Waveform view
85-15A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Že
všechno
si
na
k
tomu
aby
mohli
přikazoval
a
všechna
síla
k
tomu
abych
já
to
mohl
plnit
co
mně
přikazuje
je
od
boha
že
celá
existence
i
jejich
i
moje
je
od
boha
všechno
ustavičně
odtamtud
pochází
že
on
je
soustavným
zdrojem
že
on
je
z
toho
přítelem
těchto
událostí
to
je
ta
naše
ostudnost
pak
já
ji
uznávám
že
není
toho
vyhnutí
že
my
jsme
v
jeho
rukou
že
to
ti
naši
vědoucí
nevidíte
na
ty
příkazy
dávají
na
tom
nezáleží
já
vím
taky
nebudu
prozrazovat
že
s
toužím
někomu
jinému
tím
že
poslouchám
je
prosím
já
musím
konat
to
co
mě
nařízení
říkají
nebo
co
na
mě
chtějí
ale
tím
nemusím
být
poslušen
jich
nýbrž
já
mu
byste
bohu
oni
jsou
nástroj
v
rukou
božích
víte
ně
k
tomuto
pojetí
velice
dobře
posloužit.
No
to
že
jsem
své
tělo
od
tře
a
půl
let
považoval
za
nástroj
toho
který
ve
mně
myslí
a
který
jedná
a
takže
byl
jenom
koček
k
tomu
že
jsem
taky
ostatní
na
lidi
učitele
maminku
rodinu
národ
považoval
za
na
trojkou
mého
vnitřního
postupu
takže
vy
musíte
být
vděční
tomu
že
vám
někdo
nařizuje
protože
oni
jsou
nástrojem
neví
o
tom
sou
slepý
oni
nevědí
co
činí
mi
nevíte
se
o
z
rukou
velkou
božích
vy
to
už
ale
víte
to
je
vaše
veliká
přednost
vedeni
takže
nebojte
se
ve
budete
vždycky
poslouchat
jenom
do
té
míry
jak
si
to
pán
bůh
bude
přát
pokud
opravdu
to
budete
brát
z
rukou
božích
oni
ji
nebudou
nějak
zvlášť
osvíceni
nikdy
to
nemůžete
chtít.
Ale
oni
nebudou
moci
vám
dát
příkazy
které
se
rozcházejí
vaším
svědomím
a
z
vaší
duchovní
cestou
i
když
vám
to
půjde
proti
srsti
a
budete
myslet
že
to
nesmyslné
a
to
se
mi
kolikrát
stávalo
co
vám
přikazuje
jenom
si
řekněte
je
to
nesmyslné
proto
že
sebe
neznám
a
že
oni
nevědí
co
činí
jsou
dva
hlavní
důvody
proč
se
mi
to
závěrem
obojí
je
stanoven
dohromady
nesmyslné
ještě
nanovo
na
na
třetí
protože
já
neznám
své
postavení
to
já
nevím
že
jsem
za
tím
ve
službách
člověku
který
neví
co
činí
který
slepého
který
mě
vede
a
ne
ve
službách
bohu
teď
si
ale
uvědomte
jaký
je
východisko
z
této
situace.
Jsem
napojilo
hospodářovi
i
když
mě
přikazuje
jako
by
lidé
ale
tělo
mě
nějakým
zůsobem
přikazuje
neboť
je
smrtelné
je
unaven
nebo
neunaven
čili
nebo
ne
čiperná
tak
mně
přikazuje
nebo
u
dovoluje
řeknete
mírně
co
mám
a
mohu
a
nesmím
udělat
tak
to
je
první
příkaz
ce
nesmím
ho
přemáhat
všechno
by
mělo
být
v
lidském
životě
rozumné
přemáhat
přede
převtělovat
člověka
lidské
tělo
jeho
tělesnost
se
všemi
schopnostmi
a
beru
přitom
inteligenci
a
i
ta
všecko
znamená
nerozumět
v
této
cestě
protože
ona
mě
toto
jednání
mě
hned
v
první
fázi
přivádí
do
neklidu
únava
druh
neklidu
to
že
já
nesmím
dopustit
abych
byl
unaven
tím
co.
Tam
v
příkladu
třebas
takzvaného
jiného
já
musím
prostě
se
udržovat
v
takové
situaci
že
klidně
mohu
vykonávat
to
co
vykonává
ano
a
když
to
nemohu
vykonat
když
mě
to
unavuje
když
panna
nabrat
jak
se
říká
česky
tak
to
musím
vodě
odmítat
protože
bůh
si
nepřeje
aby
byl
zneklidňován
službou
nýbrž
ale
byl
službou
posilována
na
cestě
k
bohu
přes
toto
se
ten
člověk
v
tom
podobenství
ježíše
krista
který
přichází
z
pole
do
večeřadla
kde
máme
se
ře
tím
hospodářem
nepřijde
tam
aby
ukazoval
aby
na
oděv
dával
svou
unavenosti
brž
přichází
tam
aby
posloužil
tomu
hospodáři
pamatujte
na
ty
ostatní
kolečka
vy
musíte
po
těch
všech.
Příkazech
denních
které
plníte
mít
tolik
síly
abyste
neměli
posledního
až
vstoupíte
do
domu
hospodáře
neboť
tam
se
musíte
chovat
zcela
jinak
než
unaven
člověk
tam
musíte
být
připraveni
plnou
vahou
své
osobnosti
k
tomu
abyste
se
umyl
to
znamená
shodil
že
sebe
ten
den
s
tím
jeho
prachem
tou
jeho
únavou
s
tím
co
nepatří
do
toho
večeřadla
k
tomu
hospodáři
se
vším
čili
jedním
ztra
se
zapomněli
na
to
cestou
dělali
jako
byste
byli
nic
neudělali
tak
vstupujete
do
toho
domu
spořádejte
tu
symboliku
doplňuju
tím
jak
to
komentoval
ježíš
kristus
rozumíte
oni
třebas
vám
nenapadne
to
to
je
komentář
ke
starému
zákonu
je
a
on
totiž
to
naplnil.
Tím
komentářem
a
znovu
proti
tím
životem
ve
to
plynule
ukázal
ve
zkratce
jak
ten
národ
to
prožíval
délce
tisíc
sedmi
set
dvaceti
let
jak
to
udělat
za
jeden
život
řečeno
se
lidově
a
jestliže
já
si
tímto
způsobem
počínám
tak
přestanu
být
především
to
se
na
mně
chce
na
tom
prvním
stupni
přestanu
být
ovládána
vůlí
lidí
a
čím
dál
dokonale
začne
rozhodli
ovládat
vůlí
boží
a
je
to
začnu
rozeznávat
začnu
mít
vlivem
tohoto
způsob
může
se
vzdávám
svého
řešení
toho
co
zaměření
do
jiný
termín
a
vá
příkazy
já
chce
vzdávám
ne
tak
úplně
slepě
prosím
to
bych
se
musel
dát
do
vadit
v
tom
vodil
nechte
bych
je
nepřinese
všechno
řekl
protože.
Sebete
dokonalejší
rozhřešení
této
věci
by
vám
ne
posloužil
víc
než
je
možné
pod
rozumu
nesmí
se
taky
všechno
ctít
ale
já
vám
to
říkám
proto
aby
jste
věděli
že
na
všechno
rozumem
nestačíte
ani
na
tento
tomto
prvním
stupni
ale
na
to
rozum
má
stačit
že
vy
nesmíte
být
vlastníky
tam
v
tom
městě
u
se
toho
měli
málo
ale
bylo
to
vaše
a
pomocí
toho
co
bylo
vaše
se
sloužili
jenom
těm
svým
bohatší
bratřím
méně
už
v
sobě
ale
taky
sobě
byste
byli
nezrušil
sobě
tak
vás
to
přestalo
bavit
že
ano
tak
k
čemu
je
ten
hospodin
jeli
se
tomu
branou
později
abrahamovi
objevil
a
řekl
mu
odejdi
odtud
já
vám
to
řeknu
si
my
slovy
ne
slovy
hospodinu
vím
to
beztak
abraham
překládal
to
nebere
jisti
takže
on.
Žádný
hlas
neslyšel
tak
ten
mu
řekl
prosím
řekl
v
uvozovkách
dám
na
vědomí
odejdi
odtud
kde
jsi
majitelé
třebaže
drobném
i
to
vadí
na
cestě
ke
mně
a
ji
tam
kde
nebudeš
vlastnit
nebudeš
spravovat
to
je
moje
země
moje
zaslíbená
země
pokud
jí
budeš
jenom
spravovat
tak
nebudeš
mít
žádné
překážky
a
povedu
ti
rovnou
k
tomu
spasitelskému
úkolu
božímu
nebo
bůh
není
dotvořit
eem
jaký
tvým
spasitelem
povedu
těch
tomu
a
ty
budeš
prospívat
duchovně
jakmile
se
nestane
správcem
za
je
majetníkem
tak
to
dál
nepude
překročí
vůbec
práh
věčnosti
to
znamená
ani
spasitel
se.
U
tebe
narodí
národ
izraelský
kdyby
bylo
křesťanství
naučilo
křesťany
aspoň
této
terezy
jesi
si
že
nemáme
vlastnit
nýbrž
jenom
spravovat
ať
je
to
moje
tělo
a
nebo
všechno
co
je
nám
svěřeno
tak
by
bylo
dost
udělalo
a
bylo
po
nikdy
nebylo
zapotřebí
politický
poměr
ať
je
milujete
jak
chcete
jakýkoliv
ismus
nejenom
tento
znáte
aby
se
za
stalo
to
co
křesťanství
za
stalo
a
že
se
to
bohužel
křesťanství
nepodařilo
pořád
dodneška
vlastní
křesťané
a
musel
musela
to
jít
po
zlém
přichází
jedna
rovince
za
druhou
to
není
to
je
ta
první
kde
se
všem
bohatým
všechno
bere
a
je
zajímavý
že
prvním
kterým
se
to
soustavně
bralo
nebyli
nějaký
kapitalist.
Nýbrž
byly
to
židé
na
které
se
od
starověku
dělali
pohromy
protože
se
pán
bůh
za
tím
mi
milosrdně
smiloval
a
ukazoval
ustavičně
cestu
od
majetníci
ke
správce
jakmile
začli
vlastnit
zase
na
novo
a
přestali
spravovat
všechno
jim
to
po
brali
a
dokonce
pozbyli
že
ano
známo
vám
nikdo
nepodléhal
tolik
po
kromě
totiž
by
vraždění
jako
právě
židé
měli
to
mělo
to
historické
důvody
že
voni
brali
úrov
a
že
s
tím
nastřádali
jak
se
stane
nesměli
brát
tak
to
je
jiná
věc
ale
to
nebudeme
probírat
to
už
bylo
probrán
jinde
já
se
potřebuju
dostat
k
věci
bychom
měli
vět
do
jaké
míry
jsme
už
správci
takzvaných
svých
věcí
a
do
jaké
míry
jsme
majetníky
vlastní
věci
do
takové
míry.
I
do
jaké
jsme
správ
majetníky
tak
nestačíme
pro
starosti
které
nám
to
přináší
tato
toto
majetníci
stačím
se
starat
ustavičně
ustaraný
ale
když
jsme
správci
tak
je
po
starostech
veta
přesto
si
to
máte
tělo
jehož
te
správci
nebo
dva
ne
toho
pána
boha
svěřené
máte
nějaké
schopnosti
toho
jste
také
správci
jenom
to
není
sou
vaše
schopnosti
všechno
prostě
co
máte
zdravý
nemoc
slabost
sílu
všechno
je
závislo
na
přísunu
energie
od
pána
boha
nebo
uvědomovací
síly
nebo
míry
blaženosti
a
není
to
fiat
zle
že
chcete
žít
radostně
to
není
žádný
hřích
když
kristus
jasně
ukázal
už
tím
že
udělal
první
zázrak
ani
galské.
Že
jim
chatu
kterým
nesen
dostával
přidal
lepší
upozorňuju
vás
na
tom
že
on
dobře
věděl
že
radost
je
vnitřní
potřeba
přirozená
potřeba
každého
člověka
a
von
ji
od
začátku
podporoval
takže
učedníci
po
dobu
tří
let
nemuseli
se
o
nic
tak
on
první
co
jim
sebral
starost
jesiže
se
někdy
ta
starost
vyskytl
vej
životě
jako
třebas
při
té
bouři
na
jezeře
tak
jim
to
velice
zazlíval
říkal
pro
se
stará
copak
nevíte
že
jste
v
mých
rukou
nejsem
s
vámi
takže
ono
se
zdá
to
se
dá
tohoto
stavu
k
upadnout
do
nižšího
stavu
je
ono
se
dá
zapomenout
na
to
správcovství
my
se
můžete
chovat
co
chvíli
zase
jako
majetníci
ale
takže
vy
v
této
fázi
nedokážete
se
jedna
jedné
židli
na
židli
správce
nýbrž
sedí
na
dvou
židlích
takže
i
správce
a
na
židli.
Vlastník
tak
při
lepším
takhle
na
tom
jsou
většina
duchovní
bratří
jo
a
to
si
každý
by
měl
uvědomit
a
měl
by
zde
hledět
jednat
nápravu
aby
se
děl
na
židli
správcovským
ale
byl
spravovat
tele
věcí
jenomže
teď
já
přeskočím
celý
starý
zákon
od
lite
už
novém
zákoně
o
jsem
ten
úvod
musel
znovu
opakovat
promiňte
mně
aby
se
mu
pochopil
se
najdeme
zákoně
dělo
nový
zákon
o
tom
jsem
vyjádřil
ježíš
kristus
od
té
o
tom
komentáři
ke
svému
životu
tímto
způsobem
nepřišel
jsem
starý
zákon
zrušit
nýbrž
ho
jenom
naplnit
já
bych
vám
mohl
slovo
za
slovem
dokázat
že
ho
přišel
jenom
naplnit
a
ne
zrušit
ani
v
nejmenšího
nepřišel
zrušit
karmu
schválně
nějaké
slovo
do
pranice
aby
si
myslel
toto
přeci
von
rušil
tam.
Ne
ve
starém
zákoně
praví
bůh
tvůj
hospodin
izraeli
je
bohem
tvým
ano
bohem
závisí
vím
a
přísným
soudcem
který
trestá
tvoje
neprosí
a
hřích
je
do
třetího
až
čtvrtého
pokolení
nepřišel
on
to
svou
láskou
zrušit
přátele
přišel
ale
von
to
přišel
naplnit
láskou
a
ne
zrušit
tam
kde
člověk
jedná
jako
s
tím
nelásky
plný
člověk
tam
se
ho
láska
boží
a
kristova
vůbec
nedotknout
nemůže
v
něm
působit
on
musí
v
sobě
učinit
tu
nápravu
aby
sám
byl
laskavý
a
pak
má
právo
teprve
uskutečnit
aby
se
mi
to
uskutečnila
láska
boží
čili
takhle
chápejte
když
von
když
se
tady
ježíše
krista
jak
je
to
s
tím
bohem.
Takhle
nemilosrdná
vaší
lhal
to
je
zavinila
naše
tvrdá
srdce
mojžíš
ten
zákon
napsal
proto
takhle
že
měl
před
sebou
lidi
kteří
nenáviděli
kteří
se
pral
kteří
jedem
jeden
druhému
záviděl
a
tak
dále
a
proto
stav
tykal
že
musí
my
slovy
oni
byli
na
úrovni
čistě
zvířecí
si
definicí
poradí
tato
a
tak
dále
oko
zákazu
za
stopa
já
vám
pravím
nikoliv
oko
za
oko
zub
za
zub
brž
a
teď
tíží
v
tom
dalším
vyšší
způsob
jednání
vyšší
způsob
myšlení
že
jak
to
jde
jinak
než
oko
za
koutů
ale
jakmile
každým
od
pásky
ten
co
vám
se
tak
mého
udělá
a
já
se
mi
lev
a
dostal
špatného
udělal
jako
nemáte
stejně
rád
za
to
co
vám
dobrého
udělá
co
a
pak
neudělá
tak
jste
vyřízeni
pro
další
krok
i
pro
sebemenší
krůček
na
této
cestě
nemůžete
ho
provést
není
to
možné
vy
musíte
vnitřně
obrat
do
vnitřně
neodolal.
Musí
bez
pána
boha
slovu
toho
ježíše
který
láskou
vás
chce
navštívit
a
tam
nemá
místo
protože
musí
najít
nějaký
zárodek
lásky
tak
předává
ona
se
musí
o
něco
opřít
a
láska
boží
vy
můžete
se
vlast
nepatrnou
ale
musíte
nějakou
mít
kdyby
byli
ti
učedníci
páně
neprojevila
ani
minimálně
lásku
tak
se
nemohli
stát
to
učedníky
přeci
to
chápete
a
ten
kdo
projev
největší
lásku
třebas
svatý
jan
ten
nemusel
ani
umřít
násilnou
smrtí
a
všechny
ty
krize
který
ostatní
prodělával
on
překonal
hrobě
protože
měl
dobrý
tolik
základ
lásky
čili
první
krok
dycky
musí
dělat
člověk
ten
který
krok
dobré
vůle
se
schopni
udělat
pro
dobré
vůle
znamená
provést
to
co
je
odpusť
nám
naše
viny
jakož
i
my
odpouštíme
našim
viníkům
na
já
to
rozhodnutí
já
budu
odpouštět
a
nebudu
chtít
aby
mně
bylo
odpouštěl
když
tam
na
odpouštím
tak
prosím
s
tou
udělali
správný
krok
kupředu.
A
je
to
jeden
z
jedno
z
rozhodnutí
otčenáše
kterým
velice
důležité
tam
jsou
od
a
do
zet
sama
rozhodnutí
jednodušší
druhé
a
jestli
se
kterékoliv
vynechá
tak
v
té
soustavě
něco
chybí
a
to
jsou
stala
hrozí
celá
se
stím
z
a
to
tedy
z
toho
vyplývá
že
zapotřebí
si
pořád
asi
připomínat
já
jsem
na
cestě
k
bohu
já
jsem
správce
já
mám
všechno
od
tebe
pane
bože
ne
jednou
ani
jednou
v
tom
nespočívá
správcovství
správcovství
spočívá
v
po
činech
v
duchu
ve
kterém
se
to
koná
jestliže
já
pláču
nad
ztrátou
čehokoliv
protože
to
bylo
moje
a
jestliže
já.
Všechno
konám
tak
jako
ostatní
lidé
poctivě
protože
z
toho
něco
mám
protože
to
přináší
nějaký
výběr
ka
zajišťujeme
to
o
život
tak
nejsem
správcem
já
bych
se
měl
od
začátku
lépe
poznávat
to
je
nutné
spíš
poznávat
čím
nejsem
než
čím
jsem
protože
kdybych
poznával
čím
jsem
to
bylo
předčasně
a
příliš
mnoho
to
se
nemůže
od
toho
začátečníka
také
chtít
čím
von
je
ničím
řeknete
mu
toho
von
řekl
to
je
nepochopitelné
to
nesrozumitelné
to
my
neříkej
jak
se
toho
mám
chopit
když
ten
ničím
to
nemohu
čili
to
mu
nevnucuj
za
tím
bylo
by
to
správné
a
vy
mě
to
tady
do
řekl
já
bych
se
podíval
na
nebo
život
zblízka
tak
by
řekl
tak
ty
to
nemyslím
ty
to
nám
přestal
straně
ve
slyšel
a
tak
by
tady
opakuje
ale
poctivě
je
dobře
říci
že
ten
hospodin.
Když
je
poslal
do
to
co
je
země
zaslíbené
trojím
zaslíbil
a
držel
je
v
tom
zaslíbení
dodržoval
svoje
slovem
do
té
míry
do
jaké
oni
půjde
půdu
obdělával
jo
aby
se
uživil
a
aby
mohli
na
cestě
k
němu
pokračuj
obojí
bylo
zapotřebí
tak
neseděli
na
dvou
židlích
ovšem
ptáš
se
mi
tady
je
to
možné
aby
byli
všichni
tak
dokonale
přesvědčena
jako
abrahám
a
šli
do
té
země
zaslíbené
do
neznáma
z
jistoty
sice
ba
malé
do
absolutní
nejistoty
kde
nevěděli
co
je
čeká
s
tím
abrahamem
něco
vlivem
vinou
božího
nalil
ale
kdo
ví
jestli
je
to
pravda
si
musel
říkat
takový
byla
většina
já
to
budu
dokument
a
ty
si
pozdější
události
ze
života
izraele
když
se
mu.
Když
loví
nechceli
odstěhovat
potom
z
egypta
kde
seděli
při
plný
hrncích
dej
dávali
pořádně
najíst
aby
ty
stavby
dobře
prováděli
tak
ono
se
jim
nechtělo
z
toho
egypta
přestože
viděli
že
odešli
ze
zaslíbené
země
veliké
ptže
tam
patří
do
zaslíbené
země
že
tam
to
nebylo
tak
dobré
to
tam
té
tam
prostě
nebylo
toho
tolik
ko
egyptě
tam
byly
plné
hrnce
tak
to
se
mu
se
ho
stát
oni
sto
padesát
kilometrů
cesty
mezi
zaslíbenou
zemí
to
znamená
palestina
a
mezi
egyptem
zdolával
nazpět
na
pochodu
s
pěti
čtyřicet
let
proč
aby
vymřeli
všichni
dosti
pamatujou
na
plné
hrnce
neboť
s
těmi
se
vůbec
nedalo
mluvit
nesmíte
si
myslet
ty
neměli
místo
země
zaslíbené
nesmím
si
myslet
že
tam
to.
To
nedopadalo
že
to
dopadlo
tam
nějaký
jinak
když
oni
se
stěhoval
města
ur
do
země
zaslíbené
ten
můj
ten
abraham
byl
velice
starý
když
umřel
a
z
toho
můžeme
usoudit
že
celý
národ
neměl
tak
dlouhý
život
jako
ten
abram
sem
měl
moc
to
let
stane
života
dispozici
a
my
se
podívejme
jak
to
že
byl
tak
starý
protože
on
potřeboval
přežít
všechny
kteří
mu
odporoval
jo
a
kteří
stáli
proti
jeho
příkazu
a
proti
jeho
víře
že
to
je
lepší
spravovat
než
vlastnit
přestože
to
správci
přesvědčovat
větší
potíže
než
to
vlastnění
takže
já
bych
to
shrnu
takhle
jesliže
by
se
člověk
připomínal
na
této
cestě
já
jsem
správcem
všechno
co
mám
mám
od
boha
čili
já
jsem
nemám
nic
vlastního
nemám
po.
A
von
si
říkat
pane
bože
já
ti
to
to
dávám
toto
pro
tebe
dělám
protože
ta
síla
kterou
tou
mám
vám
taky
možného
já
mu
taky
nic
nedává
fakticky
já
taky
pro
něho
nic
nedělá
já
jenom
v
tom
duchu
kterým
je
napovězeno
byla
že
jedna
jako
správce
věcí
boží
a
nešpekuluj
na
tom
odkud
mánií
vůbec
ne
já
myslím
že
je
zcela
zbytečné
vás
uvědomovat
o
tom
že
když
by
rozdávali
hřivny
od
hospodáře
který
odcházel
těm
jsem
služebníkům
že
ten
hospodář
který
odcházel
a
chtěl
potom
od
nich
vyúčtování
že
nepřipomínala
myslete
denně
na
mě
že
hospodaříte
pro
mě
nýbrž
stačilo
že
v
tom
duchu
který
jim
svěřil
pro
mě
hospodaříte
že
v
tom
duchu
nepolevilo
že
opravdu
z
těch
hřiven
ani
malinko
neusnul
že.
Ten
kdo
zakopal
hřivnou
s
ní
nic
nesebral
celou
jinak
kopal
pominou
to
dostane
prostě
jest
samozřejmě
na
této
cestě
že
člověk
prostě
hospodaří
hospodaří
a
čím
méně
přiblíží
k
tomu
co
z
toho
má
a
čím
více
příliš
žít
k
tomu
k
té
věci
jo
tak
tím
lépe
takže
pravá
modlitba
na
této
cestě
na
této
fázi
padá
tak
činnost
kterou
provádí
činnosti
kterou
provádím
se
modlí
moje
činnost
je
modlitba
a
nemusím
přitom
ani
slovo
říkat
o
pánu
bohu
nebo
o
cestě
k
nim
protože
ví
se
udělám
tím
že
to
dělám
v
tom
duchu.
Věřte
mi
to
lidé
se
dneska
modlí
způsobem
který
je
absolutně
nepatřičný
oni
si
myslí
si
vod
mu
na
nějakou
modlitbu
že
se
vůbec
o
modlili
vůbec
ne
když
to
není
rozhodnutí
ta
jeho
modlitba
a
to
ho
taky
není
to
je
nějaký
od
že
vod
ho
odkázání
tak
to
není
vůbec
modlitba
modlitbu
začíná
být
modlitbou
a
teprve
když
je
to
rozhodnutí
k
nějakému
činu
a
celá
spočívá
v
tom
rozhodnutí
tam
už
navíc
nic
nemusí
být
než
toto
rovnou
k
tomu
činu
že
já
třebas
už
v
tom
musí
být
ráno
se
rozhodnu
k
tomu
že
budu
na
poli
hospodáře
tak
ta
nim
prostě
sem
a
teď
už
si
jenom
dávám
pozor
abych
si
zbytečně
nepřivlastňoval
co
mé
není
abych
opravdu
tím
hospodařil
lépe
než
kdyby
to
bylo
moje
protože
on.
Ale
to
to
hospodáře
věčného
čili
já
se
nebudu
snažit
jednat
jako
ostatní
lidé
já
sem
pustit
jednat
lépe
aspoň
po
poznání
korábu
třebas
začátku
schopen
příliš
mnoha
ale
opo
aspoň
o
poznatku
vůle
pak
lépe
se
chovat
přes
sem
na
poli
hospodář
jsem
správcem
jeho
věcí
a
ne
svých
do
kterými
mě
tolik
nemělo
na
kterém
je
na
něho
tolik
záležet
tak
odpověděl
jsem
tohleto
otázku
my
už
tam
eště
na
to
tato
tyto
tam
nebylo
viď
proč
tedy
jsem
celý
den
sloužil
tak
poctivě
tomu
hospodáři
prostě
večer
musím
být
při
síle
a
vejít
do
jeho
domu
a
tam
zase
sloužit
přímo
jemu
protože
přes
den
všech
nic
jsem
dělal
to
svou
činnost
jsem
prováděl
se
nedělal
víc
než
co
by
se
dal
označit
právě
v
tomto
podobenství
je
to
řečeno
jako
o
činnost
služebník
Vniká
hodného
neužitečné
ho
neboť
on
tím
že
jednal
se
připojil
jenom
tvůrčí
činnosti
boží
a
to
znamená
k
jednomu
aspektu
božímu
a
on
se
musí
připojit
také
aspoň
k
tomu
druhému
a
ku
to
znamená
k
tomu
tažení
boha
jímž
tahle
člověka
nazpět
ano
a
máli
se
tomu
připojit
musí
obnovovat
denně
minimálně
jednou
denně
aby
nesen
na
rozích
tak
to
dělá
až
potom
rozumíte
mě
obnova
ten
přímý
styk
ne
už
s
tvůrcem
nýbrž
zkoumat
stvořeného
a
my
ten
hospodář
vlastně
jí
ne
z
těch
darů
přírody
které
během
dne
obol
který
jeho
služeb.
No
je
to
pravda
a
nakonec
dovoluje
i
tomu
služebník
vi
aby
s
ním
pojedl
čili
tímhletím
způsobem
řečeno
je
taky
zapotřebí
aby
aspoň
jednou
denně
už
nemyslí
ce
je
na
pána
boha
na
tu
svoji
činnost
na
a
tím
se
modlí
se
sem
říkal
neruší
když
se
nedá
sedět
to
je
nesprávné
aby
aspoň
jednou
denně
přistoupil
k
tomu
svému
bohu
v
tom
smyslu
že
by
od
něho
nic
nechtěl
on
má
právo
přes
den
totiž
od
něho
mnoho
chtít
takovým
způsobem
naděje
myslí
že
ctí
unaven
a
když
ví
že
je
to
vůle
boží
kterou
o
mine
tak
má
právo
na
posilu
má
právo
na
svou
mzdu
a
ta
dalek
sem
říká
v
evangeliích
kdežto
tady
když
vstupuje
do
hospodářova
domu
tak
nemá
pravou.
Vůbec
na
nic
ho
má
právo
a
jenom
sloužit
tomu
ale
za
žádnou
odměnu
na
žádnou
nesmí
připravit
za
tý
okolností
on
to
může
vůbec
provádět
todleto
že
on
se
umyje
jak
je
tam
řečeno
v
tom
a
von
se
oděje
do
čistého
šatu
aby
důstojno
mohl
posloužit
tomu
hospodáři
umí
je
to
znamená
on
se
svléknout
jako
by
oni
sme
je
ze
sebe
jako
by
nic
nedělal
jakoby
ten
prah
toho
dne
tak
únava
toho
dne
nebyla
jako
by
vůbec
voni
nevěděl
třebaže
ví
má
značnou
ale
on
musí
přestat
myslet
na
toto
provedl
dobrého
i
zlého
i
zlého
nedělat
jak
se
o
veřejně
jako
doporučuje
nepoučený
kruzích
rekapitulací
dne
pokud
možno
detailní
kdepák
když
už
jí.
Člověk
musí
udělat
to
nena
nedá
na
to
na
klíčem
ať
to
dělá
velice
řek
bych
velkoryse
ať
ten
den
jenom
přehledný
než
vstoupí
do
toho
domu
a
pak
už
ať
tam
tou
vzpomínkou
nastoupí
jinak
do
toho
domu
jinak
se
neumyl
a
jinak
se
neoděl
novým
rouchem
a
to
nové
roucho
kdyby
on
neměl
tak
je
vyhozen
tak
nemůže
u
toho
hospodáře
obstát
o
nemůže
sloužit
nemůže
nejenom
že
nemůže
konzumní
sám
tak
je
v
jiném
podobenství
řečeno
té
svatbě
ale
nemůže
ani
mu
posloužit
on
by
ho
vyhodil
co
mě
jsem
chodíš
takhle
za
mazal
jo
já
to
říkám
lidově
takhle
nesmí
člověk
vyprat
tam
vstupuje
čili
to
je
posvátný
okamžik
styku
s
bohem
na
který
neměl
celý
den
čas
a
nevadilo
to
že
mě
neměl
čas
že
on
se
modlil
jiným
stylem.
Když
člověk
musí
sebe
celýho
zaujmout
a
když
se
nezaujmu
svoji
činnou
stránku
jak
tak
může
zaujmout
svoji
trpnost
kde
tak
mě
přisluhuji
a
už
to
nedá
tak
velkou
práci
při
svou
a
tomu
pánu
pokud
na
sebe
nemyslí
ten
člověk
že
jo
nemyslí
na
ten
den
na
tu
únavu
na
tom
na
ni
z
toho
že
on
tam
jde
aby
tomu
splácí
patřil
tam
patřil
nepřímo
tou
svou
činností
a
tady
mu
patří
přímo
svým
duchem
rozumíte
v
tom
je
ten
rozdíl
on
musí
dbát
na
to
aby
celobytostně
patřil
my
nemůžeme
bohu
patřit
jenom
svou
činností
my
mu
musíme
patřit
také
svým
duchem
a
tedy
není
pravda
že
nejvyššího
je
spočívá
v
tom
že
člověk
páchá
rukama
nohama
někam
vyhánět
z
on
se
stará
této
nejmenší
to
ještě
pořád
je
učedníkem
neužitečný
jak
tam
v
tom
podobenství
řečeno
užitečný
začíná
být
teprve
tehdy
užitečný
to
smyslu
že
je
to
že
to
je.
Spojovací
že
to
ho
vědomě
spojen
s
bohem
to
je
ta
užitečnost
když
zapomene
na
sebe
a
slouží
jenom
tomu
hospodáři
když
si
nejde
pro
hospodáře
nýbrž
sebe
odevzdává
hospodáři
tam
odevzdávat
ji
činnost
svoji
aktivní
stránku
tady
mohu
rozdává
sebe
celého
aktivitu
s
tou
míru
aktivity
i
určitou
míru
tak
nosti
prostě
obě
dvě
to
šli
člověka
celou
jeho
dali
odevzdáním
poctivě
tak
je
celou
dualismu
stresem
oni
sou
tak
se
spojení
s
bohem
taky
na
se
tou
modlitbu
nedostane
než
tímto
způsobem
tak
tady
v
této
symbolice
když
jeho
života
je
jasně
řečeno
jak
se
dostat
z
dualismu
z
toho
velikého
utrpení
z
toho
boje
proti
kladu
ve
kterém
tady
s
měla
při
celé
činnosti
denní
jsme
v
tom
se
dostat
do
situace
kde
ty
proti
každý
už
nemají
vůbec
mít
takž
tam
tímto
způsobem
od
prvního
dne
koncentrace
roku
třicátého.
Postupoval
neznal
jsem
a
ještě
ježíše
krista
ale
jenom
jsem
vem
toho
co
jsem
tento
zjevením
věděl
že
bohu
mám
patřit
že
nesmím
od
něho
nic
chtít
v
té
modlitbě
že
já
mu
musím
se
to
prostě
jenom
potřebuju
odevzdat
to
mě
zachránilo
že
sem
hned
ty
první
kroky
zase
dokázal
svět
vrátit
ten
stav
toho
té
přítomnosti
boží
na
bych
k
tomu
vůbec
bývalo
nedošlo
znovu
bylo
by
to
bývala
první
extaze
jak
po
které
by
to
padalo
až
na
to
úplně
zapomněl
jako
mnozí
jako
třebas
kirkegárd
nebo
vod
vitmen
a
nebo
máteli
a
tak
dále
je
to
všechno
zažili
jenomže
poprvně
extazi
se
to
dá
nešlo
protože
to
takhle
promrhali
a
já
jsem
to
nepromrhat
tedy
tehdy
a
tím
se
stalo
že
to
pokračoval
do
napřed
extázemi
a
potom
jiným
způsobem.
Jak
se
to
se
mě
devět
let
a
potom
to
přešlo
do
jiné
fáze
až
jsem
zase
znovu
sebe
opustil
dokonaleji
sebe
opustil
tak
že
tady
se
chce
například
při
tom
denním
vstupu
do
toho
co
čekala
opouštět
pokud
možno
dokonale
byl
jaké
míry
se
poznávám
opouštět
sebe
přes
opouštím
své
a
na
večer
opouštím
sebe
víte
učedníci
páně
dovedli
opouštět
své
neboť
se
vzdali
tý
rodina
za
ježíše
kteří
ten
nedovedli
opouštět
sebe
to
se
jim
vymýtila
proto
tam
byla
velká
laguna
velká
mezera
velký
velká
stránka
rovnováhy
a
víry
a
všeho
možného
tam
při
smrti
ježíše
krista
to
se
vám
nesmí
stát
a
to
se
vám
taky
nestane
když
dbáte
na
tuhletu
symboliku.
Že
to
až
ho
ta
že
od
nás
chce
abychom
šli
upraven
čistí
nemyslíš
na
minut
své
zásluhy
a
nechtějí
c
přesto
a
esi
mi
zásluha
mi
pane
bože
já
tobě
tak
ty
taky
mě
tak
tam
nemůžete
jít
nýbrž
dete
tam
protože
si
to
bůh
zasluhuje
bůh
si
zasluhuje
aby
si
se
k
němu
vrátil
a
to
budete
koukat
jaká
sláva
je
pro
vás
připravena
kolik
to
nevidělo
chodit
to
nectnost
je
od
věčnosti
věčně
připravena
to
je
osud
ten
osud
tady
už
je
ten
už
je
napsán
aby
o
něm
nevíme
je
to
jediný
skutečný
osud
a
my
se
o
něm
dovídáme
nebude
ten
když
nejsme
sví
a
to
si
musíte
denně
opakovat
to
je
tu
reptá
jinak
přestanete
třebas
dobře
budete
nevlastnit
budete
spravovat
ale
když.
To
ne
dovrší
té
tím
nevlastnění
sebe
tím
sebevzdáním
tak
je
to
marný
všecko
spojovací
účinek
to
nebude
mít
aby
se
čase
unavíte
tou
činností
říkal
vymlouval
že
já
jim
všechno
ve
všem
vyhovím
on
na
to
proti
přišli
že
jsem
křesťan
jak
tam
mě
na
loži
tolik
co
měli
sami
udělat
ne
to
se
vám
nestane
když
pravou
trpnost
budete
užívat
jedině
vůči
bohu
než
to
přes
den
budete
aktivní
budete
mít
taky
rozum
pána
boha
jo
všechny
schopnosti
rozum
a
toho
pána
boha
rozhodnete
vládnou
a
budete
je
být
drzej
než
všichni
ostatní
a
bude
to
správná
služba
bohu
na
poli
a
také
to
nenechat
se
vykořisťovat
přesné
nemohl
by
tam
už
náhodou
domu
hospodářova
už
ráno
a
dokud
jsem
čest
věší
no
když
je
tam
v
té
symbolice
řečeno
večer.
To
neznamená
že
by
stál
nemohl
jít
ráno
přeje
ta
symbolika
znamená
asi
tohleto
nechoď
tam
s
podotknutí
že
sme
co
vykoná
jako
čtu
jí
člověk
říká
pane
bože
pro
ten
se
udělat
to
a
toho
toho
tam
a
nezapomeňte
jako
všimni
taky
něčím
povinován
jestliže
hrozí
že
by
s
takle
účtovat
s
panem
bohem
tak
jak
šesti
tak
prosim
to
udělej
radši
ráno
ale
jestliže
jak
já
znám
tebe
já
tě
nejme
tady
do
toho
byste
udělal
ráno
důkladně
a
ty
schopen
občas
něco
důkladně
dělat
říkám
občas
prosím
to
jenom
dobré
protože
je
tak
nevolte
tak
že
já
to
takhle
vláčen
jo
tak
by
se
mohlo
stát
že
by
si
byl
vyřízen
pro
činnost
že
bys
byl
příliš
trpný
přes
den
že
bys
tě
pán
bůh
u
sebe
dýl
nechal
nešel
a
blahodárné
já.
Ale
bych
na
to
obranu
v
těle
říct
kdykoliv
máš
potřebu
a
nevadí
to
své
činnosti
není
v
tom
zadrhne
nemusí
přitom
opustit
nemusí
něco
zanedbat
té
činnosti
ale
máš
touhu
vejít
do
hospodářova
domu
a
ne
proto
že
se
chceš
posílit
nýbrž
že
už
po
patřit
že
se
musíš
odevzdat
nikoliv
cítíš
tohleto
nutkání
tu
zaujatost
po
odevzdání
já
jsem
ji
tak
mocně
cítil
sem
osm
nejedl
že
ano
ne
a
nikdy
ho
mě
ani
matka
prosíte
mě
neodvrátil
od
toho
mě
musela
krmit
já
nebylo
to
správné
satana
pomohlo
to
v
těch
postranních
fázi
ale
tohleto
by
se
jako
kantor
nebo
hodila
že
jo
nebo
jako
člověk
činný
tak
jestliže
opravdu
máš
tu
potřebu
ničím
tak
stačí
aby
se
s.
Uchýlil
patřit
bohu
aby
se
učil
na
chvilinku
někam
do
ústraní
možná
že
máš
ta
by
ne
možná
že
já
nevím
ale
aby
neza
voni
a
mezi
tím
a
tam
se
k
tomu
bohu
obrátit
bez
nároku
jakéhokoliv
jenom
potřebuju
patřit
jestliže
tuto
potřebu
opravdu
máš
taky
opravdu
kdykoliv
za
den
tuhleto
tomuto
aktu
ano
jenom
tahleta
potřeba
jestliže
máš
potřebu
něco
vod
něho
tnout
a
to
prostě
nedalo
tak
dej
na
to
aby
se
večer
napřed
pořád
umyl
z
toho
který
od
toho
se
oddálil
velice
něco
strhnout
z
toho
když
řeknu
odeberte
do
kabinetu
abys
měl
při
tom
klid
tak
ti
myslím
aby
nebyl
rušen
protože
nebudeš
asi
tě
za
jak
se
tak
běh
v
tom
v
tom
odevzdání
bohu
a
nebude
to
tojá
tak
silné
aby
mu.
Od
odevzdal
ale
jestliže
se
dostal
do
takzvaného
supramentální
ho
stavu
to
znamená
dostal
se
za
svou
mysl
že
už
svou
mysl
nepotřebuje
k
tomu
aby
se
například
vykládal
takovýhle
věci
nebo
aby
s
tím
rozuměl
nebo
že
se
podle
ní
řídil
což
je
víc
než
co
já
tady
beru
ne
a
jestli
se
už
nepotřebuješ
lidskou
mysl
povídavou
uvažovat
uvažující
tak
pak
to
nevyžaduje
ani
zlomek
vteřiny
pak
je
to
bezčasová
záležitost
ve
které
se
tomu
bohu
odevzdáváš
když
sebou
odevzdáte
způsobem
tak
poprvně
pocítíš
co
je
to
svoboda
kterou
si
nikdy
před
tím
nepocítil
když
jsem
vyšel
poprvně
z
toho
stavu
svobody
v
těch
sto
byla
extaze
v
tom
sedmnáctým
roce
mezi
sedmnácti
a
osmnáct
u
přesně
řečeno
tak
já
jsem
měl
dojem
že
se
vracím
do
vězení
to
vy.
Máte
ten
dojem
a
buďte
rádi
živo
tak
se
by
zatím
nebylo
zapotřebí
ale
já
jsem
měl
dojem
že
vstupuju
do
tak
hrubého
úzkého
vězení
který
je
tenhleten
vesmír
že
jsem
z
toho
byl
dem
já
jsem
si
nepřál
to
vězení
dále
žít
protože
se
ani
potom
mě
přestalo
chutnat
jíst
tu
tatínka
spát
s
žít
já
se
nespáchal
sebevraždu
ne
ale
nebavilo
mě
to
a
tím
se
stalo
že
jsem
překonal
tu
první
fázi
a
to
jsem
dovésti
se
odvrátil
ale
byla
ta
byla
ta
relativní
chyba
ale
fakticky
to
bylo
správné
protože
jsem
je
to
umožnilo
odvádět
se
minulého
života
a
chci
vám
říct
že
ono
ta
správná
odevzdat
vyprazdňuje
člověka
ono
mu
ukazuje
že
je
ničím
že.
Všechno
co
dosud
dělal
bylo
nic
ježíš
pracoval
na
tom
poli
třebas
sebe
dokonaleji
tak
to
ví
jako
nic
jako
že
to
dělal
služebník
neužitečný
protože
vykazoval
si
cestou
stvořitelské
to
znamená
nikoli
ještě
přímo
do
boha
nýbrž
jenom
pro
něho
tato
otázka
když
se
člověk
ocitne
za
svou
myslí
v
tom
stavu
přímé
ho
spojení
třebas
šrí
aurobinda
ghose
a
jak
to
ví
že
je
to
zrovna
on
když
tam
není
pocit
oddělenosti
jednoho
od
druhého
už
nemůže
existovat
ten
duch
v
toho
slovy
tak
ho
se
je
spojen
s
duchem
božím
a
tak
je
to
jednota
ne
jak
to
víš
člověče
že
je
to
šli
aurobindo
ghos
jednoduše
protože
tam
se
projevuje
prová
individualita
která
zde
vůbec
se
neprojeví
my
jsme
se
ještě
nesetkali.
I
zas
janovi
za
vás
že
se
ještě
nesetkali
v
tomto
životě
se
tou
pravou
individualitou
teprve
až
se
já
jsem
se
tím
poprvně
setkal
v
sedmnáctým
roce
dříve
ne
teprve
až
se
s
ním
setkáme
tak
víme
co
to
je
a
že
je
věčná
kdyby
se
s
mě
byl
zeptal
v
sedmnáctým
roce
a
když
se
stal
tím
věčným
člověkem
smím
tak
by
byl
těle
já
tě
odpovídal
jsem
jim
věčně
byl
já
si
to
musím
jenom
znovu
při
při
povědět
připomenout
že
ano
já
se
do
toho
připomenout
z
domu
si
dostat
čili
ty
se
setká
s
individualitou
sodoma
ghose
protože
je
to
věčná
individualita
každá
věčná
jednota
každá
kteří
příbytek
u
boha
to
je
úkol
ne
úkol
pro
ni
bydlo
takový
nějaký
být
tři
prs
jedna
ne
nýbrž
je
to
úkol
a
s
tímto
úkolem
setká
a
ten
úkol
poznáš
pochopitelně
protože
se
seznámil
s.
A
při
té
četbě
z
jeho
způsobem
myšlení
ale
bude
tě
na
tom
nápadné
jenom
to
že
přestože
on
který
zemřel
dokud
osmnáct
let
devatenáct
set
padesát
něco
napsal
a
hezky
to
napsal
to
všechna
čest
on
dneska
není
toho
mínění
že
to
je
všechno
správné
co
napsat
takže
i
v
tomto
poznáš
že
von
oponuje
tomu
který
to
psal
že
je
to
právě
on
a
že
ta
individualita
má
tu
vlas
ta
věčná
že
ona
pořád
spěje
kupředu
že
ona
se
nezastaví
tam
není
cesta
zastavení
tam
není
odpočinek
v
tom
našem
slova
smyslu
to
je
činnost
na
vyšší
úrovni
tam
se
nepla
tam
a
nohama
tam
se
člověk
nestará
nýbrž
kdekoliv
se
rozsvítí
světlo
na
jeho
úrovni
tak
ta
von
rovnou
je
a
tam
pomáhá
samozřejmě
samovolně
bez
násilí
nemůže.
To
nemusí
od
nich
dovolat
tak
také
to
s
tím
stykem
to
takzvané
obcování
svatých
při
mám
tady
dotaz
se
o
to
rozšířené
vědomí
jenže
já
si
nepamatujeme
říkal
před
chvílí
tak
já
to
si
to
říkat
úplně
jinak
ale
bude
to
to
se
pravdivé
člověk
jakmile
se
narodí
a
už
si
vzpomínám
co
jsem
říkán
jakmile
se
narodí
začne
se
jeho
vědomí
zahalit
do
vnímání
smyslového
to
smyslové
vnímání
dokonale
uvězněn
toho
čistého
ducha
jíco
je
a
uvede
ho
do
vězení
kterému
říkáme
smyslový
vem
časoprostorové
povahy
a
to
má
ten.
Blahý
následek
že
já
temně
stojí
na
této
zemi
a
ví
čím
jsem
že
jsem
tím
do
tady
se
narodil
a
tak
dále
ale
nevím
vlastně
tím
jsem
fakticky
jenom
vím
že
jsem
že
jsem
tím
tělem
a
to
je
tedy
mylný
názor
to
je
můj
služebník
který
je
na
jedné
straně
slouží
ze
své
ně
zahaluje
se
mnou
skutečnost
co
je
to
rozšířené
vědomí
nebo
kdy
nastává
rozšířené
vědomí
a
které
je
nutné
k
tomu
aby
člověk
se
dospěl
až
k
poznání
boha
nebo
k
vedeme
spojení
s
ním
to
dostává
tehdy
když
člověk
vystoupí
z
tohoto
já
které
vnímá
jenom
tento
svět
a
jenom
pro
sebe
všechno
dělá
neboť
to
já
napřed
musí
pro
sebe
především
pro
sebe
pracovat
aby
se
rozvinulo
aby
potom
z
té
dospělosti.
To
moji
dál
protože
nedospělé
já
se
nikam
nedostane
jenom
dospělým
organismus
nese
to
poznání
které
na
člověka
čeká
bohužel
je
to
tak
dítě
nevstoupí
do
království
nebeského
kolik
mu
má
blízko
a
když
tedy
člověk
dospěje
tak
může
nebo
měl
být
začít
s
odstupem
od
sebe
tam
už
není
na
místě
jenom
hrnout
vodu
na
svůj
mlýn.
Text view •
Help