Sentence view Universal Dependencies - Czech - CAC Language Czech Project CAC Corpus Part train Annotation Hladká, Barbora; Zeman, Daniel
Text: Transcription Written form - Colors
showing 1 - 100 of 254 • next
Michel Mercierovou u nás známe především jako hrdinku barevného širokoúhlého seriálu o krásné a neohrožené markýze Angelice , který podle osmidílného románu Anne a Serge Golonových natočil ve francouzsko - italsko - německé koprodukci francouzský režisér Bernard Bornerie .
s-1
n52w-s1
n52w#1
Michel Mercierovou u nás známe především jako hrdinku barevného širokoúhlého seriálu o krásné a neohrožené markýze Angelice, který podle osmidílného románu Anne a Serge Golonových natočil ve francouzsko-italsko-německékoprodukci francouzský režisér Bernard Bornerie.
Pro film tuto půvabnou Francouzku objevil v roce # režisér Denys Delapatelliere .
s-2
n52w-s2
n52w#2
Pro film tuto půvabnou Francouzku objevil v roce # režisér Denys Delapatelliere.
O sedm let později , v roce # , si jako Angelika , markýza andělů , získala rázem srdce všech diváků a obrovskou popularitu .
s-3
n52w-s3
n52w#3
O sedm let později, v roce # , si jako Angelika, markýza andělů, získala rázem srdce všech diváků a obrovskou popularitu.
Přesto však již dnes tato čtyřiatřicetiletá francouzská filmová hvězda po dokončení pátého dílu pokračovat v dalších neuvěřitelných příhodách své hrdinky rozhodně odmítá .
s-4
n52w-s4
n52w#4
Přesto však již dnes tato čtyřiatřicetiletá francouzská filmová hvězda po dokončení pátého dílu pokračovat v dalších neuvěřitelných příhodách své hrdinky rozhodně odmítá.
Tehdy , když mi byla nabídnuta role Angeliky , vystupovala jsem téměř výhradně v italských filmech .
s-5
n52w-s5
n52w#5
Tehdy, když mi byla nabídnuta role Angeliky, vystupovala jsem téměř výhradně v italských filmech.
Využila jsem proto danou příležitost , abych opět navázala kontakt s francouzským publikem .
s-6
n52w-s6
n52w#6
Využila jsem proto danou příležitost, abych opět navázala kontakt s francouzským publikem.
Angelika měla skutečný úspěch , ale pro mne to mělo za následek to , že jsem se od této a následujících podobných rolí nemohla osvobodit , neboť producenti a distributoři se domnívají , že svěřit mi roli jiného charakteru by bylo spojeno se značným rizikem .
s-7
n52w-s7
n52w#7
Angelika měla skutečný úspěch, ale pro mne to mělo za následek to, že jsem se od této a následujících podobných rolí nemohla osvobodit, neboť producenti a distributoři se domnívají, že svěřit mi roli jiného charakteru by bylo spojeno se značným rizikem.
Navrhovali mi nyní natočit již šestý film o Angelice .
s-8
n52w-s8
n52w#8
Navrhovali mi nyní natočit již šestý film o Angelice.
Ale už mne to nezajímá .
s-9
n52w-s9
n52w#9
Ale už mne to nezajímá.
Kdyby mi bylo umožněno po dokončení seriálu o Angelice vytvářet takové role , po jakých sama toužím , postavy současných žen , mohla bych čas od času vystupovat i v takových filmech jako o Angelice .
s-10
n52w-s10
n52w#10
Kdyby mi bylo umožněno po dokončení seriálu o Angelice vytvářet takové role, po jakých sama toužím, postavy současných žen, mohla bych čas od času vystupovat i v takových filmech jako o Angelice.
Realizace filmové verze zbývajících tří dílů románu manželů Golonových zůstává navzdory přání mnoha diváků na celém světě zatím s otazníkem .
s-11
n52w-s11
n52w#11
Realizace filmové verze zbývajících tří dílů románu manželů Golonových zůstává navzdory přání mnoha diváků na celém světě zatím s otazníkem.
Michel Mercierová však rozhodně nezahálí .
s-12
n52w-s12
n52w#12
Michel Mercierová však rozhodně nezahálí.
Po roli v italském snímku režiséra Carla Lizzaniho Skandál v Římě se nyní objeví ve filmu Holub , který podle knihy Charlese Williamse natáčí americký režisér John Guillermin .
s-13
n52w-s13
n52w#13
Po roli v italském snímku režiséra Carla Lizzaniho Skandál v Římě se nyní objeví ve filmu Holub, který podle knihy Charlese Williamse natáčí americký režisér John Guillermin.
O domácí kinematografii se zatím v jednom ze svých posledních interview nevyjadřuje příliš pochvalně .
s-14
n52w-s14
n52w#14
O domácí kinematografii se zatím v jednom ze svých posledních interview nevyjadřuje příliš pochvalně.
Francouzský film dnes svému herci mnoho nenabízí .
s-15
n52w-s15
n52w#15
Francouzský film dnes svému herci mnoho nenabízí.
Všichni říkají .
s-16
n52w-s16
n52w#16
Všichni říkají.
Ten už nikoho nezajímá .
s-18
n52w-s18
n52w#18
Ten už nikoho nezajímá.
Krutost .
s-19
n52w-s19
n52w#19
Krutost.
Ta už také není v módě .
s-20
n52w-s20
n52w#20
Ta už také není v módě.
A všichni točí filmy plné sexu a násilí .
s-21
n52w-s21
n52w#21
A všichni točí filmy plné sexu a násilí.
Dostávám často scénáře , které jsou čistou pornografií .
s-22
n52w-s22
n52w#22
Dostávám často scénáře, které jsou čistou pornografií.
Ptám se režiséra .
s-23
n52w-s23
n52w#23
Ptám se režiséra.
Skutečně to chcete natočit , vidíte mě v takové roli .
s-24
n52w-s24
n52w#24
Skutečně to chcete natočit, vidíte mě v takové roli.
Diví se , když odmítám , ale já prostě chci hrát takové role , za které bych se nemusela stydět .
s-25
n52w-s25
n52w#25
Diví se, když odmítám, ale já prostě chci hrát takové role, za které bych se nemusela stydět.
Ze zcela jiných důvodů odmítá zásadně Michel Mercierová vystupovat v televizi .
s-26
n52w-s26
n52w#26
Ze zcela jiných důvodů odmítá zásadně Michel Mercierová vystupovat v televizi.
Ptáte se proč .
s-27
n52w-s27
n52w#27
Ptáte se proč.
Pro filmovou herečku je to velmi riskantní , odpovídá .
s-28
n52w-s28
n52w#28
Pro filmovou herečku je to velmi riskantní, odpovídá.
Jestliže totiž vystupuje mnoho let jen na filmovém plátně a jednoho dne se objeví na televizní obrazovce , všichni se domnívají , že skončila .
s-29
n52w-s29
n52w#29
Jestliže totiž vystupuje mnoho let jen na filmovém plátně a jednoho dne se objeví na televizní obrazovce, všichni se domnívají, že skončila.
Je tomu tak ale pouze ve Francii , a v jiných zemích , například v Itálii nebo v USA , v televizi naopak vystupují ti nejlepší herci .
s-30
n52w-s30
n52w#30
Je tomu tak ale pouze ve Francii, a v jiných zemích, například v Itálii nebo v USA, v televizi naopak vystupují ti nejlepší herci.
Popularita Smetanovy opery Prodaná nevěsta nedala , jak se říká , spát filmařům již v samých počátcích naší kinematografie .
s-31
n52w-s31
n52w#31
Popularita Smetanovy opery Prodaná nevěsta nedala, jak se říká, spát filmařům již v samých počátcích naší kinematografie.
Poprvé pořídil režisér Max Urban v roce # záznam jejího provedení v přírodní aréně v Divoké Šárce , kde se tehdy v letním období pravidelně konala divadelní představení .
s-32
n52w-s32
n52w#32
Poprvé pořídil režisér Max Urban v roce # záznam jejího provedení v přírodní aréně v Divoké Šárce, kde se tehdy v letním období pravidelně konala divadelní představení.
Škoda , že se z tohoto snímku mnoho nezachovalo , neboť v něm vystupovali mnozí slavní představitelé , jako Emil Pollert v roli Kecala , Adolf Krössing jako Vašek , Emil Burian jako Krušina , Gabriela Horvátová jako Háta a Karel Hruška v roli principála komediantů , kterou vytvářel dlouhá léta na jevišti Národního divadla .
s-33
n52w-s33
n52w#33
Škoda, že se z tohoto snímku mnoho nezachovalo, neboť v něm vystupovali mnozí slavní představitelé, jako Emil Pollert v roli Kecala, Adolf Krössing jako Vašek, Emil Burian jako Krušina, Gabriela Horvátová jako Háta a Karel Hruška v roli principála komediantů, kterou vytvářel dlouhá léta na jevišti Národního divadla.
V roce # došlo k zneužití popularity Smetanova díla ve značně zvulgarizované adaptaci , za niž nesl odpovědnost režisér Oldřich Kmínek a kde se v hlavních rolích nemohli nijak výrazněji uplatnit ani mladý František Smolík jako Jeník , ani Laura Želenská jako Mařenka nebo Karel Noll jako Kecal .
s-34
n52w-s34
n52w#34
V roce # došlo k zneužití popularity Smetanova díla ve značně zvulgarizované adaptaci, za niž nesl odpovědnost režisér Oldřich Kmínek a kde se v hlavních rolích nemohli nijak výrazněji uplatnit ani mladý František Smolík jako Jeník, ani Laura Želenská jako Mařenka nebo Karel Noll jako Kecal.
Na jaře # zfilmoval Prodanou nevěstu v bavorských krojích při zachování hlavních zpěvních árií začínající režisér Max Ophuels s Jarmilou Novotnou v roli Mařenky .
s-35
n52w-s35
n52w#35
Na jaře # zfilmoval Prodanou nevěstu v bavorských krojích při zachování hlavních zpěvních árií začínající režisér Max Ophuels s Jarmilou Novotnou v roli Mařenky.
Pobouření , které vyvolalo toto zcizení tak typicky českého ducha , přimělo o rok později dvojici českých producentů , * Smíchouse a * Pošustu , k tomu , aby přikročili , aniž si uvědomovali odpovědnost svého kroku , k jejímu novému zfilmování , tentokrát víceméně jen v podobě záznamu tehdejší inscenace na Národním divadle .
s-36
n52w-s36
n52w#36
Pobouření, které vyvolalo toto zcizení tak typicky českého ducha, přimělo o rok později dvojici českých producentů, * Smíchouse a * Pošustu, k tomu, aby přikročili, aniž si uvědomovali odpovědnost svého kroku, k jejímu novému zfilmování, tentokrát víceméně jen v podobě záznamu tehdejší inscenace na Národním divadle.
Na režii se podíleli její jevištní původci Jaroslav Kvapil a Emil Pollert se Svatoplukem Innemannem , který tu figuroval jako technický odborník .
s-37
n52w-s37
n52w#37
Na režii se podíleli její jevištní původci Jaroslav Kvapil a Emil Pollert se Svatoplukem Innemannem, který tu figuroval jako technický odborník.
Celý děj byl zasazen do divadelních kulis Františka Kysely , které byly postaveny v barrandovských ateliérech .
s-38
n52w-s38
n52w#38
Celý děj byl zasazen do divadelních kulis Františka Kysely, které byly postaveny v barrandovských ateliérech.
Dlouholetý držitel role principála na Národním divadle Karel Hruška , vidíme jej na našem obrázku , se zde znovu představil široké obci filmových diváků .
s-39
n52w-s39
n52w#39
Dlouholetý držitel role principála na Národním divadle Karel Hruška, vidíme jej na našem obrázku, se zde znovu představil široké obci filmových diváků.
Bylo to za okupace , ale už ne v tom ponurém a beznadějném začátku čtyřicátých let , kdy každá naděje se zdála tak neuskutečnitelná .
s-40
n52w-s40
n52w#40
Bylo to za okupace, ale už ne v tom ponurém a beznadějném začátku čtyřicátých let, kdy každá naděje se zdála tak neuskutečnitelná.
Naopak , každý den , a ještě spíše každý večer už přicházely zprávy stále radostnější .
s-41
n52w-s41
n52w#41
Naopak, každý den, a ještě spíše každý večer už přicházely zprávy stále radostnější.
Sovětská armáda nezadržitelně postupovala .
s-42
n52w-s42
n52w#42
Sovětská armáda nezadržitelně postupovala.
Vzpomínám na nábřeží , na zimní Vltavu , na byty přátel , odkud byl pohled na tmavé budovy , ale také prosvětlující se nebe .
s-43
n52w-s43
n52w#43
Vzpomínám na nábřeží, na zimní Vltavu, na byty přátel, odkud byl pohled na tmavé budovy, ale také prosvětlující se nebe.
Martin Růžek , o čtyři roky mladší , stál vedle mne .
s-44
n52w-s44
n52w#44
Martin Růžek, o čtyři roky mladší, stál vedle mne.
Mluvili jsme tiše , jak jsme se to v těch letech naučili .
s-45
n52w-s45
n52w#45
Mluvili jsme tiše, jak jsme se to v těch letech naučili.
Každý věděl nějakou novinku .
s-46
n52w-s46
n52w#46
Každý věděl nějakou novinku.
A všechny ty novinky dohromady způsobily , že naše oči v té tmě planuly .
s-47
n52w-s47
n52w#47
A všechny ty novinky dohromady způsobily, že naše oči v té tmě planuly.
A potom jsme se odmlčeli .
s-48
n52w-s48
n52w#48
A potom jsme se odmlčeli.
A hleděli tam někam k Vltavě .
s-49
n52w-s49
n52w#49
A hleděli tam někam k Vltavě.
Ale myšlenky nám šly hlavou dál .
s-50
n52w-s50
n52w#50
Ale myšlenky nám šly hlavou dál.
Kolik bylo takových setkání s přáteli , už ani nevím .
s-51
n52w-s51
n52w#51
Kolik bylo takových setkání s přáteli, už ani nevím.
Ale bylo jich hodně a naděje rostla a sílila , novinky byly stále radostnější .
s-52
n52w-s52
n52w#52
Ale bylo jich hodně a naděje rostla a sílila, novinky byly stále radostnější.
Když potom Prahou zaduněly sovětské tanky a Praha objímala osvoboditele , naše cesty se rozešly .
s-53
n52w-s53
n52w#53
Když potom Prahou zaduněly sovětské tanky a Praha objímala osvoboditele, naše cesty se rozešly.
Vracel jsem se k novinám , Martin Růžek začal hrát v Mladé Boleslavi , potom v Českých Budějovicích a nakonec v Brně .
s-54
n52w-s54
n52w#54
Vracel jsem se k novinám, Martin Růžek začal hrát v Mladé Boleslavi, potom v Českých Budějovicích a nakonec v Brně.
Plných devět let byl mimo Prahu .
s-55
n52w-s55
n52w#55
Plných devět let byl mimo Prahu.
Jak lituji , že jsem ho v těch divadlech neviděl hrát .
s-56
n52w-s56
n52w#56
Jak lituji, že jsem ho v těch divadlech neviděl hrát.
Ale potom přišla role na plátně , při níž jsem si plně uvědomil , jakou asi divadelní dráhu ušel , jaké asi hrál velké dramatické postavy , když tak rychle herecky zrál .
s-57
n52w-s57
n52w#57
Ale potom přišla role na plátně, při níž jsem si plně uvědomil, jakou asi divadelní dráhu ušel, jaké asi hrál velké dramatické postavy, když tak rychle herecky zrál.
Karel Steklý volil znamenitě , když mu ve své filmové adaptaci románu Aloise Jiráska Temno dal roli Koniáše .
s-58
n52w-s58
n52w#58
Karel Steklý volil znamenitě, když mu ve své filmové adaptaci románu Aloise Jiráska Temno dal roli Koniáše.
Tento český fanatický jezuitský páter , který byl představitelem útočné protireformace , je pro herce zdánlivě jednoznačná postava , cenzuroval , ničil , pálil české knihy , zvláště reformační .
s-59
n52w-s59
n52w#59
Tento český fanatický jezuitský páter, který byl představitelem útočné protireformace, je pro herce zdánlivě jednoznačná postava, cenzuroval, ničil, pálil české knihy, zvláště reformační.
Tedy negativní postava par excellence .
s-60
n52w-s60
n52w#60
Tedy negativní postava par excellence.
V podání Martina Růžka to však nebyla jenom povrchně kreslená postava s jasnými rysy , ale spíše studie , pohled do nitra , analýza zloby , nenávisti .
s-61
n52w-s61
n52w#61
V podání Martina Růžka to však nebyla jenom povrchně kreslená postava s jasnými rysy, ale spíše studie, pohled do nitra, analýza zloby, nenávisti.
Bylo z ní cítit onu vášeň po ničení .
s-62
n52w-s62
n52w#62
Bylo z ní cítit onu vášeň po ničení.
Jak známe filmaře , nelze se divit tomu , že zavalili Martina Růžka galérií negativních postav .
s-63
n52w-s63
n52w#63
Jak známe filmaře, nelze se divit tomu, že zavalili Martina Růžka galérií negativních postav.
A z mnoha těch postav , někdy epizod , rolí větších i menších , na nás dýchla z plátna člověčina , jak ji tak dobře chápali naši nejlepší spisovatelé .
s-64
n52w-s64
n52w#64
A z mnoha těch postav, někdy epizod, rolí větších i menších, na nás dýchla z plátna člověčina, jak ji tak dobře chápali naši nejlepší spisovatelé.
I ten jeho mnohý opilec měl v sobě něco , co důvěrně známe , co jsme už viděli a co jsme zažili .
s-65
n52w-s65
n52w#65
I ten jeho mnohý opilec měl v sobě něco, co důvěrně známe, co jsme už viděli a co jsme zažili.
Martin Růžek se stal asi za osm let potom , co vytvořil svou velkou filmovou roli , členem pražského Ústředního divadla armády .
s-66
n52w-s66
n52w#66
Martin Růžek se stal asi za osm let potom, co vytvořil svou velkou filmovou roli, členem pražského Ústředního divadla armády.
Opět jsme se potkávali , většinou na ulici .
s-67
n52w-s67
n52w#67
Opět jsme se potkávali, většinou na ulici.
Ale nebyl čas na schůzky , na klidné posezení při kávě či víně .
s-68
n52w-s68
n52w#68
Ale nebyl čas na schůzky, na klidné posezení při kávě či víně.
Každý z nás někam pospíchal .
s-69
n52w-s69
n52w#69
Každý z nás někam pospíchal.
Naše cesty se křižovaly .
s-70
n52w-s70
n52w#70
Naše cesty se křižovaly.
Ale i tato letmá setkání byla pokračováním toho , co kdysi vzniklo za doby zatemnění .
s-71
n52w-s71
n52w#71
Ale i tato letmá setkání byla pokračováním toho, co kdysi vzniklo za doby zatemnění.
I naši přátelé se někam rozešli .
s-72
n52w-s72
n52w#72
I naši přátelé se někam rozešli.
Nic se nedá v životě vrátit .
s-73
n52w-s73
n52w#73
Nic se nedá v životě vrátit.
Lidé stále více a více pospíchali .
s-74
n52w-s74
n52w#74
Lidé stále více a více pospíchali.
Kolikrát jsem seděl v divadle a přihlížel hře a kolikrát jsem se v tmavé předváděčce nebo v kinu s obecenstvem díval na film , v němž hrál i Martin Růžek .
s-75
n52w-s75
n52w#75
Kolikrát jsem seděl v divadle a přihlížel hře a kolikrát jsem se v tmavé předváděčce nebo v kinu s obecenstvem díval na film, v němž hrál i Martin Růžek.
Jsou to vlastně už malé dějiny znárodněné kinematografie .
s-76
n52w-s76
n52w#76
Jsou to vlastně už malé dějiny znárodněné kinematografie.
Jak dávno se nám zdá ta doba , kdy byly natáčeny filmy Anna proletářka , Rudá záře nad Kladnem , Tanková brigáda , Tam na konečné , Občan Brych a další a další .
s-77
n52w-s77
n52w#77
Jak dávno se nám zdá ta doba, kdy byly natáčeny filmy Anna proletářka, Rudá záře nad Kladnem, Tanková brigáda, Tam na konečné, Občan Brych a další a další.
Už nebyl jenom rozhlas , láska našeho mládí , ale také televize .
s-78
n52w-s78
n52w#78
Už nebyl jenom rozhlas, láska našeho mládí, ale také televize.
Začínala jako popelka , téměř se studem , nevtíravě , aby náhle po letech pohltila všechen volný čas mnohých lidí .
s-79
n52w-s79
n52w#79
Začínala jako popelka, téměř se studem, nevtíravě, aby náhle po letech pohltila všechen volný čas mnohých lidí.
A to právě před deseti lety , kdy se Martin Růžek stal členem Národního divadla .
s-80
n52w-s80
n52w#80
A to právě před deseti lety, kdy se Martin Růžek stal členem Národního divadla.
Kdysi se na tuto budovu díval z druhého břehu , když byl ještě začínající mladý herec .
s-81
n52w-s81
n52w#81
Kdysi se na tuto budovu díval z druhého břehu, když byl ještě začínající mladý herec.
Nyní tu vytváří role krále , dona Juana a další .
s-82
n52w-s82
n52w#82
Nyní tu vytváří role krále, dona Juana a další.
Byl před osmi lety jmenován zasloužilým umělcem .
s-83
n52w-s83
n52w#83
Byl před osmi lety jmenován zasloužilým umělcem.
Ale byl to zase film , který mne přesvědčil , že zrání herce má svou šíři , ale také hloubky .
s-84
n52w-s84
n52w#84
Ale byl to zase film, který mne přesvědčil, že zrání herce má svou šíři, ale také hloubky.
Díval jsem se na film Pět mužů a jedno srdce , v němž Martin Růžek hraje roli primáře jedné venkovské nemocnice .
s-85
n52w-s85
n52w#85
Díval jsem se na film Pět mužů a jedno srdce, v němž Martin Růžek hraje roli primáře jedné venkovské nemocnice.
V té nemocnici dělají složité operace srdce .
s-86
n52w-s86
n52w#86
V té nemocnici dělají složité operace srdce.
Jak už to u filmového novináře bývá , viděl jsem ten film při dalších příležitostech .
s-87
n52w-s87
n52w#87
Jak už to u filmového novináře bývá, viděl jsem ten film při dalších příležitostech.
Už jsem věděl , co přijde .
s-88
n52w-s88
n52w#88
Už jsem věděl, co přijde.
A najednou jsem si uvědomoval , že Martin Růžek hraje v tom filmu stále lépe a lépe .
s-89
n52w-s89
n52w#89
A najednou jsem si uvědomoval, že Martin Růžek hraje v tom filmu stále lépe a lépe.
Že hraje s větší chutí , a že ten jeho chirurg a člověk se nějak více a hlouběji prolínají .
s-90
n52w-s90
n52w#90
Že hraje s větší chutí, a že ten jeho chirurg a člověk se nějak více a hlouběji prolínají.
Jistě to není možné , usmějete se .
s-91
n52w-s91
n52w#91
Jistě to není možné, usmějete se.
To na divadle snad , ale ve filmu .
s-92
n52w-s92
n52w#92
To na divadle snad, ale ve filmu.
Tam hraje herec stále tak , jak kdysi hrával před kamerou .
s-93
n52w-s93
n52w#93
Tam hraje herec stále tak, jak kdysi hrával před kamerou.
Nic se nedá změnit .
s-94
n52w-s94
n52w#94
Nic se nedá změnit.
Ovšem je to tak .
s-95
n52w-s95
n52w#95
Ovšem je to tak.
Ale já už nesledoval děj .
s-96
n52w-s96
n52w#96
Ale já už nesledoval děj.
Věděl jsem , že se tu kolektiv sjednotil na záchranu lidského života .
s-97
n52w-s97
n52w#97
Věděl jsem, že se tu kolektiv sjednotil na záchranu lidského života.
Sledoval jsem hru Martina Růžka .
s-98
n52w-s98
n52w#98
Sledoval jsem hru Martina Růžka.
A zdálo se mi , že nepředstavuje , že opravdu prožívá , žije .
s-99
n52w-s99
n52w#99
A zdálo se mi, že nepředstavuje, že opravdu prožívá, žije.
Potom jsem viděl na televizní obrazovce docela jiný příběh , v němž se věhlasný odborník , lékařská kapacita , dostane do prostředí zapadlého horského kraje .
s-100
n52w-s100
n52w#100
Potom jsem viděl na televizní obrazovce docela jiný příběh, v němž se věhlasný odborník, lékařská kapacita, dostane do prostředí zapadlého horského kraje.
Edit as list • Text view • Dependency trees