Sentence view

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain
AnnotationHladká, Barbora; Zeman, Daniel

Text: -


showing 101 - 200 of 171 • previous


[1] tree
Kritika to někdy srovnávala s Viktorem Dykem, ale myslím, že neprávem.
s-101
n43w-s101
n43w#101
Kritika to někdy srovnávala s Viktorem Dykem, ale já myslím, že neprávem.
[2] tree
Řekl bych, že celá atmosféra je jiná než u Dyka a mně i bližší.
s-102
n43w-s102
n43w#102
Řekl bych, že celá atmosféra je jiná než u Dyka a mně i bližší.
[3] tree
Když jste narazil na literaturu, patří Dyk k vašim oblíbeným autorům?
s-103
n43w-s103
n43w#103
Když už jste narazil na literaturu, patří Dyk k vašim oblíbeným autorům?
[4] tree
Dalo by se to říct, mám ho docela rád.
s-104
n43w-s104
n43w#104
Dalo by se to říct, mám ho docela rád.
[5] tree
Jenže pro je v něm trochu moc nostalgie a chmurnosti, asi víc, než kolik je přiměřené povaze a mému typu.
s-105
n43w-s105
n43w#105
Jenže pro mě je v něm trochu moc nostalgie a chmurnosti, asi víc, než kolik je přiměřené mé povaze a mému typu.
[6] tree
Spíš bych si představoval něco jasnějšího a veselejšího, ale pozor, rozhodně ne něco jako pana Poláčka, prostě něco mezi tím.
s-106
n43w-s106
n43w#106
Spíš bych si představoval něco jasnějšího a veselejšího, ale pozor, rozhodně ne něco jako pana Poláčka, prostě něco mezi tím.
[7] tree
Z literatury mám třeba rád Hemingwaye, to je asi tak typ, který nejspíš odpovídá mému vkusu.
s-107
n43w-s107
n43w#107
Z literatury mám třeba rád Hemingwaye, to je asi tak typ, který nejspíš odpovídá mému vkusu.
[8] tree
A co tak odpovídá vašemu vkusu v hudbě, kterou si vybíráte pro poslech?
s-108
n43w-s108
n43w#108
A co tak odpovídá vašemu vkusu v hudbě, kterou si vybíráte pro poslech?
[9] tree
vždycky zajímali nejvíc dobří kytaristé.
s-109
n43w-s109
n43w#109
Mě vždycky zajímali nejvíc dobří kytaristé.
[10] tree
Mám doma tři desky s Manitasem de Platou a pouštím to přátelům a známým, aby přestali mít mindráky.
s-110
n43w-s110
n43w#110
Mám doma tři desky s Manitasem de Platou a pouštím to přátelům a známým, aby přestali mít mindráky.
[11] tree
To je vlastně geniální švindlíř.
s-111
n43w-s111
n43w#111
To je vlastně geniální švindlíř.
[12] tree
Když si to pustíte na menší rychlost, slyšíte najednou, jak ty prstíky potřebujou pořádně klepnout a kolikrát v těch efektních laufech šmátnou vedle, ale přitom je to pořád muzika.
s-112
n43w-s112
n43w#112
Když si to pustíte na menší rychlost, slyšíte najednou, jak ty prstíky potřebujou pořádně klepnout a kolikrát v těch efektních laufech šmátnou vedle, ale přitom je to pořád muzika.
[13] tree
Když vedle toho postavíte klasickou kytaru, tak vás naopak úplně omráčí takovou dokonalou precizností.
s-113
n43w-s113
n43w#113
Když vedle toho postavíte klasickou kytaru, tak vás naopak úplně omráčí takovou dokonalou precizností.
[14] tree
Tak dokonalou, že tam nechám běžet tak dva tři kousky a potom radši zase rychle od toho, protože to je na moc.
s-114
n43w-s114
n43w#114
Tak dokonalou, že tam nechám běžet tak dva tři kousky a potom radši zase rychle od toho, protože to je na mě až moc.
[15] tree
Těchto kytarových záležitostí jsem nasbíral dost, třeba i podobné skupiny, jako jsou naši KTO.
s-115
n43w-s115
n43w#115
Těchto kytarových záležitostí jsem už nasbíral dost, třeba i podobné skupiny, jako jsou naši KTO.
[16] tree
Ale když chci zapomenout na to, co všechno bych měl dělat a co zajímá profesionálně, tak si vždycky nejspíš vezmu knížku.
s-116
n43w-s116
n43w#116
Ale když chci zapomenout na to, co všechno bych měl dělat a co mě zajímá profesionálně, tak si vždycky nejspíš vezmu knížku.
[17] tree
Vidíte, tuhle v rohu, vedle květinové stěny, to je moje myslící křeslo.
s-117
n43w-s117
n43w#117
Vidíte, tuhle v rohu, vedle té květinové stěny, to je moje myslící křeslo.
[18] tree
Tam si zalezu, schovám se za kytky, popíjím čaj, pokuřuju a čtu.
s-118
n43w-s118
n43w#118
Tam si zalezu, schovám se za kytky, popíjím čaj, pokuřuju a čtu.
[19] tree
Ne, že bych měl proč od něčeho utíkat, a vůbec taky nemám čas od * utíkat, ale někdy člověk potřebuje vypadnout z toho běžného provozu.
s-119
n43w-s119
n43w#119
Ne, že bych měl proč od něčeho utíkat, a vůbec už taky nemám čas od * utíkat, ale někdy člověk potřebuje vypadnout z toho běžného provozu.
[20] tree
Z muziky jsem si za tímhle účelem pouštěl rád třeba ruskou klasiku, Rimského-Korsakovanebo Borodina.
s-120
n43w-s120
n43w#120
Z muziky jsem si za tímhle účelem pouštěl rád třeba ruskou klasiku, Rimského-Korsakovanebo Borodina.
[21] tree
To je oblast, kterou pochopitelně vůbec nemůžu dělat, tomu se můžu jen obdivovat.
s-121
n43w-s121
n43w#121
To je oblast, kterou já pochopitelně vůbec nemůžu dělat, tomu se můžu jen obdivovat.
[22] tree
To máte, jako když někdo dělá malé figurky z hlíny a chodí se někam dívat na Štursu.
s-122
n43w-s122
n43w#122
To máte, jako když někdo dělá malé figurky z hlíny a chodí se někam dívat na Štursu.
[23] tree
S tím se člověk dostane do styku jen výjimečně.
s-123
n43w-s123
n43w#123
S tím se člověk dostane do styku jen výjimečně.
[24] tree
Což mi připomíná, jakpak jste se asi cítil, když jste vystupoval v Národním divadle?
s-124
n43w-s124
n43w#124
Což mi připomíná, jakpak jste se asi cítil, když jste vystupoval v Národním divadle?
[25] tree
Tam jsem šel opravdu s posvátnou úctou a hrůzou a musím vám říct, že na několik málo výjimek se ke mně všichni chovali víc než kolegiálně a přátelsky.
s-125
n43w-s125
n43w#125
Tam jsem šel opravdu s posvátnou úctou a hrůzou a musím vám říct, že až na několik málo výjimek se ke mně všichni chovali víc než kolegiálně a přátelsky.
[26] tree
A hlavně ovšem lidi, kteří opravdu něco jsou.
s-126
n43w-s126
n43w#126
A hlavně ovšem lidi, kteří opravdu něco jsou.
[27] tree
A tak jsem měl pocit, že tam ani nijak zvlášť nepřekážím.
s-127
n43w-s127
n43w#127
A tak jsem měl pocit, že tam ani nijak zvlášť nepřekážím.
[28] tree
A potom, pro je to vždycky ohromný zážitek, když vystupuju někde, kde mají oponu.
s-128
n43w-s128
n43w#128
A potom, pro mě je to vždycky ohromný zážitek, když vystupuju někde, kde mají oponu.
[29] tree
se s dostanu do styku jen hrozně vzácně.
s-129
n43w-s129
n43w#129
Já se s ní dostanu do styku jen hrozně vzácně.
[30] tree
A to ještě říkal pan Filipovský, že je tam opon víc a že u vody, tam je jich asi dvanáct.
s-130
n43w-s130
n43w#130
A to ještě říkal pan Filipovský, že je tam opon víc a že u vody, tam je jich asi dvanáct.
[31] tree
Tak toho si hrozně považuju.
s-131
n43w-s131
n43w#131
Tak toho já si hrozně považuju.
[32] tree
z toho mám někdy takovou hrůzu, jako že bych se třeba postavil, opona se za mnou zavřela a nenašel, kudy se prolízá zpátky.
s-132
n43w-s132
n43w#132
Až z toho mám někdy takovou hrůzu, jako že bych se třeba postavil, opona se za mnou zavřela a já už nenašel, kudy se prolízá zpátky.
[33] tree
To bych asi musel padnout na zem a nějak to zkusit se pod podkutálet.
s-133
n43w-s133
n43w#133
To bych asi musel padnout na zem a nějak to zkusit se pod ní podkutálet.
[34] tree
Není to náhodou dávné dědictví z legendy, která vypráví, jak jste spával v Semaforu na jevišti a oponou se přikrýval?
s-134
n43w-s134
n43w#134
Není to náhodou dávné dědictví z té legendy, která vypráví, jak jste spával v Semaforu na jevišti a oponou se přikrýval?
[35] tree
No jo, ale to byla opona složená a ten hřejivý pocit, který mi dávala, byl naprosto konkrétní.
s-135
n43w-s135
n43w#135
No jo, ale to byla opona složená a ten hřejivý pocit, který mi dávala, byl naprosto konkrétní.
[36] tree
Ale pravá divadelní opona, a ještě k tomu třeba padací, to je něco docela jiného než revuálka nebo takový lehký hadýrek, co se s ním našinec nejspíš dostane do styku.
s-136
n43w-s136
n43w#136
Ale pravá divadelní opona, a ještě k tomu třeba padací, to je něco docela jiného než revuálka nebo takový lehký hadýrek, co se s ním našinec nejspíš dostane do styku.
[37] tree
Ve vašem věku je pochopitelně ještě moc času na nějaké bilancování, ale kus práce máte nepochybně za sebou.
s-137
n43w-s137
n43w#137
Ve vašem věku je pochopitelně ještě moc času na nějaké bilancování, ale kus práce už máte nepochybně za sebou.
[38] tree
Takže se snad můžete podívat trochu zpátky a říci si, čeho jste si za tu dobu asi tak nejvíc vážil.
s-138
n43w-s138
n43w#138
Takže se snad už můžete podívat trochu zpátky a říci si, čeho jste si za tu dobu asi tak nejvíc vážil.
[39] tree
Myslím, že jednoho, že totiž lidi dokázali vymyslet takový zázračný druh komunikace, jako je právě muzika a zpívání, že se tak s každým dohodnete bez textů a bez cizích jazyků.
s-139
n43w-s139
n43w#139
Myslím, že jednoho, že totiž lidi dokázali vymyslet takový zázračný druh komunikace, jako je právě muzika a zpívání, že se tak s každým dohodnete bez textů a bez cizích jazyků.
[40] tree
Možná, že je to škoda, že nezpívám jinak než česky, ale tím spíš můžu ocenit, když mi lidi jinde i bez toho rozumějí.
s-140
n43w-s140
n43w#140
Možná, že je to škoda, že nezpívám jinak než česky, ale tím spíš můžu ocenit, když mi lidi jinde i bez toho rozumějí.
[41] tree
Takže ten, kdo tohle dokázal vymyslet, by asi měl mít někde ten největší pomník a kolem něho pořád spoustu krásnejch kytek.
s-141
n43w-s141
n43w#141
Takže ten, kdo tohle dokázal vymyslet, by asi měl mít někde ten největší pomník a kolem něho pořád spoustu krásnejch kytek.
[42] tree
Protože z tohohle všeho pramení ta řetězová reakce, kterou pořád cítím.
s-142
n43w-s142
n43w#142
Protože z tohohle všeho pramení ta řetězová reakce, kterou já pořád cítím.
[43] tree
dávám lidem něco z toho, co oni zase dávají mně, a tak to jde kolem dokola.
s-143
n43w-s143
n43w#143
Já dávám lidem něco z toho, co oni zase dávají mně, a tak to jde kolem dokola.
[44] tree
Člověk , že nemůže mít všechno a nemůže se líbit všem.
s-144
n43w-s144
n43w#144
Člověk ví, že nemůže mít všechno a nemůže se líbit všem.
[45] tree
Ale vím taky, že mám svoje obecenstvo a to si zvyklo na a si zvykl na .
s-145
n43w-s145
n43w#145
Ale vím taky, že mám svoje obecenstvo a to si zvyklo na mě a já si zvykl na ně.
[46] tree
se známe tak dobře, že jsme se navzájem pár věcí naučili.
s-146
n43w-s146
n43w#146
Už se známe tak dobře, že jsme se navzájem pár věcí naučili.
[47] tree
Všiml jsem si třeba, že na mých koncertech lidi skoro nepískají.
s-147
n43w-s147
n43w#147
Všiml jsem si třeba, že na mých koncertech lidi skoro nepískají.
[48] tree
A když je to potřeba, ledacos si s nimi navzájem odpustíme, ledacos si tolerujeme a jsme na sebe co hodný a máme se rádi.
s-148
n43w-s148
n43w#148
A když je to potřeba, ledacos si s nimi navzájem odpustíme, ledacos si tolerujeme a jsme na sebe co hodný a máme se rádi.
[49] tree
A to je vlastně všechno.
s-149
n43w-s149
n43w#149
A to je vlastně všechno.
[50] tree
Politická a společensky angažovaná píseň je produktem své doby, prostředí, společenské třídy a osobnosti jejího tvůrce.
s-150
n43w-s150
n43w#150
Politická a společensky angažovaná píseň je produktem své doby, prostředí, společenské třídy a osobnosti jejího tvůrce.
[51] tree
Je ideálním prostředníkem při výchově socialistického člověka, schopným říkat politické pravdy bez velkých slov a frází, aktivně působit při formování jeho myšlení v boji proti buržoazní ideologii, pomáhat mu při prohlubování jeho znalostí pokrokových tradic mezinárodního proletariátu a revoluční historie dělnického hnutí i při uskutečňování politického programu komunistické strany, společenskou angažovanost nelze v této souvislosti chápat jako nějaký módní požadavek dneška, ale jako postoj, který vyplývá z pochopení určujících tendencí historie dělnické třídy.
s-151
n43w-s151
n43w#151
Je ideálním prostředníkem při výchově socialistického člověka, schopným říkat politické pravdy bez velkých slov a frází, aktivně působit při formování jeho myšlení v boji proti buržoazní ideologii, pomáhat mu při prohlubování jeho znalostí pokrokových tradic mezinárodního proletariátu a revoluční historie dělnického hnutí i při uskutečňování politického programu komunistické strany, společenskou angažovanost nelze v této souvislosti chápat jako nějaký módní požadavek dneška, ale jako postoj, který vyplývá z pochopení určujících tendencí historie dělnické třídy.
[52] tree
Je uvědomělou účastí umělce, autora a interpreta, na revoluční přeměně světa.
s-152
n43w-s152
n43w#152
Je uvědomělou účastí umělce, autora a interpreta, na revoluční přeměně světa.
[53] tree
S tímto postulátem politické angažovanosti vstoupil do svého prvního ročníku Festival politické písně v Sokolově uspořádaný z iniciativy Ústředního výboru Socialistického svazu mládeže v březnu tohoto roku, jehož vyvrcholením bude Světový festival mládeže a studentstva v Berlíně, který si dal do vínku heslo Za antiimperialistickou solidaritu, mír a přátelství.
s-153
n43w-s153
n43w#153
S tímto postulátem politické angažovanosti vstoupil do svého prvního ročníku Festival politické písně v Sokolově uspořádaný z iniciativy Ústředního výboru Socialistického svazu mládeže v březnu tohoto roku, jehož vyvrcholením bude Světový festival mládeže a studentstva v Berlíně, který si dal do vínku heslo Za antiimperialistickou solidaritu, mír a přátelství.
[54] tree
Ve čtyřech festivalových koncertech se představilo sokolovskému publiku a prostřednictvím televize a rozhlasu také # miliónům diváků a posluchačů u nás doma i v zahraničí několik desítek amatérských a profesionálních interpretů, kteří svými politickými a společensky angažovanými písněmi dali nepokrytě najevo, že nechtějí stát stranou zápasu, v němž se rozhoduje o příštím osudu lidstva.
s-154
n43w-s154
n43w#154
Ve čtyřech festivalových koncertech se představilo sokolovskému publiku a prostřednictvím televize a rozhlasu také # miliónům diváků a posluchačů u nás doma i v zahraničí několik desítek amatérských a profesionálních interpretů, kteří svými politickými a společensky angažovanými písněmi dali nepokrytě najevo, že nechtějí stát stranou zápasu, v němž se rozhoduje o příštím osudu lidstva.
[55] tree
Jejich mladé umění se stalo radostnou přehlídkou současné angažované písničky.
s-155
n43w-s155
n43w#155
Jejich mladé umění se stalo radostnou přehlídkou současné angažované písničky.
[56] tree
Zatímco u nás sokolovská přehlídka angažované tvorby teprve započala tradici, jež se bude pravidelně každoročně rozvíjet, mohou se v socialistických zemích, především v Německé demokratické republice a v Polsku, pochlubit několikaletými zkušenostmi a nespornými úspěchy v této oblasti.
s-156
n43w-s156
n43w#156
Zatímco u nás sokolovská přehlídka angažované tvorby teprve započala tradici, jež se bude pravidelně každoročně rozvíjet, mohou se v socialistických zemích, především v Německé demokratické republice a v Polsku, pochlubit několikaletými zkušenostmi a nespornými úspěchy v této oblasti.
[57] tree
V Berlíně byl vloni uspořádán třetí ročník Festivalu politické písně, v Zabrze v katovickém kraji dokonce čtvrtý ročník.
s-157
n43w-s157
n43w#157
V Berlíně byl vloni uspořádán už třetí ročník Festivalu politické písně, v Zabrze v katovickém kraji dokonce už čtvrtý ročník.
[58] tree
Oba tyto festivaly svým způsobem ovlivnily zrod i ideový záměr sokolovského festivalu.
s-158
n43w-s158
n43w#158
Oba tyto festivaly svým způsobem ovlivnily zrod i ideový záměr sokolovského festivalu.
[59] tree
Berlínský festival byl v posledních dvou letech především dostaveníčkem zahraničních skupin a sólistů, kteří v duchu hesla Mládí světa žaluje imperialismus v praxi dokumentovali sílu a solidaritu sjednocené dělnické třídy a revolučního proletariátu.
s-159
n43w-s159
n43w#159
Berlínský festival byl v posledních dvou letech především dostaveníčkem zahraničních skupin a sólistů, kteří v duchu hesla Mládí světa žaluje imperialismus v praxi dokumentovali sílu a solidaritu sjednocené dělnické třídy a revolučního proletariátu.
[60] tree
Polský Celostátní festival angažované písničky, kterého se účastní takřka výhradně domácí interpreti, je pojímán v poněkud širším žánrovém záběru.
s-160
n43w-s160
n43w#160
Polský Celostátní festival angažované písničky, kterého se účastní takřka výhradně domácí interpreti, je pojímán v poněkud širším žánrovém záběru.
[61] tree
Významnou roli zde hrají velké smíšené vokální sbory a pěvecká tělesa stejně jako beatové a folkové skupiny.
s-161
n43w-s161
n43w#161
Významnou roli zde hrají velké smíšené vokální sbory a pěvecká tělesa stejně jako beatové a folkové skupiny.
[62] tree
Sokolovský festival se v mnohém poučil u našich přátel, vyšel z domácí situace v populární a zábavné hudbě a přivedl na jeviště Hornického domu kultury a techniky amatéry společně s profesionálními zpěváky a skupinami.
s-162
n43w-s162
n43w#162
Sokolovský festival se v mnohém poučil u našich přátel, vyšel z domácí situace v populární a zábavné hudbě a přivedl na jeviště Hornického domu kultury a techniky amatéry společně s profesionálními zpěváky a skupinami.
[63] tree
Začnu jinou, říká Vendulka v Hubičce mezi dvěma ukolébavkami, a něco podobného si řekli asi i v Semaforu, když pro svůj nejnovější pořad zkusili zkombinovat zbrusu novou trojici sestávající z Miloslava Šimka, Luďka Soboty a Petra Nárožného.
s-163
n43w-s163
n43w#163
Začnu jinou, říká Vendulka v Hubičce mezi dvěma ukolébavkami, a něco podobného si řekli asi i v Semaforu, když pro svůj nejnovější pořad zkusili zkombinovat zbrusu novou trojici sestávající z Miloslava Šimka, Luďka Soboty a Petra Nárožného.
[64] tree
Tradice Třetího nejlepšího představení na světě aneb Zázraku je ovšem přitom spíš semaforská než smetanovská.
s-164
n43w-s164
n43w#164
Tradice Třetího nejlepšího představení na světě aneb Zázraku je ovšem přitom spíš semaforská než smetanovská.
[65] tree
To znamená, že po tematické stránce jde vlastně o pořad o ničem, o volně sestavený koncert z hereckých a hudebních čísel.
s-165
n43w-s165
n43w#165
To znamená, že po tematické stránce jde vlastně o pořad o ničem, o volně sestavený koncert z hereckých a hudebních čísel.
[66] tree
Prioritu mají zatím čísla herecká.
s-166
n43w-s166
n43w#166
Prioritu mají zatím čísla herecká.
[67] tree
Osobitý typ trochu utlačovaného prosťáčka, který vytváří Luděk Sobota, potvrzuje to, co poznali pražští návštěvníci pohostinských představení liberecké Ypsilonky, podobně jako v případě jiné nedávné semaforské akvizice, Josefa Dvořáka, jde o herecké etudy sice nepříliš širokého výrazového rejstříku, ale velmi působivé komiky, jaká je na našem jevišti vzácná.
s-167
n43w-s167
n43w#167
Osobitý typ trochu utlačovaného prosťáčka, který vytváří Luděk Sobota, potvrzuje to, co už poznali pražští návštěvníci pohostinských představení liberecké Ypsilonky, podobně jako v případě jiné nedávné semaforské akvizice, Josefa Dvořáka, jde o herecké etudy sice nepříliš širokého výrazového rejstříku, ale velmi působivé komiky, jaká je na našem jevišti vzácná.
[68] tree
Velmi příjemným překvapením je herecký debut Petra Nárožného, takto konferenciéra Plavců, který v roli nápovědy povyšuje do zcela jiné roviny dřívější typ semaforských inspicientů.
s-168
n43w-s168
n43w#168
Velmi příjemným překvapením je herecký debut Petra Nárožného, takto konferenciéra Plavců, který v roli nápovědy povyšuje do zcela jiné roviny dřívější typ semaforských inspicientů.
[69] tree
A dalším překvapením je, že civilní projev Miloslava Šimka nepůsobí v tomto vysloveně nehereckém triu, zkušeně stylizovaném režisérem Jánem Roháčem, ani tak nesourodě, jako by se dalo očekávat.
s-169
n43w-s169
n43w#169
A dalším překvapením je, že civilní projev Miloslava Šimka nepůsobí v tomto vysloveně nehereckém triu, zkušeně stylizovaném režisérem Jánem Roháčem, ani tak nesourodě, jako by se dalo očekávat.
[70] tree
Takže i když se zdařilejší okamžiky střídají se slabšími, je téměř po celou dobu na co se dívat.
s-170
n43w-s170
n43w#170
Takže i když se zdařilejší okamžiky střídají se slabšími, je téměř po celou dobu na co se dívat.
[71] tree
Jedním z hlavních problémů takových představení bývá ovšem gradace a závěr.
s-171
n43w-s171
n43w#171
Jedním z hlavních problémů takových představení bývá ovšem gradace a závěr.

Edit as listText viewDependency trees