Waveform view
79-08-Zliv
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
mě
bůh
ukázal
že
se
vyvá
tam
kam
mu
člověk
ji
člověk
dovolí
aby
se
vyjadřoval
znalosti
poměrů
prostředí
do
kterého
se
vléval
při
dokonale
znalosti
to
znamená
tato
takhle
vý
tam
se
má
být
ta
nikdy
není
promrháno
tak
vždycky
je
správně
použitý.
Kam
von
se
vlil
ve
kam
ukázal
že
ta
láska
má
být
zaměřena
prostřednictvím
toho
člověka
ta
láska
jeho
boží
prostě
člověka
to
bylo
absolutně
neomylně
že
já
jsem
třebas
ho
pána
boha
opravoval
tím
si
říkal
to
je
velice
nemilosrdné
to
co
ty
pane
bože
děláš
já
to
říkám
lidské
a
to
takhle
nevykládal
ale
aby
to
bylo
srozumitelné
to
by
je
tady
ti
osm
tisíc
osm
set
studentů
já
to
má
vykládá
jenom
pěti
já
to
bude
krát
všem
přes
jsem
že
je
nikdo
z
nich
z
toho
nic
neměl
naopak
se
stavěli
k
tomu
třeba
pohoda
doktoři
milosrdně
z
uměle
milosrdným
ale
nikdo
to
nepřijal
za
své
než
těch
pět
na
kterých
on
mě
na
které
o
ně
ukázal
že
se
do
nich
ta
láska
mým
prostřednictvím
může
vlít.
Vypadá
tedy
to
se
nedivím
protože
řeka
nezasvěceného
že
pán
bůh
se
smiloval
nad
k
chce
a
že
je
to
zvláštní
vyvolenost
když
se
na
někým
smiluje
čili
že
je
třeba
ho
trpělivě
prosit
aby
se
vůbec
miloval
nebo
je
strašně
nemilosrdný
není
to
vůbec
pravda
z
těch
lidech
není
místo
pro
tu
lásku
jenom
pro
to
tam
nevstupuje
kdyby
tam
trošičku
místa
bylo
už
se
tam
se
tam
vsune.
Čili
to
opravdu
vrhá
nový
pohled
na
prosebnou
modlitbu
tuhleto
že
my
pokoje
naše
láska
není
moudrá
tohleto
nevíme
že
se
kolikrát
modlíme
za
věci
za
které
bychom
se
neměli
modlit
protože.
To
se
za
co
se
modlíme
to
se
ukáže
být
nesprávné
i
když
si
to
představujeme
že
je
to
správné
nemáme
tu
moudrost
boží
lásky
která
ví
jak
a
koho
a
do
jaké
míry
má
milovat
aby
on
to
vůbec
nesl
to
znamená
přeloženo
do
češtiny
aby
to
pošlapal
aby
s
tím
hospodařil
jako
se
statkem
hřivnou
propůjčenou
od
boha
neboť
tato
láska
vopravdu
jednou
někomu
daná
ta
je
hřivnou
kterou
si
člověk
nesmí
přivlastnit
kdybych
já
si
například
dneska
myslel
že
jsem
schopný
lásky
tak
bych
okamžitě
zrušil
veškerý
duchovní
pokrok
který
jsem
o
dokud
tisíc
let
set
třicet
prodělal
když
jsem
začal
otázku
prosím
není
možné
takhle
jednat.
To
je
to
se
člověk
ze
začátku
si
myslí
že
prosit
musí
slovně
ale
potom
později
až
trošičku
pokročí
tak
se
přesvědčí
o
tom
že
to
je
nejmenuje
modlitba
protože
slovo
modlitba
v
sobě
jedno
nebezpečí
ani
to
prosebná
nebo
jiná
že
je
to
nějaké
prohlašování
za
kterým
nemusí
nedá
šli.
Slovo
lidské
není
činem
málo
kdy
má
daleko
při
než
to
slovo
boží
je
činem
to
jsme
se
přesvědčili
ježíše
krista
je
řekl
staň
aspoň
pro
stát
a
proti
toto
míří
bez
nemůžeme
protože
tuto
moc
lidské
slovo
nemá
tak
proto
také
prostředí
modlitba
prosebná
modlitba
na
vyšší
úrovni
má
úplně
jiný
charakter
že
si
člověk
přesvědčil
třebas
jako
já
v
tom
koncentráku
že
vede
je
nějaký
trpící
člověk
a
já
jsem
to.
Na
začátku
neviděl
já
jsem
viděl
utrpení
vlastní
především
a
těch
ostatní
zase
nevšímá
copak
se
mohl
řešit
jejich
situaci
když
jsme
tam
byli
absolutně
bezmocní
ne
aby
dání
na
milost
a
nemilost
jenom
gestapáku
nemohl
ale
teprve
když
mě
tam
ten
pán
bůh
navštívil
na
znova
když
jsem
se
mu
odevzdal
tedy
ten
si
potom
mě
proto
se
měl
právo
domě
vlít
že
po
této
situaci
tak
to
nastavší
já
jsem
znovu
přišel
do
styku
s
těmi
svými
spoluvězně
já
už
jsem
neviděl
jinak
než
předtím
já
už
jsem
je
viděl
jako
trpící
já
jsem
neviděl
jenom
sebe
jako
trpícího
že
já
jsem
viděl
je
jako
trpící
a
když
mu
ji
zrak
padl
na
prvního
té
jsem
přišel
jak
se
třetí
strach
o
svůj
život.
Tak
samozřejmě
něho
bylo
to
čili
podnět
vycházel
z
toho
člověka
že
mě
ho
bylo
líto
a
proto
jsem
směl
zakročit
vlivem
pomocí
boží
síly
proto
mě
bude
a
potom
sílu
k
tomu
abych
do
něho
aby
do
něho
při
jeho
moc
bych
tak
řekl
jeho
otázky
aktivní
moc
obrovský
přizpůsobení
přístavu
moc
boží
že
on
protože
když
objevíme
že
v
nás
miluje
tak
je
tak
a
tak
pro
a
to
láska
se
mění
nemůžeme
odolat
tak
ten
dotyčný
taky
říkal
to
co
se
mě
teďka
řekl
to
je
pro
mě
nejenom
závazné
ale.
To
je
mu
to
abych
já
se
podle
toho
řídil
já
se
proč
no
zařídit
nemohou
než
podle
toho
co
s
ní
teďka
řekl
a
opravdu
dělal
jenom
to
co
se
mu
řekl
čili
jiným
způsobem
řečeno
zase
ten
podnět
při
toho
tomto
druh
modlitby
vychází
z
člověka
se
člověk
se
smilovává
ale
nemám
moc
to
své
smilování
provést
svou
mocí
a
opírá
se
potom
o
moc
boží
aniž
už
o
to
prosí.
Protože
v
tom
smilování
lidské
je
obsažen
pach
té
lásky
to
je
odezva
lásky
boží
a
ono
se
to
hned
objeví
na
té
úrovni
božské
a
tam
přijde
odezva
v
podobě
pomoci
čili
prosba
je
okamžitě
vyslyšena
u
člověka
spojeného
s
bohem
okamžitě
vyslyšena
ovšem
musí
k
tomu
být
aby
to
spojení
nastalo
pro
člověka
učí
tomu
být
odevzdanost
jeho
mu
ne
se
ano
z
toho
života.
Já
když
jsem
nám
začal
se
všímat
nějakého
člověka
jiného
než
sebe
tak
jsem
vyslovoval
vlastně
prosbu
dne
slovně
ale
že
ho
bylo
líto
tak
to
je
prostá
to
je
druh
prosby
jestliže
někoho
nic
mi
někoho
i
a
tak
to
si
musíme
kapitola
na
přeci
přejou
aby
ten
stav
byl
ukončený
aby
něho
nemuselo
být
líto
aby
se
aby
nastala
pravá
vůbec
není
třeba
nic
formulovat
to
nějaký
slov
že
je
mi
ho
líto
v
tom
stavu
spojení
s
bohem
to
je
druh
prosby
jako
ježíš
kristus
třeba
to
ukázal
na
tom
lazarovi
on
ten
byl
samo
sebou
daleko
dokonaleji
spojen
s
bohem
než
vememe
být
jakýchkoli
okolností
když
mu
ty
sestry
a
ano
vě
řekli
že
jejich
bratr
zemřel
před
třemi
dny
a
tak
že
už
je
tedy
pozdě
že
kdyby
tam
byl
zůstal
u
nich
to
nestalo
tak
on
zaslzel
on
měl
to
a
to
byl
druh
prosby.
To
byl
druh
ne
vysloveno
proti
daleko
dokonalejší
duch
prosby
jestliže
já
se
na
někým
nesmělo
vám
tak
nemám
ani
právo
prosit
aby
se
s
miloval
bůh
já
se
musím
napřed
milovat
mně
bůh
tomu
dá
moc
kteří
já
se
napřed
nesmím
marně
prosím
ato
zamíchán
člověka
do
těchto
věcí
člověk
musí
se
nazvat
třebas
jenom
lítosti
pak
samozřejmě
se
musí
nandavat
dál
se
předek
objeví
to
na
by
byla
vlastně
povinnost
člověka
po
letý
co
si
se
zařídil
ne
motto
je
pravda
obecně
je
to
pravda
ale
konkrétně.
Protože
mám
také
jiné
dary
vod
boha
než
třebas
to
že
lituju
toho
člověka
mám
taky
dar
rozumu
světlo
rokem
a
jiné
dary
vidím
situaci
nějakým
způsobem
rozumně
o
uvažovat
tak
třeba
se
zasáhnou
vůbec
z
toho
důvodu
že
vidím
přestože
mi
ho
líto
tak
toho
tak
ho
musím
nechat
neboť
jemu
by
se
neprospěla
sobě
škodil
čili
dvojí
neštěstí
by
se
stalo
jak
to
potom
dopadá
jestli
já
už
klasifikuje
tu
svoji
lítost.
To
obyčejným
případě
e
není
že
by
ji
klasifikoval
takhle
ale
ve
stavu
ve
spojení
s
bohem
iks
řekl
jako
lásku
boží
to
si
taky
třiceti
tak
věřte
tomu
že
pokud
jsem
se
nevylil
pokud
to
si
nevymyslel
tu
svoji
byste
do
nenutil
znám
nebo
nesmí
jestli
naučená
nějakým
způsobem
všechno
litovat
co
se
dá
litovat
něco
jiného
než
od
boha
a
na
láska
i
ta
láska
jestli
je
tady
to
smí
jako
popadá
jak
se
říká
že
mě
přemáhá
tady
to
tak
to
rozpadá
lítost
takle
od
boha
pocházející
tak
pak
nemusím
být
tak
úzkostliví
co
se
stane
když
já
tu
věc
nebudu
moci
z
důvodů.
Faktických
provést
když
já
nebudu
moci
dostát
té
lásce
a
nebudu
moci
zakročit
třeba
budu
moci
opravdu
jenom
po
litovat
a
nechat
tu
věc
stát
se
říká
neproviňuje
se
v
tom
případě
když
jestliže
opravdu
budu
vědět
že
kdybych
zakročil
tak
bych
to
ještě
položil
upozorňuju
vás
že
v
tomto
případě
vždycky
zakročí
a
vždycky
zakročí
bůh
tak
nečekaně
že
člověk
žasne
jak
mu
ukazuje
že
u
něho
je
nejenom
láska
ale
také
moc
té
lásky
cokoli
vykonat
která
v
člověku
není.
Já
do
té
tradice
je
že
ona
nás
nabádá
tomu
abychom
k
bohu
šli
jenom
se
svými
přednostmi
tím
že
napřed
radí
vypěstovat
ctnosti
a
pomocí
těch
ctností
se
dostat
viny
ctnostem
přes
hrdinné
ctnosti
se
dostat
k
darů
a
pomocí
darů
ducha
svatého
se
dostat
potom
ke
spojení
s
bohem
to
je
ten
celý
princip
této
cesty
ano
v
této
tradiční
cesty
kde
to
správným
postupně
k
tomu
bohu
od
začátku
jít
všemi
prostředky
které
mám
k
dispozici
a
mám
dispozici
nejenom
své
přednosti
a
těch
ze
začátku
mám
velice
málo
a
jestliže
ji
vám
později
mnoho
tak
je
to
moje
chyba
protože
je
mám.
Ale
mám
ze
začátku
také
dispozici
a
to
velice
mnoho
slabostí
a
je
také
chyba
když
je
jenom
mám
když
na
nich
sedím
a
když
pomocí
ní
nedovedu
jít
k
bohu
a
tak
bych
při
té
přednosti
chtěl
říct
že
většina
lidí
na
této
cestě
vykované
tradicí
zkrachuje
tím
že
k
bohu
jde
jenom
svým
přednostní
nebo
troufá
si
bohu
jenom
kostmi
jakmile
je
člověk
nemá
tak
bohu
nejde
a
protože
čím
dál
kritičtějších
tak
se
dává
že
těchto
si
má
čím
dále
méně
a
tak
jeho
krok
věřím
dává
hlavě
jí
sou
takzvané
skrupule
které
mají
bývá
člověk
jakmile
se
svojí
nemohou
to
poznávat
je
to
správně
tou
nemoc
nos
poznávání
že
to
vyvozuju
důsledky
že
nemá
vlastně
ji
platného
co
by
tomu
věnoval
to
je
veliká
chyba
myšlení
a
proto
zvláště
začátku
je
třeba
i
bohu
takový
jací
jsme.
Ne
že
bych
zavrhoval
pěstovat
nosti
začít
zále
pěstovat
nosti
ale
už
ne
váha
a
jít
takový
jaký
jsem
protože
se
zanedbá
příliš
mnoho
začátečního
elán
jak
jsem
tam
vyspal
z
těch
komentář
ch
k
této
tradici
a
tento
elán
začátečníka
je
ničím
nenahraditelný
ten
potom
později
existuje
myslím
že
jsem
zvolil
před
chvilinkou
to
přirovnání
o
sou
těšení
mezi
bálovými
kněžími
a
eliášem
hlavně
proto
abych
dokázal
že
oni
tam
šli
silou
on
tam
šel
trpně
tím
bohem
ta
tím
vyslyšení
prosby.
Vůbec
trpná
prosba
to
je
asi
zatím
pro
člověka
který
to
nezasel
co
to
je
tak
se
trpný
stavů
velice
těžko
pochopitelná
záležitost
no
ale
tak
o
to
opakujeme
si
toho
eliáše
tedy
když
si
a
ono
to
bylo
velice
často
židé
podlehli
vlivu
svého
okolí
že
žili
prostředí
kde
rádi
bohové
hlavě
bál
a
až
ta
té
to
byli
bohové
celistvý
ský
to
přeložím
do
normální
to
lidské
normálního
i
to
vždycky
jazyka
tak
to
jsou
féničané
ani
to
féničané
měli
jednu
velikou
vadu
že
oni
si
cenili
bohatství
nadevše.
A
to
byl
národ
který
zahynul
na
touze
pro
tu
touhu
na
bohu
po
bohatým
kdyby
bylo
karta
ho
nebýval
bylo
nej
bohatší
městem
na
světě
no
krátce
symbol
tím
přešel
na
síla
tři
a
jiné
jiná
města
tehdejší
tak
by
byli
římané
ani
možná
dokázat
netáhl
a
oni
potřebovali
ho
vyplňovat
protože
toužili
po
tom
bohatství
těch
féničané
tak
zkrátka
ty
jejich
bohové
jim
dovolovali
mít
mít
vlastnit
čili
z
toho
je
vidět
že
to
jejich
náboženství
bylo
polovičaté
že
nebylo
pokorně
to
nemohlo
člověka
dovést
dál
než
do
stavu
nějaké
blaženosti
dál
to
nešlo
a
tu
čele
člověk
mohl
mít
potom
tu
blaženost.
Tak
když
chtěl
jim
čelit
eliáš
tak
je
musel
vyzval
na
souboj
protože
věděl
že
jeho
náboženství
sahá
dál
a
že
musí
zvítězit
o
tom
byl
přesvědčen
o
tom
měl
vědění
vnitřní
že
jakmile
si
nebo
se
soutěž
tak
to
vy
hraje
nezáleželo
potom
na
tom
co
dělal
kde
sou
těžit
nýbrž
záleželo
na
tom
jestli
si
zachoval
tuhletu
trpnost
víry
v
toho
boha
a
stalo
se
tohleto
za
založili
velikou
hranici
dříví
kterou
měli
zapálil
ne
silami
nebo
třetím
dvou
dřív
jak
byl
veli
dělalo
nýbrž.
O
něm
z
nebe
od
boha
přišlý
napřed
se
o
to
pokoušeli
bálovi
kněží
a
protože
ohně
z
nebe
sestupoval
obloha
byla
jasně
moudrá
ani
blesk
nemoh
který
tím
sestoupit
ta
rozšiřovat
aby
přiměl
bál
zakročí
tak
se
sama
sebe
zničili
ta
něco
je
co
o
tom
vědět
co
se
má
dělat
krutě
se
bičovali
a
se
dali
se
do
krve
křičeli
prosili
prolínal
není
to
se
toho.
Ale
oheň
sebe
nesestoupil
tak
když
potom
to
nešlo
tak
toho
zanechali
a
čekali
to
byl
dělat
eliáš
která
je
dal
vykopal
okolo
o
hnusně
toho
téže
hranice
hluboký
příkop
zavedl
do
něho
vodu
a
ještě
ten
tu
hranici
dříví
polil
vodou
sitolik
vé
praví
že
tím
vybavován
toho
sem
jenom
ten
by
kam
pro
zajímavost
aby
si
že
když
to
nebyl
dát
rád
a
teď
svých
i
mystika
jo
tak
von
způsobil
vybavován
vody
a
tím
taky
přivolal
ten
leta
vodu
hodi
o
a
tak
dále
ne
to
je
pravda
vod
o
který
měl
znalosti
vole
ty
dobrý
a
jenomže
obrátila
pořád
ještě
moudrá
le
jak
se
začal
dělat
tohleto
tak
oblast
havla
a
když
potom
se
postavil
stranou
nic
nedělají
než
čekal
natočen
božím
zřejmě
nějaké
vnitřní
modlitbě
tak
blesk
zapálil
tu
hranici
a
on
vítězit
tohleto
je.
Vpád
že
jedny
šli
svou
silou
a
druzí
a
to
byl
ten
druhý
vy
druhým
byl
eliáš
šel
mocí
boží
jestliže
má
jedině
do
moci
boží
tak
nesmí
uplatňovat
moc
svou
tak
musí
při
tom
být
absolutně
nabýt
to
znamená
musí
stát
stranou
nesmíte
do
toho
místa
udělal
všecko
co
lidsky
mohl
udělat
ale
pak
od
toho
odstoupil
to
je
ten
princip
který
se
má
při
tom
v
této
trpné
činnosti
zachovávat
má
být
aktivní
kam
až
to
zmohu
toho
aktivitou
a
jakmile
to
dá
nezmohu
tak
klidem
od
toho
odstoupit
a
nebudu
prosit
už
boha
aby
to
udělal
za
mě
nýbrž
nechám
to
na
něm.
To
za
takový
okolnost
člověk
může
i
tu
největší
slabostí
se
přibližovat
k
bohu
a
musím
vám
prozradit
že
nesčetněkrát
správně
slabostí
jsem
se
přesvědčil
to
mně
muselo
být
opakovaně
ukazováno
že
nejsem
schopen
sám
tam
vejít
že
nikdy
to
není
moje
moc
která
mně
bohem
spojuje
nýbrž
moc
boží
a
že
moje
bila
mně
v
tom
brání
v
tomto
Jestli
to
moje
slabost
je
v
tom
nikdy
nebrání
pokud
ji
uznám
a
podle
tý
vědom
je
to
absolutní
závislosti
člověka
na
bohu
tak
by
to
na
vložená
zní
ducha
svatého
je
tady
přímo
zakotvena
do
praxe
a
katolické
že
se
vzývá
při
každé
přednosti
duch
svatý
vony
sankce
spiritual
tam
říká
i
při
mši
a
ne
to
příliš
zvláštní
ale
přijmete
přitom
se
tam
nosný
se
vzývá
do
svatý
aby
se
povedlo
něco
co
by
asi
bez
toho
nešlo
jim
sítem
jestli
vžívání
ducha
svatého
které
se
doporučuje
každému
křesťanu
co
nejste
tam
dokonce
říkají
od
rána
do
večera.
Jestli
je
to
akce
správná
nebo
nesprávná
říct
šablonovitě
že
je
to
v
každém
případě
nesprávné
to
by
nebylo
v
pořádku
ale
jestliže
to
vede
k
tomu
abych
si
z
ducha
svatého
udělal
sluhu
který
by
mně
umožnil
snáze
pro
plod
tímto
životem
tak
pak
je
to
zaručeně
způsob
absolutně
nesprávný
ale
já
jsem
zatím
vždycky
slyšel
toho
ducha
vzývat
jenom
tehdy
když
se
chtělo
aby
lidé.
Snáze
prošli
určitými
úskalí
mi
aby
třebas
podléhali
pokušení
nepodléhal
tolik
hříchu
snáze
dosáhli
určitých
ctností
nebo
určitých
darů
a
takže
se
zíval
třeba
duch
svatý
před
takový
exerciciích
aby
to
dílo
těch
duchovních
cvičení
milost
řádný
užitek
jak
si
ten
nesetkáte
představoval
tu
jsem
si
všiml
jedné
věci
jede
kteří
tam
upřímně
vzývali
ducha
svatého
na
pomoc
za
těmi
účely
e
jsem
tady
jmenoval
odtamtud
odešli
třeba
je
čí
a
já
jsem
možnost
se
s
nimi
řeka
za
týden
bude
čtrnáct
dní
nebo
za
delší
dobu
a
říkal
sem
jim
prosím
tě
my
jsme
tam
zíval
ducha
svatého.
Jak
to
na
tebe
působilo
od
té
chvíle
dál
a
nikdo
z
nich
nedokázal
od
poje
jinak
než
ta
za
vím
pohledem
přeci
odpověděl
my
vlastně
tím
že
se
takhle
ptát
za
vě
na
mě
podíval
tím
jsme
vzývá
jak
se
ho
prostě
vzývali
neboť
do
lidského
života
pozvat
boha
je
v
pořádku
je
to
v
pořádku
ale
nečekal
sem
o
tom
z
toho
žádný
zázrak
něco
se
mnou
lidi
a
tak
se
nikým
nic
nedělo
čili
to
byl
jeden
případ
že
se
nic
nedělám
druhý
případ
byl
že
se
něco
dělo
to
byli
lidé
kteří
vzývali
ducha
svatého
osobně
ne
léta
vlastní
iniciativy
například
ten
kněz.
Který
tam
vedl
se
ti
řekl
dříve
jim
ducha
svatého
aby
se
akce
kterou
já
tady
v
jménu
božím
podnikám
podařila
a
jestliže
jemu
se
ta
akce
on
se
domnívat
podařila
a
šlo
mu
to
lépe
než
kdy
to
bylo
ducha
nevzývá
tak
pak
myslím
že
to
mělo
správné
dopad
v
tom
smyslu
že
si
ho
se
spoléhal
méně
na
sebe
že
to
že
sebe
vystoupil
jak
říkáš
správně
a
že
tedy
méně
patřil
sobě
mi
eto
že
by
vám
to
ducha
svatýho
že
to
byla
taková
zmínka
aby
mohl
nebo
obraz
obrazu
má
nebo
obrat
lidské
způsobená
možnost
je
se
zbavit
sama
sebe.
Že
von
se
odevzdal
tomu
duchu
nebo
ho
tam
ducha
zbýval
pardon
aby
ten
duchu
pomohl
a
on
se
opíral
nejenom
o
svou
mocným
moc
toho
ducha
svatého
je
moudrost
podobný
nikdy
jsem
zase
neviděl
v
žádném
tomto
případě
že
by
ten
duch
svatý
byl
objevil
nějakou
chybu
v
tom
co
ten
člověk
dělal
on
se
držel
striktně
tradice
a.
Předvídal
nebo
předpokládal
že
té
trati
není
chyba
tak
ten
duch
mu
umožnil
jednat
podle
tradice
i
když
to
třeba
nebylo
správné
že
když
to
bylo
třeba
tradičně
nesprávné
ta
dejme
tomu
ten
kněz
ho
nadále
proti
hříchu
vyhrožoval
třebas
věčnými
tresty
neboť
tady
například
nejenom
v
tomto
spisu
přestože
to
velice
sympatické
a
já
myslím
že
i
osvícený
člověk
tak
tam
říká
slovy
svatý
kateřina
sienská
ne
i
nejmenší
hřích
vyžaduje
nekonečné
zadostiučinění
to
znamená
že.
Že
že
nemůže
být
učiněn
nějakým
pokání
chvilkovým
nebo
tak
že
ti
uvážíme
boha
že
protože
on
je
nekonečná
dobrota
tak
je
to
strašná
brzo
soudit
hříchem
a
to
by
vyžadovalo
nesmírný
trest
nekonečný
trest
že
to
není
jako
náš
e
to
obyčejného
člověka
si
troufám
oráče
jako
do
si
to
vůbec
neslouží
kromě
toho
je
to
ještě
to
mějte
už
je
to
ještě
taková
vza
k
tomu
přímo
svatá
lidská
abych
se
neposlušnosti
protože.
Kdo
toho
ducha
neposlechne
to
znamená
řeší
oni
to
jednoduše
vysvětluji
tak
vlastně
se
staví
proti
němu
tak
je
to
nepřátelský
a
či
bohu
zkrátka
a
ten
mimosmyslovým
velikého
trestu
tak
tohleto
se
mi
nezdálo
být
správné
například
takovouhle
věc
on
své
moudrosti
boží
a
čerpal
toho
ducha
svatého
že
ho
užíval
naše
ale
že
byl
nemilosrdný
vůči
hříšník
o
tom
smyslu
že
si
myslel
jako
ta
otázka
žena
sienská
že
malý
hřích
neříkám
že
je
pučte
pro
tam
navržený
může
mít
takové
nedostane
následky
jestliže
nedostanete
člověka
řešení.
Že
my
se
s
jenomže
u
svatý
kateřina
se
vy
už
si
nesmírně
vážím
prádla
mladičký
asi
tak
jako
svatá
jana
z
arcu
nedo
žila
velkého
věku
když
to
lety
zjevení
nějak
tak
byla
ještě
velice
mladá
tak
přes
dvacet
let
něco
málo
já
ji
nemám
za
zlé
že
že
takhle
moudrosti
to
říkal
nebo
že
ona
si
myslela
že
takhle
to
říkala
co
nebyla
schopna
vlastního
pojetí
pravdu
to
znamená
nedopracoval
se
takového
poznání
kde
by
si
mohla
kdyby
si
mohl
dovolit
říkám
tito
at
ale
zaujmout
postoj
méně
závislý
na
tradici
a
více
závislý
na
tom
duchu
tak
ona
opravdu
byla
po
platná
té
tradici
po
všech
stránkách
to
mě
mýlí
na
všech
těch
výrocích
lidí
kteří
dovedli
vzývat
ducha
svatého
že
voni
jsou
přitom
že
ta
moudrost
pořád
mluví
se
všemi
chyba
mi
tady
nebo
tato
roce
nemá
chyb
je
také
možné
že
já
vím.
A
protože
ale
si
myslím
že
toto
máš
by
tak
se
mýlí
tuhleti
lidé
kteří
vypovídací
jako
by
to
bylo
od
boha
protože
si
nevšimli
vůbec
na
to
nepřijdou
že
to
překládají
že
to
řek
bych
výsledek
toho
jeho
předešlého
říká
netrknete
člověk
který
vzývá
ducha
svatého
a
nedorostl
do
plného
osobního
vedení
odívá
marně
protože
kdyby
ho
zíval
člověk
který
osobním
vedením
do
osobního
vedení
dospěl
a
v
něm
dospěl
k
vrcholu
tak
by
ho
nikdy
marně
nedíval.
Se
má
právo
dáte
tu
chybu
dříve
ducha
svatého
dříve
než
je
to
žádoucí
tohoto
že
vůbec
nerozumím
volit
ježíšova
života
vůbec
ne
si
ji
neberou
na
potaz
oni
se
s
ní
nerad
touto
symbolikou
jeho
života
to
je
pro
ně
historii
nenapadne
podoby
ten
my
se
můžeme
připojit
k
jeho
smrti
protože
je
to
vykupitel
sk
ale
ví
víc
jeho
vykoupení
smrtí
jeho
se
můžeme
připojit
do
té
všechno
co
pochopili
to
je
z
prostředka
to
asi
jako
kdybys
někomu
řekl
ten
začne
až
učit
matematiku
mu
řekl
derivace
i
na
třetí
je
tři
ix
na
druhou
co
by
z
toho
měl
to
by
ho
to
by
ho
zmýlil
ne.
Nepochopitelně
a
proto
to
lidem
tak
taky
veřejně
to
za
svatého
je
absolutně
nepochopitelné
pro
člověka
který
nepřerostl
přes
úroveň
osobního
vedení
a
se
ptali
ježíše
co
mám
činit
abych
došel
spásy
a
on
říkají
čím
dobře
po
ní
zákony
boží
on
říkal
to
činím
od
útlého
mládí
ježíš
se
usmál
a
dost
a
řekl
mu
tak
teď
už
tě
zbývá
jenom
aby
všechen
svůj
majetek
rozdal
chudým
abys
mě
následoval
mladý
zesmutněl
na
odešel
to
znamená
k
té
celé
cestě
kterou
bohužel
katolická
církev
nepochopila
nestačí
být
ctnostný
vůbec
něco
ještě
není
následování
ani
začátek
následování
krista.
Nýbrž
k
tomu
je
napotřebí
nevlastnit
v
tom
nejmenoval
smyslu
to
znamená
v
tom
je
obsaženo
to
sebe
ten
sebezápor
to
je
přeci
nejhorší
nejtěžší
vlastnictví
že
já
mám
na
jsem
takový
já
mám
tento
život
to
je
můj
život
to
jsou
moje
nosti
jsou
moje
vlastnosti
to
je
můj
stav
moje
manželka
moje
vlast
a
tak
dále
toto
všechno
nejsou
smyslu
moje
myšlenky
moje
mínění
toto
umět
opustit
že
to
nevlastnit
a
potom
na
základě
tohoto
stavu
duše
začít
následovat
protože
ani
se
nemůže
začít
následovat
kloudně
když
se
vlastní
nejde
to
je
pochopitelné
že
když
v
tom
tom
století
čili
odhazoval
vlastní
tak
tím
haslo
křesťanství
nějak
to
dnešní
tradici
nemám
za
zlé
ale
velice
představit
jaké
ze
světě
se
nastat
když
najednou
církev
slevil
z
takových
dvou
hlavních
zásad
ježíšovi
jasně
ukazoval
že
kdo
mečem
zachází
mečem
schází
není
to
pravda
není
tam
ta
věta
je
anebo.
Co
od
s
o
co
byste
se
starali
všechno
jim
patřili
ježíš
kristus
oni
nemuseli
mít
vlastní
majetek
že
teprve
když
měli
hájit
mezi
lidem
bez
jeho
osobní
přítomnosti
tak
museli
mít
tolik
aby
se
mohli
uvádět
to
znamená
museli
být
i
ten
meč
aby
se
mohli
bránit
sebe
i
ten
měšec
to
museli
za
to
by
narozdíl
čili
určitých
momentech
on
dovoluje
se
bránit
ano.
To
je
dali
spatně
tím
je
řečeno
kdyby
se
křesťan
nechal
vykořisťovat
to
je
ta
degradace
duchovní
velikosti
když
vás
vykořenit
že
jste
křesťanu
ty
si
křesťanská
do
že
tito
jako
můžeš
udělat
ne
za
nás
nebo
tak
nějak
končí
je
špatný
to
je
ten
meč
který
člověk
musí
mít
přišeli
ty
peníze
to
znamená
prostředky
tohoto
světa
užívat
tak
aby
ten
úkol
pro
který
on
poslal
mečem
a
s
opaskem
učedníky
mohl
ten
učedník
splnit
a
meč
doručí
a
opasek
s
penězi
jenom
proto
aby
mrhat
penězi
nebo
aby
někde
se
byli
nýbrž
aby
si
umožnili
bezpečnou
cestu
světem.
Aby
nebyli
vynoří
stěhování
aby
nebyli
předčasně
zabiti
neboť
oni
mě
do
konce
tendenci
nechat
se
předčasně
zabít
jako
svatý
petr
a
ježíš
mu
to
zavrhl
je
to
nesmí
se
musí
bránit
čili
obrana
je
dovoleno
ale
ne
aktivní
boj
proti
císaři
jednoho
potom
český
že
se
ze
svých
účel
ne
to
ne
já
myslím
že
jasný
že
následování
krista
je
vnitřní
proměna
ke
které
se
dochází
tím
že
nějakým
způsobem
napřed
podle
míry
svého
poznání
odstoupím
od
sebe
a
potom
na
podkladě
tohoto
dostanu
nějakou
milost
s
tou
dobře
hospodaří.
A
milost
za
milost
beru
pořád
věší
milost
za
tu
přednost
pokud
jsem
poslušný
až
do
jde
k
dalšími
tří
přeměněn
to
je
tam
v
tom
jordánu
že
si
ji
vědomím
že
jsem
nesmrtelná
bytost
a
že
jsem
si
nebojím
a
z
toho
ovšem
musím
vyvodit
už
to
že
tu
spásu
hledám
pro
sebe
nýbrž
přestanu
ji
proseb
ne
zásadní
prostě
přestanu
nedat
na
bys
proto
nedal
eště
taky
pro
sebe
tak
by
se
proviňoval
modlit
ne
to
zpět
už
nesmím
ani
vlastnit
tu
myšlenku
na
vlastní
spásu
nesmím
pustit
hlavy
ježíš
kristus
jí
pustil
z
hlavy
se
potom
nechat
ukřižovat
se
všemi
těmi
ctnostmi
a
úctou
sebe
úctou
a
vším
tím
co
tam
je
na
postě
to
už
jsem
jasně
vyjádřil
tuto
symboliku
takhle
katolická
tradice
nechápe.
A
když
jim
to
vysvětlím
kterémukoliv
mě
zi
tak
výsledek
je
že
otevře
do
kořen
údivem
pusu
a
řekne
voni
nám
to
neříkali
se
mi
září
já
za
to
nemohu
a
vono
je
to
asi
pravda
že
vono
to
tam
všechno
je
to
je
bibli
se
mu
to
doložím
ne
tak
jako
teďka
potřebuje
nedo
založil
vám
taky
detailněji
ne
co
všechno
doložím
že
nelžu
a
protože
jsem
se
k
tomuto
dostal
ne
z
vlastní
iniciativy
já
jsem
o
to
nestál
rozumět
tomu
učení
ježíše
krista
ale
jsem
se
dostal
okamžiku
bezčasovém
v
tom
koncentrace
to
zlatý
život
a
co
považuje
za
nutné
od
té
doby
to
hlásat
že
už
opaskem
a
už
jsme
čem.
A
tak
prostě
berete
k
tomu
podobenství
o
vinaře
a
o
dvou
si
nech
že
které
vybídl
hospodář
aby
šli
na
vinici
jeden
řekl
že
půjde
a
nešel
tohleto
řekl
říkal
zmůže
života
svým
odříkáním
židovský
národ
po
staletí
si
přejeme
mesiáše
my
za
ním
půjdeme
my
tedy
bujeme
na
vinici
na
vinici
to
znamená
ne
se
tam
my
slunit
vy
tam
pracovat
nikoliv
pro
sebe
nýbrž
pro
toho
vinaře
v
tomto
případě
pro
boha
to
majetníkem
pardon
pro
toho
boha
a
jestliže
někdo.
Nepracuje
pro
boha
a
to
je
právě
to
co
uniká
katolické
tradici
protože
činnosti
moc
jako
nevedla
ona
bude
také
klášter
můžou
že
jenom
modliteb
mu
někdy
že
nevěděla
to
činností
do
zradili
že
to
neutrální
činnost
která
není
ani
mravná
ani
nemravná
že
ta
činnost
na
vinici
nemusí
být
mravní
povahy
to
je
prostě
zmírní
nějakých
plodů
ne
ty
sání
a
dělá
ni
vina
tak
pak
má
vono
st
při
tom
proti
konání
nějaké
povinnosti
nikoliv
vůči
sobě
nýbrž
vůči
by
nah
vůči
majetku
vinaře
vina
více
protože
vůči
bohu
tady
si
že
tímto
způsobem
někdo
jedná
tak
už
na
té
vyšší
cestě
kterou
ukazoval
ježíš
kristus
se
na
stavba
takhle
to
nedělá
člověk
vždyť.
Jestli
si
všimněte
si
přeci
znáte
to
všichni
katolík
si
že
já
to
teďka
nikde
neříká
že
by
v
tom
nesnadnost
o
tomto
taky
není
ale
že
by
v
tom
zastavování
mělo
být
konal
si
něco
pro
sebe
anebo
pro
boha
konali
si
pro
sebe
jenom
je
to
hlavní
říše
konec
si
pro
báje
to
v
pořádku
to
se
tam
vůbec
nepovídá
než
to
jak
jsem
vám
říkal
v
těch
sedmnácti
letech
zase
zpovídal
právě
z
tohoto
že
jsem
ten
život
konal
celý
pro
sebe
nepovažoval
za
největší
hřích
a
on
to
největší
hřích
je
jsem
to
cítil
jako
hrozným
provinění
vůči
bohu
a
tady
se
v
tomto
podobenství
to
ježíš
ukazuje
že
ten
kdo
řekl
já
nepůjdu
ale
přesto
šel
tak
sem
se
se
mu
do
toho
nechtělo
tak
pracoval
pro
boha.
A
na
pracovat
pro
boha
jenom
pro
boha
nezáleží
na
tom
že
se
mu
nechtělo
to
je
právě
moment
odříkání
který
v
tom
je
velice
důležitou
roli
že
se
mu
totiž
nechce
a
on
přesto
jde
a
to
je
ten
pravý
odpověděli
mu
je
ten
správný
takhle
se
to
má
dělat
ne
to
je
to
něco
navíc
co
tady
se
vůbec
nezná
a
to
jsem
toho
už
řekl
víc
co
neznám
a
když
to
když
to
co
si
nejdeš
to
nerozluší
takhle
vám
nikdo
z
katolických
kněží
dodnes
nevysvětlil
o
to
podobenstí
na
tohleto
nepřišli
ani
jeden
kazatel
za
dva
tisíce
let
prosím
vás
proč
ne
že
by
byl
hloupí
než
já
a
že
chtít
tady
se
která
jim
to
nenapověděl
poslušnost
obdivuhodné
ale
přitom
kam
to
vede.
To
nevede
k
následování
ježíše
krista
to
vede
nazpět
do
starýho
zákona
ne
se
pěstovali
ctnosti
a
tamto
hasne
když
potom
přijde
mesiáš
tak
ho
křižuje
už
i
něho
svým
způsobem
života
protože
dělají
všechno
pro
sebe
a
nic
pro
něj
toho
vy
ženou
zahrady
za
vinici
ze
za
svůj
život
když
toho
ze
svého
života
jako
von
ho
vyhnali
za
vinici
a
jako
tam
toho
na
kalvárii
ne
a
tam
ho
zabijou
tak
okamžiku
smrti
je
bůh
pro
nás
aby
po
těsta
nevědomí
a
tak
dále
ne
nesto
života
vlastně
nic
tak
tohleto
ky
zapomenou
nerad
abyste
z
tohoto
vyvozovat
že
jestliže
něco
děláte
pro
sebe
že
děláte
něco
zbytečného
naopak.
Ježíš
kristus
ukazoval
že
pro
sebe
je
třeba
udělat
toho
tolik
jako
jsme
ochotni
udělat
pro
bližního
neboť
on
říká
miluj
sebe
jako
bližním
o
to
není
žádné
prosím
ale
před
tím
má
být
láska
k
bohu
ale
protože
já
skutku
nemáme
vůbec
žádnou
ze
začátku
když
nakupujeme
cestu
tak
se
už
se
tím
zažil
o
realizaci
toho
milovat
bližního
jako
sebe
to
tak
je
nám
nepůjde
samozřejmě
ale
budeme
se
sem
se
snažit
to
je
ta
jediná
cnost
se
které
ježíš
vede
navíc
oproti
starému
zákonu
protože
starozákonní
to
ten
toto
tam
nebylo
ve
starém
zákoně
obsaženo
ale
bylo
to
naplnění
vůle
boží
protože
on
chtěl
abychom
se
za
ním
milovali
ne.
Kdežto
v
žalmy
stav
se
modlí
potři
moje
nepřátele
toho
my
známo
no
co
to
starozákonně
písmen
toto
nikdy
ne
tak
je
třeba
říci
že
člověk
by
měl
pěstovat
pro
sebe
všecko
o
čem
by
si
myslel
že
mu
že
ho
přibližuje
k
bohu
neboť
to
je
nepřímým
způsob
cesty
který
vedle
přímého
není
možno
za
není
dobře
zanedbáno
není
vhod
nezanedbávat
a
to
je
myšlení
na
sebe.
Neboť
když
ne
dosahu
spásu
pro
sebe
nedosáhnu
ji
potom
pro
jiné
a
se
musím
pro
sebe
je
nedat
že
na.
Opět
se
já
jsem
chtěl
říct
jenom
že
opravdu
ten
do
nerozvinul
svůj
život
pozemským
o
nemá
odkud
by
přešel
odkud
by
přešel
do
života
věčného
nemá
odkud
teče
pozná
například
dítě
nemůže
vstoupit
do
království
božího
přestože
má
velké
přednosti
pře
dospělým
člověkem
a
se
může
přiblížit
jak
ježíš
ukazoval
a
nemůže
tam
vstoupit
člověk
který
rozvinu
svůj
život.
Dělá
tuhletu
chybu
pro
jsem
vstupuje
do
království
božího
protože
vždycky
jak
ho
rozvinuje
jak
ho
rozvine
tak
začne
hodnotit
to
své
rozhodnutí
tímto
způsobem
bylo
to
dobré
nebo
špatné
to
by
ještě
nevadilo
ale
byl
jsem
dobrý
nebo
špatný
přitom
to
už
je
špatné
to
už
není
věčné
to
už
je
osobně
a
jestliže
jsem
byl
dobrý
mohu
být
uspokojen
s
tím
že
jsem
byl
dobrý
a
tady
to
miloše
kazí
dění
ka
malá
no
protože
už
vzal
od
němu
svou
a
nemůže
proto
vstoupit
do
království
božího
kdyby
ale
on
v
tomto
momentu
hodnotě
jenom
v
tom
smyslu
udělal
jsem
všechno
co
jsem
mohl
a
mohu
říci
že
jsem
se
snažil
o
to
aby
to
bylo
podle
spravedlivě
správně
láskyplně
ano
snažil
se
o
to
všechno
sem
udělal
pro
to
aby
to
takové
bylo.
Jestliže
ano
pak
účinek
toho
všeho
jak
me
duši
tak
zevní
patří
bohu
ale
upřímně
to
nesmí
ohle
prohlášení
patří
bohu
a
ne
mě
jestli
mě
to
naplnil
radostí
že
jsem
to
udělal
tak
je
to
chyba
mám
mě
to
naplnit
jenom
silou
od
boha
abych
to
abych
to
mohl
pokračovat
na
tu
cestu
chtěl
nějak
mechanicky
pojmout
tak
bych
říkal
že
celá
ta
cesta
k
bohu
je
manipulace
s
vůlí
a
bylo
by
to
zavolali
přitažené
není
to
jenom
to
a
je
to
opravdu
také
a
zmohu
procent
manipulace
s
vůlí
špatně
se
tady
má
nepodvolili
kdybych
šel
cestou
poznání
jenom.
A
tak
by
to
považoval
za
třebu
manipulaci
pouze
si
ale
bavit
proze
a
studně
bych
to
takhle
odhadla
snažil
by
se
tu
chybu
příště
nedělat
ale
mé
moci
to
je
správně
manipulovat
s
vůlí
tu
vůli
mám
od
boha
totiž
a
já
ji
mohu
obrátit
k
sobě
anebo
k
bohu
to
mohu
ani
neobrátí
k
bohu
tak
je
to
moje
vina
musím
manipulovat
správně
opravdu
o
vina.
Pak
je
to
náznak
postupného
znovuzrození
protože
tím
nožem
se
znovu
zrozuje
ve
eva
že
se
činorodější
a
obyčejně
tou
dovede
probíhá
u
člověka
nikdy
jednorázově
nýbrž
postupně
odřezávám
toho
symbolem
je
blízka
řiká
například
ve
asi
tak
všechno
tak
to
je
taky
to
v
tom
prvním
snu
proto
se
neužívá
obyčejného
nože
který
by
se
zabilo
nýbrž
kterým
se
jenom
zlepšuje
situace
ano
ale
je
to
v
podstatě
v
pořád
s
zajímavo
když
se
třebas
tady
hledě
komu
zdálo
takový
symbolický
sen
o
nějaký
týká
a
o
pěti
mužích
a
nakonec
nabodnu
a
podobně
a
když
jsme
nevěděli
nebo
nevyznal
jsme
se
v
tom
symbolu
té
výkyv.
Takže
se
takový
se
opakuje
až
někdo
kdo
ten
se
má
se
doví
třeba
ze
zevního
světa
to
je
taky
pomůcka
všechno
nás
vede
k
čemu
ten
muže
a
může
to
říci
že
to
prozradí
kdo
plnění
toho
významu
tak
například
tady
jde
o
už
kterým
se
žeže
ré
vina
ský
muž
a
jak
vám
známo
vy
nás
řeší
tím
způsobem
ne
aby
se
zničila
nýbrž
aby
více
rodila
takže
to
platí
i
angličtinu
že
lidsky
je
třeba
zařízeno
odříznut
toho
řeší
větev
a
nechat
iluze
poda
tu
od
nos
a
zase
další
od
možnost
se
s
poda
a
tak
pořád
protože
to
je
nejsnazší
to
vím
a
zespoda.
Čili
když
my
víme
dneska
jaký
smysl
má
jinak
už
to
je
jeden
ze
smyslů
vy
na
ský
ono
že
ale
ten
pravým
potřebujeme
to
smysl
tak
můžeme
říct
že
tento
sen
který
tady
byl
dán
není
třeba
ho
dál
opakovat
je
ukázkou
metody
prozrazuje
metodu
někdo
je
povahy
extatické
někdo
je
povahy
volní
bych
tak
řekl
a
tady
se
říká
zde
se
hodí
sem
to
případě
je
ta
metoda
tříbení
postupného
zlepšování
a
to
znamená
řízeno
do
něho
trošičku
do
ko
postupnou
ne
prostě
bolestivý
mi
menším
bolestivý
takovými
zásah
způsobovat.
Z
růst
a
zlepšení
tříbení
toho
stromu
čili
tady
je
jenom
prosazení
metody
protože
v
ježíši
kristu
je
znázorněno
to
umírání
ve
třech
fázích
jenom
z
podstatě
kdyby
to
takhle
někdo
zažíval
že
by
se
narodil
v
betlémě
že
by
se
dalo
dělo
v
jordáně
a
že
by
se
narodil
na
kříži
nebo
probíhat
už
je
to
jedno
konglomerátu
věcí
tak
by
to
museli
být
vždycky
extaze
protože
to
byl
prudký
přechod
z
jednoho
stupně
na
druhý
to
by
nebylo
možno
vyrovnaný
způsobem
překonat
to
by
tam
něco
vázlo
a
bylo
by
třeba
extatický
se
dostat
dál
ale
to
je
prostě
schema
a
do
toho
se
každý
nějakým
způsobem
musí
vejít
do
tohoto
schéma
tu
například
tady
tento
muž
komu
jeli
utr
mu
se
to
zdálo
se
nedo
toho
vejde
postupným
troufám
do
stavu
třebas
narození
v
betlémě
do
stavu
toho
narození
v
jordánu
a
tak
dále
ano
když
tohleto
ví
tak
se
nebude
snažit
o
prudké
spadnutí.
Protože
to
by
ho
vyneslo
trvale
na
vyšší
stupeň
jemu
svědčí
vy
trvalá
snaha
opakovaná
snaha
klepání
bych
tak
řekl
a
dožírání
vědom
kuse
trpělivé
dožírání
až
se
vrá
otevře
se
tím
do
týráním
vlastně
to
je
přikázáním
čapek
do
nádoby
se
zdvihá
vnitřní
hladina
poznání
neznatelný
až
převede
do
zevního
vědomí
které
je
odvozené
které
není
nestvořené
té
odvozené
z
toho
základního
nestvořeného
vědomí.
Jako
takové
tak
bych
to
řekl
takhle
celá
cesta
lásky
má
dva
směry
kterými
se
člověk
ubírá
ty
dva
směry
představují
fakticky
to
co
pořád
požaduje
od
vás
harmonii
cesty
to
znamená
vyrovnání
toho
otce
člověk
snaží
s
tím
co
bůh
chce
mohu
jít
na
to
je
že
když
mě
něco
na
této
cestě
nejde.
Tak
není
to
jenom
moje
neschopnost
je
to
také
v
každém
případě
ale
je
to
také
porozumění
vůli
boží
a
nemám
si
staré
hlavu
zneklidňovat
se
pro
to
a
chtít
prosadit
co
mně
nejde
nýbrž
mít
v
zále
schopnost
zhora
o
kterou
musím.
Bojovat
denně
sebevyprazdňováním
jako
koncentrací
nějakou
vnitřní
modlitbou
a
to
neunavuje
to
znamená
nesmím
ví
polevit
do
té
doby
dokud
se
opravdu
aspoň
interní
laboratorní
jak
já
tomu
říkám
nevyprázdní
vnitřně
to
znamená
dokud
se
nesetkám
s
bohem
vnitřně
vědomě
jako
věčnou
bytostí
protože
čím
životem
a
chce
ten
vodou
láskou
a
když
já
se
teďka
ocitnu
v
situaci
že
mě
to
zdola
nejde
to
znamená
nasadím
všecky
své
možnosti
lidské
které
mám
k
dispozici
protože
jsem
řečen
že
je
to
správné
spravedlivé
láskyplné
já
nevím
jaké
v
této
ještě
má
ne
když
jsem
přeložil
to
subjektivní
hodnocení
na
tom
nezáleží.
Ne
nevědomost
hříchu
nečiní
a
způsobuje
jenom
utrpení
a
aby
to
utrpení
nastalo
to
nemá
že
byste
se
měl
bát
ale
protože
to
není
v
plánu
této
cesty
cesty
proto
co
to
je
láska
zjiš
se
láska
a
ne
ji
to
utrpení
to
je
k
znakem
špatného
postupu
tak
jestliže
my
to
tam
někde
v
nějakém
bodu
už
nejde
a
já
jsem
přesvědčen
že
jsem
do
toho
vložil
co
jsem
lidsky
mohl
a
toužím
aby
se
ta
věc
stala
aby
ta
věc
se
dovršila
protože
to
považuju
správné
tak
musím
asi
tak
podobně
jako
podle
zlatého
klíče
od
věci
odstoupit.
A
nežádat
si
řešení
shora
ale
dokonale
odstoupit
a
znovu
se
děti
dotknout
třeba
za
chvíli
zase
znovu
osobuje
a
tak
toho
se
pokoušet
o
to
až
sestoupí
ta
milost
shora
a
věci
začne
řešit
třebas
pomocí
událostí
tímto
způsobem
já
jsem
veden
událostmi
to
je
mi
tady
jeden
svědek
ustavičně
se
menální
asi
se
okolo
mě
tak
hromadí
nebo.
Tak
se
prostě
srovnávali
že
dejme
tomu
musím
říct
kolikrát
proč
takový
štáb
andělů
mě
tady
pomáhá
štáb
andělů
oni
si
říkají
třebas
posluchače
k
poslouchat
i
při
on
ale
jedna
ji
všichni
jako
ani
dělené
jsou
jakéhokoliv
zaměření
všichni
pomáhají
ale
von
kdyby
věděli
že
pomáhají
tak
by
to
nedělali
pochopitelně
ale
oni
nevědí
co
dělají
většina
lidí
může
vám
pomáhat
jako
andělé
protože
nevědí
co
činí.
A
jestliže
by
míříte
za
konání
vůli
boží
tak
štáb
andělů
slova
dispozici
house
s
zvířat
lidí
rostlin
okolností
událostí
roli
si
toho
ušel
jakémkoliv
ale
jsou
tu
já
se
nedivím
že
někteří
lidé
velice
osvícení
viděli
anděli
přitom
já
jsem
ji
vůbec
nedivím
protože
vždy
ty
lidi
nevědí
co
dělají
vždyť
ty
události
se
smíru
a
kdyby
to
někdo
neřídil
tak
se
tak
neseme
š
bojovníkem
který
stojí
za
tím
který
má
něco
třebas
maličkost
nějakou
udělat
protože
je
to
v
tom
plánu
božím
že
by
to
bylo
dobré
kdyby
se
to
stalo
tohleto
když
je
toho
člověk
pořád
svědkem
tak
i
když
je
tak
tvrdý.
Jako
já
a
není
schopen
vůbec
milovat
jako
jan
tak
přeci
jenom
i
při
té
se
to
se
musí
uznat
jednu
věc
pane
ty
miluješ
a
toho
straší
na
kolena
a
druhýho
i
při
té
ho
tvrdost
aby
uznal
aspoň
já
nebojte
miluješ
co
stebou
pane
bože
můžu
dělat
já
musím
ustoupit
se
svou
tvrdost
ne
a
já
opravdu
jsem.
Doby
já
jsem
přemožen
touto
láskou
a
zdá
se
že
jednám
láskyplně
třeba
ale
proto
vám
neradím
nejdete
někdy
za
karlem
makoněm
přede
za
těchto
okolností
od
jedná
ky
plně
a
není
to
on
který
je
nás
plně
rozumíte
mi
tak
to
je
zákon
odpověď
za
kým
máte
jít
když
to
bude
dělat
takhle
jak
vám
radím
a
to
už
je
do
zkonkretizovaná
tak
vám
to
takhle
bude
vycházet
ovšem
musí
vejít
a
být
opravdu
o
lásku
k
bohu
a
ne
o
řešení
konkrétních
záležitostí
musíte
si
přát
nerušit
boha
v
jeho
činnosti
popřát
mu
aby
jeho
vůle
se
prosazoval
i
proti
vaší
vůli
nemiloval
velice
nepříjemný
že
se
něco
takhle
děje
je
se
to
proti
mé
vůli
a
zrovna
tehdy
oděje
proti
mé
vůli
když
si
s
tím
že
je
to
správné
ale
a
když
se
musím
posoudit
tak
to
máte
nejlepší
duchovní
vůči
nekrade
tady
mám
opozici
že
na
jedné
straně
hlásám
že
s
klidu
jedině
se
může
zrodit
poznání
boží
a
na
druhé
straně
jsou
tady
zkušenosti
některých
z
vás
že
právě
z
neklidu
se
toto
poznání
prohloubili
nebo
začalo
nebo
se
projevilo.
A
tedy
oba
dva
máme
pravdu
většina
lidí
sebe
překoná
jenom
tím
že
při
dobré
vůli
když
chtějí
sebe
překonat
když
tě
se
sebe
vít
a
vono
to
nejde
tak
při
této
dobré
vůli
si
zoufalí
a
jsou
vrcholně
neklidný
a
tento
neteče
stupňuje
do
té
míry
až
už
ten
organismus
duševní
ten
neklid
nesnese
pak
odstoupí
třeba
na
vteřinku
od
tohoto
neklidu
a
tu
chvíli
se
může
projevit
milost
čili
trvám
na
tom
že
jenom
s
klidu
se
ta
milost
boží
dá
projevit
se
může
projevit.
A
proto
bych
radil
proto
radím
preventivně
nenechat
dostoupil
věci
tak
daleko
aby
člověk
byl
zoufalý
aby
musel
aby
se
v
něm
co
muselo
zlomit
v
tom
zoufalství
aby
vznikl
uměli
způsobem
klid
potom
zlomení
tou
organismu
aby
si
nelákal
pořád
zase
aby
to
se
od
něho
nechce
zváště
na
cestě
lásky
nýbrž
když
vyčerpá
prostředky
když
mu
neklidně
říct
já
jsem
lidsky
udělal
co
jsem
mohl
tak
nechce
odevzdá
bohu
a
ne
nedo
týrán
neopírá
na
něho
ale
jestliže
znovu
se
objeví
lítost
u
něho
to
znamená
znovu
neklid
tak
bude
muset
znovu
potírat
znovu
ustoupit
neříkat
si
třebas
já
lituju
sebe
koho
to
lituju
vite
to
je
sebeláska
ne
ustoupil
představit
si
duševně
svou
lítost
jako
sebe
lásku
a
potom
se
člověk
dokáže
od
ní
od
toho
pil
ano
jinak
ne.
A
vono
to
von
si
bude
nalhávat
při
tom
a
on
se
musí
obalamutit
protože
jestliže
člověk
lituje
že
při
poctivé
snaze
nedosáhl
žádného
spojení
s
bohem
tak
to
není
jenom
jeho
líto
nýbrž
je
to
tažení
boží
ale
poslední
říkat
on
se
o
tom
přeci
ještě
nepřesvědčil
on
si
může
tohleto
takhle
myslet
a
ono
to
taky
vyjde
nevědomost
hříchu
nečiní
a
ať
si
to
takhle
mysli
ono
to
taky
takhle
vyjde
já
bych
to
už
dneska
takhle
nedělal
tedy
ale
na
určité
úrovni
když
ti
jak
začíná
by
to
takhle
mohl
udělat
žádný
se
z
těchto
receptů
neslouží
na
všechny
stupně
mě
by
posloužil
například
tento
recept
proto
vás
prosím
abyste
o
takhle
relativně
všechno
poměřovat
já
musím
obecně
vzato
trvat
na
tom
že
s
klidu
jediného
se
rodí
poznání
a.
Protože
to
přeci
víme
že
utišení
ne
odstoupení
od
sama
sebe
a
tak
to
všechno
se
tady
vyžaduje
jako
nutným
prostředek
jsou
to
všechno
prostředky
ten
klid
nemáme
pro
klid
kdy
jestliže
máme
klid
protože
v
něm
máme
zalíbení
tak
je
to
nejhorší
tak
je
to
nejhorší
prostředek
na
cestě
zpět
a
ne
na
cestu
na
cestě
kupředu
amen
je
velice
klidný
například
že
ano
aby
se
ze
mě
nestal
kámen
prosím
ne
také
klidná
pokud
není
napadena
krávou
třeba
na
všech
nebo
praze
nebo
čím
ale
to
je
v
té
kryt
nižší
tvorů
nebo
vyššího
stvořeného
ale
náš
klid
jestli
ji
má
povahu.
Sterilní
to
znamená
jestli
nevede
k
poznání
tak
to
není
ten
pravý
klid
a
toho
se
musíme
umět
zříct
takový
neklid
to
je
moh
duševní
ano
takový
klid
je
mordu
víje
třeba
z
něho
všemi
prostředky
víc
snahou
po
dalším
poznání
neboť
snaha
po
dalším
poznání
není
neklid
úsilí
není
neklid
jak
jenom
když
je
to
zneklidňuje
že
už
to
dál
nejde
a
já
se
přesto
snažím
já
to
vysvětlím
hathajogických
se
vině
radí
dýchat
třeba
hluboká
ale
běda
je
si
někdo
jogický
dech
provádí
stane
že
přepne
prý
se
to
násilím
na
plně
nebo
násilím
vydechuje
tak
si
zaručeně
způsobí
rozhodnu
pryč
nic
se
nesmí
na
této
cestě
duchovní
dělat
násilí
od
náš
my
se
musí
ustupovat
ano.
Rozumíte
tady
o
karmě
jako
něčem
o
něčem
co
není
striktně
předepsáno
nýbrž
to
je
předepsán
na
určité
úrovni
a
je
možno
v
jedné
úrovni
přejít
na
jinou
úroveň
kde
je
předpisy
nabalilo
dobře
abychom
porozuměli
taky
co
co
se
rozumíte
úrovní
úrovní
se
rozumí
způsob
pohnutek
nebo
druh
pohnutek
pro
které
něco
děláme
motivace
toho
co
děláme
jestliže
něco
dělám
z
důvodů
sebelásky
jenom
pro
sebe
tak
tak
se
zařazuje
do
řetězu
událostí
které
odpovídají
je
této
mužské
úrovni
to
je
do
ve
podobná
zvířecí
úrovni
kde
musím
velice
trpět
a
chcípnout
jako
zvíře
nedá
se
nějak
dělat
na
konec
a
jestliže
se
moje
pomůcky
stanou
lepším
ne
ale
ti
s
těší
tak
se
zařazuje
na
jinou
úroveň
a
musí
se
ovšem
stát
že
já
sem
někdy
štípnu
a
odstoupil
od
své
sebelásky
a
kličku
jedna
mi
na
ne
třeba
se
od
řeknu
sebe
že
kterém
případě
a
v
tom
případě
obyčejně
obyčejně.
To
dopadá
ještě
hůř
a
ještě
větší
utrpení
nastupuje
ne
když
jsem
zůstal
při
té
sebelásky
protože
jsem
si
to
jsem
volnou
úroveň
ale
proč
nastalo
utrpení
to
na
třepali
se
kterými
se
nedovedu
vypořádat
na
té
úrovni
a
tam
jsem
něco
nedodělal
jeho
opustil
to
také
musím
vypořádat
a
mě
ta
úroveň
pustila
tak
řekl
aby
mě
dovolil
aby
mě
uvolnila
vědy
se
od
ní
osvobodil
já
musím
překonat
řek
bych
tu
tíži
té
úrovně
ne
tu
váhu
přerovná
abych
mohl
zůstat
na
té
úrovni
vyšší
a
proto
se
obyčejně
stává
že
čím
se
lépe
snažím
jednat
s
tím
větší
překážky
se
hromadí
vím
životě
protože
na
ten
a
na
tom
začátku
to
je
zaviněno
tím
že
já
překonává
sílu
to
je
nižší
úrovni
se
které
jsem
vyšel
když
například
dejme
tomu
bych
mluvil
o
úrovni
kterou
říkám
duchovní
to
znamená
do
pomůcky
jsou
co
nejméně
subjektivní
kde
mně
jde
o
věc.
To
myslím
prosím
vás
i
na
ateisti
při
tom
že
někomu
jde
opravdu
o
věc
třebas
jako
manžel
cílovému
tak
tak
to
je
pro
mě
oblast
ducha
už
té
obraz
duchovní
samozřejmě
v
tomto
případě
musím
dokonale
abych
si
tam
mohl
zůstat
na
té
úrovni
dokonale
zapomenout
na
sebe
jinak
tam
nevydrží
dlouho
spadnu
rozum
potížemi
nebo
si
vodnes
trvalou
nemoh
něco
takového
poté
špatní
extatický
protože
tato
úroveň
a
se
extazí
dostali
tam
nepatří
ještě
ale
jak
to
že
tam
byly
vynešen
na
kvete
citem
no
a
pak
si
podruhý
tou
extází
třeba
dávalo
až
do
smrti
proto
jsem.
Se
stavěl
za
ten
způsob
postupu
aby
se
nešlo
skokem
nýbrž
tím
tříbení
tím
vinaře
naše
jak
tady
bylo
dneska
řečeno
stoupá
z
úrovně
nižší
na
vyšší
tak
vlivem
postupu
zdola
nahoru
musí
nésti
jako
do
schodu
než
když
je
mu
pomáhá
no
shora
tak
žádnou
tím
mu
nenese
proto
například
dary
po
ducha
a
oni
mu
více
a
ta
více
se
na
první
pohled
poznají
a
nemůže
v
tom
člověk
mýlit
že
najednou
co
šlo
těžko
de
samo
jde
samo
a
to
je
znak
daru
božího
čistota
dolů
ano.
Sebe
zdola
znamená
že
člověk
dobrovolně
na
sebe
neurčitou
ze
ne
které
se
podrobuje
a
musí
do
toho
něco
vložit
tedy
nějaké
osobě
nějaké
brání
svého
kříže
a
tak
dále
ne
nějaké
následování
to
je
všechno
může
dělat
zdola
ale
shora
znamená
že
mu
vkládá
do
vínku
dáváno
k
dispozici
právo
se
opřít
o
boží
pomoc
která
tu
je
vždycky
připravila
když
se
člověk
vyprázdní
od
sama
sebe
čili
to
všechno
co
zdola
člověk
dělá
dělá
jenom
proto
aby
se
vyprázdnil
od
sebe
a
aby
tam
měl
právo
vstoupit
bůh
tedy
by
pomohl
bez
naší
ho
bez
našeho
dalšího
úsilí
ano
čili
asi
tak
první
roku
s
šel
byla
ta
sedm
dělat.
Ta
lítost
má
dvě
tváře
jednu
správnou
a
jednu
nesprávnou
umět
litovat
dosavadního
způsobu
života
jako
nesprávného
že
tak
ten
život
byl
žit
v
té
vlastně
nemilosrdenství
vůči
sobě
protože
je
se
stavím
zády
k
tomu
čím
jsem
nebo
čím
jsem
dosud
byl
myslím
že
je
to
to
lítosti
začíná
každý
pořád
ne
duchovní
život
a
do
není
schopen
v
sobě
vzbudit
tuto
lítost
a
tím
především
životem
nemá
třeba
příčiny
aby
vzbudil
nebude
zdá
se
mu
to
být
pořádku
všecko
tak
ten
nemůže
nastoupit
duchovní
cestu
tak
jak
já
i
tady
propaguju
znamená
celoživotní
každém
momentu
já
vím
že
jsem
mluvil
o
babičce
o
tohle
tě
věcech.
A
protože
ta
byla
věřící
žena
a
já
jsem
najednou
se
s
ní
setkal
byl
se
spolu
ale
znovu
jsem
si
sekal
duševně
protože
země
dělat
té
věřící
člověk
já
ji
teďka
řeknu
co
teďka
dělám
a
jak
smýšlet
a
co
na
to
bude
říkal
říkal
já
nelituju
svého
života
já
jsem
přeci
že
na
věřící
nic
zlého
nedělám
je
to
v
nejlepším
pořádku
to
je
vyřízen
a
pro
vyšší
duchovní
život
než
to
a
já
jsem
říkal
aby
se
a
co
si
myslíš
že
já
jsem
dělal
něco
horšího
než
ty.
Řeka
pokud
mohu
posoudit
nedělal
ani
si
nemohl
dělat
vy
mládě
co
by
se
byl
vyváděl
dal
za
míza
ničem
nevím
nedělal
jsem
opravdu
jsem
říkal
vy
škodil
ale
já
přesto
ten
svůj
ří
je
ten
svůj
život
pro
žil
za
nesmírně
špatných
že
sem
na
se
že
protože
a
proč
protože
mě
nepřivádí
k
bohu
o
na
říka
já
nemohu
tvrdit
že
by
můj
život
nepřioděl
bohu
já
přeci
nevydržím
abych
nešla
v
pátek
naši
a
a
neděli
do
kostela
taky
že
ano
tak
mě
to
k
bohu
tahne
a
ne
ale
to
je
málo
to
nemůže
vést
k
tak
činnému
duchovního
života
aby
s
bohem
se
stýkala
jako
se
stýká
s
námi
aspoň
tak
to
znamená
ty
v
něm
nemůže
š
za
těchto
okolností
poznávat
svého
otce
a
on
mě
tvůj
otec
ty
si
musí
z
ty
ho
miluješ
takovým
řek
bych.
Způsobem
který
není
pravý
který
není
pravou
láskou
ona
řekla
beztak
na
světě
nikdo
pána
boha
neviděl
po
smrti
jeho
se
k
němu
dostanu
já
mám
klidné
svědomí
do
toho
nemluv
a
byl
jsem
vyřízen
a
dycky
se
s
ní
ho
tomu
vy
nemohl
se
z
toho
maximálně
ještě
zblázní
toto
dělá
ne
říkal
to
byl
jenom
to
přešlo
jenom
jí
matku
a
tam
nějak
podobné
míry
tak
já
si
myslím
že
tato
lítost
vy
člověk
začne
litovat
předcházejícího
života
který
byl
bez
boha
nebo
něm
mě
v
něm
bůh
jenom
postranní
nějakou
nějaké
místo
jako
třebas
pomocník
sluha
nebo
když
jsem
v
podobě
žebráka
se
k
němu
utíkal
žebra
je
o
něco
takovýto
postoj.
Tedy
není
správný
lítost
na
dosažný
životem
ovšem
zato
tvář
lítosti
pochází
shora
upozorňuji
vás
to
není
lidská
záležitost
a
proti
te
to
lítosti
nemá
naopak
si
nesmírně
vážím
dneska
vím
že
když
jsem
tehdy
litoval
dosavadního
života
svýho
že
to
byla
milost
od
boha
nesmírná
milost
kterou
si
nedovedu
a
i
dneska
do
zvážit
že
vím
že
kdybych
nýbrž
nezačal
by
to
bylo
takhle
nezačlo
tak
šlo
se
nikam
nedostal
ne
že
to
způsobilo
opravdovosti
mýho
počínání
na
této
cestě
že
jsem
litoval
je
se
odvrátil
od
sebe
a
převrátil
k
novému
smyslu
života
ale
bytost
má
eště
druhou
stránku
a
to
je
ta
lítost
zdola
to
znamená
lituju
sebe.
Z
nějakých
důvodů
z
jakýchkoliv
že
třebas
jsem
opuštěn
především
ne
každá
lítost
je
tak
špatná
nebo
ta
jsou
tam
stupně
špatnosti
ale
když
se
lituju
protože
jsem
opuštěn
že
mě
to
nejde
nebo
takovýho
něco
to
je
lítost
která
není
na
pravém
místě
protože
nemám
právo
se
litovat
protože
se
mám
rád
důvod
jediný
proč
mě
to
nejde
nebo
že
se
nevyprazdňuje
lépe
bylo
než
se
litovat
dělat
všechno
pro
to
abych
napravil
svůj
život
když
už
jsem
ž
už
dokážu
litovat
lidská
je
život
že
sem
ho
takhle
vedl
aby
vedl
k
tomu
spojení
protože
tady
není
chyba
na
straně
boží
nýbrž
na
tajně
mé
že
mě
že
já
mu
nedovolím
aby
do
mělo
života
vstoupil
jakmile
mu
buď
pravou
lítosti
pravým
pokání
tedy
jak
tomu
říkají
křesťanství
a
správnou
činností
dovolím
a
vyprazdňováním
dovolím
aby
domem
života
vstoupil
tak
nejsem
nikdy
sám
a
nemusím
se
litovat.
A
může
se
dále
litovat
za
stav
tělesný
nebo
tak
to
všechno
je
možné
a
to
všechno
nepovažuji
za
správné
lítost
totiž
je
druh
sebelásky
zakuklené
tak
tento
druh
lítosti
je
do
jako
k
sebelásky
která
nedovoluje
bohu
ke
mně
vstoupit
tím
že
já
se
byli
tu
ju
nemůže
mě
poletovat
bůh
a
povinován
ze
strany
boží
je
má
jiný
charakter
než
to
plane
litovat
které
nad
sebou
mám
protože
já
si
to
lítosti
nad
sebou
nezlepší
situaci
kdežto
citová
li
se
nade
mě
nade
mnou
bůh
situaci
mou
řeší.
Místo
lítosti
bych
doporučoval
řešit
událost
řešit
záležitosti
které
mě
právě
potkali
sešit
klidně
řešit
nelítostně
řešit
to
šlo
tak
na
že
bibli
říkají
když
máš
ruku
která
tě
pokouší
také
vylupovat
trní
a
žízní
a
když
máš
oku
které
tě
pokouší
ten
ho
bylo
k
ně
ne
to
je
v
tom
smyslu
řešení
to
je
sešli
to
té
symbolicky
se
záležitost
ne
nenechávej
zůstává
nějakého
přešlapování
na
místě
ty
se
ty
se
musí
já
jsem
to
já
vám
řeknu
co
považuju
za
určitou
ruku
nebo
za
vyrobit
k
tomu
rozuměli
protože
já
celou
vynechá
pu
symbolicky
ne
doslova.
Tak
když
třebas
dejme
tomu
jsem
byl
v
pokušení
něco
dělat
co
se
dělat
nemá
třeba
zahálet
když
jsem
se
měl
učit
to
to
byl
v
tom
je
běžná
vlastnost
tedy
to
to
taky
tak
trpí
a
zavře
aspoň
se
přiznali
tady
je
to
tam
s
tím
prosím
zavřel.
A
nemusí
se
představovat
makoň
jo
mně
bylo
velkou
potichu
že
nejsem
sám
a
protože
toto
nedělání
je
dělání
co
se
něčeho
co
se
dělat
nemá
fakticky
to
je
taky
dělání
člověk
nemůže
být
nečiní
to
by
zemřel
dělá
by
člen
aspoň
ostudu
a
nebo
něco
jiného
zkrátka
ne
nebo
co
nemá
dělat
nebo
se
levá
nějak
do
nějaké
činnosti
která
ho
baví
aby
nemusel
dělat
to
nebaví
to
to
je
to
je
moje
honit
choroba
tohleto
všech
se
mít
klidné
svědomí
nedělám
dobrou
věc
ne
a
jenom
bych
nemusel
dělat
a
to
se
mně
nebaví
taková
je
situace
se
dá
řešit
jedině
tím
že
se
zapřu
a
že
do
té
věci
druh
nechám
to
co
dělám
rád
stranou
zapřu
se
ne
pro
to
aby
dokázal
bohu
že
jsem
tak
dobrý
ale
z
lásky
k
němu
že
ho.
Že
že
mu
chci
patřit
protože
vím
že
míra
sebezáporu
znamená
míra
patření
bohu
ne
to
všechno
s
tím
souvisí
já
už
v
tom
co
řeknu
je
čet
kopky
že
tam
nebezpečí
niko
cesty
ale
mluvili
jsme
o
cestě
zdolat
to
znamená
osla
za
lidské
a
od
a
pomoci
shora
to
znamená
přichází
bez
zásahu
lidského
na
této
cestě
zdola
o
kterou
nám
především
de
protože
ho
působit
nemůžeme
ne
že
se
disponuje
me
proto
to
působení
tou
cestou
zdola
různými
praktikám
cesty
zdola.
Tak
na
této
cestě
zdola
není
třeba
dosahovat
u
každého
člověka
stejného
stupně
dokonalosti
jakého
ten
člověk
je
schopen
a
jakmile
by
ho
vyšší
stupeň
dokonalosti
spaloval
bych
tak
řekl
jak
by
spaloval
jeho
síly
potřeboval
příliš
jeho
síly
to
znamená
by
vyčerpaností
jeho
sil
tím
že
by
se
příliš
nažral
tak
by
mu
nebyl
nezbyla
vůbec
síla
pro.
Například
pro
cestu
k
bohu
on
by
se
a
to
je
nedostatek
křesťanské
mystiky
a
křesťanské
starce
on
by
se
vyžil
a
myslel
zcela
soustředil
na
to
sebelepší
sebe
zdokonalování
které
není
samoúčelné
a
nemůže
vést
nikdy
až
nemůže
zastoupit
ani
to
co
má
přitom
vesmí
dy
a
dokonce
cesty
čili
každý
člověk
musí
znát
míru
a
ta
je
dána
na
této
sito
a
ta
jedna
tím
že
zabrzdí
tu
činnost
vždycky
když
nemůže
disident
důležité
při
tom
aby
se
nelitoval
že
ho
to
zabilo
protože
má
to
zabrzdit
prostě
bez
lítosti
ale
vůči
sobě
si
že
při
tom
sebe
lituje
tak
tady
nahražuje
lásku
boží
méněcenným
způsobem
ale
vzal
odplatu
svou.
Prosím
vás
nikdy
se
nelituje
co
vám
nejde
nebo
vás
unavuje
to
zabrzdit
přemáhat
se
zabrzdíte
a
až
nebudete
unaven
zase
znovu
ale
litovat
si
já
sem
unaven
nebo
je
to
tam
vedle
kolego
vé
pořád
říkají
jak
já
jsem
konve
nebo
tak
to
by
neměl
člověk
upustit
se
svých
spoje
jeli
unaven
má
si
má
znát
způsob
jak
si
ulevil
tak
aby
unaven
nebyl
to
je
v
jeho
moci
začít
znovu
po
malinké
pauze
která
stačí
k
tomu
aby
unaven
nebyl
někoho
třebas
pauza
větší
kdyby
to
byla
pauza
tří
veliká
tak
já
že
je
nemocen
tak
se
musí
léčit.
A
je
lépe
se
léčit
ne
se
litovat
opravdu
tohleto
říkám
proto
že
člověk
se
točí
v
o
začarovaném
kruhu
o
činnosti
kterou
třebas
koná
jako
službu
bohu
se
vrací
k
sobě
v
podobě
lítosti
čili
tou
činností
nemíří
k
bohu
třeba
jej
původně
dělal
jako
takovou
nýbrž
myslí
zase
k
sobě
tou
lítosti
která
vstoupila
na
konci
té
činnosti
anebo
to
únavou
to
znamená
tím
neklidem
který
potom
nastoupil
předtím
tedy
upřímně
varuju
prostě
činnost
kterou
která
mě
unavuje
já
si
to
mu
dovolí
jako
penzista
nemluvím
jenom
prosíme
nedělám
a
jestliže
je
to
váš
případ
člověka
aktivního
který
nemůže
to
takhle
zařídit
tak
zaručeně
se
bych
se
snažil
abych
rozumně
se
svými
silami
hospodařil
tak
že
jakmile
dodo
jdu
k
jejím
jejich
konci
místo
lítosti
se
odevzdal
do
vůle
boží
ale
upřímně
se
odevzdal
do
vůle
boží.
A
ne
aby
do
mě
udělal
vůbec
ne
jenom
se
odevzdal
do
jeho
vůle
ne
pane
bože
já
chce
se
za
mě
udělat
to
ne
protože
ti
to
mezi
neříkejte
odevzdejte
se
s
tou
svou
slabostí
do
té
vůle
boží
neboť
umět
i
s
mu
slabostí
bohu
té
naprosto
nezbytná
součást
duchovní
cesty
aby
se
to
když
obětujete
svou
slabost
bohu
tak
je
po
ní
veta
svým
nepočítá
protože
to
se
nemá
také
vypočítavý
jednat
ale
je
to
moje
zkušenost
já
neobětuju
jenom
dobré
věci
bohu
protože
beztak
dobré
pochází
od
něho
a
to
potom
člověk
si
myslí
o
o
sobě
ale
já
mu
obětuj
i
u
slabost
musím
říct
že.
Neztratím
kontakt
vlivem
toho
protože
vám
se
může
stát
jsem
unaven
nemohu
se
ani
pomodli
nemohu
nic
udělat
nedělo
jako
dřevo
a
spím
no
nedá
říkáte
si
třebas
nebo
teplo
a
za
copak
to
může
stát
tohleto
by
nemělo
nastat
já
prosím
večer
lehnu
a
spím
jako
dřevo
a
dělal
si
vůbec
já
sem
svědomí
rozloučil
se
v
celým
světem
už
s
vědomím
o
tomto
světě
to
je
jenom
vědomí
tohoto
světa
copak
to
je
pře
tváří
boží
to
není
nic
to
je
nakukaný
skupinkou
ne
do
věčnosti
ale
do
stvořeného
malinko
malinkým
průvodem.
A
jakmile
nabudu
sil
třebas
oděje
hodiny
tak
to
pustím
samo
sebou
jakým
poruším
kontinuitu
spaní
to
je
pochopitelně
není
to
zdravý
já
jenom
říkám
jak
to
dělám
já
já
si
jenom
říct
že
tento
argument
abych
se
sebe
litoval
že
mi
to
špatně
jde
nebo
tak
nějak
ten
nepadá
u
mě
v
úvahu
protože
to
je
točení
se
dokolečka
to
je
vracení
se
k
sobě
v
každém
případě
se
to
dá
zařídit
vod
je
tak
abych
sebe
nemusel
vykované
dotaz
jak
porozumět
tomu
lepšímu
údělu
která
který
si
zvolila
marie
před
tou
martou
která
poctivě
sloužila
bohu
přeci
tou
činností
tam
byl
bůh
kterých
očí
jistě.
A
takže
on
kvali
to
tady
ukázal
vě
kvality
že
jednu
vyšší
najednou
vyšší
ukázat
a
na
jednu
mší
to
mávám
rukama
a
to
obětován
a
to
opětné
opravdu
oběti
plné
konání
marii
marty
hodnotil
si
méně
kvalitou
menší
on
to
kvalitativně
bará
kvantita
ta
roli
než
tam
to
tý
marii
proč
protože
marie
ho
byla
poslušna
musíme
to
takhle
z
obecně
ho
poslouchat
když
já
vcházím
do
dne
jako
poslušné
dcera
nebo
jako
poslušný
syn
který
se
rozhodl
ten
den
poslouchat
boha
především
a
ne
lidi.
Tak
jsem
zvolil
kvalitativně
ale
lepší
cestu
a
k
tomu
mě
ale
musí
dopomoci
něco
také
zespoda
zdola
a
to
je
světlo
mého
rozumu
a
světlo
mého
srdce
srdce
tak
to
znamená
jestli
mě
třebas
rozum
a
srdce
velí
že
to
co
ode
měli
div
chtějí
by
je
nesprávné
nebo
nebo
není
to
citu
plné
není
to
ohledu
plné
že
u
mě
oni
radí
to
dělat
nebudu
ale
jestli
rozum
mě
neřekne
že
je
to
nesprávné
ani
mně
moje
srdce
nehlásá
že
je
to.
Prosto
citu
který
by
měl
tady
být
že
je
to
bez
ohledu
plné
tak
bezohledné
pan
tak
to
nedělám
čili
já
sice
jako
poslušný
syn
nebo
po
slušná
cena
vstupuju
do
života
do
do
dne
a
beru
to
co
tu
svou
takzvanou
povinnost
už
to
říkám
tak
vono
z
rukou
božích
ne
z
rukou
lidí
celý
ten
svůj
plán
není
který
mám.
Se
sebou
neroz
rukou
božích
a
nikoliv
z
rukou
lidí.
Text view •
Help