Waveform view
85-09B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Nemůže
mít
po
konci
života
protože
nemá
všechny
ty
složky
vesmírových
který
ho
umožňují
tu
kapacitu
překročení
je
něco
podobného
jako
asi
rozvíjejí
a
to
může
tak
musí
být
dvě
hmoty
který
se
v
pozitivním
slova
smyslu
propojí
a
vznikne
vduch
ne
aby
vykl
ten
čas
a
prostor
v
tom
třeba
všech
těch
osm
lich
on
převtělený
vytaženi
který
jsou
v
nás
živý
a
proto
ten
lidský
život
je
zapotřebí
tohle
zapotřebí
to
lidské
života
ale
jakmile
vy
se
aspoň
v
okamžiku
když
život
konečného
stadia
života
kážu
smrti
všechny
které
osm
miliónů
životů
spojilo
vlivem
jeho
odevzdanosti
že
by
si
řekl
třebas.
Já
už
tady
nic
nedokážu
tak
to
vzdávám
to
by
stačilo
v
okamžiku
smrti
aby
se
to
samočinně
propojil
ano
nebo
to
jenom
čeká
na
to
až
ten
člověk
uprázdní
sám
od
sebe
jak
se
vyprázdní
od
sebe
tak
toto
se
propojí
samovolně
to
nemusí
být
jak
se
to
stát
to
je
tak
zařízen
to
uvolní
že
může
okamžiku
smrti
získat
spásu
bych
tak
spojení
bytím
životem
a
nemůže
se
dál
trápit
ne
a
nic
nezmate
duše
předešlých
znal
abyste
musel
vtělit
nebo
by
nějaký
balík
musel
přijímat
stane
se
vlastně
takovou
nepohodou
dobou
která
už
není
založena
tak
aby
byla
závislá
na
přijímání
další
vině.
Proč
je
třeba
vždycky
toho
druhého
aby
došlo
ke
stavu
spásy
to
je
zapotřebí
proto
že
my
žijeme
ve
stavu
dvojnosti
s
tou
dualismu
a
že
vždycky
ta
musí
být
dvou
složkou
nějaké
lety
do
té
nás
připojuje
na
toho
boha
rozumíte
křesťani
dělají
největší
v
a
to
se
budete
divit
to
tady
takhle
otevřeně
říkám
že
si
myslí
jenom
svými
ctnostmi
se
mohu
dostat
k
bohu
ale
vůbec
bychom
jim
nenutil
představu
že
si
mi
nesnesl
stejně
jako
svými
slovy
se
tam
mohou
dostat
jedině
tak
se
tam
jdou
takoví
jací
jsou
proto
svatá
terezie
radila
pan
to
několikrát
opakuju
ta
ten
avily
nejlepší
příklad
pro
člověka
normálního
je
příklad
maří
marden
která
taková
jako
byla
bez
toho
že
by
čekala
že
se
změní
páska
sebou
ode
přece
krista
který
se
mu
celá
se
mu
odevzdala
ne
jeho
působení
takže
byla
rázem
prázdnou
bytostí
přes
všecky
tý
hříchy
který
měla
na
sobě.
To
nic
neznamenalo
před
tváří
boží
protože
vona
od
sebe
dokonale
odstoupil
a
ono
je
dycky
snaží
odstoupit
to
maří
magdalena
které
já
se
myslí
být
dobrá
než
od
člověka
který
se
dobytek
maminka
to
bylo
těžké
ji
donutit
k
tomu
aby
odstoupila
od
sebe
samo
říkal
si
že
je
dobrá
katolička
ze
říka
moje
babička
všichni
byli
moc
dobrý
ne
tak
sem
a
se
nehnout
tak
ty
musel
dycky
přijít
nějaký
anděl
nebo
já
nevím
kdo
s
vůlí
a
je
přesvědčil
já
sem
na
to
nestačím.
Že
je
snazší
pro
hříšníka
se
dostat
k
bohu
než
pro
toho
člověka
že
to
je
to
co
působilo
váš
názor
že
je
to
prostředu
hříšníka
snazší
vůbec
vono
zase
na
jiný
straně
toho
nesnadné
protože
von
jako
ne
že
by
se
cítil
být
provinění
to
von
se
dovede
omluvit
já
myslím
že
kdyby
se
říc
mě
dovedl
od
mluvit
že
byl
nešťastný
o
nechce
být
nešťastný
mu
se
diplomati
co
mluví
že
to
co
my
považujeme
u
něho
za
říše
v
jeho
nejvyšší
kostí
že
je
to
on
si
takhle
může
udělat
to
je
možné.
Ale
ten
hříšní
má
na
té
po
stránce
lepší
situaci
že
opravdu
je
snadno
opustit
to
co
považuju
za
špatné
než
to
co
považuje
za
dobré
toho
se
držím
a
má
vo
to
těžší
situaci
že
jako
hříšník
opravdu
když
byl
opravdu
hříšník
tak
že
nikdy
nepostihl
oči
vzhůru
řek
bych
pánu
bohu
a
ten
je
nemá
v
tom
žádnou
praxi
takže
mu
to
bude
velice
zatěžko
najednou
se
k
němu
obracet
takže
ono
to
taky
má
se
nevýhody.
A
toto
mnozí
lidé
jsou
takového
ražení
že
nedovedou
zachovávat
soustavně
určitý
ten
určitý
postoj
určitý
princip
cesty
že
na
té
cestě
se
jedním
směrem
jdoucí
unaví
a
musí
to
zase
vzít
z
druhé
strany
jo
a
potom
zase
chvilinku
jim
to
z
druhé
strany
jde
a
zase
ne
dlouho
zase
by
museli
přejít
na
tu
první
stranu
a
tak
dále
čili
tohleto
je
způsob
který
v
tomto
případě
které
mluvíme
je
důležitý
zvládnout
že
totiž
neklam
za
povinnost
něco
dělat
pořád
stejným
stylem
nýbrž
klást
za
povinnost
dělá
to
tak
jak
mně
to
vnitřní
potřeby
naléhavé
u
mě
vyžadují
ano
že
teďka
třebas
tímto
způsobem
sloužím
tatínkovi
tak
je
to
to
si
musíte
přiznat
vnitřní
potřeba
a
to
je
správná
modlitba
milost
na
milosti
protože
je
to
vlastně.
Postoj
vůči
bližnímu
kterým
já
držím
v
šachu
sám
sebe
a
to
člověka
velice
uvolňuje
že
totiž
může
od
sebe
do
takové
míry
ustoupit
jak
to
ten
druhý
potřebuje
zase
pro
sebe
to
je
na
mužům
zcela
neznámá
nebo
dost
neznámá
vlastnost
to
je
většinou
dáno
ženám
které
mají
mateřské
sklony
a
které
se
museli
vyrovnat
u
svých
dětí
i
u
svých
manželů
z
mnoha
těžkostmi
které
by
kdyby
před
mně
byli
postavení
ty
manželé
si
tam
taky
pořád
máme
zahráno
tak
by
se
s
tím
vůbec
nedokázali
vyrovnat.
Například
co
například
dejme
tomu
tuhleten
pan
manžel
tamto
ukazování
nebude
v
tom
v
televizi
že
jo
potom
ta
nemáme
televizi
tady
není
to
tam
možno
zadržet
tak
že
se
na
nikom
neukázal
ten
ten
manžel
mate
se
zachovat
ho
druhu
který
jeho
manželka
musí
trpět
rozumíte
že
ho
občas.
Se
rolí
toti
víte
a
toho
úplně
sebere
má
pražské
náhodu
a
to
úplně
sebere
a
má
neklid
který
ho
také
úplně
sebe
já
vám
řeknu
proti
tomu
je
jedna
jediná
pomůcka
v
té
ženě
která
svým
klidem
může
zastat
neklid
toho
manžela
kdybys
svým
klidem
vstupoval
do
toho
manžela
opravdu
vstupovala
toho
mysli
takže
by
za
něho
konal
klid
zmítá
který
on
nekoná.
Tak
by
mu
prospěl
asi
tak
k
tomu
mrtvím
ma
ta
ti
olovo
tu
ten
manžel
on
do
ní
to
úplný
bída
to
není
že
on
se
taky
za
slouží
aby
se
to
to
za
něj
dělal
to
je
takže
by
se
potom
tu
cestu
měla
úplně
jí
zase
ještě
úplněji
protože
pan
manžel
je
chudák
v
tomto
smyslu
někdy
rozumíte
někdy
je
úžasně
na
výši
nikdy
úžasný
chutná
že
mi
ho
líto
to
dobré
se
ve
všem
tak
válek
víte
berou
za
se
v
tom
víte
to
tedy
to
je
podivuhodný
to
kdyby
to
eště
byla
jenom
špíny
ale
vono
to
není
tak
škále
moc
toho
dělá
takovou
klamu
že
jo
nimy
a
teď
ten
se
tom
vyvalí
pořád
se
s
tím
vyválel
přijde
ne
co
s
ním
kdybys
teklo
hodit
ho
do
many
ne
to
to
nejde
tak
protiváha
myšlenkový
svět
ženy
tuto
vlastnost
ženy
nesmějí
mít
jinak
by
nevychovaní
děti
ten
manžel
když
mu
děti
jdou
na
nervy
nebo
manželka
na
kdy
tak
o
to
vodejde
někam
jinam
že
ano
a
to
to
kdyby
udělala
manželka
tato
je
ti
my
s
tím
zahynou
to
není
možný
tak
prosím
vás
to
se
má
chtěl
napít
a
tam
možná
nedal
tamto
tam
původně
bylo
vi
ale
to
jsem
udělal
dobře.
Je
velice
důležité
při
modlitbě
předpisovat
panu
boje
kým
způsobem
má
pomáhat
prosím
vás
nýbrž
že
si
člověk
přeje
pomoci
to
je
nejlepší
modlitba
vůbec
přitom
nemusí
ukovat
na
pána
boha
že
si
přát
upřímně
pomoci
a
to
je
nejlepší
modlitba
že
se
pánu
bohu
nenapovídá
jako
nějakýmu
bobovi
že
nýbrž
se
prostě
bere
na
vědomí
že
pán
bůh
mě
chce
mít
milujícího
a
že
když
mě
nemá
milujícího
tak
tak
mě
vůbec
nemůže
mít
protože
já
se
k
němu
nemohu
dostat
vírou
já
se
k
němu
nemohl
sat
nadějí
jedině
láskou
a
všechno
tohleto
pomine
tak
ta
láska
musí
zůstat
a
jak
se
má
udržovat
se
soustavně
pěstovat
a
prováděli
způsoby
že
já
s
někým
cítím
že
já
za
někoho
něco
dělám
že
já
jsem
ochoten
když
si
to
přeju
taky
to
za
něho
dělat.
To
dělá
z
modlitby
živou
záležitost
do
není
ochoten
se
modlit
tímto
způsobem
třeba
už
se
modlí
jednou
pane
bože
tamtomu
člověku
udělit
klid
když
není
ochoten
se
podílet
o
ten
neklid
za
koho
se
modlí
jo
odstraňoval
mu
ho
prakticky
cesty
ten
neklid
tak
nemá
právo
se
takhle
modlit
a
taky
nebude
vyslyšen
že
já
udělám
ze
sebe
všechno
to
jsem
se
přesvědčil
co
mohu
vůbec
učinit
abych
jako
k
věci
přistupoval
živelným
způsobem.
Tak
ta
ře
ta
věc
se
nevyřeší
ani
jsem
nijak
k
tomu
dotyčnému
nebo
sobě
nepomohl
jestliže
ale
udělám
všecko
ze
své
síly
co
mohu
aniž
se
při
tom
zneklidňuje
tam
je
mez
kterou
nesmím
překročit
tak
pak
z
druhé
strany
pomoc
přichází
úplně
samočinně
úplně
samočinně
takže
je
samozřejmá
a
nemusel
jsem
vůbec
právo
přepsat
byli
to
takhle
nebo
ona
to
je
podle
mého
názoru
nesprávným
proti
tomuto
druhu
modlitby
prosebné
sem
všech
má
určitou
představu
o
tom
jak
by
to
mělo
být
správné
a
von
to
třebas
mimo
lí
a
je
to
magické
modlitba
ne
mystická
a
ne
spojovací
obecnou
své
vůle
a
ono
to
za
čas
opadne
a
nebo
se
ukáže
že
to
co
co
se
modlil
nebylo
správné.
To
mě
ten
jak
bojovat
proti
si
to
je
velice
obecně
kladná
otázka
nedá
se
to
pojetí
jednostranně
jedno
z
jedno
značně
protože
každý
totiž
té
zeti
dochází
z
jiných
důvodů
živých
příčin
vých
motivy
tak
dejme
tomu
většinou
se
ke
zeti
dochází
proto
že
ten
člověk
byl
i
v
krát
klam
a
vždycky
potom
zklamání
se
ocitl.
A
u
toho
zdroje
té
skrze
a
tedy
přistál
natrvalo
v
tom
přístavu
zklamání
když
to
někdo
se
z
té
sep
dostane
tím
že
je
vrcholně
úspěšné
a
řekne
si
jak
jsem
byl
tentokrát
úspěšné
to
bylo
štěstí
to
se
nemůže
podruhý
opakovat
jako
třebas
já
jsem
roku
padesát
let
vyhrál
auto
který
jsem
si
nevyvedlo
že
jo
ne
pak
mně
může
napadnout
že
ho
eště
jednou
vyhnali
když
někdo
hraje
lí
život
ne
klasicky
nahlížíme
na
tu
možnost
vrcholné
štěstí
bylo
sem
to
si
nic
se
mu
nevložil
že
set
korun
a
nevyvedlo
sem
že
sou
dosti
pochopitelně
a.
Teď
k
té
je
druhý
způsob
že
ten
člověk
si
řekne
to
co
se
jednou
stalo
už
se
stát
nemůže
to
jsou
výjimky
v
lidském
životě
tak
to
jsou
dvě
krajní
dva
krajní
případy
jak
řešit
první
nebo
druhý
je
do
snadno
vysvětlit
horší
to
bude
s
těmi
případy
mezitím
když
já
třebas
jsem
i
zkrátka
já
napřed
všem
tyto
lehké
případy
a
tedy
zase
si
sednu
na
obec
v
tom
nebo
zakotvím
v
přístavu
zklamání
a
tam
otvoru
stavu
zklamání
tak
to
se
dá
vod
kotlík
obyčejně
druhého
člověka
tady
bych
radil
pomoc
druhého
člověka
jo
který
nemá
tento
přístav
za
svůj
správný
přístav
a
který
na
to
jde
trošku
jinak
ne
aby
pomohl.
To
je
to
má
dobře
a
když
jde
když
jde
o
to
jiné
tím
tomu
že
on
byl
obdařen
nějakým
štěstí
tak
zase
bych
radil
aby
se
na
to
štěstí
nedíval
jako
něco
náhodného
nýbrž
na
něco
co
mu
mělo
pomoci
k
určitému
uklidnění
a
ne
k
tomu
v
té
zeti
aby
si
říkal
že
to
jednou
stalo
se
to
po
ní
stal
nemůže
čili
řešení
v
každém
případě
těchto
dvou
krajních
případů
já
mluvím
na
toho
čekání
případech
té
ze
vypadá
tak
že
musí
člověk
apelovat
na
svůj
duševní
život
aby
změnil
postoj
vůči
tomu
co
se
stalo.
A
jestliže
mu
podaří
změnit
postoupili
tomu
se
stalo
tak
se
přestane
být
v
ke
ke
ptákem
ano
když
se
mu
to
nepodaří
tak
zůstane
tam
zakotven
a
co
se
ty
se
toho
mezitím
co
není
ani
tak
úplným
zklamání
anebo
úplným
štěstí
tam
je
situace
těžší
a
od
případu
případu
se
mění
protože
ten
člověk
se
dostal
on
točí
má
vyžene
tendenci
myslet
na
to
co
stalo
jako
na
něco
náhodného
vlásek
sem
jako
vyvá
z
a
to
nemusí
podruhý
být
nebo
ovládl
se
do
toho
spadnu
v
dobrém
a
to
taky
příště
musí
být
a
takhle
tak
to
takový
případy
celkem
prostřední
tam
by
bylo
dobré
abyste
člověk
vůbec
když
se
takhle
setká
že
už
nechce
dál
do
něčeho
nic
investovat
z
té
své
duševní
dílny
aby
se
věnoval
nějakému
konkrétnímu
počínání.
Které
by
zabrzdilo
tento
způsob
meditace
protože
je
to
věc
úvahy
a
on
si
má
tyto
rozbory
zakázat
bych
tady
radil
z
těch
tří
způsobu
který
jsem
uvedl
že
se
se
životě
se
jí
říkám
z
řeknou
se
toho
jednoho
z
nich
a
to
je
myšlenek
nerozumný
a
zbytečných
opravdu
rozebírat
svůj
stav
vzhledem
k
minulosti
v
každém
případě
se
historicky
snad
možná
důležité
ale
je
to
obyčejně
to
má
za
následek
marasmus
duševní.
A
čili
odstoupit
od
toho
na
řídit
to
mi
tu
disciplínu
na
řídit
a
pak
sekrece
přestane
že
tohleten
dotyčný
přijal
nějakou
myšlenku
kladnou
ale
přijal
přijal
ale
zapětí
vzápětí
vobrátit
úplně
naruby
protože
dělal
sobě
všecko
k
tomu
aby
ji
mohl
obrátit
a
ono
se
mu
to
považoval
že
toto
cesta
má
vyběhanou
toto
sou
zaběhané
průchod
té
myšlenkový
no
dvacátého
pátého
květ
na
devatenáct
set
osmdesát
pět.
A
tam
končila
ta
oděna
ale
teď
já
jsem
na
ty
dni
tři
devátýho
desátýho
jedenáctýho
vody
a
do
ošelíně
té
ven
prasaty
na
to
za
plzní
abych
tam
něco
ještě
připravoval
a
říkal
jsem
si
já
si
tam
vezmu
ten
překlad
toho
jesudian
ne
ten
komentář
taky
stěl
vzít
a
budu
pokračovat
v
tom
komentáři
řek
komentář
tě
nebyl
hotov
úplně
a
já
jsem
vám
zapomněl
ten
komentář
svoji
takže
jsem
se
ocitl
v
ošelíně
bez
komentáře
opravdu
jsem
nevěděl
co
jsem
už
komentoval
co
jsem
nekonal
tak
jsem
si
otevřel
překlad
a
komentoval
jsem
to
znovu
a
já
vás
prosím
já
to
tam
de
vysvětluju
samo
sebou
v
tom
komentáři
abyste
s
tý
zajímavost
všimli
jak
to
pan
kříst
napíše
že
tam
komentář
ukončený
komentář
a
znovu
začatý
komentář
a
je
to
taky
napsáno
že
jsem
to
psal
bez
ohledu
na
to
co
jsem
napsal
předtím
že
se
to
taky
zapomněl
a
tak
dále
není
to
tak
úplně
pravda
ale
tam
se
to
psal
pod
dozorem
těch
indů
a
uvidíte
jak
je
v
tom
rozdíl
to
bude
pro
vás
vole
zajímavé
při
si
komentář
na
dvakrát
že
jo
tentýž
komentář
dvakrát.
No
opravil
aspoň
částečně
jednu
chybu
nebo
jeden
dostatek
toho
komentáře
ten
komentář
má
padesát
stránek
takovýho
velký
formátu
z
těch
psaný
e
toho
jesudian
a
já
už
jsem
to
neměl
čas
dál
rozvádět
protože
jsem
to
chtěl
mít
dobra
sem
hotové
ano
ne
to
mentálně
hotov
a
to
co
teďka
řeknu
je
závažný
nedostatkem
toho
komentáře
protože
já
si
v
celém
tom
jesudian
jednu
myšlenku
cením
nadevše
a
to
je
myšlenka
o
modlitbě
on
tam
totiž
definuje
zvláštním
způsobem
modlitbu
obvykle
se
lidé
modlí
za
něco
za
co
by
se
vůbec
neměli
modlit
správná
modlitba
je
taková
která
je
rozhodnutím.
Které
je
možno
realizovat
a
které
se
taky
realizuje
to
je
pohled
který
plně
svou
hlasy
a
nevyžaduje
to
nic
jiného
než
se
modlit
neustále
a
já
jsem
dříve
setká
n
něco
o
tom
řekl
to
se
před
mnoha
lety
že
co
je
to
modli
se
neustále
ale
tady
po
nápovědu
ze
strany
tohoto
muže
bych
to
dovedl
říct
dneska
daleko
dokonaleji
a
tak
si
dovolím
tuhletu
větu
kterou
jsem
nekonečno
přestože
ji
považuju
za
nejdůležitější
z
celého
spisu
to
jesudian
tady
trošičku
aspoň
na
tnout
neradím
vám
abyste
to
sami
zpracovával
protože
já
to
jenom
na
tedy
ale
abyste
věděli
co
tam
bude.
Já
jsem
potom
jakmile
budu
mít
čas
do
toho
znovu
pustím
a
udělám
k
tomu
komentáři
nějaký
vztek
asi
tak
když
to
dobře
do
falešné
tak
to
budete
napást
tak
to
potom
udělejte
sami
ne
to
vidíte
jak
to
dopadne
to
já
nevím
prže
na
mě
teďka
utočí
ten
pan
šli
robindo
osla
já
se
nemohu
už
teďka
potýkat
s
yesudianem
já
ho
musím
opustit
tak
jako
tak
a
musím
se
dát
do
toho
šli
a
oral
tak
ho
se
do
zpracování
tý
jeho
syntézi
by
a
na
tom
začnu
od
podíl
ka
pracovat
protože
ale
to
bude
práce
v
podstatě
překladatel
ska
a
komentář
to
skácen
příkazu
třeba
nebudu
protože
se
zkratce
je
to
přeloženo
do
češtiny
tak
už
překlad
psát
nebudu
ducha
vlastně
jenom
ten
komentář
přiznal
se
k
tomu
k
čemu
píšu
komentář
a
co
rozebírám
pochopitelně
ale
bude
tam
ta
knížka
chybět.
A
nebude
to
na
závadu
protože
já
ten
komentář
upsal
tak
aby
taky
ska
nebyla
zapotřebí
ano
já
se
to
sice
protože
no
to
byl
strašný
mohlo
by
to
byl
strašný
plus
topit
vono
to
tak
my
to
pude
nazván
m
dvě
to
znamená
v
tom
rozsahu
té
mystiky
jedna
mystiky
dvě
mystiky
tři
mystiky
čtyři
jsem
tu
indickou
mystiku
to
znamená
jogu
vykl
na
třesení
založil
a
akt
pak
se
mi
klekl
radosti
indů
spálil
protože
to
bylo
příliš
návodné
a
oni
indové
si
myslí
o
své
joze
že
jejich
joga
je
individuální
záležitost
ne
kolektivní
a
kdyby
se
to
napsal
tak
návodě
jak
jsem
to
napsal
já
v
těch
padesátých
letech
a
ještě
dříve
to
bylo
mnoho
letech
dílo
tak
by
se
lidi
do
toho
hrnuli.
A
protože
by
neměli
u
sebe
mistra
tak
by
bylo
víc
bláznů
ne
zasvěcených
a
proto
si
nepřeje
protože
to
je
to
velice
radikální
cesta
tak
oni
si
nepřijal
abys
to
vydalo
ti
sem
tak
prosím
já
až
teďka
budu
psát
ten
komentář
tak
se
budu
ne
zpátky
a
nebudu
přát
sice
jenom
teorii
ale
jak
si
to
přeje
širšího
s
budu
to
převádět
do
evropský
způsobu
myšlení
tak
aby
křesťan
z
toho
měl
tolik
že
by
mohl
svoje
křesťanství
srovnat
s
tím
indickým
učením
beze
zbytku
aniž
by
jedno
stál
proti
druhému
a
to
oni
si
právě
přejou
víc
neudělám
ano
víc
udělat
mluví
udělali
tam
v
tom
smyslu
jsem
dělal
víc
ale
tady
to
neudělám
a
protože
si
nepřeju
já
už
nechci
to
podruhý
páry
že
tak
to
je
jenom
abyste
ji
něco
co
mě
čeká
a
teď
se
pustím
do
té
modlitby.
Upozorňuju
vás
že
se
na
mě
chce
aby
vykládal
cestu
víry
a
já
na
ni
nejsem
kovaný
protože
jsem
cestou
víry
nikdy
nešel
a
nikdy
nepůjdu
já
jsem
od
začátku
svého
života
šel
cestou
poznání
maximálně
cestou
existenční
ale
byla
to
cesta
poznání
kombinovat
se
z
toho
existenční
ale
nebyla
to
například
cesta
lásky
nebyla
to
cesta
víry.
A
tak
jestli
dál
dneska
budu
mluvit
o
cestě
víry
tak
bych
vás
prosil
o
jednu
věc
vy
jste
na
nikom
a
něj
a
ste
věřící
všichni
jak
tady
jste
jakmile
vám
něco
nepůjde
jakmile
buď
tomu
nebudte
rozumět
nebo
to
bude
stát
proti
vaší
víře
nechci
nic
psát
a
říkat
co
by
stálo
proti
vaší
víře
světe
se
hned
do
město
čte
já
to
ne
snad
odvolám
ale
uvedu
na
pravou
míru
ano
protože
já
nelžu
ale
zachovávám
kolikrát
míru
patřičnou
míru
zachoval
a
já
musím
vůči
věřící
mu
zachovalo
míru
já
bych
tedy
řekl
tohleto
víra
v
boha
která
má
vést
ke
spojení
s
bohem
vědomým
spojení
s
bohem
musí
být
založena
na
několika
principech
které
teď
řeknu
a
to
především
musí
být
živá
to
znamená
musí
být
uskutečnitelné
každým.
I
v
krokem
lidského
života
když
to
není
uskutečnitelné
tak
je
to
zbytečné
a
je
to
balast
to
je
jedna
věc
za
druhé
musí
stát
na
stejně
do
žitém
principu
že
dříve
než
abraham
byl
já
jsem
to
znamená
to
řekl
o
sobě
kristus
a
zrovna
tak
my
jsme
dříve
než
abraham
byl
to
je
princip
víry
který
zatím
berte
jak
jsem
vám
ho
přednesl
protože
věčnost
nemůže
začínat
narozením
buďte
to
věčnost
věčná
nebo
to
vůbec
není
věčnost
co
začíná
to
končí
čili
také
naše
věčnost
nezačla
ohrožení
nýbrž
je
věčná
opravdu
od
věky
do
věků
a
proto
svatý
pavel
správně
říkal
že
ani
o
kolik
nevidělo
ani
chodit
neslyšelo
ani
nemoc
člověk
tušit
jaká
sláva
je
od
věků
připravena
u
boha
pro
každého
člověka.
Už
je
připravena
od
věků
nezačla
od
věku
je
připraveno
opakuju
leta
to
krát
výjimečně
ne
já
to
říkám
schválně
několikrát
abyste
si
to
dobře
uvědomili
že
to
tak
velkou
osten
to
princip
velice
důležitý
aby
se
nemysleli
že
ježíš
kristus
je
něco
ne
napodobitelné
a
my
jsme
bohové
jak
nás
řekl
ale
vnitřně
nevíme
o
tom
né
vědomě
kdežto
ježíš
kristus
o
tom
věděl
od
začátku
že
je
vnitřně
nesmrtelný
ve
dvanácti
letech
udivoval
ty
mistry
teology
v
tom
chrám
zralém
ne
svou
moudrostí
no
prosím
vás
je
pravděpodobné
nebo
téměř
jisté
že
je
to
těch
dvanácti
let
neseděl
někde
u
nějakýho
mistra
že
u
nohou
nějakýho
mistra
že
se
neučil
od
někoho
že
to
měl
vrozené
že
vo
tom
věděl
ano.
Čili
tím
se
liší
ježíš
kristus
od
nás
že
my
se
o
tom
dovídáme
daleko
později
nebo
jenom
v
tom
věříme
a
on
předpokládá
že
v
tom
budeme
jenom
věřit
zpočátku
jenom
věřit
a
na
této
víře
že
budeme
stavět
a
to
je
třetí
princip
že
když
nemůžeme
to
vědět
a
to
už
se
odhání
od
své
vlastní
cesty
že
tomu
musíme
věřit
nebo
musíme
snažit
tomu
věřit
a
tady
se
odvolávám
na
třetí
kapitolu
svatého
jana
verš
třinácté
kde
praví
ve
zkratce
řeknu.
Jako
byl
povýšen
a
na
poušti
tak
bude
povýšen
syn
člověka
to
znamená
bude
ukřižován
kdo
něho
uvěří
spasen
bude
mluví
o
synu
člověka
nikoli
usnu
božím
neboť
mluví
za
nás
a
k
nám
a
v
každém
svém
slovu
mám
podává
návod
jak
my
to
máme
dělat
já
to
převedu
z
této
symboliky
řeči
do
jiné
symboliky
řeči
vám
bližší
aspoň
vám
který
už
to
máte
na
poslouchat
věř.
Syna
člověka
že
je
věčnou
bytostí
vnitřně
že
má
pravého
otce
nebesích
ne
věčného
otce
že
má
toho
toto
jeho
pravé
synovství
když
uvěří
v
tohoto
syna
tak
ho
povýší
rozumíte
jako
by
ho
ukřižoval
ten
začátek
toho
ukřižování
které
musíme
prodělat
jinak
to
nejde
začne
jiné
jiný
začátek
je
nevodnese
člověka
tedy
nebo
do
mě
né
ale
pro
věříte
člověka
je
nevhodný.
Kdybyste
chtěli
já
vám
řeknu
jak
je
můj
poslechl
tomu
ale
je
to
postoj
správný
toho
věří
že
člověk
jenomže
jiný
než
mu
tak
jestliže
ten
člověk
uvěří
ze
začátku
jenom
uvěří
že
vnitřně
je
nesmrtelný
že
má
nesmrtelné
já
ano
a
nesmrtelnosti
že
není
rozdílu
mezi
bohem
otcem
bohem
synem
a
nesmrtelným
naším
já
není
žádný
rozdíl
tak
může
být
jenom
jednali
temnost
které
my
nejsme
si
vědomi
a
o
které
ježíš
kristus
říkal
že
jsme
bohové
vlivem
této
vnitřní
nesmrtelnosti
tak
jestliže
na
z
tohoto
vyvodím
důsledky
tak
začínáme
správně
cestu
víry
jinak
ji
nezačíná
me
správně
to
jsou
tři
hlavní
principy
a
doufám
že
už
jsou
tři
který
se
musíte
začne
o
začátku
to
znamená
když
vám
to
nejde
jak
se
říká
česky
pod
fousy
a
když
se
nemůžete
smířit
s
tím
že.
Z
té
vnitřně
nesmrtelní
přestože
to
ježíš
kristus
tvrdil
když
z
tomu
nemusíte
ani
věřit
protože
ne
asi
žije
tomu
že
by
se
takový
byli
tak
vás
prosím
o
jednu
věc
jděte
na
to
pomalu
já
bych
si
na
vašem
místě
pomohl
tím
co
řekl
jesudian
o
modlitbě
modlit
se
tak
abych
to
za
co
se
modlím
byl
ochoten
realizovat
jestliže
já
nejsem
do
toho
ochoten
vložit
sám
sebe
celobytostně
za
co
se
modlím
tak
není
nejmenší
naděje
že
budu
vyslyšen
naopak
na
boha
sane
u
budu
si
myslet
že
mě
opustil
já
nevím
co
všecko
nebo
že
šel
někam
na
penze
že
už
nás
nechal
tady
jestli
je
to
stvořil
svět
a
vodešel
vod
toho
že.
Já
bych
ještě
byl
rád
to
už
je
čtvrtý
princip
ale
ten
už
není
povinně
prosím
ale
byl
rád
kdybyste
zabíjeli
stvořitele
jako
to
dělali
křesťany
začne
mít
si
stvořil
svět
sedmý
den
si
šel
odpočinout
no
a
protože
už
je
to
hotovo
zase
zní
na
se
mi
si
odpočívá
tak
už
je
na
penze
nebo
my
jsme
ho
popravili
a
říká
jestli
za
nepopravili
neboť
on
je
věčný
jestli
je
věčný
tak
je
odvozené
je
věčné
to
věčná
záležitost
to
proces
věčně
probíhající.
A
to
by
bylo
dobře
kdybyste
tento
čtvrtý
princip
do
toho
také
ještě
za
počet
li
že
vy
jste
součástí
toho
věčného
procesu
stvořitelské
ho
že
všech
těch
dní
šest
pořád
probíhá
i
ten
sedmý
den
pořád
probíhá
a
kdyby
ten
sedmý
den
například
neprobíhá
teď
tak
byste
nemohli
víc
toho
stvořeného
právě
ten
sedmý
den
odpočinku
je
náznak
em
že
z
toho
stvořeného
se
dá
vnitřně
vít
rozumíte
do
toho
klidu
věčného.
Ty
u
věčného
úvozovkách
protože
ten
kryt
má
úplně
jinou
povahu
než
jak
my
si
představujeme
já
jsem
vám
říkal
že
pro
ten
se
odnaučil
já
věřit
protože
babička
mně
si
vole
předškolním
věku
když
mě
udělal
do
kostela
jak
jsem
vám
říkal
musí
pamatujete
že
se
že
tam
toto
kostru
musím
chodit
tak
by
jsem
tam
musel
chodit
ač
v
to
nevěřil
protože
říkal
musíš
se
dostat
do
nebo
nějak
jsem
myslel
do
pekla
a
já
jsem
říkal
co
je
to
v
byla
na
tak
tam
sebe
dílo
na
pána
boha
budeš
blažený
přitom
a
na
jedno
za
tím
říkal
to
budu
pěkně
blažený
babička
to
bude
strašná
otrava
dívat
se
takhle
sedět
někde
a
dívat
se
ještě
na
svatý
já
jsem
viděl
ty
svatý
takle
tam
na
těch
sochách
jo
tak
mrtvola
se
tváří
že
posvěceno
ať
se
mi
stane
jenom
abych
se
do
toho
nebe
nedostal
tak
jsem
samo
sebou
švindloval
tím
šela
všecko
co
se
dalo
ne
no
zkrátka
já
sem
to
neříkal
protože
já
jsem
tehdy
už
od
třepali
měl
jednu.
Výbornou
možnost
po
na
cestě
vědomí
vědění
že
totiž
jsem
věděl
co
je
správné
a
já
jsem
věděl
že
je
správné
neodporoval
babičce
já
jsem
jenom
jednou
odporoval
víckrát
né
že
bych
byl
dožral
ne
a
že
nebylo
správný
odporovat
a
že
bylo
správné
dělal
všechno
to
co
ode
mě
chtějí
ať
tomu
věřím
nebo
ne
podat
se
jim
jako
třebas
ježíš
kristus
se
podal
těm
svým
rodičům
a
tomu
jsem
mořem
a
nebyl
spasitelem
do
třicátýho
roku
že
ano
a
my
nemusí
být
vůbec
spasitelem
to
není
náš
úkol
spasitelský
úkol
jedině
kristu
ne
kol
nás
jestli
nás
vybídne
k
něčemu
abychom
něco
udělali
to
jiná
věc
ale
nejsme
spasitele
tak
kdybyste
přidali
k
tomu
tohleten
princip.
Permanentní
tvoření
božího
že
von
je
von
nešel
na
penze
je
živ
že
je
to
živí
tvůrce
tak
bys
to
udělali
dobře
a
to
mám
nebude
dělat
potíže
protože
my
vidíme
dneska
už
pomocí
daleko
ohledu
že
že
se
tvoří
světy
že
za
nikam
světy
že
ten
tvoření
ve
světě
pořád
pokračuje
konečně
příležitosti
díle
a
všude
to
vidíme
je
to
těžkopádné
velice
těžkopádné
a
velice
krva
ale
je
to
asi
takhle
dověděl
jsem
se
potom
také
z
tohoto
pramene
toho
vědění
v
tom
koncentráku
že
je
to
chyba
člověka
jak
se
zdržuje
na
úrovni
kde
to
tento
princip
oko
za
oko
za
bude
za
zub
za
zub
platí.
A
kdyby
se
z
toho
vymkl
sebezáporem
že
nebude
trpět
a
ta
by
se
ukázal
propil
boží
ta
se
tam
na
mě
ukázal
že
podobu
několika
měsíců
jsem
tam
byl
jsem
neměl
žádný
utrpení
že
sem
neměl
hlad
neměl
jsem
žízeň
měl
jsem
strach
a
tak
dále
a
od
té
chvíle
jsem
vzdal
svůj
život
čili
není
to
vina
jestliže
trpíme
boží
že
na
se
to
dopouští
nýbrž
vina
naše
my
si
upínáme
na
sebe
vyč
a
na
nás
je
z
toho
by
čase
dostat
pryč
ne
že
bychom
se
báli
utrpení
ale
že
není
žádoucí
abychom
trpěli
z
toho
držena
s
tou
zneklidňuje
když
nás
to
zneklidňuje
tak
nám
to
nedovoluje
vědomé
spojení
s
bohem
tři
neklidu
se
nemysl
spojit
s
bohem
a
za
druhé
že
se
zdržujete
tím
utrpením
protože
když
to
jde
bez
utrpení
což
je
zdržování
proč
by
to
nešlo
bez
utrpení
to
může
jít
no
ale
nesmíte
si
myslet
že
cesta
vědění
nebo
poznání
jak
si
ji
tady
dává
přednost
je
cesta
bez
utrpení
protože
jak
správně
praví
vaz
ve
svém
spisu
myslí
že
se
to
jmenuje.
Moudrost
nejistoty
že
není
možné
například
trestat
nastavit
tak
aby
vyrovnával
výkyvy
v
teplo
tě
tak
úplně
že
by
nebyl
že
by
byl
zbytečný
dycky
se
to
pohybuje
okolo
určitého
centra
ne
a
on
když
se
to
dostane
do
na
to
nějakýho
krajního
bodu
a
to
se
vrátí
zase
nazpátek
takže
tam
se
středu
je
to
je
takové
drobné
to
utrpení
ko
že
ano
a
drobné
rad
sy
kterých
si
nemůžeme
odpustit
to
nejde
protože
nejsme
sme
v
přírodním
řádu
a
tam
to
jinak
nejde
zkrátka
to
nebudu
dál
rozvádět
ale
největší
závadou
na
cestě
kterékoliv
i
na
cestě
víry
i
na
cestě
poznání
je
že
se
dělají
omyly
že
člověk
dopouští
omylu
to
to
to
si
to
když
já
jsem
třebas
v
sedmnácti
letech
se
ocitl
tváří
v
tvář.
Věčnému
životu
který
byl
pro
mě
skutečností
daleko
důraznější
a
jasnější
než
te
vy
tady
v
této
místnosti
pochopitelně
protože
to
pochopíte
z
toho
že
já
jsem
dal
přednost
tomuto
zřením
skutečnosti
před
celým
tímto
světem
a
okamžitě
jsem
zavrhl
celý
světský
život
se
vším
ne
nějaký
jenom
hříchy
ale
se
vším
sídlem
spitím
spaním
v
ovšem
je
taky
nestudijního
já
meškat
se
meze
radost
a
se
vším
prostě
jsem
to
hodil
přes
palubu
na
ní
musela
osm
dní
krmit
já
byl
zemřel
proto
já
jsem
byl
takhle
chycen
tak
jsem
byl
zaujat
tím
zjevením
té
věčnosti
že
jsem
se
od
toho
nedovedl
vodletěla
je
nepotřebovali
za
tereza
hlava
radil
a
jsem
nepotřeboval
jíst
já
jsem
nepotřeboval
spát
a
poslal
jsem
pít
tím
méně
jsem
potřeboval
studovat
pochopitelně
světská
ře
ztra
se
před
mou
vedla
mě
tak.
Neznechucovalo
že
se
utíkal
před
světským
mluvícími
lidmi
ne
nějak
špatně
mluvit
ale
světsky
mluví
třebas
o
účinna
chodby
ne
tak
to
jsem
musel
od
toho
uteče
muselo
nebere
schopen
ten
ty
provádět
ani
se
nebral
ohled
na
svou
matku
že
se
trápí
s
tím
že
nemusí
krmit
že
říkal
to
to
je
blázen
za
ne
to
vola
ty
co
mně
to
naučili
tu
mystiku
jak
si
myslel
a
těm
by
nedala
především
naprosto
velice
a
řekla
dětskou
vé
v
jeho
to
musíme
vodnaučit
aby
bylo
se
normální
von
se
to
nevodnaučili
bohužel
ale
já
jsem
to
von
se
to
čas
se
z
toho
vyprchal
takže
jsem
se
dostal
do
normálu
do
poměrně
brzo
tak
víte
dokonce
jsem
i
vystudoval
no
ale.
Chci
vám
říct
že
tam
byly
jen
omyl
že
světský
život
se
dá
zavrhnout
to
je
omyl
běžný
omyl
mystiků
křesťanských
voni
utíkají
někam
do
kláštera
a
potíže
a
nevím
co
všecko
a
potom
když
jsou
starší
tak
říkají
například
svatý
františek
z
assisi
anebo
svatý
bernard
kterou
po
nosti
ty
dva
kdybychom
se
byli
tolik
nepocítil
tak
dneska
ne
umíráme
na
podvýživy
že
ho
takový
svatý
jan
že
umřel
ve
čtyryceti
dvou
letech
asi
tak
na
podvýživou
a
už
nebylo
pomoci
oněměl
že
tomu
slovy
jak
řikal
tělu
při
vil
že
to
neměl
dělat
jak
vidíte
neska
mu
nekřivdí
to
se
vám
mě
podívejte
a
skal
je.
A
který
ale
té
chyby
za
se
dopustil
a
toto
se
zase
a
byla
to
chyba
správná
protože
to
začáteční
zaujetí
bylo
nutné
rozumíte
on
ten
anděl
strážný
podobně
mý
matky
to
musel
zastat
za
mě
dycky
zapotřebí
nějakého
třetího
ne
druhého
ale
i
na
cestě
víry
je
třeba
druhé
potom
říká
přicházejí
nenápadně
na
cestu
víry
ta
matka
podívejte
se
u
mě
to
bylo
zapotřebí
už
mém
předškolním
věku
když
jsem
v
jednom
a
půl
roku
získal
neví
kde
nějakou
infekce
té
na
tom
kloubu
a
ona
podepsala
v
praze
na
klinické
z
tohoto
změní.
Dávám
svolení
k
operaci
mého
syna
přestože
je
malá
naděje
že
ji
bude
zachráněn
na
životě
přeju
si
to
a
podepsala
a
řekl
těm
lékařům
já
chci
raději
mít
dítě
se
dvěma
rukama
než
s
jednou
rukou
je
to
chtěli
užít
tnout
anebo
ho
mít
mrtvého
když
by
měl
jenom
jednu
ku
tak
když
ho
zabijete
při
té
operaci
a
oni
říkali
jak
do
toho
přízemí
a
u
toho
zapouzdřeno
se
to
roste
bude
se
se
všeho
obecná
to
dítě
pak
mně
umře
po
první
operaci
do
čtyřiceti
hodin
no
neměli
transfuzi
krve
nic
takového
nebylo
tehdy
tak
byla
velká
neděje
se
to
stane
že
kdyby
se
podívali
odborně
myla
na
mou
ruku
tak
byste
řekli
jak
voni
řezali
ta
vidu
co
by
řekl
se
jsou
v
tak
opatrně
že
se
to
nezařízli
vedle
toho
pouze
dycky
do
toho
pouze
jenom
se
znali
a
tady
z
toho
poutat
by
sama
tam
mám
díru
čili
oni
to
udělali
už
poprvně
ta
šikovně
že
se
to
nerozezná
po
těle
takže
už
druhý
den
říkají
to
dítě
to
přežije.
Ale
zase
řekli
matce
nebude
normální
to
dítě
bude
schizofrenii
by
rozpor
celý
život
to
byla
další
roz
matčina
jenže
vona
za
mnou
stát
svou
modlitbou
ona
se
denně
chodila
modlit
je
do
betlémském
kope
je
tam
taky
vodila
před
tou
operací
a
po
ní
a
vopravdu
roce
se
modlí
a
vona
stála
za
mnou
sou
tak
pro
mě
zachraňovat
poprvně
život
že
jo
podruhý
zachránila
že
ho
sedmnácti
letech
když
mně
musel
který
mit
osm
ne
a
trpěla
ty
moje
pět
i
v
té
škole
no
to
bylo
utrpení
právě
to
sváděl
na
mystiku
žádný
důvod
nebyl
by
že
to
by
se
pro
pravice
dobře
a
za
třetí
mě
zachránila
v
koncentračním
táboře
a
to
je
pro
vás
nejzajímavější
protože
toto
jako
ty
lidé
věřící
musíte
znát
už
napřed
to
bylo
dobře
když
to
budete
vědět
napřed
jaká
je
tu
souvislost
kterou
netušíce
když
jsem
čtrnáct
dní
před
koncentračním
tvorem.
Se
naposled
viděl
svou
maminkou
a
odešel
do
do
prahy
chtěl
jsem
tam
dělat
státní
zkoušku
poslední
a
už
jsem
se
neměl
vrátit
já
jsem
byl
zatčen
sedumnáctýho
listopadu
a
to
jsem
měl
dělat
ještě
dokonce
listopadu
to
zkoušku
tak
sem
věděl
že
už
jako
se
nebudu
vracet
až
po
hotovém
inženýrství
jenže
sedmnáctý
a
mně
sebrali
a
zval
jsem
měl
za
nějaký
den
na
tu
zkoušku
nebo
navěšeno
zkoušku
že
se
jí
neudělal
pochopitelně
ale
řekl
jsem
své
matce
než
jsem
odejel
z
té
plzně
maminko
já
vím
že
já
sem
měl
dycky
jistotu
nevěděl
jsem
proč
tu
jistotu
mám
to
mě
jde
napověděl
ale
měl
jsem
jistotu
že
mě
čeká
velice
těžká
životní
záležitost
při
které
je
pude
oživit
a
že
taky.
Ta
matka
v
tom
hraje
hlavní
roli
že
jestli
mě
bude
mít
radši
než
pána
boha
a
vona
si
ho
syna
měla
radši
než
pána
boha
o
mu
dala
přednost
že
ho
dvakrát
za
sáhni
na
na
živou
tak
na
ně
velice
lpěli
si
bude
mít
radši
než
pána
boha
takže
já
z
toho
utrpení
neodejdu
živý
jejím
vlivem
že
vona
mě
musí
v
tom
utrpení
které
mě
čeká
odevzdat
bohu
se
mi
řekl
rozumíte
a
ne
na
měl
pět
a
tak
já
si
myslím
a
není
to
asi
jenom
myšlenka
je
to
umět
tedy
to
ale
on
to
musím
říkat
jako
že
to
myslím
že
vona
za
mnou
stála
svou
odevzdaností
ona
mně
odevzdá
bohu
potřetí
že
už
i
tam
ž
někom
a
takové
odevzdala
bohu
v
tom
sedmnácti
let
jsem
neřekl
a
tedy
mě
odevzdala
v
těch
třech
a
půl
letech
nebo
doby
no
a
půl
a
to
byl
dva
roky
ty
otec
rá
seprat
za
sebou
tak
ona
mě
odevzdala
bohu
a
tím
mě
umožnil
že
já
jsem
se
taky
snadno
odevzdal
rozumíte
mně
nebýt
té
spojitosti
té
od
kdyby
za
mnou
byl
někdo
jiný
ještě
nestál
a
to
byla
vona
tak
jsem
tam
tak
snadno
neodevzdal
já
jsem
se
musel
prudce
rychle
odevzdat
v
tom
co
bezprávním
protože
ten
esesman
by
mě
zatím
stačil
zabít
ale
když
to
bylo
tak
lite
odevzdání
že
při
tom
napsaný
rukou
že
a
takovou
za
si
vzdálenost.
Ta
ruka
mu
klesla
a
on
tak
tak
to
bylo
velice
prudké
sebe
odevzdání
že
tak
to
má
s
modlitbou
vypadat
má
být
okamžité
rozhodnutí
ježíš
kristus
od
věřícího
člověka
chce
okamžitě
se
rozhodnu
a
okamžitě
to
okamžitě
jak
se
po
poradím
a
okamžitě
to
realizuju
kdybych
já
byl
býval
a
to
je
společný
vlastnost
cesty
poznání
a
cesty
víry
kdybych
já
byl
kdykoliv
o
těch
třech
a
půl
let
co
jsem
poznával
za
správné
vodkládal
realizaci
toho
na
nějak
u
hodinu
v
jeho
dny
nebo
na
další
den
tak
jsem
promarnil
všechnu
sílu
která
v
tom
byla
já
sem
vám
jenom
přiznám
jedné
základní
chybě
kterou
jsem
spáchal
na
takzvané
své
rodině
když
mě
když
mému
synu
bylo
tři
a
půl
roku
tak
jednou
ráno
jemně
přišel
a
řekl
mně
tato
jak
je
to
možné
že
tě
hlava
neshořela
já
jsem
ji
viděl
hoře
bílým
si.
Text view •
Help