Waveform view
86-27A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
tento
nesmí
dělat
pro
koho
je
hodný
tento
způsob
tam
lidský
si
že
pro
toho
té
povídal
drž
fu
to
potřebuje
svou
povinnost
usměrnit
tak
von
se
to
správně
říká
že
ten
kdo
není
povídavý
by
mě
začít
s
koncentrací
do
nitra
on
tomu
řiká
tichá
koncentrace
řiká
tichá
koncentrace
tamto
je
písmenová
koncentrace
k
tomu
druhému
říkal
vlastně
u
mě
prvním
sem
předtím
vysvětlil
já
vy
ste
tím
potom
tichou
koncentraci
tam
samo
sebou
taky
tu.
Nezůstanu
vám
ničeho
může
ale
zatím
než
jsem
se
tím
hotov
v
Tak
jestliže
se
to
hodí
proto
člověk
a
jestli
on
je
povídavý
a
jestliže
kuje
že
mocí
boží
když
vyslovuje
za
jeho
pomoci
tohleto
jméno
boží
jakékoliv
na
jednom
místě
v
těle
že
mu
to
usnadňuje
urovnáno
mysli
zbavuje
ho
tohoto
povídavost
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
ale.
To
se
potom
děje
dál
já
nebudu
už
vám
to
radši
říkat
tentokrát
protože
byste
si
to
mohli
vsugerovat
tady
to
když
si
berete
co
vám
říkám
tak
si
s
tím
pomůžete
můžete
se
abyste
překonali
začáteční
pod
těžkosti
z
počátku
tedy
se
se
pomáhá
tady
jsme
se
krista
co
jednou
pomáhá
to
je
nepomáhá.
On
například
dejme
tomu
to
nakukal
páně
že
bude
bez
konec
světa.
Je
si
vy
nával
já
říkám
nauka
protože
on
to
řekl
způsobem
pravdivý
ale
jenom
o
obrazu
protože
to
ten
konec
se
dají
vyznání
za
to
s
tím
a.
Pro
každého
z
může
nastat
v
tento
života
může
nemusí
takže
on
je
zval
proto
že
věděl
že
kdo
se
dá
pozvat
tento
bude
brát
tak
vážně
že
během
toho
vtělení
by
se
mohl
svatou
k
tomu
bohu
a
proto
mluvím
o
tom
nakukaný
že
na
ukazovat
protože
pro
člověka
který
uvěří
to
spasení
tady
bude
když
se
zachová
po
do
toho
dalšího
slyš
z
na
nařizovat
nebo
doporučoval.
No
co
by
se
ještě
řekl
dostaví
se
vedení
a
já
mám
dojem
o
to
musím
ještě
říct
že
se
dostaví
vedení
především
sem
tak
jesiže
dostaví
vedení
snem
tak
to
se
dostavuje
toho
ší
jestliže
se
dostaví
vedení
událostmi
dostavilo
se
to
to
lepší
vysvětlím
proč
je
tomu
tak
a
co
je
to
vedení
nema
ce
to
vedení
událostmi
vedení
jsme
znamená
že
se
začnou
tomu
žáku
najednou
zdát
symbolické
sny
měl
naučený
snáz
k
tomu
se
dá
naučit
třeba
weinfurtera
o
toho
mystického
slovy
číslo
jedna
ne
on
podle
žá
lidové.
Má
seznam
symbolu
mystických
který
se
vize
že
už
dají
tak
se
vyznání
na
té
cestě
je
já
vás
upozorňuju
že
ta
lidová
angličan
anglicky
mystika
velice
dobrá
nenapsala
ten
snáz
jako
něco
obecně
platného
o
nam
jako
svatý
ignác
napsal
svoje
duchovní
cvičení
aby
se
dneska
cvičil
ve
všech
klášteřích
to
je
nesprávné
ale
toto
napsaná
jako
svou
osobní
zkušenost
když
se
to
ale
někdo
naučí
nazpaměť
tak
se
mu
to
podle
toho
zdá.
Prosím
vás
tohleto
tam
teďka
nedáme
že
to
je
tak
jestliže
se
vám
zdá
něco
podle
snáze
který
ho
kterýmu
se
se
naučili
tak
budete
mít
symbolické
sny
ne
každý
sen
bude
symbolický
ne
každý
ten
bude
mystický
to
znáte
snadno
mystiky
jsem
si
dlouho
pamatujete
a
je
tak
cel
nutkavých
nebo.
Je
v
něm
obsaženo
něco
co
v
normálním
snu
není
obsaženo
taková
nějaká
jistota
že
to
pro
vás
nějaký
význam
má
totéž
se
potom
děje
když
jste
řízení
událostmi
že
na
událostech
které
procházejí
kolem
vás
poznáte
z
nich
tu
která
pro
vás
má
význam
a
to
je
se
chopíte
potí
se
zařídíte
to
nebylo
pro
mě
vůbec
těžké
to
až
na
to
přijdu
tak
vám
to
řeknu.
Ale
teď
když
se
dovíte
třebas
že
jste
se
znovuzrodil
No
to
je
přehnané
tak
bych
se
to
nejde
jsem
vám
syn
on
to
ukázal
jsem
vám
to.
si
to
musíte
přenes
takhle
do
skutečnosti
jsem
říkám
sen
je
sen
a
skutečnost
ženo
ale
se
předvídá
nebo
předbíhá
to
co
se
stane
nebo
kam
tou
činností
míříte
když
se
vám
zdá
sama
rodí
dítě
a
krásné
podobně
a
tak
dále
tak
to
není
vaše
znovuzrození
nýbrž
to
je
že
jste
na
té
cestě
k
tomuto
znovu
věřte
na
nic
ne
která
nic
vstoupili
ano
to
je
v
pořádku.
Takže
nepovažujte
sen
za
uskutečnění
nýbrž
jsem
považujete
za
zaslíbení
nejlepším
slova
smyslu
zaslíbení
to
je
veliký
rozdíl
kdežto
já
jsem
se
stýkal
v
první
republice
s
weinfurthrovci
ty
jsi
rázem
mysleli
doví
co
jsou
zemřeli
znovuzrodili
se
a
tak
dále
aby
se
na
něco
zblízka
koukal
tak
si
říkal
to
je
pěkný
znovuzrozený
tedy
o
veden
to
z
zima
pán
bůh
radost
všechny
možné
špatnosti
neřesti
něm
trvalý
i
nadále
ale
on
byl
znovuzrozen
a
kdyby
byl
zůstal
jenom
pro
sebe
znovuzrozen
nic
se
nestalo
on
to
všude
hlásal
a
to
by
tolik
kasty
znovuzrozen
míchat
teprve
umírající
na
máme
co
před.
už
ať
neděláme.
Není
to
společenská
záležitost
to
co
se
s
vámi
vnitřně
děje
není
to
taky
to
jemná
záležitost
to
tak
veřejně
vo
tom
mluvím
ale
není
to
společenská
za
let
abyste
s
tím
mohli
někde
chlubit
aby
toho
někdo
něco
mohl
mít
když
totiž
mu
to
řeknete
a
nevíte
proč
mu
to
říkáte
já
vím
proč
vám
to
říkám
protože
jste
dost
dlouho
na
cestě
a
nevíte
si
s
takovými
věcmi
mnohými
rady
tak
to
se
slu
aby
se
vám
to
někdo
řekl
do
to
třebas
prožil
to
tím
šel.
a
když
tedy
o
tom
budete
brát
tak
že
víte
těch
teď
jsem
na
dobré
cestě
teď
nejsem
na
dobré
cestě
tak
to
je
dostatečně
instruktivně
vedení
snem
nechtějte
od
něho
od
toho
vedení
být
neberte
vážně
že
jste
právě
tam
v
tam
ten
sbor
ukazuje
to
je
kazatel
rozumíte
a
nejste
ještě
tam
té
ukazatelem
do
čeřínku
ano
tak
asi
ano.
Je
mi
dobře
rozumět
řekl
k
k
tomu
závěrem
k
tomuto
ss..vedení
sny
že
ne
je
nejlevnější
vedení
protože
vy
máte
vždycky
tendenci
sys
toho
vydedukovat
že
to
už
přišlo
protože
vám
to
dělá
moc
dobře
protože
je
to
řek
bych
jasnější
než
jakýkoliv
je
sen
tím
ji
v
tom
něco
něco
na
mít
si
v
tom
milost
boží
pochopit
jak
je
to
něco
navíc
ale
nikdy
z
víc
že
jsou
obdobného
se
dělá
bába
jako
třebas
když
člověk
pozoruje
nebo
pociťuje
v
cele
stoupání
hadí
síly
ona
se
mu
tam
ta
paličatý
hadí
si
tej
musem
malinko
pohled
a
o
von
ji
cítí
v
hlavě
a
světlo
cítí-vidí
v
hlavě
říká
panečku
mě
takový
lidi
ke
mně
přišli
na
mě
stoupla
hadí
síla
až
to
hlavu
a
já
jsem
viděl
úžasný
světlo
a
tak
spolu
chvilinku
mluvíme
a
já
zjišťuju
že
má
celou
řadu
rozporů
se
kterými
si
nevíry
že
přišel
vlastně
na
radu
nejenom
se
pochlubit
taky
pochopila
o
sebou
ale
na
radu
co
s
tím
a
co
dál
nebo
jeli
to
nebezpečné
nebo
bezpečné
a
nebo
já
nevím
co
všecko
že
si
taky
radu
se
svými
běžnými
světskými
záležitostmi
to
jsem
poznal
že
ta
hadí
síla
se
ani
je
nehnulo.
Protože
hadí
jsem
se
jí
je
když
stoupá
a
tak
směrem
add
toho
místa
odkud
stoupla
dolů
nohám
z
té
studení
a
s
tu
lí
mrtvý
a
směrem
nahoru
z
té
horní
ano
když
to
je
první
znak
ten
nej
nepatrně
jí
a
zanedbatelné
celkem
protože
proč
byste
přitom
taky
museli
vždycky
něco
pociťovat
taky
nepotřebuje
třebas
nic
ale
druhý
daleko
závažnější
znak
e
že
vám
to
přináší
poznání
rozšíření
vědomí
tak
ten
komu
by
stoupla
dejme
tomu
hadí
síla
až
do
do
a
ny
když
mu
tam
vstoupil
tak
nemá
ke
mně
ani
jeden
dotaz.
Já
bych
klečel
u
něho
na
kolenou
a
ptal
bych
se
ho
ale
si
že
má
jakýkoliv
dotaz
tak
tam
ta
hadí
si
nestoupá
on
se
tam
může
soustřeďovat
nedoporučuju
a
pak
ten
lotos
otevře
už
tam
postit
bolest
ani
co
všecko
ale
hadí
silou
to
neotevřel
otevřel
to
nebezpečným
způsobem
ať
si
to
se
zavřel
a
z
kladné
tak.
Neni
u
ní
mluví
jako
žilo
být
teďka
bezpečnou
otevírat
ví
mělo
to
svým
jež
v
první
druhý
či
když
se
ti.
to
neděláme
pomocí
hadí
síly
když
to
děláme
pomocí
a
ty
si
tak
si
otevřeme
pomoci
tisíc
čtvrtý
do
toho
a
odtamtud
potom
otevíráme
bezpečně
další
lotosy
protože
to
hadí
síla
si
na
lehne
nazpět
až
extatické
stoupne
třebas
do
vyšší
di
nebo
do
a
na
nebo
dosáhli
tak
si
zase
ne
hnát
k
do
poté
do
toho
středu
prsou
do
té
anahaty
a
nebo
hne
sebou
až
do
muladhary
sem
ahá
rana
takový
pás
takové
vyšších
to
by
se
dalo
okamžitě
smrt
to
nestane
samosebou
ale
já
jenom
říkám
kdybys
to
vo
nastalo
vono
je
to
velicí
i
když
to
z
té
až
dny
klesne
do
muladhary
protože
člověk
se
přijde
najednou
o
něco
o
nějaké
vidění
které
předtím
měl
na
toho
mrzí
že
si
nemůže
proto
na
to
vzpomenou
no
ale
já
jsem
z
za
někam
jinam
než
kam
jsem
chtěl
vrátím
se
do
vedení
událostmi
smyslem
doufám
převedl
přebral
to
už
je
se
námi
ještě
bych
mohu
jenom
opakovat
von
nějaký
argument
proč
je
to
šalebné
protože
to
vede
ní
ne
protože
nemůžete
si
nikdy
zajistit
kolik
se
ta
ho
to
do
toho
snu
plete
něco
ze
zevního
vědění
z
četby
nebo
ze
zevního
světa
a
kolik
je
tam
z
nitra
to
je
těžko
rozpornost.
Já
to
nerozpoznáváme
tím
co
my
ten
člověk
říká
nýbrž
tím
co
za
tím
jeho
říkáním
není
slyšet
co
já
neposlouchám
a
jestliže
někdo
umí
poslouchat
aniž
by
poslouchal
to
co
dotyčný
říká
to
znamená
původ
toho
po
slechu
tak
může
klidně
říct
tento
se
nemá
význam
nebo
tohleto
je
v
tom
snu
i
při
básně
toto
je
pravé
obyčejně
tam
by
a
něco
při
básně
nějaká
je
to
sebe
oslavy
a
nic
jiného
událostem.
Řekl
jsem
vám
že
jestliže
člověk
dělá
taková
mantrická
cvičení
a
má
to
úspěch
projeví
se
já
bych
to
měl
když
napřed
jak
vnitřně
ale
to
zatím
už
jsem
říkal
události
tak
to
budu
pokračovat
na
zevnějšek
projevy
to
také
ve
vedení
událostmi
totiž
člověk
potřebuje
vedení
a
bez
vedení
nikde
není
jenže
nemá
hmotného
duchovního
vůdce
tak
se
to
napřed
tě
víc
třebas
těch
snech
a
potom
těch
událostech
z
těch
událostech
těmi
událostmi
z
te
vedeni
dost
daleko
učedníci
páně
byli
vedeni
událostmi
až
po
vzkříšení
z
mrtvých.
Než
chce
všichni
tak
daleko
slyšen
páně
z
mrtvých
tedy
se
stal
z
hrobu
ale
ještě
dva
potom
co
stal
z
hrobu
sviním
do
emauz
že
voni
vykládal
co
všechno
říkali
proroci
a
proč
se
to
muselo
stát
protože
to
proroci
říkali
že
proti
znali
celou
cestu
už
dříve
než
jí
on
nastoupil
a
vykládali
svou
vlastní
zkušenost
tak
jim
to
říkám
a
přišli
do
té
hospody
a
von
jim
láma
chléb
že
a
tak
dále
jako
to
dělá
při
poslední
večeři
nevěří
to
byly
doby
někdo
vy
dva
stech
dvanácti
a
voni
v
tom
ho
teprve
poznali
on
jim
myslel.
Tak
událostmi
je
vedl
až
za
ten
kříž
ale
pak
už
ne
pak
voni
nejprostší
událost
ani
nepoznali
jako
vedení
dejme
tomu
pro
jejich
vedení
se
někam
jinam
odebral
oni
neměli
starými
prostředky
se
dá
vést
ono
jim
bylo
to
poznání
odňato
protože
všechno
co
je
došla
nevede
nevejde
tak
například
se
stala
scéna
že
kázal
svatý
petr
ze
svatým
pavle
velikém
shromáždění
vo
kristu
částic
u
věřila
a
oni
křtili
jenom
toho
kdo
uvěřil
ta
část
která
věřila
na
tu
bylo
vidět
že
se
vstupuje
duch
svatý
udělal
to
shodně
svatý
pavel
i
svatý
petr
a
svatý
petr
jenom
hrozně
divil
že
ten
svatý
převážně
sestoupil
na
pohany
a
strašně
málo
židů
bylo
tím
tu
cestám
postiženo.
Tak
to
vzdal
a
říkal
pavlovi
i
já
ne
tím
protože
jsou
to
pohani
když
to
nepřistoupila
na
ty
moje
židy
tak
to
ne
to
se
mi
nelíbí
pravého
musel
přemlouvat
aby
poctil
opravdu
jenom
ty
na
který
stopy
du
svatý
on
to
nakonec
vykonal
ale
co
mu
to
tady
chybělo
tomu
znovuzrozeném
po
duchu
svatém
soucitu
svatému
petru
tomu
chybělo
to
předešlé
vedení
událostmi
událost
byla
že
viděli
před
sebou
sestupovat
ducha
ta
událost
objektivní
událost
a
těmi
událostmi
už
nebyli
vedení.
A
tak
se
jim
z
toho
třeba
že
něco
jiného
a
tam
v
těch
husí
opět
toho
se
to
často
ví
že
nerozuměli
událost
musel
přijít
ducha
musel
třebas
někoho
z
nich
vyzvednout
ze
žádosti
tam
byl
nechal
popravit
neporozuměl
tomu
že
byl
uvězněn
v
žaláři
on
nevěděl
že
je
to
proto
aby
přišel
k
nějakému
poznání
dalšímu
protože
na
nebi
člověk
není
jako
z
definitivně
nýbrž
to
je
ustavičné
přibližování
se
k
bohu
i
tomu
nebyli
ale
ustavičně
přibližovali
se
k
bohu
že
začátku
toho
nebe
bychom
tady
kdyby
ho
sklidit
tak
časoprostorový
ačkoliv
to
je
velice
jako
za
vlasy
přitažené
no
ale
dá
se
tomu
rozumět
co
tím
myslím
že
ten
stav
eště
není
rozvinutý
a
to
petra
povel
nebyl
ještě
rozví
té
době
kdy
se
jim
tohleto
stalo.
Zrovna
jako
ten
ježíš
kristus
nevstoupil
rovnou
na
nebesa
nýbrž
taky
nějakou
dobu
to
ještě
trvalo
než
to
všechno
do
zrálo
že
a
také
když
byl
hrobu
tak
už
stoupala
otci
ale
když
jsem
mezitím
co
byl
ty
tři
dni
probu
zjevil
ten
zahradnici
tak
jim
říkal
tak
říkal
nedotýká
sem
já
teprve
s
tou
pan
bohu
bylo
by
to
dopadlo
tragicky
kdyby
se
byla
dotkla
protože
já
jsem
nevstoupil
bohem
se
jenom
soustřeďoval
že
se
mně
dotekl
příteli
a
do
stav
to
je
spise
nové
si
v
noci
jak
jsem
říkal
tak
ho
to
praštil
takovým
způsobem
že
měl
bohem
že
že
ta
mně
neklaďte.
Vedení
událostmi
dopadá
takle
jestli
si
přejete
jako
tam
při
tom
vedení
smysly
můžete
přát
abyste
s
těmi
si
byli
vedeni
vy
to
naučit
za
tím
účelem
zastav
a
ste
tím
vedení
ale
tadyhle
si
nesmíte
přát
být
vedení
událostmi
já
vždycky
říkám
a
budu
to
opakovat
několik
událostí
které
už
se
opakovat
nebudou
abych
vám
předvedl
co
je
to
vedení
události
promiňte
mi
že
se
budu
opakovat
protože
já
jsem
těmi
událostmi
veden
ustavičně
ale
jenom
když
je
náhodou
někdo
přítomen
a
já
jsem
těmi
událostmi
veden
například
tím
na
sem
že
jo
tak
mu
to
prozradím
co
to
je
ale.
To
jinak
to
neprozrazuje
že
je
to
pro
mě
je
to
pro
mě
vedení
událostmi
a
ne
pro
toho
druhého
toho
důvodu
že
já
nemohu
za
nikoho
rušit
aby
se
na
pravé
podle
mého
nou
například
nemohu
na
nich
chtít
když
třebas
je
za
dveřmi
nějaký
abraham
mladší
ne
a
mně
sedmý
se
následkem
toho
že
je
to
dveře
já
mám
přestat
tak
se
kouká
tím
směrem
co
se
tam
děje
a
on
je
tam
třebas
abraham
naší
ale
nevím
že
je
to
abraham
mladší
že
ano
nebo
že
je
to
nějaká
víta
ale
vím
že
bych
potom
musel
přerušit
myšlenku
pozdě
ne
tak
vedení
událostmi.
Začlo
u
mě
takhle
já
ten
pravda
čoek
to
bylo
na
čtyři
hodiny
to
nebudu
říkat
jak
jsem
se
dostal
k
těm
spisům
minut
vím
a
to
všecko
ale
začnu
tak
trošičku
dál
kousek
sem
na
prová
v
plzni
poslední
den
školním
roku
v
plzni
a
byl
jsem
to
je
roku
třicátý
prosím
co
jsem
nově
nebyl
a
my
jsme
ten
den
měl
je
do
do
la
uka
to
na
letním
bys
maminkou
v
tom
sebou
já
jsem
se
povaloval
na
prová
protože
bylo
krásné
počasí
tak
se
jim
v
tom.
Vybavován
nepomáhal
a
jsem
tam
na
té
prováděl
a
najednou
slyším
já
se
topí
jsem
tam
celkem
sám
to
sama
se
tři
lidi
takže
snadno
odhad
do
to
volá
je
to
diví
hlas
a
nějaká
dívka
která
nevstoupil
ještě
do
vody
křičí
já
se
topí
a
nevstoupil
do
vody
a
bylo
jí
to
zima
razil
nebo
chladno
tak
na
někoho
který
tam
eště
byl
křičel
a
já
se
to
pi
jenom
lodičku
do
toho
to
je
tam
takže
teď
se
stalo
něco
na
co
a
vite
pozor
já
sebe
na
tu
událost
upozorněn
jako
na
něco
co
jsem
mě
týká.
Že
jsem
to
dívku
nikdy
neviděl
a
vona
to
ani
ke
mně
neřekla
vám
to
řekl
k
někomu
jinému
který
tam
s
ní
patrně
byl
do
ko
poddán
řekla
mu
vlastně
symbolicky
ono
je
to
studené
ale
vy
zato
způsobem
já
se
topí
si
říkal
a
proč
to
pro
mě
má
nějaký
význam
díval
se
kolem
sebe
jaký
význam
ně
to
prozrazuje
ale
nic
jsem
kolem
sebe
nemoh
odhadnout
tak
sem
se
oblékl
a
šel
jsem
domů
na
jiná
pracovišti
zjišťovat
co
se
tam
děje
i
tam
to
má
pro
mě
nějaký
znám
do
maminka
samo
sebou
mě
pořádně
vyčinil
že
se
vypravuje
na
letním
by
a
že
já
ji
nepomáhá
sotva
spasiti
jazykům.
A
ne
celý
zdráv
poznat
tím
jako
národní
snad
náš
ale
vypadli
z
nepřišli
nádraží
a
vám
se
ještě
při
tom
chválila
tři
dni
nemohla
ani
mluvit
no
tak
já
sloužil
jsem
si
já
jsem
upozorňuje
takovou
maličkost
to
je
ta
jedna
z
první
maličkosti
na
to
jsem
upozornil
a
další
tam
popisuju
třebas
že
ty
dva
chci
podávat
a
to
zasto
už
jsem
tady
říkal
a
dvakrát
sebou
z
to
opakovalo
a
podruhý
jsem
to
vyslyšel
poprvně
se
nepoznal
proč
proti
jsem
to
vyslyšel
dostal
jsem
se
do
styku
s
tímhletím
tím
to
že
který
píše
ty
spisy
té
klímy
petr
klímy
petr
klímy
a
to
mě
potom
obdařit
všemi
možnými
kniha
mi
které
bych
jinak
nedostal
francouzské
španělské
italsky
a
tak
dále
německá
to
jsem
potřeboval
na.
Tak
toto
vedení
událostmi
se
rozšiřovala
jenom
v
těch
oblastech
jenom
za
těch
podmínek
že
jsem
o
něm
s
nikým
nemluvil
když
například
teď
tohleto
vám
řeknu
tak
to
se
nikdy
už
nebude
opakovat
to
jsem
se
odsoudil
že
tímto
způsobem
nemohl
být
ve
já
nevím
čím
to
je
to
na
nemohu
říct
to
je
pro
mě
tajemství
ale
jak
se
to
prozradí
bylo
to
jenom
pro
toho
člověka
a
nemělo
se
to
prozradit
tak
už
se
to
nikdy
neopakuje
já
tímto
způsobem
nebudu
veden
takže
když
jsem
dostal
třebas
další
knížku
od
petra
klímy
roku
osmdesát
dva.
Tak
jsem
přece
předtím
už
dávno
mluvil
o
tom
jak
jsem
ty
knížky
dříve
dostal
od
petra
klímy
ale
tohletou
jsem
nedostal
přímo
od
petra
klímy
nýbrž
přes
nějakou
starou
paní
vemu
o
tvou
která
měla
moje
př
překlady
si
aurobinda
ghose
a
chtěla
ode
mě
další
překlad
protože
měla
tuhletu
knížku
kterou
já
teďka
překládám
syntéza
jógy
taky
věnoval
od
petra
klímy
viděn
ještě
z
vidno
třeba
velice
stará
se
devadesáti
letech
že
je
to
věnovala
takže
to
už
bylo
za
jich
mladých
eště
do
tý
výdeji
a
nebo
tak
nějak
měla
italsky
a
tak
já
to
ostatní
taky
překládám
že
a
to
nemám
anglicky
ani
on
to
psal
francouzsky
anglicky
jeho
manželka
to
psala
francouzsky
a
on
to
psal
anglicky
protože
on
to
nabyla
francouzka
už
nebudu
tímto
způsobem
veden
protože
jsem
to
prozradil.
Takže
tahleta
toto
vedení
událostmi
má
povahu
striktně
osobní
z
toho
důvodu
že
u
každého
člověka
má
jinou
povahu
a
kdyby
někdo
jiný
se
podle
toho
zařizoval
tak
bych
si
něco
vsugeroval
ale
je
na
tomto
obecného
co
já
právě
jsem
z
toho
směl
prozradit
že
je
to
událost
která
úplně
naší
pozornost
způsobem
velice
prudkým
a
neodvratitelný
tak
dejme
tomu
ta
událost
s
tou
vodou
do
kterého
šla
do
které
šlapat
dívka
se
potom
opakovala
po
roku
třicet
třicet
až
roku
třicet
se
čtyřicet
čtyři
v
gottwaldově
nebo
tedy
ještě
ve
zlíně
že
na
na
koupaliště.
A
oni
si
jak
jaká
byla
podobnost
ve
stejnost.
jsem
na
koupaliště
od
pole
se
měl
rozdával
vysvědčení
to
byla
večerní
škola
a
já
jsem
se
šel
ještě
vykoupal
na
to
koupaliště
v
to
mání
tady
na
krajinu
a
napřed
třiatřicátého
budovu
bylo
tam
téměř
lidí
bylo
tam
takových
pět
lidí
maximálně
a
byla
tam
také
nějaká
dívka
já
jsem
už
ben
a
přestal
jsem
se
v
četl
jsem
si
nějaký
spis
duchovní
aby
trošku
viz
tři
byl
tak
by
nešel
z
svá
zapři
do
vody
vše
budu
nesmírného
koho
takže
sem
napřed
chtěl
bych
lapnout
na
tom
snu
se
sem
asi
patrně
moc
nevyhladili
no
a
to
je
jedno
on
na
šlape
nohou
do
vody
a
zakřičela
já
se
topí.
Poznal
jsem
okamžitě
se
se
událost
se
už
jednou
děl
a
zase
tu
knížku
protože
jsem
nevěděl
co
bych
na
té
o
tom
koupaliště
měl
zařizovat
zařizovat
patrně
mám
někde
něco
jinde
jako
tehdy
už
tomu
maminkou
bylo
to
doma
ne
a
ne
tato
místě
na
tom
koupaliště
tak
jsem
to
sbalil
rychle
sem
se
oblíkl
co
ta
jsem
se
oblékl
houskami
houpačky
byl
poklad
všichni
museli
nazí
do
krytu
já
jsem
byl
ovšem
oblečen
tak
já
jsem
pláž
to
sto
ku
konečně
našel
jsem
tady
mě
po
o
prát
u
nich
u
tisíc
dí
na
domu
tak
podívejte
se
v
jakých
maličkostech
potom
je
člověk
veden
tam
je
odstraňování
ta
vlastnost
příkras
ve
kterém
člověk
okamžitě
trestán.
Za
všechno
co
špatného
udělá
a
to
vedení
v
dobrém
nebo
v
takových
maličkostech
tam
neexistuje
maličkostech
není
veden
to
je
prostě
ponechán
a
tápání
nemá
vůbec
neznám
pro
toho
kdo
nevěří
že
to
zástupná
oběť
že
on
se
tím
obětuje
bohu
že
se
způsob
jak
se
obětuje
tím
způsobem
že
pomocí
toho
odchází
od
sebe
k
bohu
ta
pravděpodobné
že
by
byl
říkal
já
o
nějakou
dobu
že
ten
pohyb
přestane
ano
čím
budete
mít
větší
poutanost
čím
dokonaleji
se
tím
slovem
bude
sebe
obětovat
tím
rychleji
a
dříve
nebudete
schopni
to
vůbec
říkat
čili
mysl
se
zastaví
to
se
tě
žít
a
na
začátku
že
z
z
modlitby
tichá
o
to
co
vám
o
dí.
protože
v
tom
bohu
není
pohyb
a
von
vám
to
z
druhé
strany
zadrhne
ten
způsob
pohybu
ano
tak
modlitba
ticha
když
jsme
si
dopoledne
řekli
že
tato
modlitba
je
velice
problematická
protože
učí
člověka
něčemu
čemu
katolická
teologie
říká
soustředění
získa
né
které
může
zmýlit
člověka
že
by
si
o
tom
mohl
myslet
že
je
to
soustředění
vlité
a
soustředění
získaný
nevede
ke
spojení
s
bohem.
Nýbrž
jenom
do
mince
že
to
co
člověk
zažívá
je
spojovací
a
není
to
pravda
kdežto
soustředění
vlité
to
znamená
od
boha
dané
k
tomu
spojení
vědomému
vede
takže
já
když
budu
být
o
modlitbě
ticha
tak
budu
mluvit
opatrně
abyste
se
vyvaroval
všech
těžkostí
budu
dávat
pozor
bych
nevynechal
žádné
žáru
do
si
této
cesty
tam
přeje
tam
jednoho
klid
vše
v
radí
se
při
té
sou
modlitbě
soustředit
se
do
nitra
doprostřed
srdce
duchovního
kde
je
sem
vám
dopoledne
říkal
nebo
odpoledne
už
taky
že
nemusím
to
znovu
říkat.
Ale
u
lidí
kteří
mají
nějakou
léčí
vadu
se
toto
cvičení
nedoporučuje
protože
oni
se
tak
přesně
ne
strefí
do
toho
středu
oni
se
mohou
také
strefit
trošičku
do
toho
svého
vlastního
srdce
a
pak
pozměňují
uměle
ten
automatismus
jedna
pomocí
něhož
jim
klepe
srdce
samovolně
a
klepe
se
se
nestává
samovolný
nýbrž
strojem
nebo
u
směrování
nějakým
soustředěním
na
to
srdce
já
vím
že
někteří
lidé
to
úplně
zaměňoval
že
soustřeďovat
se
sice
a
měli
vážné
potíže
se
léčí
a
nakonec
infarkt
tak
to
nedoporučuju
takže
kdo
nemá
zavést
srdce
a
černá
prohlídnout
tak
ten
ať
to
nedělá.
A
předpokládám
teď
že
máme
před
sebou
člověka
který
má
zdravé
srdce
a
kterému
se
tedy
nic
nemůže
stát
ale
i
od
toho
se
chce
abyste
to
střeva
na
střed
prsou
a
nikoliv
na
fyzické
srdce
aby
nepoval
soustředění
s
klepe
srdce
aby
neslyšel
ten
klepat
aby
ho
necítil
aby
ho
necítil
ani
v
celém
těle
kdekoliv
v
těle
protože
to
vede
pořád
pozměňováním
se
léčí
činnosti.
No
ale
když
se
do
drží
tyto
před
podmínky
tak
potom
by
se
mohlo
přistoupit
k
tomu
co
řeknu
dál
modlitba
ticha
se
hodí
pro
toho
člověka
který
touží
po
tom
aby
se
v
tichu
nitra
s
bohem
setkal
to
ticho
jemu
něčím
posvátným
jsou
li
kterým
je
to
ticho
posvátný
to
nota
potí
a
jsem
ti
hospodinu
sedám
si
se
s
při
tak
je
to
ticho
je
to
jako
po
svá
vnější
a
pro
někoho
méně
posvátné
takže
komu
mo
dělá
zle
pro
toho
je
tato
modlitba
velice
dobrá.
Samozřejmě
je
dobrá
i
pro
ty
kteří
jsou
například
zaměstnaný
ručně
pro
vozu
já
bych
říkal
že
tam
bych
měl
zařadit
taky
všechny
zbaví
lékaře
protože
ten
zvuk
dnešní
nástrojů
to
je
sice
pro
pacienta
veliká
úleva
ale
nedá
se
přitom
na
toho
pracovník
jeho
sluchem
velice
chátrat
nevím
já
nemůžu
pamět
věštit
ho
ale
každý
máme
nějaké
choroby
zaměstnání
a
já
nevím
jestli
je
to
je
to
uzná
ale
po
ruky
sluchu
při
dnešním
užívání
těch
tak
který
mají
velice
vysoký
to
sluh
upadá
a
ale
ten
zvuk
je
tak
vysoký
neslyšíte
ho
celý
to
je
na
tom
to
horší
že
celá
řada
zvuku
které
neslyšíme
ale
oni
jsou
oni
mocně
náš
dopadají
než
zuby
které
si
se
co.
Těmi
známo
že
hranice
slyšitelné
zvuků
je
u
každého
tvoru
krajina
například
zvířata
slyší
něco
co
my
vůbec
neslyšíme
jo
slyší
něco
co
mě
slyším
a
zase
neslyší
něco
co
my
slyšíme
ale
toho
je
málo
daleko
víc
neslyší
toho
co
my
neslyšíme
a
to
je
pro
nás
když
se
stýkáme
se
zvířaty
do
s
podivný
takže
ne
například
holuby
se
vám
zdvihnout
najednou
z
náměstí
v
jakémkoliv
počtu
slyšeli
to
slyšeli
vybídnutí
jsou
na
veliké
prošel
a
najednou
se
všichni
zdvihnout
to
té
jsi
dál
kterým
jsme
neslyšeli.
Jen
na
syna.
tak
to
není
žádný
zázrak
jenomže
my
neslyšíme
slyš
me
úzké
škále.
Dále
by
se
to
cvičení
když
už
jsme
ten
smyslech
nehodilo
pro
ty
lidi
kteří
mají
třebas
v
jiném
smyslu
závadu
nejvíc
by
vadilo
v
dyby
měli
závadu
v
chuti
já
vám
to
asi
nebudu
moci
celé
vysvětlit
ale
pro
ne
že
by
něco
ta
lovit
není
tajemného
ale
indové
znají
jednu
věc
že
chuť
není
jenom
chutí
ale
tím
že
dostávám
potravu
přes
ústa
do
těla
dostávám
tak
jistý
druh
prany
který
bych
jinak
než
potravou
do
těla
nedostal
dýcháním
tam
ten
druh
prany
nedostanete
ano.
A
tichem
se
pozměňuje
vstup
k
této
prany
do
těla
on
se
totiž
musí
pozměnit
protože
by
jinak
ne
vyšší
nevyšel
výsledek
tý
modlitby
ticha
bych
to
řekl
ještě
jinak
když
přešlapujete
té
tak
je
potichu
zvláště
když
já
před
ruku
s
ním
svým
umělým
rubem
že
jo
tak
toto
maska
ne
v.
Prosím
vás
to
tam
má
být
a
páska
a
to
je
dovětek
duchovní
no
to
nevadí
a
tak
teď
pro
ko
se
hodí
pro
povahy
klidné
které
patrně
nebude
příliš
rušit
povídavost
mi
sly
takže
oni
si
odpočívají
když
nemusí
mluvit
a
jejich
smysl
ráda
odpočívá
nerada
se
pohybuje
a
tak
pro
ty
je
to
výtečné
výtečné
po
jedné
stránce.
A
špatné
po
stránce
jiné
výtečné
to
je
pochopitelné
proč
a
proč
špatné
protože
to
jde
cestou
nejmenšího
odporu
a
taky
nejmenší
následků
tak
to
obyčejně
bývá
my
jsme
zasazen
pro
to
do
dvojnosti
aby
se
s
tou
ne
malého
odporu
jsme
se
dostali
k
tomu
věčnému
a
ten
tak
zlý
ne
malý
odpor
čili
velký
odpor
v
tom
našem
přechodu
do
věčného
tam
klademe
velký
odpor
tento
odpor
na
umožňuje
abychom
strávili
poměrně
dlouhou
dobu
zde
mezi
lidmi
a
mezi
tvory
a
byl
jim
napomoct
kdyby
to
odpor
nekladl
tak
bychom
ne
se
spojili
a
bylo
bylo
pánbůh
by
měl
bez
pomocníků
tady
na
tomto
světě
on
by
se
ten
pomocník
přenesl
do
nebe
říkáte
já
tam
by
pomáhal
v
tom
stavu
víc
popravdě
ale.
Odtud
by
nepomáhá
ta
jde
o
tu
z
toho
časo
časoprostoru
by
nepomáhal
proto
ježíš
kristus
musel
sestoupit
do
těla
aby
časoprostoru
pomáhal
protože
on
tam
vnitřně
nebyl
sice
ale
tělesně
byl
v
časoprostoru
a
odtamtud
přes
to
tělo
pomáhal
to
je
smysl
vtělení
avatara
vtělení
boží
ho
tak
a
teď
vlastnímu
cvičení
radí
se
jak
jsem
vám
říkal
to
místo
které
se
vám
ukazoval
na
těle
ale.
Tato
mechanická
orientace
není
všechno
protože
to
není
místo
v
času
a
prostoru
indové
říkají
že
je
to
bindu
místo
bez
prostoru
neumí
stěně
v
času
a
že
my
ho
dáváme
doprostřed
prsou
to
je
proto
že
je
to
střed
osobnosti
naší
tělesné
a
že
tedy
odtamtud
těžko
porušíme
rovnováhu
a
že
tam
se
také
přes
ten
bod
se
snadno
projeví
to
co
v
tom.
Řekl
jsem
pro
koho
se
hodí
a
teď
jak
se
to
dělá
upozorňuju
vás
že
jakákoliv
metoda
není
metoda
obecně
platná
nýbrž
musí
se
přizpůsobit
poměrům
toho
člověka
které
vládnou
v
něm
já
to
řeknu
tak
jak
si
to
myslím
jak
bych
já
takové
soustředění
dělá
upozorňuju
že
se
nikdy
s
tímto
nezačal
ale
vždycky
jsem
v
tom
pokračoval
jak
k
tomu
rozumíte
já
dokonce
tomu
co
jsem
tě
dobře
protože
já
jsem
dělal
písmenová
cvičení
ne
a
vždycky
mně
to
přešlo
na
tichou
koncentraci
tak
já
dokonale
vím
co
je
to
provádí
chá
onen
ruce.
Nebo
modlitba
ticha
ale
už
z
prostředka
nevím
jak
jinak
se
do
toho
dostat
než
písmenovým
cvičením
a
to
možná
pro
každého
neplatí
to
možná
platí
pro
takovou
povídavou
povahu
jako
třebas
je
někdo
že
jo
já
prosím
nikoho
ani
o
při
tom
ne
ale
vím
a
tak
já
jsem
povídavý
a
tak
pro
mě
mně
to
povídavost
brzo
došla
co
se
se
musím
se
velice
divil
takže
když
už
jsem
byl
na
první
rezervaci
hned
od
začátku
toho
těch
dva
třicátý
let
kdy
se
začal
s
tím
duchovním
cvičením
tak
mě
nedělala
potíže
tři
dni
mlčet.
Abych
splnil
podmínky
které
tam
byli
v
při
těch
exerciciích
dány
vnitř
mlčení
a
nařídil
čili
já
bych
říkal
když
chci
říct
jak
na
to
naučte
sem
čet
než
se
přímo
o
tu
koncentraci
z
víte
proč
se
ta
díváš
stranou
ne
naučte
se
mlčet
a.
A
to
vnitřně
mlčet
ne
otevřít
pusu
když
ti
to
vnitřně
povídá
tak
je
to
horší
než
když
tu
pusu
otevírá
takže
já
jsem
radil
třebas
miloši
abychom
až
přijdeme
na
skočickou
horu
po
té
skočické
hoře
nerada
a
pokud
možno
vnitřně
mlčel
tyto
dvě
podmínky
někdo
z
nás
tady
jsoucí
neplnil
a.
Takže
když
to
platí
pro
styk
se
čtvrtou
úrovní
tak
tím
více
tohleto
platí
pro
styk
s
bohem
který
je
nad
úrovněmi
ještě
dál
už
ve
čtvrté
úrovni
musí
se
člověk
umět
uklidnit
a
nesmí
se
pohybovat
pochopitelně
a
těch
písmene
točením
byl
dovolen
pohyb
například
pomocí
těch
představte
se
pohybovali
někam
jste
mířili
a
tady
sebe
zpochybněl
em
ovšem
bez
pohybu
relativního
protože
všechno
se
vás
pohybuje
aniž
o
tom
víte
ale
to
z
toho
si
ne
tedy
domě
se
tady
rozhodující
co
ve
vašem
vědomí
je
naše
jenom
je
že
jste
vespod
tedy
řeknu
jak
vypadá
takové
vnitřní
mlčení
aniž
byste
ještě
jim
mířili
někam
nějaké
spojovací
modlitbě.
Tak
vám
tam
na
řídili
na
tom
ta
je
exerciích
vůbec
v
praze
bu
ben
abychom
si
v
něm
čelit
samozřejmě
to
mělo
ten
neblahý
následek
že
někteří
lezli
přes
had
dyško
aby
se
tam
mohli
po
povídat
opravdu
a
já
jsem
nedá
k
nekuřák
tak
že
mě
to
nebavilo
já
jsem
se
musel
smířit
s
tím
že
by
to
napřed
bude
povídat
a
že
pak
by
to
třebas
povídat
nebude
ale
protože
jsem
považoval
to
co
mně
ten
kněz
velice
osvícený
řekl
že
je
moji
povinností
mlčet.
Tak
jsem
se
poctivě
snažil
o
to
abych
se
o
mlčel
jakým
způsobem
se
to
dělá
nejsnáze
tak
že
se
o
to
člověk
nesnaží
nýbrž
nechá
plynou
myšlenky
a
pozoruje
je
ne
rozebírá
je
která
je
dobra
a
která
je
špatná
ne
aby
protekčně
dobré
si
ponechával
až
špatné
odsuzoval
zániku
to
ne
on
je
pozoruje
a
pokud
neusne
tak
se
vyprázdní.
Tohleto
lite
nu
je
třebas
tři
dni
a
já
jsem
to
trénoval
při
mě
žádné
cvičení
ani
písmenové
ani
konce
nedělal
než
jsem
toto
trénoval
a
potom
jsem
přistoupil
k
té
generální
zpovědi
o
které
jsem
často
mluvil
a
potom
teprve
až
jsem
se
vrátil
do
plzně
odtamtud
tak
se
začal
s
těmi
duchovními
cvičeními
tak
vám
řeknu
z
mnoha
věcem
z
toho
co
jsem
tam
zažil
jsem
tam
sou
tam
měli
v
tom
ven
a
že
jestli
si
ch
mě
bylo
duhu
pro
tu
koncentraci
pro
ten
začátek
ovšem
vyžene
já
jsem
přeci
zaměstnaný
člověk
já
se
nemohu
trénovat
mlčení
vnitřním
já
musím
mluvit.
Text view •
Help