Waveform view
83-22B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Nýbrž
bez
pomoci
této
představy
jsem
to
začal
provádět
novým
způsobem
který
dokonce
někdy
se
diametrálně
lišil
od
představy
jako
bych
si
moh
lidsky
o
tom
udělat
já
myslím
že
tohleto
by
bylo
třeba
dokumentovat
nějakým
příkladem
ale
já
teďka
pro
krátkost
to
nebudu
dělat
zkrátka
a
dobře
výsledek
toho
byl
že
sem
nově
přistupoval
k
věci
jak
jsem
před
tím
k
věci
nebo
jinak
k
věcem
nepřistupoval
když
jsem
neměl
jsem
nejen
pod
dojmem
toho
co
je
správné
a
co
jsem
často
jednal
nepotřeboval
jsem
to
vědět
že
je
to
správné
nebo
tak
nerušilo
to
ten
běh
toho
inspirovaného
tak
sem
to
dělal
postaru
podle
zkušeností
dítěte
jaké
vůbec
může
mít
nebo
zkušeností
rodičů
a
podobně
co
jsem
koukal
než
to
jak
jsem
jednal
z
tohoto
inspirovaného
hlediska
tak
jsem
nejednal
lidsky
nýbrž
jsem
jednal
si
na
lidsky
ale
jinak
než
jak
logicky
by
se
mělo
jednat.
Příklad
který
je
všem
co
tady
nebudete
dávat
který
se
vám
čas
to
jmenoval
já
ale
se
všímám
jenom
příkladů
jedna
vých
pořád
u
stále
nich
abyste
sil
vštípili
hlavy
do
hlavy
aby
se
pro
nosti
příkladu
nezapomněli
na
podstatu
věci
že
když
se
třeba
ve
sboru
proto
se
mělo
něco
provést
čemu
se
nikdo
netroufal
a
co
je
pravda
nesmyslně
ne
tak
jsem
se
k
tomu
přihlásil
když
jsem
viděl
bezradnost
všech
ostatních
ne
abych
se
a
tím
vytáhl
a
že
jsem
chtěl
vytáhnout
bryndy
a
udělal
jsem
to
a
oni
dycky
dovětkem
říkali
jak
si
mohl
vědět
když
se
s
přihlásil
k
nesmyslů
k
vykonání
nesmyslů
že
to
nebudeš
muset
vykonat
kdybyste
vůbec
ne
nevykonal
a
proto
se
to
vykonalo.
Vono
se
to
vůbec
moc
ukazoval
protože
je
to
opravdu
nesmysl
a
bylo
a
pro
to
rychle
překonáno
událostmi
že
se
k
tomu
vůbec
nedošlo
já
se
k
tomu
přesně
násilnou
proto
že
jsem
poznal
že
je
to
správné
já
sem
poznal
správné
i
v
tom
smyslu
že
to
vůbec
nebude
konat
jo
a
je
to
klidně
tedy
jakým
způsobem
poznával
jak
mu
se
vstupoval
do
akce
kterou
nikdo
nechtěl
vykonat
protože
věděl
že
to
nemožné
to
vykonat
a
já
jsem
se
s
a
post
absolutní
samozřejmostí
to
přijal
a
přijal
sem
si
se
sem
na
tu
akce
že
ji
udělám
protože
jsem
věděl
že
je
to
správné
se
do
té
akce
pustit
ale
nevěděl
jsem
přeci
že
k
nove
nedojde.
Ale
když
se
to
stalo
několikrát
se
přihlásil
k
akce
ke
které
vůbec
nedošlo
a
ona
by
byla
ne
proveditelná
tak
se
někdo
nad
tím
zastavil
tedy
to
několikrát
sem
o
pozoroval
a
řekl
mně
jak
sobě
děl
prosím
tě
že
k
tomu
nedojde
jenom
za
takových
okolností
si
tomu
slíbit
tak
se
do
toho
mohl
vést
že
to
stalo
řekne
potřetí
tak
už
vím
že
ty
předvídá
že
k
tomu
nedojde
jak
to
můžeš
předvídat
ty
jsi
věřte
a
to
vám
řeknu
já
nejsem
věštec
já
jsem
jenom
věděl
že
je
správné
se
k
tomu
přihlásit
a
když
zevního
pozorovatele
to
budí
dojem
mé
věštecký
schopnosti
která
není
neexistuje
a
žádný
věštec
nikdy
nebyl
z
tohoto
pramene
správnosti
pocitu
správnosti
on
něco
říkal
takže
dejme
tomu
když
někdo
ve
starém
zákoně
věštit
o
budoucnosti
ježíše
krista
co
všechno
zažije
jako
křižován
co
všechno
já
si
budu
opovrhovat.
Tak
on
nevěřil
nýbrž
on
měl
vnitřní
zkušenost
kterou
už
prošel
jestliže
věřil
třebas
o
ukřižováni
ježíše
krista
tak
už
tím
ukřižováním
s
kristem
prošel
neboť
to
věčná
záležitost
duchovního
postupu
a
mohl
tedy
říct
jestli
je
to
zákonitost
a
to
bude
stresem
taky
tak
a
nepotřeboval
věštit
po
tomto
musí
dojít
že
v
té
zákonitosti
postupu
to
je
když
je
když
se
toto
východisko
zastane
jako
my
za
stáváme
tak
dojde
ukřižování
když
se
zastává
východisko
indické
nedojde
ukřižování
ano
přivolá
to
mistra
ten
mistr
zastane
křižování
vlastní
vůle
ano
že
převezme
vůle
žáka
na
sebe.
Ten
má
ducha
po
poznámku
že
z
toho
se
dá
vyvodit
že
křižování
za
žáka
bez
mé
u
nás
na
západě
na
sebe
kristus
jak
jsme
se
dověděli
o
svaté
terezii
z
avily
jinak
se
to
nedá
provést
jako
tam
to
provádí
mistr
na
žáka
tak
tady
to
provádí
kristus
jenomže
mistr
nemůžete
toto
o
avatara
to
je
ten
veliký
rozdíl
tak
kvalitativně
výsledek
je
na
nižší
úrovni
toho
inda
než
u
toho
křesťana
který
se
postaví
za
kristem
svatý
terezie
trati
tam
září
vedle
těmi
indickými
velice
indický
etika
si
s
nimi
ale
voni
dobře
vědí
že
se
o
menší
svatí
než
ona
ona
ta
má
lepší
příbytek.
Oni
jsou
níž
proto
že
se
domnívají
že
s
bohem
ze
splynout
kdežto
svatá
terezie
se
toto
nikdy
ne
domnívala
ona
byla
k
tomu
říkal
to
byl
míry
pokorná
a
ve
skutečnosti
poznávající
že
pravá
pokora
vychází
z
poznání
dokonaleji
sebe
poznávající
než
ten
ind
že
věděla
že
ta
spása
kterou
oni
nazývají
splynutí
není
ještě
faktická
spása
že
je
to
určitá
fáze
vývojová
kde
člověk
vplývá
do
boha.
Bez
mezer
bez
těžkostí
a
já
jsem
se
přesvědčil
že
i
v
takovým
ubohým
astrálu
mají
už
ten
ten
dojem
některé
bytosti
a
jsou
strašně
daleko
od
toho
já
nechci
usuzovat
jak
daleko
je
o
toho
indický
jogin
ale
když
si
že
je
dál
než
ten
astrál
pochopitelně
ale
není
to
ten
stav
kde
by
řek
bych
dokonalejšího
příbytku
nebo
pevnějšího
příbytku
odkud
jak
jako
má
třebas
svatá
terezie
z
avily.
Ona
správně
kladl
důraz
na
jednu
věc
veškerý
duchovní
pokrok
je
závislý
na
míře
sebepoznání
jestliže
sebe
lépe
poznáváš
tak
si
dále
duchovně
jestliže
to
té
říkají
indové
že
pravým
sebepoznáním
je
to
že
ty
si
já
neměnné
a
mam
a
všechno
ostatní
neskutečné
tak
v
tom
sebepoznání
se
dostali
na
poloviční
cestu
protože
pod
uhodí
zázrakem
to
co
vyplývá
z
bohu
považuj
boha
považoval
za
méně
skutečné
a
samého
a
to
neměli
dělat
pro
mě
je
dílo
ji
láskou
stejně
skutečné
jako
byl
jirásek.
Prosím
jestliže
jsem
jak
mi
tady
je
vrozeno
tvrdil
že
přeci
nesmíme
vměšovat
dílo
ji
láskou
rázem
já
se
stává
jinák
a
dílo
jeho
díle
tak
mě
debakly
tady
nepřeroste
vás
teďka
neupadne
ne
a
říkám
jiná
se
dostala
rázem
dílo
ho
dílem
ale
je
stejně
skutečné
jako
ten
jirásek
to
tvrdím
nic
ale
když
si
to
stav
napolovic
ti
říkám
si
a
já
se
je
skutečný
a
dílo
jeho
neskutečné
tak
se
do
byl
opravdu
dojemné
nedokonalosti
se
dopouštím
na
říkám
dojemné
nedokonalosti
víc.
Prosím
když
totiž
mě
nějaký
člověk
přistihli
při
tom
že
předvídá
že
to
třebas
nenastane
a
proto
to
budu
moci
vykonat
protože
to
nevykoná
a
když
si
to
jako
lekat
opakovalo
tak
mě
to
mělo
aspoň
trpnou
a
říci
si
to
není
to
já
které
zdánlivě
to
slibovala
že
to
udělá
nýbrž
to
já
které
to
vyslovoval.
To
nebude
vykonávat
a
zrovna
jako
to
já
z
toho
já
které
to
si
bavilo
to
nepocházelo
to
pocházelo
z
nějakého
vědění
které
odhalovali
zevní
pozorovatel
jako
věštecký
umění
ne
nebylo
toto
usnete
řiká
čili
já
tady
se
sem
se
snažili
přiblížit
svou
řeč
člověku
který
jedná
myslí
a
uvažuje
o
mé
řeči
pocitu
oddělenosti
že
své
já
považuju
za
oddělené
od
já
tou
mluvícího
ne
já
poslouchající
ho
od
já
mluvícího
oddaluje
a
tak
jsem
tím
řekl
že
jsem
poznával
že
ten
který
to
má
provést
fakticky
že
do
toho
má
vlez
do
té
akce
že
to
není
ten
který
to
který
věděl
že
je
to
správné.
To
bylo
něco
za
tímto
já
za
tím
pach
horkem
který
to
má
provést
protože
toto
já
tedy
to
odděleně
provede
s
pocitem
oddělenosti
není
totéž
já
které
se
dovídá
že
je
to
správné
a
že
to
má
že
se
do
toho
má
vstoupit
do
té
umíš
tak
je
to
vysvětleno
takže
kdybychom
ve
zkratce
jak
si
chtěli
zachytit
jak
se
dostat
k
těm
čtyř
bodů
na
mysli
aby
totiž
nastal
proud
pokroku
který
začněte
to
intuici
šel
dál
těch
čtyřech
bodech
tak
jak
jsme
se
slyšeli
já
osobně
neznám
jiného
vhodnějšího.
Začátku
nebo
navození
než
sebezápor
a
to
buď
dobrovolný
anebo
ne
dobrovolný
dobrovolný
o
tom
se
si
moc
mluvili
a
dobrovolný
to
jsem
to
začlo
u
mě
a
ten
byl
dokonalý
protože
bude
nedobrovolně
dobrovolně
vyčetli
ze
sebe
nevydal
a
ten
byl
mechanický
ho
stylu
a
nebo
dobrovolně
v
zenbuddhismu
kdy
voni
ti
co
chtějí
dosáhnout
satori
se
odevzdávají
tomu
mistrovi
a
třebas
třískám
to
z
nich
vy
třískám.
Ale
bez
sebezáporu
nelze
následovat
ani
je
ani
krista
nic
to
nejde
zapři
sama
sebe
a
teprve
potom
to
jde
to
další
tak
u
tamtom
sebezápor
se
bylo
moc
mluveno
ale
je
možná
se
sestavené
se
nějak
jinak
nebo
tak
podívejte
se
sebezápor
jeli
začátkem
nebo
vstupem
do
následování
tak
musí
být
velkorysý
to
znamená
že
musí
obsahová
hlavní
pohnutky
života
a
ty
musí
se
stylizovat
to
znamená
obrátit
je
jiným
směrem
než
kam
za
tím
šli
řek
bych
to
obecně
nahradit
vlastní
vůli
něčím
co
uznávám
za
vůli
vyšší
se
si
sám
nevymyslel
a
čemu
jsem
se
podrobil
to
se
takhle
dařit
obecně
takže
dejme
tomu
jestliže
ten
židovský
národ
se
podrobil
tomu
zákonu
mojžíšova
a
všem
těm
předpisů
který
bylo
více
než
desatera.
A
tak
bylo
to
velkorysé
ale
protože
při
tom
jenom
hrstka
těch
lidí
těch
proroci
ji
světce
ci
napřed
králové
měli
za
sebou
pomoc
hora
tak
jasnou
že
jim
bylo
zatěžko
se
vzdát
tohoto
sebezáporu
a
všemi
životními
silami
za
ním
šli
a
její
pěstovali
tak
ten
ostatek
národa
který
měl
jenom
příkazy
těch
duchovně
nahoře.
Neplnil
to
takhle
zásadě
nýbrž
jak
se
jim
to
hodilo
bylo
třeba
ji
trestat
proto
ten
způsob
starozákonní
je
velice
řízný
a
ježíš
kristus
se
o
něm
vyjádřil
byste
měli
takové
přísné
zákony
protože
srdce
vaše
byla
tvrdá
ale
to
nemusí
dál
být
jestliže
změnou
a
na
k
další
takovým
prostředkem
bylo
vzniknout
aby
nám
zase
z
něko
abychom
totiž
tvrdě.
Nevy
trval
na
své
vůli
co
já
se
některým
lidem
napravím
aby
i
na
té
své
dobré
vůli
neměli
já
to
nemyslím
takže
i
oponovat
a
že
vím
na
čem
se
má
pět
a
že
to
je
to
největší
požehnání
když
člověk
odstupuje
od
vlastní
vůle
třebas
nejlépe
míněné
samozřejmě
je
bylo
by
dobře
vědět
že
od
vlastní
vůle
nesmí
vypadat
tak
jako
že
nic
nedělám
a
že
nevím
co
mám
dělat
ale
tam
kde
vím
co
mám
dělat
považuji
to
za
správné
a
není
to
z
mého
výmysl
toho
se
držím
především
a
když
se
toto
tím
především
tak
už
je
to
hledání
království
božího
především
přestože
ho
třebas
ještě
vůbec
nejenom
ale
už
je
to
hledání
království
především.
Takže
bych
tedy
řekl
jestliže
někdo
třeba
odešel
do
kláštera
ne
do
věku
nebo
jinou
věku
tak
a
zanechal
život
v
rodině
ke
které
na
kterém
třebas
pět
a
který
by
se
mu
byl
líbil
tak
opravdu
více
učinit
nemohl
je
otázka
jestli
vždycky
takové
odpoutání
nebo
takových
sebezápor
má
přirozený
smysl
ono
je
třeba
aby
nezahražovat
cestu
rozvinutí
životu
a
takové
případy
jako
odchod
do
kláštera
k
askeze
to
vždycky
zahražoval
přístup
k
rozvinutí
životu
daleko
lépe
jednal
ten
který.
Uvnitř
normálního
života
dovedl
celý
nasměroval
jinam
než
k
němu
samému
to
znamená
když
se
mu
ten
život
tam
prostředkem
dosahování
něco
v
něčeho
vyššího
to
by
se
považoval
za
ideál
sebezáporu
všech
všechno
zkoušen
a
dobrého
se
dete
to
znamená
svatý
pavel
když
k
toto
řekl
tak
neradil
utect
ale
radil
vybírat
život
by
měl
být
stále
dokonalejším
výběrem
toho
správného
toho
dobrého
a
to
by
bylo
opravdu
tehdy
účinné
vedlo
bytost
dokonale
to
spojení
s
bohem
kdyby
člověk
při
tom.
Zapomínal
na
svou
vlastní
vůli
nebo
lépe
řečeno
obrátil
jí
nebo
veškerou
svou
vůli
se
snažil
o
to
aby
sloužila
k
tomu
uskutečnění
dané
ho
výběru
velmi
těžké
zpočátku
rozlišovat
se
správné
protože
člověk
má
jenom
tušení
správnosti
ale
neumí
se
správně
rozhodnout
pro
správné
totiž
rozhodnout
a
takže
důležité
je
aby
se
nechtěl
v
první
řadě.
Byl
systému
sebezáporu
který
si
sám
vymyslel
nýbrž
vyzkoušeno
systému
sebezáporu
který
mu
je
při
přihrál
nebo
se
kterým
se
může
seznámit
abyste
snažila
tím
systémem
seznámit
například
v
křesťanstvím
a
potom
se
podle
něho
řídil
například
kdybyste
člověk
seznámil
o
to
se
právě
snažím
a
být
měl
to
to
se
s
tím
seznámit
se
známe
nejenom
z
příkazy
ježíšovými
ale
že
symbolikou
jeho
života
tak
by
opravdu
věděl
co
je
své
věřte
tomu
a
pak
už
by
stačilo
jenom
se
tím
tisíce.
Tak
by
zápor
znamená
zapřením
toho
já
které
poznávám
jako
jediné
pravé
já
rozumíte
čili
ono
to
není
pravda
že
by
to
pravé
já
a
proto
to
co
to
já
dělá
a
chce
to
modli
fik
postupně
podle
vyšší
vůle
kterou
poznávám
že
tou
se
seznamuji
to
moje
já
je
při
tom
prostředníkem
samosebou
ono
se
tomu
učí
poznávat
něco
co
si
samo
nevě
myslelo
a
tím
se
klade
do
hrobu
tím
sam
sebe
mrtev
sám
sebe
zapírá
ale
jestliže
jsem
říkal
ráno
že
je
ježíš
o
sobě
tvrdil
že
je
menší
než
otec
a
že
není
dobrý.
A
na
druhé
straně
říkal
že
já
mám
veškerou
moc
že
ano
taky
se
to
dítě
šel
tak
prosím
vás
především
si
všimněte
okolností
za
kterým
říkal
to
první
a
do
kterých
říkal
to
druhé
nikdy
ne
vymaňuje
jeho
výrok
z
události
to
je
ta
největší
chyba
které
se
odpouštějí
křesťané
že
totiž
opomíjejí
úplně
ději
když
ježíšova
života
a
mají
se
jenom
jeho
příkazu
to
znamená
jenom
komentáře
k
jeho
životu
že
on
řekne
mám
veškerou
moc
té
komentář
k
jeho
životu
když
říká
sem
menší
než
otec
v
té
komentář
k
jeho
životu
a
tak
dále
čili
jak
to
je
ten
komentář
jednou
vypadá
tak
a
jednou
vypadá
ona
podle
toho
co
dělá
on
se
se
potřeboval
dostat
na
kříži
on
se
potřeboval
přeci
zmařit.
Toho
to
bylo
nutné
já
bych
byl
nemohl
nikoho
k
sobě
na
ten
kříž
pozvat
ne
vycho
nikdy
sami
ze
své
vlastní
iniciativy
ve
a
za
pomoci
nějakého
moc
ve
tyto
duchovního
vůdce
se
mohli
dát
ukřižovat
ale
protože
chtěli
na
kříž
tak
musel
se
tak
umenšeno
vůbec
nezbylo
nezbylo
vůbec
nic
té
obrovské
moci
o
kterém
mohl
říct
že
že
je
veškerá
prosím
vás
vzdát
se
něčeho
málo
to
nic
není
to
právě
u
toho
dítěte
u
mě
to
bylo
snadné
a
proto
to
šlo
tak
pomalinku
kupředu
že
jsem
se
vzdal
vlastně
má
malého
žáčka
toto
nikoho
že
to
ježíše
vzdal
úžasně
slavný
ježíše.
Který
o
sobě
mohl
tvrdit
já
všechno
mohu
on
taky
viděl
protože
měl
veškerou
moc
tak
měl
moc
i
sám
nad
sebou
aby
se
sám
sebe
vzdal
aby
se
vzdal
toho
co
tady
vzniklo
totiž
to
co
tady
vzniklo
to
to
se
musí
opustit
a
to
co
je
za
tím
co
tady
vzniklo
to
se
nesmí
opustit
ano
bych
ještě
malinko
tomu
řekl
že
před
dovolili
tak
nemyslete
si
že
ta
jeho
moc
ustala
když
on
byl
potupně
ukřižován
že
to
byl
ukaž
neměl
veškerou
pak
to
byl
uka
že
už
od
té
chvíle
nebyl
menší
a
to
bylo
taky
vyhodí
být
být
menší
to
taky
je
byla
součást
v
není
otec
tak
se
to
části
ho
veškeré
moci
že
už
nebyl
menší
než
otec.
Protože
řekl
neska
teď
jak
tady
jsem
před
vámi
nemohu
vám
například
cesta
to
ducha
svatýho
nemohu
udělat
ani
to
co
budete
dělat
vy
by
to
něčí
zázraky
než
já
a
až
budu
povýšen
potáhnu
všechny
všechny
takhle
ho
tam
všim
řečeno
potáhnu
všechny
to
znamená
moc
kdekoho
osvobodit
do
že
to
bude
přát
kdekdo
se
může
se
mnou
se
do
té
věčnosti
to
předtím
nebylo
možné
jenom
hrstka
lidí
se
mohla
svést
a
to
když
eště
on
třebas
někomu
odpuštěn
odpustil
hříchy
jak
se
vám
jednou
stalo
aniž
to
ten
člověk
žádal
tak
ten
se
ještě
nese
do
věčnosti
ten
měl
jenom
výbornou
dispozici
k
tomu
aby
se
tam
dostal
výbornou
nebyl
vůbec
zatíženi
tím
co
se
říká
karma
nebo
je
sklony
takové
které
by
žádoucí.
Jestliže
kristus
říká
že
kristus
říká
dána
mě
veškerá
moc
aby
na
zemi
a
vzápětí
říká
přijmete
ducha
svatého
tak
chce
ukázat
že
kdo
ho
nepřijme
tak
je
má
o
platná
ve
která
moci
ježíšova
zrovna
jako
ta
moc
boží
přeci
také
je
zde
a
my
nejsme
svědky
jejího
mocné
působení
protože
máme
vyčleněnu
vůli
svou
z
vůle
boží
a
oponuje.
Svou
vlastní
vůlí
oponuje
me
tomu
bohu
a
měl
by
to
o
šefr
poutníka
chromého
listem
maličkou
vlastní
vůle
a
dostat
se
o
království
nebeského
a
když
ten
boží
když
nesen
se
působit
ducha
svatého
tak
to
já
ne
oponuje
nemůže
oponovat
to
je
obrovská
moc
už
při
začátečním
působení
toho
ducha
které
těžko
oponovat
já
už
jako
malé
dítě
jsem
těžko
oponoval
toku
ve
těžko
se
deru
kupředu
moci
ducha
svatýho
A
bylo
to
jenom
něco
malinkého
ty
si
taky
nesnese
že
to
co
se
dělo
tam
v
tom
večeřadla
nějakým
nebo
v
tom
shromáždění
těch
učedníků
po
smrti
páně
že
to
byl
jednorázový
akt
který
mu
nepředcházelo
mnoho
jiných
věcí
to
musí
házet
přeci
učednictví
ne
těch
žáků
ztrácet
táta
víry
strach
že
budou
taky
popraveni
a
podobně
a
to
všechno
vyvrchol
nosti
a
potom
tím
sesláním
pokoje
pochopitelně
to
všechno
vrcholilo
tím
že
i
mohl
seslat
ducha
svatého.
Tady
myšleno
podléháme
historičností
nebo
historizujícím
pohledu
na
věc
že
kristus
třebas
říká
že
vlastně
já
to
řeknu
se
zkratce
při
té
poslední
čtyři
že
teprve
potom
až
se
dostane
ten
kříž
a
stane
z
mrtvých
bude
mít
teprve
tu
plnou
moc
aby
jim
posla
ducha
svatého
tak
tím
mluví.
O
celkovém
vždycky
probíhajícím
procesu
u
každého
člověka
kdy
může
bůh
zasáhnout
kdy
teprv
může
sahnout
duchem
tak
naplno
aby
ten
člověk
už
se
nikdy
nevracel
došlo
stavu
odělenosti
do
pocitu
oddělenosti
a
kdy
tedy
když
jsem
napřed
stane
učedníkem
páně
když
ztratí
víru
v
osobní
vedení
takže
uteče
od
toho
když
ale
přesto
touží
když
je
když
je
předem
toho
pokoje
který
se
do
něho
vleje
dostane
ten
pokoj
od
ježíše
krista
a
tak
to
jde
dál
až
po
seslání
ducha
svatého
jinak
ještě
eliáš
třeba.
Také
byl
svědkem
dávno
před
smrtí
ježíšovou
toho
jak
se
vstupuje
na
kříž
kristem
co
před
tím
je
třeba
všechno
udělat
co
je
to
vzkříšení
mrtvých
a
byl
už
z
mrtvých
křížený
dávno
před
ježíšem
ale
zrovna
tím
kristem
nikým
jiným
protože
věčnost
není
rozděleno
nějaký
pánbůh
předtím
na
pach
potom
to
ne
bůh
působí
stejně
věčně
pořád
celé
stvoření
a
může
působit
tím
vít
čím
má
k
dispozici
svoji
těší
organismus
který
více
prosívá
a
a
také
vůli
která
se
více
podrobuje.
Tady
mám
dotaz
jestliže
ježíš
kristus
řekl
milosrdenství
ci
ale
oběť
tak
jak
to
potom
souvisí
s
tím
že
míra
sebezáporu
je
rozhodující
pro
míru
poznání
nebo
míru
přiblížení
k
bohu
upozorňuju
vás
že
tady
jde
o
základní
omyl
v
pochopení
oběti
staroza
ale
zákoně
se
obětoval
zvířata
ne.
A
ježíš
kristus
byl
svědkem
toho
že
každý
nosil
nějakou
oběti
do
kostela
do
chrámu
ano
my
jsme
si
i
ty
oběti
obětuje
že
tím
se
vykopejte
od
proti
tomu
byl
kdyby
byl
se
spokojil
s
takovouhle
obětí
to
není
sebezápor
nestavěl
vysoko
na
to
milost
neví
tak
by
vůbec
nemusel
přijít
ano
milosrdenství
který
on
hlásal
je
daleko
víc
než
zabít
beránka
přineslo
někam
chrámu
tak
to
myslel
ano.
Podivu
já
jsem
tak
a
říkal
říkal
jsem
tady
že
v
těch
sedmnácti
letech
stál
přede
mnou
skutečnost
nesmrtelnosti
tomu
říkáme
my
bůh
a
že
mě
naučila
jenom
takové
poutanosti
k
němu
že
jsem
nechtěl
nikomu
jinému
patřit
než
jí
a
celý
život
obětovat
pro
ni
jenom
že
já
jsem
z
toho
vyvozovat
protože
jsem
nic
dalšího
nezískal
z
toho
nic
se
žádná
moudrost
ve
smyslová
se
nobel
oponoval
jsem
svým
životem
což
jsem
mělo
být
studuje
a
se
vším
prostě.
Jedna
jsem
špatně
tedy
v
tom
zevním
životě
počkej
a
nebo
kluka
tě
no
tak
já
myslím
že
tebe
vidím
tak
aspoň
no
o
tom
ho
opravit
nene
nemusíme
se
dohadovat
takhle
mysli
vidím
na
tvá
oč
na
tvá
stav
tak
lká
tě
jsem
jednal
ne
to
to
přímočaře
říkáš
a
já
jsem
při
tom
tvrdil
ono
to
asi
patrně
jinak
u
člověka
nejde
než
kryt
přímo
sem
to
někdo
dovede
a
ty
si
říkal
no
a
copak
ta
maří
magdalena
ta
si
tam
lehla
nohou
ježíšovým
a
okamžitě
z
ní
byla
světice
která
měla
výsostná
práva
která
jiná
jiné
ten
neměli
jenom
panna
maria
ona
byla
pod
křížem
a
tak
dále
a
tak
dále.
Jenomže
podívej
se
musíš
vidět
věc
celistvě
jak
ten
nějaký
makoň
se
dostal
k
tomu
že
v
sedmnácti
letech
se
mu
ježíš
nebo
ne
nejí
bůh
objevil
jako
jediná
skutečnost
vedle
které
všechno
ostatní
může
opomíjet
jak
se
to
stalo
že
on
od
mládí
se
snažil
jednat
správně
ne
podle
vyššího
nějakého
návodu
a
pomocí
který
shora.
A
za
druhé
že
obětoval
tu
svou
jedinou
lásku
a
to
byly
přírodní
vědy
že
nakonec
hned
a
nakonec
bez
lítosti
protože
já
jsem
to
objevil
obětoval
patnácti
letech
nedalo
se
jinak
dělat
než
se
s
tím
smířit
ale
nebe
sem
smířen
tom
smyslu
klidné
že
by
byl
sebe
nelitoval
že
přírodovědcem
nebudu
proti
jsem
ty
přírodní
vystopovat
pořád
do
muzea
pro
ženském
no
a
po
dvou
letech
konečně
nebo
jeden
rok
jeden
rok
a
tři
čtvrtě
jsem
přišel
k
názoru
že
nebudu
přijedete
o
že
jsem
to
a
odvrátil
sem
se
od
sebe
ne
od
toho
přírodovědce
já
jsem
se
odvrátil
od
přírodovědcem
do
maří
magdalena
se
obrátila
od
celého
stylu
života.
Ta
si
tam
lehla
před
ježíšem
a
tady
mě
máš
ona
nemohla
tušit
co
si
udělá
jestli
zabije
si
řekne
tu
ženskou
tady
nechci
znali
to
já
nevím
já
to
nebudu
vyjadřovat
do
to
je
ne
z
toho
nemají
společného
jak
jaký
by
jak
vypadá
v
očích
těch
to
tady
kdybych
se
a
prosil
kousíčka
kdybych
ji
vzal
na
milost
ne
přece
neudělám
koukni
mysl
pásek
sebevraždu
to
máš
lepší
tento
život
nestál
za
víc
ne
farizeové
se
říkali
jak
víš
jak
ten
člověk
nepozná
že
o
to
má
před
sebou
že
ji
nevy
hodí
to
říkal
hodně
milovala
a
proto
ji
nevhodný.
A
oni
si
to
srovnávali
v
hlavě
s
tím
svým
jak
dávají
ty
desátky
a
jak
ty
oběti
přinášejí
a
nízká
ne
přikázáno
nezdálo
se
jim
to
ale
on
na
celou
lásku
k
životu
a
ona
měla
velkou
lásku
k
životu
zase
obrátila
k
tomu
ježíši
a
to
ne
že
by
byla
konkrétně
očekával
co
ji
za
to
dál
nechtěla
s
ní
soužit
nebo
nechtěla
svým
být
blažená
jsou
prostě
odevzdal
dělejte
se
mnou
to
je
panečku
to
já
jsem
neudělal
to
to
a
podle
toho
to
dopadlo
tedy
jinak
než
tý
maří
magdaleny.
Čili
tím
přímější
je
výsledek
poznání
nebo
důsledky
tohoto
poznání
čím
ví
člověk
dává
jsem
potom
v
koncentráku
dal
ne
poměrně
více
tak
taky
účinek
byl
takový
zůstal
zrovna
tak
učedníkem
páně
jakoba
na
nastal
učedníci
páně
v
té
chvíli
najednou
aniž
by
ji
před
tím
co
kázal
ne
předtím
ježíš
nic
nekázal
já
jsem
na
něj
nevěřil
já
se
dá
a
přednost
indům
ne
a
to
se
mu
zdá
být
vysokým
vyšší
čiž
kris
to
jednou
přečetl
tu
bibli
lidí
a
co
jsem
říkal
tak
co
to
je
proti
indii
ale
teď
najednou
sem
se
stal
nechtěně
jako
pavel
učedníkem
páně
rozumíš
mi
to
bylo
vyšli
cesta
se
na
přímo
ne
na
tolik
aby
byla
úplně
přímá.
Protože
zase
a
možná
že
tady
na
úroveň
tím
maří
má
to
nebyla
vyšší
tady
jsem
sebe
neznal
do
té
míry
abych
mohl
říci
dneska
odstupem
času
že
jsem
bohu
tehdy
dal
celý
svůj
život
mohu
nikdo
z
nás
nemůže
dát
bohu
víc
než
co
poznáváte
tím
je.
A
protože
jsem
sebe
dokonale
neznal
nevěděl
jsem
čím
jsem
tak
jsem
nemohl
dát
víc
než
to
jsem
poznával
srovnán
s
on
to
ničem
kristem
ano
když
kristus
dal
svoji
osobní
poměr
k
bohu
svoje
bez
mezer
nové
kontinuální
spojení
s
otcem
že
mohl
o
tom
spojení
říkat
já
otec
jedno
jsme
ne
v
tom
moh
nezachová
jsem
nemohl
odevzdat.
To
já
jsem
řekl
e
živá
jenom
extaze
když
jsem
byl
kam
a
spojena
za
venku
zase
ne
ale
více
nedokázal
já
jsem
nemoh
tolik
věnovat
jako
že
a
proto
ten
účinek
nebyl
takový
jako
u
ježíše
krista
já
jsem
tehdy
nestal
mrtvý
na
pět
těší
se
stal
velice
zase
do
hrobu
byla
hrůza
než
dobrota
o
něco
se
taky
vyvedlo
tím
pěti
říci
ale
nebylo
toho
mnoho.
Vy
se
tady
z
vás
řekl
bylo
by
tady
dobře
zezačátku
jednat
jenom
mírně
dobře
a
a
tak
dále
moc
to
nebyla
jako
stoprocentně
a
teprve
až
se
setkáme
s
tím
ježíšem
potom
co
do
toho
pustit
že
ano
až
na
budeme
to
osobní
vedení
kontinuální
že
se
se
mnou
chodí
a
já
s
ním
tak
pak
nedělat
žádnou
výjimku
jako
třebas
dělal
jidáš
ne
nýbrž
ze
všem
ho
být
poslušen
ze
všemožně
žádný
kompromisy
ano
prosím
tak
to
ne
protože.
Jestliže
někdo
poznává
co
je
správné
tak
by
měl
za
tím
jít
stoprocentně
co
to
nedopadne
tak
to
jiná
věc
ale
někde
z
ní
co
pro
to
je
protože
kdyby
dělal
nějaké
kompromisy
mezi
tím
co
poznává
že
je
správné
mezi
jistotou
a
mezi
nejistotu
ostatního
světa
tak
byste
dělal
dvou
židlích
a
on
nesmí
si
sedět
na
dvou
si
ani
v
tom
počátečním
stádiu
já
totiž
když
jsem
poznával
co
je
správné
tak
jsem
se
nesnažil
to
nějak
potírat
tím
nevědomým
já
to
na
to
bych
se
byl
tomu
sedmnáctýmu
roku
nedopracoval
i
po
těch
těžkostech
které
tam
tím
vládli
když
rozumíš
já
myslím
že
tadyhle
je
třeba
říci
že
vždycky
upřímně
člověk
musí
do
toho
vložit
všecko
vždycky
upřímně
ovšem
on
si
myslí
že
upřímně
vložil
a
nevyložil
protože
sebe
nezná
ale
musí
to
být
plná
stoprocentní
upřímnosti
vložit
do
toho
všechno
když
se
na
to
dívá
někdo
z
vnějšku
tak
říká
že
do
toho
vkládám
třebas
málo.
Ale
já
třeba
jsem
takový
hloupý
že
si
myslím
a
to
je
jedním
je
omlouvá
že
jsem
všechno
dal
rozumíš
jsem
si
v
sedmnácti
letech
myslel
že
jsem
dal
do
toho
celý
život
byla
hloupost
když
jsem
obětoval
řekne
svoji
kariéru
životní
takže
se
do
toho
vložil
všechno
a
není
to
pravda
učedníci
páně
si
myslel
když
opustili
své
rodiny
že
to
to
dal
všechno
a
za
tím
opustil
jenom
to
co
měli
měla
na
tom
se
ti
to
hodně
ale
sebe
eště
neopustili
a
já
s
a
to
je
další
fáze
opustit
sebe
že
ta
maří
magdalena
uspokojeně
schopnost
opustit
sebe
protože
byla
si
s
jiným
způsobem
z
jiného
hlediska
si
byl
hnusným
taky
ten
josef
kupertinský
protože
koneckonců
poznal
co
si
o
něm
lidi
myslí
a
jak
byl
při
tom
hloupý
že
chtěl
být
tím
ze
když
to
není
vůbec
možné.
To
si
to
duchovní
cesta
duchovní
musím
mít
vždycky
riziko
ryzostí
když
se
zevnímu
člověku
zevní
pozorovali
a
nejeví
ten
se
musí
do
toho
vždycky
modlit
všechno
přestože
málo
toho
vkládat
že
to
nemá
na
to
aby
si
uvědomil
co
toho
ještě
má
vložit
on
se
nezná
tak
dalece
aby
do
toho
vložil
víc
než
kolik
momentální
do
toho
vkládá
a
král
toho
vždycky
tolik
všechno
co
o
čem
ví
že
se
to
znamená
vložit
tak
svatá
terezie
taky
ví
že
míra
poznání
je
dána
mírou
sebeuvědomění
jo
sebepoznání
sebe
za
bez
nosti
a
že
tedy
z
růst
poznání
mírou
sebepoznání
duchovního
poznání
milou
starého
poznání
to
je
jsem
to
předstírá
přebírejte
mi
že
nevíte
že
míra
sebepoznání
mírou
sebezáporu.
To
je
protože
jestliže
já
třebas
nyní
se
poznávám
já
budu
už
lát
jo
abych
to
mohl
os
to
bych
to
mohl
o
do
trvat
sebe
poznává
jenom
jako
bytost
oddělená
o
všech
ostatních
nic
jiného
ne
poznávajícího
tento
svět
a
ten
považuju
za
jedinou
skutečnost
tak
když
se
ode
mě
chce
aby
šel
duchovní
cestou
kupředu
tak
já
musím
tuhletu
jedinečnost
svého
poznání
opustit
ano
já
se
musím
zapřít
v
tomto
svém
dosavadním
poznám
svíčka
mýlil
jsem
se
já
musím
to
uznat
když
to
neznám
a
trvám
na
tom
tak
se
nehnu
zraku
rozumíš.
Opravdu
je
tady
úměrnost
sebepoznání
a
sebezáporu
kdybych
byl
nepoznával
v
mládí
co
je
správné
tak
jsem
se
nemoh
zapírat
v
tom
co
jsem
chtěl
já
to
co
jsem
dělal
podle
toho
co
se
mi
zjevovala
jako
správné
to
nebyla
přeci
moje
vůle
v
tom
byl
u
sebezáporu
hodinu
sebezápor
ano
v
čem
například
míra
sebezáporu
srovnal
míře
sebe
sebepoznání
v
tom
útlém
v
mém
věku
že
já
jsem
v
tom
že
mně
bylo
zjeveno
co
je
správné
lépe
poznával
jsem
to
svoje
pravé
já
nejvyšší
míra
sebepoznání
je
já
jsem
věčný
já
jsem
bůh.
Že
jsem
upozorňuju
vás
že
jestliže
zdánlivě
odporu
třebas
indům
nebo
jsem
v
rozporu
s
křesťanstvím
toto
omyl
když
indové
říkají
ta
vám
asi
to
si
tyto
znamená
ty
si
bůh
tak
ne
neříkají
nic
ního
než
když
ježíš
kristus
řekl
vy
jste
bohové
nejvyšší
poznání
je
toto
poznání
abyste
byli
jedno
s
otcem
jako
já
že
to
tak
něco
takovýho
podobného
to
je
ale
než
tomu
dospějeme
například
jsme
na
úrovni
blaha
u
lhal
nebo
jiných
tak
to
ještě
není
prosba
pro
nás
tak
je
to
něco
co
si
na
kámen
co
si
nahá
co
si
toho
se
v
mýlíme
ne
pravda
to
stává
stav
teprve
tehdy
když
se
s
bohem
do
té
míry
spojení
že
nemůžeme.
Jednat
jinak
než
bůh
nejde
nám
to
a
jsme
na
jeho
pravici
a
tam
někde
spaseni
ne
jak
je
to
v
tom
posledním
soudu
řečeno
v
tomto
smyslu
jsme
bůh
být
když
člověk
o
sobě
řekne
že
je
bohem
tak
je
to
pravda
ale
bylo
by
samozřejmě
lepší
říci
že
mám
místo
u
boha
to
já
myslím
že
tuto
opravu
je
mnou
udělali
křesťané
správně
a
to
je
pravici
někde
ano
tím
způsobem
sme
bohem.
A
to
touha
to
je
velice
důležité
jaké
východisko
pro
svou
cestu
člověk
zvolí
někdo
si
říká
já
nejsem
schopen
lásky
a
v
co
schopen
nadšení
já
nemohu
lásku
zvolit
jako
východisko
a
možná
že
se
mýlí
protože
špatně
rozumí
pojmu
láska
lásce
by
se
možná
si
oblasti
které
by
se
mohly
stát
přirozeným
východiskem
velice
mu
blízkým
totiž.
Je
třeba
zvolit
takové
východisko
které
je
nám
nejpřirozenější
které
nám
nejbližší
ne
a
zvolím
li
východisko
které
my
není
blízké
nemohu
se
o
ně
trvale
opřít
ono
mě
vyčerpává
sledování
něčeho
co
za
tím
východiskem
je
protože
já
pokračuji
celou
svou
přirozenost
předčasně
z
klaním
i
před
něčím
co
mě
není
vlastní
já
se
teďka
pokusím
o
té
lásce
mluvit
slovy
svatého
pavla
láska
je
shovívavý
láska
je
dobrotivá.
Není
závislá
prosím
tě
já
jsem
málo
koho
poznal
schodu
většího
než
chci
ty
si
velice
shovívavý
čili
si
milující
láska
je
dobrotivá
nepovažujte
za
člověka
který
by
nebyl
dobrotivá
zvláště
my
to
může
potvrdit
miloše
té
chování
například
jeho
dceři
vrchol
dobro
ti
ost.
Není
závislá
či
že
ty
jsi
úplně
neschopen
někoho
za
někomu
závidět
jak
kolik
znaků
lásku
já
nenávidím
dále
láska
se
nehodí
kdepak
ty
byste
s
něčím
ho
nosil
láska
se
nezajímá
nechová
se
neslušně
to
občas
se
choval
nehledá
svého
prospěchu
no
nerozčilovalo
nerad
se
z
křivdy
to
ty
všechno
si
schopen
toto
dodržet
ale
má
radost
z
pravdy
úžasnou
radost
pravdivá
lepší
odejmi.
Text view •
Help