Byl
od
Otce
nadán
moudrostí,
kterou
svatý
Jan
v
evangeliu
vyjádřuje
slovy
tento
je
syn
můj
milý
v
němž
jsem
se
mi
zalíbilo...
v
němž
se
mi
zalíbilo
nejenom
syn
můj
milý,
ale
v
němž
se
mi
zalíbilo,
to
je
velice
obsažná
věta.
Vy
nezažíváte
ještě
boha
takhle
vůbec
ne,
ten
vztah
není
takovýhle
podle
tohoto
zážitku,
Z
tohoto
zážitku
vyplývá
úplně
nový
vztah
k
Otci.
Vztah
syna
k
Otci.
Kdežto
my
se
pořád
chováme
všichni
já
i
ty,
jak
tady
jsme,
jako
syni
této
země
a
ne
jako
syni
boha
Otce.
A
přeci
už
ve
Starém
zákoně
je
psáno...
ve
Starém
zákoně:
zdaliž
nejsme
všichni
děti
jednoho
otce.
Toto
bylo
dříve
napsáno
tady
na
nové
synagoze
pražské.
A
bohužel
tento
nadpis
zmizel,
to
je
veliká
chyba
protože
to
je
nadpis
který
by
tam
měl
být
pro,
po
všechny
věky,
aby
lidi
se
vzájemně
lépe
snášeli,
jsme
syni,
děti
jednoho
otce
a
toto
Ježíš
poznával,
že
je
nejenom
synem,
ale
milovaným
synem,
Který
v
protože
toto
synovství
zažívá
má
určitá
privilegia,
o
kterých
se
nám
vůbec
nezdá
a
o
kterých
apoštolové
buď
v
evangeliích
anebo
potom
v
epištolách
praví
ani
oko
lidské
nevidělo
ani
ucho
lidské
neslyšelo
nemáte
tušení
jaká
sláva
je
připravena
pro
člověka
na
věčnosti.
A
toto
on
už
zažíval,
tu
slávu,
no.
Spousta
činnosti,
když
jako
především
se
snažíme
o
spojení
s
Bohem
pomocí
činnosti,
tak
asi,
především
činnosti,
ono
to
nejde
čistokrevně
jenom
tím,
k
jinému
druhu
poznání
než
když
především
se
snažíme
milovat.
Ta
láska
vede
k
jinému
druhu
poznání,
já
se
pokusím
vysvětlit
k
jakému
jinému
druhu.
A
cesta
poznání
pokud
po
ní
kráčíme,
vede
k
jinému
druhu
poznání
než
cesta
lásky,
než
cesta
činnosti.
Je
dokonce,
protože
zdá
se
být
nejvznešenější
ze
všech
nejblíž
přístupná
totiž,
tak
spíš,
nejmoudřejší
nebo
nebo
tak
nějak,
je
přitom
velice
nebezpečná,
toho
já
jsem
si
dobře
vědom,
že
ten
kdo
poznává
věci
neosobně,
se
dopouštět
velikých
chyb
v
osobním
poznávání
tím
že
toto
osobní
poznávání
podceňuje
že
ten
staví
osobní
poznání
vedle
toho
nebo
hluboko
pod
to
poznání
neosobní.
a
Ramakrišna
ho
napomenul,
jak
může
být
on,
TOTAPURY
sídlo
neosobního
poznání
tak
nedůtklivý
vůči
člověku
který
nevěděl,
že
jde
o
posvátný
oheň
který
si
odpálil
dýmku
protože
to
potřeboval.
říkal
dá
nemyslete
toho
milý
to
tam
pojítko
to
zanesení
církev
konečně
dělala
tutéž
chybu
ve
středověku,
že
říkala
láska
k
duši,
je
pravou
láskou,
je
to
láska
duše
k
lásce
k
duši.
já
to
znám,
já
to
překládám
možná
chybně
z
latiny,
prostě
došlo
tak
daleko,
toto
neosobní
chápání
lásky,
že
no
když
jsou
tady
kteří
umírají
hladem
nic
nic
se
nestane,
po
smrti
budou
odměněni.
v
tří
trpíte,
nic
si
z
toho
nedělejte,
smrti
vám
kyne
věčné
blaho.
Žádný
bohatý
do
království
nebeského,
vy
jste
na
tom
líp.
A
dřeli
je,
ty
chudý,
že
ano,
peníz
a
poslední
práci
jejich
sebe
protože
sice
tomu
věřili
že
to
tak
je
ale
pro
jistotu
žili
si
tady
pohodlně
v
tomto
životě.
Takhle
to
dopadá
vemte
ří
zastávají
to
neosobní
poznání,
mír
na
nebesích
nějaký
blaho
nebo
takové
které
a
není
to
založeno
na
řekl
všestranném
rozplamenění
a
a
činnosti.
se
dostanu
k
tomu
jaké
jsou
v
tom
třeba
se
dostaneme
my
mocí
činnosti
k
poznání
boha
tak
to
má
za
následek
každou
událost
vidím
jako
od
boha
vidím,
ne
se
do
toho
vmýšlím,
od
boha
naservírovanou
a
znám
v
této
události
svoje
postaven
takže
neomylně
správně,
neomylně
správně
tak
že
že
nikdo
tomu
třebas
nerozumí
a
vypadá
to
jako
špatné
jednání.
Na
to
nedbám,
protože
jsem
byl
osvícen
v
tom
smyslu
co
je
v
v
záměrech
Božích,
v
jeho
činnosti.
Neboť
on
je
také
činný.
To
je
existence,
čili
všechno
existuje,
co
tady
vidíme.
je
projev
boží
činnosti.
Neboť
kdyby
byl
nečinný,
tak
by
nic
neexistovalo.
protože
je
činný
on
tak
toto
existuje.
V
tu
chvíli
by
si
odpočinul
sedmý
den
odpočíval
a
všechno
přestane
existovat
z
tohoto
důvodu
musíme
mít
na
to,
že
šest
dní
toho
procesu
ten
sedmý
den
toho
klidu
pořád
vedle
sebe
probíhají
ano
a
tak
líto
způsobem
vypadá
spojení
s
bohem
spojení
s
bohem
láskou
vypadá
tak,
že
opravdu
celé
moje
srdce,
celá
moje
duše,
všechna
moje
síla
je
podmaněna
Bohem.
Tak
dokonale
je
podmaněna,
že
pro
nic
jiného
nemám
smyslu
ani
sil
než
abych
vyslyšel
toto
mohutné
boží
lásky.
v
tom
stadiu
kdy
jsem
s
ním
láskou
spojen
ve
mně
miluje.
to
to
mě
zavazuje
abych
já
už
láskou
miloval.
v
tom
vykazoval
mezery
tak
prozrazuji
že
že
jsem
toto
nezažil
nebo
že
to
nezažívám,
tuto
lásku
boží
v
sobě
nezažívám.
Když
tuto
lásku
v
sobě
někdo
zažívá,
bez
mezer
miluje,
jak
to
Ježíš
Kristus
i
ty
svoje
katany
vidíte
že
jinou
cestou
jinudy
jinými
prostředky
a
ne
co
je
spojen
s
s
Bohem.
To
s
bohem
nikdy
není
universální
u
u
nikoho,
protože
my
nikdy
nebudeme
bohem
jak
těmi
privilegii
boha
nýbrž
budeme
jenom
nesmrtelnými,
nesmrtelní,
vědomě
nesmrtelnými
z
boha
budou
žít.
vědomě
a
ne
ze
sebe
jako
dneska
si
myslíme,
že
se
tady
najíme
a
tak
dále
No
a
kdybych
a
tomu
poslednímu
a
řekl,
poznání
nebo
také
jak
vypadá
spojení
naší
poznání
tak
bych
musel
říci
vypadá
zcela
jinak
že
než
na
těch
dvou
cestách,
kdyby
bylo
něco
takového
možné
to
nějak
izolovat,
ne?
ne
To
tak
není
úplně
úplně
možné,
ale
kdyby
se
to
teoreticky,
takhle
izolovalo,
tak
to
spojení
poznáním
by
vypadalo
tak,
že
já
vůbec
nepotřeboval
ničemu
nové
úvahy
ani
smyslové
činnosti
abych
poznával.
Jestliže
k
tomuto
dojde
prozrazuju
že
se
spojil
pomocí
poznání
s
Bohem.
Čili
a
nemusí
existovat
tělo
a
žádný
projev
Boží,
ani
projev
lásky
pochopitelně,
abych
já
poznával,
neboť
já
skrze
něho
poznávám,
skrze
tu
věčnost
poznávám
je
něco
víc
než
skrze
smysly
a
rozum,
a
skrze
tělo,
skrze
maso
a
krev,
jak
říkal
správně
Ježíš,
toto
ti
neřeklo,
nesdělilo
maso
ani
krev,
nýbrž
boží
to
je
To
je
něco
takového
o
čem
ho
nepoučil
toho
Petra
nikdo,
ale
on
to
věděl,
protože
to
do
něho
bylo
bylo
vlito
z
té
boží
pro
tu
chvíli
aspoň,
to
bylo
ovšem
osvícení,
ale
kdyby
to
byl
trvalý
stav
tak
samosebou
pak
to
trvá,
pak
není
třeba
masa
a
krve.
Čili
této
cestě
člověk
patrně
ztrácí
svoji
tělesnost
také,
ano?
Zbavuje
se
brzo
potřeby
být
tělesný.
Takhle
chápali
řečtí
se
takové
poznání
boha
a
když
začli
poznávat
asi
neprávem
tak
spáchali
sebevraždu,
Zenon
a
spol.
velicí
nadšenci
ale
že
spáchali
sebevraždu,
to
je
to,
že
oni
si
přičichli
k
tomu
a
už
poznali
že
tělesnost
je
na
překážku
a
tak
to
zrušili.
No
to
bych
uznávána
za
správné.
takže
vono
by
toto
co
kážu
třeba
to
bych
chtěl
kázat
nebo
co
bych
mohl
kázat
na
cestě
poznání
by
mohlo
vést
i
k
takovým
zrůdným
činům
jako
k
sebevraždě
a
tak
dále.
Protože
nikdy
nemá
správné
měřítko
co
přijde
potom.
jsem
si
třebas
myslel
už
několikrát,
že
to
co
právě
poznávám,
je
vrchol.
Pak
jsem
poznal,
že
to
není
pravda.
že
jo,
že
to
je
pěkně
podívali
na
věcí
já
myslím
že
já
myslím,
že
tím
jsem
zhruba
v
přístupové,
rozdílné
přístupové
cesty
spojení
s
bohem
ano
nebo
výslednice
Protože
i
když
tady
mluvím
o
a
každá
z
nich
tak
že
jsou
v
ještě
mezery
pro
ustavičné
další
zdokonalování.
na
věčnosti
se
nebudu
nudit,
protože
to
je
věčná
věčná
láska,
věčné
bytí.
Já
komunikovat
jim
co
je
víc
než
se
já
Do
nekonečna
mohu
přijímat,
co
je
nekonečné,
že
jo?
Nebude
toho
nikdy
konec.
Člověk
je
bytostí,
o
které
by
se
dalo
říci,
že
je
vesmírem
v
malém,
že
jo?
To
je
známá
věc
proto
jsou
v
něm
zastoupena
všechny
složky
a
bylo
by
chybné,
aby
to
co
já
tady
píšu,
vás
inspirovalo
tomu
že
že
byste
dělat
jenom
činnost
nebo
nebo
jenom
lásku,
nic
takového
kristus
nechtěl
nebo
jenom
poznávat
protože
on
ke
každému
přistupoval
takovému
jaký
byl
ale
kromě
toho
si
byl
dobře
vědom
toho,
že
takovým
jaký
nyní
je,
chvilinku
být
nemusí.
za
chvilinku
může
být
jiný
a
i
tomu
si
našel
znovu
cestu,
trpělivě.
bych
se
odvolal
zase
na
Joba.
Ten
byl
napřed
bohatý,
se
mu
dařilo
a
pak
postupně,
z
dopuštění
božího
jak
se
říká
to
nebudu
dál
vysvětlovat,
o
přišel
i
i
o
to
zdraví,
a
malomocnější
se
ho
štítili
aby
se
nenakazili,
seděl
na
hnoji
on
nepřestával
velebit
Hospodina
za
moudrost
je
se
kterou
všechno
mu
kdysi
dal
a
všechno
od
něho
tentokrát
bere.
V
každé
té
fázi
toho
vývoje
byl
jo
ten
Ten
Job
bohatý
zemřel
ale
ne
tak
dokonale
prvním
návalu
strach
tím
aby
ještě
trošičku
nebyl
tím
původním
Jobem,
proto
mu
bylo
třeba
další
vzít,
další
a
další,
z
toho
Joba
nezbylo
nic
byl
Mezitím
taky
byl
Jobem
zoufalým,
prosím.
z
toho
nic
nezbylo.
Zbyl
člověk
bohu
oddaný
a
je
to
pojítko,
které
by
mělo
vyplynout
všeho
mnohého
povídání
a
psaní
které
já
tady
podnikám.
Nespouštět
se
boha
mu
patřit
protože
čím
dokonaleji
patřím
k
tomuto
světu
méně
dokonale
patřím
a
naopak
čili
proto
vás
poučuji
tom
jak
máte
v
činnosti
nacházet
činnost
pro
boha
jak
máte
setkání
s
bližním
nacházet
setkání
s
bohem
a
tak
dále
aby
se
to
naroubovalo
toto
bližní
s
Bohem
do
všeho,
činnosti
do
setkávání
do
lásky
do
poznávání
do
poznávání
to
si
tady
můžeme
bezpečně
říci
když.
A
já
poznávám
silou
boží
i
když
prostředečně
pomocí
rozumu
a
s
slu
neboť
jeho
a
jeho
tvůrčí
činnost
způsobuje
že
já
mám
smysly
a
a
že
mám
rozum
a
že
mám
a
tak
dále
a
tak
tímto
primitivním
způsobem
se
mohu
vmyslet
do
toho
že
i
když
takhle
nedostatečně,
nedostatečným
způsobem
kolem
sebe
a
rozumově
o
nich
že
to
je
v
podstatě
síla
boží
kterou
já
samovolně,
aniž
jsem
si
toho
vědom,
přijímám
a
s
ní
hospodařím.
ovšem
pro
sebe
a
při
poznání,
s
tě
poznání
záleží
na
tom
abych
právě
s
touto
silou
podařilo
taky
pro
něho
je
víte
cesta
zcela
od
cesty
a
cesty
ne
tak
úplně,
ale
odlišná
o
od
cesty
lásky
a
cesty
činnosti.
A
samozřejmě,
že
platí
na
této
cestě
poznání
to,
čím
hospodařím
napřed,
budu
klást
napřed
vy
jste
o
hřivnách
přirovnání
a
jakmile
ty
to
vyjde
a
já
obstojí
při
tom
zúčtování,
bez
mezer
Místo
jedné
hřivny
jednu
jedno
město
místo
dvou
hřiven
města
to
znamená
více
daleko
víc
než
to
jsem
měl
k
dispozici
s
čím
bych
hospodařil,
proto
abych
to
měl,
nýbrž
abych
s
tím
zase
hospodařil.
to
je
zase
hospodaření
i
té
cestě
poznání.
A
se
větší
mi
statky
poznání,
bych
tak
řekl.
Stále
větším
bohatstvím
poznání.
to
je
jedno
z
nejnebezpečnějších
nejsnáze
si
přivlastníte
to
co
poznáváte.
To
je
daleko
snazší
přivlastnit
než
si
například
odnést
tenhleten
domů,
že
jo,
se
mi
třebas
líbí.
Ale
to
co
poznávám
to
už
je
u
mě,
to
už
je
moje,
rozumíte?
Proto
já
tak
té
cesty
vůbec
jdu.
To
je,
jestli
tam
se
mluvilo
o
maximech
požadavcích,
požadavků
tam
u
toho
Ježíše
při
cestě
činnosti
na
poli
nebo
v
domě,
při
cestě
lásky
srdce
a
tak
dále
tak
tady
kdybych
je
přednesl
ty
požadavky
z
prostředka,
tak
sám,
i
když
je
znám,
tak
se
jich
leknu.
A
vy,
který
jste
o
nich
neslyšeli,...
ale
Ježíš
je
všechny
řekl.
Jenže
tak
skrytě,
aby
nikoho
nezastrašil.
A
já
jsem
toho
dobře
vědom.
že
ta
skrytost
s
jakou
to
říká
na
každým
kroku,
ale
pořád,
nikdy
z
toho
neuhne,
důležitá
aby
se
zachovala
by
způsobit
že
by
člověk
přestal
milovat
Přestal
by
by
být
činný
by
si
přál
poznávat
Kaly
červenec
devatenácetsedmdesátosm
Už
to
jde?
Ano.
Tak
já
bych
promluvil
o
tom
jak
poznáváme
projevy
boží,
jak
poznáváme
vnuknutí
boží,
jak
poznáváme
jeho
činnost,
přímou
jeho
činnost.
Jisto
je
že
někteří
lidé
si
představovali
že
je
třeba
aby
Bůh
k
nám
promluvil.
To
nepovažuji
za
důkaz,
jestliže
jako
mluvit
že
by
to
byl
bůh
protože
se
mi
zdá
být
spíše
příkladem
nejlepším
případě
příkladem
toho
co
bůh
nám
se
říci
V
nejhorším
je
něco
co
si
sám
člověk
nakukal.
A
aby
se
těmto
omylům
předešlo,
tak
bych
vám
chtěl
jako
základ
říci
tohleto:
Vnuknutí
Boží
poznáte
správně
tím,
že
je
podepřeno
činy
za
které
vy
nemůžete
a
které
mění
se
základu
veškeré
předpoklady
průběhu
věcí.
slovo
boží
i
i
když
není
vysloveno
a
já
tím
myslím
to
vnuknutí,
už
je
skutkem
nikdy
není
samo
takže
jakmile
Bůh
vám
něco
vnuká,
tak
zároveň
to
činí
a
tenhleten
řekl
boží
spár
v
tom
Protože
proti
všem
předpokladům
se
začne
dít
něco
co
odpovídá
tomuto
vnuknutí.
vnuknutí,
vnuknutí
má
člověk
tehdy
když
sám
vyčerpá
všechny
prostředky
které
lidsky
má
po
ruce.
A
to
jenom,
to
nejenom
mentální
také
činorodě
to
to
znamená
co
může
porozmýšlí
co
může
a
jestliže
mu
to
nejde
a
má
jistotu
že
to
co
dělá
je
ve
vůli
boží
to
to
znamená
neprotiví
se
to
co
dělá
boží
aspoň
to.
Tak
pak
může
všeho
zanechat
a
jestliže
všeho
zanechá
bez
nároku
na
to
to
pán
bůh
řešil
tak
v
tom
případě
je
velice
nadějné
nebo
pravděpodobné
je-li
to
ovšem
vůli
boží
se
za
táhne
tady
jak
vnuknutí
co
mám
dělat
tak
taky
zasáhnou
která
změní
okolnosti.
Které
okolo
mě
běží,
objektivní
příčiny
něčeho
se
potom
děje
z
Z
čehož
vidím
že
někdo
komplexně
působí
není
v
mé
mysli
ale
v
celém
širokém
okolí
tak
daleko
kam
až
je
zapotřebí
aby
tam
nestáli
v
cestě
žádné
překážky
a
tohleto
je
vrcholný
důkaz
spojení
s
bohem
v
činnosti
i
ve
vnuknutí
samozřejmě
je
to
spojení
neextatické
je
to
spojení
běžném
lidském
vědomí.
A
má
to
potom
samozřejmě
další
následky
že
narůstá
v
člověku
láska
k
Bohu,
vděčnost
jiné
vlastnosti
které
předtím
neměl
čili
může
si
potom
říci
že
i
ty
vlastnosti,
které
v
něm
narostly
byly
spojovacím,
jedním
z
účinků
spojovacích.
to
je
ten
nejnižší
stupeň
vnuknutí,
se
dal
podle
mého
názoru
snadno
poznat
a
záleží
na
tom
jestli
splním
předním,
než
to
podmínky
které
umožňují
bohu
vstoupit
do
mého
života
do
mého
vědomí.
Je
to
vstup
boží
vůle
jasný
zásah
do
mého
života
do
života
mého
okolí
Snažím-li
se
o
to,
boha
miloval
celého
srdce
to
znamená
česky
především
jeho
více
jeho
než
kohokoliv
jiného
Tak
se
to
dá
nejlevněji
vysvětlit,
abych
to
dále
nerozváděl
filozoficky,
jestliže
splním
a
že
ji
a
plním-li
ji
dost
velkoryse,
to
znamená
soustavně
všech
okolností
i
nepříhodných,
pak
odezvu
vstupu
boha
do
mého
srdce.
znamená
mé
srdce
překypovat
k
němu
tak
velkou
že
jsem
jí
toho
já
nevložil
já
poznám
že
tady
někdo
miluje
za
mě,
že
miluje
než
já
jsem
do
toho
vložil
to
je
spojení
s
bohem
v
lásce
srdcem
ano
účinky
toho
jsou,
že
například
dejme
já
jsem
nadpřirozeně
jak
se
tomu
říká
touto
láskou.
Že
si
nemohu
od
ní
pomoci,
že
jsem
jí
vláčen,
bych
tak
řekl.
Že
prostě
ona
mně
drží,
ona
mě
poutá
že
mystikové
i
křesťané
se
tomu
říká
říkají
nadpřirozená
na
přirozená
poutanost
na
to
nadpřirozená
poutanost
může
ovšem
být
také
nikoliv
srdcem
citem
nýbrž
také
rozumem
pochopitelně.
Tak
to
je
jeden
z
následků
tato
poutanost,
která
svědčí
o
tom,
že
se
setkal
s
Bohem.
každém
případě
jak
vám
tady
dosud
líčím,
tak
vidíte
že
to
setkání
nikoliv.
Nějakou
osobou
nějakým
zjevením
že
vůbec
s
nějakým
zjevením
to
nesouvisí,
názoru
podle
mých
zkušeností,
to
souvisí
s
změněným
duše
že
ten
stav
který
zažívám
je
v
každém
případě
rozšíření
nebo
z
kvalitní
dosavadního
mého
stavu
ano
Jiný
druh
vnuknutí
je
poznání.
Poznání
které
se
od
postupného
poznávání,
neboť
obvykle
tehdy
když
já
přes
tou
dobrou
vůli
Něco
dělám
špatně.
Já
mám
dobrou
vůli
tím
sloužit
lidem
a
Bohu
je
to
chybné
tak
se
tady
projeví
zákrok
ze
strany
boží
v
tom
smyslu
že
já
poznám
jak
by
to
bylo
správně
ale
nejenom
že
to
poznám
by
to
bylo
správné
Nýbrž
pokud
se
podle
toho
poznání
zařídí
tak
se
po
radě
ho
zařídí
zařídí
všichni
kteří
mají
s
tím
něco
společného
a
nichž
bych
já
provést
nemohl.
já
se
nemusím
starat
abych
třeba
získal
toho
a
toho
pomocníka,
kterého
potřebovat
to
už
se
vůbec
o
nic
nemusím
starat.
oni
všichni
přicházejí
jako
jako
loutky
na
drátkách
mě
tomu
co
bůh
je
ukázal
za
správné
čili
zase
opět
tady
platí
ta
vnuknutí
Boží
je
vždycky,
i
když
je
to
poznání
pouhé
a
nikoliv
nějaká
citová
je
vždycky
doprovázena
jeho
mocí
něco
jeho
obrovskou
mocí
něco
provést,
působit
v
lidech.
Působí
v
lidech,
aby
přisluhovali
tomu,
co
On
považuje
za
správné
a
co
mi
za
správné
ukázal.
to
potom
je
odezva
toho
čemu.
O
čem
učí
ježíš
kristus
miluj
pána
boha
z
celé
síly
své.
Jestliže
já
podle
vůle
vší
silou
podle
vůle
boží
se
zařídit
tak
to
je
prosím
poslušnost
veškerou
silou
tato
poslušnost
veškerou
silou
je
láska
veškerou
silou
poslušnost
veškerou
člověk
je
láska
veškerou
silou,
rozumíte
pak
se
projeví
toto
vnuknutí.
tato
cesta
lásky
je
opravdovým
požehnáním
pro
lidský
život
neboť
vyrovná.
Všechny
nedostatky,
se
jinak
museli
vyrovnávat
utrpením.
jí
veškeré
momenty
utrpení
protože
člověk
se
dal
vézt
Bohem,
rozumíte
mi?
Máte-li
dojem
z
toho
co
bylo
řečeno
že
sem
záměrně
šel
za
vnuknutím
božím
tak
to
jsem
se
vyjádřil
špatně
nikdy
nikdy
si
nepřeji
aby
mi
Bůh
něco
vnukl,
se
člověk
snaží
o
to
aby
někoho
miloval
nikdy
od
něho
nic
nechce
chce
milovanému
něco
poskytnout
ano
čili
že
to
nastává
to
není
způsobeno
mou
vůlí
dá
by
si
přála
aby
to
nastalo.
Nýbrž
to
je
čistě
ve
Boha
všechno,
nikoliv
mé.
Tak
já
opustím
tu
platformu
výkladu,
kterou
jsem,
se
kterou
jsem
včera
začal,
že
jsem
začal
s
prvním
stupněm
vnuknutí,
to
znamená,
jsem
to
teď
osvícení
a
místo
abych
bez
stupních
dalších,
radši
se
hned
chopím
metod,
k
tomu
aby
člověk
se
setkal
s
bohem
A
jsme
na
cestě
lásky
tak
budu
uvádět
jen
metody
které
patří
cestu
lásky
protože
nebylo
by
správné
něco
vynalézat
když
před
námi
o
tom
mluvil
ježíš
tak
se
chopím
základního
požadavku
který
je
určen
pro
všechny
lidi,
pána
boha.
To
jeho
z
celého
svého
srdce
veškeré
duše
mysli
a
síly,
já
to
zkracuji,
a
budeš
bližního
jako
sebe
ví
co
by
bylo
třeba
říci
je
jaké
hledisko
patrně
ježíš
kristus
zastával
když
toto
radil.
Především
zastává
hledisko
že
milovat
je
všechny
možné
že
není
vyjímek,
byl
řekl
patrně
její
síly
schopen
miluji.
toto
neřekl
nýbrž
naopak
řekl
to
je
první
přikázání
a
není
většího
než
toto.
A
že
nějaké
přikázání
prvních
tak
s
tím
stojí
celá
ta
víra
náboženská,
celé
to
učení.
Celá
tady
ho
snaha
a
s
tím.
Takže
jestliže
bychom
mu
upřeli
tuto
všichni
můžeme
se
naučit
milovat
že
všichni
máme
možnost
milovat
tak
jsme
zavrhli
celé
Ježíšovo
učení.
No
tak
to
si
zatím
dovolovat
nebudeme,
budeme
ještě
pokračovat
a
a
uvidíme,
jestli
obstojí,
Ježíš.
tak
teďka
dál
v
jaké
hledisko
další
zaujal
ty
prostředky
kterými
máme
milovat
podle
nějakého
hlediska
prvním
prostředkem
bylo
srdce.
Proč
srdce
je
na
prvním
místě
jmenováno?
Protože
člověk
byl
člověkem
daleko
prostčím,
tolika
věcem
tak
poprvně
mnoha
věcem
jako
my.
On
znal
věcí
takže
mohl
přirozeným
způsobem
patřit
jim
více
do
hloubky
těm
mála
věcem.
To
je
když
má
jenom
někdo
jeden
peníz
nemá
jich
tak
lpí
tom
jednom
penízy.
Když
má
někdo
mnohé
mnoho
peněz,
tak
lpí
sice
třebas
na
všech
oželí
jednoho
snáze
než
ten,
kdo
má
jenom
jeden
peníz
a
nic
víc.
Čili
ten
starověký
člověk
který
žil
ve
veliké
velice
úzkém
okruhu
myšlenek,
také
v
úzkém
okruhu
nebyl
tolik
závislý
na
dělbě
práce
jako
dneska
člověk,
nebyl
to
zaručeně
člověk
konzumní
společnosti,
tenhleten
člověk
mohl
za
jeho
dob
s
tím
prostředkem
který
nazývá
což
jest
citu
protože
on
byl
zvyklí
celý
život
citově
náležet
k
tomu
malému
okruhu
předmětů
svého
citu.
my
máme
možnost
vzhledem
k
změněným
náležet
brzy
tomu,
onomu
my
se
podobáme
v
tomto
smyslu
nesprávně
malému
dítěti
které
od
jedné
hračky
přechází
ke.
Že
se
vším
si
pohrajeme
a
všechno
nás
brzo
brzo
bavit.
dnešní
době
tohleto
u
většiny
lidí
když
se
s
tím
začne
ne
když
se
v
tom
ten
neblahý
následek,
že
člověk
brzo
zjišťuje
že
cit
který
vzbudil
zase
brzo
pohasl
a
že
není
schopen
ho
znovu
vzbudit,
se
to
všechno
to
citové
poledne
neutralizovalo
a
už
není
živé
a
proto
bych
radil.
Aby
se
začalo
odjinud.
ježíš
kristus
totiž
radil
když
se
ho
ptali
kdo
miluje
boha
on
On
říkal
kdo
poslouchá
jeho
příkazu.
čili
řekl
nejsnazší
způsob
jak
se
naučím
milovat
Boha,
je
být
poslušen
já
ho
mohu
být
poslušen
ovšem
jenom
do
do
jaké
míry
poznám
jeho
vůli.
No,
tak
běžně
ji
mohu
poznávat
tím,
že
znám
určitý
mravným
zákon
který
pochází
od
boha
a
znám
tam
není
žádná
potíž.
jsou
konkrétní
události
a
záležitosti
které
neodpovídají
těm
těm
obecným
pravidlům,
jsem
se
naučil
z
z
nějaké
bible
nebo
z
ateismu
a
tam
většinou
si
s
tím
nevím
v
tomto
případě
je
třeba
na
to
jít
disciplinovaně.
já
musím
že
toto
duchovního
cíle
věčného
života
je
pravý
smysl
lidského
života.
Nejdůležitější
smysl
lidského
života.
všechno
ostatní
toho
pomíjí
má
menší
důležitost
Jestliže
tuto
devizu
přijmu
za
svou,
tak
pak
je
naděje
že
disciplína,
kterou
která
za
tím
bude
následovat
bude
živá
že
bude
vytrvalý
že
že
já
u
ní
vydržím.
ale
začal
považovat
něco
jiného
ještě
v
životě
za
stejně
důležitého
nebo
chvílemi
něco
důležitějšího
než
je
toto,
by
co
chvíli
něco
jiného
přebylo
sou
nebo
aktuálností
věčný
cíl
tak
pak
samo
sebou
budu
bojovat
v
této
disciplíně
proto
co
mně
chvilkově
bude
překrývat
tuto
výhledovou
důležitost.
Tak
jsem
se
snažil,
jak
jsem
vám
říkal
tolik
stránek
abych
vám
zdůraznil
aby
abych
vám
vysvětlil
důležitost
toho
hledání
věčného
života,
především
království
božího.
Čili
ještě
jednou
cesta
činnosti
je
rozvedena
u
Ježíše
jím
podrobnějšími
cesta
lásky
ale
všechny
cesty
ať
je
to
jakákoliv
na
jednom
především
království
boží
a
vám
bude
přidáno
a
tato
základní
poučka
je
potom
rozvedena
jiných
místech
podle
toho
jakým
způsobem
člověk
jde.
na
poli
práci
v
domě
při
činnosti.
zapři
sama
sebe,
vezmi
svůj
kříž
a
tak
nebo
na
cestě
lásky
miluj
Boha
a
miluj
bližního
a
my
se
teďka
této
rozpracovanosti
základního
požadavku
hledejte
především
království
a
vše
ostatní
vám
bude
přidáno
neboť
tenhleten
požadavek
za
základní
ten
nám
prozrazuje,
že
když
se
ho
správně
chopíme
poznáme
v
tom
že
nám
je
je
přidáno
že
to
účinkuje.
Protože
jak
jsem
vám
už
říkal
několikrát,
že
je
nám
ostatní
přidáno
v
tom
nejsnáze
vidíme
působení
boží
Protože
jste
se
nijak
nepřičítal
o
to
aby
nám
to
bylo
přidáno
když
například
se
mnou
a
o
začnou
spolupracovat
lidi
který
jsem
k
tomu
nevybíral,
ty
příklady
jsem
vám
tady
uváděl
když
to
dělají
nenáročně
ohledu
na
sebe
čeho
dřív
nebyli
schopni
tak
prosím
někdo
jiný
to
zrežíroval
já
to
je
pochopitelné
A
to
je
to
ostatní
co
mě
k
tomu
přidáno.
z
toho
já
já
to
všechno
tady
nejmenuju,
ale
to
co
je
nejokatější,
co
mě
prozrazuje
že
tady
jsem
se
s
bohem
Bohem,
s
Jeho
pomocí,
ano?
že
tedy
začíná
působit
v
následcích
setkání.
To
je
tady
možná
bude
(jde
to
tam?)
možná
bude
zpočátku
člověku
dělat
kdy
jde
o
působení
boží
a
kde
nikoliv
A
bych
chtěl
říci
protože
nejsme
oddělenou
bytostí
ikdyž
si
myslíme
že
jsme
která
se
dostává
nám
není
určena
jenom
pro
nás
nýbrž
je
vždycky
určena
tak
široký
okruh
z
našeho
okolí
jaký
je
třeba
přizvat
k
tomu
aby
se
tato
milost
nebo
účinky
je
to
milosti
dokázali
prosadit
a
to
znamená
že
začnou
najednou
přitom
našem
osvícení
nebo
osvícené
činnosti
působit.
Lidé
i
věci
i
okolnosti
i
způsobem
novým
jakým
nikdy
předtím
nepůsobily
a
já
bych
to
nazval
biblickým
způsobem
jak
jsem
to
už
jednou
učinil
že
jsme
svědky
zázraků
kolem
sebe.