Waveform view
85-15B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Nýbrž
měl
by
pomýšlet
na
to
že
hlavním
úkolem
teď
jeho
je
milovat
bližního
to
znamená
odstupovat
od
sebe
tím
způsobem
že
bez
ohledu
na
to
co
mně
to
vynese
já
ho
fakticky
činem
podporou
budu
milovat
ne
proto
že
mě
to
něco
vynese
nebo
že
se
tou
nějakou
nějaký
pocit
blaženosti
nebo
uspokojení
z
potřen
bližní
potřebuje.
Proto
ježíš
kristus
ukázal
na
spasené
jenom
na
ty
kteří
někomu
něco
udělali
dobrého
a
bez
ohledu
na
sebe
nikdo
jiný
není
spasen
než
tenhleten
člověk
čili
on
řekl
obecně
ke
spáse
vede
odstoupení
od
sebe
sebezápor
normálně
bez
sebezáporu
sloužím
sobě
to
bez
sebezáporu
udělám
to
jsem
kolikrát
ochoten
udělat
víc
než
je
možné
že
ano
ale
to
není
sebezápor
kdežto
když
například
sloužím
bližnímu
a
to
bohužel
každý
člověk
nemá
ve
stejné
míře
možnost
ředním
v
továrně
má
možnost
jenom
v
rámci
svého
zaměstnání
ale
lékař
nebo
učitel
nebo
kněz
má
daleko
širší
možnost
tohoto
uplatnění
že
já
mu
tedy
po
sloužím
bez
toho
na
sebe
tak
jsem
posloužil
fakticky
bohu
protože
jsem
nemyslel
přitom
na
sebe
vstoupil
sem
do
jeho
večeřadla
dával
jsem
mu
jíst
rozumíte
takhle
to
chápejte
čili
i
tohleto
během
dne
konaná
je
vstup
do
hospodářova
domu
ano.
Tady
je
od
dotaz
existují
různé
úrovně
a
vývojové
a
jednou
z
nich
je
člověk
ale
na
touto
úrovní
člověka
jsou
vyšší
úrovni
například
se
říká
že
andělská
loví
vyšší
já
bych
to
chtěl
uvést
na
pravou
míru
tento
výrok
ti
člověk
jako
takový
živý
člověk
je
transformátorem
všech
těch
úrovní
čili
ty
úrovně
jsou
v
něm
obsaženy
ovšem
latentním
stavu
nejsou
oživený
čili
člověk
nějakým
prostřední
článkem
vývojovým
jenom
proto
že
má
o
živeno
jenom
jednu
úroveň
případně
dvě
když
spíme
nebo
za
zamění
jedno
na
druhou
ale
sedm
úrovní
nemá
oživen
ale
má
v
sobě
andělskou
rovněž
o
ně
latentním
skrytě
a
tělem
jo
takže
anděl
není
z
vyššího
že
anděl
má
jenom
úroveň
andělskou
kde
jste
člověk
má
uletěl
kou
sobě
já
přestože
ji
neuskutečňujeme
máli
uskutečnit
sebe
jako
dokonalou
bytost
tedy
schopnost
spojení
s
bohem
tak
musí
projít
všemi
celou
pokračovat
o
musí
oživit
celý
ten
transformátor
celý
ten
vesmír
v
malém
mikrokosmos
ne.
A
tím
se
potom
dostane
k
tomu
bohu
vědomě
ano
a
k
tomu
není
třeba
jak
se
třeba
domnívám
někdo
strašně
dlouhé
činnosti
protože
tomu
je
třeba
jenom
možná
ni
jedné
myšlenky
která
už
za
me
nějakého
zaujetí
je
třeba
sou
ovšem
lidé
kteří
trénoval
zaujetí
ty
mají
úžasně
výchovy
království
božímu
a
jsou
deme
kteří
to
netrvalo
ty
mají
strašně
daleko
tito
navrhuje
jenom
sebelásku
a
já
neříkám
že
i
ti
co
ten
malý
zaujetí
pro
věc
že
si
to
nemysleli
na
sebe
kolem
esli
to
nemuselo
být
takhle
čisté
ale
tím
že
soustavně
několik
let
kterou
zaujetí.
Pro
věc
tím
se
dostali
na
úžasně
vysokou
úroveň
totiž
při
této
cestě
jde
opravdu
o
zaujetí
o
věc
o
nic
jiného
že
kdyby
ten
služebník
přišel
do
domu
hospodáře
a
a
chtěl
by
napřed
vod
něho
aby
mu
dal
ten
hospodář
najíst
tak
to
všechno
postaví
na
hlavu
nedostal
by
ani
na
jíst
je
zákonité
ani
by
se
nespojil
vědomě
s
tím
hospodářem
jestli
je
to
ale
přijde
aby
patřil
jako
se
naučil
během
té
své
zavést
něčemu
patřit
třebas
brzo
k
tomu
brzo
onomu
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
tak
to
vede
ke
spojení.
Ty
se
například
učila
patřit
tomu
předmětu
který
si
právě
studovala
bylo
to
na
to
cesta
od
jednoho
ke
druhému
to
nevadí
člověk
musí
nějak
trénovat
a
teď
se
například
v
tom
situaci
v
té
se
jak
je
tam
patřit
svému
úkolu
na
poli
a
se
mu
úkoly
úkolu
to
mě
hospodáře
jenom
deme
věcem
a
jednomu
po
druhém
nesedět
na
dvou
židlích
najednou
ano
co
máte
říkati
a
vlastní
musím
bolest
ježíšova
života
a
tak
bych
to
řekl
že
život
ježíšův
začíná
tím
že
se
narodil
v
betlémě
co
to
je
to
symbolizuje
do
symbolizuje.
Že
po
splnění
podmínek
o
kterých
tady
byla
řeč
že
národ
izraelský
se
stal
správcem
věcí
božích
třeba
že
nedokonalý
to
je
jedno
jsem
měl
právo
dokonce
povinnost
narodit
ježíš
kristus
vých
umě
uprostřed
toho
to
ná
a
nikde
jinde
nemohl
že
žádným
národ
tohleto
nedělal
to
byla
výjimka
mezi
všemi
národa
ani
indie
toto
nikdy
neudělá
ani
je
to
na
padlo
pak
radí
krišna
přicházím
na
svět
lidsky
když
to
skřípe.
Čili
je
jeho
příchod
na
svět
vnucen
tím
že
tady
skřípe
kdežto
tam
byl
příchod
jeho
způsoben
tím
že
si
ho
přáli
židem
ovšem
oni
si
ho
přáli
mít
a
to
tedy
bylo
špatné
nit
oni
si
přáli
ho
mít
jenom
k
tomu
účelu
to
měl
být
jenom
prostředek
že
ho
tam
mezi
sebou
měli
aby
se
mohli
podle
něho
řídit
a
to
už
bylo
horší
voni
se
podle
něho
neřídili
oni
říkali
von
jim
říkal
totiž
oni
to
vyčítal
říkal
co
je
to
platné.
Vy
se
podobá
te
hospodáři
který
slavil
hostinu
svatý
nebo
se
takového
a
zval
této
hostině
všechny
své
známé
a
všichni
o
ní
plic
nějaké
zámky
ale
tak
jsem
dal
pozvat
postem
služebníky
na
křižovatky
a
aby
pozvali
žebrák
mrzáky
chudé
a
ti
naplněni
moji
hodovníkům
a
když
naplnili
jak
víte
ty
jeden
tam
byl
v
vzrušení
svatebním
a
toho
vyloučil
no
tak
to
už
je
věc
kterou
nemůžu
teď
zodpovědět
hned
protože
to
se
sem
momentálně
nehodí
ale
je
třeba
aspoň
je
si
tolik
že
i
když
člověk
je
povoláni
že
se
cítí
být
po
volám.
Tu
povolovat
na
sebe
cítí
že
je
poután
že
je
že
má
ctím
mání
k
tomu
povahou
aby
k
tomu
bohu
šel
aby
od
sebe
odstoupil
aby
šel
k
němu
tak
ještě
to
nemusí
dopadnout
dobře
protože
nemá
svatební
roucho
tak
jenom
tolik
bych
chtěl
říct
ale
teď
jestliže
ten
ježíš
kristus
tam
narodil
v
tom
betlémě
tak
je
řečeno
kdy
se
to
stane
se
stane
tehdy
když
národ
izraelský
to
znamená
všechny
vlastnosti
člověka
jsou
zaujati
sjednoceni
v
jedné
touze
být
spasen.
Ty
to
tento
způsob
cesty
na
vyšším
stupni
je
překážku
takto
zmínka
nebo
to
pohnut
ka
je
tady
nesmírně
důležitá
a
nutná
ale
nepřekro
kříž
pod
křížem
padá
neboť
ten
člověk
ve
přesvědčuje
že
když
se
spásu
pro
sebe
se
nedosáhne
ale
i
ve
se
nemůže
o
tom
přesvědčit
takže
je
mu
to
popsáno
a
dotáhne
to
až
pod
kříž
také
běžný
jogin
dotáhne
to
všecko
až
ten
pod
kříž
a
dál
to
nedotahne
než
jsem.
Takže
ježíš
nám
říká
zrozením
o
ně
o
jaké
fázi
na
vypráví
která
už
je
dost
vznešená
že
když
člověk
se
stal
správcem
a
že
když
člověk
také
se
naučil
vstupovat
do
do
mého
hospodáře
aniž
by
něco
pro
sebe
chtěl
tak
že
to
je
chvíle
kdy
může
dostat
o
hospodáře
vybídnutí
po
je
se
mnou
a
židovský
národ
měl
pojídat
s
ježíšem
o
to
symbolicky
znázorněno
tím
že
ježíš
kristus
se
nepás
s
vepři
začátku
svého
života
nýbrž
se
pásl
na
poli
izraele
a
žil
třicet
let
mezi
ním
nikam
nešel
jinam
než
tam.
A
tady
platí
jedna
důležitá
věc
že
jestliže
člověk
získá
to
první
osvícený
které
se
u
mě
přihodila
těch
sedmnácti
letech
a
neodejde
ze
světa
nýbrž
v
tom
světě
s
tím
světem
a
v
tom
světě
žije.
Tak
spěje
k
tomu
že
nakonec
se
světle
bude
potřebovat
tak
jako
do
té
doby
to
znamená
on
nebude
potřebovat
už
jenom
od
toho
světa
něco
pobrat
pro
sebe
nýbrž
bude
dále
potřebovat
tomu
světu
sloužit
ježíš
kristus
o
této
druhé
fázi
řekl
nepřišel
jsem
aby
mně
bylo
slouženo
nýbrž
abych
sloužil
to
věděl
sice
od
začátku
ale
nesloužil
ještě
to
musel
připravovat
čili
případech
k
tomu
aby
člověk
sloužil
světu
tvá
velice
dlouho
nebo
nebo
lépe
musí
být
důkladný
aby
to
byla
opravdová
služba
světu
tak
ten
ježíš
do
těch
třiceti
let
žije.
V
té
rodině
ji
oddán
upozorňuju
vás
na
to
jestliže
ale
existuje
něco
čemu
se
říká
narození
ježíše
v
těle
na
tomto
světě
a
v
tom
těle
toho
člověka
to
je
přesto
se
se
jako
ten
člověk
pozná
že
tam
je
velice
snadno
protože
tenhleten
člověk
má
velikou
schopnost
rozlišovací
do
toto
zažil
velikou
která
nepochází
z
rozumu
já
jsem
v
tom
byl
školení
jenom
kolem
jsem
dlouze
já
jsem
se
musel
ptát
matky
a
těm
který
jsem
věřil
co
je
správné
a
teprve
jsem
rozeznal
nic
odpovědí
těla
alternativ
je
správná
než
to
se
nepotřeboval
takhle
ptát
ten
protože
měl
za
sebou
narození
v
betlémě
a
to
já
jsem
za
sebou
neměl
tak
jsem
se
musel
ptát
a
teprve
potom
když
jsem
určitou
mírou
malou
míru
schopnosti
rozlišovací
brance
správné
a
do
jeho
se
to
měl
se
taky
moc
k
tomu
to
uskutečnit
tak
teprve
potom
jsem
mohl
se
dospět
až
nějakým
tomu
jordánu
ale
chci
vám
říci
při
té
přednosti
že
tam
je
mluveno
jenom
o
jedné
epizoda
malinké
ale
velice
důležité
vedli
letech
ježíš
udivuji
učení
tehdejší
doby
svou
mohou
stý
že
ta
schopnost
rozlišovací
stačí
k
tomu
aby
svou
moudrostí
člověk
v
němž
se
narodil
ježíš
v
betlémě
v
jeho
těle
aby
udivoval
ostatní
svět.
Ale
přitom
že
u
tím
je
ostatní
svět
nesmí
zapomínat
že
patří
tomu
svému
vnitřnímu
já
tomu
nesmrtelnému
bohu
takže
oni
tam
ve
zvát
letech
říká
té
matce
k
tomu
josefovi
co
měl
to
se
pak
nevíte
že
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
musím
být
v
tom
se
mého
otce
on
to
cítí
jako
povinnost
být
v
tom
co
jeho
otce
přesto
se
vrací
k
rodičům
a
jim
poddán
čili
ta
první
fáze
je
do
idei
let
ježíšovo
života
vývoje
označen
jako
že
člověk
cítí
potřebu
být
v
tom
nebo
jednat
podle
toho
co
je
ve
vůli
boží
a
co
je
božího.
A
když
to
dosáhne
určité
dokonalosti
a
to
zase
poznáte
snadno
že
v
tom
tu
dokonale
zasáhl
že
mu
to
jde
samo
tak
mu
něco
ve
samo
tak
přes
zase
přes
atena
místě
nýbrž
musí
jít
do
jordánu
to
znamená
musí
se
živit
svého
synové
poměru
k
tomuto
světu
oni
také
synem
člověka
často
zdůrazňoval
toho
se
musí
říct
aby
se
mohl
stát
synem
božím
tento
je
si
můj
bo
milý
říká
bůh
že
jo
vrch
vli
měl
že
se
mi
zalíbilo
na
děláte
si
na
člověka
syna
božího
a
tady
bych
vám
chtěl
říci
že
další
cesta
vede
potom
cestou
víry.
Že
totiž
ježíš
kristus
chce
aby
člověk
uvěřil
v
syna
člověka
a
tím
byl
spasen
syna
člověka
a
tím
byl
spasen
to
to
znamená
budeteli
uctívat
syna
člověka
a
budete
něho
věřit
budete
spaseni
z
to
znamená
že
totiž
jestli
ten
člověk
uctívá
své
nesmrtelné
já
svou
pravou
podstatu
jesiže
ví
že
ten
syn
člověka
je
se
podstatě
synem
božím.
Ale
takhle
jedná
pak
už
to
není
to
co
se
dělo
na
prvním
stupni
on
už
jedná
jako
syn
boží
protože
uctívá
syna
člověka
povyšuji
ho
na
kříž
to
zdá
von
to
o
syna
člověka
křižuje
v
sobě
rušen
vrcholná
fáze
sebevzdání
a
tím
se
dostane
potom
až
na
kříž
já
bych
nechtěl
tuhletu
fázi
takhle
rychle
odbýt
neboť
tady
jedna
důležitá
ště
věc
potom
jordánu
čtyřicet
dní
se
postil
zlační
a
je
pokoušen
satanášem
to
znamená
si
já
já
které
ho
doprovázeno
jemně
k
tomu
rozvoji
lidské
bytosti
k
tomu
rozvoji
nepravého
já.
K
nepravé
individualitě
toto
tento
člověk
takle
vybaven
je
přepadena
tímhletím
nepravým
já
a
to
nepravé
já
chce
aby
se
člověk
jemu
klaněl
aby
uznával
že
on
je
tím
pravým
já
což
není
pravda
takže
ježíš
kristus
země
je
toho
satanáše
to
se
nepravé
já
při
král
za
sebou
tím
že
tomu
se
klanět
nebude
a
toho
nepravé
já
že
nebude
poslouchat
tím
se
dostává
úkol
spasitelskému
čili.
Přibírá
všechny
vlastnosti
vás
apoštolů
aby
mu
sloužil
k
tomu
úkolu
tam
už
nestačí
nějakou
koncentrací
jednou
za
den
a
nebo
jenom
službou
na
poli
nebo
tam
se
musí
jít
kupředu
jinou
jiným
eště
novými
metodami
novými
prostředky
se
s
té
změny
v
prostředcích
jaké
prostředky
tam
dobře
sloužily
před
tím
jaké
jsou
li
izraeli
před
příchod
še
stav
jaké
sloužili
u
ježíše
do
třiceti
let
jaké
potom
slouží
u
ježíše
po
třiceti
let
na.
Nemyslete
si
že
když
se
zvlastní
kasete
správcem
že
to
stačí
do
té
do
dovršení
té
míry
sebevzdání
sebezáporu
do
toho
zapři
sám
sebe
to
je
začátek
sebezáporu
ten
sebezápor
daleko
větší
a
jinými
prostí
provádění
existuje
po
narození
ježíše
v
člověku
o
víře
se
v
něm
narodil
ježíš
když
se
v
něm
narodil
ježíš
tak
on
musí
přidat
jako
první
další
prostředek
že
musí
být
tomu
světu
oddán
teď
si
může
totiž
dovolit.
A
co
si
předtím
dovolit
nemohl
a
nesměl
nově
se
to
všechno
přebudovat
teď
si
musí
dovolit
a
musí
si
dopřát
a
musí
to
uskutečnit
že
bude
oddán
světu
aby
z
něho
vydobyl
zralost
svého
nepravého
já
při
tom
už
nerostu
tíž
nebezpečí
jako
by
rozhodl
by
to
dělal
začátku
tam
už
se
sloužit
bohu
hospodáři
tady
na
čínou
si
o
to
že
jako
krok
nazpátek
to
není
pravda
protože
toto
vtělení
doži
do
lidského
těla
není
zbytečný
není
něčím
méněcenným
než
tady
se
ukazuje
že
je
to
něco
absolutně
nutného
bez
čeho
se
člověk
a
se
mých
vlvem
stupni
neobejde
musí
mít
živé
tělo.
Když
jsem
například
dejme
tomu
už
při
tom
prvním
závadu
tam
v
tom
muzeu
chtěl
vlastně
odejít
z
tohoto
světa
nezáleží
na
ně
tak
to
je
úplně
chybný
způsob
jednání
od
té
hospodaření
ne
jenom
tím
že
jsem
potřeboval
se
od
koník
od
minulého
života
to
mě
dokonale
ospravedlněn
dyž
jsem
nevěděl
v
vědomí
tak
o
spadli
ale
moc
sem
se
odklonil
od
minulého
života
také
na
každém
dalším
stupni
je
třeba
se
od
prostředků
kterými
jsem
vládl
předtím
a
kterými
jsem
se
kupředu
stal
se
dokonale
odklonit
zaměnit
je
na
ale
prostě
nebo
aspoň
doplnit
staré
které
ustoupí
do
pozadí
novými
prostředky
které
přijdou
do
popředí
ježíš
kristus
třebas.
Potom
po
těch
tom
si
citem
roce
si
potřebuje
vypořádat
účty
se
svým
nepravým
já
kterého
nazývá
satanem
to
je
vopravdu
místa
žádný
mi
toto
neexistuje
než
na
se
nepravé
já
totiž
to
naše
já
si
přeje
abychom
jemu
sloužili
složit
světu
není
sloužit
jemu
k
tomu
satanu
protože
si
větu
proto
jenom
že
mu
musím
prokazovat
vděčnost
za
to
že
mně
umožní
růst
vnitřní
zevní
zralost
že
mě
umožní
dospělost
ale
ne
za
slu
si
to
je
nepravé
já
abych
se
nikam
abych
jemu
sloužil.
On
musí
vykonat
své
o
ně
musí
dovést
zralosti
a
lidské
dospělosti
lidské
a
jak
to
udělá
musí
odejít
z
jeviště
von
se
samozřejmě
projevuje
ještě
dál
jako
mé
negativní
vlastnosti
které
jsou
symbolizovaní
především
jidášem
a
pouta
ke
svatým
tomáše
svatým
petrem
a
jinými
neboť
kyž
se
rozutekli
ta
i
ty
negativní
a
tam
byly
vidět
u
všech
až
na
jana
teď
nastává
fáze
kdy
jsem
musí
dovršit
přerodit
a
ten
se
dovrší
jenom
zázračným
způsobem.
A
všechny
ty
zázraky
které
tam
jsou
jmenovány
podobu
těch
tří
let
to
jsou
zázraky
vykonávána
jedna
ježíšem
a
jednak
těmi
učedníky
je
to
zázračné
v
tom
smyslu
že
to
není
běžné
jinak
než
se
na
zářný
na
tom
není
že
je
to
velký
krok
do
oblasti
samovolnosti
ježíš
kristus
křísit
z
mrtvých
jako
by
se
nedělo
léčí
malomocenství
jako
by
to
nebyla
daná
doba
léčí
třebas
slepého
hluché
ho
mrzáka
a
nepotřebuje
tomu
normálních
lékařských
praktik
to
znamená
nepotřebuje
stáhnout
ruku
na
toho
člověka
a
nebo
nějak
mu
nějaké
velký
podávat
nic
takového
až
na
jednu
malinkou
výjimku
že
říká
jednom
případu
veme
zlíně
a
zmaření
hlínou
a
namaž
očistou
a
říká
di
tomu
rybníku
silo
já
tam
se
tam
si
to
omyl
a
budeš
vidět
že
jo
to
je
zajímá
věc
kterou
vyložím
potom
stranou
asi
budete
chtít
protože
to
by
bylo
s
hodiny
zase
dalšího
povídání.
Ale
zhruba
toto
se
neděje
a
bez
jakýkoliv
námahy
ten
který
uvěřil
ježíši
kristu
je
uzdraven
co
se
od
nás
chce
abychom
věřili
jeho
moc
a
tím
bude
uzdraven
a
duše
naše
i
naše
tělo
naše
tělo
bude
mít
tolik
zdravý
kolik
bude
potřebovat
tak
které
úrovni
na
té
kterém
stupni
vývoje
aby
mohlo
dovršit
tu
cestu
o
to
se
nemusíme
starat
když
chtěla
by
člověk
bezstarostně
šel
tam
totiž
předtím
to
tak
bezstarostně
nebylo
tam
v
tom
izraeli
přeci
se
museli
starat
o
to
aby
je
nepřátel
nevedl
do
zajetí
aby
ranec
všechno
to
to
byste
si
museli
přečíst
a
být
je
by
si
to
tak
je
ale
tady
už
se
člověk
nesmí
starat
celý
tento
stupeň
přechod.
A
to
způsobí
tu
zázračnosti
právě
jeden
z
důvodů
jiných
je
taky
že
je
vědomě
spojen
s
vůlí
otcovou
ten
ježíš
že
s
ním
jedno
a
jestli
od
nás
přeje
abychom
byli
taky
jedno
s
ním
jako
on
je
jedno
s
otcem
svým
a
když
to
splníme
tak
nám
slibuje
že
dovršil
svůj
úkol
na
světě
spasitelský
úkol.
Chci
vám
jenom
říci
ještě
jednu
aspoň
myšlenku
se
této
cestě
že
totiž
a
tu
opakuji
už
několikrát
a
musel
prominout
to
do
té
celistvosti
patří
jestliže
on
radí
a
ve
začátku
této
fáze
člověk
se
chopil
víry
v
syna
člověka
to
znamená
aby
věřil
že
syn
člověka
má
být
povýšen
v
tom
smyslu
tam
to
říká
dokud
nebe
povýšen
tak
to
s
že
musíme
v
něm
vidět
nesmrtelnou
podstatu
to
ukázal
tím
že
neumřel
na
kříži
nýbrž
vstal
z
mrtvých
a
jestliže
tedy
tohleto
člověk
plní.
Že
se
obrací
ke
svému
vnitřnímu
jak
pravém
z
té
individualitě
tak
ji
začne
posilovat
tak
je
to
ne
uvádět
navenek
projevů
přivádět
člověk
musí
toho
pána
boha
pustit
ke
slovu
a
to
se
děje
právě
v
této
fázi
a
na
kříži
ale
bude
zapotřebí
až
se
to
dovrší
ztratit
víru
za
ti
víru
ve
vlastní
spásu
tam
musí
víra
ve
vlastní
spásu
člověka
opustit
jsem
velikou
výhodu
k
té
asi
největší
vedle
jako
se
mě
na
to
na
této
cestě
že
jsem
nikdy
nevěřil
to
jsem
to
přece
sem
a
výhoda
že
já
jsem
nepotřeboval
víru
opouštět
to
jsem
ji
nikdy
neměl
čili
nebyla
tam
žádná
taková
ta
propast
jako
je
tako
bude
a
je
ve
vašem
životě.
Neprší
já
jsem
vírou
na
to
jak
jsem
nikdy
já
jsem
na
to
šel
dycky
jenom
z
vlastní
zkušenosti
která
nadto
postupně
od
útlého
mládí
že
čili
já
nemohu
mluvit
do
jako
v
rodině
o
cestě
víry
jenom
vím
že
zde
víra
končí
svou
úkol
a
kdyby
existoval
dál
tak
je
překážkou
víra
překážkou
tady
by
do
té
doby
ne
protože
ten
člověk
by
šel
za
svou
spásou
a
tomu
bylo
dosud
dovoleno
a
von
má
jít
opravdu
jenom
za
bohem
bouřku
dál
dovoleno
není.
On
je
schopen
za
ním
ještě
jít
za
tím
účelem
musí
mít
absolutní
ztrátu
víry
on
musí
vidět
ten
svůj
ideál
na
kříži
ho
musí
vědět
ukřižován
teprv
rok
pochopí
že
tím
hasne
spása
takže
se
vzdá
své
víry
dobrovolně
to
neudělá
ho
příliš
dobře
a
správně
vedla
od
mě
dlouho
a
jednou
prože
má
pří
do
stavu
nebe
aby
stavu
nebi
nemá
smysl
věřit
nemá
smyslně
něco
nýbrž
má
smysl
jenom
láska
a
proto
ježíš
kristus
ukážu
jedna
spasené
jako
na
lidi
milující.
Tak
to
jsem
chtěl
této
lidi
nese
chtěl
říct
ještě
k
tomu
protože
jinak
ty
detaily
jsem
vysvětlil
to
že
mě
tomu
umění
následovat
krista
a
jinde
daleko
větší
spisech
než
je
na
přednáška
nese
a
doporučoval
si
to
přečíst
o
tom
počkej
to
znamená
měli
nepa
ona
by
to
potom
musela
dělat
pro
čiž
mi
na
si
řekl
bože
pročs
mě
opustil
to
nebyla
ztráta
víry
to
bylo
konstatovat
že
ho
opustil
on
který
se
cítí
být
absolutně
sjednocen
s
otcem
svým
najednou
se
cítil
mi
od
něho
oddělen
jo
ztratil
toto
spojení
a
von
tím
řekl
nic
žádná
definitivě
v
tomto
oboru
vzestupu
člověka
k
bohu
neexistuje
že
by
musel
kupředu
jít
jestliže
jde
o
to
aby
dokonale
umřel
ten
člověk
vnitřně
tak
je
třeba
aby
byl
opuštěn
od
všech
přednosti
nebo
milostí
které
předtím
měl
kdyby
například
byl
ježíš
kristus
dovolil.
Nebo
podlehl
tomu
vodu
okolí
kterého
mělo
k
tomu
aby
se
vstoupil
z
kříže
taky
to
mohl
udělat
neudělal
z
toho
důvodu
že
by
byl
postavil
všechno
na
hlavu
ten
kříž
této
povýšení
nad
pozemské
nad
sem
kterého
je
nutně
zapotřebí
k
tomu
aby
ten
člověk
stal
mrtvých
a
jak
může
stát
z
mrtvých
když
neumře
napřed
tedy
na
tento
cestě
kterou
ukazoval
je
třeba
zemřít
a
vstát
z
mrtvých
on
to
vyjadřoval
mnoha
symboly
slovními
zrno
které
nezemře
ne
nevdá
plodů
a
tím
mysl
pořád
na
sebe
jo.
Takže
součástí
té
smrti
vnitřní
je
absolutní
opuštěnost
musím
říct
že
na
nějaké
nižší
úrovni
jsem
to
poznal
v
tom
koncentráku
ty
tři
dni
první
jsem
zažíval
absolutní
opuštěno
absolutní
já
sem
to
spojení
které
jsem
předtím
dost
jako
zřetelně
měl
ne
nějak
celistvý
ale
už
se
to
dostávalo
s
fáze
extatické
za
ní
do
takového
přeplývání
tak
najednou
to
všechno
skončilo
a
já
jsem
byl
totálně
na
mine
protože
jsem
začal
se
si
začal
jsem
být
neklidný
tím
co
se
mnou
dělo
že
jsem
dostával
kopance
jako
ostatní
ohrožen
jsem
měl
život
jako
ostatní
a
tak
dále
a
tohleto
ježíš
kristus
také
zažíval
na
vlastním
těle
že
ho
ohrožoval
jako
obyčejného
vraha
nebo
o
čin
nebo
tak
nějak
a
že
on
byl
těm
katany
úplně
poddán
že
on
se
jim
nemohl
v
ničem
jaksi
ne
nemoh
oponovat
já
vám
jenom
příklad
ježíš
práce
tady
ježíše
říkají
tady
na
sobě
ti
světci
že
si
říkal.
Božím
tento
chrám
kolika
bože
a
ale
tam
na
něho
žalovat
z
božím
tento
chrám
a
za
tři
dni
ho
postavím
když
to
zastavili
šest
ateisti
let
říkají
ty
světci
jak
ho
mohl
von
postavit
za
tři
dni
on
věděl
dobře
že
tím
to
slovním
svým
vole
znázorňoval
svoji
svůj
pobíjeni
pobyt
hrobě
čili
z
bot
on
se
nepokoušejte
oponovat
bože
tento
chrám
okolo
na
chrám
jeruza
ský
a
myslel
na
své
dělal
jsem
to
si
to
které
bude
opraveno
to
znamená
z
bože
a
ho
život
a
za
tři
dni
stane
z
bože
si
ho.
Uvidíte
za
tři
dni
bude
tady
se
ten
chrám
boží
a
von
se
považovat
to
nám
boží
cheme
vystihl
boží
tam
bylo
seno
jasně
takže
když
ukazovalo
na
jedovatý
chrám
nebo
na
sebe
to
bylo
jedno
to
byl
pořád
chrám
boží
člověk
je
chrámem
božím
jako
ten
jeruzaléme
chrám
byl
chrámem
božím
ano
tak
že
on
si
mohl
klidně
ukazovat
na
chrámy
rozený
a
musel
mohl
myslet
svoji
vnitřní
chrám
a
tak
je
to
tak
myslel
takle
bezohledně
on
je
na
opravdu
že
on
si
nesmysl
od
toho
ž
nic
že
to
někdo
nepochopí
a
když
to
pochopíte
to
bude
všecko
on
si
si
brali
tom
o
toho
že
bude
následovat
jeho
jeho
příkladu
a
tím
to
teprve
pochopí
a
jako
přestane
následovat
ten
příklad
tak
že
už
přestane
to
taky
chápat
ty
učedníci
kteří
ho
přestali
následovat
okamžiku
kdy
přestane
ně
věřit
přestane
taky
chápat
všechno.
A
zapomněl
jako
kdyby
to
byl
neřekl
takže
ten
ježíš
kristus
na
tom
kříži
zvolal
nikoliv
nedostatku
víry
nýbrž
aby
dokumentoval
se
s
ním
fakticky
dělo
že
na
ten
ce
těch
kterou
on
ukazoval
je
to
cesta
řek
bych
činnosti
a
víry
že
na
této
cestě
není
možno.
Toto
se
obejít
bez
z
kříže
a
bez
absolutně
opuštěnost
to
musel
ukázat
a
není
to
jenom
ukázka
nýbrž
se
musí
fakticky
dělo
a
taky
řekl
co
při
tom
musí
ten
člověku
tě
zabit
věc
zachránil
že
musí
odevzdat
svého
ducha
by
byl
taky
víry
jak
ty
si
myslíš
tak
byl
neodevzdal
svého
ducha
bohu
ale
von
tvoje
ho
ducha
odevzdal
bohu
protože
vy
ho
neztratil
on
opravdu
přestože
to
spojení
spojení
ztratil
tak
věřil
a
toho
ducha
odevzdal
ono
mu
nemůžu
říct
věřil
to
není
správný
výraz
on
o
něm
věděl
že
to
že
nebyl
v
tom
mentálně
s
ním
vědomě
spojen
o
ně
dívej
ka
věděl
a
co
teď
těžko
říct
že
to
víra
tak
je
to
zodpovězeno
nesmíte
si
myslet
že
ježíš
kristus
to
to
dělal
jenom
pro
tu
ukázku
nýbrž
on
to
fakticky
zažíval.
A
on
taky
říkal
příklad
svůj
dal
jsem
vám
on
chtěl
aby
každý
poznal
že
po
tomto
příkladu
musí
že
totiž
nikdo
nemůže
na
kříž
vstoupit
že
za
něho
musí
vstoupit
ježíš
kristus
aby
se
ten
člověk
dostal
k
tomu
trvalému
spojení
a
to
je
symbol
samozřejmě
ale
to
vnitřní
naše
božství
musí
být
křižován
a
člověk
když
o
křižuje
jenom
své
tělo
jako
si
představovali
lidé
bez
člověku
a
starověku
tak
to
není
vítězství
budí
to
řečeno
ještě
no
tomu
slepému
řekl
ježíš
kristus
jednou.
Dejte
mi
prach
této
země
pro
myšle
ho
se
svou
vlastní
synu
a
když
udělal
tu
kašičku
namazal
tu
kašičku
na
oči
toho
slepého
a
řeknu
aby
se
šel
do
rybníku
siloe
umět
aby
to
mil
rybníku
siloe
mimochodem
ten
rybník
silo
je
byl
velice
mohutný
pramene
blízko
jeruzaléma
dodneška
existuje
a
že
tam
chodil
jak
dobytek
tak
lidé
pro
vodu
to
nijak
nevadilo
že
ta
voda
prudce
týkala
že
to
se
čistý
a
co
tím
ježíše
krista
těle
dokázat
kdyby
ostatní
zázraky
dělal
tím
způsobem
že
opravil
toho
člověka
nesměl
udělat
zázrak
do
stavu
víry
moc
toho
ježíše
krista.
Kterou
on
toho
člověka
léčí
jenže
byl
to
vtělený
bůh
který
viděl
do
lidského
nitra
promítne
se
to
dneska
řeknu
jinak
já
to
třebas
řeknu
ještě
jiným
způsobem
protože
na
to
je
mnoho
výkladu
a
všechny
jsou
správné
pokud
sebe
do
na
určité
úrovni
on
věděl
že
tento
člověk
by
nebyl
schopen
takové
víry
aby
bez
zevní
pomůcky
se
k
ní
mohl
dopracovat
on
musel
ze
sebe
něco
tělesného
přenést
na
tělo
toho
slepého
aby
mu
dokázal
že
je
to
ježíš
kristus
který
ho
léčí.
A
teprve
až
toto
udělal
tak
ten
slepý
pokorně
se
dal
dovést
k
tomu
rybníku
siloe
on
tam
netrefil
pochopitelně
sil
si
to
u
viděl
prozřel
a
se
se
ukázat
farizeů
tak
tam
stojí
psáno
na
samo
sebou
farizeové
strašně
za
říkali
to
je
to
je
nějaký
mák
ten
dělá
nějak
ze
stan
se
spadám
spojen
tomu
hned
začli
věřit
protože
toto
dělal
magii
jasně
dělal
magii
jak
to
že
on
se
jinde
magické
úkolům
neobracet
a
tady
tíhne
jeho
použije
protože
víra
toho
člověka
nebyla
tak
silná
aby
byla
přemohla
sílu
jeho
myšlenek.
A
taky
musel
potřít
nějakým
faktem
třebas
tou
synu
pro
pro
ně
ten
o
s
tím
vlá
s
tím
písem
tím
prachem
tak
to
neruší
výklad
todleto
je
takový
jsem
asi
dříve
nedával
ale
dneska
ho
dělám
protože
si
to
vodbyto
jak
to
by
mělo
stačit
který
zřejmě
tady
sáhl
ježíš
kristus
do
oblasti
magie
o
tom
není
pochyby
ale
já
jsem
tak
to
vypadá
ale
já
jsem
si
jist
že
to
nebyla
magie
o
sobě
tak
se
já
by
to
také
jenom
vysvětlila
mou
že
mě
to
stačila
že
to
nebyla
magie
nýbrž
byl
že
to
byla
výpověď
k
tomu
aby
uvěřil
v
té
slabé
víře
toho
člověka
nebo
slabé
pže
aby
uvěřil
silněji
teď
mám
na
sobě
tu
svýmu
toho
ježíše
krista
a
ta
ve
mně
začíná
působit
aby
totiž
byl
nějaký
čas
není
třeba
té
moci
boží
tím
že
on
si
šel
k
tomu
rybníku
siloe
a
myslel
na
to
tak
se
upevnila
ve
víře
rozumíte
ve
víře
která
musěl.
Takže
on
působil
fakticky
jenom
na
míru
jeho
víry
a
vy
se
zvětšil
té
druhý
výklad
taky
správně
výklad
jistěže
toto
neříkám
že
měl
na
mysli
když
řeknu
měl
na
mysli
tak
mu
křivdim
ježíši
kristu
on
nepotřeboval
to
mě
na
mysli
on
věděl
co
dělá
bez
přemýšlení
ono
opravdu
nepotřeboval
o
těch
věcech
který
dělal
myslet
nebo
rozjímat
nebo
uvažovat
než
to
má
udělat
nebo
nemá
udělat
to
mu
bylo
z
dáno
když
někdo
řekne
o
bohu
že
pán
bůh
se.
Milostivě
o
obrátí
na
hříšníka
odpustí
to
to
všechno
nesmysly
to
pán
bůh
nerozdá
neuvažuje
neomylně
nezbavuje
člověka
milosti
nehněval
se
to
to
všechno
lidské
lidské
pojetí
který
nemá
spojení
společného
ale
vypadá
to
jako
že
se
třebas
mě
a
nebo
že
jsem
s
tí
to
tak
vypadá
tak
že
se
to
může
takle
říct
podle
toho
zevního
znaku
ale
není
to
pravda
je
to
jenom
své
jenom
vychází
zříct
tomu
člověku
aby
mohl
k
tomu
věřit
protože
vidí
fakta
se
to
tak
vypadal
tak
dopadá
tamti
v
tom
koncentráku
ti
věřící
taky
říkají
to
to
na
jako
že
pán
nás
ctí
že
nás
nějak
zavrhl
nevíme
pro
co
mimo
je
že
nevíme
proc
to
dopadlo
jejich
vírou
další
výklad
co
je
to
ten
prach
a
zet
lidí
na.
Řekl
ježíš
kristus
o
království
božím
podstaty
boží
že
některá
vzala
kvas
zadala
ho
do
tří
měří
mouky
a
kvasilo
to
všecko
nenápadná
vám
že
tady
ta
mou
ká
by
mohl
být
ten
prach
a
že
ta
slabý
mohl
být
ten
kvas
obdoba
v
tom
je
není
to
totéž
ale
obdoba
v
tom
je
a
ten
kvas
má
dispozici
jedině
to
nesmrtelné
v
nás
tak
to
myslí
že
jo
a
proto
kdybys
to
volně
vyložil
jako
že
to
nesmrtelné
a
tamto
to
smrtelné
tak
bys
nebyl
moc
daleko
od
pravdy
ale
byl
by
se
s
jenom
dost
daleko
ne
my
to
nestačilo
víš
na
ten
výklad
ale
je
to
opravdu
totéž
jako
to
podobenství.
Podobné
království
nebeské
kvas
které
založena
není
protože
tam
mě
v
tom
mluveno
o
moc
která
není
hlínou
to
je
něco
už
pracovního
člověkem
kdežto
ten
prach
není
zpracování
člověkem
to
není
před
pracovní
to
není
připraveno
pro
ten
pas
tam
totiž
je
míněno
tou
mou
míněno
lidské
tělo
už
zpracování
už
připravován
že
tím
vývojem
jo
ten
prošlo
kdežto
tady
ten
prach
žádný
vývoje
nepřišel
neprošel
není
živý
takže
není
tam
obdoba
mezi
tím
prachem
a
mezi
tou
mou
kou
tak
úplně
jasná
ta
muka
je
opravdu
lidské
tělo
se
vším
všudy
dohromady
a
ten
kvas
je
moc
naší
nesmrtelné
duše
to
všechno
přetvořit
ano.
A
takže
potom
samozřejmě
nemůže
vlivem
tohoto
nedostal
že
tam
na
té
nestranně
schází
živé
lidské
tělo
nemůže
dojít
k
tomu
že
by
to
vedlo
ke
kralovství
božímu
nýbrž
jenom
k
nabytí
zraku
neznamená
pouhém
mu
zázraku
přebere
málo
že
říká
vy
do
věci
neza
mícháme
živým
ský
organismus
nemůže
z
niko
ten
zázrak
největší
přeměna
toho
smrtelného
v
nesmrtelné
vědomá
přeměna
nýbrž
může
vzniknout
jedině
zázrak
což
je
to
velice
málo
ne
tak
jeden
výklad
trvám
že
se
mi
napovídali
že
ten
člověk
který
prohlédl
vidí
najednou
že
to
symbol
jeho
vědění
jeho
duchovního
poznání
ovšem
veden
k
tomu
že
se
stal
jenom
zázrak.
Tak
to
není
tak
úplně
jisté
že
tomu
takhle
je
protože
ono
se
nestalo
nic
dál
on
se
nespojí
vědomě
s
bohem
nýbrž
jenom
začal
vidět
a
jenom
tento
vysvětli
děl
čili
on
se
neposlouchali
popíjel
dál
ani
o
kousek
dál
že
jo
zůstal
trčet
na
úrovni
hmotné
ho
přes
ty
musí
opatrně
zacházet
nanosit
symboly
věda
pozor
aby
to
neodpovídalo
aby
to
neodporoval
rozumu
to
nesmít
nerozumné
a
kam
by
tento
výklad
byl
nerozumí
ano
Text view •
Help