Waveform view
85-13B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Z
jedinci
vlastnost
je
v
nás
projevují
ve
dvou
mocný
pude
pudu
sebezáchovy
a
pud
udržení
druhu
jsou
nepostradatelné
pro
udržení
našeho
pozemského
života
a
naší
lidskými
zařízenými
v
nás
jsou
schopnosti
myslet
a
mluvit
někdy
na
připadá
že
je
život
hádám
kou
jejíž
smysl
je
neznámý.
Naše
snažení
se
nám
zdá
být
zbytečné
a
my
stojíme
bez
pochopení
tváří
v
tvář
věcem
přesto
má
naše
zrození
jako
lidská
bytost
svůj
určitý
účel
analogické
pochody
mohou
nám
to
vysvětlit
jako
semeno
obsahuje
možnost
stromu
i
člověk
nositelem
božského
jádra
které
se
jednoho
dne
musí
plně
a
zcela
projevy
v
čem
spatřuješ
důkaz
toho
všichni
velkými
sti.
Pro
kázali
svým
životem
a
příkladem
že
tohoto
cíle
dosáhli
nic
menšího
menšího
nemůže
člověka
uspokojit
a
potom
právo
rána
do
večera
od
narození
až
k
smrti
je
vnitřní
touhou
puzen
k
činům
jestli
se
projevuje
jeho
po
ten
ci
pohodlně
dokonalá
přirozenost
jinak
než
je
nemocen
nebo
tak
člověk
se
cítí
být
nešťastný
a
z
budování
nemůže
li
projevovat
svou
vyšší
přirozenost
člověk
tak
nemůže
projevovat
nic
víc
než
co
už
je
v
něm
uloženo
jeho
bosko
je
a
byla
od
počátku
v
něm
a
to
je
jeho
pravá
přirozenost
rozvoje
smyslů
světlo
v
něm
sláb.
A
jemu
jeho
inteligence
zasahuje
za
cenu
pochybnostmi
před
jeho
očima
té
velice
důležitá
věta
že
totiž
opravdu
tím
že
nastupují
smysly
které
nám
předváděl
tento
svět
jako
jedinou
skutečnost
tím
se
znemožňuje
tomu
duchu
aby
působil
volně
a
svobodně
on
je
vázán
na
zkušenosti
z
tohoto
světa
je
jimi
spoután
určitá
s
ve
vězení
a
to
právě
ty
lékaři
udělali
tu
velkou
výhodu
že
mě
zbavili
této
normální
schopnosti
člověka
pořád
přijímat
lidského
světa
je
mi
to
patnáctkrát
sebou
vzali
a
tím
mě
umožnili
si
uvědomovat
že
taky
mám
vědomí
které
není
závislé
na
tomto
světě
to
vědomí
existuje
aniž
já
vidím
tenhleten
svět
ani
se
s
ním
stýká
to
byla
veliká
výhoda
a
neníli
mozek
který
je
sítem
rozumu
střechou
domů
den
nám
schází
světlo
pravdy
potřebujeme
li
aspoň
rohu.
Pravdu
rozsvěcuje
světlo
v
našem
duchu
i
když
je
to
málo
pravdy
přece
jen
to
pravda
je
která
nám
náleží
a
proto
pravý
vokna
člověk
nekráčíte
omylu
k
pravdě
nýbrž
od
pravdy
k
pravdě
od
nižší
proti
vyšší
pravdě
ovšem
přes
omyl
z
omylu
ne
ale
mez
tím
se
mýlí
velice
se
mýlí
v
tom
smyslu
že
je
to
to
je
jediná
skutečnost
ale
před
tím
byla
pravda
a
potom
je
pravda
na
konci
až
se
přejde
přes
ten
to
omyl
ale
on
tady
vynechává
to
ten
prostředek
té
dost
riskantní
vynechává.
V
některém
životě
musíme
dospět
k
tomu
že
poznáme
smysl
svého
života
a
naší
úlohu
tedy
je
na
projevovat
v
sobě
dokonalost
a
božskou
nejsme
li
pokaždé
nešťastní
nedospěje
meli
plnění
té
úlohy
a
nepřestává
li
naše
srdce
nepře
tekly
našem
nepřes
se
stává
li
naše
srdce
a
tím
je
chybí
slovo
tady
jsem
přetéká
ta
má
být
svou
přetékala
to
podaří.
Vše
ovlivňuje
o
žijící
síla
vesmíru
je
prana
její
existence
v
nás
znamená
život
a
její
nedostatek
smrt
každým
dechem
v
dechem
vniká
prana
do
těla
a
uvádí
toto
podvod
strojí
do
pohybu
pomocí
pra
prany
mozek
myslí
ústavu
ví
že
lidský
organismus
pracuje.
Naše
síla
k
pohybu
je
způsobovány
pranou
nedostatečný
převod
prany
chybným
dýcháním
způsobuje
rovněž
nedostačující
projev
života
v
nás
naše
myšlenky
jsou
tak
nevyrovná
naše
slova
neživá
a
naše
ta
má
být
pak
nýbrž
tak
no
a
naše
jednání
neprůrazná
proto
jóga
zdůrazňuje
nutnost
správného
dýchání
jako
jedinou
cestu
kterou
ze
ovládat
pranu
a
její
projevy
takové
ovládání
prany
správným
dýcháním
jak
tomu
učí
joga
se
nazývá
prana
jan.
Jedna
nej
nesmíme
na
ni
hledět
jen
jako
na
řadu
duchovních
citů
nýbrž
jako
na
vědu
které
nás
učí
ovládat
pranu
a
správným
vědomím
dýcháním
řídit
ji
těle
život
se
projevuje
v
člověku
jako
za
prvé
tělesná
síla
za
druhé
nerovná
síla
za
třetí
se
kálí
síla
se
sté
síla
vůle
za
páté
po
citová
síla
za
šesté
rozumová
síla
a
zase
dne
duchovní
síla
člověk
je
duch
pojato
hmotné
formy.
On
živou
vane
pranou
praxi
záleží
je
na
nás
abychom
viděli
nad
prací
těch
sedmi
sil
vyskytuje
li
se
v
některé
z
těchto
výraz
ovce
možnostech
nedostatky
příčina
toho
je
v
nás
nemůžeme
ji
hledat
u
svých
rodičů
nebo
pro
rodičů
nemůžeme
dědi
vlohy
ať
z
už
jsou
tělesné
intelektuální
nebo
duchovní
vývojová
nauka
má
jen
tedy
smysl
když
uznávám
jednotlivce
který
není
žije
roste
dále
se
vyvíjí
a
tak
odkládá
svůj
hmotný
obal.
Za
po
té
indii
individuum
které
ve
svém
vývoji
při
svém
dalším
zrození
dále
pokračuje
se
souhrn
zkušeností
získaný
ch
v
minulém
životě
naše
individuální
osobnost
nemůže
být
smazána
smrtí
kdyby
tomu
tak
nebylo
bylo
by
veškeré
naše
snažení
marné.
Kdybysme
měla
být
koncem
byl
by
život
náhodou
při
níž
štěstí
a
neštěstí
bylo
by
naším
údělem
ale
takový
spát
věcí
by
byl
hloupí
a
nespravedlivý
zmizí
li
smrt
s
manit
li
smrt
všechno
není
žádného
vývoje.
Není
psychologie
na
západě
udělal
veliké
pokroky
a
brzy
uzná
převtělování
jako
poslední
ještě
chybějící
článek
v
nauce
o
vývoji
bez
znovu
vtělení
nemá
individuum
vůbec
žádnou
možnost
plného
tělesného
intelektuální
ho
a
duchovní
vývoje
tady
se
na
této
myšlence
podílí
ten
dostatek
té
tradice
že
oni
věří
toto
převtělování
jako
na
něco
absolutně
ne
správného
a
zapomíná
jí
že
my
máme
dva
zdroje
vývojové.
Jeden
zdroj
je
naše
genetická
základna
znamená
dědictví
po
rodičích
ty
geny
máme
a
to
přestože
von
je
lékař
tak
by
měl
tohleto
už
vědět
že
jako
dědičný
je
faktická
záležitost
že
vlohy
máme
po
rodičích
jenom
bylo
nebo
taky
špatné
vlohy
no
tak
to
je
jedno
ale
na
druhé
straně
máme
pomoc
hora
a
ta
pomoc
hora
je
ten
balík
že
ti
my
přijímáme
těm
vloh
taky
ještě
schopnost
něco
k
nim
přidat
z
toho
co
on
považuje
za
minulých
vtělení
ale
co
je
fakticky
vhodné
pro
ten
okamžik
do
toho
člověka
aby
se
vložil
protože
je
tam
pro
ně
pro
to
místo
v
tom
člověku
ovšem
neexis
je
tam
místo
pro
něco
dobrého
to
je
ta
bída
nýbrž
taky
tam
proto
zlého
jak
jsme
viděli
z
těch
chorobný
případů
které
léčí
ta
doktorka
fiore
a
léčí
samo
sebou
jenom
chorobné
případy
tak
jsem
lásky
zmýlit
ale
já
jsem
byl
svědkem
toho
že
velice
vhodné.
Modli
řek
bych
minulosti
se
domě
dostávali
a
nebyli
chorobné
nýbrž
byli
velice
užitečné
ale
nebylo
to
bohužel
moje
převtělování
to
bych
se
cítil
úplně
dneska
velice
vznešený
protože
už
taky
to
není
možné
z
toho
důvodu
že
zrovna
tak
jako
se
mně
dotýká
třebas
balík
někoho
se
šestnáctého
století
tak
jsem
je
dotýká
balík
který
zemřel
až
devatenáct
set
padesát
když
já
jsem
byl
dávno
vtělen
a
jak
jsem
k
němu
najednou
přišel.
A
jak
k
němu
pořád
přicházím
za
pokračování
jenom
proto
že
jsem
k
němu
přístupem
tak
to
fakticky
je
to
jim
nedošlo
a
že
i
takový
lékař
podlehne
protože
ind
tomu
indickému
způsobu
myšlení
a
za
před
třebas
celou
tu
genetiky
ty
keni
to
všechno
os
o
tom
už
musel
mít
pár
že
ne
tak
dávno
vytrvale
to
své
lékař
ti
by
toho
na
západě
že
ano
stalo
se
mi
před
mála
dnem
asi
tak
začátkem
dvou
koncem
minulého
měsíce
že
jsem
vodjížděl
z
brna
nabytým
vlak
u
jak.
A
jeden
muž
z
brna
mě
tam
držel
místo
ale
nemohl
ho
držet
jiným
způsobem
než
kup
kde
byli
voják
po
pohádce
byli
všude
i
na
horách
který
který
jeden
z
brna
přede
hlavu
do
plzně
a
do
jí
hlavě
plný
voják
nebo
na
tábora
a
teďka
vidím
jak
ty
vo
já
tam
nosí
alkohol
do
toho
mého
kup
napřed
rizi
to
je
to
začínají
pít
potom
asii
va
že
každý
něco
co
unesl
tak
tam
přinesl
a
že
pod
tím
se
tou
vlilo
všude
po
s
těmi
se
daly
ta
pia
skákal
tak
jak
ten
vlak
zbyl
sem
a
tam
že
jo
a
jsem
říkal
to
bude
zle
když
toto
všechno
vypiju
ti
budou
úplně
vyřízen
ale
neříkal
jsem
nic
a
když
vyplyne
rizi
tak
jsem
říkal
teď
už
přijde
to
pivo
vy
tam
je
řekli
no.
To
to
se
vám
ne
nabídla
vy
té
no
ale
to
pivo
mám
nabídnete
sem
říkal
já
jsem
abstinent
mezinárodní
organizován
já
mám
povinnost
vám
kázat
že
nemáte
pít
alkohol
ale
já
to
udělám
jinak
já
se
vystihují
na
chodbu
protože
vás
je
te
se
ta
do
kupertinském
tady
překáží
buďte
rádi
se
se
těch
pět
na
jednu
stranu
dostane
s
tím
alkohol
dohromady
a
já
počkám
až
to
dobijete
na
tobě
a
oni
pili
ovšem
nebyl
toho
konec
protože
voni
pořád
něco
nosili
potom
byl
jiné
stanice
tam
taky
podávalo
pivo
že
ji
hlava
zase
se
podávalo
pivo
takže
převezl
ji
lasky
pivo
úr
jak
od
pia
tak
jsem
věděl
že
to
ještě
pokračovat
a
voni
je
pořád
do
týrali
na
mě
já
jsem
ský
k
koukal
do
vnitř
v
řekl
miluj
pochopit
jak
je
to
může
takový
abstinent.
To
nás
takhle
trpí
jiný
třebas
méně
abste
založení
lidé
nám
to
vyčítají
že
tak
chlastám
a
vy
ne
jenom
to
musíte
vysvětlit
čím
je
to
že
takový
to
ranní
se
říkal
až
za
chvíli
až
za
velebit
dále
si
dávejte
klidně
jste
pěkně
veselý
a
tam
ještě
nastával
z
toho
co
třebas
že
si
výhra
ta
průvodní
zavolal
o
sožka
ne
víte
drážní
policie
aby
je
napomenula
nebo
v
hodila
z
vlaku
že
tam
strašně
řádí
a
jakmile
se
objevil
oso
a
tak
já
jsem
vstoupil
na
kraj
toho
kup
a
začal
jsem
ji
bavit
sám.
Neřekl
jsem
co
mám
za
úmysl
že
chci
zbavit
toho
oslíka
a
bavil
se
je
takový
to
že
se
stali
na
plné
kolo
a
von
říkal
já
jsem
tu
zakročil
tady
opyleni
a
případě
vyhodit
vlaku
ale
já
vidím
že
byste
úplně
normálně
a
ve
tají
baví
e
já
jsem
říkal
data
bavím
no
trošičku
vlastě
ale
no
tak
v
tom
my
promiňte
ale
vy
jste
tak
se
to
ohlas
nebo
v
tom
o
to
ruší
vedle
já
jsem
říkal
to
ruší
jako
a
to
průvodní
nás
to
neruší
tady
to
samý
voják
všude
to
neruší
on
říkal
tak
za
tou
toho
a
vodešel
v
kostel
ci
odešla
pryč
to
měli
tak
to
jsem
vyřídili.
V
pro
li
ne
vyřídit
taky
že
podruhý
přišla
proč
a
říkal
tak
ono
to
nepůsobilo
voni
tady
zase
nou
já
jsem
ale
viděl
že
přichází
tak
jsem
už
byl
za
sebe
veliká
se
ne
bavil
se
sám
říkal
to
jsem
vy
ne
já
že
se
nestydíte
ty
se
taky
vopil
já
jsem
říkal
podívejte
se
já
na
vás
zdechnu
no
ve
vás
není
špetka
alkoholu
takže
taková
veselá
povaha
a
na
sem
taková
ve
stará
povaha
se
dá
sami
dělat
vy
ste
nenormální
vesele
tedy
a
já
jsem
říkal
já
jsem
vůbec
nenormální
ne
zase
abstinent
tys
ten
nenormální
ne
a
on
říkal
no
tak
když
to
a
chtěl
opravdu
jste
moc
abstinentem
mu
jak
to
vytrvale
těma
hlas
to
nama
no
to
šestnácti
a
na
to
vydržím
ne
kdybych
nebyl
tak
se
taky
napiju
a
bylo
to
se
mnou
zle
a
tak
prosím
vás
to
tak
nějak
držte
já
jsem
říkal
buďte
bez
svoje
rád
nestarejte
já
to
vůbec
budu
držet
v
mez
mezích
a
teď
oni
řekli
tak
teď
nám
to
musíte
vysvětlit
co
to
vlastně
nemá
je
A
já
jsem
říkal
to
máte
tak
člověk
má
přirozenou
potřebu
radosti
to
je
přirozená
potřeba
každý
z
nás
se
potřebuje
radovat
a
jestliže
je
mu
toto
není
dopřáno
tak
se
dostane
tak
se
vy
kolejí
sám
ze
sebe
smutný
člověk
nenormální
člověk
normální
člověk
je
radostný
člověk
všechno
ke
všemu
radostně
přistupovat
jenomže
někoho
to
vzbuzen
radosti
stojí
moc
peněz
jako
vás
ten
alkohol
a
kromě
toho
až
to
všechno
vyhnat
budete
úplně
kroky
budete
unavení
přinejmenším
že
a
byl
vlas
to
ta
moc
peněz
kdežto
mě
ta
radost
kterou
já
mám
k
dispozici
žádné
peníze
nestojí
protože
já
jsem
ten
pramen
radosti
našel
v
sobě
a
z
toho
beru
z
toho
pramene
čím
více
bere
tím
víc
k
němu
přibývá
nebývá
přibývá.
A
říkali
no
to
je
divné
to
nám
musíte
nějak
vysvětlit
a
já
jsem
říkal
to
dneska
asi
nebude
na
to
čas
to
za
chvilinku
budete
vyřízeni
ale
situace
vám
to
do
kreslil
my
jsme
přijeli
do
tábora
a
to
už
byl
takový
lpí
jo
a
ten
vlak
tam
už
neříkali
už
se
nestalo
on
byl
tak
ne
poda
vite
ale
tak
klín
kali
se
že
už
zpívali
a
teď
ten
vlak
tam
stal
čtyřicet
minut
a
čekal
na
připojit
s
prahy
pro
se
zřejmě
ten
rychlík
který
měl
připojí
na
tuhletu
zase
měl
nějaký
zpoždění
protože
nemohl
čas
věc
ne
prahy
pře
na
rty
samo
nebo
nic
stát.
Tak
kvůli
nám
prostě
ten
vlak
měl
to
se
nikdy
nestal
tam
jezdím
nesčetněkrát
že
to
vždycky
měli
spojení
okamžité
a
to
dokáže
čtyřicet
minut
a
voni
tuhleti
na
den
si
dvcetiletí
měli
je
do
nějaké
staniž
malé
mezi
milostem
a
náborem
je
kole
eště
za
tábor
si
ne
plzni
ten
oni
měli
těm
lícem
dojede
mě
lesa
a
vrátit
se
osobním
vlak
který
s
tamto
a
z
měla
nazpátek
několik
stanice
na
chápat
nebo
tak
nějak
a
jenomže
teďka
se
jim
říkal
prosím
vás
ten
vlak.
Má
tady
čtyřicet
minut
čekání
to
vám
odvede
ta
vaše
spoj
a
myslíme
to
je
nemožné
to
povede
dvacet
kilometrů
v
noci
pětky
ne
z
toho
tábora
a
eště
v
tomto
podroušeném
stavu
to
nám
nepůjde
si
říkat
okamžitě
vy
se
něte
a
je
ten
na
tak
ska
a
se
říkal
ale
to
je
to
do
klesne
těch
všech
věcí
ta
vaše
rostou
nejenom
chlast
ale
taky
ještě
ta
říká
víte
to
berte
si
to
do
hlavy
a
to
je
poslední
moje
poučení
nazdar
všichni
vypadli
jako
na
povel
e
říkali
my
náčiní
že
jo
ne
tak
náčiní
je
nařídil
tak
voni
náčiní
a
tolerovali
že
jo
a
šli
a
ty
si
po
tak
říkat
tak
si
chytli
zřejmě
a
byli
včas
na
místě
takže
ti
budou
do
smrti
na
této
spona
to
je
to
lekci.
A
já
jsem
vodpoledne
ten
den
než
jsem
vodil
z
toho
brna
už
nevěděl
jsem
sice
s
kým
budu
mít
účet
a
koho
budu
muset
tímto
způsobem
poučovat
která
nikdy
nevím
jako
třebas
z
těch
čtrnáct
dní
předtím
než
jsem
sal
do
koncentráku
jsem
nevěděl
že
budu
koncentráku
ale
věděl
jsem
že
mě
říká
veliký
nebezpečí
životní
vepři
tak
sem
mate
řekl
ty
mě
můžeš
pomoci
o
to
abych
to
překonal
to
nebezpečí
a
to
tím
způsobem
že
mě
nebudeš
radši
mít
než
pána
boha
a
ty
si
syna
máš
radši
než
pána
boha
a
to
nemá
být
ty
se
v
něm
shlížím
typy
to
jediná
četl
tak
prosím
tě
jakmile
ty
mě
neodevzdá
bohu
tak
já
přijdu
oživit
a
věřte
mi
to
že
bych
se
byl
neodevzdal
do
toho
do
té
náruče
boží
jak
je
ten
esesman
chtěl
zabít
kdyby
nebyla
za
zamotalo
matka
s
tou
modlitbou.
Ta
už
potřetí
stála
za
mnou
modlitbou
která
mě
lidsky
osvobodil
a
vod
stavu
ve
kterém
jsem
byl
poprvně
tam
stal
za
modlitbu
modlitbou
za
mnou
tehdy
když
jsem
byl
úplně
mladý
když
jsem
byl
jeden
a
půl
až
tři
a
půl
roku
starý
a
když
chodila
se
mnou
v
těm
lékařům
vždycky
napřed
se
mnou
se
do
betlémském
kapse
a
tam
se
modlila
se
mnou
se
modlila
do
jsem
se
modlil
ještě
neuměl
a
samosebou
ani
ne
ještě
mluvit
ale
vona
se
modlitba
za
to
abych
vycházel
vyšlo
odtamtud
zdráv
nebo
v
žiju
v
aspoň
člověk
a
říkali
to
ten
asi
živ
nebude
anebo
u
nejenom
mání
dokonce
je
ale
to
jsem
se
stalo
vy
to
trpíte
a
teď.
Mně
vy
modlila
tím
způsobem
že
ti
lékaři
poprvé
o
práce
řekli
no
my
jsme
to
asi
dělali
velice
šikovně
že
totiž
to
bylo
zapouzdřeno
ten
nic
a
my
jsme
podali
jenom
do
této
tady
by
to
bylo
vidět
jenom
do
té
míst
toho
zapouzdřeno
do
toho
místa
napotřebí
kdyby
se
byli
body
trošku
vedle
tak
se
to
rozli
do
ostatního
prvního
běhu
a
bylo
by
napsal
srdce
totální
a
tak
teďka
už
je
naděje
že
když
to
nenastalo
že
to
dítě
bude
zachránilo
a
po
čtvrt
operace
řekli
ale
nebude
normální
protože
se
rozvoji
jeho
mysl
bude
ský
za
forem.
Nepociťuje
po
určité
době
tu
bolest
má
přije
při
vědomí
to
se
převedl
že
přesvědčujeme
ale
nepociťuje
už
tu
bolest
matko
vy
na
mou
ote
muset
ukazovat
jestli
si
jako
nemluví
nějak
spasit
e
si
není
chvilinku
tím
a
něku
hrnu
někým
jiným
si
není
dvojí
osobností
to
se
umět
vy
nezjistil
ale
eště
bylo
do
školy
mě
toho
chodilo
se
mnou
tak
to
mě
poprvně
vysoudit
matka
modlitbou
fakticky
po
druhým
je
vysoudit
modlitbou
tehdy
v
těch
sedmnácti
letech
když
totiž
jsem
nechtěl
jíst
nechtěl
spát
nechtěl
nechte
studovat
a
nic
takového
jsem
nechtěl
najednou
a
bylo
to
vyvo
vlivem
toho
že
jsem
byl
chycen
pán
ne
bohem
že
jsem
byl
fanatismem
nebo
jak
to
chcete
říct.
Tak
ona
zase
se
modlila
v
jednom
kuse
to
mě
potom
řekla
se
vědomí
se
modlila
za
budoucnost
toho
dítěte
aby
byl
aby
to
pán
bůh
tak
dole
se
mnou
nedělal
že
by
si
mě
takhle
bral
že
bych
přestal
být
schopným
člověkem
žít
tady
na
tomto
světě
aby
mě
tu
nechal
že
jednou
vysoudit
a
takže
aby
chy
aby
ji
pan
budovali
ještě
jednou
jí
mě
vysoudit
to
bylo
podruhý
a
pocit
vysoudit
v
tom
koncentráku
ne
čili
já
jsem
trojnásobně
vděčen
za
to
za
ten
modlitbu
tak
vím
nějaká
je
to
síla
obrovská
té
lidské
představy
která
umožňuje
člověku
působit
na
ty
věci
na
které
normálně
bytost
vůbec
nemohl
nemít
tyto
schopnosti.
Plný
já
jsem
jenom
věděl
to
odpoledne
tu
nedělej
kdy
jsem
měl
vode
z
toho
brna
že
mě
čeká
nějaké
vtažen
že
se
budu
muset
uplatnit
citem
a
dokonce
kde
bych
nehorázně
vtip
s
prostým
ne
tak
v
tom
smyslu
já
špatný
ale
hrubý
vtip
a
tak
jsem
začal
dělat
hrubé
vtipy
tam
v
té
složení
se
mohli
unavit
vemte
si
z
toho
všiml
a
já
jsem
na
ten
te
odpoledne
mluvit.
No
moc
let
no
a
ten
si
to
ani
nevšiml
asi
spal
no
to
je
výborný
někdo
to
nevede
přestat
a
když
to
potřebuje
ne
a
on
to
potřeboval
to
neslyšel
protože
nechtěl
mít
pokra
svém
příteli
vidět
tak
taky
jiném
měl
ale
ostatní
se
takhle
divili
že
jo
říkal
že
ti
jak
to
že
on
mluví
na
do
vzadu
a
a
a
vpadl
na
hlavu
a
takovýhle
věci
a
takový
věcem
na
na
něm
mluvil
to
prostě
jsem
mluvil
hrozně
no
a
já
jsem
to
potom
potřeboval
tento
trénink
tak
já
jsem
nevěděl
co
bude
ale
viděl
jsem
se
ten
ten
že
se
najednou
se
do
takového
způsobu
myšlení
a
jednání
nedostane
k
tomu
syntéza
já
jsem
měl
potřebu
toho
tréninku
tak
jsem
to
trénoval
je
mně
vyčítáno
nebudu
jmenovat
niko
pochopitelně
že
tolikrát
to
bylo
řečeno
a
pořád
se
nemá
ještě
schopnost
asi
du
k
tomuto
uskutečnit.
Tak
já
vám
řeknu
přátelé
při
tomto
způsobu
myšlení
nikdy
tu
silu
mít
nebudete
protože
to
je
zásadně
špatný
způsob
myšlení
nemůžete
mít
sílu
k
tomu
uskutečnění
kde
se
jim
vzal
tu
sílu
k
tomu
uskutečnění
kde
kdyby
byl
ježíš
kristus
řekl
když
já
ti
to
tady
říkám
tak
už
jako
máš
vyhráno
nebo
už
to
dokáže
to
o
nikdy
neřekl
on
měl
úžasnou
trpělivost
vykládal
mě
to
ale
zároveň
ukazoval
svůj
život
to
je
právě
nemohu
správný
život
přes
bohem
spojeného
člověka.
A
potom
jim
předávali
sílu
duchovní
a
tato
síla
je
člověk
u
každém
obsažena
a
ona
se
může
projevit
jenom
tehdy
když
člověk
sám
sebe
zapřel
čili
chyba
je
pořád
říkám
dokolečka
v
tom
že
se
nedostatečně
zapíráte
samozřejmě
ten
dostatečný
sebezápor
té
záležitost
nechci
říct
obtížná
ale
velice
těžko
pochopitelná
protože
si
člověk
říká
no
tak
to
musí
asi
ten
člověk
něco
udělat
proti
sobě
to
se
musí
nějak
pokoře
nebo
nějak
se
musí
bičovali
nebo
já
nevím
nebo
se
postit
nebo
já
nevím
co
musí
udělat
aby
se
zapřel
ne
zapřít
sama
sebe
je
především.
Zapřít
se
v
tom
v
té
starostlivosti
této
první
to
von
vykládal
víš
kristus
my
životem
nestarejte
se
když
se
tady
když
tady
začne
sebezapírat
tak
to
ostatní
už
de
samo
čili
například
když
já
jsem
třebas
ta
na
té
chodil
ty
čtyři
hodiny
tam
v
tom
vlak
jsem
a
říká
na
to
navážu
tak
to
že
sem
tam
stal
na
té
chodby
tak
samozřejmě
to
je
něco
co
bych
řekl
že
jsem
si
tím
platil
ten
zákrok
který
jsem
potom
udělal
na
těch
lidech
jsem
si
to
nějakým
způsobem
otupoval
to
není
ten
pravý
sebezápor
to
jsem
jenom
malinko
přidával
k
tomu
abych
měl
sám
dojem
že
si
to
musím
nějakým
způsobem
zasloužit
já
abych
jim
to
směl
říct.
A
dove
straní
představit
co
já
si
musím
zasloužit
abych
měl
třebas
opisovat
jenom
yesudiana
která
se
myslím
musím
vždy
znovu
zasloužit
jakmile
si
to
ne
jako
je
nemám
dojem
vnitřní
dojem
a
přestavovat
tvoří
velikou
překážku
v
tom
že
si
to
zasloužím
ho
opisovat
tak
já
ho
nejsem
schopen
popsat
proto
že
mě
přichází
stále
nové
a
nové
překážky
mém
životě
nečekané
zdánlivě
zvnějšku
přijdete
přijde
onen
telefon
někam
musím
do
něco
musím
udělat
co
jsem
nepředvídal
a
já
se
nedostanu
třebas
celý
den
opisování
a
mam
jenom
den
tomu
mocné
to
nesmím
klepat
to
bych
tam
rušil
dole
děti
a
tak
dále
a
tak
já
z
hrůzou
konstatuji
že
jsem
já
způsobil.
To
že
sem
si
to
nezasloužil
tak
druhý
den
to
dělám
jinak
abych
si
to
nějakým
způsobem
aspoň
rohu
zasloužil
a
když
se
zbavím
této
představy
že
potřebuju
si
to
zasloužit
to
je
představa
mylná
ale
relativně
správná
relativně
správná
tak
já
to
trošku
to
je
zásluhy
jako
nekrade
stál
třebas
na
té
chodby
jsem
byl
schopen
jim
to
vysvětlit
tak
po
dobrým
že
to
přijali
a
uznali
že
tímto
způsobem
se
opravovat
k
radosti
je
nenormální
že
by
bylo
normálně
ší
by
člověk
ten
pramen
sobě
měl
no
a
tak
já
bych
to
uzavřel
a
řekl
bych
takhle.
Člověk
si
není
vědom
toho
jakou
sílu
má
jeho
představa
ta
má
tak
obrovskou
sílu
že
dokonce
člověka
zbaví
schopnosti
aby
se
udržel
na
úrovni
velice
vznešené
a
z
ní
spadne
až
tam
kam
se
spadnout
dá
třebas
když
jsem
šel
z
koncentráku
že
jsem
vám
říkal
tak
jsem
přijal
myšlenku
představu
lidskou
že
jsem
na
svobodě
a
věděl
jsem
dobře
že
jsem
na
svobodě
byl
v
tom
koncentráku
a
ne
tady
v
tom
světě
že
tato
svoboda
kterou
by
považujete
za
svou
není
pravá
svoboda
já
jsem
to
ale
podlehl
a
tím
jsem
vám
ztratil
to
vědomé
spojení
s
bohem
tak
prosím
vás
vědomé
spojení
s
bohem
se
dát
zrušit
představou
takže
má
pravdu
jesudian
že
říká
ten
duch
boží
je
zahalená
smyslovou
činnost
nebo
rozumovou
činností
jakmile
ten
člověk
vstoupí
do
světa
tak
to
zahazovat
vy
představy
z
té
stoho
to
světa
zahalit
tu
schopnost
se
stýkat
s
ním
svým
vnitřním
nesmrtelným
já.
Takovou
sílu
má
představa
například
o
tomto
světě
ta
mě
věří
ale
tady
je
jiná
těžkost
že
když
člověk
v
té
cesta
vy
vyjde
když
ví
že
to
není
jediná
skutečnost
že
je
ten
součást
věčnosti
malá
tou
část
nosti
že
pomocí
ní
kde
jsme
vykladači
skutečnost
tak
pak
se
obyčejně
zále
zrady
postaví
této
skutečnosti
to
je
nesprávné
to
se
mu
dělal
v
těch
sedmnácti
letech
a
předvojem
místa
jsem
pít
přestal
jsem
studovat
postava
jsem
žít
tak
v
tom
ještě
jsem
měl
anděla
strážného
že
který
mě
postaven
která
mě
z
toho
dostala
ale
to
má
každý
na
této
cestě
takže
s
tím
si
nám
to
hlavu
takže
já
jsem
v
tom
sebezáporu
nedostal
moc
daleko
ale
věřte
mi
že
nikdy
nebudete
schopni
toho
když
takhle
myslíte
že
jste
neschopni
protože.
Chcete
vod
sebe
něco
co
v
tomto
nepravém
já
obsaženo
vůbec
není
ta
schopnost
je
není
obsaženo
to
je
to
co
bylo
ukázáno
na
tom
snu
jednoho
dotyčného
člověka
že
po
kolejí
se
vsunul
veliký
nosorožec
a
on
se
snažil
aby
nepřijel
toho
nosorožce
nějaký
vlak
toho
nosorožce
dostat
z
té
trati
že
se
na
něho
nemohl
odvážit
protože
nosorožec
byl
obrovské
zvířaty
byl
ani
neunesl
že
ale
von
si
pěkně
šplhal
po
jedné
kolejí
takže
by
byl
přijal
vlak
tak
přeje
a
ale
ten
lotos
se
začal
zmenšovat
takže
ten
zájem
o
to
aby
to
já
zůstalo
existovat
je
také
k
něčemu
dobrý
ono
se
to
já
začne
zmenšovat
když
ten
zájem
je
toho
druhu
že
člověk
ví
já
se
mám
zmenšovat
aby
bůh
ve
mně
moh
narůstat
to
je
v
tom
snu
obsaženo
a
protože
tento
zájem
ten
dotyčný
kterému
se
to
zdálo
měl
tak
ten
osobuje
se
změnil
na
malinký
takový
prasata
které
on
už
mohl
chtít
do
náruče
a
ukazoval
ho
lidem
že
ano
ohlas.
Horší
je
to
s
těmi
knoflíky
na
kabát
s
těmi
svatými
rovnat
my
přeci
jenom
si
něco
a
tomu
tam
tomu
dotyčnýmu
bylo
víta
že
tam
má
ne
že
se
musí
srazit
my
si
dycky
z
toho
něco
pro
sebe
necháme
z
toho
svého
sebezáporu
a
z
toho
úspěchu
duchovního
si
necháme
pro
sebe
říkáme
tak
někam
jsem
to
dotáhl
to
se
nedivte
že
to
takhle
si
člověk
myslí
o
sobě
a
to
jsou
knoflíky
na
kabátu
zlaté
které
musí
taky
dolů
protože
jakmile
si
o
sobě
třeba
něco
málo
myslí
nekomu
toho
ni
neříká
ale
ví
já
jsem
trošku
dál
než
ten
který
o
tom
nemá
páru
tak
to
není
prosím
vás
jeho
zásluha
to
je
to
že
on
dovolil
milostivě
pánu
bohu
aby
k
němu
promluvil
abych
v
něm
jednal
že
aby
s
tím
že
se
vyprázdnil
tak
mu
to
dovolil
ano
čili
jakápak
velká
zásluha
kdokoliv
jiný
by
toto
udělal
tak
se
to
stane
totéž
co
s
ním
že
se
to
prasata
menší
a
že
ho
ve
moc
trati
od
sklidit
a
tak
dále.
Se
nechci
vyhnout
tadyhle
totiž
se
na
mě
chce
abych
vysvětlil
jak
ten
sebezápor
provést
když
on
je
umožněno
jenom
tím
že
se
k
nabyde
nějakou
touhu
po
něčem
vyšším
tak
že
jsem
potom
jde
samo
sebe
zapřít
a
totiž
jedno
de
ruku
v
ruce
druhým
že
totiž
jestliže
mám
dobrou
vůli
sebe
zapřít
jestliže
mám
vůli
nejednal
podle
vlastní
vůle
nýbrž
jednat
podle
vůle
boží
tak
pak
mohu
kdekoliv
začít
proti
sobě
vystupovat
tam
kde
vím
že
je
to
správné
a
vono
se
stane
tohleto
když
já
totiž.
A
se
ocitnu
v
situaci
kde
je
mi
sice
nepříjemné
proti
sobě
něco
udělat
ale
vím
že
je
to
správné
proti
sobě
vystoupit
že
je
daleko
lepší
jednat
tak
správně
že
sice
mně
to
neposlou
ale
že
to
posloužit
třebas
věci
když
mě
tedy
začne
jít
o
věc
bez
ohledu
na
mě
a
dám
přednost
k
tomu
aby
mně
šlo
o
věc
a
ne
dám
přednost
sobě
tak
v
tom
případě
na
stolu
cizí
vůli
to
znamená
vůli
boží
namísto
své
vůle
a
jakmile
toto
dokončím
nebo
jak
jsme
toto
provedu
jakmile
to
realizuju
tuto
vůli
která
neodpovídá
mým
tužbám
neodpovídá
mi
tu
tam
počkám
tak
se
ve
mně
začne
rodit
něco
čemu
se
říká
schopnost
rozeznávací.
A
jestliže
po
té
stopě
schopnosti
rozeznávací
du
tím
způsobem
že
já
začnu
rozeznávat
se
správné
a
se
z
toho
zase
znovu
chopím
a
znovu
znovu
se
toho
chápeme
to
znamená
aktivně
to
provedu
aktivně
to
peru
ne
trpně
trpné
je
v
tom
to
že
poslouchám
cizí
vůli
to
je
ta
trpná
stránka
tím
je
dost
dostatečně
dokázáno
a
splněna
ale
aktivně
je
to
že
to
za
tím
du
a
provedu
v
té
správná
modlitba
to
co
se
mi
prozradí
vnitřně
jako
správné
tak
já
provádím
svým
životem
to
se
modlím
na
základě
svého
poznání
modlí
mně
se
na
základě
svého
poznání
tak
ta
modlitba
má
úžasný
úspěch
a
není
to
zaviněno
přímo
mnou
zaviněno
tím
že
jsem
plnil
vůli
boží
a
narůstá
ve
mně
sprosté
rozlišovací
ale
pozor
na
jednu
věc
ta
schopnost
rozlišovací
doroste
do
takové
míry
že
dokonale
deptám
moji
osobnost.
Že
totiž
mě
zbavuje
sama
sebe
to
je
velice
těžký
případ
protože
člověk
se
má
rád
já
si
o
sobě
dlouho
myslel
že
jsem
při
nemám
rád
ale
vám
se
rád
jsem
koncentráku
poznal
a
tak
potom
když
mu
jde
o
o
něho
samého
o
jeho
jáčko
malé
nepravé
tak
ten
člověk
se
začne
stavět
na
za
nohy
a
začne
oponovat
pánu
bohu
a
tak
podobně
to
má
ovšem
jeden
jediný
následek
že
se
ztratí
schopno
to
jednají
jako
jsem
v
tom
koncentráku
ztratil
veškerou
schopnost
se
neznáte
kterou
jsem
ten
devět
let
měl
a
před
tím
ještě
dalších
sedmnáct
let
nebo
třináct
let
po
řečeno
a
najednou
tady
nebyla
najednou
jsem
byl
opuštěn
od
boha
protože
jsem
zradil
no
a
to
jsem
si
všechno
neuvědomoval
později
až
jsem
přešel
přes
ten
prah.
Ale
jakmile
jsem
přešel
přes
ten
práh
poznání
tak
zase
to
mělo
jeden
blahý
a
jeden
neblahý
účinek
byla
v
tom
smyslu
že
to
poznání
bylo
tak
dobré
že
jsem
nepotřeboval
nic
dělat
sám
že
si
to
už
tedy
nepotřeboval
převrat
ale
jsem
si
nemohl
to
přivlastnit
to
byla
veliká
vymoženost
já
jsem
věděl
že
nejsem
tím
člo
čím
jsem
sám
sebou
nýbrž
mocí
boží
že
to
podstatě
projevilo
sti
boží
která
zákonitě
nastupuje
ne
protekčně
když
se
člověk
vyprázdnil
do
svého
života
a
více
vyprázdní
nemohl
než
od
toho
čím
žil
takže
má
právo
aby
ta
milost
něm
působila
bylo
s
jeho
v
něm
ve
mně
působila
a
tak
se
okamžitě
ukázala
tím
způsobem
že
já
jsem
nic
nedělal
a
všichni
měli
dojem
že
jsem
nejčinnější
tam
v
tom
koncentráku
všem
jsem
pomáhala
a
tak
dále.
A
dokonce
jsem
nikam
nechodil
a
voni
měli
dojem
že
chodím
kdyby
byl
nechodil
mezi
těmi
čtyřmi
blok
mezi
ty
roky
byly
na
míře
strojní
pušky
nabytí
a
stál
u
toho
člověk
seděl
u
toho
člověk
který
hlídal
a
tam
měl
nepřišel
kdybych
byl
a
fakticky
chodil
hmotně
jak
mě
viděli
v
těch
blok
ty
lidé
tak
ten
esesman
mě
zabil
scelily
jako
střelil
po
každým
nemilosrdně
to
to
měl
nařízeno
a
on
měl
vodu
vod
střelné
člověka
zaplaceno
ta
a
když
tam
bylo
i
k
mrtvolu
tak
dostal
vo
tom
větší
remis
jo
takže
já
jsem
minimálně
stokrát
přešel
mezi
těmi
blok
a
nikdy
na
mě
nevystřelila
ty
se
mohli
unavili
všichni
co
se
na
to
dívali
z
těch
bokem
takhle
za
zavřen
mi
o
kristem
to
musel
dívali
a.
Já
jsem
nebyl
viděn
tím
esesmanem
čili
já
jsem
nešel
fakticky
došel
někdo
za
mě
rozumíte
ale
voni
mě
viděli
v
té
podobě
zevní
v
tom
oděvu
toho
který
tam
šel
a
to
byl
on
a
to
jsem
nebyl
já
jo
až
se
dostanete
do
této
situace
tak
samosebou
pak
nebude
těžké
té
milosti
obírat
nepřetržité
protože
už
neberete
pro
sebe
nýbrž
berete
pro
jeho
úkol
ale
já
bych
to
ještě
klasickým
sem
vysvětlil
že
ježíš
kristus
okamžitě
jakmile
nastoupili
k
němu
do
učednictví
tak
je
za
opatřit
schopností
dělat
zázraky
to
si
ty
čtyři
rybáři
kteří
tam
byli
včetně
svatého
petra
musel
uvědomit
že
jako
rybáři
nebyli
schopni
udělat
žádný
zázrak
a
že
tedy
ty
za
zrak
dělali
ne
pro
sebe
nýbrž
pro
ty
lidi
čili
pravá
činnost
je
ne
pro
sebe
nýbrž
pro
bližního
radujte
se
zadními
je
tam
napsáno
a
ne
pro
sebe
ale
pro
ty
kteří
se
radují
proto
udělal
první
zázrak
ani
daleké
prodlít
von
se
radoval
i
na
hlad
dal
že
ano
rozumíte
mně
než
ti
ti
se
toho
protože
nebyl
tak
úzkost
jako
jsme
my
křesťani.
On
prostě
život
bral
tak
jak
šel
celý
život
a
uměl
si
pro
člověka
tam
kde
ten
člověk
byl
když
to
byl
tak
v
tom
tak
šel
s
ním
hlas
a
přesvědčil
ho
že
není
to
správné
až
ten
hlas
tom
rozvázal
tak
potom
to
není
jeho
vlil
ne
samo
sebou
já
si
toto
nemohu
dovolit
protože
bych
na
chlastal
se
jednou
chtěl
snad
a
pořád
to
já
vím
že
mě
to
voní
ten
chlast
že
tak
já
nejsem
ježíš
kristus
tak
já
když
mám
tak
vyklad
to
je
nastat
tak
se
od
nich
oddálím
že
jenom
na
ně
nahlížíme
nic
víc
to
samozřejmě
my
se
nemůžeme
hrát
na
pána
ježíše
chovatele
musím
taky
mám
rozum
pána
boha
a
to
je
taky
něco
co
je
od
něho
nesmí
se
ho
potírat
ten
rozum
rozumně
jednat
a
jediný
příklad
který
mám
pro
celou
duchovní
cestu
protože
já
jsem
vždycky
by
měl
tendenci
rozum
odložit.
To
tedy
v
sedmnácti
letech
sem
rozum
odložil
v
tom
koncentráku
jsem
po
du
pět
měsíců
rozumu
do
žil
já
jsem
nepotřeboval
rozumem
vůbec
vládnout
vono
to
mluvilo
samo
vono
to
jednal
samo
o
to
na
to
nebylo
třeba
jsem
říkal
kde
je
ten
rozum
kde
jsou
ty
smysly
kde
jsou
ty
schopnosti
člověka
nebyli
nikde
a
tak
jsem
poznal
že
to
nejsem
já
ne
já
se
konec
ne
řece
je
to
nebýt
ničím
že
že
je
to
správný
způsob
sebezáporu
do
zaujetí
pro
věc
která
je
nutná
to
zaujetí
je
nutné
bez
toho
založí
se
to
neobejde
ten
sebezápor
k
tomu
se
nesmíme
štítit
se
dát
vychovat
událostmi
které
okolo
nás
jsou
já
když
jsem
přišel
na
vysokou
školu
a
dělal
jsem
zkoušku
z
vyšší
matematiky
tak
jsem
propadl
jako
dalších
devět
vedle
mě
sedícího
protože
sem
neuměl
vodit
Integrace
vod
nuly
do
nekonečna
přirozeného
čísla
na
mínu
délka
a
drasticky
ho
znázornit
tomu
stačilo
k
tomu
kantorovi
aby
mě
vyhodil
a
ještě
mi
vynadal
co
si
to
představuju
že
takhle
tam
do
nepřipravenost
potom
naučil
ale
já
vám
to
říkám
proto
abyste
poznali
že
jsem
musel
se
vrátit
elementární
matematice
kde
byli
nějaké
mezery
ke
kafka
znázorňovány
napřed
mez
vyslance
mi
ex
a
ypsilon
analytické
kilometry
a
ke
všemu
prostě
to
mě
ji
na
střední
škole
a
teprve
až
jsem
to
zvládl
tak
jsem
poznal
že
vyšší
matka
jeden
z
a
tak
je
to
ducha
jako
ta
nižší
zápor
není
voni
těžký
než
ten
malý
kterém
se
to
učíme
my
se
nesmíme
štítit
se
učit
sebezápor
maličkostech
když
se
ptali
michelangelo
jak
mohl
tam
v
té
sienská
kaly
za
těch
čtrnáct
let
tedy
tam
byl
udělat
tak
s
tělo
věc
tak
on
říkal
podívejte
se
kdyby
byl
podceňoval
maličkosti
v
tomto
velikém
díle
tak
by
to
byl
nevyvedlo
ale
tisíce
a
tisíc
se
maličkostí
dělají
dohromady
velkou
věc.
A
tak
opravdu
toto
bych
potvrdil
svým
životem
že
tisíce
drobných
sebezáporu
vytvoří
nebo
střádají
v
člověku
něco
o
čem
neví
se
tam
střádá
a
to
přeroste
a
přepi
a
přenese
přes
okraj
jeho
vědomí
takže
nakonec
to
za
jeho
vědomí
tak
zaujme
že
je
tady
například
zaujetí
o
kterém
předtím
vůbec
neměl
vzdání
například
když
já
jsem
plnil
to
správné
od
těch
třech
a
půl
let
do
těch
sedmnácti
tak
ve
mně
něco
rozloží
sem
nešel
za
svou
vlastní
vůlí
nýbrž
za
věcí
za
správnou
věcí
a
to
může
každý
za
správnou
věcí
tak
tam
něco
narůstala
aniž
jsem
věděl
že
tam
narůstá
a
sedmnácti
letech
to
najednou
bylo
živě
přede
mnou
a
vobrátilo
můj
život
naruby
a
způsobilo
že
jsem
nepotřeboval.
Text view •
Help