Waveform view
84-24A-k
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Je
možno
tam
při
tom
to
sousto
od
toho
nějak
odskočit
nebo
toho
zanechat
dneska
zůstane
výrok
který
jsou
studijní
říká
aniž
by
si
a
kolik
je
tam
času
tam
je
se
tam
u
toho
soustu
budu
navštěvovat
a
budu
se
o
tom
radit
tebou
jak
je
ten
čas
používáš
kdyby
tě
náhodou
potrefila
touha
setkat
se
s
tím
bohem
s
říkal
když
mě
potřít
já
na
to
nemám
čas
já
jsou
stržen
třebas
já
si
s
tebou
vyčtli
kdy
při
tom
jsem
složení
budeš
mít
bezpečně
čas
na
to
abych
se
s
mou
věnoval
a
opravdu
jsme
takové
společnou
silou
nebo
pro
snahou
našli
způsob
jak
se
to
co
složení
míst
nezasil.
A
jak
ta
touha
to
zvaní
ježíšovo
pojď
za
mnou
jako
okamžitě
vyslyšel
to
zvaní
po
za
mnou
znamená
jak
uvidíte
sobě
začít
abych
zatím
pánem
bohem
něj
talon
ge
patřit
to
je
volání
ježíše
krista
to
nesmíte
vteřinu
váhat
že
on
řekne
tak
si
ji
už
pryč
jestli
si
neberete
příklad
z
toho
co
se
stalo
s
těmi
dvanácti
pana
my
nebo
nestane
politik
bylo
kočka
byla.
Opatrný
ch
a
polovička
byla
nemoudrých
ty
co
byli
moudré
a
opatrně
ty
míry
zásobě
nějaký
olej
že
takže
když
nečekaně
a
to
je
to
právě
na
této
cestě
na
tom
stupni
na
který
přichází
karnaku
antonín
když
nečekaně
zaklepe
u
mě
pánbůh
tak
já
nesmím
váhat
keři
kdyby
byl
vteřinu
váhal
když
zaklepal
umět
pánbůh
podobě
vraha
který
je
chtěl
zabít
tak
mě
za
tu
vteřinu
byl
schopen
už
tři
trávu
za
tu
vteřinu
ale
protože
jsem
to
sednout
neza
váhal.
Já
jsem
vod
těch
lékařů
a
jiným
prostředky
nějakých
které
za
sebou
a
ty
máš
taky
trpní
ho
stupně
z
toho
dřívějšího
stupně
te
se
ho
pomalinku
otáz
tak
jsem
nezavrhl
a
okamžitě
jsem
se
odevzdal
a
to
způsobilo
že
mě
přestal
vidět
a
tak
dále
a
to
za
následek
úplně
nástup
do
dalšího
stupně
tak
zase
další
tolika
spočívá
v
tom
že
okamžitě
vyhovět
volání
božímu
a
to
ne
je
se
nejeví
jenom
tak
že
byste
měli
tou
za
tím
bohem
týt
ale
že
vám
někdo
říká
mám
hlad
dej
mi
nebo
chce
se
mi
spát.
Nesmí
stát
aby
jsme
vyhovíte
my
s
ním
cítíte
jako
se
sebou
kdyby
se
ho
chtělo
spát
a
kdyby
se
vám
chtělo
jíst
jdete
v
tom
malinkém
to
nepatrném
člověka
jako
sebe
nemůžete
začí
u
milost
se
strom
a
v
těch
malinko
se
ho
už
můžete
okamžitě
začít
milovat
jako
sebe
temu
za
pravdu
a
když
je
to
nesprávné
aby
usnou
a
on
necháte
pochopit
ne
říkáme
tomu
jako
jako
kdybyste
milovali
sebe
teďka
nemůžeš
spát
na
aby
se
učili
oděli
stejný
prvním
polem
vždycky
za
ty
nebo
tak
najez
ani
v
tom
modlete
vyhovět
jestliže
se
máte
i
lidová
stejně
rád
jako
sebe
já
sem
musel
napřed
jak
to
začne
vysvětlovat
ale
jestliže
on
třebas
novo
hladověl
je
přehled
lí
tak
mu
řekl
a
on
říká
mám
hlad
nech
mě
abych
se
najed
nebo
dej
míst.
U
nás
v
plzni
když
přišli
i
z
koncentračního
tábora
a
pořádně
se
najedli
tak
tam
se
mnou
půl
roku
žili
a
nic
se
jim
nestalo
unikl
všem
těm
nástrahy
těch
esesmanů
a
druhý
den
tady
v
plzni
s
umírali
vaz
nějak
umřelo
a
protože
se
najedli
a
když
já
toto
vím
tak
nebudu
nikomu
najít
na
je
se
nebudu
nikomu
říkat
rychle
dělej
všechno
možné
abyste
se
stal
k
tomu
pánu
bohu
on
by
to
za
začal
vracet
v
on
by
porušil
rovnováhu
budu
mu
radit
moudře
ale
protože
ho
budu
mít
stejně
rád
jako
sebe.
A
protože
vás
mám
třebas
se
snažím
mít
rád
stejně
jako
sebe
přeci
že
celý
to
teďka
předstírá
má
to
sem
ho
stejně
rád
jako
by
se
mohli
ducha
ne
pochopitelně
ale
já
musím
předstírat
že
vás
to
stejně
radu
že
ten
výklad
byl
nešel
ve
zdál
ne
tak
prosím
já
vás
to
stejně
rád
u
a
já
že
jenom
když
musím
se
nikdy
nalžu
se
to
může
říkal
že
tam
musím
a
já
jsem
vám
stejně
rád
si
výklad
to
sleduje
jako
sebe
a
proto
vám
trpím
abyste
pro
zahálí
většinu
toho
času
jsme
tady
strávili
ten
týden
no.
Protože
nechce
by
se
přejedl
chci
aby
to
do
vás
koukalo
přirozeným
způsobem
když
se
vám
to
přirozeným
způsobem
dostane
kolik
se
toho
momentu
schopni
stráví
takové
vás
daleko
přirozeným
způsobem
bude
asi
milován
se
dostane
do
krve
já
jsem
se
dostal
na
konec
to
li
od
rádo
věc
radoval
to
by
se
stali
pobili
zamyslet
ty
pauzy
jsou
něčím
méněcennější
než
ten
vlastním
výkon
do
z
hrsti
co
přiletí
znamená
pauza
mezi
mezi
slovy
že
se
tím
ten
člověk
napoví
daleko
více
než
když
ví
že
jo
a
správně
dovede
použít
veme
býti
nebýt
co
to
je
co
to
někomu
řekne.
Ale
když
předtím
jsem
postál
než
jsem
tohleto
řekl
to
že
jsem
k
tomu
nějak
přeci
musel
ten
honem
nějak
dospět
tak
já
s
tím
stojím
nes
tohleto
řeknu
a
když
to
řeknu
zase
postojem
než
se
dostanu
na
další
myšlenku
a
tak
dále
proto
si
velice
vážím
takovýho
ukázka
jiný
kteří
to
dovedou
co
já
tady
říkám
takhle
hnusně
rychle
že
pospíchám
já
nevím
proč
řeknu
k
k
to
tolik
bych
tak
já
si
ji
potom
vážím
životní
dovedou
to
těmi
mezerami
v
té
řeči
říct
daleko
více
než
soustavným
povídáním
a
nechci
tím
si
ee
který
to
má
to
toto
učení
se
to
říká
tak
prudce
jako
teďka
karel
makoň
to
to
je
k
ničemu
víte
v
tom
je
učitelé
čtení
a
myslím
že
to
jste
činí
schopni.
Abyste
věděli
měli
poradit
s
touto
kvalitou
kterou
jsem
vám
teď
navrhl
s
kolenou
číslo
dvě
důležitější
je
abyste
věděli
že
všechny
ty
kvality
pochází
od
boha
ve
vás
není
žádná
kvalita
na
aby
to
si
jednu
připlula
na
kabát
a
řekli
si
tak
tuto
kvalitu
š
mám
maximálně
si
můžete
víc
já
už
s
ním
dovedu
za
určitých
okolností
vládnout
prosím
ale
jakmile
si
ji
přijmete
na
kabát
jakmile
si
do
té
věčnosti
budete
proto
abyste
měli
nový
šat
si
s
jeho
nemohli
těšit
těšit
tak
to
jste
nepochopili
celou
cestu
a
ne
pudete
moc
udělat
další
krok
přes
starém
se
před
nepřekonatelnou
překážkou
na
dalším
předělu
a
tu
schopnost
kterou
jste
od
boha
přijali
přirozenou
cestou
už
dále
nebudete
mít.
Já
se
rád
chlubit
tím
co
jsem
zažil
ale
kdybych
se
chlubil
tím
co
ještě
mám
zažívat
já
s
tím
co
já
nechci
zažívat
tak
bych
to
už
nezažil
nikdy
a
druh
chlubení
je
taky
být
tím
uspokojen
a
myslel
si
že
je
to
moje
to
je
druh
vůbec
o
kterém
nikdo
nic
neví
ale
které
skládat
né
pro
duchovní
život
kdyby
to
manželství
nevedlo
k
tomu.
Že
by
si
ten
každý
z
těch
dvou
partnerů
uvědomil
že
samotnému
když
sám
žije
pro
sebe
že
to
není
plný
život
že
minimálně
musí
rozšířit
sebe
od
někoho
dalšího
kterého
stejně
vážně
bere
jako
sebe
kdyby
tohleto
manželství
nebyl
zakotveno
tak
to
manželství
podle
mého
názoru
je
je
zbytečné
já
jsem
řekl
manželce
než
jsem
si
jí
vzal
není
strach
že
ona
ten
strach
o
projevila
že
tě
budu
nějak
podceňovat
já
ti
budu
prostředkem
na
cestě
a
ty
budeš
mě
prostředkem
na
cestě
obapolná
to
znamená
my
si
bereme
vzájemně
sloužit
tím
že
sebe
budeme
brát
jako
dvě
hřivny.
Jedné
ruky
boží
každá
dána
tak
že
jedna
hřivna
bez
druhé
nemůže
se
doplnit
že
není
celá
není
všechno
není
tolik
toho
aby
to
aby
to
vydalo
za
to
na
koryto
má
vydat
když
to
říkám
dlouze
než
zase
tak
tuze
neříkat
ona
nevydržela
by
v
ale
to
znamená
že
když
my
mu
ve
stejným
způsobem
hospodařit
tak
dvojnásobně
většího
úspěchu
duchovního
dobudeme
nebudete
jako
když
každý
zvlášť
všechno
se
sebe
vydám
ž
bude
to
mnoho
násobení.
Protože
ježíš
kristus
řekl
jsem
jí
řekl
kde
se
dva
nebo
tři
vejdou
ve
jménu
mém
tam
jsem
já
uprostřed
nich
a
chápeš
že
já
se
s
tebou
házím
ve
jménu
krista
já
sebou
házím
aby
mezi
námi
byl
ježíš
kristus
a
ne
abychom
byli
sami
jako
jsou
ostatní
lidi
to
teď
přestane
mezi
námi
bude
kristus
nebo
se
toho
nebe
otrava
to
je
nejlaskavější
bůh
který
do
toho
partner
svých
vstupuje
a
já
doufám
že
tím
nic
nebude
v
tom
partnerském
chybět.
To
si
ji
chybělo
mile
by
to
jí
neklam
tady
nýbrž
z
kontemplativní
lásce
tak
jako
kontemplativní
meditace
je
je
zcela
druhořadě
otázkou
technika
rozumíte
jak
se
to
dělá
nebo
co
z
toho
je
vůbec
ne
my
se
my
pořád
tato
jak
se
střed
jak
na
to
jaký
recept
a
kdyby
si
laskavě
přečtli
znovu
od
važte
se
k
tomu
tu
knížku
to
opsána
rovnou
dostal
přátel
tak
to
je
čeština
hrozná
ale
věcně
to
správně
bylo
by
to
potřeboval
proseb
aby
to
převedlo
češtiny
mystická
koncentrace
a
příprava
k
tak
marně
budete
hledat
slovo
jak
se
ta
koncentrace
má
dělat
protože
já
jsem
měl
na
mysli
že
správná
koncentrace
je
taková
která
je
dobře
připravena
a
jestli
je
špatně
připravena
tak
můžete
jít
dělat
sebelepší
technikou
nikam
se
nedostanete
ano.
Potom
je
jedno
jakou
technikou
se
soustřeďujete
protože
když
tomu
máte
důvěru
a
to
stačí
jejich
správně
provedena
příprava
když
se
stal
byla
příprava
tak
ta
jakákoliv
technika
vás
dovede
k
tomu
cíli
protože
už
te
snad
poloviční
cestě
u
něho
a
kdežto
když
nepřipravenosti
tak
se
tak
daleko
od
toho
duchovní
cíle
že
ten
skok
koncentraci
s
přímými
do
té
výše
nemůžete
provést
to
nejde
na
to
nemáte
svým.
Tomu
odborníka
to
se
sladké
hledí
a
tam
to
nevraceli
jsemli
oddané
a
k
přípravě
a
najednou
připravuje
například
že
žiju
mravným
způsobem
že
se
příliš
ne
vzdaluju
od
toho
co
potom
budu
připojení
páchal
ale
blízkou
přípravu
je
že
že
se
podnítí
k
ní
ne
třebas
citově
nebo
rozumově
že
vzbudím
bezprostřední
zájem
že
sobě
budím
nadšení
že
to
je
to
bezprostřední.
A
někdo
dodělá
eště
daleko
víc
spoléháte
toto
to
já
by
dal
stranou
tak
já
myslím
jak
vzdálenou
tak
bezprostřední
přípravu
ano
to
je
to
nemůže
být
roce
oddělen
a
podle
mého
názoru
nýbrž
celý
den
má
odpovídat
duchu
toho
co
já
budu
třebas
večer
dělat
koncentraci
atomizace
je
je
zcela
druhořadě
otázkou
techniky
to
sem
tam
já
si
dal
nemá
na
totiž
žádný
specifický
cíl.
Nic
to
je
rozdíl
tam
stav
to
je
dosahu
nějakýho
orgánu
tady
to
nemá
žádný
specifický
cíl
nic
zvláštního
není
třeba
udělat
aby
k
ní
došlo
té
kontemplativní
lásce
rozumějte
jde
prostě
o
to
že
muž
a
žena
společně
zkoumat
své
spontánně
pocity
bez
jakékoliv
předem
přijat
představy
jak
by
měli
být
pocity
neboť
oblastí
kontemplace
není
to
co
by
mělo
být
ale
to
co
jest
dostat
ten
pohled
mystik
na
úroveň
on
ten
vracet
znamená
nečekat
si
od
toho
co
by
toho
stavěli
udělat.
Nýbrž
kontemplace
to
znamená
odebrat
se
do
oblasti
která
je
a
tato
oblast
také
jest
pochopitelně
to
je
věčná
záležitost
když
v
tom
snu
ještě
k
tomu
snu
tady
antonínovi
je
tam
řečeno
že
mu
uměl
vlak
pět
pět
pět
a
má
je
teď
z
vlak
deset
desáté
hodině
tak
je
tím
řečeno
prostředky
které
si
dosud
užívala
a
které
ti
už
u
jižní
který
už
už
nebudeš
moc
protože
už
veli
už
je
jsou
plus
za
tebe
tak
to
jsou
prostředky
které
nesloužili
k
tomu
aby
se
dostal
do
prahy
když
tím
se
opravy
nedostaneš
to
už
jsou
pryč
to
znamená
do
duchovní
oblasti
tedy
myslí
že
chci
žít
ně
to
vždycky
duchovní
oblast
ne.
A
protože
při
prostředky
které
si
zvolil
ten
si
dosud
volil
nebyly
toho
druhu
aby
tě
do
toho
duchovna
do
nesli
protože
nebyly
to
prostředky
které
by
byly
předznamenán
tou
desítka
to
znamená
ty
jsi
nedával
všude
před
nulu
jedničku
a
to
byla
ta
základní
chyba
když
se
příliš
spoléhal
na
vlastní
vůli
a
nevěděl
si
nebo
nebyla
si
na
vědomí
že
daleko
víc
než
ty
si
přeje
spojení
s
tebou
bůh
tu
jedničku
a
všechnu
jeho
vůli
musíš
postavit
se
sebe
před
svou
nulu
a
kdybys
jí
i
v
tom
to
znamená
ty
se
musíš
mu
odevzdávat
je
to
cesta
odevzdanosti
odevzdanost
jeho
vůli
protože
jeho
bude
je
lepší
dokonalejší
než
tvoje
když
mu
říkáš
já
si
to
musím
přát
aby
abyste
se
to
vůbec
ty
přál
nebo
tak
nějak
aby
s
tím
mě
vyslyšel
nebo
tak
tak
to
je
to
fázi
už
to
neplatí
protože
přát
si
to
z
vlastní
vůle
to
je
ta
první
fáze
která
jaký
dobře
známo
nevede
dál
než
pod
kříž
ano
kdežto
tohleto
má
vést
až
na
konec
tento
systém
jedna
nula
ano.
Protože
tam
už
určitý
čas
se
nebude
brát
ohled
na
lidskou
vůli
to
musí
být
takový
druh
modlitby
nebo
takový
duch
jednání
kde
protože
že
vůle
lidská
naše
na
odevzdaní
odevzdaností
bohu
ne
kde
se
člověk
z
řadí
ve
všem
za
boha
asi
tak
jako
ta
sestra
dobroslavy
kristus
přede
mnou
já
za
tebou
ne
nebo
jako
svatá
terezie
aby
bůh
mýma
rukama
chodil
a
nama
jedna
a
nohama
chodil
ne
tak
asi
tak
tento
princip
zachovávat
se
teďka
antonína
chce
kdežto
on
zatím
ve
všem
a
je
to
joga
tam
je
to
dovoleno
ale
ve
všem
ostatním.
Prosazoval
vlastní
vůli
totiž
zažil
se
vlastní
vůli
to
je
v
pořádku
někam
dostat
ale
jemu
ukazováno
že
tenhleten
prostředek
u
něho
neříkám
u
vás
dohořel
ten
mu
utekl
ten
už
jede
pryč
na
ten
už
nemůže
vstoupit
protože
ten
vlak
je
ale
je
tady
má
vysoce
nový
prostředek
a
měl
by
se
život
okolo
něho
to
čit
znamená
tato
tento
prostředek
jedna
nula
by
měl
být
hlavním
činitelem
při
tom
jeho
snažení.
No
musím
vám
říct
že
s
tímhletím
prostředkem
jedna
nula
jsem
tu
duchovní
cestu
začal
předtím
dokud
třicet
předtím
do
těch
sedmnácti
let
jsem
neříkám
že
jsem
pracoval
pět
pět
pět
ten
vlak
neznám
i
s
ním
řádu
ale
dělal
jsem
přípravu
k
tomu
aby
nastoupil
jedna
nula
já
jsem
se
občas
řídil
nevěděl
sem
o
tom
vůlí
boží
protože
jsem
podle
rozumu.
To
nedělal
kdežto
dejme
tomu
tuto
přípravu
antonín
věděl
že
by
měl
dělat
ale
nedělali
soustavně
vždycky
do
toho
dával
svou
vlastní
vůli
ne
tak
teďka
do
této
cesty
která
o
které
ví
že
jde
vede
k
bohu
nesmí
vlastní
vůli
vkládat
jinak
než
že
celou
svobody
povolovat
bude
vůli
boží
rozumíš
tomu
to
je
tam
řečeno
že
jsem
tak
všech
ráma
a
já
nevím
ale
pluju
to.
Tak
dosavadní
prostředky
které
antonín
používal
spočíval
v
tom
že
si
přál
osvobození
spásu
a
dělal
proto
všecko
seděl
na
jedné
židli
se
dělal
proto
všechno
aby
se
k
té
spáse
dostal
byla
to
cesta
víry
při
které
věřil
že
pán
bůh
se
jednou
přeci
nad
ním
smiluje
a
že
mu
tu
spásu
dát.
A
kdyby
touto
cestou
pokračoval
tak
by
musel
pokračovat
tak
dlouho
jako
buddha
ne
sedmadvacet
let
ale
tak
dlouho
tím
myslím
do
té
chvíle
až
by
se
ocitl
ve
stejné
situaci
že
by
totiž
už
nevěřil
že
by
přestal
věřit
že
těmito
prostředky
se
tam
dostane
anebo
že
ho
bůh
vezme
na
milost
ne
a
spojíte
s
ním
vědomě
čili
až
by
byl
úplně
ničím.
Jenže
ono
se
chce
od
něho
teď
aby
nečekal
až
se
takhle
vývojově
stane
ničím
nýbrž
aby
si
zamanu
že
od
této
chvíle
nebude
chtít
vůbec
spásu
pro
sebe
nýbrž
bude
chtít
jenom
bohu
patřit
že
jsem
bude
odevzdávat
ani
jí
nebude
než
ve
nebude
dělat
než
modlitbě
se
mu
bude
odevzdávat
jemu
a
když
to
bude
činnost
tak
zase
bude
brát
jeho
ruky
všechno
co
dělá
a
výsledek
té
činnosti
mu
zase
bude
odevzdávat
nebude
z
to
musí
odpově
to
ne
nesmí
se
to
na
dvou
židlích
bude
totiž
nebude
si
přát
aby
to
dopadlo
tak
nebo
ona.
Nýbrž
budete
snažit
to
dělat
správně
a
jak
to
dopadne
to
bude
ve
vůli
boží
rozumíš
to
bude
obdoba
toho
že
nechce
spásu
pro
sebe
že
by
byla
chyba
aby
se
děl
na
dvou
židlích
musí
s
rovnosti
ostatní
život
obec
a
všecko
jako
by
si
to
přál
pro
sebe
ale
nebude
to
přát
pro
sebe
už
bude
s
jenom
se
snažit
jednat
správně
a
výsledek
nechá
na
bohu
ať
on
rozhodne
jak
to
má
dopadnout
ani
nepomýšlí
na
ten
účel
o
který
je
tady
řeč
že
by
mu
to
nějak
milost
o
samosebou
to
to
je
cesta
liší
a
už
se
to
podobá
dost
vznešenému
způsobu
dosahování
které
v
podstatě
se
dá
definovat
jako
nedosahovat.
Samo
sebou
kdybychom
na
to
navázali
metodami
který
by
to
má
například
při
tobě
dělat
tak
samozřejmě
prohlašování
já
se
ti
odevzdávám
bože
se
tato
modlitba
nekoná
on
to
bude
muset
zpočátku
dělat
prohlašovat
pane
bože
já
ti
dokonale
patřit
já
se
ti
odevzdávám
odevzdávání
ti
svůj
život
to
už
on
taky
takhle
kolikrát
říkal
ale
dokud
se
to
jenom
prohlašuje
tak
jsem
to
fakticky
neodnesla.
Brzo
se
ukáže
jestli
to
chce
odevzdat
nebo
ne
on
se
musí
přesvědčit
že
chce
odevzdat
ten
život
tomu
bohu
anebo
dokud
se
nepřesvědčí
tak
to
bude
jenom
prohlašovat
vy
jste
svatý
petr
a
to
nebyl
nějaký
řídil
pro
nastával
veřejně
tomu
ježíši
kdyby
s
i
na
smrt
čl
já
bych
šel
s
tebou
to
znamená
on
se
neznal
a
nikdo
z
nás
se
nezná
on
se
přeceňovat
on
nevěděl
že
sebe
má
radši
než
ježíše
toho
k
tomu
nikdo
neřekl
on
naopak
pocit
tak
těch
vli
takovou
lásky
ježíši
že
byl
v
té
chvíli
si
to
prohlásil
ochoten
lidem
citového
zaujetí
pro
ježíše
když
se
schylovalo
k
tomu
utrpení.
Tak
říkal
to
to
je
hrozné
to
u
to
to
mají
dělat
to
já
se
do
tebe
postavim
a
tak
dále
když
mu
říkal
prosím
tě
nech
na
hlavě
než
kohout
zakokrhá
třikrát
mě
zapřel
čili
to
je
dnes
ní
případ
martiš
že
totiž
on
neví
co
říká
nezná
sám
sebe
neví
co
dělá
to
je
případ
svatýho
petra
že
on
nevěděl
že
to
prohlášení
které
říká
není
pravdivé
neříkám
živé
on
nechtěl
a
není
pravdivé
neodpovídá
pravdě.
A
tak
je
to
z
dosadí
všemi
prohlášení
mi
které
velice
vznešeně
prováděl
tady
antonín
nebyl
živé
a
nebyli
pravdivé
kdyby
totiž
byli
pravdivé
tak
jež
bůh
na
to
odpověděl
okamžitým
vědomým
spojení
okamžitý
ne
za
vteřinu
okamžitý
protože
bylo
pravdivé
že
já
jsem
sebou
odevzdal
nebo
že
jsem
odevzdal
svůj
život
lépe
řečeno
protože
já
nemůžu
mít
o
člověku
který
by
věřil
který
svůj
život
odevzdal
bez
nároku
na
návrat
bez
lítosti
tak
protože
ho
odevzdal
tak
dost
dojmu
má
právo
na
náš
život
než
u
tak
si
ho
pán
bůh
dal.
Tak
se
to
se
nemusí
vyslovovat
se
musí
prokazovat
já
jsem
ho
prostě
odevzdal
já
jsem
ani
přitom
řek
jednu
věcí
čku
jsem
neřekl
já
jsem
je
řek
komu
to
to
nebyl
ani
část
to
bylo
tak
rychlý
byl
zlomek
vteřiny
ve
kterém
jsem
to
provedl
čili
stačí
zlomek
vteřiny
potom
k
tomu
vítězství
aby
třebas
aspoň
pět
měsíců
člověk
dokud
to
nepo
kladný
nějakou
hlouposti
byl
v
tom
stavu
spojení
tak
na
tuto
cestu
je
dneska
tady
antonín
a
vládě
ano.
Vypadne
tady
mně
napovídá
dotyčný
člověk
tedy
antonín
mu
výš
tady
o
denní
činnosti
že
má
být
také
takovou
odevzdanosti
k
bohu
jak
to
ale
udělat
když
pro
den
svou
činnost
soustavně
potřebuju
světlo
rozumu
já
musím
přeci
rozhodnout
co
mám
udělat
co
nemám
udělat
musíte
poradit
e
tím
rozum
a
když
se
ne
poradil
tak
dělám
zaručeně
chybu
tak
to
přeci
nemůžeš
myslet
a
ne
na
to
taky
tak
vůbec
nemyslím
rozum
není
vůle
rozlišuji
to
laskavě
rozum
je
světlo
kterým
si
norm
zamane
rozví
světíme
na
cestu
abychom
věděli
kam
máme
šlápnout.
Jakmile
nám
osvítí
tak
my
nemusíme
koktat
my
vidíme
překážky
před
sebou
nebo
aspoň
víme
jaké
překážky
nás
čekali
a
víme
co
máme
dělat
rozumově
to
víme
když
to
děláme
tak
jakým
způsobem
tady
prosazení
vůli
boží
vůli
lidskou
padlo
že
do
toho
vkládáme
svoje
schopnosti
krátí
do
něčeho
všechny
svoje
schopnosti
co
jsme
pochopili
jako
správné
není
prosazování
vlastní
vůle
to
je
ta
vůle
věřit
vůle
ale
není
to
vlastní
vůle
to
je
ta
vůle
která
spočívá
v
tom
že
boží
silou
vládnu.
Za
pomocí
světla
rozumu
a
jestliže
jste
mi
to
nevadí
nedaří
a
jestliže
nedosáhnu
toho
co
se
tím
chce
dosáhnout
obecně
chce
dosáhnout
když
jdu
do
města
tak
chci
dojít
do
města
ne
přeci
nebudeš
si
tuhletu
vůli
kazit
když
se
žít
do
mě
státní
do
města
ale
to
není
nic
proti
vůli
boží
rozum
tě
říká
je
tam
potřebuje
že
co
nakoupit
takhle
na
to
nesim
jít
to
je
opravdu
scestně
způsob
myšlení
ale
když
kdy
je
to
používání
vlastní
vůle
proti
vůli
boží
když
něco
míří
tam
kde
já
prosazuju
vlastní
vůli
kdy
to
dělám
na
úkor.
Správného
bez
ohledu
na
to
co
by
si
přál
bůh
podívej
se
já
ti
to
eště
řeknu
konkrétněji
když
máš
vnouč
a
nemají
třebas
ji
koho
než
dějou
šk
a
běh
lid
tak
nestojí
to
proti
vůli
boží
že
hledáš
a
li
do
toho
musí
volit
nějakou
vůli
protože
na
místě
kde
si
myslí
že
si
z
vůle
boží
či
když
tam
všechno
potom
ex
post
facto
teprve
následně
uděláš
co
z
této
pozice
vyplývá
tak
plní
vůli
boží
chápeš
to.
To
se
nemusíš
to
si
nemusí
by
říkat
se
najednou
v
konat
svoji
vůli
na
místě
kde
jsem
jsem
z
vůle
boží
takhle
to
ber
a
když
potom
tě
dají
třebas
ty
vnoučata
hlídat
tak
si
správcem
božím
těchto
hřiven
rozumíš
takže
můžeš
všech
udělat
všechno
co
dosud
než
máš
k
tomu
jiný
poměr
o
tím
způsobem
třebas
jsem
měl
při
neděle
toho
malého
dvou
let
ho
poučka
tak
ti
říkám
když
tímto
způsobem
se
jednal
že
jsem
nepřestupu.
Nýbrž
vzal
jsem
to
z
rukou
božích
tuto
situaci
tak
to
dítě
které
bylo
snílka
né
vyloženě
u
snílka
né
za
celý
tři
neděle
ani
jednou
nesmělo
kdyby
chtěl
se
o
tom
přesvědčit
za
telefon
na
číslo
čtyři
pět
tři
dvě
jedna
ale
až
po
sedmé
hodině
večerní
a
moje
zcela
by
ve
řekl
je
tomu
tak
bylo
že
se
divili
jaká
změna
se
stala
v
tom
dítěti
za
ty
tři
neděle
ale
největší
měl
se
stala
v
té
sestře
tabyla
paličatý
na
sto
procent
nebyla
rozute
ná
byla
paličatý
protože
také
se
mým
bral
z
rukou
božích
to
ovšem
použil
jsem
všech
při
holičkách
metod
k
tomu
to
mě
nikdo
nebrání
abych
rozumu
neužíval
abych
ji
vodnaučil
paličatý
abych
uznal
čil
závis
nenávisti
a
takový
hezký
vlastností
kterými
oplývá.
Tak
například
ti
nebylo
možno
poručit
to
nikdo
neporučil
ona
si
vod
rádi
k
tomu
a
tuhlety
šaty
ti
tam
ty
nechci
to
ráno
všechno
vodhazovalo
že
to
nechce
dostala
k
svatou
moc
věcí
takhle
to
vodhazovalo
vod
sebe
ani
se
na
to
nepodíval
na
prostá
ne
vděčnost
za
to
co
dostávala
a
oni
ji
pořádku
povalil
a
nedokázal
si
ji
kou
jakým
způsobem
se
jím
kupovat
to
to
není
věc
vůle
to
je
věc
rozumu
když
není
poslušný
tak
ji
přeci
nebudu
tří
stan
to
já
nemám
ani
právo
nýbrž
budu
poroučet
co
ona
si
sama
přeje
jako
bych
jí
to
já
poroučet
jsem
koupil
korunu
oboru
těch
co
má
ona
ráda
takové
to
látku.
A
řekl
jsem
petruško
zavři
oči
a
otevřel
pusa
ne
pochopitelně
já
sem
řekl
podívejte
co
mám
pokaždé
dyž
zavře
oči
otevřeš
postu
dostatečně
nebo
o
tak
zavři
oči
otevři
pusu
si
že
to
posuzovali
vlastní
vůle
vůbec
ne
ihned
to
udělala
dostala
oba
už
to
tom
říkal
dědečku
se
říká
chápu
zavři
oči
otevři
pusu
dostane
další
doba
a
tak
dlouho
otevírá
pusu
za
bývala
oči
ach
pomodli
a
já
jsem
potom
přecházel
pro
toho
ucelit
jednání
výčet
ale
já
jsem
postupně
ji
začal
nad
že
věřila
že
jí
správně
radím
tak
se
začal
pomalinku
nařizovat
to
co
by
byla
nedělala
ale
vona
se
naučila
bude
mě
přijímat
ale
du
tak
už
to
se
dělat.
Samo
sebou
ji
pochválil
jako
asi
toho
delší
na
že
jo
něco
hodí
do
krku
pochválen
pochválil
ani
pomoc
vedlo
strašně
dobře
já
jsem
říkal
petruško
oni
si
o
tobě
mysli
že
se
neposlušné
dívenka
kdy
to
není
pravda
oni
to
s
tebou
neumí
ty
všechno
tak
ráda
děláš
co
já
ti
řeknu
já
jim
dám
až
přídou
jež
vám
křížem
pořádně
dát
ano
já
jim
dám
že
s
tebou
neumí
ty
si
nešťastný
dítě
no
za
nikoliv
už
to
mělo
ten
následek
než
jsem
ji
pošlou
proti
rodičům
že
se
mu
tak
klidně
loučila
že
přes
hlady
no
a
čku
při
zase
a
tak
dále
ne
první
dni
vůbec
ne
to
sem
ještě
pořád
byl
na
úrovni
těch
rodičů
znamená
se
pro
ni
rodiny
plní
nemají
čás
oni
vodbydu
ne
odkážu
ji
do
vlastních
jejích
kolejí
no
vona
si
hle
ačkoli
kde
se
jí
trošku
víc
věnujou
a
dělá
ze
sebe
hospodářsky
a
tak
věci
to
je
v
pořádku
no
a
s
tím
malým
to
bylo
to
na
tak
já
jsem
ho
naučil
na
trasu
na
e
sem
ho
na
trasu
si
že
to
moje
vůle
to
je
při
kolik
ňáký
nadání
já
rozum
musím
užívat
já
jsem
ho
vodil
klesne
bolela
jezdil
jsme
třináct
kou
projevu
sem
až
do
kroky
ulice
ono
se
přestali
za
třináct
a
autorem
až
nakonec
to
stanici
a
tam
šli
tou
sami
houpačka
kousek
takový
však
má
rád.
A
takže
se
tady
poprvně
no
tak
se
ho
musel
vodit
žili
jsme
on
dycky
je
to
fanatickou
prostředky
sice
až
na
konečnou
stanici
tak
sem
to
zvolil
tak
že
ta
třináct
končila
v
tom
gott
li
se
takže
viděl
že
všichni
by
se
dají
tak
neko
by
se
de
tak
já
se
on
napřed
ne
a
eště
jeden
dál
ne
to
není
já
eště
eště
říkání
to
říkal
no
eště
já
bych
taky
rád
ale
pojď
se
v
ní
je
všechny
vyhazují
tak
on
to
uznal
by
když
ale
ve
bezmocní
my
si
na
sebe
maso
lepšího
tamle
na
tomhletom
víš
na
tamhleto
si
na
sedneme
a
projdeme
až
na
houpačkou
klouzá
předek
napíše
aby
i
polovinu
hájí
tam
krásně
paní
i
ty
pravice
tak
on
je
přizná
jako
no
stanici
vystoupil
třeba
konečná
stanice
a
když
jsme
už
jeli
asi
tak
potřetí
tohleto
etika
na
ni
to
to
mám
ty
opadne
že
to
takhle
vodil
za
tu
ruku
ne
a
že
si
potřebě
tak
přijdeš
okolo
velice
by
se
dali
jsme
třinácti
dobrou
oni
myslela
samo
sebou
ukazoval
na
třináct
a
mičana
auto
má
třináct
a
je
tam
tam
tam
tam
tam
tak
se
ho
nastoupili
vystoupil
jsem
zase
zkrátka
tam
lesu
že
jsem
způsobil
že
von
nemusel
proti
mně
se
postavit.
Tak
jsem
ho
na
už
je
tak
najednou
samo
o
sluhu
že
se
mu
distanc
koupil
aby
to
bylo
hodnotné
mé
jenom
pos
ne
aby
měl
co
ji
aby
dopoledne
vyhladovět
takže
tam
je
ten
orlíkem
začel
sem
na
ten
orlíkem
si
v
těch
regulace
vybíral
co
když
to
bylo
sem
říkal
to
je
e
a
to
to
je
pro
něho
hrozný
tak
to
on
už
nechtěl
nekonal
tak
tak
ukázal
když
ukázal
něco
co
už
bylo
vhodné
tak
se
mu
to
koupil
třebas
variant
ne
to
je
velice
dobré
pečlivé
tak
to
jsem
mu
koupil
abyste
mohl
celý
ty
variant
ky
tak
moje
tam
asi
šest
těch
kousky
no
tak
to
za
dopoledne
s
ani
nespokojovat
a
nebyl
vy
hadovi
nebyl
přehodnotit
tak
mu
ho
pět
chutná.
Obě
se
mu
podává
tím
způsobem
že
jsem
dal
dvě
voběd
ne
a
jedny
brambory
nikdy
aby
se
nevěděl
co
bude
chtít
tak
se
naučil
jeho
choutky
nemusel
se
mu
svoji
stravu
dvoje
polívku
tam
měli
ne
tak
dycky
je
polívku
a
on
to
se
ukazovat
to
to
to
už
se
mu
takovou
sti
a
ne
a
potom
samovolnosti
aničku
to
dítě
by
bylo
samovolně
dělal
to
dobře
a
nemusel
by
žádný
lékař
í
a
násilím
ho
učit
já
se
bych
já
mě
dneska
čas
na
ty
lidi
já
bych
ho
myslím
za
rok
naučil
ne
dřív
aby
jednal
správně
do
tří
let
by
na
aby
se
aby
byl
tvrdohlavý
tak
by
jednal
správně
a
přijetí
člověk
je
tvrdohlavý
a
on
by
jednal
správně
ovšem
jak
by
se
dostal
podivný
vliv
tak
by
bylo
po
všem
veta
no
tak
podívej
se
toto
já
si
ho
dosavadní
tak
je
tam
mě
říkám
na
bych
se
chlubil
a
by
ti
to
tak
se
to
dá
zařídit
aby
člověk
nekonal
vlastní
vůli
ale
aby
jednal
správně.
Po
ze
ve
světle
svého
rozumu
to
proti
bohu
není
z
rozuměl
taky
od
pána
boha
a
kdy
se
ten
rozum
naučí
psychologie
jako
se
musel
zrodila
zkoušky
na
vysoké
škole
a
velice
řízné
klímy
tak
to
by
přeje
tak
se
má
ho
chovat
člověk
dětem
že
jo
on
totiž
klímy
saměl
pět
dětí
tak
a
on
s
tim
mi
taky
uměl
jednat
on
je
pro
tak
pusou
rodinu
protože
chtěl
být
ty
děti
a
chtěl
jsem
na
nich
naučit
jako
pera
při
chorob
jednat
s
lidmi
dospělými
chtěl
začít
od
píky
vo
dítěte
okolí
s
těmi
dětmi
dopadlo
která
nevím
ale
to
už
jsou
jistě
dospělý
děti
prospěli
di
a
který
to
byli
mrak
a
že
voni
nejsou
tak
starý
jako
já
bylo
by
danými
ten
klímy
ty
ti
vychoval
no.
Tak
rozumíš
mně
co
je
před
co
je
proti
vůli
boží
já
co
proti
tu
činnost
není
proti
vůli
boží
činnost
páchá
ná
z
rozumu
i
činnost
páchal
citu
není
proti
vůli
boží
i
cit
tě
vložil
do
srdce
bůh
miluješli
bližního
to
není
proti
vůli
boží
jenom
se
ptát
své
vůle
boží
když
si
na
jestli
tě
nabízí
příležitost
ukázat
lásku
k
bližnímu
když
to
není
zneužívání
tebe.
Tak
to
vykonáš
jestli
ví
že
ten
dotyčný
tě
se
zneužívat
tvoji
dobrou
vůli
a
to
lásku
nevykonáš
budeš
odporovat
že
světlo
rozumu
tě
říká
ten
člověk
nechce
zneužívat
to
není
proti
vůli
boží
to
není
šlapáno
po
milosrdenství
nebo
po
lásce
k
bližnímu
rozum
i
cit
všechno
musí
jednom
soulad
to
musí
být
jednali
ne
o
kterých
se
neochabl
činnosti
naopak
tím
roste
protože
tam
poznáváš
jak
tě
pán
bůh
vede
kdybys
nic
nedělal
tak
to
vůbec
nepoznali
zalez
do
kláštera
nebo
na
poušť
tak
se
v
tom
nenakrmí
my
se
musíš
příčin
nosti
ano.
Ten
hospodář
který
vodešel
od
těch
služebníků
kterým
svěřil
hřivny
jim
nedal
žádné
poté
pokyny
nebo
zvláštní
schopnosti
nýbrž
on
řekl
hospodařte
s
tím
pro
mě
přijdu
a
zúčtujeme
my
si
my
si
přátel
neuvědomujete
že
ste
fakticky
těmi
hospodáři
z
té
i
když
s
tím
jednáte
jako
s
vlastním
a
že
to
zúčtování
přijde
a
to
zúčtování
dopadá
devadesáti
devíti
pro
centra
ještě
víc
tak
že
ten
člověk
sítem
jako
zvíře
a
je
po
něm
veta
jo
že
ztratíte
život
který
hledal
hledal
protože
vlastnil
život
který
vlastním
tak
ten
hledám
pořád
ho
na
stavu
pořád
si
pro
sebe.
Když
já
si
například
že
napřed
dívám
jak
jakou
samozřejmostí
antonín
tady
bere
x
pluje
kde
mně
je
to
v
pořádku
stará
se
o
svůj
život
stará
se
o
to
na
stavová
toho
života
to
je
v
pořádku
ale
jenom
tímto
způsobem
zemřel
jako
zvíře
to
musí
být
podřízeno
nějakému
vyššímu
řádu
kdyby
tímto
způsobem
takhle
dbal
o
to
aby
svůj
život
k
tomu
vyššímu
řádu
podřizovali
aby
byl
správcem
i
toho
zdraví
jenom
my
nebylo
vlastníkem
ale
byl
správcem
všeho
co
dělá
veškeré
se
činnosti
správcem
svého
rozumu
a
tak
dále
svých
citů
tak
potom
by
to
byla
jednota
a
nastoupit
tu
cestu
jedna
nula
ano
čili
otce
typ
pět
pět
všechno
ve
smyslech
všechno
o
lineárně
ne.
Tak
ta
říkáš
mi
že
antonín
by
nikdy
nepřišel
pozdě
na
vlak
že
by
tam
byl
spíš
hodinu
předem
než
abysme
skal
máš
zcela
pravdu
tady
nejde
o
líčení
vlastnosti
antonína
výš
tady
jde
líčení
stavu
tady
se
líčí
jeho
nynější
stav
ne
jesi
chodí
včas
na
vlak
nebo
ne
tak
tato
takhle
trůně
mi
nevodpověděl
vy
ty
dobře
víš
že
jde
o
líčení
stavu
dneska
je
stavu
na
své
stavu
přechodu
a
tam
musí
být
znázorněno
jasně
že
dosavadní
protže
nemůže
používat
protože
mu
jeli
řečeno
symbolicky
jevím.
Takže
to
ne
nesouvisí
s
vlastnostmi
jeho
nýbrž
se
způsobem
jak
na
to
dosud
šel
a
který
navodil
stav
tento
způsob
těch
to
vodil
stav
ze
kterého
má
vody
to
sice
by
ještě
vydržel
nějakou
dobu
takhle
se
plakat
na
té
cestě
a
nebýt
vůbec
žádný
úspěch
a
teď
ho
nesmí
chtít
on
měl
pochopit
že
když
mu
to
tak
dlouho
nepřivalí
shora
že
si
asi
přeju
aby
si
to
nepřál
abych
v
tomto
smyslu
odboural
svoji
vůli
víš
to
je
v
tom
zakotveno.
Čili
aby
opravdu
ukázal
pravou
svou
tvář
když
si
něco
přeje
pro
sebe
také
sobec
když
to
to
nejdeme
vnější
království
boží
ježíš
kristus
s
tím
co
vesmí
začínal
musí
učedníků
neměl
jim
to
za
zlý
a
stal
se
jeho
učedníky
protože
byli
vrcholným
sobci
až
možná
toho
jana
prosím
tě
všechny
rázem
do
jedno
větle
ale
ty
ostatní
zaručeně
takhle
na
tom
byli
věděl
že
bude
konec
světa
vtělit
mu
ujít
a
a
měli
se
rádi
a
to
stačil
ježíš
kristus
když
byli
ochotni
za
to
něco
zaplatit
a
oni
byli
za
toho
chodit
do
si
jenom
něco
mít
a
nechce
to
zaplatit
jo
tak
ten
nebyl
služebníkem
ten
nebyl
ho
učedníkem
ale
tuhleti
opustili
svoje
rodiny
všechno
co
měli
rádi
já
ti
řeknu
jak
se
nám
antonína.
Kdyby
mu
kynulo
spása
je
ochoten
všechno
opustit
a
jak
se
nezná
by
by
ochoten
i
umřít
vy
mu
ta
spása
víš
ale
ono
se
to
nedostavuje
von
je
ke
všemu
ochoten
ono
se
to
nedostal
co
je
to
za
pořádek
no
tak
mě
by
už
to
trp
že
někde
chyba
u
mě.
Text view •
Help