Waveform view
87-36A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
To
rozdat
boží
vůli
funkci
lidské
vůle
její
úkoly
přesně
znám
a
to
bych
nemohl
vůbec
vědět
jako
už
to
vede
ani
jeden
mystik
středověký
nebo
křesťanský
a
ani
to
nevědí
ještě
ani
dnešní
indové
po
pěti
sch
letech
praxe
protože
jim
chyběla
tato
zkušenost
do
které
mě
přivedli
ti
lékaři
tedy
já
jsem
je
nesmírně
vděčen
za
to
za
celé
lidstvo
se
mi
vděčen
protože
už
se
to
nestane
lidstvu
tuhleto
už
jsme
tak
daleko
že
takhle
neoperovali
vědomí
a
na
ska
to
nebude
mít
tyto
následky
jo
nebude
mít
takže
já
bych
ještě
to
předvedl
detailněji
jestliže
ten
člověk
malý
vyšel
z
té
operace
a
nevnímal
tento
svět
jako.
Jsou
stavu
od
sebe
oddělený
záležitostí
nýbrž
jako
celek
tak
asi
jak
to
vnímá
bůh
celistvě
on
své
tvorstvo
vidí
anblok
celé
a
ne
podle
toho
jaké
tomu
tvoru
dáváme
pojmenování
anebo
v
jakém
tvaru
to
vidíme
to
ne
on
zřejmě
shora
to
vidí
daleko
dokonaleji
jenomže
když
to
lékaři
na
mě
spatřil
tak
to
nepovažovali
za
dokonale
nýbrž
to
považovali
za
u
smrtí
za
ničící
člověka
vysvětlím
když
jsem
vyšel
už
s
první
operace.
A
tak
to
mělo
být
bolestivé
že
ano
st
se
dostal
jsem
se
měl
dostat
k
tomu
té
bolesti
kterou
jsem
překonal
bijete
operace
protože
vona
příliš
na
tak
jsem
ji
nesnesl
tak
jsem
se
od
ní
odpoutal
ne
a
já
jsem
musel
se
polovině
operace
jsem
cítil
že
mě
operujou
že
jo
se
přestal
zvát
se
se
vyřvávat
a
česky
řečeno
ale
když
jsem
šel
z
té
operace
tak
už
jsem
nekřičel
nýbrž
jako
kdyby
mě
byli
neoperovali
a
na
se
ke
všemu
choval
netečností
není
z
tohoto
světa
to
znamená
když
mě
ty
lékaři
řekli.
Prosím
tě
toto
ta
paní
já
jsem
nepoznal
matku
to
sem
se
tam
býval
tím
směrem
jak
mi
to
ale
s
nepoznal
tu
matku
kdo
jsme
my
nic
já
jsem
naplakal
bázni
jako
před
tím
že
mě
budu
zase
operovat
a
kdybych
byl
si
uvědomil
kdo
to
sou
že
mě
připravili
jak
jsem
se
domníval
o
život
tak
bych
byl
vykřičel
křičel
by
hodně
a
já
jsem
nekřičel
tak
oni
řekli
matko
s
tímto
dítětem
v
tomto
stavu
nám
jsem
podruhé
nechoďte
protože
to
nebude
jíst
to
nebude
pít
to
nebude
spát
to
umře
krátkosti
vhod
dopraví
te
nazpátek
do
tohoto
světa
aby
ho
poznávalo
jako
svůj
svět.
Anebo
tam
ne
opravíte
a
pak
nám
s
ním
sem
nechoďte
i
když
bude
ještě
naživu
protože
musí
zemřít
není
to
naše
vina
my
jsme
to
dělali
riziko
vě
když
se
vám
vy
jste
podle
stala
prohlášení
že
si
to
přejete
tu
operaci
my
jsme
si
ji
nepřáli
deme
chtěli
putovat
ruku
ono
by
to
bylo
dopadlo
možná
stejně
špatně
ale
my
jsme
tě
nám
putovat
ruku
jako
ten
plzeňský
lékař
no
a
vy
jste
chtěla
ruku
zachráněn
tak
deset
všechny
následky
no
maminka
řekla
a
jak
ho
mám
naučit
aby
ve
mně
poznával
matku
a
tady
řekl
ten
lékař
jednu
moudrému
větu
za
kterou
ho
obdivuju
a
tím
se
celá
ta
věc
jednou
větou
dostal
do
správný
kolejí
a
on
řekl
naučit
ho
hrát
to
dítě
naučíte
je
hrát.
A
když
ho
nenaučíte
hrát
tak
nezůstane
naživu
tak
najdete
mu
třebas
nové
aby
když
na
ty
staré
si
nevzpomíná
ale
dejte
mu
doruky
hračky
a
určitého
jak
se
z
toho
nakou
hraje
a
přitom
už
to
čte
nějaký
sousto
do
aby
se
vědělo
při
té
hře
že
jí
ne
a
tak
ho
na
určité
jíst
a
tak
to
například
poznával
sebe
jako
matku
ona
mě
dobou
nebo
do
tří
dní
naučila
tento
svět
poznávat
jako
můj
svět
to
je
to
z
té
ten
sobecký
postoj
člověka
že
tento
svět
je
jeho
tří
jeho
světem
takhle
rychle
to
jde
takhle
rychle
naše
smysly
smyslové
vnímání
na
prostředku
jí
tento
svět
jako
náš
ačkoliv
je
to
pravda
velice
omezená
protože
ten
je
do
těch
míry
náš
že
jako
je
nám
propůjčen
na
přechodnou
dobu
pomocí
smyslového
vnímání
a
rozumového
zpracování
a
po
ním
zase
už
pro
nás
není
naším
a
takže.
Když
mám
i
cestu
podařilo
za
čtrnáct
dní
přišla
na
mě
a
při
solidní
a
za
čtrnáct
dní
nebo
tak
nějak
přišla
tak
jak
jsem
vstoupil
do
té
operačního
síně
nebo
do
toho
před
poli
té
operace
tak
zase
začal
vykřikovat
nedo
to
no
nechtěl
jsem
doktora
a
sápat
sem
se
k
mám
chtěl
jsem
najít
záštitu
u
mámi
nad
ka
řekla
já
bych
ti
ráda
uchránil
ale
tím
bych
tě
zničil
a
já
bych
ti
s
ty
by
si
přišel
o
život
ty
lékaři
tě
nechtějí
zabít
ty
těch
chtějí
ale
to
bylo
marné
vykládal
tak
i
děti
dvouletýmu
ne
zkrátka
já
jsem
křičel
a
voni
řekl
je
to
výborné
když
to
takhle
teprv
tak
mi
to
dítě
možná
vyléčíme
přivázali
operovali
a
podobně
zase
za
vědomí.
To
se
opakovalo
čtrnáctkrát
čili
já
jsem
získal
stereotyp
který
z
vás
nikdo
nezískal
získáte
stereotyp
ranní
ho
vstupu
do
svého
života
kdežto
já
jsem
získal
stereotyp
by
se
to
čtrnáctkrát
opakovalo
po
operaci
nevstupuju
do
svého
světa
nýbrž
do
světa
jako
takového
do
nějaké
skutečnosti
která
není
moje
která
vyplývá
z
vědomí
kdyby
to
vědomí
nebylo
tak
já
taky
toto
vnímat
nebudu
ale
není
to
moje
můj
světa
není
moje
matka
to
není
mi
doktoři
to
nejsou
nic
na
tom
světě
není
moje
a
řeknu
to
je
za
všechny
peníze
to
ta
zkušenost
ale
to
není
všecko
to
je
začátek
věcí.
Já
jsem
nejenom
se
dokázal
dostat
do
toho
svého
ale
oni
způsobili
že
to
vyprazdňování
když
se
stalo
stereotypům
se
dostavilo
vždycky
v
mém
životě
i
po
operacích
když
já
jsem
poznal
situaci
jako
takovou
nebo
jako
podobnou
té
operaci
že
tam
nebylo
vyhnutí
tam
jsem
nemohl
těm
lékařům
uniknout
a
nebylo
to
si
nebyla
to
situace
která
by
byla
mě
usilovat
se
o
život
nebo
dělal
mě
obrat
o
život
nýbrž
chtěl
mi
obrat
jenom
o
moji
osobní
vůli
a
tady
jsem
od
toho
toho
základního
když
jsem
se
osobní
vůlí
propojil
do
touhy
pojem
a
zjistil
jsem
že
to
nelze
provést.
Tak
ten
stereotyp
se
dostavil
samovolně
a
odvedl
mě
od
té
osobní
vůle
já
už
jsem
to
přestal
chtít
provést
já
jsem
se
do
toho
od
toho
tak
dokonale
odpoutal
že
jsem
vůbec
nevěděl
už
sem
se
to
chtěl
jak
jsem
toto
nevěděl
tak
se
oči
ocitl
zase
v
čistém
vědomí
a
postupně
protože
jsem
byl
dítě
které
se
do
takle
propojoval
vztekem
ve
své
vůli
že
ano
osobní
bez
toho
propojení
by
to
bylo
nešlo
sem
se
vztekem
dovedl
ten
se
tak
vztekal
že
mi
to
nejde
že
se
celý
osobní
vůlí
propojil
do
toho
co
mě
nešlo
a
když
se
ne
propojí
celý
tak
jenom
celou
lito
lidskou
bytost
můžete
vstoupit
do
boha
jinak
ne.
Když
vám
malinko
zůstane
stranou
z
toho
co
máte
k
dispozici
z
toho
v
tom
vědomí
tak
to
je
sedění
sedění
na
dvou
židlích
to
nikam
nevede
kdežto
mě
to
vedlo
vlivem
tohoto
stereo
typu
ke
spojení
s
bohem
jenomže
teprve
jak
jsem
dorůstá
postup
teprve
ta
transformace
zpětná
směrem
do
boha
nějak
se
ve
mně
připravoval
nebyla
možná
až
v
okamžiku
dospělosti
kde
ten
transformátor
toho
časného
na
na
to
věčné
je
úplný
může
to
provést
jako
provedl
při
narození
transformaci
věčného
na
všechno
časný
na
lidské
tak
teprve
při
dospělosti
může
způsobit
že
všechno
lidské
se
může
vrátit
nazpátek
do
boha
je
a
to
se
mi
to
stalo
v
sedmnácti
letech
to
znamená
na
pokraji
dospělosti
že
ano
jenomže
zase.
A
to
jsou
další
zkušenost
které
se
nesou
až
do
dneška
a
je
chyba
že
to
nemohu
ve
zkratce
takhle
si
na
všechno
vzpomenout
co
bych
k
tomu
chtěl
říct
ale
aspoň
tohleto
to
poznání
které
nakonec
se
vylilo
do
mého
vědomí
v
sedmnácti
letech
že
já
jsem
ve
své
vnitřní
podstatě
nesmrtelnou
bytostí
že
jsem
nestvořený
že
sem
nenarozený
že
jsem
od
věků
věčný
a
do
věků
věčný
jenomže
se
s
touto
věčností
svou
nestýkám.
Tak
jsem
pochopitelně
věděl
že
smyslem
toho
života
je
se
od
této
věčné
podstaty
ne
odpojovat
ale
proto
už
sedmnácti
letech
to
byla
extaze
tak
mně
to
vyneslo
jenom
tolik
když
jsem
o
tom
sice
věděl
že
to
tak
je
ale
byl
jsem
vyhozen
z
této
pozice
sem
se
musel
vrátit
zase
do
pocitu
oddělenosti
a
to
způsobovalo
poprvně
v
životě
se
se
cítil
tak
na
tomto
světě
jako
vězeň
to
vinen
je
tady
dobře
případně
zle
ale
ne
tolik
zle
jako
bylo
mně
zaručeně
to
bylo
takové
zla
že
si
nepamatuju
ty
operace
byly
dávno
za
mnou
že
si
nepamatuju
na
nic
tak
jasně
jako
na
to
jak
jsem
se
cítil
být
uvězněn
v
tomto
světě
nic
mě
podle
mého
podle
toho
co
viděla
třebas
matka
na
mě
nescházel
všechno
bylo
pro
mě
v
tom
co
se
tě
přichystáno
jídlo
pití.
Duševní
činnost
všecko
bylo
když
pozici
ale
já
jsem
věděl
že
jsem
bytostí
která
cítí
být
odděleno
a
že
to
není
pravdivé
že
tato
oddělenost
není
správná
že
to
je
vězeň
že
to
je
vězení
lízo
za
kterým
já
se
ocitám
se
na
to
je
moc
důležité
todleto
takže
by
bylo
dobré
kdyby
člověk
získal
poměrně
brzo
na
pokraji
a
tomu
se
dá
lovit
na
pokraji
dospělosti
toto
poznání
o
nesmrtelné
podstatě
nesměl
by
si
ale
myslet
že
tím
zvítězil.
A
toto
poznání
bylo
takový
světlem
ve
tmách
tvýho
ne
pojali
a
nepochopili
nebo
pojali
prostě
do
sebe
se
to
se
to
k
sobě
nehodilo
oni
ho
vyučoval
ty
ty
ten
stav
oddělenosti
vyučoval
ten
stav
v
té
extaze
toho
spojení
no
tak
já
jsem
neviděl
jiný
způsob
možný
než
se
dostal
do
toho
extatické
stavu
ale
ne
proto
abych
byl
extazi
ale
abych
byl
s
tím
pohled
spojen
já
jsem
začal
toužit
po
tom
spojení
takovým
způsobem
že
po
ničem
vůbec
po
ničem
za
světě
jsem
zpočátku
netoužil
ale
vůbec
po
ničem
ani
po
stravě
ani
po
pití
ani
po
spaní
ani
po
studiu
po
něčem
ani
pomoc
ani
po
domově
zde
na
světě
po
ničem
takže
maminka
že
mě
byla
znovu
zoufalá
a
kdyby
mě
byla
nekrmila
neposílal
do
školy
tak
jsem
tam
ani
nechodil
protože
všechno
mně
bylo
cizí
takže
tenhleten
stav
není
dokonalý
pochopitelně
ale
dokonale
člověka
odvádí
od
tohoto
světa
a
to
je
na
tom
počátku
velice
důležité.
Bylo
třeba
spojit
to
co
přicházel
shora
to
byl
to
extatický
stav
s
tím
co
přichází
zdola
to
vidění
tohoto
světa
a
tu
si
musím
dovolit
ještě
opakovat
z
toho
člověka
jednu
věc
já
jsem
tedy
byl
člověkem
vidí
tím
já
jsem
viděl
svoji
pravou
podstatu
králi
neviditelná
v
tom
smyslu
tvaru
ale
viditelná
živým
způsobem
bez
vnímání
tvaru
bez
vnímání
nějakých
o
pojmenování.
Takže
já
jsem
zažil
v
tom
dospělém
už
věku
něco
co
podobně
vidoucí
svatá
terezie
z
avily
zažila
už
v
šestém
roce
svého
života
vysvětlím
když
našla
my
obrázek
kde
ježíš
nabízí
věčný
život
samaritánce
ženě
pěti
mužů
a
zeptala
se
co
to
znamená
svých
rodičů
tak
řekli
představ
si
to
terezko
on
nabízel
věčný
život
i
ženě
pěti
mužů
ne
nehodné
ženě
a
dali
ji
už
nic
neřekli
ale
ona
okamžitě
začla
mít
zrak
otevřený
vona
viděla
v
této
situaci
svou
situaci
najít
propojil
a
se
svou
situací
bez
jakékoliv
extáze
to
dítě
v
šesti
letech
není
schopno
extázi
to
by
se
zabilo
ale
viděla
že
to
je
pro
ni
jako
pro
člověka
připraveno
že
je
to
pro
každého
člověka
připraveno
aby
se
to
s
ním
stalo
aby
se
vrátil
do
otcova
domu
aby
při
vešel
do
věčného
života
a
protože
to
viděla.
Živým
očima
ne
těmi
těma
mrtvím
a
kterými
se
dívám
ne
my
tak
tím
byla
okamžitě
chycena
to
oživení
těch
očí
zrak
oživení
jiných
smyslů
anebo
oživení
dejme
tomu
lásky
citem
srdcem
schopnostmi
lidským
lidského
lidský
duše
a
já
nevím
vším
že
to
jsou
ty
čtyry
požadavky
na
lásku
ježíšovi
to
nenastane
jenom
tak
to
u
vás
u
nikoho
nastat
nemůže
protože
se
bojí
te
pauzy
kdežto
to
dítě
se
té
pauzy
nebál.
Toto
musím
vysvětlit
vy
si
myslíte
že
osobní
vůlí
by
se
sta
mohli
dostat
tam
nahoru
není
to
pravda
musím
se
vrátit
k
tomu
svému
zážitku
tří
let
přibližně
konkrétně
to
průměrně
zato
ze
tří
let
kde
já
jsem
od
ří
let
začal
v
sobě
v
okamžiku
vyprázdnění
mysli
střádat
zaujetí
pro
správné
já
jsem
to
se
nezapomenu
prostě
když
něco
chopil
jako
správné
a
byla
to
vůle
boží
to
správné
třebaže
se
týkala
jenom
maličkostí
tak
se
něco
ze
mě
ukládala
jako
zásluha
a
to
se
neukázalo
nikde
jinde
než
tam
kde
je
bůh
to
znamená
za
tím
za
těmi
dveřmi
na
které
my
máme
klepat
jak
nám
říkal
ježíš
kristus
takže
já
jsem
vám
říkal
že
musíme
mít
pomocníka
na
druhé
straně
aby
nám
otevřel
a
to
je
třebas
ježíš
kristus
ale
nikomu
by
ježíš
kristus
neotevřel
kdyby
přestože
skvělým
pomocníkem
kdyby
za
těmi
dveřmi
ten
člověk
neměl
něco
nastřádal.
A
svatá
terezie
to
pochopila
jako
ctnostný
život
tak
a
tak
v
tom
smyslu
píše
také
ten
svůj
spis
kasty
tělo
vnitřní
hlad
protože
byla
klášterníci
neznala
vůbec
jiné
metody
než
ctnostný
život
není
to
nic
špatného
je
to
ale
exkluzivní
cesta
je
velice
náročná
protože
jednostranná
a
zanechává
bez.
Účast
ostatní
schopnosti
lidské
které
nejsou
ctnostmi
ani
nectnostmi
jsou
nějakou
neutrální
činností
a
tím
je
většina
našeho
života
liší
čas
našeho
života
a
tedy
po
bu
použije
podněcuje
k
odporu
tuto
velkou
část
na
svého
života
neboť
ta
nedokáže
být
za
den
stát
někde
stranou
a
to
potom
má
za
následek
veliké
utrpení
v
životě
toho
člověka
mělo
tato
terezia
měli
ho
všichni
svatí
a
nemuselo
by
to
být
kdyby
jako
věděli
jak
zaměstnat
celou
ostatní
bytost
i
toto
mě
naučili
lékaři
ano
přestože
jsem
na
to
přišel
teprve
šestadvacátém
roce
nebýt
toho
jejich
slabý
s
tim
nečtu
tak
jsem
ani
tam
na
to
nepřišel.
Tak
to
je
asi
všecko
co
jsem
řekl
včera
tak
ty
operace
se
konali
od
jednoho
a
půl
do
třech
a
půl
let
tak
by
to
řekl
matka
a
musím
na
dát
jenom
na
to
její
svědectví
proto
se
a
nevím
si
to
je
přesně
na
měsíc
nebo
na
den
to
prostě
takový
to
řekla
jo
a
vždycky
jsem
se
dostával
do
čistého
vědomí
do
téhož
čistého
vědomí
do
kterého
jsem
se
dostal
do
při
první
operaci
čisté
vědomí
je
čistým
vědomím
to
nemá
hloubku
hloubka
to
je
rozměrů.
Čisté
vědomí
je
čistý
vědomí
to
není
v
nějaké
hloubce
nebo
na
nějakém
povrchu
to
prostě
je
tato
skutečnost
za
čit
ananda
ze
které
já
teďka
jmenuju
jenom
to
čit
to
je
to
vědomí
tak
prostě
je
na
rozdíl
od
toho
co
se
stává
na
tomto
světě
my
jsme
se
tam
vědomější
třebas
tohoto
světa
uměleji
schopní
a
potom
neschopní
ve
v
tom
stáří
ne
ale
to
je
jiná
věc
tam
se
jde
do
hloubky
protože
v
prostoru
a
času
se
to
bylo
ty
musí
jít
ale
tam
na
věčnosti
není
hloubky
tam
na
věčnosti
je
něco
je
a
jestliže
indové
si
pomáhají
tou
trojjedinosti
toho
bytí
to
znamená
existenci
sat.
Vědomím
nebo
moudrostí
čit
ananda
čili
věčnou
blažeností
na
kterou
vsadili
křesťanští
světci
že
ano
křesťanská
tradice
tak
pak
samozřejmě
i
tenhleten
obraz
jenom
obrazem
pravdy
a
já
bych
řekl
obrazem
obrazu
pravdy
ty
si
o
to
odborně
tak
bych
co
to
je
ale
není
to
pravda
to
co
oni
říkají
to
si
myslím
ani
pan
ghose
uvědomuje
protože
on
vyšel
z
víry
kde
von
vyšel
z
víry
v
tu
tradici
je
to
skvělá
takle
proti
které
nemůže
nic
řek
mít
člověka
věřícího
vede
bezpečně.
Ale
mě
jako
nevěřícího
nemohla
vůbec
ani
trošičku
vést
já
jsem
žádnou
tradici
neuznával
tak
se
mi
nepotřeboval
protože
jsem
nevěřil
na
pána
boha
do
sedmnácti
let
a
pak
už
jsem
zase
už
nepotřeboval
věřit
že
jo
ale
věděl
jsem
o
něm
to
bylo
důležitější
než
věřit
nebo
dokonalejší
než
věřit
se
to
že
i
tam
byly
stupně
tam
jsou
stupně
tam
je
hloubka
když
jde
o
člověka
ale
tam
nahoře
je
připraveno
všecko
tam
to
je
ale
člověk
dobře
třetím
stává
jako
ve
svém
vědomí
ve
svém
úsekového
to
úsek
vědomí
se
rozšiřuje
ne
tím
se
stává
podobně
jí
tomu
vědomí
které
je
ale
nikdy
ne
úplně
jím
prosím
na
kvas
upozorňuju
protože
je
jméno
lidmi.
A
nepřicházíme
přímo
od
boha
jako
ježíš
kristus
nýbrž
příbytku
božího
čili
už
tam
máme
úkol
od
věčnosti
to
znamená
věčný
nikdy
nezačínající
ale
řek
bych
partií
částečný
který
asi
bych
mohl
nazvat
ne
tak
úplně
chybně
říkám
ne
tak
úplně
chybně
ale
hodně
chybně
jako
spolupráce
s
bohem
na
úrovni
času
a
prostoru.
To
nám
zatím
bude
stačit
protože
my
totiž
na
té
úrovni
času
a
prostoru
můžeme
provést
něco
co
jiní
tvorové
provést
nemohou
protože
nemají
celý
transformační
aparát
který
by
mohli
celý
čas
a
prostor
převést
do
bezčasovosti
to
nemohu
zvířete
například
nemohou
a
voni
to
na
mě
a
na
sobě
poznali
že
já
mohu
něco
navíc
že
že
jsem
měl
dispozici
ty
stranit
nimi
než
že
mám
něco
navíc
co
oni
nemají
ano
takže
člověk
kdybych
začal
u
toho
času
má
právo
a
možnost
manipulovat
časem
tímto
způsobem
tady
ještě
bych
vytkl
indům
že
nedůsledně.
Se
staví
za
emanační
teorii
sufijů
po
voni
voni
voni
ví
ježíše
ho
z
boha
pořád
prýští
on
oni
věděl
není
to
súfijská
zkušenost
nýbrž
to
zkušenost
jako
taková
on
ji
věděl
i
ekhart
jenomže
ten
je
to
řek
ještě
daleko
těžší
pozici
než
mají
třebas
ti
co
zastávají
nějakou
tradici
indickou
že
on
musel
vycházet
i
s
těmi
teologii
kteří
věřili
že
něco
bylo
stvořeno
za
šest
dní
a
sedmý
den
tam
bůh
odpočíval
on
věděl
že
je
to
absolutní
jak
smysl
lépe
řečeno
že
je
to
obraz
obrazu
nějaké
skutečnosti
přepocívanou
pocitem
lidské
oddělenosti.
A
že
se
ti
se
v
něm
pojí
má
jenom
to
se
stává
a
ne
co
je
to
v
něm
není
vůbec
obsaženo
a
to
je
strašně
málo
to
znamená
to
je
pouhá
analitika
všechno
to
čtete
zákoně
je
pouhá
analitika
to
je
povrch
plytký
povrch
věcí
a
nikoliv
podstata
čili
když
tam
se
mluví
pán
bůh
stvořil
svět
tak
má
pravdu
ekhart
který
do
toho
dobře
viděl
nestvořil.
Nikdy
ho
nestvořil
toto
takhle
řekl
jenom
že
to
obal
říkal
když
jsem
byl
stvořen
a
tak
dále
já
to
věděl
že
nebyl
to
napa
říká
ono
to
bylo
stvořeno
jinak
než
lidském
čase
ono
to
bylo
stvořeno
za
oněch
dob
božích
to
znamená
bez
času
bez
pomoci
času
a
prostoru
do
času
a
postoje
vtělovalo.
Takže
já
bych
chtěl
udělat
tenhleten
škrt
přes
rozpočet
indům
to
ať
mně
prominou
oni
jsou
radit
že
to
že
mě
to
mohou
prominout
protože
už
ta
tradice
je
dětí
se
stará
minimálně
a
vono
se
na
ní
nesmí
pět
ono
se
musí
ona
už
se
musí
dneska
upravit
podle
stoupajícím
zkušenosti
lidského
rozumu
a
to
z
ní
takto
tato
oprava
zní
takto
že
ne
není
neskutečný
to
co
vyplývá
z
toho
co
jest
nýbrž
je
to
stejně
skutečné
jenomže
je
to
pohybové
a
to
nepohyboval
není
to
nějaká
skutečnost
jiná
než
pohybová.
No
tak
na
to
jsem
přišel
teprve
v
šestadvacátém
roce
nebo
téměř
sedmadvacátým
do
se
tom
koncentráku
že
já
jsem
zastavil
mysl
a
teď
jsem
u
jedné
věci
kterou
ještě
jsem
neřekl
z
toho
včelou
a
ještě
ji
budu
muset
opakovat
ty
lékaři
mě
donutili
zastavit
osobní
vůli
při
těch
operacích
kterou
jsem
si
přál
zůstat
naživu
s
tím
samozřejmě
protože
jsem
se
propojil
do
toho
chtění
žít
celou
svou
osobní
vůlí
tak
tím
nezastavil
jenom
osobní
vůli
zastavili
taky
pohyb
mysli
přátel.
Že
zastavili
pohyb
mysli
že
se
ocitl
v
systém
vědomí
které
pohybové
víte
to
je
domyšleno
já
myslím
že
to
jasné
ano
a
já
jsem
tohleto
zažil
už
bez
násilí
lékařů
jenom
pod
pouhou
hrozbu
esesmana
teď
tě
za
zabiju
až
zabiju
tamtoho
předsedou
jo
tak
já
jsem
věděl
a
věděl
jsem
to
věděl
jsem
to
ne
rozumem
ačkoli
rozum
je
to
mohl
na
povede
mě
to
napomenul
a
napověděl
rozum
zemřeš
ale
já
jsem
záhy
potom
na
po
té
nápovědu
rozumem
přišel
na
to
že
je
to
jisté
že
je
to
ona
známá
jistota
kterou
jsem
znal
z
toho.
Vy
jejího
od
toho
o
těch
tří
let
že
jsem
poznával
správné
a
bez
bez
bez
rozumu
já
sem
opustil
rozum
to
už
byl
u
mě
stereotyp
kterou
mě
narodí
ti
lékaři
to
jenom
dozrál
já
se
opustil
rozumové
úvahy
osobní
vůli
lítost
nad
sebou
a
tak
dále
to
tím
všechno
souvisí
a
ocitl
jsem
se
v
čistém
vědomí
bez
jakékoliv
touhy
někam
dospět
bez
toho
že
bych
si
přál
v
tom
něco
provést
něco
dokázat
takže
teď
záleželo
na
tom
co
stálo
na
druhé
straně
těch
vrací
pro
mě
připravenost.
Od
těch
mých
třích
let
se
to
střádaly
do
těch
šestadvaceti
a
o
co
jsem
se
mohl
opřít
když
se
ty
dveře
otevřely
na
které
normálně
klepe
mez
té
vnější
strany
kde
je
dualismus
na
této
straně
dveří
je
dualismus
a
tam
je
neduálnost
jednota
ale
v
té
jednotě
se
střádají
naše
zásluhy
a
co
to
je
za
zásluhy
nevěděl
jsem
že
to
nějaké
zásluhy
pochopitelně
by
se
to
byl
vědom
tak
jsem
to
pokazil
patrně
a
já
sem
nevěděl
že
bůh
je
to
který
mě
miluje
bůh
je
to
který
skrze
a
pomocí
mě
něco
poznává.
A
pomocí
mě
existuje
taky
skrze
mě
existuje
čili
už
i
toho
existencí
něco
třeba
te
lidskou
ice
třeba
té
něco
na
druhé
břehu
a
ten
život
lidský
je
takhle
velice
důležitý
přestože
ten
člověk
je
naprosto
třebas
nevědomí
neví
o
bohu
nevěří
nic
ne
nevadí
na
eto
tak
se
úplně
bezvadné
je
to
minimum
ale
to
minimum
je
zaručen
lidským
životem
průměrně
dlouhým
to
je
důležitý
či
není
žádný
život
lidský
hloupý
nebo
zbytečný
prosím
to
se
všechno
dověděl
tuhleti
způsobem
to
ti
lékaři
takže
když
já
jsem
se
vzdal
tohoto
života
už
bez
lítosti
a
bez
nároků
že
by
se
do
něho
měl
vrátit.
Tak
se
na
ní
mě
vylilo
především
to
co
jsem
si
tam
nastřádal
a
tomu
já
jsem
říkal
to
řek
jedním
slovem
svatost
ne
tak
se
na
mě
byla
takže
už
jako
sem
voni
dokonale
přišel
letím
způsobem
protože
její
účinek
se
projevil
něčím
úplně
jiným
než
ve
svatosti
a
projevil
se
někde
kde
se
má
projevit
on
je
svatý
on
je
milující
on
je
existující
on
je
jediným
činitelem.
Takže
já
jsem
potom
pěti
měsíců
dalších
potom
konce
v
tom
koncentráku
sem
ještě
byl
věděl
že
to
nejsem
já
který
miluje
své
bližní
tom
koncentráku
všemi
tam
obdivovali
jak
je
mám
rád
při
tom
a
že
to
nejsem
já
který
tam
existuje
všichni
obdivovali
žá
mou
existovat
před
namířenou
strojní
puškou
že
nepřijdou
o
život
a
když
to
nejsem
já
který
poznává
protože
já
jsem
nemohl
vzniknout
svou
rozumím
například
do
nějakého
svýho
spoluvězně
a
ne
nemohl
jsem
vědět
co
se
v
něm
děje
v
jeho
duši
a
já
jsem
to
věděl
kam
jsem
na
mířil
pozornost
je
zajímavý
že
lidská
vůle
je
začátkem.
Ale
nejde
moc
daleko
jenom
uvádí
člověka
kam
se
na
mířil
pozornost
tam
jsem
byl
uvnitř
věcí
to
znamená
v
podstatě
v
podstatě
věci
podstatě
toho
člověka
no
a
tím
jsem
zažil
něco
co
tak
katraj
že
od
okamžiku
kdy
jsem
vstoupil
do
tohoto
vědomí
božství
to
znamená
toho
co
všechno
posvěcuje
co
způsobuje
že
on
je
to
který
žije
že
v
nás
on
je
to
který
v
nás
poznává
o
je
to
který
v
nás
miluje
ne
tak
když
jsem
tohleto
poznal
tak
už
jsem
také
správně
hodnotil
svůj
vztah
když
já
sem
ho
moh
teprve
od
tohoto
okamžiku
milovat
jako
sám
sebe
nikdo
ho
nemiluje
bližního
jako
sebe
sama
když
se
neocitne
v
tomto
stavu
neoddělenosti.
Jenomže
přes
boha
my
můžeme
chápat
bližního
jako
sama
sebe
a
ne
méně
ne
více
prostě
taky
jdeme
takže
tak
katraj
říkala
o
nich
zpovídal
zřejmě
ten
zpovědník
a
když
říkala
výš
jako
největší
užitek
z
toho
stavu
který
jsem
zažila
ve
kterém
jsem
přestala
věřit
že
to
lese
vnímal
věděla
o
bohu
a
nemusela
jsem
tedy
jeho
věřit
já
jsem
o
božství
tak
největší
přínos
pro
mě
byl
v
tom
že
já
od
té
doby
miluju
bližního
daleko
dokonalejš
předtím
to
protože
pán
bůh
vole
všechno
dokonale
všechno
svoje
tvorstvo
mě
dokonale
a
ona
se
postaráno
na
stanovisko
boží
ne.
To
je
v
něm
byla
a
tak
von
je
ještě
jenom
řekl
katraj
nikomu
to
neříkej
že
si
nevěřící
ale
je
to
správné
protože
miluješli
bližního
je
tím
důsledků
toho
stavu
v
prozřel
za
světové
prozradila
a
mě
taky
že
si
na
správné
cestě
že
víra
musí
v
určitém
momentě
odpadnout
a
na
ní
se
musí
postavit
na
její
mi
to
se
musí
postavit
poznání
láska
existence
pocházející
od
boha.
Víte
to
už
v
tom
mém
mládí
to
tak
daleko
že
já
jsem
mohl
zůstat
dětsky
primitivní
to
se
vám
zase
nemůže
stát
protože
to
tak
brzo
a
žádný
lékař
takhle
ne
vkročil
a
nedonutil
nás
vás
abyste
násilím
tyhlety
věci
pochopili
a
já
jsem
totiž
věděl
že
měl
jsem
zajisté
že
i
tímto
tělem
musím
jít
k
bohu
přes
že
to
tělo
se
cítí
být
odděleno
od
ostatních
bytostí
tak
on
se
nesmí.
Cítit
pořád
odděleným
nýbrž
musí
jít
k
tomu
bohu
aby
se
stalo
opět
neodděleným
pochopitelně
když
jsem
se
dostal
málo
nebo
nedaleko
na
této
cestě
už
to
mělo
ten
následek
že
například
jsem
byl
patrně
čtyři
roky
při
každé
koncentraci
neviditelný
se
dostane
do
určité
hloubky
se
teprve
za
čtyry
roky
do
věděl
té
konstant
že
se
neviděl
když
tam
náhodou
při
tom
někdo
byl
ale
von
přitom
nikdo
předtím
nemohl
být
protože
maminka
tam
nemohla
to
vydržet
vedle
mě
když
není
plně
mně
chtěla
hlídat
a
chtěla
dostat
tý
o
těch
extazí
a
takže.
Já
jsem
se
dostal
další
momentu
který
jsem
včera
vysvětlil
a
na
tom
bych
moh
ještě
postavit
asi
společně
to
jsem
šel
říkal
ale
možná
teď
nebude
zapotřebí
se
do
toho
pustit
ale
až
na
to
spojenou
tak
ho
řeknu
ještě
z
toho
další
důsledky
se
a
říkal
opakoval
pro
ně
kolikáté
už
důležitou
myšlenku
že
totiž
na
tomto
světě
se
rodíme
z
příkazu
božího
že
to
tam
říkám
a
ne
jak
se
domníváme
z
vůle
rodičů
že
nás
zplodili
to
byl
jenom
už
následek
toho
příkazu
že
si
byli
z
toho
schopni
ale
my
jsme
my
máme
to
život
přikázání.
A
jak
ten
příkaz
z
ní
to
člověk
pochopí
teprve
na
té
cestě
když
se
nějakým
krokem
dostane
kupředu
že
totiž
je
to
příkaz
spolupracovat
s
bohem
v
času
a
v
prostoru
tak
aby
se
člověk
dostal
za
čas
a
prostor
jestliže
je
neoddělenou
bytostí
od
veškerého
vesmíru
dostane
li
se
tam
sám
pomůže
tím
pro
tuto
neoddělenost
celému
vesmíru
aby
se
přiblížil
k
tomuto
jádru
věčnosti
a
toto
může
udělat
jenom
člověk
takže
potom
ježíš
když
mluvil
o
tomto
příkazu
pro
život
a
úkol
životní.
Tak
mohl
také
všechno
se
týkaly
splnění
tohoto
příkazu
zase
příkazem
vysvětlovat
takže
v
ježíši
kristu
najdete
dvě
fáze
výkladu
jednou
že
něco
doporučuje
a
jednu
kde
přikazuje
a
von
například
přikazoval
milovati
budeš
ne
si
budeš
chtít
to
je
příkaz
milovati
budeš
z
celého
srdce
svého
z
celé
mysli
své
z
celé
duše
své
a
s
veškerou
silou
svou
prosím
vás
to
nebylo
nějaké
omlouvá
se
jestli
budeš
chtít
nýbrž
to
byl
příkaz
a
milovati
budeš
bližního
jako
sebe
samého
zase
příkaz.
On
se
k
těmto
příkazům
starého
zákona
jinak
ti
to
příkazy
tam
byly
už
ve
starém
zákoně
jinak
ne
připojovat
on
například
se
nepřipadá
příkazu
ne
zabiješ
nesesmilníš
nepokradeš
on
říkal
to
on
to
neříkal
tak
já
ale
myslel
to
tak
on
to
říkal
jako
by
to
říkal
takhle
ne
pokladete
prže
tehdy
až
si
něco
ukladl
nýbrž
kdysi
chtěl
ukradeno
už
si
ukazu
došel
dál
za
starý
zákon
proto
to
co
tam
bylo
příkazem
dáno
nepokradeš
ne
se
si
jich
nebyl
a
tak
dále
to
považoval
za
nedostačující
pro
tu
cestu
kterou
ukazoval
za
jeden
jediný
život
snadno
do
dosaženo
za
jeden
jiný
život
snadno
dosažitelné
ta
denní
život
to
není
nic
výjimečného.
Tak
on
musel
přikazoval
nemysli
už
na
to
žádoucně
co
co
by
se
těl
mít
neboť
ty
sto
už
ukladl
tímhletím
způsobem
neměj
žádosti
toto
to
způsobuje
hřích
ne
to
že
to
klade
já
jsem
třebas
po
té
první
extazi
v
sedmnácti
letech
nebyl
schopen
krást
to
znamená
já
jsem
nebyl
schopen
dělat
nějakou
nectnost.
Přeloženo
do
obecnější
řeči
tak
že
když
jsem
přišel
znovu
po
té
generální
zpovědi
tomu
svému
duchovnímu
lékaři
k
tomu
zpovědník
tak
se
mu
říkal
duše
pani
a
nemohu
mně
to
nejde
řešit
on
říkal
v
tom
křičím
poprvně
ale
vysvětlím
zase
mu
to
vysvětlit
že
to
nejde
že
když
je
přítomen
majetníky
toho
co
čeho
bych
se
chtěl
zmocnit
nějaké
slasti
o
nějaké
radosti
která
patří
bohu
například
a
všechno
co
čím
člověk
řeší
je
pro
něho
nějak
něčím
radostným
že
ano
bohužel
že
to
tak
ne.
Takže
ta
radost
patří
bohu
já
jsem
nemohl
například
už
chlastal
nebo
mylně
nebo
krást
nebo
já
nevím
co
by
byl
všechno
před
tím
byl
schopen
dělat
protože
jsem
si
byl
vědom
toho
že
to
jsou
jenom
ukrajině
věci
kladné
u
boha
že
já
když
mám
jakoukoliv
radost
pro
sebe
že
se
mi
právě
pánu
bohu
ukladl
já
jsem
od
tý
chvíle
neměl
žádnou
radost
pro
sebe
a
neměl
jsem
jí.
Pochopitelně
když
se
neměl
radost
svou
mez
radosti
nemůže
být
člověk
živ
nemůže
ani
chvilinku
ne
to
si
neuvědomujete
ale
já
jsem
to
potom
zjistil
že
tomu
tak
je
tak
jsem
tou
chvílí
získal
radost
věčnou
a
proto
ježíš
kristus
říkal
radujte
se
z
radujícími
plače
plačící
mi
ne
sami
pro
sebe
jako
moje
radost
moje
můj
žal
nýbrž
radost
jiných
to
je
něco
co
už
se
vymyká
z
rámcem
osobnosti
k
tomu
se
mám
připojovat
to
je
ten
přechod
do
té
věčné
radosti
on
tam
nařizuje
radujte
se
to
je
taky
jednoznačný
žení
protože
tímto
neřídí
jenom
vysvětluje
nebo
odděluju
od
toho
co
ne
nařizoval
to
co
vy
by
se
dělalo
tak
to
vede
přímo
k
tomu
spojení
s
bohem
radujte
se
nejlepším
pořádku
to
je
spojovací
akt
plače
spojovací
akt.
Ale
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
s
tím
platí
tím
pláčem
že
já
jsem
asi
mezi
vámi
dítětem
nebo
člověkem
který
už
v
tom
útlém
mládí
se
nejvíc
naplakal
oproti
vám
protože
když
už
jsem
víc
nemoh
křičet
víc
se
nemoh
plakat
když
se
nemoh
trápit
takže
mně
došel
dech
bych
tak
řekl
čtrnáctkrát
za
sebou
tak
nevím
že
by
byl
větší
pláč
možný
ještě
prostě
ten
už
člověk
neunese
a
když
jsem
ho
neunesl
tolikrát
za
sebou
tak
to
mělo
za
následek
že
jsem
s
ním
s
tím
svým
pláčem
odešel
do
té
věčnosti
to
bylo
vidět
že
jsem
se
potom
ocitl
v
tom
čistém
vědomí.
A
jestliže
jsem
odešel
do
té
věčnosti
tím
pláčem
tak
ně
čekalo
z
druhé
strany
přesné
požehnání
on
ty
ta
požehnání
různém
druhu
ježíš
rozdělil
roku
tu
ku
abychom
tomu
rozuměli
požehnání
které
menuje
v
této
formě
v
kázání
horském
blahoslaveni
plačící
neboť
budou
potěšeni
a
já
jsem
byl
od
toho
útlého
mládí
po
těšen
nebo
potěšován
nebo
těšen
takovým
způsobem
jak
jste
nikdo
nebyl
těšen
když
já
jsem
poznával
správné
a
s
tím
obrovskou
moc
boží
která
představovala
veškerou
silu
jak
se
to
představa
já
veškerou
sílu
mohu
já
jsem
to
předal
přes
přes
přirozeně
ten
v
tom
anděl
toho
pána
boha
to
byla
veškerá
moje
síla
vedení
už
se
neměla
ní
za
neh
další
síly.
Tak
teď
už
bylo
zapotřebí
jenom
touto
veškerou
silou
jít
k
tomu
bohu
a
já
jsem
nebyl
schopen
protože
jsem
nevěřil
jemu
jiný
brž
já
jsem
provedl
to
co
té
síle
bylo
obsaženo
konkrétně
bylo
obsaženo
něco
uskutečnit
je
to
uskutečnil
jakmile
jsem
to
uskutečnil
tak
jsem
splnil
další
požadavek
chcešli
do
tonou
přijíti
a
ty
tě
tam
příkaz
zapři
příkaz
nepříkladné
prosím
tě
buď
tak
dobrý
nebo
možná
že
by
bylo
dobré
nebo
ne
zapři
a
vezmi
svůj
kříž
já
se
okamžitě
se
chopil
osobní
vůle
a
tady
je
smysl
osobní
vůle
která
musí
znovu
nastoupit
potom
de
já
se
ji
vzdávám
a
tou
osobní
vůli
se
musel
za
pomocí
té
obrovské
síly
boží
pochopitelně
se
musel
provést
to
co
mně
ona
napověděl
ne
čili
ani
osobní
vůle
proti
které
já
jsem
tak
zaujat
jak
víte
nic
nemám
to
vypadá
jako
zaujatost
to
že
já
znám
jenom
její
pozici
já
se
tím
tom
až
má
jít
a
jak
de
vomylu
dál
tak
způsobí
že
se
nehnu
z
místa
upozorňuju
na
to
nesmíte
spát
osobní
vůli
tam
kam
nepatří.
Taky
logiku
nesmíte
spát
nikam
kam
nepatří
logika
jak
já
tady
mluvím
logicky
ta
sem
eště
patří
to
se
dá
logicky
pochopit
logika
je
nutná
při
každém
lidském
počínání
ani
na
stroj
bych
neptal
bez
logiky
a
copak
nějaké
vyšší
úkony
tedy
logika
je
nutná
ale
logika
vede
jenom
interpretace
kterou
bych
moh
definovat
jako
rozbor
analýza
analýza
povrchu.
A
tam
je
znemožňuje
pro
výklad
je
nemožně
protože
mě
úžasně
pomáhá
mně
znemožňuje
vědomé
spojení
s
bohem
kdybych
já
byl
neopustil
logiku
a
ta
logika
mě
říkala
při
těch
operacích
s
lékaři
že
my
tě
ji
zabít
to
bylo
dycky
že
my
tě
li
zabit
proto
dítě
to
bylo
věc
ké
tak
bych
se
byl
nedostal
za
ní
tomu
spojení
s
bohem
a
tak
já
myslím
že
toto
bylo
důležité
ještě
tak
tomu
doplnit
protože
ono
se
to
tak
z
jedné
vody
načisto
nezáří
ale
já
jsem
vám
Text view •
Help