Waveform view
83-06
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Já
bych
to
řekl
ještě
nějakým
obrazem
že
když
nevracíme
ten
tok
uvědomovací
síly
k
bohu
jak
nám
při
té
ká
tak
se
podobáme
člověku
který
má
v
ruce
nebo
drží
otce
lampičky
a
osvěcuje
si
úzkých
okruh
svého
okolí
neboť
tak
vyprázdním
příkop
který
nemá
od
to
než
do
tohoto
světa
i
když
by
se
úplně
člověk
vyčerpávala
a
tímto
světem
vnímáním
tohoto
světa
tak
je
to
tak
chabé
čerpání
této
uvědomovací
síly
že
to
se
nedá
vůbec
srovnávat
s
tím
od
tokem
do
boha
tam
to
může
volně
plynou
do
toho
boha
protože
tak
to
je
nekonečná
velikost
že
jo
toho
boha
nekonečná
jak
mi
to
soudím
prázdnota
tam
se
všecko
vejde.
A
proto
ta
malá
bečka
s
tím
malým
okruhem
světla
okolo
nás
že
zakazují
ce
od
tok
směrem
k
bohu
nemáme
možnost
zažívat
větší
přitom
té
síly
řekli
byste
tak
když
mě
málo
se
věnujeme
tomuto
světu
a
málo
investujeme
té
si
do
tohoto
světa
tak
přeci
proč
by
tím
přebytek
v
těle
zbytkem
se
nemohlo
jít
k
tomu
bohu
to
ví
mělo
stačit
a
ono
to
nejde
z
toho
důvodu
že
člověk
ve
své
konstrukci.
Je
bytostí
která
je
jenom
celistvě
může
k
bohu
jít
a
ne
v
nějaké
části
jestliže
tam
jde
jenom
v
nějaké
člověka
maximálně
jaká
extáze
ale
jestli
je
to
pravé
spojení
s
bohem
o
tom
nějak
pochybuju
protože
ta
ještě
představa
je
možná
konce
lidská
stalo
bohu
a
a
tak
dále
a
to
je
jenom
prostředečně
takové
vnímání
těchto
věcí
větším
tak
to
je
to
je
zákon
to
ode
mě
nechtějte
vědět
jak
to
že
tomu
tak
je
že
celobytostně
musíme
k
tomu
bohu
jít
jinak
to
není
spojení
s
bohem
protože.
Je
bych
to
těžko
vysvětlovat
za
prvé
ale
já
bych
to
aspoň
řekl
jedním
argument
že
proto
celý
ten
vesmír
se
v
člověku
vyvinul
až
do
této
jeho
podobě
a
těch
jeho
možností
aby
právě
o
tu
bylo
možno
tam
vejít
a
jestliže
člověk
tam
nejenom
části
tak
ještě
není
člověkem
jenom
celý
člověk
je
tím
který
bohu
může
jít
nemůže
tam
jenom
jedna
jeho
ruka
mu
jenom
jenom
jedna
jeho
noha
prostě
to
by
bylo
sedí
na
dvou
židlích
to
je
hodně
hrubé
znázorňovány
ne
ale
myslím
že
v
tom
před
te
představu
o
tom
mentální
přes
té
o
tom
to
dostačuje
ne.
Když
jsem
řekl
že
rozčilování
kde
měl
jednoznačně
tak
jsem
tím
měl
na
mysli
že
po
určitém
rozšíření
částečně
rozřešeny
toho
vědomí
člověk
místo
aby
vnímal
jenom
tento
svět
tak
taky
je
schopen
vnímat
nějaký
svět
a
to
není
ten
nejvyšší
a
zase
jiné
oblasti
a
tak
to
jde
dál
a
tímto
zjevením
se
dostane
k
nějakému
konci
indové
mu
říkají
že
co
cíl
ale
já
ne
komu
k
tomu
konci
kriste
změní
nástrojů
a
vnímání
tak
zvané
uvozovkách
svobody
že
totiž
on
se
může
volně
pohybovat
ve
všech
oblastech
stvořeného.
A
nemá
tam
překážek
a
jestli
vědom
že
tento
pohyb
je
závislý
na
bohu
je
to
samozřejmě
jenom
vědomí
té
závislosti
ale
vadí
mě
na
tom
jednu
věc
to
hezky
překládám
možná
ten
a
ten
člověk
co
překládat
toho
šrí
aurobinda
se
že
je
to
pohyb
kdežto
za
rozšíření
vědomí
rozšíření
do
mě
pohyb
je
stálost
žádný
pohyb
tam
se
už
nic
ne
rozšiřuje
protože
tam
nejnižší
ře
tam
není
dimenze
jo
už
tak
proto
říkal
to
je
nenajde
to
jde
přes
konečné
až
na
hranice
nekonečno
prostřed
ale
tam
rozšíření
vědomí
padá.
Tam
už
nemá
význam
to
že
se
má
smysl
jako
prostředek
nebo
tak
nějak
tak
jestli
nějakými
prostředky
se
tam
i
tomu
rozšířeném
tak
to
rozšíření
zase
by
si
mohl
být
prostředek
abychom
tomu
aby
ho
to
se
narodí
se
věčnosti
ale
dál
to
nejde
je
to
opravdu
jenom
prostředek
k
tomu
abychom
vy
abychom
se
mohli
rozšířit
do
stvořeného
ne
když
třebas
by
člověk
se
dostal
extazi
a
už
i
státi
to
může
do
přechodu
ze
stvořeného
do
nestvořeného
tak
bude
zažívat
obrovské
utrpení
způsobeno
právě
tím
že
to
rozšíření
vědomí
dál
nejde
a
že
tedy
musí
zakročit
někdo
nestvořený
život
kristu
k
tomu
říkáme
ne
aby
se
člověk
přestu
pohany
idea
a
potom
řekl
a
to
a
terezie
a
ježíš
kristus
že
bez
toho
si
z
vámi
se
nedá
přímo
byste
dál
nemohli
jít
ano
už
je
na
jak
malý
člověk
třebas
ještě
copak
narozený
kratičká
které
nějaký
martin
měsíc
narozený
jak
chápe
ano
věci
za
hranicemi
stvořeného
stačilo
na
něj
vložit
ruce.
A
on
začal
prodlužovat
dech
kdybych
to
byl
pokračoval
tak
se
ocitl
ve
stvořeném
samo
sebou
jeho
existence
by
byla
tím
ohrožen
pochopitelně
já
nechci
dovolit
tak
proto
jsem
hned
při
přestal
ale
už
jsem
viděl
a
viděli
to
je
okolní
jak
jsem
mu
začíná
prodlužovat
dech
on
směřoval
to
znamená
on
chápal
on
poznával
aniž
věděl
že
poznává
to
nezáleží
to
je
ta
prostota
přitom
ne
jak
se
dedukčním
systémem
k
tomu
dostává
ten
ta
nehraje
žádnou
roli
přes
určitou
úroveň
se
se
svou
mentalista
si
intelekt
nedostaneš
že
tam
chceš
dostat
že
to
všechno
zavřeno
naštěstí
tento
malí
tvorem
všech
nemá
ten
intelekt
tože
to
mě
nebrání
v
tom
abychom
dokonal
kamkoliv
kam
je
ovšem
tam
mohu
pochopitelně
kamkoliv
ale
do
takové
míry
kam
já
mohu
vstoupit
snadným
způsobem
a
protože
já
vstupuju
samovolně
do
tohoto
stavu
za
hranicemi
stvořeného
a
ten
stav
na
něho
přenes
a
to
napodobuje
to
mě
úplně
bolí
v
těch
rukách
já
to
napojeno
čiší
a.
Já
to
na
já
to
přednesu
tam
okamžitě
se
se
mnou
spojí
jako
se
předtím
pojí
se
svou
matkou
ve
které
odpočívá
v
jeho
na
zrovna
tak
nějak
jinak
jenom
že
tam
matka
toto
nemusí
to
to
nedělá
tak
se
ne
propojí
dán
že
do
této
hmotné
oblasti
do
takového
slastné
klape
co
z
takového
zvířecího
ráje
to
je
propojuje
utíkat
ky
ale
tady
se
nepropojuji
zvířecí
hraje
tak
se
propojeno
věčná
takže
je
to
opravdu
jenom
tak
jak
řekl
ježíš
kristus
amet
ne
jako
nejmenším
z
těchto
nevím
do
království
nebeského
je
to
opravdu
proti
nejprostší
lidí
my
jsme
strašně
složitý
složek
to
že
té
bytosti
že
potřebuje
takový
dlouhý
výkladů
a
ono
to
překáží
já
vám
to
říkám
jenom
proto
aby
vám
tu
představu
přiblížil
a
ne
abych
vám
dí
překážel
na
té
cestě
k
bohu
a
to
by
se
přes
určitou
míru
výkladu
stalo
překážkou
rozumíte
mi
já
jsem
neměl
vůbec
žádnou
představu
o
bohu
se
s
ním
poprvně
setkal
netrestala
nepřekážela
a
já
se
musím
má
dobře
pozor
abych
nezpůsobil
něco
co
nemá
být
že
bych
vám
to
překáželo
ta
přestal
von
tady
pracně
buduju
je
být.
Tak
podívejte
se
tady
mám
námitku
prý
jsem
řekl
že
ind
má
uzavřenou
cestu
k
tomu
seslání
ducha
svatého
protože
nevstupuje
na
kříž
protože
mu
není
následkem
toho
taky
možno
předat
ten
pokoj
ne
a
jak
k
tomu
chudák
ind
přijde
když
má
za
sebou
tradici
které
se
drží
a
která
přes
extaze
ho
dostává
do
vysokého
duchovního
stavu.
Když
už
před
kristem
dávno
platilo
živ
než
abraham
byl
já
jsem
to
znamená
ten
kristus
existoval
i
pro
ty
indy
chudák
už
před
kristem
dávno
než
ho
budete
na
ten
kříž
a
najednou
já
tady
tvrdím
že
dneska
už
to
neplatí
a
že
ty
indové
jsou
autoři
a
někde
v
pozadí
je
mých
líto
říkal
ten
do
ty
ty
říkal
ty
jsi
hloupý
do
takhle
to
je
to
myslí
mně
říkal
ty
že
jo
to
anebo
o
to
jak
se
to
přebírám
že
já
taky
symbolicky
chápu
věci
jo
ale
je
to
takhle
jestliže
si
někdo
zamane
užívat
nějakou
metodu
například
člověk
ne
ind
metodu
rozumového
chápání
kterému
se
předkládá
strava
pomocí
smyslů
on
to
nos
pasován
tak
se
předurčuje
on
ne
někdo
pán
bůh
k
tomu
že
bude
vnímat
jenom
tento
svět
a
jestliže
ind
zásadně
jde
specializací
k
bohu
na
nás
vytřela
lásky
poznání
karmy
činnost
ne
tak
dále
hasne.
Tak
je
jasné
že
si
počíná
obdobně
jako
člověk
který
vnímá
jenom
tento
svět
jenom
tam
tato
specializace
může
člověka
dovést
tam
ho
dovede
a
žádná
specializace
člověk
a
nedovede
jako
na
protože
člověk
musí
jako
celá
bytosti
ta
ne
jako
specializací
a
vám
se
to
je
to
je
obdobné
zvířecí
mu
postavení
a
křižovat
ale
obdobného
ne
stejné
on
si
říká
tak
vono
bude
možné
třebas
pomocí
lásky
se
dostat
k
bohu
ne
nebo
pomocí
poznání
bohu
ne
pomocí
karma
jeví
ne
a
kdybyste
menoval
kterou
poli
se
mu
ne.
Ne
on
se
tam
může
dostat
jedině
když
celý
svůj
život
zapojit
který
složeno
poli
to
znamená
k
tomu
čemu
nesmí
vypadnout
z
tohoto
světa
jinak
se
strašně
ochuzujeme
dyť
ten
život
je
udělán
tak
aby
vedl
k
tomu
bohu
mimo
hru
hrubě
potřebujeme
a
tak
se
potom
mohlo
taky
stát
že
třebas
kdy
se
ramakrišna
napřed
zažíval
tu
lásku
matce
a
zažil
to
a
když
potom
deptal
poli
ho
převedl
do
toho
bezpředmětné
ho
boha
a
když
potom
se
rozčiloval
na
tom
že
si
někdo
odpálil
dýmku
z
toho
ohně
posvátného
které
na
stavu
tohoto
vítězství
zapálily
tak
vám
přesvědčil
jasně
to
ta
půl
jo
že
je
to
ta
pri
je
k
ničemu
že
to
poznání
není
konečným
poznání
tak
spíš
nýbrž
že
je
to
jenom
něco
co
si
předstírají
ti
vysoce
mužové
že
je
to
konečný
cíl
to
není
proto
říkají
správně
indové
v
čele
třebas
s
yesudianem
promiň
já
jsem
velice
zavázán
protože
mě
jenom
z
lámal
nohu
a
nechala
živo
ne
když
oni
říkají
že
to
bez.
Toho
realizována
krista
nejde
a
když
to
říkají
dneska
všichni
indové
který
nám
tady
posílí
za
žáky
ježíšovými
vyspělé
joginy
ne
že
si
jogini
vyspělými
si
za
námi
aby
nás
poučoval
taky
to
tak
je
to
zapotřebí
ji
propracováno
přední
fázi
cesty
a
my
ne
ale
ty
co
jsou
vyspělí
posílat
nám
abychom
mě
převedli
ke
kristu
tak
je
to
zamyšlení.
Prosím
vás
všechno
co
se
v
minulosti
dělo
třebas
ve
starém
zákoně
ve
to
dopracoval
krizovým
zasvěcené
tví
jako
třebas
v
poslední
řadě
na
malé
a
jeho
žák
pavel
nebo
šavel
menoval
tehdy
je
důkazem
toho
že
to
není
konečný
cíl
jak
mohl
potom
šavel
vraždit
a
totéž
platí
o
celé
východě
vy
si
se
ženy
hanbil
vyspělý
jogy
ne
jak
mohl
vraždit
to
bylo
hrozné
a
to
nemohl
dělat
žák
ježíšův
a
když
to
chtěl
dělat
tak
mu
to
ježíš
za
vrhl
říkal
petře
za
naš
ten
meč
to
mečem
zachází
mečem
schází
a
tak
dále
toto
není
moje
cesta.
A
taky
když
budeš
vlastnit
toto
není
moje
cesta
tohleto
prosím
stojí
za
úvahu
a
není
to
šlapáno
pot
věci
indické
ale
mělo
by
se
v
tom
vidět
jasné
doplňovat
těchto
ces
prosím
ty
indové
jsou
na
tom
moc
dobře
v
tom
smyslu
že
mají
propracováno
střední
fázi
cesty
až
po
extazi
a
extazi
všech
stupňů
nireka
pak
se
mi
je
taky
bych
tak
ano
sahá
samadhi
taky
extaze
jednoho
ale
extaze
kdežto
to
co
je
za
tímhletím
od
toho
pokoji
vám
až
po
seslání
facto
už
není
extaze
to
už
nemá
s
extazi
společného
to
je.
Při
tažení
celého
života
převedeného
do
vnitřního
pokoje
né
pouhé
relaxace
které
víc
než
klid
ne
pokoj
to
je
něco
víc
jiné
to
by
si
vysvětlim
že
to
se
tady
říkám
přestože
celého
života
do
služby
bohu
to
tedy
trvat
bližnímu
to
je
jedno
ale
to
je
stejné
no
a
tohleto
je
na
hony
vzdáleno
normálnímu
jogin
a
bylo
to
navodit
dáno
i
každému
se
řeci
řekl
izraelském
že
tam.
Šlo
a
pěstoval
se
a
vůbec
se
dokázalo
jenom
individuálním
vedením
se
někam
dostat
to
je
už
základ
nedostatečnosti
tohoto
systému
že
není
možnost
se
vyčlenit
kolektivu
z
celého
lidstva
celého
vesmíru
není
říká
vy
když
dilatatio
tahali
třebas
tedy
hathajogin
nebo
jiný
jogin
jiného
ražení
de.
Něco
dělá
takového
čemu
věnuje
celý
svůj
život
a
velice
odpoutává
od
všechno
proč
by
ten
měl
být
vyňat
této
nejvyšší
milosti
jak
je
to
možný
že
ji
nedosahuje
toho
opravdového
osvobození
když
se
dokonce
myslí
že
to
pravidlo
toto
je
proč
to
není
pravda
se
zemí
protože
je
to
systém
který
nikomu
ne
zakazuje
že
by
měl
jít
za
něj
kdo
to
pochopil
jako
třebas
branka
ví
že
je
cesta
za
jogou
vy
to
jasně
a
to
ví
všichni
ho
vidí
ale
jeden
z
milionů
jogin
se
od
váží
za
tu
jogu
jít
protože
mu
to
prostředkem
a
joga
takovému
velikém
pocitu
osvobození
odpoutanosti
že
mu
to
vrcholně
dostačuje
toto
nebezpečí
hrozí
každému
člověku
i
na
daleko
nižších
stupních
a
že
tenhleten
vy
jste
a
a.
A
a
božím
nebo
a
drží
nebo
dejme
tomu
v
indii
ba
lich
těm
stačila
určitá
úroveň
a
myslel
si
že
je
nejvyšší
a
byli
spokojeni
a
kázali
to
jako
nejvyšší
na
tak
já
myslím
že
když
někdo
přijde
k
jakémkoliv
jogini
především
pro
od
něho
chce
spásu
sama
sebe
nic
jiného
oni
jiného
mu
nejde
o
a
když
ho
ten
jogin
dovede
do
toho
vrcholu
těch
svých
možností
vedení
tak
ten
jogin
by
si
měl
říct
ten
veden
jogin
říct
našel
li
sem
svobodu
pro
sebe
je
to
podivný
že
to
nesouvisí
nesvobodu
jiných
lidí.
A
toto
je
udělejte
pregnantní
to
je
velice
výrazný
pokud
tam
někdo
z
té
na
a
byl
nemocen
a
nebo
nepotřebova
jeho
pomoci
potud
nebyla
připravena
spáchá
po
jeho
učedníky
oni
museli
myslet
stejnou
měrou
na
lidi
minulého
bližního
jako
sama
sebe
a
jakmile
toto
nebylo
splněno
a
to
není
joze
áno
splněno
tak
nebylo
možno
dosáhnout
vrcholu
poznání
do
horu
to
spojení
s
bohem
nebo
vrcholu
osvobození.
Byl
tady
pořád
pocit
oddělenosti
třebas
jeho
se
jemný
ne
že
nerozezná
ní
od
od
té
pravé
schod
ale
protože
člověk
nemá
měřítka
tak
proto
to
nerozezná
ale
já
jsem
toto
pochopil
taky
teprve
roku
třicet
devět
ne
my
ti
si
zase
to
zase
si
myslel
že
to
nejvyšší
stupeň
možnost
ale
vono
to
nepochopil
tomu
karel
makoň
co
před
ním
pochopili
četní
indičtí
jogíni
a
je
zajímavý
že
zrovna
ten
lepší
nejlepší
a
proč
bych
já
o
tom
nevěděl
proč
bych
já
to
měl
zapírat
už
já
říkám
že
ty
neměli
pravdu
šankaračáryja
má
krišna
a
jiní
že
by
neměli
propracoval
nejlepší
ze
všech.
A
těch
se
musím
držet
a
ty
mě
nestojí
v
cestě
ty
mě
nedostanou
indii
v
mě
nepostavím
stranou
nýbrž
ty
místa
víc
do
popředí
že
je
možno
v
každém
systému
zůstat
ta
četná
kterémkoliv
stupni
na
to
platí
pro
evropu
jako
pro
asi
pro
indii
jako
pro
činu
to
je
jedno
ano
těžko
někomu
nazývat
že
se
tam
dostal
protože
nemá
měřítko
vyšší
hodnot
a
ať
mu
to
říkáš
hora
zdola
říká
mně
to
stačí
já
nemám
touha
do
toho
a
on
ti
bude
dokazovat
jaké
svobodný
dokážu
je
to
protože
proti
tobě
je
svobody
nee
je
nesrovnatelně
větší
svoboda
než
jako
máme
třebas
my.
Jsem
si
s
tím
že
náboženství
jako
takové
ať
je
odkud
pojí
pocházející
křesťanského
než
se
také
jestli
je
to
pravý
náboženství
tak
stojí
a
padá
s
tím
že
jeho
představitelné
to
nemají
jenom
z
rozumu
co
to
znamená
nemít
to
jenom
proto
že
jim
to
jak
se
říká
obecně
zjeveno.
Že
totiž
co
je
rozumu
dost
zjeveno
není
protože
to
se
je
dyk
nějakým
odvozeném
dá
všechno
usoudit
kdežto
například
ježíši
kristu
a
jim
de
jsou
pasáže
o
kterých
se
rozumu
vůbec
nemůže
vyjádřit
a
to
je
největší
překážka
na
jedné
straně
toho
aby
to
všichni
přijal
takové
náboženství
nemohou
vůbec
přijat
šch
ni
lidé
protože
jim
chybí
vážnost
vůči
jinému
způsobu
vnímání
než
rozumem.
A
myslím
si
že
praví
zakladatel
náboženství
byli
odkázáni
na
toto
zjevení
a
to
platí
od
indie
až
po
dnešní
dobu
že
totiž
museli
se
dovědět
o
těch
věcech
od
jinou
než
rozumovým
chápání
když
to
rozumově
zpracovával
tak
to
byl
jenom
dovětek
k
tomu
co
předtím
pochopili
bez
přišli
mi
rozumu.
Já
si
myslím
že
to
zjevení
které
základem
veškerou
náboženství
je
nutné
proto
že
přeci
má
člověka
vést
z
té
oblasti
kde
všechno
chápeme
rozumem
a
citem
pomocí
smyslů
zpracování
ch
smyslů
smyslových
vjemů
že
má
v
této
oblasti
smyslového
vnímání
a
jejího
zpracování
vzdá
to
znamená
rozšířeném
vědomí
a
k
bohu
a
to
není
ve
smyslech
a
jestliže
tomu
tak
má
být
tak
musí
vy
produkovat
v
následovníci
toho
dotyčného
zakladatel
na
blaženství
také
schopnost
aby
se
dostali
ke
zjevení
to
znamená
k
vnímání
za
rozumem
nad
rozumem.
A
teď
se
všimnu
jakým
způsobem
na
to
zní
zakladatelem
náboženství
šli
všichni
jedno
mylně
se
snažili
o
to
abyste
člověk
dostal
za
pouhý
rozhodne
v
křesťanství
první
svatý
tomáš
akvinský
ve
třináctém
století
se
snaží
o
skloubené
tohoto
zjevení
s
rozumovým
poznání
k
tomu
vů
do
pomohl
aristotela.
Kterého
dostal
do
ruky
přes
arský
překlad
malou
že
španělska
někde
jinde
a
přeložil
ho
nějaký
ital
latiny
a
v
té
latině
ho
četl
tomáš
akvinský
a
tím
se
dostalo
náboženství
křesťanské
na
cestu
nebo
takový
do
takového
procesu
rozumového
uvažování
o
náboženských
pravda
to
muselo
skončit
takhle
že
se
muselo
zjistit
že
ten
rozum
a
všechno
nestačí
a
že
tedy
na
to
nestačí
to
prohlásit
za
tajemství.
A
právě
tohleto
se
mně
na
tomto
pojetí
náboženství
že
pro
koho
je
do
tajemství
pro
ten
rozum
a
pro
někoho
jiného
a
když
kdyby
tady
byl
jenom
rozumu
tak
je
to
to
všechno
tajemné
fakticky
ale
ježíše
ježíš
kristus
říkal
že
nebude
nic
za
tajemno
že
těchto
co
je
dneska
tajemného
tak
asi
nelhal
ovšem
také
řekl
jakým
způsobem
to
nebude
za
to
jenom.
Že
ani
lidské
oko
neviděla
a
tak
dále
říkal
svatý
pavel
že
ani
lidské
ucho
neslyšelo
jaká
sláva
čeká
člověka
a
tak
dále
po
tom
stavu
nebe
čili
to
se
nedá
smyslově
vnímat
proto
e
neméně
hodnotné
ale
je
to
je
tomu
říká
zjevné
tak
já
bych
se
dneska
chtěl
nou
přiblížit
k
tomu
po
zjevení
že
to
je
zkrátka
něco
co
všechny
národy
odjakživa
znali
pokud
byli
návody
založené
že
správné
pojetí
náboženství
pochází
zjevení
to
znamená
věčného
co
se
rozumově
nedá
vnímat
proto
je
to
tajemné
pro
rozum
ale
není
to
tajemné
jako
takové
rozumět
tajemné
a
tak
si
myslím.
Že
vlivem
toho
že
jsem
zažil
ustavičné
zbavování
se
násilím
pochopitelně
toho
svého
rozumu
a
toho
svého
jáčko
sou
zájmy
svázáni
že
jsem
měl
brzy
v
možnost
se
do
toho
vedení
aniž
jsem
měl
zjevení
je
dostal
aspoň
na
jeho
okraji
takže
dejme
tomu
mně
se
zjevení
v
první
fázi
jeví
jako
schopnost
rozlišovací
která
není
rozumového
původu
to
je
první
fáze
zjevení.
Kdybych
to
řekl
našem
zase
zkušenosti
já
bych
řekl
rozlišoval
sem
co
je
správné
a
co
je
správné
nebyl
jsem
sice
schopen
si
to
sám
uvážit
ale
jasně
jsem
poznal
když
jsem
když
jsem
slyšel
lidskou
odpověď
o
správnosti
nebo
ne
to
dávno
jestli
ten
člověk
má
pravdu
nebo
ne
a
to
stačí
takže
pohled
od
té
doby
pohled
na
svět
mě
rozdělovali
jedna
vě
části
na
svět
pravdivý
a
spravedlivý
na
svě
nepravdivý
a
nespravedlivý
a
to
stačilo
k
tomu
když
jsem
měl
dobrou
vůli
abych
se
řídil
nebo
mně
to
dělal
radost
že
se
budu
řídit
tím
spravedlivým
a
správným
a
já
myslím
že
toto
je
vstup
dost
vězení
toto
je
tu
do
náboženského
života
a
že
jinýho
jiného
vstupu
není.
Není
to
jsem
může
sice
různým
metodami
na
to
meditací
koncentrací
a
nevím
ctnostným
životem
ale
když
se
nedrží
správného
a
když
nemám
tu
schopnost
rozlišovací
co
je
správné
a
nesprávné
tak
nemám
přístup
k
žádným
vyšším
forma
stupňů
tohoto
zjevení.
Dalším
stupněm
zjevením
je
víra
to
jsem
ze
začátku
neměl
tuto
schopnost
se
měl
ale
víru
jsem
neměla
dost
dodneška
ji
nemám
ale
já
přesto
o
tom
budu
mluvit
jako
o
pramení
zjevení
pochopitelně
protože
ježíš
kristus
na
tom
stavěl
i
ty
že
nelhal
a
měl
pravdu
on
říkal
do
bude
idou
věří
spasen
bude
a
neříkal
jenom
toho
bohužel
říkal
toho
víc
tak
se
do
tý
do
druhého
oddělit
a
co
je
ve
víře
tím
co
vede
k
tomu
pochopení
bez
rozum
že
totiž
jak
říká
svatý
augustin
věříme
přestože
to
nemá
rozumový
smysl.
A
protože
rozum
nám
přikazuje
aby
byl
poslouchá
on
je
tím
herodesem
který
se
bojí
o
své
panství
a
to
partií
na
drží
zajetí
tohoto
světa
protože
tomu
takhle
je
jakmile
věříme
aniž
víme
sme
se
zbavili
na
této
nadvládu
tohoto
panství
rozumu
že
víra
nepatří
do
oblasti
o
tom
tak
už
patří
za
rozum
ano.
A
proto
ježíš
kristus
mohl
říct
blahoslavení
kteří
uvěřili
a
neviděli
kteří
uvěřili
a
neviděli
protože
jestliže
je
do
uvěří
protože
vidí
tak
to
není
pravá
víra
ta
víra
jak
jak
ji
měl
ježíš
kristus
to
znamená
víra
při
které
jsme
nepřišli
k
ní
rozumovým
smyslovým
vnímáním
ano
smyslu
vnímání
a
rozumím
rozklad
zase
nebo
syntézou
sebe.
Tak
tato
víra
je
pravým
vstupem
do
zjevení
ovšem
co
je
zapotřebí
aby
byla
pořád
po
prová
na
důkazy
mi
řeknete
tak
to
si
protiřečí
říká
že
toto
ní
kteří
uvěřili
nevěděli
kteří
například
viděli
zázraky
ježíše
krista
ty
neviděli
protože
to
bylo
něco
zevního
já
bych
tomu
dokázat
u
ježíše
krista
i
tomu
tak
je
ty
totiž
se
jenom
podporoval
ve
víře
ta
víra
tady
byla.
Ale
byla
udržována
důkazy
ale
už
tu
musela
být
oni
museli
jednou
už
uvěřit
ne
se
přemožen
mocí
ducha
toho
ježíše
krista
nebo
tím
povoláním
od
otce
jak
si
tady
říkali
kde
ale
potom
soustavně
potřebovali
aby
viděla
zůstávají
v
ale
byla
soustavně
podporováno
důkazy
kdežto
to
že
neviděli
zůstalo
základem
jejich
výdeji
víry
prosím
a.
Já
bych
tak
řekl
já
se
vrátil
k
tomu
té
první
fázi
protože
to
je
to
asi
moc
dobře
rozumím
jak
já
jsem
neviděl
jaká
jsem
zvláštním
způsobem
věřil
jsem
nevěřil
na
boha
to
je
jedno
od
těch
tří
a
půl
roku
se
měl
touhu
jednat
správně
a
to
že
jsem
se
dovídal
co
je
správné
a
jsem
rozeznával
to
bylo
to
správné
rozeznávání
vírou
bez
vidění
rozumíte
nic
jsem
neviděl
žádnou
představu
jsem
neměl
ale
měl
jsem
jistotu
daleko
většině
že
bych
něco
viděl
o
tom
že
je
to
správné
nebo
nesprávné
a
jistotu
další
že
když
se
podle
toho
zařídím
že
toto
vedení
říkal
zachováno.
Já
vím
že
to
dost
obtížné
toto
pochopit
ale
opravdu
víra
je
na
přirozená
záležitost
jak
tomu
říkají
katolíci
to
není
přirozená
vlastnost
lidská
to
je
něco
vlitého
a
jestliže
si
myslíme
že
jenom
když
nás
někdo
přesvědčí
že
a
my
věříme
že
už
jsme
tím
uvěřili
fakticky
tak
my
jsme
při
tom
byla
oslabení
to
znamená
my
se
nedo
nedostaneme
do
oblasti
kde
se
vědomě
stýkáme
s
bohem
k
tomu
je
třeba
daleko
víc
tomu
je
třeba
vlité
víry
tak
já
bych
rozlišoval
protože
to
musím
rozlišit
na
začátku
tohoto
výkladu
já
vás
nebudu
obtěžovat
ale
musím
rodit
víru
vlito
víru
naučenosti.
Víra
učení
vzniká
tím
že
se
že
někdo
nějakým
způsobem
přesvědčen
zvnějšku
přesvědčení
třebas
důkazy
které
mu
ji
do
přinese
třebas
je
vidí
viděl
zázraky
to
ježíše
krista
to
zvnějšku
o
čem
se
nám
víra
ale
to
není
vína
to
je
zlý
víra
vlitá
brž
naučená
odkoukat
musí
být
tato
víra
musí
být
pořád
podporováno
a
není
nikdy
tak
živá
aby
člověka
aby
člověku
způsobila
pravé
zjevení
aby
se
stýkal
s
bohem
vědomě.
Kdežto
ta
druhá
víra
vlita
ta
není
postavena
na
žádném
důkazu
jiném
než
na
nějaké
vnitřní
tetě
za
kterou
ten
člověk
nemůže
no
když
řeknu
nemůže
tak
to
dávám
do
uvozovky
prosím
vás
on
neví
za
tomu
může
tak
jak
já
jsem
za
tuhletu
ten
ten
druh
víry
mohl
když
to
nebyla
ani
víra
v
boha
obsažena
jak
já
jsem
mohl
za
to
že
jsem
že
mě
lékaři
vode
brali
pocit
jáství
a
že
mě
zbavili
sama
sebe
a
takovou
úrov
na
takové
úrovni
jak
to
dítě
může
to
dokázat
to
se
se
dneska
znovu
přesvědčil
u
toho
martina
že
to
velice
snadné
malého
dítěte
do
to
dokázat
velice
snadno
až
nepochopitelně
snad
že
to
já
tam
ještě
téměř
neexistuje
ono
se
to
se
hlásí
už
třebas
o
pokrm
o
nějakou
péči
a
ale
to
je
všechno
je
pak
je
to
naše
já
které
si
na
sebe
tolik
dává
sobě
to
jiná
záležet
na.
A
jestliže
tedy
člověk
nabude
tuhletu
vnitřní
jistotu
a
řídí
se
jí
její
poslušen
tak
stane
se
blahoslaveným
v
tom
smyslu
že
přijde
další
fáze
tohoto
zjevení
vy
se
plete
ptát
jak
tedy
já
mohu
nabýt
pravou
víru
když
nechci
a
nepřerušili
ale
oživovat
správné
aby
mě
přepadl
štáb
lékařů
a
dělal
ne
mně
vymysleli
jako
na
zakazoval
třebas
mě
to
nepovažuju
za
správné
když
myslet
byl
stejné
jako
kdyby
to
šlo
jinak
jak
se
k
tomu
zaseto
znamená
musím
se
snažit
dělat
něco.
Co
mně
nějaký
zákon
vyšší
který
nepochází
zevně
tichá
se
zemí
nějaký
zákon
který
uznám
jako
třebas
že
od
boha
nebo
od
pití
lépe
věci
rozumnější
než
já
když
ho
ctím
a
když
se
pro
něho
řídí
když
se
pro
něho
řídí
tak
musím
zapírat
sama
sebe
svou
vlastní
vůli
protože
ne
vždycky
to
bylo
povídavé
vůli
a
čím
méně
to
bude
odpově
mé
vůli
tím
dokonaleji
a
rychleji
budu
k
če
k
dalšímu
kroku
toho
věření
když
vůbec
nebo
tady
v
tomto
případě
první
krok
že
ten
že
se
najednou
do
mě
vlije
poznání
jakmile
se
vyprázdní
od
vlastní
vůle
ve
kterém
je
obsažena
jistota
co
je
správné
a
centrálně
ano
a
jestli
se
za
tím
dotaz
potom
už
je
to
řečeno
reakce
kterou
jsem
na
sobě
zažívala.
A
upozorňuju
vás
na
tom
že
ale
na
této
cestě
za
zjevení
a
jeho
plnosti
není
žádného
prostředku
ani
té
víry
která
by
měla
platnost
stejnou
pod
celou
dobu
cesty
nýbrž
je
to
prostředek
který
má
do
časnou
platnost
ze
začátku
velmi
silnou
později
vládnoucí
a
až
se
dočerpá
tak
já
už
teď
na
to
dál
nebudu
rozvádět
ale.
Po
tom
jordánu
ježíš
kristus
přijal
té
učedníky
a
pod
pro
víru
jednak
vlitý
to
bylo
to
hlavní
že
je
obdařit
mocí
kterou
mohli
léčit
a
že
tomu
uvěřili
že
on
má
tu
moc
jim
tu
sílu
předal
on
je
si
se
viděli
předtím
jeho
zázraky
to
je
jistě
chytla
ale
kdyby
jim
byl
nepředloží
a
kdyby
je
byl
nevedl
k
tomu
aby
sami
dělali
zázraky
to
byl
nepomohlo
nic
to
vnějšku
ukazování
pořád
já
to
mohu
on
a
my
to
nemůžeme
to
ten
člověk
musí
sám
být
schopen
toho
a
musí
té
jedna
podmínka
a
druhá
podmínka
musí
být
schopen
si
uvěřit
vědom
toho
že
je
schopen
ne
svou
mocí
nýbrž
mocí
boží
a
to
je
potom
víra
která
mě
přechodně
zakotvila
jako
prostředek
nepostradatelné.
A
to
mě
nepostradatelným
po
celou
dobu
tak
zvaného
osobního
vedení
každé
náboženství
přechází
přes
fázi
osobního
vedení
do
fáze
neosobního
vedení
fáze
osobního
vedení
končí
na
kříži
ne
vše
kde
ti
učedníci
už
dále
nebyli
vedeni
osobně
ježíšem
a
fáze
neosobně
vede
než
na
pokoj
vám
a
potom
sestoupením
ducha
svatého
na
nic
ne.
Tam
už
neviděli
žádnou
postavu
ježíše
krista
nic
takového
neměli
lidskou
už
představu
o
tom
jak
se
tak
se
to
může
stát
tak
ona
nebylo
nýbrž
prostě
měli
schopnosti
které
byly
od
a
do
z
celé
vlité
kdežto
ty
schopnosti
třebas
léčit
v
tom
v
té
pas
tří
let
mezi
jordánem
a
křížem
ty
byly
doplňovali
novými
ani
ukázal
ukázka
mi
ježíše
když
ho
vím
o
tom
že
to
má
platnost
že
to
má
sílu
a
prosim
vás
toho
to
bylo
obloha
či
tam
ten
pochopil
bojím
směrem
z
vnějšku
i
zvyku
vnitřku
ale
to
bylo
to
hlavní
to
byl
ten
základ
té
víry
vlité
že
tu
moc
na
tu
pociťovali
aby
to
jak
to
byla
moc
křehká
když
si
mysli
si
zašli
myslet
že
to
nedokážou
tak
to
nešlo.
A
šli
na
ježíše
to
nedokáže
protože
si
mysleli
protože
občas
zapomněli
s
to
je
moc
od
boha
že
to
není
moc
jejich
co
má
dokázat
takový
člověk
člověk
který
věří
ten
nedokazuje
sobě
že
má
nějakou
moc
nýbrž
ten
dokazuje
že
bůh
má
tu
moc
aby
třebas
o
léčil
nebo
aby
prostě
z
té
víry
konal
tíhy
svatého
vnitřní
atom
nezáleží
a
samozřejmě
osobní
vedení
není
cílem
cesty
ježíšovy
to
je
snad
smyslem
cesty
nějaké
indické
jógy.
Ale
není
konečným
cílem
cesty
ježíšovi
protože
on
vede
člověka
na
člověka
on
si
je
dobře
vědom
že
pokud
člověk
se
stane
člověkem
jenom
nebude
moct
býti
konečnou
platností
ani
pro
člověka
tím
nejkladnější
že
musí
být
jedno
s
otcem
jako
on
jedno
s
je
a
to
už
není
lidská
a
záleží
to
to
je
to
říká
syn
boží
o
sobě
který
ví
že
od
boha
pochází
a
k
bohu
se
vrací
od
boha
nepocházel
jako
člověk
si
vás
to
si
dobře
uvědomte
než
se
vtělil
do
dítěte
v
betlémě
tak
nebyl
člověkem.
A
také
když
se
oddělil
sou
plné
bez
tak
jsem
se
přestal
být
člověkem
a
k
tomuto
stavu
od
boha
k
bohu
vedle
své
učedníky
pro
to
mohli
všichni
až
na
toho
jana
umřít
následně
smrti
nic
se
nestalo
to
potřebovali
k
tomu
rozhřešení
toho
vnitřního
rozporu
že
člověk
má
být
zničen.
Když
neztratí
svůj
život
nenalezne
když
se
zrno
nezemře
nevydal
sebe
plodů
a
tak
dále
tento
rozpor
neuměli
v
sobě
by
hladit
ze
sebe
a
pro
to
museli
všichni
umřít
násilnou
smrtí
do
té
rozpor
sobě
by
hladit
do
se
ho
zbavil
toho
prostoru
jako
svatý
jan
ten
nepotřeboval
já
jsem
říkal
o
jiných
důvodech
protože
ho
taky
stalo
to
si
spojte
do
do
matka.
Takže
jsem
řekl
plné
zjevení
může
nastat
teprve
tehdy
už
člověka
když
osobního
pojetí
náboženství
osobního
vedení
sleví
pro
to
aby
nemusel
zůstat
pouhým
nástrojem
ježíš
kristus
jim
říká
před
tou
smrtí
těsně
těm
učedníkům
ve
svatém
janu
je
to
tam
ten
na
kapitol
dyť
už
nejste
pouhý
my
služebníky
než
přáteli
ano
to
znamená
do
toho
přátelství
v
té
rovnocení
musí
dospět
člověk
no
a.
Tvorstvo
to
nejsou
pouhý
přátelé
toto
oni
to
ještě
není
přátelství
tam
si
člověk
ve
dvou
etika
pánem
byl
to
vidíme
sami
na
sobě
že
jo
nevíme
a
ten
mu
říkat
příteli
není
možné
no
tak
vy
si
že
jsem
odůvodnil
že
jenom
takové
náboženství
má
právo
na
život
které
provede
člověka
prostřednictvím
jeho
lidství
k
tomuto
zjevení
které
není
omezené
vzkaz
ta
nejvyšší
fáze
zjevení
stačí
to
člověk
má
radost
z
toho
se
rozeznává
to
bylo
a
zlo
že
se
může
řídit
dobrém
a
že
mu
jak
se
říká
vychází
že
to
je
pro
něho
požehnání.
Tak
to
je
jeden
z
důvodů
proč
tu
stává
na
první
úrovni
toho
světem
kdyby
byl
ježíš
kristus
po
nechal
své
učedníky
v
této
radosti
z
těch
k
jejich
skutků
které
dělali
kdybych
sebe
byl
přestal
sám
jako
dobrého
tak
prosím
by
nebylo
dalšího
pokroku
zdali
by
od
němu
svou
ne
a
bylo
by
to
nešlo
dál
ale
v
té
vyšší
fázi
než
jako
já
jsem
zažil
tam
tam
už
jim
vzal
tu
víru
vzal
tu
možnost
dělat
zázraky
ne
a
taky
tu
radost
z
toho
že
ty
zázraky
dělali
to
bylo
pro
ně
něco
vzdáleného
co
už
bylo
za
ním
já
čeho
už
nebyli
schopni
protože
přestali
věřit
to
ježíše
krista
jeho
sílu
jeho
moc
jeho
vedení
jak
může
někdo
vést
do
potupně
uměla
na
kříži
že
sám
sobě
pomoci
nemůže
taky
mu
tam
přímo
tak
vyčítali
jiný
si
pomáhat
pomoci
nemůžeš
ne.
Tak
myslím
že
ta
radost
jim
byla
taky
odňata
z
toho
a
prosím
když
potom
se
všimnete
toho
jak
to
dělali
po
seslání
ducha
sva
už
po
seslání
ducha
svatého
už
jednali
jinak
než
předtím
předtím
jednali
individuálně
tady
viděli
nemocného
tam
v.
Jinak
trpícího
a
pomáhali
než
to
tady
ne
tady
by
měli
sestupovat
ducha
no
a
zástupy
tam
to
nedalo
žádnou
roli
co
paní
tohoto
protože
ještě
měli
od
něho
moc
daleko
od
toho
ducha
tak
ji
mohli
někde
zkrachovat
tím
že
to
rozdali
kam
neměli
nebo
tak
nějak
ale
tam
ne
tam
viděli
sestupovat
ducha
na
zástupy
a
křtili
tam
nevede
ten
duch
sestupoval
a
tam
také
se
ujala
ta
víra
která
byla
založena
vnitřní
tý
nikoliv
na
zevním
poučování
zaři
třeba
zevním
poučováním
ně
začít
musí
ale
ježíš
krizi
přijali
to
napřed
zevně
tak
pak
najednou
do
nich
vstoupil
duch
svatých
a
voni
to
přijali
taky
vnitřně
tohoto
dvojího
přijetí
je
zapotřebí
například
nikoho
nepodezříval
z
toho
kdo
souhlasí
s
tím
co
říkám
že
by
to
země
nepřijímal
to
procent
něco
třebas
přijímá
ale
vnitřně
přijímá
je
něco
jiného
učil
jsem
vás
to
na
svátosti
oltáři
a
tam
jsem
to
visel
před
to
vnitřní
přijímání.
To
nemůže
být
jenom
akt
zvnějšku
nýbrž
to
musí
být
ak
zvnitřku
a
já
vám
řeknu
co
to
ten
argument
proces
vnitřní
že
ten
člověk
máli
přímý
vopravdu
milost
do
sebe
musí
se
sebe
vzdám
si
tam
obětovat
nese
tam
jenom
pro
něco
jít
jako
člověk
který
grade
nebo
který
něco
chce
vlastnit
dalšího
většího
lepšího
prospěšní
ho
tak
ne
do
tam
takhle
dá
tak
vnitřně
to
nepřijme
tento
vnitřně
nepřijmu
to
není
možné
zastaneme
jde
ale
do
vnitřně
přímá
to
je
ten
který
se
sebe
vzdával
anebo
že
tady
je
místo
pro
tebe
a
už
tam
není
místo
pro
mě.
Že
to
je
to
že
nejenom
jedeme
podívejte
se
protože
já
jsem
jí
nečetl
víckrát
než
jednou
protože
pak
jsem
ji
prožil
a
to
je
víc
než
si
to
přečíst
já
jsem
si
jenom
tě
ne
věci
vy
máte
pravdu
vedli
víckrát
vy
jste
poctivější
ty
nás
než
já
ale
bohužel
jenom
čtenáře
pravím
vám
to
přední
ducha
nepřišlo
až
tam
někde
po
zmrtvýchvstání
nebo
až
seslání
ducha
svatého
nebo
ne
on
říkal
třicet
sice
řikal
teďka
vám
nemohu
všechno
vysvětlit
a
všechno
nemůžete
pochopit
protože
ještě
vám
nemohu
poslat
ducha
osvětitel
ne
kterého
vám
mohu
poslat
až
budu
povýšen
na
kříži
a
až
ta
roz
mrtvý
já
to
přeháním
to
tam
nebylo
ale
postím
na
to
přidávám
abyste
viděli
kdy
se
to
stalo
a
ten
vám
dá
pochopit
všechno
co
není
pochopitelně
ne.
Takže
on
měl
na
mysli
když
tohleto
řekl
ducha
v
takové
řek
bych
nejzazším
plnosti
jak
ho
může
člověk
přímo
nesmíte
si
myslet
že
by
jim
byl
toho
ducha
už
dříve
nezvěstoval
nebo
ne
předal
když
jim
například
vlil
moc
dělat
zázraky
se
taky
druh
boží
si
tam
nějaká
jako
že
to
tam
ten
jiný
duch
nebo
tam
ten
méněcenný
ne
ten
člověk
je
méně
ten
který
dělal
z
toho
jenom
zázraky
a
nebude
schopen
větší
míru
toho
ducha
přímou
ano
nebyl
ten
člověk
který
dělal
zázraky
ten
učedník
který
a
zázraky
jenom
zázraky
nic
víc
se
zázraky
tak
pochopitelně
ale
tak
jenom
tak
jenom
bez
vidění
toho
ducha.
Koho
přesvědčili
toho
křtili
tak
asi
to
bylo
ale
vidění
ducha
následovalo
až
po
seslání
ne
ale
já
to
říkám
proto
abyste
věděli
že
tolik
ducha
člověk
příjme
do
jaké
míry
přestává
být
svým
kdežto
ti
učedníci
páně
když
nastoupili
za
ježíšem
tři
roky
tou
učednictví
tak
byli
ještě
si
chtěli
svou
vlastní
spásu
ti
za
neměl
za
zlé
ale
v
takovém
stádiu
vývoje
není
možné
se
plně
podílet
na
duchu
svatým
na
jeho
užitečnosti
na
jeho
síle
že
tady
překáží
to
jáství
to
patření
sobě.
Osobní
prospěch
touha
skrze
pro
sebe
ale
když
potom
už
přestali
toužit
po
vlastní
spáse
donucením
pochopitelně
miloši
na
ně
mysleli
pořád
a
když
ten
kristus
zemřel
na
svých
tak
jak
mohl
na
to
pomyslet
by
ti
zkrachoval
ne
tak
když
přestali
myslet
na
svou
asi
spásu
tak
byli
tak
se
vyprázdnili
od
sama
sebe
rozumíte
mi
a
proto
ten
duch
mohl
působit
větší
měrou
ale
ještě
i
po
jeho
smrti
a
proto
to
nám
na
tom
že
to
nebylo
ještě
to
pravé
seslání
ducha
svatého
to
tam
třebas
že
mu
že
dech
ducha
a
tak
dále
to
je
študovat
to
špatně
řeka
ale
to
nebylo
to
seslání
ducha
svatého
ještě
rozumíte
v
té
plnosti
protože
oni
ještě
jenom
řek
bych
vzdáleně
v
té
době
chápali
že
ježíš
vstal
z
mrtvých
museli
se
vo
tom
přesvědčoval
tomuto
máš
museli
žít
sahnout
do
rána
tak
dále
ono
to
holt
víc
to
znamená
tady
nebyla
že
ta
ta.
Kdyby
byla
bývala
tady
to
to
tak
nepotřeboval
tam
dělat
ježíš
zase
zázračný
vybalovat
by
byl
nepotřeboval
ten
byl
dokázali
sami
ne
nedokázali
protože
ta
tam
byla
jejich
jistota
která
byla
založena
na
víře
a
byla
pryč
těžko
se
budoval
jiná
čte
budoval
jiná
základna
která
už
není
založeno
na
víře
nýbrž
je
založeno
na
ničem
vyšším
na
jistot
není
na
jistoty
když
oni
to
jistota
které
se
člověk
diví
kterou
člověk
nemůže
pochopit.
Je
nemohli
pochopit
kterak
se
to
může
stát
že
duch
přišel
na
ně
vstoupil
že
jim
všichni
rozumí
co
je
tam
vedle
sebe
lidé
mluvící
každý
jinou
řečí
nebo
mnozí
jinou
řečí
mu
víc
vo
římani
přes
řeky
adamce
a
tak
dále
si
řady
a
aby
každý
z
jejich
uslyšel
svou
řeč
to
nemohli
pochopit
jak
je
to
to
možné
on
nebylo
z
nich
to
byla
moc
ducha
daleko
větší
než
dělat
obyčejný
zázrak
o
nich
vstupovali
do
podstaty
toho
člověka
do
neví
nic
poli
člověka
a
ta
hraničí
a
někde
z
jejich
řečí.
Hranicemi
vystoupil
ještě
dá
za
tu
hranici
pochopitelně
no
zkrátka
máte
pravdu
života
duch
mluvil
ale
musíte
si
přidat
k
tomu
že
toho
ducha
už
jim
seslal
dávno
dávno
předtím
než
tam
čím
říkal
pokoj
jo
už
od
té
chvíli
si
je
povolaní
jenomže
bylo
já
opakuju
to
byla
doba
kdy
se
vzdali
jenom
svého
které
rozdíl
prosim
svého
a
nikoliv
sebe.
Svých
rodin
to
je
to
z
této
jejich
to
co
mě
měl
začí
na
tom
světě
toho
se
vzdal
a
nikoliv
sebe
ten
to
jejich
já
chtělo
spásu
toho
se
nevzdali
rozumíte
mi
a
proto
ten
duch
mohl
působit
jenom
omezené
já
nebudu
ti
mezi
fáze
tady
znovu
uvádět
proto
nemohl
ten
duch
také
plně
působit
dokud
nesestoupil
duch
svatý
tam
jak
to
bylo
řečeno
protože
to
totiž
oni
nebyli
ukřižováni
s
ježíšem
ne.
A
vono
platí
že
za
ně
i
za
vás
celé
a
ale
k
tomu
ukřižování
se
musí
člověk
přidat
dobrovolně
samovolně
jinak
když
to
neudělá
tak
není
s
tím
křižován
nemůže
se
podílet
na
té
pravé
spáse
na
tom
pravém
osvobození
ano
a
kdy
on
se
přidali
k
tomu
ježíši
kdyby
li
vnitřně
ukřižování
teprve
až
ten
tu
je
tak
ovládl
že
museli
poznat
že
za
nic
nemohou
to
ten
duch
syna
vyvádí
už
nebyli
svý
a
už
vůbec
nestáli
za
vlastní
spásu
vůbec
oni
nestáli
vůbec
jí
voni
nešlo
ježíš
la
onom
bližního
najednou
se
přestali
obávat
o
sebe
přestali
se
stal
jestli
bohu
prosím
nebo
ne
a
šli
do
ceho
světa
a
vydávají
všanc
svůj
život
a
ko
vydali
a
to
je
veliký
důkaz
toho
je
jim
o
ně
nešlo
než
krvi
předtím
Stačí
když
vykládáte
takové
symbolické
dění
jako
že
za
hrnuli
po
druhé
li
by
tam
po
zmrtvýchvstání
ježíše
a
ten
petr
padá
na
kolena
před
ním
a
říká
nejsem
tě
hoden
protože
jsem
hříšný
tu
ode
mě
a
podobně
tak
on
se
distancuje
od
veškeré
milosti
on
si
nepřeje
pro
sebe
žádnou
milost
a
na
druhé
straně
za
hrnu
je
tolik
ryb
se
to
nikdy
předtím
tolik
lid
ne
než
to
bylo
to
pěkný
zhodnotili
jako
já
vím
tak
vzdáleně.
Prosím
vás
to
této
zahrnout
ryb
on
sebral
všech
stojí
kterou
svoji
mysl
slovy
ba
to
myšlenka
rozumíte
a
všechny
svoje
myšlenky
obrátil
k
bohu
ale
pokorně
já
protože
jsem
za
hrnuli
tolik
ryb
všechnu
svoji
mysl
všechny
svoje
lidské
schopnosti
a
tobě
jsem
je
obětoval
proto
nevě
jsem
ti
hoden
protože
jsem
přitom
hříšní
zase
tebou
ve
vedle
a
jsem
tě
zapřel
tak
to
soulad
ježíš
mu
jasně
dokazuje
že
to
nevadí
tady
už
hřích
nevadí.
Že
to
to
zahrnout
ry
a
při
pokorný
za
nutili
ze
kterého
je
patrno
že
to
není
moc
toho
to
který
by
je
zahradou
už
nehraje
roli
hřích
neboť
ono
je
oni
se
vrcholně
blížil
znovuzrození
a
jak
se
svatý
jan
správně
říká
nebylo
to
ještě
ono
ale
těsně
před
tím
stáli
že
znovuzrozen
nehřeší
jestli
byl
předtím
hříšný
to
už
neva
že
on
už
dále
hřešit
nepude.
Tohleto
poslání
toho
petra
abyste
stal
pastýřem
prvního
řádu
už
nenastalo
teprve
tady
to
už
nastalo
tehdy
když
on
ho
rozeznal
jako
si
na
boží
a
tam
to
začlo
kam
já
vidím
základ
toho
budoucího
rčení
jako
pastýř
to
je
že
to
dovršilo
že
tam
už
on
to
všechno
má
svůj
průběh
a
stupně.
Protože
jenom
ten
kdo
je
schopen
přístupen
zjevení
a
petr
se
ukázal
být
schopen
zjevení
přístupen
vězení
tím
že
poznal
vně
ducha
svatého
a
že
ježíš
kri
tekl
to
tě
maso
nezjevilo
ne
podle
tělo
nezjevilo
tak
jedině
ten
mohl
mohlo
se
stát
budoucím
pasivitou
stáda
někdo
jiný
protože
náboženství
musí
být
postaveno
na
zjevení
říkal
a
totiž
dobře
věděl
a
nemohl
zvolit
nikoho
jinýho
než
do
byl
takhle
přístupen
tomu
zjevení
to
do.
Že
na
dvakrát
osm
set
podívejte
se
ježíš
kristus
si
vyžadoval
od
svých
učedníků
aby
byli
jedno
s
otcem
jako
on
jedno
s
ním
jest
a
za
tu
dobu
kdy
s
nimi
chodil
těch
tří
roků
se
mu
tato
jednota
s
otcem
u
nikoho
tak
nedařila
jako
u
svatého
jana
který
byl
spíše
jedno
s
ním
s
tím
ježíšem
který
se
o
něm
praví
že
se
nikdy
od
něho
nevzdaloval
pořád
byl
jemu
nablízku
a
to
taky
vystihl
třebas
mele
leonarda
menší
při
té
poslední
večeři
že
ho
tam
malej
jako
blízko
jeho
ale
žití
ho
téměř
mu
naprostou
bych
tak
řekl
ne
tak
co
tím
chci
říci
že
ten
jan
byl
tak
poměrně
dokonale
spojen
s
tím
ježíšem
že
se
toho
rovnal
a
hnedle
spojení
s
tím
otcem
jenomže
proto
že
ten
ježíš
byl
méně
dokud
byl
na
tom
světě
než
otec
jak
o
sobě
řekl
tak
ani
to
spojení
přesto
méně
nemohlo
být
celé
nemohlo
být
dokonale
Tak
te
člo
o
to
jak
to
spojení
dokončit
jak
nám
vysvětlit
v
čem
dokonalejší
spojení
nastává
v
čem
spočívá
a
proto
ten
jan
přišel
pod
kříž
byla
to
odvaha
protože
mohl
přijít
o
život
ostatní
se
rozprchli
protože
měli
strach
o
svůj
život
a
tibete
se
lék
že
by
ho
taky
ukřižovali
že
toto
se
nehlásil
ježíši
že
já
ho
neznám
a
zapřel
no
třikrát
ne
školu
jako
nechá
že
to
za
na
to
všecko
ale
ten
to
on
nezapřel
ten
prostě
za
ním
šel
šel
pod
ten
kříž
a
teď
se
tam
děje
to
tajemství
že
sem
vám
provádí
to
tajemství
toho
spojení
to
je
tam
vysvětleno
událostí.
Tak
vypadá
to
takhle
přijde
tam
s
pannou
malý
to
není
ještě
jeho
matka
to
je
matka
ježíšova
ježíš
z
kříže
říká
matko
hle
syn
tvůj
a
janově
říká
já
ne
hle
matka
tvá
to
znamená
on
je
saje
dohromady
veden
celek.
Čili
řečeno
tak
jak
my
to
bylo
vysvětleno
jinde
napřed
nějakém
snu
tam
má
na
panna
maria
funguje
jako
spona
s
bohem
jako
spona
já
jsem
to
v
tom
snu
se
sedne
německy
k
by
pane
a
já
jsem
neměl
to
špatnost
že
to
tak
pane
ne
de
pak
to
já
jsem
spona
já
jsem
nesmrtelná
duše
sem
nesmrtelná
duše
která
má
za
úkol
srpnu
člověka
s
bohem
takže
je
pravda
sice
že
ten
ježíš
na
kříži
byl
tímtéž
jako
ten
jan
pod
křížem
ale
ten
kříž
byl
ještě
duální.
Ježíš
na
kříži
a
ježíš
pod
křížem
se
jmenoval
jan
jan
byl
ježíš
pod
křížem
ale
byly
dva
ten
nemohl
ten
jan
nemohl
na
kříž
tam
nikdo
sám
z
vlastní
vůle
iniciativy
a
moci
nevejde
a
vnitřně
neumře
ale
protože
získal
matku
panu
marii
tak
už
by
jenom
jedním
jediným
ježíšem
protože
ona
neměla
jiného
syna
než
toho
ježíše
a
tím
byl
teďka
ten
jan
pod
tím
vším
čili
když
ten
ježíš
na
hoře
umřel
tak
to
co
bylo
byl
celý
ježíš
jan
byl
celý
ježíš
rozumíte
mi
to
je
ta
podat
panny
marie
to
je
to
tajemství
toto
poly
a
to
je
funkce
nesmrtelné
duše
v
našem
těle
ano.
To
je
asi
takhle
víte
dobře
že
to
dostal
se
s
ježíšem
na
kříž
a
umřít
vnitřně
nebylo
ani
v
moci
toho
svatého
jana
to
bylo
moc
moc
jenom
toho
ježíše
na
kříži
tuto
moc
vzdát
se
sama
sebe
dokonale
a
umřít
tedy
na
tom
kříži
pro
tento
svět
to
je
v
moci
ježíše
krista
ale
ta
panna
maria
ta
naše
nesmrtelná
duše
ta
má
jedinou
práci
být
pomocníkem
by
takovou
sponou
ne
být
takovým
prostředníkem
který
nás
tam
dovede
to
je
důležité
vědět
já
jsem
vám
vykládal
tu
scénu
stýkali
borgéze
jak
tam
byl
ty
zastaví
manželé
a
to
rychle
opakuji
a
za
mnou
se
radili
co
znamená
ten
obraz
karma
jak
panna
maria
šlape
na
hlavu
hada.
A
učí
ježíška
že
má
šlápnout
na
její
nohu
ona
potom
ucukl
a
on
už
potom
je
bezpečně
stát
na
hlavě
hada
takže
kdyby
byla
panna
maria
toto
naučila
ježíše
ta
byla
sponou
i
pro
toho
ježíše
s
tím
otcem
i
tento
potřeboval
tu
nesmrtelnou
duši
dispozici
ale
kdyby
byla
tohleto
neudělala
tak
ten
ježíš
také
nedokázal
přemoci
sama
sebe
a
ten
had
je
symbolem
našeho
já
který
toho
arcisatanáše
který
nás
drží
mimo
vědomé
spojení
s
bohem
a
není
jiného
nikoho
kdo
by
nás
vzdaloval
od
toho
boha
než
naše
já.
V
protože
ve
vůli
boží
abychom
byli
jedno
s
ním
ale
naše
já
má
zpočátku
jinou
funkci
naše
já
má
zpočátku
ničím
nezmate
no
a
nezastupitelnou
funkci
že
musíme
svůj
život
jeho
pomocí
jeho
existencí
rozvinout
aby
ho
se
stali
plným
člověkem
celým
jestliže
nejsme
tím
celým
člověkem
tak
nemůžeme
pomýšlet
a
nějakou
vyšší
fázi
když
se
neosvědčíme
v
malém
osvědčit
ani
nemůžeme
ve
velkém
čili
my
to
já
potřebujeme
jenomže
je
a
to
já
jakmile
se
dostane
do
výše
toho
vývoje
naznačené
ho
v
jordánu
ne
tak
přestává
být
pomocníkem
a
začíná
být
satanem
a
je
třeba
ho
přemoci.
A
nemusíme
se
starat
o
to
jak
protože
ježíš
nebo
evangelium
říká
že
ježíš
byl
duchem
puzen
na
poušť
ne
z
vlastní
iniciativy
tam
šel
byl
duchem
nám
na
poušti
a
tam
se
z
této
iniciativy
ducha
božího
postil
a
teprve
až
zlačněl
to
znamená
až
to
já
nebylo
uspokojování
a
von
ho
nespokojil
tak
povstalo
proti
tomu
člověku.
A
začla
ho
vědět
to
svádí
každého
z
nás
tak
že
ho
svatě
k
tomu
aby
sloužil
tomu
já
a
ne
bohu
všem
víte
dobře
když
to
znovu
přečtěte
si
to
znovu
tam
to
snu
lite
dobře
že
on
odmítl
tento
svět
to
je
ten
celý
recept
že
v
ježíši
kristu
je
sou
všechny
lese
od
odmítl
ten
schod
sloužit
sobě
tomu
já
tomu
satanu
skočit
si
z
toho
chrámu
a
a
tak
dále
klanět
se
mu
a
tam
to
už
nesmí
člověk
dělat
klanět
sám
sobě
to
už
je
špatné
to
je
to
dobré
když
například
svatý
je
na
svou
svatost
hrou
dí
tak
přes
tuto
fázi
té
pouště
a
přemožen
satana
ten
dostává
a
bojuje
s
tím
do
konce
života
umírá
do
konce
života
a
neumře
a
neví
proč
je
to
třeba
ano.
Tak
já
nevím
jestli
je
to
vysvětleno
ale
ježíši
kristu
je
to
vysvětleno
ano
tam
je
ten
celý
recept
jeden
třeba
to
odhalit
jenom
třeba
se
podle
to
taky
zařídit
pochopitelně
kdyby
ten
vůli
svou
nestarat
tam
kam
nemůže
kde
nemůže
být
vůbec
prospěšná
kam
ne
tam
ji
nemáme
ztekat
kde
ji
musíme
naopak
ztratit
protože
jedna
součástí
té
vůle
se
ji
postupně
ztra
vám
je
na
součást
té
vůle
je
nebo
dá
se
definovat
jako
láska
k
sobě
a
služba
sobě.
Takže
jestliže
člověk
si
přeje
pro
sebe
spásu
je
to
v
nejlepším
pořádku
to
si
všichni
učedníci
přáli
a
ježíš
kristus
je
vzal
i
s
tímhletím
za
své
učedníky
ale
pak
je
tomu
musel
postupně
vodnaučit
tak
muselo
jí
ji
jít
o
dobro
bližního
a
spásu
bližního
pro
to
voni
nejenom
třebas
léčili
ale
taky
křtili
přibližovali
lidi
ke
spáse
že.
Upozorňuju
vás
že
v
tom
životě
ježíše
krista
vy
ty
recepty
nacházíte
a
já
ano
to
je
milosrdenství
boží
protože
pro
vás
protože
najít
ten
znamená
cit
se
a
kdo
se
neřídím
tak
se
odsuzuje
ježíš
kristus
je
recept
na
to
jak
přemoci
satana
ale
kdyby
byl
ho
nepřemohl
tak
byl
ztracen
z
té
své
celé
funkci
všechno
byste
to
zvrhl
byl
nemohl
provést
to
co
od
otce
měl
přikázáno
učinit
rozumíte
mi
a
tak
si
prostě
uvědomte
že
ne
z
nějaké.
V
takové
lajdáckostí
boží
nebo
nevšímat
vo
sti
pána
boha
tyto
dary
nemáte
ale
protože
vás
pán
bůh
miluje
protože
věřte
mi
to
že
a
to
vám
tentokrát
výjimečně
nelžu
že
já
si
přeju
být
pokud
možno
nevědomí
v
těchto
věcech
abych
neměl
příliš
velké
povinnosti
protože
když
někdo
nevědomý
v
matematice
nic
se
nestane
že
nevědomí
v
kterémkoliv
vědním
oboru
nic
se
nestane
nebo
když
je
vědomí
v
tom
oboru
nic
se
nestane
když
to
nedělá.
Horší
by
to
už
bylo
kdyby
někdo
byl
lékaře
ani
nechtěl
nikoho
léčit
to
už
tam
že
to
jeden
naro
zradí
nebo
by
někdo
učitelem
a
nechtěl
nikoho
poučit
to
je
také
špatné
nebo
byli
byl
knězem
a
nechtěl
to
kněžství
se
o
to
kněží
podělit
někým
to
by
bylo
taky
špatné
a
je
celá
řada
řemesla
ve
to
takhle
výrazně
není
ačkoliv
tam
také
je
obsaženo
než
těžko
odtamtud
to
jako
se
dovědět
to
tam
je
ale
tadyhle
v
tomto
případě.
Duchovní
poznání
má
jiný
charakter
k
vám
vždycky
opakuji
že
když
ho
nabydu
a
do
jaké
míry
ho
nabydu
tak
ho
musím
praktikovat
když
ho
ne
praktiku
tak
to
zase
ztratím
tak
doví
kolikrát
já
to
vím
podle
sebe
nějaké
poznání
jsme
měli
a
se
svého
ztratili
protože
jsme
to
nepraktikoval
rozumíte
ona
je
možná
lepší
když
to
vůbec
nemáme
než
abychom
to
na
pokračování
ztráceli
se
té
únavné
a
to
je
aspoň
soud
podle
křesťanských
světců
velice
těžké
a
strastiplné
že
když
voni
se
setkali
například
s
bohem
nějaké
extazi
a
pak
se
toho
musel
zříct.
Co
pro
ně
už
byl
tenhleten
svět
to
bylo
to
byl
černý
temný
bídný
žaláře
předtím
ne
a
když
poznal
něco
lepšího
pochopte
a
musím
se
toho
vzdát
to
bylo
potom
zle
takže
oni
se
nový
z
nich
na
tento
svět
dívali
karmicky
a
jmenovali
ho
temný
údolí
zármutku
a
pláče
že
ano
ve
i
v
modlitbě
to
máme
tohleto
není
tomu
tak
pokud
by
se
to
je
radostná
oblast
sestupu
a
všem
kdyby
to
tak
ideálně
šlo
že
by
člověk
nikdy
nespadl
nějakého
žebříku
ale
když
vám
není
ukázáno
kde
jste
a
neříkám
že
bych
se
tam
nebyli
ale
není
mám
ukázáno
tak
nemůžete
vědomě
padnout
a
tím
se
vám
tím
se
ošetření
mnohého
utrpení
ano.
Já
tyhlety
věci
neznám
kvůli
sobě
jenom
kvůli
úkolu
který
mám
a
je
to
zatěžující
úkol
protože
se
musím
ustavičně
dělit
o
toto
poznání
s
ostatními
a
to
dělení
sebe
s
těmi
ostatními
to
je
asi
tak
tisícero
násobí
stát
více
násobí
úkol
časově
i
duševně
namáhal
vnější
než
pracovat
sám
na
sobě
a
kdybych
to
ještě
nějak
tak
předvedl.
Tím
co
vidíte
že
dělám
třebas
tady
s
vámi
mluvím
nebo
že
píši
nějaké
spisy
tak
z
toho
tisíckrát
toto
co
vidíte
čeho
jste
svědky
to
je
jedenkrát
a
těch
devět
set
devadesát
dět
vůbec
neznáte
a
buďte
rádi
a
to
je
to
co
kdybych
nebyl
ochoten
dělat
těch
devět
set
vesele
o
čem
nemáte
vůbec
žádnou
páru
kdybych
nebyl
ochoten
dělat
tak
okamžitě
tu
milost
ztrácí
já
bych
si
jenom
matný
vzpomínal
že
někdy
jsem
tu
milost
měl
že
někdy
jsem
tomu
ježíši
rozuměl
že
někdy
se
mohl
někomu
poradit
ale
už
bych
nemohl
dál
poradit.
Už
bych
to
neznal
všech
protože
to
není
moje
to
je
mi
propůjčeno
rozumíte
jenom
proto
abych
tím
takhle
vládl
než
se
učedníci
páně
stali
jeho
učedníky
sloužili
svým
rodina
jakmile
se
vzdali
svého
symbol
toho
vzdání
svého
to
je
prosím
symbol
to
znamená
dali
jste
svých
rodin
ono
je
není
třeba
se
vzdát
detailně
toho
a
toho
a
dbát
na
to
ještě
tamto
mě
poutá
tam
to
nic
to
nesmyslné
jednání
prosím
vás
toho
se
zřekněte
to
nikdy
nedělejte
je
třeba
se
vzdát
to
hlavního
to
co
mám
nejradši
a
to
ostatní
si
s
tím
sveze
rozumíte
anebo
to
vůbec
nevadí
vy
se
to
nese
de.
Ale
já
bych
to
ještě
před
převedl
než
se
pustím
to
bude
eště
takový
lépe
ale
ten
tam
může
být
já
bych
se
ještě
převest
do
dnešní
době
do
dvacátého
století
jakým
způsobem
zpovídal
páter
pio
v
tom
snovém
ro
to
do
až
do
roku
devatenáct
set
šedesát
osm
dvacátýho
třetího
září
zemřel
ten
rok
tenhleten
muž
nechtěl
od
lidí
kteří
k
němu
přicházel
do
zpovědnice
aby
měli
dokonale
vypracovaný
hříchy
dokonale
vypracovaný
zpovědní
zrcadlo
nýbrž
aby
si
byli
vědomi
toho
co
na
tomto
světě
nejvíc
drží
co
je
nejvíc
poutá
takže
když
tam
někdo
přišel
a
začal
mu
třebas
i
spasí
ru
číst
co
všechno
vyvedl
on
říkal
dost
já
vím
že
máš
upřímnou
vůli
řekni
mně
co
si
myslíš
že
je
nejhoršího
to
mě
stačí
a
když
mu
to
řekl
tak
řekl
já
ti
dávám
rozhřešení
protože
když
se
toho
upřímně
zříkáš
tak
to
ostatní
se
sveze
ano.
Takže
oni
když
se
zřekli
to
učedníci
páně
svých
rodin
které
měli
nejradši
pochopitelně
a
pro
které
žili
tak
se
zřekli
svého
všeho
svého
i
když
třebas
uměli
dá
vybalit
a
takové
to
bylo
taky
jejich
ale
to
už
je
nedržel
o
tolik
jako
když
to
dělal
prostředí
rodiny
to
to
mělo
ten
smysl
už
původní
to
bude
jenom
umění
které
necho
mu
nevadí
naopak
ta
rozvíjí
v
lidské
já
velikou
bytost
a
rozví
lidský
život
a
to
je
nutné
jenom
z
rozvinutého
života
se
dá
jít
dál
a
když
tedy
se
vzdali
svého
nikoliv
ještě
sebe
tak
už
měl
právo
se
vzít
do
učednictví.
A
vzal
si
je
s
tím
sou
podmínkou
že
budou
dále
slevovat
čili
to
je
proces
postupný
a
teď
že
musí
dojít
také
nejenom
na
to
co
je
jejich
ale
na
ně
samé
a
co
je
hlavně
drželo
přitom
ježíši
láska
k
nim
a
ne
láska
k
ježíši
na
rozdíl
od
toho
jana
snad
ale
těch
jedenáct
láska
k
sobě
to
byla
která
je
držela
při
protože
měli
stav
z
konce
světa
a
chtěli
být
spaseni
pro
sebe
a
to
jim
neměl
ježíš
za
zlé
ale
teď
tam
krásný
návod
jak
se
přes
tuhleto
překážku
že
člověk
se
má
rád
a
když
se
spásu
tak
se
má
rád
okatě
a
vypočítavý
o
říká
takový
obyčejný
člověk
který
se
má
jenom
pro
tento
život
že
chce
mi
tady
pohodlí
čo
a
my
ho
chceme
mít
na
věky
té
vypočítavost
zábavná
ne
které
sobectví
na
něm
na
kolikátou
to
je
vyspělé
sobectví
a
on
jim
tohleto
trpěl
za
jedné
podmínky
Že
soustavně
vedl
k
lásce
a
pomoci
bližnímu
ano
takže
on
je
soustavně
odváděl
od
nich
samých
neříkal
neunesete
toužit
po
spáse
to
neříkal
to
jim
nebral
ale
ukazoval
jim
druhou
stránku
mince
že
musí
mít
se
musí
že
musí
dospět
k
tomu
aby
milovali
bližního
jako
sebe
nic
víc
to
je
velice
těžké
pochopitelně
a
oni
pokud
vím
do
toho
nedospěli
až
při
seslání
ducha
svatého
to
nevadí
ten
proces
pokračoval
a
oni
opravdu
málem
zapomněli
na
vlastní
spásu
protože
sloužili
bližnímu
kontinuální
ustavičně
soustavně.
Jaký
výtečný
recept
tady
máte
když
ustavičně
budete
sloužit
bližnímu
tak
i
když
dneska
toužíte
po
spáse
tak
ta
vaše
služba
se
dostane
do
nových
kolejí
do
nových
kolejí
a
ty
oleje
jsou
nepochopitelné
pro
člověka
rozumné
ho
že
abyste
ztratili
jako
vedoucí
faktor
svého
života
o
to
se
nesmíte
ztratit
se
snažit
osobně
svou
vůlí
aby
to
ztratili
k
tomu
při
spěje
něco
jiného
než
vaše
vlastní
vůle
tomu
přispěji
touha
pomáhat
bližnímu
nebo
mít
se
k
němu
jako
k
sobě
samém.
A
to
bude
mít
za
následek
že
si
budete
přát
dobro
pro
něho
jako
pro
sebe
rozumíte
to
znamená
už
se
otupí
to
sobectví
které
si
bude
přát
přednostně
pro
vás
tu
spásu
a
proto
ježíš
kristus
ukazuje
na
toto
indové
dlouho
ne
většina
z
nich
ani
dodneška
to
nepochopila
proč
von
dělal
zázraky
ježíš
kristus
a
proč
dopouštěl
nebo
měl
své
žáky
k
tomu
aby
křtili.
Protože
tím
ten
voni
se
přibližovali
ke
spáse
a
oni
nesměli
stát
jenom
o
to
aby
ten
bližní
byl
uzdraven
nýbrž
také
o
to
aby
se
přibližovali
ke
spáse
aby
ta
spása
nekonal
jenom
tomu
člověku
který
šel
za
ježíšem
jako
učedník
a
šel
za
tou
spásou
pro
sebe
nýbrž
aby
nula
také
tím
ostatním
kterým
se
rozdávali
vlivem
té
moci
dané
od
ježíše
a
tohleto
je
skvělý
recept
na
to
jak
přejít
z
touhy
po
samo
spáse.
K
touze
vyšší
upozorňuju
vás
že
se
o
to
nesnažte
jinak
než
právě
rozdělování
svého
za
mezi
sebe
aby
ního
společnost
lidská
vás
tomu
soustavně
učí
když
například
musím
být
zaměstnán
tak
já
jsem
musím
o
sebe
poděkovat
společnosti
ale
pak
je
to
přímo
hříšné
jestli
já
té
společnosti
nesloužím
věrně
protože
to
švindlem
milovat
přitom
já
musím
dělat
kloudně
svoje
zaměstnání
abych
totiž
opravdu
tu
společnost
ve
které
žiju
miloval
tak
jak
to
sebe
do
takové
míry
a
v
tom
rozsahu
jak
je
mi
to
dovoleno
ne
abych
se
rozdával
na
každém
rohu
pochopitelně
já
jsem
jednou
třebas
málkou
ním
úředníkem
na
si
vymýšlím
tak
abych
v
rámci
té
své
funkce
poctivě
sloužil
tomu
bližnímu
že
to
ani
mi
bližní
to
je
účinnější
že
je
to
ani
bližní
protože
já
se
nemohu
nadát
toho
že
že
přijde
řekne
dobře
jsme
to
zařídili
tady
máte
další
prema
taky
ještě
vode
mě.
To
se
nikdy
nestalo
že
ne
no
kdy
to
mě
také
ne
když
jsem
nějakému
žáku
lépe
posloužil
než
jak
by
mu
třebas
by
posloužit
jiný
aby
máte
třebas
jiný
názor
že
se
mu
posloužil
ale
když
se
musela
jinak
posloužil
než
jiný
tak
von
mě
ten
žák
neprovedl
pro
mě
anime
kousek
který
odešel
po
maturitě
a
bylo
po
něm
veta
a
tak
je
to
z
naším
povoláním
že
totiž
všechno
se
tam
jako
ztrácí
do
propasti
ten
něco
podobného
něco
skvělého
co
dokáže
jenom
hospodina
uvaří
obě
voni
to
s
ní.
Pro
které
to
úvaze
a
oni
ani
nemu
nou
ani
neřeknou
bůh
a
dovol
toho
pryč
a
může
se
mít
talíře
na
vadit
znovu
a
zase
je
to
být
a
zase
je
to
péče
je
to
pryč
dete
je
kam
se
to
skládá
to
je
ono
to
je
to
často
částkách
odebírám
se
od
sebe
když
to
dělá
hospodin
tak
je
ho
ukázal
uká
moh
ukázat
na
každé
povolání
člověka
že
ho
kraje
svého
já
ukazuje
a
když
to
dělá
tímto
způsobem
že
se
zrovna
tak
neohlí
ne
jako
ten
kdo
mě
dobrý
obec.
Potom
co
udělal
a
nebudete
to
přičítat
k
dobru
a
no
tak
bylo
to
uvážení
bylo
to
směli
jenom
více
nechtěla
nebo
jsem
nechtěl
hotovo
tak
prosím
tento
recept
je
ježíši
kristu
oni
ukrajoval
z
té
své
touhy
po
samospásy
rozumíte
a
rozdával
ji
v
podobě
léčení
bližního
podobě
křtí
aby
třebas
v
podobě
dělání
obě
a
nebo
já
nevím
co
všechno
to
je
jedno.
Jenomže
když
vaříte
mě
tak
je
to
krajní
po
na
malé
kousky
kdybyste
křtili
tak
jako
oni
křtili
z
moci
boží
ne
do
krajní
po
velkých
kouká
takže
oni
za
tři
roky
téměř
přišli
o
sebe
ale
nemůžeme
tam
přát
tak
rychlý
postup
protože
to
by
málokdo
jít
nesl
ukázalo
se
že
ani
oni
kromě
jana
to
nesnesl
oni
při
tom
při
tom
od
kralování
sama
sebe
přišli
od
celou
svoji
víru
představte
si
to
jak
byste
těžko
to
nesli
kdybyste
od
celou
svou
víru
přišli
kdyby
se
najednou
nevěřili
v
toho
spasitele
kdybyste
ho
viděli
k
nic
bezmocně
na
kříži
že
sobě
po
pomocí
nemůže
jako
podle
pomáhat
vám
tří
za
ním
šli
jako
za
svým
spasitelem.
Takhle
ho
budete
vidět
by
se
tak
prudce
šli
k
tomu
bohu
že
ho
nevíte
to
je
způsobeno
tím
že
jednak
obrazech
to
nevidíte
to
je
také
dobré
a
jednak
tím
že
to
pomaleji
se
to
za
tři
roky
se
ne
odbyde
tahleta
pasáž
ale
věřte
tomu
oni
v
okamžiku
smrti
nevěřili
v
ježíše
krista
až
na
toho
jana
těch
deset
jedenáct
nevěřil
v
ježíše
krista
kdy
si
do
toho
vzdálit
jidáše
protože
by
byli
se
neroz
utekli
on
jim
šlo
o
ně
samé
řekli
spáse
puč
aspoň
zahradě
kdo
může
sám
sebe
petr
například
neznám
toho
člověka
že
domu
ten
koho
zakokrhal
aby
si
uvědomil
jak
lže
a
tak.
Jak
se
jestliže
tedy
člověk
na
této
cestě
ztratí
víru
a
ztěžuje
se
několikrát
já
už
ani
po
tolika
letech
úsilí
nevěřím
na
to
že
by
to
někam
vedete
a
ztráta
této
víry
a
já
řekl
já
mu
říkám
vždycky
v
této
chvíli
to
je
požehnaný
okamžik
tady
máš
před
sebou
také
nevěrce
který
ještě
nezačal
věřit
a
máš
dojem
že
jsem
na
tom
líp
než
ty
nebo
jsem
na
tom
hůř
a
on
mě
říká
za
prvé
tě
nepovažuju
za
nevěrce
že
by
s
opánky
jako
o
chlebu
a
za
druhé
mám
dojem
že
si
na
tom
líp
na
říkám
v
obojím
se
mýlíš
a
mám
pravdu
každý
na
tom
nejlíp
tak
jak
když
poctivě
věci
dělá
tak
jak
se
to
s
ním
děje
že
stav
té
že
si
že
byste
měli
vědomím
že
vás
někdo
vede.
To
by
to
vědomě
vědomě
se
stýkal
s
tím
mistrem
který
není
tělesný
který
se
o
vás
objevuje
vede
vás
na
povídavá
my
se
pro
něho
vidíte
nemáte
vůbec
žádné
těžkosti
na
té
cestě
kam
by
to
vedlo
to
by
vedlo
maximálně
tam
kam
to
vede
v
indii
když
je
žák
sahat
řízen
tím
svým
kruhem
tím
svým
mistrem
že
by
věl
ten
žák
na
tom
mistru
a
že
jakmile
by
ten
mistr
ho
jednou
opustil
a
prohlásil
by
ho
za
hotového.
Tak
jenom
jeden
z
tisíce
možná
že
i
menší
počet
by
byl
ochoten
udělat
další
krok
většina
z
nich
zůstane
trčet
tam
by
mistr
opustil
co
to
je
co
by
to
bylo
to
by
byl
ten
stav
kdy
ježíš
kristus
opustil
své
učedníky
a
šel
na
kříž
rozumíte
je
to
konec
vývoje
vůbec
ne
to
není
konec
vývoj
takže
si
ne
žalu
te
na
poměry
že
nevíte
kde
jste
že
nevíte
vo
tom
jestli
mistr
váš
právě
za
vás
vstupuje
a
ne
nanovo
ježíš
musí
ustavičně
za
nás
se
dávat
křižovat.
A
my
jsme
toho
ušetřili
toho
vidění
toho
jeho
ustavičného
sebeobětování
a
buďte
rádi
že
toho
ošetření
toho
pohledu
to
je
to
by
bylo
neúnosné
křesťanští
světci
kteří
toho
nebyli
ošetření
si
přáli
toho
být
neošetřil
chtěli
ježíšem
trpět
zažívali
tak
obrovská
utrpení
že
to
co
ježíš
kristus
zažíval
třebas
tři
hodiny
voni
zažívali
půl
života
prosím
vás
řeknete
proč
zažívali
půl
života
když
to
trvalo
jenom
tři
hodiny
ježíš
nebylo
toho
víc
než
ten
ježíš
kristus
zažil
není
to
nějaká
anomálii
to
je
ale
na
druhé
straně
a
on
to
řeknu
argumenty
jiné
než
které
jsem
přednášeli
dy.
Oni
proto
celý
život
trpěli
tím
ukřižováním
také
proto
po
také
podškrtávám
že
by
byli
to
utrpení
ježíše
krista
v
kostce
jak
ono
zažíval
nedrželi
neunesli
já
to
vysvětlím
ještě
jednou
legenda
která
tam
může
být
tak
kterou
dobře
znát
ten
vysloužili
voják
který
v
malé
asii
u
jedné
řek
že
tomu
říkáme
kryštof
přenášel
po
cestě
přes
řeku
neboť
tam
nebyla
logika
tam
nebyla
pranice
a
kdo
se
nechtěl
na
moci
tak
si
mu
vest
na
hry
on
ho
přenesl
ten
jednoho
dne
byl
svědkem
toho
že
přišlo
malé
dítě
a
přálo
si
být
přeneseno
na
druhý
břeh
a
kryštof
mu
řekl
no
to
bude
teďka
snadná
práce
a
jakmile
vstupoval
do
té
vody
tak
dítě
staro
stále
těžší
a
těžím
a
ten
kristu
říkal
dítě
to
je
že
si
nejtěžším
břemenem
ačkoliv
se
tak
malé
jaké
jsem
vůbec
kdy
nesl
dítě
mu
řekl
já
ti
trošku
uleví
té
tíze
aby
se
vůbec
přešel
a
teprve
na
druhém
břehu
ti
řeknu
co
s
to
nesl
ty
se
že
se
spasitele
tohoto
světa
a
ten
nesl
tíhu
celou
světa
ten
ne.
Text view •
Help