s-1
| Svaz výrobních družstev uveřejnil ve Věstníku Českého svazu výrobních družstev seznam předpisů platných k # březnu # pro oblast výrobních družstev v ČSR. |
s-2
| Přehled obsahuje všechna usnesení představenstva Českého svazu výrobních družstev, jakož i pokyny a směrnice podle stavu k # , které jsou závazné pro výrobní družstva. |
s-3
| Seznam neobsahuje předpisy platící pro výrobní družstva, které jsou vyhlášeny ve sbírce zákonů ČSSR, v Úředním listu nebo v Úředním věstníku. |
s-4
| Předpisy jsou rozděleny do skupin a jsou sestaveny v každé skupině chronologicky s uvedením pořadového čísla, jakož i čísla Věstníku Českého svazu výrobních družstev, ve kterém byly publikovány. |
s-5
| U jednotlivých předpisů zahrnutých v seznamu jsou pro úplnost uvedeny i jejich pozdější změny. |
s-6
| Část obsahuje směrnice a předpisy, kterými je upraveno plánování ve výrobních družstvech. |
s-7
| V * a * části seznamu je uveden přehled předpisů z oblasti cenové, daňové a finanční. |
s-8
| Čtvrtá část přehledu je věnována předpisům z oblasti odměňování práce. |
s-9
| V další části jsou soustředěny předpisy, kterými jsou vytyčeny zásady kádrové práce, politickovýchovné práce a péče o členy výrobních družstev. |
s-10
| Část šestá, nazvaná Právní záležitosti, obsahuje přehled základních předpisů Českého svazu výrobních družstev, a to stanovy, jednací řády a vzorové řády, dále přehled předpisů, kterými jsou upraveny pracovněprávní a hospodářskoprávní záležitosti. |
s-11
| Předpisům, které upravují organizaci a řízení výrobních družstev, je věnován # oddíl. |
s-12
| Následující část zahrnuje mimo jiné předpisy z oblasti provozní, investiční činnosti, kontroly, výroby a služeb, dále směrnice pro řízení a organizaci vynálezectví a zlepšovatelství ve výrobních družstvech. |
s-13
| Směrnice a pokyny pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci zahrnuje # část. |
s-14
| Desátá skupina předpisů zahrnuje zásady, pokyny a opatření pro obchodní činnost výrobních družstev. |
s-15
| Samostatná část je věnována předpisům, kterými jsou upraveny zásady pro činnost družstev invalidů. |
s-16
| V # části jsou soustředěny všechny předpisy týkající se účetnictví, inventarizace, operativní evidence, statistiky, spisové služby a mechanizace administrativy. |
s-17
| Předpisy upravující sociální zabezpečení členů výrobních družstev, a to jednak nemocenské pojištění a jednak důchodové zabezpečení členů výrobních družstev, jsou uvedeny v # části seznamu. |
s-18
| Následující skupinu tvoří předpisy z úseku kontrolní činnosti a v závěrečné části jsou uvedeny některé předpisy z ostatních oblastí, které se vyskytují při provozní činnosti výrobních družstev. |
s-19
| Uvedený seznam předpisů Českého svazu výrobních družstev je vyčerpávající a bude dobrou pomůckou nejen pro práci členů výrobních družstev, ale i pro pracovníky ostatních organizací, které jsou v častém styku s výrobními družstvy. |
s-20
| Představenstvo Českého svazu výrobních družstev usnesením ze dne # května # nahradilo dosavadní znění # části směrnice o slučování, delimitacích a zrušování výrobních družstev likvidací, která byla schválena usnesením ze dne # listopadu # , a stanovilo, že při změně a převodech výrobních programů nesmějí družstva v rozporu s požadavky omezovat výrobu nebo vypouštět z výrobního programu výrobky, práce nebo výkony anebo výrobní program předvádět, pokud jim k tomu nedá souhlas nadřízený orgán, a jde- li o meziresortní převod, tedy všechny příslušné nadřízené orgány. |
s-21
| Při změně a převodech výrobních programů musí družstvo prokázat účelnost a hospodárnost převodu nebo změny výrobního programu, zajistit plynulé zásobování výrobky, jichž se změna nebo převod výrobního programu týká, a to alespoň v dosavadním množství a jakosti, a jde- li o exportní úkoly nebo jejich součásti, musí být doloženo stanovisko příslušné vyvážející organizace zahraničního obchodu. |
s-22
| Převody výrobních programů se musí provádět mezi organizacemi písemnými dohodami při dodržování náležitostí, které jsou ve směrnici přesně stanoveny. |
s-23
| Souhlas ke změně a k převodu výrobního programu mezi družstvy uděluje krajský, městský, výbor svazu, při mezikrajských převodech oba příslušné krajské výbory svazu. |
s-24
| Souhlasu Českého svazu výrobních družstev je zapotřebí ve všech případech, kdy jde o meziresortní převody výrobních programů, a to po předchozím vyjádření příslušného krajského, městského, výboru svazu. |
s-25
| Státní hospodářské organizace potřebují souhlas podle * # . |
s-26
| Při změně nebo převodu výrobního programu, která se dotýká vymezení předmětu činnosti družstva, je povinno představenstvo družstva současně se žádostí o souhlas ke změně nebo převodu výrobního programu požádat také o předběžný souhlas svazu ke změně stanov. |
s-27
| Delimitace provozoven nebo jiných útvarů výkonové složky družstev, dílen, prodejen, závodů, musí být provedeny zásadně k # lednu, a jen zcela výjimečně je možné uskutečnit vnitrodružstevní delimitaci též k # červenci běžného roku. |
s-28
| Delimitační návrhy na vnitrodružstevní delimitaci předkládá představenstvo družstva nejméně tři měsíce před termínem delimitace místně příslušnému krajskému, městskému, výboru svazu, který po projednání s příslušnými orgány vydá souhlas k projednání delimitace na členských schůzích příslušných družstev. |
s-29
| Při meziresortních delimitacích musí být návrhy předloženy nejpozději dvanáct měsíců před termínem, k němuž má být delimitace provedena. |
s-30
| Meziresortní delimitace se uskutečňují zásadně za úplatu. |
s-31
| V další části směrnice je zevrubně rozvedeno, co má být v návrhu na provedení delimitace obsaženo, s uvedením důvodů delimitace a ekonomického přínosu, který z delimitace vznikne. |
s-32
| V závěrečné části směrnice jsou uvedeny povinnosti předávající organizace a pokyny o nabývání, rušení, členství členů družstev. |
s-33
| Delimitace se uskutečňují hospodářskou smlouvou, jejíž nedílnou součástí je delimitační tabulka základních ukazatelů plánu, jejíž vzor je uveden v příloze # k směrnici # . |
s-34
| Na základě dohod uzavřených se zahraničními dodavateli se dovážejí ze zahraničí některé stroje a zařízení, které neodpovídají dosud zcela právním předpisům, zejména požadavkům ochrany zdraví a životních podmínek, a předpisům o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci. |
s-35
| Aby se předešlo nákladům za dodatečné úpravy, které teprve umožňují jejich bezpečné užívání, bylo doporučeno všem družstevním organizacím, aby postupovaly do doby, než bude dovoz strojů a zařízení upraven příslušnými předpisy, podle těchto zásad. |
s-36
| Vyžadovat a prostudovat technickou dokumentaci, která odpovídá soudobému provedení stroje, jeho provozu, obsluze, včetně příslušenství stroje, zvláštního příslušenství, případně včetně zpracovávaného materiálu, a zjistit odchylky od bezpečnostních předpisů a ČSN, vymínit si odstranění těchto odchylek smluvně ať již organizací dovážející, nebo vývozcem, požadovat v objednávce prohlášení atest, že dodávaný stroj odpovídá bezpečnostním předpisům a celkové provedení, jakož i provoz, ČSN, ujasnit a zabezpečit výrobcem, dodavatelem, servisní službu, zejména dobu a její rozsah, dále zásobování náhradními díly v době záruční i pozáruční, případně zajištění generální opravy u složitějších zařízení a strojů, požadovat instalaci, zajištění montáže a přípravy k uvedení do provozu odborníky výrobce nebo servisní službou výrobce, dodavatele, přizvat před uvedením do provozu zástupce inspektorátu Českého úřadu bezpečnosti práce a hygienické stanice a stroj uvádět do provozu až po udělení souhlasu, případně po odstranění připomínek, zajistit odborné vyškolení obsluhy a dozor až do dosažení předpokládaných výrobních parametrů stroje, při nákupu strojů na veletrhu v Brně spolupracovat s místně příslušným inspektorátem Českého úřadu bezpečnosti práce, který má svého zástupce v areálu výstaviště. |
s-37
| Od # ledna # nabyla účinnosti směrnice o hospodaření s družstevním majetkem. |
s-38
| V zájmu jednotného a správného postupu při předkládání smluv ke schválení svazu byl vypracován tento metodický návod, v němž se stanoví postup při předkládání smluv ke schválení svazu, obsah a náležitosti těchto smluv. |
s-39
| Dále vymezuje návod doklady, které je třeba připojit při vlastnických převodech movitého i nemovitého majetku. |
s-40
| V metodickém návodu je zdůrazněno, že smlouvy o převodu vlastnictví podléhají schválení svazu, ústředí nebo příslušného krajského výboru. |
s-41
| Smlouvy se předkládají podepsané oběma smluvními stranami v potřebném počtu vyhotovení spolu s příslušnými doklady. |
s-42
| V žádosti o schválení smlouvy uvede družstvo všechny rozhodující okolnosti týkající se vlastnického převodu. |
s-43
| Jestliže jde o případ, kdy pro schválení je příslušné ústředí svazu, předkládají družstva smlouvy ke schválení vždy jen prostřednictvím příslušného krajského, popřípadě městského výboru svazu, který postoupí takovou smlouvu spolu se svým stanoviskem a s upozorněním na případné další důležité skutečnosti ústředí svazu. |
s-44
| Pokud jde o obsah a náležitosti smluv, je třeba, aby v nich bylo uvedeno přesné označení smluvních stran včetně označení orgánů nadřízených smluvním stranám, uvedení plných jmen zástupců smluvních stran spolu s vyznačením jejich funkcí, přesná specifikace převáděného osobního majetku spolu s vyznačením vlastnického vztahu k převáděnému majetku, a to jak na straně organizace předávající, tak na straně organizace přejímající. |
s-45
| Dále musí být ve smlouvách uvedena správně zjištěná cena, která nesmí překročit nejvyšší cenu stanovenou cenovými předpisy, případně výši ceny stanovené znalcem, pokud příslušný cenový předpis nebyl vydán. |
s-46
| Nejvyšší cena při vlastnických převodech mimo obvyklé hospodaření mezi socialistickými organizacemi se od # řídí výnosem cenových úřadů uveřejněným v Cenovém věstníku Federálního, Českého a Slovenského cenového úřadu v částce # . |
s-47
| Nejvyšší kupní cena při vlastnických převodech družstevního majetku mimo obvyklé hospodaření na občany u staveb, které mohou být předmětem vlastnictví, se řídí vyhláškou # . |
s-48
| Dalšími náležitostmi smluv je uvedení důvodů převodu vlastnictví k družstevnímu majetku, určení dne, kdy dochází k převodu vlastnictví převáděného majetku, uvedení stavu převáděného majetku, podpis předsedy nebo místopředsedy družstva, dalšího člena představenstva a vyznačení v textu smlouvy, zda k platnosti této smlouvy je třeba schválení nadřízených orgánů. |
s-49
| Při vlastnických převodech družstevního majetku je třeba u movitého i nemovitého majetku připojit podnikově ověřený výpis ze schůze představenstva družstva, v níž bylo usnesením představenstva rozhodnuto o vlastnickém převodu určitého družstevního majetku. |
s-50
| U nemovitosti je dále třeba připojit výpis z listu vlastnictví v evidenci nemovitostí vedené u příslušného střediska geodézie, znalecký odhad znalce, potvrzení územního plánu o charakteru pozemku, potvrzení odboru výstavby příslušného ONV o ceně převáděných pozemků, a pokud je předmětem převodu jen část pozemku, oddělovací plánek. |
s-51
| V metodickém návodu jsou rovněž stanoveny doklady, které je třeba připojit při nabývání movitého i nemovitého majetku do družstevního vlastnictví. |
s-52
| Požadavky na dovoz strojů a strojního zařízení z kapitalistických států v roce # a ze socialistických zemí v roce # předloží družstva krajskému, městskému, výboru Českého svazu výrobních družstev dopisem nejpozději do # prosince # . |
s-53
| Příslušný krajský nebo městský výbor postoupí doporučené požadavky družstev výrobně technickému odboru ČSVD do # ledna spolu s příslibem hmotného limitu pro příslušný rok a potvrzením o finančním zajištění požadovaného dovozu. |
s-54
| Požadavky, které budou předloženy po tomto termínu, nebudou do plánu dovozu zařazeny. |
s-55
| Družstva nesmí jednat o dovozech se zahraničními dodavateli přímo, ale pouze prostřednictvím příslušných podniků zahraničního obchodu. |
s-56
| Je třeba, aby družstva ještě před předložením požadavků na dovoz konzultovala své technické záměry s odbornými pracovníky výrobního a technického oddělení ČSVD, a pokud jde o zjištění možností dovozu a cen, s příslušnými podniky zahraničního obchodu. |
s-57
| V dopise, kterým družstva předkládají své požadavky na dovoz strojů a strojních zařízení, je nutno uvést přesný název stroje a zařízení, zemi dovozu, cenu stroje v zahraniční měně, hranice, zda jde o jednotlivý stroj nebo zda je požadovaný dovoz zahrnut do rozpočtové ceny stavební investice nad # * , nebo do rozpočtové ceny stavební investice do # * , zda jde o náhradu za vyřazený stroj nebo o rozšíření strojního vybavení, zda stroj bude vestavěn do technologické linky, zda dovoz stroje nebo zařízení podmiňuje dovoz surovin a materiálů nebo zvýšení dodávek nedostatkových druhů surovin a materiálů z tuzemska, zdůvodnění použití stroje, zda jednotlivé stroje budou zakoupeny z volných vlastních prostředků nebo zda bude požadován úvěr, popřípadě dotace z vládní účelové rozpočtové rezervy, směnnost stroje v provozu. |
s-58
| Dále jsou ve Věstníku uvedeny informace k vyplňování návrhů na dovoz, které jsou předkládány strojírenským podnikům zahraničního obchodu. |
s-59
| Aby bylo možno lépe sledovat přípravu a realizaci dodávek a montáží technologických zařízení pro vybrané investiční celky v tuzemsku a pro operativní odstraňování nedostatků a rozporů u těchto dodávek, jmenoval ministr hutnictví a těžkého strojírenství ČSSR z řad pracovníků inženýrské organizace strojírenství SET Praha pověřence, kterým při výkonu jejich funkce mimo jiné uložil působit po schválení projektového úkolu k včasnému uzavření smluv a přípravě dodávek s dodavatelskými organizacemi resortu hutnictví a těžkého strojírenství dodávajícími vyššími dodavatelskými formami kontrolovat jejich plnění a součinnost těchto dodavatelů při zpracování úvodního projektu stavby. |
s-60
| Pověřenci mají soustavně prověřovat, jak dodavatelské organizace technologických zařízení koordinují zpracování prováděcích projektů, výrobu strojů a zařízení a jejich montáže ve svých útvarech i u svých finálních dodavatelů, a kontrolovat postup plánovitého zajišťování dodávek technologických zařízení ve výrobních plánech rozhodujících dodavatelů resortu hutnictví a těžkého strojírenství, kteří se podílejí na výstavbě sledovaného investičního celku. |
s-61
| Dalším úkolem pověřenců je prověřovat zajištěnost kompletujících zařízení strojů a souborů z dovozu, sledovat plnění termínů stavební připravenosti a včasné předávání příslušných pracovišť organizacím resortu k montáži. |
s-62
| Případné ohrožení plnění stanovených lhůt jsou povinni pověřenci signalizovat. |
s-63
| Při své činnosti mají pověřenci soustavně úzce spolupracovat s pověřenci generálních ředitelů VHJ, resortu hutnictví a těžkého strojírenství, pro příslušné investiční akce a při jednání s pověřenci ostatních zúčastněných resortů, případně s ostatními účastníky výstavby požadovat operativní odstraňování zjištěných nedostatků způsobených jejich organizacemi, zejména pokud ohrožují plynulý průběh montážních prací. |
s-64
| V opatření je dále stanoven postup při podávání zpráv o postupu prací na stavbách sledovaných investičních celků a uvedena oprávnění pověřenců při plnění jejich úkolů. |
s-65
| Za svou činnost jsou pověřenci odpovědni řediteli inženýrské organizace strojírenství SET Praha, který je povinen zajistit předpoklady pro plnění jejich úkolů. |
s-66
| Seznam pověřenců s uvedením příslušného investičního celku je uveden v příloze uvedeného opatření a bude podle potřeby upravován. |
s-67
| Po projednání zprávy předložené ministrem výstavby a techniky ČSSR vláda ČSR vzala na vědomí, že podle rozboru připravenosti a rozestavěnosti staveb obytných souborů uvažovaných k realizaci v období # až # vytvářejí platné normativy podmínky pro vybudování # míst v jeslích na # obyvatel v nových obytných souborech a že zajištění počtu míst v jeslích podle okamžité potřeby v jednotlivých lokalitách je řešeno podle usnesení vlády ČSR * # . |
s-68
| Svým usnesením ze dne # srpna # pak vláda ČSR uložila radám krajských národních výborů a radě Národního výboru města Prahy zabezpečit, aby při zpracování přípravné a projektové dokumentace obytných souborů byly dodržovány normativy počtu míst v jeslích dané soustavami standardů, normativů a technickohospodářských ukazatelů pro léta # až # a pro léta # až # , a vytvořit podmínky pro realizaci potřebného počtu míst v jeslích v souladu s dokumentací. |
s-69
| Radám krajských národních výborů a Národního výboru města Prahy bylo současně uloženo ve spolupráci s ministrem stavebnictví zabezpečit, aby při realizaci nových obytných souborů byly přednostně budovány dostatečné kapacity jeslí v termínech stanovených pro uvedení staveb do užívání, v souladu s postupem výstavby bytů zajistit urychlenou výstavbu nebo dokončení staveb jeslí na těch sídlištích, kde došlo ke zpoždění jejich výstavby proti potřebám a harmonogramu výstavby nového obytného souboru. |
s-70
| Po projednání stavu příprav # československé spartakiády a v souladu s usnesením vlády ČSSR ze dne # května # vláda ČSR svým usnesením ze dne # července # uložila řadu úkolů a mimo jiné uložila ministru stavebnictví a radě Národního výboru hlavního města Prahy zajistit provedení drobných investic a oprav spojených s provedením # československé spartakiády a spadajících do sféry Národního výboru města Prahy. |
s-71
| Ministru výstavby a techniky v dohodě s radou středočeského Krajského národního výboru bylo uloženo pověřit funkcí generálního projektanta # československé spartakiády Krajský projektový ústav v Praze. |
s-72
| Současně bylo povoleno podle nařízení vlády ČSSR o výjimečném poskytnutí důchodu některým pracujícím důchodcům, aby poživatelům starobního vdovského nebo sirotčího důchodu zaměstnaným pracemi pro # československou spartakiádu byl po dobu tohoto zaměstnání v roce # a # poskytován důchod v plné výši bez časového omezení, i když by jim jinak výplata důchodu nepříslušela. |
s-73
| Federální statistický úřad ve spolupráci s Českým statistickým a Slovenským statistickým úřadem organizuje v souladu s * zákona o jednotné soustavě sociálněekonomických informací zjišťování počtu kvalifikovaných dělníků a provozních pracovníků podle povolání k # září # . |
s-74
| Toto zjišťování se provede pouze v podnicích a v těch organizacích, v nichž tito pracovníci tvoří významný podíl. |
s-75
| Šetření provedou ústřední orgány ve svých organizacích, všechny oblastní statistické orgány republik za podniky řízené národními výbory, okresními zemědělskými správami a za jednotná družstva. |
s-76
| Výkaz bude sestaven na základě dvou hlavních hledisek. |
s-77
| Podle povolání, ve kterém dělníci a provozní zaměstnanci skutečně pracují, a podle vyučení, aniž bude přihlíženo k povolání, v němž pracovník skutečně pracuje. |
s-78
| Zjištění počtu kvalifikovaných dělníků a provozních pracovníků k # září # bude provedeno výkazy Výkaz o počtu kvalifikovaných dělníků a provozních pracovníků podle povolání k # září # , Výkaz o počtu kvalifikovaných dělníků a provozních pracovníků podle povolání, Výkaz o počtu kvalifikovaných manuálních pracovníků podle povolání v JZD. |
s-79
| Pro zařazení pracovníka do příslušné skupiny je rozhodující kvalifikační třída pracovníka, nikoliv pracovní třída. |
s-80
| Za kvalifikované dělníky a provozní pracovníky jsou považováni pracovníci pracující v povoláních vyžadujících odbornou kvalifikaci, kteří jsou zařazeni do # třídy nebo # třídy tarifně kvalifikačního katalogu nebo mimo tarif. |
s-81
| V případech, kdy kvalifikační třída nebyla pracovníkům doposud stanovena, je třeba přihlížet při zařazování pracovníků do příslušné kvalifikační skupiny k tomu, jak pracovník splňuje kvalifikační předpoklady příslušné skupiny, a vyloučit všechny náhodné jevy. |
s-82
| Jestliže se cena tvoří dohodou organizací, vznikne podle * smlouva jen tehdy, jestliže dojde k dohodě o výši ceny anebo alespoň o způsobu, jak se cena určí. |
s-83
| Podle * v předpisech o cenách může být nahražení dohody o cenách stanoveno jinak. |
s-84
| V souladu s tím vyhláška o cenách v * uvádí, že běžná kupní cena se použije v případech, kdy není předem mezi organizací zahraničního obchodu a tuzemským dodavatelem nebo odběratelem sjednáno použití dohodnutých cen nebo kdy nedojde k dohodě o kupní ceně a v případech uvedených v * tohoto ustanovení, kdy použití dohodnutých kupních cen není možné. |
s-85
| Z uvedeného vyplývá, že pokud se organizace nedohodnou na kupní ceně nebo na její výši, použije se při fakturaci běžná kupní cena, která je cenou určenou, takže pro vznik smlouvy se nevyžaduje dohoda organizací. |
s-86
| Úpravou nahražení dohody o ceně chce vyhláška o cenách dosáhnout toho, aby se zabránilo vzniku bezesmluvních dodávek v případech, kdy se organizace nedohodnou na kupní ceně. |
s-87
| Postup organizací, které prohlašují dohodu o kupní ceně za podstatnou náležitost vzniku smlouvy, je v rozporu se záměrem zákonodárce a obchází účel vyhlášky o cenách, protože ztěžuje uzavírání hospodářských smluv. |
s-88
| Takový právní úkon by byl proto neplatný. |
s-89
| Proto jestliže odběratel vyslovil souhlas s návrhem hospodářské smlouvy dodavatele, pokud jde o čas a předmět plnění, s výhradou, že platí běžná kupní cena namísto navržené dohodnuté kupní ceny, kterou dodavatel prohlásil za podstatnou náležitost vzniku hospodářské smlouvy, podle * je smlouva řádně uzavřena s tím, že při fakturaci se použije běžná kupní cena. |
s-90
| Jestliže pro MZVŽ ČSR ve státním plánu na rok # je stanovena závazná dodávka válcovaného materiálu, celkem jde o výrobky, které jsou v daném případě zahrnuty v Seznamu surovin, materiálů a výrobků, příloha jednotných metodických pokynů pro vypracování návrhů prováděcích plánů na rok # a další léta pátého pětiletého plánu pod pořadovým číslem # , válcovaný materiál celkem # * se znakem * , potom z ustanovení zákona o národohospodářském plánování vyplývá povinnost adresátu úkolu rozepsat úkol na podřízené orgány, střední články řízení, a další povinnost těchto orgánů rozepsat úkol na podřízené organizace. |
s-91
| Jestliže rozpis je proveden tak, že z něho vyplývá povinnost dodávky výrobků pro určitého odběratele, je tímto rozpisem současně vydán plánovací akt, na jehož základě je dodavatelská organizace povinna uzavřít smlouvu s odběratelskou organizací. |
s-92
| Této povinnosti se dodavatelská organizace nemůže zprostit žádným sdělováním limitů. |
s-93
| Splnění takové povinnosti je vynutitelné u hospodářské arbitráže. |
s-94
| Jestliže pro MVZŽ ČSR ve státním plánu na rok # závazná dodávka válcovaného materiálu celkem stanovena není, potom nemá dodavatelská organizace kontraktační povinnost na základě plánovacího aktu. |
s-95
| Odběratelská organizace může nutit dodavatelskou organizaci k uzavření hospodářské smlouvy jen na základě nepřímé kontraktační povinnosti vyjádřené za podmínek v tomto ustanovení uvedených. |
s-96
| Různé limity, přísliby, rozpisy mohou mít určitý význam v případě arbitrážního sporu při hodnocení, zda jsou dány předpoklady, jednoznačnou kontraktační povinnost však nelze na jejich základě odvodit. |
s-97
| Je však třeba upozornit na to, že v daném případě se jedná o položku, u které je odběratelská organizace z resortu MZVŽ ČSR povinna projednávat dodavatelsko-odběratelskévztahy v plánovacím procesu s příslušnou dodavatelskou organizací podle ustanovení vyhlášky. |
s-98
| Jestliže tedy odběratelská organizace plnila řádně povinnosti uložené citovanou vyhláškou, potom buď o rozsahu dodávek sepsala s dodavatelskou organizací vzájemně odsouhlasený protokol, anebo v případě rozporu předložila rozpor k řešení nadřízenému orgánu. |