s-1
| Bude katalogová asociace? |
s-2
| Pomocník podnikatelů a manažerů při získávání a výběru informací |
s-3
| Adresářů firem, či jak se v České republice běžněji říká podnikových katalogů, je na trhu s informacemi poměrně dost. |
s-4
| Některé kvalitní, jiné méně, některé obsažné, jiné zas stručné. |
s-5
| A teď si , podnikateli či manažere , vyber ten pravý, který potřebuješ. |
s-6
| Pomocníkem by se mohla stát asociace vydavatelů obchodních katalogů a adresářů. |
s-7
| Ta sice zatím neexistuje. |
s-8
| Ale... |
s-9
| Zdeněk Kubín |
s-10
| V současné době vzniká iniciativa, která má vyústit v její založení. |
s-11
| Jedním z mužů, kteří chtějí tuto myšlenku převést do života, je Dušan Lanciger , prezident společnosti Inform Katalog, předseda Obchodní a hospodářské komory Brno. |
s-12
| Profit s ním hovořil o tom, co má být náplní činnosti připravované asociace. |
s-13
| * Uvažujete o založení asociace vydavatelů obchodních katalogů a adresářů. |
s-14
| Proč? |
s-15
| Především proto, že u nás se objevuje mnoho firem, které poskytují neseriozní a nekvalitní informace. |
s-16
| To se těžko prokazuje a dokud si zákazník takový katalog nekoupí a nezačne ho pečlivě studovat, tak to na první pohled nepozná. |
s-17
| Na trhu se také objevují podvodné firmy, které slibují zveřejnění kontaktu nebo reklamy v katalogu, vyberou peníze a pak nic nevydají. |
s-18
| Peníze samozřejmě nevrátí. |
s-19
| To poškozuje jak zákazníky, tak všechny seriozní vydavatele. |
s-20
| Proto jedním z hlavních cílů asociace bude zaručit kvalitu a serioznost katalogů, které nabízejí její členové. |
s-21
| * Nevznikne s asociací určitý monopol, který bude zvýhodňovat členy a usilovat o jejich výhradní postavení na trhu? |
s-22
| Každý má samozřejmě právo vydávat katalog. |
s-23
| V případě asociace jde o sdružení firem v daném oboru, které chce garantovat serioznost vůči zákazníkům. |
s-24
| Třeba tím, že při splnění určitých kritérií bude katalog označen viditelnou značkou kvality, jako je tomu v jiných evropských zemích. |
s-25
| Bude třeba garantovat velikost nákladů - aby vydavatel netvrdil, že náklad katalogu je 500000 a ve skutečnosti byl jen 100000 nebo i méně. |
s-26
| O monopolu tedy nelze hovořit. |
s-27
| O přípravu vzniku asociace mě ostatně požádaly i další firmy působící v této oblasti, tedy i konkurenti. |
s-28
| * Asociace se tedy zaměří více na zákazníka? |
s-29
| Členům bude poskytovat značku kvality - když samozřejmě splní příslušné podmínky a požadavky. |
s-30
| Ale více by měla asociace dělat pro zákazníky. |
s-31
| Například plnit i vzdělávací úkoly. |
s-32
| Klienti, kteří si kupují určité katalogy, mnohdy neví, jak s informacemi v nich pracovat. |
s-33
| Proto by asociace měla mimo jiné učit, jak k informacím přistupovat, jaké jsou informační zdroje, jak se dělí a jak je využívat. |
s-34
| * To je sice dobré pro základní orientaci, ale v konkrétní situaci potřebuje zákazník i konkrétní konzultaci. |
s-35
| Bude tedy asociace vyvíjet i poradenskou činnost? |
s-36
| Určitě. |
s-37
| Klient by měl například získat informace - jaké katalogy existují, čím se liší, který z katalogů je pro jeho potřeby a účely asi nejlepší. |
s-38
| Uvažujeme i o vydání katalogu členů asociace, kde budou uvedeny veškeré potřebné údaje - co který člen nabízí, na jakou oblast se specializuje, kolik adres který katalog obsahuje, stejně jako počet jeho výtisků. |
s-39
| Kontakt: Inform Katalog, s.r.o., Šumavská 31, 612 54 Brno, tel.: (05) 4121 1428, 4132 1100/kl. 558, FAX: (05) 4121 3658. |