle
toho
nebylo
nic
naléhavého
jako
v
tomhletom.
Já
myslím
že
končím
že
existuje
do
samovolnosti
automatismu
jedna
který
náš
život
celý
řídí
bez
toho
bychom
nebude
mi
dýchat
a
automatismu
dvě
který
náš
vnitřní
život
nejsou
dva
automat
to
je
jeden
jediný
automatismus
já
jsem
si
to
jenom
školsky
rozdělil
abych
to
moh
vůbec
vysvětlit
rozumíte
ten
se
také
stará
o
ten
pokrok
vnitřní
a
buďte
bez
starosti
vše
když
máte
třebas
jenom
zbytku
nějakou
návodu
těm
duchovním
jsem
se
věnovat
nebo
do
toho
něco
vkládáte
že
on
o
tom
neví
a
že
on
ten
proces
nevede
dál
samozřejmě
bez
vašeho
vědomí
a
bez
vaší
vůle
protože
kdyby
to
šlo
s
vaší
vůlí
tak
by
to
dalo
špatně
vy
musíte
jenom
věci
dělat
správně.
Tohleto
má
největší
potíž
je
jedním
plzeňák
že
von
pořád
dává
přednost
příjemném
před
nepříjemným
a
dokud
tohleto
existuje
v
lidském
životě
tak
není
na
prvním
místě
správné
před
nesprávným
já
musím
správné
před
řadit
před
nesprávné
a
jestli
je
to
příjemné
nebo
nepříjemné
to
už
je
vedlejší
latemu
nebe
tady
sebrat
ne
ale
jestliže
máte
dojem
že
něco
máte
vyzkoušeno
sem
životě
že
on
to
dovede
porazit
tak
je
to
jenom
přístup
z
jiné
strany
než
přístup
sedíme
témže
to
je
jiný
přístup.
Ty
totiž
řek
bych
kdybych
to
řekl
nějak
symbolické
ne
že
si
je
to
pomůže
řekl
bych
ti
takhle
pane
ujalo
hrobu
to
pláče
te
a
protože
je
tam
vědec
ten
patří
na
tohleten
hrob
je
to
přinese
si
ten
vědec
tam
na
ten
pravý
hrob
a
tam
plače
asi
jsem
nevysvětlil
nic
ale
je
to
tak
jo
jiné
východisko
ty
umíš
plakat
nad
nepravým
hrobem
bezvadně
tedy
to
jsem
tedy
takovýho
no
nechci
tě
pojmenovat
ještě
nenašel.
Ale
tak
jak
se
deště
on
to
čím
nad
tím
hrobem
cizi
to
znamená
že
on
je
si
vlastně
cizí
to
je
dobrý
to
je
to
je
dobrá
známka
jenže
o
tom
neví
a
tom
to
v
pořádku
no
trošku
to
je
rovni
v
tom
že
on
to
nevadí
prosím
od
tomu
nesmí
zabit
o
sebe
podřízená
vůli
boží
a
může
ji
po
něm
tedy
tu
vůli
boží
poznáváme
že
se
záležitost
poznání.
A
nebo
je
to
záležitost
oddanosti
dokud
to
poznání
tady
ještě
není
a
proto
vám
budu
mluvit
o
cestě
oddanosti
je
to
poznání
ještě
chybí
ale
člověk
může
být
oddán
takže
dejme
tomu
když
babička
s
maminkou
moji
mluvili
o
tom
že
já
jsem
byl
jednou
sledován
za
dveřmi
svou
maminkou
a
modlil
jsem
se
dokonaleji
když
se
nedovedl
že
jsem
se
do
van
než
jindy
vy
to
před
melu
jenom
otčenáš
nejsem
nevyskytne
minule
a
my
se
to
to
ode
mlel
že
jsem
detailně
každé
slovo
plivali
a
naše
moje
maminka
řekla
babičce
své
matce.
Já
jsem
poslouchal
za
dveřmi
svého
syna
jak
sem
modli
a
von
se
modlil
aniž
věděl
že
je
sledován
velice
pozor
na
každé
slovo
dával
důraz
bylo
vidět
že
ví
za
co
se
mu
lí
a
babička
řekla
tomu
rukou
věř
tento
námi
hraje
jak
to
když
se
si
nevěděl
že
já
ho
sleduju
já
tě
jenom
říkám
že
to
s
námi
hraje
protože
v
přeškolním
věku
když
se
ne
dodělal
toho
kostela
tak
mně
řekl
na
toho
vašeho
pána
boha
já
nevěřím.
A
když
si
že
na
to
zapomněl
po
sem
pavle
a
věříš
mě
na
toho
pána
boha
ke
kterému
ty
se
modlí
a
já
jsem
tu
chvíli
vodešel
z
tý
místnosti
a
prase
za
sebou
dveřmi
to
se
nechceli
na
toho
pána
báni
nevěřil
a
už
se
začnu
věřit
a
není
to
věci
na
škodu
protože
já
jsem
se
obešel
bez
obrazu
oni
by
ji
oni
by
říct
obrazu
podle
svých
lidského
míl
obraz
o
bohu
než
to
má
být
opak
člověk
má
li
obrazu
božímu
no
to
to
sme
to
pokroutil
s
tou
naší
psychologie
tradiční
to
je
špatný
a
teď
si
přestože
že
svatej
k
tomu
šela
takhle
ve
svých
u
svých
sester
oni
říká
celý
takhle
obrátit
mě
to
nebylo
třeba
obracet.
Já
jsem
byl
poddán
své
rodině
a
tak
detailně
že
jenom
babička
o
tom
věděla
že
to
hraj
jenom
babička
protože
ani
tehdy
když
jsem
prát
věděl
že
neodpověděl
že
věřím
ne
jsem
nechtěl
hrát
to
že
jsem
věděl
co
dělá
že
poslouchám
rodinu
a
když
si
představte
co
tady
ježíš
kristus
udělal
jednáte
letech
poslechl
rodinu
to
že
musel
být
v
tom
co
jeho
otce
odešlo
z
toho
chrámu
a
poslechnu
rodinu
a
ještě
ji
poslouchal
další
osmnáct
let
jo
já
jsem
tehdy
nevěřil
na
ježíše
krista
pochopitelně
ani
jsem
o
něm
nevěděl
ale
byl
jsem
poučen
rodině
protože
jsem
věděl
co
je
správné
a
správné
se
věděl
že
je
tohleto
neodporuje
nebo
voni
mají
právo
na
tu
víru.
To
neber
lidí
a
kdyby
se
to
nectil
tak
bys
jim
ji
bral
takže
já
jsem
nikdy
nevyšlo
do
místnosti
aniž
bych
se
poklonili
kristu
pochválena
ježíš
kristus
které
šlo
o
kou
kříže
kteréhokoliv
smrt
sem
takže
nepozoruje
že
mě
na
něj
do
díval
nebo
nedíval
to
bylo
jedno
ne
všechny
úkony
náboženské
jsem
konal
sotva
století
setinu
přijímání
všechno
všechno
svatokrádežně.
A
nebylo
to
jednou
svatokrádežně
byla
v
tom
poslušnost
rodině
jedině
to
to
a
toto
poslušnost
která
je
důležitá
v
té
fázi
cesty
když
člověk
ještě
nepoznává
ale
dokáže
být
poslušný
to
je
to
nejdůležitější
co
člověk
může
dělat
a
proto
vezměte
poslušnosti
a
ukázat
mu
to
jako
přirozenou
povinnost
které
správné
ne
násilí
ale
jako
že
to
správné
přirozené
poslechnout
jeho
je
a
když
tomu
nerozumí
co
otče
nepravdou
tak
ať
to
tí
je
vyjádřím
a
vy
se
musíte
poctivě
snažit
bu
to
vysvětlit
že
to
je
správné
se
na
to
neporadí
musíte
slevit
ale
to
dítě
má
právo.
Být
poslušné
a
jestli
to
právo
mu
upře
to
jako
k
ní
společnost
upírá
to
právo
dítěti
na
to
dítě
nemůže
věřitel
společnosti
nesjedná
z
největších
chyb
naší
výchovy
protože
já
když
mluvím
s
těmi
svými
posluchačů
to
není
řeknu
my
tomu
nevěříme
co
mi
tady
kárali
nedovíte
matiku
ne
takový
věci
ale
co
nevykládá
tu
politik
to
má
nevím
tím
no
tak
co
to
je
co
to
je
ten
ne
správná
výchova.
A
co
já
na
tohleto
stá
když
se
to
vykládají
říkám
zeptejte
se
mě
si
já
tomu
věřím
prosím
by
víme
že
to
nevedli
te
to
je
na
vás
vidět
to
říkal
tak
to
vidíte
špatně
protože
já
vím
že
v
tom
sledu
událostí
kterým
nerozumíte
to
má
nenahraditelný
význam
a
proto
to
přijímám
bez
odporu
mě
neumíte
nikdy
nedával
zapomněli
to
jste
taky
neslyšeli
a
to
není
žádná
přetvářky
nýbrž
to
je
správné
poznávání
správné.
Já
tady
nejsem
náhodou
na
tom
světě
zrovna
tomto
místě
zrovna
jako
to
to
to
dveře
nebyla
náhodou
v
tom
klášteře
a
před
tou
krizi
předtím
řeším
soudem
byly
před
ním
byla
nestává
nevznikl
fakira
aby
teprve
teďka
ve
dvacátém
století
poznáte
co
v
tom
je
za
poklady
co
panečku
kam
se
hrabe
os
kam
se
hrabete
taky
de
potravy
oddanosti
možná
že
ramakrišna
byl
dál
to
je
možný
ale
to
je
těžko
soudit
ale
oni
jako
ghos
nebo
jiný
nejsou
tak
daleko
to
podceňujou
říkají
to
je
cesta
která
jediná
jako
pěstuje
obra
dvojnost
pán
bůh
někde
jinde
a
taky
někde
jinde
to
je
chyba
a
to
si
převedena
bude
se
dosti
pak
mně
předpokládá
představu
samozřejmě
že
žádná
cesta
se
nového
je
bez
představy
žádná.
I
když
já
to
jdu
jsem
s
představou
do
začal
jako
že
jsem
nezačal
měl
jsem
něco
tomtoto
světě
ne
já
jsem
nemohl
trvale
žiji
tomto
světě
a
to
to
to
to
něco
neskutečného
nikdy
jsem
to
za
neskutečné
nepovažoval
já
tu
představu
o
tomto
těch
kterou
mám
kterou
máte
my
a
kterou
mají
nižší
tvorové
taky
beru
jako
skutečnost
tou
skutečnost
přestavá
není
nic
nezkutečného
to
je
skutečnost
na
jiné
úrovni
na
úrovni
idejí
a
jestli
nižší
než
sama
skutečnost
kterou
tady
vidíme
to
omezená
skutečnost
to
je
uší
něco
co
širšího
silnější
ho
takže
když
vona
ta
svatá
terezie
to
snaží
o
to
aby
opravdu
představu
těch
svých
sester
jakým
říká.
Tak
dělá
právo
já
se
přestane
musí
být
jenom
soustavně
opravdová
připravována
až
se
nakonec
bez
ní
obejdeme
samozřejmě
na
té
cestě
duchovní
to
umět
bylo
opačně
napřed
sem
se
bez
představy
vůbec
bez
jako
vy
přestali
obešel
a
postupně
jsem
poznal
že
moje
cesta
je
vůči
bližnímu
sterilní
že
na
něj
nemoh
působit.
Pokud
nepř
beru
představu
tak
já
jsem
musel
přebrat
představu
úr
bližním
ne
kvůli
sobě
jak
nepotřeboval
nikdy
a
nikdy
potřeboval
nebudu
ale
víte
kolik
obrazu
užívám
a
to
všechno
věc
představ
jak
se
už
nic
dost
řek
bych
kovaný
z
toho
důvodu
že
to
pořád
to
lejou
pro
svého
bližního
a
dokud
to
asi
nebudu
vědom
toho
že
milovati
celého
srdce
například
tak
namátkou
znamená.
Milovat
tím
srdcem
a
ne
mrtvým
když
já
miluju
mrtvým
se
sem
tak
miluj
bližního
dycky
méně
než
sebe
když
miluju
bližního
živým
cem
tak
ho
nemiluju
méně
než
sebe
nýbrž
stejně
jako
sebe
protože
není
mezi
námi
předěl
pocitu
oddělenosti
rozumíte
mě
mile
a
do
jaké
míry
je
jak
to
je
moje
představa
neříkám
chybná
ale
sebete
aby
ten
dotyčný
se
snáze
li
pořádal
sám
se
sebou
já
vás
musím
nechat
v
domnění
že
jsem
jsem
přijel
před
si
že
jsem
tady
s
vámi
co
je
vaše
představa
pochopitelně
a
to
vím
to
není
pravda.
Ale
když
se
tomu
že
ten
myslet
bez
toho
se
nebyl
něco
to
byste
mě
nebyla
vymažu
že
se
to
byl
týdne
dokážu
vám
vysvětlit
že
to
je
jenom
přestala
to
není
skutečnost
ježíš
kristus
na
to
naráží
v
této
události
a
to
už
tu
dobu
tří
let
místě
učedníkům
nechybělo
nic
takže
se
jí
veta
chybělo
vám
něco
tři
roky
nic
už
se
všeho
do
kostela
sám
jako
jsem
hlavu
všechno
stará
sám
ale
jednou
usnul
na
loďce
když
byla
bouřka
na
tom
jezeře
to
je
velké
jezero
a
že
tam
byly
veliké
vlny
velice
potopy
la
začali
mít
strach
jeho
učedníci
a
vzbudili
ho
a
on
říkal
co
se
strachujete
co
se
staráte
copak
nejsem
s
vámi
utišil
tu
bouřku.
Já
nevím
jesi
se
to
dověděl
ale
tam
je
odpověď
na
to
že
když
si
myslel
že
tam
není
tak
tam
byl
s
nimi
je
si
myslet
že
já
jsem
třebas
v
plzni
a
vy
jste
tady
v
té
veliký
omyl
protože
ztotožňujete
mě
s
tím
tělem
že
ježto
já
se
s
ním
neztotožňuju
to
prostředek
to
sem
použil
samozřejmě
abych
do
sem
ne
ale
to
nejsem
já
ten
který
tady
je
ten
je
stejně
tady
když
je
v
plzni
jako
kdy
jsem
budoval
do
vě
ten
mi
omezen
časem
a
prostorem
prosím
vás
to
mi
to
cesta
byla
pro
kočku
celou
já
dělat
to
by
nebylo
bože
cesta
to
bylo
to
byl
tak
za
jako
vy
donutíme
né
vědomí.
Ne
omezené
vědomí
na
udržuje
ve
vědomí
že
toto
jsem
já
a
svatá
terezie
říká
jesiže
vy
se
ztotožňujete
z
obalem
nikdy
se
nedostanete
do
toho
nitra
s
tím
musíte
přestat
do
to
nejste
vy
a
já
děkuju
od
jako
tě
mléka
že
než
jsem
začal
věřit
a
už
se
asi
nezačnu
mě
vymanili
z
tohoto
područí
to
je
to
ostudné
změny
já
jsem
nikdy
nebyl
tím
tělem
to
bylo
můj
prostředek
mu
prostředek
já
jsem
nedefinoval
toho
čí
to
prostředek
já
jsem
se
že
je
to
mysl
ne
je
ten
který
myslí
no
tak
dělá
byla
chyba
ale
to
nevadí
to
nedá
skočil
ten
daleko
a
takže
já
jsem
nikdy
o
těch
do.
Těch
operací
nebyl
na
tom
jako
vy
tak
jsem
vo
tom
inak
ne
jinak
to
znamená
že
jsem
toto
nepovažoval
za
sebe
nýbrž
zase
ho
pomocníka
a
říkal
jsem
si
ty
jsi
na
tom
moře
oproti
ostatním
lidem
ty
jsi
svatý
se
z
toho
usoudil
jsem
svatý
no
a
potom
když
se
se
do
koncentráku
tak
se
přesvědčil
že
svatý
nejsem
neboť
tam
když
mně
sebrali
bez
soudu
muži
mučili
přednostně
ty
tak
nemučili
mě
mučili
ty
tři
dni
nemučili
na
mně
se
soustředili
a
mě
mučili
to
jsem
měl
veliké
privilegium
já
jsem
třebas
si
pomyslel
jak
já
k
tomu
přijdou
já
svatý.
Že
mě
tak
učí
jako
tyhlety
zvířata
no
to
je
mají
právo
to
by
přiznával
pánu
bohu
ale
na
mě
na
chovat
no
to
voni
samou
jak
jsem
toto
myslel
netrvalo
konec
a
nebo
na
domov
ale
takovou
já
jsem
vás
v
prachu
vášně
a
on
mě
ještě
pokud
do
za
tu
že
a
slavnostně
o
ve
vešel
já
jsem
vod
na
to
všichni
svýho
říkal
přes
na
to
de
mají
všichni
spadne
no
oni
nevede
se
ve
mně
při
tom
dělo
že
sem
zrovna
myslel
náhodou
na
svoji
vedu
sem
se
litoval
hrozná
věc
se
ve
litovat
a
toto
měli
na
mě
to
právo
i
při
tom
stavu
k
poznání
které
se
měl
vnitřního
poznání
které
jsem
měl
cíl
na
mě
právo.
A
potom
když
se
stalo
to
jednak
nádor
jedenáctý
třicet
devět
to
se
mu
bude
rady
líc
líčil
najednou
s
těmi
a
kdy
to
je
toho
nakopáno
jako
my
kteří
tři
dni
že
by
si
z
dokonce
báli
toho
toho
že
se
mana
a
teď
když
se
něco
rozdává
tak
to
je
to
pořád
my
ne
nejsem
toho
si
se
uprostřed
vůbec
žádná
rána
dove
nepadne
a
ty
nemáš
vůbec
a
města
a
ty
nemusíš
jíst
a
tak
dále
se
do
zpočátku
říkal
použiju
záležitost
různé
úrovně
je
že
s
vámi
to
na
té
úrovni
jste
co
se
na
té
to
nemůže
vůbec
stát
ale
když
se
za
těmi
úrovněmi
sou
myslí
u
boha
tak
tam
se
neděje
nic
tam
v
tom
ten
duální
nemá
na
vás
nejmenší
vliv
a
když
to
mohu
říct
koncentráku
tak
samo
sebou
tento
životě
taky
ne
být
šestnáctého
To
je
dneska
je
asi
šestnáctého
ne
čtvrtý
osmdesát
osm
je
to
výklad
o
cestě
oddanosti
úvod
do
cesty
oddanosti
protože
my
všichni
lidé
který
jsme
se
narodili
na
tomto
světě
všichni
ať
jste
věřící
nebo
nevěřící
jdeme
cestou
oddanosti
bohu
i
když
vůbec
nechceme
jít
jdeme.
Protože
jsme
oddáni
tomuto
světu
čili
když
jsme
správně
oddáni
tomuto
světu
tak
se
dosvědčuje
me
v
malém
čili
nyní
to
tak
velká
chyba
za
jakou
to
má
naše
katolická
křesťanská
tradice
ní
říkají
být
poddáni
tomuto
světu
znamená
ztrátu
zkázu
kdežto
být
oddán
tomuto
světu
ale
dokonale
oddán
znamená
osvědčit
se
v
malém
tak
to
myslel
ježíš
kristus
a
ne
zanechat
kterýho
světa
utéci
ho
to
je
nepochopení
smyslu
tohoto
života
tento
život
je
tak
udělán
že
celý
má
význam
na
té
cestě
nejenom
modlitba
jako
ona
si
myslí
a
nebo
budete
modlitby
má
taky
ještě.
Nějaký
způsob
ctností
ano
přesně
stylizovaným
způsob
ctností
modlitba
a
ctnosti
že
ne
hříšnost
v
tom
svatostí
souvisí
jenomže
kdyby
se
to
a
to
tam
je
taky
von
špatně
přeložil
ona
to
věděla
že
to
nestačí
ale
ona
říká
to
to
cestě
neporozumíme
na
ní
jde
rozumem
protože
to
se
musí
pochopit
a
to
není
záležitost
rozumu
a
jak
to
poznáš
říká
ona
že
to
správně
pochopil
to
poznáš
tím
způsobem
že
když
to
správně
pochopil
ne
rozumem
ale
tak
nějak
nitra
to
tam
není
přeloženo
to
je
přeloženo
jinak
tak
v
tu
chvíli
přestane
trpět.
Tu
chvíli
nemáš
strach
tu
chvíli
nemáš
žádný
potřebný
než
milovat
toho
boha
a
jestliže
to
nepochopil
vnitřně
tak
utrpení
stoupá
a
ty
to
musíš
tím
stoupajícím
utrpení
nahradit
co
vnitřním
pochopením
by
si
poznal
a
jak
to
dycky
pochopení
vypadá
to
tam
taky
je
se
ten
to
jsem
si
přečetl
první
kapitolu
teďka
tak
vím
že
tam
se
třeba
na
říká
to
pochopení
není
že
člověk
uzná
že
je
to
správné
ta
cesta
oddanosti
to
nestačí
přizná
to
že
je
že
na
to
by
mi
tak
to
měl
dělat
nýbrž
že
je
tak
puzen
k
tomu
aby
to
dělal
že
nemůže
odolat
a
musí
to
dělat.
A
to
je
to
správné
východisko
já
si
pamatuju
že
když
jsem
ne
z
vlastní
vůle
na
vůbec
ne
z
vlastní
vůle
se
šest
sedmnácti
letech
přišel
k
tomu
že
jsem
byl
přepadena
tou
přítomností
boží
bych
tak
řekl
opravdu
jinak
co
to
nedá
nazvat
tak
to
nemělo
význam
takový
jako
dejme
tomu
pro
vás
že
vy
to
uznáváte
taky
jako
já
nýbrž
že
mě
to
do
do
sílu
k
tomu
že
jsem
nemohl
hřešit
šlo
to
takže
když
jsem
třebas
ne
z
vlastní
síly
ale
pro
tu
sílu
která
mě
přepadlo
takže
byste
že
podruhý
tomu
doktorovi
odbavit
který
byl
mým
zpovědníkem.
Tak
já
mu
říkám
důstojný
pane
vy
ste
mě
vzkázal
bych
za
měsíc
přišel
znovu
zpovědi
že
aby
se
mě
nekopli
hříchy
ale
já
vám
musím
prozradit
že
ono
mě
to
nejde
řešit
ať
se
snažím
sebevíc
ono
mi
to
nejde
já
už
se
ani
nesnažím
protože
vím
že
že
to
je
to
nebudete
na
moje
síly
a
co
je
pro
tvé
síly
říkal
o
mé
sil
je
mít
jít
do
bohem
vytknu
i
pro
něho
jisti
patří
jemu
von
říkal
no
to
je
ohromný
ale
ne
vopravdu
poprvně
nějaký
říši
říkám
že
mu
jde
hřešit
přes
ty
příliš
později
a
už
zase
už
si
budeš
říkal
i
ujištění
to
opadne
ne
to
nepadla
no
ale
to
nevadí
říkal
choď
té
zpovědníci
jestliže
mi
ostatními
protože
on
byl.
Řek
bych
duchovní
prácem
těch
vysokoškolských
katolík
kterých
já
si
pil
ty
společnosti
a
jako
duchovní
rádce
měl
povinnost
je
taky
zpovídat
aby
se
v
nich
vyznal
ne
a
von
říkal
při
s
nimi
musí
chodit
taky
ke
zpovědi
přece
tam
třebas
ty
lich
neumí
dělat
no
tak
to
je
jedno
tak
von
se
a
se
mu
tam
říkal
jenom
o
svých
zážitcích
a
on
potom
říkal
ego
te
absolvo
in
nomine
a
tak
dále
jo
on
mě
dával
absolutorium
to
hrál
prostě.
Já
si
vzpomínám
že
totéž
tentýž
názor
měla
moje
babička
protože
jako
že
že
je
to
hraj
jo
jako
že
že
nevěřím
těm
věcem
že
to
hraje
protože
babička
v
mém
útlé
mládí
mě
vodila
předškolní
předškolní
ještě
do
kostela
já
se
s
ním
musel
do
kostela
každý
pátek
každou
neděli
se
musel
do
kostela
a
já
jsem
se
jí
ovšem
drze
ptal
co
to
je
to
to
na
to
nevěděla
ne
já
sem
vám
to
živil
a
tak
ona
mě
vodnaučila
věřit
a
tak
vona
se
mi
ptala
chtěla
mě
naučit
vida
voni
odnaučila
a
ta
babičko.
Jak
to
můžeš
věřit
my
to
jsou
sami
nesmysly
třeba
ti
dítě
a
můžeš
vědět
s
tou
nesmysly
prosím
tě
lid
ani
té
latině
nerozumíš
co
tady
říkáte
kněz
sem
říkal
ne
já
toho
vašeho
po
boha
který
ho
v
uznáváte
neuznávám
takový
neexistuje
vůbec
a
na
to
vona
si
babička
s
a
shodl
s
ním
do
kostela
pořád
dál
všecko
bylo
v
nejlepším
pořádku
a
že
ale
ona
to
nezapomněla
když
mně
bylo
těch
sedmnáct
let
ještě
před
nimi
já
se
pořád
denně
modlil
poctivě
ráno
večer
a
tak
dále.
Tak
jednou
jsem
se
modlil
a
nevěděl
jsem
že
mě
za
dveřmi
sleduje
matka
já
jsem
modlit
tedy
i
v
době
kdy
na
mě
nikdo
pozor
nedával
se
to
nemiloval
když
jako
nedávají
pozor
tak
se
nebudu
modlit
se
modlím
ku
lidi
protože
oni
tomu
věří
ne
a
já
ne
se
ode
řečen
musel
nevěřil
se
modlil
takovým
způsobem
že
to
není
vůbec
modlitba
tak
se
modlí
to
vy
všichni
prosím
vás
na
to
na
co
podo
to
není
to
není
záležitost
víry
modlit
se
otčenáši
než
jsi
na
nebesích
tak
jak
vám
to
říkám
to
není
žádná
modlitba
a
krále
to
vám
dneska
vyložím
co
je
to
modlitba
podle
svatý
terezie
a
já
jsem
se
modlil
poctivěji
než
když
na
mě
dávají
pozor
tehdy
jak
maminka
stála
za
dveřmi
a
vona
dávala
na
to
pozor
a
viděl
se
nemodlím
otčenáše
ne
se
nebude
chceme
se
modlím
otčenáš
ježíš
si
na
nebesích.
Posvěť
se
jméno
tvé
a
že
mi
ta
modlitba
on
už
tam
byla
celá
vedle
za
těmi
dveřmi
trvá
strhlo
in
déle
než
normálně
tak
říkala
já
jsem
ti
poslouchala
za
dveřma
a
já
jsem
zjistila
že
když
nejsi
pozoroval
že
se
modlí
daleko
lépe
a
dokonaleji
než
když
dáváme
na
tebe
pozor
tak
já
to
musím
své
mamince
té
ta
babička
která
mě
udělal
to
co
stav
bít
že
to
nešvindluje
tedy
tomu
věříš
protože
se
sám
modlil
bez
dozoru
a
lépe
a
já
vám
potom
se
tím
procesem
bude
ne
ne
z
víry
a
babič
a
vona
to
řekla
své
matce
aby
se
a
babička
řekl
nevěstou
kruk
vy
tento
hraje.
Že
tento
hraje
ne
pyšný
dyť
jsem
byl
sám
nikdo
mě
nesledoval
tak
se
nemohl
být
pyšný
to
nebyla
otázka
vidět
záležitostí
to
jste
úplně
vedle
já
řeknu
kde
to
bylo
a
babička
mě
tedy
oslovili
a
matka
mě
řekla
tady
tě
maminka
podezříván
toho
že
to
du
ješ
že
se
modlí
jenom
na
oko
a
ty
se
modlil
sám
daleko
dokonaleji
když
ti
nikdo
nedává
to
pozor
takže
jsem
z
toho
poznal
že
to
je
správná
modlitba
a
zeptala
se
mi
tak
je
to
tak
jak
to
říkám
a
já
místo
abych
ji
odpověděl
sem
utekli
místo
ti
a
pak
za
sebou
dveřmi
a
nic
se
neodpověděl
jsem
nechtěl
lhát
on
to
tak
nebylo
jak
to
bylo.
Všimněte
si
té
události
ze
života
ježíše
krista
v
jeho
dvanácti
letech
on
se
zapomněl
v
tom
chrámu
a
dva
nebo
tři
dni
se
tam
bavil
s
těmi
rabíndranáth
za
už
dávno
byla
pryč
že
chodili
pětky
do
toho
jeruzaléma
a
do
toho
nazareta
bylo
daleko
třebas
hodina
nebe
hodina
den
cesty
ještě
možná
víc
a
teprve
druhý
den
přišli
na
to
že
se
tam
není
ježíš
tak
musí
nazpátek
hned
na
lota
u
těch
lavina
jak
tam
devátou
a
oním
vyčítá
copak
máte
strach
o
mě
copak
nevíte
že
musí
být
v
tom
co
je
mého
otce
a
přestože
musel
být
v
tom
co
jeho
otce
poslechl
tu
matku
a
šel
s
ní
pokorně
domů.
A
to
byla
záležitost
poslušnosti
té
rodiny
on
měl
nařízeno
být
poslušen
rodině
dokud
nedojde
jeho
čas
že
už
ji
nemá
být
poslušen
a
to
došlo
až
více
ti
letech
a
byl
to
bůh
vtělený
a
nebude
to
člověk
tak
když
já
jsem
v
tom
předškolním
věku
poznával
co
je
správné
tak
v
těch
zásadách
co
je
správné
bylo
neodporuj
víře
lidí
neodporuje
ničem
když
tě
k
tomu
vedou
tak
to
kolej
jako
bys
tomu
věřil
jako
bys
tomu
věřil
a
kolej
to
lépe
než
oni.
Tak
já
jsem
neodporoval
rodině
já
jsem
byl
jí
poddán
zrovna
jako
dejme
protože
jsem
věděl
že
toto
co
mě
na
to
vědělo
to
se
nevěděl
že
je
to
pán
bůh
to
jsem
nevěděl
ale
měl
jsem
absolutní
jistotu
že
je
to
správné
co
mně
bylo
takhle
napovězeno
to
je
vám
jistota
kterou
jste
nikdy
nezažili
který
to
to
ten
má
v
sobě
sílu
moc
takovou
že
vás
přemůže
aby
to
nemůžete
dělat
jinak
když
těch
mých
zásadách
nešlapej
po
víře
jiných
lidí
je
aby
jsi
ctil
tu
jejich
výrok
abych
ji
neurazil
tak
jsem
ji
opravdu
neurazil
a
neurazí
i
do
dneška
protože
přestože
tomu
nevěřím
pro
mě
já
totiž
nemohu
přijmout
názor
křesťanský
který
je
chybný
že
člověk
když
si
ho
nějak
člověk
představuje
bohu
boha
když
si
člověk
je
na
křest
že
to
je
lidské
pojetí
boha
že
to
je
bůh
při
střižen
podle
obrazu
lidského
a
my
máme
opačně
jít
člověk
podle
obrazu
božího.
A
to
je
bez
obrazu
už
a
já
jsem
bez
toho
obrazu
šel
a
tak
ne
že
bych
nevěřil
na
pána
boha
se
že
že
by
myslel
že
není
ne
to
ne
ale
na
toho
boha
na
kterým
voni
si
který
ho
voni
si
udělali
nebo
byste
si
všichni
udělali
vlivem
si
výchovy
podle
názoru
lidí
a
ne
podle
toho
jak
bůh
je
ten
je
duch
a
pravda
když
ježíš
setkali
a
když
nám
tady
zbourali
ten
jeruzaléme
sebe
modlit
on
řekl
v
duchu
a
v
pravdě
a
to
jsem
já
věděl
ačkoliv
jsem
třebas
se
modlil
taky
slovně
a
to
bylo
chybné
že
ale
já
jsem
nebyl
to
chybné
v
tom
smyslu
že
jsem.
Text view •
Help