cs-cac-train-n32w
Universal Dependencies - Czech - CAC
Language | Czech |
---|
Project | CAC |
---|
Corpus Part | train |
---|
Annotation | Hladká, Barbora; Zeman, Daniel |
---|
View options
Text: - Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Můžeme si přitom jako učitelé a * položit otázku, zda v dostatečné míře již od mládí rozvíjíme * upevňujeme v nastupující generaci právě morálně politické prvky jejich vědomí, které pak vedou po absolvování školy, v praxi, k žádoucímu postoji při řešení praktických problémů. Můžeme si položit otázku, zda v dostatečné míře již od školních let pěstujeme v naší mládeži právě ony vlastnosti, které vyúsťují ve snahu nespokojovat se s tím, co bylo dosaženo, zda pěstujeme smysl pro nová řešení, jež lze prosazovat jenom v boji proti konzervatismu v myšlení a jednání. Někdy můžeme vidět u některých našich učitelů, kteří nepracují odborně ve společenských vědách, jisté rozpaky, jak se vlastně mají angažovat v ideově politické a morální výchově studentů, zvláště u středoškolských a vysokoškolských studentů. Mnozí z těchto učitelů říkají, že když nejsou specialisty v oblasti společenských věd, nemohou příliš mnoho říci posluchačům k teoretickým a ideovým východiskům současné politiky ani hlouběji vysvětlovat tuto politiku. Nebereme- li v úvahu, že kterýkoliv učitel by měl mít předpoklady vysvětlovat a získávat posluchače pro současnou politiku strany a vysvětlovat hlouběji ideová východiska této politiky, lze přece v řadě oborů mimo společenské vědy právě mimo jiné provádět výchovu, i výchovu k stranickému celospolečenskému přístupu k řešení odborných problémů. Jestliže je hlavním obsahem hospodářské politiky strany důsledné zvyšování efektivnosti rozvoje národního hospodářství založené na plném uplatnění intenzívních faktorů růstu, jak bylo řečeno na # sjezdu KSČ, přičemž tempo uplatňování vědeckotechnického pokroku je hlavním předpokladem plnění našich plánů, pak součástí ideověvýchovné práce ve stranickém duchu je mimo jiné jistě pěstovat u studentů i v odborných předmětech smysl pro nová řešení, podněcovat touhu překonávat existující stav a hledat cesty, jak vyřešit nevyřešené problémy, připravovat je na to, že tato cesta je společensky žádoucí a že je to cesta obtížnější, náročnější než cesta vyšlapaná. Někteří členové naší mladé generace nastupují z učňovských škol, ze středních odborných i vysokých škol do života stále ještě jako ze skleníkového prostředí na mráz. Nejsou dostatečně připraveni na to, že se budou muset v praxi potýkat s přežilými představami, s rutinérstvím, že se nebudou smět dát odradit, jestliže uslyší od některých pracovníků dobrou radu tohoto typu. Chceš- li v našem kolektivu dobře obstát, koukej co nejdříve zapomenout na to, co tě ve škole učili. Hospodářská politika je klíčovou součástí celkové politiky strany. Zvýšení efektivnosti výroby závisí na tom, abychom dokázali vložit do výroby mnohem více tvořivého vědeckotechnického myšlení, jak bylo správně řečeno na # sjezdu KSČ.
Download XML • Download text
• Sentence view • Dependency trees