Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain
AnnotationHladká, Barbora; Zeman, Daniel

Select a sentence

Showing 201 - 300 of 253 • previous

s-201 Kam tedy přicházejí přírůstky?
s-202 Zjistili, že příčiny ztrát zaviňuje úhyn zvěře v důsledku nemocí a zranění, dále že je způsobován škodnou, zejména toulavými a pytlačícími psy, a že přicházejí o život i při přecházení silnic a železniční tratě, když je srazí auto nebo narazí na vlak.
s-203 A rozhodně kamzíkům také neprospívá, počínají- li si někteří občané v lesích jako v ochozech fotbalových stadiónů.
s-204 To byly důvody, proč byl podán návrh vytvořit v Lužických horách kamzičí oblast s pevným řádem a vyhradit pro ochranné pásmo.
s-205 Hranice kamzičí oblasti v Lužických horách budou vytyčeny již letos, říká Josef Jirotka.
s-206 Chceme, aby se tato oblast stala základnou pro rozšíření chovu kamzíků nejen na Děčínsku, ale i do dalších míst v Severočeském kraji.
s-207 Přírodní podmínky pro to jsou.
s-208 Kamzičí oblast bude řídit sbor odborníků a zkušených lesníků, který bude úzce spolupracovat s Výzkumným * lesního hospodářství a myslivosti ve Zbraslavi a s Výzkumným ústavem veterinárním, úsek myslivosti v Jihlavě.
s-209 Především chceme zvýšit krmnou péči o kamzíky v zimním období, kdy také nejvíce hynou.
s-210 Během zimy ztrácejí i přes třicet procent své váhy.
s-211 Přikrmujeme je prostou kořenovou zeleninou, vyřazeným ovocem a speciálním granulovaným krmivem.
s-212 Poněvadž u kamzíků zhoubně působí záněty plic ve druhé polovině zimního období, začali jsme u nich cílevědomě bojovat proti plísnivce.
s-213 Snažíme se kamzíky udržet v místech, kde mají stávaniště v době vegetace v letních měsících, a dávají se jim do potravy medikamenty, které se osvědčily v zoologických zahradách.
s-214 Budeme také postupně asanovat všechny loučky, kam chodí kamzíci na pastvu, abychom zničili mezihostitele této plicní choroby, jimiž jsou plži.
s-215 Záměr severočeských lesníků je jistě ušlechtilý a zaslouží si pozornost a podporu.
s-216 A kdyby vás snad někoho ovládla touha vidět v Lužických horách některé z těchto potomků praotců Alp, věřte, že to nebude snadné.
s-217 Jsou vytrvalci, kteří se o to pokoušejí několik let a bezvýsledně.
s-218 Je k tomu třeba velká dávka trpělivosti a hlavně si musíte počínat velice opatrně.
s-219 Běda pohnout se v jejich přítomnosti.
s-220 Stačí zavadit o suchou větev nebo o kámen a všechna námaha je marná.
s-221 Sebemenší zvuk stačí k tomu, aby se klidná pohoda kamzíka samotáře nebo celého stáda v okamžiku změnila.
s-222 Za hřmotu sutě a kamení se jako vystřeleni katapultem co nejrychleji vzdálí.
s-223 Ale ten, kdo měl aspoň jednou možnost kamzíky pozorovat, na to nezapomíná.
s-224 Kdo jste, soudruhu doktore Hrabale?
s-225 A vzápětí jsem hned řekla.
s-226 Můžu za vás odpovědět.
s-227 Vladimír Hrabal, ředitel Pedagogicko-psychologicképoradny v Praze.
s-228 Je to člověk, který s každým novým dítětem začíná pořád znovu.
s-229 Ten, který dává stejně lásky jako otázek.
s-230 Společně se školními lékaři, výchovnými poradci na školách, učiteli a rodiči zabývá se tato ojedinělá instituce školní psychologií.
s-231 Psychologií dítěte i psychologií školáka, který školu opouští.
s-232 Tedy zasahuje v okamžiku rozhodování.
s-233 Nejen pomáhá zvolit povolání, ale také k povolání vychovává.
s-234 Volba povolání je vlastně název nevyhovující pro moderní poradenství.
s-235 Nyní se tomuto kroku říká profesionální orientace.
s-236 Tato instituce je tu, aby tento krok nebyl krokem do neznáma.
s-237 Masově připadá volba na # třídu, tedy na # * .
s-238 Ale od # do # let, tedy od # třídy, by bylo vhodné a užitečné orientovat své dítě na to, co by jednoho dne nejraději dělalo a u čeho by navíc vytrvalo.
s-239 Je nutné vštěpovat malému dítěti pocit, že bude jednoho dne užitečné mnoha lidem, a vést ho k tomu, aby si tuto svoji schopnost uvědomilo včas jako nepostradatelnou pro sebe.
s-240 Tak získává pocit vlastní důležitosti a odpovědnosti.
s-241 Děti přicházejí a jsou přiváděny do poradny z důvodů obvyklých i méně obvyklých.
s-242 Jsou posílány školou v případech individuálních potíží, neprospěchu zaviněného skrytými příčinami buď v mentalitě dítěte, nebo traumatickými zážitky.
s-243 Přivádějí je rodiče znechucené neúspěchem v matematice, fyzice, s neklidným chováním.
s-244 Rodinné prostředí, otázka školní zralosti, vývojové záležitosti, nedostatek některých funkcí, poruchy koncentrace, specifická neschopnost číst, to jsou jen některé z oblastí, kterými se tato instituce zabývá anebo které vlastně musí vzít na vědomí, když před ni předstoupí dítě.
s-245 Hlavně nemá nic společného s patologickými projevy a dětskou psychiatrií.
s-246 Dítě, které před vámi sedí, musí mít jistotu, když se ptá, ' Jsi vůbec můj přítel a myslíš to se mnou dobře? ' , že řeknete.
s-247 Ano.
s-248 Všechno kolem něho musí probíhat nenásilně a nenuceně.
s-249 Přišlo a přichází vždycky s problémem a odejde někdy svobodné a bez problému.
s-250 A chce, abyste si na udělali čas.
s-251 Pak se teprve rozhoduje svěřovat se.
s-252 Zpočátku se svěřuje jaksi nedobrovolně.
s-253 Umění je jeho nedůvěru úplně rozprášit.

Text viewDownload CoNNL-U