Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain
AnnotationHladká, Barbora; Zeman, Daniel

Select a sentence

Showing 103 - 202 of 186 • previous

s-103 Potkal jsem mladou cikánku, nesla se jako laň.
s-104 Byl to projev tak kultivovaný a přitom bezprostřední a vzrušující, jako by toto dílo psal Leoš Janáček jen a jen pro něj.
s-105 Žídkova schopnost vzít si dílo nebo operní postavu za své je asi hlavním, i když ne jediným tajemstvím úspěchu.
s-106 Ivo Žídek domýšlí, jde za hudební partituru a libreto, tvoří svou postavou, je to tolikrát opakovaný Jeník anebo Michel v Juliettě či Manolio v Řeckých pašijích od Bohuslava Martinů.
s-107 Nevadí mu dobový kostým ani civilní oblek dnešního člověka.
s-108 Dnes večer je rytířským donem Ottaviem a pozítří Skuratovem z dostojevskojanáčkovských Zápisků z mrtvého domu.
s-109 Není náhodou, že vynikající sovětský režisér * Ansimov věnoval jednu ze svých vzpomínek na spolupráci s českými umělci právě Ivo Žídkovi v postavě Pierra Bezuchova při nové inscenaci Prokofjevovy opery Vojna a mír.
s-110 V souladu s profilem uměleckým jsou umělcovy vlastnosti lidské.
s-111 Komu je dopřáno vidět a slyšet dál za květinové dary a blahopřání obdivovatelů po představení, , jak citlivé a rozjitřené nitro se vrací po Národní třídě směrem k domovu.
s-112 To není chlapecký, usměvavý a sebevědomý Žídek, ale vážný umělec s nevyslovenou otázkou na rtech.
s-113 Bylo to opravdu tak dobré.
s-114 Nemohl jsem udělat víc.
s-115 Po stovkách, ba tisících představení je mu každé další novou premiérou se stejně přísným režimem přípravy, jako bylo to první před osmadvaceti lety v Ostravě a pětadvaceti lety v Praze.
s-116 Ivo Žídek je opravdový umělec i člověk.
s-117 Čím komu je, tím je opravdově, bratrem, přítelem a svým nejbližším vším.
s-118 Podmínky natáčení bachovského cyklu na desky byly mnohdy velmi zajímavé.
s-119 Zvláště v Paříži.
s-120 Natáčeli jsme ve studiích, v akusticky zajímavých prostorách chrámů, ve dne i v noci, to kvůli hluku ulic, který byl zato v noci nahrazen proslulými reji pařížských koček.
s-121 To všechno se ale nakonec zvládlo.
s-122 Jenže Paříž pro jinou pracovní nevýhodu.
s-123 Kromě toho, že se přece jen necítím ve svém domácím prostředí, mám tam navíc spoustu nesmírně milých kolegů.
s-124 A tak při všech předsevzetích soustředit se plně na nahrávání vždycky se nějak rozptýlím.
s-125 Je mi líto nesetkat se s řadou znamenitých cembalistů a ty společné hovory někdy nemají konce.
s-126 Probíráme otázky restaurace starých nástrojů, zvláště ve Francii, Anglii, Holandsku a Německu, stavby nástrojů nových a pak se sjednotíme na problematice pedagogické.
s-127 A ještě jeden problém nahrávání venku tíží.
s-128 Nechávám po svém odjezdu nesestřiženou nahrávku, zatímco doma sestřihuji a koriguji společně se zvukovými mistry.
s-129 Jsem neblaze proslulá tím, že ve studiu nerada stříhám a raději o to déle nahrávám.
s-130 V Paříži a všude na Západě je ovšem zájem nahrávat co nejrychleji.
s-131 Vysoké finanční částky za personál a za pronájem nahrávacího studia hrají svou roli.
s-132 Můj největší nahrávací rekord je zatím za tři dny tři desky.
s-133 To ovšem nesmí jít na úkor kvality.
s-134 Jde to tedy na úkor nervů.
s-135 A to ještě celý proces nahrávání v Paříži zdržují přátelské návštěvy mých kolegů cembalistů ve studiu, což přináší zvýšené napětí.
s-136 Není tedy divu, že rozhodně vždycky hlasuji pro nahrávání doma.
s-137 V bachovském cyklu je řada nahrávek uskutečněných v Praze, jen část jich vznikala v Paříži.
s-138 Právě temperovaný klavír byl nahráván v Praze.
s-139 Snad blahodárný vliv domova způsobil, že nahrávka dopadla dobře.
s-140 Na samo nahrávání vzpomínám velmi ráda.
s-141 Původně jsem dílo nahrávala v rozhlase a tam jsem se mohla vyrovnat s hlavními nahrávacími obtížemi a ověřit si problematiku předem.
s-142 Temperovaný klavír je a zůstává pro spolu s goldbergskými variacemi vrcholem bachovského cembalového odkazu, a tedy gradací celého gramofonového kompletu, jako soubor virtuózně nejnáročnějších a myšlenkově nejzávažnějších skladeb.
s-143 Zejména druhý díl, který by se dal přirovnat k vrcholným kvartetům Beethovenovým.
s-144 Bach tu stojí ve světě zralé životní filosofie a úkolem interpreta je tento obraz znovu evokovat.
s-145 Pochopení, aktualizace a výklad tohoto díla dnešku, to je vrcholný moment mého tvůrčího snažení.
s-146 Přála bych si, aby ti, kdo budou deskový komplet Bachova temperovaného klavíru poslouchat, aby dílo poslouchali také jako celek, ne jen jako jednotlivá preludia a fugy, protože takový celek, jednu velikou, nedělitelnou myšlenku, tento monument, skutečně představuje.
s-147 Zlatý slavík, anketa čtenářů časopisu Mladý svět a deníků Mladá fronta a Smena o nejoblíbenější interprety populární hudby uplynulého roku, si dokázala v desetileté historii získat a udržet přízeň široké veřejnosti.
s-148 Citlivě zaznamenává situaci, jaká v našem písničkovém světě je, a tak i patřičnou autoritu.
s-149 Jejím výsledkům věnují nemalou pozornost nejen hlasující a zpěváci, ale také hudebníci a všichni, kterým jsou písničky milé a blízké.
s-150 Pravdu tohoto tvrzení nad jiné jasně ukázal opět Zlatý slavík # .
s-151 Jedenáctý ročník ankety si podržel většinu dobrých zvyklostí minulosti.
s-152 Účastníci hlasovali o nejoblíbenější zpěvačce a zpěvákovi, na své hlasy museli nalepit kontrolní kupóny.
s-153 Novinkou se však přece jen Zlatý slavík pochlubit může, hlasy sečítal samočinný počítací stroj.
s-154 A co zjistil.
s-155 Především to, že zájem veřejnosti byl tentokrát tak veliký, že padly všechny rekordy.
s-156 V minulosti nejvíce hlasů přišlo v letech šedesát devět, # , a šedesát sedm, # .
s-157 Tentokrát dosáhla suma došlých platných hlasů čísla # .
s-158 Mnohému to jistě trochu vyrazí dech, ale Zlatému slavíku zájem prospívá.
s-159 Dodává výsledkům patřičný punc hodnoty.
s-160 A teď jistě nepohrdnete zahloubáním nad prvními deseti místy v obou kategoriích.
s-161 Došlo zde k mnohým zajímavým posunům a přemístěním.
s-162 Ženy většinou nemívají u hlasujících takovou oblibu jako zpěváci, ale přesto se historickým rekordem největšího počtu získaných bodů může pochlubit Eva Pilarová, při Zlatém slavíku dostala # bodů.
s-163 Letošní laureátka Naďa Urbánková ji zastínila.
s-164 Jako vítězka Zlatého slavíka celkem # bodů.
s-165 Nelze se tomu ani příliš divit.
s-166 Se Svatebním průvodem ji vavřín minout nemohl.
s-167 Druhá Eva Pilarová se musela spokojit se # body a třetí Helena Vondráčková dokonce jen se # body.
s-168 Čtvrtý stupínek tentokrát patří Haně Zagorové, na páté místo vystoupila Miluše Voborníková a z loňského třetího na šesté sestoupila Marie Rottrová.
s-169 Sedmý stupínek hlasující přisoudili Jitce Molavcové, osmé * je Petra Černocká, deváté Věra Špinarová a první desítku uzavírá brněnské sesterské duo Martha * Tena Elefteriadu.
s-170 Muži mají i ve Zlatém slavíku na prvním místě Karla Gotta.
s-171 Přidal si do sbírky trofejí devátého Zlatého slavíka.
s-172 Rozhodlo o tom celkem # bodů.
s-173 samo toto číslo prozrazuje, jak velkou oblibu náš zpěvák číslo jedna i nadále .
s-174 Je prostě postavou málem legendární a jeho nezměrná pracovitost napovídá, že si oblibu široké veřejnosti ještě dlouho udrží.
s-175 Obdivuhodný počet # bodů získal Waldemar Matuška.
s-176 Na druhé místo se vrátil z loňského čtvrtého.
s-177 Václav Neckář si # body obhájil třetí pozici, ale nechybělo mnoho a přeskočil ho brněnský Bob Frídl.
s-178 K nemalému překvapení všech dostal # bodů a skončil čtvrtý.
s-179 Z loňského druhého na letošní páté místo spadl Petr Spálený a šestý je Viktor Sodoma.
s-180 Proměna postihla Pavla Nováka.
s-181 Z pátého stupínku sestoupil na sedmý, podobně jako Jiří Korn se musel spokojit namísto šestého s osmým místem.
s-182 Výrazně si ve Zlatém slavíku polepšil Josef Laufer, je devátý.
s-183 A pánskou desítku uzavírá bratislavský trubadůr Pavol Hammel.
s-184 Výsledky na prvních deseti místech tedy znáte.
s-185 Jistě si velice rádi tuto strohou bilanci doplníte hity, které tomu kterému interpretovi ve dvaasedmdesátém roce patřily a které mu přidaly či ubraly na popularitě.
s-186 Snad s pořadím souhlasíte, snad nesouhlasíte.

Text viewDownload CoNNL-U