s-103
| Během výroby tohoto oblíbeného malého osobního automobilu se čtyřdveřovou samonosnou karosérií Sedan došlo k různým zlepšením, úpravám a modernizacím. |
s-104
| Začátkem roku # bylo vyrobeno již půl miliónu automobilů tohoto provedení, což je zhruba polovina celkové výroby automobilky v Mladé Boleslavi od zahájení výroby osobních automobilů v roce # . |
s-105
| Přitom od té doby přibývá vždy dalších více než # osobních automobilů měsíčně. |
s-106
| Počátkem roku # byla zahájena výroba automobilů Škoda * také s pravým řízením, určených pro některé země s levostranným silničním provozem. |
s-107
| Od roku # se vyráběly automobily nejen v provedení standardním, ale také s úpravami pro náročnější majitele, s doplněním v označení de luxe . |
s-108
| V červenci roku # byla zahájena výroba osobních automobilů Škoda * s dvoudveřovou karosérií Hardtop. |
s-109
| Vůz se vyráběl v provedení de luxe s dvoukarburátorovým motorem se zvýšeným výkonem # * . |
s-110
| Pro sportovní účely se od roku # vyráběly v omezeném počtu také osobní automobily Škoda * de luxe , což byl automobil se čtyřdveřovou karosérií v provedení de luxe , s motorem se dvěma karburátory. |
s-111
| Výroba těchto automobilů se uskutečnila během asi dvou let. |
s-112
| Od ledna # se začaly vyrábět osobní automobily Škoda * v jednodušším provedení, pokud se týká vybavenosti karosérie. |
s-113
| Stalo se tak na základě požadavků některých zahraničních odběratelů. |
s-114
| Označení vozů bylo Škoda Tourist. |
s-115
| Na našem vnitrozemském trhu se tyto osobní automobily prakticky téměř neobjevily. |
s-116
| Současně byla zahájena i výroba osobních automobilů s motory s vyšším objemem válců, a tedy i vyšším výkonem, s označením Škoda * . |
s-117
| Automobily dvoudveřové se potom vyráběly již jen s motorem o tomto vyšším objemu válců a s označením Škoda * . |
s-118
| Všechny druhy jedenáctistovek byly vždy jen v provedení de luxe . |
s-119
| K další modernizaci automobilů Škoda došlo od srpna # . |
s-120
| Byla zahájena výroba modelu * . |
s-121
| Změnila se především střešní, zadní část karosérie. |
s-122
| S rekonstrukcí se začalo v roce # , kdy závod oslavoval # let od svého založení. |
s-123
| Model automobilu pro rok # přinesl podstatnější změny. |
s-124
| Výroba byla zahájena koncem srpna # . |
s-125
| Automobil dostal nové označení Škoda * pro vůz s motorem o # litrovém objemu válců ve standardním provedení. |
s-126
| Osobní automobil s karosérií v provedení de luxe dostal označení Škoda * a další, s karosérií de luxe a s motorem o vyšším objemu válců, pak označení Škoda * . |
s-127
| Výroba automobilů s dvoudveřovou karosérií dále již nepokračovala. |
s-128
| Ve druhé polovině roku # ji nahradila výroba automobilů Škoda * s karosérií Kupé, s motorem se zvýšeným výkonem. |
s-129
| Stávající automobily Škoda * byly opět zlepšeny. |
s-130
| Zlepšení se realizují neustále v průběhu celého roku # , nejvíce změn se však zavádí do výroby vždy po celozávodní dovolené v AZNP. |
s-131
| To proto, že přes dovolenou jsou změny připraveny přímo ve výrobě tak, aby nenarušovaly plynulost sériové výroby. |
s-132
| Od počátku roku # se vyrábí vůz Škoda * pro náročné. |
s-133
| Dále se stručně věnujeme popisu vyráběných automobilů, jak se dodávají zákazníkům, abyste se v nich vyznali a věděli, v čem spočívají rozdíly jednotlivých provedení. |
s-134
| Nevylučujeme, že vyráběné vozy, jak se s nimi v praxi seznámíte, budou poněkud odlišné a že se tedy text nebude doslova shodovat se skutečností. |
s-135
| To proto, že se neustále, i v průběhu výroby příslušného provedení automobilu, zavádějí různé novinky, zlepšení, popřípadě se rozšiřují doplňky karosérie. |
s-136
| Sledují se zejména zlepšení funkce, zvýšení bezpečnosti, ale i estetické důvody, zvýšení hospodárnosti jak vlastní výroby, tak provozu automobilu. |
s-137
| Automobilka v Mladé Boleslavi ve svých pobočných závodech ve Vrchlabí a v Kvasinách vyráběla také automobily Škoda Octavia Combi, vyrábí automobily s bezkapotovou karosérií v různých úpravách s označením Škoda Mikrobus, Dodávka, Sanita, Malý valník. |
s-138
| Připravují se neustále další modernizace automobilu Škoda * s novými funkčními, bezpečnostními i vzhledovými zlepšeními. |
s-139
| Ve vývoji je středolitrážní automobil s objemem válců motoru až # * . |
s-140
| Osobní automobily Škoda * až Škoda * Kupé se od sebe navzájem liší karosérií, objemem válců a celkovou vybaveností. |
s-141
| Základním provedením těchto automobilů Škoda * je vůz nesoucí označení * . |
s-142
| Je to pětisedadlový čtyřdveřový osobní automobil odvozený od téhož provedení oblíbených dříve vyráběných automobilů Škoda Standard. |
s-143
| Má motor o objemu válců # * . |
s-144
| Detailní popis je uveden samostatně. |
s-145
| Namísto dříve vyráběného osobního automobilu Škoda * de luxe se vyrábí automobil s označením * . |
s-146
| Tento automobil má především vzhledové doplňky karosérie, lepší čalounění a sedadla. |
s-147
| Je určen pro náročnější uživatele. |
s-148
| Kola mají hliníkové leštěné ozdobné kryty. |
s-149
| Sedadla jsou klubovkového provedení, potah předních i zadních sedadel a výplní dveří je z lehčené plastické kůže, střední části sedadel jsou čalouněny látkou. |
s-150
| Strop je bezpečnostní, nad sedadly prošívaný, s polyuretanovou vložkou. |
s-151
| Plošina za zadními sedadly je čalouněna svařovaným potahem z černé lehčené plastické kůže s vyseknutou mříží. |
s-152
| Tato kůže je i na předních sloupcích. |
s-153
| Podlahy a čelo pod zadními sedadly jsou vyloženy textilními koberci. |
s-154
| Kryty předních kol jsou čalouněny lemovanou prošívanou plstěnou izolací. |
s-155
| Clona proti slunci u spolujezdce má na zadní straně zrcátko. |
s-156
| Ozdobný štít na přední stěně s nápisem Škoda z plastické hmoty je doplněn lesklými ozdobnými lištami. |
s-157
| Práh dveří je kryt lesklými lištami. |
s-158
| Za dříve vyráběný osobní automobil Škoda * de luxe , tedy s vyšším objemem válců motoru, se vyrábí vůz s označením * . |
s-159
| Tento automobil má karosérii předcházejícího provedení, tedy v luxusním vybavení, ale motor o větším objemu válců a o vyšším výkonu a s dalšími úpravami. |
s-160
| Je použit odlišný karburátor, spodní víko motoru je odlito z hliníkové slitiny s korkovým těsněním. |
s-161
| Chladič má zvýšenou účinnost. |
s-162
| Zapalovací svíčky jsou také odlišné ( Super) . |
s-163
| Na karosérii je odlišné pouze označení tohoto automobilu Škoda * . |
s-164
| Za dříve vyráběné dvoudveřové automobily Škoda * a především Škoda * , tedy automobily s karosérií hardtop anebo, jak se častěji označuje, tudor, se nově vyrábí od druhého pololetí roku # osobní automobil s označením * . |
s-165
| Tento osobní automobil má dvoudveřovou karosérii Kupé pro # osoby. |
s-166
| Vůz s líbivým vzhledem má motor o objemu válců # * se zvlášť zvýšeným výkonem. |
s-167
| Věnujeme mu samostatný popis v jedné z dalších kapitol této příručky. |
s-168
| Vyrábějí se také automobily pro sportovní účely, soutěže a závody, ty však v běžném prodeji nejsou. |
s-169
| Nesou označení Škoda Rallye. |
s-170
| Mají zvýšený výkon motoru a různé doplňky usnadňující náročnou jízdu při nejrůznějších sportovních podnicích. |
s-171
| Těchto automobilů se vyrábí ročně jen několik málo desítek. |
s-172
| Pro zajímavost i jim věnujeme samostatný popis. |
s-173
| Poslední novinkou je další provedení automobilu s označením * . |
s-174
| Tento osobní automobil má čtyřdveřovou karosérii v provedení de luxe vybavenou ještě dalšími doplňky. |
s-175
| Hlavní rozdíl je však v motoru. |
s-176
| Do vozu je totiž zabudován motor o objemu válců # * se zvlášť zvýšeným výkonem, tedy motor, jaký se používá do vozů Škoda * Kupé. |
s-177
| Vůz je vybaven alternátorem, elektrickým ostřikovačem čelního skla, dvoutónovou houkačkou. |
s-178
| Maska má ozdobnou lištu, obdobnou, jako je u osobního automobilu Škoda * Kupé. |
s-179
| Sedadla tohoto osobního automobilu mají speciální tvar, jsou anatomicky upravená. |
s-180
| Vzájemné odchylky jednotlivých běžných provedení automobilů Škoda uvádí přehledná porovnávací tabulka technických dat, hmot, vah, rozměrů a jízdních vlastností, která je na dvoustraně # . |
s-181
| Automobily Škoda * jsou pětimístné osobní automobily s uzavřenou samonosnou karosérií, a to celokovovou čtyřdveřovou sedan. |
s-182
| Střecha vozu je pevná. |
s-183
| Automobil pohání benzínový motor umístěný vzadu. |
s-184
| Hnací náprava je rovněž vzadu. |
s-185
| Provedení automobilu se liší především vybaveností karosérie a také popřípadě objemem válců motoru, a tedy výkony jednotlivých typů motoru v závislosti na objemu válců. |
s-186
| Vpředu automobilu jsou dvě pohodlná sedadla pro řidiče a spolujezdce a vzadu jsou sedadla pro tři osoby. |
s-187
| Vstup k předním a zadním sedadlům je z obou stran samostatnými dveřmi. |
s-188
| Hlavní zavazadlový prostor je vpředu a je přístupný po odklopení víka. |
s-189
| Příruční zavazadlový prostor za zadními sedadly je přístupný po odklopení opěr zadního sedadla. |
s-190
| Je možné jej zvětšit při neúplném obsazení automobilu sklopením jednoho nebo dvou zadních sedadel a opěr. |
s-191
| Potom má objem téměř # * . |
s-192
| Automobil se větrá spouštěcími okny a překlápěcími okénky v předních dveřích a typy vyráběné do července # vyklápěcími okénky zadních dveří. |
s-193
| Polohy okének jsou snadno seřiditelné. |
s-194
| Čerstvý vzduch je možno přivádět také topným tělesem při uzavřeném ventilu průtoku vody. |
s-195
| Od srpna # pro modely vozů * je větrání vylepšeno zabudováním do zadního horního sloupku u zadního okna. |
s-196
| Automobil se vytápí teplým vzduchem. |
s-197
| Čerstvý vzduch z pravé strany se přivádí z nasávací kapsy a větrákem vhání přes topné těleso do přední části automobilu, kde je rozváděn na nohy řidiče a spolujezdce a na čelní sklo. |
s-198
| Množství teplého vzduchu přicházejícího na sklo nebo podlahu lze seřídit páčkou na pravé straně topného kanálu. |
s-199
| Intenzitu vytápění je možno seřizovat z místa řidiče páčkami umístěnými na středním podlahovém kanálu. |
s-200
| Volant je umístěn na levé straně. |
s-201
| Na zvláštní objednávku je na straně pravé, a to pro některé země s levostranným silničním provozem. |
s-202
| Řadicí páka je na středním kanálu mezi předními sedadly, za ní je páka ruční brzdy. |