Waveform view
84-16A-K
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Ž
tak
podívejte
se
tady
byla
kladena
otázka
že
při
nějakých
na
krevní
sní
modlitbě
vznikal
i
různé
síly
které
nevznikají
zaručeně
při
takové
činnosti
řeckého
českého
charakteru
jako
je
třebas
nějaká
činnost
zaměřená
do
vnějšího
světa
a
ne
jako
taková
zaměřená
třebas
do
vnitřního
světa
že
úsek
jsou
zcela
jiné
tak
jestli
když
tedy
by
tady
nebyla
tato
modlitba
jestli
by
nechyběly
tomu
organizmu
ty
síly
které
potom
ho
vedou
dál
kterému
poskytuju
materiál
který
je
podporováno
na
té
své
cestě.
Zase
záleží
na
tom
jakého
druhé
tamní
i
modlitba
jakého
druhu
je
takhle
vni
činnost
jestliže
ta
vnitřní
modlitba
je
třebas
povahy
mantrických
cvičení
tak
se
zdolává
v
lidském
těle
chvění
nebo
vybrat
se
které
mají
v
první
fázi
z
těch
cvičení
než
se
dostane
člověk
za
to
mantram
funkci
předělat
strukturu
buněčný
čeho
organismu
tak
aby
ten
organismus
vydržel
větší
míru
poznání.
A
to
se
projevuje
dokonce
pocity
ovšem
jestliže
člověk
se
nedovede
dostat
za
tyto
pocity
ze
začátku
je
může
trpět
ale
musí
se
dostat
za
ně
to
znamená
svě
přestat
pociťovat
musí
ty
pocity
překonat
jemností
svého
soustředění
a
pak
o
tom
bez
pocitu
ten
to
cvičení
duchovní
nebo
ta
liší
modlitba
působí
na
jiné
úrovni
než
vybraní
působí
tím
že
odbourává
lidské
já
že
se
ho
člověk
zbavuje
v
této
poloze
odstupem
od
sama
sebe
protože
ta
modlitba
musí
potom
podobu.
Z
odchodu
od
sebe
k
bohu
a
když
tohleto
nemá
když
to
tu
polohu
nemá
když
to
není
odchod
od
sebe
k
bohu
že
to
nějaké
točení
se
kolem
sebe
tak
samozřejmě
tato
vnitřní
modlitba
nemá
povahu
toho
chrání
že
nebo
toho
odvádět
o
lidského
života
tedy
nevede
k
k
tomu
k
té
ztrátě
vlastního
života
ale
když
jde
o
modlitbu
třebas
které
říkáme
meditace
nebo
tichá
koncentrace
tak
při
té
velice
chci
nevznikají
tyto
vibrace
tam
vzniká
poutanost
zaujetím.
Pro
cíl
nebo
pro
obsah
té
meditace
meditace
může
mít
citový
například
obsah
a
protože
to
citové
zaujetí
a
a
citová
soulad
se
vzbuzuje
s
tou
s
tím
věčným
životem
s
tím
bohem
s
tím
kristem
s
tou
pannu
marii
nebo
kam
se
tou
meditací
dostávám
ale
ta
modlitba
ticha
za
mě
umožňuje
zase
abych
se
zbavil
povídavé
mysli
abych
přišel
za
povedou
roli
mohu
mysl
to
je
zase
řek
bych
nadstavba
nad.
Cestou
meditační
rozjímavě
a
pak
už
potom
v
této
fázi
má
za
následek
že
já
opravdu
ztrácím
vědomí
tohoto
světa
a
nabývá
vědomí
řek
bych
vstupu
do
bezčasovosti
je
když
se
mi
to
nějakou
opravdu
citelné
tomu
tak
je
a
říkáte
to
bylo
pořádku
volit
tak
si
představujeme
vy
to
způsobem
ztrácí
člověk
sám
sebe
ale
jak
je
to
potom
tisku
činností
a
přeci
není
tam
kaší
žádné
vibrace
i
když
je
to
láskyplná
činný.
Ale
vzniká
tam
poměr
k
tomu
co
člověk
dělá
a
to
je
poměr
který
může
být
silnější
než
zaujatost
si
modlitby
protože
to
konkrétnější
si
že
ten
bližní
nebo
ta
moje
činnost
pro
bližního
nebo
pro
lidskou
společnost
má
povahu
sebevzdání
a
ona
ji
může
mít
tak
a
myšlení
na
věc
o
kterou
tady
jde
tak
pak
samozřejmě
tohleto
je
stejně
hodnotné
modlitba
jako
nějaká
vnitřní
modlitba
je
nám
že
je
tady
na
víc
propojení
se
zevním
světem
já
totiž
vkládám
ne
se
sebe
něco
do
zevního
světa
a
von
mně
to
od
pláči
odezvu.
Ta
odezva
nemusí
být
ve
smyslu
běžného
mínění
pozitivní
že
mi
od
kláct
například
nevděčný
zřejmě
projevovalo
nebo
odporem
nebo
hněvem
to
všechno
je
velice
dobrá
věc
protože
mě
to
odnaučujeme
milovat
sama
sebe
když
to
dělám
pro
věc
tak
i
když
buduju
třebas
něch
a
když
vím
že
správně
to
dělám
a
to
nám
káně
tak
na
tom
nezáleží
protože
mě
to
zbavuje
sama
sebe
daleko
prudčeji
než
by
mně
to
dělalo
dobře
kdybych
já
měl
s
tou
spokojení
to
by
mě
zbavovala
sama
sebe
a
takové
činnosti
bych
se
měl
přímo
vrhat
když
by
vo
ní
že
je
dobrá
že
správná
že
je
potřebný
pro
lidi
nebo
aspoň
pro
jedince.
Uče
do
ze
účinnosti
množit
odosobnění
sebevzdání
zapomenutí
na
sebe
pro
věc
samu
a
v
tom
případě
je
to
totéž
jako
když
se
vnitřně
modlíte
čili
bylo
by
mělo
vzniknout
vždycky
životě
takové
rovnovážné
postavení
modlitby
a
zevního
života
aby
to
ten
zevní
život
nebyl
něčím
sedmý
odváděl
je
všichni
lidé
říkají
já
udělám
nějakou
vnitřní
modlitbu
třebas
brzo
a
potom
du
zaměstnání
ale
vono
to
ze
mě
všechno
vyprchal
eště
na
cestě
do
pásce
se
nám
to
moc
dobře
ale
když
tam
přijdu
a
musím
tam
řešit
události
nebo
záležitosti
které
jsou
nechutná
třeba
tak
já
ztratím
poslední
kapka
z
toho
květnou
klidu
k
tomu
zaujati
pro
boha
kterou
jsem
získal
během
toho
svého
duchovního
cvičení
tak
to
já
řeknu
toto
jež
špatné
hospodaření.
Člověk
nemá
přistupovat
ke
své
všední
činnosti
jako
k
něčemu
co
není
práce
na
hospodářově
poli
tam
zase
znovu
doporučuju
abyste
si
přečtli
úlohy
tuhletu
kapitolu
že
práce
na
poli
a
práce
z
domu
domu
a
práci
na
poli
by
neměla
být
méně
hodnotné
na
o
vy
měla
být
takovou
řek
bych
nutnou
přípravou
bez
které
nejde
sloužit
v
tom
domě
tam
je
to
názorně
v
tom
podobenství
ježíšově
řečeno
že
kdyby
byl
ten
sluha
nepracoval
řádně
na
poli
podává
tak
ten
hospodář
bylo
byl
vyhnal
z
domu.
Ten
by
nedovolil
aby
ten
služebník
mu
doma
sloužil
a
předstíral
že
jako
na
tom
poli
taktně
co
dělal
a
on
to
nebyla
pravda
on
zřejmě
ten
služebník
šel
domů
s
vědomím
že
bude
efekt
to
tomto
dělal
a
že
se
hájí
před
tím
hospodářem
takže
mu
bude
smět
posloužit
k
jeho
ve
černému
odpočinku
a
jídlu
takže
po
práci
na
poli.
Potom
člověk
slouží
bohu
nebo
tomu
hospodáři
nebo
tomu
meč
nemůže
to
to
tím
že
se
mu
z
celého
se
odevzdává
bez
stolu
na
sebe
zapomíná
je
na
sebe
tím
se
házet
se
jak
se
má
zjednat
jednota
mezi
životem
vně
modlitby
to
znamená
práci
na
poli
a
uvnitř
vnitřní
modlitby
té
práce
domě
hospodářově
přes
to
podobenství
které
k
tomu
odpovídá
je
to
to
je
ten.
Má
větší
účinek
činnost
která
mě
nebaví
a
jí
provádím
než
činnost
která
mě
baví
činnost
která
mě
nebaví
a
ji
provádím
svědomí
tě
na
větší
účinek
duchovní
tehdy
jestliže
je
to
činnost
užitečná
že
já
mohu
přeci
svědomí
obhájit
když
leknu
užitečnosti
je
to
činnost
užitečná
ale
jestliže
mě
nebaví
tak
pak
způsobuje
daleko
větší
užitek
duchovní
když
to
nese
uspokojení
člověku
to
přináší
už
uspokojení
protože
to
dělá
rád
tak
to
potom
nakonec
nedělá
kvůli
tomu
aby
sloužilo
podaří
nýbrž
že
mu
to
dělá
dobře
a
zásluha
při
tom
žádná
duchovní
vzniká
ano.
A
otázku
že
ježíš
kristus
nechtěl
oběti
a
chtěl
milosrdenství
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
když
mluvil
o
oběti
na
rozdíl
od
milosrdenství
tak
měl
na
mysli
to
co
dělali
tehdejší
židé
že
nosili
oběti
zástupně
za
sebe
toho
chrámu
a
obětoval
třebas
tamleten
to
té
a
tahleta
chleba
a
tam
ten
víno
a
a
každý
tam
něco
přinesl
a
tyto
oběti
poje
toho
jak
to
míní
lid
kristus
nestačili
zastoupit
pravé
milosrdenství
neboť
pravidel
je
pro
to
víc
že
někomu
konkrétní
slouží
kdežto
tuhleto
přinášejí
oběti
nikomu
konkrétně
soužit
to
by
nevadilo
on
to
dělá
kvůli
bohu
ne
to
je
pravda
ale
je
to.
Činnost
která
toho
člověka
nepřiměje
k
tomu
aby
se
vzdal
do
té
míry
sama
sebe
jako
když
musí
bez
ohledu
na
sebe
sloužit
bližního
musí
být
milosrdný
vůči
němu
to
vů
totiž
umožňuje
aby
se
sebe
vzdával
kdežto
to
první
moc
mu
tohleto
do
té
míry
takové
odosobnění
neumožňuje
že
on
si
koupím
třebas
na
trhu
jakou
tu
hlubinu
a
dá
jít
do
toho
chrámu
jako
jsou
tedy
dělo
ne
prosím
vás
co
na
tom
bylo
za
odosobnění
že
se
vzdal
váhali
ř
toto
koupil
holubicí
a
že
tam
vodnesl
a
pak
jsou
zdá
vůbec
o
to
nestaral.
Kdežto
tohleto
on
musel
když
to
aktivní
musel
opravdu
posloužit
bližnímu
aby
ten
bližní
z
toho
něco
měl
aby
to
mělo
nějaký
efekt
pro
toho
bližního
ne
samo
sebou
protoho
do
obětovat
to
měl
bez
ohledu
na
sebe
obětovat
slunce
z
toho
bude
mít
i
jaký
uspokojení
nebo
tak
o
to
neměl
stát
on
měl
s
tak
jenom
oko
aby
to
tomu
bližnímu
prostě
věci
takhle
na
to
de
a
kde
mu
o
to
aby
mu
to
prospělo
tak
bude
o
věc
a
ne
o
toho
dárci
to
dovoluje
se
no
to
lenivosti
o
to.
Toto
milosrdenství
opravdu
z
v
mělo
vypadat
tak
že
by
ten
člověk
nehleděl
a
nehodnotil
to
co
dělá
ani
jako
oběť
a
jako
milostí
nýbrž
by
to
považoval
dyby
to
dělal
správně
za
samozřejmé
a
vy
to
vyplývalo
potřeby
jeho
osobnosti
takhle
kdyby
na
to
šel
tak
oběť
by
se
kryla
z
milosrdenství
jo
a
všechno
by
se
stávalo
samovolným.
Aby
jako
jak
on
říká
neviděl
právě
se
to
dělá
více
aby
totiž
opravdu
ani
vo
tom
nevěděl
byl
to
základ
přirozený
základ
jeho
osobnosti
a
přirozených
výraz
jeho
povahy
abych
k
tomu
nemusel
už
nakonec
nutit
ovšem
začátku
se
bude
muset
přemlouvat
to
je
věc
který
mu
a
v
tom
draku
se
dostane
tam
jako
že
nakonec
to
to
bude
samozřejmé
že
pudete
na
zrovna
takhle
a
ne
jinak
že
budeme
jednat
bylo
trní
a
že
bude
jednat
obětavě
rozumíš
tak
ta
v
dokum
jenom
za
lidové
mi
ten.
Indové
říkají
že
každá
cesta
do
věčnosti
se
dělí
na
dvě
fáze
jednu
nižší
při
které
se
prochází
takzvaný
gunami
a
někdy
někdo
vyšší
kde
se
člověk
ocitá
nad
gunami
a
napřed
se
musí
smířit
s
tím
a
nebo
musí
projít
tím
co
se
týká
tě
budu
voni
sou
ta
vás
radžas
satvas
to
znamená
musí
se
projít
napřed
tam
sem
od
tou
tu
postit
vyniká
většina
lidí
tak
devadesát
devět
procent
vě
ve
světím
z
občíslí
že
je
pro
tyto
věci
nemají
vůbec
nejmenší
touhu
se
jim
věnovat
a
tato
tu
post
vůči
vlastní
podstatě
že
se
smiřujou
s
tím
že
jsou
dočasnými
bytostmi
které
zde
zmizí
nenávratně
tak
z
tohoto
tu
pozice
vyrovnat
to
první
věc
a
pak
nastává
radžas
to
jsou
lidi
kteří
taky
ještě
třebas
nevěří
na
věčný
život
a
těch
už
je
daleko
více.
Ty
jsi
co
jsou
tupí
vůči
třebas
u
ta
mastí
vůči
tomu
věčnému
cíli
ale
už
je
takových
sedmdesát
procent
všech
lidí
kteří
jsou
přitom
založení
do
česky
při
tom
původním
poměru
k
náboženství
ta
mystické
totiž
touží
po
nějaké
činnosti
a
v
ní
se
vyžíval
a
prosím
vás
vy
co
vás
tady
vidím
kdy
všichni
více
méně
jaksi
litujete
s
touto
oblastí
tamasu
nejvíc
teďka
prosim
vás
ukazuju
o.
Někdo
kdo
je
velice
činorodý
a
do
si
myslí
že
je
to
to
činorodost
také
se
dostane
k
tomu
k
té
věčnosti
to
je
tedy
veliký
omyl
protože
to
je
cesta
nižší
cesta
s
gunami
a
daleko
vyšší
guna
ještě
je
satvas
když
ve
se
konečně
při
koník
mostem
a
pomocí
ctností
chce
dosáhnout
vyšší
z
části
cesty.
Tuto
tento
skon
máte
taky
všichni
ale
to
je
pořád
cesta
z
gunami
a
po
ní
se
nedojde
do
vědomě
prožívané
věčného
života
teprve
on
na
fáze
nad
gunami
kde
člověk
přestává
být
v
zajetí
tu
post
tamas
zajetí
činnosti
radžas
a
vzdálenosti
satvas
teprve
tam
člověk
je
svobodný
a
začíná
se
vědomě
stýkat
s
bohem
prosím
tuto
zkušenost
jsem
nabyl
že
to
mají
indové
pravdivě
na
počítáno
právě
v
tom
koncentráku.
Kde
byla
ctnost
kde
bylo
zlo
kde
byla
nectnost
esesman
nějakým
podivný
arimatie
našem
mého
vě
byl
poslem
božím
že
to
je
nemožné
přeci
tam
se
největší
zlo
no
bylo
dobrem
pro
mě
to
největší
dobro
že
mě
také
chtěl
přepadnout
a
za
tý
ne
to
se
stalo
faktem
to
znamená
on
to
všechno
dohromady
spojilo
ale
rázem
to
nebylo
nějaký
proces
dlouhý
to
to
tam
dospělo
v
tom
momentu
do
této
fáze
mě
si
takže
já
jsem
byl
tupí
jako
ta
masky
člověk
jsem
nic
ne
podnikl
proti
tomu
aby
mě
zabil
nic
vůbec
nic
já
jsem
byl
při
tom.
Neschopen
jednat
to
je
taková
otupělo
a
byl
jsem
neschopen
pro
kazí
jakoukoliv
ctnost
jsem
prostě
se
vzdal
ani
to
cnost
vzpomínky
na
člověka
který
si
tady
žil
že
zcela
se
leta
něco
do
toho
vložil
mělo
mu
to
být
nějak
spočtěno
nebo
jak
si
puštěn
k
dobru
i
toho
jsem
opustil
všechno
čili
když
se
smí
si
ty
to
guny
toho
romaina
í
žádnou
cnost
žádnou
tu
post
navrhnu
nedostanou
takovýhle
věci
nebo
žádnou
schopnost
více
jednat
nebo
dokonale
jednat
nýbrž
vy
nesou
na
povrch
pravou
svobodu.
Která
spočívá
v
tom
že
člověk
pozná
že
je
ničím
a
že
by
byl
rázem
ničím
kdyby
bůh
v
něm
ne
vytvářel
jeho
skutečnost
skutečnost
toho
člověka
kdyby
skutečnost
existence
toho
člověka
nebyla
skutečností
boží
ve
své
podstatě
že
on
musí
svou
existencí
z
toho
pořád
vkládat
aby
ten
člověk
vůbec
tam
na
nohou
aby
existoval
aby
existoval
celý
vesmír
aby
existovala
čas
a
prostor
to
všechno
musí
on
pořád
dělat
on
tam
musí
nad
tím
pořád
dít
do
toho
se
musí
pořád
vkládat
takže
já
jsem
vidím
pan
který
tu
mu
že
si
myslí
že
je
všechno
pán
bůh
ne
on
se
do
toho
pořád
vkládá
to
je
rozdíl
přeci.
A
jakmile
tohleto
takhle
probíhá
tak
člověk
je
svobodný
proto
že
pán
bůh
mu
tu
svobodu
pořád
dopřává
svým
pozměňováním
se
do
toho
von
to
v
nešení
začne
pociťovat
ono
zase
pocit
ve
jako
vrcholnou
svobodu
spolupráci
s
bohem
že
je
mu
je
dáno
aby
von
na
základě
toho
že
on
že
bůh
v
tom
všem
žije
tím
trojím
způsobem
existencí
láskou
a
poznání
že
v
tom
pořád
žije
aby
on
taky
poznával
existoval.
Ale
pak
ovšem
není
přitom
ničím
pak
jenom
bůh
v
něm
je
vším
rozumíte
tomu
tak
to
je
tak
já
si
představuju
tu
svobodna
věčnosti
tak
si
představuju
spásu
a
o
tom
jenom
pěti
měsíčně
zkušenost
ne
ale
aspoň
o
tom
hezky
vykládáno
to
srozumitelné
do
a
to
je
důležité
kdybych
toto
nezažil
tak
to
takle
srozumitelně
pranou
tak
by
se
tady
já
tady
to
tady
nacházím
mě
k
té
rozpory
že
on
tento
člověk
to
asi
takhle
nezažil
protože
asi
proč
ne
že
by
byl
nějak
níž
ale
že
neměl
tu
tělu
příležitosti
to
někdo
zabít
a
aby
on
se
vzdal
bez
lítosti
toho
člověka
stupně.
Vy
z
toho
výroku
který
si
oddělujeme
ostatního
co
ježíš
kristus
řekl
a
dělal
neodejdeš
odtud
dokud
poslední
ani
žen
nesplatíš
vy
jste
to
výroku
chápete
že
všechno
je
věcí
karmy
kterou
si
musím
odsloužit
doslova
o
sloužit
když
jsem
zabil
musím
být
zabit
když
jsem
kazil
musím
být
kladen
vokradeni
jak
to
budou
indové
zrovna
tak
zub
za
zub
a
on
proti
tomu
byl
na
pravdy
nikoliv
zub
za
zub
za
zub
to
je
starý
zákon
ale
nový
zákon
je
zákon
lásky
říkal
čili
tím
že
já
začnu
milovat
tak
od
platí
platí
poslední
halíř
pak
triky
miluj
počkejme
podíl
a
tady
odpovídám
doma
v
no
takže
jestliže
ta
maří
Tebe
by
jako
správnou
tak
to
znamenalo
že
si
platila
všechno
to
stálo
mezi
jim
vyšší
vy
mezi
a
je
přeci
a
ježíšem
ano
byla
při
spasena
ale
byla
na
dobré
cestě
ano
tak
tam
není
v
duchovní
neplatí
nějaký
četní
když
si
to
toho
vložil
osmnáct
let
jako
svatá
terezie
poctivé
ho
snažení
po
spojení
s
bohem
a
věřte
mi
že
ona
se
poctivě
ji
snažil
a
ne
živy
zvláště
když
na
začátku
toho
snažení
stala
zkušenost
že
ježíš
se
smiloval
nad
ženou
pěti
tvorů
i
té
pump.
Nebo
při
té
studni
nepřidal
samaritánka
a
za
tou
samaritána
se
s
miloval
a
řekl
kdybys
chtěla
většiny
život
mohla
být
soto
jen
kdybys
chtěla
a
ona
řekla
když
se
smiloval
takovou
špatnou
ženou
tak
se
mi
i
nade
mnou
a
ona
musela
chudák
osmnáct
let
těká
než
se
na
ni
miloval
protože
ani
bůh
nedokáže
zdolat
lidskou
vůli
která
si
přeje
od
toho
boha
tuto
milost
získat
napřed
musí
odbavit
tuhletu
obchodní
touhu
já
toho
vložím
osmnáct
let
nebo
já
nevím
kolik
let
odosobňování
a
sebezáporu
a
pak
to
musí
nastat
někde
to
nestojí.
Já
se
celý
překvapil
ježíš
kristus
si
řekl
nic
si
do
toho
nevložil
všechno
má
přeci
vode
mě
že
se
ho
vode
mě
propůjčeno
mě
to
jenom
vracíš
v
letnic
a
já
ti
zase
dám
utrpení
svoje
na
kříži
a
nic
si
neudělal
utrpení
já
jsem
za
tebe
tak
na
svá
jsem
na
sebe
umřel
já
jsem
tím
spasitele
věda
nikdy
nebudete
samo
spasit
tedy
kdybyste
poslední
ale
zaplatili
nebudete
spaseni
protože
na
to
jdete
obchodník
to
není
ono
to
není
kšeft
to
není
že
k
lampy
stojí
tolik
a
tolik
tak
to
není
tady
to
zdali
je
nestojí
třeba
s
vůbec
nic
co
to
stálo
tu
maří
malému
ten
život
tý
prosit
tudy
to
stálo
co
mezi
tím
jinýho
bylo
vůbec
nic
co
by
do
prosím
vás.
K
tomu
tím
milosrdenstvím
u
té
druhé
studny
kde
byla
ta
jiná
žena
cizoložnou
kterou
chtěli
kamenovat
co
bylo
co
způsobilo
že
vona
nebyla
ukamenovali
jak
zákon
nařizoval
protože
ježíš
kristus
ukazoval
na
svou
milost
o
tu
se
opíral
to
byla
spasena
poslední
hřivna
posledního
a
ona
té
milosti
věřila
protože
musel
uvěřit
jím
nezbývalo
když
on
říkal
ano
zákon
vás
opravňuje
k
tomu
kamenovat
ale
já
vám
radím
je
vás
tady
hodně
za
tě
pořadí
kdo
je
bez
říc
začnete
kamenovat
a
dal
kámen
do
ruky
tomu
jednomu
z
nich
a
zároveň
psal
jeho
mého.
Do
písku
pomlčka
jeho
hřích
on
si
to
přečetl
a
pustil
kámen
protože
nebyl
bez
hříchu
ale
měl
o
tom
že
tam
předtím
se
milovat
nedá
že
on
to
taky
tak
to
udělal
se
všemi
já
oni
ty
odešli
a
ona
říkala
a
ti
pane
ty
mě
nebudeš
kamenovat
a
on
říkal
což
nevíš
že
já
jsem
vrozená
milost
boží
na
ten
prostě
aby
se
ukázalo
jaká
láska
váze
může
tě
láska
kamenovat
to
se
tě
v
životě
je
byl
jako
kamenovat
jako
utrpení
to
sem
nebyl
já
bůh
to
si
byla
ty
která
se
kamenovali
že
se
nedala
právo
abych
svou
milostí
u
tebe
zasáhl
ten
za
sáhnu
svou
milostí
ji
a
nehřešíte
prosím
vás
samozřejmou
že
za
k
ježíš
neřekl
já
to
vykládám
jako
legenda
aby
se
tomu
správně
rozuměli
ale
duch
toho
je
tento
kam
vykládám
ano.
Postav
vedle
sebe
pravými
tady
někdo
tvá
utrpení
učedníků
páně
až
na
toho
svatý
jan
utrpení
kteréhokoliv
člověka
který
nic
zlého
neudělal
a
tvrdě
trpí
až
do
skonání
tohoto
života
postav
vedle
sebe
člověka
který
umírá
ve
spánku
a
neví
že
umře
odejde
nic
neplatil
ne
a
najednou
si
odejde
z
toho
života
jak
k
tomu
přijde
v
této
takzvané
milosrdné
smrti
které
je
velice
nemilosrdná
a
protože
nemohl
s
ní
splatit
jaká
je
v
tom
logika
proč
se
to
není
takhle
děje.
Tak
na
to
není
jedno
značná
odpověď
na
to
musím
vám
pojí
doplní
několik
jo
jestliže
jde
o
člověka
jako
k
ten
který
usnul
spánku
odešel
z
tohoto
světa
a
neměl
vůbec
zdání
o
duchovních
věcech
tak
je
to
člověk
který
žil
na
přírodním
úrovni
a
je
správné
že
umírá
jako
zvíře
který
nemá
tak
ze
smrti
jo
a
on
ho
taky
nepoznáváte
na
to
jestli
a
oprávněni
protože
je
to
je
úrovni
žije
se
dočkáte
smrti
nic
vznešeného
ale
zvířecí
smrti
nezáviď
me
ji
taky
ji
nezávisí
me
jestliže
jde
o
člověka
který
trpí
a
neví
proč
to
případ
toho
člověka
který
takhle
trpěl
že
ale
ne
učedníka
páně
který
trpí
a
neví
proč
a
umře
v
tomto
utrpení
školit
on
se
třebas
takhle
nestane
ale
zřejmě
tomu
že
se
to
stane
že
umře
a
trpí
až
do
posledního
momentu
jako
nějaká
paní
v
plzni
byla
mystika
trpěla
že
to
posunovat
mít
doba
tak
jak
je
to
možný
byl
to
mystik
celý
život
dělal
sekal
jenom
dobrotu
vopravdu
skvěle
se
držel
na
té
cestě
kdekoho
podporoval
svou
myšlenky
myšlením
každému
byl.
Sloužil
jenom
dobru
zkrátka
a
najednou
umírá
nikým
podporováno
bohem
opuštěn
bez
inspirace
bez
útěchy
až
umře
co
jí
sledoval
tuhletu
dotčen
svou
kterou
na
mysli
všichni
mně
do
svědčili
že
ona
neměla
nejmenší
útěchy
od
boha
až
do
konce
života
ačkoliv
by
si
to
byl
nikdo
tolik
z
plzně
nezasluhoval
jako
tahleta
v
paní
co
je
na
tom
logického.
Tato
paní
se
dostala
svým
vývojem
na
vysoké
stavy
ale
to
byl
to
byla
ta
zázračná
doba
těch
tří
let
se
v
tom
zračila
těch
učedníků
páně
ona
se
ko
učedník
páně
dostala
až
pod
kříž
a
teď
bylo
třeba
přejít
přes
kříž
a
kdyby
byla
získal
jakoukoliv
nejmenší
útěchu
tak
jde
za
ten
tak
ten
atom
kříži
ne
zvítězil
rozumíte
musel
se
vzdát
veškeré
útěchy
aby
ten
kříž
byl
vítězství
pro
něho
i
pro
celé
lidstvo
ano
by
se
byl
nevzdal
kdyby
kdyby
byl
věděl
například
prostě
na
tom
kříži
proč
mě
opustil
otče
říkal
tam
možná
že
křičel
a
byl
to
vtělený
bůh
že.
Tak
to
je
zase
jedna
jedna
z
odpověď
jestliže
já
musím
já
bych
mu
dal
k
odpovědi
na
to
že
není
případ
jako
případ
nedá
se
to
tak
jak
to
se
začnu
terezka
toulat
jak
vy
si
to
přál
ale
jestliže
třebas
učedníci
zemřeli
tou
násilnou
smrtí
a
já
ne
tak
se
v
tom
přesně
zradí
co
udělali
ježíši
kristu
a
co
si
museli
odsloužit
proto
se
praví
všechny
hříchy
proti
duchu
on
ostatní
jsou
od
přítel
ale
řeší
mě
proti
du.
Je
to
ne
odpuštěno
jestliže
tedy
oni
řešili
proti
duchu
jako
že
řešili
ten
duch
se
nemohl
nikdy
výrazněji
projevit
než
životem
ježíše
krista
když
oni
přestali
měj
věřit
rozprchli
se
zapřeli
ho
nebo
jenom
dokonce
radil
tak
se
provinili
a
vodnes
to
že
si
to
odnesli
a
proto
to
dovedou
to
se
svatý
jan
já
vám
teďka
jasné
a
o
tom
jeho
povídání
tak
to
bylo
v
nejlepším
pořádku
ten
hříchy
byl
odpuštěn
tím
že
to
bylo
spaseno
do
posledního
halíře
když
není
odpustitelný
hřích
proti
duchu
se
musem
a
že
se
musí
vodnést
že
se
musí
splatit
že
se
musí
prostě
pro
trpět
a
oni
si
ho
propil
ano
čili
co
na
tom
stejně
dobře
jako
svatý
jan
na
té
věčnosti
já
vám
to
jasné
čili
na
to
není
jedna
já
bych
těch
ta
odpoví
mohl
dát
víc
ale
ty
víc
asi
nechceš.
To
né
říkat
že
jde
o
aristotolickou
metody
vykována
chudý
ch
ale
není
ani
tak
asi
tak
snadné
vidět
že
chudí
jsou
rovněž
vyučování
když
jsou
vedeni
k
touze
víc
a
víc
vlastnit
a
k
tomu
aby
si
lezli
štěstí
s
rostou
čím
získání
větších
a
s
tou
mysle
říci
jestliže
materialisti
e
s
nás
vede
jenom
za
materiálnímu
hodnotami
je
tam
taková
tlačení
se
kolem
nich
že
si
vzájemně
konk
a
jsou
z
toho
i
války
aby
se
těch
stavů
hmotných
zmocnili
kteří
mají
k
tomu
dispozice.
A
ale
to
jsem
chtěl
vyčkat
to
je
velké
před
kdy
při
jenom
malé
člověk
by
si
měl
uvědomit
že
ježíš
kristus
zná
vedl
nikoliv
k
zvětšován
vlastnictví
nýbrž
od
vlastnění
následky
správcovství
větší
i
sama
sebe
jestliže
totiž
toto
nedokážeme
spravovat
sebe
jako
někoho
kdo
nás
do
nás
do
nám
byl
svěřeno
tomu
našemu
vědomí
byl
tomu
našemu
úseku
vědomí
byl
svěřený
od
boha.
A
my
ho
vlastníme
místo
abychom
ho
spravovali
a
pak
to
tento
fakt
stačí
k
tomu
abychom
si
zatarasili
cestu
k
bohu
do
věčného
života
kdybychom
si
tedy
bezpečně
měli
dovolit
jenom
takovou
míru
vlastnictví
abychom
nemuseli
začít
vlastnit
nýbrž
abychom
stačili
to
spravovat
někomu
stačí
jedna
hřivna
aby
ji
nedokázal
spravovat
a
oni
za
kope
někomu
můžete
dát
do
ruky
pět
hřiven
a
on
si
mi
hospodaří
tak
že
pro
sebe
ne
hospodaří
nýbrž
pro
boha
ramakrišna
nemohl
pochopit
že
dve
dá
thákur
takový
milionář
je
zároveň
zasvěcencem
že
se
proto
na
něj
podívat
milionář
nevedu
otec
pravým
atak
stačil
být
správcem
devíti
snů
a
ještě
takového
borská
ho
majetku
a
byl
jenom
správcem
nebyl
nikdy
majetníkem
to
nebyli
jeho
synové
to
nebyl
ani
chvíli
jeho
majetkem
a
takže
on
mohl
být
přítomnost
věcem
sem
mohl
pří
tos
spojen
vědomě
s
bohem
ale
nikdo
z
vás
kdy
by
měl
špetka
těl
na
něm
jako
na
svém
majetku
nemůže
vstoupit
do
království
boží
protože
máš
eden
nemůže
mít
ani
špendlíku.
Aby
mu
a
mohl
vstoupit
do
království
božího
já
jsem
se
přesvědčil
už
v
předškolním
věku
a
potom
v
sedmnácti
letech
a
potom
znovu
vše
starosti
světech
a
něco
že
jsem
nesměl
mít
nikdy
ani
vedli
si
nebyl
schopen
ani
není
k
mít
chtěli
sem
se
dostat
přes
určitou
úroveň
cesty
dál
to
znamená
že
to
co
já
říkám
jako
nějaká
výslednice
to
se
taky
to
platí
na
každé
úrovni
na
každé
úrovni
já
musím
zase
ztrácet
další
a
další
vlastní
vlastnictví
já
se
musím
postupně
zbavovat
vlastní
až
třeba
to
došlo
tak
daleko
se
zbavil
vlastnictví
vlastního
života
tam
v
tom
koncentráku
já
neříkám
že
s
tím
zbavil
všeho
já
jsem
měl
dojem
se
zbavil
všeho
že
člověk
se
nezná
takže
neví
čeho
se
ještě
nezbavil
to
se
potom.
Že
to
věděl
když
jsem
se
koncentráku
objevil
zase
mezi
lidmi
že
to
čiž
jsem
byl
tak
hloupí
že
jsem
považoval
stav
pro
puštěn
z
koncentráku
za
svobodu
se
nezbavil
hlouposti
člověk
taky
vlastní
nesmírnou
dávku
hlouposti
že
je
někde
až
neúnosná
moje
hloupej
je
tak
neúnosná
že
mě
zbavila
okamžitě
toho
požehnání
být
vědomě
spojen
s
bohem
se
vědomě
s
bohem
takovýho
blbce
máte
přes
sebou
prosím
vás
a
to
byla
jenom
určitá
úroveň
poznání
ale
teď.
Já
bych
vám
chtěl
říct
kdyby
byl
kristus
dokázal
a
on
to
dokázal
mě
své
následovníci
a
my
nevlastnili
nýbrž
aby
jenom
spravovali
tak
to
křesťanství
že
by
to
bylo
do
drželo
do
dneška
zvítězilo
už
dávno
na
celým
světem
a
že
se
dalo
přemluvit
k
tomu
dokud
tři
sta
dvacet
čtyři
přestali
nikdy
konstanty
nem
velikým
aby
vlastnili
křesťani
aby
přijímal
dokonce
aby
přijímal
vyznamenání
mostu
aby
byl
jako
jiný
zisk
občas
který
který
mu
toto
dělá
dobře
a
když
na
to
ještě
byli
ochotni
vraždit
za
císaři
který
se
je
zlý
zastal
jako
oplatil
měli
by
ochot
měli
být
ochotni
vraždit
nějaký
barbaři
aby
se
nebloudila
do
říše
zisk
tak
ten
síly
rezignovali
na
krista
protože
to
je
podstata
je
ožení
neříkám
celé
učení.
Čelem
hlavním
čas
učení
a
jdeme
nekonali
ale
tohleto
je
potýká
takhle
se
to
dá
vůbec
najít
že
nevlastnit
že
se
do
té
míry
zapírám
že
přestávám
vlastnit
začínám
jenom
spravovat
ano
všechno
tak
zvané
své
když
jsem
toto
řekla
jak
jsem
říkal
té
manželce
před
svatbou
tak
byla
z
toho
zoufalá
tak
ty
mě
nebudeš
mít
každý
ve
svěch
bere
tak
tak
toho
mála
kte
říkal
že
nejsem
tvá
nejsi
na
ty
si
pořád
boží
a
buď
ráda
jakých
rukou
by
se
to
ocitla
člověče
by
byla
nějakýho
tudletoho
že
jo
a
nebo
do
jmenovat
ty
jsi
pořád
boží
zůstal
boží
a
dalo
tak
dobře
vím
co
z
toho
všechno
bude
kdybych
zorat
ale
já
ti
říkám
jenom
neboj
se
budeš
mít
se
mnou
děti
ale
neměj
je
ty
opět
nebudou
naše
ty
budou
požívači
to
bylo
statky
to
bylo
hřivny
nám
svěřené
abychom
nepravda
pro
něho
a
ne
pro
sebe
buď
z
toho
zoufal
tak
ona
nebyla
zoufalá
za
šest
let
přišla
k
tomu
na
klo
naše
slepý
života
a
to
je
muselo
násilí
naučit
skutečnost
že
měla
tři
děti
že
jejich
měla
až
takhle
že
ty
vyslance
od
boha
byli
takový
zdi
děti
že
ona
před
nimi
utíká
na
půdu
že
jo
nevěděla
si
ji
rady.
To
si
ho
naučili
věci
naučili
já
chci
tyto
svěřené
ženy
tyto
božské
vinen
hřivny
ví
naučili
tomuto
správnému
postoji
vůči
bohu
jako
jedinému
vlastní
ku
všem
věcí
neboť
z
něho
to
pochází
jak
je
to
jeho
se
všichni
jeho
nemusíme
se
teprve
snažit
stát
jeho
mysl
jeho
už
jenom
přivolám
přivolá
jako
panna
maria
nechce
se
má
a
rukama
máma
z
toho
má
přetrhne
vůli
horlivosti
brž
přivolit.
A
stane
se
potom
totéž
co
se
děje
s
rostlinou
zasazeno
to
ze
mě
hospodář
nesmí
do
ní
foukat
nebo
jí
po
vytahovat
země
umělé
musí
čekat
až
noste
toto
období
růstu
v
klidu
je
stejně
důležité
jako
to
že
zasadil
když
já
zvolím
zase
a
když
potom
to
nechám
růst
tak
jednám
správně
nechá
ode
podle
zákonů
toho
růstu
se
chovám
chce
to
klid.
A
ostatní
všechno
zařídit
pán
bůh
ale
u
mě
největší
neštěstí
největším
hříchem
nikoliv
smys
vo
to
všechno
já
dokážu
nikoliv
třebas
zloději
si
to
taky
onou
lásky
a
on
jako
všechno
by
mě
mělo
odpuštěno
ale
neklid
to
je
něco
co
mě
okamžitě
zbavuje
sounáležitosti
vědomé
soudnosti
ty
bohem
prosívá
opravdu
to
platí
i
pro
vás
nebuďte
neklid
nekone
ty
se
s
tím
že
že
ste
nešikové
to
je
v
výtečná
věc
buďte
správci
a
tak
dále
to
všechno
jsem
vám
napověděl
správně
pro
povídá
mi
tady
někdo
z
vás
ty
jsi
proto
že
nemá
vy
člověk
ne
krizí
že
to
nekřižuje
za
vrcholu
neřest
zavřít
který
se
není
lesa
zpovědním
ale
největším
hříchem
na
určité
úrovni
a
ten
neklidný
a
já
bych
to
ještě
definoval
lépe.
Že
to
totiž
ten
neklid
má
za
následek
že
člověk
je
zbaven
rozumu
a
už
staří
řekové
ří
klidného
používání
rozumu
a
takže
řekl
říkali
koho
bohové
chtějí
trestat
tak
ho
zbaví
rozumu
že
ano
říkali
řekové
já
s
ním
plně
souhlasím
ochrana
zbaví
ho
rozumu
ano
a
že
ten
neklid
je
začátkem
nebo
zdrojem
pokroku
o
tom
já
nepochybuju
že
je
užitečný
pokrok
o
tom
já
nepohodou
té
já
nepochybuju
ovšem
pokrok
jak
my
ho
známe
se
dosahuje
pomocí
vlastnosti
radžas
to
je
ta
hnací
síla
to
musí
ty
hnací
vnitřní
s
jak
tomu
vytčeno
en
s
tím
co
je
a
šel
za
tím
dál
by
měl
neklid
člověka
který
není
spokojen
s
danou
situaci
že
který
se
nikdy
přednost
do
lepší
situace
a
tak
dále
nervech
lepšího
si
pro
sebe
vytvořit
tento
neklid
je
opravdu
nutný.
V
pro
pražské
lidi
a
těch
je
většina
aby
se
dostali
na
tuto
úroveň
uď
ten
neklidný
tak
dlouho
dokud
nedokážete
všecko
co
chcete
dokázat
i
na
na
to
vydalo
někdo
to
byl
cosi
mohamedánským
karle
otázku
mám
se
učit
anglicky.
A
on
odpověděl
chcešli
se
učit
a
na
učit
anglicky
učit
anglicky
protože
by
si
neměl
pokoje
kdybys
neměl
tu
angličtinu
vyčítal
by
si
že
se
nenaučil
anglicky
deseti
bys
měl
pokoje
naučil
až
se
naučíš
anglicky
tak
se
věřil
těm
duchovním
věcem
takhle
je
to
to
ta
relativní
pravda
tady
jsem
katrai
opravy
ta
moje
pravé
relativně
opravdová
a
správná
a
správně
položen
a
správně
fungující
ho
na
úrovni
kde
já
jsem
překonal
už
nepotřebuju
rada
jako
hlas
prostředek
vy
potřebuješ
tě
radši
jako
naši
protže
tam
není
tato
tato
správnou
informace
správná
a
není
do
dobré
se
jím
žít
a
eště
bych.
Proti
protože
klid
a
klidně
rozpivá
nemám
asi
na
mysli
berte
to
na
vědomí
ten
klid
kde
se
cizí
a
nese
nic
nedělá
nýbrž
ten
klid
ve
kterém
jediném
má
přístup
k
něco
co
je
za
rozený
mimo
rozumové
nebo
naprosté
po
na
té
je
dobyli
vy
tajitou.
Když
je
příznak
nemají
při
proto
vám
radím
přežil
všechny
případy
které
se
vás
chci
ají
posledně
do
všech
podrobností
a
za
ať
vám
na
tom
záleží
ale
jakmile
vás
začne
zneklidňovat
že
vám
to
nejde
tak
by
se
nesmíte
dopustit
chyby
neklidu
odstupem
od
toho
protože
nechci
se
ten
syn
nevej
větším
hříchem
a
na
okamžik
a
jakmile
se
uklidnit
jakmile
se
omítka
uklidnit
už
se
do
toho
do
té
že
věci
kterou
ten
nedo
řešili
se
znovu
pouště
te
ale
s
klidem
už
a
proveďte
ji
když
se
to
zase
nepodaří
se
byste
byli
na
hranici
zneklidňovaly
že
sem
vám
to
nedaří
ústupek.
Text view •
Help