Waveform view
86-23B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Pohádkou
můžeme
libovolně
vychovávat
v
tom
směru,
kde
to
u
toho
dítěte
vázne.
Vidíme,
že
třebas
vázne
cit.
A
u
toho
dítěte,
přestože
je
to
citový
tvor
par
exkseláns,
tak
ta
citovost
vázne
za
hranicemi
lidské
bytosti.
to
dítě
nemá
cit
přa
se
kterou
pouští
tou
kterou
hází
nebo
to
nemá
tam
to
končí
u
něho
tak
já
mu
vypráví
třebas
hračka
ch.
Které
s
ním
stávají
které
s
ním
chodí
spát
a
co
si
říkají
když
on
spí
a
co
ji
má
říkat
až
stanou
protože
až
on
taky
stane
a
tak
dále
pak
už
když
tohleto
všechno
pochopí
několikrát
mu
třeba
přežívat
že
se
mu
moc
líbí
tak
nesmí
mu
zabraňoval
v
tom
bytost
podruhý
potřetí
po
pátý
po
desátý
to
se
nesmí
přitom
otrávil
kdybych
se
přitom
otrávil
tak
to
nemá
smyslu
vůbec
šk
musím
mít
pořád
ten
vřelý
poměr
pohádce
jako
má
to
dítě
a
proto
asi
jsem
to
vydržel
desetkrát
říkat
protože
já
tím
víckrát
to
opakuju
tím
mám
poměr
té
pohádce
bližní.
A
teď
je
to
dobře
ví
a
říkám
mně
dědečku
v
té
minulé
pohádce
si
toto
neříkal
nic
o
dobře
mohla
u
je
a
jak
to
že
mi
to
říkáš
víš
ta
pohádka
to
je
živá
pohádka
tak
roste
ta
se
rozrůstá
až
si
to
volit
za
rok
to
budeš
koukat
co
v
té
pohádce
nerostu
a
že
se
stane
kolikrát
že
ten
petřík
řekne
dědečku
narostl
něco
v
téhleté
pohádce
mě
jmenuje
a
já
už
nevím
co
tam
bylo
vůbec
tak
řeknu
petříku
vysvětlím
co
to
bylo
o
o
třebas
říká
o
nějakém
čaroděj
který
něco
provedl
a
co
jak
to
končilo
on
říká
no
tak
a
tak
ale
kdepak
to
končilo
protože
jsem
vám
tehdy
chtělo
spát.
My
toho
čaroděje
znovu
vzbudím
a
von
tu
pohádku
pás
prožívá
dál
a
tak
dále
to
si
musí
člověk
nějakým
slovem
pomoci
ale
je
třeba
aby
pohádka
rostla
s
podvědomím
nebo
se
situací
vědomí
nebo
ze
zrodí
mentální
toho
člověka
když
třebas
tu
pohádku
vypráví
ve
třech
letech
tak
musí
vypadat
jinak
než
ve
čtyrech
pěti
deseti
a
já
mohu
vyprávět
desetiletém
vnoučeti
pohádku
kterou
jsou
vyprávěl
ve
třech
letech
upozorňován
ale
ona
má
novou
podobu
aby
odpovídala
deseti
roků
jinak
by
mě
vypovědět
službu
a
už
vy
pohádku
lidská
nechtěl
a
já
ho
se
pohasly
a
nulu
pomalu
on
se
taky
na
mě
samosebou
doteky.
A
on
se
na
mě
třebas
pověsti
a
to
je
zajímavé
že
nejvíc
na
tom
přechodu
z
pohádky
jim
do
k
duchu
pověsti
staré
pověsti
české
nebo
pražské
nebo
jiné
a
protože
oni
v
tom
vidí
tuto
skutečnost
je
to
pověst
okolo
nějaké
skutečnosti
je
to
tam
to
jako
je
čest
přivtě
pohádce
já
se
začnu
prostě
u
toho
dítěte
při
výchově
stěhovat
s
pohádky
do
této
skutečnosti
dávám
si
dobře
pozor
kam
až
vnitřně
dospělo
jak
se
odradilo
té
pohádce
jak
se
vzdálil
z
toho
vnitřního
a
když
ho
vyvádí
navenek
tak
nezapomenu
nikdy
říct
že
ta
pohádka
vznikla
z
té
jedinečné
jednoduchosti
to
honzy
který
hledá
třebas
princeznu
a
celá
se
jednoduché
základní
pověsti
tak
to
jsem
říkal
pohádkou
stránku
ale
ještě
bych
chtěl
po
trhat
tu
stránku
výchovou
kterou
hluboce
podceňujeme
a
ta
je
dána
tím
že
sice
na
dítě
nemluvím
ale
při
něm
žijeme.
Když
já
to
řeknu
symbolicky
nikdy
bych
si
netroufal
prát
před
dítětem
špinavý
prádla
když
třebas
se
potřebuju
někým
po
hádat
a
tu
potřebuju
já
mám
velice
často
tak
se
nehádal
s
ním
před
dítětem
nýbrž
někde
stranu
říkám
podívej
se
když
se
máme
hádat
tak
jsou
tady
děti
pojďme
stranu
to
znamená
to
ovzduší
nemá
do
sebe
na
stávat
samozřejmě
dítě
řekne
a
co
se
to
tam
na
sebe
tak
zvali
a
já
mu
řeknu
sem
vás
toto
cenu
si
celou
vymýšlím
a
já
mu
řeknu
prosím
tě
petříku
chceš
vidět
proč
se
tam
řval.
A
teď
mu
tu
cenu
předvedu
tak
že
se
může
uchovat
tak
on
říká
prosím
tě
vezmi
tam
z
mě
tam
při
tom
k
tomu
zvaní
taky
abych
se
tak
mohl
smát
a
za
řekl
a
to
byste
s
nespal
ta
ve
bereme
tak
tragicky
vážně
že
by
se
vůbec
nemá
tedy
totéž
vykládám
k
tobě
tak
si
sám
uvědomuju
já
to
říkám
vašemi
slovy
pro
vás
jak
to
bylo
malicherná
jak
jsem
se
tam
hádali
a
pro
tebe
nemusí
být
tak
se
malicherný
přeci
nou
nikdy
nehádal
a
já
se
ne
hádám
s
tebou
tak
to
by
už
to
říkám
ne
dramaticky
nýbrž
to
byl
už
říkám
legenda
o
tom
já
to
všechno
převádím
do
vaší
řeči
pochopitelně
aby
to
nebylo
nadlouho
vé
legenda
o
tom
co
jsem
tam
legendárně
nebral
jsem
bral
tragicky
vážně.
Takže
dejme
tomu
moje
děti
mají
jasné
vědomí
všechny
tři
o
tom
co
jsem
prožil
v
koncentráku
ale
nenaučil
jsem
je
přitom
nenávist
esesmany
nebo
ty
poměry
které
tam
vládly
tam
se
to
dramaticky
vyhrožoval
ale
já
jim
tomu
říkám
výš
to
je
jako
svým
snem
jeli
pasivní
vy
nestane
ve
služeb
do
třebas
honí
nebo
tak
to
je
drama
viď
a
e
se
probudíš
tak
ví
že
tě
nikdo
nehodil
tak
tam
taky
tam
je
esesman
chtěl
zabít
ale
ve
skutečnosti
mě
vůbec
nezabil
to
byla
jenom
vyhrocené
dramaticky
tak
protože
to
byl
neblahý
sen
se
zase
probudil
do
jiné
skutečnosti
je
mu
vyložím
by
to
jenom
utonou
zkušenost
skutečnost
a
zkušenost
že
jsem
tam
žil
nejblíže
něj
mezi
těmi
oddáni
a
revolver
a
čidly.
Tak
samozřejmě
k
tomuto
neříkám
že
je
třeba
mistrovství
výchovný
ale
je
třeba
v
tom
nějaká
zkušenost
kterou
musí
člověk
mít
aby
moh
takhle
dítě
vychovávat
zkrátka
my
děláme
největší
chybu
že
od
mládí
to
dítě
nevyučuje
me
o
duchovních
věcech
a
to
se
musí
být
způsobit
jeho
věku
nemohu
říkat
žil
ňáký
pán
bůh
na
světě
a
se
kristus
to
ví
je
vůbec
nevzal
ale
vleže
kristu
vyklá
takhle
první
lekce
potom
a
to
bohu
říkat
rychleji
vám
vynechám
to
dětské
co
do
toho
musím
vložit.
Přišel
si
na
ten
ten
svět
byl
si
předtím
bříšku
maminky
tam
si
ještě
nedýchal
až
když
se
objevil
zde
na
tomto
svého
že
třeba
se
ptá
proč
tam
nedýchal
tam
už
ho
vysvětlím
musím
trošičku
taky
znali
biologii
a
lékařství
samo
sebou
protože
a
dětsky
to
umět
poddat
ne
platí
pochopitelně
a
teď
mu
řeknu
a
přišel
si
na
svět
a
ještě
si
byl
slepý.
A
teprve
se
ti
oči
otevřeli
několika
dnech
byl
jsi
hlubší
a
tak
dále
a
tak
dále
a
otevřeli
se
tě
smysly
protože
si
zrodil
z
toho
nitra
matčina
navenek
a
eště
si
byl
více
méně
v
tom
nitru
i
tato
je
poloha
tomu
navěšovat
a
my
jsme
tě
nechali
pomalinku
se
vyvíjet
takhle
pomalinku
vstupuje
člověk
na
svět
protože
v
tom
světě
ještě
nikdy
nebyl.
A
jemu
to
novinkou
musíme
ho
pomalinku
seznamovat
aby
z
toho
neměl
nějaký
šk
kdežto
je
někdo
a
byl
někdo
já
mu
říkám
je
i
byl
někdo
do
na
ten
svět
přistupuje
a
ví
odkud
jsem
přišel
mu
říkal
s
maminky
ne
ještě
předtím
než
se
dostal
do
tý
maminky
už
taky
byl
a
taky
je
takže
on
přijde
naše
on
si
to
uvědomuje
představ
si
to
on
si
na
se
a
ví
všechno
ono
si
je
musel
nemusí
mezi
právě
pohádka
a
on
ví
všechno
k
čemu
to
ta
pohádka
vychovávala.
A
on
říká
a
jsou
takový
lidé
já
jsem
říkal
no
jednoho
všichni
známe
a
teď
mu
řeknu
to
je
ježíš
a
jak
to
přijde
ty
musíš
no
vysvětlím
ano
tak
to
musím
takhle
pomalinku
převest
jeho
života
že
ho
od
stejného
konce
přichází
sem
nebo
ze
stejných
dál
v
přichází
sem
jako
ten
ježíš
kristus
voni
se
musí
stát
co
nejrychleji
bratři
jak
se
starou
bratry
tak
je
to
v
pořádku.
A
on
potom
se
toho
ježíška
drží
on
s
tím
roste
já
mu
to
mentálně
předvádím
podle
jeho
stáří
mentálního
jinak
znovu
protože
dejme
tomu
ono
to
dítě
mému
velkému
podivu
do
pěti
let
z
té
ho
věku
stačí
zvládnout
celý
život
ježíše
krista
ale
nejenom
tak
jak
ho
žil
na
tomto
světě
nýbrž
jak
ho
žil
v
abrahamovi
izákovým
všech
těch
co
mě
tady
dá
tak
strašnou
práci
aby
vám
to
vysvětlil
tomu
dítěti
to
vysvětlím
tak
lehce.
Že
bych
to
těžko
vůbec
dovedl
vysvětlit
vám
i
slovy
protože
já
musím
před
sebou
ten
objekt
toho
dítěte
abych
spadl
do
jeho
úrovni
a
teď
padám
do
vaší
úrovni
ta
velice
komplikované
a
to
mě
vadí
v
té
jednoduchosti
výkladu
já
například
dejme
tomu
když
mám
ten
výklad
van
pořádně
říct
tak
já
vás
před
sebou
nesmít
já
třebas
píšu
komentář
k
nějakýmu
jesudian
vy
a
tam
to
řeknu
dokonaleji
protože
nemám
před
sebou
člověka
na
potřebuju
při
tom
klid
bez
typu
s
člověkem
na
potřebuju
styk
s
dvou
a
to
nepřečetl
toto
ruší
že
já
musím
na
ty
lidi
hledět
a
musím
se
dívat
jestli
mě
chápu
a
jestli
nespí
nebo
tak
něco.
Tak
zkrátka
já
jsem
v
pěti
letech
dospěl
k
tomu
že
už
ten
můj
petřík
rozuměli
kristu
takže
už
se
mě
právem
na
detaily
a
jak
to
vypadá
s
tím
tem
a
jak
to
vypadá
na
tom
kříži
a
po
že
ukřižovali
a
jak
vypadal
ty
zázraky
jak
němu
může
dojít
a
takové
konkrétní
věci
se
mě
ptá
jemu
je
všechny
odpovím
já
mu
v
ničem
nezůstanu
dlužen
vědí
protože
já
ko
tamto
se
dovedu
velice
rychle
vymýšlet
na
té
úrovni
na
které
to
dítě
je
nemluvím
o
pravdu
já
vám
mluvím
obraz
o
pravdě
vykládám
obraz
pravdě
jak
si
to
to
dítě
stačí
přežít
takže
ten
obraz
pro
pěti
let
ho
dítě
proti
eto
kontroly
nějaký
jenom
nic
víc
a
proto
si
ve
té
zase
toho
trošku
víc
to
obracet
do
plně
já
si
pamatuju
na
jeden
základní
sen
neska
už
s
nima.
Z
mého
života
kterým
jsem
byl
upozorňován
na
stádium
svého
vnitřního
vývoje
byla
jich
té
celá
série
ale
jeden
je
zvláštní
instruktivně
šel
jsem
po
cestě
jsem
se
pořád
opakoval
minimálně
třicet
let
šel
jsem
po
cestě
a
cesta
byla
úzká
a
trnitá
strmá
ale
jaká
ještě
jak
o
ní
mluvil
ježíš
kristus
co
se
mi
těžko
a
jsem
tím
končil
byla
to
řek
bych
ozvěna
nastav
poměrů
v
mém
zevním
světě.
Ale
čím
dál
se
ty
poměry
zemí
sítě
přibližovali
úrovně
modlitby
protože
u
mě
vás
ten
zevní
svět
za
úrovni
modlitby
ukázat
se
váže
vázne
úroveň
modlitby
za
zevním
světem
který
věznici
věřte
daleko
lepší
vždycky
než
já
ale
v
té
modlitby
vám
to
nějak
nejde
a
mě
to
v
té
modlitbě
šlo
protože
to
začli
lékař
že
mě
nějak
dali
něco
do
vínku
tak
to
nic
z
toho
to
se
dá
všechno
napravit
a
proto
si
myslím
si
že
sem
dál
protože
mě
to
v
celistvě
de
já
taky
teďka
dejme
tomu
se
se
modlím
a
my
to
nepozorujete
a
nedělá
mi
to
potíž
když
ani
a
přitom
se
modlit
že
dělám
dvě
věci
najednou
už
jedním
ústy
se
modlím
a
kdybych
se
nemodlil
při
tom
co
říkám
to
je
špatně
vyjádřeno
tím
co
říkám
tak
by
to
nemělo
na
vás
nejmenší
kladný
vliv
tak
že
kdybych
byl
například
unaven
a
chtělo
se
mi
spát
tak
to
nemá
navázání
být
červ
čiperný
a
pak
je
ten
vliv
má
tak
ten.
Malý
člověk
by
měl
být
do
doby
když
vstup
do
amen
školním
za
dnešních
okolností
k
vychován
tak
aby
to
co
mu
říká
škola
neodporovalo
tomu
co
mu
říkají
rodiče
nebo
já
v
žádném
případě
takže
když
přijde
třebas
to
přišel
né
petříka
ten
starší
pavlík
ze
školy
a
říkal
když
mě
škola
říká
že
pán
bůh
neexistuje
a
žádný
takový
andělé
nebo
se
taková
nebe
peklo
nic
takového
není
a
říká
my
neboj
se
věří
tomu
někdo
u
vás
doma
přes
přesvědčoval
že
jsou
hloupí
nebo
nebo
že
že
to
je
zastaralý
předsudky
a
tak
dále
tak
to
říká
ne
dědečku
čemu
mám
teďka
věřit
říká
pavlík.
A
já
řeknu
musíš
věřit
takhle
říši
říct
jak
k
tomu
učiteli
tak
mě
a
jak
když
on
to
říká
jinak
než
ty
on
vypráví
jinou
pohádku
než
já
obává
vykládáme
pohádku
a
líbí
se
tím
moje
pohádka
líbí
lidi
že
ti
ta
pohádka
toho
určité
který
tě
říká
proti
bohu
nelíbí
tak
já
tě
naučím
aby
se
ti
líbila
já
ti
to
převedu
do
pohádkové
když
já
teď
mu
to
co
mu
říká
učitel
přednesu
asi
takhle
napřed
třebas
mu
řeknu
možná
že
by
to
bylo
příliš
prudké
na
tebe
to
váží
na
konec
těch
aby
tě
vyložil
že
on
má
právo
takhle
mluvit
tebou
ale
já
to
třebas
vysvětlím
napřed
na
sobě
že
když
ti
říkám
že
existuje
bůh.
Tak
je
to
pohádka
protože
jak
si
to
líčím
že
se
něco
děje
někdo
jde
osoboval
princip
nebo
tak
to
je
všechno
něco
mimo
tebe
ale
takoví
bůh
vůbec
neexistuje
vůbec
ne
to
má
ten
učitel
úplně
pravdu
a
protože
mu
nikdo
o
tom
bohu
který
mimo
toho
učitele
existuje
neřekl
a
nemůže
ho
vidět
nedá
se
věc
tak
je
přirozené
že
mu
nevěří
já
se
mu
nedivím
tomu
nikdo
nenařídil
toho
nevěřím
je
to
v
nejlepším
pořádku
protože
kdo
viděl
pána
boha
nikdo
a
dědečku.
Asi
slovy
děl
že
mně
říkáš
že
je
sem
říkal
nikdo
pána
boha
neviděl
ani
já
jsem
o
neviděl
a
jak
ví
že
je
když
ho
nevidíš
ho
neviděla
a
já
jsem
mu
říkal
já
mu
tedy
říkám
petříku
když
spíš
myslíš
že
jsou
všechny
věci
které
už
nevidíš
protože
spíš
sou
to
ráno
je
najdu
zase
na
pravém
místě
tak
takhle
my
nevidíme
pána
boha
on
je
a
my
jsme
svým
způsobem
v
určitém
druhu
spánku
ve
samým
očima
takže
ho
nevidíme
ježíš
kristus
říkal
podívejte
se
na
ty
zástupy
tady
ke
kterým
mluvím
mají
oči
k
vidění
a
nevidí
mají
uši
než
oni
už
to
znají
pište
e
já
to
ta
podobenství
užívám
čím
víc
je
podobenství
řeknu
tím
víc
touží
poznat
do
toho
směr
že
takhle
mohu
se
mluvil
o
chtějí
vědět
ky
tak
to
je
další
a
další
kapitolu
velice
vo
ta
vše
krista
tak
mu
ji
potom
říkal
a
otce
a
tomu
se
že
se
o
to
zajímá
ale
to
je
historie
o
kteří
o
kterou
budou
o
které
budou
pochybovat
si
to
i
učitele
bohu
ti
to
přednášet
že
budu
o
tom
pohybovat.
Ne
neradím
v
tom
v
té
pochyb
nosti
protože
to
není
rozhodující
ta
historie
tady
to
de
obrazem
skutečnosti
skutečnosti
je
rozhodující
je
si
ty
výš
do
namaloval
tenhleten
obraz
kovaný
jaký
obraz
a
vidí
ho
hůř
ten
obraz
když
nevíš
o
tom
malíři
kdo
to
byl
stejně
jako
kdybych
toho
mají
přesná
tak
ty
toho
boha
taky
nevidíš
neboť
o
ně
tím
malířem
ty
víš
jenom
obraz
všechno
co
tady
je
je
jeho
vytvořen
má
všude
obrazy
a
ty
pavlíku
ty
si
obraz
po
vedeny
tedy
to
z
té
má
raněná
to
se
mu
to
pěkně
povedlo
tak
on
taky
pánbu
děláš
má
raněné
ale
ta
máš
takhle
pavlíku
když
ty
začneš
třebas
popad
do
bratříka
místo
do
mít
tak
ten
obraz
je
pokřivené
to
je
pokřivené
obraz
toho
co
poslal
jsem
pán
bůh
a.
Jednou
se
mi
stalo
tohleto
mu
pořád
nešlo
do
hlavy
že
jak
se
ten
obraz
může
po
křitel
že
přece
to
pán
bůh
stvořil
tak
kdyby
nemělo
být
zlo
tak
by
od
ani
neměl
kopat
do
bratříka
a
von
do
něho
kope
se
s
ním
dokonce
takhle
klid
loučí
že
sem
říkal
tak
já
jsem
čekal
na
příležitost
stalo
se
to
on
mě
on
se
stýkal
s
kluk
a
ty
mluví
s
prostě
a
ono
se
mu
něco
nelíbilo
co
se
mu
nařizoval
a
tak
mě
řekl
podle
vzoru
kluku
tam
mám
mu
vest
jo.
A
já
jsem
mu
říkal
pravé
kam
ti
mám
vlést
přál
by
si
z
abych
tam
sám
vlezl
nepřál
viď
vono
je
to
pro
by
to
bylo
prodala
me
kdyby
se
potom
páchal
tu
máš
přestanu
mez
sebral
jsem
tu
kantorovi
a
tak
jsem
ho
namlátil
přes
ten
zadek
a
psal
se
ho
ptal
smrtí
né
bolí
já
jsem
mu
říkal
dokud
bude
jenom
bolet
tak
je
to
špatný
to
by
je
musí
taková
řeč
smrti
až
se
taková
řeč
bude
smrt
tak
já
přestanu
byl
z
mlácení
chudák
ne
on
plakal
a
slíbil
mně
žení
nikdy
tak
prostou
řeč
nepovede
se
říkal
no
to
to
jež
ticha.
Já
tě
zaprvé
ihned
plzně
odvezu
do
prahy
že
s
takovým
prostým
krokem
nemám
co
pojednával
a
on
ihned
se
sebereme
a
jedeme
dbal
to
a
on
říkal
dědečku
to
nemyslíš
vážně
ještě
mně
zbývají
dva
dni
prázdniny
jsem
říkal
ne
ne
je
dejme
do
prahy
a
budu
žalovat
má
mě
co
s
mě
řekl
ta
ti
řekne
své
a
pavlík
mně
říká
mi
asi
do
tý
prahy
nepodporuje
já
jsem
na
mám
taky
sprostý
vono
by
to
divné
nebylo.
To
by
si
s
asi
u
ní
by
asi
ochranu
nenašel
když
vydá
uni
ochranu
proti
mně
myslíš
že
by
mě
znovu
namlátil
a
tak
ona
by
mě
ne
namlátil
a
já
jsem
říkal
taky
to
mlácení
není
správné
řešení
já
jsem
chtěl
nechtěl
dostat
dy
se
do
prahy
já
jsem
se
chtěl
na
přesvědčit
protože
to
nevím
jestli
je
to
vůbec
té
jednání
taková
ale
sprosťárna
anebo
jestli
z
to
naměřil
jenom
naděje
a
když
to
neměl
řeší
i
na
mou
prosím
tě
tak
to
já
ti
řeknu
jednu
pohádku.
A
řeknu
mu
za
jakých
podmínek
se
rodí
člověk
on
říká
to
asi
není
pohádka
s
bolest
tech
se
rodí
ta
matka
má
přesto
radost
a
jakmile
tě
porodí
tak
už
zapomene
na
tu
bolest
a
chce
mít
tebe
takového
hodného
chlapečkem
který
by
nevrátila
který
byl
prospěšný
pro
lidi
co
to
děláš
a
tolikrát
si
byl
nemocen
tolikrát
měla
o
tebe
strach
dělala
všechno
možné
volal
lékaře
a
nespal
a
dokud
si
se
nedostal
do
stavu
kde
si
byl
mimo
nebezpečí
a
ty
najednou
vynadáš
tří
pavle
prosím
tě
slepě
že
si
na
mě
aspoň
vzpomene
až
ji
začneš
nadávat.
A
přestane
protože
vaše
společno
to
se
mně
a
těm
pokusím
nadávat
to
je
to
je
reakce
běžná
a
já
řeknu
taky
čím
se
liší
to
kde
se
liší
tím
že
on
mě
těžkostech
narodil
co
je
přímo
jeho
odpověď
on
byl
taky
v
těžkostech
po
rozený
ty
ho
učíš
takových
tvým
špatnostmi
a
já
ti
řeknu
když
budeš
sprostý
vůči
na
ty
š
ani
nemůže
domluvit
protože
prosím
tě
dědečku
ty
nejsi
mezi
kluk
ty
musí
dáno
mezi
ně
kdybych
já
nebyl
sprostý
tak
mezi
nimi
neobstojí
my
se
kopám
říkáme
sprosťárna
ne
a
tak
dále
a
tak
dále
a
tím
si
mě
trošku
váží
já
jsem
například
střední
utočí
naší
forma
v
tom
musí
být
pořádný
prostá
já
musím
popad
do
soupeře
ne
a
protože
tam
soudce
nemáme
tak
já
kopám
vesele
a
oni
se
mě
mají
strach
a
já
mistra
ne
obyčejně
padne
branka
protože
ustoupí
cesty
protože
vím
že
když
se
nestrefili
do
myšle
se
tedy
do
protivníka
no
ale
potom
mi
to
platí
třebas
po
zápasu
tak
to
si
všechno
ta
nebo
sami
tady
vysilovalo
vám
ukazovat
a
řekne
to
někdy
těžké
a
vy
já
vám
to
říkám
hlavně
proto
abyste
neztratil
forma.
Abyste
se
nerozčílím
jako
jsem
mu
to
hrál
když
jsem
ho
třeba
tím
pan
tose
já
jsem
věděl
kam
jdu
ne
já
jsem
ovšem
hrál
z
té
já
jsem
vyřvával
musí
mít
dojem
že
mně
to
strašně
do
jelo
a
že
je
to
odpustí
on
tento
je
musel
mít
ale
já
jsem
ten
den
neměl
já
jsem
jenom
měl
touhu
ho
napravit
a
věděl
jsem
že
to
jinak
nejde
než
po
dobrým
poznám
při
tom
na
mysli
starý
zákon
někdy
to
s
tím
národem
nešlo
jinak
než
po
zlem
a
ani
v
našem
životě
to
nejde
jinak
než
po
zlém
mnohé
nových
případech.
A
tu
bych
chtěl
říct
jestliže
jde
o
nějakou
těžkost
kterou
máme
dočasně
tak
je
jiný
důvod
té
těžkosti
než
když
máme
nějakou
těžkost
která
je
trvalá
tam
jsme
k
touto
trvalou
těžko
si
něčemu
vychováváni
čemu
bychom
se
podobrém
vychovat
nedali
a
to
já
sem
no
ukazuju
těm
svým
vnoučat
na
tu
svou
ruku
již
to
mě
vychovala
ta
ruka
k
tomu
co
ti
já
říkám
a
k
tomu
co
já
vím
kdybych
ji
neměl
tak
nemám
tuto
schopnosti
to
vykládat
a
on
říkal
a
to
by
měl
také
já
míněno
takového
se
neříkal
ne
proto
ti
to
vykládá
aby
nemusel
po
zlém
být
vychováván
takhle
na
něj
ano
a
tak
dále
tak
já
to
dostane
ho
zákona
zase
tam
se
stalo
že
okamžitě
byli
trestáni
za
to
co
vyvedli
špatného
v
tom
starém
zákoně
byla
chci
páně
nebo
hospodina
nebo
jak
chcete
a.
Říkám
pavlovi
když
mně
jste
brzo
přejde
ale
já
honem
běží
tobě
a
na
plácám
tě
než
mi
to
přejde
protože
je
to
je
škoda
toho
sek
když
už
tady
jednou
je
aby
vyšel
na
prázdno
ten
má
v
tobě
vyústit
takhle
to
vypadá
ve
starém
zákoně
že
totiž
ten
hospodin
okamžitě
vléval
takzvanou
karmu
nebo
oni
tomu
říkají
hněvá
boží
dokonce
křesťanství
mystikové
to
je
ukázka
nebo
božího
říkají
co
vůbec
takového
není
hospodin
se
nehněval
ale
ty
proroci
to
přednášeli
tak
ten
prorok
říkal
hněvá
se
na
vás
váž
bůh
a
proto
vás
uvede
do
takového
a
takového
stavu
a
tak
dále
a
voni
buď
ho
vydali
nebo
kamenovali
protože
jim
v
tom
stavu
bylo
dobře
anebo
poznali
že
se
to
stalo
a
pak
si
ho
se
zavolal
nazpátek
říkají
měl
si
pravdu
a
tak
dále.
Tak
bych
chtěl
vám
vnuknout
představu
že
na
cestě
víry
a
oni
měli
jenom
víru
nic
víc
neměli
ten
dav
neměl
poznání
já
jsem
za
vem
protože
to
co
je
za
tím
vem
to
věčné
to
nepoznávám
s
tím
se
nedá
jinak
jednat
než
stavem
dvě
to
znamená
také
mlátit
také
hladit
odměňoval
i
trestat
a
tak
dále
a
by
přitom
pokud
možno
spravedlivý
ten
hospodin
netrestala
spravedlivě
ten
národ
vždycky
přišel
na
to
že
je
vinen.
Ale
než
na
to
přišel
tak
pořád
ještě
páchal
věci
špatné
a
proto
si
přilíval
oleje
do
ohně
té
karmy
bych
tak
řekl
bych
to
řekl
duše
to
je
to
vysvětlovat
ale
dělal
se
tu
karmu
sám
tak
si
pamatujte
jestli
se
mi
to
zlého
děje
tak
jste
si
to
sami
vytvořili
žádný
předcházející
život
a
řeknete
no
a
copak
ty
ideje
který
mě
posedají
tedy
které
se
na
vlast
podoba
jí
předcházejícím
vtělení
ano
ty
tě
posednou
jenom
tehdy
když
jsou
špatné
že
přitahuje
tu
špatnost
protože
si
špatný
kdybys
byl
lepší
tak
by
se
do
tebe
vtělili
lidé
dobré
tak
samo
sebou
neříkám
nic
o
tom
kolik
se
do
mě
špatných
idejí
vtělilo
a
říkám
mu
konkrétně
jak
se
do
mě
chtěli
dobré
kde
je.
Tak
například
já
jsem
byl
varování
abych
nedělal
to
co
nějaký
spisovatele
to
by
vypadalo
jako
vtělení
převtělení
protože
bych
se
zase
exponován
společensky
a
ztratil
bych
kontakt
duchovní
a
tomu
větším
za
to
že
dneska
ně
sem
nějakým
divadelní
který
píše
hry
pro
divadla
a
že
jsem
si
vámi
tak
anebo
neděláme
něco
jinýho
tak
ještě
sem
byl
schopen
ten
členy
protože
já
si
pamatuju
že
když
viděl
můj
strýc
stravující
svou
vlastní
podobu
a
jsem
jiný
modlo
ha
tak
říkal
já
tě
ihned
připravili
na
umělecké
škole
já
jsem
měl
zákaz
a
tu
uměleckou
školu
vstupovat
a
to
je
správné
nemohu
dělat
všecko
tady
někdo
z
vás
má
dojem
že
toho
strašně
moc
vím
a
takže
to
je
potom
čím
víc
toho
být
tím
je
to
plytký
a
takových
lickýho
vědomostí
si
neváží
já
musím
jít
do
hloubky
ten
dojem
že
já
moc
toho
vím
je
dán
tím
že
já
to
nevím
že
je
že
to
samovolně
vnímám
například
de
pět
tomu.
Protože
jsem
posedlý
nějakou
ideu
něčí
do
něco
znamenal
minulosti
tak
já
z
té
ideje
mohu
volně
čerpat
tam
kde
byste
vůbec
o
té
jde
ani
nevěděl
než
bylo
by
to
moh
něco
čerpat
bych
teď
vám
řekl
jak
v
sobě
objevit
a
postavit
čelo
své
osobnosti
moudrost.
Jaká
byla
ve
starém
zákoně
ky
před
uváděna
původně
nějakými
zasvěcenci
napřed
prosím
vás
napřed
pánbu
vodil
národ
izraelských
v
podobě
oblaku
který
je
předán
předcházel
ale
to
bylo
příliš
abstraktní
pro
ně
pak
se
to
změnilo
oni
žehrali
že
to
je
takové
vedení
školy
žádné
a
tak
jim
dal
zasvěcence
a
potom
i
to
bylo
pro
ně
tvrdé
museli
toho
přes
kamenovat
proroky
a
protože
s
nimi
se
nerodí
protože
ty
proti
chtěli
zrovna
to
co
je
nejvíc
zakazovali
zvrat
co
nejvíc
bavilo
tak
ho
radši
bych
vyvalí.
Tak
jaké
nebezpečný
tady
hrozí
až
toho
mudrce
v
sobě
se
ho
budete
dotazovat
až
ho
budete
potřebovat
prosím
vás
vyvo
budete
potřebovat
teprve
tehdy
to
ukáže
že
je
to
že
ta
potřeboval
oprávněná
až
budete
ochotni
ho
poslechnout
takže
vite
se
poslušnosti
jak
činností
jednejte
pořádně
v
oblasti
kde
jste
zaměstnaný.
Buďte
poslušni
v
tom
smyslu
že
že
věci
doděláte
ne
že
se
přemáhat
že
se
zapíráte
tak
že
nevíte
potom
čisté
potácíme
se
na
třetí
nožky
ze
ste
vyčerpání
ale
dělejte
věci
pořádně
a
když
už
je
nemůžete
únavou
dělat
pořádně
tak
od
toho
odstupu
sem
unaven
musím
odejít
odpusť
té
nemohu
se
lámat
podob
takhle
bych
já
to
říkal
tak
kdyby
byl
unaven
teď
tak
von
tohleto
řeknu
že
by
nemělo
smysl
vám
něco
vykládat
při
únavě
nesmím
být
unaven
ano
když
se
na
té
te
v
poslušnosti
na
věcech
zevních
to
znamená
osvědčit
se
v
malém.
Tak
je
naděje
se
osvítit
i
ve
větším
poněkud
větším
v
poslušnosti
někoho
koho
eště
vůbec
neznáte
ale
o
kterém
víte
že
vám
radil
dobře
a
tak
od
této
chvíle
vám
budu
rozvádět
život
ježíšův
který
vám
si
my
životem
radil
dobře
a
protože
už
teďka
přejdu
na
tuhletu
kapitolu
tak
bych
se
přál
s
vámi
domluvit
jestli
byste
chtěli
ještě
něco
tam
ozřejmit
z
toho
požene
anebo
když
ten
do
toho
hned
a
za
stavte
jako
na
lásce
stejný
smrtelný
jako
vy
ale
já
si
ani
to
vidíte
dycky
du
odpočinout
nemusíme
odcházet
z
místností
kde
sedíme.
Ale
ten
který
je
bdělý
to
je
moje
nitro
odejdu
to
je
tak
bdělé
že
je
to
až
otravné
že
to
nemusí
nikdy
spát
tak
nespí
co
co
co
to
co
by
to
bylo
za
věčnost
kdyby
občas
něco
za
spal
jako
měli
ty
věřící
dojem
tam
v
tom
koncentráku
je
tady
věčnost
spí
nebo
ti
učedníci
páně
na
tom
zvolením
jezeře
že
spíš
a
my
tady
trpíme
že
se
tady
trpíme
tak
jakmile
se
začínáš
topit
s
tím
že
si
unaven
to
se
to
píše
fakticky
vezmi
to
za
konec
tohoto
podobenství
to
se
to
píše
a
máš
dojem
že
ježíš
s
tebou
není
tak
ti
radím
nahlídne
do
svého
nitra
nahlídne
tam
neboť
ježíš
kristus
říká
pojďte
ke
mně
všichni
kteří
jste
unaveni
pracujete
a
unavení
ste
on
tam
budete
únavě
to
není
náhoda
a
já
vás
občerstvím
kdyby
ses
naučil
ve
chvílích
únavy.
A
tomu
bohu
vstupovat
to
jde
s
náš
než
když
unavený
nejsi
ten
váš
příčilo
po
bych
němu
upoma
se
tím
utíkáš
o
pomoc
a
jak
by
otec
po
tobě
hodil
kamenem
když
si
jeho
syn
to
se
nestane
čili
když
třebas
já
nevím
jak
máš
způsob
soustředění
a
když
já
třebas
nahlídnou
do
svého
nitra
okamžitě
jsem
bdělý
ne
a
byl
jsem
předtím
smrti
třebas
unaven
a
to
z
toho
důvodu
že
jsem
tam
opravdu
vešel
už
sem
a
tam
a
otevřenou
cestu
já
vím
ale
když
to
takhle
budeš
opakovat.
To
tam
nad
než
se
s
myslí
že
tento
ten
atman
je
tady
ve
prostřed
prostou
třebas
si
bude
myslet
jo
tak
tam
na
hlíd
než
co
nejhlouběji
tam
pohlídne
zrakem
tam
takhle
pohlídne
vnitřním
duchovním
zrakem
duševním
zrakem
tato
umí
každý
takhle
si
to
třebas
zavřeno
okamžik
oči
takle
udělá
o
pohlídne
tam
aby
ho
nerušilo
to
zevní
na
co
musí
pořád
letět
a
nic
se
nestane
není
hned
zase
unaven
ale
za
minutu
za
dva
se
unaven
tak
to
opakuje
tak
dlouho
až
ta
únava
definitivně
přejde
ona
nepřešla
únava
ale
ten
naučil
ten
člověk
se
naučil
za
tak
krátkou
dobu
vstupovat
do
toho
nitra
tomu
pánu
bohu
mě
už
tam
únava
nemá
vůbec
nic
to
když
já
jsem
proto
promiňte
mně
abyste
se
naučili
modlit
né
tak
že
by
se
zkratce
budu
modlit
je
to
hezké
ale
já
vám
řeknu
je
to
nesmírně
těžké
když
já
si
zamanu
teď
se
budu
modlit
to
to
dopadá.
Ale
když
se
modlím
když
to
potřebuju
tuto
dopadá
zcela
jinak
já
sem
unaven
já
potřebuju
si
odpočinout
tak
se
modlím
tím
že
dohlédnu
považujte
to
za
modlitbu
nebo
když
se
utíká
te
o
pomoc
že
děláte
věc
dobrou
když
za
třebas
ne
kladete
tak
potřebujete
být
svěří
kdybyste
jako
zloději
potřebovali
se
utíkat
pánu
bohu
abyste
mohli
dát
prosím
to
bych
neradil
ale
tomto
případě
když
jsem
normálně
činný
třebas
neutrální
činnosti
to
je
jedno
tak
potřebuju
být
světí
to
zvláště
lékař
potřebu
vyšší
by
třebas
mu
řeknu
styku
nahoře
a
on
mě
vytrhne
styku
dole
že
jo
to
je
byl
jakého
ražení
to
by
se
měl
z
teho
at
líp
ne
ale
kdyby
nebylo
unaven
tak.
Já
vám
budu
mít
příležitost
do
soboty
říct
von
nesčetných
případech
kdy
se
utíkám
k
třebas
k
bohu
protože
mně
to
nejde
ono
totiž
je
základní
chyba
všímala
ne
boha
když
se
cítí
být
sám
jak
by
mohl
být
unaven
kdyby
se
necítil
sám
když
se
cítil
unaven
ježíš
kristus
teprve
se
cítil
být
sám
má
duše
zarmoucený
až
smrti
já
moh
si
taky
unavená
až
smrti
a
to
ale
on
musel
nemohl
předeslat
sobě
tak
protože
musel
ty
jeho
služebníci
učedníci
mě
vytvářel
jeden
celek
to
ukázal
na
všech
vybraný
učedníci
jak
mu
tam
usnuli
marně
je
pudil.
Tak
tam
byla
únava
způsobena
tím
prostým
utrpení
začal
nést
za
něco
něco
za
někoho
a
za
velký
množství
lidí
a
tak
dále
a
to
nebudu
teďka
dá
vykládat
k
tomu
se
dostane
ne
postupně
tam
ještě
nejsme
ale
ne
se
odívám
ukázat
a
toto
případ
aspoň
to
že
se
člověk
nesmí
obávat
je
více
stydět
jí
se
svou
slabostí
k
bohu
prosím
vás
té
základní
chyba
křesťana
já
jsem
něčím
pokoušen
já
jsem
vám
to
vykládá
jako
počkej
neřesti
na
pět
minut
tedy
to
jsem
opravdu
málokdy
udělal
že
jsem
to
potřeboval
také
říct
mít
že
lžu
na
každým
rohu
abyste
to
snáze
pochopili
že
obalamutit
sama
sebe
taky
dobré
ale
není
to
to
nejúčinnější
daleko
účinnější
je.
S
tou
svou
neřestí
vstoupit
tomu
pánu
bohu
do
toho
nitra
pane
bože
to
je
mně
má
meze
tak
to
by
to
zapadne
já
když
jsem
dejme
tomu
teďka
vám
prozradil
jak
to
dělám
tak
jsem
strašně
čiperný
předtím
už
mně
šlo
nos
paní
začí
mi
to
říct
protože
já
se
musím
uchýlit
pamětně
k
tomu
jak
to
dělám
tykal
nepotřebuju
třebas
dělat
ale
a
tím
se
objeví
tato
světe
víte
dete
tam
s
tím
neřestnými
a
dětem
také
s
tím
štěstí
člověkem
pane
bože
teď
jsem
šťastný
protože
se
stalo
to
a
to
konkrétně
víte
co.
A
vím
že
bych
nedokázal
být
šťastný
kdybys
mi
nedal
k
tomu
tu
sílu
uvědomovací
kdy
jsem
si
ten
před
městě
s
tím
dovedl
představit
ve
svým
žít
a
tak
podobně
proto
ti
ta
radost
patříme
já
přicházím
k
tobě
se
svou
radosti
takže
jednou
tam
jdete
řek
bych
de
pro
fungují
se
hloubky
své
sví
těžkostí
a
podruhý
tam
dete
z
lehkostí
radostného
člověka
a
v
oboru
případech
a
zvláště
v
tomhletom
druhém
kdy
nejste
ochotni
se
osudově
kým
podělit
je
účinnost
tohoto
vstupu
do
boha
který
karta.
Protože
obětovat
pánu
bohu
něco
co
vás
nebaví
co
vás
ne
těší
to
je
snazší
pokud
si
tu
to
odvážit
toto
vitální
manželství
ale
vy
prosím
vás
nevíme
nebuďte
normální
sveze
není
ste
tuhlety
předsudky
to
sice
je
všechny
odbourat
ale
u
týkat
se
tam
se
svou
ctnosti
nebo
radostí
to
těžké
ale
jakmile
z
té
roste
nebo
ctnosti
setrvává
te
a
vyžívá
te
si
ji
pro
sebe
to
si
šlape
te
naš
pouště
sti
tedy
to
odchází
a
od
boha
mílovými
kroky
vy
musíte
prosím
vás
já
nemá
to
právo
vlastně
vám
to
nařizovat
vy
byste
měli.
Si
při
takovém
štěstí
anebo
takové
zármutku
na
boha
vzpomenou
mám
zármutek
tak
se
s
ním
podělím
s
bohem
m
má
duše
zarmoucený
tady
máš
mou
rmou
cenu
duši
a
jestliže
se
celý
zarmoucený
jako
se
byli
předtím
nesetkali
to
se
to
neřekl
upřímně
to
upřímněji
tady
máš
mou
duši
já
vám
řeknu.
Text view •
Help