--- Proč
bych
nechtěl...
Protože
neznám
vůli
Boží -
to
je
všechno
dokolečka -
ve
které
je
moc
obsažená.
Která
mně
umožňuje,
abych
taky
uměl,
abych
to
dokázal.
Ovšem
musím
si-
můžu
si
myslet,
že
to
z
vlastní
síly.
Například
tady
někdo
z
vás,
a
většina
z
vás,
dělá
něco
jenom
z
vlastní
iniciativy,
protože
to
chápe,
jakože
je
to
správné.
Prosim?
Po
té
stránce
je
to
v
pořádku,
ale
přitom
nerozumí
vůli
Boží.
Nerozumí
té
nejvyšší
vůli.
A
to
zaviňuje,
že
přeceňuje
to
správné.
Já
bych
vám
jenom
něco
ří-
řekl.
Když
ten
člověk
má
eště
svou
vlastní
vůli,
kterou
musí
provádět
to,
co
považuje
za
správné.
To
musí
provádět
vlastní
vůlí,
to
jinak
nejde.
To
musí
potom
vložit
sebe.
Když
to
tímto
způsobem
dělá
a
setrvává
na
tom
vykonávání
toho
takzvaného
správného,
a
nezměněně
to
koná
pořád
dál,
tak
na-
prozrazuje
mně
osobně,
že
nepoznal,
co
je
správné.
Že
si
jenom
předstírá,
že
to
je
správné,
co
on
si
myslí,
že
poznal
jako
správné,
jako
vyšší
správné,
že
není
nic
správného
trvale.
Poznávat
správné,
to
je
kontinuita
zásahů
pravdy
do
lidského
života.
Že
von
dneska
třebas
jako
správně
vykonává
něco,
co
zítra
bude
nesprávné.
Já
například
bych
mohl
ukázat
zde
na
lidi,
že
co
kdysi
vykonávali,
a
bylo
to
správné,
že
kdyby
to
dneska
vykonávali,
tak
by
to
bylo
vrcholně
nesprávné.
Zotročující
a
třebas
odvádějící
od
pravého
cíle.
A
jsem
například,
dejme
tomu,
v
tom
svém
životě
tento
debakl
zažil.
Neboť
na
té-
na
tom
gymnáziu
jsem
se
zamiloval
do
přírodních
věd,
a
to
jsem
považoval
za
správné,
přestože
mezitím
a
předtím
už,
když
jsem
tam
studoval,
jsem
poznával
správné
jinak.
Já
jsem
správné
považoval
nebo
poznával
jako
momentálně
proveditelné,
okamžitě
proveditelné
věci,
které
se
musí
okamžitě
provádět,
jinak
to
ztratí
moc,
která
je
za
tim,
jo?
Která
je
za
tim...
A
kdežto
to,
co
jsem
považoval
za
správné,
to
byla
moje
záliba.
To
nebylo
správné.
Já
jsem
prostě
byl
z
toho
studia,
jak
vám
známo,
sebrán,
protože
nebyly
prachy
na
studium,
a
dostat
se
na
školu -
mě
nic
nebavilo,
ne?
No
a
bylo
po
správnosti.
Abych
byl
vyveden
z
toho
omylu,
že
to
je
správné
ta
moje
připoutanost
k
těm
přírodním
vědám.
To
jsem
měl
být
hlupák,
neměl
jsme
jít
studovat
a
neměl
jsem
mít
zájem
o
přírodní
vědy?
Ne,
to
se
ode
mě
nechtělo.
Jenom
se
ode
mě
chtělo
to,
co
Hospodin
chtěl
vod
Abraháma:
Abraháme,
ty
jsi
vyvedl
svou-
svůj
národ
ze
země
Ur,
kde
jste
byli
poddáni
lidem.
Vyvedl
jsi
tam
ho,
z
tamtý
země
proto,
aby
jste
byli
poddáni
mně.
Jsi
ty
mně,
Abraháme,
poddán,
když
miluješ
svého
syna
více
než
mě?
Nejsi!
Ty
se
mě
zříkáš! -
Tam
musí
být
nějaká
hierarchie
hodnot. -
Jdi
a
obětuj
svého
syna! -
Ne?
A
von
chtěl
Hospodin
ukázat,
že
opravdu
obětuje
svého
syna.
Tak
šel,
a
Hospodin
ho
z
toho
zvrátil,
když
ho
už
chtěl
obětovat.
Řikal:
Vnitřněs
ho
ztratil. -
Člověk
nechápe,
jaká
síla
je
v
tom,
jaká
moc
je
v
tom,
když
ztratí
vnitřně
to,
co
miluje,
ale
přesto
pro
to
žije.
Ten
Abrahám -
to
je
vyšší
způsob
života -
žil
s
tím
Izákem.
Pořád
to
byl
jeho
syn,
ale
už
nebyl
na
předním
místě.
Já
jsem
před
koncentrákem
čtrnáct
dní
mluvil
s
maminkou
asi
takhle -
ne
z
vlastní
iniciativy,
ale
maje
von
tom
najednou
vědomí,
které
jsem
předtím
nikdy
neměl:
Maminko,
jesi
ty
mě
nepřestaneš
milovat
více
než
Pána
Boha,
tak
já
v
dohledné
době
zemřu. -
Ona
plakala.
Jediný
pláč,
který
jsem
v
jejím
životě
viděl. -
Co
jsem
se
provinila?
Že
mám
dítě
ráda?
To
přeci
by
Kristus
nikomu
nevyčítal... -
Řikám:
Ale
nesmí
to
být
laská
větší,
než
k
tomu
Kristu,
k
tomu
Bohu... -
A
ona
mně
to
slíbila,
protože
mě
nechtěla
ztratit
ze
sebelásky,
že
udělá
všechno
pro
to,
aby
mě
neměla
radši
než
Pána
Boha...
A
já
ti
řeknu,
že
kdybych
byl
v
okamžiku,
kdy
mě
ten
esesman
chtěl
zabít,
se
nemohl
opřít
o
moc
lásky
matčiny,
která
mě
měla
radši
tím,
že
mě
odevzdávala
už
podruhé
v
životě...
Že
dávala
přednost
tomu
odevzdání,
vzdání
se
mě
samého
začít
ještě
lépe
řečeno
když
se
mě
vzdala
než
aby
ztratila
kontakt
v
tom
pravou
láskou
k
veškerenstvu
k
celému
tomu
světu
k
tomu
stvoření
k
tomu
životu
jako
takovém
takže
dejme
tomu
v
tom
předškolním
věku
vím
podepsala
lékařům
že
to
bere
na
sebe
když
mě
zabijou
při
těch
operacích
no
že
je
pravděpodobné
tam
přímo
tom
toho
právě
podobně
tam
je
že
mě
zabijou
ale
že
vona
mě
nechce
mít
bez
ruky
že
se
mi
třebas
pavel
ruku
nějakou
aby
jako
neměla
jednou
ké
dítě
že
by
se
to
nemohl
začí
ať
zemře
to
dítě
tak
to
tam
není
takhle
definováno
ale
podepsala
to
že
je
to
bere
na
sebe
a
voni
mě
potom
nemilosrdně
operovali
to
co
voni
dělali
to
byla
hotová
dybyste
e
to
bez
povolení
matky.
Kdyby
byl
neudělal
ale
že
jim
matka
slevil
z
vlastní
lásky
tak
že
vydali
do
rukou
syna
aby
ho
týrali
když
si
byli
sami
vědomi
toho
že
je
to
marné
že
ten
syn
umře
že
neměli
antibiotika
neměli
ožení
tebe
nemohli
rozeznat
neměli
prostě
transfuzi
krizi
to
neměli
vůbec
a
takže
museli
počkat
až
se
by
se
to
nebude
dál
ten
nic
dělat
nebo
co
bude
dál
tak
mě
znovu
ho
brali
protože
se
znovu
udělal
čtrnáctkrát
za
sebou
no
zkrátka
a
dobře
týrali
mě
hrozně
a
to
mě
přišlo
k
dobru
v
tom
koncentráku
že
totiž
jsem
měl
už
za
sebou
čtrnáctkrát
opakované
vzdání
se
života
ne
bych
byl
najednou
palouk
čili
vzdání
se
toho
hlavního
lidské
vůli
vůli
po
tomto
životě
se
se
moc
viď
ale
to
je
vrchol
to
je
karma.
A
to
že
já
bych
ho
byl
nedostal
vlastní
iniciativy
se
člověk
vzdává
třebas
i
toho
že
by
dále
žil
než
aby
zůstal
oddělen
od
toho
věčného
cíle
ke
patří
a
k
tak
který
má
jít
takže
svatý
petr
dobře
pochopil
a
říkal
před
smrtí
ježíšovou
pane
i
kdybys
šel
na
smrt
tak
já
dost
tebou
mýlil
se
i
se
našel
utekl
sprostě
utekl
a
to
jsme
my
všichni
takový
to
jsem
já
to
evy
takle
utíkáme
ale
je
to
nedokonalé
karma
joga
a
tuhleten
pán
přilil
do
ko
s
poprvně
vede
lidstvo
k
dokonalé
karmajóze
to
je
to
velice
nádherně
napsaná
kniha
a
jestliže
ještě
k
tomu
chce
abych
přidal
svou
zkušenost
která
je
obdobná
neboť
já
jsem
v
podstatě
převážně
k.
A
mají
nem
protože
já
jsem
neutekl
někam
do
kláštera
nýbrž
sem
to
prováděl
činností
ne
no
a
pořád
ho
činností
provádí
takže
teď
se
vrátím
k
té
otázce
po
tohleto
mohu
to
otázku
odpovědět
vůli
boží
z
milosrdenství
božího
poznávám
do
té
míry
byla
míry
unese
její
plnění
protože
kdybys
jí
poznal
a
nebyla
naděje
a
tvůj
duchovní
ce
to
ví
jestli
je
naděje
nebo
není
že
ji
budeš
plnit
tak
se
proviňuješ
daleko
více
než
čímkoliv
jiným
pohrát
duchem
božím
a
řeší
proti
duchu
svatýmu
takže
to
ní
ani
ten
duchovní
se
nepřeje
tak
radši
buď
tupí
a
nevědomí
o
vůli
boží
i
o
té
moci
boží
protože
se
tam
moc
taky
zavazuje
ta
moc
eroze
semeni
skute
než
naroste
vůle
ale
protože
nevíš
zacházet
moc.
A
odkud
pravdy
a
to
všechno
ale
vím
že
kdykoliv
se
ani
nedbal
na
tu
moc
tak
jsem
ji
promeškal
tak
sem
jim
potom
neměla
chyběla
mně
tak
já
myslím
že
bych
tě
mu
otázku
odpovědět
ne
odpoutá
mě
byla
znovu
položen
a
z
ní
tak
to
a
budu
formovat
jinak
tak
to
stačí
abych
já
se
kontroloval
říká
situaci
na
my
se
kontroloval
svým
svědomím
o
tom
zdali
jedna
správně
aby
to
způsobilo
v
mém
životě
takový
klid
v
jednání
že
bych
mohl
sklidit
svědomím
říct
je
to
správné
dovršuje
to
přebrat
rok
ne
a
je
to
záležitost
lásky
a
nebo
bych
přišel
třebas
na
negativní
závěr.
Že
jsem
to
nesplnil
což
je
také
pořádku
já
potřebuju
znát
něco
taky
že
taky
potřebuje
důkazy
že
já
zůstanu
u
těch
důkazů
ty
důkazy
tě
nikdo
nemůže
brát
ty
ti
nemoh
nebudu
brát
ani
já
protože
ty
jsi
zasluhuješ
aby
znal
včas
kam
to
vede
protože
jestliže
to
nějaký
závazek
dlouhodobý
třebas
ročně
a
ročně
vys
rodí
na
co
špatně
to
je
přídou
ha
doba
v
životě
lidském
a
je
škoda
státy
času
tady
v
tomto
případě
tak
jaké
důkazy
můžeš
mít
o
tom
že
jedná
správně
říkáš
dobrá
vůle
která
je
mi
zárukou
jistotu
budou
vody
mám
tak
že
patrně
úplně
špatně
nejednám
ne
to
je
důkaz
ovšem
slabý
protože
musí
to
nést
nějaké
následky
a
tiše
právě
věci
podle
následků
teprve
to
poznám
že
je
to
správné
a
nebude
si
to.
A
stopě
už
toho
procesu
toho
vykonávání
správného
poznávám
já
bych
řekl
nebuďte
dočkají
ale
běhu
procesu
to
budeš
poznat
když
to
nebudeš
přát
to
pozná
protože
jak
se
budeš
přát
znát
na
každým
a
důsledky
vůbec
se
jich
nedočká
ale
když
si
to
nebudeš
přát
je
znát
tak
se
budu
mu
absolutní
pravidelnost
dostávat
výš
na
každém
kroku
budeš
veden
tak
šetrný
že
byl
zbaven
všech
o
klid
ale
čím
víc
si
budeš
přát
důkazy
tím
méně
se
ti
bude
dostávat
rozumíš
nepřát
jít
za
tou
věcí
ten
abraháma
tě
k
tomu
vrátím
si
nepřál
důkazy
jak
je
to
možné
že
s
tím
bůh
přeje
aby
zavraždil
toho
syna
proč
si
to
može
přeješ
mu
neat
otázku
viď
panna
maria
nekladl
otázka
jak
se
to
jak
je
to
možné
a
to
se.
Takle
ale
je
mi
to
jedno
já
se
odevzdávám
vy
tomu
úkolu
musíš
patřit
když
to
já
pro
a
to
tě
přinese
důkazy
toti
přenese
důkazy
o
tom
jestli
je
to
správné
nebo
ne
a
včas
upozorňuju
tě
na
jednu
věc
že
nikdy
to
co
bylo
správné
med
životě
netrvalo
déle
svou
mocí
kterou
jste
dále
mě
provádět
trvale
než
dvanáct
hodin
a
nemůžete
trvat
rok
já
jsem
aspoň
nepoznal
nic
dalšího
jsem
pozná
jako
správně
potom
se
dostal
do
jiné
fáze
to
znamená
po
extazi
tak
už
správné
trvalo
delší
dobu
ale
světlem
té
extaze
světlem
té
poutanosti
já
jsem
byl
poután
na
ten
věčný
život
víc
než
na
tento
život
a
z
toho
pocházelo
to
světlo
rozumíš
tomu.
Ale
pokud
to
pouto
je
rušen
starost
ní
starostí
všelijakou
rozumíš
jakoukoliv
i
duchovní
povahy
tak
to
světlo
se
nedostavuje
já
myslím
takhle
potí
jsem
všimni
se
že
ježíš
kristus
zazlíval
učedníkům
jedině
jedině
jednu
věc
že
se
starali
se
starali
víš
jednat
správně
znamená
taky
nestarat
se
nýbrž
jít
do
toho
s
klidem
jako
úkolu
který
je
mi
světem
který
mě
nedávali
lidé
nýbrž
někdo
koho
nevidím
ale
o
kterém
předpokládám
že
tam
mě
postavil
tam
jsem
jeho
moci
a
bez.
No
odmítá
ani
plynou
nestal
padl
třeba
taklenebo
na
zadek
na
ni
jak
se
padá
šelma
tom
se
bojí
tak
je
to
možné
čili
jestliže
já
někde
sem
tak
jsem
tam
z
vyšší
vůle
jestliže
ale
já
do
toho
poznání
zdálo
svoji
vůli
třebas
jenom
v
tom
smyslu
že
si
zná
důkazy
tak
ruším
průběh
té
vůle
vyšší
rozumíš
protože
to
se
neznáš
jedno
druhým
a
já
ke
své
velké
škodě
nemám
potom
důkazy
že
ty
důkazy
mě
se
normálně
dostávali
kdyby
po
něm
stál
tak
já
nevím
je
rada
co
říká
ghos
a
co
říká
jinými
slovy
třeba
i
origena
jesudian
že
totiž
byl
nějaký
svatý
v
evropě.
Jmenoval
se
svatý
františek
z
assisi
napřed
se
modli
dlouhé
modlitby
ovšem
že
sám
bezmocně
jako
o
jiného
a
čím
dál
se
modlil
méně
slovy
a
nakonec
jednohlasně
jenom
bože
a
tak
dále
ne
a
nakonec
dokonce
se
modlil
celým
životem
a
nepotřeboval
že
bych
slova
žádnou
řeč
a
něco
podobného
se
někdo
tady
pokouší
von
nemá
poměr
k
modlitbě
jako
třebas
vy
a
proto
si
říká
nejlepší
modlitba
je
čin
ten
musí
dokázat
si
to
myslím
vážně
nebude
má
pravdu
ale
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
máli
být
tedy
náš
život
modlitbou
tak
musí
také
počítat
s
tím
že
ta
modlitba
po
nikom
nešlape.
Ten
bůh
je
nejvíc
milosrdný
to
co
nás
sem
přivedl
na
svět
to
byla
otázka
milosrdenství
žádná
jiná
z
dávky
nás
sem
přivedl
a
k
lásce
nás
tu
vychovává
já
mám
obavu
že
by
se
někteří
z
vás
mohli
stát
tak
zemi
smutným
svatými
to
bych
byl
z
nerad
ty
já
bych
radši
opravoval
bych
měl
tu
moc
já
jsem
hrozný
člověk
tak
by
to
střílel
jo
ne
jako
třebas
ten
nějaký
pan
filipinách
tu
jeptišky
která
mu
tam
opravdová
extáze
ale
my
opravdu
to
přeháním
na
každém
kroku
když
něco
děláme
jako
karmajógu
to
znamená
správnou
činnost
tak
propadneme
to
je
správné
činnosti
do
té
míry
že.
Výsledek
to
je
činnosti
nám
začne
být
cennější
než
cokoliv
jiného
já
se
nedivím
a
ovšem
pak
to
přestává
být
karmajóga
pak
to
je
záliba
jako
u
mě
to
bylo
do
těch
se
patnácti
nebo
sedmnácti
let
že
jsem
měl
zálibu
přírodních
ženách
to
byla
chyba
někde
maličko
sice
ale
dosah
velká
na
jsem
přitom
miloval
sebe
a
myslel
že
miloval
při
že
miluju
přírodní
vědy
tuhleten
tuletu
změnu
něco
o
něco
něčeho
za
něco
v
tom
děláme
často
takže
vy
nejste
sama
vy
jste
v
tomto
životě
a
zase
na
do
tohoto
života
tak
se
tady
s
bohem
od
boha
poslaná
a
k
němu
se
vracíte
čili
bez
něho
nic
neděláte
a
jestliže.
Co
je
fyzicky
sama
tak
jenom
fyzicky
sama
a
to
je
patrně
v
té
době
to
nejužitečnější
co
se
může
stát
o
tom
nepochybujte
píše
dneska
jak
si
vykládá
za
si
komentuje
třebas
ří
a
logos
je
jóga
která
je
určena
pro
lidi
kteří
nevěří
v
boha
upozorňuju
vás
karmajóga
ty
nesmí
věřit
v
boha
a
tím
může
vykonávat
činnost
bez
šilhání
pro
účincích
jo
že
by
to
pán
bůh
vod
platí
v
dobrém
to
tam
nesmí
to
být
obsaženo
oni
si
oni
se
zajišťujeme
v
tom
smyslu
aby
ten
člověk
nebyl
vázán
svou
osobní
touhou
se
někomu
zavděčil
aby
se
zbavil.
Touhy
po
výsle
ch
svých
činů
ano
aby
dělal
jenom
proto
že
je
to
správné
takovýmto
způsobem
jsem
byl
veden
do
sedmnácti
let
tam
jsem
dělal
karmajógy
třebas
jenom
sporadicky
ale
vždycky
když
mě
došel
rozum
tak
jsem
začal
dělat
a
dělal
jsem
to
bez
víry
v
boha
a
mělo
to
za
tím
ten
nejvyšší
účinek
jaký
může
karma
joga
mít
že
jsem
se
dostal
sedmnácti
letech
do
extaze
to
oni
považujou
karmajogín
s
odpuštěním
za
vrchol
já
ne
tedy
ano
ale
nezklame
protože
víte
jakých
v
tom
byl
omyl
že
jsem
podceňoval
potom
najednou
veškerou
činnost
že
to
jsem
si
ji
věnoval
předtím
a
chtěl
jsem
z
tohoto
světa
odejít
ne
je
jsem
neprosím
ne
že
bych
byl
sedl
zabít
ale
neměl
jsem
chuť
no
takže
karmajóga
prosím
vás.
Když
já
ji
tady
kážu
pod
vlivem
silami
a
on
se
tak
už
je
to
pro
ni
kteří
věří
a
já
už
míchám
zároveň
s
taky
ježíšem
kristem
který
taky
propagoval
karma
jevu
ten
nikde
nepropagoval
kláštery
nikde
ani
na
jednom
místě
nýbrž
uvnitř
života
běžného
prohrál
činnost
té
karmajóga
ale
přitom
říká
hledejte
království
boží
žili
hleděl
účincích
jenomže
nesmíme
zapomenout
že
před
tím
před
tím
nejde
království
boží
je
posvěť
se
jméno
tvé
v
otčenáši
to
znamená
to
je
přednější
než
se
to
láska
boží
a
plní
toto
pože
jmenuje
tak
potom
má
právo
hledat
království
boží
dříve
ne
zrušme
to
jo.
Tady
prý
jsem
napsal
že
i
dítě
jak
jsem
už
narodí
vod
chvíli
se
na
para
do
extaze
vlastně
žije
tímto
životem
člověk
tak
je
extatickým
životem
žije
to
je
pravda
protože
je
to
mimo
ex
mimo
toho
stavu
nebe
on
ve
mimo
toho
protoho
stavu
v
otcově
příbytku
čili
to
extatické
celé
može
extatický
je
ta
se
mají
různé
úrovně
ten
člověk
normální
který
žije
v
extazi
musí
si
uvědomit
že
nemůže
vydržet
soustavě
nejenom
že
mu
jednou
umřít
ale
že
taky
si
musí
od
toho
stavu
extaze
odpočinou
spánkem
třebas
jo
takže
to
je
opravdu
má
všechny
znaky
extaze
ovšem
na
nízké
úrovni
která
mu
nepřináší
poznání
nějaké
vyšší
ale
dejme
tomu
se
snažil
v
sedmnácti
letech
to
už
sice
chybné
poznání
přivádělo
po
jedné
stránce.
Jsem
si
myslel
že
tento
život
světský
není
k
ničemu
to
bylo
chybné
a
správné
poznání
že
jsem
měl
jasné
vědomí
toho
že
patřím
věčnému
životu
a
že
jemu
jedinému
vám
sloužit
jemu
jedinému
mám
patřit
tedy
a
že
není
nic
možností
že
na
dvou
židlích
to
tady
ta
veliká
vymoženost
tak
to
byla
extazi
která
taky
prášky
vykoná
a
opakovala
se
a
produkoval
se
po
dobu
devíti
let
ale
to
potom
se
stalo
se
mnou
v
tom
koncentráku
od
desátého
listopadu
třicet
devět
to
už
nebyla
extáze
nýbrž
to
bylo
přebývání
v
příbytku
otcovu
otcově
po
dobu
devíti
pěti
měsíců
důvodů
který
se
toto
šlo
o
tom
vytčeno
tak
že
od
tam.
Mohu
právem
mluvit
jako
něco
co
jsem
prožil
a
musím
říci
že
extaze
je
pro
většinu
lidí
mého
typu
jako
nutným
prostředkem
k
tomu
bližnímu
ale
neměl
by
si
někdo
krát
za
vinu
že
něco
že
se
něčím
provinil
když
jak
se
tam
ji
nemá
z
těch
dvanácti
apoštolů
učedníků
páně
byli
jenom
ti
extatikové
ostatní
ne
čili
je
to
jedna
čtvrtě
je
na
smrt
lidí
to
asi
tak
extatický
nadaný
ostatní
na
ty
do
toho
na
to
jdou
jinak
než
extazí
já
bych
si
přál
aby
vy
kteří
dete
cestou
karma
jogi
podstatě
žijete
v
běžném
životě
abyste
nešli
míry
aby
se
nikdy
neupadli
do
extáze
já
jsem
měl
tu
výhodu
že
já
jsem
petře
až
na
jednu
výjimku
nikdy
neupadl
mimo
vnitřní
koncem.
A
rozumíte
nikdy
ne
a
to
tedy
byla
veliká
ochrana
protože
kdyby
moderní
člověk
upad
do
extaze
tak
by
ho
to
degradoval
myslí
že
to
epilepsie
no
a
to
by
si
potom
mysleli
na
aby
nemohl
být
zaměstnán
a
to
je
chyba
člověk
by
nemohl
krát
karmajógu
a
můžete
vykonat
jenom
tehdy
když
než
neupadá
je
to
to
extaze
ano
všechno
je
vařila
od
tvořit
my
totiž
se
vkládáme
z
nestvořeného
promiňte
že
tomu
dávám
přednost
vkládáme
se
z
nestvořeného
a
ze
stvořeného
jenomže
dostat
se
do
toho
nestvořeného
se
svým
vědomím
což
je
smyslem
nejvyšším
smyslem
života
nelze
v
vůbec
nelze
dokud
se
nedo
tvoří
to
co
je
stvořené
a
to
je
z
úmyslně
bych
tak
řekl
tak
svým
mluvit
o.
O
nějakém
tom
vyšším
dění
uděláno
tak
abychom
byli
nuceni
to
dotvořit
já
tomu
nucen
do
tvoření
říká
dospět
do
mentální
dospělosti
stát
jsem
mentálně
dospělým
to
znamená
navr
druhý
stupeň
vývojový
když
celý
ten
vývoj
rozdíl
je
do
tří
stupňů
v
proto
duševní
školsky
tak
dovršit
ten
druhý
stupeň
aby
se
snadno
mohlo
přejít
do
nějakých
skoků
do
toho
třetího
duchovního
já
eště
opakuju
bych
stupně
první
stupeň
vývojový
čověk
a
je
člověk
tělesný
který
se
ztotožňuje
s
tím
tělem
a
považuje
se
za
tělo
to
je
střed
to
není
jeho
služebník
nýbrž
on
svou
mentalista
slouží
k
tomu
tělu
a
tak.
To
je
nejnižší
stav
to
ještě
není
stav
do
tvoření
stav
dokonalého
člověka
je
když
on
považuje
už
nebo
ví
že
jeho
tělo
je
jenom
nástrojem
jeho
duše
a
novým
středem
se
stane
mu
mentální
nebo
li
duševní
život
a
k
tomu
se
podřizuji
všechny
úkoly
hmotné
tělo
pak
samozřejmě
je
služebníkem
a
co
týče
mysli
která
je
středem
toho
mentálního
stupně
ta
se
přetvořil
která
je
vázána
tou
všechno
asi
ovládáte
na
tu
úsečka
vědomí
ab
to
nemusí
to
vykládat
na
úsečka
širší
kde
se
překonají
meze
a
to
znamená
smysly.
Vstupy
smyslové
a
tím
se
překonal
taky
koncovky
to
je
výstup
a
tím
se
rozšíří
vědomí
čili
dostane
se
člověk
do
tohoto
rozšířeného
vědomí
ať
tomu
říká
jak
chce
tomu
stavu
tak
konečně
přišel
nebo
dostal
se
do
třetí
fáze
do
života
duchovního
člověka
který
napřed
živoří
a
pak
převládne
a
tu
bytost
mentální
převede
na
bytost
duchovních
ano
my
tomu
říkáme
podle
při
aurobindo
je
ta
přichystáno
se
dostane
jaksi
navrch
ke
slovu
tak
asi
tak
to
je
když
se
člověk
dostane
do
toho
druhého
a
dovrší
to
druhé
to
znamená
tu
mentální
dospělost
tak
do
toho.
Ožil
a
pak
už
se
odebírám
do
nestvořeného
protože
jako
existuje
mysl
povídavá
tak
je
v
existuje
mysl
tak
je
existuje
mysl
která
je
jenom
myslí
není
závislá
na
řeči
jak
je
to
z
obrazotvornosti
na
duchovní
cestě
je
to
obdobně
jako
s
dějem
který
prožíváme
děj
který
prožíváme
je
taky
do
obrazu
převedená
skutečnost
která
není
dějová
pravá
skutečnost
nemá
děj
jestliže
my
tady
zažíváme
skutečnost
jako
děj
tak
je
to
obraz
té
nedějové
skutečnosti
a
s
tím
souvisí
pochopitelně
také
obrazu
tvrdost
a
jestliže
my
se
nemůžeme
bez
té
transformace
nedějové
skutečnosti.
Na
dějovou
skutečnost
obejít
tak
se
nemůžeme
obejít
také
bez
té
obrazotvornosti
protože
ta
s
tím
souvisí
jakmile
já
se
narodím
na
tomto
světě
mluvím
za
sebe
abyste
si
nemysleli
dva
ti
pomlouvat
tak
už
se
ocitám
ve
vězení
svých
smyslů
neboť
tím
mě
předstírají
tohleto
dějové
tu
dějou
skutečnost
do
kterých
do
které
jedině
vidí
jako
jedinou
skutečnost
a
já
se
s
ní
začínám
ztotožňovat
čili
také
ty
obrazy
přitom
které
jsou
nevyhnuli
lejou
obrovskou
roli
prostředníka
kterým
se
mi
zprostředkuje
tahleta
obrozené
obrazové
nebo
jeho
vá
aby
to
takhle
řekl
nějakým
příkladů
není
pravda
že
by
člověk
něco
pojedl
otče
nemá
napřed
představu
že
je.
Je
to
jedl
napřed
musím
představu
že
to
jedli
tak
například
dejme
tomu
dítě
u
kterého
se
napřed
ví
hmatový
smysl
hmatem
poznává
kde
to
mléka
těžké
je
z
hmatem
rysy
se
přesvědčuje
o
jeho
existenci
a
pak
odkud
navádím
se
s
ním
ztotožní
nebo
se
s
ním
smíří
nebo
tak
protože
na
to
je
to
nebylo
přeci
mateřském
těle
vůbec
zvyklé
to
dítě
takže
napřed
si
musí
dělat
představu
o
tom
tak
tohleto
je
jedl
a
to
je
pro
mě
a
tak
dále
a
všechno
co
jíme
a
všechno
co
tady
vidíme
o
tom
se
dá
říct
že
kdybychom
neměli
o
tom
představu
tak
bychom
to
neviděli
smyslem
nevnímal
když
se
člověk
zbaví
totiž
představ
tak
vyjde
s.
Tom
o
tomto
světě
tomu
se
říká
extáze
já
jeden
z
ruk
s
extazí
najednou
mu
zmizí
tenhleten
svět
představ
a
já
se
nedivím
indii
že
říkají
tak
je
to
všechno
má
a
tak
je
to
no
klam
že
jak
to
přesto
a
tady
není
a
že
je
to
skutečnější
než
to
co
jsme
předtím
viděli
dokonce
nás
to
ne
omezuje
konce
nás
to
neuvádí
do
vězení
no
ale
já
s
nimi
nesouhlasím
ale
ale
přesto
tvrdím
že
představy
jsou
nutné
jenomže
jak
jsou
né
tak
jsou
taky
jednou
z
největších
překážek
při
vstupu
do
té
skutečnosti
která
za
sebou
nemá
představy
a
nemá
děj
neboť
dej
mi
tomu
existence
je
dvojího
druhu
existence
která
jest
a
exist.
Se
která
se
stává
existencí
všechno
co
my
tady
vidíme
se
stává
vyví
se
nebo
se
zabíjen
ale
stává
se
něčím
pořád
novým
to
co
tady
je
ani
ani
chvilku
není
tím
co
bylo
před
chvilinkou
a
tak
dále
to
je
pořád
to
je
to
co
stává
a
kdyby
nebyl
i
tyto
dvě
skutečnosti
jedna
která
je
a
druhá
která
se
stává
to
a
byla
by
jenom
ta
představa
s
tou
čos
ti
dějovou
a
tam
byli
nevadili
představy
vůbec
tože
ty
nám
dobře
zprostředkuje
vědomí
o
tomto
světě
jsou
takový
prostředníkem
ale
protože
existuje
nestvořená
skutečnost
která
prostě
je
tak
potřebujeme
se
zbavit
také
přestat
rozumíte
a
měl
jsem
právě
vlivem
lékařů
utiším
vzdala
tímto
čest.
Ovšem
dohromady
jsou
tady
čtyři
mi
tady
to
tato
pět
nepokojná
jo
tady
ještě
takhle
tady
jednat
v
té
tváři
tak
jako
jako
když
to
není
pozor
tak
jejich
tady
pět
tak
tak
že
je
to
je
přeci
la
málem
lékařská
tak
se
pokon
moje
je
na
pravém
místě
a
já
bych
jenom
chtěl
říct
že
jim
vším
za
to
že
než
se
moje
představy
stali
tak
skutečný
mi
a
tak
pevně
zakotven
mi
v
mém
vědomí
jako
je
jako
jsou
nyní
u
každého
z
nás
tak
oni
mě
z
nich
násilím
dávali
oni
něj
zbavoval
já
jsem
měl
nějakou
představu
o
svém
životě
protože
se
bránil
tomu
doži
a
cítil
jsem
bolest
ale
jakmile
jsem
se
zbavil
představy
že
to
je
moje
tělo
tak
jsem
kupodivu.
Tu
bolest
přestal
pociťovat
ale
byl
jsem
při
vědomí
udělali
jste
pánové
a
dám
úžasný
úžasnou
věc
která
se
vám
podlehl
a
to
dvacátém
století
na
mě
jednak
že
jsem
to
přežil
a
jednak
to
že
jsem
se
naučil
vědět
co
je
to
představa
jakou
má
sílu
já
se
ote
ještě
mockrát
než
se
potom
v
životě
a
vně
pokon
centru
a
naučili
jste
mi
také
poznávat
skutečnost
která
je
já
jsem
ji
poznal
od
těch
třech
a
půl
let
jak
jsem
vyšel
z
jejich
nože
jedno
bych
jsem
poznával
skutečnost
jaká
je
já
jsem
nevěděl
že
to
pán
bůh
nikdo
mi
to
neřekl
a
nevěděl
jsem
že
zatím
jsem
nedospělý
takže
nemohu
pomýšlet
ne
tendle
je
dospělý
nejsem
nemohu
pomýšlet
na
to
že
bych
zůstal
v
této
skutečnosti
která
je
takže
já
jsem
tam
chvilinku.
Vplul
a
za
chvilinku
jsem
se
odtamtud
zase
dostal
zpět
vy
hostii
mě
moje
představy
ano
které
nás
drží
v
šachu
v
tomto
vězení
představ
a
vězení
dějové
vězení
časoprostorové
takže
já
jsem
zažíval
jenom
když
mě
došel
rozum
zažíval
jsem
vo
to
popisuju
právě
této
schopnosti
rozlišovací
detailně
to
je
tam
přečtete
vo
tom
zažíval
jsem
závan
věčnosti
v
tom
smyslu
že
jsem
poznával
správné
co
je
správné
to
je
stravě
za
těch
podmínek
relativně
navozený
časoprostorový
děním
co
je
ale
tam
správné
co
v
tom
uvnitř
je
správného
čili
abych
to
řekl
nábožensky
co
je
tam
božského
to
je
tam
pravého
a
jsem
k
tomu
všem
poskytl
jsem
myslel
že
to
přirozená
lidská
vlastnost
já
jsem
si
to
že
to
patří
každému
člověku
se
ani
na
tím
nezastavoval
ani
se
nepotřeboval
věřit
ničemu
to
jsem.
Mě
nechtělo
já
jsem
jenom
najednou
když
jsem
z
rozumem
nebyl
schopen
něco
vyřešit
a
měl
jsem
vnitřní
potřebu
a
to
už
byl
závad
věčnosti
jednat
správně
já
jsem
se
odpoutal
od
svých
představ
o
správném
a
při
kde
jsem
se
k
tomu
sem
poznával
jako
správné
ano
zuby
chtěl
vysvětlit
motto
k
tomu
druhému
dílu
mystiky
jehož
první
část
máte
v
ruce
a
to
dílo
se
jmenuje
mystika
dvě
křesťanská
mystika
pod
titul
se
strana
mystika
ve
srovnání
s
jinými
spojovacím
systémy
část
první
karmajóga
z
karmajógou
tedy
a
já
jsem
tuto
první
část
přes
nama
hmotě
z
aischyla
který
deset
let
před
na.
Ti
to
je
roku
čtyrysta
sedmdesát
pět
před
kristem
napsal
tuhletu
myšlenku
která
se
zachovala
pravá
moudrost
přichází
sama
dveřmi
utrpení
a
já
bych
mu
dal
stoprocentně
za
pravdu
protože
na
mém
životě
se
ukázalo
že
to
poměrně
veliké
utrpení
při
vědomí
čtrnáctkrát
operován
ne
až
se
člověk
zbaví
smyslového
vjemu
toho
té
bolesti
to
už
je
asi
utrpení
dost
velké
aspoň
fyzické
mě
přivedlo
hned
vzápětí
čili
musím
považovat
toto
za
příčinu
co
to
tam
se
mnou
dělali
k
tomu
že
jsem
chtěl
jednat
správně
to
prosím
to.
Si
nemohu
jinak
vysvětlit
ne
že
to
zavinil
lékaři
já
jsem
zřejmě
v
tom
stavu
ve
kterém
mě
do
kterého
mě
dostali
poznával
něco
za
představou
zkušenost
a
čili
něco
správného
nebo
správnější
ho
než
je
představoval
zkušenost
a
z
toho
chtěl
se
v
ní
pokračovat
no
a
tak
jsem
maminku
překvapil
tím
že
sem
říkal
maminko
já
chci
jednat
správně
ne
a
potom
mě
radila
a
když
mě
tam
radila
tehdy
když
jsem
byl
když
jsem
nestačil
svým
rozumem
a
potom
si
vybral
z
toho
co
jsem
poznával
jako
správné
jakého
pramene
sem
to
poznával
z
toho
že
jsem
se
dostal
do
toho
správného
tam
při
těch
operacích
to
víte
to
byl
příliš
nízké
věk
než
abych
se
moh
eva
co
se
tam
řekne
hodilo
ne
nic
nedělo
totiž
a
to
je
to
nejdůležitěší.
To
to
se
dělo
to
bylo
vedlejší
to
šlo
už
mimo
to
moje
vědomí
a
ale
důležité
že
touto
branou
utrpení
vstoupila
sama
moudrost
aniž
jsem
ji
já
volal
ani
na
ni
pomyslet
lékaři
pochopitelně
se
to
byl
jenom
klove
ona
přišla
branou
utrpení
tak
ten
silo
směl
ne
nějaké
operace
za
sebou
ale
obdobnou
zkušenost
že
věděl
že
to
utrpení
které
on
líčí
ve
svých
tragédii
je
takle
řecké
tragédie
nebere
jako
utrpení
samo
pro
sebe
nebo
samoúčelné
nýbrž
jako
vstupní
bránu
moudrosti
má
pravdu
takže
až
bude
říct
aischyla
nebo
se
budete
dívat
na
jeho
ry
nic
se
hrajou
tak
prosím
si
všimněte
jak
on
s
utrpením
zachází
bezvadně
tak
sem
poslat.
A
mělo
to
tento
vstup
měl
jednu
nevýhodu
východisko
totiž
předurčuje
žádný
osud
ale
východisko
který
člověk
si
zvolí
mu
předurčuje
celý
způsob
jeho
cesty
neboť
on
musí
z
toho
východisko
se
dostat
do
něčeho
co
je
středem
existence
my
tomu
říkáme
třebas
bůh
nebo
věčnost
nebo
tak
nějak
jediná
skutečnost
a
podobně
a
on
se
dostává
ze
strany
bolesti
například
u
mě
to
bylo
ze
strany
utrpení
k
tomu
a
pak
už
ho
to
nemine
von
se
dycky
nějak
připraví
svým
životem
svým
způsobem
jednání
dalším
utrpení
vyhrotí
situaci
tak
až
dojde
ke
katastrofální
mu
utrpení
zase
ano
to
se
stalo
třebas
v
sedmnácti
letech
o
patnáct
ismy
sebrali
s
tím.
Přírodovědy
vět
ven
nebo
nějaké
toho
gymnázia
a
když
mě
potom
v
šestadvaceti
letech
chtěli
vzít
život
nebo
tak
nějak
že
jo
tak
vždycky
to
bylo
vyro
vyhrocené
až
do
maxima
a
jenom
přes
utrpení
nese
dostal
zase
dál
skokem
čili
to
bylo
způsobeno
tím
východiskem
to
není
příkladné
když
má
člověk
jiné
východisko
tak
takhle
vychovává
není
že
de
to
víc
podobrém
ale
i
když
to
ne
víc
o
dobrém
tak
vždycky
každý
vývod
vývoj
vede
k
sebezáporu
no
a
sebezápor
obyčejně
zadarmo
není
tam
se
musí
něco
ze
sebe
vydat
neukázal
že
touto
zkušeností
mě
řím
všechno
ostatní
co
je
to
individuální
míra
která
není
obecně
platná
čili
s
tomu
jste
umět
přebrat
po
svém
nebojte
se
toho.
Máteli
svou
vlastní
míru
dete
se
té
své
vlastní
míry
ano
a
to
bude
asi
míra
devadesáti
devíti
procentní
lepší
příhodnější
než
ta
moje
jenže
ta
moje
tak
lapidárně
jasná
že
má
se
výhodu
v
té
vtíravost
toho
výkladu
bolest
je
vtíravá
záležitost
ať
je
to
duševní
nebo
tělesná
a
buď
pučí
a
nebo
člověka
radí
zemi
že
podívejte
se
proč
někdo
ani
utrpením
se
někdy
nedostane
kupředu
naopak
ho
to
zbaví
důvěry
že
že
ten
osud
není
něco
tak
co
by
se
o
překonat
důvěru
v
sebe
ztratí
ten
člověk
a
tak
dále
a.
Já
bych
se
chtěl
vymknout
z
této
odpovědi
lehkým
způsobem
promiňte
mně
aby
to
já
to
třebas
zítra
rozvedu
ale
dneska
bych
to
nedal
v
rámci
toto
úzké
otázky
na
rozváděl
já
bych
chtěl
říct
jenom
že
náš
vnitřní
vůdce
duchovnímu
kazit
máme
ví
a
zná
vý
o
našem
úkol
a
zná
prostředky
kterými
se
můžeme
k
tomu
kou
dopracovat
zná
ty
prostředky
nejenom
ten
úkol
u
každého
ten
úkol
je
jiný
a
u
každého
také
složení
těch
prostředků
je
jiné
takže
my
mu
do
toho
nemůžeme
mluvit
my
nemůžeme
vůbec
najít
odpověď
na
proč
protože
ta
není
lidské
mysli
abysem
rozumu
obsažena
čili
ať
najdeme
sebelepší
odpověď
není
správná
na
tohleto
proč
se
to
nebo
ono
děje
nenajdete
nikdy
správnou
odpověď
když
někdo
najde
a
uspokojit
se
tím
nechci
říct
že
to
jeho
chyba
ale
je
to.
Návrat
se
k
rozumovému
chápání
věcí
které
se
nedostane
nikdy
přes
úroveň
úsečka
aby
to
znamená
smyslových
vjemů
a
rozumového
zpracování
a
to
je
málo
mí
vy
člověka
nespojí
vědomě
s
věčností
tento
způsob
myšlení
kdežto
když
nevím
a
s
mířím
se
s
tím
že
nevím
tak
je
to
mnohdy
daleko
lepší
než
když
si
myslí
že
vím
ale
fakticky
nevím
já
bych
to
řekl
ještě
jinak
že
tu
je
jedna
moudrost
kterou
my
obyčejně
uznávám
přeložili
jsme
o
tom
spis
moudrost
nejistoty
ta
moudrost
nejsi
ce
celý
život
je
nejistý
a
v
tom
je
obrovská
moudrost
a
tu
mysli
dost
nedostaneme
dovoluji
si
vám
nabídnout
spis.
Dvacet
moudrost
nejistoty
kde
je
to
se
snaží
nějakým
způsobem
to
popsat
ano
že
to
je
obrovská
moudrost
bez
které
se
nikdo
z
nás
neobejde
tady
mně
do
napovídáte
že
chyby
moudré
je
nemoudré
totiž
mimo
má
nějakou
představu
o
tom
co
je
moudrost
ta
je
chybná
a
pokud
je
pokud
je
chybná
představa
o
moudrosti
pak
je
nesprávné
chyby
moudrým
že
ano
ale
pokud
máme
starou
představou
moudrosti
pak
to
není
chybné
přání
naopak....