Waveform view
80-13
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
A
tak
jednat
špatně
znamená
dívat
se
na
ní
spatra
nebýt
činný
seno
odpočinout
například
spánkem
považujeme
za
nutné
zlo
ve
skutečnosti
odpočívat
nebo
být
trpný
tam
kde
je
toho
zapotřebí
je
tak
moudré
že
bez
této
moudrosti
bychom
se
na
dalších
stupních
neobešli
mějte
si
dobře
ten
člověk
ze
začátku
i
když
je
dobrý
který
se
pomoci
řečeno
ne
neumí
jednat
trpně
trpnosti
se
učí
až
teprve
se
smrt
až
už
je
zralý
ten
den
slušné
jeho
den
dozrává
do
jeho
života.
To
znamená
kdo
dovede
využít
stavu
trpnosti
to
už
je
duchovní
velikán
a
proto
se
nedivte
že
když
nedokázal
být
správně
činný
nedokáže
taky
být
správně
trpný
a
proto
ten
slíbil
a
to
se
choval
té
babičce
špatně
a
ne
k
nezíská
od
ní
jí
moudrost
kterou
mohl
získat
kdežto
ten
dobrý
bratr
se
choval
babičce
jak
se
náleží
a
byli
také
nápomocen
že
trpnost
sama
o
sobě
nemůže
existovat
někdo
jí
musí
rozsekali
někdo
ji
musí
dodat
energii
ano
a
to
je
ta
činorodá
stránka
tady
skloubené
činorodosti
s
tou
pevností
je
velice
nutná
záležitost
trpná
pasivita
navést
za
říkal
aktivita
tý
trpná
a
tak
dále
vysvětloval
dříve
a
jestliže
člověk
toto
dovede
zkloubit
dohromady
potom
z
toho
vy
souká
moudrost
která
je
v
tom
obsažena
sama
by
moudrost
nepřenesl
teprve
musí
rozsekali
dříví
zasadil
toho
svoji
činnost
do
toho
do
té
toho
rámce
trpnosti
aby
mohl
získat
moudrost
o
tom
proudu
kterého
když
se
zmocním
tak
kamení
šel
potom
oba
dva
vracet
tedy
do
k
tomu
čaroděj.
Čaroděj
tví
tohoto
světa
spočívá
v
tom
že
je
nám
tohleto
co
tady
před
sebou
vidíme
svět
jevů
našimi
smysly
naším
rozumem
našimi
city
líčeno
jako
moc
na
kterou
není
a
vedle
které
žádná
jiná
není
to
je
kou
které
indové
říkají
mája
ale
není
to
má
a
v
tom
smyslu
ne
ne
skutečnost
ta
moc
neskutečná
která
v
tom
je
obsažena
toto
není
absolutní
moc
se
nám
tady
jako
absolutní
moc
jeví
a
proto
v
dalším
průběhu
pohádky
vidíte
jaké
meze
ta
moc
má
jakými
zákon
je
svázaná
že
například
musí
brát
ohled
na
ty
kterým
oslepuje
oči.
Tak
dále
je
se
všimněme
co
tam
ten
čaroděj
a
dává
za
práce
především
v
ce
aby
přebíral
jak
ten
zlý
tak
ten
dobrý
bratr
hromadí
má
mých
raného
z
přes
čočkou
to
znamená
ne
aby
už
přebíral
dobro
a
zlo
to
už
bylo
vyřešeno
v
té
oblasti
činnosti
tady
už
jde
o
odhalovali
té
mstí
přírody
už
jde
o
něco
dotaz
za
přirozenost
tohoto
světa
to
už
je
něco
vyššího.
Tam
totiž
ze
začátku
tohoto
odhalený
nebo
mohli
bychom
říct
sebepoznání
hlubšího
začatku
tohoto
odhodlání
je
sebepoznání
tam
musím
jednotlivé
složky
kterých
je
mnoho
od
sebe
umět
oddělit
složky
svého
já
a
vůbec
všech
zvyková
všechno
na
tomto
světě
tak
jak
se
to
má
toto
je
má
k
toto
je
čočka
ne
toto
jenom
dobré
a
zlé
toto
je
jiné
než
tamto
to
má
jinou
funkci
než
tamto
čili
je
to
funkční
rozeznávání
prosím
vás
to
je
ta
této
navíc
co
tady
je
obsaženo
ano.
S
funkční
rozlišování
tady
už
vidíte
že
on
se
dostává
ten
oba
dva
se
stavení
nebo
měli
by
se
dostat
trošičku
za
dobrozlo
to
už
je
tak
už
je
otázka
funkce
a
víte
že
dobro
i
zlo
má
své
funkce
a
je
roz
je
třeba
rozhodnout
jenom
které
funkce
patří
na
stranu
toho
a
na
stranu
onoho
že
jenom
na
stranu
zla
a
dobra
ale
kam
to
patří
aby
člověk
ve
svém
životě
nebyl
už
od
této
chvíle
jako.
Okvětních
jako
rodička
která
se
točí
podle
větru
nýbrž
podle
tohoto
způsobu
rozlišování
mimochodem
všimněte
si
ježíše
toto
se
děje
teprve
potom
když
ten
bratr
proc
prošel
tou
nocí
tou
trpností
když
se
naučil
určité
boží
používat
správně
trpnosti
a
nebo
nenaučil
tento
potom
samosebou
nemohl
přestože
to
u
něho
ta
možnost
je
to
provést
nemohl
to
provést
možno
jsem
totiž
překládal
on
to
nemůže
telat
jem
se
přestal
dát
totéž
nebo
všemi
řece
řiká
totéž
jen
že
oni
to
ne
realizuje
ani
nemoh
ani
si
ne
všimnou
to
tam
je
v
tom
obsaženo
co
právě
se
s
nimi
děje
ke
cenu
se
nic
neděje
to
není
pravda
s
ní
se
každé
každým
se
děje
totéž
že
on
na
to
nejde
tak
jako
ten
dobrý
bratr.
A
teď
další
co
tam
je
že
to
ještě
bych
měl
říct
že
pro
zrovna
mravenci
mu
pomohli
pochopitelně
že
tím
že
on
to
nemusel
sám
dělat
jenom
se
to
začal
dělat
dobré
vůli
začal
já
to
musí
začít
dělat
jako
by
to
chtěl
udělat
všechno
pak
už
mu
automatismus
pomůže
ano
rozumíte
ty
nastoupí
to
co
si
vydělal
v
tom
životě
to
už
to
už
má
na
klamný
ten
automatismus
dvě
který
najednou
se
tady
hlásí
životů
to
je
jako
o
asi
pupenec
který
před
rozum
že
tak
něco
to
člověku
je
připraveno.
Dále
po
té
druhé
stránce
ta
ptačice
která
žádá
od
zachrání
toho
dítěte
pomáhá
v
jiném
případě
pomáhá
v
tom
případě
kdy
ten
čaroděj
si
přeje
mít
pro
sebe
tři
zlata
vajíčka
z
nějaké
vysoké
větle
protože
si
myslí
a
ne
se
tam
napsáno
že
do
tají
ča
má
tak
pokud
je
má
v
ruce
tak
je
živ
ano
samo
sebou
také
celá
příroda
se
snaží
o
věčnost
tou
ustavičnou
reprodukcí
vajíčka
novými
zárodku
existuje
taková
věčnost
jaká
s
tak
s
tím
že
se
všechno
jedno
z
druhého
rodí
ne.
A
toho
se
tímto
způsobem
se
chce
příroda
zmocnit
věčného
života
samosebou
je
to
marné
ale
dá
se
něco
časného
nastavovat
pro
ten
čaroděj
tolik
potom
toužil
dále
bych
chtěl
říci
že
on
ten
čaroděj
nevěřil
už
tomu
dobrému
obratu
že
bez
pomoc
někoho
jiného
co
dělá
a
proto
nad
ním
bdělí
dokud
neusnul
tady
je
zajímavé
za
jak
si
okolnosti
usíná
lidská
přirozenost
druhém
a
potom
ve
třetím
případě.
Že
za
jiných
okolností
usíná
ve
druhém
za
jiných
ve
třetím
případě
víte
mystikové
křesťanští
často
píšou
opustí
smyslů
a
usíná
rozumu
nemyslí
tím
ztrátu
vědomí
nýbrž
myslí
tím
to
co
já
tady
pohádku
vě
říkám
o
tom
čaroději
že
lidská
přirozenost
musí
svým
způsobem
být
zůstat
naživu
ale
být
ve
stavu
latentní
a
jenom
za
takového
stavu
věcí
může
člověk
se
dostat
dál
za
ní
propašovat
tam
ty
svoje
tajné
připravené
schopnosti
a
to
v
případě
že
jde
za
těmi
vajíčka
je
ustání
té
lidské
přeroste
dosti
možné
jiným
způsobem
než
při
tom
posledním
kdy
jde
o
tu
rybka
protože.
Když
jde
o
tu
lidu
tam
musí
mít
člověk
ta
lidská
jeho
přáno
dojem
že
je
ten
hledající
mrtev
teprve
pak
usíná
před
tím
ten
dojem
nemusí
mít
naopak
vůbec
ho
nemá
ví
o
svém
životě
a
tady
jsem
chtěl
naznačit
jak
při
tom
vzestupu
duchovním
roste.
Sebeumrtvení
do
jakých
fází
se
dostává
ve
třetím
bodě
do
jaké
jaké
fáze
ve
druhém
a
do
jaké
míry
v
prvním
tam
prostě
ten
duch
lidský
je
nepřítomnosti
řekl
v
té
místnosti
ty
mravenci
přebírat
druhém
případě
už
je
přítomen
ale
usíná
u
nohou
pže
nevydrží
to
co
vydrží
ta
vnitřní
podstata
která
utočí
na
tu
lidskou
přirozenost.
A
ve
třetím
případě
je
to
dokonce
tak
se
člověk
má
dojem
že
umřel
o
sobě
má
ten
do
ní
že
být
mrtev
a
konečně
bych
chtěl
se
z
mit
ještě
o
té
poslední
fázi
o
tom
nabízena
těch
darů
jestliže
člověk
všechno
to
co
teď
vykonal
až
do
této
fáze
vývoje
si
chce
přivlastnit
sises
z
toho
něco
mít
pro
sebe
zase
co
před
tím
třeba
duše
ale
dělat
to
pro
věc
teď
najednou
se
v
tom
shlédl
a
řekne
to
by
bylo
něco
pro
mě
to
znamená
chytá
se
toho
lehkého
nějakého
daru
tazvaného
drahocennou.
Tak
tím
všechno
staví
na
hlavu
a
padá
zase
nazpátek
a
s
kamení
on
tady
nesmí
vzít
odplatu
svou
je
mu
musí
zvláště
v
té
poslední
fázi
a
to
je
nejtěžší
zase
obec
to
znamená
on
se
tím
nesmí
jít
o
boha
ti
nějakým
způsobem
to
v
nejširším
slova
smyslu
a
teprve
v
takovém
případě
můžeš
vyhnout
toho
čaroděje
to
znamená
může
zradit
přírodu
trvale
aby
nepřekážela
ve
věčném
životě
teprve
zde
přirozenost
a
příroda
přestává
hrát
roli
až
do
této
doby
musí
tělesnost
lidská
fungovat
nesmí
si
lehnout
do
hrobu
nesmí
zkamenět
ne.
A
já
bych
ještě
jako
dovětek
k
tomu
chtěl
říct
že
se
mě
při
tom
na
mysli
to
pohádku
vykládal
jak
rozumět
té
části
spasitelské
ho
úkol
ježíše
krista
že
vstoupil
do
pekel
protože
katolická
církev
už
dávno
si
s
tu
neví
rady
mluví
o
nějakém
předpeklí
podle
starého
zákona
což
je
tedy
trval
vedle
tam
se
mluví
o
pekle
stoje
za
tím
ježíš
kristus
své
učedníky
syn
evy
nýbrž
on
říká
že
mu
je
vybral
otec
proč
mu
vybral
jidáše
protože
ho
bylo
nutně
zapotřebí.
Dále
ježíš
říká
že
nikoho
toho
musí
věřil
otec
on
si
neztratí
neztratil
tedy
ani
jidáše
ty
tři
dni
v
tom
pekle
lidově
řečeno
je
cesta
pro
jidáše
ve
skutečnosti
je
to
nadstavba
na
z
dobrem
a
zlem
ježíš
kristus
svým
životem
se
vyrovnal
dokonale
z
dobrem.
A
bylo
třeba
se
dokonale
vybrat
vyrovnat
se
zlem
to
se
dělo
v
okamžiku
smrti
kdy
slon
působilo
že
ale
to
bylo
trpné
vyrovnávání
i
se
zlem
a
víte
že
musí
být
také
aktivní
vyrovnávání
se
z
zlém
to
znamená
musí
sestoupit
do
těch
pekel
to
je
ta
aktivita
při
té
trpnosti
která
nebyla
při
tom
ukřižování
patrna
kdyby
nám
to
krédo
bylo
nezachovalo
tak
o
tom
vůbec
nevíme
že
i
tam
je
třeba
nějaká
aktivita
a
ta
aktivita
spojená
s
takovou
mírou
trpností
jaká
je
označena
na
kříži
vede
k
vykonání
nebo
plnění
toho
spasitelském
úkolu
překonání
dobra
a
zla
překonání
dvojnosti
a
tedy
vstupu
do
věčnosti
kde
je
jednota
mě
směl
bych
ještě
v
tom
dodat
že
my
si
na
ji
vně
představujeme.
Že
ježíš
spasil
na
svém
na
kříži
každého
z
nás
nebo
celé
lidstvo
kdo
si
nepřeje
být
spasen
a
nejde
za
spasení
ten
spasen
nebude
on
se
musí
ke
spasitelské
činnosti
ježíše
krista
připojit
má
tady
vzor
a
má
tady
sílu
která
z
toho
vyplývá
a
ještě
jednou
upozornění
to
co
se
tam
historicky
předvádí
asi
jako
v
této
pohádce
že
se
to
jednou
stalo
to
se
děje
ustavičně
to
je
permanentní
spasitelský
úkol
který
začíná
na
začátku
stvoření
kdyby
stvoření
nebylo
od
začátku
vedeno
ke
spasení
kdyby
převládne
síla
o
střeva
a
to
všechno
rozprchnou
rozumět
do
všech
kousky
vesmíru
a
nebo
nikdo
to
dohromady
nehledá
tam
pořád
objeví
síly
působí
dohromady
a
tam
způsobujete
síla
další
ducha
svatýho
o
tom
a
žije
na
dvacátém
století.
Já
jsem
vám
slíbil
že
řeknu
vysvětlím
detailněji
že
o
život
jde
ještě
také
jin
jindy
než
když
se
očividně
zachraňuje
třebas
fyzický
život
nebo
život
duše
nebo
jak
chcete
to
je
jedno
že
se
člověk
dostává
ho
na
lepší
cestu
životní
protože
jde
o
život
z
všude
tam
kde
člověk
já
budu
mít
jenom
k
člověku
protože
ti
ostatní
na
nají
z
vlastní
vůle
zapírá
vlastní
vůli
do
té
míry
že
dává
přednost
věčnému
řešení
před
řešením
osobní
a
to
je
to
je
vlastně
pomoc
životu.
Samozřejmě
takzvané
věcné
řešení
to
je
také
subjektivní
názor
na
to
co
je
věcné
důležité
je
aby
člověk
to
považoval
za
věcné
řešení
upřímně
považoval
za
věc
nehřešení
co
právě
dělá
na
v
tom
případě
pomáhá
životu
protože
proč
protože
s
tím
odchází
od
sebe
a
kdo
sebe
zapírá
ten
má
blíže
k
následování
ježíše
krista
a
to
znamená
k
ničemu
životu
myslím
že
to
asi
takhle
bude
stačit.
Mám
tady
příležitost
promluvit
o
prosebné
modlitbě
protože
já
jsem
ji
sestře
minulosti
velice
radikálně
na
té
úrovni
na
které
jsem
ten
výklad
vedl
rozumíte
uvědomte
si
na
kterém
úrovní
já
jsem
ten
výklad
ve
já
se
teďka
na
vznešené
úrovni
tam
při
tom
výkladu
já
jsem
na
spojovací
cestě
a
tam
já
musím
s
týrat
modlitbu
prosebnou
a
tam
nemám
totéž
místo
jako
má
někde
dole
naopak
bych
řekl
že
když
chci
získat
poměr
lidský
poměr
k
bohu
tak
je
velice
užitečné
začít
s
prosebnou
modlitbou
protože
jestliže
si
upřímně
něco
přeju.
A
stejně
upřímně
věřím
že
bůh
jestli
je
to
dobré
co
vykoná
nebo
proveden
o
mě
pomůže
tak
já
si
tím
tvoří
poměr
správný
poměr
k
bohu
samozřejmě
budu
muset
časem
tento
způsob
z
revidoval
ale
bylo
by
chybné
si
předstírat
že
jsem
schopen
neprosit
když
všechno
ve
mně
si
to
žádá
abych
prosil
měl
bych
tomuto
vyhovět
protože
ne
že
třebas
budu
vyslyšena
ale
že
opravdu
při
uká
toho
boha
v
sobě
ne
tím
vyslyšení
ale
tím
svým
poměrem
k
bohu
že
já
v
něm
mám
tu
důvěru.
Pro
tu
důvěru
kterou
měl
nechovám
ano
tak
jestliže
tuto
důvěru
důvěrou
já
se
modlím
prosebně
tak
přestože
to
je
třebas
něco
co
bych
o
co
vy
se
neměl
modlit
nebo
co
potom
lituju
že
to
splní
tak
žádné
zlo
nemá
v
sobě
jenom
zlo
nýbrž
má
taky
sobě
dobro
a
já
vzrůstá
ve
smyslu
poměru
k
bohu
ano
tam
se
ten
poměr
zlepšuje
jestliže
já
například
nedovedu
žít
se
svým
okolím
tak
abych
od
něho
nic
nepotřeboval
tak
jsem
na
úrovni
prosebné
modlitby
a
jestliže
stejným
způsobem
jak
si
vyžaduje
služby
od
svého
okolí
si
nežádám
od
boha.
Tak
se
mu
vzdal
protože
za
něj
něco
dělá
to
okolí
a
co
třebas
nedokáže
ani
udělat
ale
stanoví
si
tím
poměr
to
jsou
ti
svým
prostředním
postojem
vůči
okolí
poměr
bližší
k
okolí
než
k
tomu
bohu
proto
bych
byl
rád
kdybyste
si
tohleto
já
to
potom
vyč
až
pudu
závěrem
sladkého
jha
o
tom
psát
hromadně
tak
budu
mluvit
o
proseb
modlitbě
znovu
a
tam
to
uvedu
vy
a
do
kdy
ta
prosebná
modlitba
má
smysl
ale
chtěl
jenom
víc
že
jestliže
já
sem
opravdu
se
modlil
jenom
o
tu
lásku
k
bohu
a
oni
jiného
ta
uvěř
uvědomte
si
že
jsem
to
dělal
po
stavu
extaze
ne
za
prvé
a
za
druhé
že
mi
to
dělalo
hroznou
práci
odolat
abych
se
nemohl
se
něco
co
se
mi
bližší
na
řešení
za
řešení
situaci
která
vede
mě
nastával
já
jsem
kolikrát
se
musel
velice
zabít
bylo
to
dobré
jsem
se
napřed
a
já
vím
ale
nebýt
té
pomoci
z
toho
sedmnáctého
roku
tak
jsem
to
vůbec
nedokázal
jo.
A
modlíte
se
jenom
za
jednu
věc
o
větší
lásku
bohu
a
přitom
je
to
málem
zlo
mělo
to
milovat
co
chybělo
do
toho
zabití
koncentráku
jsem
si
vymodlil
lásku
k
bohu
které
jsem
nerozuměl
já
jsem
neměl
že
to
co
se
tam
se
mnou
děje
že
je
to
projev
nejvyšší
projev
lásky
k
bohu
že
jo
teprv
jsem
to
pochopil
když
jsem
u
nich
téměř
z
té
smrti
ale
co
chybělo
k
tomu
abych
tam
zahynuly
by
se
mělo
protože
se
poctivě
modlil
se
tu
větší
na
bohu
že
tam
jsem
se
modlil
za
něco
čeho
dosah
se
vůbec
nechápal
to
už
jako.
Tím
chci
říct
že
člověk
na
úrovni
kde
už
přešel
přes
hranice
modlitby
se
neměl
modlit
ani
za
tu
větší
lásku
měl
by
nechat
to
uspořádány
svý
věcí
bohu
celku
když
ho
oděje
větší
lásku
eto
jeho
záležitost
o
nakou
ani
neoděje
než
byl
mi
a
on
ono
by
to
bylo
nedopadalo
bývalo
takhle
tragicky
se
mnou
kdybych
byl
o
tu
lásku
upřímně
prostřed
devět
let
ono
dvě
prosto
něco
je
o
někdy
ne
pro
něco
vynese.
To
má
nějaké
následky
do
aby
duchovně
pocítil
je
velice
lidská
tože
dotoho
musím
vložit
že
už
se
znám
jeho
výši
jeho
před
jeho
připravenost
sama
sebe
já
bych
to
řekl
nějak
pohádkově
ano
kdyby
kdybych
to
řekl
pohádku
kde
který
byl
asi
takhle
si
přát
aby
ten
tvůj
bratr
unikl
z
toho
dotyčného
nebezpečí.
Ale
sám
se
v
něm
ocitneš
jsme
si
to
přeješ
musíš
tím
nepřesným
sám
projít
musí
tou
nevědomostí
duchovní
sám
projít
kterou
o
kterém
chceš
připravit
svého
bližního
asi
tak
jako
ježíš
kristus
když
chtěl
spasit
světa
zvolit
musel
sestoupit
z
té
velikosti
a
s
neženiti
boží
z
toho
z
té
slávy
slova
který
bylo
u
boha
ne
cestou
pijete
ubohé
lidské
přirozenosti
a
tam
potupně
musíte
kříži
je
to
to
té
rozumíte
neboť
to
je
prosba
jeho
prosba
za
člověka
obsažená
v
událostech
jeho
života
jak
se
z
radši
událostech
jeho
života
kdyby
nebyl
ochoten
býval
to
všechno
podstoupit
tak
se
mu
nepodařilo
na
něčím
prospět.
Ten
kdo
si
na
prosebnou
modlitbu
za
někoho
měl
by
si
uvědomit
jestli
to
unese
tu
prost
protože
jestli
z
toho
není
ochoten
vložit
všechno
co
si
přeje
tak
ne
oprávněni
se
modlí
prosebně
on
musí
být
ochoten
sám
se
z
lidi
z
toho
co
pro
jiného
od
spojeného
prostě
nestane
se
toho
prosím
ale
musí
být
ochoten
kdyby
se
ježíš
kristus
nebyl
kdyby
nepřebýval
ochoten
se
jí
se
své
zprávy
stejnost
u
boha
otce
tak
by
byl
nedokázal
něco
pro
věc
práce.
Tento
v
tom
nejkrajnějším
případě
dokázal
a
ukázal
jak
to
krajně
vypadá
jak
vypadá
prosebná
modlitba
o
život
je
celý
výrazem
prosebné
modlitby
jak
se
pro
jak
prosí
u
otce
za
stvořené
jeho
spasitelský
úkol
prosba
zas
za
stvořené
abyste
smělo
rádi
k
otci
o
nevede
k
sobě
nýbrž
k
otci
kterého
prosba
si
přečtli
s
tou
sedmnáctého
kapitolu
e
svatýho
jana
šestnáctém
na
velice
pochopil
že
to
se
říkám
že
opravdu
tak.
Teď
je
že
prosí
člověk
sám
ze
sebe
tak
tady
si
musí
být
vědom
dobře
jedné
věci
jako
já
jsem
třebas
modli
se
se
modlil
za
tu
větší
lásku
k
bohu
ne
ne
k
sobě
nečekali
jinému
se
být
opravdu
věcem
toho
za
co
se
modlí
já
jsem
si
například
nedokázal
představit
se
to
láska
boží
já
jsem
modlil
za
něco
čeho
obsah
jsem
neznal
jsem
si
nás
k
učí
přestávali
lidsky
že
puch
miluje
asi
dokonale
jako
dokonalý
člověk
by
miloval
ne
což
není
pravda.
A
tady
právě
by
si
měl
člověk
být
vědom
toho
že
si
není
vědom
dobře
za
co
se
vlastně
modli
nezná
obsah
toho
že
jestli
osobuje
bohem
vyslyšen
tak
bude
ze
zcela
jinak
než
jak
on
si
to
představuje
já
opustím
oblast
modlitby
z
prosebné
abych
vám
to
vysvětlil
tak
třebas
s
té
jistoty
kterou
se
nabodnu
letech
při
té
první
extazi
jsem
nabyl
jistotu
jak
jsem
tady
unikal
ve
sladkém
jhu
o
tom
že
najdu
prostředek
kterým
se
k
bohu
dostanu
ne.
A
to
je
pravda
já
jsem
ho
našel
a
byl
jsem
si
jist
že
tento
řek
bohu
vůbec
ale
čím
více
mo
užíval
tím
více
nalevo
a
přesvědčení
že
on
tam
nevede
já
jsem
neuměl
rozumět
to
jistě
o
tom
mít
jaký
připomeň
tam
vede
že
my
tam
tím
způsobem
že
ho
opustím
a
tím
je
tam
povede
že
ho
provedl
budu
provádět
tak
dlouho
až
na
jeho
místo
nastoupí
s
s
proti
protož
ka
ji
jdoucí
si
byla
boží
tam
je
zabrzdí
molinos
která
mě
učiní
trpným
a
to
že
mi
učiní
trpným
způsobí
že
s
tím
bohem
spojím
rozumíš
mně
čili
neměl
jsem
představu
o
tom
o
této
změně
o
tomto
této
změně
jak
jsem
mu
říkal
v
cestě
vědomí
z
vám
na
světel
nebo
obrácení
světel
nebo
se
takového
že
to
jsem
nevěděl
tedy
jsem
byl
napřed
překvapen.
A
proto
například
dejme
tomu
když
se
prosí
o
něco
tak
třebas
tak
ani
že
nebyl
vyslechl
a
on
třeba
když
byl
ale
způsobem
kterým
on
nerozuměl
kterému
nerozumím
jako
vyslyšení
kdyby
možná
někdo
kdo
má
hlubší
poznání
to
sledoval
a
vysvětlil
to
tak
by
například
jsteli
dojít
sva
názoru
že
jste
byli
právě
vyslyšeni
ale
ne
tak
jak
se
s
to
vy
představovali
že
představu
o
tom
vysvědčení
nemůžete
vůbec
mít
ta
pomoc
boží
totiž
má
nadlidskou
povahu
a
vede
dycky
k
tomu
aby
člověka
zbavila
jeho
samého
když
se
modlí
o
sebe
tak
vyslyšení
spočívá
v
tom
že
člověk
je
o
sebe
připraven
umíte
nějakým
způsobem
a
to
se
mu
nezdá
být
vyslyšení.
On
naopak
považuje
za
ne
vyslyšení
pravý
soucit
je
něco
jiného
šklamný
sou
ty
já
bych
řece
to
klamný
sou
ty
slavný
cosi
tě
postaven
na
takovém
rozpoložení
které
dáno
jenom
si
tučné
situací
že
ano
to
může
být
klamné
protože
ta
situace
může
předám
být
třebas
se
rána
uměle
na
nás
může
působilo
nás
může
umě
na
naši
působit
ne
že
nás
klamat
může
nás
využívat
tím
způsobem
kdežto
pravý
si
postaven
na
pravé
základně
je
takový
který
pramení
z
hlubšího
poznání
zákulisní
věcí
tak
dejme
tomu
vzorem
takového
hlubšího
soucitu
poslaného
na
znalosti
zákulisní
věcí
bylo
byla
lítost
ježíše
krista
na
lazarem.
Po
litoval
svého
přítele
lazara
že
umřel
a
už
tři
dni
je
v
hrobě
protože
si
vzpomněl
na
souvislost
této
události
z
potřebou
jeho
vlastní
potřebou
umřít
na
kříži
a
tři
dni
v
hrobě
že
to
jinak
nepůjde
že
je
to
jeho
úděl
to
je
souvislost
jdoucí
za
rámec
sou
časností
trošku
rozšířené
vědomí
přes
ten
rámec
přítomného
okamžiku
bych
rád
vysvětlil
jak
je
to
člověkem
spojeným
s
bohem.
A
člověk
od
boha
pochází
ale
to
je
složitý
proces
jak
od
boha
pochází
prošel
vývojem
časoprostorový
mnoha
článku
vývojovým
doby
se
to
nazvat
takovým
bavím
tvorem
který
má
článku
člověk
v
tom
stádiu
v
jakém
se
nachází
je
posledním
tím
nejhorším
článkem
toho
pánbu
svého
stolu
nebo
mě
jestliže.
Člověk
zruší
všechny
mezi
článku
tím
z
té
zvláštní
způsob
že
ten
poslední
článek
má
moc
všechno
zrušit
předešlé
a
takže
on
ho
zruší
zruší
všechny
mezi
čárky
který
jsou
mezi
zemí
tedy
to
je
bůh
a
mezi
tím
nejvyšším
článkem
tak
pak
se
nedá
o
něm
říct
že
bych
měl
bohu
blízko
nýbrž
on
v
bohu
je
on
už
není
někde
na
větvi
nýbrž
on
je
v
tom
původu
odkud
ta
větev
pocházela
ano.
Čili
je
zvláštní
na
tom
všem
jenom
to
že
tento
poslední
článek
kterým
kterýmu
se
říká
člověk
pokud
je
to
organismus
vyspělý
na
rozvinutí
má
tu
schopnost
v
sobě
obsáhnout
veškerou
stvořitelku
moc
kterou
to
bylo
stvořeno
a
nemá
ale
větší
schopnost
než
tuto
sílu
tak
to
s
individualizovanou
vrátit
nazpátek
vrátit
znamená
zrušit
všechny
článku
kterými
tato
síla
musela
projít
než
se
vyhnul
do
toho
stádia
ve
kterém
se
ní
rozum
toho
člověka
nachází
že
jestliže
budha
například
říkal
že
vymazal.
Svoji
individualitu
a
potom
jsme
ho
viděli
při
tom
že
od
té
chvíle
kázal
tyto
věci
celému
světu
jako
absolutně
nevymazal
člověk
tak
tím
chtěl
zřejmě
říci
že
zrušil
všechny
mezi
článku
vývojové
mezi
sebou
a
bohem
takže
od
té
chvíle
už
neměl
bohu
blízko
nýbrž
byl
v
něm
a
protože
byl
v
něm
mohl
kázat
správně
o
cestě
k
bohu
když
ho
o
bohem
nenáleží
vás
mu
nezáleží
on
prostě
nemohl
přijmout
za
správné
že
by
bůh
měl
lidský
tvar
že
jako
proto
proti
takovému
pojetí
byl.
To
je
tedy
znamená
prakticky
že
tou
chvílí
kdy
člověk
využijeme
vrcholný
článek
ke
spojení
s
bohem
se
vymaňuje
ze
všech
karmického
pout
neboť
karmické
pouto
spočívá
jenom
v
tom
že
jsem
něco
dělal
především
vtěleních
a
teď
musím
odnést
nýbrž
že
jsem
z
boha
vyšel
tam
začíná
někde
karma
to
co
se
dělo
se
mnou
jako
člověkem
to
už
je
poslední
fáze
těch
karmický
pout
ale
před
ním
před
těmito
událostmi
existovalo
něco
daleko
méně
pochopitelné
co
my
se
sebou
be
nespojuje
me
život
ostatního
vesmíru
třebas
takzvaného
ne
živého
jeho
existence
jeho
vývoj
a
to
všechno
člověk
po
linii
po
které
se
dostal
ke
svému
lidskému
článku
zruší
tak
že
se
ocitne
přímo
ve
zdroji
toho
všeho.
Trhu
věc
myslím
že
chápu
osobně
dos
je
rozumově
protože
jsem
touto
cestou
právě
šel
moje
se
z
té
text
ní
tak
vím
že
to
není
jediná
cesta
že
to
není
jediné
vysvětlení
těchto
věcí
že
by
se
mohla
a
taky
na
jistě
en
poznávací
vysvětlení
láskou
a
tak
dále
ale
já
vám
to
vtěluju
existenčně
neboť
to
se
mi
zdá
být
nejsou
mylně
jí
rozumu
nejbližší
není
návratu
z
místa
které
není
krajní
je
možno
se
vrátit
jenom
z
místa
kde
se
dá
mluvit
o
zralém
plodu.
Jenom
zralé
plody
mají
v
sobě
semeno
které
se
dá
zasadit
ano
nebo
které
se
může
vrátit
zase
do
země
ze
které
vyšlo
nebo
tak
nějak
ano
jinak
to
nedovedu
říct
čili
nemůže
počítat
s
tuhletím
návratem
do
boha
třeba
zvíře
rostlina
amen
protože
není
tím
krajním
bodem
oni
tím
plod
zralý
ještě
ne
nýbrž
mírně
řečeno
je
nezralé
ještě
plod
ne
nebo
tak
nějak
nebo
nedospěl
ještě
vůbec
do
fáze
plodů
nýbrž
je
třeba
se
stát
ve
stádiu
květů
Dneska
už
třebas
víme
že
jeden
neroz
klíč
z
druhého
se
vyskytl
vedle
sebe
v
přírodě
pořádku
že
narůstají
jeden
z
druhého
z
jednoho
jediného
základu
narůstají
všechny
rozdílné
prvky
to
dneska
víme
jsme
to
z
to
mu
jsem
se
dříve
smáli
tohleto
k
tomu
nás
jednatelka
už
dostala
no
a
tak
tam
taky
tento
růst
existuje
víte
z
jednoho
to
jde
do
mnoho
sti
jediného
do
mnohého
ale
kde
to
je
ještě
proti
tomu
kam
se
do
stopa
až
člověk
ten
de
zase
na
tom
neroste
bohatství
staví
dál
na
živočišných
přírody
na
všem
takže
tam
už
opravdu
té
nejzazším
plod
jaký
zazatím
známe
a
jaký
vesmír
že
sebe
vydal
ote
má
právě
tu
funkci
návratovou
může
se
vrátit
jiný
že
jak
to
s
nimi
bude
s
těmi
ostatními
který
nemají
povahu
tohoto
plodu
že
si
počkal
ne.
Otázka
křtu
je
jednou
z
nejožehavější
otázek
teologie
od
začátku
křesťanství
ale
je
důležité
přitom
si
uvědomovat
že
by
byli
tady
ty
dva
jeden
který
hlásal
svatý
jan
křitel
a
druhý
který
přinesl
ježíš
kristus
jak
přijmou
je
psáno
v
písmu.
Ale
nezáleží
jenom
na
tom
že
oba
dva
křtili
stejným
způsobem
potrpěl
i
dovolit
patrně
nýbrž
záleží
na
tom
jaký
úmysl
spojovali
s
tím
z
tem
a
jakým
způsobem
připravovali
člověka
k
tomu
křtu
protože
bez
přípravy
se
tehdy
ke
křtu
nepřistupoval
i
když
ten
ta
příprava
byla
třeba
zástupná
to
znamená
otec
zastupoval
svou
přípravou
děti
takže
byla
pokřtěn
třebas
celá
rodina
i
s
nemluv
a
ty
přičemž
otec
se
anebo
matka
se
zaručoval
za
ty
děti
to
je
velice
důležité
že
tady
se
chce
ještě
účast
někoho
jako
ručit
toho
gomora
no.
A
je
tady
tedy
úmysl
toho
kdo
tí
úmysl
toho
mokrá
mysl
toho
pokřtěného
asi
ty
si
myslet
karmy
na
všech
třech
službách
záleží
aby
kvalita
to
křtu
byla
taková
jaká
mít
totiž
aby
uvedla
člověku
do
člověka
do
stavu
ve
kterém
by
byl
schopen
se
hnout
duchovně
z
místa
nic
víc
tak
dejme
tomu
svatý
jan
křtitel
říkal
že
křtí
k
pokání
to
znamená
že
on
křtem
a
úmyslem
který
vkládal
do
křtu
umožňoval
pokřtěným
aby
svou
vůlí
se
vzepřel
přirozeném
přírodnímu
způsobu
života
aby
činil
tedy
pokání
k
mi
tomu
říkáme
aby
stylizoval
svůj
život
ve
smyslu
duchovního
vzestupu
ježíš
kristus
měl
myslím
ten
chtěl
aby
pokřtěný
byl.
Moci
ducha
svatého
ti
kdo
ctili
viděli
sestupovat
ducha
svatého
dokonce
jelikož
jejich
úmysl
byl
tak
čistý
že
který
toho
ducha
přivolat
do
toho
pokřtěného
tak
se
stačil
to
stával
jako
třebas
svatému
syni
poli
že
ten
křest
měl
jako
na
třích
daleko
větší
vliv
než
do
toho
pokřtěného
že
při
takovém
jenom
pokřtění
jak
stanoví
to
potom
z
toho
sem
napsal
svatý
filipinách
viděn
už
dále
že.
Čili
nejvíc
záleželo
na
tom
z
jaké
pozice
někdo
křtil
kde
sám
byl
ta
pozice
sama
nestačilo
on
musel
spojovat
k
se
křtem
úmysl
ano
toto
vám
radím
a
někdy
budete
k
modrý
tak
to
můžete
ze
své
strany
vylepšit
tím
způsobem
že
od
toho
vložíte
nějaký
úmysl
do
toho
ořu
stane
stanete
se
k
potrestat
velice
rychle
duchovní
vzestup
samozřejmě
v
karla
toho
nejvyšší
úmysl
a
nebýt
na
úrovni.
Kde
ten
úmysl
už
dozrál
znamená
mluvit
praně
a
přát
si
plně
nemohu
nikomu
něco
věnovat
co
sám
nemám
no
a
svatý
pavel
nebo
pardon
satan
pytel
něco
měl
duchovního
nějaký
sestup
za
sebou
a
to
mohl
věnovat
těm
svým
pokřtěným
on
měl
sílu
odevzdanosti
sílu
ctnostného
života
vůli
k
tomu
tak
dále
připravoval
sestup
páně
jak
jsem
vám
říkal
čili
jeho
přes
byl
takový
takový
přípravný
charakter
kdežto
křest
ježíšův
měl
hra
který
už
předávání
ducha
svatého
to
znamená
měl
člověka.
Spojit
s
nějakým
neosobním
vedením
bylo
sedíme
není
odosobní
liší
tím
že
nikdy
nikomu
s
nic
konkrétního
nenapovídá
nýbrž
prostě
za
ním
stojí
ve
všech
případech
udělá
dělá
něčeho
já
z
něho
něco
navíc
z
toho
člověka
za
kterým
stojí
kdo
je
dohoní
duchem
svatým
tak
jak
si
bychom
mohli
lidově
je
pod
jeho
ochranu
jinak
řečeno
netěšilo
ze
svých
lidských
schopností
no
ticho
nosti
boží
a
to
soustavně
takovouhle
povahu
by
měl
mít
křest
křesťansky
ale
nemá
pože
protože
to
zrovna
na
formu.
Tak
to
je
všechno
tomu
bych
tě
říct
že
proč
se
tak
velký
důraz
kladl
na
křest
zrovna
protože
kristus
jak
přijal
své
učedníky
do
učení
tak
je
přijal
jako
lidi
kteří
chtěli
spásu
pro
sebe
a
on
je
jemným
způsobem
musel
od
tohoto
úmyslu
odvést
aby
je
neodrazovalo
působit
dvojím
způsobem
na
lidi
že
uzdravovali
a
především
že
křtili
to
znamená
že
přiváděly
lidi
ke
zdraví
tělesném
i
duševnímu
duchovnímu
a
tohleto
zdraví
duchovní
má
přinést
křest
a
proto
se
tolik
na
něm
svatí
je
křesťanství.
Co
rozumím
tím
duchovním
zdravým
víte
že
zdraví
člověk
musí
se
krmit
musí
spát
odpočívat
pracovat
vedle
a
duchovní
zdravý
spočívá
v
tom
též
že
ten
člověk
musí
být
po
stránce
duchovní
pořád
ve
styku
se
zdrojem
života
na
této
úrovni
o
tím
druhým
života
je
bůh
a
ten
křest
má
právě
přinesl
u
možnost
být
ustavičném
styku
s
bohem
jestliže
je
ten
křest
správně
proveden
a
jestliže
na
tom
křtu
je
dále
stav
jenom
to
znamená
jestli
nezapadl
někam
stranou
do
zapomenutí
a
jestli
se
podle
toho
křtu
s
tím
člověkem
pokřtěným
jednalo.
Asi
křest
tedy
má
být
položen
základ
pro
život
o
tom
asi
mu
dvě
to
ovšem
neznamená
že
ten
automatismus
dvě
bytím
zůstal
naživu
který
musí
být
živen
a
to
není
duchovní
strava
křest
nýbrž
to
je
jenom
narození
v
té
duchovní
oblasti
to
má
být
svým
způsobem
znovuzrození
pobyl
křest
vodou
má
být.
To
do
má
být
součástí
požadavky
ježíše
krista
že
každýho
se
chce
dostat
do
království
božího
musím
narodit
z
vody
a
z
ducha
a
potom
tedy
méně
záleží
na
té
formě
kterou
si
to
provádí
jako
právě
na
tom
duchu
ve
kterém
se
to
provádí
a
ten
je
v
úpadku
tady
na
západ
tam
vůbec
pokud
nevíme
tak
že
se
tam
stratí
hlavně
se
zachovává
forma.
To
je
na
vás
mi
předvedl
svůj
režim
dne
od
není
ho
probu
ze
až
do
usnete
a
já
bych
řekl
že
jestliže
to
má
být
den
zasvěcený
bohu
že
by
se
měl
ten
režim
upravit
tak
aby
petře
buď
to
bylo
cloumání
ne
člověkem
a
nebo
i
to
málokdy
stačit
to
nepřeháněl
anebo
vedení
toho
člověka
od
člověka
k
bohu
co
jsme
tady
předvedl
ty
který
se
správně
zpovídal
bylo
spíše
tím
cloumání
pokud
se
to
vůbec
slovním
dál
nazvat
ale
nebylo
to
vedení
člověka
od
něho
k
bohu
to
vůbec
ne
čili
takový
to.
Den
takový
to
režim
dne
ne
předává
nejmenší
naději
že
tě
potkám
milost
boží
že
milost
boží
ne
potkává
ni
koho
náhodně
ta
příprava
získání
milosti
boží
musí
být
jak
jsme
si
často
říkali
vzdálená
a
blízká
a
tady
já
nevidím
žádnou
soustavu
ani
vzdálené
ani
blízké
přípravy
k
tomu
přijetí
milosti
boží
vůbec
ten
den
není
tímhletím
posvěcen
to
je
všeho
chuť
to
je
mlácení
sebe
sem
a
tam
ale
především
to
mi
ne
nejvíc
vadí
že
je
to
příliš
čas
té
utíká
ní
se
k
sobě.
A
to
je
to
čím
vůbec
trpí
křesťanská
tradice
že
místo
aby
člověka
odváděl
od
sebe
k
bohu
tak
ho
pořád
při
pomazává
na
člověka
a
odvádí
od
připoutávání
na
boha
já
bych
řekl
že
právě
ten
svůj
den
je
vzorem
tohoto
počínání
jaké
nemá
být
to
by
byla
ta
řek
bych
de
striktně
kritika
ale
teď
by
měl
na
leda
konstruktivním
kasty
udělat
jak
to
pozměnit.
A
to
práce
říkáš
mi
tady
se
méně
čím
než
jsem
byl
dříve
protože
jsem
saduceů
a
to
je
tě
na
závadu
není
protože
jestliže
si
byl
tehdy
činný
tak
že
strčit
obětoval
bohu
a
dneska
nemáš
co
je
mu
obětovat
tak
je
to
na
závadu
ale
jestli
si
to
u
činnosti
byl
zabaleno
tak
nebo
u
toe
nebo
rozčilen
nebo
vyčerpává
tak
je
dobře
že
v
tom
aktivním
už
nepůsobí
ale
chyba
je
někde
jinde
že
ten
život
není
obrácen
jedním
směrem.
Že
tam
totiž
není
žádná
gradace
že
jedno
je
navazuje
na
druhé
že
jedno
deset
jedním
směrem
ale
po
tomto
zase
druhým
směrem
opačně
to
je
kde
si
co
chytl
jaký
je
literatury
nebo
pouček
na
kladné
dohromady
k
tomu
se
říká
vědecky
syn
kristus
a
to
v
duchovním
snažení
je
to
nejhorší
člověku
že
dělá
že
pak
se
zbytečně
divím
že
mu
to
nikam
nevede.
Já
jsem
v
tomto
režimu
dne
se
dal
příliš
velké
točení
se
okolo
vlastní
tělesnosti
okolo
sebe
oko
se
ho
já
okolo
toho
který
má
umřít
který
má
být
posledním
tažení
vlasti
tak
řekl
a
ne
okolo
jehož
že
má
přát
den
že
se
to
psal
okolo
boha
ale
něte
si
jak
rozumně
jedna
ježíš
kristus
svými
učedníky
oni
také
nebyli
ochotni
hned
se
starat
o
někoho
jiného
než
o
sebe
víc
než
o
sebe
on
je
chytl
jenom
tím
že
prokázal
dobrou
vůli
opustit
všechno
takzvané
své
nebo
o
čem
ději
že
je
jej.
A
potom
pomalinku
je
přesvědčoval
o
tom
že
musí
stejnou
měrou
se
věnovat
jiným
jako
sobě
a
to
po
stránce
jak
fyzické
tak
hlavně
poslán
duchovní
ví
dobře
že
to
bylo
veliké
poučení
patrně
to
petr
že
tak
jako
já
když
on
kázal
zástup
které
zlačněl
a
s
pěti
chlebíček
a
dvou
ryb
nebo
tak
nějak
nebo
ze
dvou
slovíčko
a
pěti
ryb
jedno
zbylo
dvanáct
koš
drobtů
každý
apoštola
každý
učení
na
zbyla
jeden
ko
drobtů
to
co
bylo
pro
ně
z
té
hostiny
která
tam
byla
uspořádáno.
Víte
takhle
to
má
dopadat
s
každým
dnem
to
má
být
takový
zázrak
nasycení
neboť
my
v
tomto
životě
nemůžeme
žít
ohledu
to
co
vlastně
přes
den
děláme
je
že
se
ustavičně
cítíme
a
my
se
si
tíme
především
dýcháním
pochopitelně
to
ustavičné
povídání
bez
kterého
se
vůbec
neobešli
a
pak
přem
řikal
špetka
mé
se
s
tím
taky
stravou
a
nějakým
nějakou
takovou.
Čili
my
vlastně
udržujeme
svou
tělesnosti
tím
způsobem
ustavičným
syčením
a
napájeli
věřte
mi
to
že
když
tohleto
děláme
jako
základní
svou
povinnost
že
už
k
tomu
je
třeba
přidat
jenom
tolik
aby
ta
tělesnost
příliš
rychle
nechápala
aby
vydržela
ten
kus
duchovní
musíme
i
zachovat
samo
smíme
no
oni
bát.
Ale
musíme
vás
i
o
ní
jenom
jako
prostředek
čili
musí
o
být
na
tom
režimu
dnes
znát
že
to
co
to
naše
pro
čin
se
okolo
té
musí
jít
prostředkem
k
tomu
a
ne
cílem
prostředkem
k
tomu
že
jdeme
k
bohu
prostředkem
té
cestě
a
ne
cílem
té
cesty
a
tam
jsem
ji
jeví
v
tom
režimu
jak
jsem
se
ho
převáděl
že
mnohokrát
to
tělesné
tam
bylo
cílem
a
ne
prostředky
se
zapomenul
při
tom
že
to
je
udržování
tažní
zvířete
bez
kterého
se
neobejdu.
Já
bych
tady
poradil
tuhletu
věc
především
jsem
radil
jak
zharmonizována
aspoň
v
představě
svoje
vnitřní
uspořádány
o
protože
je
důležité
aby
tom
organismu
nebyli
zkratka
pranické
krát
zvláště
když
ty
budeš
tak
mnoho
značně
přistupovat
k
různým
věcem
jednou
z
těch
jedno
z
oněch
důvodů
pokaždé
z
jeho
motivy
tak
tam
nastávají
proudy
které
jdou
proti
sobě
zájmy
se
potírají
málo
jeden
druhý
podporuje
je
to
opravdu
i
při
tom
malém
činění
neříkal
je
to
vyčerpávající
a
musí
to
vést
konečnému
vyčerpání
toho
organismu
že
budeš
nakonec
moct
zase
ještě
my
zase
ještě
mín
až
sem
moc
úplně
nic
a
pak
to
bude
vůbec
všechno
na
nic
tedy
tohleto
se
mi
nelíbí
a
tak
bych
dále
radil
aby
se
s
nespokojovat
s
formulací
svého
postoje
třebas
ty
se
modlí
otčenáš
než
jsem
neberte
neat
vůle
tvá
dost.
Nýbrž
aby
se
hned
snažil
o
to
a
po
celý
nesnažil
o
to
aby
tedy
když
dál
si
netroufá
tyhlety
čtyři
věci
se
uskutečnili
v
tom
v
tom
no
to
poradím
ne
jak
lituju
že
si
z
mých
povídání
zjistil
že
se
dál
nemáš
modlit
nebo
je
to
zbytečné
tak
prosím
tě
jestliže
zbytečné
chleba
liší
když
nám
dnes
tak
nesmíš
chodit
nikdy
na
kupovat
upozorňuje
těch
přestaň
hodit
na
kupovat
to
si
proti
řečí.
No
protože
prostě
k
tomu
nemáš
požehnání
boží
to
děláš
na
vlastní
pěst
to
se
vymykáš
z
toho
režimu
správného
a
takových
ano
malých
je
tam
víc
já
se
vytk
tuto
protoře
ta
je
nejčinnější
prosím
tě
v
lidském
životě
je
pro
všechny
součásti
otčenáše
obsaženo
něco
co
by
mělo
být
s
tímto
program
posvěceno
já
nemyslím
že
by
byl
ježíš
něco
zapomněl
anebo
že
bych
byl
něco
podceňoval
on
tomu
maje
stý
řád.
Nadstavbu
prostě
podřízenost
a
nadřízenosti
tam
ukázal
jednoho
druhému
čili
jduli
na
ná
kup
musí
to
být
podřízeno
třeba
k
tomu
když
se
modlí
zatím
jenom
buď
vůle
tvá
to
je
jeho
vůli
muset
podřízeno
posvěcení
jeho
jména
a
musí
to
být
posilovat
tomu
hledání
království
božího
já
silně
pochybuju
že
v
tomto
způsobu
to
tím
bude
že
například
když
si
budeš
poslouchat
rozhlas
že
to
bude
tohleto
nebo
když
budeš
číst
viny
že
to
bude
tohleto
tak.
To
je
rozkouskovaný
den
na
nestejnorodé
na
než
stejné
úrovni
se
nacházející
části
na
to
mrzí
právě
ta
nestejnorodé
i
ten
nejběžnější
akt
musí
se
vyskytovalo
na
té
úrovni
na
kterém
chci
na
které
si
aby
můj
život
byl
i
pro
něku
třebas
nakoupit
tak
také
jsem
na
poli
hospodářově
ne
to
nejdu
pro
nakupí
ty
chodíš
pro
nás
manželce
nebo
sobě
ta
chyba
to
sedí
na
dvou
židlích
já
manželce
ani
vám
já
nikomu
jinému
nesloužím
než
bohu
zásadně.
A
tím
moh
soužit
vám
jinak
už
bych
dneska
vám
sloužit
nemohl
kdybych
nesloužil
jemu
to
nemůže
být
dvojí
činnost
nemůže
nějaká
mu
sloužit
a
jenom
blažená
víra
jednoho
budeš
mít
rád
pro
to
nejde
já
vím
že
tohleto
je
velice
silné
kafe
a
že
jsem
to
do
toho
ještě
dostatečně
vysvětlil
přestože
jsem
o
tom
stal
celý
spis
se
stačil
na
to
tím
a
že
to
budu
muset
znovu
vysvětlit
protože
vmýšlet
se
do
toho
že
je
to
činnost
na
poli
to
nemá
cenu
něco
prohlašovat
já
jdu
na
kupovat
pro
tebe
pane
bože
třebas
rohlíky
a
chleba
to
nesmysl
to
není
možné
tak
to
nemyslím
tady
jde
o
ducha
té
činnosti
přátelé
a
ten
v
tom
tady
chybí
já
tam
přeci
na
ten
někud.
Se
vším
co
mě
poskytl
bůh
k
dispozici
ty
nohy
mě
na
sou
v
jeho
sílou
ten
rozum
mně
říká
řeč
taky
pochází
síla
rozumová
od
něho
co
mám
nakoupit
ne
co
je
zapotřebí
a
co
nese
pamatuji
si
na
tu
jednu
věc
z
toho
ramakrišna
když
on
ten
jeho
sluha
toho
jednoho
zasvěcence
šel
přes
řeku
chou
nohou
která
byla
rozhodne
opakoval
si
jméno
boží
jméno
toho
zasvěcen.
Protože
měl
by
jeho
důvěru
protože
byl
v
jeho
službách
a
já
mám
dojem
že
když
přes
nově
že
přestane
být
za
služba
boží
já
mám
dojem
že
na
nakupí
zrovna
přestal
by
ve
složek
pozice
také
nejsi
nesluž
boží
co
chvíli
tam
nejsi
a
tady
není
vyhnutí
ty
musíš
být
celý
den
na
poli
kam
se
může
člověk
jak
odpočívat
to
tě
manželka
dobře
radí
to
můžeš
protože
pro
vyčerpání
to
nemá
být
aby
si
žil
jeden
den
se
služby
a
pak
si
položil
naopak
co
nemá
cenu
přiživit
že
pochopitelně
a
pak
musíš
ovšem
dbát
na
to
že
když
třeba
čteš
no
viny
tak
se
baví.
To
je
v
pořádku
nebo
když
obě
dvě
tak
musí
nakrmit
toho
který
má
pracovat
ale
protože
to
musí
pořád
to
má
vztah
k
tomu
bohu
ne
ten
i
v
tom
je
já
potřebuji
pobavení
tak
se
po
baví
proč
ne
bavím
se
třeba
celý
den
ale
nevyjdu
z
toho
poměru
k
bohu
že
bavím
se
jenom
proto
že
to
moje
já
bez
toho
nemůže
být
ve
službě
bohu
já
dneska
pracuju
tak
málo
že
dejme
tomu
na
té
chalupa
pracuju
tři
maximálně
čtyř
hodiny
denně
a
kdybys
to
přeháněl
a
chce
bych
pracovat
ve
více
tak
bych
se
proviňoval
proti
své
tělesnosti
to
nesmí
být
s
mám
za
to
že.
To
je
toho
právě
tolik
kolik
je
únosné
pro
můj
věk
ne
a
aby
mně
to
neodnesl
od
boha
protože
kdybych
já
se
cítil
unaven
tak
mě
to
zneklidňuje
te
druh
neklidu
který
mě
od
boha
odvádím
naje
jeden
základních
druhů
neklidu
čili
nedělám
nic
co
mě
unavuje
a
ne
proto
že
by
se
takhle
šetřit
vůbec
ne
ale
protože
mně
to
odvádí
od
boha
jako
každý
neklid.
No
takže
ty
se
tam
předvedl
celou
řadu
takových
úkonů
které
člověka
zneklidňuji
to
znamená
odvádění
od
boha
v
tom
je
neklid
je
svatý
augustin
řekl
lidské
srdce
nemá
pokoje
dokud
nespočine
v
bohu
kolik
těch
příležitostí
denním
životě
tě
dává
možnost
tohoto
spočinout
postě
světa
kolik
těch
možnost
je
ti
dává
aby
se
odtamtud
odvedl
od
tohoto
spočívá
vám
pořád
obavu
že
mluvím
příliš
akademický
a
že
nemluvím
konkrétně
takže
já
projdu
tím
svým
dnem
znovu
a
budu
říkat
jak
by
se
to
já
představoval
konkrétně
jo.
Podívej
se
jakmile
ano
stanu
dělám
tohleto
nebo
je
dělám
co
chci
tak
se
připravuju
pro
tu
obrovskou
slávu
a
čest
která
mě
celý
den
čeká
že
budu
ve
službě
bohu
tomu
musím
být
připraven
já
cestě
a
dost
vznešeně
jako
všichni
ti
kteří
budou
mě
přitom
následovat
a
po
mém
boku
půjdou
do
této
služby
začínám
velice
vznešený
úkon
den
ve
službě
bohu
s
tímto
duchem
úcty
vděčnosti
po
vznešenosti
se
mi
a
dělám
všechno
to
ostatní
co
tam
v
tom
ráno
se
musí
udělat
a
na
krmím
se
třebas
jedno.
V
tom
zkrátka
jiný
duch
já
jsem
nevzdaluje
od
toho
boha
já
nechodím
já
se
obracím
k
sobě
jenom
proto
abych
sebe
připravena
se
z
těch
němu
chápeš
a
jestliže
by
dělal
nějaká
cvičení
jako
ty
pročpak
ne
pozdravení
toho
těla
tak
zase
jenom
proto
abychom
mohl
lépe
sloužit
jestliže
tam
je
nějaký
pode
abych
se
zachoval
pro
sebe
tak
to
jsem
tím
zlým
bratrem
rozumíte
dokud
to
dělám
jako
slíbit
já
jsem
vám
to
přednášel
té
pohádce
nám
doporučuje
si
to
znovu
přečíst
a
takhle
se
to
probrat
v
tomto
duchu
já
mohu
jednat
jako
zlý
bratr
nebo
jako
dobrý
bratr
a
já
chci
abyste
od
začátku
jednali
jako
dobrý
bratr
který
nehledal
štěstí
pro
sebe
v
žádném
případě
Tak
nehledám
ho
taky
především
v
ve
ve
světě
to
štěstí
me
jedině
u
boha
já
jsem
tam
říkal
zlý
bratr
hledá
štěstí
ve
světě
a
tam
je
připraveno
jenom
pokud
je
tam
vůbec
dočasně
a
jenom
pro
člověka
pomíjejícího
jiné
štěstí
pro
toho
věčného
tam
není
to
tam
není
obsaženo
v
tom
tam
nemohla
to
co
je
u
boha
o
smyslu
je
celý
se
ve
zlu
postaven
že
tam
jednám
pro
sebe.
Tak
jestliže
tohleto
dělám
se
začátku
špatně
tak
celý
den
je
hrozí
že
to
nebude
ta
sláva
služby
bohu
že
to
bude
možná
příděl
svý
nebo
potýká
se
celý
den
se
sebou
co
mám
to
nemám
co
je
správné
co
není
správné
potom
ať
je
to
toho
dne
vejde
cokoliv
já
to
nemohu
považovat
za
náhodné
já
to
budu
muset
považovat
za
službu
to
součást
služby
za
jeho
cení
a
je
tam
okolo
něco
nařizovat
tak
já
to
budu
brát.
Jako
od
něho
nařízen
že
to
bude
nerozumné
neslušně
nemravné
pochopitelně
mám
také
od
pána
boha
rozum
a
mám
také
nějakou
výchovu
kterou
jsem
nabyl
a
budu
rozlišovat
nebudu
dělat
to
co
se
mě
bude
navazovat
špatného
z
pochopitelně
to
je
ta
první
fáze
teď
jde
o
to
to
by
ne
zasebou
formulaci
kdy
si
to
vědomi
kdy
s
tím
začít
jakmile
se
probudím
tak
se
probouzí
do
služby
jestliže.
Tam
si
myslíš
že
to
mytí
to
že
není
součást
služby
tak
si
na
velkým
vomylu
já
ti
to
předvedu
na
činnosti
dělník
jeho
činnost
se
skládá
z
doby
přípravné
z
doby
kdy
něco
hotov
je
a
z
doby
kdy
to
odkládá
nebo
uspořádává
nebo
po
síla
někam
jinam
ne
prostě
záměrné
doby
protivní
doba
jenom
to
vyráží
ne
příprava
doba
ale
absolutně
nutná
ale
bychom
se
produkovat
to
pravda
a
kdyby
si
udělal
úklid
na
pořád
na
pracovišti
tak
by
nemohl
zase
další
kousek
tam
vůbec
třebas
z
umístit
nikde
ano
čili.
Přípravná
věc
příprava
fáze
výrobě
je
stejně
důležitá
nebo
ještě
důležitější
než
vlastní
výrok
a
protože
ježíš
špatně
provedena
tak
v
doba
vůbec
nemůže
pokračovat
kupředu
tak
taky
tady
kdybych
já
správně
se
neumí
všechno
neudělal
co
tu
přípravu
neprovedl
tak
nemohu
tu
fakt
tu
samostatnost
ale
už
to
je
služba
jestliže
ten
dělník
by
se
nenajedl
napřed
tak
jak
tak
by
tam
mohl
něco
dělat
ne
na
tom
poli
nemohl
by
čili
vy
s
tím
má
začít
jakmile
vstanou
tak
je
to
samozřejmé
že
já
jsem.
Dělníkem
který
se
připravuje
na
tu
službu
faktickou
samostatný
nebo
vlastní
tak
a
to
už
je
vlastně
součástí
službě
ne
čili
není
rozhodující
kdy
to
mám
provádět
já
to
provádím
to
jak
to
někde
začne
teprve
tak
je
v
tom
už
mezera
to
nezačíná
já
píle
stávám
do
té
služby
se
službě
sem
a
ten
byl
vycházím
kdybych
tohleto
nedělal
tak
jsem
co
chvíli
unaven
přátel
to
je
vrcholně
unavující
vy
já
té
služby
vy
do
že
to
přestává
být
konec
té
slávy
té
služby
něco
zcela
jiného
oči
sobě
a
sloužit
jemu
to
jste
se
vůbec
nedá
srovnat
to
nebe
a
doby
co
úplně
opačná
činnost
to
úplně
opačným
směrem
jemu
zády
pryč
hodně
otázky
s
tím
mám
začít
je
špatně
vkládat
tak
je
to
je
vidět
neporozuměl
věcí
kdyby
si
byl
ježíš
kristus
řekl
neřekl
mu
nenese
ustavičně
tak
by
chápal
tou
otázku
jako
správnou
ale
protože
toto
musí
být
dosaženo.
A
protože
on
nelhal
a
protože
to
uskutečnitelné
tak
jedině
pravdivé
je
to
co
vám
říkám
že
ostatní
není
soustavná
modlitba
to
hlava
a
ta
modlitba
nemá
jenom
ci
la
něco
něco
mlít
ústy
konat
v
nějakém
duchu
něco
konat
to
je
ta
podstatná
část
modlitby
ano
takové
musí
být
celý
ten
den
jestliže
mezi
tím
je
mi
dovoleno
abych
odešel
do
toho
domu
proč
pak
ne
mohu
odejít
kolikrát
si
do
toho
domu
a
pak
samosebou
je
není
to
práci
na
poli
nýbrž
je
to
práce
v
domě
a
o
ní
platí
úplně
totéž
co
o
tom
o
té
práci
na
poli
s
tím
rozdílem
jenom.
Že
tam
přímo
budu
bohu
sloužit
a
ne
nepřímo
skrze
třebas
tím
že
jsem
mu
že
do
na
nás
moc
nýbrž
já
přímo
se
k
němu
obracím
to
bez
prostředku
dech
jako
v
těch
jiných
věcech
jestliže
například
potřebuju
kromě
toho
že
se
umírá
na
jim.
Se
připravit
do
klidu
tak
to
prosím
ještě
nedejte
chybné
jestliže
to
považuju
za
jako
za
nutnou
přípravu
ke
službě
tak
prosím
tě
záleží
na
úrovni
nějak
nějakou
tu
službu
provádí
jestli
dejme
tomu
někdo
při
té
službě
bude
pás
kávy
tak
je
to
něco
jiného
než
když
se
je
a
je
to
něco
jiného
než
když
léčí
já
ti
jenom
cítím
říci
že
v
každém
případě
se
musí
připravit
jinak
a
kdyby
se
připravil
stejně
každý
stejně
tak
by
nikdo
z
nich
nebyl
přivede
ani
jeden
by
nebyl
připraven
správně
musí
se
připravit
adekvátní
ke
svému
úkolu
který
bude
provádět
ano.
Ne
každý
jsme
poslal
na
orání
a
proto
se
musím
připravit
na
to
k
čemu
jsme
posláni
povoláni
to
čím
sme
to
je
naše
povolanost
ne
vyvolenost
povolanost
a
já
se
musím
připravovat
tak
abych
té
povahy
dostal
dejme
tomu
jsem
učitel
tak
si
musím
pře
říkat
tu
lekci
kterou
budu
vykládat
tak
abych
jí
mohl
nejenom
spatra
říct
ale
aby
mně
bylo
rozumět.
Aby
to
aby
tomu
ostatní
rozuměli
a
my
na
byla
řeč
pro
sebe
nýbrž
pro
ně
abych
já
tímto
způsobem
ze
sebe
vyšel
při
té
hodně
kterou
konám
abych
tam
nebyl
svůj
abych
byl
těch
žáků
to
je
tak
trošičku
se
týká
lékaře
taky
trp
čili
ta
ta
příprava
musí
vypadat
trošku
jinak
než
například
u
majiteli
domácnosti
a
nebo
penzisti
nebo
nějak
takhle.
Takže
jestli
já
potřebuju
třebas
hluboké
soustředění
k
tomu
ne
abych
sebe
našel
abych
dokázal
od
sebe
odejít
do
daleko
do
daleko
v
tom
smyslu
ne
tak
daleko
abych
nevěděl
co
dělám
a
ne
tak
málo
abych
patřil
sobě
tak
musím
nějakým
způsobem
ano
začít
soustředění
na
boha
třeba
my
tady
ten
dotyčný
toho
toho
zpovídám
říká
že
my
se
v
tom
mluví
protože
do
toho
pozice
toho
služebníka
po
probuzení
se
samočinně
v
kutnu
kdežto
on
ne
po
se
mně
když
to
nemá
být
pouhá
formulace
o
které
nevěřím
že
by
bylo
samotně
že
by
byla
samotným
kleknout
do
té
pozice
že
nik
které
podezřelá
ne
co
to
má
tedy
být
jak
to
má
udělat
ne
aby
se
do
té
pozice
dostal
já
tě
tvrdím
že
na
to
nebude
jedna
formulka
a
kdybys
jí
našel
tak
je
vždycky
špatně
protože
jak
jsem
vám
často
říkal
my
nejsme
ani
jeden
den
tý
mysli
mi
každý
den
stává
jinak
do
toho
dne
každý
den
si
jiný
trošičku
jiný
než
je
byl
předtím.
Já
nevím
no
se
říká
on
stává
z
postele
jako
hraně
kdy
ne
po
zpátky
někdy
zase
dopředu
nebo
pokaždé
v
jiné
národě
toto
všechno
není
tvoje
chyba
že
si
každý
jiný
to
chyba
jak
tomu
říkali
středu
těch
tý
čas
oni
tomu
říkali
víš
oni
mysleli
vemu
vnitřním
uspořádány
vnitřní
sekreci
průběh
u
všech
životních
sil
v
tom
daném
okamžiku
není
to
vždycky
stejně
naladěn
všecko
který
mě
snadno
a
proto
jsem
ti
radil
s
tím
kroužením
okolo
os
a
to
je
na
to
abys
to
sladěna
možná
že
by
jestli
bych
se
tam
něco
obecného
dovolovat.
Tak
jedině
co
kroužení
to
by
mohlo
obecně
obecně
být
platné
už
to
ne
to
co
jsem
tady
radil
byste
při
tom
nebyli
já
to
ještě
jednou
poradím
no
mikrobu
ano
ono
totiž
nám
vadí
naše
tělesná
přirozenost
při
tom
všem
co
děláme
a
nás
uší
a
je
to
z
toho
důvodu
že
je
rozladit
nemyslete
si
že
ta
pozvat
je
menší
ráno
je
třebas
večer
a
může
být
ráno
větší
než
večer
nebo
během
dne.
A
já
si
vzpomínám
že
jeden
kněz
který
jsem
měl
to
dělat
k
tomu
duchovnímu
vůdci
říkal
li
té
to
co
mi
tady
vykládáte
mě
říkal
to
já
neberu
tak
vážně
a
nedělám
z
toho
žádné
závěry
ale
těm
mystikům
jsem
přeci
jenom
za
jednu
věc
vděčen
mě
když
bojí
bolí
hlava
tak
já
se
otčím
sprá
lovit
kolem
své
os.
Od
hlavy
k
nohám
když
ten
konvi
a
od
nohou
zase
hlavě
ano
a
já
se
v
té
bolesti
zbavím
tím
je
prozradil
jak
von
harmonie
buňky
jaké
se
řadí
ten
náboj
v
něj
pranický
zařazuje
tím
myšlenkovým
točením
se
kolem
sebe
se
raduje
náboj
ve
svých
buňkách
nesmíte
si
myslet
mělo
by
to
tak
být
jsme
si
myslet
že
by
muselo
to
tak
být
že
by
ráno
člověk
naladěn
dobře
stal
že
by
se
opravdu
vyspal
jak
se
tak
že
by
ti
nikým
v
něm
byli
seřazené.
Není
to
na
to
jasně
spojeno
šli
by
mohl
kdyby
se
kdyby
těl
kdyby
to
požádal
za
nutné
kdyby
to
kdyby
byl
rušen
pořád
přes
den
sám
sebou
kdyby
se
tímto
otočení
kolem
os
piovi
tě
nahoru
a
dolů
ovšem
velice
pomalu
jako
jeho
jesti
dělají
pomalu
tento
věk
myšlenkově
samozřejmě
kdyby
se
napřed
na
radil
a
pak
dělal
to
všechno
ostatní
ostatní
všechny
recepty
nemohou
být
pro
každého
stejné
protože
záleží
na
tom
co
ho
ten
den
čeká
do
čeho
pluje
a
já
myslím
že
chápete
jestliže
někdo
má
jít
na
pole
orat
že
se
musí
připravit
jinak
než
když
někdo
jde
psát
na
stroji
ne.
A
vy
musíte
předvídat
celkem
co
ten
den
vám
přinese
a
podle
toho
musíte
svoji
přípravu
právě
jestliže
to
bude
tak
mnoho
značně
barvitě
se
jak
si
to
líčil
ty
že
bude
dělat
co
věc
jiného
od
čtení
nový
a
po
chození
na
nakupí
a
odpočinek
po
vědě
a
jedině
tak
dále
tak
v
tom
případě
musí
být
také
příprava
mnohoznačnější
nebudeme
tak
jednoduchá
kdežto
když
já
jsem
před
nějakou
intenzivní
činnosti
která
mě
čeká
tak
já
se
zaměřím
především
na
tu
hlavní
činnost
a
na
tu
se
připraven
ano
zatím
se
vůbec
připravovat
nebudu
rozumíte
čili
tu
činnost
zjednoduším
na
my
tu
přípravu
zjednodušil
minimum
abych
moh
intenzivně
se
převeď
na
to
co
bude
hlavním
obsahem
mého
dne.
Ještě
něco
obe
brtnová
vyřknout
tak
bych
řekl
že
by
se
měl
odít
tou
myšlenkou
vděčnosti
za
to
že
budu
smět
sloužit
bohu
tedy
to
by
mohlo
být
obecně
platné
jestliže
já
vděčně
do
toho
nejdu
tak
pak
něco
chvíli
něco
bude
rozčilovat
něco
budu
chápat
jako
možné
nebo
za
správné
nebo
za
něco
co
je
na
místě
nebo.
Bylo
to
myslet
že
to
nějak
vy
pro
pánu
bohu
ruky
nebo
tak
nějak
o
něčem
věčnosti
je
navodit
vděčnosti
let
od
rána
to
je
duch
který
mě
může
provést
kterým
dnem
musí
končit
nikdy
ani
když
si
bude
hnout
a
to
v
tomto
smyslu
že
kdykoliv
já
vědomě
jdu
do
otcova
domu
tak
ta
příprav
musí
být
e
vykonána
nově
v
tomtéž
ale
v
tomtéž
ale
zdánlivě
opačném
duchu
neboť
já
už
tam
nemám.
Se
pohybovat
mimo
dům
já
už
nemám
používat
spolupráce
třebas
se
svým
bližním
nic
takového
nýbrž
teďka
všechno
vyznáme
já
jediný
stojím
před
hospodářem
rozumíš
a
já
se
se
vším
od
a
do
zet
musím
sám
vypořádat
nemohu
svůj
svůj
úkol
rozdělit
na
své
okolí
na
okolnosti
ve
který
žiju
to
musím
všechno
zvládnout
sám.
Čili
jestliže
ten
den
nebyl
dostatečně
hluboce
prožíval
jako
služba
na
poli
je
není
nejmenší
naděje
že
bych
já
mohl
teďka
zvládnout
tu
službu
v
domě
protože
to
je
organická
část
na
vyšší
úrovni
toho
co
jsem
prováděl
celý
den
není
to
nic
jiného
než
jiná
úroveň
toho
jsem
prováděl
za
ne
tamto
bylo
prostřednictvím
který
je
to
bez
prostřednictvím
někoho
jiného.
No
a
tam
už
mohu
na
sebe
vzít
a
měl
bych
na
se
na
věci
slavnostní
roucho
to
znamená
jestli
bych
měl
zase
něco
obecného
říct
tak
moc
málo
bych
toho
řekl
se
totiž
opravdu
musím
daleko
za
sebou
zanechat
všechny
myšlenky
na
sebe
musím
se
v
tomto
okamžiku
jedině
odevzdávat
bohu
tak
musí
začít
moje
modlitba
pane
bože
teď
du
tobě
od
sebe
neboť
já
když
jsem
byl
na
poli
tak
jsem
tam
měl
jenom
sebe
neměl
jsem
tam
tebe
teď
mám
před
sebou
jenom
tebe
a
já
jsem
ve
stínu
tebe
tak
podle
toho
budu
potom
jednat
já
se
budu
umenšovat
ne.
Tak
to
vrch
ta
dvacátého
srpna
devatenáct
set
osmdesát
chtěl
bych
uvést
trošku
větší
jasno
do
toho
pojmu
duše
jak
se
objevuje
u
ježíše
krista
a
jak
se
uvedu
potom
tradice
která
staví
na
tom
co
řekl
ježíš
kristus
ježíš
kristus
mluví
o
duši
v
chybujícím
tapas
a
tak
dále
nikoliv
o
dokonale
duši
to
znamená
nikoliv
o
nesmrtelné
duši
protože
to
co
je
nesmrtelná
duše
on
ukázal
svým
životem.
Text view •
Help