Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain
AnnotationHladká, Barbora; Zeman, Daniel

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 155 • previous

s-101 Jiným úkolem je zvýšená pozornost talentovaným žákům.
s-102 Na SPŠ strojnické v Pelhřimově zařadili do Plánu aktivity malá pedagogická čtení, která mají přispívat k výměně pedagogických zkušeností.
s-103 Starší, zkušenější členové ROH připravují # * měsíčně přednášky na zajímavá témata, po nichž následují besedy.
s-104 Plán aktivity ROH sleduje i výraznější podíl odborářů v péči o děti z dělnických a rolnických rodin.
s-105 Plán aktivity ZDŠ v Sezimově Ústí je zaměřen na prohloubení pomoci odborářů mimoškolní výchově dětí a PO SSM.
s-106 Počítá se zřízením síně tradic školy, s besedami stranických funkcionářů, příslušníků LM a členů ROH k výročí Února.
s-107 Odboráři navážou družební styky se slovenskou školou a budou podporovat dopisování pracovníků i žáků do socialistických zemí.
s-108 Plán počítá i s prohloubením estetické výchovy.
s-109 Prostředkem bude navázání spolupráce s vojenskou hudbou a rozšíření pedagogické osvěty mezi zaměstnanci patronátního závodu včetně využívání závodního časopisu.
s-110 Naprostá většina základních organizací ROH přistupovala při projednávání a schvalování Plánu aktivity odpovědně, se zřetelem na podmínky, možnosti a problémy každého školského pracoviště.
s-111 Je potěšitelné, že odkrývání rezerv, řešení palčivých problémů, odstraňování nedostatků ve vnitřní práci školy spolu s prohlubováním výchovy členů ROH patří k předním úkolům našich základních organizací v kraji.
s-112 Členská schůze ZO ROH při Lidové škole umění v Hranicích začala v hodinu, kdy na jiných školách začíná vyučování.
s-113 Pracovní doba členů našeho odborového svazu v této oblasti je trochu odlišná od ostatních, mohou totiž pracovat se žáky odpoledne, po skončení vyučování na ZDŠ.
s-114 Dopoledne je tedy pro mimopracovní dobou.
s-115 Na členské schůzi k Plánu aktivity ROH se sešlo # členů z # .
s-116 Nejsou všichni z Hranic, do této základní organizace patří i LŠU v Lipníku nad Bečvou a učitelé z pobočky LŠU na Potštátě.
s-117 Předsedkyně ZV ROH soudružka Libuše Heiderová po zahájení členské schůze uvítala instruktora soudruha Novotného a předala slovo soudružce Kavanové, která zhodnotila velmi podrobně činnost v posledním období.
s-118 Výčet toho, co členové této početně malé odborové organizace udělali, by byl velmi dlouhý.
s-119 Zmíníme se alespoň o koncertu Děti dětem, který LŠU připravila ve spolupráci s vietnamskými přáteli.
s-120 Jeho čistý výtěžek věnovali ve prospěch bojujícího Vietnamu.
s-121 Dobře se rozvíjí i spolupráce s patronátním závodem, s Hranickými cementárnami a vápenicemi.
s-122 Škola většinou připravovala pro závod kulturní vystoupení pro různé slavnostní příležitosti.
s-123 Výhledově však počítají s tím, že žáci výtvarného odboru budou mít možnost přímo na pracovišti čerpat náměty pro své práce, z nichž pak bude na závodě instalována výstavka.
s-124 Mnoho se udělalo pro zlepšení prostředí v budově školy.
s-125 Soudružka Kavanová v souvislosti s tím s velkým uznáním hovořila o obětavé a svědomité práci soudružky Juřinkové, školnice, topičky a uklízečky v jedné osobě.
s-126 S hodnocením a rozborem současné situace vystoupila na členské schůzi i soudružka Urbánková z LŠU v Lipníku.
s-127 Také jejich práce zaslouží uznání, výchovné koncerty pro děti, veřejná vystoupení při různých akcích, zlepšení prostředí i vybavenosti školy.
s-128 Soudružka Heiderová, předsedkyně ZV ROH, pak seznámila účastníky členské schůze s návrhem vlastního Plánu aktivity.
s-129 Nebyl pro něčím neznámým, diskutovali o něm několikrát, náměty k němu přicházely z jednotlivých pracovišť.
s-130 A přece byl v diskusi ještě doplňován, obohacen o řadu dalších bodů.
s-131 Soudruh Slimáček zdůraznil možnost učitelů LŠU působit výchovně na menší skupiny lidí.
s-132 Této možnosti je třeba využít právě v tomto období k nenásilnému vysvětlování významu Února.
s-133 Soudruh Borek hovořil o práci učitelů hry na dechové nástroje a oznámil členské schůzi, že se zavázali naučit pionýry hrát na trubky jednoduché fanfáry.
s-134 Soudružka Kršková z pobočky LŠU v Potštátě informovala o kulturních akcích, které připravují pro Sbor pro občanské záležitosti.
s-135 Dále nacvičují s pěveckými sbory dělnické písně, připravili vystoupení pro sovětské vojáky.
s-136 Je třeba podotknout, že nácvik na všechna kulturní vystoupení zajišťují učitelé LŠU v Hranicích, Lipníku a na Potštátě ve svém volném čase mimo vyučování, že jde skutečně o práci navíc.
s-137 V diskusi vystoupila také soudružka Hawigerová, jedna z mladých členek základní organizace.
s-138 Ocenila péči ZV ROH o mladé členy, poděkovala zkušenějším za jejich ochotné rady.
s-139 Mladí nechtějí zůstat nic dlužni, budou svědomitě a s přesvědčením plnit všechny úkoly, které jim odborová organizace svěří.
s-140 Návrh Plánu aktivity ZO ROH při LŠU v Hranicích a v Lipníku nad Bečvou byl schválen.
s-141 Je velmi náročný a zcela konkrétní.
s-142 Uvedeme jen několik příkladů.
s-143 V Plánu se počítá s několika koncerty k výročí Února, v rámci spolupráce s ostatními školami ve městě budou uskutečněny výchovné besídky pro mateřské školy a pro třídy ZDŠ, pro # ročník průmyslových škol připraví učitelé přednášku na téma dělnická píseň.
s-144 Členové základní organizace se zavázali k pracím spojeným s instrumentací a rozepisováním skladeb, tím dojde ke zlepšení vyučovacího procesu v kolektivních předmětech.
s-145 Počítají také se dvěma provozními poradami k problémům sborového zpěvu a k zájmové činnosti dětí.
s-146 Dále je v plánu školení členů, prověrka pracovního prostředí na školách, tematické zájezdy.
s-147 Důležité je i ustanovení, že realizace Plánu aktivity bude pravidelně kontrolována, a to v červnu a v prosinci.
s-148 Členská schůze ZO ROH při LŠU v Hranicích a v Lipníku nad Bečvou byla zdařilá.
s-149 Z jejího průběhu bylo patrné, že členové této základní organizace stojí za slovy uvedenými v závěru jejich Plánu aktivity.
s-150 Hlavním posláním nás, učitelů LŠU, je cílevědomá, soustavná ideověvýchovná práce, kterou povedeme svěřené žáky nejen k odbornému vzdělání, ale i k harmonickému rozvinutí celé osobnosti mladého člověka socialistické společnosti.
s-151 Péče o upevňování zdraví, o tělesnou a duševní svěžest členů, je významnou oblastí činnosti Revolučního odborového hnutí.
s-152 Jednou z forem přitom je, a to formou jistě ne nevýznamnou, tělesná výchova a sport.
s-153 Pomáhá nejen upevňovat zdraví, ale je důležitým faktorem i k prohlubování soudružských vztahů.
s-154 Řekl jste, že za posledních pět let se v SSSR našlo osmdesát pokladů.
s-155 Mohl byste mi říci něco o některém z nich.

Text viewDownload CoNNL-U