Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain
AnnotationHladká, Barbora; Zeman, Daniel

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 254 • previousnext

s-101 A tam * okolností náhle musí dělat obyčejného venkovského doktora.
s-102 A znovu jsem mu věřil a bavil se situacemi, do kterých se dostával.
s-103 Vracím se někdy při takovém setkání k našim veselým situacím ve velmi smutné době.
s-104 Martin Růžek nikdy ze sebe nedělal anděla.
s-105 To my, kteří ho známe, víme o jeho upřímném měkkém srdci.
s-106 Umí se spontánně zasmát.
s-107 Jak jinak by dovedl tak bezprostředně a přesvědčivě bavit svého psa.
s-108 V mládí dokázal vejít do vinného sklepa, kde jsou velmi staré lahve vína, a u nejstarší, na které ležel prach století, vyměnit * , aniž by porušil její dobový zevnějšek.
s-109 Životní zkušenosti a zážitky nám často pomáhají, abychom tvořili lépe a hlouběji.
s-110 U herce se to pozná v každé postavě, kterou hraje.
s-111 Někdy vyvstane i něco z našeho povědomí.
s-112 Vždyť to, co jsme prožili, čím jsme prošli, zůstává v nás.
s-113 Snad proto Martin Růžek není nikdy stejný.
s-114 Vždy je v jeho postavě něco nového, čím nás překvapí.
s-115 Šel bych rád zase jednou kolem břehů Vltavy a rozmlouval o hereckém umění, o otázkách herecké psychologie a estetiky.
s-116 Vím, že se to neuskuteční, protože dnes si lidé ani neříkají, že si zavolají, ale že se snad někde na křižovatce potkají.
s-117 Bylo vysloveno mnoho pravd o umění hereckém.
s-118 Ale si vzpomínám ve chvíli, kdy chci gratulovat Martinu Růžkovi k životnímu jubileu, na Alexandra Tairova, který napsal v knížce, do které často nahlížím.
s-119 Kdyby se mne někdo zeptal, které umění pokládám za nejnesnadnější, odpověděl bych, že umění herecké.
s-120 A kdyby se mne někdo zeptal, které umění pokládám za nejsnadnější, odpověděl bych rovněž, že umění herecké.
s-121 To jsou ty protikladné názory, paradoxy, které bavily naše mládí.
s-122 A ještě si vzpomínám, co kdysi dávno vykládal Aristoteles, když uvažoval o tragédii.
s-123 Tragik netvoří děj podle charakterů, ale charaktery podle děje.
s-124 Události a děj jsou cílem tragédie.
s-125 Bez děje není tragédie, ale může zcela dobře existovat bez charakterů.
s-126 Myslím si, že kdybychom žili před sto lety, kdy bylo jenom divadlo a nebyl film, rozhlas ani televize, chodili bychom do divadla na Martina Růžka.
s-127 Ale dnes i herec je příliš roztěkaný.
s-128 Potkávám mnohé z nich.
s-129 Každý někam pospíchá.
s-130 Gratuluji Martinu Růžkovi, že prý čas, aspoň tak jsem to slyšel od jeho zlomyslných kolegů, jít na dlouhou procházku s rodinou, se psem, do přírody, kterou nepřestal milovat.
s-131 A také k tomu, že přes své velké herecké úspěchy zůstal člověkem, který umí vřele stisknout ruku, zajásat z dálky a vidět svět optimisticky.
s-132 K tomu všemu je třeba, aby člověk zůstal vnitřně mlád.
s-133 Světlo je ve filmu nesmírně důležitý element.
s-134 Vidíme- li filmovou detektivku, všimneme si jistě, jak se v světlem šetří, jak se pro vyvolání napětí a dramatického efektu všechno odehrává v příšeří, polosvětle, a kdyby to šlo, vládla by snad v detektivce tma.
s-135 Zato ve veselohře musí všechno jásat, světla musí být habaděj, všechno musí tonout v záři světelné, aby bylo veselo.
s-136 Osvětlovači musí být silní chlapíci, protože reflektory, které sem tam přenášejí, mají svou váhu.
s-137 Některé ty nejmenší se sice dají hodit přes rameno a běžet s nimi, ty velké, s těmi běhají i čtyři muži.
s-138 Ani odrazová deska, která se bere na exteriéry, není hračka pro děti.
s-139 Navíc je v tom elektrický proud, a hodně, takže nezasvěcenec nebo nešika může snadno přijít do maléru.
s-140 Slyšíte- li v ateliéru větu Pepíku, hoď to pětikilo sem, panu Marvanovi na hlavu, a pěkně tvrdě, pak nejde o pokus o vraždu, ale o technický pokyn pro osvětlovače.
s-141 Technika osvětlení prodělala za léta existence českého filmu obrovský rozvoj, dnes se svítí docela jinak než před lety.
s-142 O tom jsme si přišli povídat s mistrem osvětlovačem Karlem Brožem.
s-143 Od kdy jste u filmu a jak jste se tam dostal.
s-144 K filmu jsem přišel v roce # jako osvětlovač, to mi ještě nebylo devatenáct.
s-145 Dělám to dodnes, no, je mi šestapadesát.
s-146 Řeknu vám, jak to bylo.
s-147 K filmu jsem se dostal přes kopanou.
s-148 Hrál jsem tenkrát za Spartu, profi, Barrandov měl mužstvo a hledal posily.
s-149 Nějak jim to v tom roce nešlo, a tak jsem se, vyučený elektromontér, dostal na Barrandov.
s-150 Začátky byly dost těžké, z lamp vyčnívaly ostré drátky, které nám trhaly šaty.
s-151 Vypadali jsme všichni jako trhani.
s-152 Bylo nás osvětlovačů tenkrát # , a když nebyla pro nás práce, dělali jsme všechno, co se dalo.
s-153 Když jsme v pondělí přišli do práce, řekli nám často, přijďte se zeptat za čtrnáct dní.
s-154 Tak jsme se dali dohromady, svolali jsme schůzi a vymohli jsme na vedení podniku, že každý bude zaměstnán nejméně tři dny v týdnu.
s-155 Copak byl mladý a nějakou korunu jsem si vydělal kopanou, ale ženatí kolegové se měli tenkrát co ohánět.
s-156 Za okupace se film technicky trochu pozvedl, jsme měli luxmetry, dřív jsme měřili množství světla na hřbetě ruky a někteří v tom dosáhli obdivuhodné dokonalosti.
s-157 Po osvobození jsem se stal volbou mistrem osvětlovačem a pracoval jsem hned na prvních sovětských filmech u nás vyrobených.
s-158 Byl to Kamenný kvítek, Jaro, a tak to šlo jedno za druhým dodnes.
s-159 S jakým napětím pracujete a kolik je celkový příkon na Barrandově.
s-160 Používáme elektrický proud o napětí # * , stejnosměrný i střídavý.
s-161 Celkový příkon je # * , máme vlastní měnírnu a stane se, že nám příkon nestačí.
s-162 Jak se technicky vyvinuly lampy.
s-163 Dřív se používaly téměř výhradně uhlíkové lampy s různými názvy, jako Berty, padesátky, sedmdesátky, měli jsme také Pepíky.
s-164 Změkčovací šifóny nebyly, ty začaly za okupace.
s-165 Těsně před válkou začala firma Vohralík dělat * lampy, a dodnes je máme v provozu.
s-166 Za války nám přišly německé automaty, po válce americké automatické lampy a dnes pracujeme nejvíc se sovětskými lampami, jsou to dobrá světla.
s-167 Taky používáme halogenových lamp, které jsou menší, mají nižší spotřebu a báječnou svítivost.
s-168 Jak budou podle vás vypadat lampy v roce # .
s-169 Lampy budou každopádně menší, výkonnější a budou lépe svítit.
s-170 Dnes se dělá téměř všechno světlo žárovkami, jen v plenéru dáváme uhlíky.
s-171 A jak to bude vypadat v tom roce # .
s-172 myslím, že to bude osvětlovací technika minimální, negativní materiál bude nesmírně citlivý a bude mu většinou stačit normální osvětlení.
s-173 to nedovedu dobře představit, každopádně však nebude potřeba tolik světla.
s-174 Jaká je spolupráce osvětlovačů s kameramany.
s-175 Máme u nás hodně vynikajících kameramanů, někteří mají světovou úroveň.
s-176 Jen mám dojem, že se, abych tak řekl, trochu bojí tmy.
s-177 V zahraničních filmech když herec odejde do tmy, tak v tmě zmizí.
s-178 U nás se chce, aby byl do poslední chvilky vidět.
s-179 Co byste přál českému filmu do budoucna.
s-180 Snad trochu víc fandovství u pracovníků.
s-181 Zdá se mi, že dřív měli lidé u filmu lepší přístup ke své práci než dnes a byli ochotni dělat do roztrhání těla.
s-182 Nebylo tolik hodinářů jako dnes.
s-183 Chtělo by to prostě víc zanícenosti a elánu.
s-184 Na nohy se lepil jíl, udělat krok stálo víc námahy než jinde ujít stovky metrů.
s-185 Zem tu byla neplodnější než na Měsíci.
s-186 Ve světlech reflektorů působila jistě děsivěji než za plného slunce.
s-187 To se mýlíte, odporuje Zdeněk Kryzánek.
s-188 Pohled na jíl, ve kterém nevzklíčí žádné semeno, je ve dne stejně úděsný.
s-189 Přešli jsme koleje, po nichž co chvíli přejela vlaková souprava s prázdnými vagóny, pak podle zapískání popojela, aby je kolesový stroj mohl zemí, kterou ukrajoval téměř bez zastávky, naplnit víc než vrchovatě.
s-190 Nikdy bych na takové koleje nepustil ani drezínu.
s-191 Podíval jsem se nechápavě.
s-192 jsem byl totiž za války výpravčím na dráze.
s-193 Pak jsme si sedli do mobilní buňky, jak se oficiálně říká boudě připomínající maringotku.
s-194 Pane Kryzánek, mohl byste mi podepsat fotografii.
s-195 Je to pro manželku a kluky, mám tři, všichni jsou jako žhaví do filmu.
s-196 A Zdeněk Kryzánek píše dlouhé věnování soudruhovi Ondřejíkovi, který pomáhá filmařům.
s-197 Vždycky budu rád vzpomínat nikoliv na šeď dolu, ale na prima chlapy, s nimiž jsem se tu sešel.
s-198 Nebylo možné nezačít otázkou.
s-199 Jak snášíte nezvyklé prostředí mosteckých dolů.
s-200 Těžko.

Text viewDownload CoNNL-U