Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - PDT

LanguageCzech
ProjectPDT
Corpus Partdev

Select a sentence

Showing 502 - 601 of 9270 • previousnext

s-502 Jsou však další aktivity, například racionalizace činnosti výrobních podniků, práce pošt, nebo organizace veřejného úklidu v zimních měsících, které lze bez velkých nákladů aplikovat i u nás.
s-503 Čtete na str. 12 - 13: Japonský lék na kanadské problémy
s-504 text k foto: DŮLEŽITÉ SDĚLENÍ:
s-505 Podnikatelé -
s-506 k nejnadějněji rozvíjejícím se průmyslovým odvětvím ve světě patří informatika, telekomunikace, letecký průmysl a výroba léků.
s-507 Obrázek: 9
s-508 Kancelář: Firotour
s-509 Oblast: Velký okruh Norskem
s-510 Ubytovací zařízení: 5 x různé
s-511 Cena za osobu : 7890 (9 dní)
s-512 Dítě: Není vhodné pro děti do 15 let
s-513 Stravování: 5 snídaní
s-514 Doprava: Autokar
s-515 Popis: Poznávací zájezd do Norska neporušenou severskou krajinou, jakou bychom marně hledali v celé Evropě.
s-516 Některá místa na trase jsou přístupná jen během severského léta, tj. od května do září.
s-517 V plánu zájezdu je také prohlídka některých měst, například Bergenu a Osla, projíždí se Lillehammerem.
s-518 Naše cena platí jen pro turnusy , které odjíždějí 27. 5. a 6. 6, později je vyšší.
s-519 Pro menší děti je zájezd příliš namáhavý, a proto nejsou ani poskytovány slevy.
s-520 Během zájezdu je počítáno 5 x s ubytováním ve čtyřlůžkových pokojích.
s-521 Sociální zařízení a sprchy podle místa ubytování jsou buď společné na chodbách, nebo také v pokojích.
s-522 Pořadatel doporučuje vzít sebou vlastní ložní prádlo nebo za 820 prodá povlečení.
s-523 Doporučuje se dokoupit večeře za 1500 na osobu.
s-524 Zájezd doprovází průvodce.
s-525 V ceně jsou zahrnuty poplatky za převozy trajekty mezi SRN, Dánskem, Švédskem a trajekty v Norsku.
s-526 Šestý den zájezdu je plánován výjezd lanovkou na horu Dalsniba, což je rovněž započteno v ceně.
s-527 Pojedete do zahraničí s cestovkou?
s-528 Na dovolené chceme především odpočívat*
s-529 Příjemné prostředí a patřičný servis zvýrazní naši relaxaci
s-530 Otevření hranic přilákalo do cestovního ruchu tisíce podnikavců.
s-531 Publicita, kterou mají neúspěchy jednotlivých firem, však vyvolala nedůvěru k serioznosti a profesionalitě práce cestovních kanceláří.
s-532 Je tato nedůvěra oprávněná a jak se vlastně mezi nimi zorientovat?
s-533 Stále převažující nabídka nad poptávkou dělá své.
s-534 Profesionálové v soutěži o získání klienta postupně vytlačují z trhu diletanty a cestovní kanceláře, které se nedokázaly prosadit svou péčí o spokojenost zákazníků, postupně zanikají.
s-535 Ze 3500 firem, které působily na našem trhu v tomto oboru před dvěma roky, jich dnes zůstala jen necelá polovina.
s-536 Přesto není dosud výběr dobré a spolehlivé cestovky nijak jednoduchý.
s-537 Komu dát přednost?
s-538 Předpokládejme, že chcete svěřit péči o vaši dovolenou cestovní kanceláři.
s-539 V každém městě jich najdeme několik, v centru Prahy dokonce několik v jedné ulici.
s-540 Na první pohled je nabídka všech zajímavá a mnohdy velmi atraktivní, ale také dosti podobná.
s-541 Ani ceny se většinou příliš neliší, i když například pro Maltu jsme našli při porovnávání ceníků různých kanceláří u týdenních pobytů v hotelích zhruba stejné kategorie rozdíl o 3000 .
s-542 Vyplatí se tedy porovnat ceníky více firem pro stejnou oblast.
s-543 Určitým signálem pro posouzení kvality cestovky je prospekt a dokumentace, kterou vás vybaví na začátku jednání.
s-544 se předpokládat, že firma, která si záležet na kvalitním zpracování prospektu, bude také věnovat dobrou péči vám.
s-545 Nejde přitom jen o to, zda prospekt je na křídovém papíře a s barevnými obrázky.
s-546 Všimněte si také obsahu;
s-547 jak podrobně a věcně informuje o jednotlivých nabízených pobytových oblastech a hotelích.
s-548 Dalším hlediskem při vašem rozhodování by mělo být hlavní teritoriální zaměření kanceláře.
s-549 Profesionální zvládnutí organizace pobytů není nijak jednoduchá záležitost.
s-550 I velké firmy se specializují jen na několik málo teritorií.
s-551 Proto se při výběru partnera zeptejte, zda oblast, kterou hodláte navštívit, zpracovávají sami a mají tam svého delegáta nebo zástupce, anebo ji nabízí za provizi pro jinou cestovní kancelář.
s-552 To samo o sobě není na závadu, ale přece jen to může někdy působit komplikace.
s-553 Pomocným kriteriem při volbě je také chování personálu při jednání o koupi zájezdu.
s-554 Nedejte se zlákat příliš úslužným a podbízivým vystupováním, ale nenechte se ani odradit velmi věcným a strohým rozhovorem.
s-555 Ovšem správný pracovník na přepážce je ochotný a trpělivý, ale také znalý a seriózní.
s-556 Neslibuje, informuje.
s-557 Jeho kvalifikace je do značné míry vizitkou kvalifikace celé firmy.
s-558 Nejpodstatnější při vašem rozhodování, kterou cestovní kancelář zvolit, by měly být zkušenosti a poznatky lidí, kteří již jejích služeb využili.
s-559 To doporučujeme zvláště pro případy, kdy se rozhodujete pro firmu, která působí krátký čas.
s-560 Obecně lze říci, že čím je kancelář starší, tím menší je riziko, že budete zklamáni, když použijete jejích služeb.
s-561 Co se nabízí?
s-562 Náš článek jsme zaměřili na hlavní činnost většiny cestovních kanceláří, a tou je organizování pobytů a zájezdů.
s-563 Zdejší cestovní kanceláře nabízejí zájezdy a pobyty doslova po celé zeměkouli, od Ameriky, přes Evropu a Afriku po východní Asii.
s-564 Dokáží vám splnit například i takové přání, jako je svatba v Las Vegas a svatební cesta na Honolulu.
s-565 Ale to zatím není pro většinu lidí cenově dostupné, a tak jsme do vzorků nabídky vybrali jen Evropu.
s-566 Nabídka většiny cestovních kanceláří je tvořena zpravidla ze dvou zdrojů, a to z vlastních produktů a z produktů, které získali od tzv. touroperátorů.
s-567 Touroperátor je název pro velkoobchod v cestovním ruchu.
s-568 Funkci touroperátora zastávají buď silné cestovní kanceláře, které mají vybudovanou v určitém teritoriu dobrou pozici a jsou personálně vybaveny tak, aby vedle svého vlastního prodeje mohly prodávat i prostřednictvím menších agentur, nebo specializované organizace.
s-569 Ty konečným zákazníkům neprodávají a jejich klientelu tvoří jen cestovní kanceláře.
s-570 Tento systém umožňuje i malým kancelářím poměrně širokou nabídku.
s-571 V této souvislosti je nutno zdůraznit, že při prodeji zájezdů získaných od touroperátora nese cestovní kancelář vyšší rizika než při prodeji pro jinou cestovní kancelář za provizi.
s-572 Uvádíme tuto zdánlivou podrobnost proto, že hraje důležitou roli při eventuálním reklamačním řízení.
s-573 Samozřejmě se předpokládá, že vám nevadí rozdílnost jazyka, protože průvodce a ostatní personál bude mluvit německy.
s-574 Také odlety jsou organizovány ze zahraničních letišť, kam se zpravidla budete dopravovat individuálně.
s-575 Zajímavou službu pro podnikatele nabízí firma Incentive Travel.
s-576 Jsou to zájezdy a pobyty pečlivě programované, které se organizují pro určité vybrané pracovníky podniku jednak jako odměna za dobré pracovní výsledky, jednak jako studijní a poznávací.
s-577 Předpokládá se přitom, že společný pobyt prohloubí vztahy mezi lidmi a současně rozšíří poznatky o teritoriu, ve kterém se firma chystá exportně působit.
s-578 Taková odměna může mít skutečně silný motivační účinek pro účastníky a může být také užitečným přínosem pro firmu, která náklady plně hradí.
s-579 Zvláštní formu činnosti agentura HaK - Teleshopping s cestovní kanceláří Na poslední chvíli.
s-580 Tato kancelář je ve smluvním spojení s řadou cestovních kanceláří, přejímá od nich neobsazená místa v jednotlivých pobytových turnusech a snaží se je prodat.
s-581 Používá přitom různé metody, například výrazné slevy, pokud se ujímá neobsazených míst v době kratší než měsíc před odjezdem.
s-582 Pravidelně zveřejňují volná místa v Mladé frontě DNES.
s-583 Slevy dosahují někdy 50 % ceníkových cen.
s-584 Budete reklamovat?
s-585 I když se kvalita služeb cestovních kanceláří kvůli silné konkurenci stále zlepšuje, přece jen občas vznikají maléry.
s-586 Ty mají pak někdy takovou publicitu, že to dotyčnou kancelář prakticky zlikviduje.
s-587 Ze statistiky dvou větších cestovek jsme však zjistili, že oprávněné reklamace v roce 1993 uplatnilo jen asi jedno procento z celkového počtu zákazníků.
s-588 To je méně, než je obvyklé u technicky náročnějších výrobků.
s-589 Uvážíme-li významný vliv lidí na práci cestovních kanceláří, pak je toto zjištění jistě povzbudivé.
s-590 Leč, vady se přece jen vyskytly.
s-591 Vady zásadně reklamujte hned na místě u zástupce cestovní kanceláře, kterého větší kanceláře delegují zpravidla na celou sezonu do příslušného teritoria.
s-592 V převážné většině případů dokáže věc na místě vyřešit k vaší spokojenosti.
s-593 Pokud to skutečně nejde, nebo tam zástupce nemá, pak musíte mít vady pokud možno dobře doloženy, nejlépe potvrzením odpovědného pracovníka hotelu.
s-594 Reklamaci doporučujeme uplatnit ihned po návratu, nejdéle však do šesti měsíců.
s-595 Potom právo reklamace zaniká.
s-596 Na běhu této lhůty nic nemění stížnosti v tisku nebo na živnostenském úřadě.
s-597 Co stojí zkažená dovolená?
s-598 Většině cestovních kanceláří záleží na dobrém jménu a mají zájem na solidním vypořádání oprávněných reklamací.
s-599 Zákonné předpisy nám v tomto mnoho nepomohou, protože předpokládají, že může být požadována 'přiměřená náhrada'.
s-600 Dosti obvyklá je kompenzace závady, například ubytování v jiném hotelu, než byl původně sjednán s tím, že můžete zdarma třeba na výlet, který nebyl původně v plánu.
s-601 Někdy ale takové řešení není možné a pak přichází na řadu slevy

Text viewDownload CoNNL-U